Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit tegyek, ha jön a mentő?

2009.03.03. 07:22 :: Kisikasa

Ákos próbált előzékeny lenni egy szirénázó mentőautóval szemben, de úgy tűnik a mentős nem egészen úgy gondolta ennek megoldását, ahogy azt levélírónk szerette volna kivitelezni. Vajon a sztori alapján kinek van igaza? Mi a helyes viselkedés ilyen helyzetben?

Eddig abban a tudatban éltem, hogy tudom hogy mit kell tenni ha szirénázó kék/fehér/piros autó kerül mögém: Ha nem tudok megengedett sebességgel vagy afölött haladni amikor mögöttem megjelenik akkor azonnal lehúzódni amennyire csak tudok ezzel utat biztositani neki.

Ha szabad előttem az út, vagy már a sebességhatáron járok akkor odalépni neki amennyire tudok, majd amint buszöböl/parkoló/szélesebb út jön félreállok, hogy lehetőleg lassítás nélkül el tudjon mellettem menni. Na, ebben a hitemben ingatott meg pár napja egy mentőautó.

Hazafelé mentem egy nagyon kanyargós, keskeny, beláthatatlan (záróvonal szinte végig) úton, előttem kocsisor, pár km/h-val a sebességhatár fölött haladtunk (gps szerint). Egyszercsak mögöttem feltűnt egy mentő. Gondoltam, megyek amíg az út olyan részére érek ahol félre tudok annyira állni hogy a mentő úgyis elfér mellettem ha szemben esetleg megjelenik egy másik autó.

Viszont a mentős valószínű máshogy gondolta és elkezdte villogtatni a fényszóróját. Gondoltam, ő jobban tudja mi neki a jó, úgyhogy enyhe fékezéssel állóra lassultam és félreálltam amennyire tudtam. Ez persze azt jelentette hogy a mentő is szinte állóra fékezett, majd amikor a záróvonalon pont mellettem járt szemből megjelent egy másik autó füstölgő kerekekkel szinte az orrán állva. Nem sok hiányzott a csatthoz.

Ha nem fénykürtözik annyira, akkor kb. egy kilóméter múlva a parkolóba félreálltam volna, mint ahogy az előttem haladók (akikre nem láttam hogy fényszórózott volna), és még lassítania sem kell. Vajon mi a helyes eljárás? Ha villog a kék lámpa, akkor azonnal padlófék vagy ésszel próbáljam a legjobban elősegíteni a megkülönböztető jelzés használóját a minél gyorsabb előrejutásban? Nekem a második eset tűnik logikusabbnak, de akkor miért villogott le a mentő?

157 komment

Címkék: közlekedés autó veszélyes kresz mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabesz81 2009.03.03. 10:13:12

mindenhol van olyan széles az út, ha kellően lelassít az ember, akkor lehúzódik amennyire csak tud (akár fél lábbal az útpadkára)... és index-szel jelezni, észrevetted.
a gyorsítás és a lehúzódásnak a meg sem próbálása a legrosszabb, ezt érthette félre
a KRESZben is benne van, hogy lehúzódással és akár megállással kell biztosítani a nínósautó útját...

elvispresley 2009.03.03. 10:19:06

És ugye a lehúzódás/megállás nem csak a megkülönböztető jelzést használóval egy irányba közlekedőre vonatkozik, hanem a szembe jövőkre is.

vhm 2009.03.03. 10:20:11

rajtam múlna, kamerát minden mentőautóba és mehetnek a bűntetések.

gatsy 2009.03.03. 10:22:38

@newtehen: Hát, szerintem senki nem mondta hogy 2 másodperc alatt állóra fékezz, nincs is értelme, mivel szükség esetén az álló autóval sokkal nehezebb egy szituációban reagálni, mint egy kis sebességgel mozgóval.

1997 óta folyamatosan vezetek, de itt nem ez a lényeg. A hangsúly a hülye sarkításaidon van. Ha nem tűnt volna fel az élet nem fekete-fehér. Valóban nem kellemes egy mentővel szembe találkozni, de azért nem megoldhatatlan helyzet...
Ahogy írtad, egy 2x2 sávos úton haladtál, amit azért nem szoktak olyan nagyon kanyargósra tervezni, hogy ne lehessen hallani látni a metőt, ergó már fel kellett hogy készülj. Ha meg fekvőrendőr is volt, akkor pláne nem mehettél gyorsan (ismerve az ország fekvőrendőr készeltét), tehát olyan nagyot nem szabadott volna fékezned. ;)

Gabesz81 2009.03.03. 10:22:55

@-d(-_-)b-: hát a KRESZ-re tényleg ráférne az update, mert tényleg úgy szabályos a megkülönböztető jelzés, de...
-ha zenét hallgatsz a kocsiban, jó a szigetelés úgy is csak a villogást észleled
-mentőorvosok mondják és orvosilag bebizonyított, hogy a beteg állapota súlyosbodhat, ha a hordágyon fekve érzékeli a bajt! a fényből nem sokat lát, de a sziréna behallatszik... van amikor kritikus eseteknél ezért sem használják (végig) a hangjelzést

nem személyes válasz, csak te írtad le mi a szabályos... csak jöttek a gondolatok, hogy már nem ladák járnak... '75 óta eltelt jópár év(tized) ;-)
persze a dugóban gyorsabban fánkkért előrejutó rendőrök, vérszállítók... mert inkább ez a jellemző. a tűzoltótól, mentőtől jobban tolerálja az ember, ha esetleg szabálytalankodnak...

walaki@maffia.hu 2009.03.03. 10:26:02

Indexel, lassít, lehúzódik.... ennyi!

Mókusélet 2009.03.03. 10:29:49

@PGSC: ez velem konkrétan megtörtént.Mentő jött, szűk hely ,én fel a padkára, kedves autóstársam mögöttem nem, mert nehogymár,biztos tönkremegy a futóműve!Mentő centizve gyök kettővel el mellette, majd a barom kilőtt mögé...konkrétan nem engedett le a padkáról....és nem, nem kigyúrt kopasz volt sötétített ablakú bömössel, hanem egy 45 körüli fazon egy középkategóriás Ford-dal.

2009.03.03. 10:32:06

@elvispresley:
Ha van jogsid ezt sem úsztad meg ;-)

BettyBoopy 2009.03.03. 10:32:19

Itt mindenkinek nagyon igaza van. DE! Azt nem értitek meg, hogy igenis van olyan helyzet, ahol egyszerűen nem lehet lehúzódni. Már kettő korábbi komment is volt, ahol vagy a szalagkorlátot átvágva lezuhanni lehetett volna a felüljárorol, vagy a szakadékba, esetleg felhágni a sziklákra... Igenis van olyan helyzet amikor képtelenség lehúzódni. Nekem pl. aug. 20. előtt Batthyány tér környéke két oldalon magas fémkordon összebilincselve. 1 azaz EGY autó fért el, hatalmas dugó, jön a mentő... Hova az atyaúristenbe húzódjak le? Magassági kormány nem volt az autóban...Boccs

Gabesz81 2009.03.03. 10:38:40

@BettyBoopy: az a baj, hogy megint nincs pontos helymegjelölés... a te eseted tényleg szűk városi terep volt, akkor a mentő sem fog villogni. ha már villogott a posztolónak, akkor minimum a mentős felismerte elférne... ráadásul, ha ez egy sime mezei 2x1 sávos főút is volt...

NagyMeszler Csaba · http://tuzoltosag.info 2009.03.03. 10:39:44

@PitBuli: Rosszul tudod, megszegheted a KRESZ egyéb szabályait, ha csak úgy tudod biztosítani a megkülönböztető jelzéseit használó jármű akadálytalan továbbhaladását.

A lényeget már megfogalmazták többen: ha szirénát hallasz, akkor is lassíts le és állj félre, ha szemből jön a kék lámpás. Mire a közeledbe ér, miattad már ne kelljen lassítani vagy kerülgetni téged.

Még két dolgot tennék hozzá: soha ne satuzz, ne kanyarodj ki a tűzoltóautó elé (sem), mert ez a nehéz teherautó (a hátán 2-4000 liter vízzel) nem fog tudni úgy megállni, mint egy pl. mentő.

A másik: ha álló, de villogó kéklámpás járműve(ke)t látsz, akkor is lassíts le és lehetőleg csak lépésben kerülj ki minket. Sajnos nem egy esetben gázoltak már el a mentésben részt vevőt amiatt, hogy a balesetet bambulta a sofőr.

Kis promó: www.langlovagok.hu/html/langolo/61.shtml

Köszönjük az előzékenységet,
- Tűzoltók

Gabesz81 2009.03.03. 10:40:40

vagy netán arról van szó, hogy a kedves posztoló elbambult? mert bármennyire is kanyargós az út a tükröt is illik figyelni és ott feltűnhetett volna már a kék villogás... erre játszott rá a rossz reakció/helyzetfelismerés, amikor a gázra lépett...

mokaficek77 2009.03.03. 10:42:58

Én eddig mindig időben észrevettem a mentőt mögöttem, indexeltem, lassítottam, lehúzódtam, stb. És legutóbb, mikor ezt tettem, dudálva és mutogatva húzott el mellettem... Simán elfért, fene se érti mi volt a gondja...

vhm 2009.03.03. 10:50:11

@Mókusélet: sokminden van, ami zavar de az egy dolog. az ilyennek viszont kezdeni kell valamit... és inkább nem mondtam semmit.

vhm 2009.03.03. 10:54:08

@Gabesz81: és azért tegyük hozzá, hogy sok béna azt hiszi már neki megy szinte a szalagkorlátnak mikor még van ott egy csomó hely...
dilettánsoknak is van jogosítványa. egyszer olyat láttam, hogy a hülyéje az Alkotás út belső sábjában jobbra sávváltás helyett megállt a mentő előtt!! akkor, mikor jobbra volt hely neki, de a mentőnek nem. hihetetlen mennyire türelmesek voltak a mentő. a hülye picsa előtt az üres út, ő meg nyomta a féket és állt a mentő előtt!!! kurva anyját az ilyennek. aztán a másik két sávból váltak köddé az autók szinte és jobbról kerülte ki.

na az ilyenek miatt kellene a kamera és az ilyenektől kellene elvenni a jogosítványt mert ez már (ha nem látom nem hiszem) bénázás volt. ilyen a világon nics, mondanám ennyire hülye nem lehet valaki. és mégis.

pwpw 2009.03.03. 10:54:51

egyszer, még jogsim sem volt, szóval elég noob voltam még, pont egy építési terület mellett kellett lehúzódnom, aztán egy centin múlott csak kb, h nem hajtottam bele a szakadékba:) egyébként erre kár általánosan megvalósítható szabályt keresni, elengeded vhogy, osztjóvan.

Gabesz81 2009.03.03. 11:10:40

@pwpw: ezaz, és lássa a szándékot, hogy el akarod engedni... (ezzel volt nem összeegyeztethető a gyorsítás/nem lassítás)

J_W 2009.03.03. 11:28:46

Hú barátom, ezt a sztorit kár volt leírnod, te kurva régen jártál kreszre. :D

Ha jön a mentő, nem gyorsítgatsz, nem baszol ki vele azzal, hogy satuzol előtte, hanem takarodsz lefele az útról, ahogy csak bírsz, de nem 1 km múlva hanem azonnal.

Ezért ilyen a magyar közlekedési morál, mert az ilyenek mint te azt hiszik, hogy tudnak vezetni.

Halál Bika 2009.03.03. 11:31:24

autózz!
és égesd magad nyilvánosan...

lOc (a pasztafáriánus) 2009.03.03. 11:32:11

Engem komolyan érdekelne hogy az ilyen tévhitek honnan erednek?
Gyorsítani ha mögötted feltűnik a mentő??? Beszarok. És ha nincs leálló akkor elkíséred a sérültig?

forrórágógumi 2009.03.03. 11:46:11

A faszt kell izmozni a mentővel???? gyorsítasz amikor jön? hát az eszem megáll! sok hülye fasz! Jobbra, ismétlem jobbra, de azért ennek a pár hülyének elmondom mégegyszer lassan J O B B R A lehúzódik mindenki, mindkét sávban(amiben te mész és amiben a szembejövő) és jééééééééééé középen pont elfér a mentő. Olyan bazmeg mint amikor kettényitják a tengert! SOk istenbarma, remélem amikor értetek menne a mentő akkor is örültök majd a parasztok bénázásának.
A másik kedvencem amikor az egyszeri wannabe fasszopó a turbó 1.0 agyontuningolt swiftjével beáll a mentő mögé és jóformán tolja.
Sokszor mondtam már, de az ilyennek desert eagle .50 ..... fizetem a golyót szívesen.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.03. 11:48:57

@gatsy:
Ha vezetsz is, nem pesten. Akkor tudnád mi a villamossín mellett a fekvőrendőrnő.

avogadro00 2009.03.03. 11:50:42

neked le kell húzódni, a szembejövőnek is le kellett volna húzódnia, a többi a mentősnek a dolga mérlegelni, hogy elmehet-e, ennyi az egész. Az nem jó megoldás, hogy gyorsitasz, max akkor ha le tudsz valahol állni, a lényeg, hogy minél hamarabb tudjon haladni tovább a mentő.

Mike36 2009.03.03. 11:55:46

te hülye vagy baszod, villog rád, és állóra fékezel? így szoktad a mercisekkel, bömcsisekkel is. miben ülsz, csak nem suzukiban?

non olet (törölt) 2009.03.03. 12:00:35

Aki csak közvetlenül maga mögött veszi észre a mentőt...az szokjon már rá!!!

- a tükrökre!!!!!!!
- a halkabb zenére
és szokjon le telefonálgatásról.

A tükörből LÁTNI KELL a forgalom változását hátul...ahogy engedik el...DE! ehhez rendszersen nézni kell azt a kurva tükröt azert van!!! nem dísznek...par masodpercenkent a tükrök körbe nézve...ugye ?!

A zöm persze sajnos nem nézi a tükröket menetközben CSAK manőver előtt....
Sőt soxor akkor sem :-(((

A tul hangos zene pedig elveszi a kornyezo forgalom zaja altal adott lenyges infokat.
Többek közt a mentő szirena hangjat is...

A menetkozben telefonalo barmokat pedig mind akasztani kene!!! a kihangosítosakatt is...

Mert életveszelyesen el vannak bambulva kozben!

kpetya 2009.03.03. 12:07:13

Ha jön a mentő ne állj le vele versenyezni. Lassítasz félre húzodsz és hagyod, hogy leelőzzön.

Kresz 42§(1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását – félrehúzódással és a szükséghez képest megállással – lehetővé kell tenni.

agoo 2009.03.03. 12:31:14

Ezzel kapcsolatban egyébként volt egy riport a tévében is. Ott egy mentőst kérdeztek meg mi a teendő ilyenkor. Kifejezetten azt kérte az autóstársaktól, hogy ilyen helyzetben eszükbe se jusson satura fékezni, de még az sem jó, ha fékeznek, mert a mögötted jövő mentős simán tud az előtte haladóhoz viszonyítani. Ha viszont te vagy olyan hülye hogy rágyorsítasz vagy lesatuzod, akkor ezt mindet a mentősnek, tűzoltósnak kell korrigálni. Ez elég veszélyes tud lenni. Pláne mondjuk egy 10-en akárhány tonnás vízzel teli tűzoltóautónál. Ha befékezel elé és ő nem tud kikerülni 60-nál, akkor kenőmájas leszel....
Szerintem a legjobb ilyenkor amit tehetsz, ha szimplán lehúzódsz, netán ezt jelzed is.

Bexter 2009.03.03. 12:40:32

Hülye a posztíró. Amikor észreveszed már félreállsz szépen, és nem az utolsó pillanatban!
Amikor mentőztem sok ilyen barommal találkoztam.

TH 2009.03.03. 12:43:49

Végre egy poszt, ahol aránylag nagy egyetértés van. :)

Leadfoot 2009.03.03. 12:54:02

Nagyon egyszerű: figyelsz, gondolkozol, cselekszel.

Aki egy ilyen bonyolult szitut nem tud lereagálni, szerintem ne vezessen.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.03.03. 13:14:17

Nem értem a problémát. Mentő jön, akár még messze is van: félre az útból a picsába szaporán. Ennyi.

(konvojban haladó, megkülönböztető jelzést használó fekete Audik esetében engedélyezett a bal kéz középső ujjának jól látható mutogatása :P )

Dorombolo 2009.03.03. 13:19:56

Tegyük még hozzá, hogy párhuzamos közlekedés esetén lehetőleg jobbra és balra szóródjunk szét.. Mármint aki a jobb oldali sávban megy az jobbra húzódjon le, aki a baloldali sávban az balra...

qqwweerrttzz 2009.03.03. 14:02:42

Azért igencsak nyugodtnak kell lennie a mentő sofőrjének, hogy a sok hülyét elviselje...

www.videoplayer.hu/videos/play/20361

Jóra Való 2009.03.03. 14:05:31


Milyen volt az,amikor friss jogsival,először hallottátok meg a közeledő sziréna hangját?

postiro 2009.03.03. 14:19:07

Csak egy rovid a helyzet tisztazasara:
Az eset kb itt tortent:
maps.google.co.uk/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=a418+scotsgrove+hill&sll=51.763723,-0.957355&sspn=0.017928,0.038624&ie=UTF8&ll=51.772169,-0.956712&spn=0.03585,0.077248&t=h&z=14
A jelolt helyen lehetett volna felreallni es elengedni a mentot, a vasuti atjaro utan a zarovonalnal lattam a tukorbol hogy utanam jon.
Ami nem latszik: Vegig soveny kozvetlen az ut mellett, az ut dimbes-dombos azon kivul hogy kanyargos, tehat a szembejovok nem lathatjak a mentot, csak az utolso pillanatban.
Marpedig a mento kozepen csak ugy fer el ha vagy az egyik sav ures vagy mendket savon az autok a sovenytol nem tobb mint 5 cm-re allnak.
A hid elott kozben epult egy korforgalom, es a mento onnan erkezett, nem lathattam elotte.

En ott biciklist is inkabb kovetek nem kockaztatom az elozest, marpedig egy allo auto kikerulesehez tobb hely (ismetlem, a soveny miatt az utrol nem lehet ott felreallni).
Tehat felreallva belekenyszeritettem egy belathatatlan helyen valo kikerulesbe ezzel majdnem frontalis karambolt okozva.
Vajon ez volt a helyes megoldas?
En meg mindig ugy latom hogy kevesebb kockazattal jart volna ha tovabbmegyek egy belathato szakaszig, sot a mento is kevesebb idot vesztett volna.
Esetleg indexelessel valoban jelezhettem volna hogy elfogom engedni amint lehet, ez meg is fordult a fejemben, azonban elvetettem nehogy ugy ertelmezze hogy "nyugodtan elozz, szabad az ut" (ismet a gyengebbek kedveert - belathatatlan ut)

postiro 2009.03.03. 14:51:47

@Hakim21:
"-Amit lehet lehúzódsz jobbra, leginkább MIELŐBB, de legkésőbb akkor, ha nem jön semmi szembe."
Ez igaz belathatatlan kanyarban es/vagy zarovonalon is?
Nem segiti jobban a mento vezetojet ha minel gyorsabban belathato az utra erek ahol felre tudok allni, mintha meg azon is izgulnia kell hogy nem jelenik-e meg vmi szembol pont amikor o kikeruli az elotte felreallt autot?

lwcolors 2009.03.03. 15:04:18

Igaz nem mentő, de kék villogós sztori.
Sima 2x1 sávos nem széles főútvonalon haladtam nemrég, balra ívelő beláthatatlan kanyarban, ahol végig záróvonal volt. A szembe jövő sáv szélén szalagkorlát, így lehúzódni lehetetlen. A szembe jövő sávban egymás után két traktor jött, mögöttük 30-40 autós sor, volt benn pár kisteher és teherautó is. Ezt a lépésben haladó sort előzte a szembejövő sávban a záróvonalon egy nagy tűzoltóautó 90-100-zal. Mielőtt valaki elkezdené: nem volt bekapcsolva a rádió, de nem hallottam a tűzoltót, csak akkor, mikor megláttam. Egy másodpercem sem volt a cselekvésre: a kocsit teljesen lerántottam a padkára, így elfértem mellette. A mögöttem jövő autós viszont orral beleállt az árokba, a kocsi jól összetört. Tűzoltóautó persze továbbhajtott, mintha mi sem történt volna.
ui: később megtudtam, hogy az útja során még egy kocsit leszorított az útról, a ház viszont már egy órája kiégett, mire kiértek.

Gabesz81 2009.03.03. 15:19:27

@postiro: arrafelé aztán nincs helyismeretem, de... egyirányú index helyett a jelzés lehetett volna elakadásjelző! ezt a szembejövő is hamarabb láthatta volna és veszi valami van... főleg, ha a mentő már közben kielőzött.
beláthatatlan? nem olyan szűkek ezek, ráadásul elég szélesnek is tűnik az út a légifelvételes képről, hogy 3 autó is elférjen egymás mellett... a sövény épp az út ürméreténél kezdődik? azért gondlom ott is van valamiféle útépítési szabvány, egy minimális padkával... vagy, mint tudjuk akkor tényleg nagyon degeneráltak a szigeten.
tehát egyértelműen jelezve, megfelelően lassítva és lehúzódva sokkal hamarabb túl lettél volna a problémán, mint, hogy még itt forogj rá. legközelebb lehúzódsz, ő meg majd eldönti kielőz-e... onnantól az ő döntése, te megtettél mindent, amit meg kellett abban a szituációban.
(főleg a helyi emberek és mentősök mentalitását nem ismerem, de jajj annak aki egy magyarral kerül össze. ;-))

hatesz 2009.03.03. 17:35:05

Postiro, kuss legyen mär, ne magyaräzd hogy nem vagy hülye, mert AZ VAGY.
Hallom, vagy lätom, hogy jön valami kek villogoval? Lassitok, lehuzodok, a többi az ö dolga.
Gratula az azonnali satufek-kerdesedhez...

Amugy 90 km/h körüli (vagy kicsit afölötti)sebesseggel mentel a nagyon kanyargos keskeny belathatatlan uton, mi? Schumacher... fotosop...
Eleg sok idöbe telt talälni egy megfelelö "bizonyitekot" a hülyeseged alätämasztäsära.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.03. 17:48:41

Lacaca 2009.03.03. 07:44:29
Hol tanultad, hogy megengedett sebesség fölé kell gyorsítani a seggedben egy mentővel?"

bármit meg lehet tenni (szint az összes kresz szabályt megszegheted) hogy az elsőbbséget biztosítsd egy megkülönböztető jelzést használó járműnek

hatesz 2009.03.03. 18:09:16

Most lätom a mentöauto elejen a bazinagy gallytörö räcsot, az megvedi az ilyen azonnal satufekektöl:) vagy a kep fotosopp

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.03. 18:17:24

hadd meséljek én is...

7. thököly út... megyek rajta kifelé, a murányiból majdnem telibever a mentő, azt még anyázik.. se kéklámpa, se sziréna...

blaha lujza tér, állok piros lámpánál, mennék a keleti felé... lámpa zöldre vált, de még balról (nyugati felől) piroson átoson egy kombinő... elindulunk, majdnem telibever a sinen menő mentő autó, takarásból jobbról! kék fény nem látszik nappal, mikor a 2 kocsi majdnem összeér, akkor a kereszteződés közepén felbassza a sziránát... aki azt mondja, hogy ilyenkor a szar nem fagy bele akkor kamuzik! és még sorolhatnám napi szinten pl a mentősök dolgait...

városmajor utca 1irányú rész reggeli dugó... húzódjál már félre :DD mindenhol parkolnak, még a beállókban, járdán is...

sorolhatnám...

bár nálam ezeknek a dolgoknak a 90%át, nem az OMSZ sofőrjei teszik ki, hanem a himihumi betegszállító mentőautók...

szóval azért körbe kéne nézni a másik oldalon is, mert bármennyire profi a mentős és akár profi az autós is, ha nincs észlelési idő, akkor csak csatt van! :-/

Tilcsák Bea (törölt) 2009.03.03. 19:52:23

azt már nem írom le, amit mindenki százszor.
de: a budapesti utcákon én nem mindig tudom megállapítani, merről jön a mentő, amikor szirénázást hallok....talán a házfalakon visszhangtól lehet...

Riska 2009.03.03. 20:25:39

Asszem Vip-ambulancés fószer akart engem és még 20 iskolástársamat reggel a zebra után 1m-rel átkelés közben elbaszni. (a zebrán építkeztek, ezért kellett előtte/mögötte ahogy tetszik- átmenni). Furgon jön, átenged, mögötte mentő kivág, megelőzi balról (fő utcával párhuzamos utca, egyirányú), majd satuzik előttem. Ablaka résnyire lehúzva. Egy halk baszd-meg-et eldörmögök az orrom alatt, majd visszaugat hogy ne szórakozz, mennyél már! -természetesen 0 kékfény 0 sziréna. Átérek előtte, padlógáz, majd satufék, mert ugye jön a többi puhatestű is, mögöttem pár lépéssel lemaradva. Azok szétugranak, majd mentő padlógázzal el. Egy mp-re felkapcsolta a szirénáját hogy lássuk, ki az úr a házban. -.-'

cso zsi 2009.03.03. 20:49:21

Mentő jön:
www.youtube.com/watch?v=LDT__f8atJM
Nicsak, valami villog elöl is.

Mentő vonul. Nem kevéssel.
www.youtube.com/watch?v=v0OSwwIDR3g
És egyesek még a tűzoltó elől sem húzódnak le néha, aztán csodálkoznak, hogy horpad a kocsijuk.

Schulteisz, az ikrek 2009.03.03. 21:10:21

Mentőt, és tüzoltót el szoktam engedni, ha villog ÉS SZIRÉNÁZIK!Ha csak villog, semmire nem jogosítja fel!(lásd kresz: megkülönböztető jelzésEK).
De olyan ember még nem született, aki miatt szétcseszném az autóm futóművét, csak addig húzódom, amig biztonságosan megtehetem!Ellenkező esetben koccanjon nekem, és bizonyítsa az elsőbbségét (akkor van, ha megadják neki...) A biztosítással jól járok!

Rendőr, politikus és egyéb állatfaj jöhet kék lámpával, leblokkolok, és véletlenül pánikhangulatomban kissé keresztbe is csúszik az autó!Bizonyítsák be! Addig, amíg a cigókat védik, és a becsületesen adozó magyarok másodrangú polgárok, ne siessenek az én adómból!!

hatesz 2009.03.03. 21:25:21

na ha Hummert vezetsz, érdekes mód mindenki félreáll. Ha mégsem egyből...
www.youtube.com/watch?v=Z_HJ1IJWz7Y

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.03.03. 21:54:09

"miért villogott le a mentő?"

Lassan mondom, hogy mindenki értse: indexelsz jobbra, lassítasz és lehúzodsz az út jobb szélére. Még jobban. Még jobban. Még mindig van fél méter jobbról, húzódj már le!

De nem satufék és főleg nem fék majd index!

Lacaca 2009.03.03. 22:34:48

@RosszQtya:
Magatartás a megkülönböztető vagy figyelmeztető jelzéseket használó
járművekkel szemben
42. § (1) A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más
hangjelzést) használó gépjármű, illetőleg minden ilyen gépjárművekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó,
megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni,
és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni.
(2) Megkülönböztető fényjelzést használó, álló járművet megközelíteni, illetőleg mellette elhaladni csak fokozott
óvatossággal szabad.
(3) Megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművet előzni tilos. Az ilyen gépjármű mögött a követési távolságot
úgy kell megválasztani, hogy az ne járjon a közlekedés többi résztvevőjének zavarásával.
(4) A figyelmeztető jelzést (sárga villogó fényt) használó járművet fokozott óvatossággal szabad megközelíteni,
mellette elhaladni, vagy megelőzni.

NEM engedi meg, hogy bármilyen KRESZ szabályt megszegj.

postiro 2009.03.04. 01:19:49

Akkor valaszolok most mindenkinek.
Bar elobb had szogezzek le par dolgot.
Elismerem, hibaztam, a kerdes az hogy mit es hogyan kellett volna helyesen eljarni. Mentosok, tuzoltok, szerintetek mi a helyes?
a) amint eszlelem a mentot mogottem azonnal lelassitani, felreallni amennyire tudok (a hely nem engedte meg az aszfaltrol lehuzodast semennyire) fuggetlenul attol hogy belathatatlan kanyar es zarovonal, a mentos majd megoldja, ha csattan nem az en hibam.
b) veszvillogot parszor felvillantom, majd tovabbhaladok de amint az utviszonyok megengedik (belathato utszakasz) hogy a mento szinte lassitas nelkul leelozzon index es felreallok.
c) vmi mas, de vajon mi?

Ma hazafele jol megneztem, es az elozo posztommal ellentetben, nem jol emlekeztem. Ott konkretan a soveny csak a kanyar belatasat akadalyozta, az utrol a 30-40 cm-es padka miatt nem lehetett leallni, bar parszaz meterenkent a padka lecsokkent 15-20cm-re ott fel lehetett volna allni, de ez persze csak utolag latszott.
Az utra belogo soveny arrebb van.

A mento nem kovetett kilometerek ota, csak parszaz meterrel azelott hogy eszrevettem kanyarodott ki mogem egy korforgalombol (a terkepen meg nincs rajt, csak par honapja epult).

Elkepzelhetonek tartom, hogy a mentos a fenykurttel nem azt jelezte, hogy azonnal elem akar kerulni, csak nem tudhatta hogy latom/hallom es meg jobban fel akarta hivni a figyelmemet magara, ebben az esetben egy duplaindex megnyugtatta volna, nem feltetlenul a zarovonalon belathatatlan kanyarban akarta a muveleltet elvegezni.

A "vagy már a sebességhatáron járok" kitetel hulyen jott ki, amit irni akartam az az, hogy 20-al docogve termeszetesen azonnal felreallok, de 100-al szereintem nem az azonnali megallas a legjobb megoldas ha ezzel jobban feltartom a mentot mintha mennek tovabb 100-al.

Es akkor a valaszok:
@Cyric_ 2009.03.03. 07:29:19
"Hát azért nezen hiszem el, hogy 1 km alatt nincs hely félreállni."
Pontositok, biztonsagosan felreallni.

"Ebben az esetben egyébként a szembejövo volt a paraszt, mert ha o is félreáll, akkor gyanús, hogy elfért volna a mento..."
A szembejovo nem lathatta hogy mi tortenik a kanyar mogott. Epp ez volt nekem is a problemam. Ha a masik is felreall, akkor persze hogy van eleg hely, de a szembejovo beesett a kanyarba a sajat savja kozepen, igy viszont nem volt hely.

@Lacaca 2009.03.03. 07:44:29
"A másik említett alternatíva a padlófék. Digitálisak a pedáljaid? Eddig csak olyan autót vezettem, amiben minden pedál "adagolható" volt."
En eddig csak olyan autot vezettem ahol ket alternativa volt: Vagy allt az auto vagy haladt. Ebben az esetben vagy "elszaladok" a mento elol amig el nem tudom engedni, vagy megallok, aztan oldja meg ahogy tudja. Mas esetet nem tudok.

"Jön a mento lassítasz, ha kell megállsz. Nem satu, lassítasz."
Ha figyelmesen olvastal volna akkor rajottel volna hogy ezt tettem.

"Meg fogja oldani. Kevés olyan út ahol nem fér el 3 jármu."
Ugy is, hogy a szembejovo nem huzodik felre mert nem latja hogy mi tortenik a kanyar utan? Szerintem ilyen hely eleg sok van!

"Jellemzoen a nagyon keskeny utakon komoly kocsisorok szoktak haladni. Ja."
Ezen az uton munkakezdes elott es munka utan igen, maskor alig van auto.

@parapali 2009.03.03. 07:58:58
"semmi gyorsítás! leállni oldalra és a mentos megoldja!"
Akkor is ha ezzel akadalyozom es veszelyeztetem?

"a Te dolgod hogy biztosítod az O haladását!"
Pont ez az! Ha elotte megallok egy belathatatlan kanyarban akkor azzal pont az ellenkezojet erem el. Nem biztositom hanem akadalyozom.

"ha kell menj fel a járdára is !!!"
Es ha nincs hova menni, az uton maradas ott es akkor az egyetlen?

"nem akartam okoskodni!!!ez fontos!"
En sem, hanem a mentosok velemenyet megtudni, hogy nekik mi a jobb, mit csinaljak legkozelebb. Megallni es nem mozdulni aztan majd megoldjak, vagy akkor minimalis mertekben feltartani, hogy vegeredmenyben kevesbe tartsam fel.

@Vityaz 2009.03.03. 08:09:57
"Azt hiszem, Mo-n is vannak olyan megkülönbözteto jelzéssel ellátott jármuvek, amiknek villog a fényszórója is... azt hiszem. Nem ezt értelmezte félre a postíró?"
Nem ertettem felre, ez hatarozott fenykurt volt.

@_alesi_ 2009.03.03. 08:11:56
""odalépni, amennyire csak tudsz" - na igen, meg esetleg vezesd is fel oket egészen a baleset helyszínéig."
Nem addig, csak amig van lehetosegem felreallni az uttestrol.

"Nem satufékkel kell megállni, hanem szépen lassítasz és lehúzódsz. Lehúzódni, meg nem csak buszöblöknél lehet, vagy ha félsz a padkától, akkor menj el gyakorolni valahova."
Lehet hogy te fel tudod siman rakni a kocsit 30-40 cm-es padkara, nekem az ilyen nem megy az auto rongalasa nelkul. Esetleg megmutatnad hogy te hogyan csinalod?

@ Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.03. 08:20:38
"én ezt úgy szoktam hogy

ha látom messzebb mögöttem jön a szirénázós kocsi (nem pont a seggemben már hanem amikor még messzebb van), és a másik sáv szabad, vagy elfér 3 kocsi akkor lassítok 30-40-re (városon kívül is!), és teljesen lemegyek jobbra, hogy nyugodtan gyorsan kikerülhessen."
En is igy szoktam, itt bekevert a keskeny belathatatlan ut.

"ha jönnek szembe, és keskeny az út akkor ha szükséges a kocsi jobb oldalát leviszem a fure, és megállok, és mire a mento odaér én már állok."
Ezt az ut allapota miatt nem tudtam megtenni!

Megis mit teszel, ha harom kocsi nem fer el, es az utrol lemenni sem lehet?
Pl. magas padka/sziklafal/korlat/kerites/stb. Akkor is megallsz tudva hogy ha szembe valaki elnezi akkor csatt?

@ Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.03. 08:23:24
"( ha le kell menni a padkára azért állok meg mert az utak padkái nem mindíg olyanok hogy akárcsak 20-szal döcögjek közbe, tehát a saját autóm épségének érdekében, inkább megállok ) "
Es ha a padkara sem tudsz felallni?

@ Pepe83 2009.03.03. 08:36:26
"Kíváncsi lennék arra a forgalmas útra amelyik annyira keskeny, hogy ha mind a két irányban a padkára húzódnak az autók akkor nem fér el középen egy mento."
Itt padka nem volt, de felrehuzodva valoban elfert volna a mento, csakhat a szembe jovo honnan tudhatta volna hogy nem az egesz sav az ove a kanyar utan?

@ Frunkp 2009.03.03. 08:37:18
"Régen az oktatóm egyszeruen fogalmazta meg az ilyen helyzetben teendoket:"-Mit csinálsz ha kék villogó van a seggedben, és feltehetoleg nem érted jön?G.ci gyorsan eltünsz az útjából akármerre,ahol nem zavarod,nem érdekel,ha ufókkal viteted el a kocsid onnan,vagy behúzod a magassági kormányt, tök mindegy,csak adj neki annyi helyet ahol elfér,onnan megoldja..."."
Pontosan ez az ami az en fejemben jart.
Vagy elore menekulok amig biztonsagosan tud kikerulni, vagy eleallok es oldja meg.

@Ferocious 2009.03.03. 08:47:09
"Állj félre, húzódjál le, stb... hol itt a kérdés??"
Hogy mi a fontosabb, az hogy felrealljak vagy az hogy ne akadalyozzam/veszelyeztessem feleslegesen.

@greenear 2009.03.03. 08:52:55
"Ilyen nincs... Te beteg vagy? KRESZ? oktatás? nem rémlik? jön a mento (esetleg a piros vagy a kék)lassítasz, lehúzodsz. Ennyi. Nem bkv vagy, hogy a buszöblöt keresd."
Ha jol ertem akkor az az altalanos velemeny, hogy ne erdekeljen, hogy mennyire veszelyes hely ahol a mento eloz, alljak meg, nekem az a dolgom, meg akkor is ha kicsit kesobb nem kene meg lassittania sem.

@ hemu 2009.03.03. 08:55:26
"Szerintem annyira nem összetett ez. Pontosabban de, ha akkor kezdesz gondolkodni, ha már a seggedben a mento."
Elotte nem volt ott, keresztutrol fordult oda.

"Amennyiben olyan a helyzet, hogy nekem is reagálnom kell, már idejében (igen, akár 5-10 kocsival elotte is) megkezdem a lehúzódást. Hogy miért? Mert így jelzek a kettonk között lévonek is (ha eddig nem vette volna észre)"
Aki ezt elozesre valo felhivasnak veszi (lattam mar ilyet)

"és elkerülöm azt, hogy anyáznom kelljen egy mentot, amiért letolt"
Nem anyaztam, hanem maximalisan segiteni akartam.

"... Nem tol az le senkit, de menni akar. Jelen helyzetben elég nagy baj, hogy Te 1 km-en keresztül fel akartad tartani."
En ugy szamoltam, hogy mogottem allora fekez kb 5 mp, lassan kikerul, mert nem lat be a kanyarba, ujabb 2 mp, felgyorsul ismet nyolcvanra, meg 10 mp veszteseg.
Ellenben ha megyek tovabb nyolcvannal, akkor fel percen belul lassittas nelkul el tud mellettem menni ugy hogy a szembeforgalom is latja es fel tud ra keszulni.

@ RaveAcE 2009.03.03. 09:10:12
"Nincs konkrétan megszabva, hogy mit kell tenned. Csupán annyi, hogy a legkevésbé akadályozd.
El kell engedni minél gyorsabban, ilyenkor felmentésed van KRESZ-bol."
En is ez hittem, de az itt irok tobbsege mas velemenyen van,

"Sztem azzé villogot, mert o látott olyan helyet, ahova lehúzódhattál volna."
Lehet, en akkor ott nem lattam, sot vilagosban kulon erre figyelve is csak utolag azokat elhagyva.

@ báró Csekonics 2009.03.03. 09:53:07
"(Gondolj bele, Te hogyan tudnál hasonló helyzetben a _leghamarabb_ megelozni egy másik kocsit.) "
Pontosan ezt akartam vegrehajtani, en ott tudok masik autot elozni, ahol belatom az utat annyira hogy meg merjem tenni.
Egyszerubb mint belathatatlan kanyarban allo autot kikerulni.

@ leaping cat 2009.03.03. 09:56:55
"42. § (1) A megkülönbözteto jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármu, illetoleg minden ilyen gépjármuvekkel kísért (közrefogott) zárt csoportban haladó, megkülönbözteto fényjelzést használó gépjármu részére minden jármuvel, minden helyzetben elsobbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetové kell tenni.

Mit lehet ezen nem érteni? "
Azt, hogy nem belathato kanyarban megallva segitem vagy akadalyozom, ha legkesobb fel perc mulva belathato uton problemamentesem meg tud engem es az elottem haladokat is elozni.

@ kobe bryant 2009.03.03. 10:08:00
"Van hogy lassitani kell de például nekem volt olyan helyzet ahol igenis gyorsitani kellett.
Felüljárón megyek szembejövö sávban áll a forgalom elottem senki.Nem lassithatsz mert a mento nem fér el vagy ha el is férne nagyon nehezen és nagyon le kell hogy lassitson.Igy inkább gyorsitok hogy mire utolér már a szembejövo sávban se legyen senki. "
Na ez hasonlo helyzet, ilyenkor is lassitani kellett volna?

@ valami hidralika mittudomén 2009.03.03. 10:12:59
"fogdajunk, hogy nem volt szalgkorlát közvetlenül az aszfalt szélénél."
Nem, csak negyven centis padka. Ka kell, csinalok es kuldok kepet.

@ Gabesz81 2009.03.03. 10:13:12
"mindenhol van olyan széles az út,"
Nem mindenhol, de altalaban. Itt nem volt.

@ Gabesz81 2009.03.03. 11:10:40
"és lássa a szándékot, hogy el akarod engedni... (ezzel volt nem összeegyeztetheto a gyorsítás/nem lassítás)"
Valoszinu ez volt a legnagyobb hibam.

@ J_W 2009.03.03. 11:28:46
"Ha jön a mento, nem gyorsítgatsz, nem baszol ki vele azzal, hogy satuzol elotte, hanem takarodsz lefele az útról, ahogy csak bírsz, de nem 1 km múlva hanem azonnal."
Azonnal csak az uton tudtam megallni, lefele az utrol csak sokkal kesobb.
Mi a fontosabb, az azonnal vagy a lefele az utrol?

@ forrórágógumi 2009.03.03. 11:46:11
"A faszt kell izmozni a mentovel???? gyorsítasz amikor jön? hát az eszem megáll! sok hülye fasz! Jobbra, ismétlem jobbra, de azért ennek a pár hülyének elmondom mégegyszer lassan J O B B R A lehúzódik mindenki, mindkét sávban(amiben te mész és amiben a szembejövo) és jééééééééééé középen pont elfér a mento."
En ut szelere, szembe jovo a kanyartol nem latja es jeeeeeeee kozepen pont talalkozik a mentovel. En ettol feltem es nem sok hibadzott hogy igy legyen.

@ avogadro00 2009.03.03. 11:50:42
"neked le kell húzódni, a szembejövonek is le kellett volna húzódnia, a többi a mentosnek a dolga mérlegelni, hogy elmehet-e, ennyi az egész. Az nem jó megoldás, hogy gyorsitasz, max akkor ha le tudsz valahol állni, a lényeg, hogy minél hamarabb tudjon haladni tovább a mento."
En lehuzodok, szembe jovo nem latja, igy nehez a mentosnek merlegelni.
En pont azert gyorsitottam, hogy minel hamarabb felre tudjak allni.

@ Mike36 2009.03.03. 11:55:46
"te hülye vagy baszod, villog rád, és állóra fékezel?"
Miert milyen sebessegig kellett volna fekeznem ?

@qqwweerrttzz 2009.03.03. 14:02:42
"www.videoplayer.hu/videos/play/20361"
28 sec-nel a taxis szerintetek jol tette hogy elorement hogy a mentot elengedje, vagy allva kellett volna maradnia?

Lacaca 2009.03.04. 06:08:33

@postiro: Barátom, ennyire nem lehet hülye, hogy újra megkérdezed! lassan írom, hogy megértsd!
LASSÍTASZ, FÉLRE HÚZÓDSZ, MENTŐ EL.

Egyébként vicces, hogy nem emlékszel rá, hogy mit írtál, különösen azért, mert volt lehetőséged visszaolvasni:
"Vajon mi a helyes eljárás? Ha villog a kék lámpa, akkor azonnal padlófék vagy ésszel próbáljam a legjobban elősegíteni a megkülönböztető jelzés használóját a minél gyorsabb előrejutásban?"


"En eddig csak olyan autot vezettem ahol ket alternativa volt: Vagy allt az auto vagy haladt. Ebben az esetben vagy "elszaladok" a mento elol amig el nem tudom engedni, vagy megallok, aztan oldja meg ahogy tudja. Mas esetet nem tudok."

Ebből a két esetből, ismétlem, csak az egyik létezik! Egyébként egy jármű a haladáson és álláson kívül, gyorsulni, vagy lassulni szokott. Elvileg ezért kellenél Te bele, hogy kontrolláld ezeket a folyamatokat, de Te inkább áramot vezess, ott tényleg 2 eset van, vagy megbasz, vagy nem.

A többi hülyeségedre válaszoljanak a megszólítottak.

Bladika 2009.03.04. 07:09:08

@postiro: Most már kíváncsi vagyok, hogy hol ez a "nagyon speciális" út ahol semmit sem lehetett csinálni!?

hatesz 2009.03.04. 07:21:08

öcsém, tovább magyarázod a hüyeséged... ha százzal tudtál száguldani, akkor nem lehetett olyan kanyargós meg keskeny meg beláthatatlan az út... Meg elötted a kocsisor is 100zal ment, mi? Most meg már cak pár 100 méter óta követett a mentőautó, mi? A saját hülyeségedbe keveredtél be. Lásd be hogy hülye voltál, a kijáratnál add le a jogsidat és ADIOS!!!

bobeszedulacika 2009.03.04. 07:31:28

emberek a legfontosabb ki maradt !mindenki hulye itt? sehol sem látom le irva a tőrténetben ,hogy használta a meg külőnbőztető jelzéseit.hangsujozom mindkettőt egyszerre!!!!!!
mert kulőn kulőn semmit sem ér egyik sem!!!!!!!!
lámpával villogni meg áltam volna előtte és meg kérdzem mi a baj?
de már rá jőttem itt csupa idióta vezet mert veztni a hulye gyerek is tud de kőzlekedni szinte senki!!!!!!!!!

hatesz 2009.03.04. 08:14:22

@bobeszedulacika: na védd a hülyét... MINDENKINEK EGYÉRTELMŰ, HOGY MEGKÜLÖNBÖZTETŐ JELZÉSSEL MENT A MENTŐ. Mindenki hülye? Na azért ez erős volt, nem? "hangsujozom" "meg kérdezem" "le irva" "rá jőttem" nem folytatom...

Lacaca 2009.03.04. 09:05:43

@bobeszedulacika: Akkor is így látnád, ha egy kietlen úton haladna egy mentőautó egy közeli rokonoddal, és csak azért nem szólna a sziréna, mert nem volt forgalom. Időnként lehet ilyet látni. Ugyan akkor ha már fénykürttel is próbálta a barom figyelmét felhívni a sofőr, gondolod, hogy nem kapcsolt be mindent? Mellesleg ismereteim szerint a szirénát nem a sofőr kezeli, tehát feltételezhetően a fénykürt után már tényleg nincs semmi eszköze.
Visszatérve, ha érintve lettél volna a felvázolt szituációban, akkor is megmagyaráznád, hogy nem kell elengednie, mert mondjuk nem szólt a sziréna, csak kék fény volt?
Ez esetben gratulálok!

Lacaca 2009.03.04. 09:17:12

@postiro: Ha meg tényleg érdekel mondjuk a tűzoltók véleménye, akkor miért nem nézed meg az oldalukon? Véletlenül épp megy egy kampány a looserek miatt:
www.langlovagok.hu/html/tuzor/26.shtml

bobeszedulacika 2009.03.04. 09:20:29

@hatesz: ember!TUDOD MINDIG AZ ADOTT HELYZETRŐL BESZÉLUNK ÉS AZT VIZSGÁLJUK ÉS EBBEN A LE IRÁSBAN SEHOL SEM SZEREPELT AZ HOGY MINDKETTŐT EGYSZERE VGY Z ,HOGY EGYÁLTLÁN!!!!!!!!!!!
PEDIG EZ IRTÓ FONTOS MOMENTUM!!!!!!!!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.04. 09:23:25

@bobeszedulacika: Kérlek, hogy mellőzd a csupa nagybetűs írást, köszi.

bobeszedulacika 2009.03.04. 09:29:39

@Lacaca pontosan bazd meg!mert a kettő egyut jelenti azt amit jelent és kell ,hogy jelentsen!!!!!!!!!
és itt nincs helye a gondoltam meg esetleg meg gondolhattam volna!!!!!!!!!!!!!!

egyik része!a másik az hogy persze hogy el engedem ha csak az egyiket is használja akkor is mert gondolom tudod volt már rá példa hogy be áltam egy idióta elé mert ő nem tudta hogy mit kell tennie!mint oly sokan itt is!!!!!!!!!!!!!
(patrolom van)és ettől fugetlenul sosem élek vissza vele viszont szigoruan szoktam buntetni azokat akik nem képesek fel fogni vagy nem akarják fel fogni a kőzlekedés értelmét!!!!!!!!

Lacaca 2009.03.04. 09:52:46

@bobeszedulacika: Egy újabb önkéntesrendőr, aki osztja az észt.
Nekem nincs patrolom, de a keresztapám karatézik és megver. Ja, erről 6 évesen lemondtam...

Luckye 2009.03.04. 09:53:10

Nem a konkrét esethez, ahhoz írtak elegen.
Egyszer én jártam úgy, hogy este, sötétben, Rákos-akármerre jártam, azt hiszem, az eső is esett. Nem szeretem a szitut, mert az esős útón duplán vakít a szembejövő, így legfőképp előrefele figyeltem, nem vettem észre a hátam mögött a mentőt. Mondjuk szerintem csak villogott, nem szirénázott. Azt láttam, hogy az előttem levő lehúzódik. Nem értettem, miért, de nem foglalkoztam vele, kikerültem. Csak arra lettem figyelmes, hogy a kikerült kocsi vezetője erősen elkezd mutogatni nekem. Mikor néztem, miért mutogat, vettem észre a mentőt a seggemben. Persze azonnal lehúzódtam, amint tudtam....

bobeszedulacika 2009.03.04. 10:02:57

@Luckye: vidd már be a jogsid az illetékes rendőrkapitányságra.
ha volt meg kulőmbőztettő jelzések,ha nem akkor szard le.
viszontnt akkor az előtted lévő mért huzodott le?
még is csak be kéne balagnod a yardra ha nem másért azert mert egyáltalán nem emlékszel arra ,hogy volt e vagy sem.pedig ez nem ősze keverhető.
(jobban jártál volna ha kusba maradszz!)

bobeszedulacika 2009.03.04. 10:05:24

@Lacaca: nem osztok én semmit,de a mások elbaszott hibáit sem javítom ki!!!!!!!!
(ebből érted a lényeget?)

Lacaca 2009.03.04. 11:47:30

@bobeszedulacika: Akkor csak NEKED az első mondat az oly sokat idézett rendeletből:
"A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben."

automentesnap 2009.03.04. 13:42:39

postiro 2009.03.04. 01:19:49

Ha tényleg annyira nincs mód lehúzódni, akkor azt hiszem én is gyorsítottam volna + jobb index, hogy lássa a szándékot és azt is, hogy észrevettem.

postiro 2009.03.04. 15:52:16

@Lacaca 2009.03.04. 06:08:33
"Barátom, ennyire nem lehet hülye, hogy újra megkérdezed! lassan írom, hogy megértsd!
LASSÍTASZ, FÉLRE HÚZÓDSZ, MENTŐ EL."
Akkor most probald lassan elolvasni a kovetkezot:
lassitasz, felrehuzodsz, mento ahelyett hogy el inkabb frontalisan utkozik a belathatatlan kanyarbol erkezo kekledes tuningastraval.
Fust, langok, ver mindenutt, te a roncsokat kikerulve uriasan tavozol, hisz ugyis van mar mento a helyszinen.
Ezt akartam elkerulni, de ugy latszik szerinted ez lett volna a megfelelo viselkedes.

"Egyébként vicces, hogy nem emlékszel rá, hogy mit írtál, különösen azért, mert volt lehetőséged visszaolvasni:"
Ezt irtam:
"Gondoltam, ő jobban tudja mi neki a jó, úgyhogy enyhe fékezéssel állóra lassultam és félreálltam amennyire tudtam. Ez persze azt jelentette hogy a mentő is szinte állóra fékezett, majd amikor a záróvonalon pont mellettem járt szemből megjelent egy másik autó füstölgő kerekekkel szinte az orrán állva. Nem sok hiányzott a csatthoz."
Igen, hibat kovettem el, kulonben nem okoztam volna balesetveszelyes helyzetet.
Kerdes, hogy mit kellett volna tenni hogy ezt elkeruljem.

"Ebből a két esetből, ismétlem, csak az egyik létezik!"
Es mint lattuk, a megallas majdnem balesetet okozott.

"Egyébként egy jármű a haladáson és álláson kívül, gyorsulni, vagy lassulni szokott."
Aruld mar el hogy a gyorsulas/lassulas micsoda ha nem haladas?

"inkább áramot vezess, ott tényleg 2 eset van, vagy megbasz, vagy nem."
Definialnad a "megbasz" fogalmat? ha 220V megbasz akkor a 219V? es a 110V es a 12V. Naugye hogy nem ketallapotu ez sem :-o

@Bladika 2009.03.04. 07:09:08
"Most már kíváncsi vagyok, hogy hol ez a "nagyon speciális" út ahol semmit sem lehetett csinálni!?"
Nem semmit csinalni csak biztonsagos belathato helyen lehuzodni.
Irtam fent egy googlemap linket, az A418 Becks es Oxfordshire kozott.
Ez egy magyar ketszamjegyu foutnak megfelelo ut szinte egesz hosszan 50mph (kb 80km/h) sebessegkorlatozassal.
Csinaltam reggel par kepet megprobalom feltenni valahova.

@hatesz 2009.03.04. 07:21:08
"öcsém, tovább magyarázod a hüyeséged... ha százzal tudtál száguldani, akkor nem lehetett olyan kanyargós meg keskeny meg beláthatatlan az út... Meg elötted a kocsisor is 100zal ment, mi?"
Nem irtam hogy 100-al, szerintem a 20/100-as peldamat olvastad felre.
A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor.

"Most meg már cak pár 100 méter óta követett a mentőautó, mi?"
Amikor meglattam akkor igen kb annyira lehetett (nem vegig utanam jott, hanem egy azelott elhagyott korforgalom masik agarol kerult utanam)

"Lásd be hogy hülye voltál, a kijáratnál add le a jogsidat és ADIOS!!!"
Belatom hulye voltam, majdnem balesetet okoztam amikor a mento elol lehuzodtam, hogyan cselekedjek legkozelebb hasolo helyzetben?

@bobeszedulacika 2009.03.04. 07:31:28
"sehol sem látom le irva a tőrténetben ,hogy használta a meg külőnbőztető jelzéseit.hangsujozom mindkettőt egyszerre!!!!!!"
Valo igaz, sehol nem irtam, de a mento teljes harci felszerelesben volt.
Az nem kerdes hogy el kellett-e engedni, a kerdes az hogy ennek mi a legjobb modja.

@Lacaca 2009.03.04. 09:17:12
"Ha meg tényleg érdekel mondjuk a tűzoltók véleménye, akkor miért nem nézed meg az oldalukon? Véletlenül épp megy egy kampány a looserek miatt:
www.langlovagok.hu/html/tuzor/26.shtml"
Koszonom a linket, megneztem az ott szereplo ket eves cikket, azonban ott sem egyertelmu. Irjak, hogy "Vigyázz! Lassíts! Állj meg! Húzódj félre!" meg hogy "nem maradnak abban a sávban, melyben a megkülönböztetést használó autó közeledik", de mi a helyzet ha nem lehet elegge lehuzodni? Akkor is alljak meg aztan a nenoauto majd kitotozza? A fenti peldaban a megallas majdnem frontalis utkozest eredmenyezett.

Lacaca 2009.03.04. 16:26:07

@postiro: Aki ennyire hülye, annak mindegy hányan magyaráznak.
Egyébként túl sok a ha.
Ha nagyanyámnak farka lenne, ő volna a nagyapám. Nincs jelentősége, hogy mi lett volna ha

Ro3 2009.03.04. 18:54:42

Dövan még nem írta be, h hüje a posztoló. Pedig az, nagyon.

bobeszedulacika 2009.03.04. 19:20:40

@Lacaca: jó estét mindenkinek.haza értem.de mért mindig én legyek turelmes és előzékeny másokkal??????????????????????????????
,ikor azok a mások szarba sem vesznek holott nekem nagyobb és erősebb gépem van ráadásul.
ez is egy ok volt amiért a patrol mellet dőntőttem.
mindenki le vizsgázott persze tudjuk hogy sokan vették.nem fogok a sok bunkó ,iat még én huzodozni és ha meg kérdőre vonom őket én baszam meg az anyámat hát bazd meg te!
karácsonykor igy vonattam be egy hót részeg ember jogsiját és vetettem ki a zsebéből 300 gurigát.és képzeld jól éreztem aztán magam.

Lacaca 2009.03.04. 19:30:50

@bobeszedulacika: van aki jogsit vesz, van aki érettségit
"mért mindig én legyek turelmes és előzékeny másokkal?"

Ja. Vannak szimpatikus szabályok, azokat elfogadjuk, vannak kevésbé szimpatikusak, azokat nem. Így megy ez. Csak vigyázz, mert a patrolnak is van ellenfele. Mondjuk a fékhibás kama3. Az igazi kemény mindig kemény.

bobeszedulacika 2009.03.04. 19:40:45

@Lacaca: ha hiszed ha nem én mindig meg próbálok kőrul tekintően kőzlekedni,és nem is surun szoktam hibázni ha mégis akkor elnézést kérek ,semmiképp sem még én háborodom fel erről biztosithatlak.
kamaz?persze meg még ezer elenfele lehet,csak tudod mért akarna nekem egy kamazos roszat ha én meg tisztelem őt?
aki mint mi ilyen autókat vezetunk egész máshogy teszuk erről is biztosithatlak.
viszont ha fel huz egy idióta tolakodó barom akkor biztosra veheted ,hogy surgősen más autó után kell néznie.erről is biztosithatlak.

Lacaca 2009.03.04. 20:41:34

@bobeszedulacika: Na az ilyen parasztok miatt tart ott a közlekedési morál, ahol.
"fel huz egy idióta tolakodó barom akkor biztosra veheted ,hogy surgősen más autó után kell néznie"

Egyrészt ezzel a magatartással nem vagy alkalmas közúti közlekedésre, másrészt bűncselekményt valósítasz meg. Gondolom annyira nem vagy kemény, hogy be is vállald. Ha balesetet okozol, nincs ekkora pofád. Ha mégis, akkor gondolom jegyzőkönyvbe mondod, hogy szándékosan büntetted meg a másik közlekedőt.

bobeszedulacika 2009.03.04. 20:51:37

@Lacaca: szerintem neked nincs is jogsid!!!!!!!!!
de ha van irtó keveset tudsz a mindennapi kőzlekedésről!!!!!!!!!!!
talán te irtad nekem annó ,hogy még egy okos aki osztja itt az észt(vagy nem te)hát nekem nagyon ugy tunik ,hogy te osztod az észt.
nem szoktam buntető fékezést végre hajtani!!!!!!!!!! meg buntettik ők magukat,csak pl hogy érsd momentán be tolakodik az egyenesen haladó sáv elejére és még i mondjuk jobra akar fordulni és pont van esze ezt nálam tenni olyan hekyen ahol nem fér be rá adásul záró vonal mi egy más és semmilyen hajlandóságott nem mutattok hogy be is akarom engedni.ezer és ezer ilyen van nap mint nap s hasonló de most ez jutott az eszembe.itt nincs mit meg magyarázni a rendőrnek,és kébzeld még is van olyan hulye aki ki hivja ,nem elég a saját kára még kell neki mondjuk 3-5 hiba pont és vagy 30000 bunti.nincs eszuk.

Ro3 2009.03.04. 21:31:30

@bobeszedulacika: Ha szándékosan nem engeded be te is hibás vagy. De szerintem ragad a !-billentyűd...

bobeszedulacika 2009.03.04. 21:36:43

@Ro3: hát hogyne ,mért ne ?ha mindenki tud sorakozni akkor ő mért tőr előre?
én igazán mehetnék a helyébenn mert engem biztos be engednének,de még sem teszem.
de mesélhetnék sztorikat.

Circus 2009.03.04. 22:00:08

Nem tom, kedves posztíró volt-e az, aki Gyálon felugrott a BKV buszra, de ez a post gyanúsan hasonló SM beütésűre sikerült...

Irány/ellankadásjelző bekapcs, jobbra lehúz, padkára, ha kell. Szemből dettó.

BJani 2009.03.04. 22:44:21

Hi,

több mentő / rendős stb. autóban szerintem alapértelmezetten villognak a lámpák, ha megy a megkülönböztető jelzés.
Mit kell tenni ilyen esetben:
1, szerintem jobbra kell húzódni, lassítani. A mentőautó vezetője mérlegel, s meg fog előzni.
2, ha tényleg annyira extrém szűk az út, akkor tessék belehúzni, s spulizni addig, ameddig el nem tudod engedni. (Ilyet egyszer láttam: egy 86-os busz tett így a Lánchíd utcában,mikor egy tűzoltóautó "tolta".) Ilyen esetben nem fog megbüntetni a rendőr.

Azaz: mindig az adott szituáció döntse el, hogy jársz el. Ezt szerintem érdemes egyértelműen jelezni előre, mit fogsz csinálni (nem beletaposni hirtelen a fékbe stb.)

Lacaca 2009.03.05. 03:33:13

@bobeszedulacika: Szerintem meg 14 éves a jogsim, de hiszek neked.
Értek én mindent, csak nem könnyű, mert előbb le kell fordítanom az irományaidat magyarra.

hatesz 2009.03.06. 00:49:25

@bobeszedulacika: ahogy látom a helyesírás sem erősséged. Nem baj, védd a hülye posztolót, látom nem jutott el az agyadig amit írtam. Azt sem érted nagyon miről van szó, EZ FONTOS!!!

Amugy olvasd végig amit posztíró írt (remélem az olvasással nincs annyi gondod, mint az írással), hogy százzal száguldott egy kanyargós szűk beláthatatlan úton, elötte meg kocsisor... Hol van az életszerűség ebben???

Idézet következik: "MÉRT akarna nekem egy kamazos ROSZAT"
Nevetés és fejcsóválás következik...

bobeszedulacika 2009.03.06. 06:10:40

@hatesz: egy be gyepesedett, az orrotoknál tovább nem látó ,kresz kőnyvet lobogtató ,de igazából a kőzlekedésben szart sem érő emberek lehettek!!!
tudod 8000km kell olajat cserélni a patrolban és ezt e miatt havonta meg kell tennem vagyis ennyit vezetek. és még soha semmilyen balesetem nem volt,vagyis a pontosság kedvéért az én hibámból még pontosabban ha akartam volna még ennyi sem lett volna.
nem érdekel az életszeruség én annó ara hivtam fel a figyelmeteket ti elméleti fitipaldik!
hogy nincs le irva a meg kulőmbőztettő jelzés használata a cikben.semmi egyébre.
de te is bizonyára nagyon sikeres dolgozó ember lehetsz ha még hajnali egy kor is itt baszod a rezet. hidd el tudnék neked is tetszőn irni,ha akarnék de nem akarok.nem érdemlitek meg.
amugy senkit sem védek védje bmindenki magát.

hatesz 2009.03.06. 08:36:05

@bobeszedulacika: na most mär aztän kussolj be lacika, ez itt nem egy chat, hogy szemelyeskedj! A munkäm miatt meg ne aggodj kis hüjegyerek (szändekosan j-vel), 11kor ertem haza a munkäbol.
Meg mindig a megkülönböztetö jelzesen lovagol, nem hiszem el...
Na en befejeztem, egy Patrol-marha ellen mit tehet az ember? Kerjel helyesirasi kezikönyvet karäcsonyra, meg egy uj agyat...
Irasod alapjan max. 8 ältalänos...

bobeszedulacika 2009.03.06. 09:32:54

@hatesz: na látod bazd meg téged igy már semmiképp nem sorollak az emberek közzé!!!
maximum csak embernek látszó valami!!!
te irod nekem ,hogy ne személyeskedj,holott te teszed éppen azt,ezt a hangnemet amit te meg engedsz magadnak," EMBER!"aki annak tartja magát nem teszi!!!
nem én lovagolok a m.jelzéseken hanem te!!!
és te lovagolsz a helyesíráson is ,holott ez nem magyar nyelv és irodalom vetélkedő!!!
ha pedig dolgoztál, azt biztos nem jól tetted meRt akkor nem lett volna energiád itt OKOSKODNI!!!
TUDOD NEM MINDEGY, HOGY AZ OKOS EMBER HÜLYÉSKEDIK,VAGY A HÜLYE EMBER OKOSKODIK!!!
(TECHNIKUS)AZTÁN SZ.... LE MAGAD MERT SZERINTEM MÁS UGY SEM TESZI.PERSZE BIZTOS KICSI A F...... AZERT OSZTOD ITT A OKOSÁGOTT.

BGyRacer 2009.03.06. 14:14:25

@TBALAZS: talán nem töröm össze az autómat, h. ő 10mp-et nyerjen... A szemből jövőnek is figyelnie kéne...

postiro 2009.03.06. 17:42:17

@Lacaca 2009.03.04. 16:26:07
"Aki ennyire hülye, annak mindegy hányan magyaráznak."
Teljesen igazad van.
A langlovagok oldalon is megkerdeztem, es az ottani valaszok alapjan a kovetkezore jutottam:
Ket hibat kovettem el, az elso az volt hogy amikor mogem erkezett a mento, akkor nem raktam ki azonnal az indexet, hogy "igen latlak amint tudlak elengedlek"
ebbol kifolyolag a mentos nem tudta (nem tudhatta) hogy eszleltem, ezert ramvillantott, hatha akkor meglatom.
Itt kovettem el a masodik hibat, azt hogy erre bepanikoltam, azonnal lassitottam, lehuzodtam es megalltam. (azaz pont azt tettem amit te papolsz hogy kell _minden_ esetben tenni) Ezzel nem hagytam neki mas valasztast, mint hogy engem kikeruljon ami majdnem vegzetes lett, hiszen a szemben jovo nem lathatta hogy a kanyar utan szembemento van az o savjaban.

Amit tennem kellett volna, az indexelni azonnal, az elottem haladotol kicsit jobban lemaradva tovabbhajtani, majd az elso adando alkalommal lehuzni az utrol, ill. ha a mento elozni kezd akkor fekezessel segiteni hogy minel hamarabb be tudja azt fejezni!

@Circus 2009.03.04. 22:00:08
"Irány/ellankadásjelző bekapcs, jobbra lehúz, padkára, ha kell. Szemből dettó."
Mint irtam, padka nem volt, szembejovo meg a kanyar miatt nem lathatta hogy neki le kellene huzodnia. Mit nem lehet ezen erteni?
Ami hiba volt, hogy nem indexeltem annak ellenere hogy ott es akkor nem tudtam lehuzodni az utrol.

@BJani 2009.03.04. 22:44:21
"több mentő / rendős stb. autóban szerintem alapértelmezetten villognak a lámpák, ha megy a megkülönböztető jelzés."
Igen villogtak de volt egyeb tavolsagija is amit tudott fenykurtnek hasznalni.

"1, szerintem jobbra kell húzódni, lassítani. A mentőautó vezetője mérlegel, s meg fog előzni."
Igen, hiba volt meg is allni. Csak lassitani kellett volna.

"2, ha tényleg annyira extrém szűk az út"
Nem annyira extrem szuk volt inkabb belathatatlan.
Ha mindenki teljesen lehuzodik, akkor elfer harom auto, de ha a szembejovo nem latja hogy le kell huzodnia akkor nem.

"Ezt szerintem érdemes egyértelműen jelezni előre, mit fogsz csinálni"
Igen ez volt az elso hiba, hogy nem indexeltem hogy majd ha a korulmenyek megfeleloek lesznek akkor elengedem.

@hatesz 2009.03.06. 00:49:25
"Amugy olvasd végig amit posztíró írt (remélem az olvasással nincs annyi gondod, mint az írással), hogy százzal száguldott egy kanyargós szűk beláthatatlan úton, elötte meg kocsisor"
Latom neked van az olvasassal (pontosabban a szovegertessel) gondod.
En olyat nem irtam, hogy szazzal szaguldottam!
Az eredeti levelben ezt irtam:
"Hazafelé mentem egy nagyon kanyargós, keskeny, beláthatatlan (záróvonal szinte végig) úton, előttem kocsisor, pár km/h-val a sebességhatár fölött haladtunk (gps szerint).", majd kesobb pont neked valaszoltam a kovetkezot:
"A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor."

"Hol van az életszerűség ebben???"
Valoban. Hol az eletszeruseg abban hogy kanyargos az ut, belathatatlan, az ut szele olyan hogy nem lehet lehuzodni, es esti csucsidoben a sebesseghatar korul hosszu folyamatos kocsisor halad?
Miota vezetsz hogy nem talalkoztal meg ilyennel?

Lacaca 2009.03.06. 18:07:04

@postiro: Tévedsz. A hiba az volt, hogy autóba ültél kormány mögé. Attól, hogy hihetetlen tehetséggel felismersz egy megkülönböztető jelzést használó járművet a valagadban és kiteszed az irányjelzőt, még nem jogosít fel arra, hogy átlépd a megengedett sebességet, ezzel szemben ő átlépheti. Ebből eredően is lassítani kell, meg mint már többen kifejtettük a kresz előírja a lassítást és lehúzódást. Egyébként meg ha kocsisor halad, akkor azokat utol érve nem biztos, hogy a legelső is észre veszi a mentőt, még akkor sem ha nem olyan tehetségtelen mint te vagy. Akkor megint ott vagyunk, hogy többet segített volna a kresz előírásait betartani.
De tényleg fölösleges neked magyarázni. Dugd fel a jogsidat, nem vagy alkalmas még az információ befogadására sem, nemhogy vezetésre. A bizalmi elv miattad értelmét veszti

bobeszedulacika 2009.03.06. 20:36:14

@Lacaca: mert te annyira bizalmasan vezetsz,csak egyszer találkoznánk,meg nézném mit tudsz.

hatesz 2009.03.06. 20:46:35

@postiro: hehe "A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor." Olyan tábla van kitéve, hogy piros szélű fehér kör alakú tábla, amibe az van beleírva, hogy kb. 80 km/h??? nahát, új tábla a KRESZben...
na vitázzatok tovább, jó szórakozást.

Lacaca 2009.03.07. 10:25:21

@bobeszedulacika: Mikor, hol?

Lacaca 2009.03.07. 10:26:17

Beülsz mellém egy napra és járjuk a vonulási útvonalakat? :)

szaGértő 2009.03.07. 10:43:13

@Lacaca: Mentővel? Szívesen, csak nem szeretnék hátul feküdni. :)

Lacaca 2009.03.07. 10:51:17

@szaGértő: nem tudom, nem én vagyok kreatív felelős, én meg leszek figyelve. Csupán megpróbáltam elképzelni a szituációt.

postiro 2009.03.07. 11:38:52

@Lacaca 2009.03.06. 18:07:04
"Tévedsz. A hiba az volt, hogy autóba ültél kormány mögé."
Mar ne haragudj, de ilyen valaszt irni egyedul akkor van jogod, ha te az osszes letezo kozlekedesi helyzetet hiba nelkul kezeled a kresz betuszerinti betartasaval.
Marpedig ha ilyet allitasz akkor ket eset lehetseges:
1) Ha hibazol is azt soha nem ismered el, neked mindig igazad van, te mindent jobban tudsz.
2) Egyszeruen hazudsz.

En - veled ellentetben - kovetek el hibakat, es altalaban mindent megteszek azert hogy kideritsem hol hibaztam, es mit kell legkozelebb hasonlo helyzetben tenni.
Sajnos ilyen szituaciora nem keszultem fel.
Volt mar olyan, hogy eleg szeles volt az ut igy annyira le tudtam a padkara huzodni hogy a mento az en savomban elfert mellettem minimalis lassitassal.
Olyan is volt, hogy padka nuku, de nem volt elottem senki, igy elore menekulve es az elso megfelelo helyen felreallva el tudtam engedni a szirenazo rendorautot.Itt minden osszejott es bepanikoltam. Legkozelebb nem fogok.

"mint már többen kifejtettük a kresz eloírja a lassítást és lehúzódást."
Az hogy tobben kifejtettetek meg nem jelenti azt hogy tartalmazza is!
Tartalmazza, hogy _minden_ helyzetben elsobbseget kell adni.
Tartalmazza a felrehuzodast es hogy _szukseg_szerint_ meg kell allni.
Tartalmazza az akadalytalan tovabbhaladas biztositasat is.
Azonban en sehol nem latom azt a szot hogy _lassitas_.
Mutass mar ra o langelmeju hogy hol kellene azt latnom :-o
En ezt ugy ertelmezem, hogy ha az akadalytalan tovabbhaladas biztositasa gyorsitassal biztosithato csak akkor az a megoldas.

"Egyébként meg ha kocsisor halad, akkor azokat utol érve nem biztos, hogy a legelso is észre veszi a mentot"
Teljesen igaz, ettol fuggetlenul hiba volt ott es akkor megallni, mert azzal hatraltattam es nem elosegitettem a mento haladasat.
Kesobb kellett volna - ahol az utviszonyok megengedik - a mento elozeset elosegiteni, ill. ha a parkoloig nem tud megelozni akkor ott felreallni.

"nem jogosít fel arra, hogy átlépd a megengedett sebességet, ezzel szemben o átlépheti."
Mondok egy peldat, old meg:
Egyiranyu ut, szembe veled befordul egy nenoauto. Az egyiranyu utcaban a forgalommal szemben haladast ugye a kresz nem nezi jo szemmel, akkor mit csinalsz?
A kreszt megszegve visszatolatsz, vagy feltartod a nenot?
Es erre nem valasz a "hat ez teljesen hulye", azzal csak elismered hogy nem tudsz ebbol a helyzetbol a kresz megsertese nelkul kikecmeregni. (irany az elso kapitanysag a jogositvanyt leadni :-o )

De persze ez nem eletszeru hogy mento szembemenjen az egyiranyu utcaban.
Nezzunk akkor egy masik peldat.
Szinten egyiranyu, az utca vegen jelzolampa, pont pirosat kaptal.
Egyszercsak nenozas mogotted, villogva szirenazva moged er egy neno.
Mit csinalsz? Ha a keresztforgalom megengedi lassan becsorogsz a keresztezodesbe, vagy megvarod amig zoldre valt a lampa?
Sot talan a zoldre sem mozdulsz, a kresz a megallast irja elo neno eseteben te allsz, o meg oldja meg?

Ugye hogy nem betu szerint kell a kreszt betartani, hanem azt ertelmezni kell, foleg ellentmondasos helyzetben.

@hatesz 2009.03.06. 20:46:35
"A sebesseghatar ott kb 80, es annyival ment a kocsisor." Olyan tábla van kitéve, hogy piros szélu fehér kör alakú tábla, amibe az van beleírva, hogy kb. 80 km/h???"
Hat ez a hozzaszolas kotekedesen kivul mire volt jo?
Igen, kb 80 ott a megengedett.
A tabla pedig kiros karikas feher benne hogy 50.
50 mph = 80.4672 km/h, ami nalam a kb 80 eset.

Jeeee, elofordul hogy nem mindig neked van igazad?

hatesz 2009.03.07. 12:31:52

@postiro: Ok, én vagyok a hülye, de elkerülte a figyelmemet a posztodban, hogy nem Magyarországon történt. Ja mert nincs benne...
akkor wazze IRD LE AZ ELEJÉN, HOGY NEM MAGYARORSZÁGON TÖRTÉNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itt jön mindenki a KRESZ-szel, de ott más szabályok vonatkoznak a közúti közlekedésre, kösz hogy végre ezt az infot hozzátetted, ha az elején beleírod, nem is szóltam volna hozzá, mer egyrészt nem ismerem az ottani szabályokat, másrészt nem érdekelt volna. De megnyugtat, hogy messze a hazától vezetsz. Befejeztem

bobeszedulacika 2009.03.07. 13:47:52

@hatesz: = népművészeti cserépedény!

Lacaca 2009.03.08. 10:43:57

@postiro: A többire nem is reagálok, mert egy funkcionális analfabétát nem lehet meggyőzni érvekkel.
"minden helyzetben elsőbbséget kell adni,
és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."

"Azonban en sehol nem latom azt a szot hogy _lassitas_.
Mutass mar ra o langelmeju hogy hol kellene azt latnom :-o
En ezt ugy ertelmezem, hogy ha az akadalytalan tovabbhaladas biztositasa gyorsitassal biztosithato csak akkor az a megoldas."

Próbáld összevetni. Valóban nincs szó szerint benne a lassítás, viszont benne van, hogy szükséghez képest megállással. Gondolom te meg tudsz állni lassítás nélkül.

postiro 2009.03.09. 20:03:06

@Lacaca 2009.03.08. 10:43:57
"A többire nem is reagálok, mert egy funkcionális analfabétát nem lehet meggyőzni érvekkel."
Idezek az erveidbol:
"Barátom, ennyire nem lehet hülye, hogy újra megkérdezed!"
"Aki ennyire hülye, annak mindegy hányan magyaráznak."
"A hiba az volt, hogy autóba ültél kormány mögé."

Hat ez nekem tenyleg nem tul meggyozo.

"Próbáld összevetni. Valóban nincs szó szerint benne a lassítás, viszont benne van, hogy szükséghez képest megállással."
Nem kell megallni, csak ha szukseges, igaz?
Irok egy par peldat ahol lassitani es ha szukseges megallni kell:
24. § (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni.

Benne van a lassitas?

32. § (3) Ha az úttest mindkét irányból belátható szakaszon egy forgalmi sávra szűkül és a közúti jelzésekből más nem következik, a szembejövő járművek közül annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik útját irányváltoztatás nélkül tudja folytatni; a másik jármű vezetője az áthaladást lassítással, illetőleg - a szükséghez képest - megállással biztosítani köteles.

Benne van a lassitas?

43. § (2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

Benne van a mersekelt sebesseg?

Mint irtam, az nem valasz, hogy "ez teljesen hulye"!

"Gondolom te meg tudsz állni lassítás nélkül."
Nem tudok, de nem is kell.
Megallni csak lassitassal lehet, de ha lassitok az nem feltetlen jelenti hogy meg is allok.
Ha szukseges megallni, akkor lassitok es megallok.
Ha nem szukseges megallni, akkor nem kotelezo lassitani.

@hatesz 2009.03.07. 12:31:52
"Ok, én vagyok a hülye, de elkerülte a figyelmemet a posztodban, hogy nem Magyarországon történt. Ja mert nincs benne..."
Az eredeti levelben valoban nincs benne, csak az elso valaszomban.

"Itt jön mindenki a KRESZ-szel, de ott más szabályok vonatkoznak a közúti közlekedésre,"
Teljesen lenyegtelen hogy hol tortent, a villogo szirenazo nenoautonak mindenhol utat kell adni!

Amugy az angol kresz ezt irja:

219:
Emergency and Incident Support vehicles. You should look and listen for ambulances, fire engines, police, doctors or other emergency vehicles using flashing blue, red or green lights and sirens or flashing headlights, or Highways Agency Traffic Officer and Incident Support vehicles using flashing amber lights. When one approaches do not panic. Consider the route of such a vehicle and take appropriate action to let it pass, while complying with all traffic signs. If necessary, pull to the side of the road and stop, but try to avoid stopping before the brow of a hill, a bend or narrow section of road. Do not endanger yourself, other road users or pedestrians and avoid mounting the kerb. Do not brake harshly on approach to a junction or roundabout, as a following vehicle may not have the same view as you.

Nyers gyorsforditasban:
Surgossegi es baleset biztosito jarmuvek:
Figyelni es fulelni kell mento, tuzolto, rendor, orvos es egyeb kek, piros vagy zold villogo lampat es szirenat hasznalo jarmuvere vagy az utkezelo es baleset biztosito sarga fenyu villogot hasznalo jarmuveire.
Ha ilyen kozeledik ne panikolj.
Fontold meg az ilyen auto utvonalat es vegezd el a megfelelo manovereket hogy el tudd engedni, mikozben az osszes kozlekedesi jelzesnek eleget teszel.
Ha szukseges huzodj le az ut szelere es allj meg, de probald meg elkerulni a megallast emelkedo teteje elott, kanyarban vagy szuk uton. Ne veszelyeztesd magad, mas kozlekedot vagy gyalogost es keruld el hogy az utpadkara felhajts.
Ne fekezz elesen keresztezodes vagy korforgalom elott mivel a mogotted jovo jarmu nem biztos hogy latja azt amit te.

automentesnap 2009.03.09. 23:10:12

@postiro: hát ember, neked aztán van türelmed :)

Jó, hogy fölvetetted a témát, hasznosak és elgondolkodtatóak a példáid és külön remek, hogy megkérdezted a langlovagokat + elmondtad, hogy mit gyűjtöttél be tőlük.
Szóval én mindenesetre köszönöm, sokat tanultam.

automentesnap 2009.03.09. 23:12:10

Amúgy az angol kresz ezerszer emberibb, érthetőbb, hasznosabb, pontosabb etc, mint a magyar.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása