Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Váci úti versenypálya

2007.10.27. 11:01 :: SilentSound

Abban talán a többség egyetért velem, hogy versenyezni menjen a faszagyerek versenypályára. Ebben rendszerint a faszagyerekek nem szoktak egyetérteni, mert ők tudják kezelni a szituációt, sohasem hibáznak és különben is, szombat hajnalban a Váci úton ne közlekedjen senki más.

Nem ritka a gyorsulgatás a Váci úton, szinte már megszoktuk. Hírértéke akkor van a dolognak, ha baj történik. Hát ma éjjel is történt.


Két autó versenyzett a Váci úton szombat hajnalban. Lassítás nélkül száguldottak át a piros lámpán, amikor az egyik belehajtott egy kanyarodó Fordba. Bár öten is megsérültek és a két kocsi is ripityára tört, a másik versenyző lassítás nélkül hajtott el a helyszínről.

Az index.hu teljes cikke itt.
Tudom, tudom, szegény faszagyereknek éppenhogy annyi benzinre van zsebpénze, hogy gyorsuljon egyet és megmutassa, hogy ő az, aki. Hát most jól meg lett mutatva, tényleg. És valahogy megint úgy sült el, hogy telibekaptak egy teljesen vétlen autót, aki zöldnél kanyarodott ki. Gondolom, nem ötvennel.

Az vajon fel sem merül a faszagyerek fejében, hogy hol van? Nem tanította meg neki az anyukája, hogy a piros lámpán nem szabad átmenni? Nem szivatásból piros, hanem mert olyankor keresztben jöhetnek az autók, motorosok, babakocsit tologató anyukák! A másik idióta köcsög, amelyiknek szerencséje volt, mert nem ő kapta el a szerencsétlen Fordot az meg persze leszarva mindent és mindenkit, padlógázon elhúzott a helyszínről. Az már mellékes, hogy többen is súlyosan, életveszélyesen megsérültek, mert nem egy kis tízzel ráfutós koccanás volt ez.



Elhiszem én, hogy nem lehet minden utcasarokra rendőrautót állítani, akik még az elején megfogják ezeket a vadbarmokat, mielőtt még a felelőtlenségükből tragédia lesz, de miért nem lehet megcsinálni azt, hogy az ilyet fogják és bevágják a börtönbe pár hétre, vagy hónapra? A pénzbüntetés egyszerűen nem visszatartó erejű, mert adott esetben apucinak kell kifizetnie, vagy ha annyira már nem fiatal a faszagyerek, akkor is megoldja. Ilyeneknél az sem visszatartó erő, ha elveszik a jogsiját, már ha egyáltalán volt neki, vagy nem vonták be már korábban. Ahogyan elmés nagytudásúak mondani szokták, nem jogsival indul az autó, hanem kulccsal.

Komolyan mondom, nem sajnálnám, ha az adóm egy részét ezeknek a börtönköltségeire költené az állam, mert nem kéne úgy elindulnom zöldnél, hogy azért szétnézek, nem jön-e valaki oldalról százötvennel. Persze hülye köcsögök mindig is lesznek, mert ha a jelenlegiek  kinyírják magukat (meg még előtte és ezzel együtt másokat is), vagy még a baj előtt becsukják őket, mindig jön az utánpótlás. De legalább kevesebben lennének az ilyen balfaszok az utakon, nekünk meg nagyobb esélyünk lenne a túlélésre.

145 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2007.10.27. 18:54:34

AstraCoupe 2007.10.27. 18:50:37
Teljesen egyetértek. De a gyorsulási verseny városban akkor is oltári nagy prosztóság.

mxplanet 2007.10.27. 18:54:43

akkor ennyi volt..
leteszem a pinot noir-omat és most rögtön kérek a
7.ker őrsön egy helyszíni fejbelövést AstraCoupe felsorolásai miatt. mindegyik pontban bűnös vagyok

AstraCoupe 2007.10.27. 19:00:19

Kedves TH!

Látom, a büntetés mértékében hasonló véleményen vagyunk.
Első kommentemben írtam, hogy "régebben" jártam gyorsulni.
Az okok között, ami miatt abbahagytam:
Beláttam, hogy tényleg veszélyes, zavarok másokat, mellesleg a kocsinak sem tesz jót, úgyhogy mindenképpen igazat adok Neked.
Szerintem ebből ki kell nőni annak, aki egyszer belekerül..
Hogy a versenyzés hangos, az sajnos a kocsiban ülve annyira nem feltűnő, ottlakóként biztos engem is zavarna, mint ahogy zavar a szomszéd tetves kutyája is, amikor reggel fél hétkor viszi le sétáltatni, a büdös dög meg végigvinnyogja a lépcsőházat... :-D

Úgyhogy egyet kell értsek Veled, nem helyes a versenyzés, ám kétségtelenül izgalmas.
Mindegy, gondoltam, legyen egy vélemény olyan embernek a tollából is, aki megjárta a "sötét oldalt"...

És most megyek, egy szülinapi buli van a gyöngyösi sétányon.
Hohóóó, csak nem a Váci úton kell odamenni? Akkor melegítem a turbót... :-D


(Ok, tudom, nem biztos, hogy itt és most kellene ezzel viccelnem, de "életemet és véremet egy rossz poénért".)

AstraCoupe 2007.10.27. 19:04:01

RAptor:

Hogy kinek mi a normális, az tényleg egyénfüggő.

A versenyzés egy hobbi, és mint minden hobbinál, itt is akadnak mindenféle emberek.
Akár a siklóernyősöknél, a biciklistáknál, a focikstáknál, sőt, szerintem még a sakkozóknál is.

mxplanet!
Szerintem nem kell főbelövés.
Elég lenne egy barátságos vagyonosodási vizsgálat... :-D

TH 2007.10.27. 19:06:55

AstraCoupe 2007.10.27. 19:00:19
OK, így már teljesen egyetértek Veled, ráadásul benőtt a fejed lágya ezek szerint! :)))
Aztán hajrá, le ne késd a bulit, a sebességet ne engedd 200 alá esni! ;)

te barom 2007.10.27. 19:13:08

kurva anyád AstraCoupe, remélem egyszer az anyádon vagy a gyerekeden megy át 200-zal egy hozzád hasonló mocskos faszszopó

mxplanet 2007.10.27. 19:13:13

:DDDDDD

Astra! remélem a turbólyukkal nincs probléma;)

L 2007.10.27. 19:14:02

BTk tudoroknak egy javaslat, ami nem most szuletett meg a fejemben, hanem ejjelente a fenti artatlan/hulyegyerek darabokbol valo osszeszerelese kozben a mutoasztal mellett.

Gyorshajtas=Elore megfontolt szandekkal, aljas indokbol elkovetett emberolesi kiserlet. Mivel, mindenki tudja, hogy mennyivel lehet menni, "gyorsulni/versenyezni" ritkan szokas veletlenul, keves ember vezetekneve Senna/Schumahher/Loeb izles szerint(ergo vezetni nem tud), indoka/oka nincs ra, mivel leteznek versenypalyak (akinek meg nincs penze bananra, ne tartson majmot), masok "alazasa" meg minimum "aljas" indok.
Addig is mig a fenti utopiam valora valik, mivel a rendorseg pontosan ugy viselkedik, ahogy azt fent mar hosszan ecseteltek, vezetni csak reszegen, gyorsan, lampa nelkul, szembe a forgalommal, mivel igy biztos a tuleles, a vetlen (sajnos) (majdnem)mindig meghal.

mxplanet 2007.10.27. 19:15:11

te barom! hogy beszélsz???
nem szép dolog anyázni,pláne úgy hogy astra nem írta egy szóval sem hogy 200 fölé nem megy ;DD

TH 2007.10.27. 19:18:11

L 2007.10.27. 19:14:02
Tehát aki az ótópályán 160-al megy, azt mind több év börtönre ítélnéd?

te barom 2007.10.27. 19:13:08
Nektek így együtt üzenem, hogy kurvára utálom az ilyen álszent faszokat, akik úgy csinálnak, mintha ők minden szabályt és törvényt betartanak, ezért jogukban áll, hogy halálra vagy börtönre ítéljenek mindenkit, aki más szabályokat szeg meg esetleg!
Ti nyilván mind kibaszottul hasznos tagjai vagytok a társadalomnak, de a gyorshajtók bezzeg egy féreg banda, akiket ki kéne végezni, ugye???

kzolika 2007.10.27. 19:23:11

Aki nap mint nap jár a Váci úton, az tudja, hogy nem vették még le a felújítás miatt kitett 30-as táblákat, tehát mostanában a legmazsolább tanulóvezetőn kívül minden arra járó jócskán átlépi a megengedett sebességet és igencsak lehetne duzzasztani a bevételi oldalt.
Érdekes, hogy usákoknál, Egyiptomban, angoloknál és még sorolhatnám helyeken hipp-hopp ott terem egy rendőr szinte a semmiből, ha csak egy nagyon apró szabályszegés történik és tekintélye van. Az kellene itt is. Másrészt meg a Váci út a Dózsa Györgytől a vasúti hídig nem olyan hosszú, hogy 1 nap alatt ne hozná vissza a telepített traffik árát. Aztán lenne rend. Meg kamerát a lámpákba, akkor érett piroson se érné meg átmenni. Ennyit megérne a közlekedés biztonsága.

johevi 2007.10.27. 19:26:17

Na ezzel az autóssal ütném agyon azt a felvevős motorost...

TH 2007.10.27. 19:26:20

kzolika 2007.10.27. 19:23:11
Hát igen, a telepített traffipax érdemes rakni minden olyan helyre, ahol gyakoriak a balesetek gyorshajtás miatt. De nem is kellene túl sokat költeni rá, csak venni a városba 2-300 dobozt, és bele 5 traffipaxot. Ha rendszeresen cserélgetnék, senki sem tudná, hogy hol fotóz. Ugyanígy működik most az M1-en is, nem tudom, miért nem csinálják ezt meg Pesten is.

mxplanet 2007.10.27. 19:27:40

egyiptomban mióta van KRESZ?:DDD

több városban is megfordultam ott, de se a lámpa nem érdekel senkit, se a felfestett vonal,sorolhatnám..sőt ott még kötelező biztosítás sincs, amit a rendszámtáblán különböztetnek meg..ez rossz példa volt

TH 2007.10.27. 19:31:03

Azt nem tudom, hogy Olaszországot vajh' miért nem hozza fel senki példának itt is?
Ott szarnak a felfestésekre, a sebességhatárokra meg a legtöbb egyéb szabályra, viszont tök logikusan közlekednek, így viszonylag pörgős és dinamikus a közlekedés nagyon kevés súlyos balesettel. Nekem ez a megoldás sokkal jobban tetszik, mint a minden szabályt betűre betartó német sofőr pl...

hamisnero 2007.10.27. 19:34:27

...egyszer csak Anyu megy haza, és egy kispöcs ezerrel lezúzza, Te meg ápolod még harminc évig, cseréled alatta a pelenkát, szagolod a kipárolgását, kened a felfekvéseit, és várod, hogy meghaljon. Vagy a párod a gyerekkel a hátsó ülésen rendben bekötve rosszkor, rossz helyen közlekedik, Te meg állsz a pici koporsónál, és arra gondolsz, de jó, hogy a szerelmed kómában van, legalább nem látja. Apád életének utolsó élménye, hogy kilinccsel előe megy felé egy hülye. Zöld lámpánál slattyogsz az úton, haveroknál voltál, jó buli volt, de a tulsó járdát már nem látod meg, csak az asszonyt, amikor magadhoz térsz a kórházban, aki kisírta a szemét, mert rokkant lettél, elvesztetted a munkád, nem tudod törleszteni a lakást, a fiad meg csak egy szarzsák roncsot lát benned, most és mindörökké. Ez kell? Pörögni akartok, kell az adrenalin? Megéri? Tényleg megéri? Nos, aki fasza gyerek, úgy találjon el engem, és/vagy a családom (vezetek, kerózok, gyaloglok, mindenhol ott vagyok) hogy én NE ÉLJEM TÚL. Mert ha igen, Ő nem fogja. Bocs.

kzolika 2007.10.27. 19:35:21

mxplanet 2007.10.27. 19:27:40
egyiptomban mióta van KRESZ?:DDD

Egyiptomban a rendre gondoltam. Tudom-tudom, azért van a sok rendőr, meg katonai ellenőrző pont, mert a turizmus a fő bevételi forrás és a turistákra vigyázni kell, de ott rendet tartanak. Igen, a közlekedés káosz, de attól félek, abban a kb 60 millió lakosú országban kevesebben halnak meg mindenféle saját hülyeségből okozott autóbalesetben, mint itthon.

Gabesz 2007.10.27. 19:43:16

Én néhány éve tanultam azt meg (hasonlóan egy faszkalapnak hála, ill 100 másik eset szemtanújaként) hogy a zöld jelzés csupán \"erősen tájékoztató jellegű információ\" jelentősége nem nagyon van.

rognork 2007.10.27. 19:46:09

mostmár tökre nem értem, ha a lényeg eldől 0-50 között, akkor miért nem gyorsultok a vácin 0-70 között? az nem izgalmas? valszeg senki nem sérülne meg.

TH:

szerintem azért nem érdemes olaszországgal példálózni, mert a káoszt hamar, a logikus együttgondolkodást soha nem tudnád ilyen közlek morál mellett meghonosítani. itt, ahol arra nem képes pár ember, hogy zöldre elinduljon, a másik fele meg pirosra nem tud megállni.

TH 2007.10.27. 19:57:27

rognork 2007.10.27. 19:46:09
Hát a logikus együttgondolkodás akkor is jó lenne, ha mindenki minden szabályt betartani. De egyébként sajnos eléggé igazad van.

myloh 2007.10.27. 19:59:00

Astracoupe - \"Úgyhogy az a véleményem, hogy ha ésszel csinálja az ember (nem úgy, mint ez a 2 vadbarom), akkor a kockázat elhanyagolható.\"

Hát apám, ha a kislányomon vagy a páromon gyakorolnád az elhanyagolható kockázatodat, akkor rövid úton kerülnél az intenzívre, te ... baromállat.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.10.27. 20:05:02

"de miért nem lehet megcsinálni azt, hogy az ilyet fogják és bevágják a börtönbe pár hétre, vagy hónapra?"

Mármint úgy akartad írni, hogy pár évre, nem?
Sittre az összes városban gyorsuló köcsöggel.

gabáca 2007.10.27. 20:12:16

Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Ki kapott itt Mo-n az elmúlt 10-20 évben arányos büntetést? Amúgy: kb. 15 rendőri intézkedésben volt részem, az arány: 10:5 a szuper kultúrált, EU szinvonalú, normális int-ek javára. Kb 5x szívattak. Nekem sem a rendőrökkel van bajom, még ha szívatnak is, legfeljebb azért vagyok pipa, mert valóban, folyamatosan, hosszú időn keresztül, módszeresen miért nem emelik ki a f*szokat!!!!!!!!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:15:18

hamisnero 2007.10.27. 19:34:27

Nem kell annyira parázni! Rengeteg más rosszba bele lehet futni az Életben. Kicsi az esélyed, hogy pont egy gyorshajtó fogja hazavágni a családod... kicsi, de azért tény, hogy létezik. Mint ahogy annak is, hogy egy tégla a fejedre esik egy építkezésnél. Gyanítom, hogy hamarabb fog valami betegség miatt kórházba kerülni az egyik családtagod, vagy Te magad! Különben meg a végén úgyis mind meghalunk, úgyhogy no para, inkább élj optimistán az jót tesz! :)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:18:03

Uraim!
A felső kép a vétlen Ford?
Az alsó meg a hibás BMW?

gabáca 2007.10.27. 20:21:02

Parázik a rosszfrász! Infarktus, 4x bypass, gerincműtét után 61 évesen nagyon optimista vagyok. De baromian bedühödnék, ha ennyi után egy ilyen balf*sz miatt kellene aszfaltcsíkon végeznem, és még csak seggbe sem rúghatnám azt a f*szt, aki ezt okozta, és még utánam 3x megismétli ugyanezt. Üdv

TH 2007.10.27. 20:23:27

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:18:03
Igen.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:26:39

Nincs valahol kép a Ford jobb oldaláról?
Mert ebből a képből kiindulva nem is értem, hogy ebben az autóban egyáltalán hogy ütötte meg valaki magát?
Az elején lévő törés a fő kár, vagy ez csak a pörgés utáni nekicsapódása valaminek?

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:30:55

"Amúgy: kb. 15 rendőri intézkedésben volt részem, az arány: 10:5"

Látod nekem 18 év alatt 3 volt, és csak 1-szer büntettek meg. Akkor én sokkal figyelmesebben vezetek, mint Te, mert sokkal hamarabb észreveszem ha rendőr van az úton! ;)))

TH 2007.10.27. 20:31:14

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:26:39
Egyrészt még egy ilyen Escort nem hiszem,hogy tele lenne légzsákkal, max 1 v. 2 lehet benne.
Ezenkívül: "A Ford három másik utasa könnyebb sérüléseket szenvedett, a sofőr sértetlenül megúszta a balesetet". A negyedik meg kirepült, nyilván "elfelejtette" bekötni a biztonsági övét.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:40:34

Escort? Én Sierrának néztem. Gyerekkoromban rongyoltam egy 2,8 literes 150 lovas 4x4 -es Sierrával. Az tudott menni rendesen... Sajnos pár év után ellopták még mielőtt egyszer is megkarcoltam volna... valszeg légzsákok tényleg nem voltak benne, de rendes vasból vannak ezek még. Elég jól túlélte ennek is az utastere...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:44:06

Hát ja! Nem véletlenül vagyok én is biztonsági öv mániás... és nem azért mert csipog ha nem kötötm be.

Haverom a Ford Mondeójánál inkább az anyós övét dugja be az övébe, hogy ne csipogjon. Kíváncsi leszek ha egyszer a légzsák teszi vissza a fejét a fejtámlához, és nem az öv tartja ott...

TH 2007.10.27. 20:50:49

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:40:34
Hát a Sierrán nincs ilyen benyomott csík végig a kilincs vonalában, én arról ismertem meg.
A Sierrák (főleg az erősebbek) jó gépek voltak, sajna én nem ismertem egyet sem közelebbről.
A haverodnak meg ez úton is üzenem, hogy gratulálok hozzá, hogy milyen fasz. Ha kinyílik egyszer a légzsák, azt rohadtul meg fogja szívni...

TH 2007.10.27. 20:52:45

Ja, és swiftes! Elolvasnád az új kommentemet a "Lassúhajtás vs. gyorshajtás" témában? Érdekelne a véleményed, te itten egy értelmes arcnak bizonyultál a túlzott száguldozási hajlamaid ellenére is! :D

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.27. 20:57:35

matild 2007.10.27. 21:01:32

A Váci úton lakunk, lámpánál. Nincs már olyan éjjel amikor ne gyorsulnának. Rendőröket még csak nappal láttunk, akkor is az említett átlag autósokat "ápolták".A főkapitány ígéretet tett, hogy tesznek a gyorsulások ellen. Persze....... Nem tudom még hány embernek kell megnyomorodnia, meghalnia, hogy tényleg valami történjék?

TH 2007.10.27. 21:03:23

matild 2007.10.27. 21:01:32
És gondolom a gyorsulási verseny hangja is igen szívderítő minden ottlakónak. Vagy annyira nem hangos, mint amennyire veszélyes lehet?

L 2007.10.27. 21:21:06

Legzsak.
Kedvenc peldam erre A6 vs. A4 kettoben egyutt nehany tucat legzsak, ahogy illik.
Osszesen 5 utasbol 1 tulelte(tehat nem koccantak). Egy sem nyilt ki.

X 2007.10.27. 22:25:54

persze, mert jobb autókban nem durran a légzsák, ha nincs bekötve az öv. nyilván mert rájöttek, hogy az a legrosszabb. ellenben ha átverik az automatát, akkor van szívás: nincs öv bekötve + nyílik a légzsák. "bomba", hatásos...

másik


LANGLOVAGOK.HU képek részén vannak nagyobb képek az esetről (sok más hasonló között)!!


.

Rocko- 2007.10.27. 22:54:39

nyilván Egyiptomban és olaszországban, sőt még töröknél is létezik KRESZ, apróbb eltérésekkel. az, h nem tartják be, az egy másik kérdés.
ennyi erővel egy idetérő külföldi azt gondolhatná, h nálunk szabályszerűen elő van írva autópályára a 130+, előzni csak kanyarban szabad, és megállni csak az út közepén vészvillogóval szabad.

váci útra, és a hasonló gyorsulás miatt frekventált helyekre traffit kell tenni, ami össze van kötve egy puskával. 50 (? nem tudom mennyi a max ott) helyett 80? puff, fejlövés. hamar abbahagynák.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.10.27. 22:58:03

AstraCoupe, engem pont kurvára nem az zavar hogy átmész-e a piroson vagy nem, hiszen ritka a baleset. Hanem az, hogy minden hétvégén este-éjjel gumicsikorgás és motorbőgés zaja dübörög tőlem 20-30 méterre, nyáron amikor nem lehet becsukni az ablakot olyan meleg van, akkor egy kurva filmet nem tudok normálisan végignézni.

De tudod mit, elkezdek trombitálni tanulni. Még sosem próbáltam, de majd biztos belejövök. Majd az ablakod alatt fogok gyakorolni, végülis normális leszek és nem megyek át a piroson, úgyhogy miért is zavarna téged...

hamisnero 2007.10.28. 00:39:00

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes-nek.
Nem para. Ténykérdés. Hatásra ellenhatás. De azt is megmondom, miért. A balesetek megtörténhetnek, bár általában mindenki mindent megtesz, hogy ne így legyen. Azonban az alapszabályokat akarva figyelmen kívül hagyó hülye pontosan tudja, hogy amit csinál, az veszélyes saját magára nézve, és másra is. De nem érdekli - dolus eventualis. Azért nem tudom gondatlanságnak (még luxuriának sem) tekinteni, mert nem mulasztotta el a kellő körültekintést - egészen tisztában van azzal, hogy amit tesz, bajba sodor másokat, ha neki piros, akkor egy forgalmas úton biztos jön valaki, és esélye sincs elhárítani a balesetet. Tudom, hogy de iuris gondatlanság, ám de facto - szerintem nem. Azaz csak orosz rulett, hogy éppen kit nyír ki. Csak példaként. Kétszer volt GTK csattanásom, egyik esetben sem én voltam a hunyó. Az elsőben pedig majdnem elhunyó lettem. Annyi történt, hogy a balesetet okozók elbambultak, egy pillanatra kihagytak, és megtörtént a baj. Mindkettővel lejattoltam, mert tudom (párszor már megkerültem a Földet), hogy vezetés közben ilyen van. Elcseszték, és ez velem is előfordulhat. A városban gyorsuló amatőr bajnok azonban nem elnézi a helyzetet, hanem egyszerűen figyelmen kívül hagyja. Egyetlen célja, hogy egy másik taplót akkor és ott leelőzzön (még nem tudja, hogy a kategóriában nincs abszolút győztes, ő csak aznap este nyert, és mindig akad egy gyorsabb vesedonor), és ennek érdekében leszarja, hogy kinyír-e valakit - pl.: Téged, vagy a családod egy jelentős részét. Aztán majd sörözés közben röhögve meséli, hogy ő milyen fasza gyerek. Van az a kategória, aki azt hiszi, neki mindent lehet, sőt, ő mindent túl is él. Se ez, se az nem igaz. Talio (szemet-szemért) hívő vagyok. Hangsúlyozom Barátom, ha pont akkor nézel nagyon mélyen egy igéző szempárba, amikor én megállok a lámpánál, és a Te fékutad az én csomagtartómban ér véget, akkor - bár morcos leszek - be fogom látni, hogy elcseszted. Ha azonban úgy döntesz, hogy akár más halála árán is, de Te meg akarod mutatni, mekkora májer vagy...(bocs, hogy Téged citáltalak ide)
A példák, amiket felhoztam, valósak. Ismerem a túlélőket. A halottakat is.

NoMojito 2007.10.28. 01:03:10

AstraCoupe Te barom!

Ennek a téma kapcsán magyarázni hogy mennyire jó is valójában az utcai versenyzés, elég ciki!
Azt hiszem az eredmény szabad szemmel is jól látható. Persze neked még sikerült fokozni a tébolyt, beteg példákkal. Tudod aki bliccel a BKV-n aki csal picit a számlával, és egyéb elmegyengéségeid, azért nem kerül börtönbe mert nem okoz visszafordíthatatlan kárt. Apró bünti után a társadalom ismét keblére ölelheti a bűnöst.
Ellenben ha valaki zseniális magatartása miatt egy ártatlan begyűri az arcát a kesztyűtartóba, az cimbi már hulla marad, és baromira örülhet hogy nem egy ágyban vegetál 30 évig. Jobb ha agybavésed: kurva könnyű ilyet összehozni, még akkor is ha „normálisan” közlekedsz.
Persze értem én hogy Te nagy penge vagy és tuti biztosan fogod a volánt….De Istenem, hány ilyen kölyköt vakartam ki roncsokból pocok pufi arccal, mert helyet váltott fejében az agya.
Ha meg drága a versenypálya akkor spórolj, lesajnálható honnan szerzed a lét, ha meg nem megy nem ok arra hogy mások életével lutrizzatok.
Jegyzem 2 rendőr baromira elég, kell még egy kamera, hagyni a baromcsordát virgonckodjon egy kicsit a felvétel meg jól mutat bíró előtt. Ne hidd hogy olyan könnyű kijátszani a törvényt.
Főleg hogy alig ismered, (persze a gyorsulással nem tudnak mit kezdeni) ettől kezdve ne is magyarázz mert csak mondatba szedett sötétség várható tőled.

AstraCoupe 2007.10.28. 03:03:39

Hazaértem, nos igyekszem sorban válaszolni azoknak, akik említettek írásaikban.

Kedves Te Barom!
Ha figyelmesen elolvasod újra az írásaimat, és nem habzó szájjal közeledsz a billentyűzeted felé, mint bizonyára első beírásodkor tetted, akkor láthatod, hogy sehol nem írtam le, hogy ma este 200-al igyekszem megközelíteni a rendezvény helyszínét. Képzeld, 70 fölé nem mentem a Vácin! Az, hogy "melegítem a turbót", szójáték volt csupán, viccnek szántam, a mondat végén kis szmájlival; bár ahogy elnézem, köreidben ismeretlen ez a jel, úgyhogy most bemutatom: Ha a mondat végén ezt: :-) látod, az egy mosolyt jelent, továbbá azt, hogy a mondat leírója nem gondolja komolyan a szmájli előtt leírt mondatot. Érthető?
Anyukám foglalkozását tekintve pedig nem a szerelmi szolgáltatóiparban dolgozik, úgyhogy legyél szíves a személyeskedéstől tartózkodj, ha megoldható. Köszi.

myloh, Te a következőt írtad:
"Hát apám, ha a kislányomon vagy a páromon gyakorolnád az elhanyagolható kockázatodat, akkor rövid úton kerülnél az intenzívre, te ... baromállat."
Igazad van, természetesen fordított esetben én sem ezt akarnám, itt valószínűleg nem pontosan azt írtam le, amit akartam, elhanyagolható kockázat alatt a hajógyári szigetet értettem éjjel egykor ("zárt" terület, gyalogos egy szál se), az újpalotai szemétégető mellett lévő mellékutat (kint a városból azon az úton még nappal sem megy senki), valamint pl. a TÖKÜRES éjszakai autópályát / vidéki utat, semmiképpen sem a várost. Tudom, itt is történhet baleset, mint ahogy történt is (Lambó-Porsche), de ezzel azt akartam kifejezni, hogy ha valakinek mindenképpen közúti gyorsulásra fáj a foga, akkor keresse az ilyen helyeket, de ha ott autót/embert lát, azonnal lassítson.

Gery Greyhound:
Igazad van, a zaj tényleg zavaró lehet, egyik korábbi írásomban említettem is, hogy ez volt az egyik oka, ami miatt abbahagytam a versenyzést. Ezúton kérek Tőled elnézést azért, hogy pár éven keresztül tavasztól őszig átlagosan két hetente péntek éjjelenként néhány alkalommal (5-6 menet) zavartam a nyugalmadat, és ezt most őszintén gondolom!

NoMojito:
Két dolgot szeretnék tisztázni, az első szól azoknak is, akik a jövőben le kívánnának oltani, valamint anyukám feltételezett foglalkozását emlegetni.
Az első: Lehet, hogy nem hangsúlyoztam ki eléggé érthetően, akkor bocs, de én jelenleg már nem versenyzem. "Fiatalabb", éretlenebb koromban voltam része ennek a szubkultúrának.
Természetesen nem a versenyzés mellett kívánok itt állást foglalni, ma már én sem tartom helyesnek, amit régebben jó szórakozásnak tartottam, csak gondoltam, halljatok egy mérsékelt véleményt olyantól is, aki ezt csinálta valaha. Ugyanis a sok "börtönbe velük", meg "dögöljetek meg gyorsulós majmok", bár egyetértést szül a fórumozók között, igazából nem vezet sehova, így legalább van miről vitatkozni. Természetesen a vita alatt vélemények ütköztetését értem, és nem a mély torokból előtörő "huhaanyád" jellegű hozzászólásokat.
Nem, nem gondolom magam pengének, aki tuti biztosan fogja a volánt. De ma már (úgy gondolom) ismerem a saját és a kocsim képességeit, és azokon a határokon belül maradok, ahol meglátásom szerint biztonsággal tudom kezelni a közlekedési szituációkat. Régen is, mikor versenyeztem, törekedtem erre, bár tudom, hogy ez így most nem hangzik hitelesen. Mondjuk én sosem voltam a "kamikaze" kemény mag tagja, mondhatni versenyzői szemmel "beszari" voltam, talán ennek, és a jószerencsémnek köszönhetem, hogy engem nem kellett kivakarnod a roncsból.

Igazad van, én sem szeretném, ha emiatt történne komoly baja bármelyik szerettemnek. De azt sem szeretném, ha egy elalvó kamionos gázolná őket halálra, vagy egy részeg hétvégi autós tenné ugyanezt. Szavaidból azt veszem ki, hogy a rendőrség vagy a tűzoltóság kötelékében dolgozol: Akkor gondolom tudod, hogy ilyen jellegű balesetek is történnek szép számmal, csak mivel ezek nem hírértékűek, ezért nem ugrik rájuk a média. Az illegális gyorsulás viszont hírérték, mert tiltott dologról van szó, és ettől nő az Index olvasottsága.
Ezzel azt akarom kifejezni, hogy vannak más, közúton elkövethető "főbenjáró bűnök" is, de mivel ez a két baleset történt viszonylag rövid időn belül egymás után, ezért a média most rákattant a témára.
Hogy a saját életemből merítsek (nem véletlenül hoztam fel példának a fentieket).
Dédnagyapámat egy részeg buszsofőr ütötte el fényes nappal. Egy jóbarátom szüleit egy elalvó kamionos gázolta halálra. És tudod, hány balesetet láttam az alatt a pár év alatt, amíg versenyeztem? Kettőt. Mindkettőnél egy hülyegyerek a parkolóban vagánykodott és nekikoccant egy másik versenyző autójának.
Úgyogy valószínűleg nekem volt piszok nagy szerencsém, hogy nem láttam egy komoly balesetet sem, de abból a néhány (3-8, nem tudom, nem ismerem a statisztikákat) halálos balesetből, amely Magyarországon _naponta_ történik, vajon hányat okoznak _konktétan_ a versenyzők? (És itt nem az egyéb módon felelőtlenül vezetőkre gondolok, pl. a paraszt módon előzőkre, szimpla gyorshajtókra, téligumit nem feltevőkre és úgy száguldozókra, hanem ténylegesen az illegális versenyzőkre) Erre őszintén kíváncsi lennék. Szerintem messze nem akkora hányadát, mint amennyire ezt mostanában a média harangozza, és amennyire most közellenségnek vannak kikiáltva, de ez csak az én véleményem.

Egyébként kamerás ötleted nem hangzik rosszul, ha fixen ki lennének telepítve, a versenyzők hamar leszoknának a Váci útról.

Na, ez hosszúra sikerült. Mindenkinek kultúrált véleménykifejtést kívánok, és kedves NoMojito (én nem barmozlak le, miért is tenném, nem ismerlek személyesen), legközelebb igyekszem céltudatosabban fogalmazni, hogy mondatba szedett sötétségem mögött meglásd egy másik ember véleményét.

Üdv minenkinek: AstraCoupe.

viktor134 2007.10.28. 10:33:53

Csak annyi, hogy észrevettem, hogy ha GTA-zok a gépen utána kicsit vadabbul vezetek. :)

De sehol egy Krisnás csapat egy kis bónusz Gouranga pontért. :)

Aztán beülök a Kispolskiba, és rongyolok ezerrel. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.28. 10:44:28

Viktor: Nekem néhány NFS Carbonos futam után van az, hogy gyorsul a reakcióidőm érezhetően. :) De attól én mondjuk nem leszek vadabb, arra tökéletes a szimulátor. Még ha nincs is köze az egészhez a valósághoz, mert pont ez erőhatások hiányoznak, amik a vezetési élményt adják. :)

mxplanet 2007.10.28. 10:49:06

én ezt mindig gokartozás után éreztem...(:

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.28. 10:54:11

mxplanet: A gokart után engem az tud marhára zavarni, hogy a kocsiban olyan könnyű a kormány, hogy az már olyankor sok. :)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.28. 12:08:13

Nekem nem sikerül kiélnem magam a gokart pályán. Utána olyan barom módjára hajtok a kocsival mintha még mindig a versenypályán lennék, és lenne körülöttem gumikarika...

gaben 2007.10.28. 12:10:36

Szubkultúra... Röhögnöm kell. Komolyan foglalkoztat, hogy itt dél-dunántúlon miért nem jellemző esténként az utcai racing. Van egy sejtésem. Talán nem jut elpocsékolható benzinre. Itt lehet a bibi mert felénk az átlag nettó fizu 80-90000 körül mozog. A friss diplomásé sem lényegesen több már ha el tud helyezkedni úgy, hogy nem kell letagadja a végzettségét. Ennyiből karistolok én is, eszembe sem jut hasonló hobbi se. Maradok az 1.9d lomha /na jó mérsékelten fürge/ családi verdánál és a céges tgk-val se veszélyeztetek senkit. Már vagy 100-szor igazoltattak a
14év alatt de nem emlékszem incidensre. De az igaz, hogy vidéken sem fordítanak nagyobb figyelmet a városban szabálytalankodókra, országutakon meg semennyire. Kőkemény szigor kellene meg a kiskapuk befalazása. Ja! És aki éjjel ótózik az ugye nappal alszik. Nyugtassatok meg. Akkor mikor melózik? Vagy apuci tárcája csak úgy szarja a pénzt?
Az ész megáll és helyben jár

Név: 2007.10.28. 13:09:20

Szerintem végig ki kellene rakni 30-as táblákat a Vácira, akkor nem száguldoznának így! Várjunk csak, már kint is vannak...

AstraCoupe 2007.10.28. 15:04:09

gaben, igen, sajnos egy egy olyan hobbi, ami bizonyos pénzbe kerül. Részemről kéthetente kb. 6-8 liter üzemanyagot áldoztam a célra. A szorgalmasabbak ugyanezt hetente, gyakrabban nem nagyon járnak ki az emberek; nem ugyanazok versenyeznek "minden éjjel" a városban.
Egy versenyzős este ez a tevékenység kb. 4-5 órát vett el az időmből (mondjuk 11-től 3-ig), természetesen nem folyamatos vezetéssel, hanem sok beszélgetéssel a többiekkel, némi kajálással, stb.
Úgyhogy nem isemertem olyan embert, akinél megállta volna a helyét az "éjjel autózik, nappal alszik, apuci fizeti a számlát" elképzelés. Ja, és nekem sem apuci állta a hobbim költségeit.
Ja, igen, költésgek. Kiszámoltam. Nekem ez az egész nem került többe, mintha mondjuk évente egyszer elmentem volna síelni mondjuk Olaszországba. Lényegesen kevesebbe kerül, mintha mondjuk a vitorlázás vagy a lovaglás lett volna a hobbim annakidején. Tudom, Magyarország nagyrésze semelyiket nem engedheti meg magának, de egyrészt nagyon sok hobbi pénzbe kerül, másrészt gondolom elsősorban nem azért írunk ide, hogy a Mo-i régiók közötti anyagi különbségekről írjunk.
Ja, egyébként tudod, hogy hol láttam a legdurvább tuningverdákat? Az "elmaradott"(-nak hitt) kelet-Magyarországon!

Noon 2007.10.28. 18:16:18

AstraCoupe

Anélkül,hogy a korábbiakhoz bármit is hozzáfűznék,leírok egy hasonló esetet: két (vagy három) évvel ezelőtt,december 31.-én,délután,Árpád híd,Budáról Pestre.A Vörösváriról hajtottam fel,ugye ilyenkor a belső sávba jut az ember.Néhány másodperc után megjelentek a tükörben a VERSENYZŐK! Egyikük (Ford Puma)mögöttem szlalomozva kergette az autókat,a másik (Audi)a viszonylag üres külsőben.Olyan 130-140-el...
Természetesen azonnal eltakarodtam középre a Ford elől,el is zúgott mellettem visítva.Pár pillanat múlva,vagy tíz autóval előrébb,satuzott és elrántotta a kormányt egy utolért járgány miatt.Na,ekkor léptem bele én is a fékbe,várható volt a tragikus finálé.Csak azért szurkoltam,hogy meg tudjak állni,még a repülő alkatrészek előtt.Ez történt:
1.A Puma nekirongyolt a síneket elválasztó betonnak.Szakadt gatya,első futómű,lökhárító,minden.
2.A beton visszavágta,át az összes sávon.Közben elkaszált három autót,ezek persze másokkal csattantak össze.
3.Jött is a végkifejlet: hatalmas puffanással,látványos porfelhőben bedurrant a járdát elválasztó korlátba.Szálltak az alkatrészek,mint egy olcsó akciófilmben.

Mindez három-négy másodperc alatt.Teljes káosz.
A versenyzőtárs mindezt látván,szép csöndesen elsunnyogott,negyvennel.
Hihetetlen módon,villámgyorsan megjelentek a rendőrök és mentők.
Egy óra elteltével jöttem visszafele,a tűzoltók még nem tudták kivágni a pilótát.Pedig már cabrio volt a Puma.

Rossz véget ért az év számukra.Pedig valószínűleg bulizni indultak.Csak elkapta őket a gépszíj.Adrenalin,jee.
Tudom én,hogy nem gyorsultak...szimpla verseny volt,ugye.De senki nem élvezte,a taps elmaradt.

myloh 2007.10.28. 18:30:44

Astracoupe, értem én, hogy már benőtt a fejed lágya meg minden, más szemel nézed már a dolgokat...
De.
Kérdem én, hogy életkor függvénye az, hogy vigyázzunk mások testi épségére, a szabályok betartásásra??
Nem tudom és nem is érdekel, hogy most milyen idős vagy, de én most huszon, de tudok jobbat, tizenéves fejjel is felértem, hogy szigorúan tilos mások életével "rendelkezni".
Ha egyedül egy zárt pályán és úgy zúzod totálra az autódat, az senkit sem érdekel és csináld, ha jó neked.
Ismétlem, tudom, hogy állításod szerint már nem csinálod, de te is és minden kamikáze jegyezze meg: mindenkit várnak otthon!!! Kit a felesége, a kislánya, a kisfia, a szülei.... és lehetne sorolni még....

TH 2007.10.28. 19:46:41

Tök jó, hogy mindenki mennyire felelősségteljes, csak a gonosz AstraCoupe volt a felelőtlen. Nekem ne mondja azt senki, aki vezet, hogy néha ne vezetne felelőtlen módon, mert körberöhögöm. OK, nem jár versenyezni stb., de itt mindenki olyan erkölcsi magasságokból oktatja AstraCoupét, mintha ő még életében nem hajtott volna gyorsan.

gaben 2007.10.28. 21:19:59

Nem akartam senki zsebében kotorászni. De ez a fajta szórakozás illegális. Az hogy a mai demokratikus keretek között nem lehet kellő hatékonysággal fellépni az autójukkal potenciális gyilkosként közlekedőkkel szemben elég szomorú.
Pedig lenne ötletem a szankciókkal kapcsolatban.
Első eset: Brutális pénzbírság
Második eset: Jogsi ugrott
Harmadik /ha van pofája még így is/: Kocsi elkobozva
Negyedik eset: Sitt
Lehet jópofáskodni de ahol nincsen fegyelem ott nem lehet biztonságban senki élete sem. Zárt pályán sem fincsi kinyikkanni de legalább ott nincs esélye, hogy vétlen autós kikanyarodjon, hülegyerek kiszaladjon ,hajléktalan a kukából a kocsi elé essen.
Nemrég ment egy tv riport halálos balesetet okozó volt autósokkal. Elég megtört arcokat lehetett látni. Ezt csak azért írtam mert benne van a pakliban, hogy ha gond nélkül lemegy az utcai futam megússza mindenki. Ha nem jön össze, kellően nagy gebasz okozása esetén lehet az a mellékbünti,hogy a zárkában még jól seggbe is pattintanak a kedves lakótársak. Nagy a tét! Vagy ezen lehetőségek teszik még izgalmasabbá a tiltott dolgokat? Ez már beteges de tényleg.

Noon 2007.10.28. 21:33:47

TH

Félreértetted - vagy én voltam félreérthető.
Nem okításnak,vagy morális zuhatagnak szántam.
Csupán egy (számomra) megdöbbentő élménynek.

TH 2007.10.28. 22:44:22

Noon, elnézést ha rosszul fogalmaztam, egyáltalán nem Neked szólt, amit írtam. A te hozzászólásod teljesen korrekt volt, és mindenkinek megfontolandó tanulsággal járt szerintem...

myloh 2007.10.29. 05:14:16

Ja TH, bocsi, hogy felmertük a szavunk emelni az észnélküliségre és a szándéktalan, ártatlan emberek gyilkosságára. Mert ez az...
Ismét leírom: ha egyedül száguldozik, zárt pályán, senkit sem veszélyeztetve, akkor azzal semmi baj. Sőt, talán még a tévében is megnézem, hogy a 300 km/h-s tempó a betonfallal találkozva milyen érdekes alakot formál az autóból és az adóforintjaimból milyen hosszan küzdenek a tűzoltók, hogy kihámozzák az illetőt - már ami még van belőle.
És eltaláltad: még nem száguldoztam.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.29. 11:10:01

Hehe TH!!! :))) Úgy tűnik hamarosan Te leszel itt a barom gyorshajtó...!!! :)))

vape 2007.10.29. 11:37:56

Egy BMW terepjárósnak is nagyon megtetszett ez a váci úti eset, mert vasárnap délben megpróbálta velem reprodukálni az esetet. Csak nem a Tesconál, hanem az Euro Centernél Óbudán. Annyi volt a mákja, hogy mivel emelkedőn kellett elindulnom, nem rögtön lámpaváltásnál indultam, hanem vagy 1 mp-cel később. Ellenkező esetben legurított volna simán a domb aljára a teljes családommal együtt (merthogy ők is a kocsimban voltak).

Shinobi 2007.10.29. 12:29:29

Egy pár éve én is rendszeres résztvevője voltam a Péntekenként tartott gyorsulási versenyeknek, kb. 1-2 éven keresztül. Már nem vagyok, bár időnként kinézek a Váci útra, hátha van ott valaki.

Szerintem érdemes megkülönböztetni az "illegális gyorsulást" és a gyorsulókat.

Az "illegális gyorsulási" versenyeken a kb. két év alatt kettő balesetet láttam. Egy Audi, aminek a sofőrje egy kedves hölgy volt, és megfogta a szalagkorlátot, illetve egy CRX-et ami az út végén nem tudott megállni és beugratott a szántóföldre. Soha, a mai napig nem hallottam olyanról, hogy valaki átment egy piros lámpán. Ettől persze még előfordulhatott, de én nem tudok róla. Az ilyenkor történő gyorsulások lámpától lámpáig vannak (ha lámpás közúton vannak, de általában a hajógyári, szemétégető vagy más kihalt szakasz). Az is lehet, hogy nem a mások épségét féltik, hanem a saját autóikat, de ez szerintem már elég ok arra, hogy nem menjenek át a piros lámpán. A részvevők egy részéről konkrétan tudom, hogy ha idegen autó van közöttük, akkor visszavesznek a tempóból és biztonságra törekednek, talán szintén a saját autójukat védve ezzel, de ezzel közvetve csökken másnak a kockázata is. Azt is meg merem kockáztatni, hogy másodpercre pontosan tudják, hogy egyes lámpák mikor váltanak, és mennyi ideig pirosak.

A hétvégi eset véleményem szerint nem "illegális gyorsulás" volt, hanem spontán gyorsulás volt, azaz egymás mellé értek, felhergelték egymást és aztán lámpától függetlenül tolták, ami a csövön kifér.

Függetlenül attól, hogy melyik általam meghatározott csoportba tartoznak, a piroson átmenő és ezzel balesetet okozó autósokat szigorúan meg kell büntetni. Néha én is odalépek neki, előfordul, hogy gyorsulok valakivel, de piros lámpán nem megyek át és nem tapasztaltam még, hogy a velem versenyző átment volna.

Elgondolkodtam azon is, hogy én vajon megálltam volna, ha baleset történik mellettem. Bár, mint mondtam, nem szoktam átmenni a piroson, azért érdekes kérdés. Nem olvastam utána, de nem hiszem, hogy cserbenhagyásnak, vagy segítségnyújtás elmulasztásának minősül, mert nem vettem részt közvetlenül a balesetben. Persze lehet, hogy tévedek, ha így van, javítson ki valaki. Amúgy előfordul, hogy megállok és megkérdezem, hogy segíthetek-e valamiben, rengetegszer hívtam már rendőrt, mentőt vagy cseréltem kereket.

Ami az esettel kapcsolatban egy picit mérgesít az a média tálalása. Nem tudom, hogy mitől tény az, hogy "illegális gyorsulási verseny" volt. Persze nyilván illegális, de közúton nem sokszor van legális gyorsulási verseny. Egy picit úgy tűnik, mintha egy gyorsulós maffiára próbálnák terelni az egészet, akik a törvényen kívül élnek és minden piros lámpán áthajtanak. Láttam olyan kommentet, amiben az van, hogy minden éjjel gyorsulás van itt-ott. Én egyedül a pénteki napról tudok, szerintem szintén arról van szó, hogy néha két autó egymás mellé ér és megnézik melyik az erősebb, jobb, stb. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a "csak egy nap" az rendben van, hanem hogy van különbség egy péntek esti dumálós, egyszer-egyszer gyorsulós összejövetel és két feltehetően idióta között, akik átszáguldottak a piros lámpán. Ha valaki kíváncsi, menjen ki a Váci útra, mondjuk péntek este, álljon félre valahol és nézze meg magának, hány autós gyorsul, mondhatni spontán...

Én vagyok 2007.10.29. 14:25:53

Aki ilyet okoz, az meg van győződve arról, hogy ő tud magára vigyázni, a másik pedig le van szarva.

Amíg a rendőrség is csak azzal foglalkozik, hogy mit miért nem muszáj megoldania, addig mit várunk el? Önkorlátozást, önmegtartóztatást? Mindig lesz 1-2%, aki csak az erőszakból (fenyegetettségből) ért.

Karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.10.29. 14:37:01

Megtehetik ! Senki nem mondja nekik, hogy ez nem versenypálya. Senki nem "leckézteti" meg egy életre az ilyen embert. Mindenféle jogi maszlaggal magyarázzák majd, és vitaműsorok feszegetik, miért is van ez a helyzet ebben az országban. De tenni SENKI nem fog semmit, hogy észrevegyék végre, egy kalap szar ami itt van a közlekedésben. Jogait már úgy tudja mindenki, de kötelességeit és akár erkölcsi kötelezettségeit már valamiért csak szelektíven értelmezik ... egyre többen.

Ha holnap élve jutsz haza, akkor szerencséd volt.

fefo 2007.10.29. 17:28:07

Emberek! Mi van itt???? Miről beszél sok felelősen gondolkodási képességgel nem rendelkező értelmi fogyatékos társunk???? Tisztázzunk már valamit: a közúti szabályok mindenkor mindenkire vonatkoznak. Amiről beszélgetünk, az egy forgalmas közút Budapesten, ahol senkinek és semmikor sincs joga ilyen játszmákat lefolytani, legyen az játszásiból gyorsuló, rendszeres adrenalinhuszár, vagy egyszeri megpróbálkozós. Vegyük már észre, hogy a sok okostojás miatt naponta nagyon sok ember meghal, megnyomorodik, tartósan megsérül. Menjen az összes játszadozós olyan helyre, ahol ez megengedett, és megvannak a technikai feltételei. A közút nem erre szolgál. Igenis vissza lehetne állítani a társadalmi és a közúti morált is, ha az erőszakszervezetek ezzel, az egyébként hivatásbeli kötelességükkel foglalkoznának, és az is biztos, hogy jelentős adóbevételekre is szert tehetne az állam a büntetések behajtásával, ha végre arra fordítanák az energiát rendőr elvtársék, amire kell, nem arra, hogy az M3 melleti szervizúton méregetik rendszeresen, hogy 53-mal megyünk-e 50 helyett, illetve, hogy a zöldjártyánk két napja lejárt, meg van-e Bandibácsinak tartalék izzója (most csak a közlekedéssel kapcsolatos tevékenységüket emeltem ki, nem a polgárverős, térdepeltetős, vallatós, maffiózós mosdatós, felmentős, kenőpénzelfogadós ésatöbbist) mert annak a társadalmi veszélyessége nem egyenértékű az ilyen száguldozásokkal.

Mazs 2007.10.29. 20:33:30

Sziasztok!

Nos,a tények, akár tetszik, akár nem, a következőképpen alakulnak egy ilyen helyzetben (és az én véleményem Hamisnero-éhoz áll a legközelebb, azt hiszem):

de mielőtt leírom, néhány fogalom, emlékeztetőnek:

1.)KRESZ, sebességkorlátozás, (és itt mondjuk a 70-es tábla nem a kötelező legkisebb, hanem a megengedett legnagyobb sebességet jelenti, (kör alakú, fehér alapon piros szegély, benne fekete számérték) ugyanis a kötelező legkisebb sebesség kör alakú,kék alapon fehér számmal jelzett érték, színvakoknak ez a mondat különösen ajánlott :-P ; lakott terület; bizalmi elv, defenzív vezetési taktika ( a kötelezőt mindig, a tilosat soha, olykor még a megengedettet sem); éjszaka, korlátozott látási viszonyok, relatív gyorshajtás ( 70-es megengedettnél - adott esetben még az 50 is sok);

2.) a versenyzés elindul, SZÁNDÉKOSAN. Nem véletlenül, ugyebár.
2.a) a vezető szándékosan fokozza a gépjármű sebességét, hogy egy bizonyos célt elérjen. (megelőzze a másikat)
Ez a cél öncélú és értelmetlen előnyt jelent. (Semmilyen méltányolható haszna nem lesz.)
3. A közlekedési szabályok -ezzel történő - szándékos semmibevétele.

Szó sem lehet luxuriáról, a cselekmény egésze vonalán végigkövethető az egyenes szándék.
(már majdnem a számon van, az egyenes "ölési" szándék)

A vezető, mivel a jogosítványát egyszer csak megkapta, tehát vaamikor, valahogy bizonyította alkalmasságát a forgalomban való részvételre. A vizsgabiztos ebben azt is értékeli (valószínűleg) hogy a vizsgázó tisztában van a gépjárművezetés veszélyeivel.

** mellékesen megjegyzendő, hogy a hírek sajtó, média nap mint nap beszámol a halálos kimenetelű közúti közlekedési balesetekről. Tehát - és ez alól nem bújhat ki senki - nyilvánvalóan mindenki jól ismeri a közlekedés amúgy sem alacsony kockázatát és veszélyeit. Amennyiben ezeket a veszélyeket és kockázatokat SZÁNDÉKOSAN növeli, már ezzel -még a baleset előtt is - megvalósít több bűncselekményt.

Amennyiben még -ne adj'Isten halálos - baleset is bekövetkezik,... akkor - mivel a vezető magatartásával egyenes szándékkal szegte meg a szabályokat - tudatában annak, hogy az veszélyes másokra, a társadalomra -, (társadalomra veszélyesség helyből Btk. által üldözendő ktv.) neadjisten halálos balesetet okoz, a cselekményén végigkövethető szándékosság a szándékos , halált okozó (ha több ember hal meg, szándékos, halálos tömegszerencsétlenséget okozó) közúti közlekedési baleset okozása bűntettet követ el, halmazatban közúti közlekedés szándékos veszélyeztetése bűntett tényállással, valamint megvalósítja a KRESZ több bekezdésének súlyos megsértését is.

Szerintem szó sem lehet halált okozó közúti közlekedési baleset gondatlan okozásának vétségéről.

Na de, elég. Csak még annyit, hogy akik ilyen magatartást tanúsítanak a közutakon, azokkal a következőt "játszanám el":
(büntetésképpen, de ha a cselekménye elkövetése előtt ezt átgondolja, szerintem meggondolja a versenyzést)

tegyük fel, hogy : A barátnőjét beültetném egy autóba, amelyik ki fog kanyarodni a keresztutcából.
Őt magát, a "versenyzőt" nézőként a kereszteződésnél kiállítanám, hogy az eseményeket jól lássa.
Az úton pedig indulhat a verseny!
Nem tudni, hogy az autó a barátnővel mikor kanyarodik ki. Gondolom, a megfigyelőként kiállított "versenyző" nem nagyon élvezné a szituációt.

Tehát, Kedves Versenyzők! Tessék ezt átgondolni, mielőtt mások életét sodorjuk veszélybe.

Pont.

TH 2007.10.29. 20:48:54

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.29. 11:10:01
"Hehe TH!!! :))) Úgy tűnik hamarosan Te leszel itt a barom gyorshajtó...!!! :))) "
Az talán azért nem. Én tényleg nem szoktam városban száguldozni (na jó, a Hungárián éjjel azért a 90 tök normális sztem, de 100-ig sosem gyorsítok), és végképp nem rongyolok át pirosokon. Aki ez utóbbit csinálja, az nem épeszű. Aki csak gyorsan megy, az kisebb vagy nagyobb mértékben felelőtlen, de az még másik kategória, mint a piroson átmenő sofőr...

TH 2007.10.29. 20:54:13

fefo 2007.10.29. 17:28:07
Teljesen igazad van.
Én a magam részéről csak annyit próbálok védeni, hogy a sebességhatárokat nem lehet mindig betartani, néha indokolatlanul alacsony sebesség az engedélyezett. Szóval csak annyit javaslok, hogy ne nézzünk bűnözőnek mindenkit, aki nem tartja be a sebességhatárokat pontosan...

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.29. 22:30:53

Marzs: Mivel az elkövető TUDTA, hogy a cselekedetével potenciálisan ölhet, tudta, nem lehet a balesetet a végsőkig megúszni: Én simán azt mondanám, az emberölés tekintetében ott az eshetőleges szándék.

Több emberen elkövetett emberölés kísérlete a versenyzés. Halmazatban megállapítandó a többi közúti bűncselekménnyel, ha arra hivatkozik, hogy van rutinja, akkor már többrendbeli...

Kb. így lenne jó értelmezni a jogszabályt. Mennyi is így a tétel?

cso zsi 2007.10.29. 22:39:19

Mielőtt félreértenétek, közlöm, hogy tele a hócipőm a Váci úti éjszakai gyorsulókkal (többek közt a Lambo is járkált erre).

Egy percig nem védem a BMW-st, nincs miért.
De ha a képeken megnézitek a Ford törését, el lehet gondolkozni azon, hogy ő mennyivel is fordult balra, úgy, hogy nem vette észre a közeledő bömöst.

sejk 2007.10.30. 08:33:39

Kaliforniaban is tehetetlenek a zsaruk, nem csak pesten

www.spiegel.de/auto/fahrkultur/0,1518,513867,00.html

myloh 2007.10.30. 13:10:45

Shinobi, azaz igazság, hogyha valamelyik hozzátartozómat elgázolná valamelyik speedgyökér, nem nagyon érdekelne, hogy most ő egy szombat esti beszélgetős, lötyögős "nézzük meg lámpától lámpáig" összejövetel résztvevője vagy egy elvakult, sebességőrült időzitett bomba!
Sajnos nem érezném magam jobban egyik esettől sem...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:23:41

TH 2007.10.30. 20:35:39

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:23:41
Hát én nem örülök neki, de 1) ez így egy életre szóló lecke lehet neki,
2) talán elijeszt másokat is attól, hogy 300-al menjenek a sztrádán,
3) vélhetjük "isteni igazságszolgáltatásnak" is :),
de ettől függetlenül ez egy röhej. Szóval hogy átvigyenek egy ilyen súlyos sérültet, az teljesen abszurd. Gondolom a János kórházból sem szaladt volna el egy ködös hajnalon a jelen állapotában, én teljesen kiakadtam ettől, hogy ezt nálunk csak így meg lehet tenni...

Blue 2007.10.30. 21:58:27

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:23:41

"Hasonló gyorsulási versenyeket a sportkocsik rajongói gyakran rendeznek, az azonban rendhagyónak számít, hogy nem zárt pályán tesztelik egymás ellen az autókat."
Aha, persze ... még hogy rendhagyó.

Mazs 2007.10.30. 21:58:33

TheElf:

Egy olyan... 10 év börtönfokozatban, jó lenne?
Tetszett a halmazat :-) a rutin:-)
:-)
Szóval egy 10 év. Motorizáció-fejlődés.
Addigra, mire kijön, talán fejlődik annyit a technika, hogy minden autóban GPS sebességszabályzó, követő-és fékezőradar, GPS pozíciók alapján útkereszteződésben is , még a be nem látható szakaszban keresztben közeledő gépjármű detektálása, nagysebességű dedikált sávszélességen történő műhold-követéses közelekedési helyzetelemzés, esetleges kerülőút-felderítés és elterelés, automatikus sebességkontroll, természetesen GPS alapú , online frissítésű útvonal/útszakaszra érvényes speedlimit hold system (tehát egyszerűen az autó nem enged menni gyorsabban azon a földrajzi koordinátán fekvő úton, ahol mondjuk 50 km/h a sebességhatár, egybekötve egy éjjeli és korlátozott látási viszonyoknál működő relatív-gyorshajtás elleni kontrollelektronikával (esőérzékelés, ködszenzor, fagyszenzor, hószenzor, világosságintenzitás-mérés, stb....) többségét már ki sem kell találni, sok autóban széria, csak be kell kötni egy komputerbe és az meg elintéz mindent.

Erre most nehogy valamelyik okos azt mondja hogy : jja... majd a szervizben kikódoljuk :-)

Ugyanis ezt azért írtam le, mert az emberi agyban, mint "szoftverben" van a hiba (érzelmek, befolyásolhatóság, stb. Ilyen "emberi" tényezők miatt az emberi agy vezeti az autót, így ezt felfoghatjuk egy számítógépnek is. De ez a számítógép, az emberi agy úgy tűnik, sok esetben alkalmatlan a gépjárművezetés bonyolult feladatát elvégezni. Ehelyett kell egy olyan komputer, és szoftver, amelyiknél ki vannak zárva az emberi tényezők. (no adrenalin)

Amíg ez a korszak nem következik be, addig kérjük autóstársainkat, hogy ne képzeljék azt, hogy:

1.) ...- jajj.... :-) az én autómban ABS, meg ASR, meg fékasszisztens van, ez soha nem fog megcsúszni;
elárulom, meg fog.
2. ... az én autómban ilyen lengőkar van meg olyan gumi, meg ilyen oszlopmerevítés, meg olyan és annyi légzsák... :-)
elárulom, szart sem ér. DE: a gépkocsit nem versenyzésre gyártották, és nem arra hogy összetörjék, habár ezt a sok biztonsági berendezés szinte sugallja.

Tehát: ne bízz a technikában, mert adott esetben ... előfordulhat bárkivel hogy éjjel kikanyarodik a zöldön, és 2 jóember épp ott gyorsul, és elkap, szart sem fog érni az ABS, meg a fékasszisztens, meg a légzsákok.

TH 2007.10.30. 22:12:44

Miért van az, hogy a jobb oldalon a legfrissebb kommentek rovatban már látok új kommentárokat, de azoknak itt semmi nyomát nem látom???

TH 2007.10.30. 22:14:36

Mazs 2007.10.30. 21:58:33
Hát ha az általad lefektetett irányba fog végleg elmozdulni a "fejlődés", akkor én ebben nem akarok részt venni...

TH 2007.10.30. 22:16:11

Na, most beírok egy hozzászólást, hogy megjelenjen az előző...

lápi lidérc 2007.10.31. 23:07:06

AstraCoupe 2007.10.27. 18:50:37
Aki adót csal vagy lóg a BKV-n, senkinek az életét nem veszélyezteti.
Aki 110-zel megy a Váci úton, meg ott gyorsulási versenyez, az meg igen.
Hát ezért van börtönben a helyük. Mindnek. Mert lehet, hogy nem ölt meg senkit egyik se, de nem rajta múlott.

Egyébként nem, nem mentem még 130-cal 90-es úton, és 120-szal sem éjjel az M0-son (sőt, talán soha nem mentem éjjel az M0-son - nem szokott arra dolgom lenni).

lápi lidérc 2007.10.31. 23:09:05

cso zsi 2007.10.29. 22:39:19
"De ha a képeken megnézitek a Ford törését, el lehet gondolkozni azon, hogy ő mennyivel is fordult balra, úgy, hogy nem vette észre a közeledő bömöst."

Tök mindegy, mivel neki volt zöld. És biztos nem 70-nel (ami a megengedett azon a részen), mivel annyival nem tudja bevenni a kanyart.

TH 2007.11.01. 01:38:33

lápi lidérc 2007.10.31. 23:07:06
Hát akkor Te büszke lehetsz magadra. Azért ne küldjünk már börtönbe mindenkit, aki egy 6 sávos úton 110-el megy, jó? Én szerintem is veszélyes, és kell büntetni szigorúan, de azért nem kell túlzásokba esni sem!
A Hungárián pl. a 90 minden napszakban (normál időjárás és látási viszonyok esetén) teljesen biztonságos, szal a 110 bár veszélyes, de azért az, aki 110-el megy, az még nem potenciális gyilkos. Gyilkos abból is lehet, aki a Síp utcán végigmegy mondjuk 70-el. Pedig az nem is nagy sebességtúllépés, mégis mennyivel veszélyesebb! Szóval lehet ám mérlegelni is, mielőtt hülyeségeket irogatnál!

gsxR 2008.04.24. 16:51:53

Helló!

Későn írok, de azért leírom.Nyaranta ha elővesszük a motort húzzuk neki.Nemegyszer próbálkozott autós'barátunk lealázni, de mikor én 110 vgayok ,kb ő akkor van 50 nél.Szóval csak akkor szoktam ha bekostolnak.Magamtól is szoktam gyorsan menni, kérdem:ha van egy motorod ami 300 at megy, és továbbá 330 at is ha kiszeded a tiltást, akkor te nem mennél gyorsan?Dehogynem!!!
Most azt gondolod hogy "áhh tuti nem"-de hidd el alád rakna valaki egy Ferrarit, nemond hogy 50 km/h-val mennél a városban.Balesetet sosem okoztam,csak szenvedtem mikor szabályosan közlekedtem.Nyáron van hogy Árpádhíd, Szentendrei úton éjjel mikor senki sincs az utakon kihúzom rendesen, és az jóval 120 fölött van nem mint a többi kommentnél,és sosem volt semmi.Jah és ha a rendőr szerinted lereagálja ha 220-230 al elrobogok mellette? mire beszáll a kocsiba békásra érek.Jah és a taffipax ellen is van megoldás, a rendszámot vagy leszerelni vagy felhajtani.Tudom ku*vára zavar amit írok, de jóval több baleset helyzetet élek meg, mint bármelyik autós innen a fórumból.És eddig azokat is kivédtem, majdnem mindet.ÉN NEM azt mondom hogy 300 al kell tépni, hanem azt hogy ésszel, ahol lehet menni, és nem veszélyeztetek senkit ott hagy menjen az ember

cso zsi 2008.04.24. 17:44:31

A Vácin nem fogtok már sokáig játszadozni. Az ott lakóknak nagyon elege van az éjszakai betonrakéták hangjától, és megteszik, amit a rendőrség nem. Azon nem segít majd se felhajtott, se leszerelt rendszám, csak a fekete zsák.

107! 2008.04.24. 20:25:00

gsxR 2008.04.24. 16:51:53

Te elmebeteg vagy! Ezt úgy mondom, hogy az én seggem alatt is 140 Le van két keréken. Szerinted a város alkalmas a 220-230 ra? Majd egyszer megtalálod a párod, aki szintén ezt hiszi. Húzzál a pályára (az óra nem hazudik, és nem részrehajló) Ott megmutathatod, milyen "faszagyerek" vagy.
Szerinted a kereszt utcából kihajtó 70 éves bácsi felfogja, hogy te két kilóval közelítesz? Mutatnék neked képeket olyanokról, mint Te, lehet el menne a kedved a városi kétszáztól.
Úgy gondolom, nem vagy elég érett egy sportmotorhoz!

Johnny336 2008.04.25. 10:42:44

A kurva életbe mennyi vér. Csávónak enyhén csálén álltak a lábai. Nem lettem volna senki helyében a képekről.

107! 2008.04.25. 12:25:01

Rohadt egy munka! (legalábbis ilyenkor)
Lehet, hogy az autós volt a béna, de ha meg sem adjuk az esélyt magunknak, hogy mások hibáját korrigáljuk...
Szerintem mindenkit haza vár valaki, még Mr. GSX-R -t is!

Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.25. 17:51:30

Ezek a "majdénmegmutatomfaszagyerek vagyok" májerek azt azért vegyék figyelembe:

Esetleg a rendőrt lefizeti.... túléli.
Esetleg a műszaki vizsgát elintézi okosba.... túléli.
A fizika törvényeit soha nem veszi meg, nem bundázza meg. Ha egyszer repül akkor repül. Nincs mód a "megkenni" a gravitációt, a centrifugális erőt, a megszűnt tapadást.
A másik nem árt az autó menettulajdonságaival tisztában lenni 100-as tempó felett.

Janko 2008.07.19. 09:20:00

Hümm tegnap éjszaka a váci úton, lassan hazaérek, erre meki előtt nagy tömeg az úttesten, kék piros diszkófények, na mondom itt valaki megint nem uralta a gépjárművet. Az úton keresztbe egy piros golf rommá törve, a szó legszorosabb értelmében. Próbáltam kiszedni a nézelődőkből mi történt. Hát a golfos csóka úgy gondolta, hogy 120-as tempónál ráránt egyet a kézire, azt kipróbálja mi történik ilyenkor. A művelet eredménye 3 összetört autó, lebontott korlátok, és egy vétlen, út széli parkolóban áldogáló taxis, mely két autó közé szorulva várta hogy kiérkezzenek a mentők. A vétkes karcolásokkal megúszta. Az egy dolog, hogy az emberek hibáznak, és eddig pontig nem is lenne probléma az ilyen történetekkel, de ami igazán bicskanyitó volt tegnap, az a sofőr (max 20 éves szaros) viselkedése. Fel se fogta mit tett, ott röhögcsélt összevissza, mintha vidámparkban lenne. Kapta is a tömegtől az ívet, rendesen. Nem tudom sajnálni. Először meg kéne tanulni vezetni, aztán szlalompályán lehet brillírozni. Hatóság, meg ahelyett hogy százezreket fizettetne ki, a 40-es táblánál 60-nal trafiba hajtó parasztokkal, inkább korhatárhoz kötné a lóerőket. 25 éves korig NEM VEZETHET 50 lóerőnél nagyobb teljesítményű járművet. Azzal nem lehet 120 ra gyorsulni két lámpa között.

Perillustris 2008.07.19. 11:16:59

1/2 12-kor jöttünk haza moziból, s láttam a gyűlekező tömeget a Rákospatak utáni benzinkútnál. Sommásan meg is jegyeztem, itt ma megint buli lesz, s csak ráncoltam a homlokom, hogy vajon miért nem jelenik meg legalább egy rendőrautó megfigyelni a helyzetet.

tibcsi 2008.07.26. 12:02:59

hellotok!

én csak azt nem értem, hogy miért ilyen helyen gyorsulgatnak??? pesten annyi hely van ahol kb még nappal se jár 1 senki, vagy vannak versenypályák, stb... ha felénk lenne olyan mint a hungaroring és csak harmadakkora kiadásban összetenném a 2 kezemet :D persze itt csak vmi kis üres betonplacc van ahol max az elégetett gumik között lehet csapatni...
de ha csapatni akarok akkor legalább oda megyek, és nem a főútra...

Kedves Janko!
20 éves vagyok, és 100 lóerős verdám van (apuci pénztárcája témát elkerülendő másfél évig gyűjtöttem rá), szivesen rángatom a kéziféket akár 120nál is, ugyanis nem működik... :D sztem az emberi hülyeség nem életkorfüggő. láttam már 60es urakat volvocabrioval, 20éves szőke picsával a jobbukon 140el elhúzni mellettem az árpádhídon... nemtom melyiknek jobb a reakcióideje, a 20 éves suhancnak vagy az 60es őszülő cégvezetőknek... :D
ezzel nem azt a srácot védem aki összetörte magát a golffal, mert vhogy működő kéziféket eszembe nem jutna berántani közúton... de azé ne általánosítsunk már!!! általában ha megyek vhova akkor haverokkal megyek, és vhopgy nem érzem fontosnak megmutatni azt h faxagyerek vagyok, hanem inkább szeretném ha minden haverom aki mellettem ül épségben hazajusson...

és végül birom az ilyen hozzáállást, hogy a rohadt gyorsulók meg mittudomén... akik csa úgy a vácin spontán gyorsulnak, azok max unatkozó túlsokpénzű emberkék, de semmiképpen sem versenyzők sztem. persze először nem azt kéne hogy az ilyet lelőni, levágni a fejét és aztán azt is lelőni, hanem mondjuk nem ártana legális helyszínt biztosítani a gyakorlásra/őrültködésre... mert az nem biztos hogy pl. a hungaroringre túl olcsón be lehet jutni. ha lenne lehetőség biztosítva ilyenre, és vki még mindig közúton csinálja, az meg lőjék le :D de legalább lehetőség legyen...