Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csak tűzvédelmi vizsgával tankolhatsz!

2011.12.26. 11:25 :: SilentSound

Először is boldog karácsonyt kívánok nektek, mert az valahogy kimaradt itt a blogon eddig! És ha már karácsony másnapja van, egy olyan posztot küldött Majki, amiben szerepet kap a szeretet (hm, ez milyen jól hangzott!). Azt persze gondolhatjátok, hogy nem olyan formában, ahogy az szenteste napján jól esett volna neki. No és tűzvédelmi vizsgátok van-e? Gondoltam...

Tegnap (2011 dec. 24) délben szerettem volna tankolni a 4. kerületi Váci úton lévő Shell benzinkúton. Gyakran tankolok ott, mivel pont útba esik kifelé a városból. Minden alkalommal lefutjuk a szokásos köröket: Ahogy beállok a kocsival, a kutas már feszegeti, nyitná a tanksapka fedő kis ajtót. Szerencsére még nem törték el, mivel csak a kocsiból lehet kinyitni. Ilyenkor kiszállok, megköszönöm és illedelmesen közlöm, hogy én szeretnék tankolni.

Ezidáig ez mindig így is történt, viszont tegnap meglepetésemre, arra a mondatra, hogy köszönöm, nem kell segíteni az a válasz jött, hogy "ő azért van itt". Volt már ilyen, ilyenkor persze kezdődik előről, pár kör után a kutas feladja. De most nem. Arra a mondatra, hogy "nem szeretem, ha más tankol" az volt a válasz, hogy nem "szeretet kérdése". Kérdem akkor nem tankolhatok? Nem! Akkor tankolok máshol, de előbb megkérdezem bent is, hogy ez így van-e.

tuzolto-tuzhely.jpg

Itt jött a második felvonás. Bementem, és a kasszánál álló hölgytől megkérdeztem, hogy miért nem tankolhatok. Persze a kutas jött be mögöttem. A hölgy azt állította, hogy csak az tankolhat, akinek van tűzvédelni vizsgája. Kérdem mióta? Azt mondja mindig is így volt! Arra a kérdésemre, hogy akkor eddig hogy tankolhattam, a válasz az volt, hogy nyilván akkor rendelkezem tűzvédelmi viszgával. Mikor mondtam, hogy nem, és itt ezen a kúton szoktam tankolni, akkor azt mondta, hogy most a főnökük kikötötte, hogy csak a kutas tankolhat.

Mivel nem volt sürgős, mondtam, hogy nem gond, akkor megyek egy másik kútra, majd meglátjuk, ott engednek-e tankolni. Van elég.

Az M2-esen megálltam egy Shell-nél, levettem a pisztolyt, és megtankoltam a kocsit. Mikor végeztem kicsit elbeszélgettem a kutassal, nagyon jó fej volt. Elmeséltem neki mi történt velem az előző kútnál.

Állítása szerint nem utasították őket semmi ilyesmire, de hát nem is lehetne. Kicsit nagy lenne a sor néha, ráadásul ők csak úgy nem is nyúlhatnak hozzá más autójához. Azt is mondta, hogy a kutas százalékot kap, ha ő tankol, vagy valami ilyesmit, már nem emlékszem pontosan.

Szóval ezért találhatták ki, hogy csak a kutas tankolhat.

212 komment

Címkék: biztonság autó hülye benzinkút lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pandacsökiboborján 2011.12.26. 19:29:55

én automata éjjel-nappali kúton szoktam tankolni,ott nincsenek kutasok és 15 centtel olcsóbb a benzin.

NagyTomi 2011.12.26. 19:32:55

@luciferko: Ne legyél ellenséges. Senki nem akar kényszeríteni senkit, csak mindenki elmondja a tapasztalatait.

Don Quixote de la Ferko 2011.12.26. 19:34:58

@NagyTomi:
Bocs, de ma túl sok trollal találkoztam, inkább megelőzöm a hőbörgésüket.

A meglátásod jogos, hasonlót írtam, csak kicsit vitriolosabb a tollam.

NagyTomi 2011.12.26. 19:38:35

@luciferko: Nem érdemes felhúznod Magad. Én nem szoktam foglalkozni a trollokkal. De szerencsére nagyon sok értelmes ember van, akikkel lehet "vitatkozni".

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:39:51

@Gyulimali: en sem engedem, mert nincs is
de ez mar paranoia:)
szerintem Te senkit nem engedsz az autod kozelebe es ha szervizbe viszed ott ulsz mellette

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:42:06

en, mint mondtam, ugy vagyok -lennek- vele, ha mar ott all es annyira akarja hat fogja o a pisztolyt:)
mi tortenhet?
persze egyszerubb bemenni a kasszashoz komplenolni, meg elhuzni masik kutra
ertem en
kinek hogy

villamos alóli kacaj 2011.12.26. 19:48:08

A leg tipikusabb amikor beállsz tankolni a kutas támasztja az oszlopot.
Kiszállsz, összemocskolva a kezed leveszed a tanksapkát, meg a pisztolyt, amire odapenderül:
- Segíthetek?
Na ekkor csendül fel bennem a Hét mesterlövész zenéje és összevonom a szemöldököm!

Tatika2011 2011.12.26. 19:52:45

Tisztelt hozzászólók!
Először is így utólag nagyon boldog karácsonyt és boldog új évet!
A próbálkozással több ponton is hiba van.
1, Az OTSZ (Országos Tűzvédelmi Szabályzat)
"C" Tűzveszélyességi osztályba sorolja a benzinkutat. Ami nem jelent automatikusa kötelezettséget szakképzettség megszerzésére mert akkor a B kategőria megszünne.
Nem kell vele vitatkozni évek óta így van.
2, LPG tankoláskor valóban kell tűzvédelmi szakvizsga mivel nekem LPG-s autóm van így minden esetben megvárom, hogy a kutas tankoljon nem plusz pénzért mert azt neki kell megtankolnia!

szgy 2011.12.26. 19:54:51

jártam már olyan kúton ahol ki volt írva hogy "nem önkiszolgáló", pl. a kerepesi úton kifelé a jobb oldalban. lehet hogy ott azért megy így mert nagyon kicsi, ne legyen felesleges torlódás. mikor ott jártam szépen kinyitottam a tankot, megvártam amíg megtöltik, bezártam, fizettem, nem volt semmi gond.

de ha már mindenáron a kutas akar tankolni akkor el lehetne játszani a poént hogy előveszi az ember a kamerát és elkezdi felvenni, mondván hogy "arra az esetre ha valami kárt tesz a kocsiban".

egyébként ha nem ver át a kutas akkor nem drágább a benzin attól hogy nem én tankolom . hacsak be nem vezették ott is a kötelező borravalót mint az éttermekben :-) akkor meg néha jobb ha nem én mocskolom össze magam.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:58:06

@szgy: nem tudom milyen kart lehet tenni egy tankolassal es nem igazan ertem mitol mocskos a tanksapka?
az ugy belul van a fedelet meg bentrol nyitom
trabantnal meg az volt alakarcintom, ha azod van, akkor bocs
kotelezo borravalo sehol nincs, sehol a vilagon
a szokasok megvannak, de kotelezo nincs

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.26. 19:58:13

A shell (igen, így kisbetűvel) a legutolsó, legmocskosabb kút, ami létezik. Az üzemanyag szar, a kutasok meg csak a lehúzáshoz értenek.

Múltkor véletlenül ott kellett tankolnom, mert elszámítottam magam, és nem elég a lötty. Még ki se vettem a kulcsot, a paraszt már tépte le a tanksapkát. Kiszálltam, mondtam, hogy köszi, megoldom. Erre válaszolt, hogy "nem baj, azért vagyok itt". Gondoltam, akkor hajrá. Persze a dízelbe elsőre kiválasztotta a benzint. Mikor szóltam neki, hogy az nem biztos, hogy jó lesz, még ő volt megsértődve.
Ja, persze utána még komplett karbantartást akart végezni az autón.

Egy másik tankolásnál tankolok (ócsóbb gázolajat és nem a vépóvert), a faszi shell egyenruhában jön felém, és bámul:

-Tudja, hogy ha a v-powert tankolja, akkor több pont megy a kártyájára?
-Igen. Majd legközelebb.
-Néha kell, hogy áttisztítsa az üzemanyagrendszert.
-Aha. Tudom.
-Tankolt már ilyet?
-Igen.
-És érezte, hogy az autó sokkal, de sokkal jobban megy?
-Nem. (itt már alig bírtam röhögés nélkül)
-Neeeem???? Ez hülyeség, eddig mindenki arról számolt be, hogy a kocsi sokkal jobban megy!!!
-Ez így is kurvajól megy :DDD
-Pedig azzal jobban kell mennie.
Itt már fuldokoltam a nevetéstől, gondoltam akkor most én kérdezek:
-És ha ez a v-power annyira jó, akkor miafenéért árulják a másikat is?
-Hátööö...tudja..izé...a..a..azért...hogy...ööö...mert...a vevőnek legyen választási lehetősége, hogy mit tankol, mi csupán tanácsot adunk neki..

Érdekes, hogy mikor kamionnal áll be az ember, akkor soha nincs egyelten jelentkező se, aki 5-600 esetleg 1000 litert belenyomna. De esküszöm, hogy a jövő héten kipróbálom, és odaszólok neki, hogy "hé, haver, gyeremá, tankold tele, mert nem akarom magam összepiszkolni". A reakciót majd leírom kommentbe :D

@hagyma: Nem az a gond, hogy meg akar tankolni, hanem hogy kikényszeríti, hogy engedd neki.
Egyébként én a posztoló helyében mondtam volna, hogy oké, nem gond, van nekem is vizsgám. Ha elkéri, valamilyen igazolvány csak akad az iratok között. De ez esetben én is kértem volna az övét :)

hamisnero 2011.12.26. 20:00:45

@Bambano: hogy milyen egyezményes jellel, milyen blokkal. szóval az üvegen keresztül akutas észrevétlen jelez a kasszáscsajnak, hogy "5500". aki keres egy pont tuti aznapi blokkot, amin az időpont, a kútoszlop száma, és az üzemanyag típusa is stimmel, illetve ha áfás számla lesz, akkor pont a cégem neve is rajta van. én e közben nem csodálkozok a mutogató kutason, meg azon, hogy a pénztárgép kijelzőjén nem jelenik meg az összeg, nem nyílik a kassza fiók, kártyás fizetésnél meg külön be kell ütni az összeget, illetve nem a nyomtatóból jön a számla, hanem a fiókból. ugye, még nem tetszett benzinkúton járni? vagy igen, de soha nem tankolt.

Trójai 2011.12.26. 20:00:49

Hát szerintem nem ért meg ez egy posztot.

Én simán rávágtam volna, hogy van tűzvédelmi vizsgám. Már csak a kíváncsiságom miá' is. :)

Megvárom, hogy na, erre mit lép. Ha aztmondja nem lehet, mert mutassam a papírt róla, akkor felajánlom neki, hogy ok, mutassa azt a papírt, ami feljogosítja őt, hogy az én tűzvédelmi vizsgám után érdeklődjon. :D
Továbbá azt, hogy kikérdezhet az anyagból. Hehe.

Na jó ez is túlspilázás.
De hogy röhögés nélkül nem álltam volna meg a dolgot, az biztos.

vizslakutya (törölt) 2011.12.26. 20:05:35

Érdekes, amikor én beállok tankolni sohasem jön oda egy kutas sem,hogy most akkor ő fog tankolni.
Lehet,hogy az a problem,hogy busszal állok oda és általában a legszélső kút az enyém ,ahol zuhog az eső.:-))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 20:06:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ezt en ertem bazmeg, de otodszor is leirom, na es akkor mi van? ott allok mellette, tolt, bezarom a tankot, bemegyek fizetek viszlat
es ha ennyire idegesit legkozelebb nem megyek oda
de errol poszt, meg reklamalni a kasszasnal, meg a kovetkezo kuton kerdezoskodni
bazmeg nem a csaladi ezustot akarta ellopni

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.26. 20:12:29

@hagyma: neked ebből nem egyértelmű, hogy csak át akart baszni? ráadásul ilyen olcsó trükkel. És még hülyének is néz. ja, plusz ilyenkor az esetek többségében végigbassza az autó oldalát gázolajjal. Az is nagyon király, ugye?
Nem a családi ezüstöt akarja ellopni, de ha elmegyek tankolni, akkor nehogy már ő döntse el, hogy nem tankolok, plusz még át is baszna?

Bambano 2011.12.26. 20:14:13

@hamisnero: ne reklámozd a tájékozatlanságodat, pláne ne tévedéssel.

olvasgass, tájékozódj, már itt a topicban is volt két link, ami nem téged igazol.

etwas kultur muss sein 2011.12.26. 20:14:30

Szinte mindig Lukoilnál tankolok; magam végzem. Sosem volt még gondom velük. Nem buzerál a kutas, olcsóbb a benya, mint a nevesebb kutakon, és eddig elégedett voltam vele. Nem ad furcsa hangokat a motor, nem fogyaszt többet. Itt ellenőrzöm magamnak a guminyomást, és itt nézetem meg hűtőfolyadék fagyállóságát. Csokit, piát, újságot sosem veszek semmilyen lehúzós helyen 3x áron, tehát itt sem. Egyszer akartam motorolajat venni, aztán meggondoltam magam a horror ár láttán.
Egy kút van, amit messzire kerülök, és csak végszükség esetén használom: Shell.

szgy 2011.12.26. 20:14:31

olaszországban rengeteg automata fizetős kút van, ami olyan kreténül van megcsinálva hogy amíg nem tudtam kideríteni hogy működik mindig olyan helyre mentem ahol úgy tankolhattam mint itthon. egyszer meguntam a problémát, megkérdeztem egy helybeli olaszt, aztán kiderült hogy azért nem boldogultam mert a használati utasítás a kút egyik oldalán mást írt le mint az ami a kút másik oldalán volt. azóta nem probléma, jól elvagyok azokkal is.

szgy 2011.12.26. 20:22:42

@hagyma: "nem tudom milyen kart lehet tenni egy tankolassal es nem igazan ertem mitol mocskos a tanksapka?
az ugy belul van a fedelet meg bentrol nyitom"

vannak olyan kocsik is amiknek nem belülről nyílik a fedele, vagy nincs is fedele. továbbá nem csak a tanksapka lehet mocskos hanem a pumpa (vagymi) is, csorog rajta a benzin össze-vissza, előttem mások vastagon olajos kézzel megfogják, stb. télen meg egyébként is mocskos minden, mondjuk a kocsi oldala amihez hozzáérhet a ruhád ha nem állsz elég távol a kúttól. stb.

milyen kárt lehet okozni? kapásból írták itt pl. a fedél feszegetését, vagy benzin-gázolaj összekeverését, ami egy volt kolleganővel is előfordult. ha nagyon bamba akkor még össze is karcolhatja a kocsit. nem tudom mennyire igaz, volt olyan aki azon problémázott hogy a fényezést tette tönkre a végigcsorgatott üzemanyag. vagy nekem pl. kicsit szorul a tanksapka fedele, ha nem óvatosan nyitom ki esetleg beletörhet a kulcs.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 20:25:10

@...::: Flúgos Kamionos :::...: jovan felesleges...
ha otthon az az elso gondolat, hogy azert tankol a benzinkutas, hogy atbasszon, es@szgy: legazolajozza a kocsimat, akkor remnytelen orszag vagytok
mindenki jobban jart hogy kikoltoztem:)

Vortex 2011.12.26. 20:40:24

"Gyulimali 2011.12.26. 18:48:46

Nem, hanem pl. nem a 399 HUF-ba kerülő normál 95-össel tölti tele az autót, hanem a 499 HUF-ba kerülő V-powerrel, mert "dehiszem V powert kért bele,nem?"
Mennyi is az 50 liternél?
nekem is eléggé rossz taőasztaéataim vannak a Shell-lel. 10-ből legalább 9-szer bepróbálkoznak valamilyen okossággal. "

Így jártam egyszer én is, igaz nem Shell kúton. Azóta mindig magam tankolok.

szgy 2011.12.26. 20:45:29

@hagyma: én is jobban örülnék ha nem azon kellene sakkozni hogy tudom elkerülni azt hogy valami újabb trükkel átverjenek. az alapvető hogy mindig én tankolok és fizetni csak kártyával vagy pontosan kiszámolt készpénzzel. és nem veszek semmit ha nem vagyok rákényszerülve. és még így is volt olyan hogy átvertek, egyszer elbambultam, 4 napos autópálya matricát fizettem kétezressel. hát persze hogy nem jó volt a visszajáró.

lordjim 2011.12.26. 20:48:43

@tundrazuzmo: Bevásárló kocsiba csakis 16-os alátét való.

petteri57 2011.12.26. 20:48:56

Az autómban a műszer jelzi, hogy az előző tankolás óta mennyi üzemanyag fogyott. Ha a Shellnél tankolok, minimum 3 literrel több fér a tankba, mint a műszer által mutatott mennyiség. Ha az Auchan automata kútjánál töltöm tele, akkor kb. 3 decivel kevesebb. Ha van magyarázat, érdekelne.

szgy 2011.12.26. 20:50:50

ez a cikk már majdnem annyira érdekes mint ami velem történt szeptemberben. bementem egy benzinkúthoz 4 napos autópálya matricát venni, alá kellett írni a papírt, még egyet, aztán még egyet. kérdeztem hogy hogy van ez, eddig mindig csak kettőt kellett aláírni (egy az eladó páldánya, egy az enyém). válasz: hogy az autópályakezelőnél ezt mondták nekik. felhívtam az autópálya üfsz.t hogy mi van, azt mondták hogy ilyet senkinek nem mondtak. leellenőrizték, érvényes volt a matrica, nem a helyben sztornózós trükk volt. visszamentem hogy mutassák már meg mit írtam alá, nem volt semmi gond, megmutatták, pontosan ugyanaz volt minden, valamiért készült +1 példány. egyébként teljesen barátságosak, normálisak voltak, annak ellenére hogy mondtam hogy szeretném megelőzni hogy a közismert trükk áldozata legyek.

NagyTomi 2011.12.26. 20:54:50

@petteri57: Kevesebbet eszik belőle??

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.12.26. 21:01:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ezt a "nem megy tőle jobban" dolgot én is eljátszottam párszor. Csak végszükség esetén tankolok kagylós jelzés alatt működtetett kúton.

Még egy lehúzós hely: Campona melletti kagylós. Itt 10 ezerrel akartak kevesebbet vissza adni, de észre vettem, reklamáltam, csávó meg motyogott valami kamu dumát.

Amúgy régebben az Agip hulimálta befelé az üzemanyagot, nem a moltól vett. most nem tudom mi az ábra náluk.
így aztán marad a labanc frenchise....

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.12.26. 21:05:17

@szgy: szerintem csak arra kell figyelni, hogy ha egy helyen tudsz fizetni bármelyik kútra akkor a jó állást válaszd ki. amúgy tök frankó ez mind.

NagyTomi 2011.12.26. 21:09:27

Hallottatok már az Oscar-N rendszerről? Elvileg gázolajhoz ad egy kis gázt, így jobban elég. Igaz ez?

Pávor Jál 2011.12.26. 21:15:01

@NagyTomi: "Ezen technológia azonban jelenleg nagy fogyasztású, és nagy menetteljesítménnyel rendelkező diesel meghajtású járművekben gazdaságos, ahol a fogyasztás 25 liler/100 km feletti. Tehát ez jellemzően kamionokat jelenti."

NagyTomi 2011.12.26. 21:16:32

@Pávor Jál: Köszönöm. Tehát szgk.-ba sokat nem oszt, nem szoroz:(

ninimimi 2011.12.26. 21:29:45

Az összes mocskos kutas a kommunizmus óta a bögyömben van. Pedig annak már 21 éve vége. (Állítólag....) Akkor tényleg lelocsálta benzinnel a kocsidat, ha nem tejeltél.
Az a "vicc", hogy még ma is van, amelyik császárnak képzeli magát - pl. Budapest, Veres Péter úti ÖMV a Cinkotai útnál -, ahol a primkó személyzet elvárja, hogy előre köszönj, majd tejelj.
Az ilyen shelles tetű az egész cégnek okoz kárt. Shell marketing! Nem kellene tán itt és most reagálni?!

hamisnero 2011.12.26. 21:31:56

@Bambano: kérlek, menj már el egy benzinkútra, mielőtt az észt osztod. NÉZD MEG. na az a valóság, a többi költői fantázia. de ha nem látod, hogy a pénztárgép milyen összeget ír ki, ha nem látod a nyugtát, akkor tényleg ne akarj tankolni, mert véletlen krumplit sóznak rád.

KissGecihuszár 2011.12.26. 21:34:10

Shell, ugyanmá.. A legpatkányabb banda, szar a normál üzemanyaguk (nem a V-power racingrol, ill egyéb horrorárú "prémium" naftájukról beszélek) , össze-vissza pancsolgatják, ráadásúl a legdrágábbak közé tartoznak. Amit pedig bizonyos kutasaik művelnek,na azért jobb helyeken simán statáriális tarkólövés jár. Persze ez azért van, mert kauciókat csengettetnek velük a belépéskor, illetve a franchise kutak üzemeltetői kizsigerelik őket. L:holtankoljak.hu Én kb 10-en éve nem járok Shell kútra, max csak pályamatricáért. Amennyire jó a Shell a szomszédos országokban, na nálunk annyira okádék. Lukoil, na az jó, fasza minőségű gázolaj, állítólag az E95 is jó és a legolcsóbbak közé tartozik, ja és ők nem Battáról a MOL kissé ütött-kopott finomítójából szerzik be a cuccot, mint ahogy az OMV se, épp ezért az ő dieseljük is jó. E85 tekintetében pedig a nagyok közűl az Agip az ász. Ja és én mindig, mindenhol magam tankoltam a diesel kocsijaimba is, még öltöny-nyakkendőben is. Ahol nincs rendszersítve a nylon kesztyű, ott leszakajtok némi papírtörlőt és azzal fogom meg a 10 esetből 9x nyakig gázolajos pisztolyt. Akinek ez így nem megy, az szíjjon gázt, vagy sunázzon sünt!!!

hamisnero 2011.12.26. 21:39:25

@KissGecihuszár: így van az OMW tényleg nem a MOL finomítóiból szerzi be a cuccot. esélyes, hogy jobb a minősége, nekem legalábbis bejött. amúgy a mindenféle adalékos spéci benya szerintem átverés.

Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 21:41:16

öööö... Épp most kezdem nagyon durván összerúgni a port a Shellel.
Tanácsaim Neked: Azonnal írj emailt a központnak: visszajelzesekespanaszbejelentes-hu@shell.com
Kérd be a töltöállomás kameraképét az adott időpontról. Amennyiben ez már nincs meg - necces az ünnepek miatt - , úgy menj el megint a töltőállomásra tankolás céljából és amennyiben ugyan ez történik, vetess fel róla jegyzőkönyvet, amiben kikötöd, hogy a video és hanganyagot nem semmisíthetik meg.
Azután jöhet az újabb email, stb. stb...

szita szita péntek 2011.12.26. 21:50:32

@Kony Integrale: "Tapasztalat : érzékeny motor csak 99 es vagy 100 as benyával mehet különben csörög ." - Fura egy tapasztalataid vannak... Középiskolai tanulmányaimból úgy rémlik, hogy az oktánszám a benzin nyomástűrését jellemző adat. (Talán a 95-ös azt jelenti, hogy a benya úgy viselkedik, mint 95% izooktán keverve 5% heptánnal.) Ha az égéstérben a levegő-benzin keveréket jobban összenyomják, mint kéne, akkor az magától berobban - adott esetben nem akkor amikor az optimális lenne.

Igen ám, de ezek a fránya gyártók a kompressziót bizonyos oktánszámoz méretezik. Ettől Te persze eltérhetsz két irányban:
1 - Lefelé: Pld. a kocsid papíron 98-as benyát iszik, te meg 95-öst tankolsz, akkor a hengerben a cucc a sűrítés miatt hamarabb robban, mint ahogyan a gyertya szikrát adna -> csökken a teljesítmény és kopog a motor.
2 - Felfelé: 95-ösre méretezett motorba 98-ast, vagy még "jobbat" tankolsz. Az eredmény: semmi. Az a fránya motor csak annyira fogja sűríteni a "minőségi" naftát, mint ha 95-ös lenne - nem használja ki a "jobb anyagban" lévő potenciált. Szikrára persze berobban ez is, hajt is, de nem jobban mint ha a "gyengébbet" tankoltad volna, sőt, talán lomhább is lesz picit.

No persze a képletet bonyolítja a számítógépes motorvezérlő elektronika. Adott esetben ez felismerheti, hogy "jobb az anyag" és ahhoz igazítja a sűrítés mértékét. Ha ez jól teszi a dolgát, akkor kaphatsz valami minimális teljesítmény növekményt, de igazából nem komoly tételt. Persze az is lehet, hogy ez téved és e miatt csörög a kocsid.

Azt hiszem joggal feltehető a kérdés: Miért nem olyat tankolsz a kocsidba, amit a motor műszaki paraméterei megkívánnak, illetve ha már egyszer kopog nem kéne-e megnézetned valami szakemberrel?

hdl511 2011.12.26. 21:52:01

Ezzel a kutassal én is találkoztam még december elején, ugyanez volt a szöveg. Aznap reggel mindenkivel különösen bunkó volt, gondoltam csak rossz napja lehet... de nem. Többé ezen a kúton nem látnak engem. Örülök, hogy valaki kiposztolta.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.26. 21:52:30

Gondolom a kutasokat ki akarják rúgni... Vagy csak nagyon hiányzik a borravaló.

Az a vicces, hogy én a MOL-nál szeretek tankolni, mert ott soha nem jön senki, hogy segítsen. A feleségem meg az OMV-nél, mert ott azonnal jönnek. :)

Bambano 2011.12.26. 21:55:58

@szita szita péntek: műszaki szempontból igazad van, egy probléma van az esszédben: azt feltételezed, hogy a kúton mindig ténylegesen olyan üzemanyagot kapsz, mint amit szeretnél vagy hirdetnek.

A kocsidnak kellene a 95, a kúton tankolsz olyat, ami valóságban 92 (95-ös kútfejből) vagy 95 (98-as kútfejből) és ha nincs meg mind a 95, akkor az ecu elkezdi visszavenni az előgyújtást és ettől gyengül az autó. Ha olyan kútfejből tankolsz, ami a matrica szerint jobb, mint ami a kocsidba való előírás, akkor lehet, hogy annyit megkapsz, amennyi tényleg kell bele.

Ha mindig mindenben hibátlan lenne a benzin, akkor felesleges lenne a prémium üzemanyag. Ha...

Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 21:56:59

@szita szita péntek: Az elektronika felismerheti az üzemanyag oktánszámát, nagyon jól szabályozhatja a "csúcsminőségű" üzemanyagok elégetését, de ha maga a motor fizikailag nem erre van tervezve, akkor nagyon nem oké a dolog. Jó esetben nem árt neki. Nagyon jó esetben úgy megy, ahogy alacsonyabb oktánszámú üzemanyaggal. Rossz esetben árt. Bár szerintem ezt te is pontosan tudod...

szita szita péntek 2011.12.26. 21:59:23

@Bambano: Én igazán szeretem a konteókat, akár igazad is lehet. Maradjunk annyiban, hogy én nem tapasztalom ezt.

4karika 2011.12.26. 22:02:19

El kellett volna küldeni a kutast a szeme világába, oda...
Nekem ne tankolgasson egyik kutas sem. Nem kell emögé semmiféle ideológia, egyszerűen nem szeretem, és kész. Azt meg, hogy miért ne a kutas tankoljon, hadd ne kelljen ott s akkor magyarázgatni. Semmi köze hozzá.
Shell kúton volt egy érdekes "élményem"...
Szolnok, 4-es főút. Estefelé beállok a kúthoz, töltőpisztoly tankba be, és semmi. Felnézek, mondván, bamba voltam, ejsze még nem ütötte ki a pénztáros az előző tankolást. Mondjuk, előttem, nem állt ott senki...
Kútoszlop száma nem villog, nem tudtam mire vélni, így egy oszloppal hátratoltam, tankolás megkezd... Kutas kijön, elkezd magyarázni, hogy mit csinálok... Mondom, neki, ez, meg ez történt, illetve nem történt.
Mondja, azért nem tudtam tankolni, mert az előző tankolást nm fizették ki, de lehet, hogy ez én voltam. Mondom: éééén? Jól vagy-e haver? Két perce jöttem, időm se lett volna rá, meg hát még nem vagyok rászorulva 10-20-30 liternyi ki nem fizetett gázolajra... Köti az ebet, hogy ő ebben nem olyan biztos. Mondom neki, rendben, ezt marha könnyű tisztázni, lássuk a kamerafelvételt. Húzódozott kissé, de aztán kilátásba helyeztem neki némi jogi következményeket, kellő szakmai körítéssel, mire bement (s esetleg) meg is nézte. Kijön, közli, hogy tévedés volt, valami cigánbanda volt, egy sötét Passat-tal, állítólag többen benn lebzseltek, kettő meg tankolt, majd valahogy olajra lépett a bagázs.
Mondom, ez aranyos, de tán előbb kellett volna az eszed járjon, meg a szemed, mint a szád, mielőtt megpróbálsz behúzni engem. (Vagy esetleg mást.) Egy szót se szólt, tán még sértve is érezte magát. Elnézést kérni? Az eszükbe sem jutott...
Azt nem tudom, minden kagylós kút ilyen-e, itt inkább e,berbaj volt...

Bambano 2011.12.26. 22:04:53

@szita szita péntek: én tapasztaltam mindkét autómmal, amikkel az utóbbi 8-9 évben sokat jártam.

@Mózsi bá: szerintem az elektronika közvetlenül magát az oktánszámot nem ismeri fel, nincs benne vegyi labor. A kopogási pontot, kopogási hajlamot ismeri fel egész pontosan és ez alapján dönt.

hamisnero 2011.12.26. 22:08:29

@Bambano: a probléma nem az oktánszámban van, azt ugyanis a finomítóból előkeverve hozzák. miután nálunk már csak 95 és magasabb értékkel forgalmaznak, max. annyi lehet a gáz, hogy a 98-as tartályba a 95-öst teszik. ezzel viszont az első jövedéki ellenőrzésnél megbuknak. a TKO-t a jövedéki raktár állítja ki, ezt vételezi be a készletnyilvántartásba a kút, márpedig nagy balhé van, és ugrik a működési engedély, ha kiderül, hogy 98-ast adtak el (és nem két literről beszélünk, a tankerban 20 tonna van) a 95-ös kútról, márpedig a pénztárgép egyértelműen rögzít, ja meg ott a bevallás is, meg az egész termékmozgást a VPOP rögzíti, kvázi online, 2009 óta. szóval a gond inkább az, főleg a régi kutaknál, hogy dzsuvás a tartály.

hamisnero 2011.12.26. 22:13:04

2009 előtt papíron kezelték, akkor nehezebb volt az ellenőrzés. de már akkor is úgy mentek ki a kúthoz, hogy tudták, mi volt oda kiszállítva. egyébként mintát is szoktak venni, akkor meg egyértelmű a bukta. szóval - bár megcsinálható- de erősen necces. a kéz alatt vett nyálat meg nem kútoszlopon árulják ki.

Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 22:17:30

@Bambano: Ez kicsit bonyolultabb a mai autóknál. Van olyan üzemmód, ahol direkt 100-as (vagy tök más oktánszámú) üzemanyagot vár a motor, de nagy általánosságban igazad van. Egyes esetekben egészen primitív ismérvek alapján szabályoz le a motor. És ami fura, néha jobban dönt, mint a "hiperszupergépek".

Bambano 2011.12.26. 22:19:25

@hamisnero: én nem lennék annyira biztos benne, hogy a finomítóból kijövő benzin mindig mindenben megfelel a szabványos paramétereknek, abban meg pláne nem lennék biztos, hogy a szabványban minden lényeges paraméter elő van írva.

A finomítóból kijövő üzemanyaghoz ugyanaz a mol adja ki a minőségtanusító papírt, aki a benzint is kiadja. A kúton meg nem fognak szöszölni, megvan a dokument, az ő hátsójuk azzal be van takarva, akkor jó.

De mindent elhiszek neked, ennek ellenére én jelentős különbségeket éreztem és érzek a régebbi és a mostani autóm esetén nemcsak kúthálózat, de kút és tankolt üzemanyag típus függvényében is.

es2300 2011.12.26. 22:20:15

jezusom ennyire nincs mit csinalni, hogy a tankolas vegtelenul primitiv es hetkoznapi tevekenysege kore fujtok egy ekkora lufit? :)

Bambano 2011.12.26. 22:21:50

@Mózsi bá: persze, amikor pedál to metál van, akkor kéne a 100-as üzemanyag, amikor dugózol a körúton, akkor meg mindegy :)

a motor tényleg primitív ismérvek alapján szabályoz le, belehallgat az égésbe és felismeri a kopogást, ha azt tapasztalja, visszavesz az előgyújtásból. Ha túl sokat kell visszavenni, akkor befecskendezési meg előgyújtási táblázatot vált. volt erről hosszass cikk a totálkáron, nem akarom fejből beidézni az egészet.

balambher 2011.12.26. 23:03:02

@luciferko: Nem tudom, mikori a tapasztalat, de a Tesco kutakat már legalább 2 éve átvette a Shell...

futura 2011.12.26. 23:29:38

@Tyra3l: " kutas ismerosoktol eleg sok sztorit hallottam, ezek kozul az egyik, hogy kint mondod a kutasnak hogy X osszegert tankoljon, o kevesebbet tankol bele, bent meg az eredeti osszeget fizettetik ki veled."
Igen keringenek ezek a történetek évtizedek óta, de már rég óta megváltozott a helyzet. A kutakat számítógép vezérli, ha valaki tankol egy kútoszlopnál, a pénztárgépnél csak a kimért mennyiség hívható le.Ha a kutas a kértnél kevesebbet tesz a kocsiba a pénztárnál kevesebb is jelenik meg, ebbe belepiszkálni szinte lehetetlen, a pénztárak működését pedig a központból folyamatosan ellenőrzik az operátorok.
A kutakon sűrű az ellenőrzés. Belső, VPOP, Orsz.Mérésügyi Hiv. stb. Ezzel csalni csak egy hatalmas összeesküvéssel lehet. Az ott dolgozók nagyon kicsik ehhez.
Én is rühelem az egyre terjedő erőszakos marketing módszereket, de sajnos egyre terjed. A éles versenyhelyzet kikényszeríti.(Tény hogy a Shell terjeszti a mételyt). Mi vásárlók is tehetünk róla, mert sajnos az eladási statisztikák azt bizonyítják, hogy egy szaros ingyen cuccért, vagy álkedvezményért hajlandóak vagyunk végighallgatni és csinálni a sok kitalált baromságot.

Önjáró Talajgyalu 2011.12.27. 00:02:43

Én a labancoknál tankolok a 27+ éves KGST autómba 95-ös Maxx Motiont. Lehet, hogy marha vagyok, de azóta nem volt gond a karbival (eltömődés, vizesedés) és kb. ugyanoda is jövök ki, mert pont azzal a hajszállal kevesebbet is eszik, mint amennyivel 1 tank többe is kerül (10 forint per liter a diff).

Előtte összevissza tankoltam mindenhol és előfordult, hogy úgy megállt a kocsi mint a szög. És addig nem is ment odébb, amíg ki nem borítottam a karburátor úszóházából a vizet... Ilyen azóta nincs.

Ennyit tudok elmondani. Ja meg hogy a Shelles éntankolokneked, vegyél vépóvert ötszázért engem is hullára idegesít. Kerülöm őket mint a pestist.

futura 2011.12.27. 00:03:47

"@Bambano: Nem érted :) Akármelyik Shellnél tankolsz itthon, a Mol által finomított üzemanyagot kapod :)"
Hát ez igaz is meg nem is. Nagyrészt tényleg mindenhová a Mol által finomított üzemanyag kerül, de időnként osztrák és szlovák finomító is bejátszik. Az igazi különbség az adalék. A MOL az AGIP és a Shell saját adalékot tesz a naftába, ez már gusztus dolga melyiket szereti az autós. A Lukoil nyersen forgalmaz.

Más.
Lehet hogy egyszer az automata kutak is elterjednek az országban, de egyenlőre a kutas tartozéka a meglévőknek. A cég őt azért tartja, hogy segítsen a tétovázóknak vagy aki elegánsan akar tankolni kiszolgálja. Nem kötelező ezt a segítséget igénybe venni, de tudni kell a fizetésük semmi vagy minimális. A borravalóból kell megélniük és ezt nem ők találták ki, ez a rendszer. Rég elmúlt már a pénzes, rafkós benzinkutas időszaka. A cég és a bérlő, kettős elvárásai között próbál megfelelni, egyre nehezebben. Hatalmas a fluktuáció, egy kisebb hibáért is azonnal kivágják. Vagy magától húz el a dolgozó keveselve a heti 55-60 órás munkáért összetarhált 100-120 ezer forintot. Ez alól csak néhány nagy forgalmú kút kivétel.

futura 2011.12.27. 00:06:37

LUCIFERKO: "Tesco kútnál tankolás után autó nem akart a hidegben elindulni. Nehezen, de beröffent. Irány a Shell, rátankol, másnap ugyanolyan hidegben probléma nélkül indult. Télen csakis Shell."

A Tescot a Shell üzemeli

Kony Integrale 2011.12.27. 00:50:47

@szita szita péntek:

Dupla karbis emelt kompressziójú versenymotorról beszélünk :) Szándékosan van így beállítva, így a gyári 130 helyett 170 LE vel közlekedik a kocsi és 8000 Es fordulaton még vígan visít :)
Elég sok KM tert leatóztam komolyabb turbós és szívó üzemű tuning autókkal és motorokkal. Volt időm kitapasztalni benzin és benzin közötti különbséget. A Lukoilnál nem érdemes tankolni ... Ugyan ez igaz a sima autóba prémium üzemanyagra is. (heti 1x min tankolok 1 telit). De a turbós vagy kompresszió viszony növelt autóknál érezhető különbségek vannak, mert az előgyújtásban sokkal jobban el lehet menni. Emiatt nő a teljesítmény :) . A "Vidd el szerelőhöz" című hozzászólást inkább "nem is láttam" :) ÜDV!

Kony Integrale 2011.12.27. 00:59:09

@szita szita péntek:
Örülök ,hogy a középiskolás kémiakönyvet sikerese bemásoltad, de még csak a felszínét se kapargatod annak amiről itt szó van :).
Szerintem legközelebb jobban gondold végig mielőtt egy 6.osztályosnak is evidens dolgokat másolsz be, és a többieket szimplán hülyének nézed. Ha figyelmesen végigolvasnád leírtam ,hogy a Lukoilos 98 asnak mondott ü.a. a "neves" kutak 95 ös benyáját se éri el minden esetben. Főleg a hozzáadott adalék ayagok minőségét, és fajtáját illetően. Mondhatni ott csak fellocsolják kis E85 el ... (ez konyhanyelv). Míg a többiben égés sebesség lefolyásának időtartamát, annak tisztaságát , injektor tisztító .. blabla bla adalékot is adnak a termékekhez. Hogy miért nem megfelelőt tankoltam ? Ennek több oka is volt : 1. Próbálgattam a motorokat, hogy mennyire érzékenyek az ü.a. minőségére ( minek tankoljak 100 ast ha 95 össel is ugyan úgy teljesít) . A Lukoil véletlenül került képbe, egy örömautózás során hatótávon kívül került a többi kút emiatt tankoltam ott "prémiumot" . Ami csalódást okozott... A Shell es 95 höz képest is. Ezt írtam le, sajnálom ha nehezen volt érthető.
ÜDV!

Mérges 1234 2011.12.27. 01:18:37

@Kony Integrale:

Nos Neked tökéletesen iagazd van de az átlag autósoknak, illetve az átlag autóknak, bőven jó a legtöbb 95-ös, a te eseted speciális de igencsak irigylésre méltó.....

röhögő 2011.12.27. 01:58:52

@hawkeye: 15 éve tankolok a bécsi úti Shellnél, sohasem húztak le.

Környezettudatos 2011.12.27. 02:05:00

@Bambano: Mert te vagy az, aki "mindenhez ért" és osztja is a tudást. ...ami nincs. Bizony MOL holmit tankolsz az év 7-9 hónapjában, akár tetszik ez neked, akár mozi a motorháztető alatti dolog. A MOL-nak kvótája van és amíg azt nem szállította le kis hazánkba, addig ide más nem hozhat szaftot. Tehát év végén van esélyed igazi shell vagy omv taknyot tolni a szar autódba....de persze te jobban tudod mi az igazság. Itt is és minden fórumon is...csak tudnám, hogy mikor szívod fel a tudást, ha mindig valahol okoskodsz!

algi 2011.12.27. 05:13:39

Ha nekem lenne autóm, és egy vadidegen kérdés nélkül csak úgy nyúlkálni, meg tanksapkát nyitogatni kezdene, azzal tuti nem beszélgetnék barátságosan.

Kivéve, ha az ötvenes évek Amerikájából pattanna elő öt szalmakalapos, csíkos inges, csokornyakkendős fickó énekelve és táncolva, hogy egyszerre mérjenek olajszintet, keréknyomást, mossanak szélvédőt és tankoljanak. Őket engedném.

Környezettudatos 2011.12.27. 05:15:34

@röhögő: +1 a bécsi shellnek és ilyen a szentendrei elején a mozaik felüljáró előtti omv is. Persze ritkábban, de rendszeresen tankolok a leányfalusi mol-nál is, ami szintén korrekt kút.

Környezettudatos 2011.12.27. 05:16:54

@algi: Hát...akkor mit csinálnál az árpád híd pedti hídfőjénél falkában támado ci... bocsánat! kisebbségivel, akik szélvédőtörléssel próbálnak kizsarolni pár forintot....és olyan eszközeik vannak, hogy a szivacs 20 éve nincs a fémen, de jön vigyorogva törölni.

mikethebiker 2011.12.27. 08:43:18

FIGYELEM FIGYELEM!!!!! ÁTVERÉS-LEHÚZÁS SHELL!!! A Budaörsi (KIKA) olsalán lévő kútnál a parkolóban még mindig az ősrégi de jól bevállt módszer van az óra pörög min 150-200 ft belepörget mire elindul az üzemanyag a pisztolyból ez a 95-el fordult velem elő és jól kiröhögtek amikor rekla,áltam és kértem a panaszkönyvet -szarháziak...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.12.27. 09:31:48

@Leadfoot: és még nájlonkesztyűt is adnak...

Putyur 2011.12.27. 09:43:20

@xtlight: Megoldás: kevésbé "kifinomultabb" motorral rendelkező autót kell venni. :-)

Tornado86 2011.12.27. 10:00:43

@petteri57:
Attól függ, melyik üzemanyag mennyire habzik tankolás közben.

Dr.Bio74 2011.12.27. 10:05:23

Én olyan kútra járok tankolni ahol ki van írva, hogy önkiszolgáló, bár nekem van tűzvédelmi szakvizsgám, még nem kérte senki.

Hurri Kán 2011.12.27. 11:24:04

Kutas nem nyúl az autómhoz, ez egyértelmű. Kedvencem, amikor fél napja úton vagyok, megállok valahol tankolni, és kérdezi, olajszintet ellenőrizheti??? Mondom olyankor, hogyne, ha holnap reggel 7-re eljön hozzám, mielőtt indulok, akkor igen. :D Idióták... :D

velorex-vezető 2011.12.27. 11:26:10

@futura: Azért van megoldás erre is. Bemész fizetni míg a kutas tankol. Beletölt 20 litert a kocsidba és 5 litert egy odakészített kannába, Te pedig fizetsz 25 litert.
Budakeszi Shell kút!

Alikam 2011.12.27. 11:58:16

Bár nem szeretek más országokkal példálózni, de talán a benzinkutas sehol sem a társadalmi osztály teteje, így sehol sem keres túl jól, de Japánban konkrétan úgy működik, hogy beállsz, az automatikus, hogy a kutas tankol, megmondod mi mennyiért, bemész, fizetsz, addig ő megtankol, a szélvédődet is lemossa, visszaszállsz a kocsiba és ő még szépen érthetően meg is köszöni, hogy náluk tankoltál.

Borravalót próbálnál neki adni akkor viszont szerintem elküldene a picsába.

Ezzel együtt azt mondom, van ami megérdemel borravalót, de az nem ez. Nem azért mert nem szar munka, hanem mert nem egy luxusszolgáltatásról beszélünk, hanem egy mindennapos dologról.

szita szita péntek 2011.12.27. 12:17:15

@Kony Integrale: "Dupla karbis emelt kompressziójú versenymotorról beszélünk :) Szándékosan van így beállítva" - És itt a vége. Jó hogy nem már azt kéred számon a Lukoiltól, hogy a nyálával nem húz úgy a drag race géped ahogy azt megszoktad...

Kony Integrale 2011.12.27. 13:12:15

@szita szita péntek:
Sajnálom,hogy ennyire érthetetlenek vagytok ...

Ismét érvényes ha "nem szóltál volna bölcs maradtál volna" idézet. Mivel a kihegyezett motor sokkal érzékenyebb az ü.a ok minőségére, ezért ideális azok tesztelésére, mint írtam a LUKOIL os 98 as al jobban becsörgött mint a sima Shell 95 el .""" A Gyorsulást meghagyom a calibrásoknak!""", nem drag gépről beszélünk :)Mielőtt elkezdesz hülyeségeket írni, olvasd végig a hsz eimet.

A Lényeg a nehéz felfogásúaknak : Érzékeny motorral ami azonnal jelzi, hogy az adott ü.a milyen minőségű teszteltem a különböző kutakat. A Lukoil 98 a sima Shell-es 95 höz képest is rosszabb volt. Az Agip 98 (már ahol kapható még) átment a teszten. A legjobb az OMW Carrera volt.(érzésre) De a Shell és MOl prémiumjai ugyan ott vannak. A Lukoilos 98 as az árához képest jóval rosszabb mint a többi. Remélem ez érthető. ( ha valaki nem tudja mit jelent a kopogásos, detonáló, ... égés , amikor "becsörög" a motor , az inkább ne koptassa feleslegesen az ujjait. ).

2T Versenymotorba amik 14 000 eket forognak ( Krossz , robogó ..) a Shell V-pow volt viszont a nyerő. Lukoil 98 helyett ink tankoljatok valahol rendes 95 öt !

Sima hétköznapi autós tapasztalat : A Lukoilos 95 el sima szívó bvenzines kis teljesítményű autó 1 tankkal akár 50 km el kevesebbet megy el mint a MOL al. Igaz ez az !OIL kutakra is.

Plusz 1 infó. A Német SHELL gázolajjal többet és jobban megy az autó (próbagép: 1.9 PDTDI, és Egy 1.9 Ducato) mint a magyar SHELL essel.

nem 1 * próbáltok külföldi utak során, meglepő különbségek voltak.
ÜDV!

Alex75 2011.12.27. 13:13:01

@szita szita péntek:
Nem a sűrítés mértékét módosítja az ECU, hanem az előgyújtásét. Egyébként egyetértek.

Alex75 2011.12.27. 13:28:51

@Kony Integrale:
Tehát szerinted az OMV 100-nak legjobb az ár/érték aránya?

D4D 2011.12.27. 14:01:41

@röhögő: Próbáld ki, lehet a te kocsid már tiszta vízzel is tud menni.

"streetfighter" 2011.12.27. 14:47:26

@Kony Integrale:
Érdekes, én simán a Lukoilnál vagy a Aucan-nél tankolok sima 95-öst, de nincsenek a tiédhez hasonló tapasztalataim, pedig nyomom neki rendesen. Kompresszió 11,5:1 és 8300-at pörög.

pengusz 2011.12.27. 19:31:12

A poszt írójának: Legközelebb menj be ugyanarra a kútra, és kérd el a kutas tűzvédelmi vizsgájáról a papírt.(persze tankolás után). Ha nincs neki, azonnal hívd a tűzoltókat :)

Alex75 2011.12.28. 10:03:18

@"streetfighter":
Előgyújtásról hallottál már? ;)

Alex75 2011.12.28. 10:08:30

Az biztos, hogy a Luk benzin minősége nem mindig ugyanolyan. Egy ideig próbálkoztam a 98-cal, van amikor becsörgette, volt amikor nem. A MM100-zal még nem tapasztaltam hasonlót.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 17:59:20

@hagyma:
Lehet nálatok igy van, nálunk a jattért akar a kutas tankolni
Mennyen francba ilyen benzin árak mellett , a fizetését amugy is megkapja
Én egy C rendszámú autóval járok, ugrálnak is szorgosan, mert kinézik belőlem a vastag külföldit

A VeresPéter uton a Lukoil is bevezette hogy nem önkiszolgáló, menjen a francba, tankoltam arrébb

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:04:22

@futura:
borravalóból kell megélniük és ezt nem ők találták ki, ez a rendszer."

Akkor menjen OKJ képzésre kőművesnek vagy sirkőkészitőnek
Kifasomat érdekel a mai világban hogy mennyiért melózik?
Elöbb adok a kuldus csövesnek, mint a kutasnak vagy bárkinek akinek állása van
És igen, a legkisebb hibánál az étteremben sem
Igaz a dohányzás tiltásával attol is elesnek tőlem

alfa.orionis 2011.12.28. 20:57:39

Nem kekeckedni akarok, de hol van a IV. kerületben a Váci úton Shell kút?
A XIII. határán van a városból kifelé bal oldalon. Ha erről beszélsz, megértelek, mióta lecserélték az előző gárdát, én átszoktam a Molra, a Megyeri útnál. És még a kedvenc cigimárkám is kapható( a Shellnél már az sem)

webnazi 2011.12.29. 11:55:19

A személyliftek kezeléshez is - állítólag - liftkezelői vizsga kell! Én majd 45 évig kezeltem úgy a munkahelyi és más lakóházi lifteket, hogy SOHA NEM volt vizsgám. És akkor mi lett ettől?
Semmi? Nem dőlt össze a ház, nem szakadt le a lift, stb., stb ...
A kútkezelő erősködése ezzel a tűzvédelmis dumával csupán arra jó, hogyha ő tankolhat, hátha valami kis jatt lecsöppenhet ...
Vagy variálgathat a mérővel egyet, mig az autóst beküldi a fizetőbe. A Shell-ről elég sok furcsa dolgot hallani még így is, hát le kell róla szokni, ha már ilyen dolgokkal megpróbálkoznak, hisz a hazai Lukoil-os benzin ugyanolyan jó. Tudni kell azt hozzá, hogy az összes üzemanyagforgalmazó társaság a szőnyi olajfinomítóból veszi át a benzint, tehát tök ugyanazt kapja meg az ember bármely cég emblémája alatt.
Mellesleg - nekem van tűzvédelmis vizsgám, mert a munkahelyemen szinte folyton vizsgáztattak ebből (vegyipar), de azt a papírt biztosan nem fogadnák el tőlem ... mert akkor a kútfej-kezelőjük beégne ...

webnazi 2011.12.29. 12:06:42

@NagyTomi: Ha jól emlékszem - még a hatvanas években - a Shell volt az első külföldi üzemanyag forgalmazó társaság, amely megjelent Magyarországon. Akkor ment a mese, az imázs, hogy hűűű meg haaa. Akkor sokan beették a dumát, hogy a shellbenzin az akkor még szinte egyeduralkodó Áforhoz képest a legjobb.
Nem győzöm hangoztatni - a Shell is a szőnyi finomítóból veszi meg az anyagot, mert olcsóbb, mint országokon keresztül furikázni (persze lehetnek néha kivételek, hallottam én már a Swechat-i finomítóból érkező szállítmányokról is), ám a szőnyi anyaghoz tett ASD adaléktól lesz Shell a benzin. Mint ahogyan minden más társaság is "tunningolja" valami csodaszerrel a saját márkanéven futó anyagát. Sok hülyeemberbe meg beévődött ez a csodálat és megszokás. Mert nem az árat nézik, hanem hogy Shell és kapnak rá pontot is a Smart kártyájukra ... nagy az Isten állatkertje.
Valamikor mindenki azt mondta, Romániában csak MOL vagy ÖMV kútnál kellene tankolni, mert a többi mind szar. Nos én tankoltam ahol értem, még a legkisebb falu legismeretlenebb kútjánál is, de a kocsi azoktól a benzinektől is ment mint a rakéta. Egyik másik benzinjük valóban rém büdös, de néha jobb, mint az agyonajnározott nagyoké.
Szlovákiában sohase a MOL-t preferáltam, (mert drága), ám mégis hazataláltam ... Boszniában meg azt se tudom, miféle társaság lehet az amelyik árulja.
Hogy nem világcég, az egyszer biztos, de az autó megy vele ... és mi más kell? Talán az ár!

webnazi 2011.12.29. 12:09:39

@luciferko: Ha jól tudom, a Tesco kút is a Shell-é. Ha nem röffen tőle a diesel, egy kis petrót bele.
Egy tankba télen fél liter oszt HAJRÁ!

webnazi 2011.12.29. 12:12:37

@villamos alóli kacaj:

az már eleve Téged és az autódat minősíti, ha koszos lesz a kezed. Miféle gazda vagy Te, hogy még a tanksapkád is mocskos?

webnazi 2011.12.29. 12:30:15

@szgy: Én a nyáron Erdélyben Savarsin (Szarvaság) után tankoltam egy benzinkútnál. A kútfej addig nem is nagyon akart működni míg megfelelő helyére be nem dugtam a bankkártyámat. Akkor szinte azonnal nyomta az anyagot ezerrel, ám amikor fizetni akartam, tök süketté lett.
Aztán a hosszas szájtátásom és kútfej-körbelézengésem után a kutas a shopból integetve jelezte, hogy - fizetni azt odabenn kell. A külső kártyás-terminál csupán arra jó, hogy működjön tőle a kútfej.
Ilyenekkel én már Ausztriában nem is egy helyen találkoztam, de ott sohasem tankoltam.
Mindig tanul az ember, ha a technika csodáiról van szó.

webnazi 2011.12.29. 12:56:35

@Bambano:
Ha túl alacsony az oktánszám - ami bizonyos körülmények között akár mérhető is - hát lehet rajta emelni. A benyába egy pár liter metil-tercier-butil-étert kell adagolni (az az ólommentes benzinek ólompótló adaléka) és akkor meg van oldva a gond. Igaz hogy rém büdös már magában is, de ez van.
Hogy lehet-e valahol kapni? Az egy más kérdés. Mi valaha a normál hexánt és az olcsón kapható mosóbenzint javítottuk fel vele nagyjából 100-as oktánszámúra. Vagy néha BTX-szel (benzol-toluol-xilol). Igaz hogy kissé kormoztak, de az autóban benzinnek mégis elment mind.

villamos alóli kacaj 2011.12.29. 13:47:02

@webnazi:
Mocskos.
Mocskos gazda mocskos autója.

dennisthemenace 2011.12.29. 20:44:21

@balambher: Valami gáz lehet Magyarországon.. Mert az angol anyacég továbbra is saját maga uzemelteti a kútjait Akárcsak a három legnagyobb konkurrense), amik rendkívul népszeruek. Általában olcsóbbak, viszont az uzemanyag minosége megegyezik a tobbi kútéval, plusz levásarolható pontokat adnak.
Kutas nincs,sem itt, sem a tobbi kútnál, mindenki maga tankol (Autógázt is!)borravaló ennél fogva ismeretlen. Lehet kártyával fizetni a kútoszlopnál, nem kell bemenni sem, ha nem akarsz venni valamit.
Tegnap Shellnél tankoltam, mert most olcsóbbak a Tesconal.

mohopasi 2011.12.30. 13:15:04

Mér' nem szóltál neki, ki van írva: önkiszolgáló kút? Ő meg akarja átbaszni a balekot, ha meg olyannal találkozik aki láthatóan nem az, az elől húzzon el...

vwgery 2011.12.30. 15:45:13

az senkinek nem jutott esetleg eszébe, hogy elkérje a panaszkönyvet és a kék golyóstollal csapja tele a lapokat. és majd magyarázkodjon a nagyfőnök a fogyasztóvédelemnek.

bunkóbéemvés 2011.12.31. 14:26:23

Istenem milyen gyokerek vagytok. "Jajj, shellnel soha, mert azok szemetek!"
igen bazdmeg, ez valoban kut, es nem emberfuggo... idiota lemingek...

Etniez 2012.01.01. 11:12:08

@bunkóbéemvés: Figy! Számtalan kúton tankoltam már az országban és azon kívül. Sokat túrázom motorral, annak az üzemi fordulatszáma 6-7000 körül megy és jobban ki van hegyezve, mint egy átlag személyautó.

Tankoltam mindegyik kúton mindenféle benzineket, és folyamatosan figyeltem a fogyasztást.
Tudod mire jöttem rá? Hogy hidegben pár decivel többet fogyasztok, 'oszt Sanyi.
Szétszedtem kutanként, üzemanyag típusonként, hibahatáron belüli volt a különbség.

Tudod miért? Mert ugyanaz a benzin. Fent írta valamelyik farok, hogy de a Shell az más. Lófaszt, ugyanaz kerül bele, OMV hoz időnként saját benzint. A kenőanyagok semmi pluszt nem adnak, csak többe kerülnek.
Teljesen felesleges prémium/emelt benzint vásárolni.

A Shellről meg annyit, hogy két kúton akartak idáig rendszeresen átverni:

Home Centeres Shellnél és a Népstadionnál lévő Shellnél. Ott játszották rendszeresen, hogy 20.000-ből nem akartak rendesen visszaadni, stb.

Ezeknél tankoltam már: Auchan, MOL, OMV, Shell, AGIP, Avia, Lukoil, Slovnaft.

Lehet nézni a fogyasztási adatokat, én nem a levegőbe beszélek: www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html

gyepesvw 2012.01.01. 16:50:52

Istenem,hogy mik vannak :)..............












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása