Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Metróépítés egy autós szemszögéből

2007.08.29. 10:34 :: SilentSound

Aki Budapesten közlekedik, az mostanában igen könnyen belefuthat egy épülő metróállomás miatti útlezárásba, ráadásul mivel metróállomás többnyire forgalmas csomópontokban épül, ezek a lezárások a legjobb helyeken tudnak lenni. Digiton leveléből megtudhatjátok, hogy ő hogy látja a helyzetet...
Sziasztok!

Végre egy fórum, ahogy a szervotekergetők is letéphetik egymás- és a Városháza ajtaját. A szélvédőmocskolókat azt hiszem kellően elküldtük anyjukba, nézzünk másokat is!

Kezdjük talán a nyár egyik legocsmányabb szopatásával, Demszky hagymászos víziójával, a Kétes Metróval. Biztos állati klafa lesz, borítékolom, hogy az utolsó peronklozet ülőkéjén is a SIEMENS felirat díszeleg majd, ám odáig még rögös az út. Az egy dolog, hogy a della sincs meg az egész városszétfúrásra, tart ameddig bele nem döglünk, de hogy az elkerülhetetlen lezárásokat egy ötéves autista is jobban oldotta volna meg, az is ziher.

Saját példámat hozom: A Nap-hegyről Erzsébetre naponta úgy három körül, tehát a csúcs előtt. A bevett útvonalat a Gellért téren át a Műegyetem előtt a Lágymányosi híd felé simán eltorlaszolták. Oké, az autósok kétfelé kezdtek kerülni, a Szabdság-híd és a Budafoki út felé. A munka megállt a lezárt részen, mert ugye pénz már akkor se nagyon volt. Ennek ellenére a Kálvin teret is elkezdték szétverni, lezárás a Vámház körúton is. A forgalom viszont vígan jött a Szabadság hídról (lásd előző terelés), a rakpartról és a Közgáz elől. Ez a három irány, trolistól bele volt vezetve a LEZÁRÁSBA frontálisan! Egyetlen kis menekülő út maradt a csarnok mellett, amit viszont simán teleparkoltak a kofák. Két sorban, keresztbe, ahogy szokás, tudjuk... Maradt a Budafoki, mint menekülő. Augusztusig, mert akkor azt is teljes szélességben eltorlaszolták valami túrás miatt. Sebaj, gondoltam, próbáljunk a Karolinán és a Bocskain a Petőfi-híd felé. Muhaha! Amint a velem egyívásúak elkezdtek arra mászkáni, a Karolinát nyomban felmarták. DE NEM ZÁRTÁK LE. Nem tudom melyik a rosszabb...Talán nem kell részletezni, hogy a felmarások között maradó csatornafedelek milyen klasszul tudják letépni az alacsonyabb elemeket még egy szériaskodáról is...

Figyelitek, hogy hol vagyunk már a metróépítéstől?

Mivel a Nap-hegy oldalából sikeresen kiszorított a Centrum Parkolórendszer Kft, a BAH csomópont felüljárója alá parkolok és begyalogolok. Egyik reggel szépen megálltam, bezártam a kocsit és elindultam. Visszajövet (mondom, olyan három körül) arra érkeztem, hogy az addig kb. 15 centis padka mellett az úttestet még tizenöttel lejjebb marták, így már szemre neccesnek tűnt onnan leállni. Egyébként alapból lehetetlen volt, mert az autókat körbepakolták (meghúzták és be is nyomták) a felszedett aszfaltdarabokkal. Szétrugdaltam az akadályokat és megpróbáltam a lehetetlent, mert nem kis pénzért folyó melót végezni mentem időre. Szép óvatosan lecsurogtam a marásba. Aztán sehová tovább, az autó felakadt, kellemesen hintázott a padkán. Annyi szerencsém volt, hogy sikerült előre billenteni és megfogni az első kerékkel, majd picit csúsztatni és újra talajt fogni. Muszáj volt, mert az a rémkép gyötört, hogy a kocsi kettétörik. A libikóka trükköt látva a melósok -addigi semmittevős helyzetükből - pánikszerűen eltűntek
mindenféle nehézgépek mögé. Nem igazán volt időm (zsíros maszek, tudjuk) fotózgatni, meg rendőröket várni. Később hívtam a zsarukat, akik gyakorlatilag röhögve közölték, hogy mennyire nagy fasz vagyok, amiért oda álltam reggel. "Majd máskor nem áll oda. Felvesszük a jegyzőkönyvet, de arra számítson, hogy A VÁROSHÁZA NEM FOG FIZETNI AZ ÚTJAVÍTÁSOK ÉS METRÓÉPÍTÉS SORÁN OKOZOTT KÁROKÉRT!"
Tudjátok, olyan bizalmas odasugdosósan előadva... Zsarufüles. Brrr.
Azért én megpróbálom rájuk verni a dolgot...

üdv,
digiton

16 komment

Címkék: közlekedés metró autó parkolás útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fasirt 2007.08.29. 11:40:40

Botrányos, ami Magyarországon útépítés néven művelnek. Ez nem csak a fővárosban, de az egész országban így van. Jó szokásuk, hogy felbontják az utat és úgy hagyják.
Rendszeresen közlekedem a 6-os számú főúton, ahol az állapotok idegtépőek. Kb. 1 éve kezdték el felújítani az utat és azóta rémálom közlekedni rajta. A felújítást nem úgy csinálják, hogy elkezdik az elején és folyamatosan haladnak a vége felé, hanem egyszerre az egész hosszában, ami azt eredményezi, hogy sehol sem lehet normálisan haladni az úton, ugyanis emiatt 40-es táblákkal van tele. És már 1 éve ilyenek az állapotok!
Nem értem, hogy ha ki tudják tenni a 40-es táblákat, akkor mért nem tudják beszedni azokról a szakaszokról, amik elkészültek?
A másik, amit nem értek, hogy mért nem érdeke az építtetőnek, hogy gyorsan elkészüljön az út? Talán azért, hogy vegyék meg az emberek az autópálya matricát a már elkészült M6 szakaszra!?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.08.29. 12:20:24

fasirt: És akkor mit szólnál a 36-os úthoz, Nyíregyháza felé, ahol ugyanaz megy 60-as táblákkal, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy NEM JAVÍTANAK SEMMIT az úton. Szar, tehát kirakunk táblát, hogy nehogy felelősök legyünk. Persze senki nem megy annyival.

mrzed001 2007.08.29. 12:21:59

A 4-es kb 50 km-én 3-4 évre kintfelejtették a 40-es táblákat az elkészült (!!), és a meg se bolygatott útszakaszokon.
Node ahogy a 4-es 4 sávúsítása halad (már a 3. kormány "építi"), talán 2020-ra elkészül az a semmi 50 km (biztos azért ilyen lassúak, mert nem "kényszerültek" rá sehol, hogy völgyhidat építsenek ... mondaná a rosszmájúságom).

greg · http://index.hu 2007.08.29. 13:06:12

ugyan kérem, látogassatok el indiába, egyből szeretni fogjátok a magyar viszonyokat :D
ott évekig fel van valami túrva, és talán soha nem is fejezik be amit elkezdenek. mi magyarok ehhez képest hipergyorsak vagyunk. de valójában odáig kellene már eljutni, hogy joggal bemehessen az ember az önkormányzathoz megkérdezni, hogy miért is fizeti az ember az adókat, ha csak ezt a sz*rt kapja. ha az emberek ebből szokást csinálnának, talán elgondolkoznának odafent is.

SzigMa 2007.08.29. 13:31:30

Érdekes módon Teheránban tökéletes minőségű autópályák épülnek még a városban is, mindenütt rendben van az út (pedig ott kb. a klíma is hasonló), sőt, a csatornázást úgy csinálják, hogy a két végén ásnak egy kis szervízaknát, aztán a csatornázást közte megoldják a mélyben. Nade mondjuk az gonosz tengelye vagy mi...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 13:38:06

Majd átmennek Irakból az amcsik oda, aztán jól szétbombázzák egy-két éven belül...

Prez (törölt) 2007.08.29. 14:06:56

Én is a Naphegy tér közelében lakom. Kocsival jártam/járok melózni a IX. kerületbe, elég hosszú táv ahhoz, hogy lássak érdekes dolgokat. A kedvencem a Soroksári út-Illatos út előtti szakasza - eddig megyek, ugyanis. Itt 3-4 naponta más a forgalmi rend, a sávokat ide-oda tologatják, a 3-ból mikor a belső, mikor a külső szűnik meg. Erről egyetlen tábla tájékoztat, ami 4 hónapja ott van, és mutatja, amit ráfestettek - függetlenül az aktuális helyzettől. A sárga felfestés szintén. Ez még rosszabb, mint az, h egyszerre zárnak le párhuzamos (értsd: kerülő) útvonalakat, mivel ez baleseveszélyes. Kérdés: senkinek nem tűnik fel? Nem érdekel, h mit csinálnak Teheránban (bocs, SzigMa), vagy akárhol. Én itt fizetek adót, itt élek. Szarok arra, h hány km. pályát építenek a horvátok azonos idő alatt. Abba viszont nem, hogy mi miért nem tudunk semmit rendesen megcsinálni?

AI 2007.08.29. 14:49:03

En csak azt nem ertem, hogy az a sok 40-es tabla, hogy tud annyi ideig ottmaradni, aluminium letere...

Kopasz · http://www.ske.hu 2007.08.29. 14:50:12

nem tudunk rendesen semmit megcsinálni, mert a népek nagyrésze nincs megfizetve a munkájáért, szarik bele, utálja, legyen rajta túl minél előbb, egyre többet vállal be, amit később már nem tud teljesíteni, stb.

osztrákok hogy foltozzák a kátyút?
kimossák az útfolytonossági hiányt(!), kiszárítják, és úgy bele a matéria
nem is jön ki

itthon meg beleburíjja a jómunkásember a tajigából, oszt hányás

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 15:17:36

Máramikor kátyúznak, mert inkább szőnyegeznek és az egész sáv szélességében újraaszfaltoznak egy darabon...

JP 2007.08.29. 16:16:10

Ha nem haragszol Szigma, engem se érdekel, hogy milyen fasza Teheránban, vagy hogy milyen szar Indiában, Greg. Úgy van ahogy monitoring írja. Mi nem is Indiában, nem is Teheránban dobjuk ki a 30-féle adót az ablakon (a semmiért) hanem itt. Mellesleg én miskolci vagyok ott útépítések szempontjából még egész jó a helyzet. Bár ott meg az a jópofi játék működik (gondolom ahogy az összes állami építkezésen ebben a (nemigaz- (Gy. F.)) Magyarországban) hogy kiírják teszemazt a Hősök tere szétverésénél (amit egy jóhírű szakközép, egy még jobb hírű gimi, a városi főposta, egy templom és egy zsinagóga között légkalapáltak szét 3 (!) hét alatt) kiírják májusban amikor elkezdték (30 fok, az épületekben tárva-nyitva minden, ergo agyrém tanulni vagy dolgozni) hogy de faszajó lesz, mert februárra elkészül, és ilyen látványkép, olyan plakát... Na ehhez képest kész lett június közepére (szép lett, nem is arról van szó) mindezt úgy, hogy a gimiből láttuk egész évben, hogy van mondjuk 10 munkás, abból jó esetben 2 (inkább 1) dolgozik valamit (tetűlassan), 3 cigizik, 3 mondja a két dolgozónak, hogy mért csinálja szarul, 2 pedig (napszaktól függően) reggelizik/tízóraizik/ebédel/uzsonnázik. Szerintem az ilyen munkamorál miatt nem készül el semmi (időre vagy egyáltalán nem) ebben az országban. Amúgy ha csak azt nézzük, Kopasz, hogy ki mennyire van megfizetve, akkor mondjuk gondolkodjunk el azon, hogy a 15 éves érsebészeti rutinnal rendelkező orvos apám, akinek egy olyan műtét, ami a kollégájának 1,5 óra, neki 40 perc, az alap mindennapi munkájáért 140 nettót kap havonta, meg még kb. 160-at a havi 6-7 ügyeletért készenlétért, tehát össz-vissz kb. 300-at (a híradókból tudjuk, hogy a BKV-sofőr átlaga 220) per hó, és mindezt egy megyei (tehát élből "súlyponti") kórház érsebész főorvosaként teszi, gimnázium, 6 éves orvosi egyetem és több év gyakorlat után, akkor (nekem legalábbis) bevillan, hogy mért a sok BKV-s (220/hó) kongatja a harangokat és sztrájkol, hogy fizetésemelést akarnak? És ezek után még nem beszéltem az orvosok és a "buszsofőrkék" nadrágban feszítő, népszivató (tisztelet a kivételnek, ami itt tényleg erősíti a szabályt), fogukat csikorgató tömegközlekedési járművezetők munkafelelőssége között levő "apró" kis különbségről. Szóval kinek is van oka sztrájkolni?

mrzed001 2007.08.29. 17:38:59

AI -> "En csak azt nem ertem, hogy az a sok 40-es tabla, hogy tud annyi ideig ottmaradni, aluminium letere..."

Úgy hogy rendőr vigyázza őket :) ... és ez nem vicc vót, hanem felejelentés gyurshajtúsé .. mondá a közeg.

Tompici 2007.08.30. 00:12:20

Útépítők? Útkapirgálók ezek, nem építők! A II. ker. Fő utcát kb 1 hónapja bontották fel. Gázvezetéket fektettek, utattörtek, martak, hangoskodtak. De leginkább a lapátot támasztották. Beállok a kagylós kúthoz tankolni az utca közepén, közben figyelem mit is csálnak. Háram faszi egy csokorban. Egyik a légkalapácsot kezelei, míg másik társa nézi őt. Egyik kezében lapát, a másik kezében talicska. Persze addig amíg a kalapácsos dolgozik ezek ketten semmit. Aztán változik a kép. Kalapácsos pihen. Lapátos lapátol, talicskás várakozik. Majd talicskás dolgozik, előbbi kettő barátunk pihen. Majd amikor a talicskás kb. 10 méterről visszjön, akkor kezd el a kalapácsos újra dolgozni és a másik kettő pihen. Na, hát ezért megy ez nekünk ilyen lassan. Az autós meg szív a dugóban! Tisztára mint az átkosban. Nem fejlődtünk semmit, a hülye EU meg tolja ide a pénzt, hogy legyen miből fizetni a lapátost meg a többi lógóst.

pirosceruza 2007.08.30. 08:13:01

Tompici, a fenti munkafolyamat bármelyik részét próbáltad már élőben? Kezeltél már légkalapácsot? Csak szólok, hogy egy cseppecskét fárasztó tevékenység, nincs az a Schwarzenegger, aki órákon keresztül megszakítás nélkül tudná csinálni.
Másfelől én sem szívesen nézegetem a sóderdombon heverésző, napozó melósokat miközben egy dugóban szívok éppen, de hát igazság szerint megfelelően kéne szervezni és gépesíteni ezt a munkát is.
Németországban láttam egyszer, ahogy éjjel felmartak 30, azaz harminc kilométer autópályát. Másnap új kopóréteget húztak rá, éjjel felfestették a burkolati jeleket, másnap reggel megnyitották.
Hát valahogy így.

JP 2007.08.30. 12:59:12

Érdekes, hogy nincs lé olyan gépekre amik gyorsíthatnák a munkát, mikor 1 km autópálya az osztrák Alpokban, ahol felváltva mész a viaduktokon és az alagutakban, 1 milliárdnak megfelelő Euróból (mert ott már az is van) épül, nálunk ugyanannyi a rónán, ahol még földetmérni sem kell, 2 milliárdnál kezdődik és sztem még egyetlen pályaszakasz sem készült el pontosan időre.

Arról már ne is beszéljünk, hogy a minden télen szétfagyó alpesi utak hogy rendben vannak tartva mondjuk a régi 35-ös úthoz képest.

Hurrá Torpedó 2007.08.31. 08:59:11

enying - simontornya

33 km ebből 20 km-nyi szakaszon két tábla: úthibák 60. építés nyomait sehol sem látttam. kátyúk nem voltak. nyomvályú sem.
nem mellesleg a korlátozott szakasz is mértékekkel jobb, mint sok falukhoz vezető út, ahol semmi korlátozás nincs.

szerencsére nem futottam tarffipaxoló rendőrbe, mert 80-90-nel simán lehetett menni. és nem azért mert gyorshajtó lennék, hanem mert nem volt értelme a tábláknak.