Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Összetört volna fél perc miatt

2009.02.02. 13:21 :: SilentSound

Gyula közlekedési játszópajtása vagy igen türelmetlen, vagy nyomott pár energiaitalt, mielőtt autóba ült volna, mert nem volt képes egy trolimegállásnyi időt sem várni, ha hősünk nem dudál rá, akkor lezúzta volna a villanybuszt, levélírónkat és saját autóját is.

Ez az a helyzet, amelyet a KRESZ nem szabályoz, az autósiskolák nem gyakoroltatják, mivel itt csak egy csekély észre, mi több, önuralomra lett volna szükség. A jogosítvány osztogatók sajnos feltételezik, hogy ez egy felnőtt emberben megtalálható.

A mellékelt képregény elképzelhetővé teszi ezt a kis történetet. Kocsival kora este hazaértem, szokás szerint fordulni készültem a parkolóba, balra. Szemben jött a troli, azt nem bántjuk, majd szépen el is megy, és a mögötte igyekvők is. Ilyenkor tulajdonképpen csak a mögöttem várakozó van igazságtalan helyzetben, de ez van, a kedvéért mégsem mehetek még egy kört. (Szoktak rámdudálni, mintha azt várnák, hogy törjem már át végre a másik sávban állók kordonját.)

A troli megállt, utasok le-föl, ámde a mögötte jövő autós ezt a negyven másodpercet nem volt képes végigülni. A fickó egyszer csak, valami tébolyodott nézéssel, elkezdett rámhúzni. Mintha át akarná erőlködni magát a troli és a kocsim között. Istenemre, még az is lehet, hogy meg is próbálta volna a kis állatja.

Dudáltam, meglepetésemben felordítottam - mintha hallaná -, végül, amikor Elborult úr már csak centikre volt tőlem, a troli szépen elindult, a marha pedig utána, nekem mutogatva. Hogy mi volt az elképzelése az én szándékaimról, nem is sejtem, az este sötétjében az indexem villogása felkelthette volna a figyelmét. De valamit nem a kedve szerint tehettem, mert mutogatott a szentem. Egyébként ha nem bújik a busz seggébe, hanem elenged maga előtt, talán még helye is lett volna utánam, hogy kielőzzön. Hagyjuk, ez túl bonyolult, tudom.

Őszintén szólva kicsit megijedtem. Ez a marha képes lett volna meghúzni a kocsimat, és persze a sajátját is. Mert nem bírt ki kábé negyven másodperc állást. De hozzá kell tennem, hogy amióta itt lakom, csak amikor éppen kinézek az ablakon, már számtalanszor láttam olyat, hogy a megálló troli mögött izgágán fészkelődik valaki, de ment már neki a szembejövő forgalomnak is nagy bátran, sőt sokan az érkezés lendületét felhasználva röptükben ugorják át a buszt.

Pedig ott van egy kereszteződés, egy zebra, egy záróvonal. És szembe jövő autók. Most pedig kapjanak szót azok is, akiket talán már láttam is az ablakon kinézve, a PERC vs. ÉLET meccs valamelyik menetében.

70 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye erőszak béna veszélyes tömegközlekedés kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paladin 2009.02.02. 13:34:42

nem rossz van ez így

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.02. 13:38:25

nagyon minőségi az ábra!

rózsaszínkocsis buzi meg szarjon sünt persze, mert simán beengedhetett volna.

ChPh 2009.02.02. 13:57:28

Mennyi ilyen idióta van, ma jöttem az 51-esen Szabadszállás előtt elég vacak az út, egy pótos megelőzött egy másikat, szemből fékeztek, miért? hogy kb. 150 méter múlva lekanyarodjon!!!

Agyalap 2009.02.02. 14:05:40

Az unalomig ismert - közlekedési- (és egyéb) kultúra hiánya...

Avatar 2009.02.02. 14:07:12

Szerintem fotósbolt (gyk. Photoshop)!

"Pedig ott van egy kereszteződés, egy zebra, egy záróvonal."

Na most akkor záróvonal van-e ott?
Ha igen, hogyan is akar akar a post-oló azon átlépve balra kanyarodva leparkolni? :)

tehenke 2009.02.02. 14:08:37

Volna egy kérdésem: A kocsi a valóságban is rózsaszín volt? Mert szerintem a troli sem szürke.
Minden esetre valószínű ő sem tudta mit akar.
Bár a 40 másodpercek hamar órákká, az órák napok alatt napokká, majd hetekké adódnak össze, amit valaki miatt várni kell.
Ja és tévedtem. Mégsem én vagyok a köcsög.

-d(-_-)b- 2009.02.02. 14:12:46

@tehenke: nem, te a marha vagy.

érteeeeed :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 14:17:10

Kéretik a kiaköcsög kérdést hanyagolni, ha nem tartozik a sztorihoz. Kösz.

non olet (törölt) 2009.02.02. 14:20:46

Namost aki 40-50 masodpercig feltart
tucatnyi masik autost...

A saját kis egyéni onzese miatt.

Az is szarjon sünt ahogy itt szokas mondani.

tehenke 2009.02.02. 14:23:15

@SilentSound:
Na jó... Akkor kiakirály?????

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 14:24:51

@tehenke: Utoljára kérlek, hogy ilyeneket ne.

Lunitari 2009.02.02. 14:26:18

A rózsaszínű autó akart oda beparkolni, csak tolatva. Ilyen egyszerű :)

Lunitari 2009.02.02. 14:33:10

@tehenke: Agyadra ment a kerge-marha kór?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 14:34:14

@Lunitari: Sajnos ő már nem tud válaszolni...

becher 2009.02.02. 14:39:25

Rendszeres, hogy tuskó autósok nem tudnak várni. Múltkor láttam egy elég vadat - legalábbis nekem az volt - egy fehér opel megelőzte a buszt, hogy aztán bevágva előtte kb 5 centire bekanyarodjon jobbra. Meg tudja valaki mondani, hogy ennek mi értelme volt? Ráadásul mivel a buszon volt szerencsém lenni, borultak az utasok lelkesen minden irányba.

zed is dead 2009.02.02. 14:40:01

Az egy dolog, hogy valaki butaságot akar csinálni, amikor sietni akar, mint itt a rózsaszín autó. De igazám nem értem a posztoló mit kifogásol a másik fél viselkedésében ("Mert nem bírt ki kábé negyven másodperc állást"), amikor maga meg ignorálja a forgalom gördülékenyen haladását:
"ez van, a kedvéért mégsem mehetek még egy kört."
Nem? Miért nem mehet? Van erre szabály? Egyetértek tehénkével, hogy ezek a másodpercek szépen összeadódva okozzák az olyan jelenségeket, mint dugó, idegbaj, meg fegyveres ámokfutás. A posztoló oldja meg úgy a parkolását, hogy közben nem tartja fel a kelleténél jobban a forgalmat. Hozzon áldozatot. Tán csak nem esik le az aranygyűrű az ujjáról.
Azért dudálnak mögötte, hogy fogja magát, és haladjon, nem pedig azért, hogy törjön át a sorfalon. Ezzel nyilván a posztoló maga is tisztában van, mégis hülyének tetteti magát, talán hogy igazolja a saját érdekeit. Nem kimondottan kultúrált dolog.

Lunitari 2009.02.02. 14:42:08

@becher: Értelme semmi. Olyan helyen is kielőzik a buszt, ahol záróvonal és zebra van + előzni tilos tábla + forgalomtól elzárt területtel való szűkítés és mindezeke után a lámpánál (kb 50-100m) utolérem....

Lunitari 2009.02.02. 14:45:02

@zed is dead: Ez baromság, és ha nem tud körözgetni, mert nem olyan a hely? (pl rakpart) Te beszélsz a kultúráról miközben dudálsz? Ha indexel és jelzi a szándékát neked kötelességed megvárni még befejezi a manővert és ennyi. Ha dudálsz és megilyed (mert ilyedős) máris megcsináltad a bummot. Akkor mit csinálnál?

Rav Antal 2009.02.02. 14:45:24

@zed is dead: Ja igen. Te is elmész Albertirsáig, ha Pilisen nem tudsz befordulni?

Kopasz Mercis 2009.02.02. 14:46:30

Mi volt az a szörnyűség amit tehénke elkövetett, amiért le kellett tiltani?

Őszintén, egy ilyen nulla posztra mit lehet reagálni?
1. Miért akart a posztíró záróvonalon balra fordulni, feltartva ezzel a mögötte levőket?
2. Mit akart a rózsaszín autó?
3. Ki is a köcsög?

Lunitari 2009.02.02. 14:47:24

Ijedős :))) hát írni még mindig nemtok....

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.02. 14:48:18

@zed is dead: ez nem életszerű. ha megyek még egy kört, és pont megint lesz szembeforgalom akkor mégegyet, és így tovább? 25× az több mint egy óra.

akkor meg a keringőből lenne Michael Douglas aljas William Foster.

nincs mindenkinek jó megoldás. az egyetlen kompromisszum az lett volna ha a rózsaszín beengedi a parkolót, mert úgyis meg kell álnia a busz miatt.

de persze a paasztok ha meglátnak előttük egy jobbraindexet vagy féklámpát, egyből az villan át hogy baszod már megint tökölődik egy fasz előttem...

Lunitari 2009.02.02. 14:49:07

@psmith: Az ábra szerint nincs záróvonal. A rózsaszínű autó oda akart betolatni ahová a posztíró beállt. Te?

Pammy 2009.02.02. 14:49:41

szép lenne ha mindenki körözgetne, aki balra akar kanyarodni, amíg kiürül a város...

becher 2009.02.02. 14:50:18

@Lunitari: Igen ez a bevágás ez rendszeres. Csak arra nem gondol a parasztja, hogy a busz nem szervó kormánnyal nyomja és így nehezebben is áll meg. Egyszer - talán itt - vki mondta, hogy a buszsoffőr úgy áll hozzá: inkább a kaszni, mint a csontok törjenek. (amúgy mióta a bogarat vezetem látom, hogy mekkora különbség van fék és fék között)

Kopasz Mercis 2009.02.02. 14:51:41

@Lunitari:
A képen nincs, de a szöveg szerint van:
"ár számtalanszor láttam olyat, hogy a megálló troli mögött izgágán fészkelődik valaki, de ment már neki a szembejövő forgalomnak is nagy bátran, sőt sokan az érkezés lendületét felhasználva röptükben ugorják át a buszt.

Pedig ott van egy kereszteződés, egy zebra, egy záróvonal. "
Utolsó szó.

becher 2009.02.02. 14:51:48

@becher: elcsesztem szervó fékre gondoltam. bocs

Lunitari 2009.02.02. 14:53:59

@psmith: A záróvonal sokszor a buszmegállótól kezdődik, tehát a busz mögött már nincs. De ha záróvonal van ott akkor a posztoló egy..........

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.02. 14:54:00

@psmith:

gondolom a busz eleje fele még 100 méter múlva ami pont nem ábrázolható ezen a képen, mert lelóg róla.

kreativitás, térlátás.

Pammy 2009.02.02. 14:54:20

1. a szövegből nem egyértelmű, hogy ez ugyanaz a megálló
2. lehet a parkolóba beállni szándékozók miatt arról szaggatott záró vonal
3. lehet, hogy ott még nincs de a troli elejénél van, oszt valahol vissza is kell menni a sávba....

Lunitari 2009.02.02. 14:55:00

@becher: Hát amiről én írtam az pont egy így védet buszmegálló, tehát a busz áll :))

ex-dr. vuk 2009.02.02. 14:55:51

Most nektek ez uj, hogy par perc/masodperc elonyert barki eletet (akar sajatjat is) kockaztatja valaki?

Nekem nem.

BB922 2009.02.02. 14:57:09

@psmith: gondolom az a komment már nincs kint. Amúgy csak nekem triviális a megoldás amivel senki nem vár 5 másodpercnél többet?

Vagyis: rózsaszín - ha látja hogy kanyarodni akar a nyomorult szembejövő akkor beengedi, aztán ha eltűnt minden szembejövő előzni (kerülni) kezd?

Gondolom nem csak nekem. Remélem. B

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.02.02. 15:00:47

"...sőt sokan az érkezés lendületét felhasználva röptükben ugorják át a buszt..."

Nem hiszem! Tutti, hogy útban van a trolivezeték!

leaping cat 2009.02.02. 15:02:39

A posztot elolvasva azt gondoltam, hogy na végre, egy olyan poszt, ahol senki nem tud belekötni a posztolóba. Tévedtem.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.02.02. 15:04:43

Hopp, a szmájli lemaradt az előbb, bocs.

TH 2009.02.02. 15:15:53

@leaping cat: Egyetértek Lunitarival, nagyon naív vagy. Ha valaki posztot ír, akkor Ő A HIBÁS. Ez nem kérdés. Hiszen az ilyenek miatt tart itt ez az ország! :))

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.02. 15:22:16

képzeljétek el. multkor otthon voltam nincs se kocsim se motorom, se bicajom, és sosem mozdulok ki a lakásból. látom a konyhából hogy két autó karambolozik: egy szuzuki, és egy audi. a szuzukik egy kopasz nagydarab vezette, az audit egy 40-es anyuka, és itt volt két gyerek utasként. egyértelműen a szuzukis volt a hibás mert nem adott elsőbbséget. de a kopasz dudálgatott mint az állat. sajnáltam a nőt.

vajon ha ezt beküldeném posztnak hibás lennék e?

Geza16V 2009.02.02. 15:28:29

@becher: Azért áll meg a busz nehezebben, mert nincs rajta szervókormány???

acel 2009.02.02. 15:28:57

A álló busz mögül kiugró autósokkal baj van, eszük meg nincs, felénk rendszeres hogy a buszmegálló után van egy kereszteződés is, sokan iinen szereznének kifordulni balra a busz elé amíg a busz fogja a forgalmat, de ez életveszélyes mutatvány ,mert mindig van valaki aki nem bírja megvárni a buszt és kilő mellette, akár van záróvonal akár nincs. Tipikus gyalogütő autótörő specialista. Elkezdi az előzést annélkül hogy látná mi van a a busz (vagy bármi más előzendő járműelőtt (ez tipikusan lehet még egy gyalogost zebrán átangedő autóstárs).

dinyus 2009.02.02. 15:32:17

@Hurrá Torpedó:
ha nem mennél ki tanuskodni a nônek, akkor természetesen hibás lennél :)

ugribugri 2009.02.02. 15:35:54

A rajz gyönyörű! Grat!

Egyébként a szitu egyértelmű. A rózsaszín autós türelmetlen volt. Mint mindenki ebben a városban...

leaping cat 2009.02.02. 15:46:21

Világos, hogy a posztoló a hibás, csak én nem jöttem rá a helyes megoldásra: tilos balra kanyarodni, ha ezzel a mögöttünk jövőt akadályoznánk. Legközelebb jobban figyelek.

Matrix_ 2009.02.02. 15:55:31

@leaping cat: Sőt! Tilos kimenned az utakra, ha más is közlekedni akar! kivéve ha.... ;)

efhábé 2009.02.02. 16:08:22

@becher: Te komolyan elhiszed, hogy a buszokon nincs szervófék és a sofőr a saját lába erejével állítja meg a buszt? Naív ember lehetsz :)
Légféknek hívják, nem szervóféknek, de az elv ugyanaz. Nem a lábad ereje préseli a fékfolyadékot, működésre bírva a féket, hanem gép által előállított energia (buszoknál pl. légkompresszor) kényszeríti a fékbetétet érintkezésre.
Megjegyzem, a hidraulikus citroenekben sincs szervófék, mégis elég tisztességesen lassulnak :D

TH 2009.02.02. 16:08:25

@Hurrá Torpedó:
Te lennél a hibás, mert
1) erősíted a sztereotípiákat, hogy a suzukisok bunkók, és hogy ahol audi van, ott kopasz állat is van,
2) mert nem segítettél a nőnek
3) mert nem segítettél a geci audis ellen, nyilván ő volt a hibás, csak hülye aggresszív szipirtyó a sofőr
4) stb.

buherátor 2009.02.02. 16:49:33

értem gyula felháborodását, igaza is van, bunkó volt a busz mögött mindenki aki nem engedte őt el. de épp ilyenkor a gyakorlatban jobbrahúzódással szokták segíteni a szembőljövőket a busz kikerülésében.

nagyzee 2009.02.02. 17:01:30

@buherátor: No igen, de ő pont be akart kanyarodni balra, tehát logikusan a felezővonalhoz húzódott, és nem is lett volna semmi baj, ha a busz után közvetlenül be tudott volna kanyarodni, ehhez persze helyet kellett volna hagyni a kis erőszakos rózsaszín autósnak.

yellowcsirke 2009.02.02. 18:26:01

ebben a szituban, ami itt van, igazad van. de az, amit a végén leírsz, hogy záróvonal, zebra, meg kereszteződés kb semmit nem számít. ilyen esetben, amikor áll a busz (vagy akármi), nem számít előzésnek a manőver, mivel álló járműveket nem sürün lehet előzni, ilyenkor kikerülésnek számít. és kikerülni teljesen nyugodtan lehet, ha ezzel nem zavarsz senkit.
de mégegyszer, hogy tiszta legyen: a story szempontjából teljesen igazad van, drága Elborult úr nem esett messze a nevétől

9mmPara 2009.02.02. 20:29:53

Megpróbálok egy lényegtelen részlettel szolgálni az épületes társalgáshoz. Mivel a fentebb szólók az igazán fontos dolgokat már tisztázták (pl. a posztoló a hibás :), nekem csak annyi maradt, hogy
Kresz 25.§ (2)
"Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni..."
továbbá
Ha a busz állt, akkor a rózsaszín autóra a kikerülési szabályok vonatkoznak (35.§), amik értelemszerű módosításokkal, de lényegében ugyanazok, mint az előzésé (34.§), jelen esetben az (1) a) pont: "(1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy ... az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;"
Magyarul, ha nem férek el a saját sávomban, akkor lapítok a busz mögött türelmesen, hacsak a szembejövő sáv nem üres vagy ha egyértelműen jelzik, hogy mehetek. És NINCS jogom kikényszeríteni a másik félrehúzódását, mert az már megvalósítja a zavarást.

B.GY. 2009.02.02. 21:24:40

Ez mindennapos dolog amit leírt Gyula.Rám is szoktak dudálni,ha balra akarok kanyarodni.Ilyenkor szoktam hátramenetbe kapcsolni.Na akkor dudál mégjobban az álladék:)De legalább tudja miért:)

Circus 2009.02.02. 22:39:10

@leaping cat:
kábé erre gondoltam én is, hogy cseréljük be a helyzetet olyanra, hogy balra kanyarodék az utcába, agyatlan beleáll a busz mögött a kereszteződésbe (azt hiszem pont Zuglóban van egy marék ilyen hely - Öv utca??? aho a megálló sincs túl jó helyen)... volt már részem ilyenben. Akkor menjek tovább, mert úgy jártam?

Persze, ott egyértelműbb a helyzet, de tényleg nemár az legyen a hüje, aki le akar parkolni - kivéve, ha tényleg ott volt a záróvonal :)

daniferi 2009.02.02. 23:44:21

Én a rajzon szaggatott vonalat látok :D

becher 2009.02.03. 09:53:10

@efhábé: hát amilyen buszokkal járok nap mint nap, csodálom, hogy azokon egyáltalán fék van. Nem tudom mikori kiadás, de az biztos, hogy már 20 évvel ezelőtt is ilyenekkel jártam iskolába. Jobb oldalon egysor, baloldalon kétsor ülés (mostanában fordítva a nyerő).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:17:41

@zed is dead: Aha! Tehát tilos balra kanyarodni! Értem!

keila16 2009.02.03. 14:32:49

azert mindenki aki azt mondja h "zarovonalon akart befordulni a postolo" remelem mar latott csak egyik iranybol letezo zarovonalat, meg olyat, mi meg van szaggatva a kanyarodok miatt.

ugye?

Norbi 2009.02.04. 14:30:18

és ha a redbullos fickó csak azt hitte, hogy lerobbant a busz??? :) elvégre manapság a vészvillógóval szokás jelezni, ha valaki megáll a járda mellett... :)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2009.02.04. 19:03:53

Sajnos nem vettem időbe észre a levelem megjelenését, amely tehát tőlem származik. A rajz is, amelyhez tartozó gratulációkat nagyon köszönöm. :-)

Pótlólag, az igazság kedvéért kiegészítem a történetet azzal, amit többen kifogásoltak. Elsőként a záróvonal. A rajzon valóban nem ez van, mert nem akartam komplikálni a dolgot. Ezen a helyen ugyanis (tényleg Zugló :) eredetileg nem volt trolimegálló, pár éve helyezték át ide. A helyi önkormányzati képviselő kijött helyszinelni, mert sokan panaszkodtak az áthelyezés miatt. Mondtuk neki, hogy ezen a helyen állt meg eddig az összes itteni kocsi, maradjon a megálló ott, ahol volt, harminc méterrel hátrébb. Hol fogunk így leparkolni? A képviselőnk azt mondta, hogy őt nem érdekli. Végül az lett az eredmény, hogy felfestettek egy záróvonalat a megálló miatt, hogy bizony ne lehessen a trolit ezen a szűk és veszélyes helyen megelőzni, majd a záróvonal MINDKÉT oldalára húztak egy szaggatottat is. Azért, hogy a parkolóba a másik sávból is be lehessen jutni, illetve onnan ki. Így aztán már tényleg mindenki annak magyarázza, aminek akarja. Ezt mégsem rajzolhattam oda, mert hülyének néztetek volna. A zebra és a kereszteződés pedig a kép teteje fölött van, de ott van, becsszóra. Pár éve akadt egy jóember, aki ez az egész együttest egy mozdulattal akarta leküzdeni, és végül összesen öt ott álló kocsit tolt el a helyéről.

A másik, hogy feltartottam a forgalmat. Balra kanyarodókkal ez sajnos elő szokott fordulni. Ha még egy kört megyek, tényleg nem biztos, hogy az egyetlen szabad parkolót még ott találtam volna, ráadásul az esti forgalomban akányhányat fordulok is, valószínűleg mindig egy ilyen helyzetbe csöppentem volna. De a lényeg, hogy amikor a troli elment mellettem, már készen álltam, hogy gyorsan beforduljak a parkolóba, de nem nagyon reménykedtem, hogy a troli mögött érkező autós átenged. Pedig jeleztem, hogy bizony azt szeretném. Nem, ő bebújt a troli mögé. Ilyenkor nem tudom, mi mást tehetnék, mint hogy várok. De erre azért nem számítottam.

Hát ennyi. Kis történet, de azt látom, hogy nagyon jellemző. Azt értem, hogy mindenki szeretne hamarabb odaérni, de a megőrülésig nem kellene a dolognak eljutnia. Mellettünk a feleséggel, mögöttünk a gyerekekkel, például, ahogy szintén látni vonat alá ugrott kocsik maradékát.

Üdv mindenkinek.

T3raYon 2009.02.05. 18:50:28

Olvasom ezt a bejegyzést is, meg másokat is és csak csóválom a fejem.
Az egész ügy a toleranciáról és a megértésről szól. Mondjuk én a posztíróval értek egyet, azért a 40 másodpercért nem érdemes stresszelni.

Van itt viszont más, amit már többször leírtam: a közúti kultúránk szintje. A kommentárokból is látszik, hogy ilyen helyzetet is a törvénnyel próbálunk megoldani, pedig nem kéne. Udvariasság és együttérzés kell csak, dehát ez a mi aggresszív vezetési koncepciónkba ugye nehezen fér bele.

Lassan biztos unalmas, hogy a külföldet hozom példának dehát "sajnos" nem tudom feledni a 4 évnyi tapasztalatot. Azért írom le, mert amikor első évben kiérkeztem Torontóba és vezetni kezdtem velem is előfordult, hogy én voltam az aki itt a történetben a "kivágós" sofőr. Minden nap belekerültem ilyen helyzetbe ahol hazafele 2x1 sávos úton busz ment, megállóöböl nélkül. Türelmetlen voltam.
Aztán felfigyeltem rá, hogy rajtam kívül senki más nem állatkodik így. :) Ami viszont döbbenetes volt, hogy senki sem anyázott le, sőt előfordult, hogy a szembejövők félreállva elengedtek amikor jeleztem az előzést. 4 év alatt egyetlen 1x láttam ökölrázós káromkodós szituációt pedig bevallom akaratlanul is előfordult, hogy én voltam "bunkó". (hiába no, Budapest Tréning az kemény!)

Aztán észrevettem magam. Beletanultam.

Most pedig, hazatérve sajnos kezd lefesleni rólam is a jómodor. Az a baj, hogy itthon Budapesten hiába próbál meg valaki normális és kultúrált lenni, egyszerűen ledarálják a többiek. Ez van. Próbálok tudatosan nem rohanni. Próbálok udvariasan vezetni. Próbálok nem feltartani másokat még véletlenül sem. (Majdnem) mindig lehet úgy állni, menni, kanyarodni, hogy a sávban korrektül helyezkedve mások elférjenek mellettem. Itt semmi nem elég. Bejön egy bunkó záróvonalon át, keresztből, letol, rámjön hátulról, stb... Kár.

Mit kéne, mit lehetne tenni, hogy ez változzon?
A rendőrség és a szigorú szabályok szerintem nem fogják ezt megváltoztatni. Valami más kéne.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása