Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Bamba biciklisták

2007.10.20. 23:06 :: SilentSound

Sitti a levelében három autós-kerékpáros sztorit is megosztott velünk, aztán a végére már úgy belejött a biciklizésbe, hogy a harmadik sztoriban már nincs is autó. De akár lehetett is volna, úgyhogy csak nem vágtam már le a sztori végét...
A bringások szokásairól szeretném elmesélni néhány tapasztalatomat.Bocs ha hosszúra sikeredett:

Jómagam is kerékpározok. Mountain bike terepmaratonokra járok.Tehát van belátásom mindkét fél életébe. De viszont munkába autóval járok, így gyakran megbotránkoztat némelyik bringás magatartása. Tapasztalataim szerint főleg az idősek azok akik nem ismerik a kresz szabályait és a nem tudnak biztonságosan közlekedni. Olyan lassan mennek, hogy már arra nem jut energiájuk, hogy kanyarodásnál esetleg körül is nézzenek. Néha olyan bamba a tekintetük, mintha azt sem tudnák, hogy hol vannak. A minap is megyek melóból haza. Egy mama egy derékszögű kereszteződésből rendesen bekanyarodott elém. Azzal a tipikus "csőlátásos" merev tekintettel nézett maga elé. Arra nem volt képes, hogy körülnézzen. Pedig nem ártott volna,mert én épp neki jobbról jöttem. (nekem volt elsőbbségem.... de ez ki érdekel.....) Ha két méterrel előrébb vagyok simán elcsapom. Nem is mertem rádudálni... Féltem, hogy ilyedtében leesne a bringáról.... Olyan ingatag volt.

A másik eset Jászberény bevárosában történt. Éppen versenyre mentem. A bringa a szállítóra fel volt rakva a tetőcsomagtartóra. Egy tata itt is kikanyarodott elém (jobbra kis ívben) az elektromos bringájával. De körülbelül két méterre az autó elé jött be! Hirtelen padlófék és próbáltam beirányítani az autót a tata és a szembe jövő autó közé. (Mivel mögötte megállni már nem tudtam.) Szerintem kb. 5-5 centi volt hely közöttünk. Hirtelen haragomban hatalmasat dudáltam a tatára. Ő természetesen nem fogott fel az egészből semmit. Nézett bamba fejjel, hogy miért ez a hangzavar?

A harmadiknál szépen megyek kb.30-as tempóval biciklivel a bringaúton. Utolérek két mamát. Természetesen egymás mellett mentek. Bazi nagy pakkal a kormányon beszélgetnek. Az út mellett óriási fű,ezért onnan lehajtva nem tudom őket megelőzni. Mivel a bringámon nincsen csengő megpróbáltam valahogy felhívni magamra a figyelmet, hogy engedjenek el. Elkezdtem hátra tekerni a pedált. Hátha a racsni elég hangos "kattogásától" észbe kapnak. Semmi... Elkezdtem fékezni, hogy hátha a fék nyikorgását meghallják. Semmi... Elkezdtem hangosan beszélni/ordítani hozzájuk. Semmi... A következő tippem a légkürt lett volna, de az épp nem volt nállam.  :-) Elérkeztünk egy kereszteződéshez. A mamák nem néztek hátra és nem jelezték kanyarodási szándékukat. Így kivágódtam balra és le akartam sprintelni őket. Ám a mamák gondoltak egyet és elkezdtek befordulni balra. Ahol én éppen előztem őket! Satufék és centiken múlt, hogy nem csattantunk össze. A mamák szúrós tekintettel néztek rám. Szinte sütött a szemükből: "Minek kell száguldozni?

51 komment

Címkék: közlekedés autó kerékpár béna veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gravy_t 2007.10.20. 23:32:59

hát ez eléggé az öregekre lett kihegyezve, de attól még sajnos így van.

hogy egy kis autósságot is vigyek bele: az igazi gáz az, hogy néha autóval is eljáccák ugyanezt a mamák-papák (körülnézés nuku, kikanyarodás ójee).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.20. 23:46:49

Tegnap nekem meg egy nagyon sietős papával volt dolgom, sikerült bekavarodnom egy olyan utcába, ahol ki volt rakva a mindkét irányból behajtani tilos, kivéve engedéllyel tábla, mikor megláttam akkor meg is álltam, de aztán meg jöttek mögöttem. Papa még lendületben dudált (neki is biztos volt ám engedélye), mintha marhára feltartottam volna azzal, hogy egy másodpercre megállok és megnézem, mi is van a nagy kerek tábla alá írva. Nem járok arra minden nap, úgyhogy fogalmam sem volt, hogy rutinszerűen mindenki leszarja, hogy oda most nem lehetne behajtani, de sebaj. Aztán két sarokkal odébb mikor belenéztem a tükörbe és összeakadt a tekintetünk, akkor is még a fejét csóválta. Csak igazából azóta sem nagyon értem, hogy mivel okoztam neki ilyen jelentős lelki sérülést. Ilyenkor sajnálom, hogy nem valami szakadt harmincéves zsigulim van, amivel lehet úgy satufékezni, hogy utána az értékvesztése nulla lesz. :)

gravy_t 2007.10.21. 00:49:45

még jó, hogy az idősek nem nagyon olvasnak blogokat, így nem lesz akkora flamelés, mint a nőivezetős postoknál :)

Vladimir Harkonnen 2007.10.21. 08:06:59

Az öregek már csak ilyenek!
Amikor nagyszüleink felnőttek, még nem igazán volt járműforgalom, ami volt annak nem nagyon kellett számolnia szembejövőkkel, így szinte bármikor volt hely előzni, kikerülni!
Még kölyök koromban is: Egy részeg ha elesett az úton, előbb halt szomjan, minthogy elütötte volna egy autó!
Nagyanyám 80 évesen is kerékpározik, 10-15 Km nél rövidebb távra nem buszozik. Kreszről talán nem is hallott, mint ahogy nem is nagyon volt a 80-as évekig iskolai kresz oktatás. Ők nem sportolásra, hanem közlekedésre használják a bringát, az átlagsebességük kb. 5 Km/h, és általában kiszámíthatóak! A beidegződések működnek: ha valaki rájuk dudál, automatikusan az út szélére húzódnak!
Az a nagyobbik baj, hogy a fiatalabb nemzedék tőlük tanult.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy a kerékpáros kérdés nincs mindenki által elfogadott módon rendezve, és addig nekünk autósoknak kell vigyáznunk!
Autós edzéshez tudom ajánlani pl. Pest megyében Pilist, vagy JNS-ben Mezőtúrt!

Rocko- 2007.10.21. 11:00:40

1) jobbkéz. jelenleg nem várható el egy bringástól a kresz ismerete. na de ha lenne bringásjogsi...
2) vénember
3) dettó 2., csak le is szarja. ön és közveszélyesek.

gravy_t: majd jól ideküldöm nagyanyámat kommentelni. :D

Vladimir Harkonnen: és az elmúlt 10-20-50 évben nem tudtak hozzászokni a megnövekdett forgalomhoz? vagy otthon nem kérdezi meg, h "kisonokám, ma is szidták a dédnagyanyádat, szerinted miért?"

szabiaki (törölt) 2007.10.21. 12:11:59

mekkora bunkó, mama, papa, tata, vagy mind a felmenője volt?

d.hardman 2007.10.21. 12:30:42

ja, főleg a nyuggerekkel, meg az analfabétákkal van gond. jön velem szembe az egyirányú utcában, nekem a jobboldalon, nevelési célzattal rádudálok, és még ő integet, valszeg azóta se érti mi a gond. mondjuk az egyiránnyal elég sok biciklisnek vannak problémái, ideje lenne végre felszámolni azt a tévhitet hogy "biciklisre nem vonatkozik". de.

Helvete 2007.10.21. 12:45:40

Ha tudod hogy a nyuggerek gazok akkor csak jobban kell figyelni rajuk es nincs problema... hiába nyüsszögtök, ilyenek maradnak

Naméghogy 2007.10.21. 13:21:16

Majd meghalnak ők is, és akkor nem lesz gond velük. Maradnak a mindig kifogástalanul közlekedő mai fiatalok és középkorúak, akik addigra persze majd öregek lesznek...

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.21. 14:50:57

Villanybringával egyébként akármilyen békés öregembert félelmet nem ismerő, zajtalanul suhanó, igazi öngyilkos gépezetté lehet alakítani.

kalasnyikov fan 2007.10.21. 14:57:37

Nekem a világítás nélkül közlekedő , főútvonalon és/vagy jelzés nélkül kanyarodó bicajosokra van gyakorlatom : Megelőzni és ha néni akkor a kerekét kiszúrni , ha öreg bácsi akkor is , ha nem öreg akkor meg pofánvágni az "Így még mindíg jobban jártál mintha elcsaplak " -mondat elmondása közben ...

Goujet 2007.10.21. 15:17:01

A kibaszott autósok lehetetlenné teszik az életet, a közlekedést, mert iszonyat sokan vannak (egyre többen), mert ugye demokrácia van, és mindent szabad. Város szélén lakom, de nyáron sem merem kinyitni az ablakot, mert jön be a zaj, a bűz. Ha eső esik lecsapnak a blöttybe, minden nap meg kell küzdenem munkába menet, hogy átérjek a zebrán a buszmegállóig.
Minden második hír arról szól, hogy dugó, beállt a forgalom, stb. Nem fértek el egymástól, mert kurva sokan vagytok. Nem férünk el tőletek mert kurva sokan vagytok... ti elkényztetett autós luxuscsőcselék pokollá teszitek a mindennapokat. És még a biciklisekkel mer valaki kötekedni? Vegyetek be egy batyu faszt ostoba agyatlan demokraták! Benzinszagú státuszkorcsok!

kop.eda 2007.10.21. 15:21:04

Egyébként onnan lehet tudni a balra kanyarodási szándékukat, hogy bár nem néznek hátra, de elkezdenek kacsázni előtted, aztán hirtelen bevágnak. Figyeljétek meg!!

Té, mint Tamás 2007.10.21. 15:50:02

Goujet, nem telik autóra?

grafitember · http://napirajz.hu 2007.10.21. 16:16:58

Türelem, emberek.
Megnézem majd, egyáltalán megéred-e a nyolcvanat. És tudsz-e majd akkor egyáltalán kerékpárra ülni.
Ha öreget látsz a kerékpárján és el kell mellette menned, akkor lassíts le 5-re, vagy ha kell, állj meg és engedd el. Ennyi az egész.
Ô is belemegy a kutyaszarba, meg veri vállal a vakolatot, amikor a járdára parkolsz. Ja, te nem. Na látod, ennyi értelme van az általánosításnak.

mohaa 2007.10.21. 17:10:01

Goujet 2007.10.21. 15:17:01
Hát ez LOL! :) Mi köze az autóknak a demokráciához? Diktatúrában nem lehet(ett) autózni vagy mi van? Szerintem vedd csak be azt a pirulát amit felírt a doki. még 1x LOL!

A biciklis témához meg csak annyit, hogy minden reggel van egy-két kamikaze aki az Üllői úton csak azért se megy a bicikliúton. Nem, neki a forgalomban kell mennie. Miért? Pénteken hazafelé is volt egy. Ez annyira szuper intelligens volt, hogy még a kanyarodó sávot is fel tudta tartani, mert ő egyenesen ment tovább kifelé a városból. No comment.
Egyébként kb. 30 körüli lehetett, de a csőlátás már nála is rögzülni látszott.
Mielőtt valamelyik bicikli fannak szövegértelmezési gondjai lennének, az értelmesen közlekedő bringásokkal semmi bajom!

Viktor 2007.10.21. 17:19:51

Goujet, fasznak költöztél oda ha zavar. ilyen hülye vagy?

ha felcsapják a vizet, miért nem szólsz be az önkormányzatnak, hogy szar az út?

meg egyébként is nem kellene neked visszamenni a diliházba, ha ilyen hülyeségeket hordasz össze.

BlueBunny · http://bluebunny.freeblog.hu 2007.10.21. 17:34:23

"Mivel a bringámon nincsen csengő megpróbáltam valahogy felhívni magamra a figyelmet, hogy engedjenek el."

Ja, hát bazdmeg, LEGYEN A BRINGÁDON egy kibaszott CSENGŐ!

Faszkivan az összes bringástól, aki sajnálja a pénzt egy rohadt csengőre, és nem képes jelezni a szándékát, hanem lesből elgázol.

Törvényileg kéne szabályozni, hogy csengő nélkül ne lehessen bringát árusítani, mert úgy látszik hogy annak az ára meghaladja a nép anyagi lehetőségeit, vagy a felszerelése a műszaki képességeit.

bela 2007.10.21. 18:03:21

Olyan nincs, hogy "de viszont". Vagy "de" vagy "viszont". OK?

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.21. 18:13:50

mohaa:

Sajnos a bicikliút (ami kis hazánkban egyenlő a járdára festett sárga csíkkal) sokkal veszélyesebb, mint az úttest, ez már csak így van. Bővebben:

www.hvg.hu/itthon/20071019_kerekparos_gazolas_zugloban.aspx

A dolgok jelenlegi állása szerint teherautó jobbra kanyarodva nem adott elsőbbséget az egyenesen menő bringásnak. Akik arra járnak, azok szerint ez nem is meglepő, mert a bringaút beláthatatlan az úttest felől. Ha az úttesten ment volna, valszeg még mindig élne.

A topiknyitóhoz csak annyit, hogy ismerem a vidéki kisvárosokon áthaladó országutakon közlekedők általános hozzáállását, maradjunk annyiban, hogy úgy gondolják, célszerű ott is az országúti sebességet tartani. Tegyétek a szívetekre a kezeteket, szerintetek egy belterületi országúti szakaszon hányan tartják az 50-et, ami néhány helyen csak 40?

Egyébként akik itt az öregeket leszólják, azoknak nem kívánom, hogy pár tíz év múlva az akkori fiatalok így gondoljanak rájuk.

d.hardman:
Lakott területen belül csak vészhelyzetben szabad dudálni, nevelési célzattal nem. Viszont a festői nyugat több országában a bringások, ha nem tiltják nekik kifejezetten, bemehetnek az egyirányú utcába.

fasz 2007.10.21. 18:19:33

A világ fájdalma rajtad bazme. De kit érdekel ez?

bringas 2007.10.21. 18:49:27

Még ha figyelmetlen is, ő a védtelen.
Olvassátok ezt el, autós szemmel is.

f.freeblog.hu/m/a/g/magwas/files/nothit/html/nothit_kesz.html

sb 2007.10.21. 19:20:45

Nem értem mi a baj: miért is nem tartják be a KRESZT a kedves gyorshajtók? Hova is száguldanak? Egy keréken egyensulyozva a kereszteződés kitörésénél a Praktikernél (Lágymányosi hid iránya, pénteken 10:30-kor, Pestről Buda irányába). Mit is elő a BTK? Azért, mert a rendőr a tüntetőkkel foglalkozik, nem gyilkolászhatjuk egymást! A kerékpáros védtelen az autóval szemben. Az utak kriminálisak, egyik pillanatról a másikra mész bele olyan aszfalthiányba, hogy alig tudod megtartani a járgányt. Én 1969 óta vezetek, és folyanmatosan bringázok, de a mostani vezetési morál mindennek az alja: az megy, aki elől megy. Lehet rajta gondolkodni, mielpőtt "tatáznánk" és egymás ellen uszitanánk egymást.++++

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.21. 19:34:03

Sajnos, az átlagkeresetünk valószínűleg sokkal előbb eléri a nyugat-európai színvonalat, mint a gondolkodásunk. Az, hogy az ember hogyan viselkedik a védtlenekkel, a gyengébbekkel (nyugdíjas, bringás, akárki, aki nem tud visszaütni) szemben, sokat elárul rólunk.

Nekem volt egy emblematikus tapasztalatom a Nyugatról, és nem is a kilencvenes évek elejéről, hanem pár évvel ezelőttről. Kimentünk egy repülőnapra Zeltwegbe, Ausztriába, ahol én már a show előtti napon elsétáltam bámészkodni, és egyszer egy járdán megállva néztem a gyakorlatozó repülőket, mondjuk, húsz másodpercig. Amikor visszanéztem, azt láttam, hogy egy motoros bámul rám kérdő tekintettel. Ugyanis egy járda környékén álltam (de legalább három méterre a járdától), de az úton haladó speedbike, meg a totál beöltözött vezetője inkább megállt. Én nem voltam egyértelmű, állhattam volna távolabb is, stb. De ott várt, hogy átmegyek-e.

Na, ha itt is meg fog állni a speedbike, akár csak akkor is, amikor már a zebrán vagyok (de a zűrös helyeken is, mint a Budai alsó rakpart végén, a Tímár utcai zebránál, ahol még soha nem jött senki az előírt 40-nel, és nagyon kevés olyan ember van, aki megadja az elsőbbséget), na, akkor eljutunk Európába.

uhx 2007.10.21. 21:25:21

Aki autósként köcsögösködik az biciklisként is azt teszi/tenné és viszont. Ezt értsétek meg, nincsenek kasztok, senki sem született autós vagy biciklis. Innentől az autós vs. kerékpáros (vs. gyalogos, motoros, stb.) viták totál értelmetlenek, pláne hogy mindenki beleszövi a saját kis szubjektív világlátását/világfájdalmát. Ez egyfajta hitvallás.
Azért további jó szórakozást.

Kisember 2007.10.21. 21:39:00

A kerékpárutat hagyjátok ki ebből. Már én sem használom, mert tényleg életveszélyes. A sok bamba autóstól meg nem tudok haladni a nagykörúton. Hiába csengetek nekik az NDK csengőmmel és hiába villogok a kínai lámpámmal a magyar biciklimen, ónémet átkokat szórva rájuk.

Rocko- 2007.10.21. 22:53:04

KGyST 2007.10.21. 18:13:50
én néztem ezeket a képeket, de nem látok se bringasávot, se bringautat. rossz a szemem?
www.langlovagok.hu/html/galeria/1208.shtml

NoOne 2007.10.21. 23:43:55

Az érvényes közlekedési jogszabályok értelmében az egyirányú utcában a forgalommal szemben kerékpárral csak akkor lehet közlekedni, ha erre elegendő hely van és kiegészítő táblával jelzik.
Jó pár éve él ez a szabály, de a kiegészítő tábla úgy látszik, nagyon drága...

vanek 2007.10.21. 23:45:58

Teljesen igaza van a szerzonek, bar a jelenseg nem csak az idosebbekre vonatkozik. Videken a szabalyosan kozlekedo, szabalyosan kivilagitott(!) kerekparos ritka, mint a feher hollo. Szamitani kell rajuk, es - foleg lakott teruleten belul - fogjunk kicsit vissza a tempobol. A harmadik tortenetnel viszont jar az ejnye-bejnye a levelironak is, mert a KRESZ szerint a kerekpart nemcsak vilagitassal, de csengovel (vagy mas hangjelzo eszkozzel) is fel kell szerelni. vanek

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.22. 01:47:46

Rocko:
A bringás a Stefánián ment, a dömper rajta keresztül kanyarodott a Thökölyre. A képek a Thököly villamossínén készültek, amennyire én tudom.

vanek és társai:
A csengőt én sem értem, hogyan lehet lespórolni, ezzel az erővel pl. a nyerget is megtakaríthatnák, és mehetnének állva. Meg egyébként is, ha nem lenne a bringámon, a második ilyesmi eset után vennék, mert magammal tolok ki, ha nem használom. Ellentétben az autó dudájával, nem egy offenzív cucc, nem ijeszt meg senkit (remélhetőleg).

A szerző viszont "sportol" a bringával, és szent igaz, hogy a hegyekben nincsen rá szükség. De a két vénlányt tuti nem uphillben előzte meg :)

TCSA · http://make.blog.hu 2007.10.22. 08:23:43

Goujet klasszikus esete a panelben idegösszeomlást kapott embernek. Ezekből itt pesten annyi de annyi van, ordít a kutyással, hogy hova ne sz*rassa szerencsétlen állatot, idegesíti magát a munkahelyén, utána otthon a családot ba***gatja, fórumon beugat mindenkinek, aki kicsit is kilóg a szépen elképzelt világképéből.

Egyébként csengőt minden bringára! Azt is lopják talán? Meg legalább egy ótvar macskaszemet vagy valamit... álmaimban néha előjönnek a szürke ködből a szellemként suhanó szürke biciklisták, bármiféle fényvisszaverő nélkül. 2 majdnem alám kanyarodott, ha nem Dayton hanem valami ótvar Hankook lett volna a kocsi alatt, nem lenne ott a majdnem. Hála a józan észnek ott még nem tartunk mint az angolok, hogy városon kívül láthatósági mellény kell a bringára/mopedre, de ha jól tudom a fényvisszaverő kötelező.
Lecsupaszított csopperépítést hagyjuk az Exile-ra, csengő és legalább egy hátsó macskaszem kéne. Roncstelepi bringából hegesztett fixire és a 60-70-100(WTF??) ezer forintos hightech gépre is.

cszolee 2007.10.22. 09:03:02

A múlt héten (is) jártam vidéken, hát nem semmik ezek a biciklisek, az tény.

Hajdúnánás és Tiszavasvári között a qrva szar úton egymás után szédelegnek a félig részeg, kivilágítatlan idióták a vaksötétben.

Fényvisszaverő mellény? Ehh.
Első lámpa? Minek.
Hátsó villogó? Az sincs.

Fényvisszaverő csíkok, amiket 30 éve minden bicikli pedáljára feltesznek? Hát az sem.

Lemmingek.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.22. 09:06:15

A városon kívül nálunk kötelező a sárga mellény bringára, tavaly óta.

Rocko- 2007.10.22. 11:11:35

KGyST: még mindig nem teljesen tiszta. :) tehát a bringás ment a sávjában, majd a merőlegesen érkező teher utolérte, és átrongyolt rajta? vagy átkanyarodott rajta? mert akkor el kéne a szemüveg a tehernek. :)

J_W 2007.10.22. 13:25:27

"Goujet klasszikus esete a panelben idegösszeomlást kapott embernek"

Hát ez nagyon LOL, 5 perce ezen röhögök :D

De amúgy teljesen igaz :)

Kenseth 2007.10.22. 14:07:43

Rocko-: a kerékpáros ment a dömperrel párhuzamosan, a bicikliúton, a dömper jobbra kanyarodott, a bicikklis meg ment tovább egyenesen, tudván (gondolván), hogy neki van elsőbbsége az úttestről jobbra kanyarodókkal szemben.

Viktor 2007.10.22. 14:16:15

hol a búbánatban van ott bicikliút vagy sáv?

bringas:
ez nagyon jó. bárcsak többen olvasnák. bringán jó szolgálatot fog tenni. autóban meg majd legalább tudom, miért szopatnak. :)

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.22. 15:30:40

Rocko-:

Inkább :(
Így történt, átkanyarodott rajta, pontosabban valszeg bekanyarodott az egyenesen haladó bringás elé, aki meg oldalról belement, gondolom, nem volt ideje megállni. Akik arra ismerősek, azt mondják, ott elég rendszeresen parkolnak autók, akiktől nem könnyű a bringautat látni.

Ennek a minősített esete az Andrássy-úti bringás-halálpálya, na, ott aki az utolsó betűig betartja a KRESz-t, az is okozhat ilyen balesetet jobbra kanyarodásnál.

killermoney 2007.10.22. 17:20:21

Nekem is volt egy ilyen nyugdíjas esetem. Szitu a következő: éppen vigyorgó fejjel ülök a frissen megvásárolt motoromon Orgoványról tartok fel Pestre az 5-ösön szépen 90-el új a motor (mármint nekem)még szokni kell nem sietek, egyszercsak beérek egy enyhe jobbos kanyarba ahol is kb a kanyar közepén a túlsó oldalon volt egy bekötőút, és éppen két biciklis(mint később kiderült nagyi és unokája) kanyarodik ki onnan az én sávomba(tehát balra) gyök2-vel és amikor megláttam őket pont az út közepén tartottak, kikerülni balról nem tudtam őket mert szemból is jöttek és hát egymás mögött már elég "szélesek" is voltak ketten, na hát fék, duda minden aminek nulla hatása volt ugyanis ugyanúgy jöttek tovább tehát se lát se hall, lehúzodtam a padkára amennyire tudtam de az egyik kormányát így is elcsaptam egy picit. Szerncsére csak beborult a füves árokba és nem lett semmi baja, odamegyek kérdem nincs-e baja vmi éppen kászálodik kifelé és elkezd velem pattogni hogy ő jelzett. Mondom mivan???? közben egy autó megállt szemben és ő is mondta mammernek, hogy bizony ő volt a ludas de persze nem volt foganatja a dolognak (hozzáteszem valőszínű 20-30 évesen is ugyanilyen volt a nő). De mivel senkinek semmi baja nem lett ezért mindenki angolosan távozott. Hozzáteszem azzal az emberrel is váltanék pár szót aki odavezette azt az utat mert full nem lehet belátni.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.22. 17:55:47

Pont most értem haza és az utcánkban előttem az út közepén bicózott egy vén tag, olyan lassan, hogy szerintem valami erőtér (törköly) tartotta mert ilyen kis sebességnél már eldőlne az ember.
Nem ment félre az utca végéig ,ott volt neki kényelemes...
Egyébként néhány ilyen kirívó esettől eltekintve nincs velük gondom.

És most elolvasom a postot is! :)

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.22. 18:01:01

Az uccsó sztorit rendeszeresen megcsinálják járdán séta közben is a mamák. Csak kiba magas fű helyett egy kiba forgalams út szokott szerepelni! :D

Sitti 2007.10.22. 19:13:45

Idézet \"BlueBunnytól\":
\"Ja, hát bazdmeg, LEGYEN A BRINGÁDON egy kibaszott CSENGŐ!\"

Köszönöm az igényesen megírt építő kritikát.

Először:
A kresz NEM kötelezi a bringást a csengő felszerelésére. Ha körbenéznél a rendőrség honlapján,vagy egyéb netes jogtárakban (pl. magyarorszag.hu) a csengőt sehol nem találnád.
A kerékpárok kötelező tartozékaira az alábbi bejegyzést idézném:
\"Kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.\" Tehát a csengőt nem is említi.
(Az idézet innen van: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM)

Másodszor:
Láttál már valahol képeket a Tour De France-ról?
Esetleg egy mountain bike versenyről?
És láttál rajtuk sárvédőt? Lámpát? Csengőt?
Szerintem nem. És miért? Mert egy versenyen ez csak plusz súly.
Ha sár van tűrjük. Ha ki kell kerülni valaki kikerüljük.

És még egy magasröptű idézet BlueBunnytól:
\"Faszkivan az összes bringástól, aki sajnálja a pénzt egy rohadt csengőre\"

A bringám árából úgy két-három Ladát vehetnék...
Nem sajnálom rá a pénzt....

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.22. 22:01:14

A csengőről egyébként annyit, hogy a csengetésre a gyalogos, akit egyébként kényelmesen kikerülnél, reflexből félreugrik, ha a jó oldalra, akkor nincs gáz, ha a rossz oldalra, akkor meg pont be eléd. Úgyhogy az olyan eseteket leszámítva, amikor tömeg van, vagy elállják az utat az egymás mellett menők, nem is célszerű a használata.

A topiknyitónak persze akkor pont jó lett volna egy, akkor nem kellene az idősebbeket gyaláznia.

lorantffy 2007.10.23. 09:47:18

Sitti!
Akkor tényleg ne legyél f@szarági és vegyél egy csengőt vazze!

KÖHÉM rendelet:
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g)legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.

Rocko- 2007.10.23. 11:45:29

Kenseth, KGyST: köszi. akkor viszont elég gyérül van felfestve a sáv, mert a leghalványabb nyomát se látom a képeken.
Sitti: nem kéne a közlekedést keverni a versennyel. sok balfasz ezt megteszi autóval, teherrel, nem róluk kéne példát venni. a csengő csak előnyödre válna.

ihatethisindapassthingy 2007.10.24. 08:28:33

Bringas: Jó link. Amit kiemelnék belőle, az a többször határozottan emlegetett szabály, miszerint "Ne előzz jobbról. Ezt az ütközést nagyon könnyű megelőzni. Egyszerűen ne előzz jobbról. Soha, soha ne előzz jobbról. Ha egy kocsi előtted gyökkettővel megy, lassíts le te is, előbb-utóbb begyorsít. Ha mégsem, BALRÓL ELŐZD meg amikor azt biztonságosan megteheted."

Ez a legkomolyabb balesetveszély és gyakorlatilag minden bringás figyelmen kívül hagyja. Általában nézem a jobb tükröm és a holtterem jobbra kanyarodás előtt, de bármikor közbejöhet valami, ami miatt oda nem jut elég figyelem. Ha mégis jobbról előzöl és szabálytalankodsz, neked kell vigyáznod magadra (ez autósra, motorosra, biciklisre, segwayesre meg mindenkire egyaránt vonatkozik), de ezt sem látom érvényesülni az utakon.

ex-dr. vuk 2007.10.24. 11:53:36

Hat nem tudom, hogy nyugaton hogy van ez az egyiranyuban visszafele mehet alapbol a biciklis, de mi a szar van akkor, ha en kocsival balra kanyarodok? mertugye akkor nekem balra kell huzodni.. Akkor hol megy a biciklis? Szegeden van olyan, hogy egyiranyuban engedve van a biciklis vissza, de ott sarga csikkal le van valasztva a szembejovo bicajsav.

vanek 2007.10.24. 17:39:07

Sitti!

Bringára kötelező a csengő, l. az idevonatkozó szabályt fentebb. Ez nem új szabály (mint a kukásmellény), már évtizedek óta így van.

Engem eléggé idegesít, amikor a körúton a járdán szép csrndben cikáznak el mellettem a biciklisek. És itt elsősorban a "csendben" kitétel zavar (másodsorban pedig a sebesség), a járdántekerést meg tudom érteni.

A Tour de France és egyéb versenyek zárt pályán vannak, oda értelemszerűen nem közúti módon kell felszerelni a gépeket. (Pl. a Touron még világítás sincs a gépeken, pedig a világítást még te is írtad...)

Szóval ha a stílusban nem is, tartalomban jogos BlueBunny kritikája.

isti77 2007.10.26. 13:02:37

"Az öregek már csak ilyenek!
Amikor nagyszüleink felnőttek, még nem igazán volt járműforgalom, ami volt annak nem nagyon kellett számolnia szembejövőkkel, így szinte bármikor volt hely előzni, kikerülni!"

Ez igaz. De ugye nem azt akarod mondani, hogy az akkori állapotból hirtelen, minden átmenet nélkül kerültünk át a mostaniba, így sokat megélt öregjeinknek nem volt ideje hozzászokni a nagy forgalomhoz?
Egy esetleges balesetnél, amit egy éltesebb gyalogos/autós/kerékpáros okoz, ez lenne a mentség? A másik fél lenne a hülye (ha esetleg túléli), hogy miért nem gondolkodott és figyelt agg közlekedőpartnere helyett is?
Az, hogy a buszon adjuk át a helyünket, és az élet más területein is segítsünk az időseknek, elfogadható, és érthető, nem kerül semmibe. De hogy közlekedés közben figyeljünk rájuk/helyettük is, mert ők már nem urai a helyzetnek és tetteiknek, az már kevésbé, különösen, amikor nem is lehetséges ezt időben észlelni (pl. este honnan tudjam, hogy a szembejövő autót egy 70+ vezeti, aki esetleges elsőbbségadási kötelezettségének nem fog eleget tenni, minthogy nem is észleli azt?)

Kroy 2007.12.06. 12:06:32

Na csak röviden pár szót. Régóta nagy biciklis vagyok, de igaz amióta van gépjárművem sokszor leteszema bringát. Lehet dorgálni engem is, mert van amikor járdán biciklizek, erdőben, és van amikor a 4 sávos úton. De a járdán nem száguldozok, az erdőben nem rongálok, (dobálok el szemetet, vagy kapartatom a kereket valami véget növényen) és a 4 sávos utón nem a belső sáv jobb szélén megyek. Egy cseppet felháborit amiko a biciklis az úton közlkedve kacsázik az autok között, megy át a piroslámpán, kanyarodik szabájtalanul, stb. Ha az autosok bambák mert nem figyelnek arra hogy jobról ki fog elsuhanni meletük, talán megoldás lehet ha nem jobról elözgetnének a biciklisek, motorosok. kb 20 éve biciklizem napi szinten, engem még nem ütöttek el, én sem mentem neki senkinek, nem volt olyan konfliktusom sem hogy az autosank a fegyverét kellet volna elővenie. Talán ez egyik legfontosabb dolog lenne ha a kresz melett viselkedni is megtanulnánk. (kulturáltan)