Szinte szóról-szóra ugyanaz esett meg velem újév után egy nappal, mint amit Nikolaj írt meg még karácsony másnapján. Az ilyen döntésképtelen sofőrök sokszor veszélyesebbek tudnak lenni, mint az agresszív vadállatok, mert náluk is kiszámíthatatlan, hogy mit fognak tenni, de amíg a faszagyerekek esetében erre számítunk, a mazsolák teljesen váratlanul döntenek valahogy.
Az alábbi eset ma délután történt meg velem Pest felé autózva az M1 autópályán. Egy kellemes karácsonyi ebédről tartottam hazafelé a barátnőmmel. Az egyik felhajtónál egy sofőr nem tudta eldönteni mit is csináljon, és majdnem balesetet okozott.
Nem tudom melyik felhajtónál történt az eset, de már Budapesthez közel voltunk, de még nem az M1 - M7 közös szakasz. Az egyik felhajtónál egy döntésképtelen és határozatlan sofőr (Azt hiszem Ford Focus) majdnem nekem jött.
Történt ugyanis, hogy mikor egy felhajtó gyorsító sávjánál (én stabilan 120km/h sebességgel haladtam), közeledtem felé, már nyilvánvaló volt, hogy előttem már nem fog a sávomba sorolni (elég hosszú volt a gyorsítósáv, mert a másik végén az M0 autópályára lehet ráhajtani).
Ekkor ő fékezett, én meg gázt adtam, hogy minnél hamarabb mögém kerüljön. De mikor már az autóm orra az ő autója közepénél járt, hirtelen gázt adott, és elkezdett átsorolni. Dudáltam, és persze kitértem. Ha valaki jött volna mellettem, biztosan megijed, sőt lehet, hogy koccanás is lett volna.
Fikk a Nick 2010.01.05. 13:16:55
Ilyenkor azért annyit megtehettél volna, hogy behúzódsz a belsőbe, majd miután elmentél mellette vissza.
Elég sokan csinálják, és sokkal gördülékenyeb a felhajtás.
HPL 2010.01.05. 13:24:45
hawkeye 2010.01.05. 13:25:21
Illik segíteni a másikat azzal, hogy amíg besorol, behúzódunk a belső sávba.
Stop Light 2010.01.05. 13:25:26
lyken 2010.01.05. 13:26:32
Ha posztoló mellett ugyse jöttek a belső sávban (legalábbis ezt írja), akkor miért nem volt benne annyi, hogy beengedje azt a szerencsétlent? Nem olyan mókás megállni vagy lelassulni és aztán nulla közeli sebességről megpróbálni besorolni csak azért, mert az autópályán lévő autósnak fájt volna sávot váltani.
killermoney 2010.01.05. 13:29:15
Matrix_ 2010.01.05. 13:31:05
"
meg az udvariatlan, meg a figyelmetlen, meg a pöcs... stb...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.05. 13:36:58
Tron65 2010.01.05. 13:42:11
Itthon viszont inkább az a szokás, hogy a besorolni szándékozó 30-40-es tempóval elkocog a besoroló sáv végéig és ott jól megáll és les.
reader613 2010.01.05. 13:53:30
theutat villám 2010.01.05. 13:54:07
Peetee 2010.01.05. 13:55:11
Menj 1 kört z M0-áson, aztán be a budaörsin, fel Békásmegyerig, és minimum 5 ilyen szituációd lesz.
Ebben semmi ujdonság nincs, a 10millió jogosítvány országa vagyunk, nem újdonság ez!
Seth Gecko 2010.01.05. 13:55:24
A fiktív előzés elmulasztása az egy dolog.
De amikor az osztyánál reggel negyed nyolckor, amikor még halad, de már sűrű a forgalom, mammogás szuszkával (közhelyes, tudom) berántja magát elém a hetes főút becsatlakozó részénél, és majdnem kocc a vége... Na ott kiborult a bili.
Duda, fék, index balra, még jó hogy mellettem a középsőben egy furgon jött és észrevette a mámi csetlését - ketten elkerültük a csattanást. Ő meg dudát meg nem hall, tovább poroszkál 45-tel, és éli a mások veszélyeztetését... Majd észreveszi a jelezni óhajtó tornámat, és mint a huligánra, úgy les rám.
Ennek ellenére nem várom el, hogy nyáron a Velencei-tó mellett, a turistaszezonban mindenki sztoikus nyugalommal, mégis kellő lendülettel haladjon. Olyankor béke, mosolyogva lassítás, és még ő sem lesz idegesebb...
histar007 2010.01.05. 13:58:03
Valószínűleg "határozatlan" autóstársunk is erre várt.
Amúgy saját tapasztalatból ezt a figyelmességet 10 esetből 9x megkapom, tahát a morállal itt nincs baj.
Kedves postoló! Remélem ízlett az ebéd, jól telltek az ünnepek, de ha autózol, legyél szíves jobban figyelni!
2010.01.05. 14:00:12
esef 2010.01.05. 14:06:39
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.05. 14:16:21
Hati_x 2010.01.05. 14:17:58
1: mi a rákért száguldozol ott ahol csak 100 a megengedett sebesség! :) Plusz itt még radar kontrol is van.
2: ott elég hosszan folyamatos felfestés van ezért várt olyan sokáig és ahogy engedélyezett a sávváltás már rántotta is a kormányt.
3: tényleg illet volna egy sávot beljebb menned ha úgy se jött senki
Így hát megint az jött ki , hogy a posztoló a hülye! :)
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 14:20:06
Ebben az esetben illet volna besorolnod, és ezzel segíteni őt! Úgyhogy szerintem ne rinyálj, hülye voltál te is!
biohazard 2010.01.05. 14:20:57
lyken 2010.01.05. 14:21:04
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 14:21:30
@Hati_x: Azért nem csak a posztoló, de ő is benne volt a szitu kialakulásában.
bunkó · http://bunko.blog.hu 2010.01.05. 14:22:17
És az ilyenek még büszkén hirdetik is a bunkóságukat az interneten... na ezért tart itt ez az ország.
kurtabaing 2010.01.05. 14:26:11
Hogy az egyik bunkó, és még büszkén hirdeti is.
Bár ez az írás inkább provokáció, ennyire csak nem hülye senki.
somur 2010.01.05. 14:30:47
Hati_x 2010.01.05. 14:31:03
ezt annyira nem értem meg. mennyen mindenki a saját tempójában autó típustól függetlenül.
kamionos 2010.01.05. 14:35:47
Az adott helyszínen a megengedett sebesség 100 km/h, és sebességmérő is taláható ott.
Kicsit lettél volna előzékenyebb, és nem kell megírnod a posztot.
A gyorsító sáv tényleg hosszú, de a közepéig záróvonal van.
mohusssska 2010.01.05. 14:36:54
mindkettő szedjen meggyet!
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.05. 14:39:07
Az előttem hozzászólók irományait összefoglalva, s a saját véleményemet hozzátéve a következőkről tájékoztatlak:
Ha csendben maradtál volna, bölcsebb maradtál volna.
(Kedves nyelvész barátaim tudom, hogy szóismétlés, meg hogy van millió egy megfogalmazása, ne is mondjátok :-) )
McKelek 2010.01.05. 14:39:25
Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem 2010.01.05. 14:39:41
kopaszállat 2010.01.05. 14:41:50
mohusssska 2010.01.05. 14:42:16
ennyi :)
Marr 2010.01.05. 14:55:11
Én is csatlakozom a "Miért nem soroltál át?" táborhoz.
robinzone 2010.01.05. 15:02:50
másrészt nem árt tudni, hogy a kedves oktatók leginkább az autópályás vezetést "felejtik ki" (drága az, meg egyszerű, majd megtanulja), ami miatt az emberek nagy része képtelen a tükörből megbecsülni a mögötte jövő sebességét. ezek vágnak ki a gyorsítóból, és hosszas cammogás után egyszer csak (mindig előtted! :) ) a kamion mögül. (második leginkább elsikkasztott gyakorlat az főútvonal (előzések gyakorlása!), és az éjszakai vezetés. meg is látszik.)
robinzone 2010.01.05. 15:03:38
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 15:08:33
Pityubácsi 2010.01.05. 15:12:38
az adott helyen a gyorsítósáv kb 1 kilométeres, sőt meg sem szűnik, mert onnan lehet lekanyarodni az m0-ra.
a posztírónak mi a retekért kellett volna beljebb menni egy sávot?
joszip 2010.01.05. 15:15:34
Mert ebben az esetben meg a belső sávot kényszeríti fékezésre ami balesetileg sokkal veszélyesebb, mint a besoroló (lassabb) autót fékezésre (lassításra) bírni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.01.05. 15:16:08
Johnny M. 2010.01.05. 15:18:15
MatseQ 2010.01.05. 15:20:09
Goyo 2010.01.05. 15:27:56
Kérem a következőt!
M. Péter 2010.01.05. 15:38:04
traffic has the right-of-way."
Hati_x 2010.01.05. 15:38:57
egyébként meg valamelyest lehet látni , hogy bizonytalan egy sofőr vagy nem.
és ekkor jön az a szitu , hogy Én a kocsiba hangosan mondogatom : "na mi lesz, nekem jösz , nem jösz , döntsd már el!" de természetesen az ilyet segítem majd próbálok jó messzire elekrülni a környezetéből.
Alex3000 2010.01.05. 15:41:51
isti77 2010.01.05. 15:45:22
Szerencsére észrevettem a kanyarból (én is Biatorbágy felől mentem fel az M1-re, abból az irányból, amerre ő tolatott).
Fékezés, kormány félreránt, csikorgás, megállok az út jobb szélére lehúzódva, ő is megáll (az út közepén). Odabattyogok, megkérdezem, mi a f...t csinál, erre ő: "csak azért akartam visszamenni, mert nincs matricám." Ránézek a táblára, ott a matrica/vignette felirat, alatta: 3,5 t.
Inkább sarkon fordultam, és visszaültem egy szó nélkül, főleg, mert mások is bőszen kerülgették ezt a gyökeret, és indultam tovább.
És ez áprilisban szavazni fog.
babel 2010.01.05. 15:48:42
Nem, nem kötelező beljebb sorolni, de miért ne, ha nincs semmi akadálya?
A jelek szerint (poszt alapján) az egyik fél fél a sávváltástól, a másik meg nem tudja megoldani, hogy pont ne legyen mellette senki, amikor sávot vált. Mindezt a legnagyobb kihaltságban, karácsony másnapján. Emberek, mi lesz veletek a forgalomban???
"Ezért tart itt ez az ország!" :D :D :D
atila68 (törölt) 2010.01.05. 15:58:10
Tanulság nincs, csak azt tudom mondani, mindenki volt kezdő. Segítsünk nekik.
torró 2010.01.05. 16:00:38
És most minden kormány kereket forgató sorstársamnak had kívánjak minél kevesebb bosszúsággal járó szerencsés új évet. És legyünk kicsit megértőbbek egymás iránt.
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.01.05. 16:00:55
repecs 2010.01.05. 16:09:34
Tornado86 2010.01.05. 16:10:29
Tornado86 2010.01.05. 16:13:53
Ezek szerint tudod azt is, mi történik ha két szõke nõ egymás felé szalad :) Egyébként jogos.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.05. 16:14:37
@Pityubácsi: Hogy segítse a besorolót.
Tornado86 2010.01.05. 16:15:39
Tipikus: nem tudják sokan beállítani a tükröket. Érdekes hogy az enyém nem holtteres, fõleg nem 1 busz bújik el a holttérben. Biztos hogy nem 1 matchbox esett ki valahonnan? :D
herodes · http://www.gamblers.hu 2010.01.05. 16:18:49
másik kérdés, hogy ilyen helyzetben akármelyik fél is vagyok, külső tükör és oldalra tekintés, ebből az esetek 99%-ában kiderül, mit kell tennem, hogy gond nélkül lemenjen a manőver, többnyire a gázpedállal meg lehet oldani a helyzetet (elveszem v. rálépek)
az álszenteskedő 100km/h-át üvöltözőknek, akik egyúttal azt is követelik, hogy mennyenbe! a postoló a belső sávba, ajánlanám a KRESZ 36-37§ tanulmányozását, keressék meg azt részt benne, amelyik az üres autópályán lehetővé teszi az effajta udvariaskodást. nekem nem sikerült megtalálnom.
persze mentem már be én is egy sávot, hogy be tudjanak elém sorolni, szerintem nincs ezzel semmi baj, csak mit kell itt asztalt verni, hogy miért ment 120-al?
EMP 2010.01.05. 16:19:00
En is akkor tanultam meg mikor egymas utan 3 felhajtonal akartak atmenni rajtam (motor vs lakokocsi/kamion)mert maradtam a savomban...
azota felhajto elott fel kilometerre mar huzok at a belso savba akkor is ha vannak ott. Inkabb villogjanak ram par szaz meteren minthogy egy nyaralasbol hazatero Jurgen belenyomjon az utba mert nem latott/nem erdekelte hogy jovok..
szabi1980 2010.01.05. 16:22:09
vernyul 2010.01.05. 16:25:38
holex20 2010.01.05. 16:26:14
buherátor 2010.01.05. 16:28:28
misitcom 2010.01.05. 16:33:06
Vagy a taxit akarod elütni,vagy a benzinkutasokat ugráltatod.
vernyul 2010.01.05. 16:34:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.01.05. 16:35:23
misitcom 2010.01.05. 16:40:22
Lipi1945 2010.01.05. 16:43:52
Lipi1945 2010.01.05. 16:48:40
misitcom 2010.01.05. 16:53:45
Danessz 2010.01.05. 16:59:43
schdl (törölt) 2010.01.05. 17:06:07
Hazafelé dolgozó rendőröket láttam a Hungárián :O
ON
misitcom 2010.01.05. 17:10:37
schdl (törölt) 2010.01.05. 17:43:30
Nem mértek, nyugi :)
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.01.05. 17:47:46
misitcom 2010.01.05. 17:54:31
Már kezdtem megijedni,hogy befogták őket kátyúzni.
Lacaca 2010.01.05. 18:14:40
schdl (törölt) 2010.01.05. 18:24:39
Létezik budapesti Telekocsi?
ON
(Sorry a szétoffolásért)
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.05. 19:08:41
Ez alapján érthető a posztíró félelme - bár nem értek vele egyet - hogy 120 km/h-val kerüli a belső sávot, mint a tüzet. Nagyon helyes, ne is legyen ott, de azért a felhajtó autókat beengedhetné...
A felhajtókat, akik szintén FÉLNEK, nehogy a villogós bömös-szuzis-skodás-stb KÜLSŐ SÁVOS változatai el ne kapják őket telibe, merthgy gyorsítani meg nem tudnak...
Jáááj, ez olyan mint Aronson majmai (akit érdekel, leírom a sztorit), ezért tart itt az ország, ahol...
tundrazuzmo (törölt) 2010.01.05. 19:18:55
Csináljatok KRESZ tesztet jól, itten van:
index.hu/belfold/2010/01/05/ujevi_kresz-teszt/
Férfiasan bevallom, hogy nekem 9/10-re sikerült csak, de Ti jobbak lesztek! :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 19:48:56
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 19:49:43
misitcom 2010.01.05. 19:56:51
"streetfighter" 2010.01.05. 20:14:38
Nekem is 7/10 lett de az autópályás kérdésnél valami nem stimmel.
Mi az, hogy esőben, hóban , ködben 130Km/h
slussz passz?
Nincs ott, hogy max. De kimegy ködben hóban ilyen gorsan??
Még én sem!
ex-dr. vuk 2010.01.05. 20:29:14
Marcellusca 2010.01.05. 20:34:24
@HPL:
@hawkeye:
@Stop Light:
Innentől kezdve felesleges az összes többi komment!
Még ez is. :D
Túl van lihegve a dolog. :)
Nem olvastam a többi kommentet, de az vót mán, hogy most tényleg hülye a posztoló? :)
"streetfighter" 2010.01.05. 20:38:18
Ilyen hülyeséget is ritkán lehet olvasni!
ex-dr. vuk 2010.01.05. 20:42:10
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.05. 20:52:03
"streetfighter" 2010.01.05. 20:55:36
Az olyan lehetett mint te vagy a hozzád hasonlók, csak egy pillanatra elkapta a hév, vagy csak nagyon sietett. Ha elolvastad volna, tudnád.
Szerintem te egy olyan vezető lehetsz, ha vezetsz egyáltalán, hogy örülsz ha balesetmentesen eljutsz A-ból B-be zabszemmel a seggedben.
Valószínű, hogy te is iszonyat határozatlan vagy, azért véded őket.
Engem nem érdekel, csak ne szapulj itt másokat, akikről nem tudsz semmit.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.05. 20:57:29
Szeretem az új Kresz-t :DDD
"streetfighter" 2010.01.05. 21:15:12
Elvileg az lett volna a helyes válasz, hogy az útviszonyoknak megfelelően max. 130Km/h.
"streetfighter" 2010.01.05. 21:17:50
Ilyenkor kell a magassági kormány.
kamushamus 2010.01.05. 22:41:34
esef 2010.01.06. 07:02:54
Útviszonyoknak megfelelően, kivéve ha a táblák mást mutatnak. (Pl. Velencénél az M7-en csak akkor van 100-as korlátozás ha szar az időjárás) => ellenben az is egy nagy barom, aki szakadó hóban ennyivel megy az autópályán...
Lipi1945 2010.01.06. 07:53:52
Lipi1945 2010.01.06. 07:57:09
Normális vagyok? 2010.01.06. 10:41:16
Egyébként a posztoló is lehetett volna figyelmesebb, ha már úgyis üres a belső...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 12:49:33
A felhajtó pedig láma... LOL, egy darab, az autópályán az adott pillanatban haladó autóból pont csak egyet lett volna képes telibevágni :D Az ilyen sofőr az a fajta ember, aki az Iglo kapitány halrudacskában is szálkát talál :DDD
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 13:56:25
2010.01.06. 14:00:48
Ma nem lesz poszt? :(
ex-dr. vuk 2010.01.06. 14:41:03
Aki tapasztalatlan de megis nyomja az veszelyesebb, mintha tapasztalatlan, de ovatos. Ebben sem ertesz egyet? Meglepne.
Megis mit akartok? Tiltsuk ki a tapasztalatlan vezetoket az utakrol? Akkor par 10 even belul megszunne az autozas. (vegulis nem lenne rossz varosban :D) Vagy ilyen sokan orokoltek a vezetestudast genetikailag?
2010.01.06. 14:58:23
"streetfighter" 2010.01.06. 15:23:51
Te már megint kiforgatod a szavaimat!
Egy szóval nem mondtam, hogy a tapasztalatlan ne üljön autóba, csak azt, hogy ne a legnagyobb hóban kezdjen el gyakorolni a főúton.
Mindenki volt kezdő. Velük előzékenyen és segítőkészen kell viselkedni, ez alp. Semmi bajom velük, ha ki van téve a T betü.
"Nem a hatarozatlan a legveszelyesebb, mert az altalaban ovatos, ott max koccanas lehet (ahogy irtad)."
Ez nem igaz!
Határozatlan, nem a forgalommal együtt élő "sofőrök" mennek szembe az autópályán vagy tolatnak vissza. Úgy vált sávot, hogy senki nem számít rá stb.
Ezekből ugyan olyan komoly balesetek származhatnak, mint a felelőtlen száguldozásból.
És, hogy számodra is tiszta legyen, ha még nem olvastad volna. Igaz, hogy gyorsan autózm, de nem ész nélkül!
22 év alatt 6 koccanásom!!! volt. Ebből háromszor voltam én a hibás. Bármilyen röhelyes minden esetben 60Km/h alatt mentem.
ági anyu 2010.01.06. 15:46:51
A családomban is van ilyen :(
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.06. 18:11:05
nem lenézni, hanem segíteni kell azt, akinek nem megy. de aki nem látja át a forgalmat, nem tudja, hogy mit kellene tennie, annak még bőven van mit tanulnia azelőtt, hogy rendszeresen autóba ülne.
senki sem születik a volán mögé, de bele lehet tanulni, meg lehet szokni, rá lehet érezni. mindenkinek ismernie kell a saját határait, ha egy 3 sávos úton csak lassan tud a külsőből a belső 4., kanyarodó sávba sorolni, akkor
- menjen másfelé
- kezdje meg időben a manővert.
de ne lassítson állóra a külsőben, remélve, hogy lesz egy pont, ahol át tud kecmegni keresztbe a 4 sávon...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 19:06:10
Nem támogatom a "gyengébbeket pátyolgassuk" elvet, mert így sosem szoknak bele, avagy azt hiszik a bab is hús. Aztán jön a meglepi, hogy mégsem.
Nem kötelező mindenkinek vezetni, aki fél a volán mögött, vagy nem érzi a kocsi és saját maga határait, az nem közlekedjen, mert életveszélyes nemcsak önmagára, hanem a többiekre is!
"streetfighter" 2010.01.06. 19:14:00
Gondolom nem a T betüsekre gondolsz?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 19:14:54
Ugyandehogy (törölt) 2010.01.06. 19:30:58
ne vedd személyeskedésnek, de az sok. szerintem. nekem 20 év alatt 3 volt, és ebből csak egyszer voltam én az, aki belecsúszott 20-szal való csorgás közben egy padlófékező postásteherautóba.
azt nem is tudom már, hogy hányszor múlt rajtam, hogy nem történt baj mások hibájából.
"streetfighter" 2010.01.06. 19:59:01
De jogsival is szoktak T betüt használni, bár ma talán egyre ritkább.
Ha nem használ, akkor megérdemli.
"streetfighter" 2010.01.06. 20:03:06
Valószínműleg van némi különbség a vezetési stílusunk között.
A kivédésekről nem volt szó. Az a baj, hogy a nagyobb sebesség miatt kétszer úgy kell figyelni, mert a többiek arra nem számítanak.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.06. 20:11:14
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 20:17:01
Az asszony pedig... Inkább hagyjuk is...
Tudom, Tajgetosz-szerű az elméletem, de nézzük meg hová jutottunk nélküle...
Nem kell mindenkinek vezetnie! Nem szégyen az, ha valakiben nincs meg a képesség, ettől még lehet a világ egyik legjobb mérnöke is!
"streetfighter" 2010.01.06. 20:43:03
Ezzel nem értek egyet!
Akinek friss jogosítványa van, az igen is jelezze a többieknek, hogy segitségre szorul, illetve legyünk vele türelmesebbek.
Ez nem szégyen!
A tapasztalatot valahogy meg kell szerezni!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 20:52:29
Ráadásul a T betű sokszor inkább csak ront a helyzeten, alapvető idegességet vált ki rengeteg sofőrben.
Azt továbbra is fenntartom, hogy nem kell semmiféle hókusz-pókusz, meg segítség, tessék szépen csak vezetni. A forgalomban, vele együtt, így jön meg a rutin. Úgy kialakul az a képesség T betű és hajlongás nélkül is. Ha meg nem, akkor T betűvel se fog...
Nekem és még pár tízezer autósnak sikerült itt, kis hazánkban, nekik miért nem? Biztosan itt van a helyük köztünk? Tedd a szívedre a kezed és úgy válaszolj, teljesen őszintén, ne gondolkozz rajta.
"streetfighter" 2010.01.06. 21:07:48
Hááát az a dugásos példa elég morbid.
Én magamból indulok ki. Van T, van tolerancia, nincs T, nincs tolerancia.
Ez nem azt jelenti, hogy "lesöpröm" az útról, csak jelzem neki, hogy nem kívánatos a forgalomban.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.06. 21:13:12
Egyébként vezetés közben nem is agyalok ilyesmiken, nincsenek is problémáim. Talán épp ezért, csak élvezem az autózást, vezetek és haladok :)
Ha nem lenne feldobva fórumtémaként, nem is jutna eszembe :)
2010.01.07. 00:37:21
"streetfighter" 2010.01.07. 09:25:58
Igen ilyen is van, ezzel nem lehet mit kezdeni, de te megtetted ami tőled telt és szerintem ez a lényeg.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 09:36:59
"streetfighter" 2010.01.07. 09:50:40
De ha jeleznek neki?
Nem nézi a tükröt?
Lehet, hogy már úgy indult neki, hogy megvárja míg elmennek.
Sajnos Budapesten erőszakosnak kell lenni.
Én nagyon ritkán döntök úgy, hogy nem megyek be. Index ki és hajrá, persze ésszel!
Volt, hogy utánfutóval az elfogyó sávban folyamatosan idexelve, nem akart beengednia köcsög. Utánfutót nem féltve simán ráhúztam az autót, persze besoroltam.
Sajnos néha csak így megy.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 10:48:45
ha ezzel mindketten tisztában vannak, akkor minden helyzetet meg tudnak oldani, ami felmerülhet kettejük között.
metal · http://electric.blog.hu 2010.01.07. 11:52:11
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 12:06:21
hozzáállás és megszokás - ezen múlik.
"streetfighter" 2010.01.07. 12:10:15
Nem vettétek észre, hogy a női sofőrök a beengedésnél a bunkóbbak?
Nekem van egy ilyen tapasztalatom.
"streetfighter" 2010.01.07. 12:16:43
Nálam ez a csúcs. Na ezeknek a nagy része nő.
Lehet, hogy nem lát oldalra, csak mereven előre?
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 12:26:59
"streetfighter" 2010.01.07. 12:45:55
Szerintem ők is szoktak autót vezetni.
Nem vagyok nőgyűlölő, csak a beengedésről és az előzékenységről volt szó, így jutott az eszembe.
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2010.01.07. 13:05:34
az igaz, hogy akaratosabbak az utakon. valahogy. a legtöbb, legalábbis.
"streetfighter" 2010.01.07. 13:16:50
Az előzékenység és a vezetni tudás két külön fogalom.
Egyébként én nem szoktam a nőket kölön kezelni, mert a férfiak között is van iszonyatos sofőr.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 13:25:18
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 13:30:08
"streetfighter" 2010.01.07. 14:40:34
XXY? Az egy mutáns?
Én úgy tudom, hogy XX nő, XY férfi.
Egyébként úgy jók ahogy vannak, mármint a nők, nem a mutánsok!
Minimálisan Szükséges Változtatás 2010.01.07. 15:41:00
"Azért benéztem a tükörbe besorolás előtt, és a szívbaj jött rám, hogy honnan a rákből került mellém egy busz."
No akkor tépd csak szét nyugodtan a vezetői engedélyed, mert a fáma úgy szól, hogy tükörbe, majd holttérbe! Aki vizsgán két-háromszor ezt elmulasztotta, annak almás!
Ugye inkább százszor feleslegesen, de százegyedszerre lehet, veszélyhelyzetet ment.
Kocavezető vagy!:-)
(Még valamit. Jobbra kanyarodáskor a fölérendelt útra nézz be jobbra is. Én 6 hónap után bevéstem, mert majdnem egy buszcsók lett az ára - ami egy kistehert került ki.)
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.01.07. 17:42:35
A lényeg, hogy kanyarodás közben végig a holttérben tudott maradni egy busz, ami azért nem kis méret. Egy tapasztalatlan vezető ilyenkor lazán besorol, gondolván, hogy nincs mellette senki.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 19:03:56
Van extra maszkulin rendellenesség, XYY, őket arról lehet megismerni, hogy iszonyat agresszívek.
"streetfighter" 2010.01.07. 20:16:31
Kimerítő tájékoztatés. Köszönöm.
Te orvos vagy, vagy csak érdekel a téma?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.01.07. 20:20:59
Minimálisan Szükséges Változtatás 2010.01.07. 21:30:21
Hiába töröm a fejem, eddigi rövid "karrierem" során nem tudok felidézni olyan esetet, amikor mögöttem lévő jármű felderíthetetlenül a holttérben maradt. Ettől függetlenül nem vitatom el, hogy történhet ilyen.
Szívatósabb volt az ellentettje; a körforgóhoz közeledve a benne haladó kocsi folyamatosan épp az A oszlop takarásában volt. Egyszer a jobb 1-es itinerem szólt, akkor fel is véstem a "további óvintézkedések" listájára. Aztán még egyszer, egyedül, akkor uccsó 30m-en villant eszembe a "checklist" (városi körforgó amúgy). Azóta szűk körforgóknál, kereszteződéseknél, gy.átkelőnél úgy hajlongok előre-hátra a bal egyben, mint valami pszichiátriai ápolt.:-)
2010.01.08. 23:12:13
cso zsi 2010.01.08. 23:34:43
A német pályákon ez több helyen záróvonallal gátolt, ha udvariaskodnál, bajba kerülhetsz.
Gondolom, ott az engedélyezett "eszméletlen" sebesség miatt ne váltogassanak sávot a népek.
2010.01.08. 23:45:14
Almost Parisian 2010.01.19. 00:00:48