Friss kommentek

  • Ferenc Busó: @and/or: Azért én már láttam olyan zebrát, ahol nem volt tábla! Ki volt döntve. Úgyhogy csak óvatosan! (2017.01.29. 17:11) Hol tilos megfordulni?
  • Gombos Tibor: @Günther von Kastenfrosch: Ködzárófény, annyit tesz, ha te vagy az utolsó autó a konvojban, kapcsold fel. Ha van mögötted ... (2016.12.19. 15:26) Statisztikailag pont jó
  • Istvan Kormos: @Bal@ge89: (2016.12.16. 18:59) Senkit nem érdekel a tábla a rakparton
  • scavengario: @j311: 2001-es BMW E46-om van 170 pacival és bár típushiba a rozsdásodás, az enyémet mégis elkerülte még. És nincs rajta hi... (2016.12.02. 10:24) Nem hagytam, hogy átverjenek az autókereskedők
  • szaGértő: @titan: Igen. A kiemelt posztok valamiért nem jelentek meg. Pedig fordítva kellett volna lennie :D (2016.11.17. 08:16) Stresszes napok, ideges emberek és halál
  • titan: @szaGértő: a gugliautó mondjuk felveheti az esetet, és utólag mehet a feljelentés a megkülönböztető jelzés jogosulatlan has... (2016.11.16. 11:27) Mi lesz itt, ha lesznek önvezető autók?
  • DaM: Eltelt 5 év. Azóta remélhetőleg páran rájöttetek: még mindig nem a járműtípustól függ a primitívség, hanem az emberektől. H... (2016.11.15. 14:21) Kis kerékpároshatározó

Olvass Totalcart!

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) előzés (53) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (10) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Statisztikailag pont jó

2016.12.17. 08:28 :: szaGértő

A napokban autózva (ismét) két dolog döbbentett meg kissé. Az egyik, amikor napsütésben elöl-hátul működő ködlámpával közlekednek páran, a másik, amikor tejködben abszolút lámpa nélkül jönnek, lehetőleg szürke autóval.

kodlampa.jpeg

Mondhatnánk, mint a vadászos viccben, hogy statisztikailag pont jó.

(Aki nem ismerné: A vadász elsőre jobbra mellé lő a nyúlnak egy méterrel, majd balra mellé lő egy méterrel, és kijelenti: ez a nyúl statisztikailag halott.)

Csakhogy a bajt majdnem mindig az átlagtól, vagyis a szabályoktól és a józan paraszti észtől eltérő viselkedés okozza. A jelentősen eltérő sebesség (majdnem mindegy, hogy felfelé vagy lefelé), a közlekedési jelzések észre nem vétele (figyelmetlenségből vagy a szabályok leszarásából) és a szabályok saját igényeink szerinti felülírása, egy logikusnak hangzó magyarázattal, hogy miért marhaság.

De a többi közlekedő arra számít, hogy mindenki betartja a szabályokat. Aztán jön a baj, ahol a vétkes elsőre megpróbálja kidumálni magát, vagy erőből meggyőzni az ellent, hogy ha beismeri, akkor nem kell rendőrt hívni. Aki ilyenkor nem biztos magában még a végén elismer olyat írásban, amit el sem követett, mert a másik nagy dumás, nagy darab, vagy sokan vannak.

A baleset pedig senkinek sem jó, kivéve talán a biztosítót meg az ügyvédeket. A biztosító úgyis megemeli a kötelező díját, az egyik játékosnál, amiből következően tíz évig többet fizet a user, mint azelőtt, így majdnem garantáltan megtérül a biztosító által kifizetett összeg, így a kötelező alapdíja nagyrészt tuti nyereségként viselkedik. Az ügyvéd meg százezernél indul. Az autó javítása tuti többe kerül, mint amennyit a biztosító fizet. Ha fizet.

Jobban járunk tehát, ha nem keveredünk balesetbe. De ehhez az is kell, hogy ne csináljunk baromságokat, és a többi közlekedőt se szopassuk feleslegesen.

Mert az átlagos autós az átlagnál tovább fog élni.

4 komment

Stresszes napok, ideges emberek és halál

2016.11.11. 20:37 :: szaGértő

Mintha a mai napon több agybajos autós lézengett volna az utakon, mint általában.

rendorauto.jpg

A négyes bevezető autópályának látszó részén tapasztaltam pár dolgot. A szélső sávban jöttem volna ki egy teherautó mögül, index, sávváltás, erre a kb. 100 méterre mögöttem a belsőben hasító autós elkezdett gyorsítani, pár (10-15) másodperc múlva utol is ért, és villogtatással és dudálással nehezményezte, hogy előbbre vagyok.

Nem sokkal később egy BMW-s (sztereotípia már megint) ugyanezt játszotta, csak nem száz méterről érkezett, hanem legalább a négyszereséről.

Nem szoktam túl gyorsan menni, de azért 100 alatt szédülök. Ezek meg rohantak, de csak akkor, ha valaki eléjük keveredett.

A szép az benne, hogy a vecsési dugónál néhány autóval voltak csak előrébb, ha ugyanoda mentünk volna, talán pár perccel érkeznek hamarabb.

Előző napon hazafelé jövet teljes útzár, egy néninek sikerült kilépnie figyelmetlenül a busz mögül, amelyről éppen leszállt. Persze egy autó jött is, a néni olyan tíz méteres repülést követően meghalt.

Mostanában megint rohan mindenki.

A néni persze figyelmetlen volt, de egy rutinos autós is sejtheti, hogy ha egy busz megáll, akkor esélyes, hogy jön egy gyalog.

A sietős autósok is idegesek, lehet, hogy el vannak késve. Persze mondhatjuk, hogy induljanak időben, ezért tuti le fogtok engem hülyézni. De a sietős, ideges, agresszív autósnak szerencséje van, ha nem szalad bele egy balesetbe résztvevőként.  Ami akkor is szívás, ha nem ő volt a hibás. Helyszínelés pár óra, rendőrség, bíróság, jobb esetben tanúként, pechesebb esetben vádlottként.

Még rosszabb esetben nem a bíróság ügyfele lesz, hanem a temetkezési vállalkozóé.

Ki lehet alakítani egy olyan rutint, hogy indulás előtt - időben - megnézzük pl. a gugli útvonaltervezőjében, mennyi a menetidő. Mivel a Waze motorjával működik, a gugli és a Waze is lejelenti az aktuális forgalmi helyzetet, elég jó becslést lehet kapni a várható menetidőről. Adjunk hozzá még 10-15 percet, mert bármi történhet, és nem csak a késést ússzuk meg, hanem talán még egy kávéra is marad időnk.

És akkor nem kell rohanni, nem leszünk agybajosak ha valaki a megengedett sebesség plusz ÁFA sebességgel "cammog" előttünk, nem okozunk és nem is szenvedünk balesetet.

Ami ebben az esetben akár a hosszú élet titka is lehet.

 

8 komment

Az agresszív szemeteskocsi esete

2016.10.15. 09:26 :: szaGértő

Olvasónk, Mókus Fizi küldte az alábbi történetet:

Amikor a sarkon befordultam, a szemeteskocsi még nem volt ott: jól látható az előttem haladó autó hátulja. Amikor a szemeteskocsi befordult, először megpróbáltam oldalt helyet keresni, hogy elengedjem, majd tolatni kezdtem: le akartam parkolni jobboldalt. Ennek ellenére rámgyorsított, hátraszorított és ezt tovább folytatta annak ellenére, hogy tolattam a mindkét oldalról beállt, szűk utcában és világosan jeleztem, hogy el fogom engedni. Később se hagyott volna félreállni, ha az utasom nem száll ki és nem hordja le a sofőrt. Egyszerűen rátolt volna a sarkon mögöttem éppen beforduló autóra, aki persze látva mi történik, maga is visszatolatott. Jól látszik, hogy egy ponton már a dudát nyomom, hogy álljon le, és közben véletlenül elindítom az ablaktörlőket.



Már az is kérdéses, hogy szabályos volt-e megkezdenie az álló autók kikerülését, amikor én már jócskán bent voltam a két folytonos kocsisor között. De az, hogy miután világos volt, hogy el fogom engedni, fenyegető módon rámgyorsított, többször is, valószínűleg kimeríti a közúti veszélyeztetés fogalmát. Ami ha jól tudom, több mint szimpla szabálysértés: bűncselekmény.

A részletes, nem kikockázott videó GPS és időadatokkal együtt természetesen megvan, biztonságos helyeken, több példányban tárolva.

A felvételt a navigációhoz használt mobiltelefonom készítette, ami egyben dashcam-ként is működik egy hasonlóan agresszív sofőrrel való találkozásom óta. Eddig azt gondoltam, ez csak Brazíliában vagy Oroszországban szükséges...

Ahogy néztem a videót, valóban rosszul aludhatott a kukás pilótája.

Vagy félreértette a dolgot, és a szemét nem csak hátul foglalt helyet.

Szólj hozzá!

És az autósok se tökéletesek....

2016.10.08. 11:52 :: szaGértő

A tegnapi bringás poszt után jöjjön egy autós.

Itt van hozzá a videó is:

 A helyszín M0, orral az M5 felé, a maglódi leágazás előtti emelkedő.

Elég sűrű volt a forgalom, a felirat nélküli verzión látható, hogy a kamionon is a középső sávban előzgettek. (a feliratos valamiért benyelte a videó elejét, ezért itt van az eredeti is)

 A hangot mindkettőnél lecseréltem, különben ki kellett volna sípolni.

Telepjárós tolja a belsőben, szerintem nem vette észre, hogy el fog fogyni. Mivel én éppen bementem a SPAR-os kamion elé, megállni nem mertem, mert simán szétcsapja a seggemet. Ezért csak lassítottam, villogtam, de a (szerintem) csaj bepánikolt és megállt.

Mögöttem a kamionos rajta feküdt a dudán, még most is cseng a fülem.

Azt azért nem vártam meg, hogy a sűrű forgalomban mit fog csinálni a legbelső sávban, de mostanáig nem írta az újság, hogy éhen halt volna valaki az M0 belső sávjában. :)

Csak azért mutatom ezt a videót - főleg azoknak, akik kellően tanácstalanok vezetés közben -, hogy nem árt pár száz méterre előre is figyelni, meg a táblákat is kéne nézni.

A kocsi orrát már úgyis láttuk párszor.

Aki meg gyakorlatlan, az lehetőleg először kis forgalmú úton gyakoroljon. Vagy mehet tőlem autópályára is, de legyen tisztában a képességeivel és a rutin hiányával.

Rutint nyilván nem szerez senki gyakorlás nélkül, de azért fontos része a projektnek az is, hogy mindeközben életben kéne maradni, és lehetőleg másokat sem szabad kinyírni.

Most éppen a részt vevők rutinjának és a szerencsének köszönhetően mindenki megúszta sérülés nélkül.

Maradjon is így.

Szólj hozzá!

Bringás a zebrán

2016.10.07. 13:29 :: szaGértő

Sok helyen megénekelték már, hogy a zebrán - azaz a kijelölt gyalogátkelőhelyen a kerékpért tolva szabad csak átkelni.

Ennek az oka elég nyilvánvaló: az autós gyalogosra számít, nem pedig negyvennel bezuhanó bringásra.

A fenti bringás balról érkezett a zebrára, neki is sikerült megállni meg nekem is. De az értetlen fejét érdemes megfigyelni: fogalma sincs, hogy most mi van.

Innen üzenem neki (ha olvassa), hogy a gyalogátkelőhelyen átbiciklizőket a rendőrség figyelmeztetheti és büntetheti is. A büntetési tétel 5 ezer forinttól akár 50 ezer forintig terjedhet. 

Bár - amilyen értelmesen nézett - kétlem, hogy megértené. Ha el is olvassa, amit írtam, max. idejön vitatkozni. :)

Források:

http://www.dehir.hu/debrecen/atbicajozik-a-zebran-akar-50-ezer-forintra-is-megbuntethetik/2014/04/04/

http://online-kalkulator.hu/bringasok-figyelem-brutalis-buntetes-johet-a-bringasoknak/

 

224 komment

Szabálytalan artista

2016.09.22. 13:51 :: szaGértő

Ezt a videót ma (2016.09.22) dél körül lőttem, Békásmegyeren.

A faszagyerek bringás átgurul a piroson, bohóckodik az út közepén, többen el is akarják engedni, majd amikor kizöldül a lámpa, a túloldalon az út jobb széléről beborít balra.

De már a videó elején látszik, hogy csúnyán néz hátra a járdáról, amiért nem fért el mellettem jobbról.

Amíg mögötte mentem, azon agyaltam, hogy ha elcsapják, mit kell majd kitakarni. Mert az esélye megvolt rá. Vagy hogy odamegy valaki és pofánverdesi.

Nem a bringásokkal van bajom, hanem a köcsög emberekkel, akár bringán ülnek, akár autót vezetnek vagy gyalogolnak.

Uff, én beszéltem. :)

2 komment

Mi lesz itt, ha lesznek önvezető autók?

2016.09.12. 11:44 :: szaGértő

Most olvastam az index cikkében, hogy a Google önműködő autói automatikusan félreállnak, ha megkülönböztetett jelzésű autót észlelnek.

google-autonomous-car-e1463757822896.jpg

Elgondolkodtam, hogy a magyaros találékonyság mit tud ezzel kezdeni. Mert ahol az emberek hajlamosak a forgóajtóban megelőzni a többieket, soron kívül bejutni majdnem mindenhova, ott nyilván találnak megoldást a problémára.

Mondjuk beszerel a faszi egy szirénát az autójába. És amikor megy előtte nyolc-tíz gugliautó, bekapcsolja, és mind félreáll.

Aztán a gugli meg vagy agyal, hogy megoldja a problémát, vagy leszarja, túl kis falat vagyunk mi neki.

Mert a magyar ilyen. Régebben beszélgettem egy fejlesztővel, akinek szoftvert kellett módosítani egy nagy autógyár szervizekben működő programjában. Mert a világon mindenhol elég volt nyilvántartani a beszerelt új alkatrészt, a régit meg elküldeni megsemmisíteni vagy felújítani. De itt, nálunk, külön figyelni kellett, hogy a kiszerelt hibás alkatrészt be ne szereljék egy másik autóba. Először a gyárban nem is értették a problémát.

A gondom csak az ezzel, hogy semmi bajom a találékonysággal és a leleményességgel, amíg nem mások szopatása, kifosztása és átverése a cél. De így ez már nem leleményesség, hanem szemétség.

4 komment

Bringások egy napja

2016.09.05. 16:57 :: szaGértő

Az a három videó egyetlen napi gyűjtés eredménye.

Az első részben a falusi bringás úgy áll meg a mackósajtnál, hogy közben majdnem arconállásban érkezik az útra. A falusi bringás a Bringások osztályozása című posztomban leírt vidéki női bringás férfi verziója: csak úgy tud megállni, hogy leugrik és szalad. Csakhogy közben be is kellett volna kanyarodni, ez viszont már meghaladta a fizikai (és szellemi) képességeit.

A második részben jobbról főútról érkezik egy szintén falusi bringás. Kurvára nincs tisztában azzal, hogy neki van elsőbbsége (az ő szemszögéből a főútvonal balra kanyarodik), ezért elkezd derengeni a fejében, hogy itt valamit hadonászni kéne a kezével. Ezért kicsapja a jobb kezét, kicsit integet vele, miközben lobogó pulóverrel balra kanyarodik.

A harmadik részben a szokásos egyirányú utcában szemből érkezik a szokásos két gyerek, valaki elmagyarázhatná már nekik, mi nem jó a buliban.

Mondjuk a gyerekeknek használna ha a szülei elmagyaráznák a közlekedési szabályokat alapfokon, bár ha ők is így tudják, akkor mindegy.

A másik két eset szerintem reménytelen, a negyven-ötven éves nagy semminek a beidegződése esélytelenné teszi a dolgot.

De ha mondjuk az iskolában tanítanának rendszeresen közlekedési szabályokat (legalább a gyalogosokra és kerékpárosokra vonatkozót), akkor esetleg kihalásos alapon egyre több ember lenne, aki tudja, mit miért csinál.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés tudatlanság bringások

Ez az ember vajon mire gondolt?

2016.08.16. 12:59 :: szaGértő

Megyek haza, egyszer csak látom, ül egy ember az út közepén. És lazán int, hogy kerüljem ki.

 Még jó, hogy lassan mentem, errefelé szoktak ezerrel tépni kölykök az apuci autójával.

A domb mögött az úton ülni az álmoskönyv szerint se jelent túl sok jót.

Innen is üdvözlöm a kedves anyukáját. :)

2 komment

A pocsolya két oldala

2016.05.26. 11:57 :: szaGértő

A mostanában hulló nagy esők kellő mennyiségű pocsolyát gyártanak, ami elegendő az autósok és a gyalogosok sűrű anyázásához is.

439606_oriasi_pocsolya_a_fogaras_utcai_rendelo_mellett.jpg

Ha autóval megyünk az úton, nem árt figyelni, hogy ne takarjuk be (túlságosan) a járdán sertepertélő gyalogosokat. meg a megelőzött bringásokat sem.

Viszont esőben a látótávolság is csökken, a szembejövőktől is kaphatunk egy emberes adag vizet a szélvédőre. Ráadásul a szembejövő is kerülgeti a pocsolyákat, mert nem mindig lehet biztos benne az ember, hogy mekkora kátyú van alatta.

De azért a gyalogosok részéről sem ártana egy kis figyelem, a dolog alapértelmezésben nem úgy működik, hogy megyek, mint a birka, az autós meg figyeljen.

Tegnap ballagtam az úton autóval, az eső már elállt, egy keresztutcánál várakozott egy gyalogos, pont egy félméteres (átmérőjű) pocsolya mögött.

Kisszívem, innen üzenem neked, hogy ha egy méterrel odébb bambulsz kifelé a fejedből, akkor az sem tud lefröcskölni, akinek az lenne a szándéka.

Nem kell mindent rábízni az autósra, akinek a szembejövőt is lesnie kell, hátha kerül egy nagyobbacskát, bármilyen okból. Oké, lelassítok, ha jönnek szembe és vízügyi probléma van, de azért figyelni kéne a gyalog-oldalon is. Mi van, ha az autós nem veszi észre a vizet, vagy a gyalogbékát az út szélén? Locspocs.

Én ilyenkor inkább odébbállok egy méterrel, biztos ami biztos, így nem kapok az anyagból, ha az autós benéz valamit. Vagy legalább nem annyit.

Aki meg beáll a lé mögé, kihívja maga ellen a sorsot. Akár illik, akár nem, akár szabályos, akár nem.

Uff, én beszéltem. :)

Szólj hozzá!

A mobilparkolás buktatói

2016.05.16. 11:36 :: szaGértő

Úgy hozta az élet, hogy a monori bíróságra kellett mennem.

Nem beszarni, kiengedtek. :D

mobilparkolas.jpg

Mivel a munkámból következően gyakran járok bíróságra, az SMS-ben indított parkolást szoktam használni, mert tárgyalás közben nem illik kiszaladni pénzt bedobálni, a lenémított telefonon viszont simán lehet újraindítani a parkolást, ha lejárt. És még az apró se húzza a zsebemet.

Végülis, a mobilparkolás pont erre való.

A mobilparkolás egy aránylag egyszerű struktúrával megáldott informatikai rendszer. Elküldöm az SMS-t, a cucc megnézi fizetős-e az időszak, ha igen, indítja, ha nem, küld egy üzenetet, hogy mikor indul a parkolás. Ha lejárt, leállítja, és szintén üzenetet küld. (meg pár perccel a leállítás előtt is). Ezen felül az érvényes parkolások lekérdezhetők, ezt a parkolóőr-köcsögök szokták alkalmazni. Ez a része még azzal is fel van turbózva, hogy a parkolóőr a szélvédőn elhelyzett matrica vonalkódját olvassa le ha van, nem kell bepötyögni a rendszámot. Ennek nagy előnye, hogy írástudatlanok is lehetnek parkolóőr. :)

Ezen a napon megálltam a parkolóban, ellöktem a szükséges SMS-t, és máris becsattant az alábbi válasz:

Parkolás indítási kérését sikeresen rögzítettük. Parkolása xxxx zónában XXX999 frsz.-ra az alábbi időpontban, 2016-05-14 06:00-kor elindul.

Most attól tekintsünk is el, hogy mekkora köcsögség reggel 6-tól parkolási díjat szedni. Szombaton.

Nyugtáztam az üzenetet, ezek szerint nem kell fizetni. Ha kellett volna,akkor se lett volna nálam apró.

Amikor visszaértem, a troll éppen írta a bünticédulát. 

Érdekes.

Egyrészt nem minden autóvezető van kiképezve parkolási rendszerekből, másrészt a szolgáltatás üzemeltetője felelős a rendszer helyes működéséért. És csak Magyarországon az a rendszer, hogy ha valaki elkúrta az általa üzemeltetett rendszert, akkor a user a hunyó.

Ha egy rendszer azt üzeni, hogy nem kell fizetni, akkor nem kell fizetni. Pont úgy, mint amikor a boltban a paradicsomra 999 forint helyett 99-et írnak, a bolt köteles a kiírt áron számlázni a cuccot.

Év elején volt olyan szitu is, hogy bejelentették, pár napig nem lehet autópályamatricát venni, mindenki vegye meg előre. Ja persze, de ha valakinek abban a pár napban derül ki, hogy mennie kell, az mit tegyen?

A parkolótroll zsizsegett ugyan kicsit, hogy ő most feltűzi a cédulát az ablaktörlőm alá, de ezt mozgó ablaktörlő alá elég nehéz berakni...

Erre a mutatványra kíváncsi leszek, amikor be akarják hajtani a zsetont, pusztán hobbiból el fogok menni a bíróságra is. Már csak a jogilag kevésbé kikupált autósok érdekében is.

Legyen már felelőssége a rendszerek üzemeltetőinek is. Ha elkúrták, vállalniuk kell annak az anyagi felelősségét is, ne mindig mindent az ártatlan és gyanútlan embereken akarjanak leverni.

A trolloknak meg kitettem a mobilparkolas.hu oldaláról származó tájékoztatást is, az látható a képen. :)

24 komment

Meglepetésszerű STOP tábla

2016.04.29. 11:33 :: szaGértő

Náunk kb. két hónapja változott a forgalmi rend. Egy T kereszteződés szára felől lett főútvonal, a (T szára felől nézve) jobbról jövőknek STOP táblát szereltek fel, bal felé meg egyirányú az utca.

imeg.jpg

Eddig a T szárában érkezőknek volt macisajt, és jobbról balra rongyoltak kilóval a harcosok. Azért tették ki a STOP táblát, hogy a T szárában érkező és balra forduló busz ne szívjon túl nagyot. No meg azért, hogy megfékezzék a száguldozást.

Ez még mindig meglepetésként éri a közlekedőket, a STOP-nál gyakorlatilag senki nem áll meg. Ma is jöttem az elsőbbségem teljes tudatában, de óvatosan a hülyék miatt, fordulnék balra, és a STOP mögül érkezik az öreg tata, egy Simsonon, és néz bután, hogy nem akarok megállni.

Ahogy számolom, az autósok ugyan tudják, hogy mit jelent az szép nyolcszögletű piros izé, de megszokásból mennek, a bringások (90%-ban 70+ÁFA korúak) és a kismotorosok el sem tudják képzelni, miért jó ez a dekoráció. persze azon túl, hogy szép és új.

Nem tudom, mi lenne a jobb, ha a rendőrök magyaráznák meg fejenként 50 rugó tandíjért vagy inkább az, ha otthon a gyerekek két kisfröccs mellett beszélgetnének velük.

Ötven rugóból nagyon sok kisfröccsöt lehet venni.

1 komment