Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Felesleges-e a regisztrációs matrica?

2012.04.17. 07:38 :: Don Blasius

Bármi újítást vezetnek be nálunk, azt mindig sikerül kicsit elbonyolítani. Amikor elkezdték kiadni az EU-s rendszámokat, sokan nem értették, minek ez a címke a szélvédő jobb alsó sarkában. Vilmos utánanézett a jogszabálynak, mégsem talált rá ésszerű magyarázatot. Egyes autógyártók már eleve belegravírozzák a szélvédőbe az alvázszámot, ennek több értelmét látom, mint holmi matricáknak. Arról nem is beszélve, hogy amíg csak az első darab rendszámtábla vész el, azt még lehet pótolni, de ezt a kis matricát már nem, helyette új rendszám, új forgalmi kell.

Szándékos a jogalkotói félrevezetés?

Egy kormányrendeletben a kormánytisztviselők mást írnak le, mint ami a valóság: a gépjárművek első szélvédőjére ragasztott matricáról azt állítják, hogy az azon látható vonalkód a gépjármű rendszámát tartalmazza, holott abból a vonalkódból kiolvasható a gépjármű alvázszáma! 

Ezt azért gondolom, mert egyszer egy tévé műsorban hallottam egy erre utaló félmondatot szokatlanul talányos befejezéssel, miszerint azt nem árulhatja el a nyilatkozó, hogy milyen módon, de az alvázszám - arra szakavatott ember számára - megtudható.

Majd egy közterület felügyelő saját szájába harapott, amikor hirtelen befejezte - az alvázszám külső jelzéséről szóló - félig kimondott mondatát...

Azt gondolom, hogy a jogszabály készítői nem akarták a nyilvánosság elé tárni azt, hogy a gépjármű felnyitása nélkül is megállapítható annak az alvázszáma. Az alvázszám megjelenítésének lehetőségét pedig trükkösen elrejtették egy olyan jogszabályban, ami az új típusú rendszámtábla valódiságát igazoló regisztrációs matricáról szól.

címke.JPG

Adódó kérdések:

. Ki a megtéveszteni kívánt célcsoport? A gengszterek úgy is tudják, az átlagembert pedig nem érdekli...

 

Hogy a fenébe nem észlelték a jogszabály szövegezői, és a jogszabály ellenőrzésekor sem derült ki, hogy mennyire értelmetlen és indokolatlan dolog a jól olvasható rendszámot megismételni még a rosszabbul olvasható vonalkód formájában is?

A jogszabály készítői úgy gondolhatták, hogy ha kiderülne, majd elírásra hivatkozva mentesülnek a felelősségre vonás alól?

Itt olvasható a Kormányrendelet:

Ebben a kormányrendeletben az a félrevezető közlés olvasható, hogy a gépjármű regisztrációs matricán a vonalkód a gépjármű rendszámát tartalmazza.
Tényszerűen a 4.pont így hangozna: A vonalkód a gépjármű alvázszámát tartalmazza.

"12. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez:
A regisztrációs matrica tartalmi elemei

  1. EU felségjelzés (Európai Uniós zászlót jelképező kék mezőben 12 db sárga csillag)
  2. A Magyarország államjelzése (H)
  3. A Magyarország hivatalos címere
  4. A jármű rendszámát tartalmazó vonalkód
  5. A jármű rendszáma
  6. A regisztrációs matrica egyedi sorszáma"

77 komment

Címkék: rendszám autó okmányiroda lehúzás jogász közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pdw (törölt) 2012.04.17. 07:49:19

Ha nem lenne az a macera ami cserelt szelvedo utan van a matrica miatt, ez pont a "leszarom" kategoria lenne :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.04.17. 07:54:35

"Azt gondolom, hogy a jogszabály készítői nem akarták a nyilvánosság elé tárni azt, hogy a gépjármű felnyitása nélkül is megállapítható annak az alvázszáma."

nem kevés autó van, ahol a szélvédő alján, a műszerfalon ott figyel az alvázszám...

amúgy tényleg nem tudom, mi értelme van ennek a matricának.

Muffinka 2012.04.17. 08:56:43

Tévedés a matricát is lehet pótolni. Csak az okmányirodásnak macerás az utánjárás. A matrica számot le lehet kérni, az alapján lehet pótolni.

A matricában biztos nincs benne az alvázszám, mivel az előre legyártott, autótól függetlenül.
Mikor forgalomba helyeznek egy autót vagy átrendszámoznak, semmit sem csinálnak a matricával.

D4D 2012.04.17. 09:05:40

A Trafi le tudja olvasnia matricát is, azaz első rendszám hiányában is bírságolható a delikvens.

Macskond 2012.04.17. 09:22:23

Ez a matrica arra jó, hogy például az unokatesómat megbüntessék a hiánya miatt, mert szévédő csere után eszébe nem jutott hogy ennek jelentősége van.
Erre közúti ellenőrzéskor elvették a forgalmiját a matrica hiánya miatt..

Nóóóórrrmáális ??
Tényleg semmi értelme. És valóban a legtöbb új autón enélkül is leolvasható az _igazi_ alvázszám.

indapass90210 2012.04.17. 09:23:15

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: az szerintem ki van csukva. Nincs azokban annyira jó optika.

RaveAcE 2012.04.17. 09:25:29

A környezetvédelmi matrica is felesleges ennyi erővel, mert a fakabát kikeresheti a nyilvántartásból.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2012.04.17. 09:28:11

@RaveAcE: Tulajdonképpen a XXI. században valóban feleslegesnek tűnik.

indapass90210 2012.04.17. 09:31:31

@RaveAcE: sőt, a forgalmi+törzskönyv is felesleges, elvégre azok az adatok is benne vannak a nyilvántartásban.

Igazából egy szimpla csipkártya elég lenne offline üzemmódhoz: tulaj adatai, alvázszám. A többi cucc meg a csipen.

1kutya 2012.04.17. 09:44:40

@Dövan: áhhh... hol élsz te? lassan kutyabőrre írt menlevelet kapunk (természetesen rovásírással), nemhogy csipp, meg kártya...

Gonoszkistörpe 2012.04.17. 09:53:31

Nekem cserélték a szélvédőmet és egyszerűen át ragasztották a matricát. Korábban három napig jártam utána az önkormányzatnál hogy legyártassanak egy új matricát a megfelelő rendszámmal. Azt mondta az üveges hogy mostanra van egy technika amivel át lehet ragasztani. No akkor valóban mi értelme van oda ragasztják ahova akarják és nem hiszem hogy csak az üvegesek ismerik a technológiát:))

EddieCivic4g 2012.04.17. 10:33:39

@1kutya: Dehogyis! Lesz chip. Meg kártya, amivel igazolod a chip eredetiségét. A chippel igazolod, hogy eredeti a kutyabőr. És persze közjegyző által hitelesített fordítás a rovásíráshoz.
De igazán nem szeretnék ötleteket adni...

yanc 2012.04.17. 10:39:05

Állj, állj!
Úgyérzem zavar támadt az erőben.
Az alvázszám rengeteg autónál ott van a szélvédő tövében egy kis plaketten, valószínűleg a nyilatkozó erre gondolt. Ennek semmi köze a regisztrációs matricához..

Skodakék Fábia 2012.04.17. 10:44:42

@Gonoszkistörpe: be kell rakni a csomagtartóba a régi szélvédőt és közúti ellenőrzésnél bemutatni
mi ebben olyan bonyolult?

[mike] 2012.04.17. 11:01:02

Steinberg ügynök ráadásul még hasbeszélő is ! :D

Jokkura 2012.04.17. 11:02:10

Röviden: Autósadó egyik formája.
Meg a csinyovnyik-állomány bevételének a fenntartása és káosz-képzés.

jaty 2012.04.17. 11:04:42

Miért nem lehet pótolni a matricát??? Szélvédőcserémnél, bementem az Okmányirodába a lekapart matrica darabjaival, és egy héten belül megvolt a másik matrica, anno 2500 pénzembe fájt. Miért kell baromságokat írogatni???

jaty 2012.04.17. 11:10:04

@Gonoszkistörpe: Azt át nem ragasztod barátom, olyan a matrica anyaga mint anno a pályamatricáé volt,ha elkezded lehúzni először a kék körvonalról maradnak a szélvédőn kis kocskák milliói, majd a rendszám betüjénél ismétlődik meg ugyanez.Szándékosan így csináták, hogy ne lehessen ide oda ragasztgatni. HA neked mégis sikerült leszedni szakadás, nyúlás nélkül, és átragasztottad,és ha a jard észreveszi, menni fog a bünti, sajnos bizos lehetsz benne.

Skodakék Fábia 2012.04.17. 11:13:35

@jaty: lehet hogy kivágta üvegestől és ráragasztotta pillanatragasztóval
mit izélgeted, biztos nem lódítana itten...

Guszty 2012.04.17. 11:22:11

@jaty: Ehhez képest amikor szélvédőt cseréltek a céges autón, simán átragasztották a matricát az új szélvédőre. MOndjuk kicsit pöndörödik a széle :-)

The_Goat 2012.04.17. 11:36:11

Ez ügyben egyszer már reklamáltam, de csak a jogszabályt idézték a válaszban
Viszont ha más EU országban nincs ilyen akkor ez diszkriminál mert miért kell matrica amikor máshol az EUban nem. Plusz fizetni érte, plusz utánajárni ha a szélvédő törik, stb.

ez megint egyfajta lehúzás magyar módra.

Jaffar 2012.04.17. 11:44:56

@xaba99:
"nem kevés autó van, ahol a szélvédő alján, a műszerfalon ott figyel az alvázszám..."

Amit ugye még vizsgáztatáskor sem fogadnak el, mert nekik akkoris a beütött alvázszám kell.

Az egész matricázás eleve hülyeség, arról nem is beszélve, hogy undorítóan néz ki az elsö szélvédön, ráadásul a funkciója gyakorlatilag nulla.

Gera 2012.04.17. 12:09:04

@jaty: Az illető elmondta, hogy mi _történt_ vele, miért kell meghazudtolni? Mi egy Crafteren cseréltünk szélvédőt és simán átragasztották úgy, hogy nem látok semmi hibát.

Gera 2012.04.17. 12:12:21

@jaty: Azt még kifejthetnéd, hogy ha _sikerült_ leszedni és átragasztani sérülés nélkül, akkor hogy veszi észre a rendőr.

poa ogapo 2012.04.17. 12:24:10

Ez mind semmi! Tegnap román csatahajók horgonyoztak a Parlament előtt.

KevinMulder 2012.04.17. 12:48:37

@The_Goat: Ausztria. Ott a műszaki vizsga papírja (fehér) van mindig a bal felső sarokban. Ha szélvédőcsere van, akkor azt is kell cserélni.

jaty 2012.04.17. 12:55:00

@Gera: Úgy hogy nem sikerül leszedni sérülés nélkül, így tervezték. Ezek a dumák mind kamusak. Több mint 10 évet dolgoztam Egy Honda szalomban, jópárszáz matricát felragasztottam, a szerelőink jópárszor próbálkoztak vele, hogy leszedjék, jómagam is egy egy félresikerült ragasztást követően sikertelenül. Okmányiroda, és ott csere, egyáltalán nem macerás a dolog. Ez egy felesleges Post volt. De felőlem ha valaki ragaszkodik hozzá, hogy leszedte legyen úgy. HA meg át is ragasztotta hurrá. HA meg megbüntetik érte az ő dolga. CSak olyankor szoktak jönni a nagyokos kommentek, hogy jogtalanul büntettek meg ajajajaj

jaty 2012.04.17. 12:59:08

A matricán sehol sem szerepel az alvázszám, lévén azt a plakett Kft gyártja a rendszámokkal együtt és egy átlátszó nejlonba van csomagolva a két rendszámmal. Amikor az első forgalomba helyezésnél az okmányirodába eljut a delikvens, akkor a több száz rendszám közül kap egy párat, meg a matricát amin a rendszám szerepel alvázszám sehol. Így a rendelet teljsen helyeen lett megfogalmabva.Ki az az idióta aki ezt a cikket írta???

Archie the inventor 2012.04.17. 13:31:02

@Dövan: És még a brifkóban is több hely maradna...

Jaffar 2012.04.17. 13:34:55

@jaty:
Hidd el, hogy le lehet szedni. Persz csak az tegye, aki ért hozzá :P
Az osztrák autópályamatricámat (az is elvileg leszedhetetlen) is lekapták secperc alatt, majd átrakták az új szélvédöre.

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2012.04.17. 13:40:55

OFF:

ha egy időtlen idők óta ingyenes parkolózónát fizetőssé tesznek, azt hol szokták előre meghirdetni/jelezni?

vasárnap leparkoltam a szokott helyre a kocsit, erre ma láttam meg véletlenül, hogy már ott figyel 2 mikuláscsomag, egy tegnapról, egy máról.. ha nem megyek arra mondjuk a pénteki hazautamig, akkor telerakták volna az egészet? kicsit kiábrándító...

Gera 2012.04.17. 13:47:02

@jaty: Hát ez beszarás b+, így látatlanul belemondod a pofámba, hogy hazudok?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2012.04.17. 13:52:37

A mindig lehülyézett amerikaiaknál, és néhány európai gyártónál is olvasható az alvázszám a szélvédő bal alsó sarkánál. Úgy van kialakítva, hogy csak roncsolással lehet eltávolítani, vagy megváltoztatni. Ha ezt tennék előírássá, mint az amcsik, akkor nem lenne szükség ilyen hülye matricákra. Ez az egész csak arra megy ki, hogy néhány haver jól járhasson.
Amikor bevezették, arra hivatkoztak, hogy az EU követeli meg ezt is. Azóta nézem az EU országaiból érkező autókat, de ilyen matricát egyiken sem látok.

D4D 2012.04.17. 13:54:54

@Dövan:

Zsaru mondta. Nem mindegyik készülék képes rá.

D4D 2012.04.17. 13:59:31

@Jaffar:

Az osztrák autópályamatricámat (az is elvileg leszedhetetlen) is lekapták secperc alatt, majd átrakták az új szélvédöre.

Ha celluxal tetted fel, akkor persze.

Jaffar 2012.04.17. 14:02:04

@The Lonewolf:

A lengyeleknél is van ilyen, ettöl függetlenül semmi ilyesmit nem ír elö az EU. Engem leginkább az zavar, hogy a matrica igazából nem jó semmire. Önmagában nem elég, mert kell a forgalmi + törzskönyv, akkor meg minek? Egyetlen pozitívuma, hogy ahány autó, annyi féleképpen néz ki ezzel a baszott matricával. Hányadék az egész. Eggyel több lehúzás, Magyarisztán.

Jaffar 2012.04.17. 14:04:58

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--:

NEM! Rendesen fenn van, ahogy kell, miután az éves matrica van fenn. Ettöl függetlenül amikor Sopronban kicseréltettem a szélvédöt, átrakták azt is, ráadásul nem láttad utána, hogy valami baja is lenne. Mielött kioktatnál, azt is tudom, hogy ingyen adnak egy plusz matricát az osztrákok, ha bizonyítod, hogy szélvédöcseréd volt.

yxcvbnma 2012.04.17. 14:06:52

@jaty:

A céges kocsin két szélvédőcserét is megcsináltak. Mindkét esetben átmentették a matricát.

Nem tudom, hogy nektek miért nem sikerült sose, de azok autóüvegesek ahova kellett vinni a kocsit, azoknak eddig mindig összejött:)

prérikutya 2012.04.17. 14:21:07

@yxcvbnma: Attól, hogy Te laikusként nem veszed észre, attól még a rendőr simán kiszúrja.

Egyébként pedig szívesen megnézném, hogy hogyan néz ki, dobhatnál róla egy fényképet...:-)

A másik, hogy nem kell kiragasztva lennie, csak fel kell tudni mutatni, ha kérik. Tehát sok értelme nincs.

Jaffar 2012.04.17. 14:34:37

@prérikutya:

Bárki megnézheti, hogy hogyan szedik le a matricát egy szélvédöcserével foglalkozó cégnél. Gondolom vagy lemelegítik, vagy van egy speckó oldószer, nem figyeltem, mert nem igazán érdekel. A lényeg, hogy azt a matricát, amit amúgy minimum 8-10 darabban lehet leszedni, azt ök úgy leszedik, hogy nincs rajta sérülés. A fényképet meg felesleges csinálni róla, mert még egy makrófelvételen sem látnál különbséget.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.04.17. 14:47:46

326/2011. korm. r.:
55. § (1) Az új típusú rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica személygépjármű, tehergépjármű, autóbusz és vontató járműnyilvántartásba történő vételét és a hatósági jelzés valódiságát igazolja.

---

ezzel csak az a baj, hogy a nyilvántartásban olyan járművek is vannak, amelyeknek sose volt és sose lesz regmatricájuk.

Krumpli 2012.04.17. 14:49:42

Ez EU-s baromság. Akkor kezdték el amikor csatlakoztunk, és úgy rémlik, hogy más EU országból érkező autón is láttam már. (bár ettől még mindíg értelmetlennek tűnik)

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.17. 15:39:27

@Krumpli: Igen,a 2004 utáni verdák kapták már,miután beléptünk.

Engem nem érint,mert nekünk még régi rendszámunk van,meg szerintem nem mostanában fogok újabb kocsit venni. Szerintem hamrabb fogok megdögelni végelgyengülésben.

Gera 2012.04.17. 16:09:28

@prérikutya: Ebédnél direkt megnéztem, teljesen faszán néz ki a crafteren a matrica, nem gyűrött és nem hiányzik róla semmi. Nem tudom a rendőr mit nézegetne rajta.

oleszt 2012.04.17. 16:11:15

@Macskond: És az ellenőrzés meg a büntetés arra jó, hogy elkapják azokat akik rendszámot lopnak lopott autóra. Ugyanis a mi autónkról csak a rendszámot lopták le egy este, amit reggel vettem észre, mikor rohantam volna dolgozni. Teljesen szakszerűen kivették a keretből, bele tudtuk tenni az újat. Még jó, hogy volt másik autó amivel rohanhattam, és a férjem meg elintézte a feljelentést. És utána gyorsan kötöttünk egy Casco-t, hátha egy pár hét múlva a kocsit is viszik, de az nem kellett. Vagyis a rendszámmal szépen kivittek éjszaka egy hasonló korú, jobb lopott autót külföldre. Most már csak röhögök rajta, de akkor teljesen felháborodtam, és örülök neki, hogy ezt tényleg ellenőrzik, nem csak kifizettetik :) Azt nem gondolnám, hogy a motorszám van benne elrejtve. És eszembe sem jutott, hogy rendszám tolvajok is vannak, míg velem meg nem történt a fenti eset.

oleszt 2012.04.17. 16:13:06

Ja, a régi még nem EU-s rendszám volt, tehát nem volt hozzá ellenőrző matrica, de mostmár az újat nem lopják le (remélem).

D4D 2012.04.17. 19:40:42

@Jaffar: Idén próbálkoztam a negyedik fajta oldószerrel, és megint maradt nyoma a tavalyinak.

D4D 2012.04.17. 19:42:48

@(---Flúgos Buszos---):

Vagy nagyon jó verdád van, vagy nagyon koros vagy.

RaveAcE 2012.04.17. 21:28:45

@Jaffar: Már miért ragasztod fel? Megnyalod, oszt ottmarad. Hazafele meg a határmenti benzinkúton eladod féláron.

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.17. 23:26:20

@D4D --x-- Ok nélkül bannoltak a TComment-ről --x--: 1,2-es G Astra. Aki ért a kocsikról,az úgyis kívülről megmondja a kipufogó dobról,meg a jelzésekről,hogy nem tétel a kocsi.

Mostmár amúgyis kevesebbet járok kocsival,marad a busz,meg a bicikli.

Első időkben nagyon utáltam a kocsit,hogy gyenge,de mostmár megtanultam,hogy mit szeret,és hogy lehet vele menni "dinamikusan".
Országúton meg 80-90-es tempóval finomkodva meg áll 5 literben,vegyesben meg 5,5-6 liter.

Télen azért nem eszik sokkal többet,mert mélygarázsban áll,így alapból 10 fokos vízzel indul,így hamarabb be tud melegedni.Így nem megy fölöslegesen az automata szivató. 2001-es.
(bekamillázták,hogy a környékünkön egy pap vette anno 1. tulajként,mi a meg a 3.-ak vagyunk :)))) )

dr. Bubó 2012.04.18. 06:07:56

minden qva jogszabályt és hivatalt el kell törölni...
hitvány és kaotikus... nem működik az álam...

@poa ogapo: "Ez mind semmi! Tegnap román csatahajók horgonyoztak a Parlament előtt. "

végre megjöttek a felszabadító erők...

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.04.18. 16:21:47

Üdv
Miféle matricárol beszéltek itt?
Nekem semmiféle matrica nincs

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.04.18. 16:23:06

@dr. Bubó:
Áh, monitorlázadás az , majd a TEK leveri őket mint '19ben KunBéla

KÁKÁVÉ 2012.04.18. 21:29:18

@jaty: A regisztrációs matrica az új típusú rendszámot hitelesíti. A matrica megléte nélkül a rendszám érvénytelen. Rendőri kérésre, ha nem lenne kiragasztva, a helyszínen be lehet mutatni, az egyenértékű azzal, ha ki lenne ragasztva. Hallottam már én is, hogy levehető egyben, de nekem nem sikerült. Akkor gyártják újra, ha a vonalkód, vagy a rendszém olvasható rajta.
Miért ne lehetne, hogy benne van az alvázszám?
A rendszámot nem a boltban vesszük le a polcról, a hatóságnak tudnia kell PONTOSAN, hogy milyen autóra szerelik azt fel.
SZERINTEM TUTI, HOGY BENNE VAN AZ ALVÁZSZÁM.
Ha nem így van, akkor miért szerepel kétszer is a rendszám a matricán?

Reggie 2012.04.18. 21:58:07

@KÁKÁVÉ: Az alvazszammal egy kozponti adatbazisban van osszerendelve. Ez a benne van az alvazszam olyan badarsag, mint azt allitani, hogy a kinai gyarto ugy gyartja a 10 forintos hajcsatot, hogy a vonalkodjaban benne van a tesco-s ar forintban...

KÁKÁVÉ 2012.04.18. 22:05:01

@jaty: az én autóm egy Suzuki Splash, szalonban vettem, nem válogathattam a rendszámok között, és lefogadnám, hogy a matricán a vonalkód az alvázszámot rejti!
Egy közterület-felügyelöi intézkedéskor felelősségre vont a felügyelö, hogy miért távplítottam el az alvázszámot, és a regisztrációs matrica hült helyére mutatott?
Szerinted ez mit jelent?

KÁKÁVÉ 2012.04.18. 22:11:25

Megkérdeztem egy jogászt: ha a matrica nem a jogszabály előirásai szerint készül (tehát ha a vonalkód nem csak a rendszámot rejti), akkor a matrica az érvénytelen, és nem a jogszabály szövege a hibás.
LEHET, HOGY SOKSZÁZEZER RENDSZÁM ÉRVÉNYTELEN?

KÁKÁVÉ 2012.04.18. 22:17:30

@Reggie: Badarságnak gondolod...
Akkor értelmezd a 22:05:01-es beírásomat
Akkor magyarázd meg azt, hogy a matricán miért kell vonalkód formájában megismételni azt, ami egyszer már jól láthatóan fel van tüntetve rajta. Miért, ha nincs mögötte más egyéb információ?

Reggie 2012.04.19. 02:23:44

@KÁKÁVÉ: Mert a vonalkodott konnyebb beolvasni vonalkodolvasoval, mint egy kepet analizalni, hogy szamokat/betuket beolvassak? Pont erre van kitalalva a vonalkod, de ha ketelkedsz, fogj egy telot es olvasd be vele a vonalkodot.

D4D 2012.04.19. 06:40:45

@KÁKÁVÉ:

miért távplítottam el az alvázszámot, és a regisztrációs matrica hült helyére mutatott?
Szerinted ez mit jelent?

-. Ez azt jelenti, hogy a KTF buta.

(---Flúgos Buszos---) 2012.04.19. 13:44:04

@KÁKÁVÉ: Mikor a kis polskimra kérek új MCZ-s rendszámot,akkor azt a hölgy ott helyben hogy fogja tudni a matricába beleégetni a polák alvázszámát???

Ott gyártják az okmányirodában szerinted?? KUKA ne légy.

KÁKÁVÉ 2012.04.19. 13:52:43

@D4D:
Á, a ktf pontosan tudta, hogy mit beszél, és miért mutat a szélvédő jobb alsó sarkára!Előtte egy hónappal szélvédőcserém volt, levették a matricát, még használható állapotban a kezembe adták. Azóta a kesztyűtartóban tartom. Megmutattam neki, de semmit sem szólt, és hiába faggatam arról, amit előzőleg mondott az alvázszám levételéről. Kerülte a konkrét választ.
Hidd el, pontosan tudta, hogy mit mondott és én is. Nekem akkor vált biztossá, amikor helyesbített, hogy nem is alvázszámról, hanem regisztrációs matricáról beszélt.

KÁKÁVÉ 2012.04.19. 17:03:44

Hogyan kéred az új rendszámot? Bemész, és egyből megkapod? Szerintem nem. Gondolom írásban kell jelezned, és majd értesítenek, ha megjött.
Nem tudja valaki, hogyan lehet rendszámot kérni????

KÁKÁVÉ 2012.04.19. 18:12:22

@Reggie: Azt mondod, hogy Te beolvastad a vonalkódot, és eredményül megkaptad a rendszámot? Más nem volt rajta a rendszámon kívül?

Reggie 2012.04.19. 21:11:45

@KÁKÁVÉ: Igen, csinald meg te is.

KÁKÁVÉ 2012.04.19. 21:44:34

@Reggie: Nekem Androidos telóm van, azzal hogyan kell?
Másmilyent is tudok szerezni, írdd le, hogyan kell!
Köszi

Reggie 2012.04.19. 22:01:14

@KÁKÁVÉ: Van vonalkod beolvaso app. Pl.: "https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.zxing.client.android&hl=en"

D4D 2012.04.19. 22:11:29

@KÁKÁVÉ:

Az okmányban garmadában álla rendszám.

Semmit nem kell jelezned, odamész, kapsz egyet.

Timnorc 2012.04.20. 18:47:17

"amíg csak az első darab rendszámtábla vész el, azt még lehet pótolni, de ezt a kis matricát már nem, helyette új rendszám, új forgalmi kell"

Könnyebb vigyázni a szélvédőn lévő matricára, mint a rendszámtáblára.

Kettő konkrét példa kettő különböző létező autóval kapcsolatban:

1) Kétszer cseréltek szélvédőt az utóbbi időben, és még a második alkalommal is át lehetett ragasztani a matricát.

2) A másik esetben a levételkor a matrica megsérült. Vidéki, néhány ezres kisvárosban (noha az érintett nem ott lakik) a kérelemben nyilatkozat a meglévő matrica számáról, 2 hét után ezer-valahány-száz Ft, és kész is.

KÁKÁVÉ 2012.04.20. 20:13:19

@Reggie: Sikerült, csakugyan három betű, három szám, kötöjel nélkül.

KÁKÁVÉ 2012.04.20. 20:18:59

@Timnorc: igaz, elég nyilatkozni a matrica meglétéről, viszont be kell diktálni a rajta lévő számsort, és akkor legyártják.

amenta 2013.03.03. 01:12:07

POntosan ugyanígy kinéző matrica van a lengyeleknél is. Értelmét én sem tudom. Viszont én is szedtem már le SAJÁT KEZŰLEG, és lejött egyben.

0gábor 2013.03.24. 22:31:27

Beolvastam egy ilyen matricát és a rendszámot
írta ki a monitorra, úgy hogy nyugi!
DE! Nekem még a régi rendszámom van, nem az
EU-s és gondolom még több százezer autón!
Azokkal mi a helyzet?
Mert matrica az nincs!
Akkor most minekünk a jobb, mert nem tudnak
a hiánya miatt baszogatni?
Vagy annak jobb akinek van, mert annak már nem
kell utólag fizetnie érte?!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása