Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mire tanít meg 4 autóbaleset?

2007.11.08. 11:19 :: SilentSound

Úgy néz ki, Darren nagyon belejött az írásművészetbe, mert a tegnapi után most egy egészen más hangvételű, egészen más témáról írt nekünk. Tanulságos.
Négy komoly autóbalesetem volt.

Friss jogosítványos voltam, nagyon vagány, enyém volt a világ. Nem volt otthon Édesanyám, csak a III-as Golf-ja, annak papírjai és a slusszkulcs. Frissjogsis tizenéves tud vezetni részegen is, nem tudtátok? Nemcsak Raikkönen! A tizenévesek közül akárki! Én is! Ezért aztán autóval elmentem haverjaimmal iszogatni. Nem csekély mennyiségű alkoholt sikerült betermelnem (egyébként nem bírom a piát). Ó, hát én hazavezetek így is! Sőt, nem is akárhogy! Dózsa György út, Damjanich utca sarkától a Reitter Ferenc utca és Rokolya utca sarkáig két perc alatt! Nosza! Véralkoholszint-önvizsgálat: megfelelő, vezetőképes (még egy kicsit tudtam magamról, tehát nem voltam részeg ám). Hajnali kettő, kocsiba be. Nem emlékszem, mennyivel mehettem, szerintem betartottam a megengedett 120 km/h sebességet. Hopsz! Elbambultam! Az aluljáró vége felé vagyok, itt a Vágány utca, nekem itt be kell fordulnom! Valószínűleg beveszi a III-as Golf a derékszögű kanyart 80-nal (elvileg fékeztem egy picit). Hát, megpróbáltuk, nem jött össze. Placcs a HIETE kőfalának. Az autót szó szerint levágták rólam, gyakorlatilag karcolásokkal megúsztam a kocsi kétdimenzióssá aprítását. Jogosítvány ugrik, és voltak még egyéb retorziók is. De megúsztam. 1 év jogsi nélkül. De még élek.

Megtanultam alkoholmentesen közlekedni.

Már saját verda, Skodri 120, még tízenéves vagyok, de már az utolsó évét taposom. Húsvét, locsolkodás, bennem nulla alkohol. Tényleg. Nagykáta és Jászberény közötti szakasz. Körülbelül nyolcvanas tempót diktálok. Egy másodperc alatt a szembesávból elém ugrik egy BMW előzési céllal. Nagyon közel volt. Rémlik, mintha a Skodát az árokba akartam volna kormányozni elkerülvén a frontális ütközést; de nem sikerült: a BMW elkapta a kocsim bal elejét. Végülis így is az árokban kötöttem ki. A biztonsági öv felső zsanérja kiszakadt, én lefejeltem a kormányt. Kinéztem az autóból, megpróbáltam összeszedni magam. A BMW-s ott áll az árok mellett, koordinációs problémákkal küszködve. Borízű hangon, alkoholgőztől feszült fejjel megszólal: "Hoppá...". Vérző fejjel és enyhe agyrázkodással kiszálltam a roncsból. Tényleg hoppá, ezt is megúsztam. Kocsi roncs, és nekem nincs nagyobb bajom.

Megtanultam, hogy bármilyen nyugodtan vezetek, nem mindig kerülhetem el a balesetet.

W123 300D ződséges Mercivel robogok keresztül-kasul az országon. Aznap már az 1200. kilométer tájékán járhattam, intéztem a dolgaimat, baromira elfáradtam. Alig vannak az M7-esen. Arra eszmélek fel, hogy dobogást hallok és érzek bal oldalt. Felnézek: a belső sávban vagyok, a kilométeróra valami irgalmatlan sebességet mutat (már nem emlékszem, mennyit), a bal kerekek pedig a belső fűsávon gurul. Ijedtemben és ébredtemben nagy fék, kormányt pedig eltekertem jobbra; nem elmozdítottam: tekertem. Autó megbillen, megcsúszik, leállósáv melletti árok felé sodródik; az árok megdob, és sokat, nem tudom, mennyit bukfencezünk. Az autópálya kellős közepén kötök ki. És akkor, abban a pillanatban se közel, se távol nem volt mellettem autó. Ez volt az autóstársaim szerencséje. Egy karcolás sem volt rajtam.

Megtanultam, hogy fáradtan soha többé nem ülök volán mögé.



II-es Golfom volt. Nagyon szerettem, nagyon vigyáztam rá. Azon a nyáron kapott egy teljes fényezést. Abban az évben időjárási viszontagságok miatt a tűzijátékot áttették augusztus 31-ére. Este kilenckor indulunk haza párommal Csepelről. Nagyon nagy a dugó. Kvassay Jenő úton vagyunk, belső sáv áll (a kereszteződés miatt állnak, mert balra akarnak fordulni a benzinkútnál), külső sáv normális tempóban halad. Szabályosan, körülbelül ötvennel haladok e kétszer két sávos úton a külső sávban. Elérek a kereszteződéshez, ahová a belső sávosok kanyarodni kívántak. A sor legelején egy teherautó állt, ezért az én sávom az alárendelt útnak balról teljesen beláthatatlan volt. Balról iszonyat sebességgel egy kétütemű Wartburg rongyol át előttem. Iszonyatos nagy fékezés részemről, a négy kerék valószínűleg blokkolt. Elkerültem az ütközést. De mögötte a Wartburg-os haverja, egy Lada 2107. Azt viszont már telibe kaptam. Semmit sem tudtam csinálni, a B oszlopába csapódtam be. A Lada hátsó ülésén ülő hölgy megütötte a fejét, de a többi résztvevőnek nem lett semmi baja. Valami nagyon szerencsétlen módon történt az ütközés, mert a Golfot három hónap alatt tudta a karosszériás újra összerakni. Több elem szó szerint "elszakadt". Egy hónapig élvezhettem az újrafényezett autómat, ezután már csak decemberben.

Megtanultam defenzíven közlekedni, továbbá azt, hogy néha jobb, ha lemondok az elsőbbségemről akkor is, ha egyértelműen az az enyém. Ha figyelembe vettem volna, hogy a belső sáv állt, akkor - akár attól is félve, hogy valaki kivág elém onnan - lassabban hajtok. Úgy 30-40 km/h sebességgel.

Közel négyszázezer kilométeren át vezettem járműveket (személyautót, kisteherautót, továbbá motorozok is). Én már nem fenyegetőzök (na jó, csak ritkán, na, de tényleg) az utakon, előzékenyen segítem a többi járművezetőt. Természetesen történnek dolgok az utakon, amik nagyon felbosszantanak engem is, én is dudálok néha, mutogatok néha, és nagyon-nagyon néha kiszállok az autóból veszekedni. De - főleg ez utóbbi esetben - ehhez nagyon komoly incidensnek kell történnie. Én sem vagyok tökéletes sofőr, legfeljebb tapasztalt, és tudom, hogy én is csinálok hülyeségeket; általában véletlenül.

De azt hiszem, nem kell négy nagyobb autóbalesetet elszenvedni ahhoz, hogy az ember megtanulja ezt. Olcsóbb is lehetett volna a tanulópénz.

94 komment

Címkék: video biztonság közlekedés alkohol autó baleset veszélyes részeg autópálya gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

krtek2 2007.11.08. 11:40:12

Nagyon lassan tanulsz... Erre nem lennék én büszke.

hiszem 2007.11.08. 11:43:12

Soha nem adtam volna vissza a jogsidat az első eset után.

humm 2007.11.08. 11:43:22

Ez mar valami... De miert kell osszetorni ket autot azert, hogy legyen annyi eszed, hogy se reszegen, se faradtan ne ulj volan moge?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 11:54:18

krtek2: Szerintem nem azért írta ezt meg, mert olyan marha büszke rá...

humm 2007.11.08. 11:57:37

Na, nekem van egy 11 honapos autom.

Augusztusban nekimentek oldalrol, nem ismertek el az amugy egyertelmu felelosseget, rendort hivtam, tart a vizsgalat. Oktober 7-en nem adtak meg a jobbkezet, 40-el belerongyoltam az L200 oldalaba. Nem ismeri el az amugy egyertelmu felelosseget. Rendort hivtam, tart a vizsgalat. Immaron 1 honapja nem tudom hasznalni a 11 honapos automat, mert totalkaros lett. A ket ugyon meg csak uldogelnek. En meg uldogelek vagy alldogalok a buszon reggelente, es egy dolgot tanultam az elmult 4 honapbol. Ha meg egyszer valaki kart okoz nekem, addig szoritom a torkat, mig a felelosseget el nem ismeri. A budos ku..a anyjat az itthoni burokracianak, hogy sajat hibamon kivul ilyen helyzetbe kerulok.

krtek2 2007.11.08. 11:59:24

Valójában arra lehet büszke, hogy felvállalja a hibáit, és arra próbál másokat is ösztönözni, hogy tanuljanak belőle.
Legmélyebb tiszteletem neki, de hát az indulat tört ki belőlem. Amúgy egyetértek a második hozzászólóval.

Wannabe motoros 2007.11.08. 12:08:11

"adtak meg a jobbkezet, 40-el belerongyoltam az L200 oldalaba"

Ilyet hogy lehet? Ha neki jobbos, akkor a masik iranybol neked is az, nem? Akkor meg hogy mehettel be a keresztezodesbe ennyivel?

humm 2007.11.08. 12:10:38

Wannabe motoros:

Ugy, hogy a baleset helyszinen nekem jobb kezre nincsenek hazak, zavaro tenyezok, csak egy bekotout a semmibe. Azt folyamatosan haladva is latod, hogy onnan jonnek-e, vagy nem.

Wannabe motoros 2007.11.08. 12:19:09

OK, de teged is latnak?
Mert azert a masik is ugy megy bele a keresztezodesbe, hogy belekalkulalja, hogy nem kiloval jon az, aki jon. Mert igy ugye nullara kellene fekezni minden masodik keresztezodesben...

De persze, ok, el tudok kepzelni olyat szitut, ahol belefer az emlitett sebesseg.

inkognito · http://www.index.hu 2007.11.08. 12:19:18

Talán úgy ment 40-nel, hogy belátható volt a kereszteződés.

Amúgy tegye a szívére a kezét mindenki és valljon aki fiatalon szerzett jogsit: soha egy percet nem vezetett ittasan. Nem sokan lehetnek...

Én vezettem, nem lett semmi baj. Tudom mindenki ezt mondja, de tényleg ura voltam az autónak. Persze ez nem mentség semmire. De ha a középső sávban akartam menni, tudtam ott menni cikkcakk nélkül. Y fordulást meg tudtam csinálni centizve is.

Viszont fáradtan történt már nagyobb baj is. Éjszaka jöttem haza vidékről M3-ason. Üres a pálya, elbóbiskoltam egy kicsit. Mire feleszméltem már a kocsi a belső sáv és a szalagkorlát közötti műanyag oszlopokat dönti ki, majd megpördül a kocsi 120-szal. Nem mentem neki se a szalagkorlátnak, se az árokba nem csúsztam ki. Szembe a forgalommal álltam meg a két sáv közepén. Az autó nem indult be. Gyorsan kipattantam és kitoltam a kocsit a leállósávba. Nem lett semmi baj. Pedig olyan közel volt a halál, hogy a jobboldali tükör valszeg hozzért pördülés közben a szalagkorláthoz, mert bevolt fordulva, de még nem is tört össze.

Aznap velem volt az őrangyalom. Így most már legyen bármely napszak, auótpályának csak két redbullal vágok neki..

kob2 2007.11.08. 12:22:23

Azért a piásan és a fáradtan vezetést nem a saját károdon kellett volna megtanulni. Az ilyet el is szokták mondani mielőtt a kezedbe adják a jogsit.

Lui_78 2007.11.08. 12:23:53

Üdv Harcosok!
Véleményem szerint, az ittas vezetésű balesettől eltekintve, ezek a szituációk bárkivel előfordulhatnak. Egyszerűen arról van szó, hogy az ember néha nem megfelelően ismeri a határait, képességeit. Ilyenkor van aki megússza egy nagyobb fékezéssel és ijedtséggel, van akinek nincs szerencséje és csattan. Az ittas vezetés sima ügy, de a többi erősen olyan szitu, amibe mindenki belekeveredhet, szal csak óvatosan a megjegyzésekkel.

humm 2007.11.08. 12:28:07

Wannabe motoros:

Neki ahhoz majdnem allora kellett volna fekeznie, hogy biztonsaggal ellenorizhesse, jon-e valami. De nem is lassitott, elmondta a baleset utan ijedten, hogy hazszamot keresett, es nem vette eszre a keresztezodest sem. Aztan telefonalt parat, es kitalalta, hogy megsem ismeri el, gondolom megijedt, mert a parom 8 napon tulit szerzett, es igy mar buncselekmeny. Szoval igy tortent.

mxplanet 2007.11.08. 12:33:57

nekem csak a menekülés miatt vették el, nem a 3 ezrelék miatt :D:D

GOD! 2007.11.08. 12:36:15

Hát, örülj, h élsz!
Engem Édesapám az első akció után tuti megpróbált volna agyonütni (Mondjuk az is fix, h nem jött volna össze neki), majd kifizettette volna a kocsit.
Én megállok mozogni, ha fáradt vagyok. Ez kb. életet menthet.
Azt, h szarnak az elsőbbségre, már megxoktam.

Mellesleg tényleg nem kaptad volna vissza a jogsidat, ha rajtam múlik.

Wannabe motoros 2007.11.08. 12:37:27

humm: OK, ertem, a konkret esetben 100%-osan a masik fel volt a hibas.

De altalanossagban szerintem nem jo omen nagy sebesseggel belemenni egy egyenranguba, pont ezek miatt. Erre utaltam volna a kommentemben. Persze nyilvan minden eset egyedi, nem jo altalanositani.

Sajnos egy ismerosommel is megtortent kb ugyan ez par honapja, de szerencsere nem lett belole szemelyi serules (csak totalkar).
Remelem, nalatok sem lett nagyon komoly baj.

Rocko- 2007.11.08. 13:13:06

Kvassay-benzinkút kereszteződés érdekes. én egyszer soroksári felől mentem Swifttel, amikor egy teher úgy döntött, h neki akkor szabad, és a benzinkút felől kikanyarodik balra. én satu, duda, kiüvöltöm a torkomat, h talán még se kéne. ő meg röhögve integet.

rognork 2007.11.08. 13:14:56

nem fikázni kell, hanem tanulni...

krtek2 2007.11.08. 13:17:42

inkognito: vallok, én 18 évesen szereztem jogsit, és még soha nem vezettem ittasan. És ezután sem fogok soha.
Pedig fiatalkoromban ittunk, hánytunk, belefeküdtünk rendesen. :)

humm 2007.11.08. 13:24:28

Wannabe motoros:

koszi, hal istennek semmi komoly medencecsont-, kulcscsont zuzodas, meg egy farkcsonttores. Bar ezek mind inkabb az ov kovetkezmenyei. Nalam jol vizsgazott a Swift2 torestesztbol.. Viszont a kovetkezo Fabia lesz. Meg masfel het, es atvehetem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 13:30:47

humm: Örülök, hogy nem lett semmi komoly baj, köszi a töréstesztet is, remélem, hogy a sajátomon nem kell tapasztalnom, inkább elhiszem, hogy jó. :)))

inkognito · http://www.index.hu 2007.11.08. 13:51:17

Egyszer meg utasként utaztam a barátom mellett, házibuliból hazafele (ő nem ivott semmit, egyszerűen csak figyelmetlenül vezet) én meg kókadt voltam, mert ittam.

Köki lakótelepről akartunk menni a xy útra, ami Kőbánya felől a Sibrik Miklós úti felüljáró folytatása az Üllői út felé. Kis utcából haver körültekintés és lassítás nélkül ki a keresztútra, és egy Megane jött a felüljáróról kb. 80 km/h-val és fékezés nélkül elkapta a B oszlopot és mindkét autó kirepült a járdára (mi még egy kicsit a ház oldalába is). A kezemben lévő fejhallgató az ütközés után a vezetőoldali tükör maradványain lógott kint.

Na az volt igazán a törésteszt. Bár mindkét autó totálkár lett, a haveromnak csak az arcát vágta szét a berobbant ablakszilánkok én meg több helyen szenvedtem zúzodásokat. Megane-ba mindenki bekötve meg légzsák is volt. Mi egy Escortba ültünk.

Manyizga (törölt) 2007.11.08. 14:23:36

Az a baj, hogy a karosszéria - óhatatlanul is - hamis biztonságérzetet ad. Az ilyen balesetek után meg még nagyobbat, hiába hangoztatják a résztvevők, hogy "óvatosabb leszek, szerencsém volt, stb.".
Úgyhogy én egy ilyen baleset okozóját, mondjuk egy éven át KÖTELEZNÉM arra, hogy motorkerékpárral/kerékpárral közlekedjen. Akkor megtanulna félni ismét. És jobban vigyázna a maga és mások épségére.
Ha túléli az egy évet, akkor már autóval is. :)

FlybyWire 2007.11.08. 14:24:15

Hát ezek eléggé alap szabályok, amikhet tényleg tök fölösleges volt ennyi kocsit összetörni.
Nem tudom miért, de én sohasem ittam vezetéskor, a defenzív vezetést még édesapám verte belém, elég sikeresen (ha kocsisor jön szembe velem kanyar mögül, inkább picit visszaveszek, amíg meg nem bizonyosodom, hogy mindegyik észrevett, tehát nem fog kielőzni). Olyan meg nálam, hogy fáradtság/elalvás úgy tűnik, nincs: lenyomtam már a Budapest-Párizs(on túl még 80 km-el) együltőben éjjel, és nem aludtam el. Koffein legyen az embernél, ennyi :)

Ja és még valami: a defenzív vezetést a leggyorsabban egy saját, 0 km-es vadonatúj kocsi megvétele tanítja meg azonnal :) az enyém 10 napos, és huhúú de figyelek :)) na persze bejáratos is.

F.

Dövan 2007.11.08. 14:31:47

Mióta a redbullt feltalálták nincs olyan, hogy fáradt vezetés.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 14:33:17

Viszont könnyen közel lehet előidézni infarktusközeli állapotot helyette. :D

Charlie Drop 2007.11.08. 14:34:54

inkognito · www.index.hu 2007.11.08. 12:19:18

én felteszem, meg minden, soha egy buznyák korty alkohol után nem ültem be autóba, vagy iszok, vagy vezetek... kész nincspárdőz. Azt nem mondom, hogy hullafáradtan nem ültem autóba, de ahogy érzem, hogy jajj itt vmi van, akkor minimum letekerem az ablakot, de van mikor megállok... (más kérdés, sosem mondtam, hogy nem volt balesetem és még lehet is)

FlybyWire 2007.11.08. 14:38:54

Ez nem a reklám helye, de a Budapest-Párizsi 1600 km-es etapon vagy 8-szor kaptam "szááárnyakaaat". Mégse állt le/robbant fel a szívem :)

F.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 14:40:17

Ficere: De akkor te nem is autóztál, hanem repültél! ;))

Charlie Drop 2007.11.08. 14:42:39

Ficere 2007.11.08. 14:38:54

pisilni azért megálltál?
Nekem pl nem használ a vörös bika... hjah, amióta egyszer betiltották és újra lehet kapni nem olyan, mint rég... konkrétan egy hosszú és fáradtságos hétvége után hazafelé megittam egyet és utána 2 órát aludtam, szerencsére vonattal voltam s nem én vezettem :D

ppeterka 2007.11.08. 14:44:00

A kasztni tényleg biztonságérzetet ad... Én (a tanulókocsit leszámítva, abban úgysem tanul meg senki se vezetni - mondom én, pedig szerintem nekem kifejezetten jó oktatóm volt) Trabin tanultam, utána sokáig Maruti volt alattam. Egyik jobb, mint a másik biztonság szempontjából... És mostanában, mikor az előző kettőhöz képest tömör acélból faragottnak ható Thaliával közlekedek, be-be villan, hogy "most félnék, ha nem ebben a kocsiban ülnék a volán mögött"... (megjegyzem a Thalia a legjobb kocsi amit vezettem , noha 626-os 2.0 szívó dízel Mazda volt az oktatókocsi)

A motorozás a Trabizástól nincs is olyan messze, sőt, sebességélményre még tán izmosabb is... A Trabiban 40-50 körül megjön a "tempósan haladunk" érzés, motoron ez még csak a "nem tötymörgünk annyira" érzés. (350-es Jawán, 400-as Kawasakin tesztelve)

Én egyszer csattantam, a jó kis Marutival, hülye helyzet volt, a sor állt előttem, de nem láttam az előttem haladó nagy fekete terepjárótól... Az belelépett a gázba, beugrott egy likba a jobb sávban (index? az meg minek?), előttem meg ott állt a fehér Suzuki... Hát az a két pillanat volt életem legrémesebb félórája, amíg tehetetlenül csúsztam a Suzuki felé - nekem már nem volt lyuk sehol, nem tudtam semerre menni, csak fék izomból...

Persze ha épp nem érzelmi mélyponton vagyok, ráadásul fellépéshez cuccolásra készülve zsongó fejjel közlekedek, akkor bevillant volna a kis "dynomen" lámpa a fejemben, ami egyébként sokszor volt már hasznomra, és észrevettem volna, hogy a fekete kocsi mire készül...

Mondtam már, hogy mindenkinek ajánlom "A defenzív vezetés képekben" c. könyvtárban, antikváriumban fellelhető, 1976-os kiadású könyvet? Nekem bejött, már sokkal előbb forgattam, mint egyáltalán a jogsi közelébe kerültem. És minden nap alkalmazok jópár praktikát belőle, amikor csak volán mögé ülök... Kell is, ilyen "morál" mellett... Sajnálom, hogy nem kötelező anyag a KRESZ vizsgán!

Night 2007.11.08. 14:49:53

Mikor tanulom már meg, hogy a netes fórumokat az emberek 99,9%-a kizárólag fikázásra használja..?

Itt van ez az őszinte, önbevállalós poszt végre, amiből ha valakinek nincs tanulnivalója, mert annyira szerencsés, legalább a gesztust értékelhetné.
Erre mit csináltok..?
Genyóztok.

Hihetetlen, komolyan.

Inkább akármit olvasok, mint hogy benneteket.

Az internetes társadalom sajnos egyre színbunkóbb.
Mindenki kibaszott okos, tökéletes és egyáltalán.
Akit meg kritizál - mert az a valaki véletlen őszinte volt, amire a kritizáló SOHA nem képes nagy nyilvánosság előtt - az ugye a legalja, természetesen, az elképzelhetetlen fertő.
Hát baszki.

Rohadt kevés kivételt találok, és lassan már kedvem sincs keresni.
Hányok tőletek, komolyan...:-)

mindenjót.

(Ne is kommentálj, majd úgy két hét múlva nézek be ide ismét, ha véletlenül épp érdekelnek az újabb köcsögösködések, mert annyira unatkozom. Addig nemigen.)

Charlie Drop 2007.11.08. 14:54:16

Night 2007.11.08. 14:49:53

örülök, hogy abba az 1 tizedbe tartozok, spec nem fikáztam, bevállalta kész, ami elmúlt az elmúlt, akár tetszik, akár nem...

Darren 2007.11.08. 14:54:36

Megmondom őszintén, hogy erre a post-omra nem ilyen reakciókat vártam. Azt hiszem, az ittas vezetésemnél durvább esetek is előfordulnak, mint például az M1-M7 közös szakaszán zajlott autóverseny, akiknek a résztvevői még fel is háborodtak azon, hogy senki sem állt meg segíteni nekik! Én szerencsére "csak" magamban és az autóban okoztam kárt, senki másnak. De azt tudom, hogy baromi rosszul tettem, hogy játszottam a hülyegyereket, és szerintem nagyobb hibát követ el a rendszer azzal, hogy jogosítványt bárki szerezhet, továbbá hogy az alsó korhatár 17 év. Nem vagyok biztos benne, hogy ilyen idősen van bárkinek is megfelelő önkontrollja ahhoz, hogy a forgalomban részt vegyen.

De persze, a BMW-s jogosítványát senki se akarta közületek elvenni, mi? Aki konkrétan széttrancsírozta a verdámat, és majdnem én is benne maradtam, mint egy koporsóban.

Meg senki se vezetett közületek még fáradtan, igaz? Nem volt még annyi bokros teendője senkinek sem, hogy hullafáradtan vezetnie kelljen?

Nem azért írtam le az eseteket, mert baromi büszke vagyok rájuk, hanem azért, mert az okos ember más kárán tanul (én nem voltam elég okos akkor), és reméltem, hogy ha én ezt leírom, legalább az olvasók közül (akik többen vannak, mint a csak kommentezők) magába száll az, akinek ez bizony inge. Nekem már nem az, de mint látjátok, volt, amikor rám is vonatkozott. Én sajnos csak a saját baromságaimból tanultam.

Dövan 2007.11.08. 15:03:50

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.11.08. 14:33:17

Óóó, indultam én már du. 2kor haza Mo.ra Odessából. Ráadásul majd egész úton esett az eső. Redbull nélkül nem ment volna. Másnap reggel 8kor voltam a Balatonnál. Igaz, majd egy litert megittam a nedűből.

morcilla 2007.11.08. 15:06:48

@ Darren

nyugodtan add át tapasztalataidat környezetednek továbbra is, ha csak eggyel több figyelmes ember lesz az utakon, már megérte.

Darren 2007.11.08. 15:07:56

Írta Ficere, hogy az apja beleverte a defenzív vezetést. Tehát ezek szerint valaki kellett neked is, hogy beleverje a fejedbe, mert magadtól lehet, hogy te sem tapasztalod. Itt megjegyzem, hogy nekem azonban már nem volt apám, aki ezt megtegye.

Egyébként úgy gondolom az élet minden területére értve, hogy valamiről tudni nem ugyanaz, mint tapasztalni. Ha nem tapasztalsz, nem ismered meg a korlátaidat. Csak sajnos van, akinek több tapasztalat szükséges ahhoz, hogy tisztában legyen a dolgokkal - jelen esetben például én. De a hozzászólók közül viszont biztos, hogy én leszek az egyik, akit a rendőr sosem fog ittas vezetésen kapni az életben, illetve engem fel lehet lelni az egyik pihenőben az autópálya mellett, amint épp tornagyakorlatokat végzek, hogy kiűzzem a fáradtságot egy kicsit.

Darren 2007.11.08. 15:09:24

morcilla:

Meg fogom tenni. :-))) Köszi.

Zébé 2007.11.08. 15:12:34

Inkognito: Még egy jelentkező (én), aki sosem vezetett piálás után (18 éve van jogsim).

Fáradtságra a redbull nagyon nem jó válasz. Egyfelől azért, mert nem is biztos, hogy mindekit "felébreszt". Engem pl. nem. Másfelől viszont azért -és ez a komolyabb ok-, mert ugyan nem alszol el, de más jellemzők nem változnak, tehát a mozgáskoordinációd nem javul, a reakció-időd sem. Márpedig a fáradtságnál veszélyesebb, ha az vagy, de nem úgy érzed.
Sokkal többet ér egy megállás és negyedóra alvás. Nem több, nem kevesebb. Ez az az idő, ami alatt lehet már annyit aludni, ami ér is valamit, viszont nem elég hosszú ahhoz, hogy felébredve ne kelljen hosszabb ideig "boot-olni".

Rocko- 2007.11.08. 15:17:28

hát az energiaital esetenként jól jön szerintem, ellenben nem jó az minden ellen. a fáradtság elérkezéséhez az időtartamot kitolja (de hülyén fogalmaztam meg, remélem érthető), ellenben hamarabb átbuksz, nem csak be-bealszol, hanem rögtön el. melyik a jobb eset, hmm?

seymourglass 2007.11.08. 15:20:45

És te most azt hiszed, hogy nagyon okosat írtál, nagyon tapasztalt vagy, és a sok hülye hadd tanuljon tőled?

A Harmadik Oldal 2007.11.08. 15:22:05

Én is a saját hibáimból kellett tanuljak.
20-on alul voltam még,jogsi sehol,de már robogót vettem a simson helyett.
Főúton nyargalásztam hazafelé valami tyuktol,fülemben zene,fejemen bukó.VWbogár mellett mentem épp,amikor eszébejut,hogy neki itt el kell kanyarodnia balra.
Kormányt elrántja épp amikor mellé értem és csatt.
Robi szarrá,bogár bal eleje szarrá.
Nekem a bukó szétnyilt a fejemen,egy betondarab segitsége miatt,de felálltam.
Orromból,pofámból,kezemből és a jobb térdemből dőlt a vér,de egy csontom sem tört el.
Első gondolatom,"ez komoly volt"
második "Csak rendőrt ne"
Én buktam mindent,robit,bogár javítását,de megusztam.

másik
még mindig jogsi nélkül,de egy céges autót is üzemeltető munkahelyem volt már.
Naná hogy a kulcsa megpattant hétvégére,hisz villantani kell a tyukoknak.
A kollégával elvittük,elmentünk egy koncertre,de azt az alkohol mennyiséget nehezen viseltük sokáig.
Indulás haza,a cimborám fel sem tudott állni,én még épphogy.
Betettem a jobb oldalra és elindultam.
Egy rendőrautó hajtott mögöttünk,elkezdett verni a szivem mint a picsa,megálltam.Gondoltam nekem itt,most végem.
Begurult mellénk a fakabi és megkérdi"valami baj van?"
Mondom nincs,csak keressük az Egér utat
aszongya"EZ AZ"
és kész,tovább is ment,szerencsére
azóta ugy döntöttem,hogy nem vezetek részegen,nem vezetek jogsi nélkül(még mindig nincs)

Darren 2007.11.08. 15:23:58

seymourglass:

Konkrétan azt gondolom, hogy okosat írtam. És talán nemcsak a hülye tanul belőle. Vagy lehet, hogy pont a hülye nem fog.

SzigMa 2007.11.08. 15:31:48

Italból még egy centiliter után sem ülnék volán mögé, mert bár valószínű, hogy haza tudnám vinni a kocsit, de pontosan tudom, hogy már a legkevesebb alkoholtól is megváltoznak a reflexeim és az öntudatom (a félreértések elkerülése végett: nagyon sokat tudok elfogyasztani anélkül, hogy részeg lennék, de már egy pohár bornak is érzem a hatását). Erre pedig nem építem a biztonságomat.

A 'fáradtan nem vezetünk szlogent' viszont már annó megtanultam a saját bőrömön, amikor csak taunltam a vezetést. Az egy jó lecke, mert akkor még nem rutinból megy a dolog, hanem figyelni kell. Ha aludtam előző este, simán lement az óra, ha későn feküdtem le, egész idő alatt rángatott a kocsi, nem vettem észre a táblát stb. Akkor megfogadtam, hogy nem hagyom majd, hogy a rutin vigye helyettem a kocsit, mert fáradtan elnézem még az álló kamiont is.

majom 2007.11.08. 15:33:46

inkognito: te azt csak ugy hiszed h ura voltál az autónak! az h megcsinálod az y-t, vagy nem mész cikkcakkban, az ne jelent semmit. részegen a mozgáskoordináció és a reakcióidő romlik rohamosan. tehát az csak a szerencsének köszönhető h nem lett baj, és nem neked!
én egyszer ültem be két sör után az autóba, és meglepett h mennyire lelassultam - holott két sört asztal mellett ülve meg sem érzek. azóta soha semennyit nem iszok ha vezetek. nincs se kifogás, se belemagyarázás, se kivétel. sőt, számolgatás sincs h vajon mennyi idő alatt megy ki belőlem 1 sör, mert tudom h attól h józannak érzem magam, még nem biztos h tényleg az vagyok.

Ozorák Istvan · http://istvan 2007.11.08. 15:39:32

Emberek.
Az olvasott és egyre jobb töréstesztek tényleg nagyon hamis biztonságérzetet sugallnak. Autós életem első 27 évét olyan kocsikban futottam le, hogy egyáltalán nem számítottam arra, hogy az autó fog megvédeni (Skoda, Trabi, Pf126, Suzuki). És 32 év alatt nem volt személyi sérüléssel járó, vagy totálkár közeli ütközésem. Sem okozóként, sem "vétlen" résztvevőként. Meggyőződésem, hogy azért nem, mert nem arra számítok, hogy majd a kasztni megvéd. Egyébként - szerintem - nincs vétlen résztvevője egyik balesetnek sem. Csak okozó és egy másik autóvezető, aki nem tett meg eleget a baleset elkerüléséért.

TL 2007.11.08. 15:44:13

>"adtak meg a jobbkezet, 40-el belerongyoltam >az L200 oldalaba" >Ilyet hogy lehet? Ha neki jobbos, akkor a >masik iranybol neked is az, nem? Akkor meg >hogy mehettel be a keresztezodesbe ennyivel? Mondjuk úgy ,hogy mind2 utca egyirányú....

Darren 2007.11.08. 15:47:12

Ozorák István:

Ezzel azért nem teljesen értek egyet. Egy friss példa a Váci úti szuperautóversenyzős esetről, amikor beleszállt a kanyarodó autóba.

humm 2007.11.08. 15:51:10

Ozorák Istvan:

"másik autóvezető, aki nem tett meg eleget a baleset elkerüléséért."

aha. ezek alapjan szerinted minden baleset elkerulheto, igaz? Megneztelek volna az en helyzetemben, mit csinalsz.. Mar amikor a gyanujat ereztem, hogy ki fognak jonni elem, tapostam a feket. kb 20cm feknyomom volt, olyan hirtelen tortent. Ugyhogy ne okoskodj plz.

Valaki 2007.11.08. 15:59:59

Nekem kedvenc jobbkezes elmenyeim az esztergomi gazdasagos aruhaz parkolojabol vannak. Van kb 3 szelesebb ut, es az azokhoz becsatlakozo keskenyebbek. Tabla sehol, az emberek 99.9%-a hiszi, hogy a szelesebb uton mindig elsöbbsege van...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 16:06:25

Ez nem csak az esztergominál van így. És valóban, mivel se tábla, se szintkülönbség a két út között nincs, ezért az biza jobbkéz. Óvatos is szoktam lenni olyankor. A madarasteszkónál is érdekes a helyzet, mert ott tábla asszem nincsen szintén, viszont vastag vonallal le van festve az aszfalt, mint ahogy a kanyarodó főútnál szokás...

vanek 2007.11.08. 16:29:05

Re: Darren 14:54

"De azt tudom, hogy baromi rosszul tettem, hogy játszottam a hülyegyereket, és szerintem nagyobb hibát követ el a rendszer azzal, hogy jogosítványt bárki szerezhet, továbbá hogy az alsó korhatár 17 év. Nem vagyok biztos benne, hogy ilyen idősen van bárkinek is megfelelő önkontrollja ahhoz, hogy a forgalomban részt vegyen."

A rendszer sokkal hibásabb abban, hogy
1. az oktatás nem azt jelenti, hogy megtanítanak vezetni, hanem azt, hogy felkészítenek a vizsgára. Van némi különbség...
2. Sok országban 20 év alattiak csak bizonyos korlátokkal vezethetnek (pl. nem vezethetnek éjszaka; nem szállíthatnak fiatalkorú utasokat; az anyósülésen egy tapasztalt vezetőnek kell ülnie, stb.) Lehet, hogy itthon is be kellene ezt vezetni?

Darren 2007.11.08. 17:04:06

vanek:

Az 1. pontot nem úgy értettem, hogy megtanítják az embert vezetni, hanem úgy, hogy nagyon sok 17 éves úgy érzi, hogy övé a világ, és mennyire faszán tud vezetni, mert apu megengedte már neki, hogy a garázsból ki- meg beálljon.

A 2. pont meg szerintem nem hülyeség, de autós honlapokon már sokat tárgyalták ezt a témát.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 17:15:10

Szerintem sem alapvetően korfüggő az értelem, intelligencia, viselkedés. Sokkal inkább a környezet határozza meg, haverok, család, iskola/munkahely. Ha a saját magam példáját nézzük, akkor rám simán lehet azt mondani, hogy tizenévesen sokkal komolyabb, merevebb, tartózkodóbb, óvatosabb voltam, és azóta lettem kevéssé görcsös, meg lazább. Persze azért nem lazultam hülyegyerek szintig. :) Remélem. :D

geppuskalab 2007.11.08. 17:35:18

Alkohollal kapcsolatban ne feledjünk egy fontos szempontot! Amellett, h kicsit iszol és nem érzel problémát, sokat iszol, de többet biza tuti nem,stb..
Nem csak azért nem iszom SOHA alkoholt vezetés előtt, mert nagypapa ezt tanította apukának, ő meg nekem...még garázsba beállás előtt sem(!) kortyolok, és nem azért, mert félek, h leverem a tükröt. Hanem: keresztezem a járdát és sötétben, tolatás közben, lépésben...de átgurulok egy kisgyereken?! (v csak felökköm, de kétlem, h bukósisakban sétál, a föld meg ugye...) Mit szólna a helyszínelő? Mit mondanék a szüleinek??? Mit mondanék magamnak?! A büdös életben nem tudnék többet kocsiba ülni.
Az úton ez fokozottan igaz, lehet, h \"csak\" könnyű sérülést okoz valaki. De marhára nem lesz mindegy, h ezt józanul avagy ittasan tette és nem csak a büntetési tételek különbsége miatt! Akinek egy csepp lelkiismerete is van, annak nem kell folytatnom..

GOD! 2007.11.08. 19:06:55

Hát ha már őszinte tényfeltárósdit játszunk, akkor elmondanám, h én hogyan tanultam meg vezetni, miután meglett a jogsim:
Elvihettem az autót egyedül az egyik haveromhoz, aki 2 mellékutcával lejjebb lakott, egy elég kis forgalmú részen. Bárhová máshová csak Édesapám jelenlétében mehettem.
Mindíg azt tanította nekem apám, hogy autóból vesz másikat, ha nem holnap, akkor jövőre, vagy még később, de emberből nem tud másikat venni, úgyhogy az autóért nem kár, de senkinek ne legyen semmi baja.
Azután vezethettem 19 évesen önállóan, hogy kihoztam karcolás nélkül a kocsit egy olyan szituból, ahol szabályosan láttam, hogy miként gyűrődnek össze a kocsik. Öten ültünk benne, senkinek nem lett baja az ilyedtségen kívül. A szitut okozó sofőrnek meg azért nem, mert apám teli tüdőből üvöltött a fülembe, hogy nehogy megálljak, mert ismert annyira, hogy puszta kézzel megöltem volna azt a köcsög német gyökeret. (Mellesleg az ilyen veszélyes szituk után ha magam vagyok, röhögök; ha ülnek mellettem, akkor közel van a veréshez a másik sofőr.)
Nem azért nem vezetek, ha iszok, mert a törvény ezt mondja, hanem azért mert én nem érzem biztonságosnak. Azt vallom, h attól, h egyenesen tudok járni, fél lábon tudok állni (meg ilyen baromságok) 1-2 liter whiskey után, még nem tudok vezetni. Vagy egyszerűbben: Nem kell hibáznom ahoz, h más baromságának én igyam meg a levét.
Törtem már össze kocsit nem egyet, de érdekes módon nem bízok abban, h a kasztni fog megvédeni.
Amikor nem vagyok elégedett egyik autóm teljesítményével, akkor a tuningolás mindíg azzal kezdődik nálam, h a fékrendszert nagyobbra, jobbra cserélem. Ezután jönnek a számítások, h mit érdemes kihozni az adott autóból.

Nem tudom, talán volt értelme leírnom...

Jani 2007.11.08. 20:05:08

Habár jogsim csak pár éve van, és napi rendszereséggel 2 éve vezetek, de a büdös életbe eszembe nem jutott, hogy akár egy csepp alkohol elfogyasztása után nekiálljak jaszkarizni...és nem azért mert elcsíp a rendőr, hanem ha történik vmi bazmeg, akkor nem mondhatom, hogy én mindent megtettem annak elkerülése érdekében (mi lett volna, ha nem gurul le az utolsó 5 sör...)
Mindenkit elítélek, aki ittasan vezet - mondhatja, hogy ő bírja a piát, de - ahogy előttem már vki leírta - nem az a lényeg, hogy egyenesen tudsz menni, hanem hogy teljes mértékben, legjobb tudásod szerint tudjad kezelni a járművet, illetve az adott forgalmi helyzetet... nem mellékesen szabhatod, hogy egyenes állsz mint a cövek, miközben a rendőr a szádba dugja a szondát, majd körömollóval kockázza fel a jogsidat...vagy tiszta tekintettel nézed végig, ahogy beköszönsz az előtted haladó csomijába, mert a csökkent reakcióidődnek hála elnézted a féktávot.

És én se adtam volna vissza Darrennek a jogsit az első eset után, de van egy olyan érzésem, hogy egy életre megtanulta: a közút nem játszótér...

_Anand 2007.11.08. 20:42:17

Hát, izgi téma...
Csatlakozom az előttem szóló nemivós bandához. Szeretem a jó bort, nyáron szívesen kortyolok söröcskét, de hogy pitykésen volánt ragadjak, az tökéletesen ki van csukva. Egyetlen kortyot sem vagyok hajlandó inni, ha én vagyok a sofőr. Eddig sem tettem soha, és inkább a haverokkal röhögök, ha kinevetnek érte, mint üljek a kórházban valaki ágyánál, akit én küldtem oda, (vagy a sitkón), de a családomat sem szeretném ilyen helyzetbe hozni. Mi a párommal szerencsére mindketten nagyon szeretünk vezetni, és felváltva vagyunk sofőrök, ha ivós helyre megyünk. Értsd jól: ha én iszom, ő vezet és fordítva.
Nem adnék jogsit bárkinek, szerintem nem lenne hülyeség valamiféle személyiségteszt. Tudom, emberi jogok meg minden, de nézzetek szét az úton, nem kell sokáig várni, hogy olyan vezetőt láthass, akitől legszívesebben ott helyben elvennéd és miszlikbe aprítanád a jogsiját...
Hát, nehéz dolog. Aki elveszíti valakijét egy meggondolatlanul spiccesen/fáradtan/vagányul volán mögé ülő miatt, biztos nem elnéző.
Darren! Köszi. Az igazi ember ott kezdődik, hogy vállalom, és kijavítom a hibámat.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.11.08. 21:45:15

Darrennek én is igazat adok! Elismeri, hogy hiábzott és ez nagyon nagy szó!

Apám áprilisban ütött el egy szarvast normál országúton, 80-as tempónál, este, sötétben, kis mértékben fáradtan. Csak a szerencsén múlott, hogy nem lettem félárva.

Ő még akkor sem ül autóba, ha csak egy sört ivott és a barátnőjétől megy haza a szomszéd utcába. Inkább beáll az udvarába és hazasétál. Ezt teljes mértékben megértem és örülök is neki.

geppuskalab 2007.11.08. 23:34:15

Nagy örömmel olvastam az utóbbi hozzászólásokat!
Csak azt kellene kitalálnunk, hogy ezek a vélemények miként jutnak el azokhoz, akik azt hiszik, hogy Game Over után van bónusz live update...mert ők nem hiszem, hogy gyakori látogatók errefelé:-)
Annál inkább itt, amerre lakom: kinézek az ablakomon, 50m-re van egy söröző. Még az ablakom vonalában is parkolnak, aztán csikorogva indulnak el éjféltájt. Félek, nem sokan tartanak közülük alkoholfrei kísérőt...
Darren írásáért egyébként köszönet! Tipikus esetek, mondjuk az meglepett, h mindegyik képes volt egyazon emberrel megtörténni. Nem irigylem, de szerencsére még nem volt késő megváltoznia..nekünk meg pár percet gondolkodni.

Jani 2007.11.09. 00:23:37

Véleményem szerint, az esetek 90%-ban, ha valaki karcolás nélkül kiszáll egy csúnya csinn után, az terminátornak fogja képzelni magát...és ennek megfelelően fog bemenni a kanyarba - de nem biztos, hogy ki is jön. Volt egy ismerősöm, aki egyszer beborította a kocsiját az árokba elég csúnyán...az anyósülésen pedig ott ült a barátnőm...sejthető mennyire kedveltem a fickót...a szerencse az volt, hogy bár nem voltak bekötve (erre asszonyt azóta rászoktattam), karcolás nélkül megúszták. Azóta már jópár autót tett gallyra az arc, de mindig két lábon távozott a helyszínről. Na ő az, aki sohasem tanul sajnos, és az ő esetében valószínűleg a jogosítvány végleges elkobzása sem segítene...

GOD! 2007.11.09. 00:25:19

geppuskalab 2007.11.08. 23:34:15

Szerintem 1xű: Minél többen minél többet tépik erről a szájukat, annál nagyobb az esély, h eljut valakihez, aki ez alapján megfontoltabb lesz.
Nem lesz ebből soha világmegváltás, de nem is az a cél, viszont legalább megpróbáljuk.

Jani 2007.11.09. 00:25:46

Pontosítok: a fiatal ficsúrok 90%-a, akik előadják a janit az utakon.

geppuskalab 2007.11.09. 01:16:37

hát, én a fiatal ficsúr kategóriába tartozom, de épp a 10%-ba, remélem egyszer a többséggel lehetek, de úgy, h nem én változom meg. :-)
Pedig imádok (gyorsan is) vezetni, nade. Pl. Hungaroring, jujjj, az aztán élmény! 1éves jogsival alkalmam nyílt vezetni Astra Kupás autót. Áldom a szerencsém, (mivel az én autómból hiányzik az ABS is, más egyéb menetstabilizáló meg pláne), és sokat jelentett kezdőként, hogy a jobb1-ből profi látott el jótanácsokkal. Vizes úton az én 155-ös tappancsaimmal elég könnyen el lehet korcsolyázni!!(+ 75paci, és 840kg, 2perc45 a Ringen /EGYszer kimentem, megérezni az autót/) KVÍZ: aki kitalálja az autó típusát, nyereményként örülhet:-))
Visszatérve az utakra, azt gondolom, királykodni nem ott kell, és nem is érdemes, + persze nem is szabad. Ráadásul kifizetődő is a nyugalom, mert egy megkímélt kocsi 10évesen is kocsi / vagy legalább normálisabb áron átruházható:-)
Közben eszembe jutott egy eléggé építő jellegű ötlet: Mozgassunk meg minden fórumot, hogy nyílt hét keretében lehessen (kelljen!) látogatni a vezetéstechnikai pályákat, így tél előtt talán életeket lehetne megmenteni vele. Csak ingyen nem adnak semmit, szponzorok kellenének, akik állják a beugrót. Mert amíg 1Ft-ba is kerül, a legtöbben köszönik szépen, nem kérnek egy ilyen tréningből. Pedig élménynek sem utolsó.
Mit gondoltok erről?

Jani 2007.11.09. 08:33:51

Én is fiatal ficsúr vagyok, azonban odafigyelek, mit csinálok. Volt egy apró koccanásom, azóta nem centizgetek senki segge mögött. Én egy lökhárító árán megtanultam, hogy ne szórakozzak, mert hiába vagyok huszas éveim elején, és hiába gyorsak a reflexeim, a fizika az fizika, ha adott sebességgel mész, adott távolság kell, hogy megállj. Ennyi. Jó ki is lehet kerülni, de az én helyzetemben lett volna opció gyanánt 2 gyalogos a járdán, vagy egy Transit oldala...inkább az előttem levő Octavia lökösét választottam - ezúton is, utólag is elnézést kérek...

Géppuskaláb:

Jó ötlet, de nem fog semmin változtatni sajnos, ugyanígy bele fognak szarni az emberek a dolgokba.

BTW, egész véletlenül nem egy Ford Escortod van?

Yumi 2007.11.09. 08:57:30

Sziasztok!

Még nem olvastam el az összes kommentet, csak a redbullhoz szeretnék hozzászólni: tavalyelőtt, Zsolna, Nightwish koncert, odaúton kutyagázolás (elénk ugrott egy kanyar után, ahol ugyebár direkte lassan mentünk mert az egész út összevissza kanyargott) Itt kiszállás gazdikutatás, miegyéb. Koncertre fáradtan és erősen megkésve érkezés, szerencsére csak előzenekar ment le addigra.
Utána kitaláltuk, hogy mivel a társaságból én vagyok a másik, aki jogsival is rendelkezem és szoktam is vezetni, hazafelé én is vezetek egy darabon, szegény cimbora úgyis eléggé megviselt, fáradt, kutyaügy, miegyéb...
Szóval redbullra fel! A többiek szerint a sztori \"legaranyosabb\" része, hogy még töprengtem is, hogy vajh egyben igyam meg? Akkor, vagy közvetlenül az előtt, hogy átveszem a vezetést? Végül megittam. Aztán öt perccel később úgy aludtam, mint a bunda. Akkor tértem magamhoz rövid időre, amikor haláli ködben bolyongván átszáguldottunk egy fekvőrendőrön.

Szóval a redbull nem mindig garantálja a sikert :)

pammy 2007.11.09. 10:00:29

jajj ez jójáték :) beszállhatok? 155-ös tappancs és 840 kg? ez valami városi mini lesz..
renault twingo? :D

Zébé 2007.11.09. 10:08:47

Ozorák úr marhaságot ír. Már amennyiben nem úgy gondolja, hogy a közúti baleset megelőzésének módja az, hogy nem megyünk ki a közútra.
Volt egy eset, mentünk szépen libasorban, kettővel előttem német barom úgy gondolta, hogy ő itt most bekanyarodik, satu, mögötte mi is. Meg is álltam, jó fél méterre az előttem lévő mögött. Ugyanez a mutatvány a mögöttem jövő furgonnak nem sikerült. Volt neki egy autószállító pótkocsija is, amin -mint később kiderült- a négy félkből csak egy működött, de ez szinte mindegy volt. AKi átélt már ilyet, tudja, milyen, amikor van rá kb. fél másodperced, hogy felkészülj, amit látsz a tükörből, miszerint ez neked fog jönni. Szóval, a furgon beletolt az előttem lévőbe, kocsink eleje és hátulja is szépen összetört, javítható volt. Senkinek semmi baja nem lett, hozzáteszem. Ozorák urat kérdezném, mi lett volna részemről a baleset elkerüléséhez szükséges tevékenység.

geppuskalab 2007.11.09. 10:32:21

:-) pammy, gratulálok, a válaszod helyes! (Twingo1.2 16V)
Nyereményed sok-sok ingyen mosoly, + persze 1tank benzin, saját költségedre:-)))
Mindenkinek szép, biztonságos napot!

Valaki 2007.11.09. 11:01:57

Arra reagalva, hogy ha mar 1 ember tanul ezekböl megerte: Nem tartom magam veszelyes soförnek, reszegen soha nem vezettem, 7 eve van jogsim, es napi 100-150km-t vezetek. Viszont azt vettem eszre magamon, hogy egy ideje a sebesseghataraim kitolodtak. Most mar hetek ota auto nelkül vagyok (külföldön) es nemreg talaltam ra erre a blogra. Sokat olvastam mostanaban, es ugy erzem felnyitotta a szemem, hogy allj! Ezek utan en mar biztosan ovatosabb leszek, szoval 1 ember mar megvan...:)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:55:58

geppuskalab 2007.11.09. 10:32:21

OFF
Nagyvonalú ajánlat... grat!
Bocsi a beszólásért, csak túl sokat szerencsejátékozom, és olyan furcsának találtam ezt a "nyereményt" ,hogy nem tudtam szó nélkül elmenni mellette.
ON

_Anand 2007.11.09. 22:31:34

Valaki! :)
sőt: :D

geppuskalab 2007.11.12. 15:10:03

sport swiftes:

értelemszerűen poén volt, hogy kicsit pozitívabb legyen a hangulat:-)
amúgy semmi gond:-) esetleg, ha van olyan dolog, amit nyereményként felajánlanál, szívesen írok hozzá vmi jópofa kérdést. többiek is örömmel fogadnák Ciao

Kata 2007.11.12. 17:01:02

Gyerekkoromban, kismotorjogsi megszerzése után minden egyes évben azzal kezdtem az idényt (mivel Anyám télire letiltott a mocorgóról) hogy kipofoztam a mocit, gyújtógyertyát sikáltam, olajat töltöttem, megtankoltam, megnéztem a guminyomást és a fékeket, majd elmentem szépen a tanpályára kicsit tudást frissíteni.

Jóatyám nekem mindig azt tanította, hogy a 10.000 km a legveszélyesebb, mert előtte azért vigyáz az ember, merthogy nincs rutinja. 10.000 után, meg azt hiszi, hogy van rutinja, aztán elkezdi nyomni, mint az állat, és csak egy kocc téríti magához, hogy rájöjjön, hogy még sincs akkora rutinja, mint ahogy azt gondolta.

Azt hiszem, most vagyok pont abban a szituban, hogy a 10.000 már megvolt egy párszor, és azt hiszem, hogy én aztán kurva rutinos vagyok. Eddig ugyanis megúsztam, minden veszélyhelyzetre megfelelően és biztonságosan reagáltam, de rá kell, hogy jöjjek, hogy az a kurva nagy rutin néha eszetlenséggel és indokolatlan agresszióval párosul.

Elvileg most jönne egy csatt, hogy rájöjjek, hogy mégsem. Lassan kölök lesz, nem biztos, hogy neki azt kéne megérnie, hogy az anyja mellett nincs biztonságban. Azt hiszem, ez a megfelelő pillanat, hogy elmenjek egy vezetéstechnikai tréningre. Úgyis kell szerveznem egyet a sofőrjeimnek, legalább lecsekkolom az oktatástechnikát.

Tudja valaki, hogy hol van ilyen Pesten, vagy a vonzáskörzetben?

pammy 2007.11.12. 17:28:07

hungaroring... jófejek, érdemes egyszer kipróbálni :) www.tanpalya.hu asszem... én vezetéstechnikába asszem nagy csodákra nem jöttem rá ott ugyan, valószínű túl hamar mentem a jogsiszerzés után, de az autómról sok mindent megtanultam, azóta jobban bizok benne
(kicsit sötét lóként vettem... vadi új típus volt a piacon, szinte semmi tapasztalat nem volt róla sehol)

Rocko- 2007.11.12. 18:43:29

Kata, ez állítólag ingyenes: www.ivtm.hu/

Zébé 2007.11.12. 19:53:31

Kata!
Személygépkocsival lehet menni az Autóklubhoz is, Újpesten a Berda József utcában van ez a telepük, ott van rántópad, jeges út szimulátor, stb. Legfőképp pedig szaktudás, ami nem mellékes.

Mityu 2007.11.19. 20:03:43

Szerencse, hogy tudunk arról, hogy akkor van elsőbbségünk....

auto.indavideo.hu/video/Kozlekedunk_okosan

Radical Massza 2007.11.27. 22:36:24

Jó történet, tetszett.
Az első autóját mindenki megtöri, mert halhatatlannak és rendkívül ügyesnek tartja magát, nem is érdemes drágát venni, elég a legolcsóbb roncs. Én is megtörtem és vezettem részegen is, hogy elestem, mikor kiszálltam, nem tudtam járni.
Aztán már többet egyiket sem, mintasofőr lett belőlem a huszas éveim közepére.
Ezt csak a többi közlekedő figyelmének köszönhetem, akik vigyáztak rám abban a pár évben, mikor barom módjára a fizikai és kresz törvények felett állónak képzeltem magam.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.27. 23:55:24

Azért nem mindenki, mert nekem pld. nem sikerült sem az elsőt, sem a következőket.
Tudom, mázlim volt.

Radical Massza 2007.11.28. 12:01:31

Swiftes, ez alkat kérdése is, én gyakran bevállaltam lehetetlen dolgokat, ilyen a stílusom:-)
Mondjuk azt, hogy nem törvényszerű, de nagy esélye van az első kocsi összetörésének, s jobb egy korai kis oktatópofon, mint évek múlva egy életbevágóan elszabott manőver.

ciro 2007.11.29. 15:04:27

Én tegnap törtem össze a szememfényét!És nem ittasan, nem fáradtan és nem gyorshajtva!!!
Reggel 6:30-kor indultam volna Békéscsabára az iskolába és elég fagyos volt a reggel!már éreztem, hogy valami baj lesz az úton, mert már ahogy kiértem az utcábol keresztbe fordult az autó!Gondoltam rá, hogy visszafordulok és megyek busszal, de mégse.Már elhagytam dévaványát és Körösladányfelé tartottam.Elég óvatosan mentem!az egyik kanyarba viszont nem lassítottam eléggé és megpördültem 2x 3x és az árokba landoltam!A 2éves Seat Ibizám jobb oldala szinte totálkár!
1éve van jogsim és még nem vagyok tapasztalt vezető, hiába vezettem le eddig vagy 20ezer km-t!Megjártam már Németországot is és nem történ velem semmi!Hát igen a felelőtlenség!Felkellett volna már rakatnom a téligarnitúrát, ugyanis nyárigumival mentme!lehet, hogy ha lecseréltetem még mindig épségbe lenne a szememfénye!Apámtol aztán kaptam a fejmosást!Nem hitte el, hogy megcsúsztam, az hitte, hogy gyorsan mentem!nem hind!
TANULSÁG:ilyen időbe ne indulj el sehova nyárigumival!

egyépként apám 12éve járja stuttgart-dévaványát!és még egyszer se volt balesete!vagy van őrangyala vagy tud malamit, de az NAGYON!pedig tapossa a gázt határt nem ismertve!végülis egy 1.8-as turbós passattal én is azt tenném!:)

EBEUSS (törölt) 2007.11.29. 17:30:33

ciro:

Jól érezted, hogy csúszik az út. Innentől csak magadat hibáztathatod ha megcsúsztál. Téli gumi valószínűleg segített volna, de óvatosan a nyárival is elérted volna a célod. A nyárival inkább az a gond, ha valaki télivel megáll előtted, neked nem mindig sikerül. Üres úton, de akár a jégpályán is el lehet közlekedni bármelyikkel, csak a tempó meg az odafigyelésen múlik...
Majd Te is tapasztaltabb leszel! Sok ilyen megcsúszás kell, hogy kezd érezni a fizika törvényeit! Azt nem lehet könyvből megtanulni, érezni kell a derekadnál! ;-)
Persze nem kell az összes gyakorlatnál totálra törnöd a kocsit! :(
A szerencse pedig nem egy kiosztott dolog, hanem a saját hozzáállásodból alakul ki. Attól függ, hogy minek tartod magad! Ha úgy mész be a kaszinóba, hogy tuti veszteni fogsz, akkor tuti veszteni is fogsz! Komolyan mondom, hogy érdemes hallgatni a rossz előérzetre is. Nekem kismilliószor bejött már. Nem mondom, hogy megérzésre megyek ki előzni, de sok esetben nem megyek ki, ha úgy érzem...

TH 2007.11.30. 16:37:18

ciro 2007.11.29. 15:04:27
Ez szívás. A helyzet az, hogy ez kezdőként könnyen előfordulhat bárkivel, de ebből megvan a lecke, hogy a téli gumi nem viccből van. Másrészt meg azt is megtanulod, hogy a csúszós út az TÉNYLEG veszélyes.
Az egyetlen butaság -szerintem - az, hogy 0 rutinnal (20ezer km az semmi) egy ilyen értékes kocsit vezetsz. Persze ha ez anyagilag nem megterhelő Neked, akkor semmi gond, de szerintem okosabb döntés első autónak valamilyen kis értékű kocsit venni, amit nem sajnálsz, ha megtöröd picit. Ha már ügyesebb az ember, akkor meggondolandóbb az értékes autó...

Radical Massza 2007.11.30. 17:07:19

ciro, amit csináltál az bizony gyorshajtás, csak éppen relatív gyorshajtás az adott körülmények között.
Jó, hogy ennyivel megúsztad, nem jött senki szemből a pördülésnél és elgondolkoztál az eseményeken, még sofőr is lehet belőled idővel:-)

TH 2007.11.30. 17:13:40

Radical Massza 2007.11.30. 17:07:19
Még egy profi sofőr is nehezen tudja megítélni, hogy mennyi a biztonságos tempó, ha pl. nem látszik a vékony jégréteg az úton...
Egy kezdő sofőr végképp nehezen tudja, hogy mekkora tempóval biztonságos bevenni az adott kanyart...

Triznyai Döme (törölt) 2007.11.30. 20:05:22

Ciro, majd úgy 5-600 eKm körül már a seggeddel fogod érezni, hogy jégen vagy. Amire most érdemes figyelned, az a gumik hangja. Ha hirtelen elmélyül, tompább, távolibb lesz, akkor alaposan gyanakodhatsz a jégre. (NEHOGY RÁFÉKEZZ!)

Radical Massza 2007.11.30. 21:08:09

TH, számtalan jel van, amit egy tapasztaltabb sofőr észrevesz az egyértelműen látható jeleken kívül. A gumik hangja, a kormányerő, az aszfalt szine, csillogása, sík egyenes úton is kidobhatja a relatív lassan haladó autó farát is egy kis jégborda. A vékony, esti lehűléstől keletkező jég is látszik, eltéveszthetetlen. Ez jön lassan a tapasztalattal, pörögtem már én is párat, de szerencsére nem törtem.

Tanuló 2007.12.04. 17:30:38

Sziasztok, 20 éves vagyok, másfél év alatt levezettem kb 2500km-t, de persze tudom, hogy nagyon sok mindent kell tanulnom, ezért időnként belenézek az autósblogokba. Én a múlt hétvégén vezettem a 37esen Miskolc felé, valamivel fagypont alatt volt az idő, a kocsin kissé kopottas nyárigumi volt (és van). Ráadásul még ónos eső, vagy hó is esett (nem tom pontosan, mer már besötétedett). éreztem hogy a gumitapadás nem okés, mert mikor az aszfalt kisebb kitüremkedésein és a kicsi úthibákon áthajtottam, másképp éreztem és hallottam, amint megpattan a kerék. sőt a kormánymozgatást is furcsállottam: feltűnően könnyű volt mozgatni, de mégse mozdult egy időben a kormánymozdulásra az autó, hanem kicsit megkésve. Ha alacsony sebességgel kereszteződésbe hajtottam be és a tempó kedvéért kanyarodás közben erősebb gázt adtam, kipörgött az ívkülső első kerék. Nem is mertem 80nál többel hajtani az országúton, pedig száraz útviszonyok között 85-100 között szoktam tartani a sebességet. voltak akik még ennyivel se mertek menni. És Ami pedig megkoronázta a nyárigumi-téliidő tapasztalatszerzésemet: Behajtottam 1 körforgalomba (a csomagtartó meg volt pakolva) és körbehaladás közben talán 1 pillanatra elvettem a gázról a lábam, ekkor a kocsi hátulja megindult keresztbe. Hál istennek nem hajtottam gyorsan ezért volt időm reagálni: gázt adtam, és a körforgó ívével ellenkező irányba kormányoztam, aztán vissza. Így sikerült megakadályoznom, hogy totál keresztbeálljon a kocsi. úgy érzem, ez a keresztbecsúszás-korrigálást még gyakorolnom kellene, tehát, ha nincs körülöttem közlekedőtárs, és a kanyar belátható, akkor visszaveszem a sebességet, kanyarba érkezve fékezek, erre előretolja a seggét a kocsi, és ekkor jön a gázadás+visszakormányzás kombó, tök úgy, mint ahogy a 200lóerő felettiek az erőcsúsztatásnál. egyébként azt h a kanyarban történő megcsúszásnál a gázadás húz ki a szarból, nos azt is az autós portálokon olvastam.

Radical Massza 2007.12.04. 18:09:56

Tanuló, legalább tanulsz, a technika jó. Érdemes meglátogatni vezetéstechnikai pályát, ha a pénztárca engedi, ha meg nem, a téli éjszakákon üres parkolókban lehet gyakorolni a megcsúszás korrigálását, egyenesben és kanyarban.
Ezt érdemes már a legelső fagyott napon is tudatosan gyakorolni, hogy megjöjjenek a reflexek.

_Anand 2007.12.10. 22:48:12

Jók ezek a fagyott hajnalok mostanában. Hegyvidéken lakom, egy hegy tetején. Pár napja elindultam a gyerekeket kihajigálni az iskolában kora reggel, és a jó kis meredek utcánk közepe táján érzékeltem ,hogy fura az út. Gondoltam, kipróbálom, csúszik-e...én idióta /tizenéves jogsi/ megpöccintettem a féket, és szépen keresztbe is álltam, úgy csúsztam le az utca végéig. Jó, hogy nem jött senki. Akkor hátraszóltam a kölköknek, hogy a városig egy szót nem akarok hallani, vettem egy nagy levegőt, és hajrá -hússzal. Az útról tudni kell, hogy nagyon meredek, több olyan kanyar van, amit tapasztalt sofőr fényes nyár idején sem kockáztat meg 35-nél gyorsabban. Hát mit tagadjam, elég rendesen tele lett a gatyám, mire a szomszéd hegy tetjére értünk. Ott aztán jött az újabb móka: lejönni a színjégen a hegyről. Állt ott az út mellett néhány autó, mert a gazdi nem mert elindulni lefelé. Megértettem őket, de nekem már muszáj volt tovább menni. Végig azon izgultam, nehogy véletlenül reflexből megtapossam a féket, de nem tettem, hanem szépen egyes-kettes fokozatban leballagtunk. Az egyébként 12 perces út 40 percig tartott. A legérdekesebb, hogy aznap senki nem koccant arrafelé, bár hazafelé több keréknyomot láttam, ami az ároknál ért véget, baja senkinek nem lett.
Tanuló! Megcsúszásnál a finom gázadás frankó, kivéve, ha nagyon lejt az út! Akkor ne próbáld meg, tedd egyesbe, (a kanyar előtt, nehogy közben kinyomd a kuplungot)és csorogj le, ahogy a motor engedi.
Néha szeretnék Debrecen környéki lenni...bár a fene tudja, errefelé valahogy a szabályok is jobban betartódnak, senki nem akar a szakadék mélyén éjszakázni összetörve.

Slope 2008.01.10. 02:59:20

A mindenféle ócsárolásoktól eltekintve nagyon tanulságos volt végigolvasni a kommenteket is.
Kösz mindenkinek!

Agi_Andris 2009.02.01. 23:02:12

A négy karambolt kicsit soknak tartom. Lehet, peches voltál. De ki tudja, lehet, hogy a következő héten nekem is meglesz a másik három. Az biztos, hogy mindenkinek meg kell egyszer fizetni a tanulópénzt, főleg itt a városban, ahol nem közlekedés van, hanem harc. Akinek mégsem, az vagy 30 éves kora után szerezte a jogsit, vagy nagyon-nagyon szerencsés.