Friss kommentek

  • MrZed001: "Ekkor az ember a belső sávban, 130-140 között próbálja leküzdeni a több kilométeres sort." Ezzel nem is lenne gond. Csa... (2018.12.07. 22:40) A belső sáv joga
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója
  • Rocky2: @Rocky2: Illetve VPOP helyett most már NAV írandó. (2018.02.09. 21:57) Rendőrautó tilosban
  • Günter Pali: A problémát a régi megszokás adja az autósok részéről, hogy a villamos biztos meg fog állni mert lassít. Az autósoknak nem ... (2018.01.15. 02:00) Kishíján vágóhídra vittem a családomat

Olvass Totalcart!

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit adnak el benzin néven?

2008.03.18. 08:41 :: Kisikasa

Az árak csak emelkednek a minőség változatlan. Bár efelől is vannak kétségeim... Tygger egy életre megtanulta, hol ne tankoljon ezután. De hogy hol érdemes, az megint egy másik kérdés.
Számítógépet számítógépboltból, tévét tévéboltból, üzemanyagot pedig rendes benzinkútnál vegyünk, ne pedig olyan helyen, ahol mindezek mellett kenyeret is árulnak. Nálam ez mostantól alapszabály.



Merthogy sikeres ember nem lehetek, de legutóbbi svájci utunk előtt a soroksári Auchanban tankoltam tele Swiftünket, hogy aztán az M1-esen azt higgyem, mindjárt hívni kell az autómentőt.

Több mint 25 ezer kilométert mentünk már az 1,3-as Swifttel, autópályán, 130-nál sose fogyasztott többet 6,5-7 liternél. Most először az tűnt fel, hogy az autó nem akar felmenni az emelkedőkön. Úgy elszállt a kraft, mintha nem is lett volna. Ezzel párhuzamosan a fogyasztás az egekbe szökött, nem sokkal a határ előtt sikerült elérni a 8,1-es csúcsot a fedélzeti computer szerint. Ilyet még a bejáratás alatt sem láttam.
 
Gondoltam, hogy a benzin lehet a bűnös, de a bizonyosság kifejezetten szomorú volt. A tank gyakorlatilag villámgyorsan kiürült (hál istennek), már 450 km után tankolnunk kellett Ausztriában. Na az maga volt a megváltás. Az emelkedők végre nem jelentettek gondot, a fogyasztás pedig beállt a jól megszokott szintre. A második tankolás után, mellyel még jobban hígult a megmaradt auchanos benzin, még tovább csökkent a fogyasztás, a legmeredekebb emelkedőkre pedig 80 helyett felértünk 120-szal. Mint általában.
 
Mellékes, de a legjobbnak a svájci benzin tűnt, sikerült egy 6,1-es szakaszt is produkálni, Magyarországra visszatérve, az első Mol-kutas benzinből vételezve viszont a fogyasztás visszament 7,1-re. A kérdések: mit adnak el Magyarországon benzinként? Mit spórolnak ki belőle? De a legkínzóbb kérdés, hogy az Auchanban mégis mi a jó francot adtak el 95-ösként? Más is tapasztalt már ilyet?

210 komment

Címkék: autó veszélyes benzinkút lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Desert 2008.03.18. 11:53:29

"laza emelkedőn fel 5-ös alapjárat 130"

ez a nap vicce :))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 11:55:52

Desert: Ja, durva motor lehet abban a kocsiban, ha ötösben alapjárati fordulatszám mellett 130-cal gurul. Vagy kicsit magasra van állítva az alapjárat. :)

Dester 2008.03.18. 11:56:05

Én a hódmezővásárhelyi Tesco kút után vettem észre, hogy SOKKAL többet fogyaszt az autó. Amikor ugyanazért az árért megtankoltam az autót normális benzinből, simán megjártam a Vásárhely-Budapest távot. Egyszer tankoltam Tesco benzint, amiből elvileg ugyanazért az árért több benzint kaptam, Inárcsnál mégis már kopogott a tank, pedig a szokásos 130-135 helyett 120-szal mentem, mert épp nem siettem, és érezhetően visszaesett a teljesítmény is, plusz SOKKAL hangosabb lett a motor. Az eredmény az lett, hogy muszáj volt újra tankolnom. (2000-es, 16 szelepes, benzines motorú, 1992-es évjáratú autóm van.) Édesapám ugyanezt tapasztalta a szinte vadiúj dízel Ford Fusionjával és a korábbi néhány Ford Tourneojával is. Soha többet nem tankolok ott.

(Plusz adalék: egyszer kipróbáltam a Shell V-Power Racinget is, ha már egyszer 150 lóerős az autó. Tankoltam bele néhányszor, és viszonylag rövid idő után érezhetően finomabban járt a motor, sokkal csendesebb és kicsivel erősebb is lett. Nem placebo. Hogy kevesebbet is fogyasztott-e az optimálisabb gyújtáskésleltetés miatt, amit a kopogásérzékelő beállított, nem tudom. Ha kevesebbet is fogyaszt azonos gázpedálállás mellett, valószínűleg az ár/érték arányt nézve azért még mindig többe kerül.)

Johnny336 2008.03.18. 11:56:47

Desert 2008.03.18. 11:53:29

Honnan tudod, hogy nem 8 literes V10-es Viper?
Faszom a rosszindulatba... :)))

Dester 2008.03.18. 11:57:27

"korábbi néhány Ford Tourneojával" helyett "korábbi néhány ÉVES Ford Tourneojával". :)

Desert 2008.03.18. 12:01:02

"Faszom a rosszindulatba... :))) "

igazad van, el is szégyellem magam :))
de szerintem az áttétel se stimmel, attól függetlenül, hogy az erő is nonsense ami ehhez kéne.

NB 2008.03.18. 12:01:12

2003-ban 1.3 Swift sedannal egy tank Klub Petrol izével Bécsig sikerült jutni, ÖMV benzinnel 600km-t mentünk.
Most a gázolajok közül csak a V-Power-t érzem jobbnak, de nem annyival, mint az ára alapján várnám. Egyébként mindenhol lehet kapni - nem is túl drágán- pl. STP adalékokat, szerintem érezhető a különbség; nem mellesleg benne van ha beleöntöd magadnak.

storyline :) 2008.03.18. 12:02:48

Jómagam általában agipos blue-dízelt, vagy molos neo-dízelt tankolok. Eddig még nem volt gondom egyikkel sem, bár, mióta ezeket használom, azóta az autó nem füstöl egyáltalán, sőt, co-t szív, és o2-t fúj ki!

feketebarany666 2008.03.18. 12:07:40

A beszallito tartalykocsisok is szorakoznak, ha benzint tud eladni akkor maradek gazolajat enged a benzines aknaba a megmaradt benzint meg eladja.
A kutasok meg a szamlaloval szorakoznak, meg ok is felontik a tartaly ezzel azzal.
Ezekbol tankolunk.
En ahol lakom nem messze van egy mol kut, ott senki kornyekbeli nem tankol.
5 literes muanyag kanna 6,5 literes mutatonal meg nincs tele.

Bambano 2008.03.18. 12:08:58

A benzin valóban mindenhol benzin, sok helyen ugyanazt a molos alapbenzint adják kúthálózathoz adalékolva. Viszont a benzinkutas nem mindenhol ugyanolyan és a vevő se mindenhol ugyanolyan. Ahol a kedves vevők szétlopják a shopot, ott a kutasnak valahol ezt be kell hoznia és az esetek jelentős részében ott olyat tankolsz, amit inkább vissza kellene tölteni a lóba...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 12:11:40

Én olyan kútnál eleve nem tankolok, ahol nem írják ki az oktánszámot a töltőfejre (lásd MOL), nem akarom a hülye marketingneveiket megtanulni, melyik micsoda... :)
Ott se nagyon tankolok, ahol nincs 98-as, marad az Agip meg az Esso. :) Régebben volt még az OMV, de ott is kinyírták a 98-ast.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:12:58

Bambano: Esetleg ilyen esetben a pancsolás helyett nem az volna a normális, hogy kordában tartják az alkalmazottakat? Nem különösebben érdekel, hogy hogy csinálják, de hadd ne nyugodjak bele, hogy átb@sznak azért, mert lopnak az alkalmazottak...

Papabocs 2008.03.18. 12:13:56

Minden nap járok vidékről a fővárosba. Sok kutat kipróbáltam már. Viszonylag azonos mennyiséget tankolok a Mol vagy Shell esetleg Tesco kúton. Viszont a budafoki úton lévő Jet-et senkinek sem ajánlom! Hasonló paramétereknél (negyedig van még a tankom) általában 40-41 litert tankolok, kivéve itt, ahol sikerült 52 nyomni az autóba. Érdekes! Vagy csak én vagyok hülye? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:14:17

Daily Shark: Gyakorlatilag Esso = Agip, úgyhogy nagy választási lehetőség nincs. :D

Ardo 2008.03.18. 12:21:59

Én csak OMV 100-ast tankolok, a megszokott kútnál, az jó. Ha külföldre utazok, akkor is csak OMV, vagy valamelyik nevesebb társaság.

Nem érdekel az a pár forint többlet, megéri.

tibor 2008.03.18. 12:23:34

"Ennel mar csak az a durvabb, amikor bemondjak, hogy 2Ft-tal emelik masnaptol a gazolajat, es a sok okor fel orat all sorba a TDI Passattal, hogy ird es mondd, talan 60 litert tankol, sporol 120 Ft-ot."

A sok ökörnek inkább le kéne állítania a TDI Passattot az út szélére és megvárni amíg újra drágul a benzin?:)
Szerencsére én nem vagyok látszat ember és leszarom ki mit gondol. Ha üres a tank megyek tankolni és nem nézem az árfolyamokat mikor a legdrágább a benzin, hogy hátha majd "gazdagnak" néznek tankolás közben, nem pedig ökörnek..

Netuddki. 2008.03.18. 12:24:28

Bárki bármit mond, pár éve amikor még egy OMV kiskútnál (nem kerekeskút) tankoltam, indítási gondok voltak a kocsival. Mióta elfelejtettem az OMV-t, ez megszűnt.
De megint vissza kell szoknom asszem a sógorok BP kútjára. Olcsóbb is +jobban is megy vele a kocsi (bárki bármit is mond).

Netuddki. 2008.03.18. 12:26:13

tibor 2008.03.18. 12:23:34
Remélem nem az én adómból vigéckedsz! Bocs. :)

Radical Massza 2008.03.18. 12:31:03

Az eredeti kérdéshez: én szinte mindig ugyanazon az útvonalon, ugyanolyan terheléssel járok.
Magyar tankolásoknál rendszeresen 20% körül eszik többet a gép, mint az osztrák benzinnel, azzal járok általában.
Nem tudom, mi az oka, de így van évek távlatában.

Krisi 2008.03.18. 12:40:03

Ezek szerint csak én közlekedek úgy, hogy ha kifogy a benzin, akkor a legközelebbi kútnál telenyomom?

Bélabácsi 2008.03.18. 12:44:43

Walter Melone 2008.03.18. 11:29:27

Valóban, tegyünk valamit helyre: ha valaki két éven és 40 ezer kilométeren át, munkanaponként mindig ugyanazokat a távokat leautózva ugyanazon napszakokban, az egyes hálózatok más és más kútjainál tankolva azt veszi észre, hogy radikális különbség van néhány kúthálózat anyaga és más kúthálozatok anyaga között, no annak magyarázhatsz amit akarsz, értelmetlen, mert az elmélet egy dolog, a tapasztalt értékek azok, amik valóban számítanak. Négy-öt tankolás vagy egyetlenegy svájci út tényleg nem alap semmire, de nálam nem erröl van szó, ezért az általad mondottak ugyan elméletileg lehet hogy igazak vagy annak tünnek, de én csak mosolygok rajtad meg az állításaidon. Annak idején kérdeztem én sok ismerösömet hogy ez a faék-egyszerüségü 1.3-as Wartburg hogy produkálhat ekkora különbségeket - hát körülbelül ilyen szövegeket kaptam vissza. A huzamosabb idön át szerzett tapasztalat überel minden elméletet.

Krisi 2008.03.18. 12:48:20

Mellesleg a Simsonba a legjobb tankolni, 8 literes a tank, 5nél többet ritkán teszek bele, mert szintjelző hiányában inkább nem várom meg, hogy kiűrüljön. Az meg külön életérzés, ahogy döntögetem a motort tankolás után, hogy összekeveredjen az Arol 2T-vel :)

Múltkor meg jót nevettem, amikor egy H2-es humer sofőrje előttem egy vagyont otthagyott, én meg 2000-ből teletankoltam :) A 2,8-as városi fogyasztásnak meg nem sok ellenfele akad...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 12:49:01

Már több indexes fórumon is vitáztunk ilyesmiről, ott is ugyanaz jött ki, amit az itteni kommentek is mutatnak: ahány ember, annyi tapasztalat, nincs egységes trend, még megközelítőleg se, ami arra mutat, hogy tényleg nem lehet nagy különbség a benzinek közt, ami az egyéni tapasztalatok erős szórását illeti, az mind annak teljesen szubjektív természete miatt lehet...

feketebarany666 2008.03.18. 12:51:39

Kerdezzetek meg olyat aki szallit uzemanyagot.
Tudnak mondani erdekeseket.

Stefun626 2008.03.18. 12:52:08

"Úgy elszállt a kraft, mintha nem is lett volna". Rossz hírem van: nem is volt. Suzuki Power...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 12:54:00

Krisi: Nem mondod komolyan, hogy te most egy Hummert hasonlítasz össze egy Simsonnal csak és kizárólag fogyasztás alapján... :DDD

risso 2008.03.18. 12:54:54

2000ccm-es automata honda streammel járok. Magyar benzinnel a fogyasztás (vegyes)11-11,5 liter. Osztrák benzinnel 9 liter/100km (vegyes).

Landy4x4 2008.03.18. 12:56:41

Na gyerekek mindenki olyan okosakat mondott, hogy már nem merek ideírni semmit. De azért szeretném ha nálam okosabbak elmagyaráznák benzinnél az oktán számot és dieselnél a cetán számot. Mert bizony csak és kizárólag ez számít.
Én olyan 20 éve tanultam, és megkopott a tudás, de mindkét szám emlékeim szerint a sűrítési tűrést jelezte.
Namármost, lehet, hogy a Tecsó gazdaságos benya iso-oktán tartalma nem egészen szabványos és ettől nem megyen a bringa. Kicsi eltérésnél ugye még nincs kopogás, de azért teljesítmény csökkenés exponenciálisan.
Uff én beszéltem!
Egyébiránt személyes tapasztalat, hogy bizony országonként van különbség. Volt olyan hogy teli utánfutót húzva kifele menet egy tankkal mentem 700 km-t, vissza üressel alig 650-et.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.18. 13:07:55

"Ott se nagyon tankolok, ahol nincs 98-as"

Régebben mindenhol volt, de a kutya se vitte, ezért vették le több helyen kínálatból. Kapitalizmus van, a kereslet szabályozza a piacot...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.18. 13:10:31

Fedor,
Akkkor én ilyen kiveszőben lévő állatfaj vagyok.
Már 4 éve csak 98-ast tankolok mindig, havonta 3-4 alkalommal...

storyline :) 2008.03.18. 13:10:41

A teszkós könyvet olvastátok? Ott leírja a csóka, hogy akkoriban a benzinjük oktánszámát 85nek mérték.....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 13:12:17

Daily Shark: Egész véletlenül nem inkább csak át akarták szoktatni a 98-asról az embereket a k.drága prémiumnak hívott üzemanyagokra? :)

dsgpress 2008.03.18. 13:15:51

ugyan így jártam az M3-as 28-as kilométerénél a Jet kútnál!!!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.03.18. 13:21:31

A sok hozzászólást olvasva valamit nem értek. Itt egy csomóan jöttek azzal, hogy fix útvonalon állandó a fogyasztásuk. Én is járok fix útvonalon, a legtöbbször ugyanott is tankolok, mégis, akár egy-másfél liter is lehet a különbség a külső körülményektől függően egy úton (a fedélzeti computer adatai alapján). Legfőképp ugye, hogy van -e dugó, avagy sem? Téli gumi vagy nyári gumi? Télen a külső hőmérséklet fagypont alatt vagy felett van? Nyáron be van-e kapcsolva a légkondi, avagy sem? Tankolástól tankolásig számolt átlaggal is ez jön ki: télen bizony többet fogyasztok átlag egy literrel.

tehenke 2008.03.18. 13:26:14

Nem az oktánszám számít, hanem a benzin fütöhatása. És csak az. Az oktánszám vagy elég, vagy nem. Hogy az oktánszám mennyivel kevesebb, vagy mennyivel több, nem számít. De ha kevesebb a fűtőérték, akkor több kell belőle.

MrZed001 2008.03.18. 13:28:58

"laza emelkedőn fel 5-ös alapjárat 130" ez a nap vicce :))

Nem, nem az. És hogy még tetézzem: Skoda 1,3 injektor mentes verzsön.
Alapból kissé lomha volt, elvittem egy hozzáértőbb szervízbe és ezt követően minden fantáziámat felülmúlóan ugrott gázadásra (sík terepen, igaz megette a 9-11 litert városban, ez előtte is ennyi volt).
De az emelkedőkkel továbbra is gondja volt, hisz csak 1,3.
Na az osztrák benzinnel már az emelkedőkkel sem volt gondja, húzott felfelé is rendesen (és jó párszor volt alkalmam tesztelni).

storyline :) 2008.03.18. 13:43:15

""laza emelkedőn fel 5-ös alapjárat 130" ez a nap vicce :))

Nem, nem az. És hogy még tetézzem: Skoda 1,3 injektor mentes verzsön. "

Nem itt írogattak róla pár hónappal ezelőtt, hogy az 1.2 8V klió 6ot eszik 170nél?

Szinuhe 2008.03.18. 13:43:25

Egyszer vigyetek egy hitelesitett benzinkannat a kutakhoz ahol tankoltok. Kivancsi vagyok megengedik e majd hogy oda tankolj.

A legtobb kuton ugyanis kevesebbet tankolsz az autodba mint amennyit a kut mutat.

itt senki sem olvassta? 2008.03.18. 13:45:24

itt senki sem olvasta a tesco-titkok 2. részének idevágó részét?
tessenek belelapozni. ott mondtak oljat, h. 85- os benya is megjelenik néha a tg-kúton...
bár lehet, h. urban legend, de mindenesetre Lgondolkodtató...

storyline :) 2008.03.18. 13:46:48

itt senki sem olvassta? 2008.03.18. 13:45:24
:

Dövan 2008.03.18. 13:10:41
A teszkós könyvet olvastátok? Ott leírja a csóka, hogy akkoriban a benzinjük oktánszámát 85nek mérték.....

Landy4x4 2008.03.18. 13:48:58

tehenke 2008.03.18. 13:26:14
Megkopott ismereteim szerint pont az iso-oktán adja meg a fűtőértéket is, de nem vitatkozom, mert már 20 éve tanultam.

sörös 2008.03.18. 13:53:36

ihatethisindapassthingy:
ELX, klíma nélkül.
Elég nehéz ezt a 10 litert megemészteni, de végül is így már elképzelhető. Bár én ezt klímával együtt képzeltem.
A többi érték elfogadható. Nekem város normál forgalomban 6,5-7 liter.
Egyébként a puntoclub.hu oldalt ismered?
kgb201 néven megtalálsz ott illetve a Punto II nevű indexes fórumban is. Egyéb részleteket ott is meg tudjuk beszélni.

aszurkolo 2008.03.18. 14:00:51

Ebben a kisvárosban csak Mol és Agip kút van. A kollégám a Molnál egyszer 5 literes kannába töltött 6,1 l-et, kérdezte a kutast ez hogy lehet, ő azt mondta biztos nem szabvány a kanna. Ezek után legközelebb ott a kúton (!) vett egy "hitelesített" 5literest, telenyomta, 6,3-at mutatott a kijelző. A kutas kifizettette vele az 5 litert aztán elküldte. Na itt ezért nem tankolok Molnál....

Máshol viszont kipróbáltam az Evo-t és igaz hogy 330 volt az ára nekem bejött. Bár érezketően nem nőtt a teljesítmény /nekem is új 1,3-as Swiftem van/ az átlagos 7-7,5-ös fogyasztás lement 5,4-re!

misi46 2008.03.18. 14:04:19

De boldog lennék, ha nekem egyszer 13-16 liter alá menne a fogyasztásom!!

ihatethisindapassthingy 2008.03.18. 14:07:50

sörös, oké, ne itt offoljunk :)

Gumidomino 2008.03.18. 14:10:18

Nagy biznisz az üzemanyag, a legnagyobb baj az, hogy mintha nem ellenőrizhetnék a minőséget.
az ÁMEI (Ásványolajtermék Minőségellenőrzési Zrt.) is közös tulajdon, nem hatóság, bár a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium látja el a "hatósági felügyeletet"...
Az emberei viszont néha tényleg értesítés nélkül megjelennek a kutakon, mintát vesznek, de nem verik nagydobra, ha egyáltalán bárhol is találnak szabálytalanságot.

az üzemanyag vizezése a kutasnak nem kifizetődő, nem neki spórol a kútfej (már ha egyáltalán) hanem a tulajnak. az adalékkal viszont a kutas tud játszani.

feketebarany666,
minek sejtetsz feleslegesen? ez menő?
a tankeres legtöbbször a kutassal együtt tud ügyeskedni. a kutas hülye ha nem előtte nyitják fel a hivatalos "pecsétet" - vagy érdekelt a dologban. akkor sem téged vernek át, hanem a kút tulaját. de a lécezésnél az éhesebbje lebukik, a többit megfogni meg a tulaj érdeke. nyilván vannak cifrább sztorik is, de aki kutat üzemeltet az tudja, aki meg tankol, annak ebből nem származik kára.

biciklizzetek inkább. :)

szeloka 2008.03.18. 14:11:46

Tudomásom szerint a magyarországon jelenlévő olajcégek mind a MOL-tól veszik a 95-öst:) ez biztos. Az OMV, a Kagylósok és mindenki. Az egyéb termékeiket mint 98-as és minden féle hiper izék jönnek saját finomítóból, a Shell biztos így csinálja.
Egyébként a MOL már kb 2 éve nem gyárt 98-ast mert nincs rá kereslet, azt mindenki máshonnan szerzi be.

Bambano 2008.03.18. 14:13:54

SilentSound: nem felmenteni meg védeni akarom őket, hanem magyarázni a dolgokat. Nyilván téged nem izgat, hogy más tahók miatt te mit tankolsz, függetlenül attól, hogy a kutas saját zsebére dolgozott vagy a lenyúlt cuccokat akarta visszapótolni.

ati 2008.03.18. 14:14:43

Ahogy az már több hozzászólásban elhangzott, valóban az összes társaság battai MOL-benzinnel látja el a kútjait, kivéve a nyugat-magyarországi régiót, ahová az ÖMV szállít a schwechati finomítóból, pusztán azért mert közelebb van, és kisebb a szállítási költség. A különböző társaságok üzemanyagai közti különbséget pusztán az adalékolás jelenti. A kutak közti különbséget pedig elsősorban az, hogy a kutasok mennyit lopnak el, mennyire éhesek, ill. mennyire vannak a tartályok és a kútfejek karbantartva, mennyi szemét kerül az amúgy is lebutított-higított benzinbe. Van kutas haverom, egészen elképesztő sztorikat mesélt, hogy mivel pótolják a lenyúlt benzint... pl: vízzel higított alkohol, fáradtolaj a környékbeli autószervízekből, diesel-maradék, stb. Tehát a kutakra még majdnem kiváló minőségű benzin érkezik a tartálykamionokban. Azért csak majdnem, mert a sofőr is lop, csak nem tud annyit, mint a kutasok, max. teletankolja a család összes autóját, és annak a helyére önt valami löttyöt, de ez még nem okoz észrevehető romlást. A teszkós-ósanos kutaknál ugye nincs kutas, tehát lopás sem nagyon van ( max. a kasszások a sajátjaikat nyomják tele ) , az ottani szar minőséget inkább a szemetes tartályok-fejek, valamint a olcsó ( tehát szar ) adalékanyagok nem megfelelő arányú belekeverése okozza. Erre példa: budaörsi teszkó-kút. Amikor megnyitott, az ottani benzinből a werdám másfél-két literrel evett kevesebbet városban, mint pl. az esso-s naftából. Mostanra pedig horrorisztikus lett, egyszer tankoltam ott a közelmúltban, és szarul ment tőle a kocsim, de legalább 12-t kajált városban. A negatív rekordom az egérúti Shell kút által jött létre, városi fogyasztás 14, végsebesség 135 ( egyébként 200 felett ), folyamatos rángatás-remegés, szelephang.
Ha az okokat keressük, egyszerű: azért lopnak a kutasok, meg a sofőrök, mert szarul fizetik őket. A kutas haverom pl kerek perec megmondta, hogy ő ennyi pénzért nem keccsöl ott éjjel-nappal. A sofőrök pedig csak a tele fuvarokért kapnak pénzt, tehát elmegy üresen ( ingyen ) Battára, onnan elmegy pénzért az adott kúthoz, majd ismét ingyen vissza a telephelyre, így a munkaidejének durván az egyharmadáért kap fizut. Kutya világ ez....

tomnemtom 2008.03.18. 14:14:47

Papabocs 2008.03.18. 12:13:56
nem, jól tapasztalod. 5literes kannába ott sikerült 7,4l-t pakolni :D
akkor egyszer használtam azt a kutat.
amúgy a kannába 6,2l fér az összes többi kútnál.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 14:19:17

Bambano: Már hogy ne izgatna, hogy mit tankolok az autómba? Pont ezért írtam amit írtam. Ne az én káromra oldják meg a belső lopások miatti kiesés pótlását!

cirmi 2008.03.18. 14:32:57

3 finomító van ahonnan gazdaságosan lehet üa-ot szállítani. Batta, Pozsony és Schwehat. Ebből az osztrák a leggyengébb ezért vásárolnak a Slovnafttól (MOL) Ausztria 40-50%-ban. Az eu szabvány tól-ig minőséget határoz meg, éppen hogyan sikerül a lepárlás. Így mindenkihez juthat jobb-rosszabb minőségű üa.

ka-mignon 2008.03.18. 14:33:59

Astra F 1,4, alapgép ,semmi extra.Müszer jelez ,megáll,tankol.Svájc, rendszeresen, kb.másfél havonta.Itthon akárhol tankolok kb.600 km.-t tud.Bárhol/!!!/ tankolok azután azokkal a benzinekkel kb.700 km.-t megyek. És nem a telitalp,meg külföld stb.stb.miatt.

altona 2008.03.18. 14:48:51

Karácsonyi sztori.

Bécsbe indultam Győrből,x.-én.
Előző este tankoltam a győri Metróban/nál.
30 km megtétele után úgy elkezdett rángatni a motor mintaz állat /alfa 155 2.0 TS / egészen bécsig + visszaút feléig zabszemmel a seggemben vezettem, nehogy nagyobb legyen a baj.
Mikor kigyuléladt a benzinkútjelző sárga lámpa beleöntöttem a vésztartalék 5 literemet ami vagy Shell, vagy ÖMV volt, mivel normális esetben csak ezt a két márkát tankolom.
( Ha Győrbe bejövetre kell tankolnom akkor Shell, ha kifelé akkor ÖMV, praktikusan így helyezkedik el a két kút egymással szemben.)
Lényeg a lényeg, a rángás szinte teljesen elmúlt azonnal, majd miután megkapta a szokásos anyagot teljesen abbamaradt, és azóta is úgy megy mint a DOXA.
sztori II.
Van egy 94'es Ducatom, 2.5 diesel. Csak ÖMV-Shellel jár lásd fent...
A jó múltkor nem volt síma diesel a Shellnél, normál gázolaj áron adták a V-powert, nosza beletettem 10 000.-friccsért.
Az autó szabályosan megtáltosodott, úgy ment mint soha azelőtt. persze azóta nem tankpoltam bele a 'drágaszág'ból, de állítólag 4-5-tankolásonként határozottan jót tesz a motornak.

'röviden' ennyi....

u.i.
Aszonnya a mol reklám,: a mi sikerünk az Ön sikere!
Nomost tervezem, hogy benézek a molhoz a forintosítható sikeremért, utánam!!! :-)

halaszatyorban 2008.03.18. 15:09:00

Nekem az a véleményem, hogy rengeteg kutas ismerős van, ha nem keverhető vízzel, szesszel, etanollal a benzin, szerintetek hogy tudnak biznicelni benzinnel is és gázolajjal is?
A vizes benzinről még annyit, rokonom tankolt Bonyhádon a Mol kúton, kint hagyta az autót éjjelre, reggel nem indult, szerelő ismerős sebtiben oda. Diagnosztizálta: belefagyott a tankban lévő víz!!!!
NA EHHEZ AKKOR KI MIT SZÓL? BIZTOS NEM A JÉZUSKA TETTE ODA...

Krisi 2008.03.18. 15:33:21

SilentSound: Most fogyasztásról van szó, nem? :)

Mindenki veri a 8 literes fogyasztására, had legyek már én is büszke valamire :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 15:34:25

Nem is fikáztalak, csak felröhögtem. :)))

Blueface 2008.03.18. 15:51:50

Én a Szentendrei úton lévő OMV-nél szoktam tankolni. A mol féle nyáltól hangosabb a motor.
Amúgy ha tankolni kell akkor tankolok nekem 8, hogy milyen kút.
Benzint nem nagyon kevernek alkohollal az egy kicsit drága mulatság lenne. Vízzel keverik, magas nyomáson szinte beporlasztva nyomják a benzinbe, és így elég lassan áll össze a víz újra. Hamarabb kiürül a tartájuk, mint hogy összeálljon.

hakapeszi 2008.03.18. 15:53:56

"Én csak azon röhögök, amikor a karburátoros vagy régi injektoros kocsikba veszik a 99-es benzint, és bemesélik maguknak, hogy "ettől jobban megy" :)"

Istenem, Krisi, nem elég hogy hülye vagy, de még büszke is rá. Szánalmas.
-------------------------
A svájci tapasztalatokat én is megerősítem abszolút, szintén nem egyetlen eset alapján. A csúcs közel 800 km volt egyszer egy tankkal, a szokásos 500-550 helyett. Alig hittem el. Különben ott sem minden kútra igaz, de az átlagban is nagy a különbség. Tíz éven keresztül járkáltam ugyanazzal a kocsival évente 1-2x arra, tavalyelőttig.

madogery 2008.03.18. 16:11:00

Mégis mit wártál az Auchan benyától, aranyhalat??????? A "benya" is olyan lehet, mint minden más termékük...(értwe a zösszes mall-ra)
Másrészt + köztudott, h "rendes" kutaknál is sajna márcsak nyomokban tartalmaz benyát a üa...

shy · http://www.erste.de 2008.03.18. 16:33:13

mióta osánnál tankolok, nekem is azóta szaraxik a kocsim. majdnem 10-et eszik (10 éves corsa). pedig, ha céges pénzből tankolok jobb helyen akkor mondjuk 7-et. és reggelente ott akar hagyni a parkolóban. na kipróbálom, hogy máshol tankolok. csak hol?

mogyi74 2008.03.18. 16:34:25

Egyszer, tankoltam shell kúton, tiszta kagyló lett a tank belülről, legközelebb omv-nél tankoltam, pislogott a kocsi és le előzte a husky-mat! Elmantem a Mol-hoz, hát 10 km után lavórral szedtem össze a gázolajat az autóbol úgy elkezdte termelni! :))))
Tök mindegy hol tankolsz, úgyis mi húzzuk a rövidebbet,

Krisi 2008.03.18. 17:05:52

hakapeszi: Bocs, hogy a lelkedbe gázoltam, de nem ártana elolvasnod ezt a cikket

totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz!2

Tudom, a TC szerkesztősége is tök hülye hozzánemértő, akik még büszkék is rá.

Arra céloztam, hogy egy régi kocsinál nem sokat számít, hogy 95 helyett 99-es a cucc, mert gyárilag nem arra állították be a motort. Egy új turbós elektromos kocsinál számít, de egy 10 évesnél régebbi modellnél nem sokat.

A svájci témát meg már szintén kivesézték, hogy miért van úgy, de inkább meg se szólalok.

(ha meg valamivel nem értesz egyet, akkor írd le, hogy miért nincs úgy, mert így annyit is ér a kommented)

apa 2008.03.18. 17:22:02

Nekem még soha semmilyen kúttal nem volt gondom, pedig 10 autó, 25 év és közel egymillió km. alatt lehetett volna...

A víz nem keveredik az üzemanyaggal (gondoljatok bele, hogy a fenébe lehetne különben összeszedni egy hajóbaleset után). A kút tartályának aljáról kerülhetne be ha éppen végét járja, de előbb áll le a kútfej. A kocsi tartályában a kondenzvíz gyűlik, s akkor kerülhet(ne) a motorba ha hagyjuk kiürülni a tankot és csórikám azt szívja fel.
Minden autóm kezelésijében benne volt, hogy ajánlott elkerülni a teljes kiürítést, különben szervíz lesz a vége.

Aztán van üa.szűrő, vízzsák, meg tartályszellőztető-rendszer a járgányokban, na ezeket ajánlatos rendszeresen tisztítani. Sokat futott autónál nem árthat a benyatartályt is kimosni.

Az üzemanyag meg olyan amilyennek éppen sikerül, ha másért nem hát akkor azért mert éppen több dínótojás volt a környéken az üledékképződéskor. Ma ilyen, holnap olyan, végül is nem szílicium-egykristályból van, hanem rothadó zöldségekből.

Ennek ellenére a mostani 2.5TD BMW-m mindig 8.5-9.5 között fogyaszt, akár fejre is állhatok. Igaz, ez a motor elmegy akár maradék sütőolajjal is, nem problémázik.

Ja, és lehet rosszul gondolkodtok a benzikutasokról. Nem foglalkoznak pancsolással (az a tulaj érdeke volna), nekik sokkal-sokkal nagyobb biznisz a fiktív-számla adása. Hányan is szoktak áfás számlát kérni a privát tankolásukról, ugye?

benya 2008.03.18. 17:34:03

Osztrákban biztos jobb a levegő a gépeknek, azért esznek kevesebbet...
Amúgy a Petrom az OMV csoport tagja, akkor ott is olyan min. benyát kéne árulni, nem?

parthenosz 2008.03.18. 17:53:39

Darázsi Csabi! Nem minden kút hozza battáról a napfát, így az Aral sem.

A fogyasztást egy csomó tényező befolyásolja, így a levegő hőmérséklete 8kezdetben, mert mielőbb bemelegszik üzemi hőfokra a motor, annál kevesebbet eszik, az oxigén sűrűsége, amifelfelé ritkul,a széljáűrás, ha szembefúj, a gumik nyomása, a terheltsége és még sokan mások).

Bocsi, nem tudom, ki írta, hogy a Suzy ezrese 5,5-öt eszik.Én Splítig, keresztül horvátország - Bosznián végíg a hegyeken, két felnőtt (200 kg) + gyerek+ rakás cucc két hétre+ jó magyar szokás szerint sűlthús a véndőlbe+krumpli+konzerv hegyek 4.7 volt.

nekem most van egy 1.3-as 96-os GL. országúton, százas tempónál, ugyanígy felmálházva 5,3, oly módon, hogy a JET-nél (Lukoil)tankolok, mindíg szintíg és a gyári 2,3-as nyomás helyett 2 atm-el járok.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.18. 18:32:33

parthenosz: Évek óta nincs is Aral kút Magyarországon, mert megvette az ÖMV... :)

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:38:05

Én meg múlkor tankoltam 95-öst a teszkós kúton, meg Mol úton is, utána kipróbáltam a Shell-t is.

A tapasztalatom az, mindegy milyen benzint tankolok bele, mindegyikből ugyanannyit fogyaszt: semennyit, ugyanis autógázzal járok.

:) !!!

porsche 2008.03.18. 20:45:05

Én ezt a dolgot elintéztem azzal, hogy mióta autóm van (4éve asszaem) azóta csak a Shell-nél tankolok. Még főként a trabim (1,1-es) idejében érezni lehetett a benzinek közti minőséget (házonbelül is), karbi powa:) Injektornál már kevésbé, de ha csak nagyon nem muszáj, akkor nem tankolok máshol, szerencsére eddig nem kellett, és félreértés ne essék, nem istenítem a Shell-t, de nekem annó az vált be, és azt a pár ft többletet nekem megéri...

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:47:12

amúgy meg:

ha gyengébb benzint tankolsz, az nem tűri olyan jól a sűrítést. Az elektronika közbeszól, visszább állítja az előgyújtást, hogy ne legyen detonációs égés (kopogás). Kisebb előgyújtás = kisebb nyomaték = gyengébb motor.
Próbáljátok ki a gyengébb (olcsóbb) benzin és oktánszámnövelő adalék kombinációját.

Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.18. 20:50:29

ja és a gyengébb motor miatt jobban nyomod a gázpedált, így többet fogyaszt az autó.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.19. 11:51:22

SilentSound,
De, nyilván az volt a cél. Végül is átszokhatnék, bár nem vagyok annyira jól elengedve anyagilag, hogy literenként 20-30 Ft-tal még drágábban vegyek benyát, és a cég se fizetne még annyit se belőle, mint eddig (egy részét állja, de nem mindet, amúgy ez csak egyik zsebből a másikba, mert az év végi prémiumnál meg levonják).
Igaz, az autóm jobban menne tőle, mert adaptál hozzá az ECU rendesen, de minek? Így is túl erős napi használathoz... persze ha mondjuk kevesebb lenne a fogyasztás, annak lenne értelme, de szerintem annyival nem csökken, amennyivel többe kerül a prémiumbenzin.

Snail 2008.03.19. 13:24:50

A multkor tankoltam a shellnel(diesel) es kigyulladt a viz az uzemanyagfilterben lampam. Szerencsere mindig van a kocsiban tartalek filter, rogton ki is csereltem az ut mellett.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.19. 13:26:39

Daily Shark: Teljesen egyetértek, én sem váltanék drágábbra, amíg csak van alternatíva. Én teljesen átlagos 95-öst szoktam tankolni, megy tőle az autó, akkor meg minek ürítsem ki a tárcámat mégjobban, ez is elég drága...

Snail 2008.03.19. 13:44:25

Ja, es ne mondja nekem senki hogy nincs viz az uzemanyagban!

postakocsi 2008.03.19. 15:29:36

Régen denszeszt töltöttem a kocsim tankjába, egy tankoláshoz kb. 1-2 dl-t, így a kondenzvíz el tudott égni. De ez még régi karbis kocsiban volt úgy 20 éve és csak annyit segített, hogy nem kellett állandóan karbit pucolni.

cso zsi 2008.03.19. 16:37:08

Jó az a denszesz :))
Egyszer nekem is tanácsolták, üzemanyag dermedés, és szűrőtisztítási célzattal.
Amikor eljutott az égéstérig, látványos eredményt produkált.
Hófehér, gőzszerű füst jött a kipufogóból percekig, pár autóstárs keresztett vetett rá: hengerfejes.
De egy léghűtéses Citroen-licensz volt az autónak látszó tárgy.

MeOfUsOne 2008.03.19. 20:30:50

A "Suzuki Power"-es kommenthez egy megjegyzés:

www.youtube.com/watch?v=i0UYIysUWZk

Hozzáteszem ilyen használat mellet 12-13 literes
fogyasztás produkál az 1,3-as motor.

Kotnyeles 2008.03.19. 20:37:51

Járjatok busszal/vonattal/biciklivel/gyalog, és akkor biztos, hogy nem vernek át a benzinnel!

Ti hülyék. :)

Zsolt 2008.03.20. 09:32:33

"A benzint izooktánból (izooktán-C8H18) és n-heptánból (C7H16) komponált keverékkel hasonlítják össze. A mérendő benzinnel kompressziótűrés szempontjából azonos tulajdonságokkal rendelkező keverék térfogatszázalékban megadott izooktán tartalmát nevezzük a benzin oktánszámának. Tehát például a 95-ös benzin nyomástűrése azonos a 95 (V/V)% oktánt és 5 (V/V)% heptánt tartalmazó keverékével."
Forrás:Wikipédia

Atila 2008.03.21. 13:05:11

Egyszer tankoltam kalandvágyból Auchan benzint.

1. sárga (bazmeg)lámpa első villanásakor rendszerint 38 litert tudtam tankolni, többet soha, ezúttal 40,5 (!!!) ment bele

2. fogyasztásom 7,2-7,8 között mozgott, ezúttal 8,1 (!!!) litert evett a vas

3. ahol elment a hepehupán-dimbesdomboson ötösben ott vissza kellett váltanom, előzni nem nagyon mertem

ésemitöbetnemtokmondani

Vitara 2008.04.08. 04:12:31

Desert !
Miért kételkedsz abban, hogy a tankautó vezetője keveri az üz. anyaghoz az adalékot ?Hát elmondom Neked, én tankautót vezetek, és az a hálózat akinek a kútjait töltjük, az bizony a tankautóra szerelt 2x90l adaléktartályban található adalékot a benzinhez, egy mérőórán keresztül adalékolja, lefejtés közben.Ezt az adalékolási táblázatban feltüntetett mennyiséget kell a rekeszben lévő mennyiséghez hozzáadni. Pl. 6000 l-hez 2.1liter.Amit az adalékoló órán keresztül ( digitális )programozás után a rekesznyitáskor autómatikusan inditja a számitógép.Ne kételkedj olyanba amihez nem értesz.

TREX59 · http://www.aranyart.hu 2008.04.24. 12:17:28

Tankoltam egy ideig a Jet-nél és egyéb hasonló
olcsó kutnál,autó hangos és lassú.
Egyszer úgy fogyott,hogy Agip-nál tankoltam.
Utána mintha nem ugyanazt az autót hajtottam volna...Oda vissza kipróbáltam a külömbség maradt,ja és azóta csak Agip.Ezt meg tudná valaki magyarázni. Kappa 2.4TD

geo 2008.08.15. 14:46:26

Egy időben engem is foglalkoztatott, van-e különbség a benzinek között. Úgy döntöttem, végsebességet mérek, ennél objektívebb módszert nem lehet műszerek nélkül alkalmazni. Az M5-ösön mindig ugyanazon a szakaszon, hasonló környezeti körülmények között, GPS-szel mértem. Eredményképpen 2-3km/h eltérések voltak a benzinek között, ez egyáltalán nem szignifikáns, mint ahogy az sem, hogy pont a t.gazdaságos benzinnél volt a legnagyobb elért sebesség.(174km/h)
Következtetés: semmi különbség nincs a benzinek között. Illetve, egyszer találkoztam ilyennel. Anno, mikor megszűnt a 92-es ólmos benzin és először tankoltam a 98-ast a Skoda 120-ba, akkor kb. 10km után az első lámpánál lefulladt a kocsi alapjáratban. Szervízben állítottak be újra, utána nem volt többé gond.

hihetetlen? 2008.09.03. 11:01:47

Két napja tankoltam egy J*t kútnál kb. 46 liter gázolajt.
Az autó (ford) kb 5km-re jutott amikor lerobbant. Tegnap a szervízben kiderült, hogy a kút valójában benzint adott.

Teljesen kétségbe estem: félretankolás?

NEM! Világosan emlékeztem, hogy a legszélső fekete dízel pisztollyal (az autó hátuljához legközelebbi, tank a jobboldalon) tankoltam, és erről áfás névre szóló számlám(!!!) is van.

Természetesen lehetetlenség részemről bizonytani, hogy a kút volt a hibás.
Annyit tehettem, hogy beszéltem a kút vezetőjével, hogy nézzenek már rá technológiára, hátha valami gond van, de ő se értette...

Történt valakivel ilyen valaha?

J_W 2008.09.03. 11:14:43

hihetetlen? 2008.09.03. 11:01:47

Ha csak nincs valami földöntúli szerencséd, egy márciusi bejegyzésre Neked bizony nem fognak válaszolni. :)

hihetetlen? 2008.09.03. 11:43:53

Valószínűleg nem, de nem baj :)

Gondolom nincs minden hónapban egy új blog bejegyzés az üzemanyagokról, itt ez tűnt a legfrissebbnek(?)

cso zsi 2008.09.03. 11:49:31

A számlán nem szerepel, hogy mit fizettél ki?

hihetetlen? 2008.09.03. 12:56:03

A számlán szerepel "*DISEL S

hihetetlen? 2008.09.03. 12:59:48

Na mégegyszer:

"*DISEL S kisebb vagy egyenlő mint 10PPM (VTSZ: 2710194101)" szerepel a számlán. Időpont, mennyiség is stimmel, és hitelkártyás fizetés (vagyis más kutat nem sózhatott rám)

Technológia hibára gyanakszom, ez a töltőállomás a szétesés határán van...

Gontar 2008.09.03. 15:25:27

Ha a számlán az szerepel, hogy te gázolajat tankoltál, és szerzel egy pappert valami szerelőtől (legjobb márkaszerviztől - arra talán többet adnak, mint Sufnituning Józsibá által körlmölt valamire) arról, hogy a járgányodba mégis benzin ömlött akkor szvsz nyert ügyed van. Kút köteles kártéríteni.

Legalábbis nemrég szinte ugyanez történt egyik kollégával, és ott fizette a javítást a kút. Mindenféle bírósági hercehurca nélkül! Mondjuk ezt biztos kútja vállogatja...

hihetetlen? 2008.09.03. 16:16:26

Lóhalálában kellett Pestre mennem, így mikor az autó lerohadt (egész pontosan vészüzemmódba kapcsolt menet közben, az élményt nem kívánom senkinek) gyorsan autót cseréltem, és mentem a dolgomra.
Értelemszerűen műszaki hibára gyanakodtam, álmomban se jutott eszembe hogy a dízelből benzin jött (az út szélén első gondolatom a félretankolás volt, és rögtön ellenőriztem a számlát), az autó újraindítózva szépen elindult és visszacsorogtam vele a munkahelyemig, majd másnap a szervízig. Összeségében kb. 10km-t ment így.
Tehát eltelt egy nap. Nekem kell bizonyítanom (autó igazságügyi szakértő ismerős szerint), hogy a kút hibázott, és nem én stikliztem ez alatt az idő alatt, ez természetesen esélytelen.
Az autónak nem lett baja.

Perillustris 2008.09.03. 17:05:46

Én múltkor a McDonalds-ban voltam kénytelen enni egy Big Mac menüt, s határozottan lassabban tekertem fel a Hármashatár-hegyre, mint előző héten, amikor egy házias hangulatú kis étteremben ettem rántott húst, friss, nem mirelit krumplival.

Perillustris 2008.09.03. 17:07:29

"Egyszer úgy fogyott,hogy Agip-nál tankoltam.
Utána mintha nem ugyanazt az autót hajtottam volna...Oda vissza kipróbáltam a külömbség maradt,ja és azóta csak Agip.Ezt meg tudná valaki magyarázni."

Ez azért van, mert a dzsip jobban tűri a magyar aszfaltot.

hihetetlen? 2008.09.04. 10:04:30

Ez a vége:
Kár:
-Az elvesztegetett üzemanyag ára (vagy esetleg elhozom a pár kanna "valamit", fűnyíróban hátha eldöcög :D)
-Szervíz költség

"...szerzel egy pappert valami szerelőtől (legjobb márkaszerviztől - arra talán többet adnak, mint Sufnituning Józsibá által körlmölt valamire) arról, hogy a járgányodba mégis benzin ömlött..."

Nem megy! A szervíz felvilágosított, hogy ha hivatalos nyoma van a benzin tankolásnak (ergo pappírt adnak az esetről), akkor elveszted a motor garanciát! /Adnak számlát csak valami általános javításról, rendesek./

Persze lehetne perelni a garancia elvesztés miatt is, de nagyon kicsi az esély a nyerésre.

Gontar 2008.09.04. 11:48:07

hihetetlen? 2008.09.04. 10:04:30

Így valóban nem éri meg a baszakodást... :-)

Kolléga járgánya már rég nem volt garanciális, és abban tönkre is ment valami (azaz benya leszívása, rendszer kipucolása, gázolaj betöltése után sem indult el, valami alkatrészt cserélni kellett). Ezt akkor a kút kiperkálta. :-D

B.GY. 2008.09.04. 23:00:29

Lassan már csak szagra lehet tankolni ugy látom.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2010.03.09. 16:50:18

Ha ilyen hipermárketes "benzin"kúton tankolunk MINDIG felmegy a fogyasztás egy fél litert minimum

E.munkás 2018.12.02. 22:44:39

Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne előzőleg kb 5 liter, és nem is tankoltam teljesen tele. Ezt hívják olcsó húsnak híg a leve...