Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem vette észre a kivilágított villamost, nekiment

2009.12.31. 10:36 :: SilentSound

Valakinek kipattant nemrég egy jó ötlet a fejéből a BKV-nál, telepakoltak egy villamost fényfüzérekkel, ami a 2-es vonalán, a pesti rakparton közlekedik sötétedés után. Amíg az ember nem megy hozzá közel, még jól is néz ki, na de nem is ez a lényeg. VakondM is ezzel az ezernyi kis izzótól ragyogó sárga csodával utazott, amikor egy idióta szabálytalanul eléjük kanyarodott. Egy villamost normál esetben is nehéz nem észrevenni - bár néhány hete az orrom előtt borított fel egy autót az 50-es -, de ahhoz igazán nagy tehetség kell, hogy valaki ezt ne vegye észre. Azt hiszem, kioszthatjuk neki az év lúzere díjat így Szilveszter napján.

Esetünk akár meseként is indulhatna az „egyszer volt, hol nem volt…” kezdetű mondattal, hiszen minden adott lenne ehhez. Történt ugyanis, hogy a karácsonyi ebéd elköltése után úgy gondoltuk egy barátommal, hogy megnézzük milyen a hangulat a városban, milyen vendéglátó egységek vannak nyitva az ünnep dacára és ezek közül hol finom a forralt bor. :)

Miután a külvárosban alig van nyitva akármi, ráadásul ezek az arany m betűs helyek ahol semmilyen bort nem mérnek, így a belvárosba indultunk. Ha már úgyis jár ilyen, akkor gondoltuk kipróbáljuk a karácsonyi villamosát a BKV-nak és megcéloztuk az egyik megállóhelyét.

A képen is jól látható, hogy a villamos beleolvad a környezetébe így valószínűleg tényleg nehéz észrevenni!

Rövid várakozás után meg is érkezett a villamos, mi felszálltunk rá, hogy végre felfedezhessük a várost. Ekkor még nem gondolta senki, hogy utunkat sikerül érdekessé tennie egy autósnak – bár ez a mindennapokban korántsem ritka eset, hogy egynémely közlekedő partner bebizonyítja, hogy jogosítványát akár a Szerencsejáték Zrt.-től kapta nyereményként. Mivel ez a blog nem erről szól, így rögtön az utazás lényegére térnék rá.

A Március 15-e tér fele közeledvén a villamos erősen fékezni kezdett, majd csengetést lehetett hallani, aztán már csak a csattanást. Mindenki az ablakokra tapadt, amiken keresztül egy nem egészen a sínre való tárgyat vehetett észre. A villamos előtt keresztben egy sötétszínű Honda terepjáró foglalt helyet, kissé fennakadva az ördögszekérre.

A sikertelen kísérlet eredménye

Gyorsan tisztázta a két vezető a helyzetet, a Hondát lerángatták a sárgáról és félreálltak vele. Utóbbit olyan jól sikerült kivitelezni, hogy még egy parkoló autónak is nekitolatott az autót vezető férfi. A villamos folytatta útját a végállomás felé, ahol a papírmunka elintézése várta a feleket.

Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot. Aztán rájött, hogy talán tényleg jobb lenne egy ilyen helyzet után csendben maradni, nem kellemes ha az embert egy fél villamos lincselné meg.

Ennyit a meséről, most a tények:

A baleset a képen látható helyen történt

A Honda a Pesti alsórakpartról szeretett volna a Belgrád rakpart felé közlekedni egy „tilos behajtani” és egy „jobbra kanyarodni tilos” tábla ellenére, így sikerült a vele párhuzamosan a Jászai Mari tér felé közlekedő karácsonyi kettes villamos elé kerülni ami kicsit megforgatta.

A kereszteződés

Mindennapi tapasztalatok és az úriember villamoson tanúsított viselkedése alapján merem azt mondani, hogy a baleset nem egy egyszerű kis figyelmetlenség miatt következett be, hanem az általános hozzáállás miatt miszerint egy bizonyos értékhatár fölötti autókra és vezetőjükre nem vonatkozik a KRESZ.

A villamoson utazóknak és a környéken tartózkodóknak sikerült egy kis meglepetést okozni, egy lakatos és fényező műhelynek egy kis munkát a válság idejére és egy vétlen vezetőnek jó sok papírmunkát adni a karácsony utolsó napjára! Mesénk hősének pedig akár meg lehet az egyik újévi fogadalma, amiért legalább két hétig sikerül majd kevésbé szabálytalanul közlekednie….

És majdnem végül, de semmiképpen sem utolsó sorban ne feledjétek, már csak ma éjfélig van időtök, hogy saját történetetek beküldésével autózz! blog pólót nyerjetek, használjátok ki a lehetőséget!

Boldog, minden téren sikeres új évet kívánok mindenkinek!

277 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset béna tömegközlekedés kresz villamos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tron65 2009.12.31. 10:47:22

Ezúton is gratulálok a gépkocsi vezetőjének!
Kívánom Neki, hogy legközelebb egy úthengerrel próbálja ugyanezt, megspórol egy szállítást (egyenest lehet a MÉH-be vinni)

.lll. 2009.12.31. 10:49:54

jó történet,szerencséje volt a majomnak,hogy nem a gyorsvonat kapta el

cork77 2009.12.31. 10:53:03

Vazzzee,ez tényleg az év lúzere.Nem elég hogy nagy,sárga,de még világít is mint a karácsonyfa. Ezt nem látni.Blogpólót a Hondásnak is!Módosított felirattal:"Autózz!és éld túl önmagad."

PitBuli 2009.12.31. 11:11:50

Mindenkinek kellemes és boldog új, különösképpen a kivilágított villamosnak!

Rocko- 2009.12.31. 11:23:35

ehehe ez bazz kész. ettől a jogisítványt kell elvenni. majdnem megközelíti azt a szitut, amikor szirénázó tűzoltó elé kanyarodtak ki kocsival, amira azt mondta a delikvens: nem láttam.
www.youtube.com/watch?v=8wYzZuFuU7w

sreetfighter 2009.12.31. 11:24:11

Ilyen komoly szabálytalanságot ilyen pancser módon kivitelezni, elképesztő.
Egy döcögő "karácsonyfát" sötétben nem észrevenni. Tiszta röhely.
Őszinte leszek biztos voltam benne, hogy nő volt, amíg nem derültek ki a körülmények.
Egy nő talán nem ilyen gátlástalan a szabályok betartásával kapcsolatban, vagy tévedek?
Ez a lúzer jövöre talán szabályosabb lesz, vagy legalább körültekintőbb, és abból mindenki csak profitálhat.
BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!!!

2009.12.31. 11:55:24

"Ez a ciki, nem a faláb"

RaveAcE 2009.12.31. 11:58:52

Miért nincs kint a rendszám?

schdl (törölt) 2009.12.31. 12:11:32

És mennyi ilyen "úrvezető" van szabadlábon...

schdl (törölt) 2009.12.31. 12:22:55

BUÉK - mindenki tankjába egy kis ingyen üzemanyag! :)

PathosVerdesIII · http://www.rongo.hu 2009.12.31. 12:30:28

a kék nyíl irányába a bátyám is behajtott egyszer szembe az egyirányúba, de szerencsére éjfélkor, nem jött senki, megúsztuk.

Picsasereghajtó 2009.12.31. 12:33:53

Szerintem a Honda vezetője a BKV kommunikációs osztályán dolgozik, ahol kitalálták hogy így csinálnak egy kis gerillakampányt az ünnepi villamosnak. Az autó szándékosan megvárta a karácsonyi tuját és direkt kanyarodott elé - a célt el is érte, index-címlapra került, így olyanok is hallhatnak az ünnepi villamosról akik eddig esetleg nem. Biztos hogy így történt, szándékosan, mert ekkora fasz csak úgy véletlenül nem lehet valaki.

Picsasereghajtó 2009.12.31. 12:37:53

@Sün! balázs: Ja, és így kresz-szabályt sem sértett, mert a "jobbra kanyarodni tilos - kivéve BKV" táblánál ő a kivételnek számít :))

tundrazuzmo (törölt) 2009.12.31. 12:38:33

Nyáron a lemenő nap lett volna a hibás, ami elvakítja a sofőrt. Most biztosan a "jelen karácsony szelleme" volt az, amely hasi és látószervi bántalmakat okozott. A fickó görcsökben fetrengve ült a volánnnál, és a sok bejgli a hasából alien-szerűen kitüremkedve átvette az uralmat. Amikor már nem volt mit tenni, akkor a fickó az "öljetek meg!" felkiáltás helyett a villamossínre kormányozta autóját, de túlélte. Amikor kiszállt, akkor megkönnyebbült, mert már nem nyomta a hasát a kormány, és boldogan villamosozott a végállomásig, ahol papír is várta. Azzal pedig szépen kitörölhette... volna ezt a posztot, ha jobban odafigyel...:)

TH 2009.12.31. 12:44:59

Végre egy poszt, ahol még nem tudom elképzelni, hogy valaki kihozza, hogy az autósnak volt igaza és a villamosvezető volt a hibás. De azért remélem, valaki komolyan megpróbálja majd később...:)

Kalányos Márió 2009.12.31. 12:46:15

@TH: Én ki tudnám! ;) (EBEUSS)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.12.31. 12:55:16

Ezt mar nagyon be kellett nezni a sofornek, hogy eltalalja.

TH 2009.12.31. 12:55:43

@sbronzo: má' megint egy új nick? Mi van az Astrával? :)

kispista2 2009.12.31. 12:56:02

@TH: Az autós éppen a nagymamáját vitte prosztatavizsgálatra a kórházba, a gonosz villamosvezető meg padlógázt nyomott és szándékosan nekiment.
Meg miért nem nézett körül a villamosvezető? Ha elsőbbsége van, az nem jelenti azt hogy körülnézés nélkül átmehet a kereszteződésen.

Kósza 2009.12.31. 12:56:14

a hondás nyilván látta a "villamost", de annyira valószerűtlennek tűnt, hogy úgy döntött, márpedig ilyen nincs is

TH 2009.12.31. 12:57:49

@sbronzo: és akkor halljuk, miért volt igaza az autósnak! ;)))

Kalányos Márió 2009.12.31. 12:58:05

@TH: Ezzel nincs semmi, hiszen ez egy Astra! :)

TH 2009.12.31. 12:58:31

@kispista2: ez igaz, ha ződje van, akkor is meg kell állnia, és körül kell néznie!

TH 2009.12.31. 12:59:50

@sbronzo: őőő...biztos. :)

kispista2 2009.12.31. 12:59:59

@TH: Múltkor a gyalogos volt a hibás, mert körülnézés nélkül lépett le miközben neki zöldje volt. Tehát most a villamos a hibás!

TH 2009.12.31. 13:00:27

@kispista2: szerencse, hogy a prosztataproblémás nagymami ráért megvárni, hogy a sofőr elvillamosozzon a végállomásra. :D

TH 2009.12.31. 13:01:11

@kispista2: igen, felfedeztem a párhuzamot, teljesen jogos, igazad van! Ez tényleg ugyanaz a szitu, és valamiért mégsem jönnek ugyanazok az arcok emberkedni, hogy köcsög villamossofőr, ha lenne benne életösztön, körbenézne...

Danessz 2009.12.31. 13:04:09

@tundrazuzmo: Neked is van fantáziád.

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:04:44

@TH: Tutira koszos volt a jobbra kanyarodás tiltó tábla! Különben megtévesztő a kivéve BKV kiegészítő tábla! A busz sávban is ha kigyullad a busz felirat akkor én is meghetek, hiába vagyok Astra... :D

A másik, hogy a villamos karácsonyfának álcázta magát! :D Egyébként tényleg lehet zavaró, mert meg vannak a berögzült képek az emberben, erre jön egy karácsonyfa, ami emlékeink szerint soha nem szokott mozogni.... :)

Ha pedig izomagyúról volt szó, akkor simán végigverte volna a teljes villamoson levő utasmennyiséget, mert ilyen esetben az emberek nem összetartóak! Szépen végig nézik, ahogy egyenként lecsapja a többieket. Mert egészen addig a többiek baja, amíg nem ér el hozzá is a pofonosztó! :DDD

Egyébként bevallom, hogy ezt a helyzetet én sem tudom kimagyarázni, csak neked akartam írni valamit, hogy emlékszel-e még rám! ;D

TH 2009.12.31. 13:06:51

@sbronzo: "A másik, hogy a villamos karácsonyfának álcázta magát! :D Egyébként tényleg lehet zavaró, mert meg vannak a berögzült képek az emberben, erre jön egy karácsonyfa, ami emlékeink szerint soha nem szokott mozogni.... :)"
Valami ilyet reméltem azért, ez tetszik. :D

OFF
Hogyne emlékeznék rád? Egyébként nálam meg nemrég változott az autópark, a Favorit mellé bejött a képbe egy kombi Octavia is. :)
ON

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:10:02

@TH: És bírsz a sok újdonsággal benne? ;P

Tudom-tudom, szoktál Te vezetni komoly autókat is...

igazságos 2009.12.31. 13:11:04

Nagyon jó ez a sztori évvégére.

Hogy lehet valaki ennyire vak köcsög, egyszerre. Hogy nem lehet észrevenni egy ilyen villamost?!

De tényleg érdekelne, hogy az autós mivel védekezett. Most komolyan, nem volt a villamoson két izmos ember, aki adott volna neki egy kis ráadást, mert pofázni merészelt?

A kocsivezető meg biztos legurított pár felest, mielőtt kocsiba ült.

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:11:51

@TH: Ráadásul ismerem a helyszínt, sűrűn járok arra, és még nekem sem jutott eszembe soha, ott bekanyarodjak. Pedig ismersz, hogy vannak ötleteim! :D

Káposztakukac 2009.12.31. 13:13:40

ezt az idióta, hülye cikket. mert akinek drága autója van(drága, honda crv, hahaha), annak biztos tök mindegy, hogy kilapítja a villamos....

phaidros 2009.12.31. 13:14:35

Szép kerek történet, rendes lezárással, mondhatnám, happy end. :)

phaidros 2009.12.31. 13:16:02

Különben ez a villamos az Andrássy úton igenis beleolvadna a környezetbe.

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:17:01

@igazságos: A villamost nem könnyű észrevenni, mert meglehetősen srégan haladt be, és a villamos szinte teljesen mögötte volt. Itt a behajtással van a gond, mert abszolút egyirányú dologról van szó!!! Onnan csak kifelé jöhetnek az autók! Gondolom a kivéve BKV tábla azért van, mert ha valamilyen pótló buszok közlekednek éppen, akkor azok ott bemehetnek, de akkor meg nem jön villamso, vagy nagyon figyelnek, mert ismerik a történetet...

Egyszerűen csak a tele zöld lámpára figyelt, és nem rendelkezett helyismerettel, így bement jobbra. A táblákat meg nem nézi hozzám hasonlóan, főleg, ha a lámpa ZŐD! :DDD

flea 2009.12.31. 13:17:08

Hülye a posztoló: az ilyen nem "úriember", tessék már megtanulni!

(Amúgy jó poszt, direkt szilveszteri, lengetem kalapom)

monyon le 2009.12.31. 13:17:55

Egy pár dolog mely jellemezte a Bp. autó vezetőket így az ünnepek előtt:

- az index használata sáv váltáskor opcionális. A bajusz kapcsoló csak is extra felszereltség az autóban.

- világítás minimum mű xenon, vagy ködlámpa, vagy semmi.

- Vezetésre nem figyelek, mivel a kihangosító az autóban (főleg a nagy értékű dömperekben) ciki.

- vezetek mint egy zombi, mivel a bevásárló központban kivakította a szemem a sok akciós felirat.

- vidéki bevásárló turisták gyalázása a pesti közlekedésben.

- Hülye GPS! merre is kell most lekanyarodni.

TH 2009.12.31. 13:19:11

@sbronzo: Valahogy elboldogulok azért...és hiába a 150 lóerő, a Trabanthoz hasonlóan "kitűnő útfekvés és kifogástalan gyorsulás, ez nem csábít könnyelműségre. Igyekszem úgy hajtani, hogy váratlan akadályok felbukkanásakor kellő időben tudjak reagálni illetve megállni. Ennek során figyelemmel vagyok az útpálya viszonyaira is (száraz, nedves vagy jeges út)". :)))

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.12.31. 13:19:32

Pár hete néztem végig egy igen mulatságos történetet: a Nemzeti múzeum felé haladt egy tehetséges sofőr az Astoria felől a kiskörúti villamossínen, és a Bródy Sándor utcánál levő lámpánál úgy befékezett (épp hogy sárga lett, simán átmehetett volna), hogy a mögötte közlekedő csuklós Ikarus busz már nem tudott megállni és úgy izomból nekicsattant. Erre az autó vezetője - a közelebbi szemtanúk elmondása alapján hölgy - padlógázzal elviharzott a helyszínről, a busz viszont ott maradt, nem tudni miért... Az ütközés miatt kicsit ferdén úgy fordulva a villamossínen hogy az ellentétes irányba közlekedő villamos se férjen el tőle így pillanatok alatt mindkét irányba megbénult a 47-49 villamos forgalma.

A legviccesebb viszont az, hogy a baleset okozója nem gondolt abba bele, hogy ha hátulról kicsit megbök egy BKV csuklósbusz méretű valami, ott egy-két alkatrész lepottyanhat az autóról: lökhárító, rendszámtábla meg egyebek. Szívás :))

Dáwid 2009.12.31. 13:19:33

Szerintem a mester simán csak nem villamosként azonosította a mozgó karácsonyi kirakatot. Először én is meglepődtem amikor eljött mellettem szemből. Végiggondoltam: jött egy qrva világos valami egy olyan villamosvonalon ahol azt se tom mikor láttam utoljára villamost... ráadásul egy régi villamost... ami még világít is... tehát két dolog lehetett: UFO, vagy ha az nem akkor tuti szellem XD Aztán mégse volt az, de meglepő az tuti.

igazságos 2009.12.31. 13:20:28

@sbronzo: És akkor mi van, ha ZŐD a lámpa.
Nem számít senki és semmi?
Ha kanyarodsz, akkor is zöld a lámpa, de a gyalogosoknak is.

Vezetés közben meg nem csak a lámpákat kellene vizslatni, hanem a táblákat is figyelni.
Ezért száguldoznak egyesek 50 helyett 70-nel, mert táblákat nem képesek észrevenni.

De ez az ilyen lúzerektől mit is lehet várni.

TH 2009.12.31. 13:20:57

@Gery.Greyhound: hát az hülye, főleg, hogy a buszsofőr volt a hibás ugye...

TH 2009.12.31. 13:21:33

@Gery.Greyhound: Hát az hülye, főleg, hogy a buszvezető volt a hibás ugyebár...

indapass90210 2009.12.31. 13:21:43

Hüje a posztoló! Szerintem nyilvánvaló, hogy a villamos szándékosan ment neki a kocsinak, amely műszaki hiba miatt állt a síneken. És ezt azért tette, mert a villamoson utazók irígységükből fakadóan erre bíztatták!

TH 2009.12.31. 13:22:27

@igazságos: "Ezért száguldoznak egyesek 50 helyett 70-nel, mert táblákat nem képesek észrevenni."...ok-okozati összefüggés is tetszik, meg a 70, mint őrült száguldás is vicces. :)

igazságos 2009.12.31. 13:24:10

@TH: Ez csak egy hasonlat volt. Ha jobban tetszik, akkor így írom: 50 helyett 80-90-nel. De 70-nél is megbüntet a rendőr.

TH 2009.12.31. 13:25:21

@igazságos: és azért száguldozik valaki 70-90-el, MERT nem képes észrevenni a táblákat? Vagy hogy?

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2009.12.31. 13:25:52

Ilyet pár éve rendőrrel láttam... Persze az is pont dec 31-én volt.

igazságos 2009.12.31. 13:26:13

@TH: Ne ezen lovagolj, nem ez a lényeg. Hanem az, hogy ha ZŐD a lámpa, ész nélkül megy mindenki.

TH 2009.12.31. 13:27:51

@igazságos: Lovagoljak a zöld lámpákon? OK: Gyia, lámpa!

igazságos 2009.12.31. 13:29:20

@TH: Nekem mindegy. De akkor már Gyila lámpa, tábla. :D

flea 2009.12.31. 13:29:51

@TH: nem kezdted te kicsit túl korán az ivást? ;)

TH 2009.12.31. 13:30:41

@flea: ááá, én józanul is hülye vagyok.
@igazságos: ok, legyen, meggyőztél. :D

kozlekedo 2009.12.31. 13:31:17

Anyámmal élek, műterepjáróval járok, macskám van és ne is legyek kemény???
Vagy.
A villamosvezető a feleségét vitte szülni.

MP 2009.12.31. 13:33:55

A balesettől függetlenül ott nagyon el van rontva a közlekedés. Sajnos egyre több helyen a városban.

TH 2009.12.31. 13:34:46

@MP: és ezért tart itt ez az ország! ;)))

kispista2 2009.12.31. 13:36:25

@MP: Ott éppen mi van elrontva?

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:38:35

@igazságos: "Ezért száguldoznak egyesek 50 helyett 70-nel, mert táblákat nem képesek észrevenni."

Ezen kurva nagyot röhögtem! :DDD

TH 2009.12.31. 13:40:59

@sbronzo: Együtt sírunk, együtt nevetünk. :)))

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:42:17

@igazságos: "Ha jobban tetszik, akkor így írom: 50 helyett 80-90-nel."

Beszarok! Téged ez zavar a legjobban? Mit szólnál hozzám, aki néha 170-ekl nyargal át az Árpád hídon! ;D

Marr 2009.12.31. 13:42:38

Ha nem lenne itt a kép, azt hinném, vicc.

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:43:05

@TH: Ja, közben eljutottam az olvasásban odáig, hogy már Te is szóvá tetted! :DDD

igazságos 2009.12.31. 13:44:16

@sbronzo: @TH: Örülök, hogy örültök. :D

Mivel nem veszik észre a táblát, 50 helyett 70-el száguldoznak. Így most már jó lesz?

TH 2009.12.31. 13:45:14

@igazságos: melyik táblát nem veszik észre? a sebességkorlátozást? de lakott területen belül alap az 50, miért kéne ahhoz tábla?

jog-ász 2009.12.31. 13:46:21

lisszabonban a szük utcán meg egyszer jelez a villamosvezető az előtte állo autonak, ha nem huz el az autos, akkor simán tolja maga előtt vagy a sinről lefelé a villamos a kocsit..

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:46:47

@igazságos: :DDDDDDDDDDDDDDDD
Szerintem aki gyorshajtásos "betegségben" szenved, az soha nem nézi, hogy hol, mennyit mutat a tábla, hanem annyival megy amennyit a forgalom, illetve az útviszonyok engednek.

Maximum azokat a trafikat lesi, amit nem jeleztek előre a neten aznapra! ;)

igazságos 2009.12.31. 13:47:59

@TH: Nem is írtam, hogy lakott területen belül van az a tábla. Ezt csak te állítod. Lehet akár xy helyen is, de nem csak 50, hanem 40, 30, akárhány.

De tábla nélkül is mennek, mint az őrültek lakott területen belül is. Meg akkor is, ha ZŐD a lámpa.

reader613 2009.12.31. 13:48:20

dehát egyértelműen a villamos volt a hibás. Hiszen ha előttem van valaki, akkor a KRESZ szerint ki kell kerülni, nem?!

Bunkó villamosvezető, baszott csinálni egy nyomorult kormánymanővert!

Marr 2009.12.31. 13:48:21

Ez a sofőr egy léggyel egyenlő. Azokat hasonlóan megkavarja a mesterséges fényforrás.

Kalányos Márió 2009.12.31. 13:48:29

@jog-ász: Aztán kiszabnak az autósra akkor a büntetést, ami fedezi a kártérítést a kocsi megcsináltatására? :)

Marr 2009.12.31. 13:50:04

@jog-ász: És megússza a villamos karcolás nélkül? Remélem, itt sem sérültek meg túlzottan a ledek.

TH 2009.12.31. 13:51:14

@igazságos: ezek ilyenek...mint a zállatok...:)))

@sbronzo: esetleg az autós a hibás.

nyelv-ész 2009.12.31. 13:51:55

Szerintem meg a villamos volt a hibás. Miért nem kerülte ki?

igazságos 2009.12.31. 13:52:25

@sbronzo: Én inkább a kocsit venném el. Minek az ilyen kreténeknek a kezébe kocsi? Ezek után mindenki betartaná a KRESZ-t.

yanchi345 2009.12.31. 13:53:07

Na tessék: a villamos szabálytalanul kivilágítva (nem az előírás szerinti számú és színű lámpával) ment a forgalomba. Megtévesztette szegény, a KRESZ-t kiválóan ismerő, felkészült versenyzőnket, aki a sokk hatására (mármint, hogy egy remízből ilyen szabálytalan járművet forgalomba engednek) életében először hibás döntést hozott, és élete kétkezi munkájával összekuporgatott fekete terepjáróját (nem irigylem tőle, nekem is lehetne, csak nem arra szórtam el a pénzt, hanem másra) a közlekedési vállalat dolgozóinak (kinek másnak?) a mulasztásai miatt komoly kár érte, kérem szépen. Hogy fogja ezután a gyereket elvinni reggel a (két utcára lévő) iskolába? Persze, hogy ideges volt szegény...

Rocko- 2009.12.31. 13:53:56

@phaidros: jaja, mindig átmennek keresztbe az emberek az andrássy utas villamos síneken.

yanchi345 2009.12.31. 13:56:11

@jog-ász: Szerintem nálunk is ezt kellene csinálni, amikor a 17-es pályáján bunkókám leparkol. Aztán elsétálhat a Bécsi útig a roncsáért, és még ki is fizetheti, ami kárt a villamosban okozott.

TH 2009.12.31. 13:56:36

@yanchi345: na végre, egy jogos észrevétel...hogy lehet így forgalomba engedni egy villamost?

fakof 2009.12.31. 13:56:45

Valami ilyesmi hangozhatott el odabent az incidens előtti pillanatokban:
- Gizi! Nédmá hogy kiglancolták eztet a proliknak, e! Megnézzük előröl is?

vagy:
- Vájá má Lcaikám, most nem birok beszélni mer le akar szorítani valami kis diszkós geci itt jobbrú..

Bari74 2009.12.31. 13:59:28

Ezt sajnos én is megcsináltam egy 15 évvel ezelőtt (18 körül voltam) és nem vagyok büszke rá...:( Margit körút, 4-6-os villamaos, megfordultam, dupla záróvonal, csak ennyit hallottam, tringggg (villamos csengő, jellegzetes hangja van), és a puffanás... Tanultam belőle, szerencsére nem sérült senki, csak az autó, de az kellett, hogy soha többet ne csináljak ilyet. Csak azért írok, hogy nem a kor számít, bármilyen korban lehet valaki f@sz...

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:02:01

@igazságos: Én meg fejbelőnék minden tilosban parkolót, és nem lenne következő alkalma! ;D

TH 2009.12.31. 14:02:05

@Bari74: na, végre valaki, aki ilyet csinált!
Mindig érdekelt a kérdés: hogy nem tűnt fel hogy jön egy kibaszottul nagy villamos?

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:04:39

@Rocko-: Te annyira buta vagy! Értettél már meg életben egyszer is egy viccet?

autosave 2009.12.31. 14:05:45

@TH: "Mindig érdekelt a kérdés: hogy nem tűnt fel hogy jön egy kibaszottul nagy villamos? "

Ahhoz tükörbe kellett volna nézni :DD

Bari74 2009.12.31. 14:06:04

@TH: Úgy, hogy sokszor minél nagyobb valami, annál nehezebben veszed észre. (fától az erdőt...) Körbenéztem (már amennyire emlékszem az esetre)de nem láttam, pedig ott volt.:)

Phrascarica 2009.12.31. 14:06:31

"Mesénk hősének pedig akár meg lehet az egyik újévi fogadalma, amiért legalább két hétig sikerül majd kevésbé szabálytalanul közlekednie…."
...na persze

VAN MÁÁÁSIK!

TH 2009.12.31. 14:06:39

@autosave: vazzeg, jön melletted-mögötted egy villamos és nem tűnik fel? 50 méter körül van egy dupla Ganz villamos...

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:06:51

@TH: Akik nem tudnak tükörből tolatni (rengetegen vannak), szerinted hogy veszik észre a villamost, ha hátulról jön? Az ilyenek mennek folyamatosan a belsőben az ótópályán, mert fogalmuk sincs mi van mögöttük...

borszakértő 2009.12.31. 14:06:52

És biztos k...a jó söfőrnek tartja magát, azért is vett Hondát.

Marr 2009.12.31. 14:06:55

@TH: A tringgg feltűnt neki... Szirénával kéne járniuk a villamosoknak? Vagy mindenkinek, mint néhány arab városban?

TH 2009.12.31. 14:07:12

@Bari74: érdekes lehetett...:)

MinOr 2009.12.31. 14:11:16

Felmerül természetesen a kézenfekvő kérdés:

Volt-e jegye a telekjárósnak?

Simán megérdemelt volna még egy ellenőrt és egy zsíros csekket az ilyen.

Amúgy érdekes biztosítási ügy lesz ez. Mivel ez a villamos kb. egy unikum (g.k: jelen formájában ez van egyedül a világon belőle) fura javítási számlákat lehet kihozni :)

Marr 2009.12.31. 14:14:11

@MinOr: Ezegyszer nem zavarna, ha túlszámlázna a BKV... Gonosz vagyok?

sreetfighter 2009.12.31. 14:17:10

@sbronzo:
"Mit szólnál hozzám, aki néha 170-ekl nyargal át az Árpád hídon!"
Ez egyszerüen felháborító, hogy ezzel még dicsekszel is. Örökre el kéne venni a jogosítványodat, és min. 1 évre börtönbe zárni, te életveszélyes ámokfutó. A kocsidat elkobozni, elárverezni és az árát traffipaxra költeni.
Gondolkodtál azon, hogy tudnál megállni, ha véletlenül egy öreg néni lép eléd, netán egy biciklis akar elötted sávot váltani, ne adj isten egy kisgyerek fut eléd a játszótérről?????

autosave 2009.12.31. 14:18:22

@TH: Szerintem előfordulhat, hogy tükörbe nézés nélkül nem látja a hátulról jövő gyors villamost. Persze, feltűnik akkor is, ha nem néz az ember bele legtöbb esetben, de nem mindig. Főleg nem egy olyannak szerintem, aki képes a Nagykörúton hirtelen felindulásból (gondolom) megfordulni.

Bari74 2009.12.31. 14:18:24

Amúgy a következő zajlik le ilyenkor: eldönt(önd), hogy márpedig te most itt befordulsz (megfordulsz), szemből jó, oké... a következő, hogy van-e rendőr!? Ha nincs, akkor már fordulsz is, nincs előtte index, nincs rákészülés és többnyire ez a baj. A villamos a legutolsó, amire gondolsz, és mivel ő elég nehezen rántja el a kormányt, így beléd jön, mind a 80 tonnájával...

flea 2009.12.31. 14:21:01

@Bari74: én ha szabálytalankodni akarok, akkor először tízszer meggondolom, hogy ezt most tényleg kell-e, aztán tízszer olyan alaposan körülnézek, mint egyébként, és eközben csak mintegy mellesleg próbálok arra figyelni, hogy rendőr van-e. De biztos bennem van a hiba, mert még sose kapott oldalba nyolcvan tonna :D

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:21:02

@autosave: Bizony! Kihangsúlyoznám, hogy a távolról érkező villamost! Soakn nem látnak messzire, csak megszokták, ha ott egy autó közeledik, amit szinte nem is látnak, az majd bőven lelassít annyi út alatt. Ellenben a villamos! ;)

flea 2009.12.31. 14:21:54

@sreetfighter: "és az árát traffipaxra költeni" ááááá, király! :D

Rocko- 2009.12.31. 14:23:31

@sbronzo: értem én csak nem szeretem.
gondolom te csak a viccről hallottál, iróniáról nem.

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:23:46

De nézzétek már meg a poszthoz mellékelt térképet! Tükörből nem látható a villamso, mert nem olyan szögben van! Erősen, 90 foknál jobban hátra kellett volna csavarnia a fejét, hogy láthassa a villamost.

sreetfighter 2009.12.31. 14:24:49

@sbronzo:
Lehetne a Margit híd is, csak azt most felújítják.

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:25:49

@flea: Szerintem ez tök helyes elgondolás! Soha semmi bajod nem lesz, kivéve amikor egy vaksi szabálybetartó majd neked megy hátulról... :D

flea 2009.12.31. 14:27:02

@sbronzo: "soha semmi bajod nem lesz"
bár igazad lenne... de erről majd egy posztban, talán, egyszer :D

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:28:09

@sreetfighter: Bucika! Én Árpád hídról beszéltem, ne agyj a számba Margit hídat! Ott van egy éles kanyar középen, 170-el nem bevehető, és kevésbé szeparált az oldalról érkező veszélyforrásoktól...

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:29:39

@flea: Vagy nem néztél annyira körül, mint ahogy előbb leírtad, vagy nem Te voltál a hibás! Szóval mindneképpen igazam van! :)
Várjuk a konkrét történetet posztban!

sreetfighter 2009.12.31. 14:29:41

@flea:
Csak vigyázz, mert felkerülsz a szégyenfalra!
Sok itt a fotós meg a videós.

MinOr 2009.12.31. 14:31:01

@jog-ász:
Ez egy kiváló szabály lenne kicsiny fővárosunkra is. Ahogy janchi345 is írta, a 17-es vonala az egyik klasszikus példa, de amíg nem volt feltúrva a Móricz Zsiga, a 6-ost is gyakran feltartotta egy-két kilógó barom a fordulóban.

Volt valami index hír is nem olyan rég, meg hogy tehetetlen, mindneki másra mutogat, nem mernek hozzányúlni mert akkor az autós pattog hogy megsérült a kocsija.

Minden villamosra kiadnék a szabálytalanul ottfelejtett autók esetére nyélgáz engedélyt. Ööö.. Akarom mondani nyélvillany.

Két csilingelés, aztán kicsit még hátra is tolathat, hogy meglegyen a lendület :)

Túl sokat BKV-ztam ahhoz, hogy autósként is maximálisan figyeljek azokra, akik buszon vagy bármi egyében utaznak. Egyetlen rossz mozdulattal több tucat, több száz, vagy akár több ezer ember életét keseríthetjük meg, figyeljünk már! Arról nem is beszélve, hogy hiába ülünk 2,5 tonnás 400 lóerős dobozban, alaphangon egy nagyságrenddel több kiló csatttan belénk, ami eléggé papírforma végeredményhez vezet.

Ahogy a posztot olvastam, és a végén ott volt a kép, azon szomorodtam el, hogy a Hondában nincs 60 centi mély lenyomata az UV ütközőjének...

sreetfighter 2009.12.31. 14:31:14

@sbronzo:
Ne fárassz! Azt hiszed komolyan írtam???
Nálam nem száguldozol jobban, ebben biztos lehetsz.

Kalányos Márió 2009.12.31. 14:33:52

@sreetfighter: Akkor bocsi, csak nagyon ritkán trollkodok a posztok között, mert mindig a kocsmában vagyok, így kevésbé tudom, hogy ki hova tartozik! ;)

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.12.31. 14:34:21

A Honda szép szabályosan haladt, mikor egy villamos előbb felkapcsolt reflektoraival elvakította, majd be akart vágni elé, hogy büntetőfékezésbe kezdjen.

Szerencsére a villamosnak nem esett baja!

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.12.31. 14:43:19

@Marr: A sziréna nem hülyeség: www.benbe.hu/gallery/szlovakia/pic118_noframe_hun.php

A Hőlak-Trencsénteplicz villamosnál is gondolom megunták a sok marhát, akinek a nagy piros izé és a nagy kék izé nem volt elég feltűnő.

Az mondjuk igaz, hogy Hőlakon a fele olyan széles síneken jobban nyomják a tuják, mint nálunk.

MinOr 2009.12.31. 14:47:27

@vadász2:

A villamos díszkivilágítása különös és szokatlan fényjelenséget adott, ami a jobbra kanyarodni tilos tábla visszaverő bevonatával egy ritkán létrejövő alagút-effektuson alapuló szignáltranszdukciós optokioltásnak nevezett fizikai jelenséggel eltünette egy pillanatra az egyébként nem kicsi jobbra kanyarodni tilos táblát, az amúgy szabályosan és körültekintően közlekedő autós elől. És mivel a lámpa telezöldet mutatott, nem vette figyelembe a jobbkézszabályt sem (miért is tette volna, hiszen a lámpa felülírja a jobbkézszabályt, ezért tükörbenézés nélkül elsőbbsége teljes tudatában nyomott egy kövéret hogy még átcsússzon a zöldön.

A csilignelés pedig azért volt számára félrevezető, mert azon a vonalon csak Ganzok járnak, nem UV-k, tehát nem bírta értelmezni az UV kolomp hangját.

Rahsid 2009.12.31. 14:47:39

Valami ritka ki-bebaszott gusztustalan ez a villamos. Szerintem így volt ezzel a Hondás is, és egyszerűen csak likvidálni akarta a forgalomból ezt a förmedvényt.

kispista2 2009.12.31. 15:13:13

@sbronzo:
"Akik nem tudnak tükörből tolatni (rengetegen vannak), szerinted hogy veszik észre a villamost, ha hátulról jön? Az ilyenek mennek folyamatosan a belsőben az ótópályán, mert fogalmuk sincs mi van mögöttük..."
Volt az a sztori anno, hogy törött volt a tükör emiatt az autópályán végig a belső sávban ment.

A szabálytalanul parkolókat nem kell fejbelőni, elég elszállítani az autót 30 km-re a város szélére. Az odavezető utat nem sorompóval lezárni, hogy legalább 5 km-t gyalogolhasson a telepig.

És minek van két sínpár, ha még sávot sem képes váltani a villamosvezető? Hogy kapott jogsit?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 15:15:55

egyebSt akkor mi lenne ha mindenki ilyen kibaxott egoket tekerne a kocsijara 1 hetig?
egyertelmuen a BKV a hibas
ki szamit kanyarodasnal egy szaguldo karacsonyfara?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 15:18:53

ja es csak turkobok nem is szavalyos tolatni
ezert bukott meg afiam KRESZ vizsgan, mert vaganykodott

igazságos 2009.12.31. 15:19:09

@boO.2.0: Úgy van! Mindent, ami nem tetszik, nyírjunk ki! Egyáltalán nem is értem, hogy minek van ilyen. Giccses BKV villamos. Díszítették volna papírpénzekkel, akkora összeggel, mint amit szalainénak és a többinek kifizettek végkielégítésként. :D

Hasonlóan likvidáljuk a tilosban, mozgássérült helyeken parkoló egyéneket, gyorsan hajtókat, ész nélkül menőket, vakegér vezetőket, egyáltalán mindenkit, aki szabálytalankodik. Mert megérdemlik. :)))

Én csak azt mondom, hogy a kocsit vegyék el az ilyen vezetőktől.

igazságos 2009.12.31. 15:23:41

@hagyma: De biztos lett a fiadnak jogsija, miután kicsengette a lóvét a vizsgabiztosnak. Ugye? Mert nálunk ez a szokás.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.12.31. 15:27:52

Az a Honda mitől drága autó?
Amúgy meg ere mit lehet mondani? Szabálytalankodik, ez az eredménye.

Kalányos Márió 2009.12.31. 15:28:59

@igazságos: Én lóvé nélkül mentem át a vizsgán. Igaz, hogy az még régen volt...

Pedig annyira fájt a jobb karom, egy előző napi szkanderezéstől a sulbiban, hogy komolyan azt hittem ezen fogok elhasalni a vizsgán. Egyszerűen nem volt anny erő benne, hogy normálisan sebességbe tegyem.

Azóta sem voltam ennyire végelgyengült állapotban, de miért ne pont akkor a rutinvizsgán...!? :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 15:37:49

@igazságos:
ez meg otthon volt
O kesobb jott ki utanam
masodikra, vagy harmadikra atment
az ittenit megcsinalta 1 delutan

/en is elbuktam anno, hu de reg volt, ugy kezdodott, hogy elfelejtettem kiengedni a kezifeket
mer akkor ugy kezdodott egy vizsga, hogy egyenes uton kapcsoljon fel 4-ig es utana a rutinpalya
szerintem eselyes vagyok, ra az egyetlen ember aki a gyakorlait vizsgan meg a rutinpalyaig sem jutott el
pedig nem is szkanderoztam

sreetfighter 2009.12.31. 15:39:12

@igazságos:
"Én csak azt mondom, hogy a kocsit vegyék el az ilyen vezetőktől."
Nem vagy igazságos!
Neked biztos nincs kocsid, mi? Le akarod nyúlni a többiekét?

_John_Doe_ 2009.12.31. 15:41:14

"Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot."

Faszért kell a kis köcsögöknek mindenbe beleugatni?

Ez kb. olyan kaliberű, mintha én elkezdeném most felsorolni ebben az egy mondatban a jó pár hibát.

sreetfighter 2009.12.31. 15:41:21

@ColT:
Egy fullos elérheti a tíz millát. Elég röhej nem?
Neked ez nem drága?

Rahsid 2009.12.31. 15:43:01

@igazságos: Díszítették volna papírpénzekkel, akkora összeggel, mint amit szalainénak és a többinek kifizettek végkielégítésként. :D

Naaa...akkor oda még kellenének a 4-6os vonalán futó kombájnok is.:)

_John_Doe_ 2009.12.31. 15:43:43

"a baleset nem egy egyszerű kis figyelmetlenség miatt következett be, hanem az általános hozzáállás miatt miszerint egy bizonyos értékhatár fölötti autókra és vezetőjükre nem vonatkozik a KRESZ."

Amennyiben az értékhatárt a 20 ezer forintos roncsnál húzod meg, igazad van.
Nyilván a villamosjegyhez képest ez mind maga a luxus.

_John_Doe_ 2009.12.31. 15:44:40

@sreetfighter:
Ma a drága autók 30 milliónál kezdődnek.
Tíz éve 20.

Marr 2009.12.31. 15:58:25

@_John_Doe_: Szerintem egy Volvo XC60 már drága. És egy kicsit hasonlít is erre. Az csak 10-12 millió... De ez elég parttalan. Mi drága akkor neked? A Lincoln Towncar?

Barbrady 2009.12.31. 15:59:36

sbronzo 2009.12.31. 14:23:46

Jaj uuuramisten :D
90 foknál nagyobb szögben kell visszanézni,szörnyű :D a város egyetlen kereszteződése ami ilyen, meg is értem, hogy nem figyelt :DDD

Kalányos Márió 2009.12.31. 16:06:45

@Barbrady: Elképzelhető magyarázatnak írtam, nem elfogadásra szántam!

Allítólag 2009.12.31. 16:17:27

@kispista2: Hát például, ami mostanában az összes lámpán (ami át lett alakítva az új szabályok alapján), hogy akkor is kerek zöld jelzés van, ha egyébként nyíl alakú jelzés is lehetne. Ugyanis sokan nem tudják, hogy a kör alakú és a nyíl alakú jelzés között mi a különbség. (A nyíl alakú jelzésnél abszolút elsőbbségem van senkinek sem kell elsőbbséget adnom és részemre se kell senkinek elsőbbséget adnia. Ez a védett forgalomirányítás. A másik a kör alakú zöld itt pl. kanyarodásnál elsőbbsége van a gyalogosnak, vagy ha balra akarok kanyarodni elsőbbséget kell adnom a szembejövő részére. Ez a részlegesen védett forgalomirányítás.) Azonkívül a nyíl alakú jelzés egyértelműen jelzi merre haladhatok tovább.

stars7726 2009.12.31. 16:23:59

ez a villamos egy gicces sz@r.borzalom ahogy kinéz.és az egész városban szar a közlekedés.gondolom,véletlenül,mert ennyi hülye barom még a városházán sem lehet.

2009.12.31. 16:29:49

@Allítólag: sok nem telizöld lámpánál is ráengedik a gyalogoskat a zebrára, amúgy stimmel.

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:31:27

@Marr:
BMW X5, X6, 6, 7
Audi Q7, A8, R8
Mercedes G, GL, S, SL, SLR, SLS
Lexus LS, SC
Volvo talán az XC90 és S80 teteje

és még persze jó pár kocsi.
De egy CRV? Na ne!

kispista2 2009.12.31. 16:31:45

@Allítólag: Telizöld nem lehetne itt, mert a bkv busz fordulhat jobbra.
A jobbra fordulni tilos tábla nem elegendő? Írjuk ki szövegesen is, hogy ha jobbra kanyarodsz akkor megbasz a villamos?

@Barbrady: Egyszerre forgatni a fejedet és a kezedet meg HÁROM pedált is kezelni? Mit vársz el szegényektől, akik a piacon vették a jogsit!

TH 2009.12.31. 16:31:47

@Allítólag: ha nyíl alakú helyett teli van, az annyira nem balesetveszélyes szerintem. Legfeljebb az ember kicsit jobban figyel...

Kalányos Márió 2009.12.31. 16:31:53

Az a behajtani tilos is megzavarhatta, ami az egyesen haladó rakpart jobb szélén látható. Elméletben a villamossínre való ráhajtást, és villamoskénti közlekedést hivatott tiltani.

Ha egyenesen nem mehet, hát ment jobbra... :D

Egyébként úgy emlékszem, hogy nagyon-nagyon régen teljesen másként mentek a sávok.
Lehet, hogy a múltból idetévedt egyén volt...

kispista2 2009.12.31. 16:33:16

@ruskyy: Konkrétan hol van ilyen? Ahol nyilaszöldet láttam ott a gyalogosnak piros van. A kresz szerint lehet ilyen de a valóságban még nem láttam (ettől függetlenül óvatosan kanyarodok, mert gyakran rohan át valaki látva a telepiros lámpát a másik sávban.)

Szendwich 2009.12.31. 16:35:22

Tegnap este „megint” furcsa dolog történt velem... A történethez hozzá tartozik, hogy ahol lakom az egy vidéki kis város, viszonylag csendes kis mellékutcája. Aszfaltozott út, ami csak olyan széles, hogy 1 autó fér el rajta kényelmesen. Ketten csak úgy férnek el, ha mind a ketten egy kerékkel lehúzódnak a padkára. Azonban mostanság - az utóbbi egy évben - rákaptak az erre közlekedők az eszetlen gyorshajtásra. Rákanyarodnak az utcára és padlógáz, függetlenül attól, hogy vannak-e az úton gyalogosok, biciklisek, stb. Irritál az ilyesmi, de nem tudok ellene tenni semmit. Csak sorra jegyzem meg az autókat, hogy kiket jobb kerülni a saját biztonságom érdekében.
Tegnap délután 6 óra fele bekanyarodtam az utcába. Kerítés, járda, kis zöld sáv, padka, út, padka, vizesárok, ha balról jobbra nézek az utcára. Az időpontból adódóan már sötét volt, enyhe köddel megtoldva. Betoltam 3-asba, és 20-30 km/h-val haladtam a házunk felé. Mikor bekanyarodtam az utcába, akkor láttam, hogy jön egy autós, de úgy ítéltem meg, hogy még elég messze van. Viszont ahogy bekanyarodtam, rögtön az első ház után utolért. Teljesen rám jött. Jobbra, balra kandikált ki mögöttem. Nagyon nem érdekelt a viselkedése, mert 4 háznyit kellett kibírnia mögöttem. A kapunk elé értem, amikor picit lassítottam, kiraktam az indexet balra és kihúzódtam egy picit jobbra (nem mentem le a padkára), hogy normálisan rátudjak balra fordulni a kapubeállóra. Amikor kaptam volna balra a kormányt, még jó, hogy oldalra néztem! Az a hülye balról kielőzött! Kuplung-fék kettőst lemezig tapostam és láttam, ahogy elsuhan mellettem a füvön, padkán. Persze az egész kb. 1 másodperc alatt zajlott le, nekem viszont úgy tűnt, mintha lassított felvétel lett volna. A srác padlógázon elhúzott, én meg ültem ott ledöbbenve. Cikáztak a gondolatok a fejembe, hogy mi is történt most velem, lemorzsolhattam volna az elejét az autónak. Aztán eszembe jutott, hogy pont aznap láttam ugyanezt az autót átszáguldani az utcában.
Hirtelen felidegesítettem magam és már utána is eredtem. Megjegyzem talán nem kellett volna annyira sietnem, mert a mint kiderült a másik utcába lakik az autó tulaja. A leparkolt autóból egy idősebb hölgy már kiszállt a jobb elsőről és egy fiatal srác szállt ki a sofőr oldalon. Megálltam mögöttük és letekertem az ablakom:
- Neharadugdj! Bocs, de tisztában vagy azzal, hogy mit csináltál az előbb?
- Tessék? – válaszolt a srác.
- A saját kapum elé akartam bekanyarodni balra és Te balról a kanyarodás pillanatában megelőztél! Simán összetörhettük volna az autókat, mert Te eszetlenül közlekedsz. Tisztába vagy ezzel?!
- Jaaaaaaaaaaa igen. Lassan mentél előttem, kihúzódtál jobbra. Azt hittem megállsz.
- Igen?! Járt az indexem balra, talán nem láttad?
- Járt volna az indexed? Persze, igen! Mikor elmentem melletted utána a visszapillantóban láttam, hogy jár indexed, de csak az első! A hátsó nem! Azért is előztelek meg.
Ekkor kicsit még jobban felidegesedtem, a nem működő index miatt. Kiraktam balra az indexet, kipattantam az autóból és hátra siettem. Fényesen, egyenletesen járt a baloldali indexem.
- Gyere csak! – intettem a srácnak – Nézd meg! Működik. Szóval mit nem láttál?
A srác megnézte a járó indexet, majd megfordult és kezdett volna elsétálni.
- Legközelebb ne kelljen utánad jönnöm.
Szóltam utána. A srác motyogott valamit az orra alatt ahogy próbált nem foglalkozni velem.
- Értetted amit mondtam?! Többször ilyen ne forduljon elő! RENDBEN?!
- Rendben - Motyogta az orra alatt.
Én meg ahogy érkeztem köszönés nélkül, úgy köszönés nélkül beültem az autóba és elhajtottam. Az egész alatt a srác viselkedése zavart a legjobban. Jól tudta mit csinált, akkor meg minek adta a púdert, minek találta ki, hogy nem működik az indexem? Nem hitte, hogy valaki is majd számon kéri rajta a hülyeségét? Én sem vagyok szent, de ha hibázok akkor elismerem a hibám. Megállok, nem a gázra lépek és elhajtok. Ah mindegy is, már a saját kapu bejárójában összetörheti magát az ember. Nem is kell kimenni az utakra.

Kalányos Márió 2009.12.31. 16:35:24

@ruskyy: Kocsiforgalomra viszont nem kell számítani nyilas zöldnél. Ez főleg a "balra lekanyarodás főútról"-nál érdekes. Telizöldnél jöhetnek szembe, nyilas zöldnél nem. Ott maximum a Nyilasok jöhetnek! :)

Allítólag 2009.12.31. 16:36:24

@TH: Ez így igaz viszont könnyebbség a közlekedőknek, ha az van. Lehet itt sem lett volna akkor csatt.

_ng_ 2009.12.31. 16:37:31

@Allítólag: "A nyíl alakú jelzésnél abszolút elsőbbségem van senkinek sem kell elsőbbséget adnom"
Tévedés.
Ha az úttest forgalmának irányítására szolgáló háromlámpás forgalomirányító fényjelző készülék kör alakú zöld fénye világít („telezöld”), a balra bekanyarodó járművel elsőbbséget kell adni az útkereszteződésben a szembejövő forgalomnak, továbbá „telezöldnél” is, és a nyíl alakban világító zöld fényjelzésnél is annak az útnak úttestén szabad jelzésre áthaladó gyalogosoknak, amelyre a jármű bekanyarodik, illetve az úttest mellett levő kerékpárúton (gyalog- és kerékpárúton) közlekedő járművek és gyalogosok részére. Az elsőbbségadás kötelezettség akkor is fennáll, ha az útkereszteződésnél nincs kijelölt gyalogos-átkelőhely, valamint akkor is, ha a jármű az útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon halad tovább.

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:37:38

@Allítólag:
szinte az összes jobbra nyílnál elsőbbséget kell adni a gyalogosoknak.

Maradjunk annyiban, a nyíl a jelzőlámpában csak megerősíti a kötelező haladási irány táblát, egyértelművé teszi, melyik sávból milyen irányba haladhatsz tovább.

A telezöld, meg telezöld. :)
Csak annyi, hogy a keresztirányú forgalom tiltva. De a kanyarodási szabályt be kell tartani.

kispista2 2009.12.31. 16:40:46

@Szendwich: szerezz néhány roncs trabantot és tegyétek ki az út két szélére cikkcakkban lassítónak.

Allítólag 2009.12.31. 16:41:31

@_ng_: A KRESZ-ben még benne van, mert hiába vannak benne a 4/1984 KPM-BM rendeletben az általam is felsorolt dolgok, van olyan útkereszteződés amit a mai napig nem alakítottak át ilyenre. (Viszont újonnan épített lámpánál ilyen már tutira nincs.)

2009.12.31. 16:42:02

@kispista2: a legtöbb kisívű jobbra forduláskor.

Kalányos Márió 2009.12.31. 16:42:06

@Szendwich: Tapasztalatom szerint nagyon zavaró az index balra, és jobbra húzódás, mert teljesen összezavarja azt a marhát, aki már azzal is bizonyította marhaságát, hogy türelmetlenkedik a "seggedben". Én ilyenkor jobbra indexelek, lehúzodok amennyire kell, megvárom amíg elmegy a Márhá, aztán index balra, és fordulok ahova kell.

Nekem a fordítottját kell eljátszanom minden nap, mert jobbra van a kapubejáró, de csak a távolabbi sávból lehet ráfordulni. Ezért ha kiteszem a jobbra indexet, és elkezdek balra húzódni, akkor a jobb sávban és a járda között tuti el akar menni mellettem, mert azt hiszi, majd a csak a következő kereszteződésben akarok jobbra fordulni, és túl korán tettem ki az indexet.

Kerülni kell ezeket a félreérthető manővereket, és akkor nem lesz baj.
inkább elengedek mindenkit magam mögül, vagy tutira megnézem, hogy tudják mit akarok...

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:42:24

@Szendwich:
Szörnyű!
Ilyen csúnya esetet még nem is hallottam!

Allítólag 2009.12.31. 16:42:25

@_John_Doe_: Sorolj fel példát légy szíves.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 16:43:07

ez is jol tul lett bonyolitva otthon
itt:
-pirosnal is kanyarodhatsz a kulsobol jobbra, de meg kell allni elotte, ha nem jon semmi balrpl akkor uccu
- ha zold a lampa jobbrakanyarodaskor a gyalogosok mindig jonnek
balra kanyarodaskor ha nincs negyedik "nyilas" zold lampa, akkor mindig jonnek szembol is egyenesen, meg a gyalogosok is
- ha van negyedik "nyilas zold" akkor mehetsz nyugodtan, persze amerikai kanyarodassal, nem kerulgetjuk egymast
- es igen ha a keresztezo ut egyiranyu a lampa alatt 90 %-ban van egy tablacska, ne kanyarodj, jobbra, vagy balra
-nagyon forgalmas vagy nem jol belathato helyeken a pirosnal nem kanyarodhatsz jobbra, de ezt is kiirjak " csak zoldre kanyarodhatsz"
hat ennyi

Allítólag 2009.12.31. 16:46:38

@_John_Doe_: Már a kötelező haladási irány jelzőtábla sem kell, ha nyíl van a lámpában.

kispista2 2009.12.31. 16:46:54

@ruskyy: Mondj konkrét helyet ahol NYILASZÖLDNÉL van a gyalogosnak is zöld! Telezöldnél valóban így van de nyilasnál még nem láttam.

@hagyma:
"
-pirosnal is kanyarodhatsz a kulsobol jobbra, de meg kell allni elotte, ha nem jon semmi balrpl akkor uccu"
Ezt nálunk is bevezethetnék, nem veszélyesebb mint a gyalogosokra ráengedni a kanyarodó forgalmat.

2009.12.31. 16:46:55

@sbronzo: most hogy mondod...

kispista2 2009.12.31. 16:49:22

@Allítólag: Biztos vagy ebben? Ha nem működik a lámpa akkor meg bármerre kanyarodhatsz?

Tomi324 2009.12.31. 16:49:49

Sajnos sok terepjárós ilyen... egyszer a 47-essel utaztam már mittomén hova, akkor a villamos hirtelen elkezdett fékezni, csöngetett, és annyit láttam, h egy terepjárós robog el előttünk, kabbét mutatva a vill vezetőjének...a lámpa piros volt az autónak, valahova nagyon siethetett....

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:55:23

@Allítólag:
Petőfi Sándor térnél, ha a Jókai Mór utcára fordulsz jobbra.
Hadirokkantak útjáról a Király utcára.

És még ezer ilyen van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 16:55:43

@kispista2:
itt jobra nincs nyilas zold
ha neked piros akkor kanyarodhatsz jobbra es akkor nem jon gyalogos
ha neked zold akkoris kanyarodhatsz rola, akkor balrol kocsi nem jon, de jonnek a gyalogosok

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:57:46

@hagyma:
"ez is jol tul lett bonyolitva otthon"
Hiába, nálunk minden szar...
Csak azt nem értem, mi a faszért nem az új honfitársaidat basztatod a hülyeségeiddel?

Allítólag 2009.12.31. 16:58:57

@kispista2: Ilyen esetben mindig van járműosztályozó és besorolást jelző tábla, ez pedig meghatározza abból a sávból merre mehetsz tovább. Mondjuk ilyenkor érdekes helyzetet teremthet egy havas úton dugóban nem működő lámpa.

_John_Doe_ 2009.12.31. 16:59:30

@Tomi324:
"Sajnos sok terepjárós ilyen..."
Plusz a kőfaragók és balettáncosok.

Rocko- 2009.12.31. 17:00:37

@Szendwich: bazz.
és ilyennek van jogosítványa.
ledöbbentem.

kispista2 2009.12.31. 17:05:23

@Rocko-: rájöhettél volna már, hogy a jogsi és a kresz ismerete között nincs összefüggés.
Dugódíj helyett bevezethetnének egy kresz-gyorstesztet, a Hungáián kívül egy pirosnál lehetne kitölteni, aki megbukik rajta az fordulhat vissza! ötödére csökkenne a forgalom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:07:05

@_John_Doe_:
nem minden szar, de szerintem a KRESZ tenyleg tul van bonyolitva
es raepult egy uzletag
pl. minek koztelezo x orat elmeleti oktason reszt venni, ha en csak vizsgazni akarok?
itt sem basztatok senkit, meg otthon sem, nem stilusom
persze, tudom azert itt egyszerubb, mert jobbak az utak es szinte mindenhol lampa van, meg villamost sem lattam, de szerintem otthon tul van bonyolitva
ezt lehet hulyesegnek nevezni, Te dolgod
normalis ember szerint: velemeny

2009.12.31. 17:07:57

@Szendwich: ez iszonyatos! nyílván hülye a srác is, de a balra indexelek, miközben lassítva húzódok le jobbra című dolgot is átkéne gondolni néha a másik szemszögéből...

Tomi324 2009.12.31. 17:09:34

@Rocko-:
www.youtube.com/watch?v=F_4z_GU4Ha8

Ezt csak azért, mert azt a szakállas embert ("Gyuri") ismerem. A pedálokat a mai napig nem tudja megnevezni. Egy 105-ös Skodája van, és természetesen kalapban szokott vele menni, szerencsére ritkán. Kerüljétek a kalapos-skodásokat...

kispista2 2009.12.31. 17:10:28

@_John_Doe_: melyik település/kerület?

Allítólag 2009.12.31. 17:12:33

@_John_Doe_: Ez Miskolcon van? Arrafelé ennyire nem vagyok ismerős. Ha sok ilyen van akkor az ottani közutasok vagy a város még nem alakította (alakíttatta) át a lámpákat a rendeletnek megfelelően.

flea 2009.12.31. 17:12:39

@Szendwich: ebből kérünk posztot! Amúgy már régóta tervezem, hogy beküldöm a magam hasonló sztoriját, ahol viszont én előztem árkon-bokron keresztül azt az idiótát, aki veled ellentétben jó mazsolaszokás szerint a kormánymozdulattal együtt kapcsolta az indexet, mikor már mélyen benn voltam mellette - tükörbe nyilván nem nézett már egy ideje...

2009.12.31. 17:13:05

@kispista2: latom nem igazan vagod a dolgokat. Azert ha legkozelebb nyilas zoldnel fordulsz olyan helyen jobbra, ahol vannak gyalogosok is, lassits, mert zold van nekik is! :D

2009.12.31. 17:13:32

@flea: ebbol inkabb nem kerunk posztot...

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:14:18

@hagyma:
"pl. minek koztelezo x orat elmeleti oktason reszt venni, ha en csak vizsgazni akarok?"
pl.miért kell megtiltani a közterületi alkoholfogyasztást, ha zacskóból vedelhetek?

Hagyjuk ezt, mert mindkét országban vannak számunkra érthetetlen törvények.

TH 2009.12.31. 17:15:59

@Szendwich: @flea: @ruskyy: én is írhatnék posztot arról, hogy egyszer mentem egy tötymörgő autó mögött, aki jobbra húzódott, és fékezett, majd index nélkül kezdett balra kanyarodni, pedig már én előztem.
Elmulasztott
- tükörbe nézni
- indexelni,
és a kurva széles úton tök feleslegesen húzódott jobbra, BALRA kellett volna húzódnia a balra kanyarodáshoz.

Szendwich 2009.12.31. 17:17:26

@ruskyy: Érdekes, én kitudom várni mit csinál az előttem lévő. S csak akkor cselekszem ha már tudom mi a szitu. Ezt elvárhatom mástól is.
Annyira húzódtam csak ki, hogy normálisan tudjak ráfordulni. Nem úgy, mint akinek szándékában áll elengedni a mögötte lévőt. S nem úgy, mint aki megállna. Csak az ilyen hombárok viselkednek így.
Azóta beszéltem cimborámmal, kérdeztem tudja-e ki ez az alak. Mondta, hogy rendőr a srác. Fasza!

2009.12.31. 17:19:36

@Szendwich: nyilvan - a sztorid alapjan - en se kerultelek volna ki, de ha balra kanyarodsz, akkor nem a jobb oldalra kezdesz el huzodni...

Szendwich 2009.12.31. 17:19:51

@TH: Nem mulasztottam el semmit. S nem húzódhatok balra kanyarodás előtt, mert kiviszem a kapu oszlopot.

TH 2009.12.31. 17:19:53

@Szendwich: OK, OK, de kevesen közlekednek csuklós busszal vagy komphajóval, ami indokolja a jobbrahúzódást balkanyar előtt. :)))

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:20:00

@Allítólag:
ha gondolod hozok Szekszárdi, és Debrecen példát is. Mivel ezeken gyakran megfordulok. De az ország valamennyi helyén találkoztam már vele. Néhány helyen még egy fehér "gyalogosok" lámpa is villog.

De szerintem ezzel is cáfoltalak.

TH 2009.12.31. 17:20:47

@Szendwich: De én nem rólad beszélek!!! Saját példát mondtam, és nem akartam az állításodat kétségbe vonni! Bár fenntartom, hogy balra nem az út jobb széléről kanyarodunk. Ha középről nem megy egyből, lehet tolatni is.

kispista2 2009.12.31. 17:22:06

@Szendwich: ha kétirányú az utca, akkor balarakanyarodáskor maximum a képzeletbeli felezővonalhoz kell behúzódni. De azt írtad hogy nincs két sáv széles az út, tehát ha a felefővonalnál vagy akkor a másik kerék már az útpadkán van.
Az külön díjazandó hogy rendőr az illető, nincs ott valami kötelező alkalmassági.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:23:12

@_John_Doe_:
ez idevagott
sosem mondtam, hgy az USA a tokeletes mennyorszag/nbar sose mennek haza/
amugy zacskobol sem lehet inni, kozteruleten egyaltalan nem lehet inni/
az mas kerdes, hogy mikor nezhet a rendor a zacskodba:)

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:24:18

@Szendwich:
"Érdekes, én kitudom várni mit csinál az előttem lévő. S csak akkor cselekszem ha már tudom mi a szitu. Ezt elvárhatom mástól is."
Nem, nem várhatod el mástól.
Én (balra van a kapum) ha jönnek mögöttem, mindig lehúzódok jobbra, elengedem a szembe és mögöttem érkezőket és utána fordulok be.

Akkor ezt elvárhatom mástól is?

kispista2 2009.12.31. 17:25:50

@_John_Doe_: Lehet hogy kicsit keveredés van, amikor kiegészítő nyilaszöld van akkor nem szokott gyalogosforgalom lenni, de ha a lámpában van pl egyenes és jobbra nyilas zöld ott lehet gyalogoszöld is egyszerre

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:27:06

de ezt tenyleg nem ertem, mar szinte diplomat lehet magantanulokent szerezni
jogositvanyt nem
azert egy KRESZ konyv, megha a magya,r igenis bonylult es trukkos kerdesekkel akarja elerini hogy megbukj\
szoval azert en nagy maganyomban azt hiszem egyeb tevekenyszeg mellett is kepes lennek 1 het alatt elsajatitani
ha meg nem sikerult
trie again
nagy dolog
akik vegig ulik a sok orat azoknak is harmada megbukik

kispista2 2009.12.31. 17:27:22

@_John_Doe_: de ha nem kapuba, hanem szimplán balra akarsz kanyarodni egy másik utcába, akkor is először jobbra húzódsz, aztán kanyarodsz be ha mindenki elment mögötted?

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:28:45

@hagyma:
amikor azt írtam "lehet" nem a szabályra, hanem a lehetőségre gondoltam. Hiszen a rendőr nem "házkutathatja" a zacskódat, anélkül pedig nem tudhatja, hogy mit iszol.

Én biztosan nem akarok ott élni.

De szerintem hagyjuk.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:31:23

@_John_Doe_:
hat ha en balra akarok kanayarodni/befordulni. / megallok az ut kozepen es vagy elfogy a szembe jovo forgalom, vagy valaki beenged
/amugy alegtobb altalam latott baleset itt ebbol van2x2 sav
vagy a belsoben
be akarsz fordulni balra
a szembejovo belso sav/eppen az nnan balra kanyarodok miatt akadozik, ezert valaki a belsobol integet, jovan mennyel
Te megy megkoszond
a kulsoben meg folyamatos a forgalom
ha 10 ilyte nem lattam egyet se

az meg teljes keptelenseg, hogy balra akarok befordulni eslotte kimegyek jobbra
ezt nem is ertem

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:32:06

@kispista2:
Nem, hiszen ott egyértelműbb, hogy balra akarok kanyarodni.

Ez a kapunál elengedés sem szabály, csupán udvariasság. Nekem úgyis szinte állóra kell fékeznem, miért kényszerítsek erre másokat is?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:32:35

@_John_Doe_:
haggyuk
es orulunk, ha maradsz
vagyunk mar elegen:)
en azt mondom mindenki eljen ott ahol szeretne
nekem sikerult

TH 2009.12.31. 17:36:17

Na, ez a meddő vita uncsi, valaki jöjjön már, aki komolyan az autóst tartja a vétlen félnek, mert ez így béna...:)))

kispista2 2009.12.31. 17:36:27

@_John_Doe_: Ha nincs a kapu előtt hely és várni kell míg kinyitja amotor akkor valóban jobb lehúzódni. De ha azonnal be tudsz a kapu elé fordulni, akkor balrasorolni egyszerűbb és azonnal kanyarodni.
Akinek ven jogsija az elméletileg tudja, hogy egy álló balraindexelő kocsi balra fog kanyarodni.

kispista2 2009.12.31. 17:39:07

@TH: Ha tornado itt lenne, akkor elmagyarázná, hogy a baleset amiatt következett be, mert a kocsi csak 50-nel ment. Ha 130-cal száguldott volna akkor átért volna a villamos előtt!

TH 2009.12.31. 17:41:21

@kispista2: Valami hasonló értelmi szintű egyedre gondoltam én is, Tornado tényleg tökéletes lenne, és ez egy tök jó magyarázat. A lassúság öl, a sebesség megment! :)

_John_Doe_ 2009.12.31. 17:41:32

@kispista2:
Hidd el, úgy csinálom, hogy a legkevésbé tartsak fel másokat. Nekem semmi időveszteség, még sohasem kellett a nyitott kaput bámulnom az út másik oldaláról. :)

kispista2 2009.12.31. 17:44:50

@TH: És ha a hátsó terelőszárnyakat megfordítja, akkor felemelkedik a kocsi és átrepüli a villamost, ha eléggé nyomja a gázt.

Allítólag 2009.12.31. 17:46:59

@_John_Doe_: Szerintem ezzel nem cáfoltál meg.
A Te példáidban szereplő lámpák nem felelnek meg a hatályos rendeleteknek. Gondolom emiatt benne maradt a nyilas verzió a KRESZ-ben is. Viszont ahonnan elindultunk az ominózus villamosos helytől az már egy átépített kereszteződés és megfelel a hatályos jogszabályoknak. Viszont én azt mondtam hogy könnyebbség lenne, ha itt nyíl lenne mivel a a jogszabály ezt is megengedi. Azonban ezt valamiért nem szeretik alkalmazni.

TH 2009.12.31. 17:49:50

@kispista2: és a Turbo Boost gombot nem kell megnyomnia?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 17:56:30

@TH:
igenis fenntartom, ilyen cuccbana villamos nem vehetett volna reszt a forgalomban
lehet BUFE kocsinak nezte ahol forralt bort arulnak
emlekszm az en idomben meg a 3-ik feklampat is tiltottak, mert balesetveszelyes
bruhhaha
most meg 2000 index szanaszet

kispista2 2009.12.31. 17:58:07

@TH: Nem , mert már gondolatvezérléssel működik. Csak a lúzerek nyomogatnak gombokat.

flea 2009.12.31. 18:07:33

@TH: most hogy mondod, az én mazsolám is jobbrahúzódott, széles úton. Különben az életben meg nem úsztuk volna csattanás nélkül.

Nem a Tétényi út kelenvölgyi szakaszán találkoztál véletlenül ezzel a jóemberrel? :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.12.31. 18:08:51

@sbronzo: @Szendwich: Ráadásul az a legrosszabb az ilyenben, hogy szerintem utólag bizonyíthatatlan az indexelés, maradnak a tanúvallomások, és jelen esetben az "ellenfél" két tanúval is rendelkezett. Max. a sebességére lehetett volna hivatkozni.

Szóval nagy bunkó volt a másik, de talán ilyenkor tényleg jobb sbronzo tanácsát követni. Ha a másiknak nincs agya, legalább Neked legyen.

Egyébként szerintem ez simán lehetett volna egy teljes poszt is. Nem kell a póló? ;-)

OFF BUÉK ON

Marr 2009.12.31. 18:14:44

@ruskyy: Jaja, szerintem itt a probléma:
"amikor picit lassítottam, kiraktam az indexet balra és kihúzódtam egy picit jobbra"
Tehát előbb az index, utána kell fékezgetni meg manőverezni.

TH 2009.12.31. 18:22:12

@kispista2: Mondjuk logikus...manapság kinek van szüksége gombokra? :)

@flea: Nem, nem ott volt, de ez általános tendencia, hogy jobbkanyarhoz balra, balkanyarhoz jobbra húzódnak az autósok... Leszámítva a pótos teherautókat és csuklós buszokat, elsősorban Swifteken és Daewoo Tico-kon figyeltem meg, gondolom ezek sofőrjei egyébként a 7es buszt vezetik, és már bennük van a mozdulat...

Rocko- 2009.12.31. 18:32:07

@kispista2: oké, persze, edig is tiszta sor volt, csak azért javarészt az emebrek tisztában vannak azzal, hogy valamit elbasztak. maximum szarnak rá. ki ennyit ki annyit.
ez meg totálisan nem volt képben. és így van a kezében nehzégép kezelésére enegdély.

@TH: indexelt. nem volt kurva széles az út. tükörbe nézett, mert tudta h ott van mögötte. a kikerülés volt váratlan.

@Tomi324: látom. írtani kéne ezeket.

flea 2009.12.31. 18:34:36

@Rocko-: TH nem a posztbeli történetről beszél. Józanodj ki, aztán olvasd el még egyszer ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 18:35:29

@TH: hat jobbkanyarhoz bizony elofordul, hogy a felezp melle kel huzodnod
/2 savos utan persze/ es jobbra indexelve, mert annyira szuk egy kis utca, hogy csak padkazva tudnal bemenni
ilyenkor szep ha a jobbra indexxelo es meg mozgasban levo kocsit igyekeznek jobbol"kikerulni"
volt benne reszem
es valtig allitotta, hoy balra indexeltem
2 szerencse colt
az en Ladamnak semmi baja nem lett, a trabikt kicsit megviselte, es egy buszmegallonal tortent
olyan 3200 tanum lett volna, de ezek utan betetlappal elinteztuk
fel se hasznaltam valami minimalis puki lett a jobb sarvedon

TH 2009.12.31. 18:40:03

@Rocko-: Ott voltál te is? Mert én igen. :)
Egyébként mindezt azután követte el, hogy előtte egy egyenrangú kereszteződésben nekem balról jött, és fékezés nélkül húzott előttem, eszébe sem jutott, hogy elsőbbséget is kéne adnia a jobbról jövőknek...

@hagyma: Szűk helyeken előfordulhat, de maradjunk abban, hogy sokan máskor is így navigálnak, mert nem tudnak vezetni.

kispista2 2009.12.31. 18:43:34

@TH:
"
@hagyma: Szűk helyeken előfordulhat, de maradjunk abban, hogy sokan máskor is így navigálnak, mert nem tudnak vezetni.
"
Ja, még a kézifékes kanyarodást sem ismerik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 19:16:15

@kispista2:
kanyarodjal mar az en kocsimmal kezifekkel
thx
@TH:
tudom, ,hogy az ideirokon kivul mindenki lama
ez minden autos blogon igy van azert is nezegetem
jokat vidulok
a tv-s blogokon meg senki nem nez Gyoziket csak national Geograpfhokot
mar megszoktam

amugy ha csak az az egy sav van ami elore visz es en jobbra indexelek, meg ha behuzodok a felezovonal melle is, akkor se akarjon megelozni, kikeulni
jobbrol
ha a felfestes engedi , es a forgalom, balrol mehet bannya kanya
ha balra kanyarodok sosem huzodnek le jobbra, mert minek, akkor plane a felezo melle allok
naturlich es balra indexelek
na ilyenkor elmehet jobbrol ha van hely

Szendwich 2009.12.31. 19:47:08

@hagyma: Baszki, fél métert húzódtam ki jobbra, és a kocsi bejáró előtt kb. 5 méterrel. Azért, hogy teljesen normálisan rátudjak fordulni. Ha nem így teszek, akkor keresztbe állok meg a kocsibejárón, és a jobb eleje éppen, hogy elfér az oszlop mellett ahogy tovább fordulok és beállok az udvarra. Nagy a forduló köre az autónak, érted? Így könnyítek a szitun, csak most ép nem várt helyzet volt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.31. 20:19:13

az teljesen normalis ha nem allsz be kozepre, mert kell az iv, ha indexelsz
en arrol beszeltem aki direkt lehuzodik jobra hogy elengedje a mogotte levoket mig a szembejvok elmennek
ez hulyeseg
en Joe Den-nek irtam
ha a savomabn allok es indexelek akar a sav kozepen, akar a jobb szelen, ne karjon senki eloxni, meg kikerulni
varja meg amig befejezem amit akarok
a mar jelzett eseteket kiveve/balra indexelek, de jobbra elfer mellettem, akkor mennyen

TH 2010.01.01. 04:26:44

@hagyma: Azért ez nem igaz, sok a láma az ideírók között is. :DDDD

Rocko- 2010.01.01. 10:10:20

@flea: @TH:
oké, csak ha más sztorit ad elő, akkor ne Szendwichre reagáljon. :p

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 11:59:39

Arra azért kíváncsi lennék, hogy ha az autómat aggatom tele mindenféle lámpákkal, akkor lemeszelne-e a rendőr.
Ha a fényt kiszedetik az autó alól, akkor a villamost miért szabad karácsonyfává optikai tuningolni.

Az autós persze hülye volt.

Viszont a villamos nem olyan, mint ahogy a képen kinéz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 12:11:25

"Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot."

Én is mindig kiröhögtem az öregasszonyokat, amikor elestek, és összetörték magukat.
Meg a kisgyereket, amikor felkenődött a biciklijével a falra, és kitörött a foga.
Mindig tudtam, hogy ez igazából nem bunkóság, és azt is, hogy az a paraszt, aki szóváteszi.

TH 2010.01.01. 12:13:17

@kolbászoszsömle: azért az kicsit más, nem?

@Rocko-: bocs, de arról jutott eszembe...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.01. 12:40:16

@TH: nem hinném, hogy a kárörömnek fokozatai lennének.
Valakinek lesz kb fél milla kárja, amin elkezdenek poénkodni a kedves kuttúrátt utasok.
Amikor ezt ilyen-olyan hangnemben szóvá teszik, akkor a lincselést emlegti.

Persze a morál az olyan, amilyen.
Sosem néztem ki sokat a tömegközlekedő közönségből, de asszem ez mindennek a legalja.

sreetfighter 2010.01.01. 12:59:16

@kolbászoszsömle:
Az az igazság, hogy aki ilyen hülye, az viselje a kritikát és maradjon csöndben.
Nem voltam ott, de feltételezem azért nem abnormális módon horták le a "sofőrt".
Mégis csak az ő idejükkel szórakozott!

TH 2010.01.01. 13:02:52

@kolbászoszsömle: ez csak káröröm lehet? kb. egy éve láttam, hogy egy csaj beül a járdán parkoló kocsijába, és nagy lendülettel tolatni kezd. Telibe találta a megállni tilos táblát, és még a hátsó ablaka is kitört a lendületes csattanástól. Sajnáltam a csajt a kárért, ami történt, de a szituáció akkor is vicces volt. Vazzeg, lendületből nekimenni a mögötted levő oszlopnak, ami nem akkor került oda...ez vicces. és akkor viccesebb lett volna, ha nem keletkezik ekkora kár a kocsiban, de az okozott kár ellenére azért vicces maradt a szitu.
Az, ha valaki kikanyarodik egy állat mód kivilágított villamos elé, az azért szintén mókás szerintem...:)

TH 2010.01.01. 13:05:51

@kolbászoszsömle: az,ha egy öregember/öregasszony elesik, az egyáltalán nem vicces, mert egyrészt nem a saját bénasága, hanem a kornak velejárója, hogy a járás nehéz, másrészt meg kurva veszélyes, ha elesik. Az teljesen más, ha egy ki-ha-én-nem típusú fickónak jól besül a mutatványa, mint ha egy öregasszony megbotlik, mert már a lábát is alig bírja megemelni.

sreetfighter 2010.01.01. 13:12:11

@TH:
Kár ennyit bizonygatni, értelmes ember nem von párhuzamot a kettő közé.

TH 2010.01.01. 13:20:13

@sreetfighter: na jó, de hátha értelmes, csak nem gondolta végig a kérdést rendesen.

sreetfighter 2010.01.01. 13:23:45

@TH:
Valószínüleg így van.
Erre ő is rá fog jönni...remélem.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.01. 13:53:37

@sbronzo: Egyszer megtettem, amit írsz, az se jó. Y-t akartam dobni, kellett a hely, lehúzódtam jobbra jobbra indexszel, kitettem a balindexet, megkezdtem az Y-t, ám az addig békésen mögöttem legelésző autóstárs úgy gondolta a manőver közben, hogy inkább nem követi azt a korábbi gyakorlatát, hogy fölveszi egyre kisebb sebességemet, hanem mikor már kicsit balra állt a kocsim eleje elhúzott mellettem. Satuztam, de kicsi híja volt.

A szabályos egyébként az, amit Szendwhich leírt, balra indexel de jobbra húzódik - ezt sávon belül megteheti. Aki pedig nem tudja értelmezni, hogy a bal index a balra kanyarodási szándékot előzi meg, a balra indexelő és haladó járművet pedig nem szabad kikerülni, az így járt.

kismber 2010.01.01. 14:20:48

@ruskyy: de egy egy savos uton nem keydek elozgetni foleg nem lakoovezetben ejjel felig a padkan

kismber 2010.01.01. 14:22:13

@Szendwich: teljesen igazad van. a srac egy f@aszkalap volt.

_John_Doe_ 2010.01.01. 14:49:49

@Allítólag:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól

A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
9. §

"(4)
(...)
b) a felfelé, illetőleg az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 01:31:54

@TH: Pont annyira vicces, mint amikor kivasal egy Honda HRV-t egy villamos.

@sreetfighter: Az empátia hiányának felrovása a jelen esetben eklatáns példája a kettős mércének.
Ha nem töri ki a lábát/szenved maradandó sérülést az öregasszony, akkor miért lenne nagyobb bunkóság azon röhögni, hogy mekkorát esett, és hogy fetrengett jajongva, mint egy olyan emberen, aki éppen önhibájából elveszíti majd félévnyi fizetését?

TH 2010.01.02. 01:56:55

@kolbászoszsömle: vazzeg, Ecsém, te tényleg korlátolt vagy. Ha neked az anyagi kár ugyanakkora, mint a testi, és a saját hülyeségből bekövetkezett baj ugyanolyan, mint ha a testi adottságok miatt történik meg, akkor nincs mit mondanom.

És a másik kérdésre: nem azért vicces, mert súlyos anyagi kár éri, hanem mert ÖNHIBÁJÁBÓL követ el egy olyan bénaságot, ami vicces. Sajnálom azt, hogy anyagi kár éri (bár ilyen értékű autón ugye van casco?), de az, hogy valaki tök szabálytalanul kikanyarodik egy kurva nagy, kivilágított villamos elé, az tök vicces. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 09:15:26

@TH: Ecsém, amikor én öregasszonyokat foltozok, az mind azért törte el magát, mert olyan hülye, hogy nem tud várni egy-két órát, amíg felolvad/feltakarítják a jeget, hanem őneki azonnal el kell menni a három zsömléjéért, aztán bebugyolálja magát vastagon, egyik kezében bot, a másik a zsebébe, és hullik, mint a szilva.
Mivel túl van öltözve a tíz kiló ruhával, romlik az egyensúlyérzete, amin nem segít sem a bot sem a zsebbe dugott kéz, elcsúszik, és eltöri a lábát és a kétharmaduk belehal a fekvés során kapott tüdőgyusziba.

Ez is röhelyes, de ezen ritkán vidulok.
Viszont, ha nem törik, csak kék-zöld, akkor simán. Mert nem csak béna, de még hülye is.

Pont, mint a BKV utas a Hondáson.
Mert nem csak az vicces, hogy kurvanagy kivilágított villamos elé kanyarodik valaki, hanem az is, hogy ha valakinek nincs életbevágó dolga az ónos eső után tíz perccel, és mégis kimegy jaszkarizni a hetvenplusz évének minden élettapasztalatával és bölcsességével, aztán összetöri magát.

TH 2010.01.02. 10:12:36

@kolbászoszsömle: ok, akkor egy elhülyült vénasszony hülyesége pont olyan, mint a Hondás. Én borultam fel minden épeszű ok nélkül az autópályán. Maga az esemény durva volt - egy totálkáros kocsi, összesen három ember a kocsiban (szerencsére mindannyian megúsztuk), de a baleset annyira totál az én hibám volt, és annyira abszurd volt, hogy a nyílegyenes, csontszáraz autópályán valaki képes felszaladni a szalagkorlátra, hogy én bizony utólag azért ezt is kissé viccesnek érzem a maga abszurditásában. Fogadjuk el, hogy különbözik a humorérzékünk, jó?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 10:37:40

@kolbászoszsömle: Mondjuk szerintem az is egy szempont, hogy a szenilis öregasszony senkivel nem tol ki, csak magával, míg a posztban említett Hondás egy egész villamost feltartott. Hogy aztán ezért mi járt volna neki inkább, az, hogy kiröhögjék, vagy egy jó nagy pofon, azon lehet elmélkedni.

Egyébként meg lehet még az öregasszony vs. szegény Hondás hasonlatot ragozni, de szerintem tíz emberből kilenc az öregasszonyt sajnálni fogja, a Hondást meg nem. És szerintem igazuk is van.

És ezt azzal együtt mondom, hogy a feleségem nagynénje a mostani havazásban törte el a lábát, mert okvetlenül fontosnak tartotta, hogy elmenjen a misére és amikor meghallottam, nekem is pont az volt a reakcióm, hogy mi a fenének nem tudott otthon maradni, a Jóisten biztos nem haragudott volna meg rá.

kispista2 2010.01.02. 10:43:15

@promontor: az öregasszony nem fog halálragázolni miközben eltaknyol a járdán. De a hülyehondás hogy venné észre a gyalogost a zebrán, ha a villamost sem vette észre?

TH 2010.01.02. 10:43:44

@promontor: vazzeg, hogy Isten nem figyel a misére igyekvőkre se...cöcöcö...hát neki semmi sem szent? ;)

TH 2010.01.02. 10:45:46

@kispista2: és akkor nem örülhetünk, hogy nem gyalogost gázolt, csak a villamos elé hajtott picit?

sreetfighter 2010.01.02. 10:56:29

@kolbászoszsömle:
"aki éppen önhibájából elveszíti majd félévnyi fizetését?"
Viccelsz ugye?
Talán orvos (embereket foltozol) létedre nem dudsz szöveget értelmezni?
Szerinted a hondás nem volt hibás? Akkor a jogosítványodat is elfelejthetnéd.
Úgy látszik tévedtem veled kapcsolatban, amit igazán sajnálok.
Az öreg emberekkel kapcsolatban van igazságod, de ez nem változtat a tényen, hogy neked nem normális a hozzáállásod a témához.

VakondM 2010.01.02. 10:56:39

@TH: Attól függ milyen villamos elé! Ezen - ahogy a képen is látszik - a lökhárító bal sarkán lejött a festék. Kis festés és jó vagy. Ugyanez a Combinon nem lenne ilyen olcsó, ott ugyanúgy mint a mostani autókon, lehetne cserélni pár elemet amik ugye nem 200Ft-ba kerülnek. :S
Amikor elkezdett közlekedni ez a villamos akkor arról beszélt mindenki, hogy ezt már csak észreveszik és HA netán mégis csattanna valamivel akkor nem lehet mondani, hogy nem látta. A barom Hondásnak sikerült ezt felhozni mentségként.... :)

TH 2010.01.02. 11:03:32

@VakondM: erre a szitura gondoltam így. Az sem lett volna vicces, ha 50-el belerongyol a villamos és megsérülnek egy csomóan, de ez a kis koccanás így jó lecke lehetett a Hondásnak. Ezt nem akarja megérteni kolbászoszsömle, de talán ő volt a sofőr. :)

VakondM 2010.01.02. 11:36:53

@TH: Jó volt a vezető reakció ideje és jól vészfékezett. Ennek köszönhető csak, hogy nem lett ismét acéllap a Hondából mint gyártás előtt. Viszont a villamoson a pasas bemutatkozott, megmutatta mennyire is primkó. Ránézésre ugye a ruha sem volt rajta 100 alatt, pulcsi feltűrve, hogy látszódjon a karórája sem Q&Q - de persze ez volt a külső.
Miután megjegyezte az egyik utas, hogy itt van aki lottón nyerte a jogsiját előadta magát és ekkor hangzott el az is, hogy nem direkt ment neki, nem vette észre. Persze ugye a táblákat sem és az útburkolati jelet sem. Ennek az, hogy már a Honda emelgetése közben és a végállomás fele is rajta röhögtek jobb lecke volt mint az, hogy pár száz ezret kifizet vagy vesz egy új telekjárót.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 12:48:29

@kispista2: Persze, szerintem lényegében én is ezt mondtam...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 15:39:30

@sreetfighter: Szerinted az önhibájából az mit jelent?
Azt, hogy a saját hibájából, vagy azt, hogy nem is volt hibás?

Szövegértelmezés...

@promontor: Amikor megy a mentő összeszedni, és azt kell kerülgetni, kurvára kitol veled, meg akkor is, amikor szerelgetik, befektetik a kórházba, hazaadják, közben adják neki a gyógyszereket, és mindezt azon a pénzen, amit még nem loptak ki a kórházakból, egészségügyből.
A hondás legalább a saját pénzét szarja telibe az öregasszony meg a TB-jét.

@TH: Szerintem más az, ha az ember saját magát kiröhögi, meg, ha azt röhögi ki, akit elüt a villamos.
Az ami miatt ez számomra kicsit visszás, az ez: "Útközben az utasok viccelődtek és néhány megjegyzés is elhagyta a szájukat az úriember vezetői képességét tekintve amit „természetesen” nem hagyott szó nélkül – a kúltúra pedig kib*szta a biztosítékot. Aztán rájött, hogy talán tényleg jobb lenne egy ilyen helyzet után csendben maradni, nem kellemes ha az embert egy fél villamos lincselné meg."

Magyarán, a posztíró és a BKV utasai azt gondolják, hogy ha valaki hülye, és ez miatt nekiállnak alázni, annak ezt szó nélkül tűrnie kell, mert, ha nem tűr, akkor megverik/meglincselik.

Én bevallottan nem vagyok az empátia bajnoka, de szándékosan és tudatosan alázni azt, aki elkúrt valamit, azt nem szoktam, lévén van annak elég baja enélkül is.
Igaz, én nem vagyok cigány.

sreetfighter 2010.01.02. 15:53:39

@kolbászoszsömle:
Teljesen igazad van EBBEN! Már vártam a reagálást, mert én is észrevettem a hibámat.
Bocsánat!
A többiben viszont nem értünk egyet!

sreetfighter 2010.01.02. 16:07:51

@kolbászoszsömle:
"de szándékosan és tudatosan alázni azt, aki elkúrt valamit, azt nem szoktam, lévén van annak elég baja enélkül is."
Egyébként kiváncsi lennék melyik utas hagyna szó nélkül egy ilyen pofátlan, hülye manővert, amikor feltartja a közlekedésben, és az idejét rabolja.
Nem hiszem el, hogy Te szó nélkül hagytad volna, mert a hondás direkt szabálytalankodott és még vak is volt.
Azt pedig, hogy ez mennyire volt alázó szöveg azt csak VakondM tudhatja, de ő ezt viszont nem fejtette ki részletesebben.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 16:17:24

@sreetfighter: Ezen kár vitatkozni.

A posztíró szerint szótlanul tűrnie kellene a másik jármű utasainak alázását, és amikor ez nem történik meg, akkor fenyegetően lépnek fel vele szemben.

Az, hogy szabálytalankodott, balesetet szenvedett, az egy dolog. A villamos is szabálytalan volt (ilyen világítással nem hiszem, hogy forgalomba engedhető lenne egy jármű), mégsem anyázza senki.

sreetfighter 2010.01.02. 16:30:51

@kolbászoszsömle:
A vita mindig a kultúráltságon múlik. Sokan az érvek helyett anyáznak, verekedni akarnak stb.
A normális kritikára normális válasz esetén, nincs lincselés, de nem voltunk ott, nem tudhatjuk, hogy folyt a vita.
Egyébként erre nem lehet normális választ adni csak egyet: Bocsánatot kérek mindenkitől nagyon elnéztem valamit.
Hidd el nem valószínű, ha ezt megteszi tovább csesztetik, de ezt nem tette, megérdemelte.
A villamosról írt kritikád vicces, csak nem azt akarod kihozni, hogy az volt a hibás, mert túl feltünő, figyelem elterelő???
Egyébként zárt pályán mozog ezért más szabály vonatkozik rá mint a többi járműre, de biztos nem volt szabálytalan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 16:45:16

@sreetfighter: nem, nem ezt akarom kihozni.
Pusztán annyit mondtam, hogy kétlem, hogy a villamos abban az állapotában a magyar szabályok szerint forgalomba engedhető volt, ha zárt pálya, ha nem.

Az, hogy a vita a kulturáltságon múlik, az nem vita.
Viszont a vita a két sofőr között kell, hogy lezajlodjon, mert az utas az egy kibic. Minden felelősség a sofőré, ezért az utas pofája lapos.
Ha autóban utazik, ha villamoson, ha repülőgépen.

Ez pl a kultúra azon része, amit illene megjegyezni.

sreetfighter 2010.01.02. 16:54:14

@kolbászoszsömle:
"Viszont a vita a két sofőr között kell, hogy lezajlodjon, mert az utas az egy kibic. Minden felelősség a sofőré, ezért az utas pofája lapos."
Kétségtelen, hogy így kéne lennie, de azt el kell ismerned, hogy teljesen életszerűtlen.
Gondold el, hogy a családoddal utazol és a feleséged vezet -feltevés!!!- és okoz egy komoly balesetet, aminél azért nem egyértelmű a helyzet.
Nem tudom elképzelni, hogy nem szólnál bele a vitába a másik sofőrrel.
Ilyen a világon nincs!
Az utasok is érintve voltak "érzelmileg", mert őket is feltartotta a töketlen sofőr.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.02. 17:36:35

@sreetfighter: Nekem úgy tűnik, hogy lezajlódott a történet feldolgozása, és nem az a konklúziója a poszt írójának, hogy nohát, ott volt egy balfasz, akihez idomult a sok bunkó utas, hanem az, hogy milyen fasza gyerekek is voltak az utasok, akik képesek lettek volna akár pofánvágni is azt, aki (amúgy teljesen jogosan) kikérte magának azt, hogy mindenféle jöttment utasok beleugatnak a dolgába.

Az a probléma, hogy egyszerűen fel sem tűnik a kommentelőknek az, hogy kibaszott nagy bunó a posztíró, mert olyan mélyre süllyedt az abszolút morál.

Itt van ez a megjegyzése is: "Mindennapi tapasztalatok és az úriember villamoson tanúsított viselkedése alapján merem azt mondani, hogy a baleset nem egy egyszerű kis figyelmetlenség miatt következett be, hanem az általános hozzáállás miatt miszerint egy bizonyos értékhatár fölötti autókra és vezetőjükre nem vonatkozik a KRESZ."

Baszom! A villamossal nem vitatkozik _senki_.
Az lehet, hogy akkor megy a pályán, amikor nincs ott az a vasdarab, de nem megy ki elé ha látja, mert a drága autóra annyira biztsan vigyáz a gazdája, hogy nem akar megküzdeni a villamossal.

A posztíró egyszerűen egy rosszindulatú gyűlölködő ami őszinte helyeslést vált ki a többségből.
Ez ami nagyon szomorú.

Kalányos Márió 2010.01.02. 19:19:43

@Benbe: Én azt ajánlottam, hogy jobbra index, jobbra lehúzódás, megállás, megvárni amíg kikerül mindenki mögüled, és akkor úgy befordulni balra a garázsba ahogy csak tetszik.
Akár index nélkül is! ;)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.02. 20:06:52

@kolbászoszsömle: Ha a villamos kevésbé gyorsan fékez, akkor a Hondáshoz is ugyanígy mentőt kell hívni és ugyanúgy közpénzből kell összedrótozni. Ráadásul a villamoson vétlen utasok is simán összetörhették volna magukat. Szóval talán nem ezen az alapon kéne összevetni a két esetet, hogy kinek mennyibe kerül a kár.

Az szerintem sokkal relevánsabb, hogy valaki alapból fittyet hányt a szabályokra és ezzel nemcsak magát, hanem másokat is veszélybe sodort. A nyugdíjas az ónos esőben lehet, hogy felelőtlen, de nem sért szabályt és nem sodor veszélybe mást.

Ami meg a morált illeti, lehet, hogy egyesek túl erős megjegyzéseket tettek a villamoson, de ha összevetem a gúnyolódást azzal, amit a Hondás csinált, akkor megintcsak azt látom, hogy nem ugyanaz a súlycsoport, és nem a Hondás javára.

VakondM 2010.01.02. 23:23:47

@kolbászoszsömle: Na azért mindent talán mégse!
Szokásos á még beférek elé mert lehet és megy.
Nem érdekli sem tábla sem útburkolati jel sem elsőbbségi viszony. Ezek után tesznek egy megjegyzést, hogy itt van aki a lotton nyerte a jogsiját.
Senkit sem érdekel, hogy balesete volt, ennyire hülye! Megérdemli! Egy idióta barom volt. 26000 LED van a villamoson és 2 megállóval előbbről lehet látni, neki volt képe azt mondani nem látta. Az ilyen most komolyan hogy kap jogsit? Nem azt kell látni, hogy 72, 48, 56. Kell látni a jobbra kanyarodni tilos táblát, az útburkolati jeleket a vele szemben egyetlen sávban álló autókat és egy kur..a nagy közeledő karácsonyfát (vagy díszkivilágítás nélkül simán a nagy sárgát). Az ilyentől HELYBEN kell elvenni a jogsit mert nem egy dolgot nem látott és valamit elnézett és abból lett a baleset.

VakondM 2010.01.02. 23:33:43

@kolbászoszsömle: Nem rosszindulatú csak mindennap ezekkel a barmokkal szembesülők a napi 8-9 óra munkaidőm alatt amikor még éppen befordul a villamos elé, még éppen átfér a már rég piroson és amikor a csengetést hallja, hogy figyeljen akkor csak arra van emléje, hogy lehúzza az ablakot és kurva anyázva beintse. A Hondásból és a hozzá hasonlóból - ha más nem figyelne a hülyeségére - százszámra vinnének naponta a balesetire és a hullaházba. Szerintem nem csak nekem van elegem ezekből a parasztokból akik a hitel hintóból úgy néznek le rád mintha big footba ülnének és egy tank sérthetetlensége védené őket a teljes magyarországi biztosítási cégek szövetségével a háta mögött. Az ilyenen azok akik kielőzik a zebránál megálló autókat mert nekik sietős és majdnem keresztül mennek a gyalogoson. Az ilyen az akitől az említett, vagy hasonló eset után helyből venném el a jogsit és ha még mindig akkora májer akkor járjon sofőrrel.

VakondM 2010.01.02. 23:38:00

@promontor:
Pontosan!
Egy személygépkocsiban azért sokkal több védelem áll rendelkezésedre mint egy buszon villamoson a városban. Előbbiben ugyanis nincs álló utas aki könnyen elesik, és van biztonsági öv (ami akkor épp nem is volt bekapcsolva - mert ugye minek az).

kispista2 2010.01.03. 00:09:04

Ha a villamos vagy busz vészfékez, az álló utasok könnyen eleshetnek amiből súloys sérülés is lehetséges. Tehát elég sok közük van ahhoz hogy mit csinál a hondás és hogyan veszélyezteti az utasokat.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.03. 08:35:45

@VakondM: Szóval beszólni kell, meg lincseléssel fenyegetőzni.
Az _utasnak_.
Értem.

flea 2010.01.03. 10:09:39

@kolbászoszsömle: mondták már páran, de szívesen mondom én is: az is elmehetne a jó francba, aki kiengedte a karácsonyfát a forgalomba. (Sőt már eleve aki kitalálta.)

Ettől függetlenül a hondás hülye (nem kicsit: nagyon!), az utasoknak pedig jogában áll ezt szóvátenni. A lincselésre vonatkozó megjegyzés, ha jól látom, csak az ezt követően kialakult szóváltásban hangzott el, az is _lehetett_ indokolt, nem tudjuk. Szerintem eleget lovagoltunk már ezen.

sreetfighter 2010.01.03. 10:40:09

@flea:
"A lincselésre vonatkozó megjegyzés, ha jól látom, csak az ezt követően kialakult szóváltásban hangzott el, az is _lehetett_ indokolt, nem tudjuk."
A szóváltásban semmiféle lincselés nem hangzott el!
Ezt csak a poszt írója vetette fel, hogy ha sokat jára szája a hondásnak, akkor meg is verhették/licselhették volna.
A licselés nagyon rossz szóhasználat ebben az esetben, mert ha már nagyon pofátlan, akkor max. valaki pofán vágja, aztán kész.

flea 2010.01.03. 12:05:43

@sreetfighter: jogos. Akkor pláne nem értem, mit van ezen bárki fennakadva, nyilvánvaló komolytalan túlzás, nem pedig fenyegetés... De túltárgyaltuk.

VakondM 2010.01.03. 13:00:16

@kolbászoszsömle: Lincselésről szó sem volt. Egyszerű vélemény nyilvánításról igen, ami annyit tett hogy páran megjegyezték hogy a lottón nyerte a jogsit. Ku..va anyázás senki részéről nem volt. A barom pedig úgy kezdte amikor egyik ilyet meghallotta, hogy hozzám szóltál kicsköcsög szájba b..lak.
Miután pedig a fél villamos (az a fele aki nem ült) elég erősen volt kénytelen kapaszkodni ez nem hinném hogy jogtalan megjegyzés volt. Az lett volna jogtalan ha én mint egyszerű utas megkérdeztem volna, hogy hogy nem vett észre egy ilyen járművet ami úgy néz ki mint a coca cola kamion? Mivel nem én voltam a vezető, ezért nem tettem.

VakondM 2010.01.03. 13:06:07

@flea: Ha a szabályoknak megfelel akkor miért ne járhasson? Akinek nem tetszik nem száll fel rá, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy a megcélzott rétegnek tetszik.
Azt eleve sosem értettem, hogy hogy van olyan barom aki nem veszi észre a közeledő villamost, de hogy ezt....
Az Eötvös téren történt tavaly tavasszal olyan baleset ahol az autós SEM a közuti fedezőjelzőt SEM a közelgő villamost nem látta és nem hallotta közeledni. Aztán ott a Ford be lett gyűrve a támfalhoz elég durván.
Mint már írtam ezektől HELYBEN alkalmatlanság miatt EL KELL venni a jogosítványt, mert ne azt olvassa le a tábláról, hogy 72 48 56 és hallja ha a doki súg neki valamit.

sreetfighter 2010.01.03. 13:56:46

@VakondM:
"A barom pedig úgy kezdte amikor egyik ilyet meghallotta, hogy hozzám szóltál kicsköcsög szájba b..lak."
Ha ezt elöbb leírod, akkor talán kolbászoszsemle is máshogy reagált volna!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.03. 14:14:06

@flea: a villamos szabályosan volt kivilágítva.

flea 2010.01.03. 15:01:52

@VakondM: @Benbe: ha úgy néz ki, mint a képen, akkor kétlem, hogy szabályos. Ha mégis az, akkor rosszak a szabályok. De ez csak az én véleményem.

Észrevenni nyilván azért nem vette észre, mert se tükörbe, se direkt nem nézett arrafelé... jöhetett volna ott King Kong egy F-16-ossal a bal kezében, akkor is kihajt :) Tehát a villamos kivilágítása az autósról alkotott véleményemen nem változtat.

VakondM 2010.01.03. 15:07:15

@sreetfighter: A postban benne van, hogy a kultúra pedig kib.szta a biztosítékot :) Gondoltam ez világos! ;)

VakondM 2010.01.03. 15:10:42

@flea: Most tekintsünk el attól, hogy szabályos vagy sem, vagy nem szabályos de semmi nem tiltja. Erről is meg tudnánk írni egy postnyi hozzászólást.
A tények:
- Így néz ki az ördögszekér
- Nem vette észre a villamost
- Jobbra kanyarodni tilos táblát
- Behajtani tilos táblát
- Útburkolati jelet
(Esetleg észre vette de szart rá)

Felmászott a villamosra, pont.

sreetfighter 2010.01.03. 15:12:34

@VakondM:
Bebizonyosodott, hogy mégsem!

VakondM 2010.01.03. 15:30:21

@sreetfighter: Rendben, elnézést kérek a pontatlan fogalmazásért!

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.03. 17:35:35

@flea: szabályos. A KRESZ kivilágításról szóló pontja nem vonatkozik a villamosra (a gépjárművek mellett föl van sorolva, hogy mire érvényes még), a villamosos forgalmi utasítás pedig "legalább egy homlokfényszóró"-ban állapítja meg a kivilágítást. Itt ez stimmel.

Mivel szabályos, ezért nem megtévesztő, tehát a forgalomban résztvevőnek föl kell lennie készülve egy ilyen érkezésére. Én is meglepődtem életem első ökrösszekerén meg kilógó kapás bicikliző bácsikáján, de egyiknek sem mentem neki.

flea 2010.01.04. 11:34:29

@Benbe: "mivel szabályos, ezért nem megtévesztő"

Ez a logika kb. annyira stimmel, mint a "mivel nem törvényellenes, ezért tisztességes". Példákat inkább nem sorolnék.

De mint már mondtam, aki kihajt egy ilyen elé, pláne szabálytalanul, az ettől függetlenül tökhülye.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.01.04. 21:09:05

@flea: Sajnálatos, de a közlekedés logikája már csak olyan, hogy ami szabályos, az tisztességes is. Arra és csak arra kell fölkészülnöd.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása