És tényleg, egy biztosítónak nincs fontosabb, mint az ügyfél. Olyannyira, hogy KGFB váltási szezonban el sem engedik azt másik céghez. RosehillResident jól megszívta, addig kavartak vele, míg kicsúszott a határidőből. Közületek járt még így valaki más is?
Nagyon király a blog stb... Egy kis szösszenetet osztanék meg Veled a nagy magyar valóságból. A családban van 3 nagy értékű autó 2 biztosítónál és elég húzós a kötelezőjük ezért úgy döntöttünk, hogy interneten átkötjük.
Meg is történt gyorsan kényelmesen, majd pár nap múlva jön 2 mail a CLB-től, hogy a biztosítások díj nemfizetés miatt megszűntek, így nem áll módjukban a kötelezőket átkötni. Biztosítókat felhívjuk közvetlenül, gyanútlanul érdeklődve, hogy van-e jogviszonyunk.
Válasz: Persze, persze és mondja az operátor, hogy mikor lettek befizetve. Aztán kérdezzük, hogy akkor mégis mi a faszért nem lehet elhozni tőlük a biztosítást. Válasz zavart csend, nem ők az illetékesek, ők csak operátorok stb., fáradjunk be személyesen, stb.
Írattunk nekik ügyvéddel levelet, jött a válasz, hogy minden ok a biztosításunkkal. Persze már csak akkor érkezett meg amikor már nem lehetett biztosítót váltani. Érdekes, nem? És különböző biztosítóknál (allianz, köbe) igazán korrekt módja az ügyfél megtartásnak... Kíváncsi vagyok hogy ez egyedi eset, vagy mással is szórakoznak így...
2009.12.12. 17:41:52
misitcom 2009.12.12. 17:47:08
Lacaca 2009.12.12. 17:47:50
Annyi ész nem volt, hogy mégis be kellett volna menni személyesen? Okos ember levelezni kezd, ha záros a határidő.
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.12.12. 17:57:45
szaGértő 2009.12.12. 17:58:40
jónévez 2009.12.12. 18:02:00
Persze, most "rendben" van a biztosítás, mert MOST már ki van fizetve minden, de akkor kellett volna rendben lennie, amikor váltani akartál.
Nekem is van "közeli hozzátartozóm", aki "mindig befizet mindent", csak a kedvezményektől esünk el folyamatosan, mert a "mindig befizetés" mindig késedelemmel történik.
misitcom 2009.12.12. 18:03:23
Bocsi, de front van,kicsit fáj a fejem.
ganyager 2009.12.12. 18:12:44
Marty Mcfly 2009.12.12. 18:16:25
FELMONDÁSÁT NE HAGYJA AZ UTOLSÓ NAPOKRA! A megadott határidőig a biztosítónak át kell vennie a felmondást. A KGFB megszüntetését intézheti személyesen, ajánlott levélben, valamint faxon és email-ben is. A fax és email felmondás esetén minden esetben egyeztessen előtte az adott biztosító társasággal!
A biztosítás felmondás csak akkor lesz érvényes, ha a kötelező biztosítás szerződése 2009.12.31.-ig díjjal rendezve van!
2009. DECEMBER
December 1. után felmondani már nem tudja biztosítás-át. Sajnos a záró határidő után ere már nincs lehetősége.
Amennyiben a felmondás megtörtét, de még nem kötötte meg az új kötelező biztosítás-t, akkor 2009.12.31.-éig lehetősége van még ezt megtenni."
forrás:
www.proviti.hu/default_proviti_hu.aspx?m=kgfb_felmondas_menetrend
misitcom 2009.12.12. 18:28:29
jónévez 2009.12.12. 18:35:40
"A biztosítás felmondás csak akkor lesz érvényes, ha a kötelező biztosítás szerződése 2009.12.31.-ig díjjal rendezve van!"
Ez PONT AZT jelenti, hogy ha December 1. napján még elmaradásod van az előző biztosítód felé, akkor már utólag hiába rendezed az elmaradást, KGFB-t csak ővele köthetsz újra. És ekkor már (december 1. után) lekésted a váltást.
Marty Mcfly 2009.12.12. 18:38:15
igen, azt jelenti.
jónévez 2009.12.12. 18:47:47
killermoney 2009.12.12. 18:57:25
Marty Mcfly 2009.12.12. 19:11:24
helyesen cselekedtél :-)
apoa 2009.12.12. 19:43:21
RaveAcE 2009.12.12. 19:45:06
Azt üzenték, hogy még nem érkezett be a befizetés. Biztos nem hazudnak, csak tévednek.
Szánalmas. Olyan magyar.
jónévez 2009.12.12. 19:46:39
És okos is vagyok, szerinte. Szerintem is.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.12. 19:53:22
jónévez 2009.12.12. 20:55:41
Marty Mcfly 2009.12.12. 21:11:57
háá milyen arcokat ismersz te vazze? :-)
én speciel több olyat ismerek, aki rajtuk kívülálló okok miatt átbaszás, nemtörődömség, leszarás, figyelmetlenség, stb áldozataivá váltak a bürokrácia útvesztőjében!
Brigi \"B. A.\" főnöke 2009.12.12. 21:41:56
3 nagy értékű autó? Dögölj meg!
3 nagy értékű autó? Vidd külföldre! Adócsaló!
3 nagy értékű autó? Ha nem telik biztosításra, add el őket!
3 nagy értékű autó? Biztos csak gyorshajtásra kell! Gyilkos!
3 nagy értékű autó? A posztoló a hülye!
3 nagy értékű autó? Kamu, photoshop, biztos Suzukid van csak!
Aztán:
Ügyvédhez rohangálsz, de a csekket nem tudod időben befizetni? Ezért tart itt az ország!
Nymus 2009.12.12. 21:53:56
Marty Mcfly 2009.12.12. 21:54:48
te vagy az a troll? (csak mer idáig te vagy az első, aki ilyeneket ír...) :-)
potha 2009.12.12. 22:02:14
:D:D:D:D
C. Guss (törölt) 2009.12.12. 22:02:33
GPS fun 2009.12.12. 22:04:11
heliox 2009.12.12. 22:15:02
Azt gondolom, hogy ez annyira perelhető, hogy valószínűleg az első ilyen ügyvédi levélre peren kívül ki fogják fizetni, plusz kb. max 10eFt ügyvédi díjat.
Ha nem, akkor esetleg ha ezzel ügyvéd is egyetért ismeretlen tettes ellen csalás gyanúja szintén.
Kötni bármikor köthetsz, és mivel ők hibásan nem engedték felmondani, rendes helyett esetleg rendkívüli felmondás? Kérdezz ügyvédet.
Sf68ns 2009.12.12. 22:24:48
@GPS fun: az Allianz tavaly sem küldte ki, hogy mennyi lesz jövőre, mert ez sem kötelező.
Hála az égnek már nem dolgozom ott!:D
Körömcsiga 2009.12.12. 22:46:03
lifelike 2009.12.12. 22:50:23
engem is szivattak meg igy, a faxot nem kaptak meg, az emailt nem fogadtak el, a postai levelet ismeretlen cimzettel kaptam vissza :) december 7.-en
ennyi
maradtam 1 evig a draga biztositonal
iden ugyesebb voltam, sikerult lemondani, vissza is igazoltak :) januartol fele ennyit fizetek
kiscipo 2009.12.12. 23:26:00
1. Az internetes alkusz és az ügyfél áll a kapcsolat egyik oldalán, a biztosító a másikon. Ha az internetes alkusz beküldi időben a felmondást a biztosítóhoz, akkor az hatályos, olyan, mintha az ügyfél mondta volna fel a szerződést, ha nem küldi be időben, akkor az ügyfél nem mondta fel hatályosan a szerződését. A szabályokat jogszabály határozza meg, attól eltérni nem lehet.
2. Ha a szerződés díjnemfizetés miatt megszűnik év közben, akkor megszűnt még azelőtt, hogy év végén felmondás miatt megszűnhetne. Ilyenkor új szerződést kell kötni ugyanannál a biztosítónál, az új szerződést év végére szintén fel lehet mondani a rendelkezésre álló határidőig, persze csak akkor, ha már van új szerződés. Előállhat az a helyzet, hogy a régi szerződés már megszűnt díjnemfizetés miatt, de az új szerződés megkötésekor már bezárult a felmondásra rendelkezésre álló időszak, akkor ez szívás.
3. Ha nem, vagy késve fizeti be valaki a díjat, a szerződés a jogszabály előírása alapján fog megszűnni díjnemfizetés miatt, és nem a biztosító döntése alapján, akár 1 nap késedelem miatt is. A szerződés ugyanakkor vagy megszűnt díjnemfizetés miatt, vagy nem, de ezen minőségét nem nagyon szokta váltogatni. Ha a biztosítónál lett volna véletlenül valami adminisztrációs hiba, ami nélkül a szerződés nem szűnt volna meg díjnemfizetés miatt, akkor a szerződés jogilag tényleg nem is szűnt meg, a hiba kijavítását követően újra érvényes, és a biztosítóhoz beküldött felmondás is hatályos, nincs probléma.
4. Ha a biztosító ügyintézője a gyanútlan érdeklődésre elsőre azt erősítette meg, hogy rendben van a szerződés, akkor nagyon furcsának találom az internetes alkusz ezzel ellentétes hivatkozását. Inkább azt gondolom, hogy az alkusz rontott el valamit. Azt biztosan mondom, hogy nem az ügyfélmegtartás tudatos módjára kell gondolni. Ha mégis valami biztosítói adminisztrációs hiba lett volna, azt az alkusz meg tudja beszélni a biztosítóval.
Borisz2003 2009.12.12. 23:39:46
Viszont szintén díjnemfizetés miatt (már nem hozzám érkezett a csekk, de a körülmények lényegtelenek, üzembentartó váltás miatt fel akartam bontani a szerződést) viszont a Generali Prvidenciás hölgy korrektül föl ajánlotta, hogy megoldható az is, hogy visszakötjük (MABISZ díjjal fejelve) és azonnal fel is lehet bontani. Mindez nov. 27-én. Nem voltak más ügy miatt a szívem csücskei, de ez a hölgy megmentette a becsületüket. :)
Szóval csak ügyintéző kérdése...
A másik esetben az AEGON irodában nov. 27-én délben már alig akarták elvenni a felmondó nyilatkozatot, mondván postázzam. De hová, mikor ők is egy kirendelt iroda???
J.W. Booth 2009.12.12. 23:51:05
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.13. 00:39:16
A konkrét esetben kiváncsi vagyok, visszajön-e RosehillResident tisztázni a kérdést (és az esetleges fejleményeket...)
zerushunter 2009.12.13. 00:46:16
ormotlan 2009.12.13. 01:02:04
Akadályoztak a váltásban. Még ha rendszerhiba is az oka, garantáltan jókora bírságot fognak kapni, hogy többet/mással ne forduljon elő. De csak ha Te jelented.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.12.13. 01:17:23
Mondjuk nem rázott meg az eset, kiderült, hogy más biztosítónál is kötnek kötelezôt, úgyhogy megkötöttem máshol.
Bambano 2009.12.13. 01:49:32
Ezt írja meg nekik az ügyvéded, zaftosan.
Bambano 2009.12.13. 01:51:57
A80 2009.12.13. 02:17:21
1. Alkuszt kiiktatni az egészből, ő egy újabb hibázási lehetőség.
2. Ha már levelezni szeretsz a biztosítóval, akkor egy ajánlott levélben felmondhattad volna a régi biztosításodat. Erre kettő válasz lehetséges: a, tudomásul veszik, b, nincs mit felmondani, díjnemfizetés miatt már megszűnt.
3. Decemberben kényelmes szerződéskötés a kiszemelt új biztosítóval, közvetlenül az ő saját oldalán esetleg ha erre nincs lehetőség akkor személyesen. Ezt akkor is meg lehet lépni, ha a 2. pont kimenetele bizonytalan, max. érvénytelen lesz az egész és maradsz ahol voltál.
AvgDvl 2009.12.13. 02:50:01
Meg is érdemled, nyomorult.
Labancz 2009.12.13. 04:53:35
1. Összeesküdtek ellened a biztosítók,
2. Az izraeliek kinézték a neved a telefonkönyvből és most így kezdték el tönkretenni a családodat,
3. Több biztosítás díját sem fizetted be határidőre, amivel szerződést szegtél.
Talán jobb lett volna meg sem írni a posztot...
Ilyen piti ügyekben pedig nem ügyvédhez robogunk, hanem elmegyünk ügyintézni. Gyorsabb, olcsóbb.
Ha pedig minden biztosításod be volt fizetve, akkor a biztosítónak meg kell szüntetni a szerződést ha a szabályos felmondásod határidő előtt megérkezett hozzájuk. Rajtad kívülálló okra nem hivatkozhatnak.
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.12.13. 07:18:21
Friend of Wine 2009.12.13. 07:53:29
hawkeye 2009.12.13. 08:16:09
A BV objektumok (börtönök) mellett.
Nekem egy kár miatt az volt az érzésem, hogy a KÖBE emberei nappalra kiengedett sittesek.
Ha legközelebb KÖBE kötelezős okoz nekem kárt, a biztosítót kihagyva azonnal a károkozótól fogom követelni a kártérítést.
Teljesen felesleges kör a KÖBE biztosítón keresztül.
Ugyanoda lyukadunk ki.
Majd a KÖBE-s ócsóbiztosítós szarevő károkozó focizza le a saját gengsztereivel....
Tronik 2009.12.13. 08:18:38
Szűcslaci 2009.12.13. 08:41:19
Calden 2009.12.13. 08:59:28
Vagy tényleg ostoba a posztíró, de akkor honnan a nagyértékű autópark? Azért annyira mégsem lehet hülye. Amúgy megérdemled, legalább a biztosítási díjban "kompenzálódik" a be nem fizetett adód.
Tronik 2009.12.13. 09:08:17
@Calden: Bodzaszedísbűl is lehet keresni, ha nem vagy okos.
anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2009.12.13. 09:10:11
ha váltani akarok, nincs az a biztosító, amelyik visszatart... főleg nem ilyen pitiáner trükkel.
Miklas 2009.12.13. 09:29:07
Most, hogy mindenki lehülyezte szerencsetlen posztolot (amiben lehet akar igazsag is), azert azt illik hozzatenni, hogy a biztositok sem szentek es gyakran elöfordul olvashatatlan fax, allitolagos szerverproblemak, allitolagos virus miatt eltünt e-mail...stb, idöhuzas magasfokon. Ellenben, ha a biztositonak kell fizetnie azt nem teszik sem idöben, sem pontosan. Panasz eseten meg szettarjak ket kicsi kezüket, mert ugyis egy evig tölük függesz.
zbzbzb 2009.12.13. 10:07:41
először hívtak (még szeptemberben) hogy ugye nem megyek el máshoz? mondtam, hogy dehogynem. most megnézem, generali nem kicsit jobb díjat adott. váltottam.
hozzá kell tennem, hogy amióta csak kocsim van, soha, egyetlen nappal sem késtem a kötelezővel, és túl vagyok már 2 biztosítóváltáson.
na erre, a netrisk felmondta 12.31-i határidővel a biztosításomat, amit az allianz vissza is igazolt, levélben is (mert a díjam is be volt fizetve, igen).
viszont a köcsög, kurva, geci, szemét, fasszopó, cigány, stb. allianz felvitt a bm adatbázisba úgy, hogy nov. 27-tel ŐK mondták fel a szerződésemet, és NINCS kötelező biztosításom!
voltam az okmányirodában, ott derült ki. az ügyintéző felvitte a helyes biztosítási adatokat újra, de mondta, hogy NE legyenek illúzióim, mert a biztosítók rendszere naponta felülírja az OKMÁNYIRODA által bevitt közhiteles adatokat, így holnaptól megint azt fogja látni a rendőr a rendszerben, hogy NINCS kötelező biztosításom!
nagyon gondolkodom azon, hogy átrendszámozom a kocsimat szlovákra.
elég volt már ebből a kurva országból!
köszönöm, hogy kiírhattam ezt magamból :)
zbzbzb 2009.12.13. 10:08:52
cigányok.
én meg nyissak nálunk számlát, és kapok 1000 ft kedvezményt az éves díjból? hát kösz, de kösz nem!
nemnagyember 2009.12.13. 10:14:48
modav 2009.12.14. 08:32:54
Nem jött meg az a fránya csekk? Sz*rsz rá 60 napig (Kormányrendelet szabályozta utókockázati idő, az utolsó díjrendezettségtől számítva.). és meglepődsz ha törlik a biztosítást. Telefon, e-mail, fiók: jelezzd ha úgy érzed gyanúsan hosszú ideje nem kért a biztosítód pénzt tőled.
Ez a tirpák zsírparaszt hozzáállás: "Nem olvasok el semmit, minden úgy is úgy vagyon ahogy aztat én elgondolom! Mi az, hogy ződ a fű, én aztat kéknek akarom!"
Anno írtam itt vala, hogy biztosítónál dolgozom. Kérlek fogadjatok meg egy-két tanácsot:
- Alkuszon keresztül NE!
- Üzletkötőn keresztül PLÁNE NE!
- Bármit adtok le fiókban, azt inkább küldjétek el faxon, vagy e-mailen...
- Olvassátok el azt a qrva szerződési feltételeket, vagy ha erre lusták vagytok, akkor kérdezzetek rá: a felmondás szabályai.
metal · http://electric.blog.hu 2009.12.14. 08:52:32
Amúgy fura, hogy pont nálad, pont mindkét autódnál úgy érezték, hogy elmaradásod van! Talán tényleg volt?
sas70 2009.12.14. 13:17:28
Van egy nagy tévedés a díjfizetéssel, és a KGFB szerződésekkel kapcsolatban. A biztosító nem csekk küldésre szerződik, hanem a károkozó helyetti, kárkifizetésre. Tehát nem mentő körülmény, ha valaki azért nem fizet határidőben, mert nem kapott csekket. Ez sajnos akkor is így van, ha tényleg nem kapott, vagy rossz címre küldték.
RosehillResident 2009.12.14. 18:46:30
Két különböző biztosítótársaság egymástól függetlenül csinálta ezt.Apám utálja a biztosítókat ezért szólt rögtön az ügyvédjének.
Nem nem vagyunk gengszterek,mindenki az egészségügyben dolgozik,apám külföldön sebész.
metal · http://electric.blog.hu 2009.12.14. 18:51:42
vape 2009.12.15. 13:49:58
Mikor jártam bent novemberben felmondani a kötelezőmet az egyik Allianz fiókban, az ügyintéző kérdezte, hogy kalkuláltam-e már jövő évi allianzos kgfb díjat. Mondtam, hogy neten igen, viszont értesítő tőlük még nem jött levél ebben a témában.
Válasza erre: igen, mert nem küldünk levelet a jövő évi díjakról. Szóval ezért nem kaptatok ti sem ilyet.