Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vajon elfogadták a fellebbezést?

2011.11.11. 08:16 :: Don Blasius

Péntekre kaptunk egy kis tippelős feladványt Weekend punk-tól, aki egyelőre nem árulja el a megoldást azért, hogy egy kicsit vitatkozhassunk a témában itt a blogon. Volt már rá többször is példa, hogy a rendőrség tévedett, de általában ez csak akkor derül ki, amikor az "áldozat" megfellebbezi a büntetést. A poszt utolsó mondatára az én válaszom igen, érdemes. Persze olyan esetben felesleges, ha tudjuk, hogy úgyis gyorsabban mentünk. Egy ilyen levél átvétele után át kell gondolni, hol történt, valójában milyen sebességhatárnál, ahogy levélírónk is tette. A vidám hangvételű írásból úgy sejtem, hogy van igazság és elfogadták a levélírónk panaszát. Kíváncsian várjuk majd a megfejtést!

Jó múltkor kaptam egy kedves levelet, a szombathelyi kapitányságról, hogy gyorshajtottam 30 ezer.

Weboldalon fénykép megnéz, kicsit morog, élet átgondol, bünti majdnem benyel. Kisördög dolgozik, google.maps-on gps koordináták megnéz. Rájöttem hogy nem én voltam a hülye. A táblás kép és a gyorshajtás közt van egy kereszteződés ami feloldja a korlátozást. Megörültem, rendőrségnek mellékelt beadványt beadtam.

Eltelt pár 2 hónap jött egy levél hogy fizessek 5000 illetéket. Befizettem vártam.
Eltelt 1 hónap tegnap levelet hozott a posta....

 

envelope_by_vicko66-d34rcsv.jpg


Szerintetek mi állt benne:
A./ Rend éber őrei elnézést kértek, ejtették az ügyet, kérdezik hova utalják vissza a fellebbezési illetéket.
B./ Rend éber őrei igazat adnak a kép készítő Rend éber őreinek és köteleznek 30 napon belüli fizetésre, fellebbezés lehetősége nélkül.
C./ Vogon flotta fel akarja adni magát csomagtartóban lévő tetemes mennyiségű törölköző láttán.

Megfejtés jövő héten, addig meg írjátok meg érdemes e ebben az országban fellebbezni...

111 komment

Címkék: közlekedés rendőr büntetés kresz gyorshajtás jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PPK™ 2011.11.11. 10:25:14

Szerintem az A./ válasz a legéletszerűbb kiegészítve egy 50 ezer forintos benzinutalvánnyal :)

"streetfighter" 2011.11.11. 10:59:32

Ha még "radarozni" sem tudnak normálisan (megfellebbezhetetlenül), akkor ezek már semmire sem jók.
Szánalmas, ha ilyen pancserek lennének. A főnökük helyében azonnal kirúgnám őket.
Tehát a válasz NEM.
Bízom a rendőrök hozzáértésében, és szemétségében, ami a helyek kiválasztását illeti. Nagyon találékonyak tudnak lenni a szarháziak. :)

ügyfélszolgálatos 2011.11.11. 11:08:21

C, Mindig legyen nálatok törölköző!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.11. 11:14:40

Üdv

C./ Vogon flotta fel akarja adni magát csomagtartóban lévő tetemes mennyiségű törölköző "

Ez mi a tökömnek kellett ide?

Persze meg lehet/kell fellebbezni.
Kettőt is kivédtem fellebbezéssel, a pénzt visszautalták/küldték, pedig kétes volt erősen

ügyfélszolgálatos 2011.11.11. 11:15:40

@horex: Az hogy műveletlen vagy az nem azt jelenti, hogy más ne szórakozhasson egy poénon.

"streetfighter" 2011.11.11. 11:23:39

@horex:
Ilyen nagy száguldozó vagy?
Mégis mit rontottak el ezek a pancserek, amibe bele lehetett kötni?

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.11. 11:32:00

@"streetfighter":
Nem gyorshajtás
Egyazon helyen, el sem mozdultam parkolásért kétszer, csak 4.5m volt a saroktol
Nem is ezzel kifogásoltam, hanem ha hagynak egy figyelmeztető cédulát mint régen szokás volt, nyilván elállok. Volt más "könnyitő" indok is, pl. embertelenség :)
Elfogadták
Második
Hajnali 5 órakor kirakták a mozgó táblát a kocsi mögé, "megállni tilos"
Már ez is embertelenség, de nem volt olyan fotó ahol a tábla és az autó rendszáma együtt látható lett volna

Én egy rossz szót nem szólhatok a zsarukra!
Minden más sztorim mellett , nemrég találták meg a második ellopott segédmotoromat

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.11. 11:34:44

@ügyfélszolgálatos:
Ez szép riposzt volt!
****ez itt egy erősen moderált szóösszetétel a részedre****

messi-asz 2011.11.11. 11:37:39

B)

a sünnek van igaza mert:
bár a kereszteződés szép aszfaltos meg minden, DE csak annak láccik.
belenéztek a földhivatali adatlapba és nem zárójeles "közút" hanem más rendes helyrajzi számos "normál ingatlan"
így az gyakorlatilag bár kereszteződés, de jogilag NEM az, hanem (telek) "BEHAJTÓ"...

tanulság: ha gyorshajtani akarsz
vagy vegyél lézerblokkolót, akkor nincs 1/2re értés
vagy legyen laptopod és minden elágazásnál nézz be a földhivatali adatokba

ez már a digitális korszak, digitális háborúval...

messi-asz 2011.11.11. 11:43:04

@_mmm_: @Grg76: @labi: :)))))

@qwertzu: :) látom nemcsak én vagyok zseni... de rosszra tippeltél, mert nem G...

ez a tippelős poszt qva jo 5let... (lenne más országokban) de itt túl kiszámítható minden... és még azt mondjákhogy nem...

egyébként a posztolónak tanács, mert nyilvánvaló a B) lesz...
hogy keressen valami fid eszes ismerőst nézzen szét a lakókörnyezetben rokonságban stb... biztos talál egy árva volt tszelnököt, párttitkárt, vagy legalább egy kistitkárt... agyon neki pénzet és el van sikálva... csak az a gond hogy túl kicsi a 30ezres tét... bár minél többet teszel még fel annál nagyobb lesz...

messi-asz 2011.11.11. 11:48:12

@posztoló...

még egy jó tanács... fizesd be a 30 (+5) ezret... add el a kocsidat
és
-vagy vásárolj fegyvereket, +otthon erődícs
-vagy vegyél egy csak oda repjegyet a családodnak egy boldogabb országba...

V.Orbán király az államcsődör (és intéz mennyei) bedönti a zországot...

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.11. 11:49:26

@Xeor:
Tegnap még sok benzint ért volna
ma már csak egy litert

messi-asz 2011.11.11. 11:52:30

@horex: apropó mit kap a nyertes hejes megfejt ő?

pl 1 liter palackozott gázolajat karácsonyi díszcsomagolású dobozban?
hogy legalább megmosni ki tudjon állni a kocsival évente egyszer?

1kutya 2011.11.11. 12:19:40

NEM! öööö... IGEN?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.11. 12:20:36

@ügyfélszolgálatos: ehhez a poenhoz muveltnek kell lenni?
hany diplomas poen?
amugy szerintem is B

messi-asz 2011.11.11. 12:23:01

amugy a hivatalokról ennyit... A38...
ez Hungisztánban különösen "fejlett" "iparág"

www.youtube.com/watch?v=ed-GMwJp73s

messi-asz 2011.11.11. 12:27:31

bocs csak hogy ne maradjon coclibsi külföldi métej rajzfilm
legyen magyarosch nemzetiesch dzsentri verzió is:

www.youtube.com/watch?v=AagQes8Q6zY

qwertzu 2011.11.11. 12:40:05

@messi-asz: Amúgy van olyan bíró, aki ezt a teljesen röhelyes érvelést elfogadja?
Mert ha igen, akkor kitaláltam számukra egy mókás büntetést: Kivinni őket az ország egy véletlenszerűen kiválasztott pontjára, ahol ilyen trükkös út/behajtó van. A bírónak 1 másodperce van segédeszköz nélkül megtippelni, hogy út vagy nem. Ha nem találja el, akkor pofánvágják szívlapáttal.

messi-asz 2011.11.11. 12:47:43

@qwertzu: természetesen ez egy konrét ügy IS volt. ahol országúton nem volt mindegy hogy a balesetező(főleg mert egy szabálytalanul az útközepén parkoló sünautóba szállt bele) motoros sebessége mihez képest volt anyni... 90hez, vagy a 60as korláthoz képest...

életek, börtön, milliók... így mennek tönkre. az alkalmatlan intézmények és jogszabályok miatt NAP MINT NAP...

de ez addig senkit nem érdekel még az ő ügyei "okosban" szépen mennek, amig nem "fut össze" egy még több előjogossal...

meséljek?

de a hivatalok legkegyetlenebb, legbrutálisabb módzsere, hogy egyzszerűen NEM IS VÁLASZOLNAK évekig vagy SOHA...

tudom hogy az empamo ördög meg minden, de itt senkit nem érdekelt... pedig tanulságos ahogyan a hivatalok (ügyészségek stb) (nem) dolgoznak

autozz.blog.hu/2011/09/21/szabalytalan_parkoloautomatak_eltunt_aktak

Alikam 2011.11.11. 13:32:10

Most ezt nem értem. Ha van ott egy kereszteződés ami feloldja a sebességkorlátozást, és a posztírót azután fotózták le, akkor hogyan lehet igaza a rendőröknek? (Mivel gondolom a B nyer hangszórót)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.11. 13:39:22

@Alikam: mondjuk lehet az is, hogy a kereszteződés előtt 30-as korlátozás volt érvényben.
a kereszteződés legyen mondjuk 3 méter széles, mert egy szűk, egyirányú utca, aminek csak az egyik oldalán van járda.
az utót lefényképezték a kereszteződés után fél méterrel, amikor 48 km/h-val ment.
és ekkor jön az igazságügyi szakértő, aki azt mondja: uraim, ezzel a 20 éves 800 cm3-es marutival nem lehet 3,5 m alatt 30-ról 48-ra gyorsulni.
rendőrség örül, és kéri a pénzt továbbra is.

"streetfighter" 2011.11.11. 13:40:12

@horex:
Na, hát ez az!
Itt sebesség túllépésről volt szó!
Nagyon nem mindegy!

Démonmac1 2011.11.11. 16:52:46

A Vogon flotta... csak az lehet:)

magyar ember teli szájjal 2011.11.11. 17:04:44

K/ Csak a magyar katonai műholdak fotóit tudjuk elfogadni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.11. 18:10:48

@Alikam: nem tudjuk milyen keresztezodes volt, mennyivel a keresztezodes utan tortent /ennek elvileg nem lenne jelentosege... de...
annyit azert kinezek a sunokbol, hogy olyan helyen mernek, ahol jogos a buntretes

schnee 2011.11.11. 18:57:16

Volt egy hasonló esetem. B-re tippelek. Valószínűleg a szokásos sablon szöveg jött, hogy megvizsgálták a bizonyítékokat blabla és helybenhagyták az eredeti ítéletet. Valószínűleg el sem olvasták a felebezést és reménykednek benne, hogy nincs kedved 30 napon belül bíróságra menni

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.11.11. 18:59:11

B.

Mivel a fotó a kocsiról a kereszteződés után fél méterrel készült el (nagy volt a forgalom, későn fókuszált be a trafi), ezért a beküldőnek bizonyítási kényszere van hogy az autója 60-ról 90-re fél méter út alatt begyorsul.
de ilyet még a ferrari sem tud, ezért nyilvánvalóan gyorsan hajtott a kerszeteződés előtt is :)

MaCS_70 2011.11.11. 19:01:44

Halihó!

Ha valaki biztos az igazában, szinte mindig érdemes a bíróságig elvinni az ügyet.
Ott már egy független bíró előtt folyik az eljárás, amiben az állampolgár személyesen adhatja elő az álláspontját, a rendőrség pedig szinte sose képviselteti magát, csak az iratok vannak ott.

Üdv: MaCS

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.11. 19:01:47

A, mert különben nem lenne post :)

De ennél azért még a C is valószínűbb!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.11. 19:20:35

@MaCS_70: azert 30 rugoert en meggondolnam ezt, foleg ha nem is tuti a dolog, mint itt
/sokszor csak a kifogas es kiskapukereses folyik, ahelyett, hogy OK elbasztam, fizetek/
itteni tapasztalat, hogy inkabb keresek a terkepen a gy bekotoutat, a tablat eltakarta afalombkorona,nem volt felfeztve a mozgasserult parkolo, csak tabla volt. stb./

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.11. 19:26:54

@MaCS_70: Független bíró, háááááát, jó esetben.

"streetfighter" 2011.11.11. 19:40:21

@MaCS_70:
"Ha valaki biztos az igazában,"

Ez tetszett.
Dudod hány hülye ember van, aki mindig biztos az igazában?

D4D 2011.11.11. 19:40:39

Elengedték a felét, számla nélkül.

szgy 2011.11.11. 19:48:39

túl jó lett volna ha még valamelyik kép is itt van.

weekendpunk 2011.11.11. 19:51:55

Beadványt írtam - amit innen letölthet akit érdekel - amit fellebbezésnek vettek.
Link:
data.hu/get/4409781/Beadvany_anonym.pdf
Nem a 30 ezer forintért írtam, hanem mert nem éreztem semmi alapját a bírságnak mert nem 5 méterre hanem legalább 200 méterre fényképeztek.
Feltételezem, hogy egy teljesen ideális jogkövető országban is lehet, hogy valaki hibázik és azt egy felsőbb szint korrigálja később....
A törölközők meg tényleg ott vannak látszanak kalaptartón :-)

MaCS_70 2011.11.11. 20:02:29

@"streetfighter":

Akkor magára vessen, ha bukik.
D bíróság előtt nagyságrendekkel nagyobb az esély a korrekt elbírálásra.

Üdv: MaCS

MaCS_70 2011.11.11. 20:04:45

@ColT:

Halihó!

Szabálysértési ügyben nem jellemző a bírói elfogultság -- én legalábbis még nem találkoztam ilyennel.

Üdv: MaCS

messi-asz 2011.11.11. 20:20:16

@weekendpunk: akkor eltaláltam: "B", mint B+

1. azt is eltalálom ha kérded hogy szuzukis vagy...

2. beadvány? miért nem döntöd el hogy fellebbezel vagy nem? 5000 Ft ot akartál spórolni?

3. ha odaálltak a kereszteződéshez akkor a sünök meg voltak győződve róla, hogy igazuk lesz...

4. nagyon balfék vagy ha elmész a sünlézer mellett és hátba lő... különösen a szuzukisok szoktak menni30cal (még órák mulva is) ha sünt látnak...

5. a kereszteződés ott van... amit te is leírtál+a kép azt erősíti hogy a felhajtó traktoroknak van tábla ott... valószínű hogy csak mezőgazdasági terület be-kijárata

6. 30napod van bírósághoz fordulni, képviselheted magad... ha nem megy sün ügyvéd akkor nem is lesz perkölcség

7. ha ezen is sporolni akarsz akkor ügyészségre tucc menni 5évig minden egyedi határozat ellen...

8. mindenképp kibszás z eset... ahatalom a kisemberrel... én veled vagyok... az erő islegyen veled

SvenH. (törölt) 2011.11.11. 20:27:53

valoszinu inkabb sündörgés van a dologban es egy tabla ami jo sokaig ott volt eltavolitasra kerult, oszt szepen kihasznaltak a zsaruk

messi-asz 2011.11.11. 20:29:54

@weekendpunk: +9. legtöbb esélyed az 50eskorlátozás alatti kiegészítő táblval van... csak a padkán menőkre vonatkozik:)
vagy hofi után: 50nel megállni tlos...

Blogger Géza 2011.11.11. 20:31:38

@weekendpunk: Felteszem a kulcskérdést, ha az eddigiekből nem derült volna ki, mi az: Biztos vagy benne, hogy az ott egy kereszteződés?

weekendpunk 2011.11.11. 20:54:27

Aszfaltból van, széles hosszú, belemegy abba a széles hosszú aszfaltba amin megyek.
Szerintem ez egy uteggál... utlegálazódás izé kereszteződés.:
data.hu/get/4409964/P7161826.JPG
data.hu/get/4409965/P7161825.JPG
data.hu/get/4409967/P7161824.JPG

Blogger Géza 2011.11.11. 21:20:26

@weekendpunk: Jó, hát sajna nem ezek a döntő dolgok, de gondolom, ezzel a parasztkodással jöttek elő, hogy az nem közforgalmat szolgáló út, hanem csak az adott telekre bejárók által használt kijáró. Vagy tévednék?

weekendpunk 2011.11.11. 21:28:40

Na most ha az telekre bejáró akkor miért van elsőbbségadás kötelező tábla?
De ha a google.mapson nézem akkor az nem a mezőbe/garázsba/kapubejáróba végződik hanem másik utakba. Ezért feltételezem még mindig hogy az egy út, amivel kereszteződött az utam.

messi-asz 2011.11.11. 21:37:14

@weekendpunk: akkor értetted, amit segítettem neked ugye? nincsmit...

ne kérj bírósági felülvizsgálatot... erről már van más ítélet is... a zárójeles helyrajzi számú közterület (út) a kereszteződés JOGILAG... mindenképp kérd ki a földhivatali tulajdoni lapot és/vagy a térképmásolatot...

ügyészségen kérjél "méltánytalan" azaz g@ci sün viselkedés miatt FELÜLVIZSGÁLATOT. persze ott le se fognak tojni... de legalább ingyen van. egyébként is csak jogsértésre kéne megsemmíteni, azaz MEGÓVNI a határozatot...

mellesleg meg hagyd a francba a 35ezret elbuktad osztjónapot...

max amikor a te szakmádban sünnel találkozol majd visszaadod nekik elegánsan... ;)

jogilag nincs igazad... de ha nagyon érzékenyen érinti az igazság érzeted és türelmes vagy (és van sok pénzed) akkor közig.bíróság felülvizsgálat, majd Legfelsőbb és akkor már nyitva is vannak az EU bíróságok... szerintem hungarisztánon kívül megítélik... kulturországban nemszokványos az ilyen g@ci jogszabály és g@ci hivatal...

jaaa és viccesek a képek (egyrészt aharmadik beragadt) másrészt addig fotóztad a mellékutat amig aszfalt láccik... nem is vagy elfogult... magaddal szemben... utána nyilván a szántóföld van... ez csak egy "SÁRVERETŐ"...

örülj hogy hungarisztánban csak enyni esett meg veled elsőre... járhattál volna úgyis mint Zsanett...

osztjóéjt!

messi-asz 2011.11.11. 21:42:17

@weekendpunk: apropó ha kikéred a fölhivatali lapját az ingatlannak
(egyébként ha ezt is ingyen akarnád akkor a helyi önkormányzat rendezési tervén is láccanak a helyrajziszámok, vagy magyarorszag.hu -n is be lehet ingyé tekinteni)

szval akkor kiváncsi vagyok mi lesz a besorolása... ugyanis a hivatal nemcsak g@ci... hanem lusta és buta is... tehát lehet már itt leb@szták... meg se nézték... anynira lazák és lexarják...

D4D 2011.11.11. 21:55:29

@weekendpunk: noob.hu
Ide tölts fel képet.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.11.11. 21:59:31

csomó heéyen van hogy a becsatlakozó út egy cég telephelyére visz. viszont a kereszteződésnél néha van macisajt. ergó mivel kresz tábla van rajta az nem kapubejáró...

nomeg mostanában divat kereszetződés előtt 70-es mérséklő tábla, kereszteződés után 200 m-rel meg sebesség korlátozás feloldó. azt meg minek? (mármint a feloldót)

weekendpunk 2011.11.11. 22:00:15

@messi-asz:
Földhivatal jó ötlet.
Kérlek fejtsd ki szerinted jogilag miért nincs igazam.
Sajna arról nincs képem hogy a folytatás is aszfalt legközelebb arra járok csinálok, bár lehet csak 500 m-es sárvető mely másik sárvetőkbe ágazik :-).

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.11.11. 22:02:00

szerintem meg ezt a kereszteződés dolgot sokan nem értik. otthon van olyan kertvárosi rész 4-5 utcával ahol minden kereszteződéshez ki van pakolva a 30 zóna vége, majd utána a 30 zóna. ez kb vagy 30 tábla. holott elég lett volna 2 helyre kitenni egy-egy zóna táblát = 4 tábla.

messi-asz 2011.11.11. 22:02:06

@weekendpunk: tessék itt a másik b@lfasz állami intézmény... Várpalota után volt... csak már pont külterület és a "külterületi szabályozási terv" pont nem megnézhető...

de a városi F1 szelvény bal alsósarkában még pont láccik... szerintem szerencséd lesz. az az út különtelek... tehát vszínű "ÚT" besorolású közterület

de a qva tervezők a levágott rész helyrajziszámait nem huzták be... tehát még nem tuti...

tanulság: a zországban szinte mindenki b@lfasz, és ezek vagy kioltják egymást vagy felerősítik... mikor hogy... és ettől érdemes itt élni... izgalmas...

www.varpalota.hu/?menu=download&type=docs&id=1737

messi-asz 2011.11.11. 22:03:35

@Hurrá Torpedó: szerintem te nem érted a ZÓNA szó az "területet" jelent... míg a kereszteződés két vonalszerű vmi "metszéspontja" mindkettő megoldás... de amugy igazad van

Blogger Géza 2011.11.11. 22:17:56

@weekendpunk: Mert egy út nem attól út, hogy van-e rajta aszfalt. Ha magánterületen van, és nem szolgál közforgalmi célokat (jó kis gumiparagrafus), sajna nem út, akármit festesz rá pl.

"a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."

weekendpunk 2011.11.11. 22:27:38

@Blogger Géza:
a) Út: a gyalogosok és a közúti járművek közlekedésére szolgáló közterület (közút), illetőleg magánterület (közforgalom elől el nem zárt magánút)."

hát ha közút akkor azért út, ha magánút akkor meg nem volt elzárva, tehát akkor is út.

térkép szerint meg más utakba torkollik
tehát eléggé közforgalmi célokat szolgál.

Vagy rosszul gondolom?

messi-asz 2011.11.11. 22:33:07

@weekendpunk: pedig elég világosan elmondtam...

a végén a földhivatali besorolás fog dönteni, ha arra az van írva hogy "út" és zárójeles (közterületi) helyrajziszáma van... akkor nyerhecc...

de ha sima "magán"telek. akkor nem... a közcélra megnyitott magánút is jogi fogalom az nem csak ugy van... az is "jegyzett" téma... de ebbe nem akarok belemenni...

messi-asz 2011.11.11. 22:35:26

@weekendpunk: egyébként a másodfokú elutasítót miért nem linkeled be? ők mit írtak Miért nem kereszteződés? vagy mást írtak? hogy előtte is gyorsan mentél? nem mindegy...

kacsa. 2011.11.11. 22:39:55

Én A és B keverékére tippelnék: A rendőrség természetesen nem hibázott, de a büntetést nagy kegyesen elengedik (a büntetőpontokat nem).

Egyik ismerősöm legalábbis így járt a hajdan volt zebrával (lekopott, nincs tábla és gyalogos sem volt). 2 éven belül ez volt a második kamu büntetése, az elsőnél ott is voltam, de ott 3 rendőr vs. utasok lett volna, ezért nem mert fellebbezni.

Blogger Géza 2011.11.11. 22:41:32

@weekendpunk: Rosszul. Azok, amikbe "betorkoll", valószínűleg ugyanúgy nem minősülnek útnak, mint ez, nem azért vannak, hogy ott bárki furikázzon, hanem hogy összekössék az úthálózattal a cég telephelyét. Ha pl oda akarnál parkolni, joggal kergetnének el a fenébe, hacsak nem a céghez jöttél "hivatalosan" (mint dolgozó, meghívott vendég stb.)

Sajna ez az uralkodó jogértelmezés, ezt nekem már a KRESZ-oktatóm is elmagyarázta. Amúgy ahova nap mit nap bejárok dolgozni, ott is úgy van, hogy az útról letorkollik egy aszfaltozott "valami", amin haladva aztán szépen a cég bejárata elé tudok parkolni. De nem hinném, hogy az út, és amikor kiállok, elsőbbséget adok és nem jobbkéz-szabályt alkalmazok. Ha elhinném, hogy az út, nem kéne, ugye.

Az "elzárást" nem fizikailag kell itt érteni.

Azt mondjuk nem tudom, hogy a cég egyértelműség kedvéért kitehetne ehhez a betorkolláshoz egy STOP vagy macisajt táblát (nálunk nincs.)

messi-asz 2011.11.11. 22:41:47

@kacsa.: objektívnél nincs pötty... csak ha bemondod hogy kivezette... de szerintem ez felesleges... egyszerűbb nem árulkodni

a megfejtésről rég lekéstél:9 de arnyos vagy:)

messi-asz 2011.11.11. 22:42:55

@Blogger Géza: egy csomó helyen az irodaház vagy üzem kapu-kihajtónál is van stop tábla

weekendpunk 2011.11.11. 22:45:23

@messi-asz: modtam én hogy elutasítottak?
de azért nem linkeltem mert még nincs be szkennelve. de majd hétfőre meglesz.

az 50-es táblánál kevesebb mint 50-el mentem pont arról beszéltünk menet közben hogy miért kell tábla ide...
aztán az aszfaltnál felgyorsítottam.

a földhivatalt megnézhetem, mi a besorolása,

(bár ha megnézed, az igo, a google.maps és útvonalterv.hu is számol vele. úgy ránézésre nem tartanám magánterületnek. ezért feltételezem nem egy magánterület behajtója)
bár igazad van kishazánkban vannak
nagyon érdekes földnyilvántartási anomáliák.

Blogger Géza 2011.11.11. 22:47:22

@messi-asz: Igen, de nem tudom, hogy ennek kitételét ki kezdeményezheti, ki állja a költségeket, kié lesz a tábla stb. (Bár sejtem...)

messi-asz 2011.11.11. 22:47:44

@weekendpunk: ne olvastad amikor írtam neked és linkeltem a szabtervet? neked beszélhetek... vszínű igazad lesz külön telek "út" besorolással úgy tűnik...

Blogger Géza 2011.11.11. 22:51:20

@weekendpunk: Az útvonalterv sajna nem jogforrás, de azért mondj egy célt meg egy startot, amivel átvisz ezen, hogy lássuk a medvét!

kacsa. 2011.11.11. 23:02:05

@messi-asz: Akkor versenyen kívül tippeltem :)
OFF: Az általam említett eseteknél az objektív felelősség nem játszott, mert mindkétszer megállították ott helyben, de csak az egyiknél lehetett utólag is bizonyítani, hogy nem úgy volt.

A földhivatalról csak annyit, hogy a nagyszüleim gyümölcsösénél a dűlőutat pár évvel ezelőtt - mindenféle értesítés nélkül - átminősítették közforgalom számára megnyitott magánútról közútra. Ez alól az egyedüli kivétel a legalsó telek volt (ahol az összes többi tulajdonos átjárt). Nála magánterület maradt és le is akarta keríteni. Most megy a papírcsata.

qwertzu 2011.11.11. 23:28:04

@messi-asz: @Blogger Géza: Egy kérdésem azért lenne. Aki ott autózik, annak honnan a büdös francból kéne tudnia, hogy mi az útnak látszó objektum helyrajzi száma? A bírók ezt komolyan gondolják? Hogy vegyek komolyan egy olyan szakmát, ahol ilyen gyakorlat van? Esküszöm, még egyszer valaki a római joggal, meg latin elnevezésű jogelvekkel jön, pofán röhögöm.

Ja és persze a kresz szerint nyilván út, és feloldja a korlátozás hatályát. Hogy a bírók nem tudnak szöveget értelmezni, az meg szégyen.

Netuddki. 2011.11.11. 23:53:11

Hát akkor én sem mondom meg a tippemet jövő hétig B+!

D4D 2011.11.12. 00:26:39

Tetszi, hogy tilalmi tábla hatályát sok esetben a földhivataltól lehet megtudni.

Magyarország, én így szeretlek!

bluemoon · http://mondomamagamet.blogspot.com 2011.11.12. 00:32:34

Igen mindenképpen, vidd végig a szabálysértési eljárást, - minden esetben el fognak utasítani, majd a határozatot, jogszabálysértésre hivatkozással meg kell támadni a bíróság előtt. A múlt héten nyertünk egy ilyen pert az ORFK ellen, és ítéltek meg az ügyfél javára 30.000.-Ft. perköltséget. Külön öröm lesz ezt az összeget behajtani...:)

vernarancs 2011.11.12. 01:54:44

@hagyma: nem aze' mert hogyishijjak, de te mar vagy x eve az indianok foldjen elsz, szoval hova ez a sunozes? Ott a zusaban ezert balbokan loves jar alapbol nem?

Reggie 2011.11.12. 05:26:58

@hagyma: Mert hozzaszoktal az USA-beli rendorokhoz. Nalunk oda mer, ahol ugy erzi, hogy penzt tud behajtani, akar jogos akar nem, az nem az o problemaja, majd ha a delikvens nem akar fizetni akkor boxoljon a hatosagokkal 1 evig...

az_igazi_trebitsch 2011.11.12. 06:18:57

A hivatalos iratokkal/határozatokkal kapcsolatban csak hivatalos formában lehet "vitatkozni", különben - jogosan! - kapásból a kukába kerül. A te esetedben pl. KIFOGÁSSAL kell élni, aminek megvan a formai és tartalmi előírása. Az általad írt "beadvány" (?) egy nagy katyvasz, ha te kapnál ilyet, te se foglalkoznál vele.

Legközelebb kérj meg egy jogászt, hogy fogalmazza meg a határozatnak megfelelő ügyiratot. Csakis ebben az esetben van nyert ügyed, feltéve, hogy valóban nem te vagy hunyó.

messi-asz 2011.11.12. 08:31:05

@az_igazi_trebitsch: kifogás??? miről hadoválsz

amit írt "beadványként" azt TARTALMA szerint FELLEBBEZÉSNEK vették... ezt elő is írja nekik a Ket.

most a másodfok után. 30 napon belül FELÜLVIZSGÁLATOT kérhet, ami bíróság...

szerintem nem kell hozzá ügyvéd... majd a bíróságot vizsgáló Legfelsőbbhöz van ügyvéd kötelezettség...

bár legalább olyan józan paraszti ész kéne mint amilyen orbánnak van... anynival már tud érvényesülni...

igényes 2011.11.12. 08:44:19

@az_igazi_trebitsch: Szerintem nincs igazad, jó a beadvány is!

Szerintem vétlen az "elkövető"!

Hívatali visszélésnek, zaklatásnak, csalási elökészületnek lehet nevezni az esetet a Rendőrség részéről.

igényes 2011.11.12. 08:53:42

A és B pont között a távolság kb 300 méter, ha jól sejtem. A rendőrök esetleg arra hivatkoznak, hogy 79 km/h-ra képtelen volt felgyorsítani a kereszteződéstől, bár nem hihetetlen ugye?

messi-asz 2011.11.12. 09:03:25

@igényes: azért ezt nem hiszem... majd Don Quijote megmondja mit írtak neki...

enynire a sünök se debilek (talán) hogy azt írják nem a kép számít hanem előtte bizonyára gyorsan ment...

szerintem simán anynit írtak neki hogy az nem kereszteződés... csak annak láccik... az egy mezőgazdasági telek bejárat...

ez is balf@szkodást jelent mert a DonQuijote -énknek akkor igaza lehet. ugyhogy majd kénytelenek lesznek formai dologgal elkaszálni... pl ha sokat ugrál a jogsiját is bevonják... vagy kimegy a Zsanett-group nagyonkülönleges egység

igényes 2011.11.12. 09:31:57

@messi-asz: Ott van a főútvonalat jelző tábla kitéve a kereszteződés után, vagy rosszul látom?

okoska100 2011.11.12. 09:38:34

Egyedül az felejtetted el leírni, hogy az autód hol haladt akkor amikor bemértek. Ha a tábla után de a kereszteződés elött akkor jogos a csekk, ha túlvoltál az útkereszteződésen, és ott mértek be akkor érdemes a bíróságot választani, mert nem jogos a csekk.
Az hogy a mérőkészülék hol áll ebből a szempontból teljesen lényegtelen, akár a holdról is készíthetnek rólad felvételt.
Engem a szentendrei úton fotóztak le úgy hogy a négy sávos úton a második sáv és a harmadik sáv között állt a jard a trafipaxxal egy kb 60x60 cm es farkasfogon. Azon kívül hogy bátor volt a csávó szerintem jogos lehetett volna a kérdésem a zsaruk felé, ugyan hogy ment oda be a műszerével? Rá vajon nem vonatkoznak a gyalogos közlekedő szabályai?

nopánick (törölt) 2011.11.12. 09:38:40

Az ott ÚT!

Mert, minden normális ember annak nézi vezetés közben.

Nem életszerű csak egy kapubejárónak nézni...

igényes 2011.11.12. 09:39:20

Ez szerintem teljesen korrekt érvelés! Szerintem biztosan közút és barátunk jogosan gyorsította fel járművét 24km/h-val 50 fölé!

2011.06.14. kelt határozatukban leírt a bírság alapja a kozigbirsag.police.hu/ weboldalon
található 2 kép. (lásd 1. melléklet 1. ábra és 2. ábra)
A 3. ábrán látható térképen 'A' ponttal jelöltem a sebesség korlátozó tábla helyét, 'B' ponttal a
sebesség mérés helyét. /térkép forrása: maps.google.com/
A 2 képen szereplő helyrajzi koordináták alapján sebesség korlátozó tábla és a 2011.06.09 17:29-
kor, a ABC-123 forgalmi rendszámú autóról készült fénykép közötti 300 méteren egy
kereszteződés található. Ez után kirakott táblák láthatóak az 1. ábra hátterében. ('Főútvonal' és
Mez gazdasági ő vontatóval behajtani tilos” tábla. Újabb sebességkorlátozó tábla nem látható)
Az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet szerint az. 1. ábrán szereplő sebesség korlátozó
tábla hatályát a kereszteződés feloldja, utána már lakott területen kívül, egyéb úton 90 km/óra a
megengedett legnagyobb sebesség.

igényes 2011.11.12. 09:42:43

@okoska100: Nem feledte el, teljesen korrekt módon 1,2,3 ábrával bizonyította. Kattints a lényegre!

messi-asz 2011.11.12. 09:50:18

@igényes: ja ja életszerű azt hinni hogy a másodfok (akik szintén sünök) igazat ad az ügyfélnek mondván:

igaz igaz... az kereszteződés. és EGÉSZ NAP a sünkollégák FELESLEGESEN álltak ott a trafipaxos autóval és hogy most a kedves ügyfél felnyitotta a szemünket, 1216 darab kküldött határozatot is VISSZAVONJUK. a már befizetett 1215 db szumma 60 750 000 Ft bírságot pedig dupla jegybanki kamattal VISSZAUTALJUK

utóirat: mi vagyunk a hüje sünök és köszönjük kedves nagyszerű korrekt ügyfelünknek a segítséget... éljen a párt és a nép!

messi-asz 2011.11.12. 09:59:35

@igényes: szórakozol velem? vagy külföldről írsz?

1.§ a hivatal sosem téved
2.§ az ügyfélnek SOSINCS igaza
3.§ ha az 1,2 mégse akkor a hivatalok megsértődnek és nem válaszolnak... (elsőfokú bíróság 3-4év)

a bürokráciával nem tucc harcolni... az túlél téged, az örök... mindenképp veszítesz

www.youtube.com/watch?v=ed-GMwJp73s

potyus 2011.11.12. 10:12:08

Megtörtént eset: Siófok, Rendőrkapitányság. Feljelentést kellene tennem, mert feltörték a nyaralómat. Helyszínelők, rendben, szakiparost találtam tehát rendben, megyek feljelenteni.
A Kapitánysággal szemben parkoló, dugig megtelve. Szombat délután 3 óra, a Rendőrség főbejáratának mind két oldalán parkoló. Mind két irányból behajtani tilos tábla, alatta kiegészítö tábla csak rendőrségi gk.
Mivel én mozgáskorlátozott vagyok, behajtok abba a parkolóba, ahol kb. 20 autónak van hely, de most összesen áll bent 3 autó, civil rendszámmal. Még ki sem szállok az autóbol, a kapuügyeletes kiugrik és eléggé felhevült hangon kiutasít, mondván ez csak és kizárólag a rendőrségieké.
Bizonygatom, hogy én jogosult vagyok nyomorékságom okán itt állni. Nem és nem, és ha nem megyek el azonnal, megbüntetnek 30.000 ft-ra. Nincs mit tenni, elmentem. Kb. 200 méterre volt egy hely. Vissza sántikálok, a rendőrségre, persze rengeteg lépcső, akadály mentesítés egy se. A most már magára büszke kapuügyeletes kérdezi mit óhajtok? Elmondom, feljelentést szeretnék tenni. Tessék ott várakozni, a váróban. Persze egyedül voltam a különböző ital automaták társaságában. Volt is ott forgalom, jöttek menetek az emberek, ki kávéért, kik pedig üdítőket vásároltak, de hozzám nem szólt senki kb. egy órán keresztül.
Gondoltam megsürgetem az ügyeletest, fel is telefonált valakinek, akinek a hangja kihallatszott, és ingerülten mondta, hogy majd jön. Újabb félóra után közöltem az ügyeletessel, ha jönne valaki, kérem mondja meg neki, hogy haza utaztam Budapestre, és hétfőn a BM. panaszirodáján kezdem a napot.
Elindultam Budapest felé, amikor pár perc elteltével megszólalt a mobil telefonom, messze járok e? nem miért? kérdeztem, tessék már visszajönni, felveszem a jegyzőkönyvet, meg a feljelentést, mondta az egyik rendőr aki helyszínelni volt nálunk.
Vissza a Kapitányságra, de a parkolóba beállni nem mertem, viszont a rendőrség előtt kb. 5 méter széles járda van, oda álltam. Lejött értem az ember, felmentünk az irodájába, amikor megszólal mobiltelefonom, a feleségem aki lent maradt az autóban: azonnal gyere le, mert itt áll három rendőr és üvöltöznek, hogy azonnal menjen el, járdán nem lehet parkolni. Még mozgáskorlátozottnak sem.
Szóval, nem részletezem a dolgot tovább.
A napokban írtam egy levelet a Siófoki Rendőr Kapitánynak, melyben felhívtam a figyelmét, hogy abeosztottai nem ismerik a hatályos KRESZ szabályokat, mert mindkét irányból behajtani tilos táblával védett útvonalon a mozgásában korlátozott behajthat, továbbá bármelyik járdán parkolhat, ha megfelelő helyet biztosít a gyalogosoknak, minimum 1 méter a babakocsisokra való tekintettel.
Válasz még nem jött.

potyus 2011.11.12. 10:14:36

@messi-asz: "éljen a párt, és a nép," írod zárásként.
És szeretett vezetőnk? vele mi legyen?

messi-asz 2011.11.12. 10:26:20

@potyus:

1. a szeretett vezírnek én nem kívánom hogy azok mind teljesüljenek, amiket én neki kívánok... mert én jót akarok neki... bár ami fog vele történni az még a kívánságaimat is felülmúlja, ha nem fog időben megpattani...

2. a sündőr főfejek ellopják a sünpénzt (is)... így azok maguk kell hogy meg"keressék" a betevőre valót

3. párhónapja épp a s***i (nem mondom meg melyik sündőrség, a balatonfővárosa) sünök lopták el a pénzt egy becsületes polgár által leadott pénztárcából... nem sok pénzről van szó. de mégis... vagy épp ezér.... kicsit ciki... hallottam soxor, hogy a helyszíneléskor ez az... de amig a zember nem látja, addig nem is törődik vele...

D4D 2011.11.12. 14:00:21

@potyus:

"bármelyik járdán parkolhat, ha megfelelő helyet biztosít a gyalogosoknak"

Csak megállhat, nem várakozhat.
40§(9)

Petrodon 2011.11.12. 16:01:12

Nagyon vicces akart lenni a poszt és nagyon szar lett...

MaCS_70 2011.11.12. 16:25:24

@messi-asz:

Halihó!

Áruld már el, honnan az ismereteid! Mert egyértelmű, hogy van fogalmad az ilyen ügyek menetéről -- de rossz tanácsot azért nem kéne osztogatni.

A bíróság elé vitelnek igenis van értelme.
A tulajdoni lapnak viszont nem feltétlenül. Éppenséggel dönthet az eljárás alá vont személy javára, de erre csak nagyon extrém esetben van szükség.
A bíróság ugyanis abból a szemszögből vizsgálja az ügyet, hogy az adott szituációban a vezetőnek a tőle az adott esetben elvárható gondosságot tanúsítva milyen magatartást kellett/szabadott tanúsítania.
Ha van egy torkolat, ami a járműből vezetés közben belátható távolságon belül nincs mondjuk kapuval lezárva, akkor joggal feltételezhető, hogy az egy útkereszteződés, ami ugye feloldja az eseti sebességkorlátozást. Ezt nagyban megerősíti, ha a sarkon macisajt is díszeleg.
A közlekedés résztvevőinek a közlekedési jelzések / a látható körülmények alapján kell viselkedniük, senkitől nem várható el, hogy ismerje az út környezetének jogi besorolását.

Üdv: MaCS

messi-asz 2011.11.12. 16:38:49

@MaCS_70: naiv vagy, de aranyos... a józanészt felejcsd el

először is. a felülvizsgálatnál direkt jogsértésre lehet hivatkozni. szó sincs a józan észről egyebekről...

szerinted ha azon fog menni a JOGI huzavona hogy behajtó vagy út akkor minek lesz jelentősége a józanésznek, vagy a korábbi precedens ítéleteknek...

de várjuk meg a másodfokú sün határozatot. és ha tényleg belenéz pl Várpalotán a hivatalnak a külterületi szabtervébe, vagy a földhiv adatokba akkor meglátjuk az esélyeit...

az elérhető rajz alapján JOGIlag is lehet igaza mert külön ingatlanként van nyilvántartva, tehát vszínű "út"...

ha ez így van akkor nincs miért ne kérni felülvizsgálatot...

MaCS_70 2011.11.12. 16:49:53

@messi-asz:

Halihó!

A másodfok rendszerint copy/paste-tel megismétli az első fokot. Nem is igen hallottam ezzel ellentétes esetről, a saját ügyeimben viszont rendszeresen azt tapasztalom, hogy még a tök triviális esetekben, amikor a másodfoknak a beadvány alapján még egy óvodás szintjén is látnia kellene, hogy az alaphatározat ordenáré hülyeség, akkor is helyben hagyja azt.

Lehet, hogy naiv vagyok, de éppen 15 éve volt az első közlekedési tárgyú ügyem, azóta pedig egy szakdiplomát is szereztem közlekedési jogból és rendszeresen viszek ilyen ügyeket bíróság előtt.
Tudom, hogy miről beszélek.

Üdv: MaCS












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása