Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hiába mutogattak, úgysem tudtam már mit csinálni

2012.02.22. 11:25 :: Don Blasius

Egyik fő okozója a fővárosi dugóknak a kereszteződésben bent maradó autós. Sajnos vannak olyan csomópontok, ahol nehéz előre felmérni, át lehet-e érni a zöld ideje alatt, illetve adódhatnak meglepetések, például elénk vág valaki vagy a szokásoshoz képest többet tökölődnek előttünk. Zolee is így járt, bár próbálta menteni a menthetőt, nem is akadályozott senkit, mégis kapott hideget-meleget néhány másik közlekedőtől.

A szokásos délutáni dugóban araszoltam Budáról Pestre az Erzsébet híd felől az Astoria irányába. A kereszteződés - mint bizonyára tudjátok - meglehetősen széles, szerintem legalább 20-25 méteres.Meglehetősen nehéz megbecsülni, hogy a kereszt zöldig vajon átérek-e a túloldalra vagy sem. A tétovázásnem célravezető mert pillanatok alatt több "dugóvitéz" is eléd vág a buszsáv felhasználásával és akkor aztán tuti, hogy a kereszteződésben ragadsz.


Na ez meg is történt - egy akadály valahol a Rákóczin és a sor megtorpant, én pedig a villamossín és a Múzeum körút felől érkező dupla sáv között találtam magam. Egy másodperc tétovázás, hogy továbbmenjek-e jobbra a buszsávba majd próbáljak visszakéredzkedni a külső sávba elég volt, hogy a villamos,majd a dupla kocsisor is elinduljon. Szerencsémre a kereszteződésben a villamosmegálló szigete miatt maradt egy háromszög ahol pont elfértem : a villamos mögöttem, a kocsik előttem simán el tudtak haladni a Károly körút irányába.
Itt jött a meglepetés : nyilván nem a legjobb megoldást választottam de azt hiszem ez is jobb volt mintha bármelyik sávot elfoglalva akadályozom a keresztirányú forgalmat...A sor elejéről elstartoló robogós egy nemzetközi középső ujjal fejezte ki nemtetszését (pedig őt aztán végképp nem gátoltam a továbbhaladásban) majd néhány autó előttem történő elhaladása után egy Ignis vezetője lelassítva és az ablakot lehúzva eltorzult fejjel ordítva és egy másik nemzetközi jelzést alkalmazva 
(lefelé mutató hüvelykujj :) jelezte, hogy véleménye szerint főbenjáró bűnt követtem el...

Mivel futárként is dolgozok és sofőrszolgálatot is végzek minden napra lenne egy hasonló sztorim :(

Valóban ennyire idegesek, frusztráltak lennénk itt Budapesten ? Valóban ez lenne a felhalmozódott feszültségek levezetésének legjobb eszköze ? Mondjuk nyilván jobb mint hazavinni a gondokat és leordítani a hitvesünk vagy a gyermekünk haját vagy lerészegedni és egy kocsmában vagy egy sporteseményen  balhézni - úgyhogy elfogadom.
Ezennel javaslom,hogy rázzuk az öklünket és ordítsunk mindannyian ! Lehet, hogy berekedünk de legalább nem leszünk idegesek !  

66 komment

Címkék: budapest közlekedés autó robogó dugó belváros buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Minibull 2012.02.22. 11:51:05

hát igen.egy "nemzet" mentalitását hűen tükrözi a közlekedési morál.ilyenek lennénk mi,tirpák állatok.katasztrofális a magyar.ennyi.

mohopasi 2012.02.22. 11:59:26

Sosem fogom megérteni az ilyen hőzöngéket. Attól, hogy dudál, meg mutogat nem lesz több hely a beragadt autós előtt, nem tud arrébb menni. Azon felül nem ér el semmit, hogy jól felhúzza saját magát.

Navarone 2012.02.22. 12:06:45

Én sem értem ezeket a hőzöngőket. És akkor mi van, ha egy picit várni kell a dugóban?

Cobra. 2012.02.22. 12:14:20

Kellett neked autóval menni a belvárosba :)

efhábé 2012.02.22. 12:16:58

No ilyen az, amikor a túlméretezett ego találkozik az alulméretezett iq-val.
Az ego ugye: én, én, én, nehogy már más bepofátlankodjon elém.
Alulméretezett iq: bár futár és sofőrszolgálatos, mégsem képes felmérni, hogy a kereszteződés után van-e egy autónyi hely.
Normál sofőr, ha nincs hely, nem indul el, mert beragadhat.

Minibull 2012.02.22. 12:22:34

@mohopasi:
5 perc az életéből.na bummm.inkább csahol és infarktust kap :)

Minibull 2012.02.22. 12:23:45

@efhábé:
veled még soha nem történt ilyen,mi?

Buszvezető 2012.02.22. 12:26:51

Nem akarlak ekézni, mert nem zárom ki, hogy egyszer velem is előforduljon, de tény, hogy én még azzal a nagy busszal sosem ragadtam be kereszteződésbe (még a hátuljával sem). Igaz, minket nagyon következetesen úgy tanítottak annak idején, hogy _soha_ ne guruljunk rá semmilyen kereszteződésre amíg nem vagyunk biztosak benne, hogy ki is tudunk jönni (ami persze így ebben a formában betarthatatlan), de az állandó ránkszólásnak megvolt a hatása: odafigyelek rá.

Azt vallom, hogy ha nagyon tudatosan odafigyel az ember erre (meg még egy csomó mindent tudnék mondani, amire ez igaz), akkor nem szorul be. Felül kell írni a rutint, nem csak csorogni a többiekkel, hanem figyelni, matekozni fejben, hogy milyen ütemben haladnak, mióta van zöld, hogy áll a többi lámpa, mi van előttünk stb.

Tény ugyanakkor, hogy én felülről nézem a forgalmat (értsd: a busz vezetőfülkéje magasabban van), jobb képem van a szitukról, mint a kisautósoknak, de azt leszögezem, hogy másik busz, vagy teherautó mögött állva sem szorultam be sehova, pedig olyankor én sem látok semmit. Felmértem a helyzetet, és csak akkor mentem, ha tuti szabad volt a pálya - ez nem jelenti azt, hogy mindig megvárom, amíg kiürül a kereszteződés.

Az is tény, hogy főleg külső városrészekben járok, de mondjuk a Nagy Lajos kir. útja - Örs - Fehér út - Éles sarok vonal is tartogathat meglepetéseket (Hungária krt. ésatöbbi szintén).

Szóval nem akarlak bántani, de tényleg meg lehet oldani, hogy ne szorulj be, vagy csak mittomén öt évente egyszer.

Ugyanakkor ha egy keresztben álló valaki miatt nem tudnak menni az autósok, bizony joggal dühöngenek, én sem szeretem, amikor valaki becsorog elém, aztán állunk mindannyian miatta. Mondjuk én nem anyázok, nem nyomom ki a dudát a helyéről, de elég bosszantó jelenségnek tartom, főleg, hogy - mint írtam - _csak_ odafigyelés kérdése, hogy ne forduljon elő.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.22. 12:29:27

Azért felmerül egy másik kérdés is. Ha soha senki semmiért nem szól, nem rázza az öklét, csak csendben mosolyog mindenhez, akkor a hülye honnan is fogja tudni, hogy hülyeséget csinált? Mi ennek a következménye? Én sem rázom mindenre az öklöm, de valóban folyton csak tolerálni kell, a másik oldalon nem szakadhat cérna? Nem lehet,hogy a másik közlekedő éppen a huszadik hülyét kellett volna azon az úton mosolyogva maga elé engedje? Mert azért az már nem öt perc. Amikor állsz a sorban, tisztességesen közlekedve és látod, hogy a pofátlan vagy hülye autósokból már 22 darabot engedtek be eléd és három-négy lámpaváltással tovább ülsz, akkor is mosolyogni kell??

dzsaszper 2012.02.22. 12:30:24

láttam már olyat is, aki egy hirtelen feltűnő rohammentőnek megadott elsőbbség miatt ragadt be. Aki nem látta, mik az előzmények, az jobb ha nem mutogat...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.22. 12:32:26

Posztolót már szabad?

Beragadtál, ugyanolyan dugóvitéz vagy, mint akiknek beszólsz az első bekezdésben.

A többiek mutogatása nem szép, de a pedagógiai hatása megvolt: elgondolkodtál, megírtad ide a posztot, és magkapod rá a véleményeket. Innentől rajtad áll, hogy ezután is dugóvizétkedsz, vagy csak akkor hajtasz be egy kereszteződésbe, ha ki is tudsz belőle jönni. (A hátul dudálók le vannak szarva.)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.02.22. 12:34:54

@alfagumi: Erről beszélek.

@dzsaszper: Van ilyen is. Ebben - a nagyságrendekkel ritkább esetben - a beragadó tiszta lelkiismerettel ignorálhatja a dudaszót.

efhábé 2012.02.22. 12:36:44

@Minibull: De, előfordul nagyon ritkán. Olyankor tudom, hogy fasz voltam és nem csodálkozom, ha ezt értésemre is adják. A jóember viszont azt írja, minden napra jut ilyen sztorija. Magyarán agy nélkül vezet, hogy napi szinten ad okot a beszólásra.

dzsaszper 2012.02.22. 12:41:06

@efhábé: azt nem írja, hogy a napi szinten előforduló sztorik ilyen szereposztásúak. Lehet hogy a legtöbbször csak néző...

efhábé 2012.02.22. 12:47:20

@dzsaszper: hadd éljek azzal az előfeltevéssel, hogy nézőként nem érintené annyira a történet, hogy szomorú smiley-t tegyen utána. Továbbá az is lehet, hogy a futárok azon törpe minoritásához tartozik, akik nem képzelik azt, hogy csak ők dolgoznak és sietnek az úton, ezért nyugodtan hátráltathatnak mindenkit, de a fenti sztori alapján kétlem.

Minibull 2012.02.22. 12:53:03

@efhábé:
Velem is.kellemetlen.Másik oldalról meg nem világvége.De abban egyetértünk,hogy okádék közlekedési morál?

efhábé 2012.02.22. 13:20:18

@Minibull: Egyet, teljes mértékben.

FDToth 2012.02.22. 13:48:54

Ez a posztoló hibája. Nincs olyan nagy vezetési tapasztalatom (csak 8 éve vezetek napi szinten) de sosem ragadtam be még kereszteződésbe. Jó előre kell figyelni a forgalmat dugóban.
Azt persze nagyon utálom,amikor én megállok, mert nem férek már be a kereszteződésben, erre elém jönnek páran. na ilyenkor - ha van buszsáv, akkor bemegyek és azok elé befurakodom, akik ennyire pofátlanok.
ha nincs buszsáv akkor reflektor, úgy, hogy ne nagyon lásson a tükrökben semmit. 10-ből 6-an egyébként ezek után vagy felteszik a kezüket vagy kiteszik a vészvillogót...

Alikam 2012.02.22. 13:59:12

@Buszvezető: ha meg nem indul meg, akkor megy a dudálás ezerrel, hogy miért nem megy amikor zőőőd a lámpa....

Buszvezető 2012.02.22. 14:11:57

@alfagumi: Igen, ez elgondolkodtató, egyetértek veled, ugyanakkor látni kell: tőlünk nyugatabbra nincs ám az a nagy hirig, békésebbek az autósok.

huspotyolo 2012.02.22. 14:49:40

@efhábé: +1

Ha sofőrszolgálatot vállal, akkor lehetne előrelátóbb is... Én ilyen munkákat nem végzek mégsem szorulok be, max minden szökőévben egyszer, de sosem a kereszteződés közepén kell megállnom.

Azt bírom még a Bocskai-Fehérvári kereszteződésnél, hogy a b@lf@sz, aki beragadt a villamos sínre a kétoldali csengetésre is sz@rik visszatolatni 3 métert hogy a villamosok elmenjenek. Persze így a villamos ragad benn a kereszteződés felében, így a 3 sávnak egy lámpaváltást ki kell várnia egy barom miatt, hogy elmenjen a villanyos előlük.

dzsaszper 2012.02.22. 14:55:29

@efhábé: ha a posztoló rég Budapesten él, akkor osztom a feltevéseid. Ha valaki vidékről jön fel -- mert mondjuk ott nincs munka -- annak a budapesti morál könnyen sokkoló lehet...

Emmett Brown 2012.02.22. 14:57:49

Kereszteződésben bennragadni az egyik legótvarabb és legérthetetlenebb szokás. Úgy cseszel kis másokkal (komplett útszakaszokkal!), hogy szabálytalanként a legminimálisabb előnyt sem szerzed meg. Nekem 10 év alatt egyszer sikerült, akkor szó szerint égett a pofámról a bőr :S

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.22. 15:08:53

@Buszvezető: Valóban, de miért is? Azért békésebbek, mert normálisabbak is. Kevesebb a hülye, önző, pofátlan autós, így kevesebb a konfliktus. Nálunk is kevesebb lenne, ha pl. nem lenne divat a kanyarodóból bepofátlankodni, stb..

dzsaszper 2012.02.22. 15:20:56

@alfagumi: azért a dolog fordítva is igaz, a normálisabbak békésebbek is ;)

hawkeye 2012.02.22. 15:23:18

Érdekes. Én nem is tudom megmondani, mikor ragadtam be kereszteződésbe.

Na mostan két dolog lehetséges:

1. Odafigyelek.

2. Szenilis vagyok, és nem emlékszem rá.

Aki peniglen így jár, mint a poszter, az ne csodálkozzon a verbális, vagy kinetikus jelzőkön.... :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.22. 15:24:48

@FDToth: Én is így voltam múltkor.
Kiteszem a megállóból az indexet a másik sávba,de úgy balra,(megálló a jobbrakanyarodó sáv kezdeténél van és én egyenesen megyek,nem jobbra),beállok úgy balra indexxel,hogy ha netán valaki szeretne jobbra menni,annak ne kelljen sorba állni,mert a jobbra kanyarodó után kapunk egyenesen zöldet,meg vonatot kapott az egyenesen haladó.
Erre mit csinál a nő,beáll a buszom orra elé a sávba,mert ő nem fogja a buszt beengedni,ami már negyedig a sávban volt,mikor ő még egy kereszteződéssel arrébb volt.
Buszból látom,hogy a sor elejéről a vonat miatt valaki kiugorott és lett egy hely. Én is előre csorogtam,és beraktam a buszt oda,és ezerrel köszöntem a kocsisnak,hogy "köszi tesó".
Megnéztem volna a nő arcát,mikor beszopta maga elé a csuklós buszt hóban. HAHHAA

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.02.22. 15:28:47

Üdv

Megjegyezném, ha megállok mert látom hogy áll a sor a tuloldalon, akkor meg mögöttem a barom dudál és mutogat hogy mé' nem megyek már

Egyszer igy ragadt be egy hulye, kivágva mögülem. Sajnos nem tudtam mutogatni vissza mert mögötte mentem tovább

efhábé 2012.02.22. 15:32:18

@dzsaszper: Ahhoz, hogy valaki futárkodjon és sofőrszolgálatnál dolgozzon, helyismeret szükséges. Azt meg elég nehéz megszerezni a forgalomban való részvétel nélkül, úgyhogy kétlem, hogy vidékiként, bp-i futártapasztalattal most szembesült csak a sokkoló bp-i morállal. (Ami egyébként semmivel sem sokkolóbb, mint bármelyik vidéki nagyvárosunk morálja. Debrecenben vagy Miskolcon is érdekesen közlekednek az emberek).

FDToth 2012.02.22. 15:40:26

@(---Flúgos Buszos---): többször el kellett olvasnom, mire megértettem, de ez betudható a fogyatékosságomnak:)
Az pedig szintén megérne egy külön posztot, hogy a buszokat, főleg akik utasokat szállítanak miért kell hátráltatni, holott előnyben kellene részesíteni, függetlenül, hogy éppen kinek van előnye. Bírom amikor a busz már 1-1,5 perce jönne ki a megállóból (természetesen irányjelzővel, különben én sem engedem ki), de nincs olyan autós, aki kiengedné, vagy átsorolna pár másodpercre a belsőbb sávok vmelyikébe...
ja meg amikor a távolsági busz vagy garázsmenet a belső or középső sávban halad:)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.22. 15:49:19

@dzsaszper: Igaz, persze, de szerintem nálunk azért elég sok olyan van, aki bármely birka türelműből is kihozza az állatot. Ma nem autóztam 10 km-t, de így is találkoztam egy olyannal..Hihetetlenül tud a magyar tojni mindenre, hogy 5 métert nehogy gyalogolni kelljen. Szabad parkoló, jobb oldalt, fehér furgon, pirossal felfestett gyalogátkelő, veszélyes szakaszon és rááll a zebrára! Mögötte 20 méter üres út, de ő megérkezett..Persze én már lassíthattam le 5 km/ órára, mert nem láttam, nem lép-e ki mögüle a gyalogos..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.22. 15:51:49

@(---Flúgos Buszos---): Nagytétényi út, rózsakert megálló, kifelé menet?? Azért ott szépen tudják a buszok szoptatni a népet:-) Ott néha én is kivagyok a buszokra..:-)

Tibi88 2012.02.22. 16:47:19

Múltkor a Dózsa-Vágány kereszteződésben (állatkert mögött) reggel elsőnek álltam a sorban. Könnyen ki lehet számolni, hogy a Dózsán a piroson átcsorgók után lesz majd hely, aztán lehet besorolni. Ha valaki nem indul el, mert látja hogy állnak előtte az autók, akkor ott meghal a forgalom.

Elindultam a zöldre váltásnál én is, csak közben lefulladt a belső sávban egy autó 2x:D szóval volt keresztbe állás. Ha meg nem indulok el (mert nem tiszta az út) akkor a pirosra váltás után megint eltömődik a dózsán a sor, és nincs mozgás a vágányról.

tundrazuzmo (törölt) 2012.02.22. 17:09:36

Aki naponta futárként dolgozik, annak kell hogy legyen "B" terve kereszteződésbe ragadás ellen.

A posztoló a lúzer, miért nem ment ki a buszsáv felé? Volt rá cirka 1 másodperce, ezalatt dönteni és cselekedni kellett volna. Vagy már eleve a buszsávon át menni be a kereszteződésbe. Ott nem ragadsz be.

Alex75 2012.02.22. 17:54:11

Akárhogy magyarázhatjátok, drága fővárosunkban rengeteg frusztrált ember él, akiknek a legkisebb hiba is elég, hogy elszálljon az agya. Bécsben jártatok már? Ott miért lehet az ilyesmit kultúráltan megoldani? Nem kell válaszolni...

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.22. 18:17:58

@alfagumi: Az is pl. ilyen.

De nem tud mit tenni az ember,mert az már sávváltás,és nem elindulás.

@FDToth: Még,ha tudnád,hogy a saját céges helyszínelőink sincsenek a legjobban felvértezve KRESZ-ből.

D4D 2012.02.22. 18:42:59

@Buszvezető:
Szóval nem akarlak bántani, de tényleg meg lehet oldani, hogy ne szorulj be, vagy csak mittomén öt évente egyszer."
- Legyünk optimisták,lehet neki ez az első, tíz év után.

A többivel egyetértek.

D4D 2012.02.22. 18:48:12

@alfagumi:
Azért felmerül egy másik kérdés is. Ha soha senki semmiért nem szól,
- Ebben is nagy igazság van. Haza fele ma Vörösvár és Csaba között a Kopár-dombra az Astra 50 alatti tempóval ment fel. Viszonyításképp: A 280as csuki full ülővel 70-80-at tud ugyanott felfele, D10-es motorral.
És itt mondom, igazad van, mert akire soha nem szólnak semmiért, az ekkora barom lesz egy idő után.

D4D 2012.02.22. 18:52:25

@huspotyolo:
"Azt bírom még a Bocskai-Fehérvári kereszteződésnél, hogy a b@lf@sz, aki beragadt a villamos sínre a kétoldali csengetésre is sz@rik visszatolatni 3 métert hogy a villamosok elmenjenek. "

- Itt jegyzem meg, hogy a villamosra is vonatkozik a KRESZ.

D4D 2012.02.22. 18:56:55

@efhábé:

Mindkettőt csinálhatja bárki, akinek van egy GPS-je. Persze ettől még nem fogja jól csinálni.

Én míg csináltam, GPS nélkül csináltam, és rendszeresen rávertem a GPS-el futó kollégákra, mert volt helyismeretem.

D4D 2012.02.22. 19:00:03

@efhábé:
Teszem hozzá: A helyismeret önmagában kevés. A futárkodásra bizonyos mértékig születni kell. Nem mindenki képes letolni a nappali városban 250 km-t, 60 állásból 100 feletti leadót, és utána még mosolyogva beszélni a családjával otthon.

etwas kultur muss sein 2012.02.22. 19:49:19

Simán előfordulhat, hogy beragad az ember a kereszteződésben. Pl. BAH-csomópont Budaörsi úton haladva a Délu pu. felé. Milyen hosszú is ez a kereszteződés? 50m? 100m? Dugóban sosem lehet kiszámolni, hogy át lehet-e érni lámpaváltás előtt. Ha meg úgy döntesz, hogy nem, és megállsz, akkor mögötted 1000 autós nyomja a dudát, mint süket a csengőt.

Gera 2012.02.23. 01:11:17

Több tízezer km bpi vezetés alatt velem is előfordult 1-2x, hogy beragadtam a kereszteződésbe, úgyhogy ilyesmi miatt nem anyáznék, de tény, hogy némi odafigyeléssel általában elkerülhető. Azt viszont én se értem, hogy hogy lehet beragadni ott, ahol van egy üres buszsáv, ahova menni lehet.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2012.02.23. 03:47:12

@Dövan: Illetve: index.hu/kulfold/2012/02/22/lopott_hummer_alatt_szakadt_be_a_to_jege/
Vagyis kezd nemzetközivé fajulni a helyzet...LOL

_B_ 2012.02.23. 07:49:30

Egyem a szivedet kedves posztoló...minden napra pár beragadás? Hát az ilyenek miatt vannak a dugók.
Ajánlom hogy motorozz csak egy szezont bp-n, akkor megtanulod átlátni a forgalmat ha nem akarsz megpusztulni:)

Emmett Brown 2012.02.23. 09:43:37

@SzélsebesVelorex: nem kell mentegetőzni. ha nem vagy benne biztos, hogy átérsz, akkor maradj a seggeden.
Inkább mögötted dudáljanak, mint az oldaladba...

huspotyolo 2012.02.23. 09:54:41

@D4D: Persze, ez igaz, de én nem fogom ezt a villamosvezetőnek elmondani, már valaki megtette és mégsem használt... Amúgy megértem hogy bemegy, a tömegközlekedés előbbre való mint az egyéni autókázás. Több százan nyomorognak egy helyen, ha már én kényelmes fotelban ülök, annyit megérdemelnek, hogy pár perccel kevesebbet hering-partizzanak. Meg ki tudja meddig lesz ilyen még, lehet úgy jár mint a malév.

@SzélsebesVelorex: Hadd nyomják, birkák engem ne tereljenek sehova. Ha meg melléd megy és mutogat vörös fejjel akkor nagy vigyorral integetni kell neki. Ott helyben fog szívrohamot kapni. :D

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.23. 10:37:56

Na ma is eszembe jutott ez a poszt, utólag:-) Érd, balatoni (7-es főút)Budapesttől kifelé, a Pataki cuki előtti lámpa. Megállok, mert piros, a szemből jövők kanyarodnak balra, teljes visszafordító, fel a Diósdi útra. Zöldet kapnak és mennek, hátul két kisteher, illetve egy kis és egy nagyobb, 7,5T-s..Válta lámpám, indulok el és csak mennek. Rendesen meg kellett újra állnom, mert az utolsó két autó békésen még áthajtott a tulipán piroson. A második még telefonált is közben..Én meg nyomtam a dudát, de a csávó csak néz, beszél és megy...
Tudom, én vagyok a hülye, hiszen csak pár másodperc, mit hőbörgök? Nagyon kemény volt, nem átcsusszantak a piroson, mert a két lámpa közti különbség+ amíg én elindultam és megtettem pár métert, szóval olyan 10-15 másodperce már piros volt, mikor a két teherautó még átment..Én meg dudáltam, hogy legalább tudják, baxxákmeg, mit csinálnak!

Bladika 2012.02.23. 11:13:32

@SzélsebesVelorex: Simán nem fordul elő! Napi rendszerességgel járok arra és nem ragadok be. (és máshol sem) Aki meg dudál, hát csak dudáljon, legalább tudod, hogy jó hogy megálltál mert az a barom is be ment volna mögéd mikor már te sem férsz át.

dzsaszper 2012.02.23. 11:24:44

@alfagumi: ha szabályos vagy ilyen helyzetben, lelassítani nem elég, meg kell állni a KRESZ szerint...

a zebra előtt, zebrán akárcsak szabálytalanul megálló járműveket könyörtelenül el kellene vontatni. A telepen meg lehet beszélni, mi történt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.23. 11:35:41

@dzsaszper: Jelen esetben a kettő szinte ugyanaz volt, majdnem nullára le kellett lassítsak, csak úgy láttam, hogy nem jön éppen senki sem. Viszont Mr. Nagymenő-t láttam, amint besétál a boltba vagy hova, ahová gondolom, szállított oda vagy el..Igazi gyökér volt, mögötte annyi hely, mint az állat. 5 méter tolatás elég lett volna.

(---Flúgos Buszos---) 2012.02.23. 13:02:37

@D4D: Azért az erős túlzás. Még egyenes úton is visítva viszi a 70-et.

Nagyon jó váltónak kell rajta lennie,hogy vigye,mert elvégre a D 10-es motor alacsony fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát,utána már csak "szenved".

Ezekben a buszokban csak az a jobb az újaknál,hogy pupig rakva is úgy meg fel egy hídra,mintha üres lenne.

D4D 2012.02.23. 18:48:09

@(---Flúgos Buszos---):

Hosszú váltó, hosszú híd, nagy turbo. Előtte lendületet lehet venni a szentiváni elágnál. Ha nincs lendület, akkor a busz is csak szop.

@alfagumi: Ha a Kutyvárinál álltál, akkor tudd, hogy mikor ott zöld lesz Balatoninak, akkor, még zöld van a Pataki felől balra.
Amennyiben a Diósdinál álltál, akkor a 15 mp túlzás.

theutat villám 2012.02.23. 19:57:51

"Valóban ennyire idegesek, frusztráltak lennénk itt Budapesten?"

Valóban. Idegbetegek városa.

TH 2012.02.23. 20:23:08

@alfagumi: ilyen helyzetben ugyanazt csináltam volna, mint te. Ma a zebrán húzott el az orrom előtt egy kocsi (gyalogos voltam), csak azért, hogy igen intenzív fékezéssel megálljon előttem, hogy elsőbbséget tudjon adni a főútnak. Dudálni nem tudtam, de legalább benéztem, hogy felvegyem a szemkontaktust a sofőrrel, és megpróbáljam megértetni vele, hogy egyszerre veszélyes és hülyeség, amit csinált, mert először túl gyorsan megy a zebrához, nem adja meg az elsőbbségemet, majd utána még meg is áll előttem, hogy nekem kelljen kerülgetni. Azt hiszem, nem esett le neki, hogy picit jobban is odafigyelhetne a közlekedőtársaira...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.24. 08:19:35

@D4D: A Diósdinál álltam. Számolj. Lámpa vált, nekem, kuplung, egy, elindulok, komótosan, álmos is vagyok meg már nem is rohanok, drága a nyál. Előregurulok 4 métert, látom, még mennek! Fék, megállok nullára, még ekkor tűnik el előlem (!!!!!) a teherautó! Tehát a szembe lámpa teljes kiürítési ideje letelt és még úgy 3-4 sec, és még előttem mosolyogva-telefonálva elhúzott az utolsó. Majd megnézem, de szerintem azért 10 sec. megvan..Az tutti. Vagy az még a belefér, mit dudálsz, kategória?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.24. 08:30:08

OFF: Tegnap láttam jobbat:-) Százhalombattán a városban, az orvosi rendelő előtt megállt egy nagy nem menetrend szerinti busz, ahogy volt, az úton. Semmi kapkodás, kinyílik az ajtó, leszáll egy csóka. Pár másodpercet még dumcsiznak, majd a sofőr még visszahívja emberünket, zsebbe nyúl, ad neki valami kis pénzt.Egy laza 20-25 sec.. Aztán ajtó becsuk, busz el..Mögötte össze is jött vagy 3-4 autó. Nincs ebben semmi durva, de előtte ott egy buszmegálló..Ráadásul itt nincs nagy forgalom. Mondom is a nejemnek, laza a bácsi, mi? Ő ironizálva mondja, pár másodperc, mindenki kibírja. Valóban. Egy autós, buszos, pár másodperc. Aztán ugyanez a mentalitás és ha mindenki így tesz, már áll is a város. Csak engem idegesít, ha mások osztják be az időmet, hogy ők megtakarítsanak a sajátjukból? Ő eldönti, hogy én ráérek annyit, míg ő elintézi a dolgát? Aztán ha véletlen a mögötte állók közül is siet valaki, csodálkozik, hogy ledudálják...Rengeteg ilyet látok...ON. Tudom, hülye vagyok, de én ilyenkor félreállok, még ha nekem kényelmetlenebb is, nem bírok ilyen pofátlan lenni...

indiboy · http://ad.smsreklam.info 2012.02.24. 14:15:52

engem a biciklisták idegesítek,gyalog és ha autóval vagyok akkor is. felgyújtanám az összeset.

Timnorc 2012.02.24. 22:10:53

Nem véletlenül került nevesítésre a kresz-ben --> 9. § (7) bek. S bár nem könnyű, de csak megelőzni lehet.

@Hammer:
Egyetértek Veled. Inkább hátulról dudáljanak, mint oldalról.

Meg abban is, hogy Zolee legalább elgondolkodott, hogy bár lehet, hogy jogszabályt sértett, és úgy érzi, nem tehet róla, de legközelebb még ennél is jobban figyel.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.02.25. 00:19:04

Én azt a kedves tolóajtós mikrobuszos taxist csókoltatom nagy szeretettel, amelyiknek ma este sikerült a Haller utca és Soroksári út kereszteződésében megállni, hogy utasokat vegyen fel. Kb. 10 méterrel kellett volna előrébb gurulnia, hogy csak egy sávot foglaljon el és bosszankodás nélkül kikerülhető legyen, de nem sikerült neki.

pengusz 2012.03.01. 17:20:44

Mennyi "eset" és semmi új poszt? :D

nemecsek ernő áruló 2012.03.02. 10:18:46

Egyszer ragadtam bent kereszteződésben a Kerepesi-Hungária környékén, de én voltam a fasz, tanultam az esetből, többé nem fordult elő. Pedig nem Pesten tanultam vezetni, vidéki kis suttyó vagyok. Kereszteződésbe csak akkor megyünk be, ha biztosak vagyunk abban, hogy el is tudjuk hagyni azt. Ezen az sem változtat, ha anyáznak, meg villognak mögöttünk.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.03.08. 13:38:37

@Alikam:

Pont ezt tapasztaltam én is. Szerencsére ritkán vezetek Pesten. Velem is megesett, hogy láttam, hogy be van állva a kereszteződés, beragadnék én is, ezért nem indultam meg a zöldnél, de mögöttem a barom persze dudált és a szembejövő sávon keresztül vágott előttem be a kereszteződésbe ahova csak félig fért be.

Egy péntek délutáni dugóban +/- 10 perc már nagyon nem számít szerintem.

Fon Helsing 2012.04.09. 00:22:22

Na, akkor most mondok egy elgondolkodtatót!
VIII. ker. Luther u. Bezerédi sarok a Rákóczi út felé reggeli vagy délutáni csúcsban.
Megállsz a "Köztársaság tér " sarkán, mert a Luther utca tele a zebránál a kocsisor vége, hogy a balról a Bezerédi u. felől érkezők előtt ne zárd le a kereszteződést. Eközben zöld a Lutherból fogynak az autók. Elindulni nem tudsz, mert amíg nem zártad le a kereszteződést, hogy ki tudjon jönni a Bezerédiből aki egyenesen megy a Fiumei felé addig aki onnan a Lutherba akart fordulni bejött eléd + a tér felől jobbról is bejöttek ez idő alatt páran tehát megint nem tudsz behajtani annak ellenére, hogy neked van elsőbbséged! Párszor eljátszod míg nem lesz autó a Bezerédi felől aki egyenesen megy és máris a Barossig áll a sor mögötted!:-D Tehát behajtasz ha nem akarsz ott lenni estig, ráállsz a zebrára vagy a Bezerédit teljesen lezárva a kereszteződésbe.
Farkas törvények!
Ha nem hiszed próbáld ki! Kaffa hely!:-XD












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása