Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A belgák nem tudják, mi az a téli gumi

2010.01.01. 11:53 :: SilentSound

Lerántotta a leplet Belgiumról milk4, úgy tűnik, Brüsszelben sem fenékig tejfel a közlekedés, hiába van nagyon nyugaton, idióták ott is vannak. Erre persze valószínűleg nagyban rásegít az is, hogy nagyon vegyes az ott élők összetétele. Ha pedig leesik a hó, megbénul az ország.

Eddig csak olvasója vagyok/voltam a blognak ,de mindig is megakartam írni ezt a cikket. De valamiért úgy gondoltam, hogy nem érdekelne senkit. Megpróbáltam, minden fontosabb dolgot leírni, ami így ezalatt az egy óra alatt az eszembe jutott. Biztos van amit kihagytam, azt majd talán legkölezebb írom meg.

Lassan 7 éve élek itt Belgiumban, kisebb-nagyobb kihagyásokkal. Ezalatt az idő alatt szerintem gyűlt bennem össze annyi "tudás", amit érdemes megosztanom veletek. Először is, a belgák nagyrésze nyugodtan, szabályokat betartva közlekednek, bár néha azért náluk is elgurul a gyógyszer és megy a duda, mutogatás és kiabálás ezerrel, de ez leginkább Brüsszelre illik.

Amit nagyon jónak tartok az az, hogy a zebránál az autósok megállnak és átengedik a gyalogosokat és a jobb kéz szabályt is betartják MINDENHOL. Mondjuk ez érthető... A rendőrök büntetnek, ha nem figyelsz ezekre... De még mennyire! Sebességkorlátot is betartják, mert sok a "sebességmérős civilautós rendőr".

Az utak nagyrésze jó minőségű és jól kivilágított, de sokszor nagyon nehéz kiigazodni, mert nagyon rosszúl vannak kitáblázva az utak. Még az autópályák is ki vannak világítva, úgy tudom, ez Európában egyedi dolog.

De most térjünk át egy olyan témára, amiről most minden autós beszél: a havazás. Itt Belgiumban 3 napot esett, de annyit, hogy ezalatt a 7év alatt ennyi havat életemben nem láttam még itt és szerintem a belgák se nagyon. Érthető, hogy amikor azt mondom, hogy téli gumi, akkor csak bambulnak, számukra ez ismeretlen szó és nem értik, hogy miért állnak egy helyben, mikor a sebességmérő már 180km/h-t mutat.

Egyik nap 4 autót is nekem kellett feltolni az emelkedőn, mindegyik hátsókerék meghajtású volt. Ezt csak azért írom, mert az elsőkerék meghajtású autók lassan, motort széthajtva, gumit koptatva, de felértek. Most is, ahogy írom ezt, látom és hallom, hogy a Mercis kanyarodna, de a csak egyhelyben áll. Szomszédunk megpróbálta megtolni, de nem akar nagyon előre mozdulni, csak hátra.

Én hókotrót se nagyon láttam, csak sószórót, de az nem ér semmit. Mikor először leesett ez a nagy mennyiségű hó, akkor az iskolabuszok is 1-2 órás késéssel tudták csak hazavinni a kölyköket. Én általában iskola után gyalogolni szoktam hazafelé és van egy főút (70km/h-s sebességkorláttal), amelynek az egyik oldalán gyalogos út van, a másikon meg biciklis út.

A biciklis utat szépen megtisztították, de a gyalogos úton ott állt a 15-20cm-es hó. Ezzel nekem nem lett volna semmi gondom, úgyis szeretem a havat, főleg így, hogy sokáig nem láttam ennyit. De a bicklis út 1,5-2m-re a főúttól, míg a gyalogos az közvetlen a főút mellett van.

Már szólt rám rendőr,hogy ne a biciklis úton haladjak, ezért inkább nem kockáztattam meg, hogy a biciklis utat használjam és megint leugasson. Most nem a rendőr, de az autósok ugattak és dudáltak le...

110 komment

Címkék: közlekedés külföld autó gumi csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tundrazuzmo (törölt) 2010.01.01. 13:56:06

@russell: "Gondolom ezzel nem adtam tanácsot az otthoni gumisoknak, ismerve a magyar mentalitást ezen szolgáltatás bevezetése után kb. kettő nappal csődbe menne az összes gumis (ki vinné vissza a gumit a bérleti idő lejárta után ugye?)"

Ugyan, dehogy. A mentalitást ismerve dolgoztuk ki bonyolult és bizalmatlanságra épülő bürokráciánkat, meg egy csomó egyéb szabályt. Pl. a kaució (parasztossan: kaukció). A bérlésnél otthagyod a gumi árát, aztán ha hiánytalanul visszaviszed, akkor visszakapod - persze a bérleti díjat levonva.

caymanos 2010.01.01. 14:05:48

Belgiumban nem ismerik a téligumit?
Buszokon, teherautókon, tömegközlekedésben, taxin, camionetten meg kötelező nov.15.-márc.31. között, vagy 8 fok alatt.
A kötelezőt értsd: nem fizet a biztosítód, ha nincs rajtad téligumi.
A posztoló biztosan Belgiumban él?

Nymus 2010.01.01. 14:07:57

@russel: Hollandiaban merre fele van kivilagitva az autopalya?

kismber 2010.01.01. 14:09:36

anglia ugyanez. blokkolt kerekekkel csusznak keresztul a keresztezodeseken, es nem ertik hogy miert nem all meg az auto. 10 centi ho es kaosz, en egy hatsokerekessel nem csuszok meg, ok meg a nissan micra/vauxhall/vw kocsikkal eszetlenkednek....

Nymus 2010.01.01. 14:09:39

@russell: "Bár nem áll szándékomban vitatkozni a cikk írójával, de itt Hollandiában igenis ismerik a téligumit"

Hol emlitette, hogy Hollandiaban nem ismernek?

Nymus 2010.01.01. 14:10:35

Nyugaton az emberek birkak, ezert lehet oket egy karanban tartani a torvenyekkel...

russell 2010.01.01. 14:13:10

@Nymus: Valóban nem említette, hogy ismernének téged Hollandiában!:-)

JimK1rk 2010.01.01. 14:14:42

@caymanos:
Biztos, hogy nem fizet a biztosito, ha nincs az auton teligumi? En ugy tudtam, hogy ez a nemeteknel van igy! Erdekelne, mert en is belgiumban elek!

russell 2010.01.01. 14:16:36

@caymanos: Ezen csodálkoztam én is, mivel itt pontosan az ellenkezője történt mint amit Ő leírt. Az utak patent módon eltakarítva, sószóró kocsik le fel rohangáltak, gyakorlatilag a reggeli hó délutánra komplett ódon eltűnt az utakról. Az igaz, hogy az első nap 740 km-s "file-t" (dugót) okozott, de egy 19 milliós országban ami keresztül kasul autópálya ez abszolút abszolválható, főleg ha a "két centis hó megbénítja egész Budapestet" történethez hasonlítom.

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2010.01.01. 14:17:17

Ez a hátsókerékmeghajtás nem jó az első meg igen még a tükörradiál, 20 éves merci kontra vadiúj radiál vardenburg korból van.

JimK1rk 2010.01.01. 14:19:27

@russell: En esem lattam hokotrot, max sozzak a nagyobb utakat, ha jon a fagy. Tavaly egy hetig allt a ho az utakon, a belvarosban. Mondjuk en egy 60 ezres kisvarosban lakom, nem brusszelben.

JimK1rk 2010.01.01. 14:22:48

Amugy tenyleg nem nagyon hasznalnak teligumit a belgak, max a flottas kocsikon lehet latni. Ha van is akkor egesz evben rajta hagyjak!:) Viszont ha leesik 3 centi ho, akkor tenyleg meghal az orszag...

VakondM 2010.01.01. 14:25:13

Hátsó kerekes autóval télen egy kis ballaszttal kell közlekedni a csomagtartóban. Persze a 30kg-s homokzsák a Ladában gizdábban mutat mint a Merciben.... :-#
Amúgy ezért kell a farmotoros autó, hátsó vagy 4 kerék hajtással, vagy orrmotoros 4 kerékkel :p

JimK1rk 2010.01.01. 14:25:32

@russell: Hat igen, hollandia az megiscsak hollandia!:) Ott el is tudom kepzelni, hogy normalis modon azonnal elkezdik takaritani a havat. Bezzeg itt.. Van meg mit tanulniuk a flamandoknak az egykori helytartoktol!:)

Jagohu · http://www.eurocontrol.int 2010.01.01. 14:26:53

Nem nagyon akartam hozzászólni eredetileg, de nem tudom megállni.
Nem tudom Brüsszelben hogy nézett ki az a pár nap, de az ország keleti felén (Limburg) azért még lehetett közlekedni, ha lassan is. Nem láttam egymásnak csúszott autókat és idiótán vezetőket sem - azzal ellentétben amit Mo-on látok ilyenkor.
Ha pedig már párhuzamot vonunk, akkor Budapest és az egész ország (ahogy olvastam beleértve a vasutat is) teljesen megbénul ha leesik 10 centi hó, hiába "ismerik" az emberek a téligumit, de legalább annyian nem veszik meg szerintem arányaiban mint itt Belgiumban.
Azalatt a pár nap alatt volt szerencsém közlekedni Németországban és Hollandiában is - előbbiben ugye hasonlóan "kötelező" a téligumi használat (bizosító miatt) és mégis csak 70el mentünk az autópályán. Őszintén nagyon nem is akaródzott többel menni, hiába négykerekes és téligumival felszerelt az autóm.

Egyébként mindehhez hozzátartozik, hogy olyan gyorsan olyan mennyiségű hó esett, hogy az összes holland, belga és több nagy német (Düsseldorf, Frankfurt, Köln-Bonn) repülőtér is órákra bezárt - csodák ugye nincsenek...

@russel
Azért ez a téligumi-bérlés tipikusan Holland dolog, elég vicces :) bár ha működik tök jó be kell ismernem. Amúgy Hollandiában nincs úgy kivilágítva minden autópálya mint Belgiumban - vannak szakaszok, de nem az egész.
Nem tudom te merre élsz, de délen (Maastricht és környéke) azért nem álltak annyira a topon a hóeltakarításban.

@jimK1rk
Csak akkor nem fizet ha a fent említett kategóriájú járművekkel közlekedsz, amennyiben magán gépkocsi (nem személy vagy áruszállításra használt) tudtommal nincs ilyen kitétel

ionsrác 2010.01.01. 14:30:58

3 nap tél.
tényleg, de hülyék, hogy nem vesznek téli gumit.
7 év után is azért igazi magyar maradtál szerencsére. jó kis vakarózós-unatkozós nincs-semmi-dolgom-írás.

kispista2 2010.01.01. 14:31:39

"Amit nagyon jónak tartok az az, hogy a zebránál az autósok megállnak és átengedik a gyalogosokat "

Ezt vajon hogyan csinálják? Azthittem hogy ez lehetetlenség és belehalnak ha 2 másodpercig megállnak.

palya73 2010.01.01. 15:04:35

@russell: Nem mindenhol vannak kivilagitva az autopalyak Hollandiaban, csak egy reszen. Es az, hogy patent allapotban voltak a Karacsony elotti nagy ho utan az utak? Hmmm... Lehet, hogy ott, ahol elsz igen, de en vasarnap es hetfon mentem az A12-n, es nem sok nyoma volt a takaritasna. Ahogy a jardakat sem takaritottak Hagaban.
Itt fele akkora ho esett, mint otthon, megis joval nagyobb gazt okozott.
Es a teli gumit nagyon kevesen hasznaljak, mondvan nincsenek hegyek, meg a ho is eleg ritka. Amikor meg van, akkor csak neznek...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.01.01. 15:05:17

lehet hogy nem Belgiumban él mert ott emelkedők se nagyon vanak.

fourgee 2010.01.01. 15:09:35

@caymanos: Tényleg, igazad van, ahogy leesik a hó, minden autó átvált magától téli gumira, mert nem különben nem fizet a biztosító...
:D

Ott is emberek élnek, és ott is az embereken múlik, hogy hányan cserélik át téli gumira.

Bírom az ilyen kétkedő hozzászólásokat. Kérdezz meg embereket, hogy milyen Anglia. Mindenki azt fogja mondani, hogy tele van bevándorlókkal. Nos, nekem sikerült egy olyan faluban élnem, ahol rajtam kívül nem láttam más "bevándorlót". Ezután a kijelentésem után el kellene gondolkodnom, hogy tényleg Angliában éltem-e?

:)

Hm, biztos hogy te írtad a hozzászólásodat? Mi van, ha valami mondatgenerátor script volt csak?

:)))

gyulabiusz 2010.01.01. 15:12:47

Kilenc éve élek Belgiumban, a cikkíró elég jól leírja a helyzetet. Az átlagbelgának nincs oka téli gumira váltani az ottani enyhe telek és jó utak miatt.

Nem tudok olyonról, hogy kisembernek télen kötelező lenne a téligumi. A legtöbb ember azért vesz téligumit, mert télen Ausztriába megy síelni, s véletlenül megtudja, hogy Németországan kötelező. Tényleg nem tudják mitől különleges a téligumi. Nagymenő konzultáns kollega azt kérdezte, hogy szegecses-e a téligumi, meg hogy zsák homok a mercije csomagtartójában, stb.

Cégünk flottájában opcionális a téligumi, tehát nagyon meglepne ha belgiumi balesetben a biztosító téligumira hivatkozna. Én váltok, mert néha járok haza és tényleg bitang jó dolog a téli gumi, de saját kocsival amivel csak Belgiumba mászkálok nem váltok. Ha mégis el kellene indulnom a saját tütümmel rossz uton, leengedem lagymatagra a nyomást a gumiban, s lassabban megyek. Ilyesmi ritka, mint az ötcentis hó Flamandföldön.

pandacsökiboborján 2010.01.01. 15:34:00

Szerintem a téli gumi semmit sem ér ekkora hóban. Erre találták ki a hóláncot...

bazd meg 2010.01.01. 15:46:06

En csak azt nem ertem miert kell egy masik naciot lenezni mar megint?? Mert kell zsigerbol fikazni, igy jobban erzik magukat ezek az egyedek??? Ebbol el az orszag, nezd milyen hulye, igy te okosabb leszel?? Het ev alatt jo sok dolgot tudtal meg ;^) Tanulekony vagy;^)

webmestar 2010.01.01. 16:16:00

@bazd meg: nem nézi le senki, csak bemutatjuk h nem itthon élnek a leghülyébbek mint azt sokan gondolják :)

Don Blasius 2010.01.01. 16:22:03

Írtátok, hogy Hollandiában ismerik a téli gumit, de én ott 4 éve márciusban is csomó autón nyári gumit láttam március elején.

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.01. 17:07:33

Azt írja 7 éve él Belgiumban és most átadja a felgyülemlett tudást. Aztán van tíz mondat. Annyi, hogy nem takarítják az utakat, nem vesznek téli gumit, csúszkálnak, meg betartják a jobbkéz szabályt. Ez nagyon sok információ volt így egyszerre. Ki is nyomtatom, majd a metrón olvasgatom ezt a felgyülemlett tudást, mert ilyen hirtelen nem tudom megemészteni...

mindettől függetlenül (törölt) 2010.01.01. 17:12:38

Szerzőnk azóta feltehetőleg megtalálta már a megfelelő cipellőjét, amiben még könnyebben lehet kamu-posztokat írkálni. Vezetni már nemigen, mivel jogsija az nincs a gyönyörűmnek, csak éktelen nagy szája, és ugyan Belgiumban sem járt még a büdös életben, ahogy rengeteg helyen sem, ahonnan már szintén vadul tudósított, de hát ez már teljesen mellékes is...

fourgee 2010.01.01. 17:14:12

@PeterBlau: Valószínűleg azért írta a 7 évet, hogy jelezze hogy nem csak TV-ből látta. Mondok egy példát. Nagyon jó ötletnek tartom Angliában hogy a nem csuklós buszoknál a felszállás az első ajtón, leszállás a másik ajtón, így legalább mindenki használ jegyet, vagy bérletet. Egyik ismerősöm aki még soha nem járt az Egyesült Királyságban, megpróbálta bemagyarázni nekem hogy hülyeséget beszélek, meg hogy én ezt nem tudhatom, mert ilyen biztosan nem létezik hogy csak az első ajtón lehet felszállni, és hogy ez így működik.

Na, az ilyennek az is mondhatja, aki 20 éve ott él, annak sem fog hinni. Viszont, én bírom az ilyen "mindentjobbantudok" embereket, egészen jól lehet szórakozni rajtuk :)))

kismber 2010.01.01. 17:18:30

@fourgee: nem egesz anglia. vikdeken en sem talalkoztam bevandorlokkal. de glasgow, london, york, manceshter hat van eleg sok. de foleg londonban. videken nincsenek, vagy alig. ez az en tapasztalatom

beste 2010.01.01. 17:19:38

Valakinek eszébe jutott már, hogy a téli gumi nem csak azért van, mert télen eshet a hó?

Egészen másképp van fejlesztve, mint a jóval melegebb évszakokra valók. Nyilván egészen más hatásfokkal lehet pl. fékezni vele télen, mint nyáron.

Hóban pedig összehasonlíthatatlan a téli gumi előnye akár a vivaldi gumikkal, akár a nyári gumikkal szemben - szerintem ezzel mindenki egyetért.

borshó 2010.01.01. 17:26:51

@kanca: Ezt rosszul tudod, Dániában nincsenek kivilágítva az autópályák.

Drdnght 2010.01.01. 17:28:59

@Jagohu: En ezt egyszeruen nem ertem honnan veszitek, hogy itt minden megbenult 10 centi( valosagban kb 30 cm eset a masodik nagy havazaskor pesten, azt elsokezbol tapasztaltam) hotol. Nem kell elhinni minden baromsagot amit a hirekben olvastok, semmi gond nem volt itt az autos kozlekedessel. Az hogy megnott az arokbafordult idiotak szama, az nem jelent semmit, ez mindenhol igy van, raadasul iden ilyet nem is tapasztaltam. Nekem van teligumim, nem vagyok egy mindent tapasztalt, 20 eve vezeto sofor, megse volt problema az M2 esen a 90 km/h, csak oda kell figyelni.

Komoly problema itt legfeljebb az onos esovel lett volna, azzal viszont nagyon.

norbi2k 2010.01.01. 17:29:21

@kanca: Dániában nincsenek kivilágítva az autopályák... egyébként ingyenes a használatuk...

peca1000 2010.01.01. 17:33:05

Én voltam Belgiumban, és egyik autón sem volt téli gumi. Igaz nyáron voltam kint :)

Az autópályák, és autóutak tényleg mindenhol ki vannak világítva, és szinte minden kereszteződésnél, legalábbis ahol 2x1 sávos út van, körforgalmat építettek.

Egy rövid kis utcában (kb. 500m) is vagy legalább 7-8 körforgalmat számoltam meg.
Ja és az épületek jó része kis méretű téglából épül, és nem vakolják be őket.

Ja és 1 magyarral találkoztunk 1 hét alatt Brüsszelben, az is kolduló hajléktalan volt :)

A "pisilős kisfiú" szobor meg kb. 20 cm.

És rengeteg csokibolt van.

norbi2k 2010.01.01. 17:36:28

@fourgee: kérdezz meg bárkit milyen London, mindenki azt fogja mondani hogy London az London és nem nagy brittania... London ugyanis tényleg tele van bevándorlókkal, a többi városban is vannak, de nem annyian...

SzLacika 2010.01.01. 17:42:19

@fourgee: Az ismerősöd talán még Magyarországon sem járt soha :))
Oké, Budapesten például fel lehet szállni minden ajtón, de itthon is van olyan város, ahol korlátozzák a felszállást az első ajtóra

Rocko- 2010.01.01. 17:54:35

a téli gumi 7 fok alatti hőmérsékletre jó, másképp viselkedik, mint a nyári. ezért hívják téli guminak és nem hóguminak.
megnéztem, télen átlag 3 fok a hőmérséklet. akkor meg elkéne egy szett téligumi.

szóval nem hiszem hogy nem ismerik, inkább szimplán nem tudnak hóban vezetni.

Metz 2010.01.01. 18:09:25

Leuvenben ismerik a téli gumit pedig az csak 12 km-re van Brusseltol.

egyittlakó (törölt) 2010.01.01. 18:21:38

@Metz: "Leuvenben ismerik a téli gumit pedig az csak 12 km-re van Brusseltol."

Ez is azt bizonyitja, hogy a posztolo hulye.
Ezert tart itt ez az orszag.
:-)

felician 2010.01.01. 18:27:37

és azután mi történt?

Tajszon 2010.01.01. 18:31:36

Vicces ahogy egymást hazudtolják meg a belga és holland honfitársak.
Ha itt is annyi atomerőmű lenne, itt is ki lenne világítva még a szántóföld is.

norbi2k 2010.01.01. 18:34:04

@cso zsi: tudtommal luxemburgban van kivilágítva az autópálya az egész szakaszon...

Bibolyaadávid 2010.01.01. 18:43:33

@webmestar: Azért ezen gyurcsány óta vitatkoznék!

S-1-5-7 2010.01.01. 18:52:33

@peca1000: Ja és az épületek jó része kis méretű téglából épül, és nem vakolják be őket.

:)
klinker falburkolat

Rahsid 2010.01.01. 18:58:28

Okoskodó hülye. Egy helyben állnak, közben meg 180km/h-t mutat az óra, mi?! Sok közöd lehet az autózáshoz.

Tajszon 2010.01.01. 19:02:04

@boO.2.0: Te se lehetsz túl okos :(, nyilván szó szerint értette. "Okoskodó hülye"

Rahsid 2010.01.01. 19:06:56

@Tajszon: Te meg írni nem tudsz?

sityak 2010.01.01. 19:24:39

Mia fenének kellene téli gumi, ha - a posztoló szerint - 7 évig nem esett ennyi hó (és neki is csak most tűnt fel először, hogy probléma lenne)?! Err ekár volt ennyi betűt pazarolni.

M13 2010.01.01. 19:27:41

Nálunk (Magyarisztán)a hülye azt mondja, hogy ő nem vesz téligumit mert ő 'csak' 1-2ezer kilométert megy télen. Igazi ökör gondolkodás! Ha az alatt csak egyszer menti meg az életét már megérte. Meg hogy nem megy gyorsan. De a szembejövő jöhet 180-al. A sok marha is csak akkor jön cseréltetni amikor már nekicsúszott a garázsajtónak mikor lépésben rá akart kanyarodni a bejáróra. Némelyek annyira sötétek mint a belsőzseb. Kicsit melléfogtak a gumigyártók a 7 fok alatti kampánnyal, de már ők is belátták, hogy nem jó marketing. Néhányan túl szigorúan veszik és azt hiszik, hogy efelett "lekopik a rece" Úúúúh! Volt olyan aki márc. elején cseréltetett, mert már itt a tavasz. Egy reggel a Mecsekben eldobta az autót és saját bevallása szerint ha fenn hagyja a téliszettet akkor semmi gond.

cso zsi 2010.01.01. 19:28:15

@boO.2.0: Anno ifjú titán koromban sikerült egy nedves villamossínen úgy megállnom diagonál gumival, hogy gázadáskor 70-80 környékén táncolt a mutató, míg az autó állt egyhelyben.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.01. 19:45:22

Talán mégsem légből kapottak akkor a belgás viccek. :)

light22 2010.01.01. 20:06:33

Belgiumban, és Luxemburgban is ki vannak világítva az autópályák. Akkora kandellábereken van a világítás, hogy a teljesen kifejlett fák lombkoronája sem takarja el az úttest kivilágítását. Ott az autópálya két szemközti sávja nem egymás mellett van, mint nálunk, hanem 20-30 méter távolság van köztük. Ami meg az autópályák kivilágítását illeti, ...nem tudom, honnan szednek annyi áramot.

h4z4rd 2010.01.01. 20:13:06

@boO.2.0:
Sosem láttál még ilyet, ugye? Pedig a kocsik egy jó részénél a váltótól kapja a sebességmérő a jelet, így simán megtörténhet...

Btw lehet, hogy városi legenda, de én úgy hallottam, hogy a belgák azért vezetnek szarul (a többi ajropéerhez képest és nem hozzánk viszonyítva), mert náluk a hetvenes évek végéig nem kellett jogsi, mindenki alanyi jogon vezethetett x kor után.
Mondjuk nem hangzik túl hihetően...

Nymus 2010.01.01. 20:28:10

@russell: "Az igaz, hogy az első nap 740 km-s "file-t" (dugót) okozott"

Ezt legyszi fejtsd ki, mert nem ertem...

mindettől függetlenül (törölt) 2010.01.01. 20:33:30

@Lacaca: London, Helsinki, millió helyről, millió nick alatt... Z.B. fucktothemusic.blog.hu posztjai, mint az írásmódját jellemző hadarós-zavar-hablaty futó, de jellemző példái.. etc., etc.,

mindettől függetlenül (törölt) 2010.01.01. 20:39:52

@Lacaca: BTW, nem szeretem a kamu-posztokat. Nagyon nem. Ahogy egyéb kamuzásokat sem...

röntgenszeműlány 2010.01.01. 21:07:13

Na még néhány szakértő jöjjön, aki szerint a téligumi hóra van kitalálva. Mély hóban pontosan halál mindegy, hogy milyen a gumi. A legomolyabb valamelyik totalcaros "újságíró" posztja volt, ahol a - szerinte - téli gumi mentesség miatt a hóban csúszkáló autókon viccelődött. És meg fizetést is kap érte.

hidro 2010.01.01. 21:11:59

Hát én többször autókáztam Brüsszel és Liege között,hát az autópálya minősége nem az igazi,néhány helyen meg kimondottan rossz,tudom nem ma építették.A világításról nekem azt mondták,hogy mozgásérzékelőkkel vannak ellátva, ezt viszont én nem nagyon vettem észre az adott szakaszon.

mindettől függetlenül (törölt) 2010.01.01. 21:15:53

@röntgenszeműlány: Nem, nem hóra. Igaz. Hidegre. De a hóban hideg van. Kurvahideg. Többnyire...

palya73 2010.01.01. 21:20:20

@Nymus: a helyi radiok igy mondjak be. Eloszor osszesitve, hogy orszagosan az autopalyan ekkora hosszusagu dugo van, utana reszletezik.

fourgee 2010.01.01. 21:40:08

@norbi2k: Nem kell megkérdeznem, pár hónapot éltem Londonban, 1 évet meg vidéken. Amit kommenteltem, abban arra próbáltam meg rávilágítani, hogy van egy csomó ember, aki még nem is járt ott, mégis jobban tudja mint én hogy mi a helyzet :)
Amiről nincs tapasztalatom, abba nem szoktam belepofázni, de úgy látszik hogy itthon ez a divat, nagyon sokan teszik ezt. De, ha itthon mindenki mindent jobban tud, akkor hogyhogy nem Magyarország a legfejlettebb ország a világon?
:)))

indapass90210 2010.01.01. 21:51:48

@röntgenszeműlány: a mintázata meg talán a dizájn miatt más, ugye?

kuki123 2010.01.01. 22:58:47

@teabore: lehet meg kéne tanulnom németül :D

Jagohu · http://www.eurocontrol.int 2010.01.01. 23:00:24

@Drdnght: azért éltem éppen eleget otthon, a Bakonyból származom ahol igenis komoly fennakadásokat okoz 10 centi hó, mert az emberek képtelenek "hegyek" (idézőjelben, mert csak nekünk azok, mindenki más röhög ha ezt a kifejezést használjuk:)) között közlekedni, és hát igen, becsúsznak az árokba - kamionostól, aztán lehet állni a 8-as főúton naphosszat. Mindegy, ettől eltekintve igazad van, sok a mellébeszélés az újságokban, meg lehet már a memóriám se a régi. Mindenesetre én sose örültem az első napi hónak Bpn, mert mindig káosz volt utána egy napig.

@h4z4rd: nem urban legend, tényleg így volt - a mai napig rendszám alapján (ami a sofőrhöz tartozik, nem az autóhoz, tehát viszed magaddal ha új autót veszel) látni lehet a delikvenseket akik meg előtte kaptak jogsit

@light22: honnan szednek ennyi áramot?
Sok a szélerőmű - mind szárazföldön mind tengeren:
en.wikipedia.org/wiki/Thorntonbank_Wind_Farm
Amúgy meg itt az áttekintés:
en.wikipedia.org/wiki/Energy_in_Belgium

bazd meg 2010.01.01. 23:29:57

webmester. Akkor mar ertem, ha a szomszed ebedel akkor azonos idoben en is jol lakom, kaja nelkul, ertem;^)

Balage85 2010.01.02. 00:29:41

Belgiumban azért lényegesebben kevesebb hó esik, mint Magyarországon. Ez olyan mint Anglia, ha ott esik a hó az csodák csodájára megy, mert nagyon ritkán havazik ott is, és hasonlóan mint Belgiumban, nem igazán vannak hókotrók. :)

Tirpákia rózsája 2010.01.02. 01:32:24

@Balage85: Már hogyne havazna Angliában, csak éppen ott képtelenek együttélni vele. Már vagy 10 éve rendszeresen elég komoly mennyiség esik és úgy csinálnak, mintha júliusban esne, nem pedig télen. Skóciában pedig mindig is természetes volt...
Az íreknél is hülyének néztek, amikor a téli gumiról beszéltem. Még a magyarázat után sem fogták fel, miről van szó...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.02. 02:12:00

Hát akkor Belgium, Hollandia, Anglia, sőt úgy kb. egész Európa különb az íreknél :D

Bár fillérbaszásban Hollandia és Magyarország élen jár, de a pálmát szerintem az írek viszik el! Az, hogy a téli gumit hírből páran ismerik csak itt, az egy dolog, de itt is csodálkoznak, ha jeges az út! Nem szokott tartósan "tél" lenni, de csúszós utak igen. Hogyan oldják meg az írek?

Tengelyenként és oldalanként válogatottan fos, ismeretlen kínai gumikon járnak. Nem ritka, hogy a négy keréken négy különböző gyártmányú és állapotú gumi van...

Az, hogy anyukák, két-három gyereküléssel a fedélzeten slick (!!!) gumival kacsáznak, meg hiányzó kerékcsavarokkal (!!!), szálszakadásos oldalfalú abroncsokkal, nem egyedi eset. De kábelkötözővel azért az összes dísztárcsa hozzá van erősítve a felnihez :D Mer' az kell.

Ökölszabály: csak a legolcsóbb a jó és abból is a minimális mennyiség! Az a vicces, hogy megengedhetnék maguknak a minőségi abroncsokat is, mert egy átlagos ír 120 euró körül keres naponta és egy minőségi gumi mondjuk 90 euró, így 3 nap munkából le lenne tudva pár évre a biztonság. Ehelyett megveszik a 30 eurós kínai noname fost (tehát még rosszabbat, mint a Linglong, vagy a Triangle, pedig azok is szarok, de legalább ismer(ebb)ek), de abból is csak egyet, vagy amennyi végleg tönkrement...

Aztán: márkakereskedésben a gyári új 18-as alufelnire "Federal" meg "Minerva" gumikat szerelnek. 3 éves E-klasse Mercin, ötös BMW-n is Wanli gumi játszik...

Az már csak hab a tortán, hogy nem centríroznak (!), de ha mégis, akkor meg szarul, három-négy helyre ütik fel a súlyt... A gumis elengedi egy darab új gumival a bal első keréken a kuncsaftot (centrír nélkül, rossz szeleppel), miközben a jobb első oldala szét van repedve (gyári 9 éves gumi), a hátsók meg ugyan tök különbözőek, csak egyben hasonlítanak: 1 mm alatt van a futófelület mélysége...

Egy olyan országban, ahol az év felében csúszósak az utak és a főutak kivételével a Hold felszínére hasonlítanak leginkább. Itt is kátyú van a kátyúban a vidéki utakon. Pedig nem nagyon fagy, azaz kb. 30 éve nincs felújítva, eredeti aszfalt :DDD

Aztán meg csodálkoznak, hogy mi ez a sok baleset.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.02. 02:18:48

@Tirpákia rózsája: Ne is mondd, ezek itt autisták :D

Úgy jellemezném őket, mint az angolok hülye, vidéki rokonait :D És ez még csak az akcentusuk volt :D

Senki nem ért semmihez, de csinálja azért. Példa rá az összes autószerelő, gumis, karbantartó és építőipari vállalkozó. Az mindennapos, hogy fordítva teszik be a fékbetétet a kocsiba, namost ezekre bízzak rá egy vezérműszíj cserét, vagy turbójavítást... :D Szaküzletek, mint olyan, kb. ismeretlen fogalmak. Szóval itt sem kolbászból van a kerítés, mi Németország vagyunk hozzájuk képest szakmailag.

Viszont barátságosak, általában jókedvűek (részegek) és jó a levegő, szép a táj :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.02. 02:22:47

@röntgenszeműlány: éppenhogy hóban a legjobb a téli gumi. Amit nem látsz, hogy milyen kialakítású a téli abroncs mintázata és az anyaga. Pont ezektől a legjobb havon.

Putyur 2010.01.02. 07:36:30

Hóra hólánc kell. Lehet alatta akár fakerék is, vagy egy csupasz fellni. (29 éves vezetési tapasztalat, és több mint 1 000 000 km után mondom ezt.)
Dehát ilyent szélmalomharc magyarázni, mert nagy a gumilobbi ereje... :-/

purplehaze 2010.01.02. 08:41:55

@fourgee: El kell hogy mondjam, nem csak Angliában van ez így hanem Veszprém megyében pl. a Somló Volán járatain is. :)

misitcom 2010.01.02. 09:11:23

Nem akarok a téli gumiról vitázni.Inkább csak a saját tapasztalatomról beszámolni.Ducato Maxi:soha nem volt téli gumija.Nem kellett,hogy hó legyen,vizes füvön is úgy viselkedett mint a bálna a tengerparton.Domboldalban lakom.Ha csak pár centi hó esett már nem tudtam feljárni a házunkig.Sem tolatva,sem orral.Tíz éves korában kapott először téli papucsot.Ez akkora változást hozott,hogy magam sem hittem el.Teljesen mindegy volt utána,hogy domb vagy lejtő,arra ment amerre én akartam.
Punto:Téli gumival szerelve külön kihívás volt driftelni vele.Akkora hóban közlekedtem vele,hogy a rendszámtábla tolta a havat,meg sem fordult a fejemben,hogy ott ragadhatok.Ahová bement onnan simán ki is jött.
Vannak kivételek.Nemo:ABS rendszerllel.Nyáron vizes úton is csúszott,most a téli gumival is vannak fenntartásaim.

szépjuhászné 2010.01.02. 09:51:06

@KuKori: Az megvan, hogy állítólag a hollandok azelőtt skótok voltak, csak elköltöztek, mert nem bírták a pazarlást?

cso zsi 2010.01.02. 10:46:45

@szépjuhászné: A nyelv meg úgy alakult ki, hogy részegen németet akartak tanulni az Angliából behajózók...

indapass90210 2010.01.02. 11:25:20

@Putyur: szerintem vezessél még pár km-t, aztán utána is gyere vissza okoskodni :)
Ha egyszer vezetnél egy normális autót jó téli gumival, meglátnád a különbséget.

Putyur 2010.01.02. 11:33:45

@Dövan:

Nevetni fogsz. Most véletlenül téli gumi van az autómon, és nem érzem a különbséget.
Persze nem tudom mi számít (szerinted) normális autónak; nekem csak egy Chevrolet Lacettim van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.02. 11:51:12

@Putyur: A különbség nem feltétlenül pozitív száraz úton. Akkor, ha bizonytalanabbnak, idegesebbnek érzed a kocsi viselkedését, az normális. A mélyebb és lágyabb profil miatt kicsit instabilabb lesz a kocsi, főleg napsütéses, éppenhogy plusz körüli hőmérsékletnél. Ezt bármelyik gumis megerősíti. Mégis, havon, latyakos úton, jégen (igen, nem 120, hanem csak 95 méter lesz a fékút, de ez is számít) viszont pont ezek a tulajdonságok segítenek :)

A Lacetti pedig normális autó, igen :)

indapass90210 2010.01.02. 11:59:22

@Putyur: Nem érzed, mert nincs hó :) Hóban a jó téli gumi sokat segít. Egészen addig, míg fel nem ül az autó a hóra. De akkor már a lánc sem elég, lapátolni kell :)

Putyur 2010.01.02. 12:57:28

@Dövan:
Szerintem meg volt hó. Pont Budaörsön kapott el valamikor karácsony előtt pár nappal; mentem talán 300 m-t benne, aztán repült fel a hólánc. Azzal meg felmentem a havas házfalon is (pont odafent volt dolgom :-D ).
Olyan (lejtős) helyen lakom, ahol elég érdekes hóban járkálni (ill. érdekes volt, mert most már busz jár erre, és takarítják az utat). Nem éreztem különbséget a többfajta gumi között; csúszott mindegyik. Ami használt (mondom még egyszer), az a hólánc.

@KuKori:
Jégre meg szöges gumi kell. Tudom: tilos. Nekem ennek ellenére volt (sajnos már lefutottam); mondhatom, nagyon kellemes volt vele autózni. Kicsit zizegett ugyan... :-) de megállt.

atila68 (törölt) 2010.01.03. 19:35:43

Személyes tapasztalat, hogy tényleg nyugisak Brüsszelben, de a négysávos körforgalomhoz már ott is (miért nálunk hova?) odaáll egy rendőrjárőr a csúcsforgalomban, és bizony tekintélyük is van, nem kicsi!

Ha történetesen tiszta éjszaka jössz-mész repülővel, látni hol a belga határ, addig ki van világítva még a földút is.

záporjózsi 2010.01.04. 08:22:26

@light22: A németek is tőlük vesznek, ha nincs zöld áram. Az egész autópálya-világítást arra találták ki, hogy tudják terhelni az atomjukat.

A belgáknál mentem már párszor, nem, nem tudnak vezetni, de abban a pöttöm országban nem tűnik fel...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.04. 08:29:36

@Putyur: vészhelyzetben fogod megérezni.

remélhetőleg nem kerül rá sor. a hó és a jég csúszik, de hideg aszfalton megfog a téli, ellentétben a nyárival.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.04. 10:01:20

@Putyur: A karosszékből nem is fogod. Állj fel a gép elől, és állj ki a kocsival a garázsból. Akkor érezni fogod.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.06. 06:56:40

kicsit OFF, de nem nagyon: Ezúton szeretnék gyűjtést rendezni a KZP579 rendszámú BMW szegénysorsú tulajdonosának egy téligumi készletre. Gondolom éhezik a család, azért nem futotta a gumikra, segítsünk rajta. Ha lesz téli gumija, akkor talán képes lesz egy perces szintidőn belül elindulni és a kanyarokat is képes lesz elsőre bevenni...

röntgenszeműlány 2010.01.13. 19:21:20

@Dövan: @KuKori: A mintázat csak vizes burkolaton számit, a vizet ugyanis ki lehet szorítani megfelelő mintázattal a havat és a jeget nem.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.14. 01:30:03

@röntgenszeműlány: ha tudnád, hogyan néz ki közelről, nem beszélnél csacsiságokat. Gondolom, azok az ostoba gumigyártók és fejlesztők erről nem hallottak, a mérnöki tudásukat nyilván az Ecserin vették. Ezt azért ne hangoztasd inkább tanultabb társaságban ;)

röntgenszeműlány 2010.01.14. 17:29:29

@KuKori: Ohbaszki, akkor szakértsél! Hogyan növeli a tapadást bármilyen mintázat havas úton?

Marr 2010.01.14. 20:54:00

Itt vagyok Belgiumban, pár nappal hóesés után.

Csúszkál mindenki össze-vissza a gagyi nyári gumijával. A legdurvább, hogy nem állnak sorban az összekoccolt autók, hanem mindenki kitartóan csúszkál, próbálnak haladni. Mintha egy országnyi bolondokháza lenne gumifallal, hogy ne sérüljön meg senki.

De tényleg, mennek 100-zal, és le se szarják, hogy nem tudják tartani a sávot. Elképesztő. Félelmetes.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.14. 21:07:28

@röntgenszeműlány: K-A-P-A-S-Z-K-O-D-Ó F-E-L-Ü-L-E-T-T-E-L.

A kis lamellák szétnyílnak így növelve meg a vonóerőt átadni képes felületet (ugyanis ezek a hülye mérnökök kitalálták, hogy még a kinyílt kis lamellák belső oldalait is különböző geometriai formájú kis recékkel látják el), míg a gumi lágysága megmarad a szilika és egyéb speciális anyagok adalékolásának köszönhetően.

Lamella közelről, szétnyílva kicsit:

www.reifen-vor-ort.de/images/winterreifen/lamellen.png

Így dobja ki a havat:

www.unitednetworker.com/wp-content/uploads/2009/09/Astra_Winterreifen.jpg

És így néz ki közelről, "nyugalmi állapotban"

forums.genvibe.com/zerofile/14496/DSC_0443(lowres).JPG

Ha ez sem segít megérteni, akkor hiába minden fáradozás, nem is fogod soha.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása