Raves kollégája könnyen az árokparton végezhette volna cafatokra szakadva, ha nem tudja úgy elrántani a kormányt a szembe jövő Audi elől, hogy csak a visszapillantóját viszi le. Nyilvánvaló, hogy egy ilyen is feltűnt a száguldozónak is, de persze esze ágában nem volt megnézni, nem sérült-e meg valaki a másik autóban.
Rövid lesz a sztori, nem velem történt, kolléga mesélte ma reggel, amint beértünk a munkahelyre, hogy majdnem meghalt az úton, de csak a baloldali tükrét vitték el.
Mindennap ugyanazon az útvonalon jár melóba, ismeri a fákat-bokrokat. Van egy emelkedő szakasz Dégnél, ahol találkozott már őzzel is nemegyszer, éppen ezért nem a sáv jobb szélén autózott, hanem inkább a felezőhöz közelebb (de nem lógott át!). Semmi gyorshajtás, sőt, az emelkedő miatt inkább kicsivel a megengedett sebesség alatt.
És akkor felbukkant egy kék Audi, kolléga szerint vagy 150-nel jött. Még ha túlzott is, és csak százzal jött, akkor sem kellett volna a felezőn átlógnia. Mert átlógott. Kollégám jobbra húzta a kormányt, így csak a tükrét tépte le az Audis.
Kolléga a dombtetőn megállt, visszafordult, hátha a másik is hasonlóképpen cselekszik, ám a szabálytalanul közlekedő továbbrobogott lassítás nélkül. Sajnos olyan gyorsan lezajlott az eset, hogy rendszámtáblát nem tudta leolvasni.
Remélem, hogy ilyennek szorulása lesz egész héten egy vemhes süntől!
TAXI 2009.11.18. 19:27:31
sreetfighter 2009.11.18. 19:54:05
Az audis biztos azt modja, hogy nem ő lógott át a felezőn.
Sajnos ez ilyen ügy.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.11.18. 21:03:25
Pista bá 2009.11.18. 21:14:12
Magyarvagyok_Nemturista 2009.11.18. 21:15:03
Vegaaa 2009.11.18. 21:19:16
dimbesdombos vidék, szakadó esö, nyomvályú. az aquaplanning garantált, és be is jött. megyek felfele a dombra, és mikor már éppen felértem volna, akkor szemböl feltünt ez az ezüst csoda. esküszöm mintha oldalról elkapta volna egy kamion úgy csúszott át az én sávomba szembe. nem sokon múlott, de megúsztuk. utána agyaltam hogy mi lett volna ha ez csak egy suzuki lett volna. tuti találkoztunk volna.
Acmee 2009.11.18. 21:19:27
Jaja, és ha kiugrik, 90-nél már legalább nem szalad el. Esti pörizés kipipálva :D
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.11.18. 21:19:56
Egyszer találkoztam valakivel, aki szabályosan közlekedett a csepeli gyorsforgalmi úton, amikor a szembe jövő sávból átjött valaki a záróvonalon és frontálisan rommá törte az autóját. Az eset egyértelmű volt, de a rendőrség nem zárta le az ügyet még hat hónappal később sem (amikor az áldozat kijött a kórházból).
Az az autó is biztosan audi/bmw/mercedes volt - a mai magyarországon rájuk a törvények nem vonatkoznak.
Pista bá 2009.11.18. 21:22:49
90-nél nem bírsz elbaszni egy őzet, főleg ha még számítasz is rá, mert olyan az útszakasz
belesatuzol és a második másodpercben már állsz is - kb. 1 másodperc alatt akkorát lassulsz, hogy max. csak a nyála csorog rá a motorháztetőre ütközéskor
Magyarvagyok_Nemturista 2009.11.18. 21:23:44
Mondtam neki, hogy így nem fogja megérni a tisztes öregkort, de akkora paraszt volt, hogy az anyázástól valószínűleg nem is hallotta.
Én mindenesetre próbáltam vele tudatni, hogy halála esetén szívesen táncolok majd a sírján, de nem hiszem, hogy ez megváltoztattam volna a vezetéshez való hozzáállását.
Szóval ennyit az Óóódisokról.
Pista bá 2009.11.18. 21:25:30
gnme 2009.11.18. 21:25:39
A hülye suzukis 2009.11.18. 21:36:17
A beíró nem azt állította, hogy ütközött őzzel, csak azt, hogy találkozott. Lehet, hogy őz báró az út széléről integetett neki, megemelve kalap... akarom mondani agancsát.
Persze lehet, hogy ő ütközést ért a találkozáson.
No kérem, hogy 90-ről mit lehet, mit nem, hogyan tudod így kijelenteni.
Ha az őz 527,234 méterre előttem jön ki az útra, akkor semmi gondunk. De bizony megteszi ő ezt 1 méterről is.
Pista bá 2009.11.18. 21:44:21
1. nem állítottam (mert értettem hogy mit ír), hogy ütközött őzzel - olvass vissza.
90-ről mit lehet mit nem: onnan tudom kijelenteni, hogy levezettem már vagy kétharmad millió kilométert, és ezalatt sok tapasztalatot szereztem ahhoz hogy ezt kijelentsem.
1 méterről jön ki? Úgy érted, valami bozótfalból? Mert másképp nem tudom értelmezni (kivéve az éjszakát szar lámpákkal). Ahhoz, hogy legyen lehetősége eléd kerülni, több, mint 1 méterrel előtted kell, hogy feltűnjön az út szélén. Ha ez nem így van, akkor meg pont azért tökmindegy, hogy 60 centivel beljebb autózol-e.
ave 2009.11.18. 21:47:28
Sajnos a mi tunkrunket is letorte egy paraszt es az is elhuzott. (mi parkoltunk, szabalyosan)
evvan.
B911 · http://baratcsaba.hu/blog/ 2009.11.18. 21:49:10
_ng_ 2009.11.18. 21:53:49
Egy kis fizika autósoknak: Mi változik, ha csak egy kicsivel megyek gyorsabban?
Sebesség 1:
Sebesség 2:
Reakcióidő: jó
Gumi: új
Út: száraz
90 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 44.9 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 12.5, a fékút 32.4 méter.
70 km/h sebességnél a féktávolság nagyjából 29.32 méter, ebből a reakcióidő alatt megtett út 9.72, a fékút 19.6 méter.
Ha egy hirtelen eléd kerülő akadálynál 70 km/h sebességgel épp megtudtál volna állni, 90 km/h sebességgel haladva 29.32 méter megtétele után 62 km/h sebességgel ütközöl vele.
Ez az akadály szempontjából nézve körülbelül olyan, mintha egy emeletes lakóház 5. emeletéről esett volna le (15 méterről).
kispista2 2009.11.18. 21:58:12
Higany 2009.11.18. 22:01:23
Tartós Béka 2009.11.18. 22:04:48
A kommented alapján te nemhogy kétharmad millió kilométert nem vezettél le, de még autót sem láttál közelről. Másik lehetőség, hogy a többieket nézed hülyének, hogy ilyen marhaságokat bevesznek.
Balage76 2009.11.18. 22:16:39
jonatanxx 2009.11.18. 22:26:09
90 km/h az 50m/sec. 30-40 m-re eléd ugrik esélytelen a megállás. Elém már ugrott szarvas kb 50 méterrel. Basszus, ez nem nyugdíjas néni cekkerrel. Egyetlen ugrással volt, az út közepén az úttól két méterre lévő fák közül. Csak azért állt meg kb. egy tized másodpercre, hogy a frászt hozza rám, aztán mire odaártem volna, már nyoma sem volt a túloldalon. Mintha röhögött is volna... Azóta komolyan veszem a vadveszélyes táblákat.
pcmci 2009.11.18. 22:31:41
pcmci 2009.11.18. 22:33:20
Pista bá 2009.11.18. 22:42:19
90 km/h az úgy 25 m/s
ha a kerék és a talaj súrlódását átlagosnak, 1-nek vesszük, akkor a mai ismeretek szerint úgy 31 méter kell a megálláshoz
(itt találsz egy kis kalkulátort www.phy.ntnu.edu.tw/ntnujava/index.php?topic=137)
egyenletes lassulást feltételezve ez azt jelenti, hogy 2,48 másodperc kell a megálláshoz - igazad van, a 2 másodperc minden bizonnyal autófüggő, és abból adódik, hogy sok éve rendes kocsikat vezetek, amelyek ezt is tudják
levezetés alant
(25/2)*x=31
25/2=31/x
25=62/x
25x=62
x=2,48
75-nél ugyanez:
(20.83/2)*x=21,7
x=2,08
vagyis hajjaj, tévedtem, majdnem fél másodperccel több kell a megálláshoz, mert 75-ről lehet kb. annyi alatt lefékezni
mindenesetre azt hiszem, hogy kettőnk közül te hordtál össze több hülyeséget ma este
na üdv
Pista bá 2009.11.18. 22:43:19
osszad el a 90000-et 3600-zal, az nem 50
Pista bá 2009.11.18. 22:44:16
látom, másnak is feltűnt
T-boy (törölt) 2009.11.18. 22:45:21
a tükörről a burkolatot.Elkerülhettem volna,de
így olcsóbb volt,mint ha árokba esni esetleg..
Pista bá'-nak gratula,F1-ben a helyed!
Erdő között,90km/ó esetén akkor kerülöd el a
vadat,ha szerencséd van!Gyakrabban kell éjszaka
közlekedni.Egy-két év,és bejön a hibapont..
cso zsi 2009.11.18. 22:46:16
30-cal mentem, mert külön felhívták a figyelmemet, ha ritkán járok arra, meglepetések érhetnek.
Átfutottak az úton. Sokmindent megéltem már, de itt esélyem sem lett volna.
Mint ahogy nem volt pár kilométerrel odébb annak a Skodásnak, akinek szarvasmintás volt a szélvédője, a szarvas meg az út túloldalán heverészett a helyszínelő kocsi által megvilágítva.
Igaz Juhász 2009.11.18. 22:46:47
Pista bá 2009.11.18. 22:49:28
elég sokat mentem már éjjel, és villant át előttem őz úgy, hogy tkp szerencsém volt - tudom, miről van szó
egyébként köszi, tényleg nincs komolyabb gondom a vezetéssel
cso zsi 2009.11.18. 22:49:38
www.baon.hu/somogy/kozelet/autosra-ugrik-az-eji-vad-szarvas-a-verben-fekvo-soforon-260567
www.sonline.hu/somogy/kek-hirek-bulvar/szarvast-gazolt-az-auto-ket-serultet-korhazba-szallitottak-235977
pcmci 2009.11.18. 22:58:30
rez 2009.11.18. 22:59:53
Pista bá 2009.11.18. 23:02:44
1. ott a képlet amit linkeltem, azzal számolgathatsz
2. a sztoriban nem volt vaksötét
3. egyetértünk: nem mindegy, mennyivel mész
4. nem mellesleg a posztoló haverja nem lassabban ment hanem behúzódott az út közepéhez (gondolom, tök hiteles az állítás, nincs okom azt feltételezni, hogy sodrós kanyarban átlógott 150-nél)
lotht 2009.11.18. 23:07:19
Másnap ugyanott tolt valaki hosszabb ideje, én nem siettem, 95 km/h épp jó lett volna nekem.
Ha elém lép a vad, mit tegyek? Ha fékezek, azonnal belémszáll a 10 méteren belül követő. Ha nem fékezek, nekimegyek a négylábúnak.
Nagy nehezen elértem, hogy megelőzzön.
Marty Mcfly 2009.11.18. 23:08:30
ezé kell venni ódit! nem törik le a tükre bármilyen dúvad módjára vezetsz :-)
igazi hős 2009.11.18. 23:30:04
Pista bá 2009.11.18. 23:41:08
Valahol megemlítettem (most nem nagyon akaródzik már visszakeresni, hogy a reakcióidőt kihagytam, mert maga a megállási időtartam volt a kérdés. Attól még naná hogy van, sokaknál az 1 másodpercet is elérheti, ami nem akármi. Pillanatig se jutott eszembe kétségbevonni.
A fékerő felépülése amúgy az egyik kedvencem. Eddig 2x nyomtam meg autót, mind2x körúton dugóban, kesztyűtartóban turkálva, amikor figyelmetlenségből felocsúdva bármely zsigát lesatuztam volna, de a csodás első-második generációs ABS-es kocsim pont utolérte az előttem megállót, mire az elektronika kiszámolta volna, hogy ilyenkor mekkorát is kell fékeznie.
Schobert Pákó 2009.11.18. 23:47:30
www.youtube.com/watch?v=jRV7pyIdPIY
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.11.18. 23:56:40
Need For Speed? Vagy Suzuki? :D
indapass90210 2009.11.19. 00:21:41
Fricibá' 2009.11.19. 00:54:46
Csúfy 2009.11.19. 01:08:03
igazi hős 2009.11.19. 01:40:35
BKV reszelő 2009.11.19. 02:13:04
Reggie 2009.11.19. 02:59:54
"A fékerő felépülése amúgy az egyik kedvencem. Eddig 2x nyomtam meg autót, mind2x körúton dugóban, kesztyűtartóban turkálva, amikor figyelmetlenségből felocsúdva bármely zsigát lesatuztam volna, de a csodás első-második generációs ABS-es kocsim pont utolérte az előttem megállót, mire az elektronika kiszámolta volna, hogy ilyenkor mekkorát is kell fékeznie."
Ezen oriasit rohogtem:) Azt azert nem artana figyelembe venni, hogy az elektronika nem olyan lassan szamol mint te:)
nyuszomuszo 2009.11.19. 03:48:25
A mi tukrunket az egyenes uton (lakott teruleten,50km-es sebessegnel)vitte le egy szembejovo vartburgos,miutan a "soforom" felre rantotta a kormanyt.Allitolag keson vette eszre az elotte jobbra bekanyarodot es ki akarta kerulni.De volt benne betyarbecsulet es megallt.Ott a helyszinen elismerte,hogy o hibazott,de kesobb a biztositonal visszavonta a szavat.3 honapig huzodott az egesz ugy,mire lerendezte a biztosito a kart.
kotati 2009.11.19. 05:40:43
közlekedési bűnöző (törölt) 2009.11.19. 05:56:11
"A fékerő felépülése amúgy az egyik kedvencem. Eddig 2x nyomtam meg autót, mind2x körúton dugóban, kesztyűtartóban turkálva, amikor figyelmetlenségből felocsúdva bármely zsigát lesatuztam volna, de a csodás első-második generációs ABS-es kocsim pont utolérte az előttem megállót, mire az elektronika kiszámolta volna, hogy ilyenkor mekkorát is kell fékeznie."
Ajánlom legközelebb vészfékezésnél a kézifék használatát. Az én autómat már párszor megmentette az összetöréstől, hogy pár centivel v. fél méterrel előbb állt meg, mert behúztam.
Ha valóban 750.000 km-t vezettél már rájöhettél volna.
(én még csak 500.000-nél tartok, ezek szerint gyorsabban tanulok :-)
Manyizga (törölt) 2009.11.19. 07:16:35
Az őzek ilyenkor csak az előttük futó őz tükrét (fehér foltot a fenekén) nézik és mennek utána. Az elől futó kinézett egy helyet, hogy ott átkelnek, a többi meg kötelékben követi. Az, hogy közben változnak a feltételek, mert autó jön jobbról-balról nem zavarja őket, ők csak mennek, lesz ami lesz.
Eredmény: az őzcsapat között már ÁLLÓ autóba oldalról képesek belefutni és meglepődni, hogy mi van??
Butusok na... :)
gpetersz 2009.11.19. 07:16:40
Faszaparaszt mind, úgy ahogy vannak. Ezeket a márkákat csak ilyeneknek adják. Mercedest meg cigánynak, vagy örménynek.
gorillka 2009.11.19. 07:47:43
WildBear 2009.11.19. 07:49:23
a kézifék sokkal gyengébben fékez, mint a besatuzott lábfék; te nem tudod olyan erővel húzni, ahogy a hidraulika nyomja.
gorillka 2009.11.19. 07:49:47
gorillka 2009.11.19. 07:52:04
Egu 2009.11.19. 08:02:42
Persze az összes elméletetetek megfelelő egy faőz esetére. Az ugyanis nem mozog, nem féktávon ugrik ki, nem ijed meg, stb...Ha őzet látsz az út környékén és nem kapod el, akkor örülj neki, mert megúsztad.
Amúgy meg a haver véletlenül nem a kapufélfán törte le a tükrét bénázás közben? Az ilyen mesélte valaki sztorik mindig nagyon épületesek szoktak lenni. Egyébként meg ha látja, hogy jönnek szembe, akkor miért nem húzódik arra a 100m-re egy kicsit jobbra? Pláne, ha látja, hogy a másik átlóg? Talán csak nem azért, mert minden nap arra közlekedik, és ő mindig így szokta csinálni?
Lipi1945 2009.11.19. 08:18:53
Emelkedőn ment a sztori szerint! Nem ismerem az említett helyet, de meredekebb emelkedőknél, főleg a tetejefele, főleg ha az emelkedő után nemsokkal lejtő jön, elég hirtelen tudnak feltűnni a szembejövők.
bjimmy 2009.11.19. 08:27:11
www.youtube.com/watch?v=FJwvt6-0OJo
Ha valakinek nem esett le: ez egy humorista csapat :)
Egu 2009.11.19. 08:28:16
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.11.19. 08:38:44
A fékezés nem egyenletes lassulás, a közelében sincs annak. Ha, a mozgást leíró függvények közül, csak a jármű alapellenállását(sebességfüggő), fékerejét (sebesség, nyomás függő, de vegyük a nyomást állandónak) vesszük v0=25-ről, kurva élet, hogy egyenesre még csak nem is emlékeztető dolgot fogsz kapni...Szóval ezt nyugodtan el lehet felejteni. És akkor még amúgy nem vettük bele azt, hogy mekkora szlip van a kerekeken és emiatt az erőkapcsolati tényező éppen adott sebesség mellett mennyi, mondjuk ez elég sokáig is tartana.
Szóval, azok a számítások, amik az interneten vannak fékúthossz számolásra helyesek. Nyilván nem 100% pontosak, mivel nem tudni az autó tömegét, forgótömegét, alapellenállását, stb., de vannak olyan pontosak, mint amivel a rendőrség számol.
Egy egyenesvonalú egyenletes lassulás....na annak köze nincs egy fékezéshez. Üdv
Sobrijóska 2009.11.19. 08:40:39
A túlélés a lényeg.
Silverf@x 2009.11.19. 08:55:59
Lipi1945 2009.11.19. 08:57:01
harrold (törölt) 2009.11.19. 09:01:17
Pista bá 2009.11.19. 09:03:53
Ami nem változik: kolléga valszeg nem 90-nel ment és jól behúzta a kocsit az út közepe felé és így tett a szembejövő is.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:15:11
A béemvémerciaudi fröccsöntőknek.
Azért, mert neketek nem telik ilyen márkára, még nem mindegyik tulaj faparaszt.
Nekem pl BMW-m van,többek közöttt azért mert szeretnék élve maradni amikor esetleg egy önjelöt ókusfarkas antennás suzukibarichello vagy toyotahamilton eltalál.
DE: átengedem a gyalogost, a városban 50-60-anal megyek(ami azért nehéz, mert a gázpedál kicsit pöccintése 10km-es ugrás az órán.)és elengedem a trabantost a kerszteződésben.
tehát semmivel nem vagyok nagyobb paraszt,- sok bmwmerciaudi társammal együtt-, mint a pezsótoyotasuzukifiat köcösg, aki az indexet dísznek tekinti csak azért mert feltett egy kályhacsövet a 60 lóerős szarjára és lesötétítette az üveget.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:20:14
Én is simán bevállalom az előzést olyan helyen. ahol mondjuk a kisebb autók nem,de nem beláthatalan helyen.Mert udom hogy az én autóm lóereje és nyomatéka lehetővé teszi a pár másodperces felgyorsulást.De szembe nem jutna a másik családi -1400as- autóval forma egyet játszani.
Lipi1945 2009.11.19. 09:20:24
Ha általánosítással, előítélettel és fikázással reagálsz az általánosításra, előítáletre és fikázásra, azzal csak azt éred el, hogy mégnagyobb mocskolódás lessz. Az áláspontok nemhogy közeledni hanem távolodni fognak és az előítéletek és általánosítások a felekben mégjobban megszilárdulnak.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:22:52
Francot. Ugyanazt ítam mint a többiek, kiváncsian várom a reagálást a nyilvánvalóan ugyanolyan marhaságra..:)))
Lipi= Lipsiátor?
sreetfighter 2009.11.19. 09:25:10
Neked nem azért van BMW-d mert életben akarsz maradni, hanem, hogy villogjál a kocsiddal. Már aki elött lehet.
Amit a BMW tud azt már a legtöbb autó is tudja, sőt még jobb is!
Lipi1945 2009.11.19. 09:27:33
"Francot. Ugyanazt ítam mint a többiek," Erről beszélek!
Na vajon mi lessz az általános reakció? :) De ne legyen igazam.
"Lipi= Lipsiátor?" ?!?!?
X60 2009.11.19. 09:30:34
És hogy bizonyítsd az igazad, használhatsz olyan ketyerét, mint a videó feltöltője.
robinzone 2009.11.19. 09:32:12
Szóval innen szeretnék egy hét Tökölt kívánni annak a degenerált ifjú, felnyírt hajú, de gizda segédnégernek, aki tegnapelőtt este 9 óra tájban a Dob utcából full piroson áthajtva (ahol már vagy fél perce álltam) kikanyarodott - a körút zebrájára (tehát nem belógva, hanem konkrétan rá) és ott leparkolt. Majd a spanját bennhagyva kipattant öreg, fekete Omega szedánjából, és még utána ugatott annak a szerencsétlen diákLÁNYnak, aki képes volt meglepetést, majd némi rosszallást mutatni arcán a Dob utcai zebra közepén a mutatvány alatt.
Én meg csak ott üldögéltem gyáván...
És azon gondolkodtam, mekkora hibát követett el ennek az előembernek az anyja, meg az apja...
Amennyire otthonosn mozgott ott, biztos felbukkan még arra. Vigyázzunk!
vivax 2009.11.19. 09:32:35
ja, és nyilván csakis egy Bmw-ben maradhat élve az ember baleset esetén. hát itt tart az autóipar 2009 végén. erős érv;)
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:36:25
Nincs rajta kályhacső,spoiler, neonfény ultraszéles kerék,ablakban gps,12 antenna,mókusfarok, sparco-matrica, hátul elöl streetracing felirat.
Persze mindez egy ötösön iszonyú faparaszt módon nézne ki.
Miről is beszélsz?Gondolom a Suzy vagy a Golf fel van szerelve minden ilyesmivel nálad mi?
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:37:02
Semmi, csak egy másik fórumra gondoltam.Az egy másik ezek szerint. Bocsi:)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 09:37:41
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:38:48
Ja és: azt sok más autó is tudja.."
Na látod, ezért van annyi kereszt az utak mellett.. mert elhiszitek azt a sok marhaságot, amit a kerskedők hazugságai meg az egymás hülyítése eredményez.:(((
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 09:39:35
sreetfighter 2009.11.19. 09:42:16
Nálam nem látsz semmit, minden gyári, de japán, és ha nem 250 LE van alattad akkor csak nézel mint a moziban!
Ja, és van benne nyolc légzsák meg a többi biztonsági felszerelés.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:45:17
Nézd, valszeg nem csak bmww-ben.
De én ebben hiszek Azért-bár nem akartam ezt ide írni 8 évvel ezelőtt az Adriáról hazajövet egy barom lagunás félfrontálisan belénk jött Letenye után kb úgy80-90ennel egy beláthatatlan szakszon előzve egy kb 10 autós konvojt.Nem tudott felgyorsulni gondolom.
Az én autóm ajtajai nyíltak, bár nem volt eleje a kocsinak és a légzsákok kirobbanak.
Nekem az orrom vérzett a zsáktól, de a lagunásokat 3 mentő vitte el miután a tűzoltók egy órát szaroztak a kivágásukkal.
Hát ezért példul.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:48:48
236 és 420 Nm.
Mit lépsz?
Bár én nem versenyzek, nem szokásom.
DE azt ténylegtapasztalom, hogy sokan minden áron próbálják bizonyítani hogy janik.És csodálkoznak amikor elmaradok a zöldre váltás utáni állandóan oldalrapislogós-kezet váltón tartós "kilövésükkor".
Pista bá 2009.11.19. 09:49:06
Te el vagy tévedve, fiam.
A BMW nagyságrenddel jobb technológiát szállít mint az összehasonlításod alapját képező tömegmárkák.
Az egyik autó, a másik helyváltoztató készülék. Nem mindegy.
Én amúgy egy outlanderrel furikázok manapság, mert a családnak el kell férnie, de ha tehetném, egy 3-as BMW-vel közlekednék.
Lehet, hogy gyűjtögetek még egy keveset és beszerzem másodautónak. Asszony is a nagyobb kocsikra gerjed sajnos, így az asszonykocsi céljára beszerzés kilőve.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 09:52:30
Nézd...
a bizonsági fejlesztéseket olcsóbban ..
Olyan mint a fából vaskarika.XD
Ne felejtsd el, hogy az átlagtipus 60 km körüli ütközési teszteket promótál csak.
A BMW megteszi ezt a 100 feletti tesztekkel is.
vivax 2009.11.19. 09:54:35
Lipi1945 2009.11.19. 09:59:17
Én ehhez nem értek de nemhiszem, hogy mondjuk egy toyo vagy egy vw kevesebbet költ biztonsági fejlesztésre, hisz ők nagyobb mennyiséget gyártanak mint a bömbi. Attól még, hogy darabra levetítve kissebb a költség attól az a fejlesztés még leheh, hogy ugyanannyiba volt.
saci02 2009.11.19. 09:59:30
Konkluzio: ha 90-nel mesz es 50 meteren belul jon eled az oz es nem mozdul eloled, akkor csak a szerencse segit rajtad. Szerencsere az esetek 90%-ban ez fenn all, de ha 2-3 tenyezo ellene szol, akkor elcsaptad, hiaba a reflexek, hiaba az ABS meg a szuper auto.
sreetfighter 2009.11.19. 09:59:51
530D? Mindenhol ezt látni!
sreetfighter 2009.11.19. 10:01:50
A biztonságról volt szó! Utána kéne olvasni, bácsi!
Pista bá 2009.11.19. 10:02:28
Pista bá 2009.11.19. 10:04:07
biztonság? abban is van mit fejlődni a márkáknak a bmw-hez képest, nyugi
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:09:02
Az átlag márka a nagyértékű limuzinjait látja el a csúcsfejlesztésekkel. Még a vw-nél is inkább a Passat-Phaeton viszonylatban beszéljünk erről.tetszik-nem tetszik, a mohó tőkés gondolkodás szerint: "olcsó húsnak híg a leve"..és ezt ők komolyan is gondolják.
Az úgynevezett preztizsmárkáknála legkisebb típustól komoly a dolog.Ezért nem olcsók.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:12:21
A 140-es őzzel való találkozás az őz kettészakadását eredményezte, nekem meg egy új lámpatestet meg egy 25 cm2-es horpadást.
Csak az bántott hogy mire visszamentem egy olasz kamionos elvitte az őz combikáját a hozzácsatolt felével együtt..
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 10:12:38
Persze. Azaudi és a béjenvé. Kár, hogy az összes aktív biztonsági elem csúnyán elvérzett. Pont itt az indexen volt erről egy teszt. Ha mondjuk a BNW-ről leszednéd a jelet, és úgy árulnád, kicsit más alakú kasznival, 10-ed annyiért, a kutya nem venné. Amilyen megbízhatatlan, olyan srága bele az alkatrész, cserébe zabálja az üzemanyagot.
Biztonság??? Vezettél már volvót? Nyomaték, teljesítmény? Ülj be egy subaruba. Ezeknél csak jobb van, öcsém.
Mondjuk ha egy 15 millás, 3000 köbcentisnél több autót egy 1.1 -es suzukival kell összehasonlítanod, és úgy kell keresni a különbséget, az alapból gáz....
Tartós Béka 2009.11.19. 10:13:25
Minek véded a nyilvánvaló marhaságot?
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:17:40
"Zabálja az üzemanyagot.."
Nagyon jó... a 4és feles motor fogyasztása pályán 9 liter...160-as utazó)
A 3000-es dízelé 6-8..
nabazze..az 1.4-es ibizánk 10-et zabál..
saci02 2009.11.19. 10:19:06
@Pista bá: koszonom!!! :) Bizony az elethez kell egy kis szerencse....
Pista bá 2009.11.19. 10:20:14
A Skoda dobfék is tud úgy fogni. A szűk keresztmetszet a gumi és az út közötti tapadás.
Egy 2 másodperces 90-ről lassulástól meg nem halsz meg, hagyjuk már ezt.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:20:18
Subaruba..Egy kényelmetlen szart kapnék ..minek?
Az autóm ha akarom sport fokozatban 6 mp-et gyorsul. És megy 250-et utazóban. Ehhez van egy nappali szoba belsője és kényelme.
menj már...
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:22:11
:)))DD mostanában nem készülök Afrikába vagy az állatkertbe kocsival..:))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 10:22:11
Használd ha bevált. Csak tudd, hogy van más is.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:23:50
Egy szóval sem mondtam. De nem motorról beszélünk hanem egy 2 tonnaás limuzinról.-
xiau.ling 2009.11.19. 10:25:41
Dég bekötőútjánál eddig 3szor volt halálközeli élményem. zöld wartburg kikanyarodik 10-zel, szemből jönnek, 15 méteres buszmegállóban előztük jobbról..
ekékkel mindennel felszerelt zetor index nélkül bekanyarodik enying felől dégre, mi éppen előzzük balról, részemről satufék a bal sávban és neki áll feljebb.
dég előtti lejtőn lefelé 80-90-el kis piros suzuki vagy mi 10 méterrel a dégi bejáró előt vészfékezve bekanyarodik balra dégre, a kanyar közepén villan kettőt az indexe..
Dég környékén a bozótba tapadva 30cal szabad csak közlekedni! valamilyen természetellenes alfa sugárzás lehet ott, ahol minden autós meghülyül.
Pista bá 2009.11.19. 10:27:32
Ja, hát a 6 másodperces gyorsulás az már égő, kinek ne gyorsulna akkorát a kocsija, nemigaz?
Legalább az autók 0,02 százaléka tudja ezt az értéket, akkor meg mire vág fel a parasztja?
sreetfighter 2009.11.19. 10:29:38
"A 140-es őzzel való találkozás az őz kettészakadását eredményezte, nekem meg egy új lámpatestet meg egy 25 cm2-es horpadást."
235 lovas bömös 6mp alatt százon?
Te hülyének nézed az embereket?
saci02 2009.11.19. 10:30:40
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:32:22
Hagyd, nem érdekes.Tipikus II-III-IV. Golf-SwiftSport mentalítás.Életében nem ült nagyteljesítményű autóban. Nem gépkocsiban, autóban.Met akkor nem ez a faszság érdekelné hanem az hogy milyen a belső, milyen az elektronika, és ilyenek.
Ejoy 2009.11.19. 10:37:06
Ebben az esetben a kolléga is hibázott, mert ha látom, hogy jön valaki akkor csak megpróbálok a sáv közepébe visszahúzódni, gyakran lassítva, ha még totál szar is az út ott, de el kell, hogy férjek, és férjenek mellettem. Attól, mert ódis barátunk talán hasonlóan járt el, nekünk nem kell! Ha a tükröt vitte le, az azt jelenti, hogy talán ő is olyan mértékben lehetett átlógva (ez relatív) mint mi. Legalább minekünk legyen annyi eszünk, és akkor nem kell most 50eFt-tot költeni tükörre.
Egyébként milyen autó volt, hogy nem hajlott be a tükör, hanem leszakadt?
Take-it-Easy 2009.11.19. 10:37:17
Hagyjuk már abba... Most tényleg attól férfi a férfi, (nő a nő) hogy hány lóerő van alatta? Meg "hogy mekkora mellű a nőd", csak hogy idézzek is? Pffff.....
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:39:01
Tudod, a steptronicnál van úgy hogy az ember oldalra húzza a kart, na az a sport.(Ami néhány márkához mérten nem parasztvakítás..főleg nem az INDIVIDUAL M-tech változatnál)) Aztán ha akarsz +/_olhatsz is 5-6000-es fordulastzámmal,amikor is a két(!) vezérműtengelyt elkezdi tologatni az ALPINE gyári tuningcág által fejlesztett elektronika..Ezért drága a motor meg a váltó.
DE természetesen mindezt a GolfIII vagy a Civic kenterbe veri, tudom én..
sreetfighter 2009.11.19. 10:39:27
Ültem benne és vezettem is 5-ös BMW-t. Nem olyan szar, csak az árához képest. Az elektronikáját ne firtasd szerintem!
3 évesen csak az ablaka akadt ki télen a csodajárgánynak, úgy nyikorgott a kormánya mint egy 20 éves trabinak se!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.11.19. 10:39:48
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:40:50
Hát pont erről beszélgetünk itten, Izike...tessék elolvasni rendesen de izibe'..:)))
Ferocious 2009.11.19. 10:43:43
Ja és mellékesen: az én autóm "csak" nyolcvan lovas, de a sok kretén bénázó, vénállat idióta csürhéből így is lealázok 10-ből kilencet a piros lámpánál és bevágok elé... csak mert a legtöbb nem tudja kezelni a kuplung-gázpedál kombót (az autómata váltó már aljasabb jószág).
Erről ennyit.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:45:28
Gondolom a szokásos német magánimport "öregmérnökévoltegyévigpajtábanálltcsak90ezervanbenne volt" Aztán ha utána nézel kiderül hogy 700ezer a kilcsi, totálkáros volt Münchenben és még mindig a poing-i bontóban van..
menj be a wallishoz és menj el egy próbakörre.
sreetfighter 2009.11.19. 10:45:53
Ilyen sebességnél ha a ház nem is törik szarrá
az üveg biztos szétrobban benne, meg ha behajtható akkor is!
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:48:00
De én nem szeretnék villogni bazze..
Jó nekem a tömeggyártású gyári kinézetű 5-ös is.
leszarom a chiptuningot, festegetést,BBS felnit és minden ilyen egyebet. ÉN EGY SZÉP, HIBÁTLAN LIMUZINBAN SZERETEK ÜLNI!!!!
Pista bá 2009.11.19. 10:48:40
Ja, én meg gyorsabb vagyok amikor repülőn ülök.
Ugyan, ne hasonlítsd a motorok gyorsulását a kocsikéhoz. Az olyan alma-körte dolog.
Én pl. hiába vagyok kurvagyors a Malév tetszőleges járatán, számomra teszem azt egy off-road terepezés sokkal kisebb tempóval kellő sebességélményt tud biztosítani, nem éget ki a repülőn elért sebesség ilyen tekintetben. Ha neked attól hogy motoron elérted a 4 másodperces gyorsulást kiég a 6 másodperces autós gyorsulásélmény, akkor sajnállak, mert nehéz lehet pozitív élményeket szerezned az életben.
gonosztojás (törölt) 2009.11.19. 10:52:55
Ültem én 3.8mp-es Porsche-ban is-igaz anyósülésen, na az döbbenet volt.
De minek országútra?
sreetfighter 2009.11.19. 10:54:45
Nem éppen. Németországi cég tulajának a kocsija volt.
Ne értsd félre, nem azt akarom mondani, hogy a BMW egy rakás, csak nem olyan jó mint hiszik egyesek!
A gyorsulást pedig csak akkor hinném, ha látnám. 236LE/1700Kg nem nagy szám.
Az enyém: 192Le/1230Kg és "csak" 7mp a száz!
Ferocious 2009.11.19. 10:56:16
Ejoy 2009.11.19. 10:56:29
Pista bá 2009.11.19. 11:09:54
milyen, milyen - hát te nem nézel mesecsatornákat, más fantáziája kell, a sajátodra nem is tudsz támaszkodni?
Normális vagyok? 2009.11.19. 11:11:17
orczy tér 1. 2009.11.19. 11:15:23
Egu 2009.11.19. 11:22:34
Értelmes kommentet már senki nem bír írni.
Egyébként meg státusszimbólumon kívül mi értelme van a 150+ LE autóknak versenypályán kívül? Városban 50-60-nál többet nem tudsz menni, 130-140-et több ezer kilóméteren át is kényelmesen lehet menni egy 100 lovas autóval is.
Ha meg pöcshosszabbítás, akkor meg ugye mindenkinek a saját autója a legnagyobb májer. De ezen miért itt kell vitatkozni? Erre vannak márkaoldalak/klubbok/stb.
Egyébként meg egy Suzuki is tudhat 6mp belül 100-ra gyorsulni...Akár egy GS500 is.Pedig az aztán nem 20 milla ám.:)))
Pista bá 2009.11.19. 11:29:05
Ha már,
Az autóm 170 lovas, és mivel majdnem 2 tonna, néha el tudnék képzelni kicsit többet. Az enyém épphogy 10 alatt gyorsul, nem úgy, mint Harczos Raj gépe.
A péniszem hosszúságára még nem volt panasz, nem gondoltam a hosszabbítására.
Üdv.
Lipi1945 2009.11.19. 11:34:05
Ja, lásd a képen.
Egyébként meg:
1. Az én pöcsöm hosszabb!
2. Az én apukám erősebb!
3. És szerény is vagyok!
Berbécs 2009.11.19. 11:54:45
Basszus, és a sünre nem gondolsz? az milyen lenne, ha a te vemhes feleséged szorulna más seggébe?
Ejoy 2009.11.19. 11:55:16
Ha már dolgozok (és nem lopom a pénzt) akkor igyekszem kielégíteni a vágyaimat. Nem csak azért melózok, hogy legy mit enni, hanem azért is, hogy legyen pl. egy olyan kocsim ami nem csak arra jó, hogy elvigyen A-ból B-be.
Nekem egy 3,5literes 1700kg-os autóm van 240le-vel. Amikor oda lépek neki, az érzések állandóan mosolyt csalnak az arcomra, miközben fejedelmi kényelemben autózok én és a családom is.
Teljesen szükségtelen egy ilyen autó valójában, de mivel ilyenre vágytam, megvettem és élvezem, mert ezen van mit.
Minek veszel szép lakást, minek veszel plazma tévét, minek veszel egy jó cipőt, minek veszel egy szép ruhát? Sorolhatnám még. Te talán aszkéta vagy? Én nem...
Take-it-Easy 2009.11.19. 12:24:12
cso zsi 2009.11.19. 12:25:41
forum.hwsw.hu/uploads/post-17-1258552566.jpg
Chuck No Risk 2009.11.19. 13:46:09
Ehhez annyit fűzök hozzá (bocs ha már valaki írta) hogy a szarvas/őz balesetek nem úgy szoktak történni hogy a jószág kiáll eléd 150 méterrel az útra, és pofájában kaját majszolgatva várja az úttesten hogy elcsapd. Egyszerűen úgy átugrik előtted hogy alig veszed észre (kivéve ha benéz a szélvédőn). A múltkor kb. 60-al mentem amikor egyszer csak átsuhant valami hatalmas :) Reagálni sem volt időm. A hátsó lábával így is elkapta a rendszámot.
Kicsi79 2009.11.19. 20:03:36
Erre csak azt tudom mondani, KEVÉS!
Elém az útmenti árokból ugrott az őz kb 3 méterre, és előtte egyáltalán nem látszott, hogy ott van, a magas gaztól. Esélyem sem lett volna megállni, pedig csak kb 70-nel mentem a 90-es megengedettnél. És már levezettem több mint 2 millió kilométert. Ez nem ettől függ.
Ja, és az autóm sem egy ólcsó öreg vasdarab volt akkoriban.
randomuser1 2009.11.19. 20:16:51
Spikk 2009.11.22. 03:00:15
randomuser1 2009.11.22. 11:43:21
Spikk 2009.11.22. 13:06:13
"(de nem lógott át!)" és még "jobbra húzta a kormányt" a kedves kolléga.
Ha ezeket elhisszük, akkor feltehető, hogy a másik lógott át, de nem csak a tükre.