Friss kommentek

  • szaGértő: @toportyánféreg: Berreg a motor is, észrevett :) (2016.08.17. 11:02) Ez az ember vajon mire gondolt?
  • Csigorin: Miert ne lenne megfelelo a STOP tabla? Nincs az a kozlekedesi jelzes amit ne lehet figyelmen kivul hagyni, itt azt kell meg... (2016.08.09. 15:43) Mennyi baleset kell még?
  • Csigorin: Ott a gond, hogy van egy ora a szerveren, meg van egy ora a parkoloor kutyujen es a ketto nem feltetlen van osszehangolva. (2016.08.09. 15:37) Gyorsan lejáró parkolójegy
  • Csigorin: Nem ertem, miert ne lehetne odaparkolni itt egy rokkantnak a felfestesre? Sima tolatva parkolas. Az mas kerdes hogy van az ... (2016.08.09. 15:35) Mazsolák nemzetközi közössége
  • cso zsi: @asdf: Normális rendszer? Hazánk volt az utolsó, ahol a 3,5 alatti tgk-k 80-nal mehettek az autópályán, és 70-nel közúton,... (2016.05.17. 13:43) A mobilparkolás buktatói
  • Xezs1: A kedvenc kifogásom az "el fogok késni". Ha erre azt mondod, hogy indulj el időben, megkapod, hogy te biztosan nem vezettél... (2016.05.13. 08:52) Ismét a zebrákról
  • qwertzu: Ha jól értem kanyarodó főútvonal T kereszteződésben. Bónuszként próbáld meg mennyien tudják, hogy gyalogosként a T szárábó... (2016.05.01. 07:25) Meglepetésszerű STOP tábla

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1571) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ismét a zebrákról

2016.03.22. 10:45 :: szaGértő

És nem, nem állatkertben jártam.

abbey_road_zebra_crossing_by_atillathehungarian-d37amo7.jpg

Csak kaptam egy üzenetet valakitől:

Hazafelé olyan magabiztosan kérdeztem meg a zebránál rám dudáló autóstól, hogy mi van? hogy jó, hogy nem szállt ki agyonütni ugyanis a hozzám közelebb álló sávnál a kocsi nem fékezve jött, én meg nem léptem ki elé és ez felbaszta az agyát de lesett, mert a kocsi meg sem állt magyarul elcsapott volna simán na ki a köcsög?

Ha jól értem, balról jött ezerrel egy autós, a jobbról jövő megállt, és felháborodott, hogy várnia kell.

Megint a szokásos intelligencia-tolerancia-bunkóság trió egymás elleni harcát láthattuk.

Meg az ideges, rohanó embereket.

El kéne tölteni pár hónapot valamelyik mediterrán kisvárosban, délben hazaballagni ebédelni, kaja után szundítani egy órát, majd visszaballagni dolgozni.

De hát

  • későn keltem fel
  • el fogok késni
  • felbaszták az agyamat reggel
  • nem adtam le határidőre az anyagot
  • kihűl a pizza a csomagtartóban
  • felmelegszik a fagyi a csomagtartóban
  • gyárilag bunkónak születtem

A fentiek közül szabadon választható a megfelelő, mindenkinek a vérmérséklete és idegállapota szerint.

Ide illik az a mondás, hogy ha stresszes vagy, nem szarod le eléggé.

:D

 

5 komment

Mazsolák nemzetközi közössége

2016.02.06. 08:59 :: szaGértő

Levelet kaptunk Melindától, amely azt bizonyítja, hogy a libáért vett jogsik és a mazsola sofőrök nemzetközi közössége uniós szinten él és virul.

autozz_parkolas_koppenhaga.jpg

Ezt a képet ma fotóztam Charlottenlunban, Koppenhága egyik külső kerületében. Látható, hogy lehetetlen oda leparkolni. Szabadon van hagyva, de mégsem.
Csak hogy ne mindig a honfitársainkat szidjuk.

Megnyugodhatunk, a parkolni nem tudás csodálatos képessége nemzetközi. A másokra nem figyelésről nincs statisztika, csak remélhetjük, hogy csökken, de azért minden országban előfordul.

Bár az is lehet, hogy pár magyar abban az irányban is elhagyta az országot.

2 komment

Gyorsan lejáró parkolójegy

2015.11.21. 13:25 :: szaGértő

November 20-án sikerült megállnom egy fizetős parkolóban, amelyről az alábbi két dokumentum keletkezett:

ketto_egyben.jpg

Az egyik egy SMS, amelyben a rendszer értesít, hogy fizettem a parkolásért, a másik egy büntetőcédula, egy perccel későbbről.

Namármost, két eset lehetséges:

1. Ilyen gyorsan jár le a parkolójegy. Szóljatok, vazze, akkor felveszek egy embert, aki percenként elküld egy SMS-t

2. Nem ment át a rendszeren az információ. Ezen nem tudok segíteni. Vagyis igen, ha meg tudunk állapodni egy méltányos, minimum 7 számjegyű összegben, amelyben a nullák nem az elején vannak.

Remélem, a nagytudású hölgyek észlelik az anomáliát, és ki sem küldik a felszólítást. De ha igen, nosza rajta, ballagjunk bíróságra is akár, kéne egy kis bevétel, perköltségből is megfelel. :)

8 komment

Lakó-pihegő övezet és a bérelt autó

2015.11.17. 08:30 :: szaGértő

Ballagok reggel (jogszerűen) kifelé a lakó-pihenő övezetből, a megengedett plusz ÁFA sebességgel kb.

188_lako_piheno_ovezet.jpg

Megérkezik mögém egy bérelt Citroen Picasso, anyukáját innen is üdvözlöm.

Padlófék, csörög-villog dudál, majd félig az árokban megelőz.

5 kilométer múlva utolérem a körforgalomnál.

A következőket üzenem neki:

  • A lakó-pihenő övezetben a megengedett sebesség 20 km/h
  • Csak a lúzer siet, a fontos embert megvárják.
  • Ja, és bérelt autót törni az álmoskönyv szerint sem jelent szerencsét.

:)

5 komment

Legalább a lámpát kapcsolnák ki ilyenkor!

2015.03.22. 16:35 :: Don Blasius

Az egy dolog, hogy szánalmas a lajosmizsei vasútvonal szintbeli kereszteződése az Üllői úton, ráadásul hosszú percekkel lezárják egy amúgy is cammogó vonat érkezése előtt. Rendes torlódások alakulnak ki, az egyébként sűrűn járó 50-es villamosok követési időköze is megborul, nem beszélve a menetidőről. De hogy még képesek további szívatásokra, az felháborító! Hanyagság vagy talán szándékos?

ulloi1.jpg

A sorompó után a kispesti oldalon rögtön van egy lámpa. Léte valahol jogos, mivel az ott lévő boltok és autószalon parkolóiból való kihajtás nehézkes lenne az Üllői út forgalma miatt, főleg egy-egy sorompónyitás után. Ez ma, az "első igazi boltbezárós vasárnapon" is működik, a képeket nemrég készítettem.

ulloi3.jpg

Talán az egyik legnagyobb társadalmi vitát generálta mostanában a boltok vasárnapi kötelező zárva tartása. Lehet ezen vitatkozni, hogy jobb-e így vagy nem, vannak mind a két oldalon érthető álláspontok. De azt hiszem azon mindenki egyet tud érteni, hogy egy kifejezetten bevásárlóközpont, boltok miatt fenntartott jelzőlámpát igazán ki kellene kapcsolni olyankor, amikor semmi értelme odamenni. Külön "cukiságnak" ott van a bezárt kapu mögötti lámpa, ami rendesen pirosat ad a gyalogosnak, fő a biztonság, nem? Ja igen, éjszaka sem szokták kikapcsolni. Persze, tudom, csak rövid ideig tartja fel a forgalmat, de feleslegesen, nem beszélve a környezetszennyezésről.

ulloi2.jpg

9 komment

Címkék: budapest közlekedés hülye lámpa környezetszennyezés sorompó

Eddig sem volt olcsó, most már legalább elég abszurd is

2014.12.23. 17:21 :: Don Blasius

Kicsit hosszabb szünet után egy olyan ügyben szólalnánk meg, ami mellett nem lehet nem elmenni. És bár blogunk sosem volt politikai jellegű, és nem is lesz az, mégis másfél hete olyan hír jelent meg, ami alaposan felkorbácsolta az indulatokat; útdíjat kell fizetni az M0-ás több szakaszán, a budapesti autópályák bevezető szakaszain, az eddigi ingyenes autóutakon és egyéb városokat elkerülő autópálya szakaszokon (Győr, Székesfehérvár, Tatabánya, stb.). Emellett viszont bevezetik az egy-egy megyére érvényes éves matricát, ami 5 000 Ft lesz.

Az ötlet (és most már hamarosan törvény vagy jogszabály változás) kitalálói és védelmezői arra hivatkoznak, így sokaknak olcsóbb lehet a sztrádahasználat, mint eddig, mivel az éves 43 ezer forintos matrica helyett csak az érintett megyékre kell megvenni és ez sokaknak jobban megéri. Ez még igaz is lehet, csak azt sokan elfelejtik, hogy a magyar autópálya-használat összevetve más országokkal eddig sem volt olcsó, és az új "matricákkal" a díjfizetési rendszer csak még torzabbá válik. Csak példának; Svájcban az éves matrica 40 CHF, Ausztriában pedig 87,70 €. Németországban még csak tervezik, hogy két éven belül bevezetik, de ott is "csak" 100 Euró lesz egy évre a 13 ezer kilométeres hálózatra! Tehát ezekhez képest nem igazán arányos sem az egész országra érvényes éves 43 ezer forintos, sem az egy-egy megyére (van, ahol csak 10 kilométeres szakaszra) érvényes 5 ezer forintos matrica sem. Hozzáteszem a bevezetés "elegáns" módját, egy január 1-étől érvényes változást december 10-én jelentenek be, de kihirdetve még most sincs!

queueing_up_by_planetela-d59vgmk.jpg

Mik lehetnek a hatások? Szakmailag szokták az új díjak ellenében kiemelni, hogy a kiterjesztett díjfizetés miatt az elkerülő utak helyett sokan inkább a városokon, falvakon átvezető kis utakat fogják választani, ami miatt az érintett településeken és kerületekben megnő a légszennyezettség, lelassul a közlekedés és tönkremennek (még jobban) az utak. Csak remélni tudom, hogy azért legalább a Pest megyére érvényes matricát kigazdálkodják az emberek. Valóban havonta csak két gombóc fagyi ára, ahogy mondják, de az elvvel nagyon nem értek egyet. Eddig ingyen volt, az útszakaszok célja a nagyváros és agglomerációjának tehermentesítése. Ilyen alapon sajnos bármit be lehet még vezetni, ha hagyjuk (pl. a baleseti adó sem volt önmagában nagy tétel, de sok kicsi sokra megy). Meg is teszik, de ezt nem akarom itt tovább folytatni, mert nagyon elmennénk politikai irányba és mint írtam, ez nem az a blog.

27 komment

Címkék: budapest közlekedés hülye autópálya környezetvédelem környezetszennyezés dugó lehúzás

Neki vajon van jogosítványa?

2014.11.25. 15:56 :: SilentSound

 

És ha van, akkor hogy kaphatta meg? Az alábbi videót ma délelőtt az iroda ablakából csináltam az újpalotai China Martból, miután az egyik kollégám már két perce ott röhögött az ablakban. A fekete Mondeo csodával határos módon megúszta az esetet.

9 komment

Vasárnapi kalandok

2014.11.17. 09:55 :: szaGértő

Tudjuk, hogy vasárnap olyanok is autóba ülnek, akik egyébként nem vezetnek rendszeresen. Egyre inkább hajlok arra, hogy mondjuk évente mindenkinek egy egyszerű tanpályás vizsgát kelljen tennie, és ebben a véleményemben a most vasárnapi események is megerősítettek.

 

 Estefelé, már sötétben, munka ügyben kellett menni, a 31-es úton (amiről köztudomású, hogy nem nagyon alkalmas az előzésre) feltorlódott a sor. Alapvetően nem sietek, a jelszó az, hogy csak a lúzer siet, a fontos embert megvárják. :)

Három autóból állt a sor. Eleinte, mert szépen felgyűjtöttünk még párat mögénk. Valaki 45 km/h sebességgel mert csak menni lakott területen kívül, szemerkélő esőben. Nem tudom, ki volt, ezért nem fogok előzgetni, de ha valaki az adott körülmények között csak ennyivel mer menni, arra ráférne egy gyakorlati vizsga. Ha meg műszaki hibás volt az autója, és nem alkalmas gyorsabb közlekedésre, akkor a tréler a megoldás.

Az M0 felhajtónál szerencsére Budapest felé ment tovább.

Ekkor kezdte a bemutatót az előttem haladó, aki szintén az M0-ra ment, ott a felhajtónál még három sáv van, ami kb. egy kilométeren belül kettőre szűkül. Emberünk azonnal bement a középső sávba, majdnem felcsattantak rá az érkező versenyzők.

Ez az ember - akit szintén beutalnék egy gyakorlati vizsgára - azok közé tartozott, akik autópályán (és autóúton) nem a jobb szélső, hanem a balról második sávban közlekednek: amint lesz egy harmadik sáv, mennek egyet balra, ha elfogy, visszajönnek egyet jobbra. Ha öt új sáv lenne bal oldalon ötöt mennének balra, láttam már ilyet négysávos úton.

Sikeresen elhagyva kettes számú versenyzőnket, az M3 felé haladva a számos, egy-másfél kilométeres kihajtó egyikénél adta elő magát harmadik versenyzőnk: A kihajtó legelejénél (ami ugye elvileg arra szolgál, hogy úgy lassíthassunk, hogy közben nem tartjuk fel azokat, akik mennek tovább) tolt egy padlóféket, lelassított hatvan körülre, és a szélső vonalat (optikai vezetősáv :) ) követve szép lassan ballagott tovább, egy majdnem szétcsapott seggű autóval.

Ők azok az emberek, akiket ha megkérdezel, fogalmuk nincs, hogy bármit is rosszul csináltak volna, sőt, meg vannak sértődve, ők Fittipaldi törvénytelen gyermekei.

Ezért van az, hogy ha tehetem, nem mászkálok péntek este és vasárnap este, valamint hétfő reggel se nagyon.

17 komment

Mennyi baleset kell még?

2014.11.07. 09:56 :: szaGértő

Tóth Zoltántól kaptuk az alábbi beszámolót:

2014. 11. 05-én megrázó történetbe keveredtem.

Egy csendesnek indult napon, két táncóra között indultam el Bácsbokodon a helyi százforintos boltba, ahol éppen letéptem egy zacskót a pékáruknál, mikor kerékcsikorgásra lettem figyelmes.Először gondolván, hogy biztos valami "Menő Jani" koptatja a gumijait, nem méltattam az esetet figyelemre, azonban amikor láttam azt, hogy egyre több nép csődül az utcára, utána kellett járnom a történteknek.

torottbringa2.jpg

 (a kép csak illusztráció, nem a helyszínen készült. Forrás: Velvet)


A Bácsalmás-Baja és Bácsborsód-Csávoly út kereszteződésében hatalmas zűrzavar támadt.
A helyi körzeti megbízott éppen arra járt, s megpróbált egyedül megtenni a lehető legtöbbet. A bámészkodókat elzavarva biztosította és lezárta a baleset helyszínét.

Nem haboztam, tennem kellett valamit! A Kígyós Önkéntes Mentőcsoport tagjaként, valamint elsősegélynyújtó ismereteimben a mentőhívással egy időben hagyományos általános betegvizsgálatot nem tudtam végezni a sérült helyzete miatt. A 104 hívása közben beszámoltam a beteg gerincsérüléséről, belsővérzéseiről, valamint még eszméleténél lévő állapotáról,s mentőorvossal rendelkező mentőegységet kértem. Ezután a 112 nemzetközi segélyhívón keresztül értesítettem a tűzoltóságot, mivel indokoltnak láttam a műszaki mentést (a hölgy félig a kerékpárja alatt volt, így pedig mozgatás nélkül a mentőegységek nem tudták volna ráadni a rögzítő KAT-mellényt).
A baleset 17:17-kor történt, a sérült pulzusa pedig 17:23-kor kritikus szintre csökkent. Nem sokkal ezelőtt egy nő lépett be a pótkocsi alá, akit figyelmeztettem, hogy ne mozdítsa, majd közölte, hogy orvos. Örültem, hogy szakképzett segítség térdel mellettem, azonban ebben az esetben nem tehettünk többet. A pécsi doktornő figyelte a beteg pulzusát tovább, majd telefonon ő is beszámolt a beteg állapotáról, s lehetőség szerint légi mentést kért. Azonban ilyenkor már nem száll fel a helikopter...

Miközben a szabad légutat biztosítottam, doktornővel kértük a baleset és a sérült helyzetének fényképes dokumentálását, hogy a mentősök mielőbb munkához láthassanak.
Kilenc perccel azután, hogy a beteg életjelei kritikusra csökkentek, 17:32 körül megérkeztek a bajai mentők. Gyors vizsgálat után hátára fordították, majd azonnali mellkaskompressziót, illetve de-fibrillálást alkalmaztak. Sajnos a 63 éves asszony életét már nem tudták megmenteni belső vérzései, koponyasérülése és gerincsérülése miatt.

A baleset körülményei:

Bácsalmás irányából közlekedett egy Dacia Logan típusú személygépkocsi Baja útirányba, aki az "Állj! Elsőbbség adás kötelező!" táblát figyelmen kívül hagyva az elsőbbséget nem megadva behajtott a két út kereszteződésébe. Az idős asszony boltból közlekedett haza Bácsborsód útirányból Csávoly irányában szabályosan. Látva az érkező rendkívül gyorsan hajtó autót megijedt, elrántotta a kormányt és a vele szembe szintén szabályosan közlekedő mezőgazdasági vontató elé tévedt. A vontató sofőrje a súlyos vontatmányával három kerékkel hajtott át a kerékpároson, az a jármű alá szorult.

Nem ez volt az első és utolsó baleset ebben a kereszteződésben. de teszem fel a kérdést:
Mennyire kiontott vérre, mennyi összetört családra van még szükségük az illetékes hatóságoknak, hogy megfelelő módon biztosítsák a kereszteződésben az áthaladás lehetőségét?!

Véleményem szerint a legjobb megoldás egy körforgalom kiépítése lehetne. Fogjunk össze és követeljük ki a biztonságunkat!

Hivatalos forráson is megtalálható:
http://www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozlekedesrendeszet/halalos-baleset-bacsbokodon

 

4 komment

Címkék: közlekedés autó baleset kerékpár gyorshajtás halálos

Szabályos ez a parkolás?

2014.03.17. 13:33 :: Don Blasius

A városban több helyen is találkozni olyan megoldással, hogy az autók saras, gazos, esetleg murvás területen parkolnak. Ezt van, amikor jelzik is parkolóként táblával, van amikor, nem. Nem akadályoznak, nem veszélyeztetnek senkit azok, akik ide teszik le autóikat. Egy ilyen helyre állt le Hópárduc is, viszont megbüntették. Szerinte nem jogos, főleg, ha megnézzük a hatóság indoklását. Vagy ha tényleg szabálytalan más okból (talán nincs meg az 5 méter a kereszteződés vonalától, de ezt a lekerekített "sarok" miatt nehéz megállapítani), akkor miért nem azt írják le?

Autómmal a képen a pirossal jelölt helyen álltam menetiránnyal a kereszteződés felé, mert tolatva nehéz kiállni tekintve a nagy forgalmat.  Egyik nap büntetést hozott a postás. A közterület felügyelet szerint menetiránnyal szemben parkoltam és emiatt 10.000 Ft-ra megbüntetnek. Jogorvoslatnak helye nincsen. Ha nem fizetek akkor átkerül a rendőrséghez szabálysértési ügyként és majd ott reklamálhatok.

 

kavicsos parkoló a sarkon.jpg

 
Bementem a Közteresekhez, hogy megnézzem az ő fotójukat is. És igen, jól tudtam, nem az úttesten, nem is a járdán, hanem az útra merőlegesen a kerítés és a járda közti murvával leszórt területen álltam.  A hölgy szegény nem is tudott semmi érdemlegeset mondani, csak hogy akkor ne fizessek és átkerül a rendőrséghez.
 
Nyilván arra számítanak, hogy az emberek szívesebben kifizetik a 10ezret, akár jogtalanul is, mintsem a rendőrséggel vitázzanak, ahol 30ezer az alsó tarifa.
 
Szerintetek jogos a büntetés ?  Orral előre lehet parkolni az úttestre merőleges irányban, fordítva már nem ?  Ez szerintem nonszensz.
 
Ja és nem zöldterületen állok, mert akkor azért büntettek volna meg.

87 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz járda lehúzás jogász közterület felügyelet

Körforgalom indexelve

2014.02.10. 18:47 :: szaGértő

Valamelyik nap jöttem hazafelé, a 31-esen az M0 után van három körforgalom. Jött előttem - mint a későbbi előzés során látszott - egy frissen fodrászolt szőke hölgy (csak a fodrászolása volt friss, a hölgy maga nem annyira).

Kreatív módon minden körforgalomba másképpen ment be: az elsőnél mindenféle index nélkül, a másodikba balra indexelve, a harmadikba meg jobbra indexelve.

Kedvem lett volna megállítani és megkérdezni, hogy: ezmosthogy?

Megpróbálhatunk különféle elméleteket gyártani, például Romániában ha jól tudom, egészen addig kell balra indexelni a körforgalomban ameddig a delikvens ki nem akar takarodni belőle. Magyarországon befelé nem szabad indexelni, kifelé kell jobbra indexelni.

Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy a hölgy a két körforgalom között állampolgárságot váltott.

Ki tud valami magyarázatot az alkoholon kívül?

33 komment

Jogos a kiszabott bírság?

2013.10.02. 11:55 :: SilentSound

Gábort az indoklás szerint azért bírságolták meg, mert forgalommal szemben parkolt, pedig nem is. Az már a google 2011-es utcaképén is látszik, hogy nem sokan foglalkoznak a szabályos parkolással, de mi a helyzet levélírónk esetében? Te mit tanácsolnál neki?

2013. augusztus 30-án Budapest 13. kerület Párkány utca 49. előtt parkoltam, Ez egy parkoló, ahol kétirányú forgalom van, én a forgalmi iránnyal megegyező oldalon az út jobb oldalán parkoltam. Olyan helyen ahol nem volt felfestett parkolóhely.A parkolást tábla nem tiltotta, a kereszteződéstől jóval több mint 5 métere állt az autóm. Ennek ellenére büntetést kaptam. A büntetés okaként a következő indok szerepelt:

„KRESZ 40.§. (1) – NEM AZ ÚT MENETIRÁNY SZERINTI JOBB SZÉLÉN TÖRTÉNŐ MEGÁLLÁS, KIVÉVE, HA KÖZÚTI JELZÉSBŐL MÁS NEM KÖVETKEZIK."

A 13. kerület jogásza azt állítja, hogy azért kaptam büntetést, mert nekem a felfestett parkolóhelyekre kellett volna állnom( amikor leparkoltam nem volt szabad hely). attól függetlenül, hogy ahol álltam egyetlen parkolásra vonatkozó szabályt sem sértettem.
Általában simán fizetek , ha valamit benéztem, de most ezt igazságtalannak tartom.
Kérem segítsetek, Tényleg jogos ez a büntetés ez alapján egy szabályosan álló autót is meg lehet büntetni , csak azért mert nem a felfestett parkolóhelyre állt?

63 komment

Címkék: autó büntetés parkolás