Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Végigbüntették a Verseny utcát

2012.10.01. 07:42 :: Don Blasius

A posztban szereplő helyszín valószínűleg már kínálta magát arra, hogy a hatóságiak meglátogassák. Ellentétben asdf-fel én úgy gondolom, hogy a szóban forgó szakasz bizony járda, még akkor is, ha kockaköves és nem nagyon járnak rajta gyalogosok. Tehát KRESZ szerint itt valóban tilos parkolni, így akár a büntetés érthető is, hiába volt ez már több éve bevett szokás. Már megszokhattuk, hogy máshol ennél enyhébbnek minősülő esetekben helyből kerékbilincs a "jutalom", szóval célszerű itt és hasonló gyanús helyeken is inkább biztos szabályos helyet keresni, még akkor is, ha ez sajnos egyre nehezebb.

A Keletibe tartottam buszon, amikor láttam, hogy a Verseny utca közepén villogós autó, meg emberek vannak az úttesten (oka: esemény van). Elhaladva mellettük kiderült, hogy közterületesek. Gondoltam, a "szokásos" köcsögösködés, hogy a menetiránnyal szemben állókat büntették végig.

Verseny u. 01.jpg

De nem, mindegyik autón ott figyelt a cédula, amely az út - kép szerinti - jobb oldalán állt. Aztán több dolgon filóztam. Egyrészt, hogy itt, a többemeletes társasházak környékén, parkolóhelyekkel rendkívül jól ellátott helyen ugyan kinek ártottak a MÁV Gépészet oldalában álló autók?

Verseny u. 02.jpg

Verseny u. 03.jpg

Sőt, mivel se nem járda, se nem zöldterület a parkolásra használt kockaköves rész, egyáltalán, tilos-e ott parkolni, vagy csak az én KRESZ ismereteim hiányosak? Azt a verziót, hogy - fizető övezet lévén - kivétel nélkül mindegyiknek (10-15 autó) lejárt a parkolócédulája, -annak csekély valószínűsége miatt- elvetettem.

311 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás kresz belváros járda közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2012.10.02. 12:59:48

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

"csinaltak volna meg mint az M2-t, az gyorsforgalmi ut es akkor nem kellenek az alagutak sem hiszen arra a par helyre kirakhattak volna a 90es tablat... osszesen +5 perc lett volna"

- Csak szólok: Az alagutakban most is 90 a limit.

Perillustris 2012.10.02. 13:01:09

@Gergő77: @mpreston: A járdák többségének paraméterei nem teszik alkalmassá azokat parkolónak, tehát a szélesség csak egy dolog. Jól látható ez azokon a helyeken, ahol rendszeresen szabálytalanul a járdára állva parkolnak a kocsik: berepedezett, töredezett aszfalt, nyomvájú, keréknyomok, stb.

Ahol pedig kétoldali szabályos parkolás mellett nem fér el egy autó középen, ott az egyik oldalon igenis tiltani kell a megállást.

babo_ 2012.10.02. 13:14:17

@qwertzu: Nyilvánvaló, mint ahogyan az egyirányú utca sem egyirányú amikor nem jár rajta senki, hiszen az útnak nincs iránya....logikus

qwertzu 2012.10.02. 13:27:56

@babo_: Mintha árnyalatnyi iróniát fedeznék fel az írásodban. Az egyirányú utca természetesen mindig egyirányú. A táblák definiálják az irányt.

De amúgy szívesen megtudnám tőled, hogy a pesti Rákóczi útnak, melyik a menetirány szerinti jobb oldala.

maps.google.com/maps?q=Budapest,+R%C3%A1k%C3%B3czi+%C3%BAt&hl=hu&ie=UTF8&sll=47.495458,19.059305&sspn=0.05138,0.126686&hnear=Budapest,+R%C3%A1k%C3%B3czi+%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&t=m&z=16

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.02. 13:37:40

@ex-dr. vuk: Hogy észrevegye magát.. Nevelés. :S

@D4D: Az is megvan, hogy van olyan alagút, amihez egy k*nagy emelkedőn kell felmenni? :D

Perillustris 2012.10.02. 13:43:03

@qwertzu: Így van. Például ezért nem használható az "óramutató járása szerint" kifejezés. Hiszen manapság már a digitális kijelzőkről olvassuk le az időt, nem beszélve arról, hogy ha a hagyományos óra lemerül, akkor a mutatók megállnak, s megszűnik a járása, ezért a kifejezés ugyancsak értelmetlenné válik.

GYK: ezen már nem először pörögsz, s nem először készteted homlokráncolásra a hozzászólókat. Rajtad kívül tulajdonképpen mindenkinek egyértelmű a szabály, és annak értelmezése.

qwertzu 2012.10.02. 13:52:14

@Perillustris: Persze hogy pörgök rajta. Azért büntetnek, mert egy álló tárgynak nem megfelelő a menetiránya.

Lehet, hogy sokan ráncolják a homlokukat, de
1. Még senki nem tudott értelmes definíciót adni álló jármű menetirányára.
2. Te se tudod megmondani, hogy üres útnak melyik a menetirány szerinti jobb oldala. Vagy igen?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.10.02. 14:15:40

@qwertzu: "2. Te se tudod megmondani, hogy üres útnak melyik a menetirány szerinti jobb oldala. Vagy igen?"

1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
.
.
.
d) A menetirány szerinti jobb oldal: az úttestnek az a része, amely - a menetirányt tekintve - az úttest útburkolati jellel megjelölt vagy képzeletbeli felezővonalától jobb oldalra esik. Egyirányú forgalmú úton és körfogalmú úton az úttest, továbbá osztottpályás úton a menetirányt tekintve jobb oldalra eső úttest teljes szélességében menetirány szerinti jobb oldalnak tekintendő.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.02. 14:18:51

@D4D: igen idokozben nekem is eszembejutott hogy eleve 90 km/h -val mennek :)
Dunaujvarostol a deli szakasz az egy idiota beruhazas, sokkalta tobb ember hasznalna az M8at vagy a vegre valahara megepulo M0 eszaki szakaszat, megjegyeznem azert hogy ott az eszaki M0n lehet hogy tenyleg kellenek az alagutak mert sajna mar elegge beepult, de ott -csodak csodaja!!!- tenyleg lenne forgalom, es csengene be a kasszaba a benzinpenz...

qwertzu 2012.10.02. 14:20:32

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):
Üres út, nem megy rajta senki. "a menetirányt tekintve": minek a menetiránya?

ex-dr. vuk 2012.10.02. 14:22:31

@ColT: nem jo taktika, nem a te dolgod barkit megnevelni az utakon. Azon kivul, hogy bajod is lehet belole (pl. epp az ukran maffia tagjait akarod nevelni), nem biztos, hogy igazad van.
Engem kerekparral kozlekedve a sok kresztudos mar zavart fel jardara, nem letezo kerekparutra, szembeiranyu kerekparsavra, volt mar minden... Jobb lett volna ha inkabb kussol es nem akar okos lenni.

mpreston 2012.10.02. 14:27:56

@Perillustris: én nem mondok neked ellent, csak azt javasoltam, hogy először jöjjenek az alaposan megfontolt jelzések, utána a büntetések. a mi utcánk zsákutca, van ahol a villanypóznak elfoglalnak fél métert az amúgy sem nagyon széles járdából.minden probléma nélkul élunk itt, szamomra egyértelmű, hogy csak a büntetési terv teljesitése miatt járnak ide.

qwertzu 2012.10.02. 14:28:57

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): De legyen inkább konkrét példa. Melyik a pesti Rákóczi út menetirány szerinti jobb oldala?

Perillustris 2012.10.02. 14:31:13

@qwertzu: Mielőtt rákanyarodsz egy kétirányú, kétszer egysávos mellék-, avagy főútra, melyen éppen senki nincs rajtad kívül látóhatáron belül, mennyit kell gondolkodnod azon, hogy melyik sávban folytatod a haladást?

qwertzu 2012.10.02. 14:40:16

@Perillustris: Semennyit. Tudom melyik irányba fogok haladni, és a jövőbeni haladási irányom kijelöli a menetirány szerinti jobb oldalt.

És te megválaszolod, hogy melyik a pesti Rákóczi út menetirány szerinti jobb oldala?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.02. 15:03:31

@qwertzu: ekkora egy dilletánst mint te!

az úttest menetirány szerinti jobb oldala, az bizony a menetirány szerinti jobb oldala.

kérdésed ehhez tudnám hasonlítani:

mondd meg, hogy a kéknek milyen színe van.

metal · http://electric.blog.hu 2012.10.02. 15:30:14

@qwertzu: Most csak trollkodsz, vagy ezt tényleg komolyan gondolod?

qwertzu 2012.10.02. 15:39:13

@metal: Melyik részre gondolsz? Amúgy igen rohadtul komolyan gondolom. Szerintem álló dolgoknak nincs menetirányuk. Tudom őrült vagyok, mert egy álló dolog menetiránya az egyértelműen,... merre is van?

mpreston 2012.10.02. 16:26:47

@qwertzu: most azért elmentél a falig. álló dolgoknak , a tárgyalt témakorben igenis van menetirány, mert van benne váltó, amelyen van előre és hátra haladás, valamint a legtöbb járműn, mert itt róluk van szó, van elülső oldal, stb. tehát a menetiránya az, emerre elindul , ha előre váltó mellett beinditod, vagy még inkább az autó orrának iránya.
ennek tulajdonképpen nem lenne értelme, de a mostani kresz szerint kozlekedési veszélyt jelentesz, ha rögtön hátrafordulással indulsz, ezért tiltja a nem menetirányban torténő beállást. mondjuk ezt a szabályt én is vitatom.

metal · http://electric.blog.hu 2012.10.02. 16:29:32

@qwertzu: Hát ha szerinted (komolyan) kérdés, hogy egy álló autónak van-e menetiránya, akkor nincs miről beszélnünk!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.10.02. 16:33:51

@qwertzu: Bruhhhahaa! Egyébként én, ha a menetiránnyal szemben állok, és meg akarnak büntetni, akkor mindig azzal védekezek, hogy az autó eleje a hátulja, és a hátulja az eleje. Bizonyítsák be, hogy nem így van! Ja, és ha tilosban parkolok, akkor is azt mondom, hogy én megyek, csak annyira lassan, hogy észre se lehet venni. Elvégre fő a biztonság!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.02. 16:58:07

azzal remélem mindenki tisztában van, hogy a menetirány és a haladási irány két különböző fogalom.
a járművek többsége tud pl. a menetiránnyal ellentétes irányba haladni. (tolatni)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.02. 16:58:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
ez jó. erre ki fogok dolgozni valami eszközt, ami kijelölt intervallumon belül 1 km/h-s sebességgel mozgatja előre-hátra az autót.

qwertzu 2012.10.02. 17:07:29

@mpreston: A bicikli jármű. Megállok jobb oldalt, megemelem, megfordítom. Induláskor megemelem, megfordítom és megyek tovább. Egy 125-ös rendszámos motort szintén pár mozdulat irányba állítani. De fordítottam már meg kispolszkit is (nem egyedül).
Jön egy tréler, megáll a menetirány szerinti jobb oldalon, és lerak egy kocsit a "forgalommal szembe". Másnap jön a tréler, a kocsit visszarakják rá, és elviszi. A jármű egy centit se mozdul.
Ezekben a példákban a jármű aktuális irányából se a megállás, se az elindulás irányára nem következtethetünk.

És igen a probléma számomra az, hogy a jármű egy olyan tulajdonsága miatt büntetnek, amivel az adott pillanatban nem rendelkezik. (Menetirány) A probléma általában nem merül fel, amikor a megállás helye miatt büntetnek, elvégre egy álló jármű konkrétan elfoglal egy helyet, értelmezhető.

A probléma szintén nem jelentkezik, ha úgy büntetnek meg valakit, hogy mondjuk van egy videófelvétel, amin a menetiránya szerinti bal oldalon áll meg.

Ja és még 1.
" vagy még inkább az autó orrának iránya."

Útra merőlegesen álló autónak nincs menetiránya, úttal párhuzamosan állónak meg van? Vagy hogy értelmezed az útra merőlegesen álló járművek menetirányát?

D4D 2012.10.02. 19:23:35

@ColT: " Az is megvan, hogy van olyan alagút, amihez egy k*nagy emelkedőn kell felmenni? "

Azért, mert így nem kellett fúrni, hanem ki is lehetett ásni!:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.03. 08:14:33

@qwertzu:
"Jön egy tréler, megáll a menetirány szerinti jobb oldalon, és lerak egy kocsit a "forgalommal szembe". Másnap jön a tréler, a kocsit visszarakják rá, és elviszi. A jármű egy centit se mozdul. "

Ebben az esetben a menetlevéllel lehet igazolni, hogy az autó működésképtelen volt, és úgy lett odaszállítva/elszállítva.

"És igen a probléma számomra az, hogy a jármű egy olyan tulajdonsága miatt büntetnek, amivel az adott pillanatban nem rendelkezik. (Menetirány)"

Ismételm: a menetirány NEM a haladási irány.

qwertzu 2012.10.03. 11:42:20

@xaba99: "
Ismételm: a menetirány NEM a haladási irány. "

Hmm. Legyen. Végül is igen, a kresz használja ezt a fogalmat is. Kár hogy mindkettőt elfelejti definiálni.

ex-dr. vuk 2012.10.03. 12:38:59

@qwertzu: lehet, hogy a kresz iroi nem gondoltak, hogy lesznek annyira visszamaradottak, hogy nem ertik.
Nincs meghatarozva az sem, hogy "sarga" meg "sorompo". shame..

metal · http://electric.blog.hu 2012.10.03. 14:14:27

Lassan kezdem megérteni, hogy miért kell az amerikaiaknak ráírni a mikróra, hogy ne tedd bele a macskát! Tényleg vannak annyira hülyék, akik elvárnák, a teljesen egyértelmű fogalmak definiálását is.
@qwertzu: "Kár hogy mindkettőt elfelejti definiálni. "

Talán próbáld meg az értelmező kézi szótárt, bár ez annyira egyértelmű, hogy lehet, még abban sincs benne:)

qwertzu 2012.10.03. 15:05:38

@ex-dr. vuk: @metal: Érdekes az 'Éjszaka', 'Vezető', 'Mobil rádiótelefon', 'Földút' fogalmát fontosnak érezte a jogalkotó definiálni. A 'Menetirány' és a 'Haladási irány' meghatározását meg nem.

ex-dr. vuk 2012.10.03. 17:07:34

@qwertzu: jo azert minden szot nem lehet... :)

dzsaszper 2012.10.04. 08:38:04

@qwertzu: @xaba99:
szerintem a kérdés pofonegyszerű.

A KRESZ járművel kapcsolatban haladási irányról, úttal vagy úttesttel kapcsolatban pedig menetirányról beszél. Szóljatok, ha találtok ez alól kivételt.

A nem egyirányú utaknak, úttesteknek pedig két menetiránya van, és ennek megfelelően az egyik menetirány szerinti jobb oldal az egyik (pl. a Rákóczi út esetében az Astoria-Keleti menetirány esetében a József krt. felőli oldal), a másik menetirány szerinti jobb oldal a másik (Keleti-Astoria menetirány szerinti jobb oldal az Erzsébet krt. felőli oldal).

Teljesen tiszta, konzekvens, koherens, egyértelmű fogalomhasználat.

qwertzu 2012.10.04. 09:36:33

@dzsaszper: Szerintem nem. A 'menetirány szerinti jobb/bal oldal' az úttestre, a 'menetirány' viszont közlekedőkre vonatkozik:

38. § (3) Az egyenesen haladó jármű és a menetirányt változtató villamos ...

Ha járműnek nincs menetiránya, akkor hogyan büntetik meg menetirány szerinti bal oldalon parkolásért? Elvégre a másik irányból nézve a menetirány szerinti jobb oldalon állna.

dzsaszper 2012.10.04. 09:52:47

@qwertzu: kösz a kivételt, ez valóban elkerülte a figyelmemet. A 29. §-ra hivatkozik, ami már csak irányváltoztatásről beszél.

A villamos egyes helyeken úgy vált irányt, hogy ugyanannak az útnak a másik menetirányára vált (vakvágánynál, illetve egyes váltóknál, ha pl. pótlás van egy szakaszon), bár magam sem gondolom, hogy ez a passzus csak erről szólna.

Más jármű esetében azonban nem találok menetirányra utalást, úgy hogy ezt most hadd üssem el azzal, hogy
- a KRESZ itt pongyolán fogalmaz de a jelentése ennek ellenére egyértemű
- nem villamosokat büntettek szabálytalan várakozásért ;)

qwertzu 2012.10.04. 09:58:52

@dzsaszper: Ha járműnek nincs menetiránya, akkor hogyan büntetik meg menetirány szerinti bal oldalon parkolásért? Elvégre a másik irányból nézve a menetirány szerinti jobb oldalon állna.

dzsaszper 2012.10.04. 10:09:28

@qwertzu: mit jelent szerinted ebben az esetben mit jelent az, hogy "járművel megállni [...] csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad." ?

dzsaszper 2012.10.04. 10:23:30

apropó, egy másik jogi csemege...

vajon a KRESZ 40. § (1) szempontjából a menetirány szerinti bal oldalon felfestett várakozóhely útburkolati jelből következik-e, hogy szabad oda parkolni?

dzsaszper 2012.10.04. 10:34:04

(az előző nyilván kétirányú utcában és záróvonal hiányában)

linfury 2012.10.04. 10:34:28

A poszt írója honnan veszi, hogy az, ahol a képeken látható autók állnak, nem járda? Akkor vajon mi? Plusz még mintha az első képen egy várakozni tilos tábla is figyelne ...

qwertzu 2012.10.04. 10:34:47

@dzsaszper: Szerintem hagyjuk. A lényeg az, hogy fölösleges pontosan definiálni, mindenki számára egyértelműnek kell lennie. A kreszben a közlekedés szempontjából alapvető fontosságú 'Mobil rádiótelefon' meghatározása sokkal fontosabb.

Reggie 2012.10.04. 10:43:38

@qwertzu: Az autopalyan levo rendszamrogzito kamera alig rogzit valamit a kocsibol. Az orranak is csak egy resze latszik a felvetelen. Erre a celra hasznalhatatlan.

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: Az index nem ad semmilyen jogosultsagot, igy nem szamit. Az csak szandekot jelez, de attol meg nincs elsobbseged. Tehat a helyes szamitas szerint (300-220)/30=2.6 s
Az, hogy 3.2 masodperc alatt eri utol, szinten nem szamit. De latom azt nagynehezen sikerult megallapitanod, hogy elvette a gazt, tehat nyilvan nott az ido mig utoleri. Kozepiskolas fizika...
Valamint felhivnam a figyelmed arra is, hogy a kb 1 masodperces kovetesi tavolsaggal igen eros fekezesre kenyszerulsz. Az osztrakok szerint 130-nal a minimalis kovetesi tavolsag 39m, mig nalunk az autopalyan a biztonsagi kovetesi tavolsag kb. 2mp-re van belove. Ezt ellenorizheted azoknal a 90 fokban felfestett relacios jeleknel, amibol 2-ot kell latni minimum ket kocsi kozot. Esetleg merd le pontosan a tavolsagot is, mert en szandekosan felulbecsultem a szaggatot vonal es kozok hosszat vagy 50%-al. Ha ezt nem teszem, akkor 39 meter alatt van a tavolsag, azaz fektavon belul van.

linfury 2012.10.04. 10:43:45

@veerses: Senki nem tart be minden szabályt ... de ha lebukik, akkor ne pampogjon ... a csibészségért vállalja a felelősséget ... ezt már az ötévesemtől is megkövetelem

qwertzu 2012.10.04. 10:51:43

@Reggie: A videón megvannak a GPS koordináták és a pontos idő. Tudjuk az előtte menő kocsi rendszámát. Ha videófelvétel alatt elhaladtak egy kamera előtt, és külön kamera fényképezi a belső és a külső sávot, akkor 100%-ra biztosan meg lehet állapítani az elkövető rendszámát.

dzsaszper 2012.10.04. 10:54:32

@Reggie: 130 km/h * 2s = 130 * 1000m / 3600s * 2s = 2600 m / 36 s = 72,222 m

Reggie 2012.10.04. 10:57:44

@dzsaszper: Most levezeted, amit egy regebbi kommentemben leirtam?

@qwertzu: Hat, technikailag igazad van. Viszont en ennyit nem nezek ki a magyar rendorsegbol.

dzsaszper 2012.10.04. 10:58:28

@Reggie: jaja :) leginkább a többieket akartam emlékeztetni.

Reggie 2012.10.04. 11:00:44

@dzsaszper: Igazabol azt kene kideriteni, hogy szabvany szerint mennyi a hossza a kozepso csiknak es mennyi koztuk a tavolsag. Majd ha este unatkozok akkor rakeresek. (Szemre kb 1 kocsihossznal minimalisan tobb, en masodik korben 6 meterre saccoltam, igy a ket kocsi kozotti tavolsag kb. 30 meter.)

qwertzu 2012.10.04. 11:05:40

@Reggie: Mit ad isten eltávolította a videót. :)

dzsaszper 2012.10.04. 11:21:04

@qwertzu: nocsak... talán meggyőztük elvakítás => fékezés ügyben? :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.04. 11:31:23

@Reggie: igen ja, meg szerencse hogy 145 km/h -nal nem a gazpedalra lepett ra, hanem csak "kicsorgott" motorfekkel...
indexet azert rakjak ki hogy a masik felkeszuljon, na ha SZAMODRA a felkeszules az azt jelenti hogy meg jobban nekitolod, hogy tuttira fektavon belul erkezzen be eled, akkor add vissza a jogositvanyodat, neked is jobb lesz es a tobbieknek is!!!

ez Ausztriaban volt vagy miert citalod elo az osztrak gyakorlatot? ha meg elocitalod akkor tudhatnad azt is hogy az osztrakok nem olyan türhő paraszt gecik, hogy akadalyozzak a masikat, hanem eppen hogy segitik!!!

a kovetesi tavolsag meg a reakcioidohoz van igazitva, ami 0.9 masodperc es kesz...
az a 2 masodperc a mazsolak miatt van kitalalva, tehat mazsola volt az aki 145 km/h -val ment vagy nem? egyszeru eldontendo kerdes, nem taknyolni kell hanem valaszolni...

amugy szerintem idiotanak idiota volt, hogy motorfek hasznalata mellett nem lepett ra idejeben a fekre, mert megtehette volna hiszen a fenykurthoz elert a keze...

dzsaszper 2012.10.04. 12:19:54

@ex-dr. vuk: megfordulás nélkül. Az alapból csak jobb oldalra szabad parkolni szabály azt mondja, hogy ha közúti jelzésből (vagy megnevezett szabályból) más nem következik.

A várakozóhely jelzés amúgy oldja a megállási tilalmat, pl. kereszteződéstől 5 méteren belül létesített várakozóhely esetében.

Reggie 2012.10.04. 16:30:59

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: az indexet nem azert rakod ki, hogy a masik felkeszuljon, hanem hogy jelezd a szandekodat. A szandekod jelzese csak arra szolgal hogy a tobbiek ertesuljenek arrol, te mit szeretnel es nem arra, hogy ezt lehetove tegyek.

Az osztrak gyakorlatot azert citalom elo, mert ott szigrouan buntetik es letezik erre szabalyozas, mig a magyar gyakorlatban ilyen nincsen, tehat nehez lenne itthoni peldat venni. Amugy az osztrakok a legparasztabbak az utakon, ha meglatnak egy kamiont a kulso savban, akkor mar 5 kilometerrel elobb bejonnek a belsobe es feltartanak mindenkit, stb., stb..

Teljesen mindegy, hogy mazsola volt vagy nem. Biztos nagyon ugyes ember lehetsz, ha egy nyilegyenesen kozeledo kocsi sebessegebol megtudod itelni a benne ulo vezeto kepessegeit es eszerint dontod el, hogy most szabalytalanul bevagsz-e ele vagy nem.

Most lehet talalgatni, hogy ki volt az idiota, szerintem egyik sem a megfelelo modon jart el, mert a savot valto szabalytalanul valtott savot, a masik meg nem megfeleloen reagalt erre a szituaciora. De ez attol meg nem jogosit fel senkit arra, hogy bevagjon a masik ele.

Reggie 2012.10.04. 16:43:17

De kivancsi lennek, hogy mi szerint nem minosul hirtelen sebesseg valtoztatasra kenyszeritesnek ha 1 masodperc alatt fekezned kell...

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.04. 19:16:14

@Reggie: jo belementem a vitaba, es kepes voltam megnezni mi az osztrak gyakorlatot, egy gugli kereses es mas semmi...
"Az egyik szelvényen az áll, hogy 118 kilométer per órás sebességnél a 13 méteres helyett 35,4 méteres követési távolságot kellett volna tartani, ezért 45 euró (körülbelül 11.250 forint) bírságot kell fizetni. A büntetés 23 óra elzárásra változtatható."

118 km/h --> 32.7 m / sec, azaz kb 1.05 sec volt a "kovetesi tavolsag"
totalcaron leirtak hogy 0.7 sec a reakcioido es 0.2 sec a feknyomas felfutasahoz szukseges ido, tehat hogy a legnagyobb turho paraszt is vagy a 80+ apoka is benne legyen azert meg megszoroztak kettovel, csak a feknyomas felepuleset nem ertem miert szoroztak meg kettovel...

amugy a kovetesi tavolsag az az amikor kovet, amit EGYETELMUEN nem tart be a sutyerak rohadekja, pedig ideje lett volna lefekezni, csak ahhoz nem a fenykurtot kellene birizgalnia hanem a feket...

a videon amit a kis gerinctelen troger leszedett meg EGYERTELMU volt hogy nem kenyszeritette veszfekezesre, ennyi...
de kijelenthetjuk hogy korrekt volt hogy legalabb nem gyorsitott, elvegre azt is megtehette volna nem? elvegre az index az csak ugy villog bele a vakvilagba... te is ha indexelnek akkor meg nyugodt szivvel elmesz mellette, meg akkor is ha kamion lokte ki az indexet ugye?

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.04. 19:20:28

@Reggie: ne hazudozz ok?

"ekkor valamiert mar 138 km/h a sebessege, es az auto elkezdi atlepi a 220as framenel a savot, a kicsi csoka meg a 300as framenel villant ra egyet es akkor a sebessege 124 km/h, azaz (300 - 196) / 30 ~ 3.5 masodperc mulva kepes lefekezni 10% -ot es meg ott baszkuralja a fenyszorot..."

(300 - 220) / 30 = 2.6 masodprec volt az... felteve hogy NEM VESZI figyelembe az indexet, amit csak a retadalt idiotak tesznek akik meg vannak bizonyosodva arrol hogy egy balesetnel 130 km/h -nal ki is tudnak majd szallni az autobol

es a 300as frame utan MEG VOLT helye, akkro csak ravillantott, sajna mar nincsen meg a video lokalban, pedig szivesen elkuldtem volna a rendorsegnek hogy akkor tegyenek igazsagot

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.04. 19:22:41

@Reggie: meg meg ez:
"majd a 400as framenel vegre utoleri, es jon a masodik villantas ekkor 90 km/h a sebessege..."

kemeny + 3.33 masodperc!!! de nem gond, ne higgyel, szerintem megvan az a youtube video valahol egy eldugott szerverszobaban, szivoskodjal csak...

Reggie 2012.10.04. 20:28:45

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: hazudozik a k. anyad.

Mar egyszer leirtam, hogy mire valo az index. Ha te ezt nem erted, akkor sikhulye vagy.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.05. 11:14:30

@Reggie: az hazugsag hogy hirtelen le kellett fekeznie, mi masnak nevezzem?
nem a fenykurtot kellett volna baszkuralnia vagy poenbol raengedni az autot az elozo autora hanem idoben fekezni

Reggie 2012.10.05. 14:26:22

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: De kellett volna. A hirtelenseg abbol adodik, hogy a fektavon belul jott ki(vagy pont fektavon), mikozben a ketto kozott a sebessegkulonbseg 40 km/h-nal nagyobb volt, tehat a tavolsag igy is fogyott. 90-nel a fektavolsag 25 meter, 130-nal 36 meter es nagyjabol ekkora tavolsagban voltak amikor kijott ele. Tehat, csak 11 metert csokkenhet a kettojuk kozott levo tavolsag, mikozben a sebessegkulonbseget 40km/h-rol 0-ra kell csokkenteni. Ez azt jelenti, hogy 0 s reakcioido es fekfelfutas eseten 2 masodperc alatt kell a sebessegkulonbseget 0-ra csokkenteni, 5.55m/s lassulas mellett. Ha belevesszuk az 1 masodperces reakcioidot, akkor mar a 25 meterre van az elotte levotol, mikor elkezd fekezni, azaz joval a tavolsagon belul van.

Te csak azert nem lattal hirtelen _eros_ fekezest, mert rafutott az elotte levore.

Felhivom a figyelmedet, hogy a kresz szerint a hirtelen sebesseg megvaltoztatasra kenyszerites a tiltott, arrol nem szol, hogy mekkora merteku a fekezes. Tehat ha nagyon rovid ido alatt(hirtelen) le kell venni a gazrol a labat, azzal mar megsertettek az elsobbseget, fuggetlenul attol, hogy mekkora a lassulas merteke.

dzsaszper 2012.10.05. 16:07:54

@Reggie: kicsit kevered a fogalmakat.
Féktávolság = reakcióút + fékút.
Te a követési távolságról beszélsz, amin egyszerűsítve a reakcióutat szokták érteni.

Azért egyszerűsítve mert egy csomó tényezőt figyelmen kívül hagy:
- a járművek sebességkülönbségét
- a járművek pillanatnyi gyorsulását (kövér gáz, kövér fék, ami a reakcióutat befolyásolja, pontosabban a reakcióidő alatti közeledést/távolodást befolyásolja)
- a járművek esetleg eltérő fékdinamikáját
(fékek, gumik állapota, más gyártmány, teherautók légfékje stb.)
- esetleges fékúton belüli burkolatváltozást
stb.

Követési távolságnál azonban azt feltételezik hogy az előtted lévő satufékez és megállásig ne menj bele. Jelen helyzetben azért erről szó se volt, sőt, éppen erőteljesen gyorsított, és szerintem ezért nem is kellett 36 méter.

Mi alapján állapítottad meg a köztük lévő távolságot? Csak az utolérés idejéből? Miből becsülted a kielőző autó sebességét? A videózó autón nem volt mobil traffipax ;)

Érdekes lenne egy olyan táblázatot csinálni, hogy akár azonos (és napjainkban elvárható,m mondjuk átlag életkorú de jól karbantartott használt autóval vett) fékdinamika mellett mi a követési távolság különböző sebességű autók között, konstans sebesség illetve enyhe és intenzív fékezés/gyorsítás esetén...

qwertzu 2012.10.05. 18:09:59

@Reggie: Azért aki éjszaka gyorshajt, amikor sokkal nehezebb tükörből sebességet megbecsülni, az ne panaszkodjon, hogy jaj kijöttek elém, és pláne ne töltse fel a videót a netre. Ha 145 helyett 130-al halad, akkor sokkal egyszerűbb lett volna a helyzet. Aki gyorsabban megy a megengedettnél, az számoljon a következményekkel. Igen, olyankor többször kell belelépni a fékbe.

qwertzu 2012.10.05. 22:23:53

@szzoli2009: Szerintem, ha nem tudod megemészteni, hogy más is használja a belső sávot, akkor ne közlekedj autópályán.
4 másodpercbe telt, hogy rálépj a fékre. Nagyon bőven lett volna időd fékezni.

imittto 2012.10.06. 06:52:59

@qwertzu: Lett volna ideje fékezni és akkor még normális követési távolságot is tarthatott volna. De nem, inkább beleáll a seggébe. És ő játszik önkéntes rendőrt...(persze megint 140 fölött)

dzsaszper 2012.10.06. 07:11:31

@szzoli2009:
az elsőnél nincs véletlenül felmarva az úttest? vagy mitől döccen akkorát előtted a fékezés után?

bocs, de a másodiknál nem látszik, megkülönböztető jelzéseket használsz-e... ha igen, akkor korrekt a videó.. ha nem, akkor qwertzu ;s imitto már megmondta a frankót :)

a harmadik valóban szabálytalan, de valójában a kutyát nem zavar -- ez a 10% gyorshajtással egy kategória szerintem -- a lényeg, hogy a kereszteződésnél mit kezd a másik irányból érkezőkkel, nem látszik.

a negyediknél gondolom a zebrán elsőbbség nem megadására gondoltál? annyira nem rámenős a gyalogos, ez nem a legszebb, de veszélyeztetésnek semmiképpen nem mondanám.

szzoli2009 2012.10.06. 09:33:12

@dzsaszper: De, fel van marva.

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

A 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet nem a "kutyát nem zavar" ról és rámenősségről szól.... szerintem :)

dzsaszper 2012.10.06. 10:56:27

@szzoli2009: a felvételen nem látom, hogy irányjelez-e vagy sem. Annyit látok, hogy pici a felbontás és baromira süt a nap.

ha időben irányjelzett, akkor ő hamarabb kezdte meg az előzést, minthogy a felvételt készítő autó megkezdte volna az előzést.

dzsaszper 2012.10.06. 10:57:32

@szzoli2009: na igen, de akkor 130 km/h-ról is beszél ugyebár :) Csak következetességet kérek a másokat nem zavaró szabálytalanságok megítélésében, semmi mást.

szzoli2009 2012.10.06. 18:18:49

@dzsaszper: Nem jelzett, ezért lassítottam így, hogy látszódjon a rendszám.

Asszem arról is. :)

futás csicskák! 2012.10.06. 18:21:06

mink nekunk nem merszoni a rendorgeci mert beteszuk a fejit a kerek ala asz tudgya megsealit dik

imittto 2012.10.06. 19:40:04

@szzoli2009: Ha közlekedsz akkor a KRESZ vonatkozik rád. Nem az a fontos hogy látszódjon a rendszáma hanem hogy igyekezz normális követési távolságot tartani.

Más: nem tudom a kilométerórád mennyire pontos, de a legtöbb autóban mikor 130-at mutat az olyan 120 körül GPS szerint. GPS szerint 140-142, amit neked ír a videó alján, az óra szerint bőven 150 fölött van az órán. Gyanítom ez a GPS szerinti 140 ilyen "addig pont nem büntetnek" - tehát szándékos gyorshajtás. Addig amíg ilyeneket töltesz föl ne vergődj hogy más szabálytalan.

cso zsi 2012.10.07. 14:00:58

@linfury: Bizony, ott figyel a tábla, pont úgy, ahogy a témaindítón. Viszont más említette, hogy "valami megváltozott".
www.norc.hu/pano/v2I8uOTn/
A képen ugyanis a következő villanyoszlopra fizető parkolás, és kötelezően a járdán állás van kitáblázva.
Ezt a változást nem érzékelhetik a menetirány szerinti bal oldalon parkolók, mert nem látják a táblát. Illetve szinte senki, mert abból az irányból jelenleg nem közlekedhet más, csak a buszok.
Az is lehet, hogy a cikk nyomán visszakerül a tábla, mint mifelénk, ahol egy csoda folytán "megnőtt" a kiegészítő tábla hatálya, majd párszázezer forint kaszálása után visszaállt a korábbi állapot.

cso zsi 2012.10.07. 14:06:37

@qwertzu: A táblák IS definálják az irányt.
Alapvetően meg 71 éve jobbra tarts van.
www.mol.gov.hu/a_het_dokumentuma/jobbra_tarts.html

Reggie 2012.10.07. 22:12:35

@qwertzu: Termeszetesen ezt nem vitatom. Ezert is szamoltam 130-ra es nem 145-re.

@dzsaszper: igen igazad van, fektavolsagot hasznaltam tobbszor is, de vegig a kovetesi tavolsagrol volt szo es ezeket is szamoltuk. Elnezest a pontatlan megfogalmazasert.

Reggie 2012.10.07. 22:13:25

@dzsaszper: A tavolsagot a felfestes alapjan szamoltam.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.10.08. 08:40:58

@szzoli2009:
Szerintem ne töltögess fel olyan videókat, ahol 3 szabálytalanságot is elkövetsz...

dzsaszper 2012.10.08. 09:52:39

@Reggie: köszi, így már értem a tévolságokat. Más kérdés, hogy a felfestés alapján mennyire pontos a becslés?

A videó alapján mindketten benne lehettek a dologban.
- a kielőző autó követési távolság határa körül jöhetett ki. Számítania kellett-e +10% gyorshajtásra? A nagy kérdés, hogy megkezdettnek kell-e tekinteni az ő előzését? Szerintem még éppen nem, de határeset...
- a videó szerzője meg várt a fékezéssel, vélhetően pedagógiainak gondolt célzattal.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.10.08. 12:04:51

@qwertzu: A jobb kezed felé eső... Ovi.
Olyan dolog ez, mint a "túloldal" fogalma. Deklarálni kell egy viszonyítási pontot.
A jobb oldalad könnyen átkerül a másik oldalra, ha megfordulsz.

Így van ez az autóknál is. Azoknak is van egy menetiránya. Általában az, amerre az autó eleje van. (ugye nem megyünk bele, melyik az autó eleje?)Az álló autónál is így van ez.

Azért találták ezt így ki, mert ha mindenki a menetirány szerinti jobb oldalon halad, akkor a szembe jövők átkerülnek a másik, neked menet irány szerinti bal oldalra.. (úr isten, nem deklaráltuk, mi az a szembe jövő.. de menni fog, nem?)

hawkeye 2012.10.09. 14:12:46

SZEVASZ SILENT!

AZÉRT NINCS RÉGÓTA ÚJ POSZT, MERT ESETLEG ELÜTÖTTÉL EGY AUTÓT A CAJGLIVAL?

:)

Loismustdie 2012.10.10. 15:37:50

Épp akartam recsegni, hogy már hetente sincs új poszt, ezé' má' a kommentek is belterjesek kicsit.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.11. 10:27:31

@xaba99: nem ertem hogy az internetrendorseg mire is valo...
en tutti csak olyat toltenek fel amiben egyertelmuen a masik a hunyo, es nem olyat ahol bebizonyitom hogy a masiktol 5 meterre kepes vagyok lefekezni 40 km/h -t, de addig lazan rafutok

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.11. 10:30:52

@dzsaszper: az elso videoban egyertelmu a dolog hogy elobb fenykurtozott a csoka minthogy nekiallt volna fekezni

en amugy autopalyan rettegek amikor mar ott vagyok mellette es kirakja az indexet, egyszeruen felelemmel tolt el hogy kijon, azaz az iranyzjelzo helytelen hasznalatat en kemenyen buntetnem, mondjuk hozza is kell tenni, hogy en lattam mar kozelrol olyat hogy egy audi A3as jott a belson elegge gyorsan es egy kamion jott ki ele, es ha nem kepes a kulsobe kiiranyitani az autot az A3 -as akkor beszorul a kamion ala...

dzsaszper 2012.10.11. 10:56:57

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:

Ausztriában, Németországban az a tapasztalatom, hogy lazán kitolják a kamiont ha nem vagy épp a közelben... ha hátulról jössz gyorsan, akkor meg számíts rá... Ott valahogy az Audisok sem pampognak ezen, hanem tudják hogy ha gyorsan mennek, akkor néha hirtelen és nagyot kell fékezni... ezt mintha csak itt Keleten nem akarnák tudomásul venni egyesek? Szoktam mondani, elvárják hogy a többiek lássák és hallják oda a nem létező megkülönböztető jelzéseiket...

Idehaza pedig néha nehéz mikor indexelni, főleg az egymás seggébe megyünk c. játék miatt.

Ha az elöl haladót még el tudom engedni sebességveszteség nélkül, de mögé bemennék, akkor néha egyszerre van túl korán és túl későn indexelni. Túl korán, mert az elöl haladó még nem ért be, és túl későn a mögötte jövőnek... Ha ezt előre látom, akkor inkább nem engedem el az elsőt sem, hanem megelőzöm a kamiont és utána...

Skodakék Fábia 2012.10.12. 09:56:43

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: rettegj, én is ezt csinálom :) Kurva egyszerű oka van, ugyanis jelzi a delikvens hogy kerülné az előtte lévő kamiont/buszt/suzukit de nem akart kijönni eléd mert látta hogy nagy sunggal jössz. Viszont nem szeretné ha belassítanál mellette, mert akkor be kell lassítani és lendületet veszít ezért indexel.
Nekem is működik, ilyenkor mindig a gázra lép aki mellettem van és simán besorolok mellé.

Csigorin 2012.10.28. 14:54:11

"se nem járda,"

he? megis mi a bubanat ha nem jarda? Jarda az az utnak az uttesttol szintkulonbseggel elhatarolt resze. Ott bizony jardan parkolas buntette vagyon.

cso zsi 2012.10.28. 21:19:03

@Csigorin: Akkó mégeccő.
Hosszú évekig az volt a kijelölt parkolási hely.
Ha kitesznek / leszerelnek ott egy táblát, azt jelenleg szabályosan nem láthatja a buszvezetőkön, és esetleg a postásokon kívül más.

Iza Béla (törölt) 2012.10.30. 08:11:46

@cso zsi: Egy táblát engedéllyel lehet csak leszerelni. Mármint hivatalosan. :) Ha ott a forgalmi rend megváltozik, akkor azt jelezni kell, a hatóság előírása ilyenkor az, hogy különösen figyelni kell az útburkolati jelek és egyéb olyan jelzések gondos elhelyezésére, amely a helyzetet tisztázza. Erre szolgál pl. a sárga csík, ha felfestik, mert megállni tilos. Az FRV általában 3 vagy 6 hónapig kell kint legyen, utána kötelező eltávolítani, ha csak a jelzések változnak meg, akkor a csíkot hagyják elkopni.
Az meg, hogy mi volt, az új táblázás esetében senkit nem érdekel. Zónát, parkolást mindig érdemes megnézni.

D4D 2012.10.30. 08:40:46

@Iza Béla:
Az FRV általában 3 vagy 6 hónapig kell kint legyen, utána kötelező eltávolítani,

- Ezért van kinn némelyik még három év után is..........

Iza Béla (törölt) 2012.10.30. 09:18:30

@D4D: Ezért is írja be az ember, hogy az úri közönség alkalomadtán képes legyen kérdőre vonni a hatóságokat. :)

D4D 2012.10.30. 15:11:24

@Iza Béla: FRV-re az lenne a jó, ha az FRV táblán a változás dátuma is fel lenne tüntetve.

Voltam olyan helyen, ahol egy balesetben kivitték az FRV táblát. Én csak azt láttam, hogy levették.
A táblázást pótolták, így két hónap múlva újra kitették az FRV-t, aminek már semmi aktualitása.............

Iza Béla (törölt) 2012.10.31. 06:45:12

@D4D: Sajnos azzal nem lehet semmit kezdeni, hogy egyesek nem képesek felfogni, hogy a korszerű technika mikre nem képes tábla-nyilvántartásilag. Mivel "nincs pénz", ezért a szükségesnél jóval több tábla és hülye módon van kint. Ha lenne pénz, olcsóbban, kevesebb táblával, naprakészen lehetne megoldani. De erre sajnos nincs igény - ott...

hpty 2012.10.31. 23:17:36

@xaba99: Vagy kijátszani! ;) :D

hpty 2012.11.01. 11:03:51

@D4D: 1. eset: Objektív felelősség határa 150, 153-tól mérnek! EEEEE Nem nyert! :D
2. eset: Objektív felelősség határa 65, 68-tól mérnek! EEEEEE Nem nyert! :D

hpty 2012.11.01. 11:34:26

@qwertzu: Akkor megvan az üzembentartó vagy a tulaj! És? Nyilatkozik, hogy nem Ő vezetett, és NEM MONDJA MEG, hogy ki volt! Erre nem vonatkozik az objektív felelősség, tudtommal! :D

cso zsi 2012.11.02. 15:01:13

@Iza Béla: Nos, akkor erre kéne "gombot varrni".
forum.hwsw.hu/topic/141453-kresz-ii/page__view__findpost__p__7233605
Vadiúj fotó, a vadiúj tábláról, újra parkolóvá nyilvánított járdaszakaszról.

Pont olyan "véletlen", mint nemrég egy "megnövekedett hatályú" várakozni tilos kiegészítő esetében, ahol két hónap után visszaállt az eredeti állapot.
Tudod, nálunk mindenért az autós fizessen, hiszen ha más hanyag, vagy aljas hazug, akkor az autós a "figyelmetlen", és a szabályokat semmibe vevő.

Iza Béla (törölt) 2012.11.05. 20:51:10

@cso zsi: Ha látnám a táblát, azt mondanám: "De most már fizetős és abból több jön be, mint az egyszeri bünti, amit viszont érdemes volt kicsapni a tábla előtt."












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása