Friss kommentek

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Minek van a tachográf?

2008.11.17. 07:35 :: Kisikasa

Teszi fel a kérdést alábbi levelében Csaba, akinek igencsak meggyűlt a baja egy sietős, ám mégiscsak csiga lassúsággal előző kamionossal és még a lehajtót is elkerülte a böhöm nagy jármű és persze vezetője jóvoltából.

Sokszor találkoztam már olyannal, hogy autópályán egy kamionos egy másikat előz. Ezt szívem szerint úgy tiltanám,ahogy van. Minek van a tachográf? Tudom nem lehet pontos minden kamion sebesség mutatója, de akkor is, hogy jut eszébe egy kamionosnak, hogy egy igazán veszélyes helyen, mint az autópálya, egy még veszélyesebb manőverbe kezdjen.

És akkor most elmesélném a történetemet. Kecskemétről tartottam haza vasárnap (11. 09) az M5-ösön. Be volt kapcsolva ugyan a GPS, hogy az vezessen hazáig, de mivel még nincs benne az M0 új szakasza, ezért nem állt szándékomban arra támaszkodni. Az M0-ra meg azért szerettem volna rámenni, mert segítségével nem kell behajtanom Bp belvárosába, hogy majd a Rákoskeresztúri lehajtótól 5 percre lévő lakásomat gyorsan, kényelmesen elérhessem.

Én naiv. Ugyebár először is kerestem volna az M0 lehajtót. Sejtettem, hogy közel van, gondoltam 5-10 km még max. Ekkor kezdődött az, amiért szívem szerint fejbe lőttem volna a kamionost. Nekiállt kb. 2 km/h-s sebesség-különbözettel 2(!!!) pótkocsis (!!!) kamiont előzni. Az egy dolog, hogy az előttem haladó opelba majdnem belement (nem, nem az opeles hibája, szabályos kereteken belül közlekedett), de feltartott minket. Kb 5 percen keresztül tartott az előzése, közben ugye minden előző emberkében nyomta felfelé a pumpát.

+ Mikor belekezdett az előzésbe, akkor láttam egy táblát, sajna nem tudtam, hogy azt keresem, mert csak annyi volt rajta, hogy monori lehajtó 1 v. 2 km. De ugye pont mikor az első kamiont sikerült megelőzni, akkor láttam a szükséges táblát, M0 ÉS monori lehajtó. Szóval körbe voltam véve. Előttem opel, mögöttem bömös, jobbról 2 kamion. Esélytelen volt, hogy kijussak az M0-ra. Így kerülhettem egy hatalmast.

Közlekedéskor egy nagyon türelmes ember vagyok, de ez a helyzet nagyon kiverte nálam a biztosítékot, a kamionossal kezdve, és folytatva azzal, hogy nem képesek rendesen kitáblázni azt a vackos autópályát...
 

286 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keszvagyok 2008.11.17. 13:35:33

off :)
Egy élmény olvasgatni a vitát. :)
Az a jó az ilyen postokban, hogy semmi nem változik meg tőlük, csak mindenki elkönyvelheti, hogy na jólmegmondtam... aztán ugyanúgy viselkedik a továbbiakban, ahogy eddig is. Meddő vita, de csak hajrá.

crassus · http://uizbnv 2008.11.17. 13:35:35

madmanic
egy masik KRESZ analfabeta....
Sepen szaporáznak ugylatom
egyik tudatlan a masik utan lassan percenkent...es ezek vezetnek az utakon.
Nagy baj ez...

Alapban elozes ..erted ?!
Olvass mar KRESZ-t vazze...

play 2008.11.17. 13:35:56

Tök egyszerű a megoldás szerintem csak a kamionosoknak kéne egymást segíteni.
Mikor az egyik előzi a másik az kicsit vissza vesz a sebességből 5-10 km/h ezzel még perceket sem fog veszteni az út során mert pillanatok alatt fel tud utánna gyorsítani. Csak hát akkor lassítani kéne az meg nem járja.
Összefogva ellenezni valamit (előzés beszüntetése) az megy de összefogva egymást segíteni hogy kamionos is meg autós is jól járjon az nem.....

Mertcsak 2008.11.17. 13:37:03

lkjpoi 2008.11.17. 13:31:57

A RORO a közúti-vizi kombinált. Na arra kiváncsi lennék,mondjuk a Dunán!
Amire te gondolsz(ahogy már 10 perce említettem)az a ROLA!

lkjpoi 2008.11.17. 13:41:35

"vedd le az Indonéziában gyártott Nike cipőd, Levi's farmert, és a többit, szálj ki a Német kocsidból"

Majdnem stimmel, az autó japán, de maradjunk annyiban, hogy hajó, vonat, ráérek. Teherpályaudvarról farmert, cipőt a belvárosi boltba pedig nem kell böhöm nagy kamionnal szállítani.

forrórágógumi 2008.11.17. 13:42:31

Jutka 2008.11.17. 13:17:59

Talán közelebb kéne költözni és nem átingázni a fél életedet cicuskám, és akkor nem lennél ilyen idegbeteg akinek annyi csávója volt már ahány "kamionok mögött" autókázott már, ami sivár szexuális életedet reflektálja. Szerencsére nem te döntesz a vasútra terelés kérdésben, mert várhatnál a tamponodra amikor vonattal érkezne.
Mellesleg nincsen kamionom.

Tibi 2008.11.17. 13:43:41

Szerintem nem a kamionosok akartak a kamionokba sebességkorlátozót szereltetni.Az asztal mellől szabályokat előállító hozzá nem értő úrvezetők, ők okozzák ezeket az értelmetlen előírásokat. Lehet, hogy ha nem talál ki valamilyen új szabályt, rájönnek, hogy teljesen fölösleges a munkája. A kamionos csak haladni akar. Nem ő tehet arról, hogy akarata ellenére lassú, hosszú előzésre kényszeríti egy ilyen értelmetlen törvény.

labi 2008.11.17. 13:44:06

"Az csak LAKOTT TERULETEN igaz!!!!!!
Lakteren kivul az bizony ELOZES!!!!!!!!"


Mélyen meghajlok az érvelésed előtt, ha alátámasztod idézettel a kreszből paragrafusszám, bekezdés, pont...

madmanic 2008.11.17. 13:45:54

(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járm/vel az úttest felezvonalát - a balra bekanyarodás, illetleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járm/nek - az egy nyomon haladó járm/ melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás.. stb..

Figyelsz? ELHALADÁS!! Olvass Te kreszt barátom..

labi 2008.11.17. 13:46:45

...mert ugye én még mindíg nem találom a 20 km/h szabályt, csak annyit, hogy:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja.

Olyat, autópályán vagy azon kívül csak X km/h sebességkülönbséggel lehet, még mindíg nem...

madmanic 2008.11.17. 13:47:56

c) Elzés: járm/vel az úttesten azonos irányban haladó járm/ melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében
a különböz forgalmi sávokban folyamatosan haladó járm/vek egymás melletti elhaladása nem minsül elzésnek.

Még egyszer, csak akik nem tudják a keresőt használni...

labi 2008.11.17. 13:47:59

mindig rovid i-vel akartam, mielőtt valaki abba köt bele :)

forrórágógumi 2008.11.17. 13:49:05

Ikjpoi!

RORO az roll on/roll off az más, majd utánnanézel hogy mi. khm.
ROLA na az a vasúti megfelelője, csak hogy ha már így mellette vagy legalább tudd miről beszélsz.
Mellesleg hol láttál nyergesvontatót a belvárosban? Ismét egy idióta.

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.17. 13:49:50

"Hát, Tamás, ha neked a nettó 7k nem sok"
Ez adócsalás előtt, vagy után ? Amúgy k..a nem érdekel itt senkit mennyit keresel, felőlem lehetsz a Csányi Sándor is...
Egyszerűen hülyeségekett írsz, és látszik minden hozzászólásodból a dilettanizmus...de azt gondoltam hogy a fene nagy eszeddel ( amivel ilyen jól keresel ), nem kell ezt kimondanom, hanem tudsz olvasni a sorok között...
Na befejeztem Veled a társalgást mert egy barátom mondása jut eszembe rólad...:
" Ne vitatkozz hülyékkel, mert le kell süllyedj a szintjükre, ott meg legyőznek a rutinjukkal"

Perillustris 2008.11.17. 13:50:37

"Pár évig erőltették nálunk is a ROLA-t(kombinált vasúti-közúti szállítás),de a vasút olyan drága volt,hogy egyszerűen nem éri meg!"

Főleg úgy nem, hogy a kormány a közúti áruszállítást támogatja. Nem a vasút drága, hanem a közút olcsó.

lkjpoi 2008.11.17. 13:53:25

Holenik Tamás · taxidriver 2008.11.17. 13:49:50

Adócsalásról a főnöködet kérdezd... sajnálom, hogy a kamionsofőr agyaddal savanyú a szőlő.
Szerintem sincs értelme a vitának, remélem minél előbb a külső sávba kényszerítenek a hülye kamionoddal együtt. Epilepsziás kollégádhoz mit szólsz, meg a többi gyilkoshoz? Az én kollégáim legalább nem öltek meg soha senkit munkavégzés közben.

Mertcsak 2008.11.17. 13:53:34

lkjpoi 2008.11.17. 13:41:35

Számolj 1 kicsit!
1 kamionra fel lehet rakni 24 tonna árut.
Ugyanezt a súlyt 16 furgon tudja elvinni.
1 kamion fogyaszt kb 30 l gázolajat,1 furgon kb 10 l-t.
16x10=160 l. Ez ugye 130 literrel több 100 km-en.
Meg ugye 16 furgont nem tud 1 ember elvezetni!

leaping cat 2008.11.17. 13:58:12

madmanic, szerinted a "folyamatosan haladó" kifejezés miért van ott?

Fj0d0r 2008.11.17. 13:58:24

labi

kresz.origo.hu/news_37.html

Olvasgasd kicsitm és rájössz hülyeségeket írkálsz. Lakott területen belül elhaladásról azon kívül előzésről ír a kresz.
Szopacs.

lkjpoi 2008.11.17. 13:59:00

"Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.11.17. 13:50:37"

Beleszarunk a saját tányérunkba. De ne aggódj, már csak másfél évet kell elviselni ebből a nyomorék gyurcsányból.

labi 2008.11.17. 14:00:59

Fj0d0r:

Mondtam már hogy elhiszem, csak írd már ide, hogy melyik paragrafus melyik pontja írja azt a k.va 20 km/h kötelező sebességkülönbséget! :)

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.17. 14:03:15

Ijkpoi ! Ugye ilyen idegállapotban nem fogsz autóba ülni ? Még a végén megölsz valakit....
Jézusom !Össze-vissza hadoválsz butaságokat....de végülis égesd magad, én szabad napos vagyok, ráérek.

Mertcsak 2008.11.17. 14:03:34

lkjpoi 2008.11.17. 13:59:00

Akkor most megsúgom neked,hogy a naaagy magyar fuvarozó firmánál ugyanannyi képviselő érdekelt mindkét oldalról.
Komolyan azt hiszed,hogy ez ügyben(meg sok másban)bármi változni fog?
Kis naív.

MrZed001 2008.11.17. 14:05:06

Most hogy már el lett adva a (piszkosul nyereséges) MÁV teher, tuti hogy törvényileg fogják vasútra kényszeríteni a kamionokat (hogy még nyereségesebb legyen az új tulajnak ... nem nekünk)

lkjpoi 2008.11.17. 14:05:06

"Holenik Tamás · taxidriver 2008.11.17. 14:03:15"

Hát szar életed lehet, ha szabadnapodon fórumozással szórakozol... köszi, mára túl vagyok 300 km-en, elég volt.

forrórágógumi 2008.11.17. 14:08:42

Az a 300 max 3 km és az is földúton, te p...

Perillustris 2008.11.17. 14:10:06

"Most hogy már el lett adva a (piszkosul nyereséges) MÁV teher, tuti hogy törvényileg fogják vasútra kényszeríteni a kamionokat."

Kivételesen ebben bízom én is.

Fj0d0r 2008.11.17. 14:12:36

labi

Az nincs benne, hogy mekkora különbségnek kell lenni a 2 jármű között de ha vetted volna a fáradságot hogy megnézed a linkemet ahol pontos paragrafusok vannak a kereszből rájöhettél volna hogy én az "előzés, elhaladás" vitára reagáltam.

Mertcsak 2008.11.17. 14:13:39

És mekkorát fogtok csalódni!

regent123 2008.11.17. 14:14:08

Nincs 20km/ó szabály, vagy paragrafus a kreszben (vagy jól el van dugva, nem olvastam el betüürööl betüüre, de a keresöö nem dobta ki), viszont akkor honnan veszik többen is? Talán valahol máshol olvasták? En úgy emlékszem, nekem az oktatóm mondta az elöözéshez való jótanácsként, innen módosulhatott aztán a fejemben kresz szabállyá.
Vagy valamilyen vezetés tankönyvben ez konkrétan le van írva?

labi 2008.11.17. 14:17:18

Fj0d0r:

Akkor a KRESZ 1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez III. (c)-t hogy kell értelmezni, ami az előzés fogalmát tisztázza, hogy nekünk ne kelljen vitatkozni azon hogy mi is az?

Nincs benne semmi lakott és nem lakott kerület, csak egy fogalommeghatározás.

Bélabácsi 2008.11.17. 14:18:05

bubi 2008.11.17. 13:19:52
"Németországban ezt úgy hívják: Elefant Rennen ("Elefánt rohanás"). Nagyon durva bírsággal sújtják. Ezért ott igen ritkán lehet látni ilyet."


A bírság igaz, de egy kamionnak legalább másfél-két kilométeren át kell a rendörautó elött mennie ahhoz hogy meglegyen a bírság. Az ilyen jelenség pedig Németországban is ritka, mint - azért kezet a szívre - kis Hazánkban is. Én mint írtam rendszeresen járom a Németország-Ausztria-Hazánk útvonalat oda-vissza, a legszarabb szerintem nem nálunk a helyzet hanem Ausztriában, és szubjektíve szerintem a bécsi rendszámú kamionosok között a legtöbb a bunkó. Közülük sokan vannak akik ha már kijöttek akkor simán döcögnek elötted vagy két-három percet is míg végre kielözi a másikat.

Jutka 2008.11.17. 14:24:59

forrórágógumi 2008.11.17. 13:42:31
Nincs kamionod? Nemá! Azér egy ifád csak van!!!

Fj0d0r 2008.11.17. 14:27:50

labi:

A párhuzamos közlekedésre vonatkozó részt olvasd!

"Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

Lakott területen belül elhaladás azon kívül(autópályán is) előzés. Ennyi.

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.17. 14:27:50

Én legalább a "kamionos agyammal" megpróbálom átlátni az egész problémát, és a lehetőségeimhez mérten normális keretek között jövök-megyek, de bizonyos szituációkban kénytelen az ember egy másikat megzavarni, feltartani, ez benne van, mint ahogy velem is megteszi más....nem fogok ezért senkit szidni, nem fogom "betiltani" a tevékenységét. Igen, a toleráns egymásmellett élésről beszélek. De mindíg felmegy kb 5-el a vérnyomásom, ha ilyen emberek fröcsögnek arról hogy mi a helyes ( bármi ami neki jó, a többi levan sz@rva, "gyurcsányahibás"...), mit kellene tenni. Teszik mindezt úgy, hogy fogalmuk sincs az másik fél tevékenységéről, lehetőségeiről, határairól....mindezt abban a hitben hogy mennyivel nagyobb esze van a másik félnél....
Szomorú, vagy szánalmas...nem tudom
Mindenestere szar életem van....megmondták...:-)))

forrórágógumi 2008.11.17. 14:43:29

Nincs ifám se. Szólj hozzá! Viszont van egy 7es BMW-m.

lkjpoi 2008.11.17. 14:53:24

"Holenik Tamás · taxidriver 2008.11.17. 14:27:50"

Nekem a témában bőven elég, hogy a világ kulturáltabb részein a kamionoknak semmi keresnivalójuk a belső sávban.

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.11.17. 14:46:18"

Még szerencse, hogy csak az az állat sérült meg, és nem ártatlan emberek.

Cyric 2008.11.17. 15:08:58

Jajj, ezeket a témába vágó cikkek beidézgetését mondjuk nem nagyon szeretem, mert nagyon torzítanak.

Linkeljek be én is biciklist gázoló autót, részeg bicajost meg mondjuk csecsemőt áldozó motorost?

Szóval ezt ne tegyük...

@nális coitus 2008.11.17. 15:12:34

A múltkor az M0-áson kivágódott elém a kib@szott román kamionos, persze index sem oda, sem vissza nem volt. Amikor melléértem, dudáltam, meg mutogattam, de a majom képével csak nézett a mocsok szőröstalpúja! Persze a magyar bunkók is kb ugyanezt csinálják!

Szendwich 2008.11.17. 15:21:59

Delutani posztot akarunk! :)

aqweren 2008.11.17. 15:26:48

Szendwich 2008.11.17. 15:21:59
Má' nagyon kezd elharapózni itt a hülyeség, mi? :D

Szendwich 2008.11.17. 15:33:14

Ya ya :)
Ha lett volna ver a pucajaban Csabanak, akkor atkuldi az autot a vontatmany alatt (ala F&F).

Na! Valami verekedoset, vagy valami izgit! Pl. valaki elovett egy vizi pisztolyt az ules alol es fekolajjal lespriccelt egy Audi A8-ast a piros lampanal, mert a kopasz soforje barbi babanak nevezte :)

Matrix_ 2008.11.17. 15:54:47

Szendwich
Vagy:
kimászik a tetőablakon, átjumpol a vontatmányra, fel a tetejére, átmászik a csőrősre, kinyitja a sofőr ajtaját, kirángatja a sofőrt, bemászik a helyére, nyom egy hosszú kürtöt, és beleszól a CB-be, hogy "brékó, brékó" :D

Szendwich 2008.11.17. 16:10:48

MatrixHasYou
Breko! Breko! Bakkecske hivja venyiget! Bakkecske hivja venyiget! Venyige jelenkez! sssss Elteritettem egy kamiont! A valtsagdij egy szabad lehajto sav az M0-sra!!!

Matrix_ 2008.11.17. 16:17:27

Itt venyige! Vétel! Bakkecseke! Cobra 11 a lehajtónál! ismétlem Cobra 11 a lehajtónál! Rakomány túl hideg, és a kecskék is fáznak télen! Ismétlem... sss... sss....!
Venyige kiszáll vége!
:)

Sugi77 2008.11.17. 16:26:09

MatrixHasYou, Szendwich
lol :D

Cyric 2008.11.17. 16:27:29

Itt Cobra 11. sss... Venyige azonnal hagyja abba Bakkecske előzését, mert bejelentést kaptunk egy kedves Csaba nevű úrtól, hogy kurvára nem látja önöktől a táblákat. sss... sss... Cobra 11 kiszáll vége!

Matrix_ 2008.11.17. 16:40:41

Cobra 11 monnyon le! Ismétlem! Cobra11 Monnyon le!
Venyige kiszááááááállll....

Perillustris 2008.11.17. 17:05:24

"Jajj, ezeket a témába vágó cikkek beidézgetését mondjuk nem nagyon szeretem, mert nagyon torzítanak."

Azért abban talán megegyezhetünk, hogy ha a rengeteg kamion jelentős részét át lehetne terelni vonatra, akkor kevesebb hasonló baleset lenne. Ezért ebben az esetben igenis relevánsnak érzem a hírt.

herodes · http://www.gamblers.hu 2008.11.17. 18:05:14

Holenik Tamás:

a magyarországi közúti fuvarozásra vajon miért lövik be a fuvarozó cégek párszázalék pontosságra az üzemanyagigényt? Mert megtehetik. Mert a honi szabályozás nagyjából leszarja, hogy a gyorsforgalmi utakon történő halálos kimenetelű balesetek minimum felét kamionok okozzák. Többségükben előzés miatt kialakult veszélyes forgalmi helyzetekkel.
És ha te azt kérded, hogy legyen-e gyakori a többletfogyasztás egy adott útvonalon a kamionoknak azért, mert nem előzhetnek, vagy ne halljon meg kéthetente egy vagy több úrvezető a családjával együtt a kamionok előzgetésai miatt, én bizony az utóbbit választom.
És már megbocsáss, de a te korábbi -általad is durva megközelítésnek titulált- okfejtésed a kölcsönös leszarásról ebben nézetben számomra azt jelenti, hogy míg én azt mondom: "Fogyassz bazmeg 100L-el többet, és csak holnap érj haza", te azt mondod: "Tőlem akár meg is dögölhettek, nekem ide van írva, mennyi üzemanyaggal gazdálkodhatok."

e30 2008.11.17. 19:03:59

A post írójának:

1: Ha a teherautóknak előzni tilos tábla nincs kint, akkor semmi oka nincs arra a kamionosnak, hogy ne előzzön.
2: Ha nem lenne tachográf, akkor a kamionos pont lesz@rná, hogy be kell tartani a menetidőt, de mivel megvan határozva, hogy egy nap/ egy héten mennyit mehet, nagyon nem mindegy neki, hogy azt a 8-9 órát naponta 83, vagy 90 km/h-val tudja lezavarni (7*8=56, 56 km-en múlhat könnyen, hogy aznap ki tudja-e szállítani az árut, vagy alhat egyet vmelyik pihenőhelyen).
3: A kamionos nem 1-200 km-t (vagy kevesebbet) megy, mint te vagy én, hanem 2-3000 km-t. Nem mindegy neki hidd el, hog ymennyit tud egyben megtenni.
4: A kamionos értünk/ÉRTED megy, szállít, van távol a családtól 2 hétig. Csak azért, hogy mi/TE megkapjuk az árut időben, ami kell nekünk azt mindig ott találjuk a polcon... De ezt TE nem ÉRTED...

Picit gondolkodni is kéne, mielőtt hisztizel...

Tendino 2008.11.17. 19:30:17

herodes 2008.11.17. 18:05:14

"... a gyorsforgalmi utakon történő halálos kimenetelű balesetek minimum felét kamionok okozzák. Többségükben előzés miatt kialakult veszélyes forgalmi helyzetekkel."

Kérlek add meg, hogy honnan ez a statisztika. A megfogalmazás alapján tapasztalati... Ennek megfelelően sántít kicsit.

herodes · http://www.gamblers.hu 2008.11.17. 19:32:53

e30: a kamionos érted, értem van. Azért ez a hivatása, azért van a szállítmányozó cég, hogy az útidő, üzemanyagigény, stb. szórásaival nekik kelljen kalkulálni, és ne nekem.
Értem én, hogy ő 2-3000 km-et megy. Oké, kakulálja be az 5-10%-os anomáliákat, és ne engem szopasson az úton. Értem vannak, ez tiszta sor, de legyenek értem úgy, hogy valaki kifizeti a fuvarozás díját, oszt kész. És ne úgy, hogy átlag 1 órás utat nekem kelljen félóra és másfél óra közé kalkulálnom. Az M0 déli szektorában még az is benne van a pakliban, hogy nem jövök le róla élve. Azok miatt a előzgető kamionosok miatt, akik ÉRTEM meg ÉRTED vannak.

Audi Achtzig 2008.11.17. 19:33:16

Egy dolgot megjegyeznék.

"Menjen a szemem elől a vasútra!" - és tudod, hogy mekkora a kapacitása most a vasútnak? A pályának?! Mibe lenne azt fejleszteni? Mikor láttál közelről vonatot?

Nem bírja el vasúti rendszer még a tizedét sem annak, mit szeretnél! Olvass utána... utazz pár tízezret... utána térjünk vissza.

Mondok egy hasonlatot:

Vonatozz.hu blog: X ül a gyorson, várja a kitérőben az ellenirányú RoLát. Este 21:37-kor mondjuk. "Kibaszott RoLa, ott a zsírúj pálya, töküres így éjjel. Menjen arra a kamion, mi értelme, hogy a pályás kamion forgalom 5%-a itt bohóckodik és feltart 200 utast?"

BGyRacer 2008.11.17. 19:56:23

emzéperiksz 2008.11.17. 12:30:32

BGyRacer 2008.11.17. 12:17:41

Á nem, nem szívatásból előz 10 percig, persze. Akkor vajon miért? Miért nem lép oda a gázra a paraszt állatja előzés közben? A válasz egyértelmű: SZÍVATÁSBÓL.

Te kretén vagy, hogy menne gyorsabban, ha nem tud?

X 2008.11.17. 20:01:02

legalább 1 km-rel előtte ki van táblázva! És nem is egy tábla van. És fent is van teljes szélességű nagy kék tábla, nem egy. Hogy mentél te a kamion mögött, ha ezt sem vetted észre?

ui: ne előzzenek a kamionok +2kmph-val, persze. de ez nem volt érdekes nekem :D

bsz 2008.11.17. 20:20:53

T. kamionsofőrök!
Nem kell nyekeregni! A KRESZ rátok is vonatkozik, és sokan basztok azt betartani. Nem rinyálni kell, ha fáj nektek a vezetés, keressetek jobb foglakozást magatoknak. Ti basszátok szét az utakat! Magyarországnak egyáltalán nem érdeke a bazi nagy közúti átmenő forgalom. Igaza van annak, aki az átmenő forgalmat vonatra akarja terelni, sokkal olcsóbb lenne, mint autópályát javítani.
Természetesen ugyanúgy be kellene ruházni ebbe, mint az autópálya építésbe.
"A kaminon nem tud menni" szöveghez kapcsolódóan bazi érdekes volt múlt héten, amikor Békéscsabára mentem, és az M5-ösön lassan menő kamion, akit a lehajtó előtt Kecskemétnél megelőztem, úgy othagyott a csabai úton, hogy öröm volt nézni! Ne higgyünk már az ilye hülyeségnek!

fg 2008.11.17. 20:27:42

Ennyi ostoba, buta embert! Látszik, hogy soha életükben nem vezettek kamiont. Van nekik 1 'B'-s jogsijuk, vezetnek max évi 20000km-t és akkor sokat mondok, levezetik a napi 100 km-t Kecskemétről Pestre minden nap, minden kátyút ismer azon az 1 adott szakaszon és azt hiszi, hogy Ő a NAGY RUTINOS SOFŐR!!! Csak 1x kell menni idegen úton és eltéved és háborog... Csak 1x ültetném kamionba , hogy csináljon meg pl 1 Budapest-Bukarest fuvart (ez nem számít olyan hosszú fuvarnak) az összekapcsolástól a rakodáson át majd a határ átlépés és a lerakó megkeresése után hogy állna a szája... Ja és nem említettem még a a tachográf betartását...
Azért kezd bele az előzésbe, mert itt télleg minden perc számít! Ha 4,5 óra után nem veszi ki a pihenőjét akkor már 5perc túlvezetésnél 100 ezret kell fizetni, persze hogy mindeki megy ahogy tud, hogy odaérjen a lerakóhoz, a parkolóba stb.... Mert ugye az út mellet nem állhat meg, mert akkor azért bűntetik meg.
De még írhatnék sokáig, de ezt aki nem csinálja az úgy sem érti... Sokkal könnyebb szidni a hülye kamionost!!! Csak éppen az eszét nem tudja használni a sok "rutinos vezető". Ha 1x látom, hogy kijött a kamion előzni előttem 1km-re, akkor nem nyomom tovább neki 130-al, hanem inkább leveszem a gázról a lábam utána gurulok, mire odaérek befogja fejezni az előzést és tudok menni... De neeeem, mit csinál GYORSÍT és VILLÁG, meg DUDÁL meg ANYÁZ!!!
(és nem beszélve a sok töketlen személyautósról akik csak feltartják a forgalmat, az nem baj...)

bsz 2008.11.17. 20:43:20

Fg!
Ezt te sem mondod komolyan! Leszarom, ha 1 km-rel előttem jön ki, de ha 200 m-en jön ki, akkor izélje meg! Ne fényezd a kamionosokat, csomóan leszarják a többi közlekedőt!

herodes · http://www.gamblers.hu 2008.11.17. 21:12:49

fg, meg a többi kamionos, van egy obszcén mondás: aki kurvának áll, ne sírjon ha basszák.

Vonatkoznak rátok írott, a jogrend részét képező, valamint íratlan, etikai, ésszerűség diktálta szabályok, tarsátok be őket, mert ezt a hivatást választottátok, ne sírjon a szátok, hogy ezt milyen nehéz úgy csinálni, hogy az egyszeri úrvezetőket ne szívassátok közben.
4.5-órás pihenő? Ezt ne mondtad volna. Az autópályákon (az újonnan átadott szakaszok egy részétől eltekintve) 20-30 km-ként vannak pihenők. Te vagy a sofőr, a rohadt életbe, neked kell ismerni az utakat, ahol közlekedsz basszus, és a kötelező pihenőidőted oszd be úgy, hogy legyen ráhagyás. Ha meg nem te kúrtad el a beosztást, haname a gépezetbe került porszem, akkor szívjon a gépezet, a munkáltatód, a megrendelőd, vagy te, de ne a többi autós körülöttetek.

X 2008.11.17. 21:12:56

szerintem néhány, és tényleg csak néhány kamionossal van gond. a többivel nics, valószíbűleg fg is közéjük tartozik...
tényleg semmi értelme néhány hülye miatt szidni mindegyiküket...
az viszont tény, hogy a legnagyobb szája azoknak van (ha saját ismerettségi körömből indulok ki például) akik keveset vezetnek. nagy nehezen elérték az utazót és derogál fékezni. a másik fele meg egy közepes nagyon nem veszélyes fékezétől már megijed mert annyira nincs gyakorlata...
az ilyen 10 percig előzőst meg nem hiszem el, kizárt! maximum annyira béna szegény, hogy az időérzete is elmegy (ha volt valaha) a nagy idegeskedésben. jajj, az 1.0-s kávédarálóval hogy veszi fel újra a tempót :D

cso zsi 2008.11.17. 22:10:43

Sokat vezetek, ebből kifolyólag sokszor kerültem "kamionverseny" mögé a hazai pályákon.
Elég sokszor úgy gondolja a 130-as sofőr, hogy 82-vel előző kamion sofőrje látja a tükörből.
Gyaníthatóan nem.
Érdekes módon a német pályákon ez valahogy nem fordult elő, igaz, a magyar, és román kamionok München után drasztikusan megfogyatkoztak. (Nem mintha a hollandban nem román, vagy török sofőr ülne)
De ami gond adódhat a kamionsofőrnél, az nem az, hogy elfogy az utolsó hamburger.
A minap esett meg egy ukrán kamionossal, hogy beért a fatelepre 15:55-re, hogy lerakodjon.
A telep szintén ukrán tulaja csak annyit mondott: "útro" (reggel).
Lehet számolgatni az időveszteséget.
(fél-egy óra a lerakodás általában)

foolproof 2008.11.17. 22:38:56

Egy megoldas van a kaminosok szamara: kurvakemenyen otthagyni a kocsog speditorcegeket, es ertelmes munkat vegezni. Miert olyan szoros az a melo, a szukre szabott menetidovel? Ja, mert van, aki igy is elvallalja? Hat, akkor ne tessek sirni. Annyi szep szakma van meg a vilagon, tessek kitanulni valami kevesbe stresszeset.

Van teherjogsim, csinaltam mar hosszu fuvarokat, akkoriban ugyan meg szartam bele a tacho-szabalyzatba, de azert be kell valljam, nem kell ehhez a melohoz eszkombajnak lenni. Ez nem egy szakma, legfeljebb egy eletforma, de annak elegge szar.

Es a harom savos autopalya se lenne megoldas, csak ideig-oraig. Elobb-utobb az is bedugulna.

Ha meg a puhapocsu rendorseg raszallna a tilosban elozo kamionokra, hirtelen megnone a diesel+ido-kerete az adot fuvarnak is, hiszen akkor mar inkabb gazolajra+tobb fuvarra koltsunk, ne buntetesre, mondja a ceg konyveloje.

OFF:
"Elfoglalták előled a mozgássértültek(!) parkolóhelyét?" SilentSound, ilyet ne hagyjal mar ki a nyitolapon, lecci!

hr 2008.11.17. 23:59:34

fg!

nem kell sirni. Ha nehez melo es nem tetszik, ne csinald. Ha csinalod, csinald 100%-asn korrektul. Ha nem vagy ra kepes hogy ne 4:29:59 utan akarj lemenni pihenni hanem uram bocsa' egy 20-30 perccel hamarabb, akkor sajnallak. Emiatt kesobb ersz oda? Ez van. Nem percre kell kiszamolni, eppen a tifeletek irnak ilyet.

Megegyszer: IGENIS, ERJ HAZA EGY NAPPAL KESOBB ES FOGYASSZ 100l-EL TOBBET! ha nem tetszik, ne legyel kamionos. A kutya nagy kulonbseg az, hogy neked ez a MUNKAD, tehat mosolyogva szepen betartasz MINDEN szabalyt, es meg kulon figyelsz is rank, mert mi meg az eletunk sajat reszekent kozlekedunk. "picike" kulonbseg...

Gondolom a kamionost feltarto szemelyauto az aki 50-el megy a varosban...Mert akkor Ti villogtok, meg ELOZTOK lakott teruleten belul. En aki munkakoreben lepi tul a sbesseget azonnal vennem el a jogsit 5 evre. Aztan termelj krumplit vazze.

A BP-Bukaresttel meg ne gyere, majd ha megtetted egy kisautoval oda-vissza EGYBEN,masfel ora ki-be pakolassal, akkor szoljal. Szvsz ezt barki lenyomja itt, az egyetlen durva dolog hogy sok a paraszt kamionos kozben.

libra 2008.11.18. 08:11:29

Csak most megyek olvasni a kommenteket, de egy tanacsom azert lenne:

Ha nem tudom, hol vagyok, mit keresek, mikor es hol kell leternem, akkor biztosan nem fogok ket kamion moge bujni, hatha sikerul elbujnom az elol a franya tabla elol...
Ha tudom, hogy a kovetkezo szakaszon le fogok terni, akkor inkabb lassitok, kimegyek a szelso savba, felveszem annak a sebesseget es ... es celba erek ugy, ahogy azt elterveztem.

libra 2008.11.18. 08:14:24

Amugy akkor is a kedvencem, amikor valaki nyomul ezerrel, ellozne, de nem tud. Vegul mar teljesen lehuzodok, menjen vegre a seggembol, erre nagy gazzal elhajt, majd 200 meter/500 meter/1 km mulva leter. Normalis az ilyen?

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.18. 08:53:51

Herodes !
Egyszerűen kiforgatod a mondanivalóm, olyan dolgokat akarsz a számba adni amiket én nem mondtam...Értelmes vitát csak úgy lehet folytatni, ha értelmezed is a vitapartnered hsz.-át, és reagálsz rá, esetleg "neadjisten" érveket is mondasz....Ha kiragadsz egy mondatot és azt a saját álláspontodnak megfelelően átalakítva visszaköpöd, attól még az nem lesz értelmes mondat...
Más. Ha már felhoztad az M0-át. Ha én megyek a 40 tonnás vassal 80-at, Te hová akarsz megelőzni ?? Sokszor utolérem az IFA-t amelyik bír menni 60-al, én megelőzöm mert a tükörben nagyon kicsinek látom a személyautót, de mire befejezem a kb. 20 mp.-es manővert, a kocsi a seggemben villog !!! Mennyivel is ment, amikor én felgyorsítottam 85-re ?? Szóval erre mondják ha csöndben maradtál volna....
Látszik hogy rohadtul nem is tudja itt sok ember miről beszél. Az új M7-es szakaszon pl. a határtól Zamárdiig van kb. 20 kamionnak pihenő, azon a 150 km-es szakaszon, Németországban este 6 után van hogy az ötödik parkolóban találsz helyet, mész addíg 100 km.-t, hogy tervezzem meg az utam reggel induláskor hogyha nem tudom hogy hol lesz szabad hely ?? Ha megmondod akkor úgy fogom csinálni.

fg 2008.11.18. 08:58:45

Nem mondom kamionosok között is akad hülye jócskán, de nem több mint a személyautósok között sőt! Avasárnapiautósokról nem is beszélve akik a legjobban háborognak!
Libranak igaza van nagyon sokan csinálják ezt! Sőt sokan pont ott akarnak előzni ahol nem lehet , ahol be lehet látni ott neeeem, csak néz ki fejéből szidja a hülyét , hogy miért megy 80nal!
Hr kisautóval sokkal könnyebb megcsinálni bármilyen fuvart, kis autó kisebb gond...
Ja és ha szerinted mi ráérünk 1 nappal később a lerakóhoz érni ,meg haza érnio a családunkhoz, akkor te hova sietsz??? Amíg 1 kamion megelőz 1 másikat max 5 perc ezen rinyáltok??? Mi meg rohadjunk meg ott ahol vagyunk, ráérünk ne előzzünk meg senkit! (egyébként én azért nem szoktam ilyenekbe bele menni, min 5-10 km/h óra különbséggel szoktam pályán előzni)
Herodes! Attól hogy sofőr vagyok nem kell minden utat ismernem, ahol először járok ott honnan tudjam, hogy hol van lehajtó, pihenő, parkoló stb... Arról nem is beszélve, hogy este 10kor már minden parkoló fullon van már Mo-on.
Idegen úton pedig nem kezdek el előzni se kocsival, se kamionnal, ha tudom , hogy nem sokára le akarok menni a pályáról.
foolproof! Látszik, hogy akkor mentél 1 pár kört IFA-val amikor még nem volt olyan szigorú a tachográf! Ma már ez megváltozott. Persze nem kell észkombájnnnak lenni, hogy sofőr legyen az ember, sokak szerint a sofőrséghez ész sem kell... Csak nem árt tudni a jogszabályokat, 1-2 nyelven beszélni legalább pár szót, műszakilag legalább annyira képbe lenni, hogy el tudd mondani mi baja, ha mentést kell hívni, de az sem árt ha annyira meg tudod csinálni, hogy az első műhelyig el tudj menni, ja és hely ismeret is jó ha van, hogy el tudj legalább indulni...
A vasút pedig drága, mert a vasúthoz is kamionnal kell elvinni az árut, nem talicskával fogják oda hordani, majd kamionnal fogják elhordani is , nem megy házig a vonat! Tehát 2x kell fuvarost kifizetni meg 1x a vsútat!

molnibalage 2008.11.18. 09:10:10

"Ja és ha szerinted mi ráérünk 1 nappal később a lerakóhoz érni ,meg haza érnio a családunkhoz, akkor te hova sietsz???"

Csak a büdös életben nem nyer ezen 1 napot senki még egy 3000 km-es fuvaron sem...
---

" Amíg 1 kamion megelőz 1 másikat max 5 perc ezen rinyáltok???"

Látom egyeseknek még mindig sötétség honol az agyában. Még, ha tényle nyers is 700-800 km-ént 1 órát (maximum!) ezt azzal éred el, hogy ezalatt kb. minden előzésnél feltartasz vagy 10-100 autót 1,5 két percre. Ezt szorozd fel az előzések számával és akkor még csak te előztél... Vágod? EGY ember feltart sok százat. Kurva nehéz észrevenni?

Mi meg rohadjunk meg ott ahol vagyunk, ráérünk ne előzzünk meg senkit! (egyébként én azért nem szoktam ilyenekbe bele menni, min 5-10 km/h óra különbséggel szoktam pályán előzni)
Herodes! Attól hogy sofőr vagyok nem kell minden utat ismernem, ahol először járok ott honnan tudjam, hogy hol van lehajtó, pihenő, parkoló stb... Arról nem is beszélve, hogy este 10kor már minden parkoló fullon van már Mo-on.
Idegen úton pedig nem kezdek el előzni se kocsival, se kamionnal, ha tudom , hogy nem sokára le akarok menni a pályáról.
foolproof! Látszik, hogy akkor mentél 1 pár kört IFA-val amikor még nem volt olyan szigorú a tachográf! Ma már ez megváltozott. Persze nem kell észkombájnnnak lenni, hogy sofőr legyen az ember, sokak szerint a sofőrséghez ész sem kell... Csak nem árt tudni a jogszabályokat, 1-2 nyelven beszélni legalább pár szót, műszakilag legalább annyira képbe lenni, hogy el tudd mondani mi baja, ha mentést kell hívni, de az sem árt ha annyira meg tudod csinálni, hogy az első műhelyig el tudj menni, ja és hely ismeret is jó ha van, hogy el tudj legalább indulni...
A vasút pedig drága, mert a vasúthoz is kamionnal kell elvinni az árut, nem talicskával fogják oda hordani, majd kamionnal fogják elhordani is , nem megy házig a vonat! Tehát 2x kell fuvarost kifizetni meg 1x a vsútat!

40 tonna 2008.11.18. 09:10:17

Mi a külömbség a kamionos és a kisautós között ? A kamionos kisautóval is tud KÖZLEKEDNI , de a kisautós gyakran még VEZETNI sem tud !

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.18. 09:17:00

foolproof 2008.11.17. 22:38:56

Tudtad hogy a Minisztérium elkezdte kidolgozni a szakmásítás feltételeit ?
Azt aláírom hogy ez nem egy nyugis foglalkozás,de nagyon nagy gáz lenne ha mindenki otthagyná a "szar" melóját,csak hogy kényelmesebbé tegye az életét....és itt most gondolok nagyon sok mindenre, mezőgazdaságra, bányászatra, építőiparra...stb. De ha ezek nem lennének, akkor neked nem lenne hol laknod, nem lenne mivel fűtened, nem lenne mit enned, nem tudnál karácsonyra Play Stationt venni a gyereknek, sorolhatnám napestig...
Nem szándékom túlértékelni ezeket a foglalkozásokat, de vegyétek már észre hogy a rendszer működéséhez szükség van minden láncszem munkájára, különben nem fog működni. És nem szidni kell a másikat, korlátozni, megtíltani, hanem együtt kell élni vele...meglepődnétek milyen könnyebb lenne az élet.
Más megvádoltak hogy mi gyilkosok vagyunk....nos ez egy kicsit erős. Sajnálok minden ártatlan életet aki közlekedési baleset áldozata, de amikor reggel autóba ülünk, soha nem lehetünk biztosak hogy hazaérünk. Lehet ez saját hiba, vagy másé, a dolgokon ez nem változtat semmit, de nem kellene CSAK a kamionosokra fogni ezt is....és most szándékosan nem akarok példákat felhozni, nem vádaskodni akarok. Mindíg egyszerűbb mást hibáztatni, csak nem értem mi értelme van a saját gyűlöletünkről megpróbálni meggyőzni másokat...
Ültem irodában, volt "rendes" munkahelyem, most ezt csinálom, teljes jóindulattal elvinnék magammal az ide irók közül valakit egy fuvarba, lehet hogy utána egy kicsit empatikusabban állna a dologhoz, de írhattam volna hogy eltölthetne egy hetet a bányában, vagy egy szántóföldön....és ezt most nem rosszindulatból.

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.18. 09:40:27

molnibalage 2008.11.18. 09:10:10

Hát igen, az a sötétség az agyakban....De TE ugye tudod miről beszélsz....
Egy nagyon kicsi példa, de sok száz ilyet tudnék....
Elindulok reggel, eltervezem az utam, mondjuk München előtt megállok, mert letelik a vezetési időm. Megállok M előtt 20 km-el délután 5 kor, kiveszem a 11 órás kötelező pihenőmet, annak érdekében hogy reggel korán el tudjak indulni, még a M. ringen lévő reggeli stau előtt, ezáltal megkönnyítem mind a saját, mind az ott közlekedő autósok életét. De ha én nem előzném meg előző nap a nálam lassabban haladókat, akkor mondjuk csak Salzburgig jutok, onnan kell elindulnom, pont a reggeli csúcsban érek M.-ig. Tudsz igazságot tenni ? Nem.
Amúgy ha előtted 500 m-el kimegy előzni a kamion, neked nincs semmi dolgod, esetleg elveszed a gázt, ha 130-al mész. kb 110-re visszalassulsz, ezalatt a fogyasztása a kocsidnak 0, és figyeld meg hogy mire utoléred a kamiont az már el is tűnik előled ( az esetek 90 %-ban biztos ), és mehetsz a dolgodra, kb. 10 másodpercet veszítesz. De ha idegeskedsz, villogsz, fékezgetsz, akkor a fogyasztásod is több lesz, idegbajos leszel, és ha beleállsz az előtted haladó seggébe akkor még balesetveszélyes is vagy ( és a kamionos a gyilkos ) önmagadra és másra is, és semmivel sem jutsz előrébb. Ezeken kellene gondolkozni, nem a másikkal foglalkozni örökké....Tiszteletem

Pistike911 2008.11.18. 10:40:43

Milyen jó látni ezt a sok, régi ismerőst......ahogy ölik egymást. Én nem az én vérem szívják. :)

Csak így tovább gyerekek! Gyüjjön ki az a feszültség, nehogy itt valakinek a nitroderm spry-ért kelljen kapkodnia! :D

lwcolors 2008.11.18. 11:13:57

" bsz 2008.11.17. 20:20:53
T. kamionsofőrök!
Nem kell nyekeregni! A KRESZ rátok is vonatkozik, és sokan basztok azt betartani. "
Eddig az idézet. Én a T. személyautósoknak írok most: Miért van az, hogy a sima kétsávos úton a személyautóknak engedélyezett max. sebességgel (gyengébbek kedvéért 90 km/h) haladó kamionost a saját és mások életének kockáztatásával próbáljátok meg megelőzni kanyarban, forgalom elől elzárt területen, stb? Napi szinten autózok és megdöbbentően sok személyautós csinál ilyet.
ui: nem vagyok kamionos.

mikkamakka 2008.11.18. 11:32:50

Tamas,

orulok hogy vegre valaki normalisan ir, keves kamionos van aki tud igy ertelmesen ervelni.Pedig probaltam mar joparral beszelgetni.

De. Ugy gondolom hogy ha a peldanal maradva salzburgig ersz, akkor annyi tortent hogy nem a 130-140-el haladokat tartottad fel 17*2 percre, hanem a vanszorgo stau-ban kerul mindenki 20-30m-el hatrebb. Hat en az utobbit valasztom. Igen, tobb benzin fogy, es budosebb lesz, de akkor is. Es ha 50 kamion csinalja ezt, akkor 1 km-el hosszabb a stau, (3 savban 333m-el, ez 10km/oras cammogassal 2 egesz perc) , es sokszaz autonak meg sokkal biztonsagosabb es nyugisabb az autopalya. En igy latom. En azert megyek autopalyan hogy gyorsan, kulonosebb idegeskedes, hihetetlen koncentralas (mikor, merre, kijon, honnan) nelkul, kenyelmesen bambulva bealljak 140-re, idonkent egy-egy bekes, lassu, nyugis savvaltassal odaerjek, kozben szol a zene esetleg hallgatom a konyvem, iszom a kolam, stb. Ti ezt elveszitek. felreertes ne essek, a 140-el 80-as sort levillogo x5-os barom is elveszi.

Es ne haragudjatok meg, de tenyleg oriasi kulonbseg van abban hogy Nektek ez a munkatok, ergo elvaras hogy tokeletesen csinald es maradj eszrevetlen, mig masnak a vezetes szabadidejeben, hobbibol, akarmibol tortenik. Meg ha dolgozni megy, akkor is. Szomoru ha ezt nem erzitek. Te penzt kapsz azert hogy a volan mogott ulsz, en meg idegbajt. Ne vard hogy halas legyek, meg a gazdasagnak ez az erdeke, stb., mert en minden perced megfizetem az altalam vasarolt aru araban.

En nem lennek kamionos, nem szeretnem es nem akarnam csinalni. Nem is gondolom hogy csak Ti okoztok minden szart. De boven benne vagytok.Es ha Te vallalod, ezt csinalod, akkor kerlek csinald ugy, hogy ne fajjon masnak. Amit leirtal, ha ugy meg lehetne oldani (130, gazle, 110, ujra fel) az tokeletes, azt senki nem banja. A kivag elem, vagy 10 perce ott megy egymas mellett - na ezek miatt akarjak az emberek megtiltani a kamionos elozest. Most mar en is szivesen tennem.(kicsit off itt, de iden kb 50 kamion elozott meg lakott teruleten belul, pedig nem 50-et tartok, hanem 55-60-al megyek altalaban - nem csak autopalyan, hanem lakott teruleten belul is be kene tiltani.)

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.18. 13:13:37

mikkamakka 2008.11.18. 11:32:50

Köszi a korrektet.De elbeszélünk egymás mellett.Ha én nem érek M. elé előzőnap délután, akkor a következő napon araszolok a dugóban, ami az aznapi vezetési időmből megy el, ami napi 9 óra ( ennyit enged a tacho ). Ezért sietek. De mindezt úgy hogy nem vágok be senki elé. De gondolj bele ha utolérek egy 75-el közlekedő lassú akármit, és Te jössz a belsőben, nem megyek ki eléd, hanem lassítok és beállok a másik mögé. Te szépen elmész, én pedig kijövök előzni, de aki utánad jön 350 m-re az utol fog érni engem, ez elkerülhetetlen, mivel nekem 40 tonnát nehezebb felgyorsítanom.De azt ne kívánjátok már tőlem hogy 75-el menjek addíg amíg nem látok a visszapillantóban senkit, mert a mai forgalomban ez egyszerűen kivitelezhetetlen.Mint már írtam, az út mindenkié, el kell fogadni hogy más is közlekedik rajta, és nem biztos hogy a Te tempóddal.Ha ezt nem lehet végre felfogni, akkor az alapvető emberi normáknak is ellentmonondasz. Ez pont olyan mint a közértben...akkor sem állhatok a sor elejére, ha rohadt sűrgős dolgom van, ott miért nem viselkedtek így ? És azzal hogy idekeskedsz egy lassabb kamion mögött, semmivel sem fogsz előrébbjuti ezt kéne megjegyezni.

Perillustris 2008.11.18. 13:27:11

"A kamionos értünk/ÉRTED megy, szállít, van távol a családtól 2 hétig. Csak azért, hogy mi/TE megkapjuk az árut időben, ami kell nekünk azt mindig ott találjuk a polcon"

Hagyjuk már ezt! A varrónő meg nekem varrja a ruhát, hogy ne fázzak meg télen.


"Nem bírja el vasúti rendszer még a tizedét sem annak, mit szeretnél!"

Jelenleg nem, mivel nem fejleszették. Vagyis de: vissza. Egy jól látható koncepció eredménye ez, úgyhogy a mai állapot nem meglepő. Ezen a trenden könnyen lehetne fordítani. Nem kéne más hozzá, csak szándék.

Holenik Tamás · http://taxidriver 2008.11.18. 13:54:10

De egyem a szíved ! Hányszor kérdezték már hogy a vasútig mi viszi el az árut, és onnan mi viszi ki az üzletekbe ????
Te bizos nem fogsz tiltakozni ha egy ilyen RO-LA terminált fognak építeni a nyaralódtól 3 km-re......

Perillustris 2008.11.18. 14:17:46

A vasútig ugyanaz a kamion viszi el, ami aztán felgurul a vonatra. Nem logikus?

mikkamakka 2008.11.18. 14:41:30

Tamas, nem is ezzel van a baj, szerintem nem is szuletett volna meg az eredeti poszt ha igy lenne mindig. Kell a tolerancia. Csak az a baj, hogy nem mindenki igy vezet. En akkor vagyok ideges, ha 5 perceket varok, orankent 4-5szor. Es sajnos ez nem tulzas. En azert mondtam hogy inkabb ne elozhessetek es menj 75-el, mert ha elozhettek, akkor 10% csinalja azt amit te irsz es 90% nem. Ha ez forditva lenne nem lenne semmi bajunk.Igy viszont inkabb a 10% is szivjon, hogy a 90% ne szivathasson. Ez a velemenyem, tudom hogy nem ertunk egyet.


A masik az ha szemelyautoval megyek mindenki azt mondja hogy nehogyma' 80-as atlagot tervezzek kozutra, sokkal inkabb 50-est, ugy induljak es akkor nem kell sietni. Szerintem ez hosszu tavon(3-400km+), autopalya nelkuli reszen teljesen jogos. Viszont ugy erzem nektek se jogos 80-90-es atlagot tervezni, tessek 70-el szamolni, es akkor meg tartalekod is van.Tudom, nem te szamolod, hanem a ceg meg a fonok. Es ha beszolsz, akkor lesz helyetted valaki aki bevallalja ugy is. Na latod, ezert mondjuk azt hogy a szabalyt kene modositani, es a rendoroknek betartatni. Tudom, ez a normalisaknak szar. Ugyanugy, mint az is, hogy csomo ember van aki kepes lenne meg egy orat vezetni teljesen korrekt modon, vagy azt is felmerni, hogy mikor mehet meg 10km/h-val tobbel - megis a sok hulye miatt lett a tachograf meg a leszabalyzo. Ez van, amig sok iqbajnok gondolja ugy, hogy ha vegkepp nem talal melot jogsija meg van elmegy vezetni valami nagy dogot, addig a normalis soforoknek szar lesz. Ezen nem tudok segiteni.

tehenke 2008.11.18. 16:32:01

A kamionosok általában akkora tahók, hogy olyat csak rajzolni lehet. Na erre való a tachograf....

mikkamakka 2008.11.18. 17:29:44

illetve meg egy: tudom, hogy az a masnapibol megy. Es azt is tudom hogy igy siman osszeszedsz a vegere 1-2 nap kesest.

Pont ez a lenyeg. Erj vissza 1-2 nappal kesobb, neked azt fizetik, mi meg nem orulunk meg. A fonokod meg akkor nem rughat ki, ha senki nem mehet gyorsan mert egy elozesert elveszik a jogsijat...Ennyi.

Egyszeruen csak at kellene allni erre.

fg 2008.11.18. 17:41:29

tehenke, még jó , hogy te nem vagy tahó....
(te még azt sem érted miről van itt szó)

40 tonna 2008.11.18. 18:11:00

35 éves a jogositványom, 20 éves taxizás után ültem át nagy kocsira. 5 éve nem vezetek kis autót, 3 éve nem vezetek Magyarországon. Ez a kritikám a honi közlekedési morálról.
"Just in time" szállitásról még nem esett szó. Ez azt jelenti, hogy a megrendelő mondja meg, mennyi idő alatt kell a fuvart teljesíteni. A késésért kötbért számol fel, amit természetessen a soförre hátít a fönöke. Ergo MENNI KELL. A fuvar végén majd lesz idő letakarítani a lökhárítóra kenődött mozgó útakadályokat.

ZRobEE_1985 2008.11.18. 19:07:29

Nem lenne ilyen probléma ha a 3,5T feletti járműveknek nem szabnának ésszerűtlenűl alacsony sebességhatárokat. Én szoktam személy és teherautóval is közlekedni. És nem értem, hogy főútvonalon miért kellene 70-nel mennem mikor tudok 90-nel is. Lehet itt beszélni féktávról meg egyebek, de akkor lakott területen miért mehet a kamion is 50-nel?
A szgk. tgk. vezetők viszonyáról annyit, hogy még jó, hogy ráhúzom a kormányt a parasztra, ha nekem sávot kell váltani. És nekem ne mondja senki, hogy én vagyok a szar szemét emiatt, mert mindenki kihasználná a nagy méret adta előnyöket. Viszont ha teherautó jön mellettem mi történik?! Lelassít, beenged. Ezt egy személyautós miért nem tudja megtenni?

hr 2008.11.18. 20:22:04

szerintem Te vagy a szar szemet. en mondom neked. Lassit, kivarja.Leginkabb indexel elotte, en pl. beengedlek(Pedig fekete terepjarom van...). De csak ha birsz indexelni, rautalo magatartassal nem kanyarodunk.
Olyan meg nincs hogy MENNI KELL, ha ott a rend eber ore es elvesi a 15.km-nel a jogsidat, akkor meg fogod gondolni hogy bevallald-e. Es majd ha senki nem vallalja nem lesz ilyen. Ezert tok jo otlet hogy pl. ne elozhess, kulonben ugrik a jogsi. Ezt a fonokod is erteni fogja, a megrendelo meg ugymarad. Ido kerdese, de el lehet ide jutni.

hr 2008.11.18. 20:23:57

a lakott teruletrol meg annyit, hogy nem lattam meg kamiont 50-el menni. De igazad van, legyen 40, es jogsi ugrik 45 felett. Oke?

Mielott egyenlo elbiralast akarsz, itt valaki fennirta hogy ez a munkad. bizonyam. Ott pedig mas hibazni mint a hetkoznapi eletben. bizonyam. pl. penzt is kapsz erte.

B.GY. 2008.11.18. 22:37:09

Az egyik haverom kamionos volt.Elment gondnoknak egy teniszpályára.Javasolom ezt azoknak akik nem birnak magukkal az utakon.Ma elvitte egy kamion a tükrömet,mert az út közepén jött.Nem tudtam már jobban lehúzódni az útról.Meg sem állt a paraszt,én meg nem mentem utána.Leszarom a hülye fejét az ilyennek.Kivánom neki,hogy dőljön az oldalára éjjel egy elhagyatott területen.Egy Horváth Rudi meg majdnem feldöntött a Keresztúri úton a vasúti átjáróban.A mackósajtot nem ismerte fel,vagy csak leszarta.Ennyi a véleményem a kamionosokról.Pályaválasztásnál a másik alternatíva lehet az öngyilkosság volt.Amúgy meg a pályán akkor is megelőzi a másikat,ha 30 méterre vagy tőle,nem pedig 300.Aztán meg előzhetem őket jobbról.Vagy mehetek be alá.Lehet választani.

Perillustris 2008.11.18. 23:41:00

A "Just in time" egyáltalán nem ezt jelenti.

molnibalage 2008.11.19. 08:47:28

"Amúgy ha előtted 500 m-el kimegy előzni a kamion, neked nincs semmi dolgod, esetleg elveszed a gázt, ha 130-al mész. kb 110-re visszalassulsz, ezalatt a fogyasztása a kocsidnak 0, és figyeld meg hogy mire utoléred a kamiont az már el is tűnik előled ( az esetek 90 %-ban biztos ), és mehetsz a dolgodra, kb. 10 másodpercet veszítesz."

Csak ez nem így van. Az 10 másodperc az nem 10 másodperc. Sokszor PERCEKRE beragadsz. Tapasztalatból mondom.
----

"De ha idegeskedsz, villogsz, fékezgetsz, akkor a fogyasztásod is több lesz, idegbajos leszel, és ha beleállsz az előtted haladó seggébe akkor még balesetveszélyes is vagy ( és a kamionos a gyilkos ) önmagadra és másra is, és semmivel sem jutsz előrébb. Ezeken kellene gondolkozni, nem a másikkal foglalkozni örökké....Tiszteletem"

Villogni nem villog akivel gyakrabban mentem és nem igegeskedik, csak sóhajtva megkérdi, hogy akkor mire is jó a +2 km/h-val való előzgetés? Az, hogy a mögöttnk feltorlódó másik 100 autós mit gondolt azt nem tudom...

9mmPara 2008.11.19. 10:30:14

Bocs, ha már írta valaki, nem olvastam végig a majd' 300 hozzászólást -- a címben feltett kérdéshez tájékoztatásul: pár éve új kocsiba már csak digitális tachográfot szabad szerelni, az viszont csak az 1 percen túli, 90 km/h-t meghaladó sebességet rögzíti (míg a papírkorongosok folyamatosan írnak). Azaz, a sofőr stopperrel az agyában (és rendőrmentes helyen vagy traffipaxvadásszal) megteheti, hogy tolja mint a bolond 55 mp-ig, aztán elveszi a gázt pár mp-re, aztán megint tolja. Az a nyalánkság, hogy ha a kocsi gazdája sebességkorlátozót letekeri 92-re.

9mmPara 2008.11.19. 13:01:17

Ja, és persze a nevében is benne van: tahógráf.

Newbie 2008.11.19. 21:40:48

"Nem bírja el vasúti rendszer még a tizedét sem annak, mit szeretnél!"

Mi, mi, mi???
Már elnézést, de épp ellenkezőleg, a vasúti rendszer majdhogynem 10%-osan van kihasználva!!!!
Kis túlzással üresen konganak a törzshálózati fővonalak!!
Ha - mint említve volt itt - nem lenne a képviselőknek érdekeltsége a kamionos szállításban, mindent vasútra lehetne terelni. De nem RO-LA, mert az túl nagy holttömegekkel jár együtt (a vasúti kocsi maga +a vontató +a félpót, és kb. csak 20 tonna rakomány), ezért drága, csak ezt a nagy gumikerekes urak tapintatosan nem teszik hozzá (vajon miért?).
És nem érne később oda, ha nem lopnák ki a pénzt a MÁV-ból, nem mehet 20 km-t egyben a tehervonat 100-al! Németországban akár 160 km/h-val is közlekedhetnek a tehervonatok, Svájcban a tranzit forgalomban kamionok nem mehetnek, csak vasúttal engedik átvinni (ráadásul 100%-ban villamosítottak a vonalak)!
A vasúti jármű gördülési ellenállása akár TÍZSZER kisebb a gumikerekes járművekénél!!!
Az állampolgároknak kellene nyomást gyakorolni a döntéshozókra, hogy ne a képviselői mutyik, hanem az ésszerűség döntsön és a tranzit takarodjon a vasútra!
Holenik úr és társai, javaslom, kezdjenek megbarátkozni a jövőbeni közforgalmú vasúti járművezetői igazolványukkal, illetve hogy a kamion volánja helyett hamarosan legfeljebb a villanymozdony kontrollerét tekergethetik.
Összefoglalólag: épülnek a magyar 160km-es (amin teher 120-szal tuti mehet majd) páneurópai korridorvonalak, ergó a közúti tranzitáru takarodjon és takarodni is fog a vasútra!

Morphika 2009.01.11. 13:21:29

Csá KISIKASA!
Nem értem pár fennakadásodat szerintem nézz magadba mielőtt írsz!
Alapból nehogymár 5 percig tartson egy előzés, meg ha tart is véletlenül, akkor akit előznek az a köcsög, mert nem értem, hogy miért kínlódik ha szarabbul megy! Ennyi!
Ha neked a pálya veszélyes, akkor add vissza a jogsidat!!!!!!!!
Ugyanis a társadalom ilyen tagjaival van a probléma inkább mint ami te vagy, nem a "Tapasztalt" kamionossal.
Menjél ki ROMÁNBA mondjuk BUKAREST, vagy esetleg Bulgár irányban aztán az ilyeneket észre sem veszed legközelebb! (Mert ott út sincs) óóóó Pálya
Egy jó tanács:
Vegyél egy szimulátort amivel gyakorolhatsz!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 13:24:14

@Morphika: Csá Morphika! Nem értem a fennakadásodat, szerintem nézz magadba, mielőtt írsz! Vagy legalább a poszt első mondatának az első tagmondatát olvasd el és értelmezd, mielőtt bohócot csinálsz magadból. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:48:42

De jó, hogy kiveszi a szóközöket automatikusan...