Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Édes hármas

2008.08.29. 06:18 :: SilentSound

Lassan kioszthatjuk /A\-nak a törzslevélírói címet, hisz időről-időre megörvendeztet bennünket egy-egy új sztorival. A maiban lesz idióta, felelőtlen buszsofőr, meg bónusz puttonyos Toyota is.

Múlt szombaton sikerült megtekintenem a egy olyan előzést, amelyet egy szóval még jellemezni sem tudok. Következzen hát a leírása sok szóval.

Helyszín: hatos főút valahol Paks és Szekszárd között. Amennyiben esetleg valamely kedves olvasó nem ismeri a helyet, nagyon korrekt kis útdarab, minden kétszámjegyű útnak így kellene kinéznie (igen, a kétszámjegyűeknek, nem az egyszámjegyűeknek...

Na mindegy, ez már másik poszt). A kereszteződések a következőképpen vannak kialakítva:
- A kereszteződés előtt "Előzni tilos" tábla (KRESZ 32. ábra) és záróvonal (ehhez nincs kép, van, aki esetleg nem ismeri?). Ez a tábla és vonal természetesen felülírja a 34. szakasz 8. bekezdés e) pontját, mielőtt valaki azzal jönne.
- Van a délre tartó sáv, ami a kereszteződésben jobbra kanyarodó sávként is szolgál.
- Egy forgalom elől elzárt területet (18. szakasz 1. bekezdés k) pont, 157. ábra) követően nyílik meg a balra kanyarodó sáv, ez az északra vezető irányban is ugyanígy van kialakítva.
- És van természetesen az északra egyenesen haladó sáv, ami az ott közlekedőknek jobbra kanyarodó sávként is szolgál.

Azt hiszem, ebből már sejthető, mi történt. Cammogunk délnek, a 90 km/h megengedett sebességű úton óra szerint 87-88-cal feltartva a rendes embereket, amikor is, pont az "Előzni tilos" tábla melletti elhaladás után, a záróvonalas részen a mögöttem jövő zöld-fehér MAN (Gemenc Volán) autóbusz tol egy indexet balra, rámegy a forgalom elől elzárt területre, majd a balra kanyarodó sávban egyenesen megy tovább, így előzve engem.

Ez eddig nem újdonság, tudom... csakhogy! Mikor a busz még mellettem, a hátulról egy szürke Corolla Verso index nélkül át a bal sávba, és előzni kezdi az engem előző buszt! Végül is, három sávban elfértünk hárman, de azért érdekes viselkedés, nem?

A sztori vége nem véres, a Corolla be a busz elé, mindketten be a helyes sávba még időben (vagyis a szembeforgalom odaérkezése előtt...), baj nem történt, fű zöld, ég kék, minden rendben...

97 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zse 2008.08.29. 06:54:53

Főutakon ez az előzési szokás manapság, a nagy forgalom miatt csak így lehet, a tötymörgőket kikerülni, mert sokan azt gondolják ez nem előzés. Az viszont, hogy még a kikerülést végző buszt is átlépik az cool!
Valami sántít itt, mert nem nagyon szoktak a nagy járművek ilyesmit csinálni, ha 80-90-el mész előttük, nem lehet, hogy 40-50 volt, vagy esetleg 60? 60-as táblák sűrűn vannak kirakva ilyen csomópontokban. Úgy már életszerűbb...

Cattish 2008.08.29. 07:12:38

off: Silent: benne vagytok az eheti hvg-ben, tudtad? ;-)

lotht 2008.08.29. 07:16:45

Mostanában jártam párszor arra, legutóbb egy billenccsel előzgettük egymást. Én személyautóval voltam. Paks déli részén, Pécs felé tartva kb. 80-85-tel előzött meg, miután lehúzódtam előle, ahogy kétsávos lett az út. Ez még lakott területen volt. Aztán elfogyott a város, ott visszaelőztem, mert városon kívül sem ment többel, mint belül.
Aztán megérkeztünk az erőmű kereszteződéshez, záróvonal, előzni tilos, stb. Egy kukásautó miatt lassítottam kb. 70-re, na mi történt?
Kedvenc teherautóm, ugyanúgy 85-tel át a záróvonalon, forgalomtól elzárt területen, a balra kanyarodó sávon, majd a szembejövők sávjában előz mindkettőnket.
Ügyes.
Mikor lesz már kész az M0/M6 csomópont?
Hihetetlen az érdi helyzet is...

tappancs 2008.08.29. 07:37:23

északnak, mi?
mohos az autód oldala vagy hogyan...?
ezt a filmekben is utálom, hogy kapásból ilyeneket nyomnak...

JohnnyB 2008.08.29. 07:51:43

Töredelmesen bevallom, hogy én is szoktam kifejezetten lassan haladókat a balra kanyarodó sávban előzni főúton ha tiszta a helyzet, akár némi záróvonal átlépéssel is. Én azt gondlom, hogy inkább ott előzzek, minthogy a kanyarokkal erősen tűzdelt 2*1 sávon orosz rulettezzek, mint egyesek. Lehet anyázni.

Amúgy én meg azokat tiltanám ki a főutakról, akik nem bírnak tartós 80-at menni. Semmi értelme, hogy pár kilóméter alatt több tucat veszélyes előzést kényszerít ki a 60-as haladásával. Lehet anyázni.

Lacaca 2008.08.29. 07:55:25

Miért? Ha 40-50 volt, netán 60, akkor nem számít a záró és az elzárt terület? Nem találom az erről szóló részt. A corolláról már nem is beszélve.

Lacaca 2008.08.29. 07:59:50

JohnnyB 2008.08.29. 07:51:43

Azon agyalok, hogy ezentúl motorral az autópályán az ellentétes oldalon a leállóban fogok 200+ körül közlekedni. Jobb, mint azon az oldalon a belsőben, nem?
Én azt tiltanám ki mindenhonnan, akit egy 60-nal haladó VESZÉLYES ELŐZÉSRE KÉNYSZERÍT. Mondják a hangok neki, vagy más okból érez KÉNYSZERT. Szerintem lehet előzni biztonságosan is ezeket.

JohnnyB 2008.08.29. 08:13:28

Miért is veszélyesebb egy kanyarodósávban megelőzni valakit, mint tippelni, hogy mire mellé érek az előzöttnek, senki nem fog megjelenni a kanyarban 110-el? Olyan úton vezetek, ahol 30 kilóméter alatt vagy kanyar van, vagy kanyarodósáv, vagy falu/város.

Tudom, tiltsanak ki az utakról. Érdekes módon miattam még 1!!! szembejövőnek sem kellett még a gázt sem elvennie, mert barom módon előztem. Viszont én fékezgetek hetente legalább 4szer, hogy ne haljunk meg kollektíve.

W.A. Lucky 2008.08.29. 08:19:13

lotht: "Paks déli részén, Pécs felé tartva kb. 80-85-tel előzött meg, miután lehúzódtam előle, ahogy kétsávos lett az út. Ez még lakott területen volt."

Nagyon nem akarlak elkeseríteni, de az ott baromira nem lakott terület (Figyelni kéne a lakott terület vége táblákat is!). Paks környékén a 6-os lakott területen belül egy viszonylag rövid szakaszon megy csak, a Duna parton. Ott is majdnem végig 70-es. Már a benzinkutak is bőven városon kívül vannak és a kté sávos rész meg ettől igencsak délre van még.

Egyébként rengetegen hiszik azt hogy az említett szakasz lakott terület, mennek 60-70-el (és képzelik magukat nagyon bátornak) és rohadtul fel vannak háborodva ha az ember tök szabályos 90-el elmegy mellettük.

A fentiektől teljesen függetlenül megjegyzem hogy ahol előzni tilos, ott nem előzünk. Soha. Ebben igazad van.

lotht 2008.08.29. 08:29:32

Lucky, ebben vsz. igazad lesz, pedig a lakott terület táblákat párszor vágignéztem erre. Ahol ez történt, ott azonban 60-as korlátra emlékszem, mintha ilyen lábla lenne az utolsó lámpa előtti szekaszon.

zse 2008.08.29. 08:38:21

Leakartam fordulni balra, de mégse (mert eszembe jutott, hogy mégsem arra kell meni:-)) és lám megelőztem a tötymörgőt. Mindezt a balrakanyaródó sávon belül, záróvonal, elzárt terület érintése nélkül,90 alatt megtudtam csinálni, akkor mi a helyzet?

ppeterka 2008.08.29. 08:40:32

JohnnyB: figyu, ha annyira kell pisálnod, hogy nem bírsz még 3-5-10 percet várni azzal a VESZÉLYES ELŐZÉSSEL, amit a másik, az agresszív bunkó, aki 60-nal mer menni pl mert seb.korlátozás van érvényben KIKÉNYSZERÍT, akkor a te készülékedben van a hiba!!!!

Az előzés nem JOG, hanem LEHETŐSÉG! Mások veszélyeztetése pedig már-már bűncselekmény! Ugyanis nem az veszélyeztet téged, akit megelőzöl mert lassú, de még csak nem is az, aki szemből jön, te veszélyezteted mindhármótokat!

Ha nem vetted volna észre, te magad is a probléma része vagy!

ppeterka 2008.08.29. 08:43:08

zse: bár elvileg a kanyarodósávot tilos lenne ilyesmire használni, de ezzel a szabállyal nem értek egyet... Úgy kéne lennie, hogy ez még beleférjen, mert sokkal biztonságosabb lenne, mint akkor előzni, amikor csak 2x1 sáv van...

Bár volt most nemrég, hogy a biciklis lányt így csapták el (talán ráadásul fékezés nélkül), szóval lehet, hogy mégsem ez a megoldás...

Mindenesetre amíg nem szabályos, addig - ahogy eddig sem - én nem csinálom.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.08.29. 08:47:44

Na ugye! Nem kell mindig izélni!

W.A. Lucky 2008.08.29. 08:51:45

Lotht, így van. Az van, hogy lakott területen kívüli a rész, de minden kereszt előtt 100-150m már 60-as korláttal, amit a kereszteződés meg ugye felold.

Egyébként én megértem azt aki itt mondjuk végig 70-80 körül megy, mert így a 60-asnál (az óra csalását is figyelembe véve) talán nem büntetik meg nagyon ha elkapják, és nem kell fékezgetni, gázt adni minden kereszteződésnél. Csak azokat - a többnyire bácsikákat - nem értem akik öklüket rázva magyaráznak ha 90-el (azon a részen ahol lehet) elmegyek mellettük. Ne érts félre nem gondolom hogy Te ilyen lennél, csak gondoltam leírom ezt is, mert rendszeresen előfordul.

Ez a rész is belejátszik abba, hogy Pécs felé inkább az Siófok(M7) - Dombóvár - Sásd útvonalat választom többnyire. A 6-os egy katasztrófa, úgy ahogy van. Sajnos Mohács felé viszont nem nagyon kerülhető ki értelmesen. :(

yeahhh 2008.08.29. 08:52:09

Töredelmesen bevallom, én sem tudok olyan kitételt a KRESZ-ben, mely engedélyezné a posztíró által felvázolt előzést... de persze, ennek ellenére lehet gyártani elméleteket, hogy mégis miért JÓ így előzni:-(( A Verso vezetője sem szarral gurigázott, DE a buszvezető...??? Emberek tucatjainak élete van a kezében...inkább éljen vadházasságban anyjával, mint ámokfusson az utakon!
Most jöhetnek a "biztos késésben volt, azt akarta behozni, nehogy kirúgják", stbstb. nullabites hozzászólások... Hát ne hozza be, b+, és versenyezzen a gokartpályán, mer' az arra való, de a 6-os út, meg egy busz NEM!

JohnnyB 2008.08.29. 08:54:29

ppeterka: "Ugyanis nem az veszélyeztet téged, akit megelőzöl mert lassú, de még csak nem is az, aki szemből jön, te veszélyezteted mindhármótokat!"

Értelmezd már mit írtam, mert nem sikerült most így elsőre. Összefoglalom neked a vázolt szitut, ami szinte minden nap megtörténik velem.
- sűrű szembeforgalom, kanyargó út, ami fákkal övezve
- van egy f*sz, aki a megengedett 90 helyett 60-al tötyörög, mert csak annyival tud, mert vagy szét ne essen a moszkvicsa, vagy egy 4-es ifa van megpukkanta úgy, hogy a bal első már nem is éri az utat
- 30 kilóméter alatt 2 egyenes szakasz van, mindkettőnél kanyarodósáv van jobbra
- ha már a tököm kivan a 60-al, és senki nem jön szembe, akkor bemegyek a k* kanyarodósávba, és megelőzöm minél gyorsabban, a kanyarodósáv végén már megyek vissza elé.

EZt csinálom én, ha nincs más tiszta veszélytelen helyzet. És nem azért, mert pisálni kell, hanem mert nem mindegy, hogy 2 órát, vagy 2 és felet utazok naponta.

De tényleg, szerinted sokkal veszélytelenebb tippelgetni, hogy meg fog-e jelenni a kanyarban egy kamion, mikor még éppen nem tudok visszamenni az előzött elé.

Na ilyet látok sokat. Ja, és lehet anyázni.

mxplanet 2008.08.29. 08:55:14

tappancs! a hatos út é-d irányú.

a posthoz meg. ezért nem kell 88-al menni, hanem mondjuk óra szerint 100-al :)

JohnnyB 2008.08.29. 08:57:08

Sorry:
ne essen->van esve
jobbra->balra

Lacaca 2008.08.29. 09:00:09

"Miért is veszélyesebb egy kanyarodósávban megelőzni valakit, "

Kérdezd meg erről az Ordacsehinál leírt Trabantos családját. Ez csak 1 szomorú példa, számos ilyen van. Ráadásul a sorban "tötymörgő" is eltéveszthette az irányt, esetleg kimegy a kanyarodóba és lehet vitatkozni, melyik 2 fél hibázott. Ráadásul több idő megy el a papírozással, mint amit nyerni lehet ezzel a rendkívül fontos, KÉNYSZERŰ manőverrel.

"Tudom, tiltsanak ki az utakról. Érdekes módon miattam még 1!!! szembejövőnek sem kellett még a gázt sem elvennie, mert barom módon előztem. Viszont én fékezgetek hetente legalább 4szer, hogy ne haljunk meg kollektíve."

Nem, nem kell kitiltani. Az a szabály - csak véletlenül kimaradt a KRESZ-ből, hogy:
- aki még nem ölt meg senkit, az barom módon előzhet. 1 ember megölése után már nem teheti, család kiirtása esetén ott sem előzhet, ahol a többiek igen.
- ha csak súlyos balesetet okoz, akkor ezentúl előzhet záróvonalon, de kanyarodó sávban és elzárt területet nem.
- ha csak könnyű sérülést okoz, akkor nem előzhet sem zárón, sem elzárt területen, csak kanyarodó sávban.

zse 2008.08.29. 09:01:59

ppeterka: hol volt a biciglis lány, a kanyarodósávban? Vagy a szemből kanyarodóban?

Amúgy nem szoktam ilyet csinálni, egyetlen egyszer fordult elő, kiakadtam egy hosszan előttem 40-el haladóra, hosszú km-en át a szembejövő nagy forgalom miatt nem lehetett szabályosan előzni. Az esethez hozzátartozik, hogy a még legalább 3-4 mögöttem haladó is (hirtelen balra, de mégse alapon) jött utánam, de ők már nem tudták sávon belül megoldani, simán belehajtottak a szemből kanyarodóba, ami viszont már gáz... gondolok itt arra, ha szemből is valaki pont igy kielőz...

lotht 2008.08.29. 09:03:38

Van még egy jópofa estem a 6-os útról, már egyszer leírtam valahol.
Pécs irányába tartottam a 6-os úton, Dunaföldvár előtt, kétszer egy sávon, elég sűrű szembeforgalom mellett.
Előttem egy Scenic halad, az előtt pedig egy másik S betűs, mint az később kiderült, de akkor még nem látszott. A Scenic lelassult kb. 60-ra az addig 95-100 körüli utazótempóról. Megláttam az okát is hamarosan, előtte haladt egy utánfutós autó, az utánfutón egy teljes személyautó karosszérával, elég ingatagon rögzítve, ráadásul jobb oldalra ki is lógott. Ennek később jelentősége lesz.
Ha 60-at tart biztonságos sebességnek, szíve joga, menjen annyival.
Előzésre nem sok esély, szinte folyamatos a szembejövők sora.
Hopp, itt egy tábla, 1000 m múlva kétsávosra bővülünk! Ezt az 1 percet meg kibirom könnyedén.
Így is lett, megnyílt jobbra a kapaszkodósáv, a Scenic gyorsít, majd fékez. Suzuki a vontatmánnyal halad tovább 60-nal a belsőben. A jóérzésű scenices tétovázik, először csak benéz a jobb szélső sávba, ahogy én is. Ugyanazt kellett látnunk, sehol senki. Balra záróvonal, persze. És autók. Aztán nehezen rászánja magát a Scenic a jobbról előzésre. Suzukisunk sem rest, rögtön jobbra húzódik kicsit, nehogy szabálytalanul, jobbról előzzön már valaki! Nem lehúzódik, dehogy, csak éppen a jobb kerekeivel a terelővonalon halad. Mint az korábban kiderült, a kicsit billegő rakomány jobbra erősen kilógott, ezzel az előrelátó húzással végül sikeresen megakadályozta az előzést.
Haladtunk tovább 60-nal, mit tehettünk mást...
Közben megszűnt a kapaszkodósáv, záróvonal is tartott egy darabig, majd 1-2 km-rel később volt egy nagyobb szünet a szembejövők közt, ahol mindketten megelőztük.
Fekete Suzuki, két kopasz fej, izompóló, lehúzott ablak, bal kar a kocsin kívül.
Feltűnt, hogy az előzés után igen hosszú ideig nem ért utol senki. Pedig 95-100-nál nem ritkán szoktak megelőzni.

yeahhh 2008.08.29. 09:03:57

JohhnyB: "Ja, és lehet anyázni" - bizony, hogy lehet! Voltam már szemtanúja ilyen szituációból adódó majdnem-balesetnek: hozzád hasonló felfogásban vezető (repülő?) pilóta ráelőzött az előtte "pöcsölőre" - ám közben az behúzódott a szépen felfestett (előzni tilos táblával, záróvonallal, forgalom elöl elzárt területte VÉDETT) balra kanyarodó sávba, index használatával. Bár nem kellett volna, szerencsére belenézhetett a tükörbe, s kissé jobbra húzta a kormányt - ez volt a szerencse, éppen nem ért össze a két autó...Szép (?) előzés volt...

Lacaca 2008.08.29. 09:08:02

"EZt csinálom én, ha nincs más tiszta veszélytelen helyzet. És nem azért, mert pisálni kell, hanem mert nem mindegy, hogy 2 órát, vagy 2 és felet utazok naponta."

Gondolom azért fontos a fél óra, amit ezzel a 2 előzéssel nyerni lehet (kamu), mert sietsz valahova. Nyilván való, hogy ha időhöz van kötve az ember, akkor korábban indul, hogy időben érkezzen akkor is, ha valami közbejön. Mi van, ha valaki kanyarodni akar valamelyik, vagy mindkét helyen valaki? Akkor késel fél órát, mert 2 órát kalkuláltál?
Azt is mondták a hangok, hogy meg is kell hősiesen védeni a hülyeséget, nem csak büszkén világgá kell kürtölni?
Mindenki sértett már szabályt, akár bevallja, akár nem, csak nem mindenki büszke rá. Az igazán súlyosak meg nem is tudják, mert eleve nem ismerik a szabályokat. De miért kell dicsekedni vele?

mediakus 2008.08.29. 09:08:20

egy ilyen előzést nem lehet megmagyarázni, a záróvonal nem azért került felfestésre, mert oda több festék jutott, nyilván volt valami szándéka az útépítőjének

ppeterka 2008.08.29. 09:10:24

zse: a szemből kanyarodóban állt a biciklis lány, aki elcsapta meg a saját kanyarodójában ment - csak túl rövid volt a szabad szakasz.

JohnnyB: "Amúgy én meg azokat tiltanám ki a főutakról, akik nem bírnak tartós 80-at menni. Semmi értelme, hogy pár kilóméter alatt több tucat veszélyes előzést kényszerít ki a 60-as haladásával. Lehet anyázni."

Erre reagáltam! Az első fele nem izgat nagyon, bár az is türelmetlen seggbenzabszem viselkedés, bár lehet hogy csak én vagyok a testet öltött Buddha, de pl képes vagyok 40-nel menni ott, ahol annyi a tábla, kilométereken át. Az, hogy mióta kinn van a tábla, már 4x frissítették az aszfaltot, nem tud kihozni a sodromból, mert nem érdekel, hogy miért van kinn a tábla, elvileg úgy kéne lennie, hogy ez a közlekedésmérnökök dolga, nekem az a dolgom, hogy betartsam amit a szabályok diktálnak. Igen, autóba ülve megszűnök egy kicsit nagybetűs Magyar lenni, de nagyságrendileg kevesebb vészhelyzetbe kerülök ezáltal. Nekem megéri. Neked miért nem?

Lacaca 2008.08.29. 09:10:51

"Amúgy nem szoktam ilyet csinálni, egyetlen egyszer fordult elő,"

"Leakartam fordulni balra, de mégse (mert eszembe jutott, hogy mégsem arra kell meni:-)) "

Hmmm, csak egyszer volt, de kiforrott magyarázatom van rá.... Ez olyan, mint amikor az egykerekező "elveszíti az uralmát a járműve felett"

kew1n 2008.08.29. 09:13:13

Lacaca: :))))

JohnnyB: ja, a kurva annyat az osszes moszkvicsnak, hogy nem nyomja tovig a gaz. hat te nem vagy szazas :)

komolyan nem ertem neha, hogy ha mar szabalytalankodik valaki, es masokat veszelyeztet, akkor miert kell a mellet dongetni, hogy mennyire jofej... termeszetesen nekem is elofordult mar, hogy nem tartottam be a kreszt, tobbszor is, de nem vagyok ra buszke egyaltalan.

KopaszMercis 2008.08.29. 09:22:54

azert egy felulnezi google maps-es fotot mellekelheett volna /A\ hamar ekkora torzskiraly.. faszomnak van kedve pentek hajnalban fantazialgatni

Secnir 2008.08.29. 09:29:30

"Lacaca 2008.08.29. 07:59:50
[...]
Én azt tiltanám ki mindenhonnan, akit egy 60-nal haladó VESZÉLYES ELŐZÉSRE KÉNYSZERÍT"

veszélyes fékezésre lehet kényszeríteni, igen, de veszélyes előzésre kényszeríteni?????
LOL


ez olyan, mintha átjönne a szomszédasszony, hogy eszébe jutott, hogy lehet hogy én dugásra akarom őt kényszeríteni, és átjött leszopni.

yeahhh 2008.08.29. 09:33:26

Secnir: ha tutira nem harapós, mi bajod lehet?;-)

ppeterka 2008.08.29. 09:34:23

Secnir: Lacaca is pont ezt írta... A példádban a háziasszony ellen írt...

leaping cat 2008.08.29. 09:35:22

Az ilyen típusú előzések fő veszélye abban áll, hogy a befejezéshez azért nem feltétlenül elegendő a saját irány kanyarodó sávja, hanem kell még maga a kereszteződés, esetleg a szembejövő kanyarodó sávja is. Ha nagytestűt előz személygépkocsi, akkor az, aki jobbról hajtana a főútra (bármelyik irányba, vagy keresztezési szándékkal) könnyen útban lehet hirtelen.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.08.29. 09:37:18

Minden iylen post ugyanoda mutat:

-tötymörgőket ugyanúgy kivonni a forgalomból, mint a buszost, a corollást, zsé-t és johnny b-t. Utóbbiak természetesen sün "állagú" székelésre is jogosultak.

Lacaca 2008.08.29. 09:39:31

ez olyan, mintha átjönne a szomszédasszony, hogy eszébe jutott, hogy lehet hogy én dugásra akarom őt kényszeríteni, és átjött leszopni.

Ha nem mondjátok el senkinek, akkor határeset :)

Ez ugyan az, mint a mélység titka: Lemegyünk a pincébe, leszop és nem mondjuk el senkinek.

ANOka 2008.08.29. 09:44:05

Mintha at 51-es főút Pest megyei szakaszáról olvastam volna a posztot...

zse 2008.08.29. 09:45:10

ppeterka: főútról (általában én úgy tudom) kivannak tiltva a bringások, de rendszeresen tekernek és idéznek sok-sok boszúságot, de attól még, hogy ott vannak nem kell elütni őket.
Szvsz. aki elütötte a lányt csak a szembejövő autókra fókuszálhatot (túl nézett rajta, mert szegény nem volt elég nagy és észrevehető) ezért nem fékezhetett.
Lacaca: Magyarázkodni tudok (balra, de mégse ezt reggel találtam ki),de az előzést 100Le felett simán meglehet sávon belül oldani. Jó-jó,igazad van nem csak egyszer történt, hanem kétszer, csak a másodikban engem előztek, mert a Trabin csak az egyik henger ment.

Lacaca 2008.08.29. 09:47:44

mert a Trabin csak az egyik henger ment.

ott tötymörögtél? Ki kellene tiltani! :)

Nyomek 2008.08.29. 09:48:29

Elég lang post. Van, aki még nem csinált ilyet? Párhuzamos közlekedés elvei szerint szépen előzték egymást. Problem?

ppeterka 2008.08.29. 09:50:52

zse: hát ez azt hiszem az eset helyszíne ráadásul belterület volt... Szerintem nem minden főútról vannak kitiltva a bringások, csak ahol explicite ki van táblázva, plusz autóút, autópálya ugye, meg ahol van kijelölt bicikliút, és megfelelő állapotú, etc, etc...

Viszont ezt az előzést gyökxplusz4perkettő lóerővel pikkpakk megoldom dolgot ne erőltessük, mindig a helyzet adja hogy mehet, vagy nem. Van ahol 1millió Le is kevés lenne... És sok ilyen előzést látok... Te értelmesnek tűnsz hozzászólásaid alapján, ne gondolkodj így...

atti 2008.08.29. 09:57:06

Főúton 12 éves kor felett szabad kerékpározni, kivéve ha tábla tiltja. De aki a szemben álló kerékpárost nem vette észre, az egy kispolszkit sem vett volna észre.

daniferi 2008.08.29. 09:58:35

Hát az én fejemben is kattogtak a fogaskerekek, hogy rájöjjek, miről is van szó :) Ha nem is google maps, legalább egy "paint-festmény" :D

Vannak ilyen helyek, ahol néha én is előzök. Kanyargós út, alig belátható, majd egy rövid egyenes szakasz, ahol persze záróvonal, kanyarodósáv. Ha pont itt nem jön senki szemből, akkor nyugodt szívvel előzök. Bár akkor is inkább igénybe veszem a szembejövő sávot, hátha valaki mégis úgy gondolja, besorol a kanyarodó sávba.

Egy érdekes hely: Máshol ilyen sávkihasználást még nem láttam, mint ami ott rendszeres. Győr melletti 83-as út, koroncói kereszteződés. Győr irányából haladva van az egyenesen menő sáv, ami egyben jobbra kanyarodó, valamint a balra kanyarodó sáv. Az embereknek sikerül úgy félrehúzódni, hogy egy harmadiknak is jut hely. Balra kanyarodó sávba aki kimegy, annak a szembejövő forgalom miatt általában meg is állni, de a sávjában balra tart. Aki meg jobbra kanyarodik, az jobbra húzódik le lassítani. Emiatt aki egyenesen megy, az bőven elfér a két autó közt. Persze, szabálytalan, s némileg veszélyes is, de ötletes :) De ugye az igazi furcsaság a kanyarodó emberek "nem csak én vagyok az úton" hozzáállása.

blöff 2008.08.29. 10:01:06

Ha sokat jár az ember a hatos úton, megunja az állandó tötymörgést és ahol lehet előz. 10 km-en keresztül összefüggő kocsisorok napközben, teherautók, ott előzöl és úgy ahogy bírsz.

S-works 2008.08.29. 10:05:52

"Szvsz. aki elütötte a lányt csak a szembejövő autókra fókuszálhatot (túl nézett rajta, mert szegény nem volt elég nagy és észrevehető) ezért nem fékezhetett."

Az a köcsög aki elütötte szerencsétlen lányt csak arra koncentrált, hogy mennyire fasza gyerek, nem nézett és nem látott semmit!

kerekparosbalesetek.freeblog.hu/archives/2008/04/27/Halalra_gazoltak_egy_lampanal_varakozo_biciklist_Budapesten/

Marcellusca 2008.08.29. 10:09:58

Üdv!

Ha jól hallottam a különböző híradásokban, akkor jövő évtől - a "zorró" tolerancia mellett - a tütymörgőket, azaz az indokolatlanul lassan haladókat is meg fogják büntetni. Csak a yard is alkalmazni fogja-e-é, és esetleg ugyanúgy, mint a gyorshajtók esetén?

Rosszindulat 2008.08.29. 10:15:30

Én ezeknek mindig csak egy kamiont kívánok szemből, szabályosan nyolcvannal. Ja meg azt, hogy azért a kamionpuszit élje túl, és egész életében egy görög torzóként gondolkodhasson azon, amit tett!

Manyizga (törölt) 2008.08.29. 10:19:47

Már nemazért, de a példabeli buszsofőr hivatásos jogosítvánnyal rendelkezik. Az ilyen súlyos szabálytalanságot végrehajtót nem kéne a foglalkozásától is eltiltani? Örökre?

Szakadás 2008.08.29. 10:25:04

Marcellusca,
Ugyan már, nem fognak megbüntetni senkit. Én az elmúlt húsz évben nem láttam rendőrt, aki izzókészlethiányon és gyorshajtáson kívül másért büntetett volna. Az elsőt csak kismamákkal szemben merik végrehajtani, a másodikat pedig messziről, irodából.
Meghirdették a "megbüntetjük a rendszámnélkülieket" programot. Azóta már nemcsak hiányzó első, hanem hiányzó hátsó rendszámtáblákat is látok. Intézkedő rendőrt soha.
Ennek valószínüleg az az oka, hogy a fél állomány 35 és 40 éves kora között nyugdíjba vonul, mert beleszámítják az általános iskolát is, és természetesen minden évet a nagy munka miatt duplán.

the real 2008.08.29. 10:28:58

A Közraktár utcán, az új Közgáz-épület előtt láttam hasonlót:
Ott a belső sáv megy egyenesen (igazából balra, az alsó rakpart felé), a külső meg jobbra (egyrészt a Czuczor utcába, utána meg a Vásárcsarnok felé egyenesen). Persze a metróépítés miatt áll a sor a belsőben, így a külsőben is a rakpartra igyekvők közlekednek - a lámpa előtt, átvágva a forgalomtól elzárt területen, sorolnak be a másik sor elé.
Erre tegnap a külsőben állókat is megelőzte egy autó (éppcsak elfért, még jó, hogy igen széles a sáv), gondoltam, nehezen várja ki, hogy jobbra kanyarodhasson. De nem, ő kielőzte valahogy a külsőben álló sort, és besorolt még eléjük is!

JohnnyB 2008.08.29. 10:30:47

"blöff 2008.08.29. 10:01:06

Ha sokat jár az ember a hatos úton, megunja az állandó tötymörgést és ahol lehet előz. 10 km-en keresztül összefüggő kocsisorok napközben, teherautók, ott előzöl és úgy ahogy bírsz"

Köszi blöff, látom, te már ültél autóban, nem úgy, mint itt egyesek.

zsg? 2008.08.29. 10:33:50

Hogy a kedves postíró nem ment 87-88-cal, az igen valószínű. Mert egy busz (pláne a korszerűnn MAN buszok) nem igazán tud 90-nél gyorsabban menni, ugyanis a sebességkorlátozó nem engedi. Sokkal valószínűbb, hogy a postíró indokolatlanul tökölt, ezért kezdte előzni őt minden arra járó.

zse 2008.08.29. 10:37:31

Ja lámpa is volt. Kár, hogy nem egy Kamaz állt ott, mert szerintem ez annak is nekiment volna.
Erről jutt eszembe Kamazpilóta voltam a seregben, kilehet azért tépni annak is az első futóművét, de ettől eltekintve frankó járgány, járkálnék vele szivesen a 41-en és mostmár a 6-on is.

Hamár a csomópont kanyarodósávjában előzést (kikerülést) kiveséztük a fordítottjához mit szóltok, mikor a főutra kanyarodó ezerrel gyorsít a kanyarodó(vagy az elzárt) részen és miután felvette a forgalom ritmusát besorol. Ilyet még nem csináltam, de jöttek már be így elém.

Ocsy 2008.08.29. 10:41:53

Még mielőtt álszentnek lennék nyilvánítva: előztem már kanyarodósávban. Fiatal voltam, és bohó. Azóta benőtt a fejem lágya.
Aki sok ilyet akar látni (nem feltétlenül ilyen kettős előzést, de "kanyarodó sávost"), az nézelődjön az 51-esen, mondjuk az M0 és Lacháza között. Tele van ilyen szakaszokkal, és azon is általában úgy jön ki a dolog, hogy ahol nincs kanyar, ott ilyen kereszteződés van, előzni tilossal és 60-as táblával. Aki erőlteti ezt a kanyarodósávon előzős dolgot, az azért gondolkodjon el azon, hogy amíg a kanyarodósáv mentén szaggatott vonal van, bárki szabályosan átsorolhat oda (utána meg, a záróvonalon is, szabálytalanul, de miért ne), miközben ő már vadul előz ugynabban a sávban. Mivel elég gyakori, hogy az ilyen kereszteződéseket sebességkorlátozással is próbálják védeni, néha előfordul, hogy azt be is tartják, tehát nem véletlen, hogy ilyenkor lassítani szokás.
Nézzünk egy másik szitut: emberünk (nevezzük Ferinek) tolna 90-nel (muhaha, aki előzni tilosnál, kanyarodósávban előz, hol tartaná be a 90-et? ugyan...), de előtte egy teherautó megy a számára megengedett 70-nel már kilométerek óta. Az idióta a kereszteződés előtt, a 60-as táblánál még le is lassít (mondjuk 65-re), hogy törne ki a kereke a gyalázatosnak. Feri már tiszta ideg, mert így legalább 15 perccel később ér oda a dizsibe, a sör meg addigra elfogy. De itt a kanyarodósáv, ott lehet végre menni! Vissza 3-as, kivág a kanyarodóba, mire a teherautó mellé ér, már 120-szal megy a kékleddel tuningolt Kalos. Hősünk szája a füléig húzódik. Szemből érkezik ugyan egy autó, de az láthatóan egyenesen megy tovább, nem sorol ki a kanyarodósávba.
Mindeközben JóskaPista néni az ellenkező irányból közelít ugyenehhez a kereszteződéshez a nehezen összespórolt pénzéből végre kifizetett alsóközepes járgányával. Bözsike barátnőjéhez menne, de mindig elfelejti, hogy melyik kereszteződés az, amiben balra fordulva egyszerűbben megközelítheti a portájukat. Aztán eszébe jut, hogy a múltkor is ott fordult balra, ahol az a szép nagy koszorú volt az út szélén a gyertyákkal, és abban a pllanatban meg is látja a kis emlékhelyet, amit vélhetőleg egy korábbi baleset áldozatának állítottak ott. A kanyarodósáv már megnyílt mellette, kiteszi az indexet, belenéz a tükörbe, majd besorol. Látja ugyan, hogy egy másik autó (valami diszkóverda lehet, virítanak a kékledek az orrán) érkezik szemből a kanyarodósávon, de nem aggódik, hiszen biztos le akar fordulni, egyébként mit keresne a kanyarodósávon. Fékez, felkészül a kanyarodásra, miután elengedi a szemből érkező teherautót. Ezután iszonyú fékcsikorgás, az utolsó, amit lát, a két pici kék led. Filmszakadás.
Két hónappal később, amikor Ferit végre összerakták annyira a kórházban, hogy ki tudják engedni a bírósági tárgyalására, az ítéletben olyanokról beszélnek, hogy megengedett sebesség jelentős túllépése, az előzési szabályok megsértése, halált okozó közúti veszélyeztetés. Feri pár héttel később már a börtönben gondolkodhat arról, hogy megérte-e az a 15 perc...

Cinikus 2008.08.29. 10:42:39

Lacaca és azok akik szerint előbb kell indulni / el kell kisérni az előtted lévőt 65el a 90es táblánál (a la 4es út pl.)

Először is: aki kényszerből vezet heti 10-12-15 órákat - mert mondjuk ennyi neki a munkába járás - annak elég hülyén hangzik hogy induljon előbb. Nem késve indult, csak az élete minél kisebb részét akarja kocsiban tölteni.

Másodszor: nagyon ideje lenne már bevezetni az indokolatlan lassú hajtás büntetését, mert milyen jogon is tart fel egy ember másik 20-30-50et mondjuk péntek délután? Mérnem kötelező neki akkor kiállni mondjuk 15 kmenként és elengedni aki mögötte van? Az úton azért 90 a megengedett sebesség, mert az biztonsággal tartható. Aki nem tudja tartani, az :

1. vagy ő alkalmatlan a vezetésre és akkor ne vezessen
2. a kocsija alkalmatlan a 90-es tempóra, akkor meg mit keres az úton ???

És igen, mindig lesz aki siet, akár tetszik akár nem. És mindig lesz, aki elnézi az egyik előzést.

Tessék a megengedett maximális sebességgel (+5 km/h) járni mindenhol, ha az útviszonyok, látási viszonyok stb megengedik. Aki erre nem képes, az ne menjen ki az útra.

M. 2008.08.29. 10:56:43

Szerintem ez mindenképp durva veszélyhelyzet. Akkor is ha csak egyszeres előzés történt volna!

Ugye ez egy kereszteződés.
Mi van ha jobbról, a mellékútról egy autós azt gondolja, hogy a főuton lassabban jövő előtt még átfér.
Elkezdi az "áthaladást".
A főúton a kanyarodósávba kipattanó és erőteljesen gyorsító második, meg olyan gyönyörűen fogja oldalbakapni, hogy a mentőt már nem is kell hívni.

Ha teszem azt a főúton lassabban hajtó kocsi egy busz vagy egy kamion, az előzőnek esélye sincs meglátni a mellékútról kihajtót.

Persze, ebben az esetben hibás az aki kijött a mellékútról, de hibás lesz az előző is.
Meg ugye a hullaházban baromira mindegy, hogy ki volt a hibás.

Ilyen helyzetekben én ezért nem előzök, pedig nem félek a sebességtől (150LE, 330nm).

üdv
M.

Lacaca 2008.08.29. 10:57:51

Tudod mit? Igazad van! Aki heti 10 órától többet vezet, arra nem vonatkoznak a szabályok!
Aki autóval jár munkába minden nap, annak meg kötelessége NEM tudni, hogy az kb mennyi időt vesz igénybe, ezért mindenképp szabálytalanul kell előznie. Most jó?

teabore 2008.08.29. 11:03:31

Szerintem meg szedessük le a kint felejtett sebességkorlátozó és felesleges táblákat....aztán aki indokolatlanul lassan megy vagy veszélyeztet másokat, azokat is megbüntetni.

szemenagy 2008.08.29. 11:07:41

Cinikus: az előbb/később indulással maximálisan egyetértek, napi ámokfutásom pestszerte 40 perc és másfél óra között változik (egyirányban, persze) függően attól, mennyire rapszódikus a forgalom. Hiába indulok még korábban, ugyanúgy beszorulhatok, és fordítva.
Aki meg nem tud 90-nel döngetni, menjen éjszaka...

zse 2008.08.29. 11:09:13

M. :igen ez a félelmem mikor főutra balra szeretnék kanyarodni, mert ugye, ha nagy a forgalom mindenki a lasúbb járgányt várja, mert előtte van hely és lehetőség...
Azért is volt kihangsúlyozva, hogy csak ritkán (1x volt, de igaz volt) és azt is csak akkor, ha tiszta a csomópont, sehol senki, csak a tötymörgő előttem...

ppeterka 2008.08.29. 11:09:28

Cinikus: tojok a problémádra. Élni akarok. Pont. Nem többet, hanem csak szimplán élni. Ahogy sokan mások!

"Tessék a megengedett maximális sebességgel (+5 km/h)"
Most gondolj anyukádra légyszíves, vigyél neki egy pohár vizet. Mocskosul csuklik szegény!

Az _ok nélküli_ lassú haladás tényleg gáz. De mit csinálsz egy 2 köbméter homokkal megrakott IFA-val egy combos emelkedőn? Menni kell, vinni kell, kész, max 40km/h. Olyankor én berakom a manuáltempomatot 40-re, aztán majdcsak lesz szituáció. Pedig hidd el, utálok cammogni, szűk 70 ló is képes normális haladásra, megkockáztatom, sokszor ön- és közveszélyes száguldásra is...

Az általad javasolt kiállásos taktika jó. Lenne, ha lenne rá hely... De előbb lesz kolbászból a kerítés, mint hely kiállni egy ilyennel pl egy hegyi szerpentinen...

Ugyanakkor ott van az is, hogy nem tartom magam jó sofőrnek, ezért csak úgy vagyok hajlandó hegyi szerpentinen kanyarogni, hogy ne csikorogjanak a gumik... Néha belefér a 90, néha meg nem fér bele a 40 se... Pedig lehetne 90-nel menni, mégse teszem, ha tetszik a problémád része vagyok. Mászkálj kicsit a Pilisben, találsz bőven helyet, ahol nincs sebességkorlátozó tábla, 90 a limit, és 90-nel maximum ralli alkalmával, lezárt úton, szembejövők nélkül lehetne menni...
Ilyenkor nem lépek trepniig a gázpedállal az egyenesben se (bár ha van mögöttem valaki, jobban szoktam haladni, a barátnőm meg mindig kérdezi, miért sietünk ennyire...), úgyis jön a következő kanyar, a benzin drága, a fékbetét deága, a környezet még drágább, ha már szennyezek, legalább kevesebbet szennyezzek... Na ilyenkor jönnek a balfaszok akik azt hiszik, packázok velük. Pedig nem. Amint belátható a szituáció, gáz el, index jobbra, le a padkáig, és ahoj poplacsek!

blöff: te meg JohnnyB cimbije lehetsz, remélem egyszer találkoztok is!

Remélem nem szemből, 80-nal, kanyarodósávon.

ppeterka 2008.08.29. 11:19:58

opp, helyesen középtájt: "Pedig lehetne" helyett "Pedig szabadna"...

Cinikus 2008.08.29. 11:21:59

ppeterka:

mielőtt anyázol, tanulj meg olvasni: "ha az útviszonyok, látási viszonyok stb megengedik" tehát a pilisben NEM.


És nem az én problémám, hanem azé az 50-100 autósé, aki mondjuk a 4es úton kisérgeti 70el a 90es táblánál a mazsolákat.


Lacaca:

ki beszélt itt arról hogy nem vonatkoznak a szabályok bárkire ?

Azt irják itt sokan, ami a kreszben is benne van: NEM TARTJUK FEL INDOKOLATLANUL a forgalmat.

Akkor most az indokolatlan tötymörgőkre nem vonatkoznak a szabályok ????

Ez egyébként igen jó hozzáállás: én 70el akarok menni, "tojok a problémádra" . Na EZÉRT tartunk itt, ahol. Te egymagad fontosabb vagy, mint a másik 50 ember.

Kiállni meg 15 kmenként azért simán ki lehet parkolóba, jobbra lekanyarodva kereszteződésbe stb.

ppeterka 2008.08.29. 11:28:55

Cinikus: Az anyázás a +5km/h miatt volt.

Ocsy 2008.08.29. 11:32:12

Cinikus 2008.08.29. 10:42:39
"a kocsija alkalmatlan a 90-es tempóra, akkor meg mit keres az úton ???"

Tudom, hogy azokra gondolsz, akik személyautóval haladnak indokolatlanul lassan, és tényleg marha idegesítőek, nem beszélve arról, hogy veszélyes előzési manőverekt produkálnak ki egyesekből. De azt sem szabad elfelejteni, hogy az utakon olyan járművek is haladnak, amelyek nem tudnak (lassú jármű), vagy nem szabad velük (teherautó: max. 70!) 90-nel menni, és ezekből van több. Ezekkel nem tudsz mit csinálni, ki vagy szolgáltatva annak, hogy lehúzódnak, vagy indexszel jelzik, hogy mehetsz, stb., miközben szabályosak, és nem tehetnek arról, hogy ennyi az ennyi.

Cinikus 2008.08.29. 11:32:46

ppeterka:

az én autóm órája 60nál 64et, 90nél 94et, 130nál viszon már 138at mutat. nagy valószinűséggel a tiéd is. Akkor minek is az anyázás?

Cinikus 2008.08.29. 11:33:53

Ocsy :

azokkal nincs is bajom és tényleg rendesen meg segítenek sokszor.

igaz csak azért hogy aztán a városban a 40es táblán is áttoljon 65el :D :D

ppeterka 2008.08.29. 11:37:36

De akkor szabályosan mész, nem?

Van aki GPS-sel méri a sebességet...

Ree-Tard 2008.08.29. 11:42:02

Legyen szó bármiről, ezekre az autós posztokra kétféle ember írogat:
A - aki többé-kevésbé betartja a KRESZ szabályokat.
B - a "RUTINOS SZAKI" akik úgy gondolják, hogy a KRESZ csak azoknak való, akik még rutintalanok, és különben is az egy elavult szabályrendszer, ami csak arra jó, hogy lassítsa az ő közlekedésüket. A sebességhatárok, záróvonalak, kanyarodósávok, piros lámpa stb.. mind-mind csak tájékoztató jelleggel vannak kint (betartásuk NEM KÖTELEZŐ!). A gyorsaság a legfontosabb, fontosabb mint a biztonság, arra meg úgyis ott van a rutin az majd megvéd. Az ilyen embereknek mindegy miről van szó autópálya, autóút, földút, a lényeg hogy annyival mehessenek amennyivel csak akarnak. Minden szabály szabadon értelmezhető, ha sietned kell.(persze mindig sietned kell). Van azért 1-2 alapszabály:
- mindig a másik a hibás (bármit mondjon a KRESZ)
- ha szabálytalankodsz és elkapnak, akkor tagadj, fenyegetőzz!!
- mindenki, akit utolérsz az "TÖTYMÖRÖG" (ők a fő ellenség)
- Ha valaki kisebb, lassabb, törékenyebb annak nem jár semmilyen elsőbbség!!
Az A kategória még belátja, ha valami szabálytalan..
A B kategória soha nem fog semmilyen szabálytalanságot belátni, minek is hisz ő a "RUTINOS SZAKI"

Ocsy 2008.08.29. 11:45:59

Cinikus 2008.08.29. 11:33:53
"igaz csak azért hogy aztán a városban a 40es táblán is áttoljon 65el :D :D"

Mondjuk ez is igaz.

tandrás 2008.08.29. 11:54:19

Kedves Ree-Tard, eléggé koncepciózusra sikeredett a hozzászólásod. Vagyis aki lassan megy, az rendben van, értelmes és jó ember, mert betartja a szabályokat, mindenki más meg gonosz vadorzó, vagy felelőtlen barom.
Nem mintha pártolnám a postban vázolt előzéseket, de ez az összegzés legalábbis kimeríti egy autós rasszizmus tényállását. :)))

szemenagy 2008.08.29. 12:01:02

tandrás: Ezek szerint a feka autóm miatt most fordulhatok a Hágai Nemzetközi Bírósághoz, hogy leniggereztek, pedig nem is előzök a postban vázolt módon.. :)

tandrás 2008.08.29. 12:04:29

Esetleg közös keresettel is élhetnénk, úgy nagyobb súlya lenne. :))

JohnnyB 2008.08.29. 12:08:48

"blöff: te meg JohnnyB cimbije lehetsz, remélem egyszer találkoztok is!

Remélem nem szemből, 80-nal, kanyarodósávon."

Ti komolyan nem tudtok olvasni. Még egyszer elmondom, kb. negyedjére: vannak egyenes szakaszok kanyarodósávval, meg vannak kanyargós szakaszok. Ha nem jön szembe SENKI, akkor megelőzöm a kanyarodósávban, ügyesen. Többször nem írom le.

Cinikusnak megy egy virtuális kézfogás! :)

tandrás 2008.08.29. 12:26:28

JohnnyB, ezzel csak az a baj, hogy a kanyarodósávba lépésed félreértésre adhat okot, és ez egy elkerülendő veszély helyzet. Megértlek, mert én is szeretek haladni, és gyakran ragadok olyanok seggébe, akik a KRESZ szabályokkal takarózva sétakocsikáznak, és lazán leszarják, hogy az út nem csak az ő kedvükre épült mindannyiunk pénzéből. De indokolatlan kockázatot akkor sem vállalhatunk. Azon kívül, ha szigorúan a számokat vesszük, egy-egy ilyen "agresszívan szabályos" polgár is legfeljebb percekkel nyújtja az utunkat, egy indulás előtti kávéval többet veszítesz. A dologban talán inkább az a bosszantó, hogy az ember szivatva érzi magát, és nem sokat tehet ellene, és mivel lassan már mindenhol szivatva érezhetjük magunkat, érzékenyebben reagálunk.

Cinikus 2008.08.29. 12:27:37

JohnnyB :

thx :D

Ree-Tard 2008.08.29. 12:30:18

Kedves tandrás, ha szerinted aki többé-kevésbé betartja a KRESZ szabályokat = lassan megy "TÖTYMÖRÖG"(bár én inkább arra gondoltam hogy betartja a KRESZT mint komplexebb szabályrendszer) akkor igen.

Tehát ha én 2X1 sávon a hetvenes táblánál 80-85 tel megyek akkor veszélyes vagyok és másokat veszélyes előzésre késztetek akkor igen azokra gondoltam akik "TÖTYMÖRÖGNEK"

És igen amikor valaki a kanyarodó sávból a forgalomtól elzárt területen előzni tilos szakaszban a szabályosan közlekedő elé vág az szerintem a "RUTINOS SZAKI" kategória.

Tudod ennek semmi köze a KRESZ-ben leírt előzéshez, ugyanis annak vannak lépései. Talán a legfontosabb hogy ott előzz ahol az meg van engedve, majd RÁUTALÓ MAGATARÁSSAL jelezd a megelőzendő sofőrnek az előzési szándékot, és a szembe közlekedő is tisztában legyen a te szándékaiddal. Sajnos ez esetbe ez nem történt meg, mivel kanyarodó sávból a megelőzendő autó arra gondol, hogy te kanyarodsz a szembe jövő pedig szintén ,tehát nem tudja megfelelően segíteni a te előzésed.
Ami itt megvalósul, azt úgy mondanám, hogy kanyarodó sávból a szabályosan közlekedő elé vágás. ÉRTED MÁR? Nem? Nem baj, hogy is érthetné ezt egy "RUTINOS SZAKI".

JohnnyB 2008.08.29. 12:42:20

Ree-Tard:
Marhára nem erről volt szó, megint, de én ezt mára befejzetem, mert write-onlyba kapcsoltak egyesek. Főúton (bocsi, nem figyeltem: sebességkorlátozás nélküli főúton!) max 95-el megyek, előzés alkalmával max 115-el. Viszlát mára!

tandrás 2008.08.29. 13:40:44

Kedves Ree-Tard, te retardált nagyokos ... - gondolom, te így kezdenéd a helyemben. Akkor lássuk sértő személyeskedés nélkül:
Kedves Ree-Tard, nyilván nem olvastad 12.26.28-kor esett hozzászólásomat, mielőtt kioktattál, de utána legalább finoman korrigálhattál volna. De nyilván neked van igazad, csak ezt egy magamfajta, általad megfellebbezhetetlenül bizonyítottan "RUTINOS SZAKI" kategóriájú ember hogy is érthetné. :)

szivacs 2008.08.29. 14:09:31

nekem egyszer volt olyan (bár már leírtam), hogy szokásos sorban tötymörgés egy traktor mögött beláthatatlan szakaszon. nyílik a balra kanyarodosáv és ahogy azt "kell" mindenki indul előzni (a traki kb hússzal ment, nemvészes). énis megyek utánuk, amikor azt látom hogy az elöttem levő egyszercsak nagyon közel van és megáll. hát ő tényleg balra akart kanyarodni énmeg majdnem beleszálltam.

másik durva, amikor kanizsára mentem szegedről ugyhogy a végefele nemnagyon szaroztam 100-120 között (azért ez tán még nem száguldás), ahogy engedte a helyzet. ennek ellenére egyszercsak azt látom hogy balrol egy benzint szállító teherauto a balra kanyarodoban ugy elporzott mellett mintha szembe jött volna. nemtudom hogy az mivel ment, de csak pislogtam.

szivacs 2008.08.29. 14:14:34

amugy ha már előzgetés:
www.youtube.com/watch?v=Y3uvBuIC3A4

ettől tuti szívbajt kapsz:)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.29. 14:22:49

Amatőrök... Engem az infarktus kerülgetett, ugyanis pont egy ilyen szituban én ültem az anyósoldalon az előzőt előző kocsiban...

Pontosítva: Piliscsaba, jet kút melletti kereszteződés.egy sáv pest felé (ebben haladunk), egyben kanyarodási lehetőség a kútra (jobb oldalt, a pest felé menő oldalon) be, jobbra. Szemből egy sáv esztergom felé, a kettő közt pedig kanyarodósáv balra, ez is be a kútra. Namost: barátom előzni kezd ("hülye vagy bazzeg? - majrévas szorít), miközben szemből a kútra kanyarodna egy autós, tehát kettős előzés, kis szembeiránnyal megspékelve, de szemből is jönnek már. Emberünk, akit szemből kerülünk ki vörös fejjel üvölt -jogosan. Emberünk szemben velünk -hófehér.
Uccsó pillanat, kormány vissza, és ismét a helyes sáv, de amúgyis jön a vasúti átjáró, szóval lassíthatunk.
Mondom:
"-ez mire volt jó, őszintén?"
"-jajj, punis, mit darázol már :D, legalább nem kormolnak az orrunkba."

Fasza vót...

Bobby Baccala 2008.08.29. 14:27:14

tulajdonképpen mi a baj a 6ossal??
szerintem rendeben van.a felújtott szakasz már tiszta európa

teabore 2008.08.29. 14:29:06

szivacs, jó ez a videó :)))))
Need For Speed RulZ!

persze itt is volt jobbratartás a 3 sávon belül, csak hogy értelmeset is hozzászóljak :))))

JohnnyB 2008.08.29. 14:50:07

"-jajj, punis, mit darázol már :D"
LOL.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.29. 17:28:56

Mé van fikázva a hatos Paks és Szexárd között?

Milyennek kellene lennie egy egyszámjegyű útnak, ha az, hogy nincs nyomvályú, fel van festve, széles és viszonylag egyenes, rendezett, döngölt murvával leszórt útszélével nem megfelelő a Te nagyszerű igényeidnek?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.29. 18:01:50

2. a kocsija alkalmatlan a 90-es tempóra, akkor meg mit keres az úton ???

Kisteherrel pl 70-nel szabad menni.

Az UAZ-om nem is igen szeret gyorsabban szaggatni.
És hiába dudálsz, mert a 2500 V4 üvöltése, a ruszkij bestija morgása mindent elnyom.
Még a menetszéltő csattogó elefántfül hangját is!
Egyetlen dolog csendes csak: a műszerfal!
Az nem rezonál, nem rezeg, hiszen jól oda van heggesztve!
Az ember csak nézi a sz olajnyomás-mutatóját, a töltéskijelzőt, a rezgő sebességmérőt, előtte a nagy szabad út, sehol senki!
Olyankor érzi az ember, hogy ő az utak királya!
Born to be wild!
Ez fíling!
Nem engedem elrontani az érzést...
Előzz meg, ha tudsz!

;-)

J_W 2008.08.29. 18:27:46

Punis, hát ez kurva jó. :D

zse 2008.08.29. 19:20:01

Video alatti első komment:

" in hungary most of the people are "braking idiots" and begin to push the pedal when you start to overtake them."

Szóban forgó előzési forma volt egy jópárszor...

Jacques Foche 2008.08.29. 20:21:08

kolbászoszsömle: Az UAZ az sornégyes. És csak 2.4-es, na de mindegy, kicsire nem adunk. Eljátszottam már a gondolattal, hogy UAZ-t kéne venni, tízes acéllemezt felpakolni lökhárító helyett, aztán ha valami hülye elfelejt elsőbbséget adni, vagy pofátlan módon vág be elém, akkor "Jajj, picsába, elromlott a fékem!" :)

KuKori (inda nélkül) 2008.08.29. 20:29:34

Még mindig idézném a klasszikust pontosan: Kék IFA, vasúti sín lökössel :D a rend kedvéért :D

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.29. 21:02:14

Jacques Foche

:)

jaja.

Miután elküldtem, rájöttem, hogy soros motor.

De üvölt, mint állat, főleg a platós-dobozos kiadáson.
Az tiszta luxus!
Fűtött könyöklő, vezetés közben lehet a motorháztatőre támaszkodni, lábváltós reflektor, stb...
Ha megszokod a duplakuplungot, az is zsír, főleg, amikor átülsz személyautóba, és ott is úgy nyomod.

És nem kell acéllemez a lökhárítóra. Egyszer odébbtoltam egy betonon álló fél raklap téglát, és nem látszik rajta semmi. Szerintem egy modern személyautót anélkül totálkárosra lehet törni egy lerúgott -értsd gyári "fényezett"- UAZ-zal, hogy azon külsérelmi nyom keletkezzen. ;-)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.08.29. 21:06:52

KuKori (inda nélkül)

Az IFA-hoz rendes jogosítvány kell, így azt nem lehet odaadni az asszonynak bevásárlókocsinak, ellenben az UAZ megyen úrhölgy vezetői engedélyjel is, szal az praktikusabb.

Krtek 2008.08.29. 21:50:47

Well... Velem már történt olyan, hogy ÁLLTAM a balra kanyarodó sávban, várva, hogy elfogyjanak a szembejövők. Egyszer csak a szembejövők közül egy állat elkezdi előzni a többieket, át a záróvonalon, a forgalomtól elzárt területen, majd a szembejövő balrakanyarodó sávon - egyenesen nekem. Sokat nem tehettem (mivel álltam), csak reménykedhettem, hogy időben megtalálja a féket. Szerencsére megtalálta...

cso zsi 2008.08.29. 22:33:29

Imádtam UAZ-ozni (azon tanultam), a dupla kuplung még előkerül egy-egy szarabb váltójú kocsi használatakor.
"B" jogsival IFA-t nem de 3,5 tonnáig bármit.
Anyósom Merci 208-cal (vagy olyasmi) járkál. Az utánfutón néha egy csónak is befigyel (úgy már akár 4250 kg is lehet az össztömeg).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.29. 23:04:37

Krtek 2008.08.29. 21:50:47

Nem mi voltunk? :D Ld. feljebb a képet linkelve.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása