Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Átmenetileg hiányzott a tábla, így magasabb lett a büntetés

2011.11.18. 12:08 :: Don Blasius

Néhány napja téma volt már, hogy ki kell-e táblázni a városon belüli emelt sebességhatárokat minden kereszteződés után, és hogy ideális helyszín lehet sebességmérésre, ahol a folytonosság megszakad. Neve elhallgatását kérő posztírónk bele is szaladt egy ilyenbe, ráadásul ott, ahol csak átmenetileg hiányzott ez a tábla. Azóta újra kint van, de milyen ügyesen szerelték fel, már azon sem lepődnék meg, ha a 9 km/óra átlépéséért büntetnének. :)

Szeretném megosztani veletek a történetem ami igazából nem is különleges, de mostanság elég populáris és bosszantó.
 
Történt velem, hogy belecsúsztam egy napsütéses szeptemberi vasárnap reggel (09.25) egy trafiba azon az úton amin kb. tíz éve járok napi szinten. Szeretném az elején leszögezni, én vagyok a hülye és a szabálytalan mert a megengedett 60 Km/h helyett 75 km/h-val mentem, aláírom. Ez az első büntetésem eddigi vezetési karrieremben, siettem haza, vagy csak megbabonázott a szeptemberi szuper időjárás nem tudom, nem is az elképzelt 30.000.- Ft-os büntetés miatt hőbörgök, levelemet nem a büntetés miatti dühből írom.
 
 
 
De itt jön a csavar. Az eset a III.ker Bécsi úton történt, Üröm felé az első kagylós kút utáni parkolóban ült a rendőr egy tanker mögött, félig kilógó orral egy fekete, lesötétített H Astrában, a traffit is csak azért vettem észre mert a jobb első ablaka le volt húzva és beláttam. Ránéztem az órára és konstatáltam hogy ez bizony drága volt. Idáig ezzel semmi probléma.
 
 

Nagyobb térképre váltás
 
De. Kettő hét múlva megjött a levél. Kibontva elképedve tapasztaltam, hogy a csekk 45.000.- Ft-ról szól, mert az indoklás szerint én 75-el mentem az 50es táblánál. Hmm, emlékezvén arra, hogy a Bécsin kifele-befele végig 60 Km/h-s a sebességkorlátozás, visszamentem a helyszínre meggyőződni róla. A parkoló oszlopán (ami mellett a traffi állt) és az előtte lévő kereszteződésben lévő táblát is lefotóztam, 2 napon belül vissza is válaszoltam, hogy szeretnék fellebbezni, mert fényképpel igazolom, hogy ott pedig 60as korlátozás van érvényben és elismervén, hogy gyorsan mentem szeretném kérni a büntetés mértékét mérsékelni 30.000.- Ft-ra.
 
Eltelt megint egy hónap, megkaptam a választ, miszerint a fellebbezésemnek nincs helye, a büntetés nem módosul mivel:
Ugyan azt elismerik, hogy az adott helyszínen 60 Km/h-s sebességkorlátozás van, de amikor a kép készült (09.25) a tábla nem volt a helyén, mert a Fővárosi Közútkezelő egy bejelentés miatt(08.09) a táblát kopás (!) miatt  09.23-án eltávolította és a cseredarabot csak 09.29-én rakták ki (külön vicc, hogy fejjel lefele, így fényképeztem én is le). De ugye, a benzinkúthoz vezető lámpás kereszteződés oldja a 60-as korlátot 50-es lép érvénybe és a következő 60as tábla csak a benzinkút utáni parkolóban van így egyértelmű, hogy kihasználták a megváltozott forgalmat és a figyelmetlen, megszokásból vezetőket mint én fényképezték aznap rendesen ahogy "kiszáguldottunk" a takarásból. A levél szerint a mérést végző rendőr a megváltozott helyszínről és a tábla hiányáról fotóval rendelkezik.
 
Igazából további fellebbezésnek szerintem értelme nincs, tényleg igazuk van. Hülye voltam és ráadásul még pórul is jártam. Szomorúnak tartom, hogy így kell traffipaxolni, kihasználva a hat napra megváltozott körülményeket. Nagyon kíváncsi vagyok hányan csúszhattak bele csak aznap ebbe a traffiba. Legközelebb jobban odafigyelek...
 
Sziasztok, mentem fizetni!

119 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr büntetés kresz tábla gyorshajtás lehúzás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skodakék Fábia 2011.11.18. 15:54:00

A felháborodást értem a fellebezést nem.
Ha minden igaz akkor most jár a poszter 30+5-nél ( 5ezer ugye a fellebezés?) 45 helyett...
most 10ezer miatt próbálkozott?

Timnorc 2011.11.18. 15:54:37

Közben azon gondolokodom, hogy miért 45ezer lett a bírság.

A fent már említett 410/2007-es 1-es számú melléklete 1. pontjának a)-b) alpontjai azt írják, hogy olyan helyen, ahol a megengedett legnagyobb sebesség 50 km/h-ig van, 15 km/h felett, de 25 km/h-ig 30ezer, míg 25 km/h felett, de 35 km/h-ig 45ezer.

Tehát ha 50 volt a legnagyobb megengedett a rendőrség szerint, ami ugye nincs az 50 felett, hanem ugyanannyi, akkor a 75 mért adat, az nem több, mint 25-tel túllépést jelent, hanem pont 25-tel túllépést, vagyis 30ezer jár érte.

Nem?

messi-asz 2011.11.18. 15:59:58

"Hirdető neve: O. Viktor
Eladó egy HAZA-2011 rendszámú gépjármű.
Egy éve vettem, azóta csak lejtőn hajtottam. A fékeket kiiktattam. Gáz van, de csak ha tüntetnek. A kormánnyal van egy kis gond, teljesen irányíthatatlan. Állandóan a szakadék felé fordul, de én ragaszkodom hozzá. Önfényező funkcióval rendelkezik. A sebességváltón öt fokozat van hátra, egy előre. Felkapcsolni lehet, leváltani nem. Az ülések a saját ízlésemnek megfelelően vannak kialakítva, 2/3-1/3 arányban dönthetőek. AGPS-t elnémítottam, nekem ne mondja meg senki, merre menjek.
Biztonsági berendezések: ABS,PPS,TEK,
Extrák:
- motortérben bordázott ÉKSZÍJJÁRTÓ (ERŐSEN CSÚSZTAT),
- NARANCSILLATÚ wunderbaum,
- LÁZÁRDETEKTOR
- belső tükrön egy KÖVÉR bolsi-balsi baba
- kalaptartón bólogató kutya (CSERÉLHETŐ SCHMITT FEJJEL)
- Index (zsebben)
- CD lejátszó, telepített műsortárral: Handel-Messiás, Horváth Pista-Hej rugó, rugó, Zorán-Kell ott fenn egy ország.
Üzemanyag fogyasztás nem számít, enyém az egész MOL.
Irányár: IMF hitelre devizakárosultaknak féláron!
Jelige: Ámokfutó
Ui.: Majd' elfelejtette, a csomagtartóban van tízmillió utas, velük nem kell foglalkozni."

messi-asz 2011.11.18. 16:00:39

@petrócselly: ha igaza lett volna akkor az illetéket visszakapja...

@Timnorc: azé mert NEM 60 hanem 50 hez képest!!!!

Timnorc 2011.11.18. 16:02:16

@messi-asz:

Timnorc 2011.11.18. 15:54:37

Skodakék Fábia 2011.11.18. 16:05:35

@messi-asz: vagy úgy
akkor tanulópéz befizetve, nem vezetünk megszokásból
pláne nem hajtunk gyorsan rutinból
bár ezt pesten nem egyszerű kivitelezni :)

"streetfighter" 2011.11.18. 16:20:05

Elképesztő szemét banda! Felháborító ez a hozzáállás! Direkt szivatják a népet ezek a rohadékok.
Én csak azokat szánom, akik álandóan a sebesség betartáson görcsölnek és mégis megszívják.
Nekem legalább ebből a szempontból sokkal nyugodtabb az életem. :)

messi-asz 2011.11.18. 16:54:09

egyébként lehetne távirányítós kijelzős tábla... amikor te belemész akkor 110-et mutat amikor mérnek a rendőr átállítja 50-re... qva nagy 5let... ezt szabadalmaztatom...

a redvas g@ci magyarhonban ennek lenne piaca...

a magyar ugaron mogyuk még jobb ha nem is táblák, hanem mint a multkor rádióban óránként bemondanák mi nt a vízállás jelentést, sorolnák szépen reggeltől estig az aktuális szabályokat (a minisztertanács aznapi rendeletei alapján)... pl Budafoki út izé izé közötti szakasza a megendett ma 6-17h ig 59 km/h, majd 17-22h között 39 km/h...

@"streetfighter": mér te vagy a jani? a lézerjani?

@Timnorc: bocs, benéztem... lehet igazad van a mértéket vitatva:)

Timnorc 2011.11.18. 16:59:21

@messi-asz:

Jól mondod: "Lehet", hogy igazam van.
Nem biztos, de én ezt olvasom ki a jogszabályi szövegből.

A bírság bevételeknek kedvezően változtatható táblás ötleted egyébként jó.
Egy kicsit egészíteném csak ki: visszamenőlegesen változtatható táblák.

Asztalos Gábor 2 2011.11.18. 17:48:56

Mi a fasz az, hogy megszokásból vezetünk, aztán itt rinyálunk?

Nehéz lenne vezetés közben figyelni? Mi a fasznak kap az ilyen jogsit, ha még a táblákat sem képes értelmezni?

ÉS mi a kurva anyádnak mész 75-tel ha azt hiszed hogy 60-as tábla van? HA legalább a 60-as korlátod betartod, nem kapsz semmi büntetést.

De semmi gond, szükség van az ilyen idiótákra és az önkéntesen befizetett pénzükre.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.18. 17:55:22

@Asztalos Gábor 2: Gondolom, ha te naponta arra jársz, akkor is 100 százalékosan figyeled a táblákat, és észreveszed, hogy valami hiányzik ;)

jelentéktelen alak 2011.11.18. 18:03:32

Van a dologban egy jó adag aljasság, ez vitán felül igaz. De mint mindig, most is van az éremnek egy másik oldala. Jelen esetben érdemes azon is elmélázni, hogy a postoló miért nem tudott arról, hogy eltűnt a tábla. Ha másra nem, hát arra jó a büntetés, hogy leszokjon a megszokásból vezetésről. Bár nem a legsúlyosabb tipikus vétség, de elég sok kisebb baleset származik belőle.

Asztalos Gábor 2 2011.11.18. 18:06:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Igen.
Mert az ilyen "megszokásból vezetek" esetekből lesznek a balesetek.
De ha 60-nal megy, amit ő a sebességkorlátnak gondolt, akkor semmi büntetést sem kap. Magyarán a posztoló tudatosan és folyamatosan megszegi az összes sebességkorlátozást. Ezért jogsielvételt érdemelne, nem ilyen gagyi büntetést.

jelentéktelen alak 2011.11.18. 18:16:27

@messi-asz: Mondjuk az M0 még fel nem újított szakasza elég speciális helyzet, de mint a mellékelt videón is látszik, ha eleve mindenki lehúzódna, mint az osztrák ötlet azt elvárja, akkor szűken bár, de egy mentő ott is elférne a kocsisorok között. Egy teherautó méretű Tűzoltó, ott már nyilván nem!

De ezt csak olyan helyen lehet bevezetni, ahol a torlódás esetén nem nyitja meg a leálló sávot önkényesen pár nagyokos előző sávnak és tör előre 100-al ott az álló autók mellett.

jelentéktelen alak 2011.11.18. 18:18:53

@messi-asz: Szerintem félre érted.

A bevezetésre váró rendszer éppen arról szól, hogy nem várod meg, míg a mentő szirénázva oda ér mögéd. Mikor megáll, vagy nagyon belassúl a pálya, eleve úgy helyezkedsz,hogy maradjon hely a "mentő sávnak". Akár jön mentő, akár nem.

"streetfighter" 2011.11.18. 18:22:43

@Asztalos Gábor 2:
Túl nagy a szád! Vegyél vissza egy kicsit okostóni!

@messi-asz:
Nem figyelem a táblákat. Megyek ahogy tudok és ahogy biztonságosnak találom. Ha néha elkapnak, akkor meg kifizetm szó nélkül a büntit, hiszen minden nap óránként kaphatnék csekket. Tehát nem görcsölök. :)

jelentéktelen alak 2011.11.18. 18:25:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Legalábbis az volna a normális. )Mégha a hangnem nem is az.)

jelentéktelen alak 2011.11.18. 18:27:43

@Asztalos Gábor 2: Teljesen egyetértek Veled, de azért nem a megszokásból vezetők miatt életveszélyes a közlekedés. Tény, hogy sok balesetet okoznak, de ezek jellemzően anyagi káros balesetek.

FDToth 2011.11.18. 19:36:40

2 dolgot kérdeznék (egyik gyorshajtás, másik tábla)
- mélygarázsban mehet-e a trafipax ill. büntetés gyorshajtásért? Gondolom ilyenre még nem volt példa, de milyen szemét módon büntetnek simán elképzelhető. példa: Aréna Plaza, max 5km/h. ezt nem is lehet betartani, mert gyalog leelőznek! ha mész 15-20-szal, akkor pedig 3-4-szeresével léped túl, ami több százezer ft büntetés lenne?

- tegnap LF Reptérről jöttem az M0-on este 11 körül, egészen a megyeri hídig. az összes EU szabványos kék tábla olvashatatlan, vagy nehezen látható volt, olyan, mintha leöntötték volna vmi festékkel vagy kosz lenne rajta. Esetleg a szmog+köd okozhatja ezt? Lecsapódik a piszok? Mondjuk azt is el tudom képzelni, hogy annyira gyatra a festék rajta, hogy ilyen időben olvashatatlan... Egyébként vki észrevette már ezt?

HakapesziM 2011.11.18. 19:45:31

Korábban azzal éltek vissza, hogy a kisteherautók papíron tehergépkocsik voltak, azaz egy csomó minden ugyanúgy érvényes volt rájuk mint akár egy kamionra. Vagy tíz éve, lefényképeztek a tetvek, 128-ca Szolnok mellet kisteherautóvel, s nem 90-hez mérték a büntetésem, hanem 70-hez. Így sokkal magasabb volt a bírság, bár a kocsi az utolsó csavarig megegyezett a gyártó ugyanazon személykocsi-típusával. Még szerencse, hogy volt rendőrségi ismeretségem, s egy fillér nélkül megúsztam az esetet.

jelentéktelen alak 2011.11.18. 19:54:42

Elég ritkán járok az Arénába. De megvan a véleményem a parkolóban tapasztalható marhaságokról.

Az 5km/h-s korlátozás agyament túlzás, szerintem bárhol az. De az is beteges, amit ott sok autóstól látni. A közlekedő utakon, ahol gyalogosok is és ki-be hajtó autók is vannak, ránézésre 50körüli tempót nyomnak. Ha nem 5-ös tábla lenne ott, akkor a magam részéről szorgalmaznék is ilyen helyekre trafipaxot...

A táblák. Valamikor régen olvastam egy cikket azokról táblákról. Állítólag a fémlopásokat elkerülendő,valami speciális anyagból készültek. Ezeket nem lopják, viszont nem is képesek olyan jól visszaverni a fényt, mint a hagyományos.
Azon koncepció mellett döntöttek így, hogy a gyengén látható tábla is jobb, mint az ellopott tábla.

Mondjuk meghallgatnám azokat is, akiknek a dolga a tolvajok ellen fellépni. (Rendőrök, ügyészek, törvényhozók, stb.) Vajon miért kell ennyire félni a tolvajoktól, ha ők rendesen végzik a dolgukat????
De ez itt OFF

jelentéktelen alak 2011.11.18. 20:00:58

@HakapesziM: Akkor valamit nagyon elcsesztél...

A sebesség korlátozás, előzési tilalom, stb. Nem teherautóra vonatkozik, hanem egy adott tömeget meghaladó zárt kocsiszekrényű, vagy nyitott kocsiszekrényű autóra.
Vagyis, ha az autód megegyezett a személyautó változattal, akkor az jó eséllyel nem is haladta meg a 3.5tonnát. Így arra pont azok a korlátozások vonatkoztak, mint egy személyautóra.
De mondjuk aki 90 helyett 128-al megy, azt nem is pénzre büntetném...

HakapesziM 2011.11.18. 20:08:38

@jelentéktelen alak: Ma már. Mert korábban -ez pontosan 2000-ben történt - a tehergépkocsikra való sebességkorlátozás össztömegtől fügetlenül érvényes volt minden tehergékocsira, azaz, akár egy ráccsal leválasztott rakterű Suzukira is. A - egész pontosan 2.5 tonna össztömegű, zárt kocsiszekrényű járműre vonatkozó - tilalomnak a "tehergépkocsival behajtani tilos" táblánál volt jelentőséeg. A sebességhatárok tömegtől függetlenül voltak érvényben.
A 128 tényleg sok volt - na de előfordul ilyen néha...

D4D 2011.11.18. 20:10:57

"Szomorúnak tartom, hogy így kell traffipaxolni, kihasználva a hat napra megváltozott körülményeket"

Ha ez a vissza irányban is így működne, akkor semmi gond, mivel ott 90 a megengedett. Feltéve, ha bizonyítani tudod, te aznap a KRESZ szabályait nem megsértve el tudtál oda jutni, hogy lakott terület jelzése közül utoljára lakott terület vége táblával találkoztál.

Sajnos a rendszer nem ilyen korrekt.

D4D 2011.11.18. 20:12:52

@Ahoj-: Ez egy tök normális dolog, németeknél az autópályára vonatkozó paragrafus tartalmazta, osztrákoknál is egyébként, bár ők később vették át. Rettungsgasse freihalten! felirat szokott lenni a fényhídon, magának a mentőösvénynek a neve a Rettungsgasse.

D4D 2011.11.18. 20:17:05

@Timnorc:
NEM!
Volt egy számtanforradalom.....

D4D 2011.11.18. 20:21:10

@FDToth:
"az összes EU szabványos kék tábla olvashatatlan,"

Régen poénból szappannal kentük be őket, és akkor a refi fényét nem veri vissza. De az még a zöld volt, a kék elvileg jobb.

FDToth 2011.11.18. 20:41:28

@D4D: akkor ezek szerint vagy "szappanozzák" a táblákat vagy ahogy 'jelentéktelen alak' is írta, ilyen anyagból készülnek a lopás miatt. Előbbinek én nem látom értelmét, marhára zavaró, pláne egy olyan vezetőnek, aki még nem járt arra. utóbbi pedig... pályán lopnak táblát? ezért kell ilyen xar, sötétben, szemből láthatatlanokat kirakni? térfigyelő kamera miért nincs? lopás ellen elég hatékony... mindegy, ez Magyarország... hihetetlen.

"streetfighter" 2011.11.18. 20:46:05

@jelentéktelen alak:
A 90 Km/h legtöbbször tiszta röhej.
A legtöbben 100-110-zel haladnak.
Én alapból 130-140-nel megyek és előzésnél, ha kell rágyorsítok. :)

HakapesziM 2011.11.18. 20:54:43

@"streetfighter": Egyet kell értsek. Legtöbbször csak a demonstrációs 90/130-cal hajtók tartják be. Ámbátor azt is megértem, hogy nem szeretnek fizetni az emberek.

jelentéktelen alak 2011.11.18. 21:01:04

@"streetfighter":
Szerintem teljesen felesleges megint megvitatni, hogy én úgy gondolom, a 90 teljesen jól tartható tempó a legtöbb helyen. Ahol nem, ott meg Magyarországon úgy is 60-40-30 a korlátozás. Szerinted meg a 200 is feleslegesen akadályozó korlátozás lenne egy vidéki úton.

Európa nagyrészén 90-100 a korlátozás és a legtöbb helyen a legtöbb embernek ez meg is felel. Persze van ahol szeretik túllépni, de van ahol még ezzel megengedettel sem él a többség...

Szerintem abban az egyben értünk egyet, hogy neked úgy is teljesen mindegy, hogy mennyi a korlátozás, mert téged nem érdekel.
Az már csak a magán véleményem, hogy a rendőrség nagyon nagy szégyene, hogy megéri neked így közlekedni...

jelentéktelen alak 2011.11.18. 21:17:43

@HakapesziM: Mit értesz demonstrációs 90/130-cal hajtók alatt?

Én úgy tudom, hogy a megengedett maximális sebesség 50/90/110/130.
Mikor Magyarországon járok -mivel drága az idő- szeretem kihasználni a lehetőségeimet és a megengedett maximális sebességgel hajtok, ha a körülmények is lehetővé teszik.
De annál gyorsabban nem hajtok, mert tilos. Mint ahogy a boltból sem lopok, mert az is tilos. Embert sem ölök, mert azt is tilos. Lakást sem török fel, mert azt is tilos. biciklit sem lopok, mert azt is tilos.
Vannak emberek -felteszem, nem csak én- akik szeretnek a törvények és szabályok tiszteletben tartásával élni az életüket.
Mindenki meging olykor. Nem arról van szó, hogy nem. Biztos már mindenki vitt haza a munkahelyéről golyóstollat. Én is vezettem már a limitnél gyorsabban, egy egy lejtőn. Van úgy, hogy a motorfék nem elég és későn fékez rá az ember.
Semmi bajom azokkal, akik 90 helyett 95-100al mennek egyszer egyszer. De nem sorolnám ide azokat, akik eleve a 100-at célozzák meg. Pont így vagyok az autüpályás 130 helyett 140el menőkkel is. Aki véletlen csúszik ebbe sebességbe, de csak ritkán, azzal semmi gondom. Aki eleve ezt célozza meg, ezzel számol, az már tudatos gyorshajtó.
De még a tudatos szabálysértést sem ítélem el, ha nem várja el a környezete támogatását, annak ellenére, hogy már ez is inkorrekt. tudatosan is vétek olykor, de vagyok olyan szemérmes, hogy ezt nem mások szeme láttára teszem, így alkalmazkodniuk sem kell a tettemhez.

Vajon demonstrálok a magyar utakon a hozzáállásommal?

"streetfighter" 2011.11.18. 21:23:01

@HakapesziM:
Hát, igen fizetni ilyenért senki sem szeret, én sem.
Mellesleg a nyílt országúton nagyon ritkán látok radart. A lakott részeken meg résen vagyok és egyébként sem megyek állat módján.
Az autópályák viszont életveszélyesek. Ritkán használom, de egyszer így is lekaptak. :(

lordjim 2011.11.18. 21:37:21

@messi-asz: elvtárs,a neved helyesen:messi-fasz,és eltévedtél,ez itt nem a NOL online

"streetfighter" 2011.11.18. 21:39:00

@jelentéktelen alak:
Tényleg nem érdekelnek a korlátozások ezt jól tudod. :) Viszont próbálok ésszel autózni gyorsaság mellett.
Külföldön is így közlekedem és egyébként sem lehet mindenhova radart állítani.
Őszintén szólva külföldön eleinte próbálom visszafogni magam, hiszen nem otthon vagyok, de aztán szép lassan beállok a saját stílusomra. Egyszerüen ez van, nincs mit tenni.
Mellesleg most voltam Lengyelországban Szlovákián keresztül és gond nélkül "végigszáguldoztam" az utat. Szlovákiában volt egy-két radar, de időben kiszúrtam és mint említettem egyébként sem megyek nagyon gyorsan a lakott területeken.
Útközben volt egy két helyi önkéntes aki felvette a kesztyűt, ami a száguldozást illeti. :)

HakapesziM 2011.11.19. 07:52:09

@jelentéktelen alak: Majdnem egyet is értünk. Én sem várom el, hogy támogassanak a szabályszegésemben, tulajdonképpen udvariasan vezetek, igen ritka eset ha rádudálok, villantok valakire. A demonstrációs mindentbetartókon azokat értem, akik betartják a sebességhatárokat - ezzel semmi gond - de ha lehetőségük adódna elengedni a gyorsabbakat, akkor nem, vagy csak vonakodva teszik, ezzel nemegyszer maguk is szabályt szegnek.
Azzal már nem egészen értek egyet, hogy a gyorshajtás, a sebességhatárok átlépése a lopáshoz, lakásfeltöréshez lenne hasonló. Mindkettő a normák megszegése, de azért nem azonos súlyú. Nagyon sok, az élet más területén felelősségteljes embert ismerek, aki 150-160-nal jár az autópályán, de ettől még derék ember. A közlekedési szabályok csak kis része számszerűsíthető méterben, kilóban, km/h-ban, rengeteg a szubjektív elem. Lehet, hogy valaki gyorsan hajt, de az ezzel járó rizikót valami mással kompenzálja, leggyakrabban azzal, hogy fokozottan figyel. A biztonságos közlekedésre való törekvés helyes dolog, de ehhez a sebességhatárok milliméterre való betartása még édeskevés. Arról nem is beszélve, mostanság rengeteg embert büntetnek meg kisebb-nagyobb gyorshajtásért, nyugdíjas apámat - 5-6 ezer km-t ha vezet egy évben, csak idén háromszor. Akkor ő galád bűnöző? A szabályonak kellene lenniük értünk, nem fordítva. Ha emberek ekkora mennyisége - és valljuk meg ezeknek talán ha ezrelékei, akik valóban közveszélyesek - kerül összeütközésbe a törvénnyel, akkor nem lehet, hogy a szabályozás rossz?

messi-asz 2011.11.19. 07:57:11

@lordjim: mond konkrétan mi a gond???

hogy szóváteszem az UNORTODOX tábla kihelyezés módját?

kicsit gondolkozz má el milyne ország az ahol
-egy hétre visznek JAVÍTANI (???) egy táblát
-amikor 2csavar= kb 2perces CSERE (!!!) munka
-ami idő alatt a sünök MÉRNEK (!!!)
-majd visszateszik LEFELEFEJJEL (!!!)...

na ez az ország ássa el magát...
de legalább is az állam (és intézményei) nem működnek

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.19. 13:23:22

@Asztalos Gábor 2:
+ vagy zavarodva?

pl. Váci út végig 70, kivétel a lámpáknál
Ha eltüntetnek egy 70-es táblát te észreveszed?
Itt eltüntettek egy táblát a többi 10 közül

Ne mondd már hogy neked jár a szemed állandóan és keresed az "apró" változásokat"

messi-asz 2011.11.19. 13:29:32

@horex: :))

volt régen a Fülesben ilyen hogy keresd meg a képeken a 10 apró eltérést...

:)))))

csak ez 80nal vezetés közben nem túl praktikus játék...

jelentéktelen alak 2011.11.19. 13:32:37

@HakapesziM: Más oldalról közelítjük meg a kérdést.

"Azzal már nem egészen értek egyet, hogy a gyorshajtás, a sebességhatárok átlépése a lopáshoz, lakásfeltöréshez lenne hasonló. Mindkettő a normák megszegése, de azért nem azonos súlyú." Nem is írtam olyat, hogy azonos súlyú! Csak azt állítom, hogy a motiváció hasonló. Azzal azért vitatkoznék, hogy lehet tisztességes ember az, aki eleve 150-160-ra lövi be az autópályán a sebességét, ha a limit ennél kevesebb. Miért tenne ilyet, ha nem akar tisztességtelen előnyhöz jutni? Lehet ez az előny bármi. Hamarabb ér így a családjához, hamarabb ér a munkahelyre, kvázi többet tud dolgozni/pénzt keresni, élvezeti értéke van a száguldozásnak,stb. Eleve nem lehet tisztességes az, aki tisztességtelen eszközökkel érvényesül. Persze más ez,mint a tolvaj, meg a gyilkos, stb. De a motiváció itt is az egyéni érdekek miatt a másik semmibe vétele.

A többivel maximálisan egyet értek. A közlekedés nem mindig mérhető és gyakrabban van szükség a mérhetetlen gesztusokra (figyelemre segítőkészségre, stb. mint a mérhető határokra. De a mérhető határok is fontosak. Én azt tartom jó vezetőnek, aki mindkettőben jól tud érvényesülni és mindkettőt jól tudja alkalmazni. Azon vagyok, hogy én is ilyen legyek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.19. 14:10:13

@messi-asz:
Füles-régen...
Akkor még volt becsület
Nézzd meg a mai betelefonálós műsorokat, vagy 100 villodzó ábrábol kell 2 egyformát kiválasztani.
A műsorvezető hp. meg ott rinyál "hogy ezt nemhiszem el, telefonálj" oszt gondolom hiába telefonálsz be, nem te nyersz

Valami ilyen napjaink rendőri/közterületes szopatása

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.19. 14:13:48

@jelentéktelen alak:
Én még ezzel sem értek egyet egészen
Egyáltalán miért van korlátozás a pályán?
Tudom persze nem nőttünk fel a nagy sebességhez, de igy nem is fogunk
Miért lehet a németeknél menni, azok ügyesebbek?

Azt is látom, hogy még sebesség limit se kell, mert szemebe is felhajtanak és direkt italosan is vezetnek, mint láttuk legutoljára

jelentéktelen alak 2011.11.19. 16:17:02

@horex: Nem tudom, milyen gyakran és milyen útvonalon vezetsz német autópályán. Én évente csak 5-6alkalommal megyek keresztül Németországon. Emlékszem a legelső alkalomra, mikor vártam a német szakaszt. Gondoltam végre kipróbálhatom a mágikus 130feletti tempót. Kezdetben -a tapasztalat hiányában- nem is mertem 150-160 fölé gyorsulni, bár akkor még az autónak nagyjából itt volt a vége.
Egy álom foszlott szét, mikor egyszer csak feltűnt, hogy menyire sok a sebesség korlátozás.
A többi alkalommal, erősebb autóval, a 200 feletti sebességbe is bele kóstoltam, de az már túl stresszes nekem.
Mivel a saját tapasztalatom alapján a német pálya szakaszok legalább felét valamilyen sebesség korlátozás lassítja, pár éve megint nem gyorsulok 150 fölé ott sem. De jellemzően beérem a 120-130-as tempóval.
Ezt csak azért írtam, mert én egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy a német pályákon nincsen sebességkorlátozás. Vannak ugyan olyan szakaszok, ahol valóban nincsen (kb fele-fele), de a magam részéről ezt még rosszabbnak tartom, mintha mindenütt lenne.
Sosem felejtem el, amit tapasztaltam 200körüli sebességnél, hogy előzöm a külsőben lassabb autókat, kamionokat, aztán a kanyar és/vagy bukkanó mögött ott virít a 130-as tábla. Persze messziről látszott, hogy van ott tábla, de az, hogy mi van beleírva, már csak közelről. Mit lehet tenni ilyenkor?
Vagy fékez egy nagyot az ember, ami a mögöttes forgalom miatt veszélyes, vagy megy tovább szabálytalanul 200-zal, ami -mivel a korlátozásnak nyilván oka van- megint csak nem veszélytelen.

Ezen okból sem vagyok a német autópálya és a korlátozás mentesség híve. Sőt! A német autópályákat kimondottan nem szeretem. Nyugat Európa jelentős részén, meg a sebességkorlátozás autópályákon nem 130, hanem 120. Az Egyesült Királyságban autópályán és gyorsforgalmi utakon 112+. Van ugyan egy előterjesztés, hogy kísérleti céllal bevezetnék egyes helyeken a 128-at, de ezt lehet elgombázta egy közelmúlt béli tömegbaleset.
De ha összejön nekik, akkor is a magyar 130as limit a legmegengedőbbek közé tartozik.
Nem állítom, hogy ahol 120 a megengedett, ott annyival is mennek!
A belgáknál pl. abnormális a helyzet. Remekül megépített, de borzalmasan elhanyagolt autópályákon 120 a megengedett, amit a többség tart is. De aki S Mercedes-ben, vagy 7-es BMW, esetleg 8as Audiban ül, az már képtelen beérni a 200 alatti tempóval. Jellemzően ők sem erőszakosak, de nem megnyugtató látvány, a közel 80km/h sebesség különbség a két sáv között.
A másik véglet Svéd ország, ahol már a 80as tempó is olyan, hogy senki nem fog lehagyni.

Én a legszívesebben Svájcban vezetek, bár ebbe sokat számít a táj is, de a tapasztalatom szerint, ott a legszabályosabbak. Azzal együtt, hogy nem tűntek túl lassúnak. Szinte mindenütt, mindenki a limitnek megfelelően autózott.

Egyébként az ittas vezetés és szembe felhajtás is csak egy szabályszegés. Ha bajt okoz, akkor bűncselekmény. Pont, mint a gyorshajtás. Van aki szerint ez, van aki szerint az a rosszabb. Én nem rangsorolnám őket. De ha magamnak meg engedem az egyiket, akkor számítanom kell arra, hogy a másik a másikat szegi meg. Máris indokolt betartanom az összes szabályt. Pont a renitensek miatt.

HakapesziM 2011.11.19. 16:27:27

@jelentéktelen alak: Értem azt, hogy bizonyos fajta előnyhöz jut, aki gyorsabban hajt. De ezzel kockázatot is vállal! Ha bemérik, büntetést kell fizetnie, ha ne adj isten balesetet okoz, büntetőjogilag is felelnie kell. Bárki eldöntheti vállalja-e a kockázatot vagy sem. És olyan sofőrt én még nem láttam aki minden szabályt betart, többé-kevésbé, véletlenül vagy tudatosan naponta szegünk szabályokat. Ezek a szabályok pedig nem égből hullott, kőbe vésett kinyilatkoztatások, hanem emberek által alkotott előírások, melyek nem is egyszer változtak már, sőt országokonként is különböznek, ugyanolyan, vagy nagyon hasonló feltételekmellett. Németországban összesen kb. 5 ezer kilométenyi autópálya szakaszon nincs korlátozás, ők sem marslakók, ugyanolyan emberek, majdnem a szomszédunkban, nem valami egzotikus, távoli kontnensen, hasonló történelmi, kultúrális háttérrel, főleg a kelet-németek esetében. Jóllehet fejlettebb közlekedés-kultúrával rendelkeznek, de annyival biztos nem többel, ami a 130-as korlátozást nálunk, ott pedig a limit hiányát indokolná. A tetejébe pedig a baleseti statisztikájuk sem rosszabb.

jelentéktelen alak 2011.11.19. 16:57:21

@HakapesziM: Megint csak a tolvajjal és a gyilkossal tudok példálozni, annak ellenére, hogy valóban nem azonos súlyú tettek. De ők nem kockáztatnak? Dehogynem. Csak számított előny és a kockázat mértéke arra sarkalja őket,hogy megtegyék.
Azt írod, hogy nincsen teljesen szabályos ember. Ezzel magam is egyetértek. De különbséget teszek azok között akik belecsúsznak egy egy szabálytalan helyzetbe és azok között, akik eleve úgy számítják ki az útjukat, hogy szabálytalanok lesznek. Utóbbiakat sorolom a motivációs azonosság miatt egy kalap alá a tolvajokkal és egyéb csibészekkel. Jellemtelen embereknek tartom őket. Az, akit a motorfék túlereszt a lejtőn a limit felett 3-5%-al, azért nem feltétlen ilyen.
Veszélyesség szempontjából, lehet ez utóbbi a rosszabb, mert figyel,vagy nem uralja a járművét. A bambaság, figyelmetlenség valóban lehet rosszabb, mint egy körültekintő szabályszegő. De ez már nem jellembéli kérdés.

A német pályákkal kapcsolatban, meg...
Ahogy nő a forgalom, úgy szaporodnak a korlátozott szakaszok. Nem évről évre, de összevetve a 20évvel ezelőtti helyzetet a maival, állítólag látványos a változás. Egyre több a korlátozott szakasz, még ha a korlátozás csak időleges is. Nem is beszélve nagy forgalom miatt sokszor eleve lehetetlen 150+ al menni, még ha szabadna is.

A közlekedési morál, meg sok összetevő dolog. A morálnak része a szabálytisztelet is. Nyilván ahol jobban tisztelik a szabályokat, ott megengedőbbek is lehetnek azok.

Igenis kell legyen sebességkorlátozás ott, ahol vannak emberek, akik megengedik maguknak, hogy forgalommal szembe menjenek. Így legalább a másik fél eltudja kerülni a tragédiát. Az a baj, hogy egyre több európai országban csak a szabályokat szigorítják, látva azok romló hatékonyságát. Pedig jellemzően nem a megírt szabályok a rosszak, hanem nincsenek betartva azok.
Véleményem szerint a további szigorítások helyett a betartatás oldalát kellene erősíteni. Aztán ahogy javulnak a valós adatokra épülő statisztikák, úgy lehetne lazítani a szabályokon.
Nem értem, hogy ezt miért nem alkalmazzák. Az átmeneti időben meglenne a bevétel. Kevesebb ember halna/sérülne meg és a lazuló szabályok népszerűséget hoznának. Igaz, hogy ez nem egy 4éves folyamat, de végül mindenki jól járna.

HakapesziM 2011.11.19. 17:09:32

@jelentéktelen alak: Jól ismerem a német pályát, igaz, hogy rettenetes a forgalom, sok a korlátozás, de akárhogy csűrjük-csavarjuk, létezik a példa, működik, évtizedek óta. Nagyon sok helyen szélesítik háromsávosra, s ezeken, ha elkészülnek biztos nem lesz korlátozás. Egyébként a lengyeleknél is már 140 a limit, sőt szlovákoknál, cseheknél is van törvényi lehetőség 130-nál magasabb sebesség táblával jelölésére, bár ott ilyet még láttam. Ausztriában is volt, lehet, hogy most is van, egy 160-as kísérleti szakasz. Az eredmények pozitívak voltak. Egyébként nem törölném el a limitet itthon sem, de azt állítom, egy 150-160 körüli maximális - de nem kötelező! - sebesség igenis kezelhető lenne. Valóban sokszor ezt nem teszi lehetővé a nagy forgalom, meg sok minden más, de a lehetőség attól még létezhetne. Látom, maguk a németek is e sebesség körül autóznak, ott sem hajt mindenki 200-zal, de megtehetné.

Reggie 2011.11.19. 17:27:36

@jelentéktelen alak: Ha olyan nehezen birod a 80-as sebesegkulonbseget a ket sav kozott, akkor hogyan tudsz 70-nel elmenni a balra kanyarodo savban allok mellet a hungarian?

jelentéktelen alak 2011.11.19. 18:04:28

@HakapesziM: Hogy milyen lesz a pálya a felújítás után, nem tudom. Az elmult 7-8 év tapasztalata azt mondatja velem, hogy érzésre a német pályákon egyre több a korlátozott szakasz. De valóban az útészélesítés is. Ismerőseim egybehangzó véleménye szerint az elmúlt 20év alatt, megsokszorozódott a korlátozott szakaszok aránya.
A lengyelek 140-es limitjéről, nem tudtam. Ott vagy 15éve nem jártam és akkor is biciklivel voltam, tehát nem autópályán :-). De ez sem változtat azon, hogy Európa szerte a 120-130 a legelterjedtebb korlátozás autópályákra.
Nem vagyok a 150-160-as limit emelés ellen. De úgy érzem, ehhez sok mindenen kellene változtatni előbb. Az út és az autók alkalmasak rá. De amíg egyesek nem tudják melyik a jobb oldali sáv, meg nem tudják melyik a helyes irány a pályán, addig a 130is könnyelműen sok. HA minden szabályt sokkal nagyobb arányban sikerül betartatni, HA az emberek nem lealázni akarják egymást az utakon, hanem biztonságosan célba érni, HA az emberek nem erőszakosan tapadnak a lassabbra, ha utol érik, hanem biztonságos távolságból kivárják, míg le tud húzódni, HA, HA, és még sok HA...
Akkor érdemes ezen elgondolkodni. De még túl sok a HA.

-szerintem.

jelentéktelen alak 2011.11.19. 18:07:07

@Reggie: Miért? Te az álló sorok mellett 70-el mész el???

Ha jól tudom, a Hungária körúton, 70km/h a megengedett maximális sebesség és nem a kötelezően tartandó, vagy a megengedett legkisebb tempó.
bár nagyon ritkán járok arra,de ilyen helyen, biztos nem mennék 70-el. Még ha az elvi lehetőség adott is, szerintem ez már simán relatív gyorshajtás

HakapesziM 2011.11.19. 18:18:16

@jelentéktelen alak: Na igen a lengyelek csak a legutóbbi években estek neki a pályaépítésnek, amik kész vannak, elég jók. Amit az emberi tényezőről írtál, azzal teljesen egyetértek, előbb a feltételek, aztán emelni. Legalább úgy ellenőrizni a követési távolság betartását, mint a sebességhatárok betartását.

"streetfighter" 2011.11.19. 18:43:57

@jelentéktelen alak:
"úgy számítják ki az útjukat, hogy szabálytalanok lesznek. Utóbbiakat sorolom a motivációs azonosság miatt egy kalap alá a tolvajokkal és egyéb csibészekkel. Jellemtelen embereknek tartom őket."

Vicces, de egyben szánalmas is.

jelentéktelen alak 2011.11.19. 18:44:57

@"streetfighter": Nem lep meg, hogy pont te, pont így látod.

D4D 2011.11.20. 05:43:55

@jelentéktelen alak:

"Mivel a saját tapasztalatom alapján a német pálya szakaszok legalább felét valamilyen sebesség korlátozás lassítja,"
- Pályája válogatja.

"Ezt csak azért írtam, mert én egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy a német pályákon nincsen sebességkorlátozás."
- Amennyit te arra jársz....
A német autósok zöme a meglevő korlátozásokat is eltüntetné a pályákról.

"Vagy fékez egy nagyot az ember, ami a mögöttes forgalom miatt veszélyes, vagy megy tovább szabálytalanul 200-zal, ami -mivel a korlátozásnak nyilván oka van- megint csak nem veszélytelen. "
- Miért lenne veszélyes fékezni? Ott igenis fel kel rá legyél készülve, hogy fékeznek. Főleg, ha láttad már messziről a táblát.

"A német autópályákat kimondottan nem szeretem."
- Járhatsz országúton is. Majd meséld el,mennyivel több Passau-Köln, ha csak a BS-en ész.

"Nyugat Európa jelentős részén, meg a sebességkorlátozás autópályákon nem 130, hanem 120. "
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Freeway_speed_limits_europe.png&filetimestamp=20110122085624

a magyar 130as limit a legmegengedőbbek közé tartozik.
- Ez így ebben a formában nem igaz.
de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit
Lengyelország: 140, Olaszország: 3 sávoson 150

"nem megnyugtató látvány, a közel 80km/h sebesség különbség a két sáv között."
- Mennyi megnyugtató? 70? 60? 10?

Reggie 2011.11.20. 11:17:47

@jelentéktelen alak: Nem veletlen maradt kint a 70-es tabla a keresztezodesnel is, ha veszelyes lenne akkor kint lenne az 50, tehat el lehet menni 70-el az allo kocsisor mellett. Sot en peldaul az utszeli fak es villanyoszlopok mellett is el merek menni, akar meg tobbel is mint 70. Szerintem nem valo neked a auto vezetes, esetleg moped.

@"streetfighter": +1

HakapesziM 2011.11.20. 11:43:29

@Reggie: Azt is hozzá lehetne tenni a "túl nagy sebességkülönbség" témájához, hogy a sárga busz is elindul a lakott területen kívüli megállójából, ekkor nulla a sebessége, pedig ott akár a szédítő 90-es sebességgel is közlekedhetnek járművek. A busz vezetője mégis képes őket észlelni, s eldönteni, mikor indul. Persze ez a sebességkülönbség más sebességtartományban játszik szerepet autópályán, de észlelés szempontjából ugyanaz a helyzet. Tehát nem érv az, hogy a nagyobb sebességgel közlekedőt nehezebb észlelni, hiszen látjuk, ez 90-100 km/h sebességkülönbség esetén sem okoz gondot.

Reggie 2011.11.20. 13:19:07

@HakapesziM: Hat probaltam ohozza kozeli szituaciot mondani, mert buszt nem valoszinu, hogy vezet, de igazad van.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 13:21:36

@D4D: Köszönöm, hogy a linkekkel engem igazoltál. Nem az Interneten tájékozódva szedtem az infókat, hanem utazásaim során tapasztalatból. Mint Írtam is, Nyugat Európa jelentős részén nem 130, hanem 120 a korlátozás autópályákon. De arról nem tudtam, hogy van ahol csak 100. Így méginkább engem igazol a linked, amivel cáfolni akartál, hogy a 130-as limit a legmegengedőbbek közé tartozik. Ugyanis nem azt írtam, hogy a legmegengedőbb. Az nyilván a német pályák korlátozás mentes szakaszai. De elnézve a 100, 110, 120-as korlátozásokat, a 130 nem a legszigorúbb. Sőt bár van ennél magasabb limit is, mivel a legtöbb helyen 120, vagy 130, igen is a megengedőbbek közé tartozik.

Azt meg engedd meg nekem, hogy ne szeressek valamit, amit azért praktikus okokból használni szoktam! Nyilván gyorsabb a német autópálya, mint az szövetségi országút, de ettől még ha választanom lehet, inkább autózom Svájcban, mint a németeknél.

A sebességkülönbségre meg nem lehet pontos számot írni, hogy mi a biztonságos, ezt te is tudod, ha vezetsz. De semmiképpen sembiztonságos, mikor egy 120-130-al haladó kocsisor mellett valaki 200-al megy el. Nem kellene, hogy bárki is kimenjen elé, mert ügye körül kell nézni előtte. De mégis megtörténhet. 140-150-ről még kezelhet egy ilyen helyzet, akár közelről is, hiszen pl a duda hallható, de 70-80as különbség setén már nem. Ezzel együtt, nyilván van mikor a 10-es különbség is sok és van mikor a 100-as különbség is elfogadható. Abban az esetben, amiről én írtam, a 80 sok.
Álló kocsisor mellett még inkább nem mennék el ilyen tempóval onnan bárki kiléphet, kifordulhat elém és ott a baj. Még ha a szabályok szerint nem is én vagyok akkor sem hiányzik a baleset.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 13:25:45

@Reggie: Persze hogy nem. Fogalom zavarban szenvedsz.

Ha ott a 70-es tábla, az nem azt jelenti, hogy minden feltétel adott is ehhez a tempóhoz. Te viszont csak akkor mehetsz ott 70-el, ha minden feltétel adott hozzá!
Elárulom, hogy akkor sem érdemes ott 70-el próbálkozni, ha áll előtted a kocsisor, vagy füst,köd miatt, nem látsz magad elé 5-10 méternél többet.
Az a tábla nem mást jelent, mint hogy 0 és 70 között a lehetőségek függvényében szabadon választhatod meg a sebességed. Álló kocsisor mellett, normális ember nem megy el teljes sebességgel, még ha övé is az szabad út, elsőbbség, stb.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 13:32:01

@HakapesziM: mint írtam, nincsen egy szám, ami alapján meghatározható a helyes sebesség. De aki vezet, az tudja, hogy mikor mi a veszélyes. Elvileg ettől ember az ember, hogy fel tudja mérni a környezetében rejlő sajátosságokat és alkalmazkodni tud hozzá. Sajnos nem mindenki. Egyesek ha látnak egy 70-es táblát akkor ott 70-el akarnak menni, még ha beton fal állja útjukat, akkor is. De van aki képes felmérni, hogy a limit keretein belül, mi a biztonságos sebesség.

Sajnos az előbbi csoportnak azt is nehéz megértenie, hogy a sebesség limit az nem egy megkövetelt tempót jelent, hanem a 0-és a megengedett maximális sebesség között, bármely sebesség lehet helyes, ami ott indokolt és nem túl veszélyes. Ez az oka annak, hogy olykor még a német autópályák korlátozás mentes szakaszain megy a nép 10-nél is lassabban, de az sem ritka, hogy állnak az összes sávban.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 13:45:54

@Reggie: Olvass vissza a kommentek közt!

Van aki szerint teljesen normális, hogy nem veszi észre, hogy egy "megengedő tábla" nincsen a helyén és megszokásból még a megengedő táblá szerint is gyorsan megy.

Ennyire figyelmesen közlekedő emberek között létezve is fenntartod, hogy normális egy álló kocsisor mellett 70-el elszáguldani???
Te talán tudod kezelni a másik hülyeségéből adódó helyzetet -bár kétlem. De a másik nem. Te talán vagy annyira figyelmes, hogy észre vedd a közeledő bajt -bár biztos nem minden esetben. Más viszont akkor sem lassít, ha már nem is kérdéses, hogy ütközni fog, mert bepánikól. Az a 70-es tábla ott, rájuk is vonatkozik! Még ha magadból is indulsz ki, mikor azt állítod, hogy ott helyes 70-el menni, eltúlzod a képességeidet!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.20. 13:47:48

@jelentéktelen alak: "De aki vezet, az tudja, hogy mikor mi a veszélyes. Elvileg ettől ember az ember, hogy fel tudja mérni a környezetében rejlő sajátosságokat és alkalmazkodni tud hozzá."

Igen, de ugyanígy lehet biztonságos a megengedettnél valamivel nagyobb sebesség is. Viszont akkor nem értem, hogy egyesek miért mániáznak egyből, hogy ha valaki 70 helyett 75-tel megy...

"...de az sem ritka, hogy állnak az összes sávban."
De gyanítom, hogy nem azért, mert az a biztonságos, hanem mert dugó van :))

Reggie 2011.11.20. 14:05:48

@jelentéktelen alak: Igen, teljesen normalis. Az emberek nem hulyek, hogy ha lajtak, hogy 70-nel megy mellettuk a kocsisor, akkor nem mennek kozejuk, hanem megvarjak mig lesz hely. Erdekes modon ilyet rendszeresen latok, de ebbol adodo balesetet nem. Szerintem csak felos vagy es nem tudod elkepzelni, hogy nem sik hulye mindenki.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:13:10

Biztonságos lehet, de szabályos nem tehát inkorrekt. Talán ezért mániáznak...

Dugó esetén adottak a feltételek a megengedett maximális sebességre??? Ha adott lenne, nem állnának ott.
tök mindegy, hogy az ok egy dugó, vagy köd, vagy bármi más, van mikor nem lehet a megengedett maximális sebességet tartani. Van akinek ez olyan misztikus, hogy el sem tudja hinni.

D4D 2011.11.20. 14:14:44

@jelentéktelen alak:

17 helyen 130, vagy több. Hány ország van Európában?

No meg, el se olvasod a kapott anyagot?
" 100 km/h auf 2 Strecken in Ost-Norwegen. Formaler Standardlimit auf Autobahnen in Norwegen ist 80, aber 90 oder 100 ist gewöhnlich."

Egyébként Svájcban kerüld Ticino kantont. Csalódni fogsz Svájcban.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:15:20

@Reggie: Havonta kb 6-7 olyan baleset látok, hogy az álló sorból valaki kivág 40-50-el haladóba és -bár halálos, de- baleset van belőle. Igaz, nem Budapesten.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:21:21

@D4D:
Te Európáról beszélsz, én meg Nyugat Európáról. (Portugália, Spanyolország, Franciaország, Olaszország, Írország, Egyesült királyság, Benelux államok, Dánia, Németország, Ausztria, Tudtommal sem Andorrában, sem Liechtensteinben és Vatikánban nincsenek autópályák)

Németül nem tudok. Németországon átautózni szoktam, ahhoz meg elég az angol tudásom is.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:22:16

@jelentéktelen alak: Bocs, a lényeg kimaradt!
Havonta kb 6-7 olyan baleset látok, hogy az álló sorból valaki kivág 40-50-el haladóba és -bár NEM halálos, de- baleset van belőle. Igaz, nem Budapesten.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:37:27

@D4D: "17 helyen 130, vagy több. Hány ország van Európában?"

http://hu.wikipedia.org/wiki/Európa_országai

46. Ha 17 helyen van 130-as vagy magasabb korlátozás, akkor 29 helyen kevesebb. Melyik a több, a 17, vagy a 29? :-)

Reggie 2011.11.20. 14:43:45

@jelentéktelen alak: A 40-50 megteveszto sebesseg a 70 ele nem mernenek kimenni. Latod meg biztonsagosabb is gyorsabban menni.

HakapesziM 2011.11.20. 14:45:10

@jelentéktelen alak: Bízni kell a többi közlekedőben, e nélkül megbénulna a közlekedés. Havi 10-12 ezret megyek kamionnal Európa útjain és szerencsére nem ilyen rossz a helyzet. Elmegyek 90-nel is az álló sor mellett, bíznom kell benne, hogy nem jönnek elém, legfeljebb beljebbmegyek egy sávval, ha van hova, még ha tilos is, ilyen esetben általában szemethunynak felette a német rendőrök is. Ha nem bíznék a többi közlekedőben akkor országúton egy bal kanyarban is meg kellene állnom, hátha szembejövő elfelejt kanyarodni és alámhajt. Tudomásul kell venni mindenkinek, a közlekedés veszélyes, mi az hogy kivág az álló sorból? A háztetőröl sem ugrik le senki, csak ha öngyilkos akar lenni.

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:46:43

@Reggie: Mi van??? Megtévesztő??? Miért lenne megtévesztő??? pláne ott, ahol 50 a limit (pár napja pont az ilyen balesetek miatt csak 30) és keresztül kasul mennek az úton a gyalogosok is!?

Ne beszélj már sületlenségeket!

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:53:37

@HakapesziM: Kamionból egyrészt te is jobban látsz ki, meg téged is jobban látnak.

Az emberek meg igen is csinálnak hülyeségeket. Ha nem tennék, nem lennének balesetek. Nem azt mondom, mindig a másik hülyeségére kell számítani, de valamiért te is beljebb mész egy sávval, ha van rá módod...

Az ember ésszel él és mérlegel. De semmiképpen sem bízik vakon a másikban. pláne nem akkor, mikor sok ilyen balesetet lát.

Felteszem, olyan egyenrangú kereszteződésbe sem hajtsz be 50-el, ahol neked nincsen út jobbra. Mert láttál már olyat, hogy nem adják meg a jobbkezest. Ezt hívják defenzív vezetésnek. Aki meg 70-el megy akkor ha az veszélyes, csak mert ott a 70-es tábla, az meg donornak, vagy elítéltnek fogják hívni.

Reggie 2011.11.20. 14:54:16

@jelentéktelen alak: Ugyan azert megteveszto, amiert a 70 veszelyes...

jelentéktelen alak 2011.11.20. 14:59:07

@Reggie: Kifejtenéd bővebben? Mert szerintem a 40-50 nem megtévesztő. De a 70 többször veszélyes ilyen esetben, mint nem.

Reggie 2011.11.20. 19:31:30

@jelentéktelen alak: Ha tobbszorosen veszelyes lenne, akkor mar hegyekben allnanak a hallottak a hungarian. De gondolom ezt ala is tudod tamasztani valamivel.

"streetfighter" 2011.11.20. 19:33:46

@jelentéktelen alak:
A "birkák" országában nem is csoda. :)

jelentéktelen alak 2011.11.20. 21:26:21

@Reggie: Ne keseríts el! Olvass és értelmezz!

Nem írtam olyat, hogy többszörösen... :-)

jelentéktelen alak 2011.11.20. 21:27:42

@"streetfighter": Lehet, hogy ebben rejlik a magyarázat, de akkor sem tartom normálisnak 70-el elhúzni egy álló kocsisor mellett, városi környezetben.

rcfan 2011.11.20. 22:23:51

Itt is leírom, ami már régi tézisem. Egy igazságos világban

1. a post írója befizeti a büntit, mert tényleg nem a tábláknak megfelelően ment. Oké, ez van.

2. azonban a közútkezelővel minden bünti után további 10-szeres büntit befizettetni, mert gondatlanul végzi a kötelességét. Ez esetben nem cserélte le a táblát, hanem elvitte. Ráadásul vissza is hanyagul szerelte.

Rögtön nem lenne bokrok mögé bújt tábla és hasonlók.

Egyébként volt már arra precedens, hogy az autós sikerrel közölte, hogy ő ismeri az útra vonatkozó érvényben levő táblázási rendet (papíron kikérhető), a közútkezelő hanyagságáért pedig a közútkezelőt b*szogassák!

jelentéktelen alak 2011.11.20. 22:28:41

@rcfan: Hasonló dolgot nyertem meg vagy 30éve. Nem volt kirakva a bicikli út tábla és így nem kellett büntetést fizetnem azért, mert az úton tekertem.
Tetszik az ötleted a közútkezelőt is bírságolva, valóban az volna a fair megoldás.

De az autósnak a KRESZ szerint kell(ene) mennie és nem az útra vonatkozó táblázási rendnek megfelelően! Vagyis igen, csesztetni kellene a közút kezelt a hanyagsága miatt, de autózni a táblák szerint kell. Az ebből fakadó szabálysértésekre nem ad kibúvót a közút kezel hanyagsága.

"streetfighter" 2011.11.20. 22:52:49

@jelentéktelen alak:
Ez szerintem nagyban függ a körülményektől.
A Hungária kőrúti példánál maradva nem tartom veszélyesnek, de lehet olyan helyzet, ahol tényleg nem ajánlott ez a tempó.

Reggie 2011.11.21. 00:40:29

@jelentéktelen alak: "De a 70 többször veszélyes ilyen esetben, mint nem."

D4D 2011.11.21. 00:47:00

@"streetfighter":

"olyan helyzet, ahol tényleg nem ajánlott ez a tempó."

Ráday utca.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:52:47

@Reggie: És szerinte ez azonos jelentéssel bír, mint hogy többszörösen veszélyes???

Lehet hogy már felejtem a magyart? :-(

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:54:23

@"streetfighter": Bevallom, igen régi emlékeimre kell hagyatkozzak, de kevés olyan városi szakaszt tudok elképzelni, ahol bevállalnék ilyen tempót álló sor mellett.

"streetfighter" 2011.11.21. 19:14:50

@jelentéktelen alak:
Pedig van.
Főleg az ilyen elkanyarodó mellett egyenesen továbbmenő sávok.
Abszolút természetes nagy sebességgel elhaladni mellettük. Nagyon sok ilyen van.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:25:20

@"streetfighter": :-)

Én vagyok a hülye, hogy leállok olyanokkal vitatkozni, akik eleve a gyors tempó mellett törnek lándzsát akkor, ha úgy kockázatosabb...

:-)

Tower13 2011.11.22. 13:10:50

@csodavida: Sokszor elmondták? az jó. Csakhogy már 2% a hibahatár, ugyanis közben javították a márőrendszer pontosságát. (legalábbis állítólag javították) Egyébb iránt 55 Km/h lett volna a plusz 10%-ék.

Tower13 2011.11.22. 13:20:02

@Tower13
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0700410.KOR
Viszont jól mutatja a valós eltérés lehetőségét. De tudd, erre figyelned kell erősen, mert 70 helyett 80-nal mentem szerintük és meg akartak büntetni. De sajna kiderült a 70-es tábla későbtől jön, ott még mehettem 80-al.. nem fizettem, csak bélyeget.

Reggie 2011.11.22. 18:36:46

@jelentéktelen alak: Nalam tobbszoros az, ahol a szorzo nagyobb mint egy.

jelentéktelen alak 2011.11.22. 19:54:35

@Reggie: Az rendben is volna, ha az egyik nem nem a veszély mértékére a másik meg a veszély gyakoriságára utalna. De ha ilyen jól megy a matek, akkor biztos azt is tudod, hogy ahol két almához 1 körtét adsz hozzá, ott hány cserép fedi a tetőt.

Csak mert az összefüggés a dolgok között, közel azonos...
:-)

Reggie 2011.11.22. 23:03:07

@jelentéktelen alak: Mert en az 50 es a 70 kozotti aranyra gondoltam. Vagy szerinted az 50 is tobbszor veszelyes mint nem?

hpty 2011.11.23. 01:12:33

@pengusz: Ha 61 helyett 75-tel megyek, az még gyenge a 30 000-re is! +3 a mérőegység tévedési rátartása.
50-nél is 68-tól lőnek le, az a 30 000.

Reggie 2011.11.23. 13:46:25

@jelentéktelen alak: Haha. Ezt lehet mondani barmire, a statisztika meg szarik a helyzetre.

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2011.11.25. 01:24:07

Mi lenne, ha a közlekedés-rendészet a baleseti statisztikában vaskosabb részt szakajtó áthágások szankcionálására fókuszálna? (pl. elsőbbség megadása, veszélyeztetés, szabálytalan izzók, műszaki hiánya etc.)

binary11 (törölt) 2012.07.12. 16:18:53

Fejjel lefelé van a tábla? Ehhez mekkora tehetség kellett!!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása