Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem mész már ki jobbra?!

2012.04.10. 07:28 :: Don Blasius

A jobbra-tartás mellőzése az autópályákon, ami engem mostanában leginkább zavar. Senkinek sincs joga önkéntes rendőrt játszani, a gyorsabb járművet lehetőség szerint el kell engedni. Ha előzök - például kamionokat - akkor ilyenkor én is inkább a gázra lépek, majd az első lehetőségnél kisorolok, hadd menjen, aki gyorsabb. Talán még lehet is rá oka, mint ahogy Gábornak, valahol meg tudom őt érteni, még ha nem volt ő sem szabályos. Persze az elterjedt sztereotípiáknak is köszönheti, hogy valaki megpróbált neki betartani.

Talán mert fekete terepjáróban igyekeztem előre az M0-án (2012. március 30, reggel fél 8-8)?

Indexeltem, hogy mennék… Semmi hatás… Villogtam pár perc után… Semmi hatás… Indexeltem és villogtam, de nem dudáltam… A hatás: a 80-as kamionsor mellett 90-el csorog a kis p...s, de ki nem menne jobbra, mert az ostoba szőkéje előtt ezzel is fel lehet vágni a fáradt Skodában vagy Suzukiban. Nyilván 80 a megengedett sebesség, de ha jelzem, hogy haladnék, miért is kell feltartani?

blacked_out_rover_by_shinetrue-d4sltaf.jpg

Csak hogy tudd, te majom abban a kocsiban a szőke nőddel együtt, a kutyám élet és halál között a hátsó üléssoron, az állatkórházban már vártak, mert minden perc számított. Nem kívánom, hogy amikor majd anyádat, nődet, gyerekedet vinnéd rohanva a kórházba -- mert az élete múlik rajta – feltartson egy ugyanolyan, mint amilyen te vagy.

De kicsit talán mégis…

 

Remélem jól szórakoztál… Már sajnálom, hogy nem írtam fel a rendszámodat, de kisebb dolgom is nagyobb volt annál…

440 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia autópálya gyorshajtás önkéntes rendőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Prosztó 2012.04.10. 17:52:28

És az volt, hogy minden szuzukis végtelenül életképtelen, lúzer p.cs, letúrni őket színtiszta nyereség a darwinizmus szerint??

Ahogy a Mester is írta a fajok eredetében:

"Suzuki drivers constitute a species which can be considered non-viable. Therefore BMW drivers shall do their best to get rid of them in the name of natural counter-selection"

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.04.10. 17:57:18

Két hét után végre van egy kommentvadász, fröcsögős, kitalált poszt, most már újra neki eshet egymásnak az összes idióta. Ijjájójupijájéé!! :)

windex 2012.04.10. 18:11:17

@'it's cool to know nothing': 10 km a hossza miatt nem szabályos, (még ha annak is néz ki papíron, ez már szabályértelmezés kérdése) és bár lehet, hogy a gyakorlatban segítőkész vagy, verbálisan az derül ki (utalnék a 10 km-re,) hogy le bizony, mindenkit, nagy ívben. persze sokkal jobb, ha itt vagy ilyen és a valóságban normális, mint fordítva :-)

WellJack 2012.04.10. 18:22:00

Legyen 20000 a matrica, akkor majd szabályoskodnak az ilyenek a főutakon! :)

Re-Peet 2012.04.10. 18:22:37

Nekem nincs sem Audim sem BMW-m, de mint mondtam minden utam alkalmával a csomagtartóban rendszeresített lapáttal felveszek egy két beteg, kimerült kutyát (esetleg macskát az út széléről (vagy a közepéről), hogy aztán 150-nel roboghassak utamra, úgy hogy a Parkinson kóros bal középső ujjam az indexkapcsolón pihen..

Sztarlina 2012.04.10. 18:24:07

Kedves posztíró.

Sajnos nincs igazad, még akkor sem, ha a kutyáddal siettél orvoshoz.
Ugyanis egyrészről a kresz-ben nincs ilyen kitétel, másrészről pedig ha még aggresszívebben vezetsz, akkor lehet, hogy egyáltalán nem érsz oda.
Biztos vagyok benne, hogy annyira jól vezetsz, veled ilyen nem történik, egészen az első balesetig.
Ha azt túléled, már máshogy fogod gondolni, és talán te is olyan mazsola leszel, aki szabályosan közlekedik. Bár van aki ebből sem tanul.

A szabályos haladásról pedig előttem Pirx és it's cool to know nothing már részletesen írt, de akár egy kresz könyvet is elővehetsz.

Annyit azért kérdeznék, hogy mi lett volna akkor, ha netán üres a belső sáv, mehetsz 140-el,
de mögötted feltűnik egy még jobban siető autós, aki 180-al akar menni.
Mondjuk ő a gyerekét viszi kórházba, mert lemerült a mobilja és nem tudott mentőt hívni.
Vajon lelassítassz 80-ra bepréseled magad két kamion közé, elengeded, majd visszaállsz?
Szerintem nem, és aki 90-100-al megy az sem szeretné ezzel az életét kockáztatni.
És félreértés ne essék, természetesen ha üres a szélső, akkor mindenkinek kötelező lemennie, sőt ott kell haladnia.
Ezt viszont köteles vagy megvárni, és utána mehetsz 140-el, max egy kicsit drága lesz, de az már a te gondod.

Végére még egy jótanács, ha nem vagy aggressziv, nem villogsz, nem indekszelsz, nem 10 centi féktávolságot tartva próbálsz jobbról előzni,
akkor biztos lehetsz benne, hogy sokkal hamarabb el fogsz tudni menni.
Az ilyen viselkedéssel ugyanis a másikból is (passziv) aggressziót váltassz ki, és már akkor sem fog lemenni, ha tehetné.
Szépen szabályosan végigelőzi a 10 km-es kamionsort.
Próbáld ki egyszer.

HakapesziM 2012.04.10. 18:29:40

Mit lehet ezen ennyit vacakolni? Ha gyorsabbat látok magam mögött, amint lehet, lehúzódom. Ha én vagyok a gyorsabb, türelmesen kivárom míg befejezi az előzését, aztán mehetek. Ha elfelejt kisorolni, akkor hiába villogok, vagy olyan kuka, hogy nem is lát, nem érti mi történik - sok ilyen van, azt sem tudja mi van körülötte - vagy direkt szórakozik, akkor meg azért kár idegeskedni. Akkor el jobbról, és kész.

qwertzu 2012.04.10. 18:29:55

@windex: Miért ne lehetne szabályos egy 10 km-es előzés. Ha olyan hosszú a kamionsor, hát olyan hosszú.

D4D 2012.04.10. 18:47:01

@Közbiztonság Szilárd:

Ezt egyszer már próbálták velem eljátszani. Beálltam a két sáv közé vészvillogóval, megfogtam a kamionokat is, hogy a delikvens az elromlott autójával le tudjon húzódni.

Mikor megjavult a kocsija, én otthagytam a faszba, a mögöttem jövők rendesen leoktatták a barmot.

D4D 2012.04.10. 18:51:30

@genyamagyar: Van egy szinted, az tuti.

Vidi Rita · http://www.hosnok.hu 2012.04.10. 19:26:54

@_zulu_: ugye láttál már piroson áthajtót? Nalátod :D

"streetfighter" 2012.04.10. 19:35:20

@_zulu_:
Szívás mi?
Ne aggódj mazsola, nyugtasson a tudat, hogy nem vagy egyedül. Sőt.

átlátó 2012.04.10. 19:38:44

Nem olyan bonyolult társasjáték a közlekedés...csak figyelni kéne... amúgy értem a fölszólalásodat posztíró, de kár volt márkákat emlegetned... a nejlonparaszt nem attól az, hogy skodázol, meg szuzukizol. A nejlonparaszt márkafüggetlen. Meg a terepjárójának a színétől is független fiam.

"streetfighter" 2012.04.10. 19:38:53

@genyamagyar:
Ha nem trollkodsz és komolyan írod, akkor egy szánalmas kis seggfej lehetsz. :)

HakapesziM 2012.04.10. 20:00:03

@genyamagyar: Akkor nem is kell a külsö sáv, legfeljebb a teherautóknak. Mindenki menjen 130-cal belül. Minek kihúzódni? Hiszen nem jöhet gyorsabb. Úgy nézne ki a pálya: külső sáv kamionokkal, belső egy egységes 130 - as oszlop. Sőt, ha üres a külsö, akkor is menj belül. Mi ok lenne rá, hogy kihúzódj? Autópálya sem kell, minek? Még megelőz valaki. Várjon a sorára! Hova siet?

Pan Modry 2012.04.10. 20:04:50

Onkentes rendorkodes muhahaha...

En sem huzodtam volna le, de nem azert mert onkentes rendorkodni akartam volna, hanem mert maceras kamionok koze besorolni, es eppen kurva nagy ivben leszarom ha valaki siet.

Ha annyira fontos neki, menjen helikopterrel.

'it's cool to know nothing' 2012.04.10. 20:06:58

@''autónepper.'':

túlzásba vitted a helyesírási hibákat. látod, még ehhez is érzék kell. De legközelebb majd megengedem, hogy vidd a táskámat.

Pan Modry 2012.04.10. 20:08:58

@genyamagyar:

Amennyiben foglalt a belso sav es nem tudsz besorolni a kovetesi tavolsag betartasaval vegul is helyesen jarsz el.

Ez a sietek, fontos dolgom van meg kurvanagy kamuszoveg. Ha betegrol van szo akkor meg mentot kell hivni.
Fontos ember eseten meg ugyis megvarjak, ha meg valaki nem fontos ember az meg ossza be az idejet jobban.

Pan Modry 2012.04.10. 20:12:49

@''autónepper.'':

Senki nem oromkodik szerintem ezen, ha majd en tartalak fel, annak az az oka hogy nem erdekel a problemad.
Igazabol leszarom hogy sietsz e vagy hasonlo. Ha a beteg nagyidat szallitod esetleg az meg kizaroag a sajat hulyeseged hogy nem hivsz mentot.

Pan Modry 2012.04.10. 20:16:01

@HakapesziM:

Ez egyebkent nem hulyeseg. Tomott autopalyan eppen a fekezesek majd ujragyorsitasok miatti domino effekt tudja a legnagyobb dugokat okozni.

Bar szerintem nehezen kivitelezheto.

WellJack 2012.04.10. 20:17:20

A 130as igazság bajnokai biztosan az átlagnál többször lettek elverve gyermekkorukban, rosszul, vagy közepesen tanultak, az első szembejövő sárkányhoz férjül mentek és máig kompenzálnak. Érthető módon nem sietnek haza.

Ők azok, akik a céges svédasztalnál már nem ismerik a KRESZ-t, jobbról előznek, a seggedben lihegnek és mindenképpen elsőként akarják telerakni a tányért franciasalátával, meg párizsiszelettel...

HakapesziM 2012.04.10. 20:23:19

@Pan Modry: Csak nem hiszed, hogy komolyan gondoltam? Sosem értettem a vonatozókat. Hogy lehet így vezetni? Egymás seggében kilométereken át. Egyébként szerintem a megoldás: három, vagy többsávos autópálya. Megoldódik a kamionok előzése is, eleve nagyobb az áteresztőképessége, a legbelső sávban pedig megengednék 160 km/h - át. A mindenáron 130 - asok meg mehetnek középen. (Úgyis ott szeretnek hajtani).

Pan Modry 2012.04.10. 20:42:17

@HakapesziM:

A 3 vagy tobbsavos autopalya dragabb, amennyiben a 160 nal hajtok kitermelik a kilometerenkent kb. 350 millioval dragabb epitesi koltsegek, felolem lehetne.

En is szoktam 160+ szal menni idonkent, de valahogy sohasem zavart ha ideiglenesen egy lassabb jarmu miatt 130ra, neadjisten kamion miatt 80 ra kellet lassitanom.

"streetfighter" 2012.04.10. 20:42:34

@Pan Modry:
Azért nem mindegy mekkora a kamionok közti távolság, mert ha van idő mondjuk jobbról előzni, akkor van idő kihúzódni is.

HakapesziM 2012.04.10. 20:52:06

@Pan Modry: Szerintem nem drágább a háromsávos pálya hosszú távon, hanem olcsóbb. Egyszer, a forgalom növekedtével majd úgyis bővíteni kell.(Lásd Németország). Az árak később csak magasabbak lesznek, csak az üzemanyagot említsem. Ha egyszer a helyszínen vannak a gépek, emberek, anyag fajlagosan olcsóbb lenne - ha kicsi a költségkeret, inkább rövidebb szakaszt - de háromsávosra építeni. Később már jóval nehezebb megoldani.

Amúgy egyetértek, ha nem vágnak hirtelen elém, nekem semmi gondot nem okoz, ha valaki lassúbb. De ha befejezte, ugyan soroljon ki a szélére, ne azt elemezgesse, hogy én mennyivel haladok. Ez tulajdonképpen nem is Kresz, hanem udvariassági kérdés. És nem is sietség kérdése, én akkor is szeretek gyorsan menni, ha teljesen ráérek, nem sietek sehova, egyszerűen így esik jól. Ha valaki siet, én is elengedem. Fordíva is igaz, nem megyek a valagába a lassabbnak, sosem villogok. Ha sehogy sem tudom megoldani a helyzetet, elmegyek jobbról. Élni és élni hagyni. Kettőn áll a vásár itt is.

Pan Modry 2012.04.10. 20:56:41

@"streetfighter":

Ez igaz, de ahhoz hogy lassitas nelkul besorolj ket kamion koze amig a gyorsabb elmegy ahhoz tobb szaz meternek kellene a kamionok kozt lenni, ilyenkor persze erdemes ideiglenesen savot valtani.

Ha viszont nekem azert kell lassitanom hogy egy gyorsabb elmehessen nem fogok lassitani. Ha ezzel kreszt szegek vallalom a buntetest.

Pan Modry 2012.04.10. 21:00:05

@HakapesziM:

Szerintem ritkan van olyan hogy az ember ele vagnak, illetve abban sem vagyok biztos hogy ez direkt tortenne.

Velem legalabbis nagyon ritkan fordul elo, sot mazsolakoromban egyszer figyelmetlensegbol en se vettem eszre es rosszkor valtottam savot, semmi nem tortent, dudaszo majd en vissza a kozepsobe.

Reggie 2012.04.10. 21:14:11

@Pan Modry: Siman kitermelik, ne aggodjal.

"streetfighter" 2012.04.10. 21:16:46

@Pan Modry:
Nyílván nem szegsz kreszt és azt én sem szoktam elvárni, hogy lassítanod kelljen azért, hogy én elmehessek. Csak mint már írtam, ha kell, én igen gyorsan el tudok menni, azért, hogy ne tartsalak fel, de ezt a legtöbben nem tudják, így maradnak és ők tartanak fel engem. :)
Mondjuk ez egy határig elfogadható, ha nem egyértelmű a rosszindulat.
A "hirtelen" elé vágás viszont sajnos működik. Volt már ebből konfliktusom és egyértelműen a képembe vágta, hogy azért jött ki, mert látta, hogy túl gyorsan jövök és gondolta, hogy megleckéztet. Egyébként még ezt is el tudom fogadni egy határig, ha többen jönnek mögöttem és túl sokat kéne várnia, de én jöttem csak egyedül, mégis ki jött elém. Na, az ilyet nehezen viselem. Sajnos vannak önkéntes rendőrök, akik erősnek képzelik magukat.

'it's cool to know nothing' 2012.04.10. 21:42:05

@"streetfighter":
Hát akkor te se járj német autópályán, nem javaslom. Ott simán előfordul, hogy az ember szabályosan megy 180-190-el és egy kamion kijön 100-al eléd. Aztán lehet kapaszkodni. Ha neked már 130-nál megoldhatatlan probléma, akkor ott nagyot csattannál. Persze azok ott nem tudják, hogy mi az autópálya és hogyan kell rajta vezetni. Ott nem akar leckéztetni senki, egyszerűen nem érdekli, hogy mennyivel jössz, az a te problémád, ha belémész, te voltál a hibás úgyis.

Egyetértek, nem jó, ha önkéntes rendőrök vannak. Sokkal jobb lenne, ha a fizetett rendőrök lennének olyan keménytökűek, mint Németországban. Te sem lennél nagy legény és nem okoskodnál ilyen fórumokon, hanem csendben szégyellnéd magad.

HakapesziM 2012.04.10. 22:23:19

@'it's cool to know nothing': Ezért találták ki a németek a kamionnal előzni tilost. Van értelme, ha nincs sebességkorlátozás a személykocsiknak, ne szédüljön ki elé, egy 90 - nel (100-zal sajnos nem tudunk menni), kamion. De nálunk minek? Tilos előzni kamionnal, de személykocsival ugyanúgy 130 a limit.

Tóth Misi 2012.04.10. 22:30:31

@Pirx: Van neked szived?
Itt van egy hadsereg hozzá szólás, Te meg írsz egy diplomamunka terjedelmű kommentet.
Légyszives legközelebb olvasó barát terjedelemben.

"streetfighter" 2012.04.10. 22:37:09

@'it's cool to know nothing':
Ahogy elnézem, komoly szöveg értelmezési problémáid vannak.
Nem gond, csak úgy nehéz az észt osztani.

tundrazuzmo (törölt) 2012.04.11. 00:26:58

Posztoló!

Kit érdekel a kutyád, amikor előtted ott párzik a majomparádé? Hódítja a szőke nőstényt, aztán lesznek okos kis hülyegyerekeik, akik szintén ott fognak tötymörögni a belsőben.

Legközelebb leszorítod, ráereszted a kutyát, máris jobban lesz a blöki, miután megeszi a diónyi agyát.

tundrazuzmo (törölt) 2012.04.11. 00:48:19

@Anarchy: "Múkor énis vittem a tejeprárómmal az afrikai szópóbékám az álltakórházba - szegény élet-halál között lebegett."

SSSSÍÍÍRVA röhögős...:)

Elképzeltem a szopóbékát egy szopóálarcban, szopórolleren. Muhahahaha.

tundrazuzmo (törölt) 2012.04.11. 01:04:31

Üzenet minden p...snek, akik nem akarnak letakarodni a külsőbe:

1. Azért nem akarsz letakarodni a külsőbe, mert bunkó vagy!
2. Továbbá azért mutogatsz a másik vélt vagy valós gyorshajtására mert bunkó vagy!

A bunkó egy olyan fajzat, ami akkor veszi szájára a szabályokat, amikor másokat ekézhet vele, de saját magát persze nem vizsgálja, mert bunkó!

A bunkót csak saját maga érdekli, a másik nem, az le van szarva. A bunkó nem figyeli a másik ember igényeit, nem törekszik olyan megoldásra ami mindenkinek jó, mert bunkó. Neki a másik ember csak addig számít, amíg önkéntesrendőrködhet vele. A bunkó nem segít, hanem feltart, és utána megmagyarázza, hogy jól tette.

Bunkó! Takarodjál már le a külső sávba... vagy menjél haza elmélkedni vérző anyádról, meg a tömegbalesetről, ahelyett, hogy segítenél azzal, hogy egy 10 másodpercre a rohadt egódon kívül másra is odafigyelsz!

Közbiztonság Szilárd 2012.04.11. 04:29:25

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:
"a mögöttem jövők rendesen leoktatták a barmot"
Na ja, mert küldtek neked róla fényképet, mi?
Röhejes vagy, kiscsávó (egyébként meg szerintem 14 éves hülye gyerek vagy, akinek kocsija sincs).
Muhaha, öcsém, és még egyszer muhaha!

(Egyébként az én autómnak olyan lelke van, hogy képes csak a kamionsor végéig elromlani, aztán kicsit megjavul, és a kamionsor elején megint elromlik, és legalább a kamion végéig megint 70-80-ra lassul - elég hozzá 1 kamion is. Ráadásul a középen vészvillogózó barom miatt le sem tudok húzódni, mert nem tudom, melyik sávban akar menni. Hidd el, te unnád el előbb, én ritka türelmes vagyok, ha barmokat kell jó modorra oktatni. Én nem szoktam sietni, egy Budapest-Debrecen vagy Budapest-Bécs távon 15 perc nekem simán belefér.)

Közbiztonság Szilárd 2012.04.11. 04:42:10

@Pan Modry:
Hosszú távon (20 évnél többre számolva) a 3 sávos autópálya épp hogy olcsóbb.

@'it's cool to know nothing':
Egyetértek.

@HakapesziM:
A legtöbb autópályán a németeknél is van sebességkorlátozás, éséppúgy 130 km/h, mint nálunk
Ahol nincs, azok a pályák legalább 3 sávosak, és ott is csak a legbelsőben nincs. De ott sem próbálnak letolni, mert a német rendőrök keményen büntetnek. És jelen vannak.

@tundrazuzmo:
"A bunkót csak saját maga érdekli, a másik nem, az le van szarva."
Ezzel azt akartad megfogalmazni, hogy a poszt szerzője bunkó, akárcsak te?
Milyen igazad van!

Pan Modry 2012.04.11. 06:33:06

@tundrazuzmo:

Nos, ha te egy a kamionsort szabalyosan elozot be akarsz szoritani a jobbsavba akkor:

1. Egy balfasz vagy mert nem tudod megelozni jobbrol.
2. Egy csirke vagy, mert nem mered bevallalni a jobbrol elozest.
3. Egy luzer vagy aki nem tudja ugy megszervezni az idejet hogy ne kelljen rohannia.
4. Ha beteget viszel, egy onkentes mento vagy mert hivhattal volna mentoket, akik megkulonbozteto jelzessel vagy helikopterrel elszallitjak aki beteg.

En egy ileyn szituba tuti nem engedtelek volna el, azzal hogy besorolok a kamionok koze idot vesztek, a sajat idom fontosabb mint a te idod.
Egyebkent semmi bajom a fajtaddal, lehet ram villogni stb..., egyszeruen nem erdekel, amiatt sem aggodok ha balesetet okozol, de lehetoleg ne akkor tedd amikor majd engem tartanak fel miatta, na ekkor sajnalnam ha baleseted lenne, na nem miattad azt sem, hanem idopocsekolas idiotak altal okozott balesett miatt varakozni az autopalyan.

Iza Béla (törölt) 2012.04.11. 06:41:13

"Nem fékezek és nem sorolok be a lassú kamionsorba"
Az volt már, hogy KRESZ szerint kamionsor nem létezik? (Nem a gyakorlatban, KRESZ szerint.) 3,5 t fölött kötelező olyan követést tartani, hogy az előzést végző be tudjon sorolni. Azért ne számíts rá...

HakapesziM 2012.04.11. 07:00:40

@Közbiztonság Szilárd: A német pályák kb. 40 % - án nincs sebességkorlátozás. Szoktak hivatkozni rá, hogy csak a háromsávosok ilyenek. Ez nem igaz. Jópár kétsávoson sincs sebességkorlátozás.

Don Quixote de la Ferko 2012.04.11. 08:03:02

@Mayday:

Jól hangzik.

A probléma ott van, hogy a mai morál szerint száraz úton, 90-es táblánál általában max. százas tempót tolok, és még így is letolnak. Szóval szép amit hiszel, de nem igaz.

Húha. Nagy a baj. Mióta szabálytalan a lassan haladó megelőzése?

Valamit keversz. Négyes útról beszéltél. Ott nincs minimális sebesség, mint a pályán, és a 70-es tempóra nehéz azt mondani, hogy nagyon feltart. Fél perc, és megelőzöd. Ennyi. Aztán mehetsz a dolgodra. Mi a probléma ezzel?

dr. Bubó 2012.04.11. 08:27:50

és a kutya hogy van? jobban van már?

"streetfighter" 2012.04.11. 08:50:02

@dr. Bubó:
Ne is kérdezd!
Nem fizette be az eb adót, ezért azonnal elaltatták.

dr. Bubó 2012.04.11. 08:53:06

@"streetfighter": ha nem magyar fajta, azt lehetett volna regisztrálni szlovákiában, szlovák kutyának, ott nincs adó azokra...

"streetfighter" 2012.04.11. 09:05:24

@dr. Bubó:
Azért nem ilyen egyszerü a dolog.
Én is szlovákiában akartam regisztráltatni a kutyát, erre az orvos szlovákul szólt az állathoz, az meg csak nézett bambán.
Azt mondták, ha majd megtanul szlovákul, akkor regisztrálják.
Hát basszus, most a padláson bújtatom és minden este szlovák nyelvleckéket veszünk.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.11. 11:58:34

A postoló egy igazi gyökér! Persze most megértőnek kéne lennem, hogy beteg a kutyuli, de ilyenkor mindenki más p**cs és nem számít embernek???

A régi M0-ás eleve egy elcseszett út, ahol a mindenki 80-al mehet, még a kamionok is. Már kielőzni őket 90-100-zal is egy külön mutatvány. Balról betonfal, jobbról kamion. És akkor erre jön még hátulról a barom terepjárós, aki a nagyobb lóerő jogán akar mindenkit letolni, levillogni, aki nem képes egy kamionsort kielőzni minimum 150-nel. Addig meg nem terjed a látóköre, hogy 2 kamion közé beszorulni balesetveszélyes lehet, ha nincs meg a követési távolság.

Ha üresek lennének az utak még meg is érteném, de mint mondtam: ez az M0-ás. Akár tetszik, akár nem, akár haldoklik a kutyuli, akár nem ITT FORGALOM VAN!

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.11. 12:01:56

@csabapayne:
És én pont ezért kerülöm ezt az útszakaszt.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.04.11. 12:18:07

@"streetfighter": Előre bocsájtom, valahol egyet értek veled, ebben az esetben. Én is rühellem, aki képtelen felvenni a forgalom ritmusát, ha az esetleg azt kívánná, hogy a megengedett sebesség felett haladjunk egy kicsit. Viszont a jobbról előzés nagyon durva parasztság. Életemben egyszer előztek meg jobbról és abból majdnem baleset is lett, még szerencse, hogy a tükröt automatikusan nézem, pedig ott nem is kellett volna nézzem. Érdi emelkedő végén, kisoroltam és szerettem volna kimenni a kihajtómon. Mellettem ment egy valaki, aki a belsőben kb. azzal a sebességgel haladt, amire én lelassítottam. Jött egy hozzád hasonló fittipaldi és elhasított mellettem, abban a pillanatban, mikor én kitettem az irányjelzőt és kezdtem volna lehúzódni a kanyarodóba. Majdnem kinyúvadtam a vakparaszt miatt. Mindezt azért, mert ő nem képes lassítani és pár másodperc múlva már mehetett volna. Na én az ilyen jogsiját azonnal elvenném, mert közveszélyes. Ez ugyanis, ha sikerül és nincs semmi, úgy tűnik, ő milyen penge, mert ő a villámgyors, profi. Csak mikor nem sikerül, sok ártatlan halhat meg! Szóval én is be tudok rágni a tökölődőn, én is bosszankodom, de nem gondolom ,hogy az elfogadható lenne, hogy egy baromságot egy másik, sokkal nagyobb és veszélyesebb baromsággal kerüljek ki, még ha azt is gondolom, hogy én vagyok a Nagy Penge. Pedig alattam is volt már jó és gyors, nagyon gyors autó is. A jobbról előzés rohadt veszélyes...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.04.11. 12:21:28

@tundrazuzmo: Egyébként érdekes, mert engem is sokszor feltartanak, rühellem is, de amikor elhasítok valahogy, így vagy úgy, azzal még én nem találkoztam, aki ezért hisztizett, mutogatott volna. Velem van a hiba? Mondjuk olyan eszeveszettül a megengedett felett nem szoktam már tépni. Azért nem látom a jelenség ezen részét? Mert a feltartókat, azokat látom. Ott ahol lehetne haladni, beáll a másik mellé, azonos sebességre, na az gyilkos...

Tigriske 2012.04.11. 12:36:20

Azt én tényleg nem értem, hogy miért mehetnek a kamionok is 80-al? Ezt normális, kulturált országokban úgy oldják meg, hogy kibasznak a kamionoknak egy 60-as táblát, és annyi.

Valóban jobbra tarts van, azt az esetet kivéve ha egybefüggő az autósor a külsőben. Akkor semmi nem írja elő, hogy mindenáron ki kell sorolnod párhuzamos közlekedésre alkalmas úton.

Ahogy ismerem az M0-át sanszos, hogy egészen komoly kamionsor menetelt mint mindig.

Sajnálom a kutyát, de sajnos te nem vagy mentő, neked nem fogják automatikusan megadni a helyet, hogy elhúzhass, sőt még nekik sem mindig adják meg, illetve neked még jogod sincs rá, hogy ezt kérd.

Ha előttem a belsőben valami pl. 130-al megy autópályán, akkor egyáltalán nem akarom levillogni vagy bepaszírozni két 100-al menő csotrogány közé.

Azt én is utálom, amikor a belsőben 110-el csorog, az ilyen ne előzzön vagy akkor, ha éppen nincs közel és távolban autó.

Nem tudom hol laksz, hova vitted a kutyust, de vannak mobil állatorvosok, akik sürgősségi szállítást is vállalnak.

Loismustdie 2012.04.11. 13:10:44

Ez az egész jobbratartás egy 'asság! Én jobbról nem előzök, hanem elhaladok... tessék utánajárni, a városban semmi értelme, nem is kell, nem is csinálom, hát fogok én villogtatni amikor ott a hely jobbra? Kimegyek én és elhaladok, oszt átgondolhatja a belsőben, hogy kivel baszik ki, velem ugyan nem. Hisztizik itt mindenki ezen a baromságon. Szerintem szüntessük meg. Jobbról előzni azért nem ugyanaz mint a szlalomozás a kocsik között. Vezettem én is az államokba' ott nincs ez a baromság, mindenki megy ahol tud és kész.

Csigorin 2012.04.11. 13:11:09

@tóthrét: tanusitom, nem kamu, engem is ezert huztak meg.
"bennfelejtettem" magam a belsoben, es nem akartam kimenni mondvan hogy plusz egy savvaltas, plusz egy hibalehetoseg, elleszek itt, ugyis parhuzamos kozlekedes...

aztan mikor megeloztek jobbrol, a vibi azonnal felreallitott. es meg is mondta hogy a jobbratartas hianya miatt, mert nem engedtem el a mogottem jovot.

azota erre figyelek.

oke, 130rol en se lassitok le 90-re csak hogy a meg hatralevo ket kamion elott elmehessen a villogoparaszt.
De ha 80as tabla van, en megyek a kamionok mellett kb ugyanannyival, akkor biztos hogy kimentem volna. Ha nem megyek gyorsabban, akkor mi a vernek akadalyozzak mast?

Csigorin 2012.04.11. 13:13:50

@Loismustdie: amugy en is siman leelozom jobbrol ha szerencsetlenkedik, talan akkor eszreveszi magat, de ha nem hat nem, engem nem erdekel, nem en adtam a jogositvanyat, nem vagyok onkentesrendor, de onkentes vizsgabiztos se. Az altala okozott problemat igy oldottam meg, ennyi.

Viszont a leirt helyzetben a kamionokkal kvazi EGYAZON sebesseggel (80 vs 90 kornyeke) halado MEGELOZESEHEZ tobb hely kell ket kamion kozott mint ahhoz hogy o KISOROLJON jobbra.
Utobbihoz csak egy minimalis szolidaritas, tarsadalmi egyuttelesre valo hajlandosag kellett volna.

Csigorin 2012.04.11. 13:15:14

@csabapayne: "eleve egy elcseszett út, ahol a mindenki 80-al mehet, még a kamionok is. Már kielőzni őket 90-100-zal"

ha ok is 80al mehetnek akkor miert kell mindenaron leelozni oket? A kamion voros poszto hogy nem mehet elotted, vagy mi?

Ha 80al mennek ok is, es en se akarok tobbel menni, akkor nem fogom megelozni 90el csak mert kamion.

Csigorin 2012.04.11. 13:16:50

@alfagumi: "Mellettem ment egy valaki, aki a belsőben kb. azzal a sebességgel haladt, amire én lelassítottam"

na emiatt a paraszt miatt keletkezett a veszelyhelyzet, o volt a rakfeneje.

Pj0tr 2012.04.11. 13:25:35

@Mayday: nem nehéz, de nem is arról beszéltem, hogy tök üres külső mellett krúzolok a belsőben. Hanem az saját példám az volt, hogy 130 a megengedett. Megyek is annyival. Sajna a külső mindössze 100 körüli tempóval halad. Ekkora tempónál, mert nem arra kell várni, hogy beengedjenek, hanem egész egyszerűen be kellene vágnom a két autó közé, majd erős fék, nehogy belecuppanjak az előttem haladó seggébe. Mindezt csak azért mert valaki 160-al szeretne haladni. Nem az önkéntes rendőrködésről van szó még mindig. De nekem miért kellene asszisztálnom ahhoz, hogy valaki szabályt szegjen? Nem azért nem megyek ki a külsőbe, mert tanítani akarom. Azért mert nem tudok. Nem tudok a külső tempójára lassítani, mert 50 centire van mögöttem. Marad a bevág befékez. Amikor csak tudom, ennek ellenére megteszem, ugyanakkor nem egy 1,8as erőgép van alattam, szóval nem tudom újra felvenni a 130as tempót olyan ütemben, mint az aki letolt az imént.

titan 2012.04.11. 13:40:16

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: az érvelés hibás, mert nem úgy van, hogy csak az elől haladó órája csal felfele, a hátsóé meg lefele...

Loismustdie 2012.04.11. 14:09:20

@Csigorin: Jah, ez a másik kedvencem: miért kéne nekem saját magamat hátrányba hoznom(fékezés, kisorolás, halálfélelem a két kamion között, bajos visszasorolás, újbóli gyorsítás stb.) azért, hogy drága autóstársamat előnybe hozzam??? Majd, ha nekem megfelelő (elfogytak a kamionok, nem kell nagyot fékeznem, sőt igazából egyáltalán nem kell fékeznem) majd akkor, és csakis akkor, kisorolok és elengedem. Ha ezt nem tenném meg, jogos az anyázás. De ne várja el tőlem senki, hogy szopásba mennyek, hogy őt előnyhöz juttassam. Nem elvárható.

SvenH. (törölt) 2012.04.11. 16:04:18

@alfagumi: "Életemben egyszer előztek meg jobbról és abból majdnem baleset is lett, még szerencse, hogy a tükröt automatikusan nézem, pedig ott nem is kellett volna nézzem."

javaslom hogy add le a jogsid...
mindenkinek jobb lesz ez igy :)))

amugy tuttira te is hibas voltal es indexeles nekul mentel, tudod az a fajta index amikor ELOTTE rakod ki...
ha ram kirakjak az indexet en beleallok a dudaba, csak ahhoz az kell hogy ne index nelkul valtson savot

Iza Béla (törölt) 2012.04.11. 17:11:14

@csabapayne: Autóúton mióta mehet 80-nal a 3,5 t fölötti?

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.11. 17:57:09

@Csigorin:

Ez akkor működne, ha mindenki tartaná a 80-as tempót. Akadnak teherautók, akik 65-70-es tempóval haladnak a külső sávban, ha nem előzgetek, akkor is előbb utóbb utol fogom érni, mögöttem egy másik kamionnal.

És azért az sem kellemes, mikor ott van az a batár nagy jármű a hátsómban.

A kamion csak annyiban "vörös posztó", hogy ha előttem van, akkor nem látni tőle az utat. Ami egy egyenletes tempónál még nem probléma, de 70-es sebességnél már akadály, mert nekem is le kell lassítanom, hogy tartsak egy biztonságos követési távolságot. (Mivel csak az ő féklámpájára hagyatkozhatok, ha lassítani kell.) Aki mögöttem jön az meg azért anyázik, mert szerinte "én tötymörgök előtte". Kielőzni pedig egy kisebb teljesítményű autóval nehezebb, ha a belsőben meg mininum 85-90-es sebességgel haladnak folyamatosan liba sorban.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.11. 17:58:08

@Iza Béla:

Ez jogos, de gyakori, hogy ott mennek annyival.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.04.11. 18:09:56

@Csigorin:

Szerencsére nekem azért tanították, azt is, hogy ha már megvan a jogsi, akkor 3 sávos városi utakon érdemes a középső sávban maradni, amíg folyamatosan haladok egyenesen és csak akkor váltani sávot, ha majd jobbra, balra szeretnék elkanyarodni.

A körúton "ökölszabály", hogy a külső sávba csak akkor szabad kimenni, ha letérek balra valamelyik utcába, vagy parkolok. (Ezért sem kedvelem a körutat.)

Persze ha csak 45-tel döcögnék, akkor tuti nem a belső sávban trollkodnék. Fel kell venni a forgalom ritmusát, de száguldozni felelőtlenség.

"streetfighter" 2012.04.11. 18:19:41

@alfagumi:
Mi az, hogy hozzám hasonló fittipaldi? Nem is tudod, hogy én hogy száguldozom.
Ha jól értem, akkor titeket jobbról a lehajtó sávon előztek le?
Én ilyet még a büdös életben nem csináltam, sőt a leálló sávon sem szoktam előzni.
Csak egyértelmű (nem akar lemenni) helyzetben előzök jobbról, és akkor is árgus szemekkel lesem a mazsolát, hogy mit művel az úton. Ha eszébe jutna közben jobbra tartani tükör használat nélkül, akkor, vagy visszafékezek, vagy ott a leálló sáv végső esetben.
Egyébként ha beérek valakit a belsőben előzés közben, vagy csak úgy (sajnos ez is előfordul) sosem villogok és megyek a fenekébe. Ez nem fair.
Egyszerüen várok egy ideig és figyelem a reakcióit, max. 10 másodperc után rávillantok, hátha elbambult. Ha viszont egyértelmű, hogy nem akar lehúzódni, akkor vetemedem a szabályszegésre, mert nem idegesítem magam más hülyeségén.
Van viszont a másik eset amikor elég közel van a következő előzendő jármű ahhoz, hogy azt higgye, hogy nem érdemes lehúzódnia. Ebben az esetben viszont "vissza kettő padló", és egy "pillanat alatt" alatt előzöm le jobbról. Fel sem merül benne, hogy ez lehetséges, hiszen "más dimenzióban" mozgunk. :)
Remélem kielégítő és érthető volt a hozzáállásom leírása a témához.

Iza Béla (törölt) 2012.04.11. 18:54:37

@csabapayne: A 60-as és 70-es tábláknál is (ha tudnak).
Amúgy egy kis előrelátással a szélső sávok hihetetlenül jól járhatók.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.04.11. 19:25:14

@Csigorin: Nem volt paraszt, ember. Ő haladt a belsőben, és kívül. Lassítottam,(ezért egy rövid időre mellettem volt, gondolom, tudod van azért ilyen) index jobbra és elkezdtem volna a kanyarodó sávba húzódni. Büdösparaszt meg a Peug. 307-tel már előzött jobbról, csak nem tudta a leállóban befejezni, beleszaladt egy kicsit a kanyarodóba is. Az egyetlen szerencsém, hogy belenéztem a tükörbe, és hogy egy marha jó kis panoráma tükröm is van, ami az Audi avantomban még a jobbos tükör helyett is jó volt, ha kellett, mert kilátni az egész oldalán azzal a tükörrel. Az utolsó pillanatban vetem észre..@SvenH.: a ha valamire fogadhatsz, az az, hogy én időben indexeltem. Az a halálom. A jogsim meg miért is kéne visszaadnom? Édesapa, én nem gondolom magamról(ellentétben egyesekkel), hogy világbajnok pilóta lennék, de nagyjából általános iskolás korom óta vezetek. Azt csak csendben jegyzem meg, hány éve jogsi nélkül, de az más világ volt, ma már nem vagyok rá büszke. Jó eséllyel merem mondani, hogy nem voltam hunyó a helyzetben, de ahogy érzed. Mindig elcsodálkozom itt, hogy egy egyértelműen hunyó valakit itt többen pártolnak, mint elítélnek:-)) Illetve, dehogy csodálkozom el, hiszen Magyarországon vagyunk:-)) @"streetfighter": Mint írtam, értelek, valahol el is fogadom amit írsz, de ahogy ezt előadod, nekem abból minden lejön, de a körültekintő, másokra odafigyelő autós képe nem..:-) Te valami sportnak tekinted a közlekedést? Folyamatos cerkaméregetési kényszer?? :-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.04.11. 19:26:58

egyébként, ha már index: www.facebook.com/ILoveIndex

Tessék, lehet lájkolni, aki szokott irányjelzőt használni. Szabadon lehet írni, feltölteni, minden, ebben a témában.

D4D 2012.04.11. 19:27:55

@HakapesziM: Olaszoknál a háromsávoson szabad menni 150-el.

D4D 2012.04.11. 19:34:21

@Pan Modry: Ez attól is függ, mennyivel megy a kamionsor, mennyivel mész te, és mennyire gyorsul a mögötted jövő.

Én például ma egy furgon mögül 80-al mentem ki, és a furgon előtt már 120-al soroltam vissza.
Sokan, kik gyengébb autóval járnak, azt hiszik a másik autó is ugyanolyan gyengén gyorsul. Van itt a blogon olyan, kinek az autója a fentebb említett manővernél 150-re gyorsul a furgon elejéig.

D4D 2012.04.11. 19:37:15

@'it's cool to know nothing':

Megsúgom neked, hogy Hegyeshalom után is csak a magyar rendszámú autók vágnak be féktávon eléd. Ha a német bejön eléd, ott van időd lassítani, még 330-ról is.

D4D 2012.04.11. 19:39:12

@Közbiztonság Szilárd:

"a mögöttem jövők rendesen leoktatták a barmot"
Na ja, mert küldtek neked róla fényképet, mi?

- Tükör.

D4D 2012.04.11. 19:42:59

@Közbiztonság Szilárd:

"A legtöbb autópályán a németeknél is van sebességkorlátozás, éséppúgy 130 km/h, mint nálunk"
- Nem igaz. Ellenben sok helyen van 120-as, esetleg 100-as, néha még 80-as korlátozás is.

"Ahol nincs, azok a pályák legalább 3 sávosak,"
- Nem igaz

" és ott is csak a legbelsőben nincs."
- Marhaság. Németeknél ha limit van, akkor az az összes sávra vonatkozik. Egyedül kapaszkodó sáv esetén van szelektív korlátozás, de ott a minimum sebesség változó (Általában ilyen esetekben a minimum 90-50-Nincs)

"De ott sem próbálnak letolni, mert a német rendőrök keményen büntetnek."
- Részben igaz. Nincs szükség letolásra, ugyanis a lassabb kimegy. Magától.

" És jelen vannak."
- Ez igaz.

D4D 2012.04.11. 19:45:43

@"streetfighter":
Hát basszus, most a padláson bújtatom és minden este szlovák nyelvleckéket veszünk.

:))))))))))))))))))

Elképzeltem, ahogy ültök a padláson egy elemlámpa fényénél egy nyelvkönyv felett, és suttogva gyakoroljátok (nehogy lebukj, hogy megvan a kutya), hogyan kell helyesen kiejteni, hogy ZMRZLINA.

D4D 2012.04.11. 19:49:25

@titan: Te már csak tudod.

'it's cool to know nothing' 2012.04.11. 20:00:41

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:
Nem így van. Először is teherautókról írtam. Másrészt pl. Hannover környékén nem sok magyar jár. Van persze lengyel, meg belorusz, meg német is. És bejönnek eléd. Bármikor.

"streetfighter" 2012.04.11. 20:40:31

@alfagumi:
Mivel relatíve elég sokat ülök autóban, igen sokat vezetek országúton és mellesleg (direkt) élég gyors is az autó, ezért állandó kényszert érzek a "száguldozásra". Gyakran sietnem is kell, de nem ez az igazi ok. :) Egyszerüen szeretek így vezetni.
Néha szégyellem is magam, mert nem vagyok olyan fiatal, de ez van. Nem tudok (akarok) rajta változtatni. Tettem egy tétova kisérletet egy hoszabb út erejéig, de csak ideges lettem tőle.
Azzal nyugatatom magam, hogy nagyon nagy tapasztalattal (24 év) rendelkezem, és mindig meg volt a kellő fék, hogy szinte (max. kis anyagi kárral járó koccanás) a balesetmentesség határain belül maradjak.
Az a szerencsés, ha a vezetésben is csak addig nyújtózkodik az ember, ameddig a takarója ér.

D4D 2012.04.12. 00:09:20

@'it's cool to know nothing':
Nem így van. Először is teherautókról írtam.
- Erre nem figyeltem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.04.12. 17:26:42

@"streetfighter": Látod, azzal amit most írtál, minden rendben, még értem is, bár én már nagyon fosok a bírságoktól. Viszont azt teljesen el tudom fogadni. Azt nem tudom elfogadni, mikor mindenki mást ehhez a közlekedési szokáshoz akarsz formálni:-)) Tudod, mikor mindenki más sütemény nálad:-) Illetve néha nem vagy hajlandó elfogadni, hogy ennek a stílusnak, akár milyen jó vagy, nagyobb a kockázata, másokra is, nem csak rád.. Én ezért jutottam oda, hogy odalépek, megyek, mennék, de felébredek, hogy élvezetből kockáztassak? Ha ez eszembe jut, ma már lelépek a gázról..Pedig volt olyan autó, aminél sírtam, hogy nem taposhatom meg rendesen.(azért megkóstoltam őket párszor) Én a nagy autókat szeretem és pl. a 750i vagy az S8 az a kategória, aminél elgyengültem én is:-) Pedig a BMW-t még nem is szeretem, de az E38 az más!

"streetfighter" 2012.04.12. 20:22:31

@alfagumi:
Nem akarok senkit átformálni, én csak azt "mondom", hogy aki gyorsan autózik az nem feltétlenül egy ámokfutó tömeggyilkos, ha ésszel teszi.
Tudom a legtöbbeknek ezt nehéz elfogadni, és ebből vannak a viták. :)
Ha jól érzékelem, akkor már nálad is árnyaltabb a kép. :)

jelentéktelen alak 2012.04.12. 21:19:52

Birom az ilyen poszt-okat.

Nem derül ki belőle semmi, de az indulatokra hatással van.

Nem tudjuk, hogy miért nem húzódott ki a jobbra a másik fél, mint ahogy azt sem, hogy Skoda, vagy Suzuki. Azt azonban tudjuk, hogy a post-oló szabályt szegett és ezt fokozni akarta. DE vajon a másik tudta volna ebben segíteni? Talán igen, talán nem. Van arra némi utalás a szövegben, hogy a 80-al robogó kamionok mellett eset meg a történet. Ha ez azt jelenti, hogy előzésben volt a másik, akkor mégis hová a fészkes fenébe kellett volna húzódnia????
Ha ez a szitu, akkor az a Skoda/Suzuki akár az én Volvo-m is lehetett volna és hátul a türelmetlenkedő a hülye.

Ha meg lett volna üres külső sáv, akkor adott két szabálytalan és úgy ahogy tudjuk az egyikük indokát a szabályszegésre, biztos vagyok benne, hogy tudna kreálni a másik fél is valamit.
Megmagyarázásban, indokokban nagyhatalom a magyar.

Egyébként ha csak az ilyen esetekben és valóban csak ilyen esetben lenne ilyen nyomulás az utakon, akkor nem is lenne akadályozva a nyomuló! De mivel az is pont így nyomul, akinek csak olyan kedve van, szarik mindenki nagy ívben arra, hogy miért is sietsz. Köszönd meg a többi villogó sietős idiótának!

jelentéktelen alak 2012.04.12. 21:27:45

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

:-D

"- Részben igaz. Nincs szükség letolásra, ugyanis a lassabb kimegy. Magától."

Nem (mindig) igaz. Találkoztam már a német pályán is olyannal, aki minden ok nélkül maradt a belsőben és vezetett fel így egy kocsisort. A 3sávos szakaszon a középső sávban "ragadás" ott is tipikus jelenség.

De tény, hogy a Te hozzá szólásod nagyságrendekkel közelebb áll a valósághoz, mint amire reagáltál. :-)

jelentéktelen alak 2012.04.12. 21:31:52

@tundrazuzmo: Mennyivel jobb az a bunkó, aki hátul van? Akit minden áron el kellene engedni?

jelentéktelen alak 2012.04.12. 21:39:05

@"streetfighter": Miért CSAK az az önkéntes rendőr, aki gyorsabbra haragszik????
Aki a jobbra tartásra ösztökél mindenféle trükkel, az miért nem önkéntes rendőr???

Mi a francért a másikkal kell foglalkozni? Mindenki menjen úgy, hogy ne okozzon gondot a másiknak se hirtelen sávváltással, se hirtelen megjelenéssel! De csak az várjon el másiktól bármit is, aki maga mindent megtesz a másik érdekében. Lehet neked a zavartalan nagy tempó a fontos, neki a szabályok sebesség adta biztonsága. Ha elvárod, hogy tekintettel legyen rád, légy te is tekintettel rá!
Egyből megszűnik minden konfliktus, nem is találkoztok. :-)

D4D 2012.04.13. 00:35:05

@jelentéktelen alak:

Nem (mindig) igaz. Találkoztam már a német pályán is olyannal, aki minden ok nélkül maradt a belsőben és vezetett fel így egy kocsisort. A 3sávos szakaszon a középső sávban "ragadás" ott is tipikus jelenség.
- Nagyságrendekkel ritkább, mint itthon.

De tény, hogy a Te hozzá szólásod nagyságrendekkel közelebb áll a valósághoz, mint amire reagáltál. :-)
- Biztos azért, mert már ittam dobozos német sört:)))
Bírom nagyon, mikor olyan osztja a német pályáról az észt, akinek a hozzászólásának a második szavából kiderül, hogy a német pályáról szerzett valamennyi ismerete egy olyan nyolcad kategóriás amerikai dokumentumfilmből van, amit a Los Angeles-i latin közösségnek leszinkronizál egy kubai menekült, majd ezt a 'remekművet' levetítik magyar alámondással egy lakótelepi kábeltévében.

habonynorbi 2012.04.13. 21:54:16

@Mayday:
Te figyelj már! Ha ennyire görcsösen ragaszkodsz a jobbra tartási szabály betartásához, akkor a sebességkorlátozáshoz miért nem ragaszkodsz???

sur5al 2012.04.13. 22:32:59

A posztoló tényleg nem lehet egy közönség-kedvenc. Okkal. Valsz. kamu a poszt, de azért én is leírom a véleményemet, hamár.:))

Szeretek haladni, de nem megyek már különösen gyorsan. Nem tudom az éveim, a gyerekeim vagy a tankolásnál kicsengetett eurók SZÁMA miatt:))) Mindegy is. Ótópályán 130-140-nél ritkán megyek gyorsabban, pedig régebben 180-al toltam a Bp-Bécset. Vezetek itt is-ott is, de inkább ott. Nagy, gyors autóval. Egyértelműen vacakabb Magyarországon a helyzet, de Nyugaton is előferdül olyan szitu, hogy valaki kinn marad előttem vagy kiesik elém. Nem örülök neki, de igyekszem egy hang nélkül, nyugodtam megvárni még észreveszi magát. 5-10 sec és már mehetek is. Ha gázelvétel kell, megteszem. Ha pici fék, azt is. Ha nagyon bele kell állnom a fékbe, akkor már morgok picit, ha veszélyesen berántott elém, akkor még rádudálok és villogok is (ismétlem nem megyek gyorsan igazából). Ha kamionsort előz, fel sem merül, hogy bekergessem a száztonnások közé. Soha. Asszem eddig oké vagyok.

Ha el tud, de nem akar elengedni vagy elfelejt elengedni (ez nyugaton ritka, de előfordul azért), akkor villantok. Ezek szerint dudálni lenne szabályos és nem villantani. Végül is kisebb az esélye, hogy süket, mint, hogy vak legyen a vezető. Már úgy értem, aki nem látja a tükröket.

Ha ez sem segít és kvázi biztonsággal megtehetem, akkor én is megelőzöm jobbról. Vagy csak elhaladok mellette jobbról. Hát nem szép, nem is szabályos általában, de igyekszem nagyon figyelni és felkészülni arra, ha közben jutna eszébe az elfelejtett jobbra tartás.

Én is láttam sokat a "Jobbról előzni tilos!" kijelzést, de a "Jobbra tarts!" ritkábban jelenik meg az LCD-n. Pedig ha mindenki - szabályosan - igyekezne jobbra tartani, LEHETETLEN lenne jobbról előzve szabálytalankodni.:) Ez volt már? Alap.

Amúgy azt figyeltem meg, mióta keveset vezetek Magyarországon és különösen Budapesten, azóta sokkal nyugodtabb vagyok, magasabb az ingerküszöböm mások vélt vagy valós hülyeségeivel kapcsolatban az úton:)

Próbáljátok ki ti is, tök jó!:)

habonynorbi 2012.04.13. 22:43:47

@sur5al:
Nagyon tetszik a felfogásod és a kommented! Nekem ezekkel a bentragadósakkal csak akkor van bajom ha az M7-en jövök Bp-re és szinte teljesen üres a pálya. Szfehérvártól 3 sáv, de még egyszer mondom szinte üres a pálya, én jövök a külsőben ahogy kell 130as tempóval, a drága meg a középsőben álmodozik 100-110-zel. Ekkor két dolgot tehetek: vagy két sávváltás befelé és megelőzöm, majd újra kettő kifelé, vagy elhaladok mellette jobbról szabálytalanul. Az első megoldás a sokadik alkalomnál kicsit bosszantó, szabálytalankodni meg nem akarok! Tehát tessék jobbra tartani!!! Köszönöm!

sur5al 2012.04.13. 22:51:37

@kartervédő: Köszi. Persze, tessék. Én is azt teszem. Nem tartok fel senkit. Indokolatlanul pedig pláne.

Amit írtál az viszont elgondolkodtatott. Ugyanis nem a belső (elvileg vagy gyakorlatilag?) előzésre fenntartott sávról van szó, hanem a középsőből. Kedvemtől, forgalomtól mittomén mitől függően velem is előfordul, hogy ott krúzolok. 130 körül. Praktikus okból. Ugyanis átlagos vagy átlag alatti pálya telítettség esetén se a kamionok miatt, se a gyorshajtók miatt nem kell sávot váltanom.

Ez a középen haladás (megfelelő sebességgel) szerintem nem nagy gáz, de lehet, tévedek. Úgy emlékszem egyedül Belgiumban zavarta a közlekedő önkénteseket, de ott nagyon:)

habonynorbi 2012.04.13. 23:43:31

@sur5al:
Szerintem, ha a jobbratartast vesszuk alapul, akkor ki kell menni a kulsobe. A masik fele a dolognak, hogy ha 130al mesz, akkor nincs semmi baj. Az en problemam csak az, ha lassabban megy a kozepsoben a megengedettnel, ugy hogy a kulso ures. En ilyenkor szinte mindig kimegyek.

jelentéktelen alak 2012.04.14. 11:59:42

@sur5al: Nem értek egyet veled.
Elég sokat szoktam vezetni és autópályázni, nem csak Magyarországon. Gyakran fordulok elő több, mit 2 sávos pályán és szinte minden féle telítettségű pályát próbáltam már. Jellemzően a megengedett sebességet kihasználva igyekszem vezetni és a GPS-hez igazítom a tempómat, amit (ha a forgalom lehetővé és indokolttá teszi) tempomattal tartok.
De még sosem okozott gondot a sávváltás, hogy egy kamiont megelőzzek. Van úgy, hogy előbb kell kimennem, mint mennék, hogy a mögöttem jövő gyorsabbakat egyel beljebb tereljem, olyan is van, hogy sokkal tovább kell indexelnem, mint azt tenném üres úton, de mindig megoldható.
Nem tartom elfogadhatónak, hogy valaki ezen okból tartósan a belső sávban haladjon. Teljesen megértem azokat, akiket ez bosszant, bár ha valóban a megengedett maximális tempóval teszed ezt, akkor valószínűleg sosem érjük utol egymást, így engem nem bosszant. :-)

Csak egy érdekes adalék:
Pár hete itt Írországban hír volt, hogy változásért kiált az autóvezető képzés. A vezetők zömének nincsen meg a tudása az autópálya használathoz, hiszen nem is oktatják azt. Sokan élnek abban a tévhitben, hogy a külső (itt baloldali) sáv csak a lassú járműveknek van fenntartva, illetve ha EL AKAROD engedni a mögötted lévőt, akkor oda kell ki sorolni. Egyébként a belső sávban kell menni.
Eddig a hír.
hosszú értetlenkedésemre adott ez a hír választ, ugyanis nem értettem, amit napi szinten láttam. Akármilyen forgalomban, akármiylen sebességgel megy valaki a belső sávban. Utol éri a másik autó és lassít mögötte. Mikor már egy ideje vonatoznak, az első kimegy a külső sávba, a másik megelőzi és a lassabb vissza is megy a belsőbe.
Egyfajta fordított előzés. Nem azt mondom, hogy mindenki így tesz, mert az nem igaz. Még csak nem is általános a jelenség. De túl gyakori ahhoz, hogy véletlen legyen. A hír óta nem bosszant a dolog, csak röhögök.

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.04.14. 21:03:11

Mindenkinek a saját dolga életbevágó és halaszthatatlan, ezért legközelebb az igen tisztelt posztoló hívjon mentőt, vagy kérjen meg egy rendőrt hogy szirénázva menjen előtte!
Biztosan akadnak még empatikus rendőrök!
Gondolom ellenkező esetben ő sem mentené fel a beteg kutyájával a hátsó ülésen száguldozó potenciális tömeggyilkost!

sur5al 2012.04.14. 23:24:08

@jelentéktelen alak: Szerintem fuss neki újra. Olvasd el +1x. Egyetértünk ugyanis. Nem haladok a belső (gyorsabb) sávban ha a külső üres. Pont. Ha két kamion között üres csak, akkor sem (úgy értem, egyiket megelőzöm, majd messzebb feltűnik még egy, addig is kimegyek, hátha valaki zúzna).

Egyedül azon gondolkodtam itt hangosan, hogy a 3 vagy több sávos esetén a középsőben (nem belső, csak belsőbb) a legkényelmesebb haladni a megengedett max. sebességgel, mert így se jobbra, se balra nem kell sűrűn kitérni. Kartervédőnek igaza van, ki kéne ekkor is sorolni a legkülsőbe, nem mindig teszem meg. Hiba, de talán nem (nagyon) zavaró.

A másik részhez: asszem Bologna elkerülő egy jelentős részén a külső sávot tilos használni. Írja az LCD. A belső kettőben megy a forgalom. Bár ennek egy kézenfekvő oka is lehet: nincs leállósáv, ha jól emléxem. Megnézem legközelebb.

Vacakabb (régi 2 sávos pálya vagy csak autóút) esetén előfordul, hogy a külső szét van taposva, kátyús, foltozott vagy nyomvályús a kamionok miatt. A régi M7 is ilyen volt, de a Siena-Firenze gyorsforgalmi is jó példa erre. Ha nagyon gáz a külső ÉS nem akadályozok senkit, akkor a belsőben megyek (megengedett felett picivel) tartósan is akár. Közben folyamatosan szemmel tartom a 3 tükröt* és húzok le, ha feltűnik egy elfogó vadász.

*Ja, az enyémen 3 is van és használni sem szégyenlem:) A héten láttam egy zsír új Puntót, csigatempóban, behajtott két oldalsó tükörrel csoszogott. Hja kérem Francesco Leoni (Kovács János) megvette élete második autóját...

jelentéktelen alak 2012.04.14. 23:58:09

@sur5al: Valóban én hibáztam, nem kellett volna a két különböző témát egy hozzá szólásba tenni, félre érthető voltam.

Az írásom első fele csak a reagálás a Te írásodra.
Abban írom, hogy nem tartom elegendő indoknak, azt, hogy valakinek nincsen kedve többször sávot váltani és ezért használja a középső sávot. Igen, van ennél veszélyesebb és bosszantóbb szabálysértés, de ez is szabálysértés, ráadásul -véleményem szerint teljesen felesleges. Olyannak tartom, mint mikor valaki a megengedett maximális tempónál mindig gyorsabb 10%-al. Nem dől össze tőle a világ, szinte biztos meg sem büntetik miatta, de annyira keveset nyer vele, hogy azért meg sem éri szabályt sérteni. Teszik mégis sokan, talán mert vagányabbnak érzik magukat úgy.
Véleményem szerint Te is CSAK mentálisan nyersz azzal, ha nem tartasz jobbra.
Mint írtam, engem nem tudnál vele zavarni, hiszen Te is, én is megengedett maximális sebességgel szoktunk haladni, így kizárt bármelyikünk is utolérje a másikat. De ettől, még nem tudom osztani a nézeteidet ezzel kapcsolatban.

Írásom második fele, csak eszembe jutott olvasva a soraidat, semmi köze ahhoz, amit írtál. Így nem is arra reagáltam, csak megemlítettem.

Bocs, ha félre érthető voltam.

sur5al 2012.04.15. 00:28:19

@jelentéktelen alak: Semmi gond, egyetértünk teljesen. Úgy értem, neked van igazad:) Tudom, hogy nem szabályos, de talán még belefér. Nem érzem akadályozásnak ha 130-al haladva a 160-al utolérő nem tud a középsőben továbbcsörtetni, hanem be kell ugrania a belsőbe amíg megelőz engem. Igen, igazatok van, ha külsőben van hely, menjek inkább ott 130-al, de mégis, nekem valahogy így egyszerűbb.

Miért? A hosszabb utakat szinte kizárólag éjszaka abszolválom, így számomra gyakorlati nyeresége is van a dolognak. Kamionok mindig vannak, esetleg előzik is egymást, ezért jól elvagyok a középsőben és néha átmenetileg a belsőben. Nem tartok fel senkit. Ha nagyobb a forgalom ÉS lassabban haladok, mint a megengedett, akkor rendszerint átmegyek kamion módba és a szélsőt választom, amíg egy lassabbat ki nem kell kerülnöm.

Végig 3+ sávos pályáról beszéltem, ok? Ha a középsőben haladok tartósan, még mindig VAN egy sáv, amin szabályosan le tud előzni a gyorsabb. 2 sáv esetén ez nincs meg, ha a belsőben halad(nék) különösebb indok nélkül.

Írországról: Tudom, hogy nem ahhoz volt köze, csak nekem meg arról jutott eszembe, hogy van, ahol alapja van a dolognak. Persze csak tükörrel, odafigyeléssel. Egyébként "bennragadni" figyelmetlenség ill. bunkóság, de ezt már kitárgyaltuk.

Az eredeti posztra: bár nem ismerünk minden körülményt, de én sem siettem volna a kamionok közé. Ha a megengedett 80-nál a 80-as kamionokat 90-el előzöm éppen és egy bunkó* 160-al le akar tolni, nem hatódom meg. Befejezem az előzést és megyek a külsőbe. Addig meg csigavér. Nem ugrom a kamionok közé (bár jó a fékem és könnyen vissza is tudok gyorsítani) és nem tolom fel átmenetileg sem 160-ra (bár bírja a gép 200-ig), csak hogy a poszter lassítás nélkül száguldhasson. Sorry vagyok.

*Önmagát pozícionálta azzal, hogy egyáltalán az felmerült benne, hogy engem most le kéne tolnia. Nem az a gond, hogy 160, meg nagy fekete terepsz@r. Dontcare. Az a gond, hogy ott akar 160-al menni, ahol képtelenség. Úgy értem 80-as táblánál 90-el előzőt akar előzni és nincs több sáv befelé...

golyós · http://indafoto.hu/bowlingcamps 2012.04.15. 13:08:39

@jelentéktelen alak: szerintem a vezetők többségének fogalma sincs a jobbra tartási kötelezettségről, annyit tudnak hogy mikor a Budaőrsi úton az osztyapenkónál vannak, a jobb kettes sáv vezet fel az Erzsébet-hídra, a két belső meg a Petőfi hídra. Ha tudnak már Érdnél besorolnak, hogy kisebb legyen a sávváltással járó stressz.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása