Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Metróépítés? Forgalmi dugó? Azmegmi?

2007.08.29. 13:25 :: SilentSound

Dugóban állni nem minden autós szeret, van, aki idegbeteg módon elkezd dudálni, mintha a hanghullámok előbbre tolnák a kocsisort. Van egy barátom, aki egyszer azt mesélte, hogy ő még szereti is, ha néha dugóban áll, legalább pihen egy kicsit, zenét hallgat, addig is nyugi van, minek idegesítse magát. Azonban van az úgy, hogy időre megyünk valahová és nem nagyon érnénk rá órákat elvesztegetni a napunkból, ha ezt el is lehet kerülni. Pirosceruza már két-három napos fennállásunk alatt törzskommentálóvá vált, most pedig egy egész levéllel örvendeztetett meg minket, hatékony dugóellenes megoldást bemutatva.
Robogós szemmel a világ

Néhány éve robogóval járom a város útjait, ha csak tehetem. Sokáig lelkes és meggyőződéses autós voltam, minél nagyobb a dög, annál jobb alapon, olyannyira, hogy jogosítványom 40.000 kg össztömegig bármilyen gépjármű vezetését lehetővé teszi számomra. Szerettem autózni. De aztán elszakadt a cérna.
Abban az időben, mikor a váltás történt, a gyönyörű Békásmegyeren laktam és az angyalföldi Lőportár utcában dolgoztam. Abban az évben kezdődött a Szentendrei út lidérces felújítása, párhuzamosan a HÉV egész nyári karbantartásával. A reggeli forgalomban a munkahelyemet otthonomtól nagyjából 60-70 perc alatt tudtam megközelíteni az esti hazatérés ugyanennyi időt vett igénybe. Amikor robogóra pattantam, ez az idő a harmadára, negyedére zsugorodott.
A robogós más szemmel nézi a világot, mint az autós kollégái. Azok az útvonalak, amik autósként arra késztettek, hogy ha róluk álmodom, sikoltozva és a párnám sarkával a számban ébredjek, most remekül használhatóak a számomra.
Csúcsidőben a BAH csomópontról lejutni a Bakáts térre 10 perc. A Széchenyi fürdőtől a Lurdy ház 20. Nem is értem, miért nem követik többen ezt az utat. Az ember nem cipel magával másfél tonna vasat, ha reggel egyszál egyedül dolgozni indul, tehát adunk a környezettudatosságnak is. A robogó fogyasztása 100 kilométeren kb 3-3,5 l. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy  9-10 forintból van meg egy kilométer, ha nem számítjuk az amúgy elhanyagolható fenntartási költségeket. Éves kötelező kétezervalahányszáz forint smafu, párszáz forintos légszűrők, ez-az. Fajlagosan a robogóval való közlekedés nagyságrendekkel olcsóbb, mint az autó, és jelentősen olcsóbb, mint a tömegközlekedés. És vegyük itt figyelembe, hogy egyéni szabadságunk nem csorbul menetrendek által, és nem kell zsúfolt járműveken tülekednünk sem.
Parkolás szempontjából természetesen nincs jobb megoldás, mint a robogó! Mit nekünk megállni tilos tábla? Mit nekünk fizető övezet? Járművünk simán elfér a legkeskenyebb járdán, járdaszigeten, szegélykövön, bárhol. Csak egy jó lakat kérdése, hogy illetéktelenek ne taszigálják el, míg távol vagyunk, dolgunkat intézzük.
Cuccolás tekintetében persze hátrányban vagyunk az autósokkal szemben, de egy jól használható boxban még az esőruha mellett is elfér egy kisebb szatyor, napi bevásárlás, de jobb gépeken még a robogós lába közt is van egy kampó, amire szatyrot lehet akasztani. Az én sárkányomon simán elfér egy hatos csomag ásványvíz is.
Robogós-motoros körökben divat szidni az autósokat, hogy nem hagynak közlekedni. A magam részéről ebbe a körbe nem szállnék be. Tulajdonképpen javulónak látom a tendenciát, hónapok óta nem találkoztam olyan igazi beakasztós köcsöggel, aki direkt azért rakná ki a kocsiját valahova, hogy ne engedjen el. Ha valahol nem férek el, az általában a sávok eredendő szűkösségének eredménye (nagykörút szinte végig), esetleg egy-egy autós ügyetlensége, tájékozódásra való képtelensége. Legújabban még a taxisok is elengednek, pedig ez régebben nem nagyon volt jellemző.
Egyszóval, ha szép az idő, nincs jobb és kellemesebb módja a közlekedésnek, mint a robogó. Két kerékre magyar! Jó időt, jó utat!

20 komment

Címkék: motor közlekedés metró robogó útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Motoros Voodookoop 2007.08.29. 14:29:42

Pirosceruza: Úgyvan, úgyvan. Éljenek a motorosok meg a robogósok. Én is két keréken közlekedem (600 cc naked) és ugyanilyen tapasztalataim vannak, mint neked. Nagy ritkán van egy-egy zöldségesmercis nyomorult, aki nem enged el, pedig látja hogy jövök, fényszóróval 110 dB auspuffal. Tehát használjon mindenki robogót/motort, télen meg tömegközlekedjen.

A robogóval tán az az egyetlen baj, hogy még a hangosabbja sem túl hangos.

Egyébként kinek mi a véleménye a hangos motorról? Nekem az a "rögeszmém", hogy motorost csak akkor veszik észre ha hallják. Más?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 15:45:34

Én töredelmesen bevallom, hogy túl kényelmes vagyok ahhoz, hogy autóból átüljek motorra vagy robogóra, még ha így lassabban is érek oda, ahová megyek. Inkább keresek kerülőutakat, általában azért akad. Egy nagyon egyszerű navigációs cucc is segítség tud lenni ismeretlen terepen, csak előre meg kell adni, hogy merre vigyen minket. A másik oka annak, hogy nem ülök motorra, az a biztonság kérdése. Motoron nincs semmi anyag körülöttem (jó, bukósisak, védőruha), se gyűrődési zóna, se hat légzsák. És legyen az saját hiba, vagy akár egy autós, másik motoros, közútkezelő hibája, könnyebb megsérülni, neadjisten otthagyni a fogunkat. De mindenesetre leközöltem a levelet, hátha mást meg fog győzni, mert az én bogaraim ellenére a motor és robogó jó alternatívák az autó helyett.

Én vagyok 2007.08.29. 16:34:09

Aztán ilyen időben, mint most, imába foglalod azt a napot, amikor eladtad a kocsid, és megvetted a kétkerekű lélekvesztőt.

Szólj 2007.08.29. 16:57:54

Voodookoop: nekem az a véleményem a hangos motorról, hogy egy bazi nagy tortával kéne arcon dobni az összes baromarcút (nem rád mondom, csak általában, te biztos nem is vagy *annyira* hangos), aki miatt nem lehet végigmenni a városon gyalogosként fülvédő nélkül...lehet, hogy a környezetet kevésbé szennyezik ezek a motorok, de a zajterheléshez hatványozottan hozzájárul némelyik nagyokos.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.29. 17:15:28

Voodookoop:

Én is gyűlölöm a hangos motorokat, főleg mikor itthon pl tv-t nézek és az utcában úzatja neki a paraszt, visszhagzik mint a pitsa még a tv-t is elnyomja ázze! Ezek leginkább a crossmotorok, a recsegős hangúak, versenymotort azt nem tudnák kíhúzatni mert ahhoz rövid az utca.

Egyébként én észreveszem a mocikat mert azok közé a ritka autósok közé tartozom, akik folyamatosan figyelik a tükröt is. Mindíg lehúzódok, hogy elférjenek.

hagyma 2007.08.29. 17:19:37

A hangos kipu nagyon jo. Es ha nem huzod neki, akkor nem hangosagg mint egy atlagos auto, 2.0 TDI-vel gördülesi zajjal, meg kaszni döngessel meg mindennel. Nem is kell huzni neki, mert egy motor dinamikusabb mint egy auto. Ha mer zavaroan hangos a sport kipu egy motoron akkor mar biztos hogy nem a lakott területen belül megengedett sebessegtartomanyban van. En apro gazfröccsökkel szoktam magamra felhivni a figyelmet ha motorral vagyok. Remekül müködik. Az hogy mi kinek fontosabb, lasd gyorsan haladni kevespenzböl, vagy biztonsagosabban, kenyelmesebben, nagyobb csomagterrel, azt meg döntse el maga mindenki, de en csak ajanlani tudom a ketkereket. Nameg vazze izirajder!! Persze Ladaval is lehet gizdulni.

JP 2007.08.29. 20:08:07

Nekem általánosan az a véleményem, hogy motorral is lehet ésszel menni. Nem tudom hogy az itt kommentálók mennyire ésszel vagy anélkül nyomják, de aki kamikaze módra megy 220-szal a pályán, nem tűnik fel neki egy kanyar (mert mért is tűnne fel 220-nál) és példa nekiszáll lassítás nélkül a külsősávban szuszogó IFÁ-nak, arra azt mondom, hogy megérdemli hogy a helyszínen szörnyethaljon. Meg mellesleg a szerveit is megérdemlik a transzplantációra várók, bár ez kissé morbid:) Ez részemről csak az agyahagyott sportmotorosokra vonatkozik, az 50-nel kulturáltan leginkább városban cammogó mopedekkel semmi bajom, de én se szeretek arra felriadni, hogy valami sprtmotoros barom állatt elszáguld az ablakom alatt. Plusz az ilyen motorokkal ha csak 80-nal megy a hülyéje, akkor is még 10 percig cseng a fülem, miután elhüzott. Egyébként nincs sok értelme büntetni őket, amíg a fele jogsi nélkül duhajkodik 600-as meg 1000-es sportgépeken. Nem félreértendő: az ilyen nagy gépekkel is lehet normálisan menni, de a többség sajnos nem így gondolja. Biztos baromi jó menni mint az állat, amikor a véred fele adrenalin, de ezt meg lehet oldani úgy is, hogy a motoros vagánygyerek csak a saját bőrét viszi a vásárra, nem az összes körülötte közlekedőjét is. Például csak van egy pár zárt pálya az országban, nem?

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.29. 20:39:42

És, hogy jut el a zárt pályára?
Attópályán kettőhússzal! :-D

calameth 2007.08.29. 20:43:59

Mit egy, újabban már három!

pirosceruza 2007.08.30. 08:00:47

Mopeddel mondjuk nem nagyon lehet 220-al döngetni.:) az enyém 50-es, úgyhogy kb 70 lehet a vége.
A zajhoz annyit, hogy a magam részéről kifejezetten komplett dobbal járok, és magam is eléggé utálom még azokat is, akik a moped dobját leveszik/megfúrják. Feltűnősködő idiótáknak tartom őket. A régebbi lakhelyemen volt egy csóka, aki minden áldott reggel 6 órakor a dob nélküli, kínai robogójával húzott keresztül a lakótelep házai közt. Egy darabig.:)

JP 2007.08.30. 12:04:43

Lyukastorkú! Amíg kiér a placcra, ahol már repeszthet világba, csak kibírja, hogy "csak" mondjuk 150-nel menjen!

Meg is írtam Pirosceruza, hogy nem a laza, 70-nél halódó mopedekkel van bajom, hanem a nagy állat sportgépekkel, azokkal is főleg városban.

Rocko- 2007.08.30. 15:13:49

"Parkolás szempontjából természetesen nincs jobb megoldás, mint a robogó! Mit nekünk megállni tilos tábla?"
így van, mit nektek KRESZ, mit nektek ZIL, és mit nektek golyó! a KRESZ és a fizika szabályai is vonatkoznak a robogósra. meg az autósra, biciklisre, stb.-re.
Motoros Voodookoop: én is majd elhúzok az ablakod alatt éjjel egykor hangos kipuffogóval, és meglátjuk milyen jó ötlet! tudom, nem te voltál, de ez a véleményem.

pirosceruza 2007.08.31. 09:23:43

Mi a baj, Rocko?:) Bántott valaki?

Darren 2007.09.02. 21:10:20

Személy szerint motorozok és autózok is. Motorosként nem neheztelek az autósra, ha véletlenül rám húzza a kormányt, mert tudom, hogy engem nehezen vesz észre. Inkább én figyelek, és ha olyan a szitu, dudálok, nagyon ritka, hogy anyázok (inkább az a jellemző, hogy némely autós sérelmezi, hogy a lámpánál elé gurulok, és ilyenkor mindenképpen le akar tolni - aztán letesz róla, mert rájön, hogy ha nem is száguldozok, én akkor is gyorsabb vagyok, mint ő).
Autósként én relative normálisan közlekedek, de ha a városban akad dolgom, és az időjárás is engedi, kétkerékre pattanok. Persze, az autóm biztonságosabb, és ha fáradtabb vagyok, nagyobb biztonságot ad mind nekem, mind a többi közlekedőnek.
De városon belül alapvetően a két kerék a jobb (a robogó még jobb, mint a motor egyébként...).

TestŐr · http://www.ske.hu 2007.09.02. 21:34:47

Darren. Eddig sosem mondtad hogy motorozol. Nyáron ha dolgom van a fővárosban előszeretettel megyek motorral. Még az ijesztegetős autósok mellett is dinamikusabb mint autóval. :))

pirosceruza 2007.09.03. 09:12:11

Hát ugye a robogónak mindenképpen keskenyebb a kormánya, jobban elfér a tükrök között, meg nem kell a körúton araszolgatva a gangokat kapcsolgatni, hanem kényelmesen gurulgathat az ember.
De azért ha eccer összekapom magam, befizetek egy ER6-n re.:)))

Jack 2007.09.07. 23:09:23

Motoros Voodookoop: ha városban közlekedik az ember, akkor jó a minél hangosabb vas, mert csak akkor veszik észre a megrögzött autósok, ha túrázol, nagyon nem jó, mert rövid távon beszakad az agyad a zajtól, én tudom, motoroztam sokat.

Egyébként idén végre eljutottam Olaszországba. Mindig is hallottam/olvastam a történeteket, hogy olaszországban sok a motor, de igazán akkor döbbentem meg, amikor egy kis városban (Cannobio), ahol dúrván 100-150 férőhelyes parkoló van a tóparton, ki van jelölve egy parkoló csak robóknak és motoroknak, dúrván 150-200 férőhellyel és péntek/szombat éjszaka teljesen tele van. A fiatal tizenévesektől a 60 éves öregekig mindenki robogózik, kivéve az a néhány, aki motorozik. Abban a parkolóban autón szinte nem is láttam olasz rendszámot, csak külföldit.

SilentSound: sajnos igazad van, a 2 kerék tényleg nagyon veszélyes üzem, ezért csak úgy lehet túlélni, ha állandóan 100%-ig figyelsz és nem csak az utat és a táblákat, hanem az ÖSSZES KÖZLEKEDŐT gyalogostól autóig, ha kereszteződés jön, lassítasz és előre készülsz, mi van, ha valaki a stop tábla mögül kivágódik városban 80-al neked keresztbe :(
De összességében motor nélkül nem élet az élet :) És városban tényleg sokkal gyorsabb még a robogó is. Csak 1 példa: otthon és suli között a táv gyalog 25 perc, BKV-val: 6-7perc sétaés 10-15 perc villamos, autóval 5-40 perc forgalmi helyzettől függően, robogóval 6-7 perc forgalomtól függetlenül, bár akkor sok anyázásra kell számítani még akkor is, ha nem akadályozol vagy veszlyeztetsz senkit, max idegesíted az autósokat... Bár észrevételem szerint egyre toleránsabbak az autósok a 2kereküekkel, a 99% ha látja a visszapillantóban lámpánál állva, hogy motoros jön, akkor helyet csinál neki, ha tud, a maradék 1% pedig direkt leszűkíti a helyet...

Jack 2007.09.07. 23:19:15

kieg: napközben a városban sétálva szeretem hallgatni a szépen hangolt motorokat, elsősorban a hosszúlöketű V2-eseket, de sokszor engem is nagyon zavarnak a nagyon hangos dobok, pláne, amikor esténként nem bírnak magukkal a hülyegyerekek, akik a 600-1000-es gépekkel csak a városban menőznek, de ott 130-al, országúton meg max 70-80-al, mert félnek, már ha egyáltalán kimerészkednek oda...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.08. 11:32:45

A baj csak az, hogy ezeket a széphangú motorokat este 8-kor nem lehet lehalkítani, mint egy tévét...