Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

BKV sztrájk autós szemmel

2007.09.02. 20:31 :: SilentSound

Mi is lehet aktuálisabb téma közlekedésileg, mint a békávés fizetéskizsarolósdi. Jöhetnek a busz-, metró-, HÉV, villamos-, troli-, budavári sikló-, vagy a libegősofőrök is anyázni, akkor sem értek egyet azzal, hogy párszáz, esetleg párezer ember saját érdeke miatt megszivassanak másfélmillió másik embert.

Mit tehet arról a szerencsétlen takarítónő, tanár, bolti árufeltöltő, villanyszerelő, hogy a rendszerváltás óta is ugyanúgy, hatékonynak egyáltalán nem nevezhető módon irányítják ezt a közlekedési vállalatot? Olyan az egész cég, mint egy rozzant, lyukas csónak, amiben alapból túl sokan ülnek, de nem is foglalkoznak vele, hogy jön be a víz. Minden évben úgyis jön egy kéz fölülről, ami ideiglenesen kirántja őket a bajból, aztán folyhat be újra a víz, úgyse süllyed el a csónak. Igenis ki kéne dobálni a céget csak hátráltató, szocializmusban bennragadt fölösleges "munkaerőt" képező embereket és eltüntetni legalább a nagyobb hibákat. Irdatlan összegeket nyel el ez a fekete lyuk, amit az emberek adójából és eladott jegyekből, bérletekből fizetnek. Erről persze pont nem a járművezetők tehetnek, de talán ha évekkel ezelőtt rendbetették volna anyagilag a céget, akkor most jutna a béremelésekre is és elégedettebbek lennének a morgolódók.

Vagy nem. Mert ugye igen jellemző magyar szokás, hogy ha az ember (vagy a BKV) a kisujját nyújtja, akkor utána az egész karja kéne. Ha most kétszer annyit keresnének a buszsofőrök, akkor az lenne a kevés. Meg különben is, mit csinálna akkor a szakszervezet? Valószínűleg ugyanazt, mint most. Igen, igen, tudom, mostoha körülmények, meg a kényelmetlen időbeosztás, namegugye a felelősség miatti stressz. És Svédországban is a buszvezető el tud menni a családjával nyaralni Tenerifére. Ezt akarja a magyar is, mert miért legyen neki rosszabb, benne vagyunk a junijóba, vagymiaszösz.

És miért is keresnek most is jóval többet a mondjuk a tanároknál? Mert ki tudja nekik harcolni a szakszervezet. Zsarolással. Mert ugye ha elmarad az iskolában egy tanítási nap, hát ez van, a gyerekek még örülnek is neki, legfeljebb majd egy szombati napon bepótolják az elmaradt órákat. Ugyanezt a tömegközlekedéssel nem lehet megcsinálni. Nincs olyan, hogy most kedden akkor nem közlekedünk, de sebaj, mert majd három hét múlva vasárnap bebuszozhat mindenki a munkahelyére. Itt van tétje, Budapest, ezzel közvetve pedig az ország megbénítása.

Mert mi fog történni, ha sztrájk lesz? Ha semmi nem jár, akkor az emberek egy része kénytelen szabadságot kivenni (naná, hogy nem fogják a munkaadó cégek jófejkedve elfogadni alibinek azt, hogy nem járt a metró), vagy ha van neki autója, akkor leporolja és azzal fog munkába menni. Meg elvinni az asszonyt. Meg a nagymamát orvoshoz. Meg a gyereket óvodába. Meg a másikat iskolába. Ezzel együtt a szokásosnál is nagyobb dugó lesz mindenhol az egész városban. Induljunk csak ki abból, hogy Budapesten az emberek 60%-a tömegközlekedik (no nem azért mert, olyan magas a szolgáltatás színvonala, hanem mert nincs megfizethető alternatívája) és mondjuk 35% jár autóval. Tegyük fel, hogy a tömegközlekedőknek a harmada rendelkezik autóval és kénytelen igénybe venni. Nem kell sokat fejszámolni hozzá, hogy ez az autóforgalom több, mint ötven százalékos növekedésével jár. Arról pedig még nem is beszéltünk, hogy a kényszerből autózók sokszor nem is rendelkeznek elég rutinnal a városban való közlekedés tekintve és az idegességfaktorral kiegészítve számíthatunk jópár koccanásos balesettel, ami szintén nem tesz jót a közlekedés helyzetének.

Ezt még lehet tovább fokozni azzal, ha komolyan gondolják azt, hogy a járművek 10-20%-a járni fog. Egyes buszjáratok csúcsidőben most is 100% fölötti kihasználtsággal működnek. Ha bármi is fog járni, akkor mi is fog történni? Az első két megállóban még fel tudnak szállni az emberek, a többi huszonháromban meg csak próbálnak, ami már önmagában is balesetveszélyes és a sztrájkolók a nem sztrájkoló villamosvezetőt szivatják vele. Az utasok után persze. Meg az autósokat, akiknek a nagykörúton azt kell figyelni, hogy ne üsse el azokat a zebrára esett embereket, akik azért kerültek hirtelen eléjük, mert voltak, akik meg azt nem akarták, hogy a villamos üsse el őket és kicsit arrébbtolták a többieket. Ez még egy gyakorlott sofőrnek is gondot jelenthet ha hirtelen történik, a vasárnapi autósnak meg főleg.

Egyetértek azzal, hogy jó lenne, ha Magyarországon könnyebben meg lehetne élni. Nem csak a BKV dolgozóknak, hanem mindenkinek. A tervezett sztrájkot viszont önző módszernek tartom, mert közfeladatot látnak el ezek az emberek, ami fontos és nélkülözhetetlen, nem kell ragozni, hogy miért. Ennek ellenére ők beintenek másfél millió embernek akik aznap szerettek volna közlekedni. Jókora anyagi kárt csinálnak a gazdaságnak, ezzel sok-sok embernek. Balesetveszélyt teremtenek az utakon, aminek súlyos következményei is lehetnek. Mindezért persze közvetlenül nem ők a felelősek, moshatják a kezüket. Igazságtalannak tartom ezt az eljárást, ami által ők esetleg nyernek havonta párezer forintot (amit többek közt közvetve én is fizetek nekik annak ellenére, hogy átlagosan évente egyszer veszem igénybe a BKV "szolgáltatásait"), másoknak viszont nagyságrendekkel nagyobb károkat okoznak.

Köszönöm a BKV mindenkori vezetőségének és dolgozóinak, hogy megint aktualizálták a témát...

10 komment

Címkék: közlekedés bkv autó hülye tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Moooh 2007.09.03. 08:31:12

Hát ez a BKV-s sztrájk igen önző dolog. Próbálnék meg én a főnöknek így emberkedni, asszem még az aznapi műszakot sem kellene befejeznem. Ki kellene vágni egy rakat embert onnan, és felvenni helyette mást. Egyből tudnák, hogy mi merre hány méter. Szerintem baromi sokan örülnének annyi lóvénak (köztük én is) amit most kapnak.
Ennyi....

pirosceruza 2007.09.03. 09:17:10

Az lenne a gyönyörű, ha az összes ilyen ránk maradt KuK./kommunista nagyvállalatot végre szanálni lehetne. Normálisan.
BKV, MÁV, Magyar Posta és a többi. De nincs ember, aki nekikezdjen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.03. 09:40:55

Biztos volna, csak azt nem engedik oda, mert féltik a bennfentes seg... izé, popójukat. :)

pirosceruza 2007.09.03. 09:43:02

Arról nem beszélve, hogy hazánkban az összes szükséges reform megbukik. Az államigazgatási, az önkormányzati, az egészségügyi, meg az összes többi is, mert a hatalommal rendelkezők ipa, napa, sógora, komája feltétlenül valamelyik ilyen ágazatnál lopja Isten szent napját.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.03. 09:43:02

Meg ugye abból botrány lenne, ha egy néhánytagú menedzsmentnek, igazinak, normális fizetést (értsd havi milliós nagyságrendű) adnának, akkor is, ha ők tényleg rendberaknák a dolgokat. Igen, ez áldozatokkal járna, fejeknek kéne hullani (gyengébbek kedvéért: képletesen)...

Rocko- 2007.09.03. 10:36:30

versenyhelyzet. az hiányzik nekik.

pirosceruza 2007.09.03. 10:41:51

Ugyan Silentsound, hát most is annyit keresnek, mintha igazi munkát végeznénk. Mit gondolsz, a Posta, a MÁV, a BKV legfelső vezetői most nem milliókat keresnek havonta? Így, hogy gyakorlatilag döglődnek ezek a cégek?

Jack 2007.09.04. 17:10:09

SilentSound: a pár tagú management sajnos tényleg hatalmas pénzeket teszt zsebre. Kicsit off, de pl. BKV-nál (statisztikát nem láttam) ha mindenki vanne jegyet bérletet, aki használja, lehet némileg jobban állnának pénzzel, de azért gyanítom, hogy egy tényleges megreformálás jót tenne a cégnek, de én nem értek hozzá...

Z 2008.03.28. 02:22:09

ez az egész csapatfelbérelős fejhullatós dolog nem rossz ötlet.
De nem CSAK a BKVnál MÁVnál + stb kéne megtenni hanem az egész tetves parlamentben is. és így rögtön 2 legyet 1 csapásra:D

0gábor 2013.01.07. 21:53:06

Szerintem meg a Gyurcsány Ferenc monnyon le! :)