Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Buszsávfigyelő kamerák a buszokra

2007.10.30. 13:37 :: SilentSound

Végre egy értelmes ötlet! Ritka az ilyesmi, pedig kézenfekvő.

Van már Budapesten jópár kilométer buszsáv. Arról megoszlanak a vélemények, hogy ezekre mindenhol szükség van-e, vagy adott helyeken inkább ront a helyzeten. Tény, hogy a buszsáv az autósoktól veszi el a helyet, ennek nyilván nem örül az, aki autóval jár napi rendszerességgel és egy kétsávos úton csak az egyiket használhatja. Ez van, kényszerűségből az emberek nagyobbik része tömegközlekedik. Bár a múltkori sztrájkot illető véleményem után megkaptam, hogy nincs bennem egy csepp empátia sem és az ilyenek miatt mint én, tart itt az ország ahol tart, azt mondom, hogy igenis, legalább ennyi előnye legyen a tömegközlekedésnek az egyéni közlekedőkkel szemben, különben nem lehet továbblépni a következő szintre az átszoktatás terén sem (ehhez persze ennél sokkal több kellene, de ez más téma).

Tegyük fel, mégiscsak szorult belém és az autósok többségébe némi kis empátia, meg némi törvénytisztelet. Így ők velem együtt nem használják a buszsávot, illetve ahol igen, ott a kresz által megengedett mértékben. Vannak azonban a többiek, akik leszarják az egész buszsávosdit (meg általában a többi kresz szabályt is) és a néhány köcsög miatt bedugul a buszsáv, a buszon utazó százakárhány utas meg miattuk szív plusz fél órán keresztül. Vannak ugyan figyelőkamerák, de azok fix telepítésűek, sok kell belőlük, drága a figyelésük, fenntartásuk.

Nyilván nem a magyarok találták fel a spanyolviaszt ezúttal sem, de nem egy hülye ötlet a BKV buszaira szerelni a figyelőkamerákat, mert ezzel követni lehet, hogy a busz előtt dugót fokozó autó milyen hosszan, hány sarkon keresztül megy a busz előtt, feltartva ezzel rengeteg másik embert. Lehet persze puffogni rajta, hogy tiszta 1984 (gyengébbek kedvéért az Orwell regényre gondolok), meg nagytestvér, meg ilyen-olyan jogok. Senki nem fogja azt nézni, hogy a buszsávot jogtalanul használó autósnak aznap jól állt-e a frizurája, meg kivel ült egy autóban. Tessék betartani a szabályokat!

Volt már persze korábban is nem egy olyan megnyilvánulás, hogy a sok birka áll a dugóban, de bezzeg az élelmes ember a buszsávot használja. Nem azt mondom, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, ha valakinek van helikoptere, menjen azzal dolgozni, cseppet sem zavar (na jó, környezetterhelési szempontból kifogásolható az is). A buszsáv legyen a buszoké, meg a kéken villogós autóké. A taxisokra meg majd még máskor kitérünk, mert ugye ők is legálisan használhatják a buszsávot.

Igenis legyenek ott tavasztól azok a beígért kamerák a buszokon és igenis kíméletlenül büntessenek meg kivétel nélkül mindenkit, akinek nem volna szabad ott mennie!

[update 14:49]

Az index.hu információi szerint a következőképpen nézne ki a tervek szerint a dolog:
Várhatóan több száz ilyen kamerát vesz a vállalat, amelyeket tavasszal állítanak üzembe. A tervek szerint a buszokra szerel kamerák fotóit a nap végén összegyűjtik majd, és eljuttatják a rendőrségre. Később azonban az is elképzelhető, hogy a képeket a számítógépes rendszeren keresztül azonnal megkapja a rendőrség.
Így viszont már értelmét is vesztette az egész, mert arra fog mindenki hivatkozni, hogy a következő sarkon ő lekanyarodott...

98 komment

Címkék: közlekedés bkv autó büntetés tömegközlekedés buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2007.10.30. 14:07:50

Szerintem is jó ötlet. Jogilag sem érzem aggályosabbnak, mint a térfigyelő kamerákat. Sőt, a buszon elhelyezett kamerákat be lehet olyan szögben is állítani, hogy az autó utasteréből szinte semmi ne látszódjon, csak a rendszámot vegye.

tygger 2007.10.30. 14:08:29

hm, érdekes ötlet. és tuti, m mindenki menekülne a busz elől, hisz a kamera csak a sor legvégén álló autó rendszámát látná :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:11:10

tygger: Megnézem, hogy menekülnek dugóban, ha a buszsáv mellett összefüggő a kocsisor. :)

tygger 2007.10.30. 14:14:59

általánosságban értettem a menekülést, h be se mernének állni a sávba, hátha jön mondjuk a soroksárin a 23as :)

de az is igaz, h nagyon sok pénz minden buszra kamerát szerelni, és hát a felvételek kiértékelésére alkalmas számítógépes háttér is kellene

megoldás: példás kommunikációval, cikkek sokaságával elhitetni az autósokkal, h igenis minden buszon ott az a kamera. még ha igazából nincs is. v elég mindegyikre műanyag kamerát rakni

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:16:37

Szerintem simán megcsinálják, hogy néhány buszon valódi kamera lesz, néhányon meg csak doboz, mint az M1-en a trafi. Aztán ha bejön, akkor lehet bővíteni a rendszert. :)

tygger 2007.10.30. 14:20:54

biztos bejön. bár a magyar az semmiből se tanul, az erzsébet hídon ott a fix kamera, mégis minden nap 15-en húznak el mellettem, azért a mínusz két percért. így nehéz.

Nessie 2007.10.30. 14:28:14

Megnézzük, januártól a rendőrség hajlandó lesz-e kiküldeni a csekkeket. Eddig valóban nem volt sok értelme, hiszen minden autót "közvetlen hozzátartozóm vezetett, akire nem köteles senki sem terhelő vallomást tenni", de - ha bejön a törvényjavaslat - januártól a múltté. Hát meglássuk.

Egyébként a fix kamerák előnye az, hogy teljesen automatizálható a büntetések kiküldése, a rendszámot a szoftver automatikusan fel tudja ismerni és ha nem taxi és nem busz, akkor mehet a sárga csekk "elsőbbségi díj, 10 ezer forint" felirattal. Ez sokkal nehezebben megoldható egy mozgó buszban lévő kamera esetén, ahol kézi erővel kell aztán leolvasgatni a rendszámokat, bár kétségkívül lenne visszatartó ereje.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:32:03

Nessie: A teljes automatizáltsággal azért vigyázzunk, mert kérdéses, hogy milyen rendszer lesz beszerelve a buszokba. Egy sarkot ugye lehet büntetlenül menni, tehát a kamera mellé kell egyszer egy rendszámfelismerő cucc, meg egy gps-es rendszer, ami azt figyeli, hogy a busz előtt haladó jármű többet haladt-e ott, mint amennyit szabadna neki. Persze az árát hamar visszahozhatja, ha az autó üzembentartója vagy tulajdonosa lesz a felelős és nem lehet kibújni a felelősség alól.

Józan paraszt (törölt) 2007.10.30. 14:40:09

Majd jön a buzeráns Péterfalvy, és jól lehúrrogja az ötletet...

Nem is értem, aki nem jár tilosban (értve az élet bármely területét), azt mennyiben zavarja a térfigyelő kamera.

Bezzeg, amikor az RTL híradón az AIDS-ről van szó és vágóképnek beteszik a Blahán sétáló tömeget, na az cseppet sem aggályos...

Palánta 2007.10.30. 14:43:52

Mi alapján határozza meg a mozgó kamera, hogy az elötte lévő rendszám tábla az buszsávban áll-e vagy sem?

Fix telepítésnél nem volt gond, mert az fix hogy buszsáv mellett volt.

Pl a Veres Péter - Kerepesi úton befelé a buszsáv hol elfogy, hol lesz ismét...remélem érthető a problémám....

Monori Csaba · http://monorka 2007.10.30. 14:45:57

Az miért nem merül fel senkiben, hogy ahol 20-30 percenként megy el egy busz, ott csak a többi közlekedő szivatására van buszsáv. Lásd a fentebb említett Soroksári út. (az Erzsébet hídon egyébként jogos). Egyébként ha Szigethalomról nem kb: 40 perc lenne hévvel akkor.....

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 14:48:33

Monori Csaba · monorka 2007.10.30. 14:45:57

Ilyet itt nem érdemes felvetned, mert a SZABÁL az SZABÁL, és KÉSZ! :D

tygger 2007.10.30. 14:59:21

a 23as a soroksárin durván 10 percenként jár, de van piros is belőle. plusz a volánbuszok is arra járnak.

Bande 2007.10.30. 15:03:30

Mit mond a kresz a buszsávban való közlekedésről? Sorry, de bunkó vidéki vagyok így gyakorlatban még nem találkoztam buszsávval, ha igen, akkor meg elkerültem, mert, hogy tilos:-D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 15:09:02

Bande: De a vidéki kresz könyvben is benne van, nem? ;P

kopaszbmw-s 2007.10.30. 15:16:29

Nagy ügy! Majd leszedem hátulról is a rendszámot oszt kamerázhatnak. A tafipax se ér semmit, mert elöl már nincs rendszám.

Most komolyan! Ugyan ki fog fellépni a rendszám nélkül a buszsávban furikázó autósok ellen? Ismerek olyan autóst, akinek 4 (NÉGY) éve nincs elöl rendszáma, az első szélvédő mögött fekszik, hogy nem lássa a trafi. Még egyszer sem büntették meg... :(

Bande 2007.10.30. 15:19:32

Magas ladba volt..tudtam vki lecsapja:-) Nem olyan rég (de megis), 5 éve kaptam jogsit, és egyáltalán nem rémlik, hogy lett volna erre vonatkozó passzus:-) szal hogy is van ez a buszsávban való kölekedés mezei kocsival??

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 15:20:09

kopaszbmw-s: Aztán még sír a szája a sok hozzád hasonlónak, hogy miért mindig a bmw-seket veszik elő, mikor a köcsög autóvezetőkre terelődik a szó. Gratulálok.

Rocko- 2007.10.30. 15:26:33

lszrt se ér, ha nincs objektív felelősség.
"hölgyem/uram, ön a gépjárművével xy időpontbna a buszsávban haladt" - "ja, há' nem én vótam, nem tudom ki vót az!". szóval ugyanúgy kibújnak alóla, akárcsak a gyorshajtásnál.
így az alább opciók maradnak:
- vagy veszi a sofőrt is, nincs kecmec. majd ha befizette a büntetést, akkir beszélgessen az ombudsmannal.
- helyszíni bírság, de akkor meg minek ez az masina? a rendőr maga is látja, ha kinyitja a szemét.
- objektív felelősség.

tessék, lehet választani, kinek melyik tetszik.

kopaszbmw-s 2007.10.30. 15:40:34

SilentSound! Olvasd el még 1x, és keresd a finom iróniát!!! Tudod, a sorok közt....

Karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.10.30. 16:19:54

Persze kell ilyen digitális lófütyi meg mindenféle XXI. századi csoda újabb sok millióért, de határozott normális rendőr kellene valójában aki betartatja a szabályokat. Igen, ott dekkoljon a sarkon és nézzen ki a fejéből, dolgozzon hiszen ez a feladata. Nem tudom Ti hogy látjátok, de munkát végző rendőrt már nem nagyon látni az utcán. Megtörténik a szabálysértés az ember autóval vagy nélküle eltűnik, van egy térfigyelő kamera ez elég. Valamikor elkezdik keresni, aztán meg jogi huzavona... stb Hát ennyi, és itt vége is van.
Karesz
kareszka.extra.hu

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.30. 16:29:28

Szerintem úgy kell érteni, hogy videóznak és aki szabálytalanul használja a buszsávot, arról küldenek képet. Másként fasság lenne.

storyline :) 2007.10.30. 16:32:26

Szerintem tiltsuk be a tömegközlekedést. Romániában is jól elvannak közvilágítás, járdák meg tömegközlekedés nélkül. Egy rakás pénzt spórólna a költségvetés.

Zombi 2007.10.30. 16:33:45

A soroksárin én is szívtam már, amikor asszonyt vittem a baumaxba (dolgozni). Önkéntes jogkövetőként szépen araszoltam a középső sávban. Közben téptek el mellettem a terepjárók, suzukik és a szakadt 15 éves vectrák. Na amikor már látszott a Baumax, na akkor mondom irány a buszsáv, mert ugye onnan fordulok be. Hát nem úgy van az. Fél perc után kezdtem el számolni, hogy több mint 20 autó szart arra, hogy én az orromat belógatva indexelek. Csakhogy tudatosítsák velem, hogy nem úgy van átlag 70-el húztak el mellettem. Ez a buszsáv.

Zombi 2007.10.30. 16:35:50

Ja és mégvalami a buszsávról. Sok segghülye erőszakos állat ráhajt, de addig már nem jutnak el agyilag, hogy amikor a BUSZ lámpa kigyullad, akkor wazze menni kéne.

Prez (törölt) 2007.10.30. 16:49:37

'én azé' szedtem le a rendszámot előlről, mert nem volt hűtés. úúú, bazmeg, a hátsót meg elhagytam... Nem tudjuk _megoldani valahogyan_?' Amíg nálunk ez megy, mert a rendőr keveset kap, addig nincs értelme beszélni róla...

alibi borz árny (törölt) 2007.10.30. 16:53:39

Továbbá jelentősen javítaná a buszok tisztaságát, ha befelé, az utastérbe is figyelne egy-egy kamera.

Dodka 2007.10.30. 17:02:48

Nem tudom, van -e egyáltalán a BKV-nak videozgatni és ez alapján feljeletgetni. Ha van, nagyon örülök neki, mert akkor mindenkinek van, ergo én és szerelhetek ilyet a járgányba. Feljelentgethetem a BKV-t, a szabálytalan motorosokat, kerékpárosokat és gyalogosokat. Aztán máajd megnézem, mit tesz a rendőrség, ha nem leszek ezzel egyedül, hanem néhány ezer/százezer autóstársam teszi ezt, és napi pár millió feljelentést kell kezelniük...
Az minden esetre felháborító, hogy a buszsávok szaporodnak, miközben a BKV csak a veszteséget termeli. Ja, mi meg befizetünk évi pár ezer milliárd forintot a közlekedésért, és NEM KAPUNK ÉRTE SEMMIT!
A legjobb környezetvédelem az utak és parkolók építése - kevesebb dugóban püfögő autó!

bsp 2007.10.30. 17:13:57

Én ezt is bevezetném tavasztól: ha 'leesett' a rendszám, vegyük úgy, hogy ég az olajnyomás visszajelző. Lehet hívni a trélert. Vagy ha 'leesett' legyen kötelező bemutatni az új igényléséről szóló csekket x időn belül. Csak ötlet, de felháborító, hány buzeráns közlekedik rendszám nélkül (lehet, hogy ők szoktak gyorshajtani? -talán a sebességtől repül le?) Most jut eszembe! Plomba nem jó? A gázórán is bevált. Na jó, beteg vagyok:)

bsp 2007.10.30. 17:16:57

Plomba a rendszámtáblára? Úgy nem tudna leesni.:)

lápi lidérc 2007.10.30. 17:36:11

Rocko- 2007.10.30. 15:26:33
(A tervek szerint 2008.) Január 1-től a jármű tulajdonosát/üzembentartóját vonják felelősségre, ha ő vezetett, ha nem.

Mondjuk a buszokra szerelést én is hülyeségnek tartom, inkább fiksz kamerákat kellene felszereni, több helyre.
És büntetni a buszvezetőket is, ha nem a buszsávban közlekednek, mint pl. a piros 7-es olykor kilométereken át (mert azt meg ő nem tehetné meg a KRESZ szerint).
A KRESZ vonatkozzon mindenkire.

Mostly Harmless 2007.10.30. 17:39:15

nem buszsáv kell, hanem talpfás-zúzottköves villamossín. azt garantáltan nem használnák az autósok.

nickita 2007.10.30. 17:54:12

leszedtem a rendszámot, hogy ne tudjanak azonosítani. aztán kiszedtem a szélvédőt meg a többi ablakot, mer abba is bele volt gravírozva a renedszám. aztán megváltam a motortól, mert motorszám alapján is tudtak volna azonosítani. most a karosszéria kidobásán gondolkodom, mert azon van az alvázszám.

nevem 2007.10.30. 18:04:07

Bande:

Kresz 36. paragrafus

(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.

xy 2007.10.30. 18:05:06

kopaszbmw-s: a hátsót is leveszed? ok, majd megnézem egy igazoltatáskor a hátragyalogló rendőrnek mennyire ugrik fel a szemöldöke és mit fog beszólni rádión... :))

Dr Kangörény 2007.10.30. 18:07:20

Nem kell kamera. Rendőr kell, aki kiáll és megállítja a pofátlanul közlekedő autóst és dekkoltatja fél órán keresztül, a végén meg átadja a csekket. És ezt megteszi minden nap, akár 100 méterenként. Ahogyan végre megteszik ezt az M1 bevezető szakaszán, ahol a leállósávot használták eddig előszeretettel. A rendőr így kitermeli a saját bérét is és egy idő után mindenki leszokna az ilyen dolgokról.

X 2007.10.30. 18:24:15

azt hiszem eljön még az idő, amikor majd szlovák, német EU-s rendszámok helyett a leleményesebbje UKRÁN rendszámmal fog rohangálni.
kamera: az ellen nem véd. élhető város, jobb tömegközlekedés - alternatíva, tisztaság, sok P+R a város szélén, ÁLrokkantak kiszűrése stb stb.
ha mind megvan, utána baszogassák a rendes, normális embereket!

X 2007.10.30. 18:27:06

ukrán rendszám lesz egyre több... azon ugyanis nem behajtható semmi...

zsir 2007.10.30. 18:58:15

Technikailag nem tűnik jó ötletnek a kamerát a buszra rakni. Főleg nem napi 6-8 órákat rögzíteni és azokat gyűjteni, meg elemezni.

Jobb sorban 3-4 kamerát kitenni a buszsáv mellé/fölé rögzített kameradobozokba,
amelyekről persze nem látszik, hogy éppen van -e benne, vagy nincs. A kamerák
csak digitális állóképeket rögzítenének bizonyítéknak + időpont, helyszín stb.

Számítógépes rendszer olvasná le a rendszámot. Ha a sarok előtt és után is

leolvasná ugyanazt akor mentené a képeket és nyomtatná a büntetést.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 18:59:44

Ilyet nem is csinálhatna más, mint a BKV. Drága, viszont nem működik. Attól hy vesznek kb. tíz autóbuszra ilyen csilivili kamerát, semmi nem fog megváltozni, majd megint a lúzereket fogják baszogatni, illetve azokat sem.

Hogyan is áll ez a high-tech vállalat a pótdíj-behajtásokkal? Még ezeket sem tudják kezelni, pedig tényleg csak a leghülyébb emberek azok, akik személyivel aláírják, hogy jegy nélkül utaznak, oszt nem fizetik be.

A BKV-nek ezt a rendszerét egy elsőéves joghallgató ízekre szedi. Vö. a parkolótársaság, aki ellen úgy nyeretek pert, hogy az autót a rendszám, motorszám alvázszám azonosítja, ebből a tilosban parkoló autó fényképén csak a rendszám látszik. Pedig a parkolótársaságokat kiadták magánba, ott elvben nyereségorientáció volna.

lápi lidérc 2007.10.30. 19:02:17

Kangörény_ 2007.10.30. 18:07:20
Az alapelvet én is jónak tartom, csak ezt városban nem lehet megtenni, mert a szabályosn közlekedőkkel is ugyanannyira kibaszol, mint a szabálytalankodókkal meg a tömegközlekedőkkel, ugyanis nincs leállósáv, ahol az ilyeneket dekkoltatni lehetne.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 19:03:16

Ilyet nem is csinálhatna más, mint a BKV. Drága, viszont nem működik. Attól hy vesznek kb. tíz autóbuszra ilyen csilivili kamerát, semmi nem fog megváltozni, majd megint a lúzereket fogják baszogatni, illetve azokat sem.

Hogyan is áll ez a high-tech vállalat a pótdíj-behajtásokkal? Még ezeket sem tudják kezelni, pedig tényleg csak a leghülyébb emberek azok, akik személyivel aláírják, hogy jegy nélkül utaznak, oszt nem fizetik be.

A BKV-nek ezt a rendszerét egy elsőéves joghallgató ízekre szedi. Vö. a parkolótársaság, aki ellen úgy nyeretek pert, hogy az autót a rendszám, motorszám alvázszám azonosítja, ebből a tilosban parkoló autó fényképén csak a rendszám látszik. Pedig a parkolótársaságokat kiadták magánba, ott elvben nyereségorientáció volna.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:21:45

Kangörény_ 2007.10.30. 18:07:20

És akkor a rendőr okoz egy nagyobb dugót... Grat!

yeti 2007.10.30. 19:52:12

Kíváncsi vagyok, a nem villogó kékszirénásokat megbüntetik-e. Mert tudtommal ha nem villog, a rendőrre is vonatkozik a buszsáv használatának tilalma. És láttam már olyat, hogy fakabát villogót fel, ki a buszsávba, aztán 2 sarokkal arrébb vészvillogózik egy gyrosos előtt, bent meg pofatömés. Ugyanaz a rendszám volt!

ex-dr. vuk 2007.10.30. 19:54:30

@Dodka:

"A legjobb környezetvédelem az utak és parkolók építése - kevesebb dugóban püfögő autó!"

Ami persze marhasag, ha tobb ut es parkolo lenne, akkor azt ugyanennyivel tobb auto lepne el. Ezt mar valaki korabban kifejtette, es melysegesen egyetertek. Mertugye ha nincs dugo, akkor azok is eloszedik a kocsit akik eddig nem, tehat egy ido utan megint dugo lesz - az autosok annyi utat lepnek el, amennyi van, kesz.

Géza 2007.10.30. 20:10:17

Mondjam azt, hogy annyi nehezítés lesz a buszsávhasználaton, hogy ha látod a tükörben a buszt, a következő sarkon le kell majd kanyarodnod? :-)

hs 2007.10.30. 20:11:00

Minden reggel atmegyek az Erzsebet hidon budarol pestre, hogy lekanyarodjak. Elofordul, hogy mar budan a buszsavban megyek fel, es a vegen le is jovok jobbra a Marcius 15. terre. Mondhatjuk, hogy kanyarodasra felkeszules? 5 ev alatt egyszer sem buntettek meg emiatt. Viszont ha elmegyek odaig, ahol (mar Pesten) meg van szaggatva, akkor nagyon nehezen lehet csak besorolni (ugye ket savot kell legalabb jobbra menni a kanyarodashoz) Hol az igazsag?

Maci@Work · http://hungaricum.blog.hu 2007.10.30. 20:13:44

Nem azert, de egy magancegnek miota van joga rogziteni barmit is, es azt harmadik fel reszere kiadni? Ezzel az erovel kiallok en is a sarokra 1 kameraval, es lefotozgatom az autosokat, rendszamostul, mindnestul.
Ez szerintetek kosher?

hs 2007.10.30. 20:14:39

szaros forummotor megette a kommentem.
szoval az erzsebet hidon mennyi az egy sarok? en felmegyek budan, es lejovok jobbra, az egy sarok? meg sosem buntettek meg.. a kanyar utan viszont lehetne fix kamera a hid helyett..

Rocko- 2007.10.30. 20:16:04

Dodka 2007.10.30. 17:02:48
www.e-tanu.hu/etanu.html tessék, lehet nyugodtan használni. és nyugidtan feljelenthetsz bárkit, aki szabálytalan. mert ez a köz javát szolgálja, nem azt, h besúgó legyen mindenki.

lápi lidérc 2007.10.30. 17:36:11
abban az esetben érvényesül az objektív felelősség, ha nem tudják ki a sofőr. és nagyon helyes ez, ha csak nem fúrják meg ezt vhol.
azt viszont nem tudom, hol tiltja a KRESZ, h a busz csakis a buszsávban mehessen. logikus lenne ,de nem hiszem, h van rá törvényi szabályozás.

electronX 2007.10.30. 20:31:10

Sziasztok!
Szerintem nem a buszsávban _haladó_ emberekkel van a fő gond. Én, amikor egyszer írtam a bkv-nak, még a nyáron, akkor a buszsávban _dekkoló_ emberekről írtam, például. Akinek muszáj 7:30-kor szállítani az árut a 10:00-kor nyitó fotóboltba, de igazából mindegy is, hogy mikor. Akinek a barátnője számára muszáj a buszmegálló mellett lévő üzletbe úgy beugrani, hogy a kocsit félig a megállóban hagyja, hogy hiába MM, egy busz se fér be teljesen tolatás nélkül.
Avagy buszsávban _csak_ azért tilos autóval haladni, mert _feltartani_ tilos a priorizált járműveket. Nyilván ez egy betartathatatlan szabály (lásd a kereszteződésben keresztben állókat), ezért aztán teljes a tiltás.

Perillustris 2007.10.30. 20:31:55

Ez hulye otlet, tul bonyolult az ellenorzese. En is a fix, automata rendszerre szavazok, amiket rogton a keresztutca utan kell telepiteni, igy akit az "lekap", annak mehet a csekk. A zarovonal melle felfestett csiktol lehet auto a buszsavban. Elotte es utana nyugodtan mehet a buntetes.

Ember se kell hozza, az egeszet lehet automatizalni, a kepkeszitestol a csekk kikuldeseig.

nonok 2007.10.30. 20:33:13

Egyetértek Dodka 2007.10.30. 17:02:48
írásával. Egyrészt én sem hiszem,hogy a BKV-nak meg a sofőrjének lenne hatósági jogosítványa.Ha van,akkor bármelyik állampolgárnak van.Kíváncsi lennék,hogy az én videofelvételem alapján megbüntetnek egy szabálysértőt.Bizonyára nem,hiszen éppen pár napja merült fel kormányszinten,hogy mi volna ha lenne ilyen lehetősége a nem rendőr állampolgárnak.
Továbbá egy buszsofőr figyelme inkább az utasok biztonságára maradjon meg!Az elmúlt napok bizonyítják,hogy ráfér.A buszsofőr szállítsa biztonságosan az utasokat, a rendőr meg kapja el a szabálysértőket!Normális helyeken ez így működik.

TH 2007.10.30. 20:39:47

Perillustris 2007.10.30. 20:31:55
Kár, hogy a záróvonal mellé felfestett csíkokat sok helyen úgy festik fel, hogy ha én ott sorolnék ki, akkor az minimum középső sávból jobbra kanyarodás, amit eléggé tilt a KRESZ. De én pl. már pár hónapja el vagyok zárva a saját otthonomtól, ugyanis a házunk előtti parkoló felhajtója már egy buszsávból nyílik, és a buszsáv záróvonalja csak az előző kereszteződés előtt van megszaggatva. Ergó automatikusan mindenkit meg kéne bírságolni, aki hazatér. Az a baj, hogy nálunk a táblákat, felfestéseket kirakók/felfestők sokszor kurvára nincsenek tisztában a közlekedési szabályokkal (ld. pl. homar.blog.hu/2007/10/19/megallni_tilos_a_fizetos_parkoloban#more201168).

nevem 2007.10.30. 20:43:34

SZAÚDI rendszám a tuti :-)

Rocko: idéztem a jogszabályt, ott van, hogy a busznak muszáj a sávjában mennie.

Rocko- 2007.10.30. 20:56:45

Maci@Work · hungaricum.blog.hu 2007.10.30. 20:13:44
a BKV mióta magáncég?

nevem: vettem, igaz.

és ugye senki se gondolja komolyan, h a buszsofőr fogja majd a gombot nyomogatni? automatice rendszer lesz.

ppeterka 2007.10.30. 20:58:25

TH: pont ma reggel jutottam pont erre a megállapításra, amikor jobbra akartam kanyarodni egy megszokott helyen, és feltűnt, hogy ha ezt teljesen szabályosan kéne megcsinálni, akkor kb 5-tel lehetne max, annyit kéne tekerni a kormányon oda-vissza-oda... Úgyhogy marad a lendületből félig buszsávból kanyar... Arról nem is beszélve, hogy ha jön busz, akkor vagy iszonyat bevágok elé, vagy ledudálja a csomagtartómat a reggeli csúcs mögöttem, míg elmegy a busz...

TH 2007.10.30. 20:58:41

Rocko- 2007.10.30. 20:56:45
Jogilag egy részvénytársaság. A részvények tulajdonosa a fővárosi önkormányzat. A lényege a dolognak az volt, hogy a BKV nem hatóság, hogy vadászhasson a népekre. De ha meg is teheti, akkor is fura kicsit. Ettől függetlenül én támogatnám az ötletet, ha videókat készítene, a fotóknak semmi értelme.

TH 2007.10.30. 21:13:50

ppeterka 2007.10.30. 20:58:25
Mivel ebben az esetben mindenképpen szabályszegésre vagy kényszerítve, szerintem a helyes megoldás az, ha a biztonságosabbat választod, vagyis a szaggatás elott jóval korábban bemész a buszsávba. Én mindig így teszek, mert teljesen értelmetlen másokat és magamat is veszélybe sodorni pár elbaszottul felfestett vonal miatt.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 21:21:35

Egyébként a buszsáv-patkányság szempontjából az i-re a pontot azok teszik fel, akik a Szentendrei úton kifelé, a Raktár utcánál mennek, mert ott a busz lámpája előbb lesz zöld, hogy a 86-os be tudjon váltani 3 sávot 500 méteren, amire egyébként mérsékelt esélye lenne. A suttyók onnan gyorsulnak (a busz meg szopik miattuk, de ez a kisebbik baj), majd a kb 200 méterre lévő következő lámpánál, ami a busz gyorsulására van ugye kitalálva, megállnak, és aztán tőlük nem lehet menni tovább a Szentendrein, mert nem tudnak úgy gyorsulni, mint a hátulról lendületből jövők.

Egyébként egy ide tett fix kamera, nem akarok túlozni, de 2 percenként csinálna 10 e forintot, amíg meg nem szokják.

d 2007.10.30. 22:20:18

És a Kerepesi úton befele, a Népstadion és Keleti között? Kiraktak 5 lámpát az újonnan épülő hipermegagigapláza miatt, azóta nem lehet haladni. Kivéve a buszsávon... Ráadásul ott busz (troli) is elég ritkán jár. Pedig az volt eddig az egyik legjobban járható befele vezető főút.

Vagy ott a Fogarasi út vége. Oda is kiraktak (már elég régen) egy lámpát, ahol a buszt később pirosítják, teljesen értelmetlenül. Így nagyobb a dugó. A gyalogosoknak lehetne pl nyomogatós lámpa, a keresztutcából 10 percenként jön autó, teljesen felesleges ott megfogni a sort.

Ha kicsit végiggondolnák a lámpák szükségességét/hangolását, akkor sokkal kevésbé lenne aránytalan a dolog.

viktor134 2007.10.30. 22:54:03

Nyilván aki beszorul az fog szívni. Aki tud elrongyol a busz elől.

Mert ha le akarok kanyarodni, akkor előtte ki kell sorolnom, különben soha ki nem jövök, vagy pedig rohadt veszélyes.

A másik, amikor kikanyarodok egy alárendelt utcáról egy olyanra, ahol már csak a buszsáv szabad. Nem fognak onnan kiegndeni hosszú ideig sem.

En 2007.10.30. 23:10:03

Élhetőbb, szmogmentesebb várost akarok -> tömegközlekedésre hangsulyt fektetni -> több buszsáv kell -> gyorsabb-hatékonyabb tömegközlekedés-> egyre több ember használja a bkv-t mert hatékony és mert nem szopsz vele a dugoban -> kevesebben autoznak.
A BKV-nak már most is van joga kamerázni, és a Volvo buszokban a belso teret is figyelik, ez nagy felirattal ki van írva a buszon és látható a kamera.
A centrum kft is fényképezhet, ez csak szerződéskötésen mulik az onkormányzattal.
A fényképes azonosítás, és annak meghatározása hogy az auto szabályosan haladt e a buszsavban teljesen automatizálható mozgo jarmuveken is. Ezeknek az eszközöknek a beszerzése és üzemeltetése nagyságrendekkel kevesebb pénzt ígéynel mint a humán erőforrás, azaz a sarokra kiálló rendőrök.
Egyebkent tegnapelott néztem vegig, hogy az Árpád fejedelem útján, hogy a mentőautó sziérnázva araszol a sok buszsávban álló paraszt között.

Rocko- 2007.10.30. 23:31:01

TH 2007.10.30. 20:58:41
a cég szempontjából egyről beszélünk: nem magáncég.
és ugyanúgy bárki bejelentést tehet, ha szabálysértést lát. ugyan, ki hagyná, h kirabolják a lakását, ha tudja ki volt az elkövető?

Oscee 2007.10.30. 23:58:11

De régóta várok már erre...

TGV 2007.10.31. 00:01:43

nem kamera kell a buszokra, hanem egy nagy hoeke!

Név: 2007.10.31. 00:02:44

Csak ma két okost láttam, akik a belső sávból kanyarodtak le jobbra, ahelyett, hogy előtte kisoroltak volna a buszsávba. Attól félek, hogy ezután még több ilyen lesz.

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.10.31. 02:44:12

NEM KELL a kamerakép kiértékelésével pöcsölni, se extra számítógépes algoritmusokat kifejleszteni.

A megoldás egyszerű: record gombot a műszerfalra, pilótabácsi meg majd benyomja, ha kellően felbasszák az agyát. Persze úgy lenne full extrás a dolog, ha a cucc loopban venne állandóan, így a gombnyomás előtti egy-két percet is rögzíteni tudná.

GOD! 2007.10.31. 03:37:50

En: Hűdefrankón megmondtad az okosat! Noss remélem fel tudod fogni, amit most mondok:
1., Évek óta nem használok bkv-t, mert koszos, büdös, veszélyezteti a vagyonomat az ott található sok zsebtolvaj, veszélyezteti az egészségemet a bkv-t használó sok szipus, és veszélyeztetnek a figyelmetlen vezetők.
2., Azok, akik képesek a dugót létrehozni, mert nem hajlandóak egy átok térképet megnézni, és rájönni, h nem csak a körutak, a Kerepesi, a Váci, stb. utak léteznek, azok miatt vannak kaotikus közlekedési állapotok.
3., Szmogmentes környezetet akarsz? Akkor költözz ki Bp-ről! Hiszen micsoda környezetszennyezés az a széndioxid, amit a naponta fővárosunkban összegyűlő 3.5-4 millió ember kilélegez! (Még nem említettem meg az ipar, a fűtés, és az élet egyébb velejárói által termelt szennyezéseket!)
4., Építsenek Neked buszsávot, amennyit szeretnél, de akkor fizesd is ki! Te személy szerint! Mit gondolsz, kinek a pénzét lopja el a bkv erre a célra??? Csak nem az adófizető autósokét (már a tankolás puszta tényével is adót fizetünk!)???
5., Hatásos tömegközlekedést? A pillanatnyi jegyárak/bérletárak mellett ha csak a saját szórakozásomra használnám az autót, akkor is kocsival mennék, mivel egy alacsony fogyasztású dízellel eljárkálok nagyjából 3 hétig annyiból, amibe a bérlet kerül!
6., Próbáljál meg egyszer az életben minimum 60 kilónyi "csomaggal" (a havi nagybevásárlásunk súlya kb.!) tömegközlekedni, esetleg két gyerekkel a nyakadon!
7., (Ezt tartom a legbosszantóbbnak) Adok a két térdedbe egy-egy injekciót, amitől véletlenszerűen kimegy alólad a lábad. Ha ez megvan, akkor próbálj meg tömegközlekedni. (No, ez van velem...) Irtó vicces lessz leesni egy járműről!

Nem személyes ellentét van köztünk, csak pl. ha a villamost/metrót erőltetnéd, nem a buszsávot, akkor még egyet is tudnék Veled érteni, mert az nem ütné helyből a környezetvédelmet. Ha nem azt néznéd, hogy hogyan csorbítsad mások jogait, hogy Neked jobb legyen, akkor szintén meg tudnálak érteni.
Amiben egyet tudunk érteni, az csak annyi, h autómatikus legyen a fotózás, ne kézi, mert akkor azzal a buszsofőrök vissza fognak élni!

GOD! 2007.10.31. 03:50:47

Dark Future: Semmi gond! A pilótáid előbb-utóbb terroreszközzé tennék ezt is és rögzítéssel próbálnák megtorolni a vélt/valós sérelmeiket!

TGV: Az egyik kocsimba (kijelölt parkolóhelyen szabályosan parkolt, teljesen a padkánál) belement egy troli, persze betétlap hátrahagyása nélkül távozott. Az első ilyen hóekés - útcsinálós buszosban én csak egy klasszikus 7.62-es lövedéket hagynék hátra!

lápi lidérc 2007.10.31. 05:43:11

Rocko- 2007.10.30. 20:16:04
Hogy hol tiltja? Itt:
"Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
(36. § 8. cikkely, utolsó bekezdés)

yeti 2007.10.30. 19:52:12
Mit mond ez neked:
(36. § 8.bb) "külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt" (gépjármű)
Érted, nem használó, hanem felszerelt.

hs 2007.10.30. 20:14:39
Hát remélhetőleg eztán majd megbüntetnek. A kamerákat már felszerelték.

En 2007.10.30. 23:10:03
Te láthatóan hülye vagy. Csak döntéshozó pozícióba ne kerülj az életben.

lápi lidérc 2007.10.31. 05:46:20

Mellesleg lehet, hogy tényleg vizsgáztatni kéne az embereket 5-10 évente. Mert láthatóan sokan nincsenek tisztában a KRESZ-ben foglaltakkal. Ez engem mindig meglep.

És ezek nagy része autót vezet!

bcs 2007.10.31. 09:43:57

A buszsávokkal alapvető probléma, hogy a legtöbb helyen nincs végigvezetve, így pedig semmi értelme.(Fő utca,Lajos utca, stb)
Először talán kamerázás helyett megfelelő tervezésre, kivitelezésre kellene költeni a pénzt.Egy úgyis megszűnő (tehát értelmetlen )buszsáv csak az autósok idegrendszerét hergeli. Ha még büntetnek is benne akkor pláne.

Vladimir Harkonnen 2007.10.31. 18:39:35

Én lehet hogy perverz vagyok, de én inkább a körutakkal, sugárutakkal párhuzamos kis utcákat egyirányusítanám, kitiltanám a civileket belőlük, és rátenném a kerékpár + busz sávokat! A tömegközlekedőknek mindegy, ígyis-úgyis kell egy kicsit gyalogolni. Az átmenő forgalom és a kamionok, turistabuszok úgyis csak a nagyobb utakat ismerik. (nem beszélve pl. az Irínyi-Reáltanoda viszonylatban szopó turistabuszokról)
A bringások is távolabb kerülnének az autósoktól, az autósok is visszakaphatnának plusz egy sávot.
Na de ez csak fikció!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.31. 19:45:09

Szerintem a belvárosban az utcák nagyrésze már így is egyirányúsítva van, máshogy nem is lehetne, mert rendszerint mindenhol autók parkolnak és kettő el se férne egymás mellett... :)

GOD! 2007.10.31. 23:11:32

Nem azért, de jó dolog, h feljelentést tesznek ellenem a bkv-sok a rendvédelmi szerveknél. Én meg esetleg megvárom a bírságot, vagy élből 5000-ért kivetetem a sorból: Még mindíg olcsóbb, mint kifizetni 10 ezret. (Mondjuk én inkább a mentesítő határozatokat gyűjtöm :P )

Név: 2007.10.31. 23:55:01

Valadimir Harkonnen:

Zseniális ötlet, már csak a bringásokat kellene megkérdezni, hogy mit szólnak a jobbkezes kereszteződésekben állandóan lassító, majd újra gyorsító buszok füstjéhez. Az utasok is biztosan díjaznák a sok fékezgetést, a fogyasztásról nem is beszélve...

TH 2007.11.01. 01:40:53

Valadimir Harkonnen 2007.10.31. 18:39:35
Tényleg perverz lehetsz...Ekkora ökörséget már rég nem hallottam mindenesetre. Te egyébként sok körúttal, sugárúttal párhuzamos kétirányú utcát ismersz? Van néhány, de azért a belvárosban nincs sok...

Rocko- 2007.11.01. 10:34:49

az egy utcával odébb lévő sétáló utcaszerű bringás utcát én is támogatom. főbb úton meg menjen az autó.
a bringások válasza az volt, h persze, ők kerüljenek ám, meg hogy el akarjuk rakni őket szem elől és a többi.
hát ennyit erről, mindig megy a rinya, h nekik kerékpársáv kell, aztán amikor van, akkor sose használják.

Dodka 2007.11.01. 14:05:37

vuk_ 2007.10.30. 19:54:30
Szerintem nem marhaság, és úgy gondolom, alá is tudom támasztani. A gond ott van, hogy Te és a hozzád hasonlók abból az évi kb. 50 milliárdból indulnak ki, amit évente közútfejlesztésre költenek. Az autópályát nem sorolom ide, mert azért külön fizetni kell...
Számoljunk egy kicsit:
A számaim nem lesznek pontosak, mert nem volt idő utána járni, ki lehet javítani, ha nagyot tévedek:
Mondjuk, hogy ma kb. 3,5 millió autó rója az utakat. Fussanak ezek évente 10.000km-t, 10 literes átlagfogyival (mert régiek és dugóban állnak). Legyen egy liter üzemanyag adótartalma 200 forint (áfa, jövedéki adó, a MOL eltűrt extra haszna amit részben befizet adóban stb.). Ez 700 milliárd.
Évente eladnak mondjuk 200ezer személygépkocsit. Mondjuk az egy autóra eső befizetett adó legyen (áfa, regadó, egyebek) 1,5 milla. Az évi 300 milliárd.
Gépjárműadó: legyen átlagosan 20eFt/év. Az 70 milliárd.
Ha 20ekm-enként mindenki elmegy egy szervízre. Ez a fenti feltételekkel évi 1,75millió szervíz. Legyen egy szervíz költsége 25eFt. Ennek csak az áfája 9 milliárd, plusz eltart sok embert, és ebből fizetnek sok közterhet, de ez mellékes.
Parkolási díjak, csak a hasamra ütök, 6 milliárd.
Összesen 1.085milliárd forint, úgy hogy biztos egy csomó dolgot kihagytam és nem is pontos. De legyen "csupán" 1.000 milliárd.
Fordítsuk ennek a NEGYEDÉT közútfejlesztésre 10 éven át, Budapest kapjon mondjuk arányosan 20%-ot, ez 500 milliárd forint. Na, most nézzük meg, milyen forgalom biztosítható ebből az összegből!
Vegyük most a másik NEGYEDÉT, évi 250 milliárdot, és fordítsuk környezetvédelemre. Véleményem szerint ebből kármentesíthető minden személygépjármű közlekedésből fakadó környezetvédelmi ártalom.
A harmadik negyedet kapja a tömegközlekedés - ez a támogatásokat figyelembe véve egy metróvonalra elég - évente. Vagyis belátható időn belül megszüntethető a felszíni tömegközlekedés - az autósok pénzéből.
A negyedik negyed fordítható társadami szolidaritás céljaira (nyugdíj, egészségügy, oktatás) - és meg lehet köszönni az autósoknak.
A baj, hogy ma a befizetéseink 95%-a eltűnik a "rendszerben" - és egyesek ezt tartják természetesnek. Akkor valóban én vagyok a marha...

Dodka 2007.11.01. 14:10:32

Rocko- 2007.10.30. 20:16:04
Az e-tanu egy remek lehetőség arra, hogy a balesetek körülményeit tisztázni lehessen. Általános használatáról azonban nekem az 1984 jutna eszembe...

Rocko- 2007.11.01. 16:07:10

hát sajnálom, ez a helyzet. esetleg lehet megelőzni: nem kell buszsávban járni. :)
(akinek nem inge...)

Vladimir Harkonnen 2007.11.01. 19:38:14

Név:
Ki mondta hogy jobbkezesnek kell lenniük?
Amúgy ez csak részletkérdés!

Re-Peet 2007.11.02. 11:24:20

hs 2007.10.30. 20:14:39

Biztos, hogy nem büntethetnek meg, mert ha a budai oldalon ott hajtasz fel a buszsávra, ahol a terelővonal megengedi, és a Márc 15. téren lehajtasz, akkor te "bekanyarodásra felkészülést" végzel, és az első adandó alkalommal lehajtasz a buszsávról. A KRESZ nem írja elő, hány méterrel kezdheted meg a kanyarodásra való felkészülést, te csak lehajtasz az első lehetséges alkalommal. ERGO semmilyen szabály ellen nem vétesz...

ex-dr. vuk 2007.11.02. 12:17:43

3-400 metert menni a buszsavban meg veletlenul sem tekintheto szimpla jobbra kanyarodasra felkeszulesnek. A torveny eleg keplekenyen fogalmaz ugyan, de nincs az a birosag amelyik ne itelne meg a szabalysertest.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.02. 14:35:21

Én egy jobb megoldást tudok.

1.) Ha rendőrt valaki meg akarja vesztegetni, akkor utána minden büntetés mellett a megvesztegetésnél felajánlott összeg 2*esét fizeti a rendőrnek, ha az feljelenti.

Ergo: nem fogsz zsebbe fizetni. Rendőrnek nem éri meg.

2. Valóban kell több aktív rendőr, de a fenti rendszer és jó fizetés esetén lenne elég...

3. Valóban meg lehet oldani, hogy a rendőr feltartson fél órára. Hogy 5 percenként bírságolva több pénz jönne be? Semmi baj. Egyszerre foglalkozik 6 emberrel, mindegyik vár fél órát, de minden 5 percre jut egy bírság.

4. Ha valakit rendszám nélkül fotóznak, akkor képet azonnal ki kell rakni, azonnal körözést kell kiadni, és meg kell fogni. Ilyenkor a tétel automatikus 300.000 Ft.

5. Amikor valaki gyalogossal szemben szabálytalankodik, azt veszélyezteti, akkor 300.000 Ft az induló összeg, de lehet az ügyből közlekedési bűncselekmény amiből akár letöltendő is jöhet.

GOD! 2007.11.03. 04:23:21

TheElf 2007.11.02. 14:35:21

Nagyon bölcs dolgokat írsz le, de van némi bökkenő:
1. Elvileg a megvesztegetés tényét bizonyítani is tudni kell, ellenkező esetben bárki hivatkozhat arra, h a forgalmiban tartja a pénzét; egy állítás, egy tagadás, nem történt semmi :( Mellesleg most is járna a rendőrnek a kenőpénz duplája-háromszorosa. (Nem tudom pontosan, de benne volt a hírekben)
2. Na azért ne sajnáld a rendőröket! Unokabátyám jövő áprilisban éri el a nyugdíjhoz szükséges szolgálati időt, és még nincs 40 éves! A fizetéshez kapcsolódnak olyan extra juttatások (közalkalmazotti hitel, ruhapénz, családalapítási hozzájárulás, lakáshoz jutási hozzájárulás, kedvezményes lakásbérlet, 13. és 14. havi fizetés, stb) ami messze nem elhanyagolható.
De mindenképpen meg kéne őket becsülni, nem egy kalap alá venni az összeset!
3. Sima mezei szabálysértés az, ha nem állok meg a rendőrnek. Ahoz, h ezt rád tudják verni, üldözniük kell, és elkapni. Ha már beálltam a parkolóhelyemre vagy ha nincs értékelhető videófelvétel, akkor süthetik.
4. Ha rendszám nélkül fotóznak, akkor azt könnyen kidumálom, mert először tök könnyű. utánna kirakom, két jó széles gyorskötözővel a kerethez rögzítve, amelyikből mindkettő számba vagy betűbe takar bele. Ezt fotózhatják fesztül, egy kezdő ügyvéd is pillanatok alatt érvényteleníti "a rendszám nem egyértelműen azonosítható" dumával. (Kérdezz rá egy ügyvédnél, sajnos ez van!) Sajnos ebben az országban egy rendszám nélküli egyedi autó megtalálására sincsen semmi esély sem, hát még egy tucatautónál!
5. Gyalogosokról meg ne beszáljünk, csak akkor, ha rákényszerítik őket a szabályos közlekedésre! Amíg beugrik eléd féktávon belül, inkább odavágod az autódat vmihez, csak h ne legyen baja az embernek, erre hálából elmenekül, addíg nem kell őket védeni... (Ez egy barátommal történt, meg a 6 napos kocsijával)

Viccet félretéve: Hiába írtál nagyon bölcs dolgokat le, ha egyszer az egész onnan indulna, h nincsenek meg azok a kiskapuk/lehetőségek, amiket leírtam. Addíg, amíg a fejekben nem tudunk rendet tenni, addíg oszthatjuk itt az eszet napszámban :(((

Re-Peet 2007.11.03. 12:05:47

"3-400 metert menni a buszsavban meg veletlenul sem tekintheto szimpla jobbra kanyarodasra felkeszulesnek. A torveny eleg keplekenyen fogalmaz ugyan, de nincs az a birosag amelyik ne itelne meg a szabalysertest."
... de nekem ennyi távolság ill. több is kell az Erzsébet-hídon. Az, hogy ki-mit tekint az meg nincs a KRESZben belefoglalva... a szabál az szabál... főleg, ha én már a hídrahajtáskor kiteszem jobbra az indexet, hogy a következő lehajtási lehetőségnél jobbra lehúzok a BUSZsávból..
A rendőr meg aki kekeckedik... jelentsen fel :)

Re-Peet 2007.11.03. 12:15:32

És persze van más cikk is ami ebben a témában íródott:
Totalcar 2007. márc.
"Apró, de az általában elég hitványul kitáblázott, felfestett fővárosi közlekedésben gyakran alkalmazható trükk: a buszsáv is létezik. Persze nem szabad tartósan gurulni benne, tilos is, meg etikátlan is, de ha tudjuk, hogy jobbra akarunk fordulni, a "bekanyarodásra felkészülés" idejére használhatjuk. És vannak helyek (a fővárosban az Alkotás utcáról a Lánchíd felé kanyarodva, a Rákóczi úton számos helyen például), ahol ez a felkészülés korábbi jobbra kanyarodási lehetőség híján sok száz métert is jelenthet, ami a reggeli-esti dugóban jól jöhet."

Re-Peet 2007.11.03. 12:38:00

És végül íme egy rendőrörnagy nyilatkozata:
"A KRESZ szerint a buszsávokat csak a buszok és a trolik használhatják, illetve taxik és kerékpárosok akkor, ha ezzel nem akadályozzák a tömegközlekedési járművek forgalmát. Autósok csak kanyarodás előtt használhatják a buszsávot, vagyis ha nem kanyarodnak be a legközelebbi mellékutcába, szabálysértést követnek el - mondta az [origo]-nak a BRFK munkatársa, Fröhlich Károly rendőr őrnagy."

Darren 2007.11.06. 18:39:05

Sajnos van, hogy pofátlanul használom a buszsávot. Ilyen pl. a Szépvölgyi út. Pofátlanul le szoktam rongyolni a Kolosi térig. De egészen egyszerűen nem bírom kivárni azokat a rohadt nagy sorokat. De máshol nem szoktam használni haladási céllal a sávot. (motorral igen)

TH 2007.11.07. 00:08:40

Darren 2007.11.06. 18:39:05
Egész megható, hogy csak ott szabálytalankodsz. Szerencse, hogy nincs sok követőd, mert akkor remekül állhatna a dugó a buszsávban is. Hát ezért tilos ott menni. De egyébként megértelek, néha nekem is nehéz...

Rocko- 2007.11.07. 13:10:40

Darren én úgy hallottam, h kamionosok meg csak haladási céllal mennek át a motorosokon. egyszerűen nem bírják kivárni a rohadt nagy sorokat.

Re-Peet 2007.11.08. 08:54:08

"3 lehetőséget el tetszett szalasztani, nem lehetet volna ennyi ideig..." és utána bevágnak egy Erzsébet-hídi snittet ... hát ott pont nincs még az első lehajtási lehetőség sem... az a szomorú, hogy sokszor a TV2 riportjában is van egy ellentmondás...
"Kollégáinkkal taxiba kuporodunk" .. persze annak is a csomagtartójába, és a KRESZ szerint ez marha szabályos.. :)

crix 2007.11.18. 19:52:32

cimborám nemrégiben Londonban járt, ahol is ilyesmi feliratot látott:
"Üdvözöljük a buszsávban 3000 font"