Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az oktató adja vissza az engedélyét és a jogsiját!

2012.02.16. 07:35 :: SilentSound

Az utóbbi napokban úgy tűnik, megint egyre több sztorit kapunk tőletek, úgyhogy csak azt tudom javasolni, hogy ne hagyjátok abba és ha bárkinek van valami érdekes sztorija, az írja meg a blog[kukac]autozz.eu címre és máris kaphatja az ívet a drága kommentelőktől! De hogy az aktuális témát is felvezessem: autóvezetés oktatótól másokhoz hasonlóan Gábor is azt várná, hogy arra tanítja a jogosítványért küzdőket, hogy betartsák a szabályokat, ésszel vezessenek, odafigyelve a többi közlekedőre. A lenti sztoriban ez nem egészen így alakult.

A múltban többször felmerült a magyarországi közlekedési morál, elsősorban a budapesti, legutóbb a hétfői posztban, ami sajnos valóban kívételes helyzet, másrészt én is volt már, hogy nyakam behúzva kezem felemelve kértem sűrű elnézést egy benézett forgalmi helyzet után.

Amiért billentyűzetet ragadtam, hogy írjak egy minapi mozzanatról, ami részben felelős a közlekedési kultúránkért.

Múlt héten valamely nap történt. ReTTegeTT Tanuló vezeTő auTó... Látszik, hogy kezdő, a Frangepán utcán az első szakaszt a Vácitól kb 15 km/h-val tette meg a következő kereszteződésig (Lomb utca), ahol szinte megállt, mire rájött, hogy STOP tábla van a keresztforgalomnak, azért állnak ott az autók. Semmi szabálytalan – eddig.

driving_school.jpg

De a kereszteződés után én úgy gondoltam, megelőzöm, nem akartam ezt a tempót tartani. Irányjelzés, szétnézés, engem nem előznek, minden tiszta, kihúzódok balra, gyorsítok. Erre elkezd ő is gyorsítani (a mértékéből arra tippelnék, hogy az oktató lépett a pedáljára). Előzés helyett így visszamegyek mögé. Nemsoká a Röppentyű utcához érünk. Megáll, hiszen STOP táblánk van. A sáv közepén áll, gondolom, akkor jobbról melléhúzódok, jobbra mennék majd. De nem lehetett, mert egyszer csak elkezdett jobbra indexelni.

Citroen Picasso, ezüst, cég nevet nem láttam a tetőn levő T tábla mellett (lehet apró betűvel volt), rendszámát persze nem jegyeztem meg, igazabol nem is figyeltem. Nem lenne rossz, ha legalább az oktatók tudnának közlekedni, es nem csak azért, mert oktatás közben ők a felelősök, nem az ifjú padawan, hanem azért, mert pont ezzel alakítják napról napra, tanulóról tanulóra a közlekedési morált.

Úgyhogy az oktatónak oktatási engedély és jogsi széttépés:

1)      Nem gyorsítunk, ha a járművünk előzését megkezdték

2)      Ha a kereszteződésben jobbra megyünk, akkor jobbra húzódunk, mégpedig úgy, hogy egy jármű ne tudjon elférni jobbl mellettünk (ugyanez igaz a balra kanyarodásra is, szépen felezővonalhoz húzódás)

3)      Index, azaz irányjelzés a kereszteződés előtt kezdődik, nem pedig már ott állva. (Ha már kanyarodik, akkor minek kellene jelezni?? Látszik a mozgásból...)

4)      És ezekre a tanulót szépen előre figyelmeztetni.

Végül egy kis egyéb info, amit azért hagytam a végére, mert irreleváns a szabályok szempontjából: én biciklivel közlekedtem. Ezért nem tudtam megelőzni amikor 20 felé gyorsított az autó, és ezért fértem volna el tőle jobbra a Röppentyűnél (de nem mentem mellé, amikor már jobbra indexelt), és mellette egyenesen az úttest túloldalán lévő bicikliúton fordultam volna jobbra.

Szóval, miért hülye a posztoló? :-)

Bónusz kérdés: ha már így felmerült a Röppentyű utcai bicikliút, az úttest bal oldalán található bicikliúton jobbra kanyarodni szándékozó biciklisnek elsőbbsége van-e az alárendelt útról balra kanyarodó járművekkel szemben?

(Bicikli érkezik a Frangepánhoz a Röppentyűn északról, Frangepánon autó érkezik nyugat felől a váci irányából és kanyarodik a Röppentyűre észak felé)

51 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsaszper 2012.02.16. 08:37:32

félsz megemlíteni az autós iskola nevét?

froton 2012.02.16. 08:46:38

Gábor, kár volt leírnod, hogy biciklivel voltál. Hagyni kellett volna pár kommentet, hogy mennyire hülye az oktató és utána elárulni, hogy mivel közlekedtél, aztán megnézni, hogyan változnak a vélemények. Így automatikusan Te leszel a hülye. Mondjuk amúgy is, mert a posztoló az mindig....:))

froton 2012.02.16. 08:54:02

Mondjuk az indexelésben az oktató szvsz nem volt hibás, hanem a tanuló elfelejtette kitenni, aztán az oktató rászólt. A kormányzásba sem nyúl bele az oktató, csak ha veszélyes szitut akar elkerülni, így a jobbra tartás hiánya jobbra kanyarodáskor sem az ő hibája és közben lehet, hogy ápp magyarázta ezt a tanulónak, csak az lányos zavarában nem tudta, vagy nem érezte még az autó határait. A gyorsítás viszont megállja a helyét, azt tényleg nem szabadott volna, ha épp előz valaki, erre neki is fogyelnie kellett volna...

Leadfoot 2012.02.16. 09:05:28

Ó, ha annyi ezresem lenne, ahányszor belső sávban tötymörgő tanulóautóval találkoztam...

És akkor csodálkozunk, hogy ilyen sofőrök lepik el az utakat.

2012.02.16. 09:18:30

A poszttól egy kissé független megjegyzésem lenne a témához.

Kedves Tanuló Vezetők!

Ha valakinél végképp elszakad a cérna, és vadul dudálni kezd rátok, az SOHASEM nektek szól, hanem MINDIG az oktatónak! Ne vegyétek magatokra!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 09:31:31

És ha autóval lettél volna, akkor is elfértél volna mellette? Vagy csak volt egy 60 centis rés, és betolakodtál? Csak kérdem :)

Dester 2012.02.16. 09:39:41

@Szakadás: hát nem tudom, én úgy vagyok vele, hogy mazsolára nem dudálunk. Az ő kezében van a kormány, a 99%-uk be van fosva már attól is, hogy összehangolja a kezének és a lábának a mozgását, egy dudaszó destruktív láncreakciót eredményezhet. Ha lefullad előtted, és állnod kell még egy lámpányit, akkor állsz. Te is álltál, te is voltál mazsola. (Én is, bár én kizártam az idegesen dudáló BMW-seket az idegrendszeremből.) Szóval dudálni csak közvetlen veszélyhelyzet esetén. Te amúgy is rutinosabb vagy, valószínűleg tudni fogod, hogy mikor mit fog csinálni (és azt is lassan), úgyhogy légy türelmes. Ettől eltekintve igazad van.

dr. Bubó 2012.02.16. 10:14:06

bunkó magyarok ! utat se tudnak építeni és használni is rendellenesen !

vagy szlovák rencám volt? roki kártyával?

szmoker (Homo Trollicus) 2012.02.16. 10:16:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: na hát akkor el is értünk a lényeghez, alig 6 hozzászólás után: a poszt toló a hülye :)

És különben is, biciGlis, és szerintem az egyirányú utcába is szemből szokott behajtani, és még láthatósági mellényt sem visel (szerintem).

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 10:22:06

@szmoker (Homo Trollicus): Csak egy ártatlan kérdés volt :) nem biztos, hogy így történt, de elképzelhető, és a tisztánlátás végett valakinek meg kellett kérdezni. Ha már ti lusták vagytok, hát megtettem én :))

Egyébként pedig az nem volt kérdés, hogy a poszt toló a hülye, ez magától értetődik :-)

"streetfighter" 2012.02.16. 10:29:40

@Dester:
De, rá kell dudálni, mert akkor azt hiszi, hogy ez így a normális!
Esetek komoly vész nélkül: egyirányú úton beáll jobbra és balra akar kanyarodni, halad az úton és index nélkül lassít 10-re és nagyon lassan megáll, kétsávosra bővülő kihalt úton azonnal bevág a belsőbe és beáll 45-50-re, úgy, hogy nincs balra lefordulási lehetőség. A vázolt esetekben én bizony rádudálok, csak, hogy tudja, nem helyes amit művel.

hegyilany 2012.02.16. 10:33:07

Az előzés közben gyorsítás a megelőzött részéről annyira a vérében van egyeseknek, hogy még az uszodában sem képesek elviselni, ha megelőzik őket. Múltkor így jártam, egy mellúszásban evickélő srácot elkezdtem előzni, erre gyorsba csapott át és tekert, mint a hülye. Annyira rámjött a röhöghetnék, hogy meg kellett állnom. :)
Az úton ugyanezen a viselkedésen egyáltalán nem röhögök.

vraptor 2012.02.16. 10:36:19

A posztolo szol hozzatok:
Autoval is talan el lehetett volna ferni, de sztem mindegy, nincs olyan szabaly h csak akkor mehetsz melle ha x meter hely van.

Az oktatonak szerintem elore eszre kell vennie h a padawanja nem indexel, nem fog jobbra huzodni, meg h elozik a kocsit. Az en oktatom igy csinalta, amikor 12 eve vezetni tanultam (nem biciglis jogsi;-) )

Tovabbiak: igen felek megirni az iskola nevet, szlovak rendszamos a biciglim, es az egyiranyun egy iranyba megyek - mikor melyik iranyba.

G

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.16. 10:47:04

@vraptor: "Az oktatonak szerintem elore eszre kell vennie h a padawanja nem indexel, nem fog jobbra huzodni, meg h elozik a kocsit."

Ez igaz, de egy tanuló vezetőtől nem szabad elvárni, hogy ennyire "pontosan" vezessen. Gondolom az oktató szólt neki (legalábbis remélem), hogy nem jól csinálta, de az autó tetején azért van a T betű, hogy számítsunk rá, hogy nem fog mindent szabályosan csinálni.

vraptor 2012.02.16. 11:21:58

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem a tanulot hibaztatom hanem az oktatot. Egyreszt jobb szerintem mondjuk 10m-re a keresztezodestol megkerdezni h Ugye kint az index? , mint utolag leb*ni h Méé nem indexelsz? ; masreszt nem hiszem h a T feljogosit szabalytalankodasra es esetenkent veszelyeztetesre, amiert az oktato felelos. Szerintem.
De persze elozekeny, elnezo vagyok, nem csak T vezetokkel, akar autoval vagyok, akar ketkereken. Csak attol meg nem ertek egyet az ilyen oktatassal.

D4D 2012.02.16. 11:36:10

Nyár, Soroksári út, tanuló kocsi a belsőben 45-el, mögöttük enyhén alakul a sor. Melléér a streetracer, dudál, ordít "Miért a belső sávban oktatsz te köcsög?"
Oktató a jobb ülésről visszakiabál: "Te f..zkalap! Nem látod, hogy az oktató vezet?"

-----

Tanuló-oktató kocsit nem baszogatok, mert én is úgy kezdtem.

Tanuló kocsit, amikor már vezet a delikvens önállóan, baszogatok, de csak módjával, mert nem tudom mekkora a rutintalanság, és egy dudálásra esetleg árokba is ránthatja.

imittto 2012.02.16. 12:53:39

@Dester: Szerintem meg akkor kellene forgalomba kivinni a tanulót ha már annyi rutint összekapott a pályán hogy az autót érzi, tudja mettől meddig tart a doboz, nem fél 15 km/h fölött, biztonsággal kezeli. Ehhez képest pár óra rutin után minket is vittek forgalomba rutin vizsga előtt...simán beültetett vezető oldalra az oktató és közölte, irány a rutinpálya.

Másrészt hülye a posztoló. Én is bringával járok, de tanuló autót előzni, látva a bizonytalanságát kereszteződésnél balról melléállni elég bátor, én nem csinálnám. Átlag 10-15 perccel előbb indulok mint kellene és ha ilyen van belefér hogy kivárjam - de legalább tuti odaérek ahova indultam, nem sebészetre. Mondjuk 13 év autó után ültem át bringára, lehet még nem fejlődött ki a kamikáze szemléletem (pirosnál megállok, bringautat használok meg ilyesmik...)

Dester 2012.02.16. 13:06:44

@imittto: még jól jártál. Alattam az első rutinórámon beszart a kuplung, úgyhogy bár nem sokat, de kellett vezetnem a városban is már az első rutinórámon. Emlékszem, remegett a kezem-lábam, de megoldottam, szerencsére kiváló oktatóm volt.
Ehhez az is hozzátartozik, hogy sohasem a tötymörgős tanulóvezetők közé tartoztam. Városban ha 50, akkor 50. Ebben az oktatóm is segített, néha ő nyomta a gázt eleinte, ha soknak éreztem már a tempót. Viszont megtanított rengeteg dologra, apróságra, elvitt vezetéstechnikai tréningre is, plusz a hangulat is kiváló volt, sosem gyomorgörccsel mentem vezetni tanulni, hanem számoltam a perceket.

A bringával kapcsolatban: na én bringával mindig úgy közlekedek, mint egy versenyző. Padlógáz, padlófék, lassításnál vagy megállásnál visszaváltás, de figyelek azért a környezetemre - úgyhogy tökéletesen egyetértek, amit a tanulóvezetőkkel kapcsolatban írtál. Gyakorlatilag biciklin nőttem fel, utána lettem csak autós, de most is szoktam bringázni az autó mellett is. Egyébként ilyen tempóval közlekedve, ahogy én szoktam bringán, a többi biciklis 98%-a szintén "tanulóvezetőnek" tűnik. Imbolyognak, lassan mennek, bizonytalanok a sávokban, nem jeleznek, katasztrófa. Ezt nem Budapestre értem, hanem vidékre, ahol felnőttem, az Alföld nagy biciklis "nemzet". :)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2012.02.16. 14:14:40

Azt egyébként tudja valaki, hogy miért 28-32 km/h közötti sebességen tanítják vezetni ezeket a szépreményű ifjakat?

FDToth 2012.02.16. 14:23:47

Velem is tegnap fordult elő, hogy szabályosan előznék egy 25-30-cal haladó tanulóvezetőt (50 a max)
Mellémegyek 3-as seb fokozatban, erre gyorsít uh kénytelen voltam 2-esbe visszaváltani és lenyomni. Tuti az oktat így nevel. Ha szabálytalan lennék, akkor még talán belefér, de szabályos előzés miért fáj neki?

Egyébként meg az a tanulóvezető, aki 15-20-szal halad, abból szerintetek jó vezető lesz? nem. Kedvencem az, amikor a belső sávban halad a tanuló jóval a megengedett alatt, az oktatónak meg nem jut eszébe, hogy jobbratartás van...

THaruca 2012.02.16. 15:32:35

@FDToth: amikor en vezetni tanultam, nagyjabol a 30 volt az a sebesseg, aminel meg ugy ereztem, hogy eszreveszek minden tablat.
Aztan idovel es gyakorlattal ez elmult.

Tóth Misi 2012.02.16. 16:55:57

Szegény biciklis!!!! Szerintem jól sértődjön meg, és bosszúból ne vegye elő a biciklijét egy pár évig.

Flugos furgonos 2012.02.16. 17:50:07

@THaruca: "Aztan idovel es gyakorlattal ez elmult."
Mi múlt el? A 30-as max sebesség határod, vagy hogy észre vedd a táblákat? XD

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.16. 20:04:17

biciglis ne akarjon autot elozni, megha tanulo is

dr. Bubó 2012.02.16. 20:11:35

@hagyma: sőt a bicajosoknak is jogsit kéne...

az oktató a tandem hátulján ülhetne... T betűvel...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.16. 20:15:26

@dr. Bubó: vazze hoban fagyba hidegben autot akar balrol elozni, mikor latja hogy tanulo es sejtheti hogy lassabban fog gyorsulni
keresztezodesnel meg egyaltalan nem biztos hogy totala padka melle kell huzodni, ha nem akar padkazni es normalisan akar jobbra kanyarodni
amugy is mennyen a bicigliuton
ennyi
ha nincs, akkor tolja!

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.16. 20:15:30

@Dester: Én például a városi veeztésen egyszer sem fulladtam le,mert volt 14 évesen egy kedves ismerősünk,akivel falun a vezetésoktatás azzal kezdődött,hogy tanuljon meg az ember elindulni.

Szóval,elindulsz a 2. telefonoszlopnál állj. Ezt végig az egész falusi utcán,ahol óránként 5 autó jár.

Ez a gond az autós iskolákban is,hogy az alapokat nem verik bele az emberbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.16. 20:22:59

@(---Flúgos Buszos---): en sem, fejletteb kulturaju orszagokban kitalaltak es hasznaljak az automata valtot

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.16. 20:24:16

@Flugos furgonos: Nekem a második verzió jutott az eszembe.

Kihalt belőle,hogy rá is nézzen a táblákra.Olyan,mintha be lenne lőve,és a tábla vonalában mosolyogva mondja Stoooop.

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.16. 20:30:47

@hagyma: vezetés romantikájához hozzátartozik,hogy én váltok.
Egyedül a városi buszon szeretem a automatát.

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.16. 20:36:51

@D4D: Tetszik,de rosszul írtad a végét! Nem az oktató szól a jobb ülésről,hanem a tanuló.

MEgnéztem volna.

dr. Bubó 2012.02.16. 20:38:01

@hagyma: egyáltalán volt hólánc a biciglin? és téligumi? csengő? stb

qwertzu 2012.02.16. 20:47:11

@hagyma: Ha egyszer Amerikában kocsit kéne választanom, akkor mindenképp megpróbálnék egy kéziváltósat keríteni. Legjobb lopásgátló.

lordjim 2012.02.16. 21:06:25

@dr. Bubó: Természetesen nem mi vagyunk a bunkók idegen,hanem te,hogy fulladtál vóna a magzatvízbe.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.16. 21:13:56

A posztoló nem hülye, csak tapasztalatlan. Addig kellett volna leszorítani, és egy kátyúban megfojtani a tanulóvezető AUTÓST, amíg fejletlen, gyenge, védtelen, és még nincs jogsija.

A jogsit megszerző, kifejlett példányok már tapasztaltak, és nem ijednek meg egy biciglistől. Sőt, ilyet esznek reggelire.

Bocs, most mennem kell, mert a reggel elejtett biciglis már lassan kihűl, lehet feldolgozni...

Hemü 2012.02.16. 22:42:16

Baloldalon futó bicikliútról nem kanyarodunk jobbra. Ilyenkor megállunk, irányzékot jobbra, és a Frangepánon egyenesen haladva, a Röppentyűt keresztezve elsőbbségünk van a szemből kanyarodóval szemben.

Más. Amikor vezetni tanultam (21,5 éve), akkor előfordult, hogy valaki dudált és magyarázott. Ilyenkor az oktató elküldte őt az összes felmenőjébe, aztán csak nekem mondta, hogy egyébként igaza volt a másiknak. :-)

Reggie 2012.02.16. 23:06:54

@hagyma: meg az alkoholmentes sort es a guminot...

_B_ 2012.02.17. 07:48:45

@(---Flúgos Buszos---):
"Én például a városi veeztésen egyszer sem fulladtam le,mert volt 14 évesen egy kedves ismerősünk,akivel falun a vezetésoktatás azzal kezdődött,hogy tanuljon meg az ember elindulni."

Hát igen. Ez nálam is megvolt. Mondjuk engem úgy "sokkolt" az oktató előtte, hogy első vezetésemen két kocsi közül kellett indulnom párhuzamos parkolóból, enyhén lejtős úton, ki a városból, majd országúton elvezetni az ominózus helyig:)

D4D 2012.02.17. 09:39:28

@(---Flúgos Buszos---): Nekem így mesélték. Rokonommal történt.

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.17. 13:57:36

@D4D: Végod,általában 2 oktató nem szokott egy kocsiban ülni. Max,ha gally részeg mind2,és nem tudják mit akarnak.

@_B_: Nem ez lenne az ésszerű,hogy valaki a családból a tanulót egy minimális alapra megtanítja.
Én már ajánlottam fel másnak is,hogy megtanítom egy minimálisra a városiszéli kerteknél,ahol földút van,és pici forgalom.
Mondjuk,majdnem kivitt egy ruszki kerítést,amit még csak betoncölöp,meg a rácsoshuzal tartott.

dzsaszper 2012.02.17. 14:44:08

@vraptor: olyan szabály van, hogy biztonságos oldaltávolságot kell tartani...

Alikam 2012.02.17. 16:09:42

@FDToth: van még egyáltalán rutin vizsga? Vagy már egyből kieengedik a tanulókat a forgalomba?

Ha van még, akkor mire kimennek, addigra azért 30 felett illik autózni, ha nincs, akkor viszont az megint a rendszer hibája.

Alikam 2012.02.17. 16:11:57

@D4D: persze, hogy mindenki úgy kezdi, szerintem a tanulóvezetővel még a legbarbárabb románnak sincs semmi baja.
Az oktatók viszont néha tényleg elkúrják a dolgokat, és olyan helyre veszik a szerencsétlent, ahol percenként szívrohamot kap a nyomorult.

FDToth 2012.02.17. 17:04:46

@Alikam: tudomásom szerint nincsen, egyből kiengedik őket, ha úgy ítélik meg az oktatók. Az utóbbi időben észrevehető az utakon több tanulóautó, ami nagyon lassan közlekedik. ez szerintem a rutin hiánya miatt van.
Sajnos a rendszer hibája. Így is gyalázat, ami közlekedés néven fut itthon Magyarországon, így csak még jobb lesz. Tutyimutyik:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.02.18. 00:25:06

@(---Flúgos Buszos---): @qwertzu: @Reggie:
ugyan ugyan
pocsolgessetek csak, valtogassatok
muhhaha:)
mert az elvezet
de en meg kozlekedek
sose mennek vissza a manualisra
20 evet azt vezettem, mart 12 eve automatat
eg es a fold

2012.02.18. 03:36:01

"jobbra húzódunk, mégpedig úgy, hogy egy jármű ne tudjon elférni jobbl mellettünk"

Ezt honnan veszed? Ha így közlekednék, akkor naponta kétszer rúgnák le a tükröm hajtás pajtásék. Tudod, mert öntudatosak...

2012.02.18. 12:35:16

az AUTÓÚTON biciklis nemhogy ne előzgessen, de lehetőleg ne is tartózkodjon!!! azt bírom, amikor drauccamárral akar áttekerni a zebrán mikor én 60al jövök és csodálkozik, hogy el kell dobni a szamarat mert nemhogy nem fékezek, de még gyorsítok is. az úton autós a járdán meg a zebrán gyalogos, közben meg a lófaszt, hiszen biciklis!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.02.18. 13:09:28

@➊: egy hozzászólásba már több intelligenciát nemis lehetett volna belezsúfolni.

2012.02.18. 14:01:32

pedig igyekeztem!

mi nem foglalt még 2012.02.19. 11:12:55

Jobbról csak akkor kerülünk valakit ha az balra indexel.

Reggie 2012.02.19. 15:16:32

@hagyma: nem kozvetlenul a valtas az elvezet, hanem az, hogy az iranyitas a kezemben van, azt csinalja es akkor, amit akarok.

(Megj.: Automata valto partiak az autos eletben olyanok, mint kb a windows juzerek a sztech-ben. Megvan a ba'ja, de azert mindenki tudja, hogy ez a legalso reteg.)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása