Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szabad azt motorral, amit autóval nem?

2009.07.12. 12:00 :: SilentSound

Tegnap olyan hízelgő posztot tettem ki a blogra egy kerékpáros tolmácsolásában, hogy cserébe most legalább egy napig őket nem bántjuk. Vannak azért más kétkerekű résztvevői is a közlekedőknek, a motorosokkal kapcsolatos problémáit vette sorra néhány konkrét példán keresztül.

Összegyűjtöttem a közelmúltban történt kisebb-nagyobb, motorosok közlekedésével kapcsolatos élményeimet, ahogy egy központi témára szeretnék rávilágítani: Miért szabálytalankodnak olyan esetekben, ahol autóval pofád se lenne?

Úgy gondolom, hogy motorral valóban kultúrálatlanul, figyelmetlenül és közveszélyesen közlekednek (a jól érezhető többség, igen), míg az autósok nagyrésze tartja magát a kialakult konvenciókhoz (amit nagyjából hívhatunk KRESZ-nek is). Ellenpéldák bőven vannak az autósok között, de a lefurább számomra az, hogy egy friss motoros is bármi olyat megtesz, amit autóval soha nem is merne. Pedig ugyanúgy meglehetne.

Az alábbi példákban minden esetben autóval is könnyen elvégezhető szabálytalanságokat gyűjöttem össze az elmúlt 1 hetem tapasztalatai alapján – pedig átlagosan csak napi 1 órát vezetek, igaz, nem ugyanazon az útvonalon.

  • Piros lámpánál motoros a záróvonalon át kivág a villamossínre, végigelőzi a kocsisort és beparkol a zebrára, a gyalogosok nagy örömére. Ezt viszonylag sokan megteszik, és a mutatvány autóval is könnyen kivitelezhető, viszont amíg autóval ilyet két évente egyszer látok, addig motorral ez mindennapos (pedig 100x annyi autó van az utakon).

    Külön kedvenc eset, amikor a motoros kolléga elindulni sem bír és feltartja a mögötte állót (amit tipikusan fel se fog), ami sportosabb autó/lusta motoros (robogót nem is említve) kombinációban velem többször is előfordul. Persze a város nem gyorsulásra való, de ha egyszer már beállt eléd, idegesítő, ha utána még zavar. (Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)
     
  • Egy nagyobb forgalmú kétsávos, kétirányú út, középen lassító járdasziget zebrával. Itt a motorosunk a bal oldalról, a szembesávban előzött, kisebb szívritmus-zavart okozva a zebrán éppen átkelni próbáló nyugdíjas hölgynek (aki jobbról várta a szabályos forgalmat, nem számított balról motorosra), majd két kocsi közé bevágódott, amikor már jöttek szembe a sávban.

    A záróvonal átlépése, az egyirányú sávon szembe haladás, zebrán elsőbbség elfelejtése, stb. mind-mind produkálható autóval is. Két haladó kocsi közé általában ugyanúgy vissza is lehet állni, ha már jönnek szembe. Mégis a legelvetemültebb autós szabálytalankodók kétszer is átgondolják a hasonló szabálysértések és életveszélyes manőverek sorozatát, csak azért, hogy 10 autóval előrébb kerüljenek.
     
  • Ez gyalog történt, szintén piros a lámpa az autóknak, gyalogosnak zöld, átkelünk a zebrán. Úgy tűnik valóban csak autóknak volt piros, mert motoros nyugodtan átmegy még, bevágva a gyalogosok közé, akik visszalépnek amerre tudnak. Autóval szintén megtehető a dolog, talán a gyalogosok még csak nem is érzik azt, hogy át tudnak haladni a közeledő másfél tonnát látva. Mégis, ilyet is csak nagyon ritkán látok autóval.
     
  • Teljesen mindennapos eset a párhuzamos úton történő sávváltás, amikor a motoros vészfékezésre kényszeríti a másik sávban közlekedő és épp gyorsuló autót, mert nem képes sem a tükörbe nézni, sem felmérni a másik sávban közlekedő sebességét.

    Akármennyire is láthatatlannak és keskenynek érzik magukat ilyenkor a motorosok, nem azok, és autósként biztosan nem fogok mellé begurulni, hátha elférek alapon. Ilyenkor nem marad más, mint ugrás a fékpedálra, a fékezés ereje az ember kezét kellemesen rá is nyomja a dudára, de két kocsival később ugyanúgy ismétlődik az eset.


A példákkal azt akartam illusztrálni, hogy ha egyszer valaki felül egy motorra, és még ha nem is szabálytalankodni készül, valahogy akkor is kialakul nála ez a közveszélyes magatartás. Nagyon nagyon ritkán látok motorost szabályosan közlekedni, pedig nem a KRESZ betűjéhez ragaszkodom (ha például dugóban elfér a jobb vagy a bal szélen, guruljon hát tovább). Ideje lenne, ha ráébrednének a motorral közlekedni vágyók, hogy a motorral sem jár felmentés sem a közlekedési morál, sem a fizika tövényei alól.

Nem kívánom, hogy bárki az úton veszítse el az életét, viszont ilyen viselkedéssel valóban közveszélyesek. Nagyon nagyon örülnék, ha a rend őrei végre a fent említett motorosokat is megbüntetnék, a piroson áthaladásért, a zebrán megállásért, mindenért, amiért egy autós is jogosan megrángatnak.

190 komment

Címkék: motor közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacaca 2009.07.12. 17:44:41

@tocibacsi: "elhúzod a beledet időben. vagy mielőtt letarollak hátulról. Szerencsétek, hogy nem skoda feliciám van, mint a kollégámnak még pár éve... ő nem volt túl toleráns és fosott a fekete műanyag lökösre is... "

Azaz a szándék megvan, csak az a szerencsénk, hogy nem feliciád van, mert ez az egyetlen akadály.

Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.07.12. 17:45:45

Már megint a posztíró a hülye a többit már le sem írom...

Lacaca 2009.07.12. 17:46:04

@tocibacsi: bocs, de ezt a katyvasztot nem sikerült értelmezni.

tocibacsi 2009.07.12. 17:46:31

@janper: lehet. mind1, nem én csináltam. ez is egy tény, megtörtént, én meg leírtam. ha más nem, akkro örüljenek a motorosok, mert felhívtam a figyelmüketa lehetőségre. Hgoy ilyene is vannak az úton. hogy a kollégám már azóta 6O, még vezet és már jobban gyosuló autója van! MINDEKI RESZKESSEN! :D:D:D
most mindeki boldog?

de ne ezen rágódjuk, lássuk meg a lényeget. ott a lámpa, azt kell nézni. különösen akkor ,ha előre engedtek / előre pofátlankodtál (e tekintetben mind1 melyik) - én ez "előre engedlek" típus vagyok. de ha sokáig baszogattok, nem leszek az... nem csk ti vagytok az úton, értsétek meg. pont a piros lámpa az a szitu, ahol a motoros biztosan nem tudja az autóst segíteni, csak az el nem indulással hátráltatni, ellnben az autós a lehúzódással segíteni tud titeket. respektáljátok mé léccives.

Daniel M. 2009.07.12. 17:47:54

Sziasztok!

Egyetértek azzal, hogy feleslegesen nem kell szítani a feszültséget.
Autós, vagy motoros, egyre megy.

Akik együtt tudnak működni, függetlenül attól, hogy autóval, motorral, biciklivel, vagy gyalog közlekedik, az a jó.
Főleg, ha oda-vissza működik az együttműködés.

Marcellusca 2009.07.12. 17:48:21

@MaCS_70:

"normális autósok együttműködnek a normális motorosokkal"
"A bunkók meg más lapra tartoznak -- járműtől függetlenül." - Ámen! :)

Mindig ezt mondom: járműkategória független a hülyeség. Mindenhol vannak idióták. Sajnos.
Két hülye meg egy pár! :)))

Vegaaa 2009.07.12. 17:51:22

ilyen postokat tipikusan azok írnak akiknek semmi közük a motorozáshoz, oszt mégis belepofáznak. motorral azért csinálnak meg olyan dolgokat, amiket autóval nem szokás, mert kisebb/gyorsabb/holt tér nincs stb.
autóval nem mész át a piroson, de gyalog meg igen. nagy rejtély ez igen beszükült embereknek.

tocibacsi 2009.07.12. 17:51:53

@Lacaca: igazad van ide valóban így írtam. :( nem ez volt a léyneg, hanem h leírjam, hogy vannak akik másképp gondolkodnak. ha meglenne a szándék lehetne feliciám is, vagy inább 1-1 szakadt lada motorosonként. de nem ez a szándák, nem ez a cél...

Lacaca 2009.07.12. 17:52:16

@Vegaaa: ezek gyalog se mennek át a piroson. álszent faszok

Szendwich 2009.07.12. 17:52:22

Engem két dolog dühít fel amit a motorosok előszeretettel csinálnak:
1. Nem autópálya, nem Budapest, hanem vidéki kis város, vagy még jobb egy kis falu. Ki van dobva falu elejére a 40es zóna tábla. Inkább betartom, mert lehet a bokorba ülnek a sebességhatár betartásának éber őrei. Motorosok utolérnek lakott területen belül. A többség nem is gondolkozik és hussss elhajt mellettem nem kis sebesség különbséggel. Egyesek pöfögtetik egy darabig 40-el a motort, de még olyan nem láttam, hogy végig mentek volna betartva a 40-et. Tehát a legtöbb motorosra nem vonatkozik a 40-es zóna tábla lakott területen belül.
2. Ezt csak a tar bunkók csinálják, de rendszeresen. 2 sávos autókkal tömött úton a záróvonalon közlekednek 100+ sebességgel. Egyszer az egyiknek villantottam és mutattam, hogy húzódjon le a záróvonalról (nem húztam rá a kormányt) és integetett vissza, hogy kapjam be. Na mondom... Egyszer valaki félre kapja a kormányt valami miatt (nagyobb szemét az úton (műanyag, fém, állat tetem, stb.), kátyú, vagy hosszanti vályú megdobja az autót, stb.) és kész vége a záróvonal lovaglásnak.
Az első csak tű a szemembe, hogy erre sem képesek sokan. A második viszont balesetveszélyes, ráadásul a motoros hülyesége miatt.

Lacaca 2009.07.12. 17:53:14

@tocibacsi: eddig azért voltam hülye, most meg már nem is az a lényeg. korrekt

Lacaca 2009.07.12. 17:55:41

@Szendwich: "inkább betartom, mert lehet a bokorba ülnek a sebességhatár betartásának éber őrei."
nem azért kellene betartani, mert szabály? Így olyan, mint ha csak a zsaruk miatt kellene betartani, míg a köcsög motorost meg nehezebb bemérni, mert elől nincs rendszáma, és ez fáj.
A második esettel egyet értek.

tocibacsi 2009.07.12. 17:55:58

@Lacaca: nem sikerült értelmezni: akkor érjed be azzal ,hogy a 2 kocsisor közt jött, jóval azután, hogy az indexem már kint volt. ok? nincs mentség rá, ha nem figyelek eléggé, akkor a berlingo alá is kerülhetett volna, a hunyó pedig ő lett volna., mert szabálytalanul jött. És az átlag bőven figyelmetlenebbül vezet...

MaCS_70 2009.07.12. 17:56:16

@tocibacsi:

Halihó!

A zebrára ráálló motoros (és bármilyen jármű) védelmében én semmit nem hoznék fel -- de biz'isten elég kevés ilyet látok.

Az elméletem egyébként a következő:
a városi közlekedés hatásfoka rossz, tele van kihasználatlan hézagokkal. Ezeket a hézagokat jellemzően a motorosok tudnák kitölteni (a hülyék miatt vannak persze kamionnyi hézagok is, de a hézag szót most inkább jelképesen, mint kihasználatlan közkedési potenciált használom). A jelenlegi KRESZ alapján nem feltétlenül szabályos, de a közlekedő felek kooperációja esetén bitonságos módon elérhető lenne, hogy kevesebb legyen a hézag, minek következtében kevesebb lenne a dugó és mindenki előbb érne haza. Ehhez persze kellene egyfajta kultúra, egymásra figyelés (minkét fél részéről), de pozitív eredmény lenne az is, hogy kevesebb lenne a motoros bunkó is. Egyrészt, mert kevésbé lenne érdemes tahó módon furakodni, másrészt, mert egy konszenzusos helyzetben a zapló magatartás mindenki szemében még cikibb.

Üdv: MaCS

tocibacsi 2009.07.12. 17:58:43

@Lacaca: nem. azért voltál hülye, mert abba kötöttél bele, amibe. a szabálytalanul előző motorosba. ugyanis az az egyik téma. a kollégám vitatott manővere a másik. abban igazad van. a hülye a másik miatt vagy. de ha nem szájtépősen, agyatlanul írsz, ahogy Mancs sem, akkor én sem úgy reagálok rá... ezt a 2. témát kultúráltan hoztad fel, ne mis írtam rá semmi véresszájút. Ahogyan az "áramot vezet" dolgora is más hangnemben írtam, megnézheted...

Donor 2009.07.12. 18:02:13

@A Donor www.donor.blog.hu: Ja ezen én is gondolkodtam. Felrakhatod az én motoromra is a kamerát. Kicsi 125-ös MZ-m van, szóval hatványozottan leszarnak az autósok hogy létezem...mondjuk engem nem zavar, mert vagyok olyan jó pilóta hogy ne lepjenek meg. Engem csak az ilyen általánosító posztok irritálnak :D

tocibacsi 2009.07.12. 18:02:14

@MaCS_70: látod, tök igazad van, ezért is engedlek Titeket előre... de ugyaqnezért kérem ,hogy VAGY ne álljatok elém, vagy induljatok el időben, mert bár ugyanolyan szabálytalan a gyorsabb előrehaladás érdekében sávot váltani párh. közlekedés esetén, mint előre csorogni motorral, de ezzel a módszerrel az általad is melített kamionnyi hézagokat fel tudom tölteni. de ehhez néha az kell ,hgoy a pirostól ki lehessen lőni. oké, hogy 5O a sebességhatár, de a gyorsulás egyelőre teccőleges.

Lacaca 2009.07.12. 18:03:51

@tocibacsi: "kollégám vitatott manővere" helyett abban a környezetben " a kollégám irigyelt manővere".

Ezt inkább nem kellene megmagyarázni. Innentől kezdve ne te határozd meg, hogy ki a hülye, mert épp te vagy az OPNI egyik vesztese.

tocibacsi 2009.07.12. 18:08:18

@Lacaca:
igenis, lacibácsi!

te meg addigis előzz csak a kocsisorok között, ahogy mondani szokták: úgyis várják a vesédet...

a sors iróniája: az említett kolléga vesedonorja is egy motoros volt... nem vicc. lehet, megvan az indíték??? :D:D:D hívjátok a 1O7-et!

na jó hétvégét mindenkinek! holnap folytahtjuk az értelmetlen szájtépést...

Lacaca 2009.07.12. 18:10:27

@tocibacsi: ez eredeti érv volt. Grat!

Mostly Harmless 2009.07.12. 18:11:00

@MaCS_70: konkrétan ma akkora chopper jött szembe ott, hogy alig fértem el mellette. és még volt pofája neki kurvaanyázni, amikor beintettem neki.
(mellesleg lakott területen belül a KRESZ szerint robogó sem használhatja a kerékpárutat)

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.12. 18:19:11

Én félek autóban a motorosoktól. Néha iszonyúak, és gyakran nekik áll feljebb. Kiskoromban (16-22 év) vadul szerettem a motorozást - mióta belém jött egy motoros, azóta bizony sokat változott a hozzáállásom ehhez a kérdéshez :(

tocibacsi 2009.07.12. 18:19:31

Lacaca: eredeti? nézd, ha megnézed, én folyamatosan 2 dolgot írok:
1. dugóban előre engedlek (=megértem a motorost), de ha elől vagy figylej (=utálom a motorst)
2. elmséltem egy sztorit, ami nem dugóban előre csorgás, hanem 2, kvázi összefüggő, haladó sor közötti előzés, szabáltalanu ÉS hülyen (=utálom a motorst)

láthatod, hogy mind2 felet (motrorost megértő, motorost utáló) megértem.

Te meg csak a saját magatok igazát szajkózod, kiforgatod az ember mondatait, mindent megmagyarázol. satöbbi. a kretén kommentedre kreténül, a normálisra normálisan reagáltam. de az összes kommented egy iránmyba mutat, mindegyikkel saját magadat akarod igazolni. kompromisszum nulla, megértés nulla, pofa maximum...

énis leírtam valamit, amit nem kellett volna, beláttam, noha fenntartom, hogy az eset ismertetése nem baj, a "hogyan" már inkább.

így részemről irányodban ennyi, hacsak nem változtatsz...

üdv. T

Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.12. 18:23:44

... eszembe jutott - múltkor a rendőr orra előtt vitte le motoros koma hajszál híján a kocsim jobb elejét, mivel keresztben vágott át előttem. mikor szóltam a rendőrnek, hogy na de talán mégis, csak annyit mondott: nem látta. Hát igen... ha én egy kicsit rosszabbul vezetek, akkor sajnos láthatott volna egy koccanást, és lehetett volna egy pár órás helyszínelése. Hogy ezekre miért nem koppint rá legalább egy igazoltatás erejéig a rend éber őre???

Szendwich 2009.07.12. 18:26:23

@Lacaca: Igen a szabály miatt kell(ene)betartani! Nem azért mert ott lehetnek a rendőrök. Viszont nagyon nem értem a 40-es zóna táblát, miért nem jó neki az 50? S ahol úgy kívánják a lakott területen belüli útviszonyok ott kiraknának egy 40/30as táblát arra az 50 méterre.
Amúgy én arra próbáltam meg rávilágítani, hogy a motorok többsége nem bírja ki azt a 2-3 km-t 40-el, 50-el, amíg végig mennek egy falun.

Quattroman 2009.07.12. 18:31:31

@Mostly Harmless: akkor most csodálkozz:régi Volga a (szarvasos)is ment már ott át

Marcellusca 2009.07.12. 18:34:56

@Szendwich: Egyébként (részben) jó témát dobtál fel. Megérne egy posztot.
Mi értelme van 10km/h-val csökkenteni a max. sebességet? Mennyit számít (tudom, majd jönnek a matematikus/fizikus urak és megmagyarázzák) ez a kis sebességkülönbség? Autópályán a 120 a 130 helyett?
Vagy amit említettél. Egy egész falura vonatkozó 40-es korlátozás? Rakjanak a veszélyes helyekre és kész.

Mostly Harmless 2009.07.12. 18:46:55

@Quattroman: hát, az nem mostanában lehetett...

Lacaca 2009.07.12. 18:47:36

Szegény funkcionális analfabéta. Ír egy szar közhelyet, eredetinek nevezem, nem érti és elkezd másról beszélni.

a szerző 2009.07.12. 18:52:29

@Utcamacska: de ha kicsit viszont jobban vezetnel akkor, nem ijedtel volna be ennyire, hogy a rendorhoz szaladj.
bar jo 5let amikor en a lampa nelkuli zebranal megallok, hogy atengedjem a gyalogosokat Te meg ugy haladsz tovabb mintha semmi sem lenne felfestve, majd en is visitok a rendőrért...

Donor 2009.07.12. 20:01:22

@tocibacsi: Mint említettem 125-ös MZ-m van ami nem egy erőgép, de mindig utcahossznyival maradnak le az autók. Tényleg csak a Babetta nem gyorsul úgy mint egy autó.

A zebrára nem szoktam ráállni mivel a stopvonal és a zebra között mindig van elég hely.

Ha sportos autót látok azokat szeretem magam előtt látni, ezért be sem állok elé, de elég gyakran így is nekem kell visszafogni az MZ-t mert nem mutatnak túl nagy gyorsulást ezek sem.

Rossz tapasztalatok miatt, ha látom hogy valaki nagyon 5másodperces gyorsulást akar produkálni akkor lehúzódom előle. Egyszer volt hogy elkezdett versenyezni velem egy okostojás (750-es Hondával voltam) pirosra váltott nekem a lámpa, én kényelmesen megálltam, ez a barom meg átcsúszott volna rajtam, ha nem rakom be egyesbe és rajtolok el piros lámpánál. (a gyalogosok már a kocsi fékcsikorgására szétrebbentek)

Donor 2009.07.12. 20:04:06

@Utcamacska: Engem meg elütött egy autós mikor gyalog átmentem a zöldön. Azóta nem közlekedek gyalog csak motorral, meg kocsival, meg bringával...de gyalog még a vécére sem :D

Donor 2009.07.12. 20:09:39

@Marcellusca: A zajterhelés csökkentése miatt van (általában) a 30-as táblát (pl: Csorna) pedig mindenki kiröhögi egy országos főútvonalon.

MaCS_70 2009.07.12. 20:47:23

@Donor:

Halihó!

A sebességkorlátozások rendezése kis hazánkban botrányos. A következetlensége hihetetlen. Alapelv lenne, hogy milyen szakaszokra érdemes milyen lépcsőkben bevezetni. Erre jobb helyeken komoly modelleket használnak, egy alasonyab sebességű zóna eredményezhet nagyob környezetszennyezést és zajterhelést, míg egy gyorsabb szakasz is szűkítheti az út áteresztő képességét.
Ehhez képest nálunk legtöbször teljesen ötletszerű a közlekedési rend, aztán persze lehet csodálkozni, hogy az autósok és kialakul egy autonóm rend -- amiben viszont lehet kaszálni egy radarral.

Üdv: MaCS

Pistike911 2009.07.12. 20:49:34

Azért azt nem nézném meg, hogy a motoros a Vaberer's-es nyerges előtt büntető fékezget.

Lenne tocsogás....hmm

MaCS_70 2009.07.12. 21:02:22

@tocibacsi:

Akkor ebben maximálisan egyetértünk.

Üdv: MaCS

belakis 2009.07.12. 21:24:13

@Marcellusca:
Lehet... Csinálom én is sokszor, mikor nincs kedvem cikázni a sorban.

tocibacsi 2009.07.13. 07:12:40

@Donor: Hali! ha nem a zebrára állsz, és észreveszed a lámpaváltást és odahúzod neki, akkor a kommentjem nem Neked szólnak! :)

"Tényleg csak a Babetta nem gyorsul úgy mint egy autó." - az lehet, sőt, biztos, de ahogyan az autók sem, úgy a motorosok sem mindíg veszik észre, hogy vált a lámpa. EZ a baj... semmi több.

tocibacsi 2009.07.13. 07:18:50

@MaCS_70: Jó, hogy itt vagy, nehogy másokból kelljen általánosításokat levonnom a motoros társadalom agykapacitására vonatkozólag.

Egyébként érdekes, miután tegnap leléptem, hazavezettem Bp-re Bajáról. Mindössze 3 motoros előzött meg, mindegyik akkor, mikor konvojban haladt a sor valami mezgaz cucc mögött. Kivétel nélkül lehúzódtam a padkáig és hagytam helyet magam előtt. Igen, kicsit túljátszottam most, ennyire azé nem szoktam előzékeny lenni, noha mondom, szeritem az átlag felett vagyok megértő Veletek. Most inkább a kíváncsiság vezérlet. Eredmény: 0:3 - senki a füle botját nem mozdította, se egy tenyér/lábfej emelés, se egy térdmozdulat, semmi... szerencsére nem ez az általános. Itt a városban ritka az ilyen.

Donor 2009.07.13. 08:00:00

@tocibacsi: Igyekszem megköszönni ha elengednek, és észre is veszem, de sorok közt érthető okokból nem mindig van lehetőségem elengedni a gázt, féket és a kormányt. Ennek ellenére hálás vagyok ha valaki figyel rám.

dosz 2009.07.13. 08:09:16

Az én motorom 88' évjártú volt és 7,2 alatt volt a gyári adatok szerint 200-on. Azt hiszem a WRC-k tudnak öt másodpercen belüli időket. A másik szerintem ez is egy értelmetlen vita, mert hülyék itt is ott is vannak + aki öt másodperces gyorsulást produkál a városban az sem éppen szabályos még ha szent és sérthetetlen gkvezető is.

tocibacsi 2009.07.13. 09:09:57

@Donor: de látod Benned is megvan a szándék, gondolom meg is köszönöd, ha tudod. 40-60as tempó, egyenes út, konstans sebesség: azért sztem itt sikerülhetett volna... a kocsisorok között lavirozóknak szokott sikerülni pl. alkotáson délutáni csúcsban... meg azért Ti rohattsokféleképpen tudjátok megköszönni :) - sztem ismerem a legtöbb mozdulatot. de spec ez részletkérdés, én tudom, h rendes voltam ha megköszöni, ha nem :)

isti77 2009.07.13. 11:56:19

Ennyi erővel azt is kérdezhetnénk, hogy a gyalogosoknak miért kell minden egyes piros lámpán átmenniük, ha éppen nincs járműforgalom az adott helyen (sőt, sokszor akkor is, ha van...).
Annyit azért ők is ismernek a KRESZ-ből, hogy ez tilos, nem? Főleg, akinek jogsija is van, csak nem mindig jár autóval.

Úgy látszik, minél lejjebb van valaki a "motorizációs ranglétrán" (legalábbis a méretet, tömeget tekintve), annál szabálytalanabb.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.13. 12:00:58

eddig tudtam elolvasni, aztán rájöttem hogy a kedves posztíró űrhajóval jár vagy technikai analfabéta:

'Persze a város nem gyorsulásra való, de ha egyszer már beállt eléd, idegesítő, ha utána még zavar. (Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)'

:DDDD lol sőt megalol :DDDD

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.13. 13:04:34

Azért a motorosok nagy része képes kulturáltan közlekedni! De ténylegesen van egy kisebbség köztük, akik guruló szervdonorként funkcionálnak. Szerencsére az általuk okozott balesetek kis részében sérül meg más is, ők meg pusztulhatnak, legalább lesz egy két vese, meg máj a rá váróknak! Amúgy minden közlekedési eszközt használók között vannak hülyék, a különböző nagymotort vezetők, főleg túra, és speedmotorosok között, talán azért van több hülye, mert ezek tipikusan újgazdag kis köcsögök, akiknek apuci megveszi a dögöt.

belakis 2009.07.13. 17:11:14

"Külön kedvenc eset, amikor a motoros kolléga elindulni sem bír és feltartja a mögötte állót (amit tipikusan fel se fog), ami sportosabb autó/lusta motoros (robogót nem is említve) kombinációban velem többször is előfordul. Persze a város nem gyorsulásra való, de ha egyszer már beállt eléd, idegesítő, ha utána még zavar. (Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)"

Ezt ma direkt figyeltem: szerintem a poszt író arra gondol, hogy zavarja, hogy nem tud elindulni, mikor a piros sárgára vált....

Másik: ezt is figyeltem: hazafelé 1, azaz EGY 5 másodperc alatt a 100at elérő autót nem láttam.

Budapest - Érd távolság, M0, 6os út....

Valamint a következő piros lámpáig, vagy a kocsisorig hova is oly' sürgős? Egyszer megértem majd remélem az embereket :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.14. 08:51:34

"Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb"
Az azért eléggé lamborghini vagy ferrari kategória.
Még a porsche 3,2 literes Boxster a maga 280 km/h-val is csak 6,2 mp. Átlagos utcai autó, nemde?
(totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2004.09.07.&192756)
Viszont a motorok gyakrabban produkálják ezt a gyorsulást...
Azt, hogy ki tart fel kit.. Én sűrűbben látok olyat, hogy a bentragadó, bénázó autós tart fel motorost... Csak nem midnegy, hogy a 35 fokban fekete kabátban állsza a napon, vagy a klímás kocsiban ülsz, tudod? Szóval maradjunk abban, hogy egy motoros nem nagyon tart fel, ha eléd áll. Ha pedig eléd állva a zebrára kerül, akkor nem biztos, hoyg te sem állsz túl messze tőle. (1,5 m hosszú egy motor...)
A többit meg simán megcsinálják autóval is. Láttam már vasúti sorompónál szembe sávban előmenő autókat, cikk is volt róla itt. A Villamossínen nem csak közlekednek, rá is parkolnak.
Szembe sávban, járdasziget balról? 10 milla fölötti terepjárókkal csak ott!
Nem sorom fel mindet.
Mondjuk a robogósok tényleg más tészta, azoknak nincs meg a fürgeségük, és gyorsaságuk, mégis előre mennek. Biciklisek dettó.

Boromir_ 2009.07.14. 12:23:09

heh a honda mocim 3.9s alat eri el a 100km/h -t(gyari adat) megis atlag egy vagy kett autos mindig akad egy nap ha motorral jovok munkaba aki versenyezni akar. nah ezeket el szoktam engedni had menjenek :)
A mai nap is a csobánka felé vezető szerpentinen az eddig 50 el haladó astra (folyamatos féklámpa villogás még felfelé is) amint megelőztem 80al beált mögém 3 méterre na az ilyet el szoktam engedni had menjen vagy ha van elég egyenes szakasz akkor otthagyom.. egy nap 38km vezetek motoron ha azzal megyek munkába átlag 2x 3x nem kapom meg a nekem járó elsőbséget és szinte mindig akad aki versenyezni letolni akar.Nyugisan az elottem halado sebesseget felveve is le akarnak tolni. Valahogy ugy tunik az autosok tobbsege besertodik ha elotte motoros van...mint a cik iroja is valoszinu ebbe a taborba tartozik. Ezert gyujtotte ossze ezeket a tenyleg kirivo eseteket. Erdekes en ilyet alig latok. Pedig jobban figyelek a motorosokra mint az atlag autos autoskent is.

Boromir_ 2009.07.14. 12:26:22

Valaki irjon be mar ide par autot amelyik tudja egy atlag 600kobcentis sport/tura motor 3.8-4.2sec gyorsulasat :) gondolom tele an ilyenekkel a varos..

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.14. 13:30:54

sokat nem fognak ide írni neked ámde ha mégis akkor javaslom a legtöbb boltban beszerezhető matricát rakják ki szépen az arra érdemessek tudjátok piros 3 szög benne egy motoros (suzukin)és aláírva figyelek rájuk. talán ezért is találták hogy felhívják rá a figyelmet hogy jobban kéne ránk figyelni??

Boromir_ 2009.07.14. 14:13:06

Jah jo 5let, itt az egyik céges auton egy olyan matrica van hogy:
"Bocsánat hogy, ilyen közel megyek ön előtt"
mindez elég kis betűkel irva :P

mr_x 2009.07.14. 15:03:05

@Lacaca: "Mennyi időre tart fel? 2 másodperc?"
Na pontosan ez az a hozzaallas ami miatt sokan utaljak az elorecsorgo motorost!
Az a 2 mp pont eleg arra hogy egy autoval kevesebb ferjen at a zoldon.
Vagy rosszul beallitott zoldhullamnal pont eleg hogy ne erjem el a zoldet a kovetkezo lampanal.

Megforditva a dolgot, ha nem csorogsz az autom ele akkor mennyit is veszitesz? 2 mp-et?
Akkor miert is teszed?

Engem nem zavar ha elorecsorog a motoros, lehuzodom, esetleg tukrot is behajtom hogy elferjen, had menjen, nekem attol nem roszabb, DE ha annyira siet hogy elore kell csorognia, akkor ne a lanyokat bamulja hanem a lampat es amikor zoldre valt mar ket utcaval legyen elorebb!

A mmultkor majdnem kivertem a motort egy ilyen versenyzo alol, aztan a vegen majdnem engem toltak meg. :-(
Speedmotor elemall, turaztatja a motort, aztan zoldnel csak var. En meg indultam, majd satufek de addigra a mogottemlevo is megindult.

MaCS_70 2009.07.14. 22:12:24

@mr_x:

Halihó!

Forgalomáramlási szempontból kifejezetten előnyös, ha a gyorsab járművek vannak elöl. Nem véletlen, hogy azokban a városokban, ahol kifejezetten magas a motorosok aránya, a lámpáknál egy autónyi helyet kifejezetten fenntartanak az előrecsorgó motorosoknak.
Ha a dolog kulturáltan történik, a motorosok előreáramlása egy tipikus win-win szituációt eredményez -- aminek viszont ismételten fontos feltétele a kooperatív magaratrtás mind a motorosok, mind pedig a nagyobb járművek részéről.

Üdv: MaCS

Perillustris 2009.07.14. 23:02:42

"Az a 2 mp pont eleg arra hogy egy autoval kevesebb ferjen at a zoldon."

LOL - me ülj autóba holnap, 6 méterrel kisebb lesz a dugó.

jónévez 2009.07.14. 23:39:13

@Perillustris: "me ülj autóba holnap, 6 méterrel kisebb lesz a dugó."
Kb. így! Aki 2 másodperc miatt jajgat, az eléggé éretlen arra, hogy kimenjen a forgalomba. Ott ugyanis tudomásul kell venni: emberek közlekednek. Ezen lehet abban a pillanatban idegeskedni, de szóvátenni fölösleges.

Pistike911 2009.07.14. 23:45:19

@Boromir_: 911 turbo, GT2, RS, Carrera GT,Gallardo, Murcielago, F430, 599, 612, Enzo, SLR, Z06, ZR-1, Koenigsegg, DBS,...

Persze nem ezekkel van tele Bp. :) De azé' akad.

Pistike911 2009.07.14. 23:45:59

Egyébként meg autóval egykerekezni nem szabad!

jónévez 2009.07.14. 23:50:03

@Pistike911: Mi tiltja??? (egykori oktatóm kedvenc kérdése volt)

mr_x 2009.07.15. 12:15:33

@MaCS_70: "Forgalomáramlási szempontból kifejezetten előnyös, ha a gyorsab járművek vannak elöl."
Pontosan errol van szo.
De ennek feltetele hogy a gyorsabb jarmu valoban gyorsabb legyen, ne csak addig amig eloremegy.
Ha elorecsorog es utana nem indul zoldnel hanem a csajokat bamulja akkor az kifejezetten feltartja a forgalmat.
Megismetlem: a motoros menjen nyugodtan elore, de amikor a sor elejere er akkor ne tartsa azt fel feleslegesen!

"Nem véletlen, hogy azokban a városokban, ahol kifejezetten magas a motorosok aránya, a lámpáknál egy autónyi helyet kifejezetten fenntartanak az előrecsorgó motorosoknak."
Angliaban sok helyen a bicikliseknek jelolnek ki elol helyet (zold szinu biciklisav, a lampa elott a teljes sav zoldre festve es a kozepen egy bicikli-jel).
A fenti erveles szerint a bicikli gyorsabb az autoknal?

"Ha a dolog kulturáltan történik, a motorosok előreáramlása egy tipikus win-win szituációt eredményez"
Pontosan. Ehhez viszont az is kell hogy a motorosok a sor elejerol elhuzzanak amint lehet, ne azon pampogjanak, hogy "mit zavar teged ha feltartalak ket masodpercre"!
Nem azert segitem az elorecsorgasat ahogy tudom hogy utana feltartson, hanem johiszemuen azt feltetelezem hogy (mivel o mozgekonyabb) nem fog engem feltartani.
Ha ezt o a nezelodesevel felrugja akkor ne csodalkozzon ha elobb-utobb nem fogjak eloreengedni (nem csak ot hanem minden motorost)

mr_x 2009.07.15. 12:21:04

@jónévez: "Kb. így! Aki 2 másodperc miatt jajgat, az eléggé éretlen arra, hogy kimenjen a forgalomba."
Jol ertettem? Azt akarod mondani, hogy minden motorost aki par masodperc elonyert elorecsorog ki kene tiltani a forgalombol?
Vagy inkabb az a velemenyed, hogy a motorosoknak termeszetesen jogos ha elorecsorgassal nyernek egy kis idot, de ha utana feltartanak a totojazasukkal (amit nem tennenek ha nem csorognanak elore) akkor mindenki mas fogja be a szajat?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 12:49:45

@mr_x: Közlekedtél te mostanában?

Mikor tart téged fel egy motor a lámpánál?

Persze vannak kivételek, amikor elbambul, de ez elég ritka, a tapasztalatom szerint. Azt meg ki lehet bírni! Autósok is szoktak bambulni, akkor azok is húzzanak előled a picsába, mert te sietsz?

mr_x 2009.07.15. 13:07:37

@metal: "Mikor tart téged fel egy motor a lámpánál?"
Amikor elbambul.

"Persze vannak kivételek, amikor elbambul, de ez elég ritka"
Ha a sor elejen all, akkor ne bambuljon hanem figyelje a lampat!
Ez fokozottan ervenyes arra ha ugy kerul a sor elejere hogy elorecsorgott.

"Autósok is szoktak bambulni, akkor azok is húzzanak előled a picsába, mert te sietsz?"
Ha a sor elejen allnak (sot bovitenem: az elso 2-3 jarmuvel) akkor ne bambuljanak!
En pl ha megtehetem a keresztbeforgalom lampajat is figyelem, es ha az sargara valt akkor mar elkeszulok arra hogy hamarosan az en lampam valtani fog.

Miert kell feleslegesen feltartani az utanunk jovoket, amikor nekem nem kerul semmibe hogy odafigyeljek.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 13:59:55

@mr_x: Hihetetlen dolgokat írsz! Tudod hibázni emberi dolog, és örüljünk, ha csak annyit hibáznak a közlekedők, hogy a lámpától kicsit lassabban indulnak el! Amúgy az ilyen türelmetlen kis buzgómócsingokat, mint te nem szabadna közlekedni engedni, mert ti okozzátok a balesetek nagy részét!

mr_x 2009.07.15. 15:22:53

@metal: "Amúgy az ilyen türelmetlen kis buzgómócsingokat, mint te nem szabadna közlekedni engedni,"
Azert mert zavar hogy valaki elemcsorog azzal az indokkal hogy "de hat miert ne tehetnem, nem tartom fel", aztan meg nekiall a feneket vakargatni ahelyett hogy indulna es valoban nem tartana fel?

"Tudod hibázni emberi dolog"
Tudod az is emberi dolog hogy ha valakinek szivesseget teszek azzal hogy eloreengedem, akkor nem azzal halalja meg hogy feltart, mivel hogy "most mar a sor elejen vagyok, nincs hova sietnem", hanem elvarom (es ugy erzem jogosan varhatom el) hogy a szivesseget azzal viszonozza hogy eltunik elolem amint zoldre valt a lampa.
Lehet hogy hulye vagyok es meg kellene akadalyoznom oket hogy elorecsorogjanak es akkor nem tudnak feltartani, de sajnos meg mindig bizom abban hogy "jo tettert jot varj".

En elfogadom hogy lehet hibazni, de az elbambulas elorecsorgas utan nem a hibazas hanem a bunkosag kategoriaba esik.
Kb olyan mint hogy ha biciklivel elorecsorognek majd a piros lampa elott leszallnek es elkezdenem az ulest allitgatni, es csak akkor kezdenek felkecmeregni ismet a drotszamarra miutan a lampa zoldre valtott.
Ez is csak par masodperc, akkor miert is lenne bunkosag ilyet csinalni?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 16:14:54

@mr_x: Szerintem akkor sem életszerű, hogy a motoros tart fel téged a lámpánál. Általában (99%) mire feleszmélsz, már nincs is ott!

mr_x 2009.07.15. 16:47:25

@metal: Azt hogy mennyire eletszeru azt meseld el annak a speedmotorosnak aki alol majdnem kivertem a jarganyt mert arra szamitottam hogy eltunik elolem :-o
Kulonben egyetertunk, hogy a nagytobbseg eltunik, de amiatt az 1-2 miatt aki nem indul azok miatt nem lehet ezt feltetelezni, mert ha megsem akkor te vagy a hibas hogyha eltaposod.

Mondjuk az sem volt eletszeru amikor 100 korulire lelassult autopalyan a ket sav kozott "elorecsorgott" egy motoros 110-el, majd amikor mindket sav ismet kitisztult elotte, akkor is tartotta a 110-et a felezovonalon :-o
Modjuk az is igaz hogy ilyet valoban csak egyszer lattam :-)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.16. 10:29:34

@tocibacsi: Ha le tudtál még húzódni jobbra, akkor nem szívességet tettél, hanem a jobbra tartási kötelezettségednek tettél eleget. Legközelebb azt is elvárod majd, hogy megköszönjék, ha megállsz a pirosnál? :-P

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:23:34

@mr_x: Tehát azért mert 2x előfordult már ilyen, szerinted ez általános?

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:25:18

@mr_x: "Lehet hogy hulye vagyok es meg kellene akadalyoznom oket hogy elorecsorogjanak es akkor nem tudnak feltartani, de sajnos meg mindig bizom abban hogy "jo tettert jot varj"."

Hogyan akarod megakadályozni őket? Mert a jobbra tartás, az nem lehetőség, hanem kötelesség, tehát nem akadályozhatod a motorost, akkor sem, ha ő szabálytalan, amikor előrecsorog.

mr_x 2009.07.16. 11:26:43

@newtehen: "Ha le tudtál még húzódni jobbra, akkor nem szívességet tettél, hanem a jobbra tartási kötelezettségednek tettél eleget."
Javitsatok ki, de en ugy tudom hogy a jobbratartas azt jelenti hogy a jobb oldali savot kell hasznalni ha lehet, nem pedig azt hogy a jobb oldali savban a padkatol 2 mm-re kell a felninek lennie. :-o

"Legközelebb azt is elvárod majd, hogy megköszönjék, ha megállsz a pirosnál?"
Azt nem, de azt igen, hogy ha megallok zoldnel mert latom hogy nem tudok majd kimenni a keresztezodesbol akkor ne dudaljak le a fejem.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:26:45

@mr_x: Ja és, úgy elindulni, hogy számítasz valamire, és nem győződsz meg róla, súlyosan balesetveszélyes! Nem kellene vezetned forgalomban, ha ez többször előfordul.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:48:25

@mr_x: A sávodban is, a lehetséges mértékben jobbra kell húzodnod, ez nem azt jelenti, hogy 2mm-el a padka mellett kell menned, de semmiképen nem teheted meg, hogy csak azért állsz a sávod bal oldalára, hogy a motorosok ne tudjanak elmenni.

Azt, hogy dudálnak, ha nem megyek bele úgy a kereszteződésbe, hogy nem látom biztosan, hogy el tudom-e hagyni, én is utálom. De még jobban utálom, ha ilyenkor a másik sávból besorolnak az elágazás közepén, ergo kénytelen vagyok én is bemenni, majd beragadni, mert különben sosem érek át, mert a sok bunkó oldalról bevág elém.

mr_x 2009.07.16. 11:58:25

@metal: "Tehát azért mert 2x előfordult már ilyen, szerinted ez általános?"
Nem altalanos, de erre _kell_ szamitani, nem lehet feltetelezni automatikusan hogy eltunik, kovetkezeskeppen feltart annyi ideig amig biztosra nem tudom venni hogy eltunt.

"Hogyan akarod megakadályozni őket? Mert a jobbra tartás, az nem lehetőség, hanem kötelesség,"
Mar megint ez a jobbratartas.
Ezek szerint en vagyok hulye es a jobbratartas nem arrol szol hogy a jobb oldali savot kell hasznalni, hanem arrol is hogy a sav jobb szelere kell huzodni ?
De ha igy van, akkor pl azzal akadalyozom hogy ketsavos uton a piros lampanal allva a bal sav jobb szelere huzodok nem a bal szelere ahogy szoktam ha motoros jon hatulrol a savok kozott.

"Ja és, úgy elindulni, hogy számítasz valamire, és nem győződsz meg róla, súlyosan balesetveszélyes! Nem kellene vezetned forgalomban, ha ez többször előfordul."
Sot arrol sem szoktam meggyozodni hogy nem jon keresztbe a keresztezodesbe valaki ha nekem zold a lampa, hogy nem lep le a zebrara a gyalogos ha neki piros a lampa, hogy nem hajt ki elem valaki ha neki stoptablaja van, hogy nem szalad-e keresztbe egy gyalogos az autopalyan, es meg sok egyeb dolgot is.
Sajnos a jobbkezszabaly nem tartozik a magatol ertetodo dolgok koze :-o
Biztos vagyok benne hogy te messze benezel a keresztbeutra ha zoldre valt a lampa, hogy meggyozodj rola hogytenyleg mindenki megallt-e, minden lampas zebranal lassitasz, hogy meggyozodj rola hogy a pirosba nem lepnek eled, sot az autopalyan is max 30-al mesz hogy meg tudj allni ha esetleg egy gyerek atszaladna elotted a masik oldalra. :-o
Igy van?

mr_x 2009.07.16. 12:05:38

@metal: "A sávodban is, a lehetséges mértékben jobbra kell húzodnod,"
Ezt hol talalom meg a kresz-ben?
Komolyan kerdem, nem kotekedek!
Csak azert mert vilagosan emlexem arra a kepre a kresz tesztben ami azt mutatta, hogy a savot maximalisan ki kell hasznalni, pl jobb kanyarban jobb szelere huzodni, bal kanyarban pedig a bal szelere (es az volt a helyes valasz, sot olyan valassztasi lehetoseg nem is volt hogy jobb oldalra kell huzodni allandoan)
Ugyan vezetesbiztonsagi treningen pont forditva mondtak, azzal indokolva, hogy jobban belatsz a kanyarba ha forditva csinalod, de ott is a sajat sav maximalis kihasznalasa a vegeredmeny.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 13:09:26

@mr_x: Természetesen arra az ember számít, hogy oldalról nem jönnek át a piroson (habár ha első vagyok a lámpánál, bizony előfordul, hogy körülnézek, hogy mindenki megállt-e, sajnos volt már rossz tapasztalatom), de arról meggyőződök, hogy az előttem álló elindult-e.

A jobbra tartás pedig itt van a KRESZben:

25. § Haladás az úton

Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 13:10:41

@mr_x: Ja és igen, ha a belső sávban balra állsz meg, akkor elvileg szabálytalan vagy, gyakorlatilag meg engeded a motorost előre csorogni.

mr_x 2009.07.16. 14:10:19

@metal: "de arról meggyőződök, hogy az előttem álló elindult-e."
Es akkor itt bukik az, hogy "de hat a motoros senkit sem tart fel azzal hogy elorecsorog", mivel ha elottem van akkor elobb meg kell varnom hogy elinduljon es csak azutan indulhatok hogy errol meggyozodtem.
Kulonben ha masodikkent allok akkor szoktam valamennyi helyet hagyni magam elott, egyreszt ha a masik lerobban akkor ki tudjam kerulni, masreszt amikor o elindul akkor en mar gurulok, es nem csak akkor keresem az egyest amikor o mar atment a keresztezodesen.

"25. §"
Koszonom, ez erdekes. Ezek szerint vagy megvaltozott ez a resz, vagy amikor 20 eve vizsgaztam akkor rossz valaszt fogadtak el jonak a vizsgan :-o

Es ez azt is jelenti, hogy a belso savban szorosan a jobb csikon kell menni :-o
Ez nagyon meglep mert senkit nem lattam meg igy kozlekedni :-o

"kerékpárral ... szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni."
Ez meg igy eletveszelyes.
En legalabb fel metert szoktam hagyni, sot ha ugy adodik tobbet is, hogy legyen "menekulo utvonalam" amikor a baromarcu savon belul megy el mellettem es ramhuzza a kormanyt mert jonnek szembe :-(

"Ja és igen, ha a belső sávban balra állsz meg, akkor elvileg szabálytalan vagy, gyakorlatilag meg engeded a motorost előre csorogni."
Koszonom, ezentul jobbra fogok tapadni :-)

Touch-Kó 2009.07.16. 23:09:12

Tök szép volt a post írójától,hogy felsorolt pár dolgot.Ilyet szerintem minden motoros is tudna írni,csak épp arról,hogy az autósok miket meg nem engednek maguknak.
Furcsa,hogy motorost sosem láttam a kereszteződésbe beragadni, de kamiont,szgk-t rendszeresen.Zebráról ne is beszéljünk..Folytathatnám,de nem teszem.
Gondolj bele,ha minden motoros beállna a sávba a kocsisorba, mekkora lenne a dugó.
Villamos sínek mentén én is előre szoktam menni,de azzal nem veszélyeztetek senkit, a villamos sem csilingel mögöttem, és senkit sem akadályozok.
KEdves post író legközelebb a saját házad táján söprögess...

mr_x 2009.07.17. 08:55:29

@Touch-Kó: Meg ket dolog amit motoros sohasem csinal:
Soha nem villog le ha o gyorsabban jon mogottem, egyszeruen megeloz savon belul (jobbrol vagy balrol).
A masik amit soha nem fogsz latni az az hogy egy motoros buntetofekezzen :-o
Motort minden autos ala! :-D

Perillustris 2009.07.17. 13:24:36

@Touch-Kó: "Furcsa,hogy motorost sosem láttam a kereszteződésbe beragadni, de kamiont,szgk-t rendszeresen.Zebráról ne is beszéljünk."

B@szódjak meg, de én még sosem láttam zebrát kereszteződésbe ragadni.

mr_x 2009.07.17. 16:33:20

@Perillustris: :-D
Viszont a keresztezodesben es a zebran ragadasrol annyit, hogy motoros semmikeppen nem tud beragadni, mert annyi hely mindig van hogy "elorecsorogjon" (ill. ez sem igaz mert ilyet is lattam egyszer egy gold wing beragadt mert nem fert el a ket utolso auto kozott, de mondjuk nem ez az altalanos meret).
Autok sem ragadnanak bent ha elorecsorognanak pl. a jardan :-o

Perillustris 2009.07.17. 17:32:03

Vitathatatlan egyébként, hogy a kétkerekű járműveknek óriási előnyük van a városi közlekedésben. Persze fel kell nőnünk ehhez, mert eddig, s még mindig erősen autóközpontú a gondolkodás.

A motorokkal, robogókkal az a legnagyobb bajom egyébként, hogy rohadt hangosak, a kis szar robogóknak egyenesen katasztrofális hangjuk van. Egy normális állapotú 4 ütemű robogó, pl. egy Suzuki Burgman viszont bőven alatta marad az elvártnak.

paker 2009.07.18. 14:54:52

Nem olvastam végig, mert a :"(Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)". Te merre laksz? Nagyon kevés sports autó ugrik5 alatt 100ra, de egy 400as motor már pattan faszául! Egy robogó is lefog 50ig sok "álomautót".

2 kezű mester 2009.09.08. 14:19:49

@mr_x:
Szivességet teszel hogy előreengedsz?? hhehehehe
Előremegyek ha tetszik ha nem! És még valami sokkal több a bambuló zöldlámpánál sebességváltótkeresgélő (1-est),kalapos szemüveges,hülyeszökepicsamobiltelefonnal a fülén autós mint bambuló motoros!
Ha el is bambulok húzok egy kövéret és már 2 utcányira vagyok Tőled !
Szemlélet bazz ....

Touch-Kó 2009.09.09. 11:42:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Miért? nincs igaza?

Jah, bocs, elmondják az igazságot,azok neked nem tetszenek...

Ha a jobb oldali autós nem enged el, vagy nem férek el, elmegyek a másik oldalon mellette.
Bakker ezen a sorok között előre menéseken csak ti magyar autósok akadtok ki egész Európában.Furcsa,hogy több tíz milió ember nem rántja rá a kormányt a motorosokra, nem áll be a motorosok elé,de titeket pár ezer autóst ez zavar...
El kellene gondolkozni azon,hogy vajon kik csinálják rosszul..

Touch-Kó 2009.09.09. 11:48:11

@paker: 5mp? Túúl kevés:)

A Subaru Impreza (4WD) gyárilag 5.2 nél van százon:)
Én akkor kb. olyan 130-140 körül lehetek, és akkor dobom fel kettesbe ha nem akarok kihúzatni az egyest tiltásig.:)


Várj, de a legszebb: Van aki azt írta,hogy 60-70 ig bármelyik motort megfogja a kocsijával.. (Swift 1.2)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.09. 20:05:39

@Touch-Kó: :)))

Csakhogy Európában kevés helyen van ennyi gyökér idióta motoros, mint itt.

Touch-Kó 2009.09.10. 11:01:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Hát, ami a számokat illeti, ez autósokból sincs arányaiban kevesebb..SŐŐŐT!!!

Bár tudom,szerinted minden motoros gyökér..
Ezek után már csak azt nem értem,hogy TE miért nem motorozol???

Amúgy,meg tegnap (ill. ma) a Váci úton hajnali 2-kor,megint én voltam a leglassabb a forgalomban.. Érdekes mi?
Motorossal eggyel sem találkoztam,de autóssal annál többel.Ennyit a száguldozó motorosokról..

Touch-Kó 2009.09.10. 11:07:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Mellesleg simán megcáfollak a "gyökér" kifejezés miatt.
Elmondom neked,hogy mindenhol a sorok közözz mennek a motorral,robesszal.Csak ott elengedik őket,mert tudod más a mentalítás,az autósok szemszögéből.
Görögországban a robogókat szarrá tuningolják,olyan szinten hogy havonta kell majdnem blokkot cserélni.
És Néemetországban hiába van visszafolytva hivatalosan 100 lóra,úgy is mennek gyorsan...
Svédország: Ghostrider team.Hallottál már róluk?
Amerikában a bukósisak nélküli államokban a kerekező,stoppie-zó motorosoktól, a száguldozó bikerekig megtalálsz mindent.
Angliába(ok,London szarrá van traffizva) de egyéb helyeken,tolják nekik rendesen.

Ébresztő, nem csak MO-n mennek gyorsan a motorokkal, és nem csak itt mennek el sorok között a lámpáig..

De egy valami viszont valóban más:
Ott az embereket nem zavarja,ha a másik 20 perccel előbb ér A-ból B-be.
Tudod, mentalítás.
Ha megdöglik a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is.

Touch-Kó 2009.09.10. 11:08:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Szia:)

Vagy mire gondoltál, hogy köcsögök?

Debrecenihapsi 2010.05.02. 23:09:47

Szerintem akárki akármit is csinál:

-Ha gyalog vagy,akkor a ku...a autósok a hibásak.
-Ha motorral megyek a személyautós a hibás!
-Ha kocsival megyek azért nem bunkózok,elengedem azt a motorost hiszen lehetsz te sportkocsiban ő akkor is gyorsabb,és most már a kresz szerint is bemehet a sor közzé!
- Nekem kamion vállalkozásom van,elég sokat vagyok az utakon míg 100--ból 98 autós szerencsétlenkedik addig a motorosból 2!
És itt lehet sírni,ha nem tetszik valami
vegyél te is egy motort és légy tökös!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 11:26:48

Én a hétvégén sokat mentem most motorral.
Nagyon megfigyelhető a javulás az autósok hozzáállásán. Sokan lehúzódnak, segítik a motorosokat, hagy menjenek. De még mindig van egy-két köcsög, aki szerint az is elég ok életveszélyes helyzetbe sodorni a motorost, hogy ott van.
Ellenben a teherautóknál és a buszoknál megfigyelhető a romlás. Azok ott tesznek keresztül a motorosoknak, ahol tudnak.
A hétvégén volt szerencsém követni egy amúgy szerintem szabálytalanul haladó (3,5 t korlátozó tábla mellett lassítás nélkül ment el) nyerges tartálykocsit. Az képes volt akár a szembe sávba is átmenni, hogy akadályozza az előzést...
De ettől eltekintve köszönöm az autósoknak a javuló hozzáállást.

szalontüdő 2010.05.03. 11:28:35

@Sanyi: Neked a kenguru zsebében kellene utaznod!
www.kisalfold.hu/ftp/kisalfold/docs/kresz2010.pdf

Ezt ajánlom figyelmedbe, mielőtt autóba ülsz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 11:51:58

@Sanyi: Van bizony! És ha ezt szándékosan megakadályozod, akkor megsérted a kreszt.

szalontüdő 2010.05.03. 12:11:15

@newtehen: Most vettem észre, hogy még tavaly írt.:-/
Ezért kijöhet a kenguru zsebéből.:-D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 13:25:06

@szalontüdő: A kérdés, hogy a kenguru mehet-e szemben az egyirányú utcában, ha van buszsáv? :-D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása