Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabad-e ott parkolni, ahol nem szabad?

2007.10.10. 07:06 :: SilentSound

Nem egy lakótelep van Budapesten, ahol messze nincs annyi parkolóhely, ahány autó. Az meg pláne bosszantó, ha teherautók foglalják el a parkolót, aztán a szerencsétlen autóst még meg is bírságolják, mert ott parkolt, ahol nem szabályos. Ferenccel mindez együtt esett meg, a közterületesektől pedig aligha várhat méltányosságot...
Tegnap – szokásomhoz híven – a 11. kerületben, a Tétényi út – Bartók Béla út sarkán található 10 emeletes panelházak parkolójában próbáltam meg parkolni. Mivel a panelházak éppen a panelprogram áldozataiként heves felújításnak vannak kitéve, a parkoló nagy részét a munkálatok és a munkások (lásd: teherautó) elfoglalják. Ezzel nem is lenne semmi baj, hiszen így a jövő számára is megmenthetjük a múlt eme csodáját – a panelházat. A probléma viszont annyi volt, hogy ezzel jelentősen lecsökkent a használható parkolóhelyek száma. Jómagam beálltam 3 másik autó mögé, úgy, hogy az autóm egy része valóban a járdán parkolt – bár gyorsan hozzáteszem, hogy mind a kocsim alatt – mellett sittet és széttört üvegeket lehetett látni, én is csak lábujjhegyen szálltam ki a kocsiból – és véleményem szerint nem akadályoztam a forgalmat. Bevallom, most tettem ilyet először, vagyis hogy így parkoltam – de tettem ezt azért is, mert a parkoló szabad részén bőven el lehetett menni gyalog – és mert nem találtam máshol helyet (én is egy éppen innen elálló autó helyére álltam be). Tegnap este, amikor visszamentem az autómhoz, egy szép bünti cédulát találtam rajta, azzal, hogy szabálytalanul parkoltam, na meg azzal, hogy a mellékelt csekket fizessem be. Csakhogy csekk sehol nem volt – így gondoltam, felhívom a társaságot (fővárosi közterület fenntartó váll.), és érdeklődöm. Na, ekkor vettem észre, hogy a pecsét is elmaszatolódott – úgyhogy nincs az az ember, aki ebből kivenné a telefonszámot. Egy kis segítséggel (Internet) azért elértem őket – megkérdeztem, mit tudok tenni, ha nincs csekk.

Megnyugtattak – csak várjak, 2 hét, és kapom a felszólító levelet. Amikor megemlítettem a pecsét olvashatatlan mivoltát, a hölgy kedvesen közölte, hogy ő pecsétel, egyszerre több százat, és nézzem el neki, ha olvashatatlan a pecsét.

Miután így jártam, be kell fizessek 6000 Ft-ot, amit meg fogok tenni, mert valóban az autóm egy része a járdán parkolt.

De azt hiszem, hogy ennek a büntetésnek egy részét azoknak kellene kifizetniük, akik beszedik a parkolási díjakat, de még mindig egy parkolót sem építettek, ahol az ember – ha M1/M7-esen jön délről – parkolni tudna. Na és végül szót ejtek a méltányosságról is: kedves budapesti vezetés azt akarja, hogyha valaki vidékről jön be, a város határában tegye le az autóját és közlekedjen BKV-vel. Én pont ezt teszem évek óta – de most a parkolási hely hiány azon a részen érezhető (Etele térnél a metró építés vette el a szabad parkolót,stb.). Nem hiszem, hogy abban az esetben nem lehet eltekinteni a büntetéstől – vagy esetleg figyelmeztetést elhelyezni, hogy legközelebb ez már súlyos ezreket jelent a számodra – ha látja a kedves büntető úriember, hogy a parkoló több mint fele nem használható, le van foglalva az felújítás által. Nem nyitottam volna ki a levelező programomat, hogy megírjam ezt a hosszú szöveget, ha nem úgy álltam volna meg, hogy azzal ne zavarjak senkit – bár ezek szerint tévedtem, mert mégis zavartam a közterület felügyelet emberét – csak azt nem értem, hogy az előttem álló autókon miért nem volt büntető cédula?

49 komment

Címkék: autó büntetés parkolás lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Whiskey's 2007.10.10. 08:21:41

Nah, vad dolog lehet egy parkolóban osztogatni a csekkeket...nem nekik kéne azzal is foglalkozni, hogy normálisan lehessen használni a külső sávot, "elakadt" autók kerülgetése nélkül, vagy az, hogy ne kelljen imádkozva előregurolnom a stop táblánál, mert semmit nem látok a sarkon várakozó dobozos teherkocsitól?

pirosceruza 2007.10.10. 08:43:45

A közteresek is nyilván a meló könnyebbik végét fogják meg. Mégiscsak egyszerűbb dolog egy zsúfolt parkolóban a (pillanatnyilag)gazdátlan autókat sorra büntetni, mint a Rákóczi útón a buszsávban pakoló S8-as kopasz, telefonfülke méretű gazdájával megvívni.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 11:13:05

ez mekkora gyökér.
figyelj, arrébb mész, ahol van parkolóhely, és onnan gyalogolsz 2.5 percet. nehéz, mi?

ha rádjön a szarás, odaszarsz az utca közepére felhábordva, hogy nem tett senki alád wc-t? barom.

Manyizga (törölt) 2007.10.10. 11:18:42

Nemtom... járdán tilos parkolni (ahol tábla nem engedi). Az egész városban kellene büntetni. Lenne parkolóhely rögtön. Meg kevesebb autó...

OkoskaTo:rp 2007.10.10. 11:22:00

Manyizga: Járdán szabad parkolni, amennyiben
- ezt tábla kifejezetten megengedi,
- max. a járda felén,
- legalább 1,5 m szabadon marad a jármű és a fal között.

Óvassá kresszet! Beszószmeghalsz!

Ehhez viszont maximálisan csatlakozni tudok: "De azt hiszem, hogy ennek a büntetésnek egy részét azoknak kellene kifizetniük, akik beszedik a parkolási díjakat, de még mindig egy parkolót sem építettek" Lámpavasra az összessel!

Virág et. 2007.10.10. 11:29:04

"figyelj, arrébb mész, ahol van parkolóhely, és onnan gyalogolsz 2.5 percet"

Mert Bpen 2.5 perces gyalogló-távolságban mindenhol mindig van szabad parkolóhely, mi? Nem sokat közlekedsz, ugye? Akkor is BKV-vel.

Azt én is támogatom, hogy ha már ennyit fizetünk a parkolásért, amiért ugye cserébe semmit nem kapunk (még őrzést sem), akkor legalább az önkormányzat fordítaná valamire azt a pénzt. Valami olyasmire, ami jó az autósoknak.
Ehhez képest dugódíj, emelkedő autópályadíjak, stagnáló jövedéki adó mérték az üzemanyagban, csillagászati parkolásdíjak. A másik oldalon meg ott a négyes metró. Hurrá.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 11:36:31

igen, mindig van hely 2.5 perces távolságban, pláne a 11. kerületben, járok arra sokszor. van hely.

még a 6. kerületben is mindig van , ahol lakom, pedig az sokkal sűrűbb hely autók szempontjából. aki ennyire lusta gyökér, az szívjon.

Virág et. 2007.10.10. 11:41:16

FB

Én magam is inkább sétálok, de normális helyen hagyom az autómat. De néha ez nem megoldás. Volt már, hogy vészvillogva kellett otthagynom a belvárosban, mert nem volt hely egyszerűen még a párhuzamos utcákban sem.

Amilyen drága, olyan szar a parkolás Bpen.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 11:43:02

egyébként meg örülhetsz, hogy a járdára parkolva csak megbüntettek, és nem estél áldozatul a babakocsi-kommandónak, akik pl. egy hosszanti karcolással szokták érzékeltetni, hogy mit gondolnak rólad.

OkoskaTo:rp 2007.10.10. 11:43:39

Fospunpa: Sajnos a balsorsom néha bevisz a Margit krt. környékére. Eleve kénytelen vagyok úgy tervezni, hogy negyed órával korább érjek oda, és vagy három kört tekeregjek a Margit krt.-Keleti Károly u.-Szász Károly u.-Varsányi Irén u.-Csalogány u. útvonalon. Arról még nem beszéltem, ha egy aktatáskánál nehezebb cipelnivaló is akad, amit azért nem vinnék el gyalog a kerület másik felébe.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 11:44:44

Kedves F.Bizottság,

sajnos akkor vagy nagyon szerencsés vagy, vagy éppen nem olvastad el, amit írtam. Ugyanis több kört tettem, mire beálltam egy éppen elinduló autó helyére.
És ha elolvastad azt, amit írtam, akkor talán ez a sor sem kerülte el a figyelmedet:

Miután így jártam, be kell fizessek 6000 Ft-ot, amit meg fogok tenni, mert valóban az autóm egy része a járdán parkolt.

Vagyis be fogom fizetni a büntetést, habár az autóm kevesebb, mint a fele lógott a járdára - egyébként többek között a sitt miatt, amit a munkások hordtak oda.

Egyébként elárulom neked, hogy spec. úgy szoktam parkolni, hogy figyelembe veszem azt, hogy mások is elférjenek, és mert anyukám úgy tanította még gyerekkoromban, nem illetek másokat indokolatlanul minősítő jelzővel. Jut eszembe, Te ismersz engem valahonnan, hogy bármilyen módon jelzőket használsz velem kapcsolatban? Mert nem emlékszem, hogy az ismerőseim között lennének ennyire udvarias emberek.

Virág et. 2007.10.10. 11:47:48

Na majd a dugódíj megoldja a parkolást. :) Legalábbis Demszkyék fejében.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 11:51:33

Virág et.: biztos minden autós, aki a te vészvillogód miatt állt, dugult be, nagyon megértő volt, hisz neked fontos dolgod volt, igazán tud várni az a párszáz autós, plusz az utca népe kicsit, amíg elintézed, nem?

ha jártál már a körúton, tudhatod, hogy a legtöbb dugó max. 1-2 vészvillogós, nagyon fontos tahó miatt áll be. mert Ő nem talált parkolóhelyet, pedig Ő nagyon fontos ám.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 11:52:53

A story lényege egyébként az volt, hogy megbüntettek, rendben, kifizetem, nem vonom kétségbe a hatóság emberének döntését. De azt azért annál inkább, hogy mások, akik előttem álltak, nem kaptak büntit, csak én (és ott volt olyan autó, aki teljesen elfoglalta a járdát, amíg én csak rálógtam), és talán a legfontosabb mondanivalóm az volt vele, hogy hol vannak azok a parkolók, amelyekre egyébként szükség volna, és amelyeket csak ígérgetnek évek óta, és ha jól emlékszem, a parkoló társaságok létrehozásának egyik alapköve volt az, hogy az ezek által beszedett pénzekből az előbb említett parkolókat megépítik.

Másrészt: a 11. ker valóban szép nagy került, valószínüleg a nagypapámék előtt rengeteg helyet találnék - csak kár, hogy ő a 11. ker másik végén lakik, és ezen a végén (lásd cím) nincs annyi hely, mint amit Te emlegetsz. Ki lehet fogni (ma sikerült), ezt nem tagadom, de azt talán te is elismered, hogy ha a parkoló felét - 2/3-át elfoglalják építési célra, akkor az egyébként ott parkoló autók parkolási megoldása gondot fog okozni, amit valahogy meg kell oldani.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.10. 11:53:01

Virág et.: Főleg, hogy a Tétényi út valószínűleg nem is fog beleesni a dugódíj zónába. :)

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:01:55

értem én, hogy nem jó ez így, de nem értem, hogy kinek panaszkodtok.

azért nincs parkolóhely, mert sok az autó. pont.
a többi autó nem a demszkié, hanem olyan embereké, mint ti. pont.

aki meg a 11. kerületben nem tud parkolni 1 km-es körben, az az üres Hősök terén sem tudna. minden napszakban jártam már a 11. kerületben, egyszerűen nem igaz, hogy nincs hely.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 12:20:10

FBizottság,

a 11. ker nagy terület, én is tudok olyan helyet, ahol biztosan van parkoló - csak épp még további km-eket kell megtennem hozzá - ha jól emlékszem, demszky emlegette, hogy az lenne a cél, hogy aki bejön vidékről (pl. én), az leteszi az autóját közel!!! a BKV-hez, hogy átszálljon rá, és onnan már csak BKV-t használjon. Én ezt teszem naponta - és képzeld, még havi bérletet is veszek hozzá.

Egyébként meg nincs igazad, azért nincs parkolóhely, mert az autók számának növekedésével egyöntetűen nem oldották meg a parkolók építését - csak ígérgettek. Vagy te pl. az Etele térnél vagy az általam említett helyszínen mennyi, akár 100 autót befogadni képes parkolót tudsz felhozni?

Egyébként Te mindenkit és mindig minősítesz? Olvasd már el a többiek hozzászólását - rajtad kívül ezt a stílust senki nem képviseli itt.

gentry 2007.10.10. 12:22:21

Ha a parkolóban éppen nem volt hely, a környéken biztos (tudom, mert a környéken lakom). Általában már a Tétényi közben is van hely, kinézhettél volna a Bartókra is, ott a Tétényi úti Shell kút mögötti utca (nem t'om a nevét) és még sorolhatnám a további helyeket. Csak gyalogolni kellett volna kábé 100 métert!

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:29:16

nem, nem minősítek mindenkit, csak azt, aki lusta gyalogolni pár percet, ehelyett felpakol a járdára, és ezek után neki áll följebb, hogy "ODAFÖNTRŐL" nem tesznek alá parkolót. a demszki. mermegígérték. ingyé. persze.

egyébként tényleg nem minősítek senkit, na jó, talán még azt, aki büszke arra, hogy vészvillogóval megáll a belvárosban.

persze azért, mert én vagyok a bunkó, én természetesen én kérek elnézést, ha a járdán állsz, vagy ha a dugóban ülök egy vészvillogós miatt.

2007.10.10. 12:30:22

Novellistánk szabálytalanul parkolt, és ezért joggal büntették meg, csak közben, a pénzkifizetés mellékhatásaként feltolultak benne a gondolatok, hogy amúgy milyen gonoszak az emberek és igazságtalan a világ. Ezen a ponton háttérbe húzódik, mert a továbbiakban már nem az adott eset a lényeges, és átadja a teret frusztrált olvasóinak, hogy kedvükre demszkizzenek és parkolóőrözzenek.

Virág et. 2007.10.10. 12:40:05

SilentSound

No, no. Én már hallottam olyan verziót is, hogy egész Bp dugódíj zóna lesz. Ha pénzt kell behajtani, gazdag a politikusok fantáziája.

FB

Biztos nem hiszed el, de ez csak kétszer fordult elő életemben és mindkét alkalommal tényleg fontos ügy miatt álltam ott, ahol. Ez még régen volt, a korábbi munkahelyemen.

"azért nincs parkolóhely, mert sok az autó. pont.
a többi autó nem a demszkié, hanem olyan embereké, mint ti. pont."

Ez csak részben igaz, mert a Demszky se HÉV-vel jár be a városba. Az első mondat meg részben sem. Azért nincs parkolóhely, mert nem építettek. Pont. Kellett volna, nyugaton sikerült is, nálunk valahogy nem.

Érdekes, hogy egyszer azt mondjuk, hogy a magyar munkavállaló nem elég mobil, mert bezzeg a német akár 100 km-t is levezet reggel az autópályán a munkahelyére. Másszor meg azt, hogy aki autóval jár, az szemét burzsuj állat, menjen gyalog vagy inkább dögöljön meg.

I_Love_Gyorsulás · http://www.futam.hu/ 2007.10.10. 12:41:21

Ez Magyarország! Parkolj a házad előtt és megbüntetnek. Betörnek hozzád megölöd a betörőt és te mész börtönbe :)

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:42:05

egyébként meg, ha nem tudsz megállni, akkor nem drága a parkolás, mivel nem tudtál megállni, ezért nem tudsz venni parkolójegyet. ha meg megálltál, akkor igen, drága, viszont nem igaz, hogy nem tudtál megállni.

egy kerületben lakó 1000 forintot fizet az éves parkolómatricáért (6. kerületi adat), az naponta 2.74 forint, óránként 11.4 fillér.

egy nem az adott kerületben lakó semmit nem fizet egyébként az adott kerületnek a parkolásért.

van még a súlyadó, ugye, azt meg nem a parkolásért fizeted, hanem az útért, ami olyan, amilyen, de ez már egy másik történet.

Virág et. 2007.10.10. 12:43:07

"neki áll följebb, hogy "ODAFÖNTRŐL" nem tesznek alá parkolót. a demszki. mermegígérték. ingyé. persze."

Nem ingyé, mert annak az árát sokszorosan kifizettük már. Amennyi pénzt tőlem az állam csak SZJA formájában beszed egy évben, nagyon szép parkolót lehetne építeni. Hidd el. Ehhez képest állok a szar úton, remélem, hogy nem lopják el, pénzt adok az integető embernek, hogy ne húzza meg a fényezést és fizetem a díjat is, hogy ne büntessenek meg. És még örülhetek is, hogy nekem legalább jutott hely.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:45:52

Virág et.: ugyan, áruld már el, hogy:
1. HOVA építsenek parkolót egy belvárosi kerületben?
2. MIBŐL? vagy az csak úgy jár Neked, a Nagyon Fontos Személynek Aki Leállíthatja A Forgalmat Vészvillogóval?

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:48:10

ja, egyszer is bunkóság vészvillogóval leállítani a forgalmat, nem kell ahhoz kétszer próbálkozni.

bunkóság. érted? taplóság a többi autóssal szemben.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 12:51:01

elképesztő, hogy azok vannak felháborodva, akik nem hajlandók pár percet gyalogolni, ehelyett járdára vagy az út közepére parkolnak.
hát nemá.
szálljatok már magatokba, tarackok.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 12:54:11

FB,

képzeld el, ha teljes mellszélességben elfoglalnám a járdát, akkor azt mondanám, hogy tök igazad van, én voltam a hülye. Ezzel együtt azt mondom, hogy rendben, elfogadom a büntetést és befizetem - csak valahogy ezt nem veszed tudomásul.

Egyébként abban meg végképp nincs igazad - és javaslom, hogy többször olvasd el, amiket írunk, mielőtt reagálsz rájuk -amikor azt írod, hogy ingyen tegyenek alánk parkolót. Egyrészt ki írta, hogy ingyen? Másrészről viszont annó ez volt a parkolási társaságok bevezetésekor az egyik indok, vagyis hogy a parkoló díjakból parkolókat építenek - csak ez nem történt meg. Képzeld, minden esetben fizetek parkoló díjat, sőt, mivel tudatlan voltam, hétfő este még a Centrum Kft-t is felhívtam, mert 17.58-ig adott csak jegyet az autómata és több pénzt nem fogadott el, és én nem tudtam arról, hogy még 5 perc türelmi idő is jár nekem.

gentry:

3x körbe jártam, még a kórházzal szemben levő emeletes házakhoz is bementem, de az első 3 parkolóban nem találtam helyet.
Másrészről szoktam gyalogolni, ha le tudom tenni az autót, és megítélésem szerint (és valószínüleg a többi autós is így ítelte meg, mert ők is így álltak ) nem szegtem meg a szabályokat.

Egyébként a kis utcákról annyit, hogy párszor parkoltam a Tétény köz-ben, és a Bartók-al ellentétes oldalon levő egyik ház lakója-tulaja volt szíves felhívni a figyelmemet, hogy ha még egyszer oda merek parkolni (az úton, szabályosan parkoltam, nem is tudnék a járdára parkolni, mert sövény van, meg szándékomban sem áll), akkor lehet, hogy mire visszajövök, szép csíkok lesznek az autómon. És akkor Ő még előzékeny volt - más talán ennyit se tett volna, csak fogja a villát v. a gereblyét, és neki lát.

KGery 2007.10.10. 12:54:13

Ahogy látom itt mindenki az áldozatot akarja elkövetőnek beállítani. 1. ki tudja mennyi 100 méter? mert egy átlagos utcahossz több mint 100 méter, igaz 2.5perc alatt kb 200 métert tesz meg az ember, ezalatt max két utcányi távolságot halad. Persze lehet hogy fosikánk 30km/h-ás sebességgel sétál.
Szóval egy ilyen építkezzéssel, felújítással terhelt egyébként kb 70%-ban kihasznált parkoló kb 110%-ban lesz kihasznált. a kérdés az, hogy a maradék 10%-ot hova tegyük el.
A másik rész. Oké hogy megbüntették őt, aki szabálytalanul parkolt. DE miért nem büntetik meg azt, aki még szabálytalanabbul parkol?

Virág et. 2007.10.10. 12:57:54

FB

1. Parkolóházakról hallottál? Na oda. Nézzél körül tőlünk nyugatra. Szép emeletes, vagy akár földalatti parkolók, ha fontos a városkép.
És Bpen nemcsak a belvárosban gond a parkolás.

2. Pénzből, amit befizetek nekik. Meg te is, meg még sokmillióan. Szerinted mégis miből? Szerinted a közlekedés, a parkolás biztosítása nem közfeladat, amit az államnak kutya kötelessége ellátni? Pláne ha még tovább is értékesíti a Centrum felé? A pénzemért cserébe én nem sz.r négyes metrót akarok, hanem rendes városi autós közlekedést. Hidakat, parkolóházakat, tisztességes útburkolatot.

Ez a vészvillogózás nagyon mély nyomokat hagyott benned. Az segít feldolgozni a traumát, ha elmondom, hogy évek óta nem csináltam már ilyet vagy örökre rajtam a bélyeg?

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 13:01:21

FB,

honnan tudod, hogy hova parkoltam? Miből gondolod, hogy nem vagyok hajlandó gyalogolni? Képzeld, azt is leírtam, hogy 3x körbejártam, és egy ott parkoló, épp kiálló autó helyére álltam be. És vedd már végre észre - ha hibáztam, és a hatóság szerint ezt tettem - akkor ok, ezt elismerem, kifizetem. Csak úgy gondolom, hogy egy ilyen helyzetben, amikor a parkoló nagy részét a munkások foglalják el, lehetne figyelmeztetni is.

Azt mondod, hogy azért, hogy egy kerületben lakó 1000 Ft-ot fizet az éves parkoló matricáért. Kérlek, áruld el nekem, tudatlannak, hogy hol tudnék akár 2-4000 Ft-ot fizetni egy éves parkoló matricáért - azt hiszem, a 2-400%-os ár bőven elég azért, mert vidéki lakos vagyok.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 13:07:38

Virág et,

én feloldozlak elkövetett hibád alól, mivel már többet írtál róla, mint egy ezért kiróható ima elmondása.

Azt is figyelembe kellene venni - és gyorsan hozzáteszem, én sem szeretem, ha vki csak úgy vészvillogót kivágva megáll és elmegy pl. palacsintát enni -, hogy vannak esetek, amikor rákényszerülsz arra, hogy így állj meg. Pl. tavaly begipszelt lábbal csak így tudtam beszállni a korház előtt - merthogy lázas voltam, és a korházban a 100 m-t (ismerős szám?) kb. fél óra alatt tettem meg.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 13:11:03

figyelj, lustikám: ha egy ember mondjuk 5 km/órás sebességgel gyalogol (átlagos túra-érték: 4.5 km/h), akkor egy 500 m-es sugarú körből a target ojjektumhoz max. 6 perc alatt ér oda. na, ezt vedd szó szerint, ne a 2.5 percet.
6 perc sok?
10 perc sok?
15?

egyébként, aki járt már a 11. kerületben, az tudja, hogy nem igaz, hogy nincs hely ekkora távolságot átjárva.

Virág et. 2007.10.10. 13:15:01

szorgosne...

Köszönöm, igazán hálás vagyok. Én munkaügyben voltam és muszáj volt pár percre pont a cél előtt megállnom. Magáncélból (bevásárlás stb.) nem szoktam ilyet csinálni. Mióta a magánszférában dolgozom, már munkaügyben sem csinálok ilyet.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 13:23:21

nem hiszem, hogy nem tudjátok felfogni, hogy A PARKOLÁS NEM JÁR ALANYI JOGON.
ennyi.
nem jár, esetleg annak, aki ott lakik, ahova parkol.
ahol meg annyi autó van, ott egyenesen luxus. nincs hely, vegyétek észre. még ha törvénybe is lenne iktatva, hogy minden Virág nevű állampolgár megállhat bárhol, akkor sem lenne hely. parkolóházat építeni, persze. az olyan olcsó mulatság.

"Kérlek, áruld el nekem, tudatlannak, hogy hol tudnék akár 2-4000 Ft-ot fizetni egy éves parkoló matricáért - azt hiszem, a 2-400%-os ár bőven elég azért, mert vidéki lakos vagyok."

pontosan úgy, ahogy én jogot szerzek, hogy minden nap a vidéki házad kapuja elé parkolok. meg még 18 autóstársam. azt nyilván szó nélkül akceptálnád, mivel nekem ugye JÁR, hogy eléd parkoljak. miért is jár?

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 13:27:41

Virág et.: természetesen értem, és elnézést kérek, ha te munkaügyben voltál, az más, nyilván akkor rád nem ugyanazok a szabályok értendők, mint a sok kis hobbikocsikázó, sétaautós, azaz mindenki más. kész mázli, hogy akkor, abban a pillanatban egyedül te jártál el a városban munkaügyben, és ezért mindenki türelmesen megvárta, amíg elvégzed a munkát. a többiek nem lehetnek olyan fontosak, mivel TE EGYEDÜL dolgozol. mégegyszer bocs, hogy a többi porszem nevében lebunkóztalak.

Virág et. 2007.10.10. 13:41:20

FB

Látom, te nem bocsátasz meg. Azért nagy nehezen együttélek ezzel a tudattal.

A parkolás meg nem jár alanyi jogon, az igaz. De nem is alanyi jogon kapjuk, mert ugye fizetünk érte. A parkolási lehetőség sem jár, de tudod ez már nem ilyen egyértelmű. Az államnak vannak kötelezően ellátandó feladatai. Ilyen pl. a közúti közlekedés feltételeinek biztosítása, amelyet az önkormányzatok látnak el az adott városokon belül. A közlekedés nemcsak azt jelenti, amikor mozog az autó, hanem amikor áll (vagy esetünkben: állna) is. Ezért kapják az adóforintjainkat, hogy a közfeladatokat ellássák. Nem, ha akarják, vagy ha jut rá. Hanem ellássák. Mindig. Vedd észre, hogy nem "kapunk az állambácsitól" van, hanem elvárjuk, hogy az állam a befizetett pénzünkért cserébe teljesítse jogszabályi kötelezettségét: azaz biztosítsa a városi közlekedés feltételeit.

És igen, neked jár, hogy parkolj az autóddal közterületen (akár díj nélkül is, ha nem díjköteles zóna), mert az mindenkié. Azért közterület. És az állam kezeli, mert ő kezeli a közös vagyont. Nem köszi szépenre, hanem sok-sok adóforintért.

Nem értem, mit nem értesz ezen.

Virág et. 2007.10.10. 13:46:08

Fizetjük a teljesítményadót, amiből elvileg utakat építenek. Ehhez képest nézd meg, milyenek a főutak. De akár az autópályákat is mondhatnám, amik vicces kétsávos kis izék, nem igazi nyugati értelembe vett autópályák. Ezek mellesleg fizetősek.

Fizetjük a térségben (de a világon is) rekordmagasságú jövedéki adót a benzinben. Erre a magyarázat anno az volt: ezt a pénzt az infrastruktúra fejlesztésére fordítják. Lásd a fenti bekezdésben az eredményt.

Fizetjük a parkolási díjat, amire az volt a magyarázat, hogy parkolóhelyeket parkolóházakat, P+R építenek rajta. Az eredmény feljebb leírták. 0.

Ha szerinted ez így rendben van és minden tökéletes, akkor tényleg nincs miről beszélnünk.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 13:55:12

"A közlekedés nemcsak azt jelenti, amikor mozog az autó, hanem amikor áll (vagy esetünkben: állna) is."

nem. itt tévedsz. nem JÁR alanyi jogon, mint ahogy nem JÁR nekem, hogy felszántsak egy 2 x 4 -es közterületet, és paradicsomot ültessek oda. az nem az enyém. azért nekem fizetnem kell. neked meg azért kell fizetned, hogy az autódat odatedd, mivel az nem a te területed. az út, az odajutás, az igen, az jár, azért fizetsz adót.

ha pedig befizetted a parkolási díjat, akkor pedig VAN parkolóhelyed, különben meg sem tudtál volna állni. (na jó, te igen, de te egyedüliként ugye dolgozol is, míg más senki ebben a városban, úgyhogy az más tészta.)

nem jár, nincs ilyen állampolgári jog, és nincs ilyen állami feladat, csakis helyi, önkormányzati. és te nem fizettél semmiféle megépülő parkolóházba. a te adód egy része a te önkormányzatodhoz folyik, ott esetleg kérheted, hogy az ő pénzükből egy teljesen másik önkormányzatnak építsenek parkolóházat. szerintem elég hülyén fognak rád nézni.

így érted?

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 14:02:33

egyébként halvány jelét sem adtad, hogy szerinted is bunkóság feltartani vészvillogóval 100-1000-netomhány embert. ezért kattogok ezen.

hallgass meg délután egy közlekedési infót a városból. minden nap van 2-3 tapló, aki egész utcákat, sőt ezzel egész városrészeket tart fel, mert "neki éppen dolga van". te tényleg abban a hitben élsz, hogy a többi több 1000 autósnak nincs dolga? hihetetlen.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 14:17:11

FB,

képzeld el, hogy a házunk előtt parkolnak mások, és nem, nem szólom meg őket. Már elnézést, hogy ki merem fejteni a véleményemet, de az utca nem a tiéd, hanem ált. közterület. A te felfogásod szerint abban az esetben, ha nincs lehetőség parkolási díjat fizetni (nem válaszoltál, hol fizethetném be a díjat, csak vagdalkoztál, belekötöttél fűbe-fába), akkor nem parkolhatok ott, ha a kressz egyébként megengedi? Ez mégis milyen hülyeség?

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 14:22:58

FB,

jut eszembe, szerinted kinek az adójából építették az utakat? Véletlenül nem mindenkinek az adójából, hanem megmondták, hogy te az XY utcában laksz, te fizetsz X Ft-ot évente, ebből egy részt költjük az utcád építésére, karbantartására? Képzeld el, hogy elvileg a nagy közösből fizetjük - még az Önkormányzat is a működéséhez szükséges költségek egy részét a nagy közös kalapból kapja - amiben a Te , mások, és persze az én adóm is benne van. Egyébként mutass rá kérlek arra a szabályra, törvényre, paragrafusra, amely kimondja, hogy ha a kressz-t nem szegem meg, akkor nem parkolhatok közterületen. Ha ezt bemásolod ide nekem, akkor készséggel elhiszem, hogy van ilyen, és ennek megfelelően fogok eljárni. De addig ne alkoss egyedül szabályokat.

Virág et. 2007.10.10. 14:24:55

FB

Fizetek érte, ezért nem jár alanyi jogon. A parkolás ugyanúgy része a közlekedésnek. A parkoló közterület, annak fenntartás, gondozása vagy épp kialakítása közfeladat. Az önkormányzat feladata kicsiben, a kormányzaté nagyban, hogy biztosítsa a közlekedés (ideértve a parkolás) feltételeit. Különösen, ha ezt kifejezetten meg is ígérte és nem csak választáskor. Különösen, ha direkt ennek finanszírozására alapít egy másik díjfizetési kötelezettséget (parkolási díj).

Nem korlátlan mennyiségben kell, hogy rendelkezésre álljon a parkolóhely természetesen. Nem minden állampolgárra egy, mindenhol. De egy ésszerű mennyiség igen, annyi, amennyi egy világvárostól elvárható. És ezt biztosítani igenis kötelessége a fővárosnak. A te világodban nyilván elképzelhető egy olyan város, ahol 0 parkolóhely van (mindenhol kint a tábla), hiszen az ajándék, amit állambácsitól kapunk.

Azt meg csak zárójelben tenném hozzá: a parkolóházak befektetésnek sem utolsók. Pénzért őrzik az ember autóját, fedett helyen van, rendes portaszolgálattal. Sokan igénybe vennénk, hidd el. Ez nem ajándék, hanem befektetés lenne, csak épp a szándék hiányzik, pedig már a kezdőtőkét is biztosítottuk a parkolási díjjal. Ja, hogy az elment a metróra meg a nagykörúti villamosokra?

Végül: igen, szerintem is bunkóság vészvillogóval megállni. Én is bunkó voltam, nem is csinálom azóta.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 14:29:52

FB,

az is hihetetlen - csak hogy kicsit védelmembe vegyem Virag..-ot, bár nem feltétlen van erre szüksége -, hogy nem veszed észre, mit írt. Megpróbálom megvilágosítani számodra: évekkel ezelőtt történt, rá volt kényszerülve, és azóta sem tett ilyet, sőt, az írásából sztem kiviláglik, hogy tudatos volt a cselekedete, és éppen ezért nap mint nap nem követi el.

Örülök, hogy ennyire odafigyelsz, és nem csak kiragadsz számodra fontosnak és lényegesnek ítélt elemeket. De ha tévednék, és te az egészet látod, globálisan, föntről, akkor most elnézést kérek tőled, hogy én meg mertem szólalni ebben az ügyben.

Fospunpa Bizottság 2007.10.10. 14:31:09

szorgos:
válaszoltam, ld. "alanyi jogon való parkolás", olvasd el.

egyébként unom már, tényleg, aki bunkó, az is marad úgyis. aki fel van háborodva, hogy megbüntetik, amiért járdára parkol, az akkor is fel lenne háborodva, ha rászólnék a postán, hogy ugyanmár ne tolakodjon elém. ld. "Bebaszom a képedet!" c. bejegyzés 2-3-al korábbról. és akkor jön egy másik agyhalott, aki büszke rá, hogy ő meg az út közepén parkol. teljesen reménytelen esetek vagytok. de legalább többségben vagytok, hogy mondjak valami bátorítót is.

ezt nyomtasd ki, ragaszt ki a szélvédődre belülről, hátha pár év alatt javulsz valamit:

1. ne parkolj járdára, mert az bunkóság
2. ne legyél lusta gyalogolni kicsit, mert nem ciki gyalogolni, még ha nem is divat
3. ne állj meg vészvillogóval, mert az kurvanagy bunkóság
4. nem jár alanyi jogon a parkolás, csak otthon, a konyhakertetben
5. ha máshonnan jársz, FIZESS, vagy fizess ide adót, akkor parkolhatsz ide olcsón
6. ha te hibázol, inkább fogd be, mert magadat égeted

szevasztok

szorgosnepunkgyoznifog 2007.10.10. 14:42:22

Kedves FB,

kiviláglik az írásodból, hogy valóban nem érted, amiről a történet szólt.

1, kressz bizonyos szabályok között engedi a járdára parkolást - lásd feljebb. Jah, bocsánat, hogy ez Neked ellent mond, biztosan Neked van igazad
2, már leírtam, még egyszer megismétlem: nem vagyok lusta gyalogolni, sőt nem érzem cikinek, képzeld, vidéken ez minden napos dolog.
3, talán ha pontosabban fogalmaznál: ha vészvillogóval állsz meg, az azt is jelentheti, hogy valamilyen baj van. Olvastál te kressz-t? Abban viszont igazad van, ha vki pl. bemegy így vásárolni, stb.
4, Ehhez az ötlethez gratulálok. Tedd meg kérlek, hogy nem ülsz autóba, vagy ha igen, akkor csak köröket írsz le, és máshol nem parkolsz, mert alanyi jogon csak a konyhakertedben jár neked a parkolás, máshol - még ha a kressz meg is engedi - ne parkoljál.
5, Te még nem jártál más városban autóval? Úgy, hogy ott megálltál? Fizettél oda adót? Mert ha nem, akkor pls. szaladj, és tedd meg, biztosan nem számítanak fel érte kamatot. Jah,és egyébként elárulom neked, hogy 3 évvel ezelőttig pont ebbe a kerületbe fizettem adót. Továbbá, csak hogy még egyszer rámutassak: fizetnék én, ha megmondanád, hova. Az ugye nem válasz, hogy alanyi jogon nem jár - most azt mondod, fizessek, hát kérem a pontos címet, ahol befizethetem a díjat, ami szerinted kötelező.
6, Ez viszont Téged minősített. Ha én hibázok, és elismerem, akkor nem égetem magam - és én pont ezt teszem, elismerem - még ha nem is értek egyet vele -, hogy a hatóság eljárása jogos volt. De a történet - de lehet, Te ezt nem tudtad felfogni - arról szól, hogy kevesebb lenne a büntetés, és talán több a főváros (és elárulom, a kerületé is ) bevétele, ha parkolókat létesítene, ahol le tudom biztonságban tenni az autómat - még ha fizetős, akkor is. Nem azért háborodtam fel, hogy megbüntettek, csak felvetettem egy humánusabb megoldást - tudod, megelőzésnek hívják, amikor előbb figyelmeztetnek, és csak utána büntetnek -, és egyébként a téma lényege az volt, hogy még mindig nincs megoldva (belekezdve sem) a parkolók helyzete.

A tanácsodat, miszerint nyomtassam ki és rakjam ki a szélvédőmre, nagyon szépen köszönöm, de ugye, ezt (mmint tanácsot) nem kértem tőled, úgyhogy az ilyen megnyilvánulásaidat - tekintettel arra, hogy felettébb személyeskedésre utalnak - megtarthatnád magadnak.

Virág et. 2007.10.10. 15:04:25

Az SZJA a költségvetésbe megy, amelyből a kormányzat bizonyos részt továbbad az önkormányzatoknak. Helyi szinten nagyon kevés adó van, ezek egyike a teljesítményadó.
Teljesen lényegtelen hol fizetsz adót, az országban bárhol használhatod a közutakat, mert egytizmilliomodrészt a tied is.

Mindegy, hagyjuk.

autosave 2007.10.10. 23:00:01

ha megjön az adatkérő, az azon leírtak szerint úgy nyilatkozol, hogy a PTK 57-re hivatkozva nem mondasz semmit arról, hogy ki vezette az autót. (közeli hozzátartozóra illetve saját magadra nem vagy köteles terhelő vallomást tenni...) Tértivevényes ajánlott válaszleveled megkapják, irattár és benne leszel a 60% (!!!)-ban, aki ezt játssza és megússza. Csak a kerékbilincset és az elszállítást nem lehet így megúszni...
Szörnyű, de ez van, ezért tartunk ott, ahol tartunk.
Most egyébként ezen változtatni fognak nagyon úgy tűnik, de még egyenlőre működik.
Ez van, lehetőség és teljesen jogszerű...
És mielőtt valaki rám támad - 1: újra olvassa el az előző mondatod 2: tényleg ősi román szokás építkezések, rendkívüli lezárások mellett ellehetetlenült de a forgalmat és senkit nem akadályozó autósokat baszogatni...

Chas 2007.12.07. 18:29:34

Sziasztok! Szerintem az FB név mögött futó alak egyike lehet azoknak a suliból kiszabadult funkcionális analfabéta, aki ugye olvasni tud, csak épp ha 10* olvas is el egy-egy mondatot, sose fogja tudni megérteni. Az ilyen embernek hiába sorakoztatsz fel írásban észérveket és rágod a szájába 50* is, nem fogja felfogni, hogy miről van szó... Ha mindemellett még megrögzött makacs is, akkor meg aztán tényleg kár a gőzért.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása