Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A záróvonal nem fal

2011.12.10. 18:15 :: Don Blasius

Ha nem is az, mégis úgy kellene venni, mert nem szabad rajta áthajtani. Úgy látszik egy folyamatos fehér csík mégsem tántorítja el a türelmetlen autósokat az ilyesmitől. Persze nyilván más a helyzet, ha egyértelmű akadály (lerobbant autó, baleset, stb.) miatt a záróvonalon keresztül kell kikerülni valamit. A dugó viszont nem számít annak. Tibor újabb fényképekkel dokumentálta nekünk ezt a fajta szabálysértést, látjuk, vannak tipikus helyszínek, ahol ez már népszokássá vált.

Folytatom...

Nem is tudom, hogy mit lehet mondani azokra, akik záróvonalat kereszteznek? Engem még úgy tanítottak, hogy ne menjek át záróvonalon, nem tudom, nagyon lemaradtam? Arra oktattak, hogy úgy tekintsek a záróvonalra, mint egy falra!


Akármerre is vezetek az országban, mindenhol vannak olyan sofőrök, akik a záróvonalat egy ajánlásnak találják, azaz ajánlom, hogy más ne menjen át rajta...
Lehet szemezgetni!

 

záróvonal1.jpg

záróvonal2.jpg

záróvonal3.jpg

záróvonal4.jpg

záróvonal5.jpg

záróvonal6.jpg

záróvonal7.jpg

záróvonal8.jpg

 

De! Mindegyik esetben kb 15-20 másodpercet kellett volna várni, hogy szabálytalanul végig lehessen menni a lámpáig vagy a következő kereszteződésig. Ilyenkor persze a nyugodtan vezető autósokban is felmegy a pumpa... akármi is történhet.
Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek...

Csak kedvenc rendőreim azok, akik felnyomják a vérnyomásom, miért fizetem is őket, amikor semmit sem csinálnak, és most nagyon finoman fogalmaztam...


Hol vannak az esetek?

206 komment

Címkék: közlekedés autó kresz dugó előzés záróvonal

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 12:28:13

@Puch Cavette: Lenyelte a kommentem... Visszaengedni sajnos érdemes, meg az is veszélyeztetés, ha nem teszed... Ezt használják ki ezek :S

@Kertaif: Honnan szeded, hogy a vezető fotózott, és azonos a post beküldőjével?
A tahók személyiségi jogait meg... ki nem?
(Egyébként honnan lehet tudni, hogy a képeken szereplő autókat ki vezeti? Innentől kezdve milyen személyiségi jog?)

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:37:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
" Attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen "

Ez így igaz....nem biztos hogy veszélytelen,....de általában az !

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:40:08

@...::: Flúgos Kamionos :::...: " De gondolom te a biciklist is 3 cm-ről előzöd, ha épp záróvonal van. Mert az úgy a biztonságos. "
Nem,...barátom ,már jóval előtte jelzek neki ,hogy húzódjon le a szabályos sávjába ,..ha nem teszi , akkor lelassítok és megvárom hogy előzhessek ! De neked a szabályokat magyarázni kell , úgy-e ?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:41:25

@kíváncsivagyok: Attól még nem kéne általánosítani...:)

dr kíváncsivagyok 2011.12.11. 12:46:20

Off : megérne egy misét a nótórius "nemindexelők " állatfajtájának a bemutatása is ! Kereszteződésben lakom....öcsém ,...azt hiszi a sok genya , hogy spórol vele ?? Nem tudom , de szívesen pofánvágnám Őket....
Kereszteződés . Szemben velem is áll egy autó . Nem jelez . gondolom , egyenesen fog menni . NEM , BAZMEG...ELÉMKANYARODIK , HOGY B...NÁ MEG A JÓ K...A É....NYJÁT !

Tibi88 2011.12.11. 12:46:53

@ColT:

Azért gondolja, hogy a vezető fotózott, mert oda van írva: "Mielőtt mindenfélét a szememre hánytok, én fényképezéssel ütöm el a magas vérnyomásom... így maradok nyugodt, és csak figyelek..."
Tisztán látszik hogy a vezető oldaláról vannak csinálva a képek. Tehát szabálytalan volt, mivel vezetés közben tilos a telefont kézben tartani (tuti telefon mert rossz minőségűek a képek)

Amúgy meg fotózgasson a barom, videózhat is nyugodtan. Majd szentté avatják.

@neked ugatok:

Én egy egész falut kiirtottam már a szabálytalanságaimmal :D az egy mellékes dolog hogy még senkit nem késztettem fékezésre sem.
Ellenben a sok szabályos emberrel akik nem tudják hol a kocsijuk vége, és úgy próbálnak sávot váltani és lenyomni az útról/fellökni a járdára/ szalagkorlátra/ sövényre.
De hát ő szabályos, én meg a közveszélyes gyilkos, aki záróvonalon megelőzöm a 70el közlekedőt, úgy hogy sehol senki. Esetleg nem ülök a dugóban és bemegyek a full üres kanyarodó sávba.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:47:22

@kíváncsivagyok: "már jóval előtte jelzek neki ,hogy húzódjon le a szabályos sávjába"

Hogyan? Füstjelekkel? Ugye nem dudálsz neki lakott területen? Mert akkor te is ugyanolyan szabálytalan vagy, mint a posztban szereplők, sőt, még életveszélyes is...:)

Tibi88 2011.12.11. 12:49:56

@kíváncsivagyok:

Megy a városban a biciklis, 2x1 sáv, nincs bicikliút, se járda. Záróvonal 2 km-en keresztül. Ő teker 20al, te meg rádudálsz? Vagy hogy jelzel neki? Kikiabálsz az ablakon, hogy lécci menj már onnan mert záróvonal van... Szemből természetesen nem jön senki. Ha így csinálod akkor egy lúzer vagy :D
Máshogy nem nagyon tudod csinálni, mert az a lehetőség a megelőzése a zárón keresztül.

messi-asz 2011.12.11. 12:52:38

@Tibi88: nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig...

mi itt a balkánon megelőzzük a záróvonalat átlépve... ezért vagyunk sokkal előrébb mint ők... ezért az ő országuk van dögrováson nem a miénk...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 12:54:38

@messi-asz: "nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig..."

Ezt láttad is, vagy az unokatesód nagybátyjának a szomszédja mondta?

Tibi88 2011.12.11. 12:56:58

@messi-asz:

Mindenki jön ezzel a szar szöveggel hogy nyugat-európában... Ugyan úgy megelőzik, parkolnak tilosban, hajtanak gyorsan, rávillognak autópályán a lassabbra.

Mindenki sír a magas benzinárak miatt, de európát már bejárta, meg élt kint éveket, és olyan élettapasztalata van, hogy leszólja az országot... Ha 20 embertől nem hallottam ezen a blogon, hogy bezzeg a nyugat, mi meg ezért vagyunk a balkán, akkor 1től sem

Tibi88 2011.12.11. 13:05:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

National geographicon biztos volt egy műsor, hogy élnek a civilizált országokban... :D

messi-asz 2011.12.11. 13:09:05

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @Tibi88: milyen igazolást küldjek? tanuk? iratok? 2x1 évet voltam FOLYAMATOSAN... soxor voltam 2-4-6 hetekre is azóta, szumma több millió kilométert kirándultam autóval nyugat európában

milyen igazolást kérsz? ;)

mellesleg meg van az összes biztosítási, komp, bérautó bizonylatom 20évre visszamenőleg... már az eygetemen kezdtem a nyugati kalandozásokat...

egyébként meg soha nem hazudok. konzervatív vagyok ebben a témában, szemben az erkölcsös és gerinces "elitünkkel"...

messi-asz 2011.12.11. 13:12:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @Tibi88: egyébként ajánlom neked egy osztrák kiránduláson is megtekinteni a haldokló nyugati demokráciák példáját...

az országúton MINDEN (!!!) KOCSI megy PONT 90nel szépen sorban rendes követési távolsággal... független szaggatott vagy záróvonaltól... sorban szépen nők öregek fiatalsuhancok

na jó KIVÉVE a magyar rendszámosok egy része, azok előzik a kocsisort...

vagy Angliában kivéve magyarok+arabok+fekák... a bennszülöttek MIND normálisak...

Tibi88 2011.12.11. 13:18:40

@messi-asz:

Akkor pont elborult az agyuk azoknak akiket én láttam... meg anglia is olyan tökéletes ország hogy hajjajj... Egymást késelték halomra még pár éve a tinédzserek (nem a bevándorlók, hanem az igazi angolok!) és a huligánok sem a bevándorlók közül kerültek ki...
Hülyeség amit mondasz, és ez nem kötekedés. Mindenhol szarnak a szabályokra, csak van ahol 90%, van ahol 50%, van ahol 30%.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:19:28

@messi-asz: Hihetetlenül hangzik, de én is megfordultam egy-két-három országban, sőt, azt is ki merem jelenteni, hogy több helyen, mint te, de nekem nem pont ez a tapasztalatom. Menj be egy Budapesthez hasonló nagyvárosba, és nézd meg ott, hogy hogyan közlekednek. Igaz, hogy nem mutogatnak egymásnak, meg nem mennek neki szándékosan a másiknak, de ott is van tolakodás, bunkóság és szabálytalanság bőven.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 13:33:48

@Tibi88: Azt ír, amit akar. De mondjuk dugóban állva, nem akkora gáz.
És főleg nem mentesít senkit a záróvonal átlépése alól. Szóval lehet ekézni, de mielőtt a szálkát meglátod a szemében, szedd ki a sajátodból a gerendát.

messi-asz 2011.12.11. 13:35:38

@Tibi88: @...::: Flúgos Kamionos :::...: hát ja... egyre több magyar jár ki (pl. te is)... ezt mondom én is...

LAJBI 2011.12.11. 13:36:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
"Másrészt kíváncsi vagyok, hogy mikor állapítja meg valaki, hogy a második kép fotósopp, mert olasz rencáma van az autónak, de jobbkormányos :D"

Segítek: a "TŰZOLTÓSÁG" olyan hulyén van felrajzolva a szerkocsik elejére :D

Amúgy meg egy csomó hülye angol vesz Dél-Európában ingatlant, oszt viszi a húgyér-szarér megvett jobbkormányos autóját oda. Aszt ősi angol szokás szerint - vagy esetleg a magyarnál jóval hatékonyabb helyi rendőri noszogtatás miatt - regisztrálja az adott Dél-európai országban a talicskáját...

messi-asz 2011.12.11. 13:37:07

@Tibi88: ezek balfasz nők voltak csak vagy öregemberek... ott is van persze... ebben nincs vita... de az még társadalom... ez már nem... enyni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:38:55

@messi-asz: ja. Brüsszel is, és pl. Párizs is tele van magyarokkal.

Tibi88 2011.12.11. 13:39:38

@ColT:

Dugóban ülve nem akkora gáz átlépni a záróvonalat, ha nem jön senki szembe. (szerintem nem, de szerinted se, lásd következő leírás)
Zavart a 4.képen a bmws valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen
A fényképezős zavart valakit? Nem. Szabálytalan volt? Igen.

Érted miről beszélek?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 13:40:55

@LAJBI: "Segítek: a "TŰZOLTÓSÁG" olyan hulyén van felrajzolva a szerkocsik elejére :D"

Persze, mert elb*szták, összekeverték a ragasztós oldalt, és nem volt pénz újat csináltatni :D

fezoGT 2011.12.11. 13:44:29

@qwertzu: de még mennyire hogy belefér. Sőt van erre még jobb példa is: ha a Döbrenteinél kanyarodok fel a Bözsire, a rakpartnál meg rögtön le, ki se jövök a buszsávból. Igazi win-win szitu, ugye eleve 1 autóval kevesebb a Blaha felé tartó dugóban állóknak, nekem időnyereség és még a busz sincs feltartva. De mintha erről még poszt is lett volna korábban...

Persze az átlagbirka csak szépen álldogál ott kettes sorba fejlődve :)

Tibi88 2011.12.11. 13:47:01

@messi-asz:

www.youtube.com/watch?v=PAcmlJeXfUQ&feature=related akkor nézd meg ezt, értened kell ha annyi helyen voltál. Utána nyugatozz.

messi-asz 2011.12.11. 13:48:48

@Tibi88: ????? vannak balesetek??? ne má... itthon meg két hét alatt rend lett... én is ezt mondom, mindenhol jó de legjobb itthon... mongya a dakota mondás

Tibi88 2011.12.11. 13:50:33

@vidifan:

7.kerület Hársfa utca, Rákóczira kikanyarodás. Többször rohadt nagy dugó, én meg az Erzsébet körútra kanyarodok később. Kimegyek a buszsávba és végigdöngetek rajta. Ami szabálytalan mert van közte lámpa meg buszmegálló is... Amúgy meg besorolni se tudnék, mert a sok birka nem érti hogy minek állnék a kisutcában, a buszsávot meg nem állhatom el.

Tehát egy baromi nagy paraszt vagyok, mert nem állok 5 percet a dugóban, nem próbálok meg bepofátlankodni, hanem 15 másodperc múlva már a körúton vagyok :D

Tibi88 2011.12.11. 13:53:27

@messi-asz:

Ennyit a nagy rendről amit magyarázol. Hány biciklis halt meg budapesten tavaly? Valószínű nem azért sérültek meg külföldön, mert mindenki szabályosan közlekedik.

Vagyis: ugyan úgy vannak szabálytalankodók. Amire te azt mondtad hogy más országban mindenki szabályos... hát nem

fezoGT 2011.12.11. 14:02:13

@Tibi88: :DDD egyébként ez hasonló mint a hidas történet, mert hogy az Osvát is kifele egyirányú, tehát valóban az első lehetőségnél mégy le.

Egyébként itt a közlekedés szervezőknek is egy jár egy seggbesün, mert a Rottenbiller és a Nagykörút közötti 5 kis utcából 4 vezet kifele a Rákóczira és csak 1 befele. Akinek meg pont ott lenne dolga? hát kerüljön csak meg álljon fél órákat...kabaré az egész

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:08:19

@Tibi88: Ha te dugóban ülsz, a szembejövő oldalon meg nincs dugó, akkor az veszélyes.
A villamossín is veszélyes, mert ott meg a villamos jár.

De amúgy mondom, miben mentesít valakit valaki tök más szabálytalankodása?

A 2.-3. kép meg mondjuk konkrétan a jobb oldalról készült, tehát nem is mindet a postoló csinálhatta a vezetőülésből.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:10:24

@ColT: Erre van az embernek a két szeme, hogy lásson vele, és eldöntse, hogy jön-e ott valaki, vagy nem.

szgy 2011.12.11. 14:16:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "attól, hogy valaki szabálytalan, még nem biztos, hogy veszélytelen...mint ahogyan az se, hogy a szabályos az minden esetben biztonságos"

nem hiszem hogy a szabályokat (kresz) úgy alkották volna meg hogy veszélyes helyzetek lehetőségét hagyta volna nyitva. (még ha valami vadbarom veszélyesen vagy szabálytalanul előz annak a befejezését is segíteni kell a kresz szerint.) az emberi tévedés vagy figyelmetlenség más kategória.

az volt már hogy a szabályosan közlekedők a legveszélyesebbek mert arra kényszerítik a "normális" autósokat hogy szabálytalankodjanak?

Tibi88 2011.12.11. 14:18:48

@ColT:

Én végig ezt magyarázom, hogy a képeket beküldő szabálytalan :D Többit hagyjuk, nem akarod megérteni amit mondok

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De veszélyes, mert leeshet eléd egy repülő a szembesávba, ahova nem lenne szabad menned. Ha tök üres akkor sem mehetsz át, a rossz irányból ráhajtók alatt leszakad.

szgy 2011.12.11. 14:23:56

@Tibi88: "Zavart a 4.képen a bmws valakit? Nem."

persze, akkor még épphogy csak átment a vonalon. a kanyar hosszát nézve könnyen lehet hogy 1-2 mp múlva már jön szembe valaki akit rosszabb esetben telibe is kaphat, vagyis frontális ütközés. általában nem szép lassan kigurulnak hanem kilőnek mint a rakéta.

de a bmw jó kocsi, nem csak a záróvonalon tud átmenni hanem a piros lámpán is :-)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:25:29

@Tibi88: Te nem érted, amit én, de nem baj.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:26:17

@Tibi88: De akkor nyolcvanhatodra is megkérdezhetetm.
Ha a képeket beküldő szabálytalan, az miben változtat azon, hogy a záróvonalat átlépők szabálytalanok?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 14:28:33

@Tibi88: Fenébe. Erre nem is gondoltam. Na, holnap mehetek visszaadni a jogsimat...:(

Tibi88 2011.12.11. 14:32:30

@szgy:

5 méter múlva ott van a kanyarodó sáv... A kereszteződés meg vagy 50 méter. Már értem miért háborodtok fel az ilyen dolgokon. Egyszerűen nem tudjátok felfogni mi történik körülöttetek.

@ColT:

Én a posztolót szabálytalanoztam le, mert ő azt hiszi hogy csodatévő, a népért van és tök szabályos. Közben nem. Attól még ugyanúgy átlépték a záróvonalat, és szabálytalan, de az nem érdekel :D

szgy 2011.12.11. 14:41:10

@messi-asz: @Tibi88: "nyugateurópában követik 20szal a bicajost szép fegyelmezett sorban a szaggatott középvnalig..."

egyszer mentem át svájcon az 50 lóerős kiskocsimmal, egy meredekebb 2 sávos autóúton 110 helyett csak alig 50-60-al bírtam felvánszorogni. egy szakaszon középen záróvonal volt, már éreztem a hátamon a gyilkos tekinteteket :-), lehúzódtam amennyire tudtam mert a másik sáv üres volt, de nem előzött senki, szépen megvárta az egész sor hogy vége legyen a záróvonalnak. az ilyen nehezebb szakaszokon lehetőség szerint mindig megálltam hogy elengedjem a mögöttem jövőket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:42:15

@Tibi88: Mondtam. Szálka, meg a gerenda. Majd ha nem lépkeded át a záróvonalat ok nélkül, akkor ítélkezz fölötte.
Másik meg, hogy nem téged kéne hogy érdekeljen, hanem a rendőrség nevű kamu szervet, mert egy jól működő yard már szénné büntetett volna, és akkor a postoló nem fotózgatna a telefonjával vezetés közben.

Tibi88 2011.12.11. 14:48:34

@ColT:

Én nem ítélkezem, engem nem érdekel.

"Majd ha nem lépkeded át a záróvonalat ok nélkül, akkor ítélkezz fölötte."
Ez jó mondat. Üzenem a fotós lúzernek, ha majd nem fotózgat megállás nélkül vezetés közben, akkor ítélkezzen meg küldözgesse be a képét.... ja hogy úgy nem tud mit beküldeni. Hát az szívás

szgy 2011.12.11. 14:49:29

@Tibi88: "5 méter múlva ott van a kanyarodó sáv... A kereszteződés meg vagy 50 méter. Már értem miért háborodtok fel az ilyen dolgokon. Egyszerűen nem tudjátok felfogni mi történik körülöttetek."

hát persze hogy nem értem, ott van a táblán is, jajj de gyenge szöveg. annál rosszabb ha 5 méterre ott a kanyarodósáv, ennyit nem bír várni. (érdekes lenne ha éppen egy olyan "50 helyett 90-el is biztonságosan tudok vezetni" fajta jön szembe...) nem tudjuk a képekből hogy kanyarodni akar-e vagy nem, de az eddigi élményeim alapján lényegesen valószínűbb hogy a kanyarodósávon végigtépve keresztbe állnak és visszamennek az egyenesen (előre) haladók közé.

ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk.

messi-asz 2011.12.11. 14:49:54

@szgy: @ColT: ezek nagyon primitívek... külföldön az ilyet azé nem vették észre, mert ők elhuztak a sor mellett a záróvonalon és lezombirkázták a svejcieket... de a renitensekre felfigyeltek, mert az kell az önigazoláshoz...

az erkölcstelen gerinctelen magatartást ezzel lehet jól "magyarázni", hogy lám ő is... sőt ő jobban... meg egyébként is sietek... stb

messi-asz 2011.12.11. 14:51:24

@szgy: ja ja... ez a másik...

"ha az ilyen okosan szabálytalankodók saját magukkal találkoznának össze egy hónapon belül nem lenne egészben kocsijuk"

azon élösködnek hoyg egyelőre a többség szabálytisztelő.... hiszen ha nem lenne az akkor mind megdöglene...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 14:54:41

@messi-asz: Hát az az ügyeletes hülye itt, az nagyon kész :D

''autónepper.'' 2011.12.11. 15:38:03

@Büszke_troll: jah ezek a sünök már csak ilyenek fúj....

@kovego: ahhh azt a mazsoláknak találták ki nem nekem :)))

@szgy: szerintem pont nem igy van de mindegy mert miattam nem nagyon szokot állni a sor mert ahogy indul a sor én indulok velük és ahol nagyobb a hézag be is teszem magamat.

@homér: rendszeresen kappok csekket gyorshajtásért... sőt parkolásért is szoktam kapni . de térfigyelős szarság miatt nem DE ITT LÁTSZIK H milyen csicska országba élünk h erre költik a pénzt:))

@messi-asz: :))

szgy 2011.12.11. 15:45:14

@Tibi88: "záróvonalon megelőzöm a 70el közlekedőt, úgy hogy sehol senki."

nem kötözködésképpen, de azt hiszem záróvonalakat poénból nem festenek fel. az előzés szabályaiban a szükséges belátható útszakasz az előzési út hosszának kétszerese.

itt jól le van rajzolva: www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/3/03-04/index.htm

pl. kanyargós főutakon jellemzően olyan helyeken van záróvonal ahol annyira nem lehet előre látni hogy gyakorlatilag lutri hogy jön-e valaki szembe vagy nem. így a "sehol senki" azt jelenti hogy "nem látok sehol senkit", ez nagy különbség! és a beláthatatlanság miatt záróvonalas utakon szerintem gyakorlatilag egyenlő a veszélyeztetéssel.
gondolom ezeket az útszakaszokra jellemző sebességre méretezik, de ha be is van dugulva a sáv, szembe attól ugyanúgy jöhetnek a dugóban állókhoz képest nagyon gyorsan.

(szlovéniában láttam másféle záróvonalat, pl. autópályán a felhajtóknál a felhajtók besorolásának segítésére, jó ötlet lenne itthon is használni.)

Tibi88 2011.12.11. 15:55:47

@szgy:

Nagyon sok helyen nem így van. Például van olyan emelkedős rész ahol nincs záróvonal, mégsem kezdek el előzni, mert fogalmam sincs hogy 3 másodperc múlva mi fog jönni szemből. Amerre lakom ott meg van egy 2x2 sávos út 1,5 kilométernyi záróvonallal. Utána szaggatják, hogy le lehessen kanyarodni. Viszont van egy lehetőség ahol régen szaggatott volt, de az újrafestésnél elfelejtették és most már ott is záróvonal van...

Nagyon sok helyen van záróvonal tök egyenesen úton, mert becsatlakozik a mezőről egy földút. Ugyebár ott a kikanyarodó miatt van az előzni tilos. Abban a pár hónapban amikor megy szántani a traktor... ha meg máskor jársz arra, akkor ugyan úgy nem előzhetsz, közben lehet már 3 hónapja nem járt azon a kis úton senki.

Ezzel azt akarom bizonyítani, hogy simán lehet körültekintően szabálytalankodni. (látod a földutat, sehol senki, szemből senki, előtted mennek 70el) Ugyan úgy mint veszélyeztetni a nem záróvonalas emelkedőn, ahol nekikezd előzni valaki (szaggatott vonal) aztán lehet hogy 100 méter múlva jön egy kamion...

homér 2011.12.11. 16:03:08

@''autónepper.'': akkor szép lassan elkezded majd azok után is kapni. mégpedig tömegesen :)

Reggie 2011.12.11. 16:12:50

@Rocko-: A keresztbeallo autoktol kb 1 lampa alatt atjut a busz, a keresztezodesek mar csak ilyenek mindenhol. Buszoztam arra regen sokat es nem volt vele semmilyen komoly problema.

Rocko- 2011.12.11. 16:14:56

@Reggie: de minek elfoglalni a kereszteződést, ha lehet máshogyan is? plusz 20 méterrel feljebb már be lehet sorolni normálisan is.
az 1 lámpa, az tudod mennyi? majd 5 perc. azalatt egyes helyeken már kormányt váltanak.

"streetfighter" 2011.12.11. 16:30:53

"A záróvonal nem fal", de nem ám, és ez így a helyes.
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem.
Lakott területen belül azért komolyabban kell venni, de azon kívül gyakran a vicc kategóriája. Úgy is kezelem.

messi-asz 2011.12.11. 16:38:05

@"streetfighter": buta po:cs vagy. gratulálok... 21 évvel a demokrácia elindítása után itt tartasz... és minket is visszahúzol...

te állsz a metrómozgólépcsőn is középen...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.11. 16:49:31

@messi-asz: Hogy állna? A WC-re is autóva jár szerintem :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.11. 17:31:09

@Tibi88: "Nagyon sok helyen nem így van. Például van olyan emelkedős rész ahol nincs záróvonal, mégsem kezdek el előzni, mert fogalmam sincs hogy 3 másodperc múlva mi fog jönni szemből."

Az itteni záróvonal fanok ott simán előznének, merthogy szabály nem tiltja. Most már tudom, hogy kik azok a hülyék, akik bármilyen hülye helyen előznek, ahol nincs záróvonal :)

Egyébként van egy közeli rokonom, kétgyerekes apa, mérnök, szóval nem hülyébbek közül való. Na most ő inkább ugrana az intercity elé, minthogy megszegjen bármilyen szabályt is. Ennek ellenére úgy vezet, hogy aki már egyszer ült mellette, az többet soha. Egyrészt marha idegesítő, hogy mazsola módjára nagyon töketlenül vezet, másrészt pedig személy szerint életveszélyben érzem magam a 100 méteres körzetében, mikor vezet. Záróvonalon eszébe se jutna előzni, ellenben ahol nincs, ott simán, még akkoris, ha egyáltalán nem belátható az út. Szóval így is lehet szabályosan vezetni :)

"streetfighter" 2011.12.11. 17:31:30

@messi-asz:
Szerintem gyúrj még egy kicsit ezen a gondolatmeneteden, mert a logikának még a halvány szikrája sem látszik az általad felvetett összefüggésekben.
Egyébként nem csodálkozom, de durvábban nem tisztem téged minősíteni. :)

messi-asz 2011.12.11. 17:47:41

@"streetfighter": nem is gondoltam hogy érteni fogod...

"streetfighter" 2011.12.11. 18:30:18

@messi-asz:
A hülyeséget nehéz, de van akinek pont az a logikus. :)
Próbáld értelmezni amit írtam és utána oszd az észt! Talán sikerül, ha egy kicsit megerőlteted magad. :)

Tibi88 2011.12.11. 18:31:43

@"streetfighter":

Ne fogalmazz ilyen bonyolultan, lehet egy csomó szónak nem tudja a jelentését :D

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Szerintem ők az a típus mint aki ezt a videót feltöltötte: www.youtube.com/watch?v=ckcoo3TPiEw&feature=related emelkedőnek felfele simán megelőzi a busz, és szerinte vadállat a buszvezető... :D nem ő megy rohadt lassan, dehogy :D

Tibi88 2011.12.11. 18:39:59

Minden okoskodónak: www.youtube.com/watch?v=PWSOPICXw9s&feature=related 0:15től lévő záróvonalas szakaszon gondolkodás nélkül lehet előzni ha nem jön szembe senki, bőven belátható. De ti itt nem mernétek.

Itt pedig egy sima szaggatott vonalas előzés: www.youtube.com/watch?v=PjHFbLG-gMQ eszembe nem jutna előzni, mert nem belátható. A szabálytisztelő autós meg azt látja: jéééééé nincs záróvonal, akkor előzzünk!!! De ha záró lenne rá se merne hajtani

messi-asz 2011.12.11. 18:43:03

@Tibi88: dupla záróvonal... ez van... de ha rossz vagy téves jogszabálynak gondolod akkor mehecc a hivatalokba reklamálni...

ha nem mész, és nem változtattyák meg... akkor ez a JOGSZABÁLY...

vagyis köteles vagy türelmesen csordogálni az előtted menő mögött...

ezt hívják demokráciának...

messi-asz 2011.12.11. 18:44:33

@Tibi88: a szaggatott vonal pedig nem inverze a záróvonalnak...

a záróvonalat TILOS átlépni, de ebből nem következik, hogy

a szaggatottat mindig át kell...

"streetfighter" 2011.12.11. 21:44:09

@messi-asz:
Te el vagy tévedve.
Szerinted a diktatúrában átléphető a záróvonal vagy mi?
A demokráciába bele fér a szabad vélemény nyílvánítás. Én nem osztom a záróvonalat oda felfestetők véleményét és felül bírálom.
Mit szólsz hozzá?
Ez az igazi demokrácia! :D
A rendőr biztos nem díjazná, de ez téged ne érdekeljen, hadd legyen ez az én problémám.

"streetfighter" 2011.12.11. 21:46:40

@Tibi88:
Szerintem ne erőlködj. :)
Aki érti az így is érti, aki nem az pedig így sem fogja.
A birka mentalitás elég elterjedt, de tulajdonképpen engem nem zavar, sőt. :D

Tibi88 2011.12.11. 21:50:38

@"streetfighter":

Aki azt a két videót megnézi, és utána nem érti miről beszélek, azzal tényleg nem lehet mit kezdeni :D

Mi bevalljuk, hogy átlépjük a záróvonalat. Ebből ők arra következtetnek hogy frontálisan karambolozunk, lelökünk mindenkit az útról... Engem nem érdekel mit gondolnak amikor elhúzok mellettük jobbról/balról/alattuk/felettük :D de ráijeszteni nem fogok, nem vagyok gyökér, annyit fog fel hogy elhúztam :D

messi-asz 2011.12.11. 22:33:14

@"streetfighter": az az anarhia... de po:cs vagy...

nyilván tudod miről van szó... nem vagy te ojan hüje

"streetfighter" 2011.12.11. 22:49:27

@messi-asz:
Én úgy tudom, hogy anarchiában még nem éltünk. Mellesleg ott nem csak a záróvonal léphatő át. Szerintem az lenne a legkevesebb. :D
Mellesleg tudom, hogy mire gondolsz, de nálam az pont nem működik. Nem szoktam úgy pofátlankodni, hogy érezhetően mások hátrányt szenvedjenek miattam. Mint pl. az 1. képen az opelos vagy a 6. képen a fiatos.

[mike] 2011.12.11. 23:05:36

Sok a komment.....

Az volt már, hogy a motoros miért ugrál ki-be a buszsávból merhogyhámerhogyaztattilosmerazáróvonal??? :D:D

SvenH. (törölt) 2011.12.12. 00:12:45

@Tibi88: hat azert aki nalunk anno az M0 -n megfordult vagy csak elozott, az megerett egy darwin dijas kamionos csattanasra
ugyanigy nem tolatunk SOHA autopalyan

pengusz 2011.12.12. 07:55:38

@"streetfighter": ""A záróvonal nem fal", de nem ám, és ez így a helyes.
Mindenki saját belátása szerint értelmezheti. Én pl. iránymutatásnak tekintem. "
Akkor más közlekedő is tekinthet egyéb szabályokat iránymutatónak? Pl. téged nem zavar, ha egy bringás járdán teker (másokat nem feltartva), gyalogosként átmehetek a piroson, ha előtte körülnézek, és nem jön senki stb.?

dzsaszper 2011.12.12. 08:22:14

@vidifan: enyhítő körülmény az is, amikor valaki először van egy környéken, és nem ismerte fel (pl. a nagy dugóban a sok autótól) időben, hogy hova kellene sorolnia. Mondjuk az ilyen mozgásán jellemzően látszik, hogy erről van szó...

"streetfighter" 2011.12.12. 08:49:13

@pengusz:
Hiszed vagy nem, nem zavar, ha nem csinál gondot. Az a baj, hogy sokan csinálnak, mert nem elég körültekintőek, ezért is van tiltva.

Captain Crash 2011.12.12. 10:50:22

A közlekedési kultúra azok számára valószínűleg ismeretlen fogalom, akiknek szokása, hogy átlépik a záróvonalat.

És láthatóan itt is megpróbálják megmagyarázni, hogy miért ők a franky-k. Az is látható, hogy el is hiszik, hogy ez így van és mindenki más a birka.

Ahamm 2011.12.12. 11:13:00

@ColT: Hol mondja a kresz, hogy tilos fényképezni autóból? Nem azért, hogy megvédjem a posztolót, hanem mert nagyon kíváncsi vagyok!

neked ugatok 2011.12.12. 11:58:34

@Tibi88:
ráadásul egy nyomon haladó járművet meg lehet előzni záróvonalon is a KRESZ szerint..
ha már minden szabályt betartunk, legalább ismerjük is őket!

neked ugatok 2011.12.12. 12:23:05

@pengusz:
én (ha egyáltalán veszem a fáradságot, hogy elmenjek a zebráig) simán átmegyek a piroson gyalog.. gáz?

neked ugatok 2011.12.12. 12:24:32

@Ahamm:
a kresz így szól: tilos a kézben tartott mobiltelefon.
tehát nem a telefonálás tilos, vagy a fényképezés, hanem a kézben tartott mobiltelefon.
mivel a képek telefonnal készültek és valószínű nem headsettel, ezért megvalósul a szabálysértés

pengusz 2011.12.12. 12:27:51

@"streetfighter": De én körültekintő vagyok + 10 éve versenyzek, innentől kezdve én is bármit megtehetek mondjuk bringával? :D

Valőszinüleg a záróvonal átlépés is nem véletlenül van tiltva...
(Ne értsd félre, nem szoktam járdázni, sőt a Mátra Maraton óta egyszer bringáztam csak, mostanság inkább futok)

neked ugatok 2011.12.12. 12:33:14

@neked ugatok:
na jó, ezt lehet elhamarkodtam, egy nyomon haladó vagy lassú járművet az előzési tilalom ellenére szabad megelőzni a KRESZ szerint (pl előzni tilos tábla), de a záróvonalat átlépni talán még ekkor sem szabad..

ennyire is látszik mennyire nem érdekel, akkor sem állnék be egy bicajos mögé ha mögöttem rendőr jön...

Tibi88 2011.12.12. 12:36:05

@neked ugatok:

Engem pont hogy nem érdekel hány nyomon halad...

@SvenH.:

Ki beszél ilyen baromságról hogy tolatás autópályán? Kicsit más...

@pengusz:

80 éves öreg mama is megpróbál átfutni a piroson, szóval ez már hülyeség.

@Ahamm:

Rossz minőségű kép---mobillal készült

Tibi88 2011.12.12. 12:37:51

@neked ugatok:

20 nyomon is haladhat, ha elférek és nem jön senki akkor nem érdekel a vonal :D
A rendőr se állna be mögé

neked ugatok 2011.12.12. 12:42:47

@Tibi88:
pont ezt akartam mondani, a rendőr se állna be mögé de sokan úgy be vannak szarva ha rendőrt látnak hogy minden szabályt betartanak és nem mernek még 50-nel sem elhaladni a rendőr mellett...

egyébként csak azért hoztam fel az egy nyomon haladó járművet, mert itt mindenki a szabályokon rugózik, és úgy emlékeztem (rosszul), hogy záróvónalon is meg lehet előzni ezeket, gondoltam megemlítem..
de rosszul tudtam, ennyire nem izgat fel a téma, én is ott előzök ahol biztonságosan lehet, felfestett vonalaktól függetlenül.. én tudom, hogy én és az autóm mire képes, aki felfestette a vonalat az meg nem tudja, ennyi..

Tibi88 2011.12.12. 12:54:59

@neked ugatok:

Betettem 2 videót az egyik hozzászólásomban. Pont ezt akartam szemléltetni rajta, hogy nem a vonal számít. Attól még hogy szaggatott, van hogy eszembe se jutna előzni. És van olyan záróvonal aminek az értelme 0.

"streetfighter" 2011.12.12. 15:46:48

@pengusz:
Mindent nem, csak azt, ami nem baleset veszélyes és másokat nem tart fel. Annak ellenére megteheted a szememben, hogy tiltják a szabályok. Tehát nyugodtan hajts a kihalt járdán, húzz át a piroson kisebb kereszteződésben, ha egyértelműen nem jön semmi, tekerj át a zebrán, ha nem jön autó stb. én nem foglak megkövezni.
Szerintem elég egyszerü a logikája.
Valószínűleg nem fogod megtenni, mert az elveiddel ellenkezik, de az már a te bajod. :)

"streetfighter" 2011.12.12. 15:55:18

@Tibi88:
Azért ez nem teljesen így van. :)
A dupla záró azért van ott, mert az emelkedőn felfelé jövet ha a belsőben megy egy autó, beéri egy másik és kijön mögüle előzni a belsőbe fel sem nézve, hiszen neki előnye van, de egy másik lefelé meg megkezdte az előzést, abból nagy baj lehet.
Te és én ilyet valószínűleg nem csinálunk, de sok a birka, aki előre gondolkodni sem tud, ezért kell a dupla záróvonal.
Aki meg tudja, hogy miért van ott, az vígan felülbírálhatja, ha megfelelőek a körülmények. :)

"streetfighter" 2011.12.12. 15:57:10

@Tibi88:
A belsőben helyett a külsőben jön az előzendő autó. :)

Tibi88 2011.12.12. 16:43:08

@"streetfighter":

Balatonszentgyörgyön voltál már? Lemész az autópályáról és utána van egy kis dombos rész, ahogy mész be szentgyörgyre előtte van egy kb 3 km-es lejtő.
Ott ugyan ez a szitu, lefele 1 sáv, felfele kettő. Viszont ahogy elkezd lejteni, a lemenő sávba felfestették a szaggatottat a záró mellé, hogy előzhess. Tisztán belátható, nyugodtan lehet is és SZABÁLYOS (a sok birkának mondom:D )
Mindig elmondok egy imát, hogy a külső sávban egyedül autózó ne gondolja úgy, hogy használja a belsőt, vagy ha igen, akkor nézzen be előtte... elég halálos lenne két 100as tempójú autó frontálba, hiába a 8 légzsák meg az 5 csillag:D

Norcon meg akartam mutatni, de csak a domb alja van meg rajta, belátható onnan is de igazából nnem jó kép

"streetfighter" 2011.12.12. 18:32:21

@Tibi88:
Van, ahol még engedik, nagyon helyesen, az jó.
Van ahol sok volt a balfék és a baleset, ezért már tiltják pl. Piliscsaba elött a 10-es úton. Régen ott lehetett előzni. Mondjuk most is lehet, csak nem szabad. ;)

Tibi88 2011.12.12. 18:55:39

@"streetfighter":

Visegrádi várhoz felfelé lehet előzni? Meg pilisszentlászló felől visegrádra? Mármint ugyan azt tudom írni, amit te, lehet :D. De úgy emlékszem hogy visegrádról a várba menet a hegynek sem volt záró felfestve. Ha meg volt, akkor egy párszor átléptem már... :D

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.13. 15:45:54

@Tibi88: Nálunk Győrben a közútkezelő megmondta,hogy a buszok nyugodtan rámehetnek a záróvonalra,mert amúgy nem tudna a hídra felkanyarodni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.13. 21:11:56

@Ahamm: Azt se mondja, hogy álló fasszal tilos kivizelni az oldalablakon az arra haladó biciklis nyakába, de valahogy mégse szokás...

Tibi88 2011.12.13. 21:34:49

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Azért nem szokás, mert álló fasszal nem tudsz pisálni. Amúgy népszokás lenne :D

pengusz 2011.12.15. 18:38:37

@"streetfighter": Ez nem elvi kérdés, van akinek ilyen a habitusa :D Ezt a notórius szabályszegők nem érthetik :D
Én amolyan idealista vagyok: Úgy gondoltam, hogy bringán ülve (is), ha betartom a szabályokat, kevesebb konfliktushelyzet alakul ki más közlekedőkkel, és bevált. Nah de mind1, csak elvi okfejtés volt, engem biztos nem fogsz látni piroson áttekerni (bár írtam, hogy Mátra Maraton óta nem is ültem bringán csak 1x)

pengusz 2011.12.15. 18:39:51

@(---Flúgos Buszos---): Ezt ne nagyon hirdesd, mert holnap már ott fognak várni a rendőrök :D

kida 2012.02.01. 13:29:05

mondjuk egy olasz rendszámú autónál engedékenyebb lennék, elvégre még az is lehet h tényleg olasz, és azért bénázik












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása