Friss kommentek

  • panaszmuki: @TH: Fűre, focipályára tilos parkolni. Kivéve, ha közforgalom számára nem megnyitott magánterület, és a tulajdonos megenged... (2014.04.23. 10:34) Szabályos ez a parkolás?
  • Timnorc: @dzsaszper: Itt is arra kell felhívnom a figyelmet, hogy a 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet a mai napig hatályban van. (Ug... (2014.04.08. 06:59) Le a zebráról a gyalogosokkal!
  • CoIie: A ködlámpa sokkal kevésbé zavaró (~30 év tap.), mint akár a gyári xenon, ami kiveri a szemem, ha éppen hullámzik az út vagy... (2014.03.20. 18:54) Tanácsok a ködlámpák használatához
  • ex-dr. vuk: Mivel nem irtad, hogy melyik esetben hol ment ki, ez meg akar szabalyos is lehet: 1. 2-nal (egyenesen) 2. 3-nal (balra) 3.... (2014.03.18. 09:46) Körforgalom indexelve
  • Orosz Misi: www.fehervarradio.hu/index.php?pg=news_11_11854 Nagyokosok, ha tudnátok kezelni az internetet, akkor ezekre is rábukkantat... (2014.03.17. 22:05) Még csak nem is fékezett
  • 0gábor: Mindig a rendőr a hülye... (2014.02.27. 11:43) Hol tilos megfordulni?
  • 0gábor: Vége a blognak! (2014.02.27. 11:42) Jogos a kiszabott bírság?

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1901) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (179) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (289) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) budapest (632) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (110) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (205) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (851) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (99) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (11) környezetvédelem (9) követési távolság (22) közlekedés (1568) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (69) lehúzás (202) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) önkéntes rendőr (11) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (2) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Szégyenfal

Fényképezz te is szabálytalanságokat, töltsd fel az indafotóra és add hozzá az autozz_szabalytalansag címkét, hogy bekerüljön ide!

Feedek

Kontakt





Felmenőink

apánk:


anyánk:


nagyanyánk:
 

Szabályos ez a parkolás?

2014.03.17. 13:33 :: Don Blasius

A városban több helyen is találkozni olyan megoldással, hogy az autók saras, gazos, esetleg murvás területen parkolnak. Ezt van, amikor jelzik is parkolóként táblával, van amikor, nem. Nem akadályoznak, nem veszélyeztetnek senkit azok, akik ide teszik le autóikat. Egy ilyen helyre állt le Hópárduc is, viszont megbüntették. Szerinte nem jogos, főleg, ha megnézzük a hatóság indoklását. Vagy ha tényleg szabálytalan más okból (talán nincs meg az 5 méter a kereszteződés vonalától, de ezt a lekerekített "sarok" miatt nehéz megállapítani), akkor miért nem azt írják le?

Autómmal a képen a pirossal jelölt helyen álltam menetiránnyal a kereszteződés felé, mert tolatva nehéz kiállni tekintve a nagy forgalmat.  Egyik nap büntetést hozott a postás. A közterület felügyelet szerint menetiránnyal szemben parkoltam és emiatt 10.000 Ft-ra megbüntetnek. Jogorvoslatnak helye nincsen. Ha nem fizetek akkor átkerül a rendőrséghez szabálysértési ügyként és majd ott reklamálhatok.

 

kavicsos parkoló a sarkon.jpg

 
Bementem a Közteresekhez, hogy megnézzem az ő fotójukat is. És igen, jól tudtam, nem az úttesten, nem is a járdán, hanem az útra merőlegesen a kerítés és a járda közti murvával leszórt területen álltam.  A hölgy szegény nem is tudott semmi érdemlegeset mondani, csak hogy akkor ne fizessek és átkerül a rendőrséghez.
 
Nyilván arra számítanak, hogy az emberek szívesebben kifizetik a 10ezret, akár jogtalanul is, mintsem a rendőrséggel vitázzanak, ahol 30ezer az alsó tarifa.
 
Szerintetek jogos a büntetés ?  Orral előre lehet parkolni az úttestre merőleges irányban, fordítva már nem ?  Ez szerintem nonszensz.
 
Ja és nem zöldterületen állok, mert akkor azért büntettek volna meg.

76 komment

Címkék: közlekedés autó büntetés parkolás kresz járda lehúzás jogász közterület felügyelet

Körforgalom indexelve

2014.02.10. 18:47 :: szaGértő

Valamelyik nap jöttem hazafelé, a 31-esen az M0 után van három körforgalom. Jött előttem - mint a későbbi előzés során látszott - egy frissen fodrászolt szőke hölgy (csak a fodrászolása volt friss, a hölgy maga nem annyira).

Kreatív módon minden körforgalomba másképpen ment be: az elsőnél mindenféle index nélkül, a másodikba balra indexelve, a harmadikba meg jobbra indexelve.

Kedvem lett volna megállítani és megkérdezni, hogy: ezmosthogy?

Megpróbálhatunk különféle elméleteket gyártani, például Romániában ha jól tudom, egészen addig kell balra indexelni a körforgalomban ameddig a delikvens ki nem akar takarodni belőle. Magyarországon befelé nem szabad indexelni, kifelé kell jobbra indexelni.

Azt viszont nehezen tudom elképzelni, hogy a hölgy a két körforgalom között állampolgárságot váltott.

Ki tud valami magyarázatot az alkoholon kívül?

30 komment

Jogos a kiszabott bírság?

2013.10.02. 11:55 :: SilentSound

Gábort az indoklás szerint azért bírságolták meg, mert forgalommal szemben parkolt, pedig nem is. Az már a google 2011-es utcaképén is látszik, hogy nem sokan foglalkoznak a szabályos parkolással, de mi a helyzet levélírónk esetében? Te mit tanácsolnál neki?

2013. augusztus 30-án Budapest 13. kerület Párkány utca 49. előtt parkoltam, Ez egy parkoló, ahol kétirányú forgalom van, én a forgalmi iránnyal megegyező oldalon az út jobb oldalán parkoltam. Olyan helyen ahol nem volt felfestett parkolóhely.A parkolást tábla nem tiltotta, a kereszteződéstől jóval több mint 5 métere állt az autóm. Ennek ellenére büntetést kaptam. A büntetés okaként a következő indok szerepelt:

„KRESZ 40.§. (1) – NEM AZ ÚT MENETIRÁNY SZERINTI JOBB SZÉLÉN TÖRTÉNŐ MEGÁLLÁS, KIVÉVE, HA KÖZÚTI JELZÉSBŐL MÁS NEM KÖVETKEZIK."

A 13. kerület jogásza azt állítja, hogy azért kaptam büntetést, mert nekem a felfestett parkolóhelyekre kellett volna állnom( amikor leparkoltam nem volt szabad hely). attól függetlenül, hogy ahol álltam egyetlen parkolásra vonatkozó szabályt sem sértettem.
Általában simán fizetek , ha valamit benéztem, de most ezt igazságtalannak tartom.
Kérem segítsetek, Tényleg jogos ez a büntetés ez alapján egy szabályosan álló autót is meg lehet büntetni , csak azért mert nem a felfestett parkolóhelyre állt?

63 komment

Címkék: autó büntetés parkolás

Tényleg szükség van erre? Tényleg erre van szükség?

2013.09.24. 12:31 :: SilentSound

A sajtóban és médiában sok hír szólt róla, hogy meg lesz szórva új szabálytalanságot figyelő kamerákkal az ország, természetesen nyilvánvalóan közlekedésbiztonsági szempontból, nem az ebből származó bevétel miatt. Tothos már enélkül is ráfaragott arra, hogy forgalom elől elzárt területen állt meg egy rövid időre. Fontos persze a következetesség, de vajon etikus volt ez így?

Egy nagyon rövid kérdésem lenne:

Mellékelt képen szereplő helyen ráhajtottam a felfestett részre, ki szerettem volna dobni a szemetet az autóból. A rend éber őrei megbüntettek, teljesen jogosan.

forgalomelolelzart-bunti.jpg

A kérdéseim:

A kukákat ürítő teherautót is megbüntetik?

Ha nem, akkor Ő mi alapján mehet rá a jelre?

A szintén ott lévő szennyvízcsatlakozásra rácsatlakozó és a szennyvizet szivattyúzó szippantót is megbüntetik?

Megérdemlem a büntetést, de akik ezt megtervezték gondolkodhattak volna egy kicsit.

u.i.: Rendszeresen áll itt még matricaellenőr, autópálya karbantartó, és (IGEN) rendőr is.

23 komment

Címkék: autó rendőr büntetés parkolás kresz lehúzás

Le a zebráról a gyalogosokkal!

2013.09.20. 11:54 :: SilentSound

Réka egy szarkazmussal nem kis mértékben átitatott KRESZ módosítási javaslatot dobott fel a blogon keresztül, amivel növelné a gyalogos átkelőhelyek biztonságát. Ti mit gondoltok? Az utóbbi évek során romlott vagy javult a helyzet Magyarországon ebből a szempontból?

Szép kisvárosban élünk, Veresegyházon. Az átlag magyar koreloszláshoz képest a demográfiai helyzet itt némileg más - nagyon sok a gyerek, a fiatal. Jellemzően magas az autóval rendelkezők száma is.

Ami nem megy, azt ne erőltessük - szól a klasszikus mondás. Az én tapasztalatom szerint, az nem megy, hogy az autósok megadják kijelölt gyalogos átkelőhelyen az elsőbbséget a gyalogosoknak. Mi az alábbi helyzetet éltük meg tegnap, 08.30-án:

4 gyermekkel - tolva a bicikliket - haladtunk volna át a zebrán - Pacsirta u és Gyermekliget u - egy átért, másik három nem, mert egy autós rágyorsítva a dologra - közénk vágott. Szerencsére nem történt baj - gyorsan tolták hátrafelé a bicikliket a gyerekek. Mindig azt tanítom nekik, hogy az autóst meg kell várni, mert nem adja meg az elsőbbséget a zebrán a gyalogosnak - ez a magyar valóság, tisztelet a kivételnek. Azonban azt nehéz megtanítani, ha nincs autós, és mész a zebrán, az rád gyorsíthat. Kérdezték utána: el akart minket ütni és miért? IVP-264 a rendszám.  Rossz helyen voltunk, rossz időben. Ilyen tapasztalatunk nekünk már rengeteg van, a legszebbek a Mogyoródi útnál, a 3-as kereszteződésnél. Ebből előbb-utóbb baj lehet.

48 komment

Hogyan hajtsak fel a kerékpárútra?

2013.08.14. 07:50 :: Don Blasius

Érdekes kérdést vet fel Zsolt, de talán nem is ez az egyetlen ilyen jellegű kereszteződés az országban. Hogyan is közlekedjen az a biciklista, aki egy kerékpárút nélküli úton közlekedik, majd a keresztező kerékpárútra balra kíván felhajtani? Valami azt súgja nekem, hogy a balra kanyarodó sáv ki is jelöli a kötelező haladási irányt, miszerint a kerékpárútra nem, csak a közútra szabad kanyarodni, de ezt meg a bringás nem teheti, ha szabályosan akar közlekedni. Tehát a megoldás az lehet, hogy felhajt jobbra a bicikliútra, megfordul, majd zöld jelzésen halad át. Ekkor biztosan elsőbbsége van. Az igazi megoldás persze az lenne, ha a kereszteződés előtt közvetlenül kialakítanának egy kerékpáros kanyarodósávot, amit külön lámpa szabályozna. Hasonló működik Budapesten a Deák Ferenc térnél, ahol az Astoria felől egy külön lámpa ad zöldet az Erzsébet tér felé kanyarodó bicikliseknek és külön egy másik a Nyugati irányába egyenesen haladóknak.

A kép Debrecenben a Honvéd utca - Bethlen utca - Egyetem sgt. kereszteződésében készült. Mint látható, ha a kerékpáros a Honvéd utcáról érkezik és az Egyetem sgt. felé akar balra kanyarodni, akkor az úttest menetirányszerinti bal (azaz "irányhelytelen" oldalán vezetett egyoldali kétirányú kerékpárútra kell felhajtania. Az Egyetem sgt. felől a Honvéd utcára jobbra kisívben kanyarodóknak kiegészítő zöldjük van ilyenkor és a két útvonal keresztezi egymást.

Debrecen-Honvéd-Egyetem.jpg

A KRESZ két oldalról közelíti meg a kérdést:
1. A jobbra kisívben kanyarodónak elsőbbsége van a balra nagyívben kanyarodóval szemben. Nekem eddig mindig ez volt az irányadó (csak ilyen helyzetben először arra járva nem számít az ember a másik kanyarodására). Ebből az következik, hogy balra kanyarodás közben zöld jelzésnél meg kell állni kerékpárral. Aminek az lehet a veszélye, hogy a mögöttük lévők nem igazán számítanak erre a megállásra.
2. Ha a kerékpáros az elsőbbséggel rendelkező út mentén halad, akkor a kerékpárúton közlekedőnek ugyanolyan jellegű elsőbbsége van, mint annak, aki az elsőbbséggel rendelkező úton halad.
Azaz:
  1. Az egyenesen haladó kerékpárosnak elsőbbsége van a kanyarodó járművel szemben. Ha tehát a főútról lekanyarodik a jármű, akkor a vele eddig párhuzamosan haladó kerékpárosok számára elsőbbséget kell adnia.
  2. Ha a mellékútról a főútra kíván kihajtani a jármű, akkor elsőbbséget kell adni a főút mentén lévő kerékpárúton haladó kerékpárosnak is.
  3. Ha a kerékpáros a mellékútról érkezik, de a főúti csatlakozásnál rátér a főúttal párhuzamos úttorkolati átvezetésre, akkor elsőbbsége van.
  4. Nincs elsőbbsége a kerékpárosnak, ha olyan zebrán halad, ahol nincs számára kerékpárút jelezve. Gyalogosként áttolva elsőbbséget élvez.
(Ez a szöveg nem a KRESZ-ből, hanem egy tervező által kiadott közleményből származik. Az 1-es, 2-es, 4-es pont egyértelmű volt eddig is számomra, de a 3-asba még nem gondoltam bele.)

102 komment

Címkék: biztonság közlekedés kerékpár veszélyes lámpa kresz zebra kanyarodás

Az egyik tolt, a másik a leállósávon nyomult

2013.06.27. 08:21 :: Don Blasius

Türelmetlen barmok. Más szó már nem jutott eszembe, ami még elbírná a nyomdafestéket is, miután Norbert történetét elolvastam. Saját tapasztalatom nekem is, hogy a magyar autópályákon pont a megengedett 130 km/óra (meg még felette az a néhány százaléknyi, ami még belefér) az a sebesség, amivel lehetetlen egyenletesen haladni. Vagy feltartanak mások (lásd három sávos M7, középső-belső sávban bóklászók) vagy van, aki megpróbál letolni az útról, függetlenül attól, hogy egy nyilvánvalóan sokkal lassabb járművet előzünk éppen és nincs türelme kivárni azt a néhány másodpercet. Ilyenkor én is inkább a gázra lépek, és lehetőség szerint az első adandó alkalommal elengedem a sietős "barátunkat". És lám, van, akiknek ez az igyekezet sem elég, függetlenül attól, hogy mennyire veszélyes játék, amit előadnak.

Évek óta olvasgatom időnként a blogot, de eddig még nem volt "szerencsém" ide illő történethez.
Most viszont megosztom a mai autópályás affért, hátha más is találkozott a delikvensekkel, esetleg rendszámra is emlékszik.
Illetve ezúton ragadnám meg az alkalmat, hogy kifejezzem jókívánságaimat azon fekete BMW "hajtók" kedves édesanyjainak a részérere, akik a mai napon (06.11) délután 3 óra körül NFS pályaként használták az M3-as autópályát a Miskolc felé tartó oldalon, valahol a 90-100-as km környékén (illetve ki tudja mettől meddig).

sztráda.jpg
Röviden. Kamion előzés közben (nem, nem tötymörögve) két fekete színű, ha jól láttam pár generációval régebbi 3-as BMW érkezett "nagy lendülettel". A rajtam közvetlen szélárnyékot vevő bajtárs a már bevált "rátapadós" módszerrel próbált előbbre furakodni, így picit, 140-145-re gyorsítva próbáltam megkönnyíteni elhaladását és lerövidíteni azt a néhány, de hosszú másodpercet amit a kamion mellett és mögöttem kellet eltöltenie. Ez idő alatt (szerencséjére nem láttam a rendszámát) a másik delikvens a "könnyebb megoldást választotta" és ~160+ tempóval jobbról, a leállósávra kivágva előzte a kamiont valamint a mi kettősünket egy csapásra. Hogy aztán hová tűnt és melyik "sávban" azt már nem láttam, ugyanis a közelebbi sietős úriember elvonta figyelmem.

386 komment

Címkék: közlekedés autó hülye erőszak sztereotípia veszélyes autópálya gyorshajtás előzés követési távolság

Árvíz újratöltve

2013.06.04. 15:55 :: szaGértő

A 2010-es árvíz után, amelyről többek között itt olvashattok: http://autozz.blog.hu/2010/06/07/utnak_indulunk ismét munka van.

Szerdán, csütörtökön és pénteken a Margitszigeten dolgozunk, és ahogy a híreket olvasom, lesz még feladat bőven.

Folyamatos tudósításainkat olvashatjátok, amint lesz miről írni.

4 komment

Címkék: autó tűzoltó árvíz

Hol kell lelassítani?

2013.06.04. 08:15 :: Don Blasius

Egy hónappal ezelőtt újabb szigorításokat vezettek be a KRESZ-ben. Elsősorban a gyermekek védelmében hoztak néhány új - már több más országban is létező - szabályt. Amivel egyet is tudok érteni, iskolák környékén vegyünk vissza tényleg a tempóból. Ugyanakkor ezeket a változásokat viszonylag csendben, már csak a bevezetés előtti pár napban kezdték el kommunikálni, az értelmezésükre pedig nem is igazán tértek ki, legalábbis a "Gyermekek" tábla és a 30 km/órás sebességkorlátozás viszonyában. György emlékeztetett rá, hogy itt nem minden egyértelmű, ha a tábla alatt nem szerepel kiegészítő jelzés.

Esetleg vitaindító téma lehetne, de ha van köztetek közlekedési ügyekre szakosodott jogász, szívesen vennénk az állásfoglalását...

gyermekek.jpg
A) KRESZ 26§

6)201 A 16. § (1) bekezdés q) pontjában meghatározott jelzőtábla (84. ábra) alatt elhelyezett kiegészítő jelzőtáblán megjelölt távolságon belül - ha a közúti jelzésekből más nem következik - legfeljebb 30 km/óra sebességgel szabad közlekedni.
 
-Ha nincs kiegészítő tábla, akkor ezek szerint nem kell lassítani 30-ra?
 
B) A KRESZ 16§ (2) A veszélyt jelző tábla és a veszély helye (a veszélyes útszakasz kezdete) között a távolság
- autópályán 250-500 méter,
- lakott területen kívül egyéb úton 150-250 méter,
- lakott területen 50-100 méter,
kivéve ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla (96. ábra) rövidebb távolságot jelöl meg.
 
Tehát a kiegészítő tábla szerinti távon kell 30km/h-val menni, és akkora távolságban a táblától, amikor már a veszély effektív fennáll(amit a kieg. tábla jelez) már nem?
Ezt a szabályt is jól megfogalmazták. 
Ha lefotóznak egy kieg. tábla nélküli tábla mögött 45-tel, és bíróságon így érvelek, vajon mi lehet a következmény?

28 komment

Címkék: biztonság közlekedés veszélyes kresz szabályzat tábla gyorshajtás jogász gyalogos

Inkább ide parkoljunk?

2013.05.10. 07:51 :: Don Blasius

Jól tudjuk mindannyian, hogy Budapest P+R parkolókkal való ellátottsága kritikán aluli, két kezünkön meg lehet számolni talán az ilyeneket. Ráadásul ezek is csak nagyon kevés helyet biztosítanak, szinte csak annak van esélye normálisan leparkolni, aki még kora reggel odaér. Ha meg későn érkezett, akkor maradnak a környező utcák az ott lakók elől helyet foglalva vagy a járdákra, gyepre állva, mint ahogyan azt Peti is tapasztalta, aki a kisföldalatti végállomása közelében lakik. Viszont van itt egy olyan útszakasz is, ahol szerinte meg szabad állni, mivel semmilyen tiltó tábla, felfestés nem látható, pusztán csak mindig üres az út széle. Ismeri valaki ezt a részt, tiltja/tiltotta itt valami mégis a parkolást (itt nézve valami lekopott záróvonalat is fel lehet fedezni) vagy csak ennyire nem mernek odaállni az autósok?


Bizonyára sokatoknak ismerős a Horvát Boldizsár utca. Ez vezet a Mexikói úti P+R parkolóhoz, ahol nagyon sokan hagyják a kocsijukat, többen, mint ahány hely van. Ennek eredményeképp sokan vagy tíz-húsz percig tekeregnek, vagy szabálytalanul állnak meg, vagy (ami engem a legjobban zavar) ellepik a környező utcákat, sokszor szintén szabálytalanul (járdára lógva, füvesített (azaz csak próbált) padkán.

horvathboldizsar.jpg
A mellékelt képen jól látható, hogy ezen az úton nyugodtan lehet parkolni, a kutya nem tiltja, lakóház hiányában valószínűleg nem is zavarna senkit. (Csak ebbe az irányba lehet, a másik irányba tiltva van, mert ott busz és troli jár.) Szeretnék mindenkit arra buzdítani, hogy használja ki a lehetőséget és parkoljon itt, kulturáltan. Egyébként van egy olyan érzésem, hogy azért nem mer senki odaállni, mert más se tette előtte, ugyanis még soha nem láttam ott senkit. (Nem, régen se volt ott tiltó tábla.)

Ha pár emberhez eljut ez a lehetőség, már boldog leszek.
Van olyan érzésem, hogy hasonló helyek (ahol lehetne parkolni, mégse teszik) vannak még a városban, kommentek között jöhetnének tippek. :)

14 komment

Címkék: budapest közlekedés busz autó parkolás kresz tábla záróvonal

Négy oktatóm volt eddig...

2013.04.19. 08:11 :: Don Blasius

Időnként felmerül a kérdés, hogy ha annyira sok hülyeséget követnek el a közlekedők, akkor a probléma esetleg az oktatásban (is) lehet. Már 15 évvel ezelőtt is (amikor én vizsgáztam) oda kellett figyelni, ismerősök ajánlását kérni, hogy kihez, milyen oktatóhoz kerüljünk, mert nem mindegy. Amiket azóta hallottam másoktól, és itt a blogon is már olvashattunk néhány történetet, azok alapján nem hiszem, hogy javult volna a helyzet. Nehezen is tudna, mivel ez is egy olyan szakma piaca, ahol a feltételek folyamatosan romlottak (költségek sokkal jobban nőttek, amit az óradíjakból egyre nehezebb kitermelni, nem csoda, hogy romlik a szolgáltatás minősége). Ezzel persze nem védeni akarom őket, mert azért az alább olvashatóknál lehetne jobb a hozzáállásuk és a viselkedésük is, mivel főleg talán ez utóbbi miatt jutott a mostani helyzetébe levélírónk. Nevét kérésének megfelelően nem közöljük. Kívánom neki, hogy egy jó oktatóval mielőbb sikeresen levizsgázzon!

Pár éve vettem részt a képzésben, szeretném pár tapasztalatomat megosztani. Talán mostanra letisztult bennem a kép, és elmúltak az indulatok, amiket egyes oktatók és vizsgabiztosok viselkedése okozott.
A tanulmányaim alatt négy oktatóm volt. Kettőt kirúgtak, egy megbetegedett.


Az első oktatóm nem magyarázott semmit. "Ide álljon be!", "Jobbra forduljon!", majd amikor nem sikerült, akkor "Csinálja meg még egyszer!" Ennyit hallottam tőle összesen. Soha nem mondta meg, mit kéne változtatnom. Azt tudtam, amire magamtól, sok-sok próbálkozás után rájöttem. Az autója állandóan lefulladt. Először én is azt hittem, velem van baj, de amikor kirúgták (másoknak is bajuk volt vele úgy tűnik), és átkerültem egy másik oktató másik kocsijára, ezek a lefulladás gondok egy csapásra megszűntek. Ez az oktató nagyszerű volt, de sajnos tartósan megbetegedett.

learning_to_drive_by_lew_gtr-d56g36r.jpg
Jött egy harmadik oktató. Ő egy sportőrült volt. Minden kereszteződésből indulás után azt hallgathattam, hogy nem indultam elég gyorsan, legalább két másodpercet késtem, és már X méterrel előrébb járhatnánk. Aztán nehezményezte, hogy nem tudok a hét minden napján két órát venni tőle. Bezzegelt, hogy most végzett egy másik tanítványa, aki 17 éves, és két hét alatt levezette az óráit. Megjegyzem éppen nyári szünet volt, úgyhogy a 17 éves gimnazistának semmi dolga nem akadt én viszont két kisgyereket neveltem akkor, és mellette dolgoztam 8 órában, és amikor a férjem estig órát tartott, akkor nem volt kire hagynom a két gyereket. Ez a férfi feltehetőleg ő ilyen kedveseket szólt be a többi tanítványának is, őt is kirúgták. Nekem viszont eddigre már görcsbe rándult a gyomrom, mire beültem egyáltalán a volán mögé.
Ezt nem javította az a tény, hogy amikor kinn haladtam a forgalomban, az általam látott autósok 60-70%-át meg tudtam volna buktatni azon teljesítményük alapján, amit azon pár másodperc alatt felmutattak, amíg elhaladtunk egymás mellett (záróvonalra ráhajtás, gyalogos el nem engedése, megállás zebrán, stb.)

78 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó mazsola lehúzás női sofőr tanuló

Városi off-road

2013.03.28. 07:48 :: Don Blasius

Ezt a március végi havazást elnézve egyre nehezebb hinni benne, de lassan vége lesz a télnek. A hó olvadását látva már szembesülhetünk a maradványokkal; ismét támadnak a kátyúk. Az általam használt (de most már emiatt egyre kevésbé) útvonalak közül kiemelném a pesterzsébeti Nagysándor József utcát, ahol a villamospálya betonpaneljében lassan öt méterenként vannak kamionkereket is elnyelő kráterek, amiket már mindenki a szembejövő sávba húzódva próbál kikerülni. Csak idő kérdése, mikor lesz ebből frontális ütközés. Gábor viszont egy másik, sokak által menekülő útvonalként használt szakaszról számol be, ami kátyúk nélkül is elég durva  a toldozott-foltozott aszfaltbuckáival. A probléma nem új keletű, szinte lerágott csont, mégsem sikerült soha rendesen helyrehozni az utakat.

Biztosan nem én vagyok az első, és sajnos nem is az utolsó, aki az Asztalos Sándor utcán uralkodó, lassan már horrorisztikus állapotokról ír. Ez egy sokak által használt egérút, ugyanis mindkét végén mindkét irányban jó alternatíva a Hungária körút elkerülésére a zsúfolt időszakokban. (Kb. Reggel héttől este hétig.)

Arra gondoltam, hogy fényképezek egyet, vagy videózok, de vezetés közben ez ugye nem lehetséges, kátyút pedig már mindenki látott. Aki nem, annak az Asztaloson való végighaladás elég lesz a kátyúk rendszertanának teljes megismeréséhez. Ami itt nincsen, az valószínűleg nem is létezik.



Nagyobb térképre váltás

A kedvenc kátyúm talán az amivel az Asztalos Sándor utca elköszön miközben a Kerepesire kanyarodnánk jobbra. Az egyik lehetőség, hogy behúzódunk a balra kanyarodók közé, miközben szegény anyukánk valahol csuklani kezd, a másik, hogy balerina finomsággal, amilyen szorosan csak lehet ráhúzzuk az autót a padkára, hogy ne verjük szét az az autó felfüggesztését búcsúzásképpen a kátyúban.

22 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó tél veszélyes gumi útfelújítás kátyú