Friss kommentek

  • festektusszentoehapcibenoe: Nem találtam jobb topikot. Titeket még nem ért el a szembe telezöldes kanyarodó főútvonalas feladvány? Origo-n indult amenn... (2017.09.01. 20:15) Öt perc alatt tízszer majdnem meghaltam
  • szaGértő: @Alf56: ÍKonkrétan pont nem arról volt szó, hogy mindenki közlekedjen bringával, ne keverd be azt a dumát. :D (2017.07.19. 16:57) Közteres büntetés
  • Xezs: @brill111: Van aki arra sem alkalmas, hogy utcára menjen gyalogosan. Igazad van, csak nagyjából esélytelen kiszűrni ezeket. (2017.05.30. 18:24) Állon rúgta a kiscsaj a kötekedő óriást
  • Kaschauer: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Sajnos az ember hajlamos minden szakemberben megbízni. Akár bádogos, akár nőgyógyász, akár autós... (2017.05.07. 08:09) Egyszerű kerékcsere lett volna
  • kincsőrző: @kincsőrző: Bocsánat, eltévedt a komment, más topikba való. (2017.05.02. 22:32) Statisztikailag pont jó
  • kincsőrző: Az Auchan parkolók viszik a prímet a nem megfelelően kialakított jelzésekkel: 1. kör alakú felfestések, amit azért illem a... (2017.05.02. 22:31) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • kincsőrző: Közúti veszélyeztetés alapos gyanúja játszhat. Igaz, ez már nem KRESZ, hanem Btk. Azért talán -- a kukás sofőrjének védelmé... (2017.05.02. 22:17) Az agresszív szemeteskocsi esete

Olvass Totalcart!

  • Hibás feed URL.

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Statisztikailag pont jó

2016.12.17. 08:28 :: szaGértő

A napokban autózva (ismét) két dolog döbbentett meg kissé. Az egyik, amikor napsütésben elöl-hátul működő ködlámpával közlekednek páran, a másik, amikor tejködben abszolút lámpa nélkül jönnek, lehetőleg szürke autóval.

kodlampa.jpeg

Mondhatnánk, mint a vadászos viccben, hogy statisztikailag pont jó.

(Aki nem ismerné: A vadász elsőre jobbra mellé lő a nyúlnak egy méterrel, majd balra mellé lő egy méterrel, és kijelenti: ez a nyúl statisztikailag halott.)

Csakhogy a bajt majdnem mindig az átlagtól, vagyis a szabályoktól és a józan paraszti észtől eltérő viselkedés okozza. A jelentősen eltérő sebesség (majdnem mindegy, hogy felfelé vagy lefelé), a közlekedési jelzések észre nem vétele (figyelmetlenségből vagy a szabályok leszarásából) és a szabályok saját igényeink szerinti felülírása, egy logikusnak hangzó magyarázattal, hogy miért marhaság.

De a többi közlekedő arra számít, hogy mindenki betartja a szabályokat. Aztán jön a baj, ahol a vétkes elsőre megpróbálja kidumálni magát, vagy erőből meggyőzni az ellent, hogy ha beismeri, akkor nem kell rendőrt hívni. Aki ilyenkor nem biztos magában még a végén elismer olyat írásban, amit el sem követett, mert a másik nagy dumás, nagy darab, vagy sokan vannak.

A baleset pedig senkinek sem jó, kivéve talán a biztosítót meg az ügyvédeket. A biztosító úgyis megemeli a kötelező díját, az egyik játékosnál, amiből következően tíz évig többet fizet a user, mint azelőtt, így majdnem garantáltan megtérül a biztosító által kifizetett összeg, így a kötelező alapdíja nagyrészt tuti nyereségként viselkedik. Az ügyvéd meg százezernél indul. Az autó javítása tuti többe kerül, mint amennyit a biztosító fizet. Ha fizet.

Jobban járunk tehát, ha nem keveredünk balesetbe. De ehhez az is kell, hogy ne csináljunk baromságokat, és a többi közlekedőt se szopassuk feleslegesen.

Mert az átlagos autós az átlagnál tovább fog élni.

8 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

bombázótiszt 2016.12.18. 18:17:51

Az hagyján, hogy napsütésben hátsó ködlámpával közlekednek a népek, de amikor éjjel tiszta időben is, kifolyik a szemem tőlük.

vanRob 2016.12.18. 20:18:48

Városban vonatoznak egymás seggében, és persze mindegyiknek ég hátul a ködzárfény. Valszeg egyszer felkapcsolta nekik valaki, azt' úgy maradt.

Günther von Kastenfrosch 2016.12.19. 15:11:01

Autópályán, napközben erős ködfoltok voltak. A hangsúly a "folt"-on van: pár száz méteren (esetleg 1-2 kilométeren) át tejköd, utána hasonlóan rövid szakaszon szinte tiszta idő. Ködlámpával mentem. Az egyik tiszta szakaszon villogtak, reflektoroztak rám hátulról. Mivel semmi más okot nem szolgáltattam rá, úgy vélem, hogy a ködlámpa vakító hatása miatt. Eddig azt hittem, hogy tudom a ködlámpát kezelni, de most elbizonytalanodtam. Akkor ködfoltos szakaszon akkor vagyok jó, ha állandóan ki/be kapcsolgatom?

Gombos Tibor 2016.12.19. 15:26:16

@Günther von Kastenfrosch:
Ködzárófény, annyit tesz, ha te vagy az utolsó autó a konvojban, kapcsold fel. Ha van mögötted valaki már nem vagy utolsó kapcs le, mert zavarod a mögötted autózót. Nem bonyolult, mégis kevesen tesznek így. Pedig, aki egy kicsit okosabb, mint egy marék zeller, az érti, hogy mikor kell es mikor nem a ködzáró.

-Roy- 2017.05.01. 19:13:20

Szerintem sokkal kisebb baj a túlzott lámpahasználat, mint a világítással történő spórolás. Tipikus a szürkületben,szürke aszfalton,szürke autóval helyzetjelzővel vagy világítás nélkül főútvonalon (tehát viszonylag nagy sebességgel) közlekedő autós. Nem fogják fel, hogy a helyzetjelző izzó 5w-os fénye 100m-ről már nem is látszik, főleg ha jön mögötte valaki tompítottal. Még gyalog is majdnem kisétáltam egy ilyen barom elé a reggeli szürkületben. Előtte és utána is jött egy autó aminek égett a tompitott fényszórója, gondoltam köztük lazán átsétálok..tévedtem.. Csak azt tudnám mire spórol az olyan gyökér aki csak a helyzetjelzőt kapcsolja fel????? szívesen veszek bármelyiknek 2db izzót..

kincsőrző 2017.05.02. 22:12:41

@-Roy-: alapvetően egyetértek, de ha követ téged valaki, annak a retinájal is spórolhatsz, ami már kicsit más kérdés :)

kincsőrző 2017.05.02. 22:30:44

Az Auchan parkolók viszik a prímet a nem megfelelően kialakított jelzésekkel:

1. kör alakú felfestések, amit azért illem alapján kijelölt gyalogos átkelőhelynek érdemes nézni járművel,
2. 30 km/h "az áruház egész területén" kiegészítő táblával, ami értelmezhetetlen, és így az első kereszteződésig tart a hatálya. Lehetőleg több útvonalon megközelíthető szakaszt véd az egyik bejáratnál.
3. kb minden ötödik kereszteződésnél elhelyezett egyirányú út és behajtani tilos tábla...

kincsőrző 2017.05.02. 22:32:02

@kincsőrző: Bocsánat, eltévedt a komment, más topikba való.