Friss kommentek

  • festektusszentoehapcibenoe: Nem találtam jobb topikot. Titeket még nem ért el a szembe telezöldes kanyarodó főútvonalas feladvány? Origo-n indult amenn... (2017.09.01. 20:15) Öt perc alatt tízszer majdnem meghaltam
  • szaGértő: @Alf56: ÍKonkrétan pont nem arról volt szó, hogy mindenki közlekedjen bringával, ne keverd be azt a dumát. :D (2017.07.19. 16:57) Közteres büntetés
  • Xezs: @brill111: Van aki arra sem alkalmas, hogy utcára menjen gyalogosan. Igazad van, csak nagyjából esélytelen kiszűrni ezeket. (2017.05.30. 18:24) Állon rúgta a kiscsaj a kötekedő óriást
  • Kaschauer: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA: Sajnos az ember hajlamos minden szakemberben megbízni. Akár bádogos, akár nőgyógyász, akár autós... (2017.05.07. 08:09) Egyszerű kerékcsere lett volna
  • kincsőrző: @kincsőrző: Bocsánat, eltévedt a komment, más topikba való. (2017.05.02. 22:32) Statisztikailag pont jó
  • kincsőrző: Az Auchan parkolók viszik a prímet a nem megfelelően kialakított jelzésekkel: 1. kör alakú felfestések, amit azért illem a... (2017.05.02. 22:31) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • kincsőrző: Közúti veszélyeztetés alapos gyanúja játszhat. Igaz, ez már nem KRESZ, hanem Btk. Azért talán -- a kukás sofőrjének védelmé... (2017.05.02. 22:17) Az agresszív szemeteskocsi esete

Olvass Totalcart!

  • Hibás feed URL.

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mazsolarajzás

2017.04.16. 20:48 :: szaGértő

Húsvét van.

mazsola-3.jpg

Ezt több dologból lehet tudni.

Egyik a naptár, a másik az, hogy rajzanak a mazsolák.

Hetvennel az autópálya belső sávjában, hússzal lakott területen. Azt sem tudják, hol vannak. Nem érti, miért villogják-dudálják le a fejüket, fogalmuk nincs a KRESZ-ről, de van jogsijuk, van autójuk, és mennek. Vagyis diffundálnak, pár milliméter per óra sebességgel.

Ők azok, aki minden másnap járnak autóval. Karácsony másnap meg húsvét másnap.

Mennek a rokonokhoz sonkát zabálni. Ami még rendben is lenne, de fél év alatt azt is elfelejtették vezetésből, amit karácsony harmadik napjára megtanultak. Nulla rutin, félelem, rettegés.

És ezek az emberek sokkal veszélyesebbek a többiekre, mint akik kissé túllépik a megengedett sebességet, de egyébként napi szinten autóznak, több százezer kilométeres rutinjuk van.

Nem tudom, mit lehetne tenni ezzel a jelenséggel, de valamit kéne, mert így ez nagyon veszélyes.

Sebaj, holnap jönnek ugyanezek ittas verzióban. Lila öltöny, sárga ing, piros nyakkendő. És tíz feles délutánra.

Csak éljük túl a hétfőt.

(Szagértő)

(A kép forrása: http://napidoktor.hu/blog/mire-jo-a-mazsola/)

25 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

SoylentGrün 2017.04.17. 12:57:24

Az 1. kategória csak a bés jogsisok - b, mint belső sáv ;)

mioporfeszosz 2017.04.17. 13:32:57

Kétlem, hogy valaki évi 2-3 napért fenntart, leadózik, köteelezőzik, mászakiztat, javíttat, stb egy autót.
Itt arról van szó, sokan már nem mernek ittasan vezetni, megtette a hatását a mindehol harsogott ostoba zérótolerancia. Ne nem a baleseti statisztikákban, mert annak semmi köze a szeszhez, ahogy az abszolut gyorshajtáshoz sincs.
Ha pedig nem iszol, semmit, minek van húsvét, illetve az ünnepre az éjszakánál is jobban kiritkított un. "tömeg"közlekedésen rohadva nem jutsz el sehova, tehát ismétcsak minek van húsvét.
Tehát?, beültetik a volán elé "anyut", (nagyit, gyereket, valakit) aki 30éve(vagy épp frissen féléve) letette ugyen a jogsit, de mivel apu dolgozik, hajtja a gépet, sosem jut hozzá, hogy rutint szerezzen.
Na, ezek vannak most az utakon klf. variációban.
De lépésben reflektorral, a kormányra fekve menni, remegve markolva a kormányt, a belsőben, mert épp oda fordult be 10 perce, és svásot váltani retteg, az kicsit sem veszélyes a többi közlekedőre, á.
Ezt lehet, ez frankó.
Némi lassabb reakcióidő meg pár gramm elfogyasztott alkohol, az maga a halálbűncselekmény, a lopáshoz, ártalanok összeveréséhez, késeléshez mérhető tett.
Hát itt tartunk, ne csodálkozzon senki.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2017.04.17. 14:16:10

@mioporfeszosz: "Ha pedig nem iszol, semmit, minek van húsvét" He...?

Indriq 2017.04.17. 14:30:18

És vannak a 20 éves napi rutinnal vezetők akik azt hiszik csak ők vezethetnek közúton.
"A szerénység! A szerénységet szeretem magamban legjobban."

BiG74 Bodri 2017.04.17. 15:49:19

A blog hozza a tényeket, megjegyzem ez igaz a hétvégékre is.

BiG74 Bodri 2017.04.17. 16:00:44

@Indriq:
A szerénység nagyon kevés, mondhatni értelmezhetetlen kategória az utakon.

dekás dezső 2017.04.17. 16:14:42

Ezen kiakadni...
Ha annyira rutinos vagy mint amennyire hiszed, figyelsz mint az állat vagy ha jobban tetszik rákészülsz a "mazsolákra", oszt joccakat.
Alap.

BiG74 Bodri 2017.04.17. 16:33:49

@dekás dezső:
Nem lehet rájuk készülni, csak kikészülni!

d.j 2017.04.17. 16:59:21

Baromság. Többet nem érdemes erre az írásra reagálni.

bukszindeksz 2017.04.17. 18:14:18

@d.j: Teljességgel egyetértek. Baromság.
A magyar soroltatás csődje. Nem akikről a post szól, hanem a poster maga.

bukszindeksz 2017.04.17. 18:15:31

@bukszindeksz: helye autokorrekt.
A magyar sofőr-oktatás csődje.

Arcade Macho 2017.04.17. 18:49:33

he en valaszthatnek hogy az unnepi mazsolakat tiltsam ki az utrol vagy azokat akiknek a segguk az autohoz van nove, akkor az en valasztasom az autot tulhasznalokra esne

szaGértő 2017.04.17. 19:01:11

@Arcade Macho: Mit értesz túlhasználaton? Hány kilométer a normális?
Mondjuk egy mentősnek, eg taxisnak vagy egy teherautósofőrnek?
És ha átül a saját autójába, akkor túlhasználat?

Lucifer Morningstar 2017.04.17. 20:33:54

Baromka. A levezetett cirka 3 millió kilométeremmel biztos mazsola vagyok hozzád, az utak császárához képest aki akár már a 100 ezret is megugrotta.

Amúgy hol vezetsz, én speciel 20-as tempóval autózókat jó ha 10 évente látok egyet. A te környékeddel lehet valami baj ha ennyi hozzád hasonló idióta van.
Amúgy az előzésről még nem hallottál? Sokat segít és nem gyűlölsz másokat csak azért mert nem hajlandó előtted vagy veled együtt ész és gondolkodás nélkül rohanni csak azért mert neked az tetszene.

qwertzu 2017.04.17. 21:17:27

Voltak olyanok is, de nem miattuk volt szar közlekedni. Hanem a felhajtón álló sort két oldalról, a leállósávon és a forgalomtól elzárt területen kerülő seggfejek miatt. A 90-el közlekedő kamiont 110-el előző sort 150-el jobbról előző idióták miatt, meg a belsőben egymás seggétől 2 méterre közlekedő köcsögök miatt, akik két balesetet is képesek voltak összehozni. És mi történik, amikor fél óra ácsorgás után elhagyjuk a belsőben összement két hülyét. Igen, 30 másodperc kellett hozzá hogy megpillantsam a következő buzivonatot.

Meg a hülye, aki nem érti meg, hogy az M0 belsőben a 90 km/h az kurva jó az M5 lehajtó környékén, és még fél kilométert kéne kibírnia a lehajtóig.

scavengario 2017.04.17. 22:05:53

Igen, köcsög BMW-s vagyok, bár csak egy 170 lovasom van. De van mellette egy Suzuki Swift-em is, bár inkább a feleségem vezeti. Nyíregyháza és Kisvárda között a 4-es szépen meg van "csinálva". Kanyarok nem élesek, bedöntve, szóval lehet haladni. Gyakran nem is 90-nel megyek, mert ha az útviszonyok és a látási viszonyok is engedik, akkor jóval felette. Nem veszélyes. Előzök gyakran, de csak ha biztonságos, jól belátható. Ha tudom, hogy pár kilóméter után lehajtok, akkor nem sietek. Azt se szidom, aki a "virsigumikkal" a kocka autójával nem mer menni, mert a kanyarban hatost dobna. De amikor az egyenes úton 60-nal szüttyög és épp forgalom van, előzni se nagyon lehet és látom, hogy mögé már 5-6 autó feltorlódott (köztük 1-2 hasonló szüttyögős, ráadásul a felezővonalhoz húzódva, nehogy rendesen ki tudjak nézni) akkor az elég bosszantó. Az én autóm és én se vagyok mindenható, volt olyan helyzet, amikor az útviszonyokat nem éreztem elég jónak ahhoz, hogy nyomjam és beértek. Ekkor lehúzódtam, sőt, ha jobban ráláttam az útra, indexszel jeleztem is, hogy mehet (ezt egy nagyon rendes kamionostól tanultam, aki ugyanezt eljátszotta velem!) És amikor előz és már a másik sávban van, elengedem a gázt, vagy akár FINOMAN! fékezek is, ha jönnek szemből és mégis előz. Hogy biztosan beférjen. De ez az egymásra figyelés nagyon nem megy egyeseknek. Volt olyan is, hogy a kb. 70-nel közlekedő Corsa-t elkezdtem előzni, erre észrevette és elkezdte nyomni. Normális az ilyen? Még jó, hogy volt plusz 100 lovam hozzá képest. A másik, amikor egyik szüttyögőt beéri a másik, én meg őt. 5 km-en keresztül bandukolunk, várom, hogy előzzön, de nem. Számtalan alkalom volt. Megunom, megelőzöm őket és lám, a második szüttyögő is elindul utánam előzni. Eddig mire várt?! A városban index és bármiféle előjel nélkül sávot váltókról már ne is beszéljünk. Én satuzzak, hátha belém csúsznak. Most fogok kamerát venni a kocsiba, mert úgy látom indokolt lesz, ha egyszer egy ilyen éles váltás miatt seggbe raknak.

Phteven 2017.04.17. 23:16:44

Na, egy ujabb fittipaldi... Latom haver, a sztereotipiak nagyon mennek neked. Kifelejtetted a kalapos szuzukist, es a szorkucsmas skodast!

Ha ennyire zsvarnak a mazsolak, miert nem maradsz otthon, a seggeden?!

Arcade Macho 2017.04.17. 23:25:42

@szaGértő: en szivesen elmondom...
az a tulhasznalo aki mehetne pl az agglomeraciobol a varos tulfelere siman ugy hogy ledobja a verdat a vasutnal es ugy be a varosba de ezt nem teszi, mert eppen 20 perccel tovabb tart, vagy csak szereti a sajat fingot
igy elfoglalja a helyet a kovetkezoktol: agglomer a kulvarosba, kulvarosi a belvarosba, belvarosi a kulvarosba
hozzatennem, hogy o ezt havi 20 alkalommal teszi

na ez a tipikus tulhasznalo, es ezt buntetni kellene!!!

jo ok jojjenek az ellenervek:
- amit te irtal: kozszolgalati autok
- mazsa glettet es ket letrat...
- agglomer peksuti kell a belvarosba
- vak nagymami
- onmegvalosito "soccer mom" aki el akarja vinni a csimotat a varos tulfelere hogy mokusokat figyeljen meg
- asvanyvizes pszichopata

en erre csak egy ellenervet mondok, az agglomerke havi 4szer menjen tomegkozlegedessel, na most aki TENYLEG kepes erre az tenyleg korrekt, a tobbi meg csak veri magat hogy "jajj az en kis idokem hat az en idom a legeslegeslegdragabb"

szaGértő 2017.04.18. 01:02:29

@Arcade Macho: Hát, én is Budapesten kívül lakom. És igen, autóval megyek be, ha munkám van Budapesten.
Egyrészt azért, mert a tipikus helyekre (rendőrség, bíróság) nagyrészt vinnem kell három bőröndöt, és nem fogom cipelni vonaton, másrészt meg azért, mert ahova járok, oda 40 perc autóval, és 3 óra tömegközlekedéssel. Azaz, kb. másfél óra oda-. vissza a 6 órával szemben.
De ha arra a 4,5 órára kifizeted az óradíjamat, mehetek vonattal is, mert nekem tök mindegy, hogy ki fizetni ki, de az, hogy ingyen elcseszek egy napon több, mint a fele munkaidőt, az kurvára nem éri meg.

Arcade Macho 2017.04.19. 12:35:59

@szaGértő: jo nezd en kifizetem
te is kifizeted azt amit a mult honapban dugoban kellett toltenem?

Arcade Macho 2017.04.19. 13:26:49

@szaGértő: "másrészt meg azért, mert ahova járok, oda 40 perc autóval, és 3 óra tömegközlekedéssel. Azaz, kb. másfél óra oda-. vissza a 6 órával szemben."

ugye az en megelozo hozzaszolasomnak ezt a reszet elolvastad?
"az a tulhasznalo aki mehetne pl az agglomeraciobol a varos tulfelere siman ugy hogy ledobja a verdat a vasutnal es ugy be a varosba"

ez a "koltoi tulzas" hogy mennyivel tobb tomegkozlekedessel is egyfajta onmentegeto erv, egyszeruen nincsen ilyen eset, csak akkor ha szant szandekkal a legrosszabb bejutast nezed

titan 2017.04.19. 17:09:00

Szerintem a tötymörgők inkább lehetnek bosszantóak, mint veszélyesek (természetesen ha nincs különösebb indok, nem megyünk hússzal autópályán, illetve amikor lehet jobbratarts)
De a veszélyt még mindig az okozza, aki
1. figyelmetlenül vezet
2. indokolatlanul gyorsan vezet
Ha nem látod be a féktávolságodat, akkor mindkettőnek megfelelsz. Kis pontosítás: ha előtted valaki halad, akkor nem kell feltétlen a teljes féktávolságot belátni, de ahogy a szabály is fogalmaz: képes kell legyél az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is megállni, így ha ő lassabban megy mint te, jóval előbb érdemes lassítani, és ezt fel kell tudni mérni időben.

Egyébként valószínűleg @mioporfeszosz: -nak van igaza abban, hogy ki milyen kocsit vezet ilyenkor, abban viszont nem adok igazat, hogy a kicsit megnövekedett reakcióidő, pár gramm alkohol ne lenne probléma. Kiszámolható, és bizonyított, hogy sokszor élet-halál múlhat ezen. Már csak azért is, mert általában még csak nem is lesz elővigyázatosabb a vezető, úgy hogy ellensúlyozza az ittasság okozta veszélyt, azaz nem tart nagyobb távolságot, nem csökkenti a sebességet. (Utóbbira van ellenpélda, ha jól emlékszem a lassú vezetésről volt egy cikk, aminek a főszereplője ittas lévén úgy gondolta, legjobb, ha lépésben vezeti haza a kocsit)

omborz · http://bringaval.uw.hu 2017.04.20. 12:42:32

@titan: Az alkohol jelenléte kimutatható, jól lehet keresni vele.
Nemrég a cégnél valami sorozatosan ismétlődő feladatot kellett elvégeznem, nem volt bonyolult, de figyelni kellett.
Rémesen nem haladtam.
Elmentem a mosdóba, és visszaérve pikkpakk megoldottam a feladatot.
Vagy azért, mert jót tett a kis séta, vagy inkább azért, mert az amúgy nem túl sürgős pössentés szükségessége túl sok agysejtemet foglalta le úgy, hogy közben mindebből semmit sem érzékeltem!
Ilyen fokú koncentrációvesztéshez szerintem -legalábbis közlekedési mércével nézve- súlyosan ittas állapot kéne.
Hólyagfeszesség-szondáról mégsem hallottam, pedig könnyen lehet, több balesetet okozott már, mint a sok országban megengedett alkoholszint.
Sosem vezetek ittasan, mégis túlzásnak tartom a nálunk dívó 0%-os szigorúságot.

titan 2017.04.26. 12:10:31

@omborz: külön nincs nevesítve a pisilés a KRESZ-ben, de szerepel ott feltételként, hogy "a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van". Azaz ha nem aludtad ki magad, és emiatt magas a reakcióidőd, akkor sem vezethetsz. Csak ezt ugye nemigen lehet szűrni. Az alkoholt lehet. Az is igaz viszont hogy - állítólag - minimális alkohol vogyasztása nem rontja a vezetésre képességet. sőt talán még javít is egy kicsit rajta, és eltúlzott a szabályozás szigorúsága, de ez meg helyi sajátosság, hogy "1 sör nem sör", ha egyet leguríthat a jóember, le fogja a másodikat is. Aki meg nem tenné, mert képes megtartóztatni magát, nos ő az aki megszívja a többiek miatt kialakított szabályozást.
Egyébként még a rossz hangulat is ronthatja a vezetés minőségét, ha idegesen ülünk volán mögé, nagyobb eséllyel tévesztünk, ez is veszélyes. Ezt meg aztán tényleg nem lehet szűrni. Az autóvezetőknek fel kéne tudni ismerniük, ha nem alkalmasak a vezetésre az adott pillanatban.