Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Megvan a győztes tesztelő játékos!

2012.10.21. 10:06 :: Don Blasius

Múlt héten meghirdetett játékunkba való bekerülés feltétele egy kisebb esszé (ami természetesen posztnak is jó) megírása volt. Az erre kijelölt zsűri a beérkezett pályaműveket elbírálta, megszületett a döntés. A győztes munkát Hammer követte el, így ő az a szerencsés, aki az egy hét múlva kezdődő Michelin téli gumiabroncs tesztelésben és az ezzel egybekötött játékban velem együtt részt vehet. Ezúton is gratulálunk neki! Természetesen az alábbiakban olvashatjátok írását is, mely a következő - hamarosan ismét aktuális - kérdésre válaszol: "Hogyan jellemezné országa téli vezetési kultúráját a gumiabroncsok használatával kapcsolatban?"

Így:

 

Akiknek nem kell téligumi

 A téligumról nekem a tagadók archetípusai jutnak eszembe. Ők azok, akik miatt az első hónál elakad a sor a hegyre menet, akik tögymrögve feltartják a sort, vagy árokba esett autójuk mellett várják a vontatót. Jobb esetben azért nem tesznek téligumit az autójukra, mert télen nem autóznak. Nekik külön köszönet érte.

 téli út.jpg

 

Az öreg róka

Harminc éve a Zsigámon sem volt soha téligumi, mégse estem le soha az útról, pedig az még hátul kapart. A mostani autók talán rosszabbak?

 

A profi

Nekem nem kell téligumi, raliztam, gokartozok, kilinccsel előre szoktam közlekedni. Egy kis hóesés kifejezetten jól jön, kevésbé kopik a mintázat.

 

Az óvatos

Téligumi, minek az? Csúszós úton mérsékelem a sebességet. Ahol szárazon mentem 80-nal, ott jó lesz az 50, ahol 50-nel ott elég a 30. Minek száguldozni, ráérünk, nem?

 

Az összeesküvéselmélet-hívő

Az egészet a gumigyártók találták ki. Kétszer annyi abroncson, kétszer annyit kaszálnak. A Holdra embert tudtunk küldeni, olyan gumit meg nem tudunk kikeverni, ami hidegben is, melegben is tapad? (Apropó, tudtad, hogy a holdraszállás is kamu?)

 

Aki legalább másnak nem árt

Én télen leteszem az autót. Kap egy mosást, vaxozást, és megy a garázsba. Törje össze magát a sok lúzer, jó nekem ilyenkor a BKV is.

15 komment

Címkék: blog biztonság közlekedés autó gumi kresz támogatás pozitív nyereményjáték csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 01:25:38

Hát,egy vadiúj Continental vagy Good Year nyári gumi Németországból százszor többet ér,mint amiket itthon árulnak "téli gumi" címszó alatt.
Nem,nem járok külföldre,vannak a világon kamionosok is,akiknek a raklaptartóba befér 4 db gumi,úgyis hoz a saját autójára is,így 8 db-ot hoz, a + munkát,amit neki ezzel okozok,meg elsörözzük hétvégén. Mindent meg lehet oldani,csak beszélgetni az emberekkel.

Elég csak az ADAC minősítéseket megnézni.

Nem csak a gumi számít,hanem a kocsi súlya is,mennyi nyomja hozzá az aszfalthoz is. Egy 900 kg-os Buzukitól ne is várj csodát.
12 tonnás 25 éves Ikarus alatt meg a 20 colos orosz teherautógumi van,és vígan elmegy mindenhol,mert a hajtott keréken van súly.

dzsaszper 2012.10.22. 09:55:09

@(---Flúgos Buszos---): orrhajtásos az Ikarus?
csak mert a kormányzott kerék tapadása sem mindegy...

HakapesziM 2012.10.22. 10:15:04

Felteszem ugyan idén is mindkét személykocsimra, de túl sokat tulajdonítanak a téliguminak. Jön majd a a szokásos hétfokos okoskodás, aki az alatt nyárival jár még, közönséges gyilkos. Magyarországon hál' istennek ritkán van kemény tél. Egy nagyon jó téli - nyári és egy rosszabb minőségű téli között bőven lehet átfedés. A nyomás is számít, azt tanácsolják mindig szakértők, téli útviszonyok között növeljük a nyomást. Tegye, aki akarja, én kamionosként svéd - norvég pályán engedek majd most belőle, zongorázni lehet a különbséget.

tundrazuzmo (törölt) 2012.10.22. 10:20:20

Teljesen jó poszt. Hány ilyennel találkozom!:
"Téli gumi csak kanyarokba kell, meg emelkedőre. Ha egyenes úton megyek, amit ráadásul sóznak is, akkor a sebesség mérséklése elég: a 30-as tempó kötelező. Ne feleselj kisfiam, az autó bármikor megpördülhet alattunk, ez erőgép, nem játék!

Nézd csak kisfiam, a bolondot, elmegy mellettünk legalább 50-nel nyomja neki! BIZTOSAN az árokban fog kikötni!"

Csak azt nem tudja, a butus, hogy tundra gyerek autóján a gumi is tundraálló...

D4D 2012.10.22. 10:48:55

A téligumi nem csinál csodát. Ha megindul az autó (az árok felé), mindegy. Viszont ami nem mindegy, hogy mikor (30-nál? 40-nél? 50-nél?) indul meg.

Kétévente veszek egy téli szettet. Általában a 'jó évjárat' egyik másolatát. Nekem nagyon bejött.

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 11:23:35

@dzsaszper: Nem,de ezekben a buszokban még van anyag,ami nyomja az aszfalthoz az A tengelyt is.
B tengelynél meg azért jó a motor,mert nem csüngesz meg vele üresen,mint egy nyerges vontatóval.

Nézz meg egy tolócsuklós buszt,halál vele télen haladni,annyira tehetetlen az A tengely,míg a jó kis csuklós Ikarus vígan berepül a kanyarba,max. a pótkocsira kell vigyázni,hogy ne előzzön meg.

TH 2012.10.22. 13:31:58

@tundrazuzmo: heh, pár éve ilyen sofőrök tucatját előzgettem Lengyelország kies útjain, mert a nyíl egyenes, de hókásás úton nem mert 60 fölé gyorsítani. A kanyart némelyikük 30-al vette be, némelyikük meg azt gondolta, hogy a 60 univerzális, jó egyenesbe és kanyarba is.

D4D 2012.10.22. 13:46:25

@(---Flúgos Buszos---): Haver a középmotoros 260-assal nem bírt elindulni a megállóból. Kb 20-25-en lehettek rajta.
Hátrament a B tengelyhez, és mondta az utasoknak, ha ettől hátrébb pozicionálják magukat, akkor talán haza tudnak menni még a tavasz elött.

D4D 2012.10.22. 13:51:11

@(---Flúgos Buszos---):
"Nézz meg egy tolócsuklós buszt,halál vele "

- Ilyet 10-12 éve láttam Érden Parkvárosban. Tolómotoros (Ik435) nem bírt kijönni a megállóból, a C tengely minden egyes kísérlettel egyre jobban csapódott be az útra, a törésszög egyre magasabb volt. Mire szerencsétlen gépész rájött, hogy vissza kellene tolatnia az útra, ahonnan el tud indulni az emelkedőn, addigra a becsuklásgátló már nem engedte tolatni.

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.22. 16:22:54

@D4D: Mert a haverod,hogyha automataváltóssal volt,akkor ki kellett volna vennie a D-ből,és átnyomni az egyesre,és meghintáztatni a kicsikét.

Igen,néha jó a becsuklásgátló,de ilyen esetekben szopás. Nálunk az volt a szerencse,hogy az első szériás csuklós Credok,még enélkül jöttek,faszán lehet velük száraz időben csapatni.

D4D 2012.10.22. 17:04:55

@(---Flúgos Buszos---): Kipörgésgátlóval felétek mi a tapasztalat?

Felénk sok sofőr télire az E94-ben kiiktatta a relészekrényben, mert azzal a busszal azt mondják, képtelenség volt havon elindulni.

Nem egyszer láttam, hogy állt a busz a megállóban, motor felpörgött, majd hatalmas kattogás hátul, motor lepörög.

Megoldó 2012.10.23. 02:25:44

Nálam a 4 éves GoodYear golden eagle, kontra vadi új Hankook ice bear meccset a Goodyear nyerte még havon is!
(Én lepődtem meg a legjobban)

(---Flúgos Buszos---) 2012.10.23. 11:03:48

@D4D: Akkor tudod,hogy ki kell hintáztatni a gépet,de hát ezt neked nem kell elmagyarázni. Automata üresen halál.

Nálunk 96 végén jött 3-3-3 db E 94-es,de hogy új korukban volt e bennük,azt nem tudom,én mostmár csak annyit érzek belőlük,hogy tuti nincs bennük,és inkább ezeknek az a bajuk még vízes úton is,hogy hamar állóra fékeződnek a kerekei elöl.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása