Ha jól vettem ki Zoli szavaiból, ő most nem elsősorban a KRESZ vonatkozó szabályaira gondol, hanem arra, hogy valójában mikor van értelme akár az első, akár a hátsó ködlámpát használni és mik azok a körülmények, amikor ez másokat sokkal jobban zavar, mint amennyivel többet lát tőle a fényárban úszó autó sofőrje.
Kérdéssel fordulok hozzátok, mert vagy én, vagy a többiek nem tudjuk a ködfényszóró helyes használatát. Pedig egyre többünk autójában megtalálható igen jó közlekedésbiztonsági eszköz.
A kérdésem aktualitását az adja, hogy karácsony másnapján a Bakonyt átszelve olyan szakadó esős, jégesős, erősen viharos széllel kísért éjszakai autózásban volt részem, amit eddigi néhány évtizedes autózásom alatt még nem éltem át. Utána még körülbelül 2 órán keresztül autóztam délnyugat felé - már csendes esőben.
Meglepett, hogy az éjszaka folyamán számos szembejövő autós KÖDFÉNYSZÓRÓVAL jött. Köd persze nem volt. Később szakadó eső sem jellemezte utamat, csak csendes eső. Ködfényszórót használó autók igen nagy számban jöttek szembe.
A szembejövő autó ködfényszórója igen kellemetlen volt - főként ott, ahol tükörsima aszfalton verődött. Próbaként autómentes útszakaszon többféle burkolaton felkapcsoltam az éjszaka folyamán a ködfényszórót. Semmi járulékos látási előnyt nem jelentett 10 méternél nagyobb távolságban számomra.
Tehát a kérdésem: ködfényszórót mikor használunk?
Erős nappali ködben? (legutóbb M7-esen nyomtam be, tejfelködben)
Közepes nappali ködben is?
Erős éjszakai ködben is?
Közepes éjszakai ködben is?
Ködmentes esős nappal is?
Ködmentes esős éjszaka is? - vakítva a szembejövőt, mögöttünk haladót a hátsó erős fénnyel.
A válaszokból szerintem sokan okulhatunk.
NW1 2010.02.28. 12:25:12
Mindig azt nézem, a többiek mennyire látszanak, mert valószínűleg annyit látnak belőlem, mint én a többi autóstársból.
Riska 2010.02.28. 13:01:47
a) autópályán/országúton messze mögöttem nincs senki és köd van - hogy távolabbról észrevegyen
b) valaki a seggembe mászik
Yoli87 2010.02.28. 13:05:20
Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.02.28. 13:11:51
Az elsőt meg éjszaka, száraz úton, vagy ködben használom, esőben semmi értelme.
Mivel a többi autós első ködlámpája engem nem zavar, csak a hátsó, ennek megfelelően használom a sajátomat is.
Aki meg esőben felkapcsolja a hátsó ködlámpát, az nyeljen süncsaládot.
Liquid_Night 2010.02.28. 13:12:04
Egy időben sokat vezettem éjjel, és számomra nyilvánvaló hogy az út széleit bevilágítva sokkal előbb fogom észrvenni a szarvast, őzet, falvakban esetleg a csúszómászó részeget...ésőben hatványozttan. Mintha a víz elnyelné a fényt...
A lényeg: NE égesd ki vele mások retináját, kapcsold ki forgalomban.
Amúgy szerintem igazán durva ködben, épp ott amire van, semmit sem ér...kisebben viszont jó.
szemenagy 2010.02.28. 13:15:49
mtk001 2010.02.28. 13:33:16
mtk001 2010.02.28. 13:34:05
Polos 2010.02.28. 13:46:27
Polos 2010.02.28. 13:47:42
Illetve még annyit hozzátennék hogy a fényszórók beállítására soha senki sem szokott időt szánni. A foncsoros lámpába xenon-t szerelők meg nyeljenek süncsaládot, szaporodjanak, majd sz@rják ki.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 13:55:06
rbhun 2010.02.28. 13:56:54
Amúgy a ködlámpa nem vakít. Ha igen akkor rosszul van beállítva.
Leadfoot 2010.02.28. 13:57:14
Én nappal leszarom az első ködlámpát. Éjszaka, esős időben viszont kellemetlen, hogy az embernek nagyon gúvasztania kell a szemét, és szemből dupla annyi fényforrás világít, tükröződik.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 13:59:56
Leadfoot 2010.02.28. 14:03:14
Egy ködlámpa 20 méternél nem világít jobban előrefele. Ha 90-nel mész, ez 0,8 másodperc. Ha ez neked elég idő, hogy észleld és kikerüld az akadályt, akkor a Forma 1-be veled!
És szarvast, őzet? A ködlámpa az utat világítja, a szarva meg általában nem laposkúszva közlekedik.
Ami a részeget meg a falut illeti: lakott területen alapból tilos ködlámpát kapcsolni, szóval ez meg alapból FAIL.
Az első ködlámpa egy helyzetben jó: éjszaka, nagyon durván tejföl ködben, mikor max. 60-70-nel lehet biztonságosan menni, és az embernek szinte fehér bottal kell maga előtt tapogatnia az utat.
A hátsó ködlámpa viszont sokkal rosszabb, mint az első. Én (ha villogás után valaki nem kapcsolja le, és megelőzni sem tudom) az ilyenre rátolom a refit.
Haszna egyébként lenne, csak az autósok igen nagy része nem képes felfogni, hogy le kell kapcsolni, mikor valaki közvetlenül mögötted jön, mert akkor már úgyis észrevett, ellenben kurvára vakít.
Leadfoot 2010.02.28. 14:04:51
Ha legközelebb autózol esőben, éjszaka, figyeld meg, hogy kellemesebb autózni (hogy látsz jobban): ha nem jön szembe senki, vagy ha igen.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 14:08:17
-d(-_-)b- 2010.02.28. 14:17:18
Leadfoot 2010.02.28. 14:20:23
És ami a legfontosabb: mivel közvetlenül az autó előtt világítja meg az utat, az ég világon semmi értelme sincs, hacsak nincs nagyon nagy köd.
Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.02.28. 14:22:40
Mityu Addideapénzt kft LE 2010.02.28. 14:27:12
Azt is illene figyelembe venni, hogy ezerféle ködlámpa-fényszóró variáció van. A megfelelő tompított fényszórótól teljesen eltérő kialakításúak.
A másik, amit szeretek: tökéletes látási viszonyok között a ködlámpa-helyzetjelző kombinációt. Lehet nagyon vagány, de szintén szoktunk neki "örülni".
"streetfighter" 2010.02.28. 14:27:45
A hátsót sőrű ködben éjjel nappal azért, hogy jobban észrevegyen a mögötted jövő. Ha megérkezett illik lekapcsolni! Ezt a legtöbben nem teszik.
Az elsők közül csak az az igazi ami a kocsi két szélén a föld közelében van, mert a köd alatt világitja meg az út szélét.
A fényszórókkal egy magasságú szart sem ér, mert ugyan úgy elvakítja a vezetőt mint a fényszóró.
A jól beállított első ködlámpa csak a nyavalgó sofőröket vakíthatja, akiknek inkább szemészhez kéne elmenniük az itteni rinyálás helyett!
Peetee 2010.02.28. 14:27:56
Amikor én használom a ködlámpát:
- Értelemszerűen: ködben.
- Sűrű esőben, vagy nagyonpárás-esőben.
- Esőben autópályán, ha úgy látom az előttem haladók is annyi vizet vernek fel, hogy nehezen láthatóak. Ilyenkor CSAK a hátsót, és CSAK amíg nem zavar senkit mögöttem.
Kisebb esőben, párás időben éjszaka akkor is, ha szar az út (főleg kemény tél után tavasszal), mert a közvetlen előttünk lévő (15-25m) úthibákat könnyebb észlelni.
Nyáron, ha kurv@menő' akarok lenni évente 2szer a ház előtt a parkolóban :)
Nem hülyeség a ködlámpa, és van létjogosultsága, ha az emberek TUDATOSAN, ésszel használják.
Le kell kapcsolni, ha nincs rá szükség, vagy ha indokolt, de éppen mögénk ér valaki.
Sőt, én pl. az elsőt is leszoktam kapcsolni, ha sűrű ködben utolérek valakit.
Neki kell látni hiszen ő megy elől, és ha lekapcsolom, ezzel őt is segítem.
Peetee 2010.02.28. 14:30:49
Az 1-2órával nem értek egyet.
Én csak az idei télen mentem CSAK BELFÖLDÖN 10-15órát olyan ködben, ahol több, mint indokolt volt.
Budapest belvárosban pl. tökfelesleges, de mondjuk Zsmbék felé, ami a 0km-t, alig 25km már keskeny az út, kanyarog, szar a minősége, és hétköznap éjjel is gyér a forgalom, pláne hétvégén.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 14:39:30
de 2011től új autókba úgy is kötelező lesz a drl
Leadfoot 2010.02.28. 14:39:47
Neked is annyit mondanék, mint az előbb:
Ha legközelebb mész éjszaka, esőben, figyeld meg, hogy jobb autózni:
1. Ha nem jön szembe semmi.
2. Ha jön szembe valami.
Itt nem arról van szó, hogy jó-e a szeme valakinek, hanem arról, hogy akármilyen jó a szemed, a több fényforrás jobban terheli.
Egyébként meg szerintem annak nem stimmel valami a szemével (vagy az agyával), aki a ködlámpával akarja a szarvast meg az út szélét észrevenni. Ha ilyesmit sima tompítottal nem látsz meg, akkor már rég rossz.
"streetfighter" 2010.02.28. 14:48:04
Jó lehet, hogy kicsit több.:)
@Leadfoot:
Ha te tompítottal akarsz szarvast észrevenni, akkor neked is lőttek.
Képzeld, én nem ködlámpával figyelem a szarvasokat, hanem távfénnyel.
Egyébként mivel nem írthatod ki a szembejövőket ezért el kell viselned, és a xenon jobban vakít mint a ködlámpa.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 14:56:35
"streetfighter" 2010.02.28. 15:04:35
Jól van az behelyezve, csak rosszul van beállítva! Az viszi el a pálmát az tény.
Én a jól beállított ködlámpához hasonlítva mondtam a xenont.
Engem jobban zavar a nagy dög xenonos "terepjáró".
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.02.28. 15:12:48
Viszont a Focuson a hátsó ködzáró csak az eső ködlámpa után kapcsolható fel. (kihúzogatósa kapcsolója) Nagyon idióta megoldás!
Miért nem volt jó két kapcsolót betenni, mint pl. az Escorton :(
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 15:26:54
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8e/Peugeot_Boxer_front_20071108.jpg
Leadfoot 2010.02.28. 15:52:30
Leadfoot 2010.02.28. 15:56:19
A baj az, hogy ha megfigyeled, a magyar utakon 10 autóból legalább 4-nek (de lehet, hogy még többnek) van valamilyen gond a világításával: vagy nem működik valamelyik lámpája, vagy rosszul van beállítva és elmenne légvédelmi reflektornak, vagy gagyixenonos, vagy nem világít, mikor kéne, vagy világít, mikor nem kéne. És persze ezek kombinációi.
Rahsid 2010.02.28. 16:06:47
Ilyenkor szembesávba át, refi rádob, tompított le-fel kapcsolgatom, hátha eljut az agyáig hogy mekkora egy állat. De nem.
Aztán a legjobb aki felkapcsolja a ködlámpát, de ha beérsz mögé, az istenért nem kapcsolná le.
Szankció, kielőz, és ködlámpát a pofájába.
Rocko- 2010.02.28. 16:25:30
ha menőzni akarunk vele.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 16:28:05
4esen full sötétbe egyszer jött velem szembe egy kivilágítatlan autós:D Mindenki villogott rá, de nem esett le neki, vagy nem tudom durván bevállalta!!!
2010.02.28. 16:36:03
Ami ennél is jobban zavar ha sötétben valaki tompítottal közlekedik mikor nem jön szembe senki és előzni akarom. Illetve ha előzés közben lekapcsolja a refit. Ilyenkor szerintem meg kéne várni míg befejezik az előzést és utánna levenni a refit.
Palex 2010.02.28. 18:24:15
Ködlámpa szerintem kb. akkor kell, amikor 1, max. 2 felezővonal a látótávolság.
Csak nálunk szokás, hogy VÁROSBAN! is felkapcsolják a ködlámpákat, ha egy minimális köd van, mondjuk 1km-es látótávolsággal akár...
Sokat kell még fejlődni a vezetési kultúránknak, de leginkább az oktatásának.
ZON 2010.02.28. 18:49:37
babel 2010.02.28. 18:54:49
Szerintem akkor kell bekapcsolni, ha jobban látod vele az utat, mint nélküle. (Ez általában egybeesik azzal, amikor a távolsági fényszórót bekapcsolva tejszerűnek látszik a köd előtted. Viszont megállapítani nem így szoktam, hanem egy sokkal egyszerűbb módszerrel: Bekapcsolom, megnézem, hogy jobb lett-e? Ha nem lett, lekapcsolom. Egyszerű? Nekem, az!) :D
Így aztán előfordul, hogy ködben sem kapcsolom be (ha a látótávolság amúgy is nagyobb 70m-nél szinte semmi javulást nem hoz), viszont van úgy, hogy nincs köd és veszélyes terepen mégis be van kapcsolva, mert például jobban látszanak vele a GÖDRÖK, KÁTYÚK! (Jól beállított fény, laposan az út felett világít, hiába nézel bele, nem vakulsz meg, hacsak le nem hajolsz hozzá.)
Ennyi a titok. Még soha nem villogtak rám miatta.
A ködzáró kicsit bonyolultabb, ott másokat utolérve kell megbecsülnöm, hogy segíti-e a hátulról mögém érkezőt, ha nekem be van kapcsolva? Az tuti, ha követési távolságban jön már mögöttem valaki, akkor felesleges, lekapcsolom. A többit az adott egyedi körülmények határozzák meg.
KaPé 2010.02.28. 18:56:30
A hátsót meg rossz látási viszonyok között (eső, köd) akkor kell felkapcsolni, ha nincs mögöttünk senki. Ha valaki utolér, lekapcsoljuk.
Ennyi.
Szelid sunmalac 2010.02.28. 18:59:24
Szelid sunmalac 2010.02.28. 19:02:15
newnt55 2010.02.28. 19:02:42
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 19:06:28
magyar rendszámú Skodával, Wolkswagennel és Citroennel közlekedő, magyar állampolgárságú suttyó parasztok is felkapcsolják a ködlámpát (amikor nem kellene)
ezeket onnan lehet felismerni, hogy nagymagyarország matrica van a széthajtott szarjuk hátulján (ami persze nem egy magyar Suzuki), az egyik roncs audin még egy vaskereszt matricát is láttam (nagy az Isten állatkertje)
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.02.28. 19:07:12
Hozzáteszem, ha ködlámpát a tompítottal együtt használják, értelemszerűen semmit sem ér mert kioltja előnyeit a tompított.
Tehát a tompítottat ilyenkor ki kell kapcsolni helyzetjelzőre és úgy kapcsolni a ködlámpát.
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 19:08:21
hehe, ők sem értik, miért hívják ködlámpának
dr. _mmm_ 2010.02.28. 19:09:06
@Tabulator: Ha engem akarnak előzni, akkor kapcsolom le a refit ha a másik autó velem egy vonalba ért. (okosabbak ilyenkor felkapcsolják a sajátjukat)
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 19:12:35
én meg azt hittem, hogy ködben...
:-)
vagyok59 2010.02.28. 19:18:19
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2010.02.28. 19:31:29
RelakS 2010.02.28. 19:34:15
Refi egyértelműen fail, a ködlámpával meg mintha egy sötét falat toltam volna magam előtt, szóval tompított kell.
Ez a feljebb emlegetett büntetek a ködzárfénnyel meg jó volna, csak a Škodában is az elsőt kapcsolja fel az ember, majd utána a ködzárat (kihúzza a kapcsolót)
ZON 2010.02.28. 19:36:30
Liquid_Night 2010.02.28. 19:39:40
Nyilván az első ködlámpa nem szúrófényként van tervezve, hanem direkt szórt fény kibocsájtására, bár még így is 20 méternél azért több a látható hatótávja, szerintem bármely típusú autón.
De a lényeg nem is ez: zalai, somogyi dombok között az a szórt fény tapasztalat, hogy még 100 méterről is nagyon jól megcsillan a bokrok mögül kitekintő vad szemében, míg a tompított vagy a távolsági nem biztos. Ne úgy közelísd meg a kérdést hogy milyen messzire teszi láthatóvá az a fény a tárgyakat, hanem hogy egy esetleges tükröződő felületen, ezesetben a vad szemén pont az a szórt fény csillan meg a legjobban.
És ez -nekem- segít, bevált. Jóval nagyobb mértékben mint 0.8 másodperc, de az is tapasztalat hogy olykor pont az az egy plussz másodperc az az idő amíg áthúzod az autót a másik sávba, vagy kikerülés előtt lassulsz annyit hogy ne törjön ki az autó. Ez nem Forma-1 de akinek nincsenek reflexei, maradjon vasárnapi autós v az sem:)
Lakott területen tilos: jogos, de ezen a ponton képzelj el 500 lakosú, 2 kocsmából, boltból meg pár házból álló aprófalvakat, olyan minőségű közvilágítással ami inkább csak ront a helyzeten, mert látni alatta nem látsz, de a kontraszt csökkentése miatt még később veszed észre a kikerülendőt, mintha csak az autó bocsájtana ki fényt. Ez is tapasztalat, nem elméleti okfejtés.
Viszont ha már nem egyedül vagyok az úton kikapcsolom, sőt ha valaki mögött megyek akkor lemaradok és adott esetben használom a tompított fény szintszabályzóját és lejebb veszem (a a forgalomban lévő szgk.-k 95-ában ottvan), mert tudom milyen sz@r ha hátulról bevilágít valaki, akár ködlámpával, akár anélkül:)
Hátsó ködlámpát egyszer használtam eddig az M0-áson tejfölködben.
FAIL helyett nálam ez már jópár esetben is WIN volt, mégpedig baleset-elkerülős win. Ennyi:)
webmestar 2010.02.28. 19:44:47
Én múltkor 3mason jöttem baromi nagy ködben, de mivel elég sűrű volt a forgalom, ezért jól lehetett látni. Erre nem mindenkinek be volt kapcsolva elöl és hátul is? De minek aaaaaahh:) Mind1, kibírtuk:)
vagyok59 2010.02.28. 19:46:51
ShagBeckur 2010.02.28. 19:48:34
Boka1 2010.02.28. 19:51:02
Legfontosabb az önmegvalósítás.
Matrix_ 2010.02.28. 19:53:47
"A gyári xenon és gyári ködlámpa nem zavarhat senkit, nem értem a felháborodást"
az meg hogy kit mi zavar azt tényleg had döntse már el mindenki magának!
És ezek szerint sokan járnak sufnituningal, mert engem zavar a xenon is meg a ködlámpa is.
Forest (törölt) 2010.02.28. 19:57:59
Sajnos volt már pár keserű (kátyú) élmény a rosszul kivehető úthibák miatt, ködlámpával ilyen még nem fordult elő.
Alacsonyan is van, jól kiemeli a legkisebb úthibát is és a szembejövőt sem vakítja.
A hátsó ködlámpa, na az már gáz. Azt tényleg csak pályán használom, vagy nagyon rossz látási viszonyok között.
Parajpuding 2010.02.28. 19:59:09
Tehát mi a meglepő, ha valaki akkor is használ ködlámpát, ha nem kell (tilos), indexet meg akkor sem, ha kell (kötelező)?
effike 2010.02.28. 20:00:10
Forest (törölt) 2010.02.28. 20:00:31
von Stirlitz · http://skodabusz.blog.hu 2010.02.28. 20:03:43
Ha előtted senki és utánad senki és valóban van köd (nem csak szitáló eső), akkor kapcsolj be mindent. De tudni kell, hogy a ködlámpa nem véd meg attól, hogy 90-nel csattanj a pikk-pakk felbukkanó akadálynak (gyk.: bekapcsolt ködlámpa esetén is célszerű lassabban menni).
A legzavaróbb esőben, országúton: ha az előtted haladó bekapcsolja, baromi nehéz megelőzni.
Lehet, hogy erre az oktatáskor is okítani kellene az embereket?
von Stirlitz · http://skodabusz.blog.hu 2010.02.28. 20:05:03
gorcsev54 2010.02.28. 20:06:21
hagyományos mosópor 2010.02.28. 20:16:28
nem hiszi el, hogy ez másokat zavar, és azt sem, hogy ezzel gyakorlatilag kiírja a kocsijára, hogy: EBBEN A KOCSIBAN EGY SUTTYÓ TAHÓ PARASZT ÜL.
nem, a magyar embör abban a hitben él, hogy ha valakit ez zavar, azt biztos rá, az ő szar kocsijára irigy. és ez neki jó érzés.
safranek 2010.02.28. 20:18:44
Ha meg tényleg vakít, akkor az azt jelenti, hogy túl közel mentél!
korxi 2010.02.28. 20:20:14
Te retardált gyerek. Azt írta hogy tükröződik. Az azt jelenti ,hogy az úton tükröződik. Nem tudsz olvasni, Ray gyerek? Szellemi fogyatékos hülye.
zsoci 2010.02.28. 20:27:07
Hátsó ködlámpa: gyakorlatila soha, felesleges baromság, maximum akkor ha nem utolsók vagyunk a sorban, csak nappal, csak városon kívül. Ha valaki utolér azonnal lekapcsolni, mert nagyon zavaró.
A sürű ködöt úgy értem hogy sürű hóesés és nagyon durva eső is lehet, sima eső, sima hóesésben semmi képpen sem kell semilyen ködlámpa. Amint nem kell azonnal tessék lekapcsolni !
Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.02.28. 20:28:03
Én is szoktam próbálgatni. A sötét fal tán azért volt, mert megszoktad, hogy az út felett is megvilágít a tompított, ez meg csak az aszfaltot. Egyébként autója válogathatja szerintem. 124-es Mercivel elég jól lehetett jönni tejben is. S még az is bejön nálam, hogy helyzetjelző+ködlámpa+kézzel ráhúzva a refi. Azaz a fénykürt
2010.02.28. 20:28:13
"streetfighter" 2010.02.28. 20:29:25
A hátsó ködlámpa, ami tényleg zavarhat, jár minden autóhoz.
Az első pedig csak az olyan korlátoltakat zavarja amilyen te vagy!
Leadfoot 2010.02.28. 20:31:59
Ha a hátsó ködlámpáról beszélsz, akkor meg kívánom, hogy egyszer érj utol sűrű forgalomban, éjszaka, zuhogó esőben egy egyszámjegyű főúton 65-tel teperő mazsolát, akinek az autóján mindkét oldalon van ködzáró (és világít is).
Kellemes élmény...
Én az ilyenre - ha villantásra nem kapcsolja le, és nem jönnek szembe - úgy rátolom, ahogy kell. Ha én szopok, szopjon ő is.
PiBá 2010.02.28. 20:32:51
Az első ködlámpával egyszerűbb, mert a tükörből könnyű ellenőrizni, hogy mennyire látom esőben, hóban, ködben a többieket.
Persze aztán ki is kell kapcsolni, nem
a belvárosi araszolásban kiolvasztani a másik szemét ...
A többiekre manapság kifejezetten divatos tojni magasról ...
Leadfoot 2010.02.28. 20:33:45
Engem pl. esőben, éjjel zavar, hogy dupla annyi fényforrás tükröződik a különböző felületeken, törik meg az esőcseppeken.
has 2010.02.28. 20:36:10
MadBob 2010.02.28. 20:42:24
Tehát a ködfényszórót akkor kapcsolom be ha ettől többet látok magam előtt. Ilyenkor a tompítottat ki is kell kapcsolni mert csak tejfölt csinál előttem.
Ködzárót csak akkor használok ha nincs mögöttem senki. Így remélhetőleg nem száll belém senki a ködben. Ha már vannak mögöttem akkor lekapcsolom mert nem vakítom meg a mögöttem lévőt és így észreveszi ha fékezek.
hagyományos mosópor 2010.02.28. 20:43:52
:)
tudod, másokat elvakítani tahóság. ilyen egyszerű ez. de azért jó, hogy itt vagy, a tahókat is képviselni kell a kérdésben. szevasz. :)
"streetfighter" 2010.02.28. 20:49:24
Nem neked írtam! Ott a stílussal volt bajom.
Egyébként én úgy vagyok, hogy engem a másé nem zavar, akkor az enyém se zavarjon mást.
Megjegyzem gyári jól beállítot és direkt elgyalogoltam messzire megnézni, hogy nem zavarhatja a szembejövőt és nem használom agyba-főbe.
"streetfighter" 2010.02.28. 20:52:27
Ha gondod van, akkor azt kultúráltan is közölheted bunkókám!
A többit az előbb leírtam.
porthosz 2010.02.28. 20:52:49
A magyar viszonyokat ismerve az a tapasztalatom, hogy magyar ember számára a ködfényszóró használata mindig kötelező, kivéve esetleg nyáron délben verőfényes napsütétesben, de akkor is inkább csak ajánlott lekapcsolni. Minden máskor viszont kötelező, ha másért nem hát azért mert úgy jobban néz ki az autó...
Zsola777 2010.02.28. 20:55:00
pocokpocok 2010.02.28. 20:59:48
Akkor vagy felhajtod a visszapillantód, amire ugyebár szükség lenne, vagy lóf.szt nem látsz.
Mert az autósok javának nincs belőve a fényszorója.
pocokpocok 2010.02.28. 21:00:36
na igen, te is az értelmesebb fajta vagy: gratulálok.
pocokpocok 2010.02.28. 21:02:40
sávozgatás Bp-n: mikor igyekszel megtartani a követési távolságot 70-nél, és index nélkül bepofátlankodnak a követési távolságba: aztán ha belecsúszol, akkor bezzeg ugat.
On
közlekedő edény 2010.02.28. 21:03:53
werno 2010.02.28. 21:07:19
werno 2010.02.28. 21:08:37
has 2010.02.28. 21:10:09
werno 2010.02.28. 21:10:15
werno 2010.02.28. 21:14:39
anyádbogár · http://www.apadhuzzonafaszara.com 2010.02.28. 21:14:41
első ködlámpát jobbára a szembejövők megregulázására "vetem be", sajnos mifelénk (délnyugat-magyarország) is sok az efféle majom, pedig a köd igencsak ritka vendég erre.
werno 2010.02.28. 21:16:20
Rocko- 2010.02.28. 21:23:08
az esetek 90%-ban nem a helyes módon használják a ködfényt.
has 2010.02.28. 21:27:24
werno 2010.02.28. 21:32:50
Daveee85 2010.02.28. 21:37:41
Alhazred 2010.02.28. 21:40:05
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 21:40:33
Lorethal 2010.02.28. 21:41:18
(kreszvizsga már megvan)
Teszt könyv 6.kiadás 3.utánnyomás 186 oldal 911 kérdés: Mikor szabad a forgalomban részt vevő gépjárművön ködfényszórót használni:
A: Csak az esti szürkület kezdetétől a reggeli szürkület megszünéséig.
B: Minden esetben, ha lakott területen kivül közlekedik.
C: Ha a látási viszonyok ezt indokolják.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.28. 21:41:43
Meg ami világítani tud, azt bekacsolom neki, hogy érezze a törődést.
has 2010.02.28. 21:42:04
Blindmouse 2010.02.28. 21:42:41
werno 2010.02.28. 21:43:16
Lorethal 2010.02.28. 21:46:20
Devil 2010.02.28. 21:55:21
A kodlampa tenyleg jo arra hogy az egyebkent nagyon szarul lathato utpadkat (hja neha le kellene soporni rola a szazeves piszkot es akkor sotetben nem olvadna bele az utba) meg az aszfaltig lekopott terelovonalak hult helyet megvilagitsa - de en inkabb jobban figyelek, mert nem szeretem ha elvakitanak es ezert nem vakitok el masokat sem ameddig van masik jarhato megoldas.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 21:56:29
Daveee85 2010.02.28. 21:56:53
balage28 2010.02.28. 21:58:49
Lehet, hogy az előttem lévő 10m-t jobban látom, de khm.. 90-100-nál a 10m annyira rövid táv, hogy szinte esélytelen bármilyen reakció.
Vizes úton meg csak tükröződik, zavar.
werno: nincs olyan, hogy "gyárilag" be lenne kapcsolva - ott valami rossz. Lehet, hogy az előző tulaj kötötte át, de új autón ilyen nincs.
Ködzáró már hasznosabb, főleg autópályás vonatozásnál nem mindegy, hogy látom-e az előttem menőt (meg persze engem).
A szembejövőknél pedig legszívesebben egy automata fegyverzettel kilőném az összeset :))
Ha a város/tiszta időre mond valaki megfejtést, keresek egy hangszórót a sufniban..
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 21:58:53
Devil 2010.02.28. 21:59:13
werno 2010.02.28. 22:00:29
werno 2010.02.28. 22:01:58
Starlark 2010.02.28. 22:03:15
Tejködben, szakadó esőben az autópályán miért nem lehet felkapcsolni?
Kb 2 hete mentem tejködben az M7-en a kamionok több mint fele cseszte felkapcsolni, egyszer csak ott teremtek előtted a semmiből. A belsősávban biztonságosabb volt menni.
mokuskerek 2010.02.28. 22:03:56
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 22:04:58
?
Daveee85 2010.02.28. 22:05:17
werno 2010.02.28. 22:06:16
werno 2010.02.28. 22:08:21
werno 2010.02.28. 22:09:27
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 22:12:57
en.wikipedia.org/wiki/Daytime_running_lamp
Daveee85 2010.02.28. 22:13:43
werno 2010.02.28. 22:16:38
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 22:17:17
www.stdrivers.co.uk/forum/uploads/1254944172-galaxy-fog.jpg
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2010.02.28. 22:20:15
werno 2010.02.28. 22:21:47
Daveee85 2010.02.28. 22:23:33
@werno: Mondjuk a nappali fény miatt levillogni, az teljesen más téma, az már az emberi butaság kategóriája. De talán lassan hozzászoknak az emberek, hogy ilyen is van, főleg ha kötelező lesz.
Ray · flavors.me/raymund 2010.02.28. 22:23:45
Daveee85 2010.02.28. 22:24:27
werno 2010.02.28. 22:28:02
cso zsi 2010.02.28. 22:42:42
De.
Említve volt itt 2-3 méter, meg 20 is, valamint 0,8 másodperc.
Bizony, kétszámjegyű utainkon még nyári éjszakán is akad olyan kátyú, amit az utolsó pillanatban észrevéve egy enyhe kormányhúzással kikerülhető.
Ha látod.
A tompítottal, távolságival nem fogod látni.
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 22:48:33
Eddig hány stoppost gyújtottál meg? Nem beteges ez egy kicsit?
:-)
cso zsi 2010.02.28. 22:49:53
A helyzetjelző helyett kéne működnie, vagy a gyári szerelésnél a helyzetjelző, és a tompított közé kerül a kapcsolón a használata.
A nappali menetfény erősebb, mint az 5 wattos helyzetjelző, de nem fogyaszt fölöslegesen 55 (vagy több) wattot, és városban nappal ugyanolyan zavaró tükörből, mint a retinaégető ködzárófény, ugyanakkor a látást nem javítja a nappal használt tompított fény.
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 22:51:00
Mi az, valami új bringa? Van rajta ködlámpa is?
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 22:57:55
Miért nem veszel magadnak egy autót? Még a Suzukin is külön van ködlámpa kapcsoló, mint minden normális autón. Vagy meg kellene tanulni a kapcsolók kezelését (gyári hibás autót meg átnézetni a szervizben nem pedig a fórumon okoskodni).
explorer68 2010.02.28. 23:04:14
NYISZI 2010.02.28. 23:04:54
SzLacika 2010.02.28. 23:11:55
Ha még nem esett volna le a fentebb olvasható diskurációból, a Galaxy helyzetjelzője a ködlámpába van beleépítve.
Lásd pl
totalcar.hu/tesztek/galaxy07/
"A trapéz forma fényszórók, alattuk a helyzetjelzőt és ködlámpát magukba foglaló kiegészítő lámpák"
gozos 2010.02.28. 23:12:46
Száraz, ködös úton engem sem vakít, bár kettő helyett 4 pött ingerli a retinámat.
Azonban ha éjjel vizes az út és főleg az a tükörsima csillogós aszfalt van rajta. No akkor utálom a szembejövő ködfénylámpáját.
gozos 2010.02.28. 23:14:01
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 23:14:11
Gondolkoztam: aki nagymagyarország matricát tesz a szekerére, az is suttyó (akár van ködlámpája, akár nincs).
egyittlakó (törölt) 2010.02.28. 23:17:04
Erre írtam, hogy autót kéne vásárolni...
Big-B 2010.02.28. 23:21:08
Na nem azért zavar, mert ködben bekapcsolják, hanem mert ÁLLANDÓAN bekapcsolják, és ha egy szép, tiszta éjszaka ilyen jön szembe, akkor bizony vakít.
SzLacika 2010.02.28. 23:26:36
Csacsicska 2010.02.28. 23:32:13
Minimálisan Szükséges Változtatás 2010.02.28. 23:33:37
Akkor megnyugodtam, hogy nem az én szememben van csak a hiba.:-)
A magyar másodrangú (és lefelé) utak némelyike egyszerűen _botrányos_. Halmozottan.
Kedvencem az 51-es még rekonstrukció nélküli szakasza.
Esős éjszaka kellett hazamennem a Nagyafluból.
A pesti rakpart vonalvezetéséből egyszerűen nem látszott _semmi_! Még ha lett volna felfestés! Az előttem haladó után mentem, mint blöki a kolbászszag felé orientálódva.
Aztán megint sikerült a PNA-nak az 51-esre kalauzolnia. Az a szar kütyü imád szívatni engem. Inkább követtem egy nagy dobozos tehert, mert a szemben haladók nagy többsége természetesen akkora fénytörés-koncertet rendezett, hogy az atomvillanás is elszégyellte volna magát.
A sávozás-festés szarrá kopva, volt ahol kvázi megszűnt. De ha látszott volna, ahogy mondjátok, akkor is egy rakás szart ért!
A Dunavecse-Solt új elkerülőszakasz kivételével az állapotok tragikusak, falvak közti mellékút szintjét nem éri el, szűk ívek, minimális felfestés, fényvisszaverő karók nyista, kátyúk, felfagyások túinvan. A legideálisabb egy éjjeli esős túlérőtúrához, ködről ne is beszéljünk!
Csacsicska 2010.02.28. 23:34:40
A hülye suzukis 2010.02.28. 23:39:44
Nem arra való, hanem arra, hogy a ködben a többiek előbb észrevegyenek. Hogy egy előző autó nem romboljon belém frontálisan, a mögöttem jövő ne fusson rám.
werno 2010.02.28. 23:41:01
SzLacika 2010.02.28. 23:44:16
"Még a Suzukin is külön van ködlámpa kapcsoló, mint minden normális autón. "
GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2010.02.28. 23:55:33
SzLacika 2010.03.01. 00:05:11
Amúgy sem túl célszerű az autó előtti pár métert bámulni kátyúkra vadászva, mert így a legkönnyebb kiegyenesíteni a kanyart illetve nekimenni valakinek vagy valaminek. Ami sokkal nagyobb kárt okoz a kocsiban (vagy abban aminek nekimész) mint egy szaros kátyú.
Ha sok a kátyú, ajánlott eleve lassabban menni és a nem kormányt rángatni.
A ködlámpás kátyúvadász taktikának esetleg lakott területen van értelme - vagy olyan helyen, ahol hasonlóan lassan mész. Egyébként meg baromság...
Chilly 2010.03.01. 00:15:03
Több, kevesebb sikerrel :-( Szóval a ködlámpának, mégha elvakít is, jobban örülök, mintha a szürkeségből elővillan egy sötétbe burkolódzó autó (és megjegyezném, hogy a jelentős részük nő... és nem mindig szőke).
Tornado86 2010.03.01. 00:37:48
@gozos:
Szerintem az az 500m túlzás, elég oda a kevesebb is. Egyébként meg január közepén jöttem rá a xenon elõnyére: messzebbrõl látszott ködben a Focus. Bár lehet hogy csak valami jó utánzat, de vakítani nem vakított.
kneissl 2010.03.01. 00:53:33
Az én autómon is ilyen van, és pl kukksötétben is felkapcsolom, mert a sötétben a lámpa csinál ugyebár némi világosságot. Ha nincs köd, akkor is.
A kocsikra utólag fölbuzerált szerkezetek bírnak vakítani, amit én sem szeretek, időnként fénykürttel jelzem is, hogy nem teljesen frankó a lumenek iránya.
Hátsó ködlámpa: ha utolsó vagyok nagy esőben , ködben, felkapocsolom, de ha valaki utolér és jön mögöttem, akkor leveszem. Viszont a sok villamosmérnök, aki az 5W-os helyzetjelző helyére beteszi a 20W os ködlámpa vagy féklámpaizzót, és folyamatosan ingyenes szemműtéttel próbálja honorálni a követőit, az megérdemelne egy továbbképzést.
Ugyanígy, a "lopkodó üzemmódban" szürkület után lámpa nélkül közlekedők, vagy szarul beálított lámpájukkal a visszapillantón át vakító félkegyelműek is megérnek egy misét.
Szerintem a bekapcsolt elő ködfényszóró a legkisebb gáz. Viszont esetleg vedd észre, hogy végigautózol hazafelé európán át bekapcsolt ködfényszóróval, és csak a magyar határ átlépése után kezdenek a szembejövők villogni rád, hogy problémájuk van a ködfényszóróddal...
MAGYAROK vagyunk!!!
tundrazuzmo (törölt) 2010.03.01. 01:21:00
:)
Vincenzo testvér 2010.03.01. 02:00:27
Az esetek kb. 30%-ában indokolt a használata, a fennmaradó 70%-ban a társadalomra nagyot fekáliázó, önző vagy önmegvalósító egyének használják. Egy része nem is érti, ha rávillantok. Az tiszta sor, hogy a használójának előnyei vannak, de higgyétek már el, 70%-ba tartozók, hogy tényleg zavarja a szembejövőt.
turorudi · http://check.blog.hu 2010.03.01. 02:01:34
böme 2010.03.01. 02:36:17
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.03.01. 07:22:19
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.03.01. 07:28:48
degreen 2010.03.01. 07:35:13
köd nélkül felkapcsolni über gagyi.
helyzetjelzővel használni őrültség. inkább ne jöjjön a közelembe, aki így használja.
engem a hátsó sem vakított még el soha.
az a gáz, hogy sok töketlen félszemmel, rosszul beállított fényszóróval közlekedik. azokat kellene inkább szűrni. normális, gyári ködlámpa nem okozhat gondot, max röhög az ember, ha vki azzal vagánykodik, hogy világosban, köd nélkül is használja.
vivax 2010.03.01. 08:20:00
legfrankóbb a helyzetjelző+ködlámpa vagy 1 db kiégett első izzó+fényszóró+ködlámpa
vagy a ködzárófény + legalább 1 kiégett féklámpa kombó...
cso zsi 2010.03.01. 08:31:37
"Egy újszülöttnek minden vicc új", volt a Ludas Matyi című humoros újság szlogenje.
Ez egy 80 éves téma újraélesztése a technika fejlődése, módosulása miatt.
en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#Directional_headlamps
Már 1920-as autókon is problémának találták az előre világító fényszórókat, pedig akkor nagy sebességről még nem igazán beszéltünk. A Citroen DS szériában lett a fényszóróba beépített, a kormánnyal együtt forduló lámpa.
Kies fővárosunk nem feltétlen kültelki, hanem akár belvárosi utcáin is találkozni "nem kellően megvilágított" úttesttel. Ha egy utca nem főútvonal, akkor a közvilágítás általában arra elég, hogy lásd hol a villanyoszlop, illetve a gyalogos képes legyen kikerülni tereptárgyakat, útviszonyokat.
A ködfényszórót helyzetjelzővel érdemes használni. Ha normálisan van felszerelve (sajnos még új, és drága autóknál sem feltétlenül van így), akkor képes a köd alatt világítani, ami 20-30 cm magasságban ül a talaj fölött. A tompított fényszóró fénye visszatükröződik az utastérbe, és a "fehér"-en kívül semmit nem fogsz látni.
Macccy 2010.03.01. 08:36:42
Nem néztem végig a kommenteket, de már az elején szomorúan olvastam: sokan tévedésben, tévhitben élnek, szándékosan vagy nem szándékosan rosszul használják a ködlámpát és ezzel zavarnak másokat (teljesen mindegy, hogy 5 vagy 50 szembejövőt ha egyszer zavar).
Azt már páran tudják, hogy a ködlámpa NEM HASZNÁLHATÓ lakott területen. Rendőr szeret is érte bírságot osztogatni, de véleményem szerint ez a legkevésbé problémás környezet. Sokkal rosszabb, ha közvilágítás nélküli, nem lakott területen, főúton, mellékúton használja valaki úgy, hogy közben SEMMI KÖD nincs. Nem véletlenül hívják "köd"-lámpának, ezt észre kéne venni, akinek nem megy, annak alapvető szöveg-értelmezési problémái vannak. A ködlámpa lényege, hogy az aszfalt/föld felett 50-100 cm magasságban és afelett úszó pára, ködfolt, ködfal ALATT világítson előre, ezáltal elkerülve a ködfalról (ami vízpára, tehát cseppekkel van tele) visszatükröződést a sofőr szemébe! Ennyi az előnye, de itt vége is! Ideális esetben nem világíthat vízszintestől felfelé, DE mutasson nekem 10 érvényes műszakival közlekedő gépkocsiból csak 5-öt (!!) amelyik egy fehér fallal szemben állítva mondjuk 20 méter távolságból nem világít feljebb csak 50 centinél! ÉS az új projektoros ködlámpák SEM teljesítik ezt mind! Arról nem is beszélve, hogy a géppark fele már volt szemből is törve, akár csak egy koccanás, rácsúszás vagy egy fagyott hókupacra rácsattanás is feltolja, elcsavarja a ködlámpa házát, konzolját. Ezek után tényleg csak az mondja szívére tett kézzel, hogy "Én nem zavarok másokat, hagyjanak békén" aki ezt szemből megnézte a saját szekerén, esetleg megmérette, beállíttatta! Viszont esőben akkor sincs szinte semmi értelme a használatának, az úttal majdnem párhuzamos világítás miatt véleményem szerint semmi fény nem jut az útra, a "vízszőnyeg" eltükrözi mind, igen, javát A SZEMBEJÖVŐK szemébe. Ráadásul az eső cseppek is gyönyörűen szórják szerte-szét, a sofőr szemébe is, rendeltetése ellenére viszont AZ ESŐ ALATT NEM világít át, nem eredményez lényegesen nagyobb látótávolságot a tompított fényszóró elméleti 40 méterénél.
Egyetlen dolog van amiben jobb: sok modell szélesebben világít. Ha valaki nagyon sokat jár vadfutkosó területeken és reális esélyét látja, hogy ezzel majd meglátja a vadat és megmenti, részemről ámen, használja egészséggel, de NE AKKOR HA SZEMBŐL JÖNNEK, könyörögöm! Minden egyes plusz fényforrás összébb zárja az ember íriszét, ismeri mindenki az érzést, marhára nem jó akár csak 1 másodpercre is elvakulva elhaladni a másik mellett! Ha egy kerékpáros vagy egy gyalogos éppen ott figyel, akkor annak lőttek!!
Ja és van mégegy dolog: vannak gondolom akik nem ködlámpa imádók csak úgyfelejtik egy ködös nap után. Nekik üzenem: légyszi kapcsoljátok le! Köszönöm
gftamas 2010.03.01. 08:40:07
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.03.01. 08:50:07
szóval vegyük át:
dec 24. - szenteste
dec 25. - karácsony 1. napja
dec 26. - karácsony 2. napja
Erdőtársulás 2010.03.01. 08:56:10
Azonok azért nevettem egyet, akik azt írják, hogy villogtatnak a ködlámpásokra... mivel az arány olyan, hogy legalább az autósok egynegyede folyamatosan használja, folyamatosan is lehet azzal szórakozni... Nos persze falusi járatban még elszórakozik ezzel az ember, de amikor 400 km-t kell vezetnie egyhuzamban...
Bougheau Tschichka 2010.03.01. 08:57:50
Mi lesz az ilyennel ha kötelező lesz a nappali fény?
Egyébként akit zavar a ködlámpa, talán emelje feljebb az üléstámláját. Elég gáz, ha a talajtól 60 cm-re levő ködlámpa fénye kiégeti a szemét.
Ennél viszont sokkal idegesítőbb a sok kis gec i rígy, aki öt méterről ráhúzza a refit az emberre, csak mert neki nem telik tízezer egy xenon szettre, és mindenkire villant. Közben nem veszi észre, hogy alapból az egyik lámpája a Nemzetközi Űrállomást világítja ...
AvgDvl 2010.03.01. 09:00:12
Marha egyszerű egyébként: benne van a nevében. Csak KÖD-ben kell használni, hogy láss valamit előre, és ne jöjjenek beléd hátulról.
oszamaci 2010.03.01. 09:06:39
Ez régen volt autópályán 60km/h alatt, egyéb úton 25km/h alatt lakott területen tilos.
Most a kreszben az van, hogy "Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
A hátsó ködlámpa egy teljesen feles cucc.
Ha előre felé mész nem kell a hátsót égetni
A régi swiften a hátsó ködlámpa katasztrófálisan szar.
gulasZuppe 2010.03.01. 09:09:25
Én szombaton hajnalban mentem egomba, szar idő volt, és szar utak. Oda-vissza odacsesztem a futóművet mindket oldalon, utána a fék már csak remegve működött...ezek után minden lámpám ami volt bekapcsoltam. Kivilágítatlan szakaszokon pl igen szar úgy bekanyarodni, hogy semmit nem latni, abból ahova kanyarodni kell ilyenkor is jobb ha van ködlámpa. Szerintem főleg azokat vakítja el akik alacsonyan ülnek, spl suzukisok. De tapasztalatom az, hogy egy xenon-os terepjáró sokkal zavarobb tud lennei amikor pont fejmagasságba pásztáz nem "csak" a ködlámpája. Én pl Reflektor+Ködlámpával szoktam menni, persze csak ha nincs ellenkez őnirányú forgalom.
Még nem tudtam úgy végigmenni a 10-es úton este, hogy kb 15x ne vakitson el egy-egy autó lámpája, jobban zavarnak rosszúl beallítottak, meg a xenonos-ok. Alacsony autóm van (colt) ezert jobban zavar, ilyenkor az út szelet kell nezni, terelővonalat - ha van.
gulasZuppe 2010.03.01. 09:19:18
Anno végigjártuk európát és az első parszaz km-en még nem volt tisza hogy melyik kapcsoló micsoda akocsi új volt, igy végig ködlámpával mentünk meg helyzetjelzővel, a kutya nem szolt ránk :) Mellesleg az osztrákok állandóan ködlámpáznak (a zsaruk büntetnek érte ha városban használod, de erre csak a magyar határhoz közeledve izgulnak be, és lekapcsolják a külföldieket - még bazi nagy ködben is :> )
Aztán egyszer sielni mentunk ott muter veztett, és bekapcsolva hagyta a ködlámpát, a parkolóban egy osztrak rendszamu autóból szál ki EGY MAGYAR, ÉS KEZDETT ANYÁZNI - de nem nekünk csak ugy a csaladjanak, persze hogy mi is halljuk, elég bunkó volt, szó ami szó - de ez volt az igazi magyar mentalitás.
Szóval tényleg csak a magyarokat zavarja:)
nonolet (törölt) 2010.03.01. 09:28:50
ELSŐ ködlámpának ködben akkor van értelme, ha már csak 30-50 méter a látótávolság.
(azaz CSAK EGY útszéle oszlopot látsz...)
Ilyen sűrű ködben úgysem megy senki aki épeszű 50-70-nél többel, MERT!!! ehhez 30-40 méter körüli fékút tartozik, azaz kb. annyi amennyit lát is előre a vezető...
Tehát nem azért kell ködlámpa, hogy a vezető lásson!!!! hanem, hogy a ködben előző baromállatokat legyen esély kiszúrni még időben...
Hátsó ködlámpa, avagy zárófény.
Ez is azért kell csak, hogy a ködben hátulról érkező gyors kamikaze barom időben megláthasson, hogy ott vagyok előtte...
Etért, ha már VAN VALAKI MÖGÖTTEM akkor már SZÜKSÉGTELEN...LE KELL KAPCSOLNI AMIKOR a tökörben megjene a az utolérő fénye...onnatól fölösleges a hátsót vakítani apiros féynnyel
---------
Tömören: épeszű sofőrnek....
- nem kell soha első ködlámpa!!!!!
- a hátsót csak addig használja, amíg
NINCS MÖGÖTTE SENKI !!!!
Szerintem nem bonyolult...
nonolet (törölt) 2010.03.01. 09:32:08
nem kell soha első ködlámpa, mert attól ELŐRE nem lát jobban...
a hátsót pedig CSAK addig használja amíg nincs mögötte senki, mert ha van akkor az már nyilván látja is !!!
Szelid sunmalac 2010.03.01. 09:33:07
kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2010.03.01. 09:34:10
Én pluszban néha arra használom a ködlámpámateste, hogy az aszfalt hibáit jobban lássam. (Fényszóró és a ködlámpa máshogy világítja meg a gödröket, a kettővel együtt pontosan be lehet lőni mekkora kátyút nem tud betömni a feleslegesen befizetett adónk.)
De ezen kívül nem megy feleslegesen.Engem alapból nem zavar, de ha rosszul van beállítva akkor rávillogok a szembejövőre.
joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.03.01. 09:35:18
Majd villogtatják a távolsági fényszóróikat, kiégetve minden szembejövő autós és gyalogos szemét, anyáznak és elmormogják magukban a rég nem élő szabályt, hogy
"Csak lakott területen kívűl szabad ködlámpázni, a k'va anyád! Majd én móresre tanítalak! Nesze!"
Sok ilyen idegbeteg fasz van. Ahogy olvasom, itt is :D
barnabief 2010.03.01. 09:36:51
Gondolok itt mindenféle terepjárókra...
Mindegy nekik, hogy köd van vagy nincs.
Csak azt nem tudom az ilyeneket miért nem tudják megállítani a rendőrök, és jól megbüntetni!
vvevi 2010.03.01. 09:40:54
De ha ez így van, akkor miért merülhetett fel ez a kérdés?
labi 2010.03.01. 09:47:06
Első ködlámpa:
Nem sok teteje van. Rendesen beállított normál lámpákhoz nem ad sok pluszt látásban.
Láthatóságban meg szintén nem, még nem nagyon volt olyan, hogy valaki szembejövő ködlámpáját hamarabb láttam meg mint a normált.
Szarvan meglátása hamarabb ködlámpáról? Azon a távon amít bevilágitt már úgyis késő, ráadásul ha tényleg normálisan van beállítva akkor csak a laposkúszásban közlekedő szarvasokról lehet szó...
(ismétlem ha jól van beállítva, az összevissza világító lámpájú és az egyre több félszemű autóhoz biztos sokat ad) :)
Hátsó ködzárófény:
Isten áldása, amíg tudják hogy kell hasznáni.
Izmos ködben és durva esőben iszonyat jól jön ha hamarabb meglátom, hogy kire érkezek rá.
De amint megérkeznek az ember seggébe és már ködzárófény nélkül is jól látszik az ember, le kell kapcsolni.
Kedvenceim az igazi kétbites sofőrök, akik "köd van? - igen/nem" és már kapcsolják is be.
No meg hát rohadt drága volt extraként kérni, nehogyná' ne is hasznájjjja.
Az ilyen tipus az, aki mögött egyhe ködben haladsz dugóban gyökkettővel lépegetve az M3 bevezetőn, de akkor is égeti a ködlámpát, mert ugye a "köd van - igen" érvényesül, így a "mindössze" 600 méterre csökkent látotáon úgy érzi, hogy a mögötte 5 méterre araszólónak erre szüksége van hogy őt jobban lássa.
Macccy 2010.03.01. 09:49:11
A nappali fényt meg ne keverd ide, olvass inkább: "feladata nem az út megvilágítása, hanem a jármű láthatóságának javítása". Szomorú hogy a XXI. századra így elhülyül az ember, még az internet előtt is!
labi 2010.03.01. 09:52:01
...vagy rájössz, hogy mire jó az a kis pöcök a visszapillantó alján... :)
Amúgy meglepően sokan nem tudják hogy mire jó. :)
Sausage 2010.03.01. 09:57:48
j311 2010.03.01. 09:57:53
Macccy 2010.03.01. 09:58:59
Sausage 2010.03.01. 10:00:20
Az elso/hatso kulon kapcsolgatasa viszont nem mindegyik tipusnal megoldott, pl a Citroen C3-ban nincs kulon gomb, egy tekeres elso, tovabb teker, hatso IS. De csak hatso nincs.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.03.01. 10:06:53
mivan? ezt hogy kell értelmezni, szerelnem kell egy kapcsolót, hogy a jobb-bal felét tudjam kapcsolni ha kanyarodni akarok? vagypedig vagy elsőt vagy hátsót? annak meg mi értelme????
nem az indexszel kevered?? :D
M11an 2010.03.01. 10:06:56
"Te jó ég, mi lesz a sok IQ-fájterrel akkor, amikor az EU szerint KÖTELEZŐ lesz felkapcsolni a ködláma egyikét kanyarodáskor..."
Linkeljél már egy erről szóló kezdeményezést, mert ez így elég szarul hangzik elsőre. :S
Macccy 2010.03.01. 10:06:57
Ütöttem már el majdnem kivilágítatlan kerékpárost a szemből jövő rossz világítása miatt! Legyetek már észnél ... :(
Macccy 2010.03.01. 10:11:28
"streetfighter" 2010.03.01. 10:11:53
"Városi barmok közül az a kedvencem, amelyik lekapcsolt (vagy parkolófény) lámpa +ködfény mellett közlekedik. És az a vicc, hogy bar tiszta szitu lenne, megsem basszak meg oket a rendorok"
Látod rendesek is tudnak lenni. Vagy csak belátják, hogy semmi értelme szívózni. Nemigaz seggfej?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 10:16:18
A ködlámpa pedig attól ködlámpa, hogy teljesíti a ködlámpával szembe követelt vetítési képet (egyenes vetítési kép, jóval a tompított alatt), és nem attól, hogy a salesman rámondja a kereskedésben.
Ha vakítja a szembe jövőt, akkor az nem ködlámpa, hanem valami más.
nonolet (törölt) 2010.03.01. 10:19:17
soha nem kell, mert attól nem lát jobban előre!!!!
Esetleg maga előtt az útszélét jobban látja...de ez meg lényegtelen...igazából.
A hátsó ködlámpa pedig ADDIG KELL amí ő az UTOLSÓ autó a látóhatárig hátrafele.
Amikor már van valaki mögött is... akkor az már látja is őt! Tehát neki le kapcsolni, hogy a hátsót, aki utolértre ne vakítsa fölöslegesen...
vivax 2010.03.01. 10:20:56
hiába, élni tudni kell...
vivax 2010.03.01. 10:22:21
Macccy 2010.03.01. 10:25:22
SimiTomi 2010.03.01. 10:28:56
SimiTomi 2010.03.01. 10:32:13
vérengző kismalac 2010.03.01. 10:34:19
"Meg ami világítani tud, azt bekacsolom neki, hogy érezze a törődést."
Volt, hogy rányomtam a belső világítást is, de nem történt visszajelzés. Aztán próbálkoztam a mobil telefonommal, még mindig semmi....
Macccy 2010.03.01. 10:36:11
tururú 2010.03.01. 10:38:33
a szembejövő ködlámpás suttyókat mindig megajándékozom közelről az utolsó pillanatban egy refivel.
blueby 2010.03.01. 10:50:14
Azóta még enm találkoztam olyan típussal, ahol ez így volna, tényleg leírhatnád, milyen kocsid van ! Légyszíííííííí !
üdv.
blueby 2010.03.01. 10:53:34
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.03.01. 10:59:29
Úgy látom itt is téma a ködlámpa,mint pár nappal ezelőtt a totalcaron.
Én a ködlámpahasználók táborába tartozom,este, lakott területen kívűl,gyári ködlámpával.
bütyök 2010.03.01. 11:10:50
porthosz 2010.03.01. 11:11:21
Látom nem értetted az iróniát...
CsL 2010.03.01. 11:11:22
Az a legjobb, amikor rárakom a refit, és még ő is rárakja, de az állatjának nem esik le, hogy mi van.
Erre lenne jó, először refi, ha visszakapom, akkor a "ködlámpa".
Wittorio1980 2010.03.01. 11:15:26
megint 2010.03.01. 11:17:12
SzLacika 2010.03.01. 11:17:30
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 11:42:29
Csontos Szigfrid 2010.03.01. 11:44:37
Macccy 2010.03.01. 11:47:42
Amúgy kinek gyengébb a szeme? Annak akinek érzékenyebb, tehát jobban lát a sötétben - ezért sem kell neki ködlámpával menni? Vagy annak aki alapból kapcsolja a kulcs elfordítása után?
Macccy 2010.03.01. 11:51:15
s_marky 2010.03.01. 11:53:59
Macccy 2010.03.01. 11:57:28
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 11:57:58
Macccy 2010.03.01. 12:05:57
Az 50 méteres látótávolságú tejködben 140 -el haladáshoz meg hááááát ... sok szerencsét, de előtte jelezd ha jössz az M7-re, mert nem akarok fenn lenni. :)
CsL 2010.03.01. 12:08:07
De azért rohadjon meg az összes vakítós...
cso zsi 2010.03.01. 12:10:03
Amikor már van valaki mögött is... akkor az már látja is őt! Tehát neki le kapcsolni, hogy a hátsót, aki utolértre ne vakítsa fölöslegesen... "
Ez így tökéletesen megállja a helyét.
Ugyanakkor ütöd az előzményekkel az okosságot:
"Épeszű embernek első ködlámpa
soha nem kell, mert attól nem lát jobban előre!!!!
Esetleg maga előtt az útszélét jobban látja...de ez meg lényegtelen...igazából."
A ködfényszóróban is olyan teljesítményű izzó van (általában 55 wattos), mint az általános tompított fényé.
A fénymennyiség kb ugyanannyi, csak nem mindegy, hogy hová irányul, és mennyi jön vissza belőle.
Nincs az üvegen/fényszóróházban 15 fokos törés, hogy csak az út jobb széle felé világítson, hanem szórt, mindent beterítő fényt ad egyenletesen. 84-es évjáratú Audimban pontos leírás volt az izzócsere utáni beszabályozásról, mint anno a szoci autók normál fényszóróinak beállításáról, amit otthon, házilag bárki elvégezhetett, ha volt csavarhúzó, mérőszalag, fal, és rajzeszköz, és némi szakértelem.
(A szuper, majd' luxuskivitelű Audi svájci verzió volt, ezért a ködlámpa csak a tompítottal együtt volt működtethető, így adtak a sz*rnak egy pofont. A német verzió a helyzetjelzőhöz kötötte a használatot.)
Macccy 2010.03.01. 12:18:19
(ui.: Egyszer, este egy falun megyek keresztül, megállít a yard. Papírok rendben, gyorsabb se voltam 50-nél. Azt mondja tudja e mi? Mondom mi?? Mondja: ég a ködlámpa! Ezaz! És a vicces az egészben az, hogy nekem volt okom rá, hogy felkapcsoljam, mert a falu előtt 1-2 kilométerre sűrű ködpamacsokon mentem keresztül. De lakott területen akkor sem frankó, így jártam)
Macccy 2010.03.01. 12:25:53
Nincs a búrán fénytörés, nincs irányítva jobbra, enyenletes, egyenes, szórt fényt ad. Ha nincs letekerve pontosan vízszintesre, akkor a szórt fény száraz időben is vakíthat az emelkedés miatt (pár fokos emelkedés is 20-30 méterről már elég magasra felvilágít), esős időben meg ha le is van tompítva vízszintes tengely alá, akkor is feltükröződik a nedves aszfaltról!
tururú 2010.03.01. 12:29:16
szerintem maga a "drl" a szánalom, igazi bazári parasztvakítás, pláne az utángyártott karácsonyfadíszek, azoktól kész vagyok. :D
igazi cigányos fuxos stílus, de végülis az ódik lassan cigányautók lesznek, ahogy elnézem, szóval szánalom, tényleg. igazi rongyrázó giccs.
ilyen gagyi utángyártottat legutóbb lepukkant francia autón láttam, volt rajta trianontagadó matrica is. :D
(egyébként ezeket én nem szoktam telibe-refizni, csak a ködlámpás suttyókat, de csak jól közelről, hogy ne harafudjanak meg annyira.:)
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 12:41:05
cso zsi 2010.03.01. 12:45:19
Nem a 15 fokos eltérítés, hanem egy függőleges bordasor, ami a szórást teljesíti, a szúrófényt gátolja.
www.bestautobits.com/images/Fog_Lamp_E2.jpg
Egy ilyen lencsés gagyi viszont bántóbb mindennél, mert semmiféle terelése nincs.
www.bestautobits.com/images/Fish_Eyes_Fog_Lamps.jpg
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 12:46:57
oszamaci 2010.03.01. 12:51:30
A hátsót csak akkor használom ha a paraszt elé állok és jelezni próbálok neki, hogy kapcsolja ki g...be.
megint 2010.03.01. 12:54:31
Macccy 2010.03.01. 12:56:05
oszamaci 2010.03.01. 12:56:50
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.03.01. 12:58:28
SzLacika 2010.03.01. 12:59:01
implacabile 2010.03.01. 13:02:19
2) Jól beállított ködlámpa nem vakít. Mert nem felfelé világít, hanem az úttesttel párhuzamosan.
3) Macccy: Egy ködlámpát nem lehet "úgy felejteni". Ha este leállítod a kocsit és lekapcsolod a világítást - automatikusan vele kapcsolódik a ködfény is. Ennyit illene tudni.
4) A hátsó ködfény nem hülye dolog (mint ahogy egyes primitív kommentezők azt itt írják), hanem életet menthet mondjuk ködben/zuhogó esőben, amikor eleve később veszed észre, hogy előtted hol halad/fékez/áll valaki. Persze tiszta csillagos éjszakán használni nem túl nagy észre vall.
Egyébként sokkal sokkal rosszabb olyan autóssal találkozni egy sötét úton, aki még a helyzetjelzőt se kapcsolja föl töksötétben sem...mert ő lát.
Macccy 2010.03.01. 13:03:39
SzLacika 2010.03.01. 13:04:16
ZX 2010.03.01. 13:05:41
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 13:06:23
Macccy 2010.03.01. 13:09:01
Marty Mcfly 2010.03.01. 13:09:26
mer az úgy vagány!
amúgy semmi értelme az általad felsorolt "ködfajtáknak", mert a ködlámpa ködben segíthet, így kis gondolkodással te is rájöhetsz és nem kell belőle posztot írni!
barom...
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 13:09:28
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 13:11:26
tururú 2010.03.01. 13:14:06
Marty Mcfly 2010.03.01. 13:14:35
bocs, nem olvastam végig a 230 kommentet, nem tudtam, h ti már nem a posztról beszéltek, hnem h egyáltalán fel van-e kapcsolva bárminemű fényforrás...
1kutya 2010.03.01. 13:30:46
miután rájönnek, már ködben sem merik használni:D
labi 2010.03.01. 13:32:35
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 13:37:06
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 13:40:19
A fordon kívül még nagyon sok típusú autó van a világon, és van bizony, amelyikben úgy lehet hagyni.
Ennyit illene tudni...
labi 2010.03.01. 13:42:13
oké, megnyugodtam.
Ez esetben így szerintem a motoros a hibás.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.01. 13:45:14
Ray · flavors.me/raymund 2010.03.01. 13:51:35
cso zsi 2010.03.01. 14:13:52
De a menetjelző fény lakott területen használandó a tompított helyett, hiszen dugóban, vagy nem nagy tempójú sebességnél csak ez előtted haladó hátulját, tükrét, utasterét világítod a tompítottal.
Talán akad még itt olyan, aki emlékszik arra, hogy a most "helyzetjelző"-ként definiált, elöl fehér - hátul piros 5 wattos fényt "városi világítás"-nak hívták.
Aztán úgy rendelkeztek róla, hogy az álló autónak van helyzete, a mozgón tompított kell.
Pedig már 40-50 éve is volt olyan autó, amin létezett a "parkolófény" fogalma, amikoris az irányjelző bekapcsolása levett gyújtásnál az ellenkező oldali egy-egy helyzetjelzőt kapcsolta fel. Fogyasztás 10 watt, az autó látható.
Most feltalálták a spanyolvigaszt, és újra van/lesz városi közlekedésre alkalmas, kisfogyasztású, de a láthatóságot biztosító fényforrás.
oszamaci 2010.03.01. 14:28:28
Az a köd amiben jó lenne a hátsó ködlámpa még nem volt de abban a látótávolság 3cm lenne.
SzLacika 2010.03.01. 14:36:18
The Voice of Reason 2010.03.01. 16:27:22
Németeknél volt/van egy nagyon remek szabàly: ha rosszak a làtàsi viszonyok kapcsold a ködlàmpàt. Ha ködlàmpàval (elöl v. hàtul)50kmh-nàl gyorsabban mész: mega-bünti, mert nem a làtàsviszonyoknak megfelelö sebességgel közlekedtél.
ganyager 2010.03.01. 17:39:07
- SzERINTETEK???
Kicsi79 2010.03.01. 19:35:49
Tudtommal lakott területen belül mind az első, mind a hátsó ködlámpa használata tilos. Lakott területen kívül is csak fokozottan korlátozott látási viszonyok közt használható.
Tehát:
Aki esőben (mindegy, hogy este vagy nappal), lakott területen, (!)száraz időben este(!) használja, szarjon napi két riadt süncsaládot! 9 éve folyamatosan olyan autóim vannak (voltak), amin van elöl-hátul, mégsem kapcsoltam be szinte soha, csak tejfölködben. Jó lenne már, ha a rendőrök is foglalkoznának ezzel a dologgal, mert rohadt módon elegem van a mindenkor ködlámpával (időnként mellette csak helyzetjelzővel) közlekedő idiótákból. Ezeknek legszívesebben a két szemére ragasztanék szemből egyet-egyet, és égetném napi 24 órában. Az ilyen baromnak honnan van jogsija?
Kicsi79 2010.03.01. 19:40:17
"streetfighter" 2010.03.01. 20:19:08
Szürkületben miért ne lehetne használni "nappali fényként" ha nem vakít?
Jobb mint a lámpa nélküli autózás.
Birom az ilyen nagypofáju beszólókat.
Kicsi79 2010.03.01. 20:46:54
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.03.01. 20:57:45
"Jobb mint a lámpa nélküli autózás."
miért akarsz te szürkükületben lámpa nélkül autózni, helyette inkább ködlámpával?
nem lenne egyszerűbb a tompítottat felnyomni a ködlámpa helyett?
vagy tökmindegy, lámpa-lámpa leszarom csak égjen valami?
cso zsi 2010.03.01. 21:09:51
cso zsi 2010.03.01. 21:13:39
Ködben egyértelmű, hogy így kell használni, mert (ugyan ma már párszor leírtam) a tompított fénye visszaverődik a ködről, és csak a tejfölt látod.
Köd nélkül vagy jaszkarizás, vagy (mint ahogy mások írták) a (gyárilag) ködlámpába szerelt (gyengébb fényű) nappali menetjelzőt látod.
cso zsi 2010.03.01. 21:32:22
A sorrend viszont a jármű gyártójának kapcsolókivitelétől függ.
Pl 2004-es Renault Thalia. Elektromos, és mechanikus kapcsolatok.
A külső kör: ki-helyzet-tompított (meghúzásra fix távfény van, kétszer kell húzni a villantáshoz), a belső kör: ki-első köd-hátsó köd.
Nincs hátsó az első működése nélkül.
Cserében, ha a fő világítást letekered, magával húzza a ködkapcsolót mechanikusan, tehát a következő induláskor nem lesz "véletlenül" felkapcsolva, mint Opel Corsán, vagy némely Suzukiban, ahol térddel megnyomható a gomb beszálláskor, a műszerfalon külön lámpa nincs, csak a nyomógombban, amit viszont a kormánykeréktől nem látni általában.
Skoda Favorit talán 97-98-ból: szabvány bajuszkapcsoló, és két ködkapcsoló a középkonzolon.
A helyzetjelző bekapcsolása után bármit használni tudsz, másik lámpától függetlenül.
"streetfighter" 2010.03.01. 21:54:01
Csak szajkózod a betanult szöveget a begyepesedett agyaddal, mert mást sem tudsz.
"Ezeknek legszívesebben a két szemére ragasztanék szemből egyet-egyet, és égetném napi 24 órában. Az ilyen baromnak honnan van jogsija?"
Na, kinek nagy a pofája?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.02. 01:53:44
oszamaci 2010.03.02. 08:26:30
Ez a baj.
SimiTomi 2010.03.02. 09:55:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.02. 11:22:49
sas70 2010.03.02. 12:41:22
sas70 2010.03.02. 12:50:31
A vidéki sherif megkérdezte tőlem amikor bekapcsolva hagytam a ködlámpát (tényleg köd volt a városon kívül) : "kedves uram, mi indokolja a ködlámpa használatát a városban?" Azt mondta 3 ezer a feledékenységem, és megírta a csekket alku nélkül.
Elég rendesen anyáztam utána, de magamra is dühös voltam. Mellesleg bent a városban tényleg semmi jele nem volt ködnek, előtte meg olyan tejföl volt, hogy alig láttam
tmm 2010.03.02. 12:52:46
Amúgy a kreszhez meg csak annyit tennék hozzá, hogy rendben van a szabatos, jogi szakszerűséggel, egzaktul, és tegyük hozzá, eléggé körmönfontan megfogalmazott paragrafusok, mert ezeken bírósági tárgyalás keretében évekig el lehet bohóckodni, ki így értelmezi, ki úgy. Viszont az utakon másodpercek törtrésze alatt kell esetenként dönteni, ezért is gondolom, hogy jogos a poszt, hogy beszéljük meg, hogy mi a helyes, minél több sofőr kövessen közös gyakorlatot, ily módon hozzájárulva a közlekedési morálhoz. Szóval, ha azzal kezdődik az egész bejegyzés, hogy "nem elsősorban a KRESZ vonatkozó szabályaira gondol", illetve "nem tudjuk a ködfényszóró helyes használatát", akkor lehetőség szerint nem a kreszből kell idézni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.02. 13:02:54
A helyes válasz: jobban látszanak a kátyúk.
Kicsi79 2010.03.02. 19:39:56
Kicsi79 2010.03.02. 19:42:40
Kicsi79 2010.03.02. 19:44:32
"streetfighter" 2010.03.02. 20:13:03
Meghajlok a nagy tapasztalatod elött te sofőrök gyöngye.
Autózz csak tovább fényezd az egód, csak az a baj, hogy több eszed nem lesz tőle.
Az ilyen nagy tudásúaktól mentsen meg az isten az utakon.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.03. 09:18:24
:-D
"streetfighter" 2010.03.03. 10:07:08
Nem! Te kiforgattad a szavaimat.
Én azt mondtam, hogy nagyon fontos és én ki is cserélem minél előbb, de egy ROSSZ fékü autó veszélyesebb, mint egy olyan autó aminek az egyik oldalon csak a helyzetjelzője világít. :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.03. 14:31:10
idézlek:
"Ha a helyzetjelző ég, akkor már látnod kell sötétben is annak ellenére, hogy a fényszóró kiégett!"
"streetfighter" 2010.03.03. 15:19:20
Szerintem te élvezed a vitatkozást.
Idézet a multkoriból:
"Én fontosnak tartom és ki is cserélem, a lehető leggyorsabban, már csak a vezetési stílusom miatt is.
"rossz lámpával elindulni este ugyanolyan felelőtlenség, mint rossz fékkel!"
Én ezt vitatom, főleg azért mert a rossz lámpa nagyon tág fogalom."
Ezt én még most is tartom, de ne kezdjük újra.
Kicsi79 2010.03.03. 18:47:54
"streetfighter" 2010.03.03. 21:44:31
"Addig neked kuss a neved."
Na csak kitőrt belőled a kultúra! Ne fogd vissza magad, inkább itt agresszívoskodj mint az utakon.
Édesapád tiszteletet érdemel, amit te sajnos nem mondhatsz el magadról.
oszamaci 2010.03.04. 09:17:38
Hátsó ködlámpát 2x év alatt még sosem használtam. De elsőt már igen.
oszamaci 2010.03.04. 09:20:59
Kicsihuszar 2010.03.04. 14:24:21
Kicsi79 2010.03.04. 15:43:47
Kicsi79 2010.03.04. 15:45:02
Kicsi79 2010.03.04. 15:57:52
"streetfighter" 2010.03.04. 19:22:20
Nem tudom, hogyha ilyen indulat van benned a képernyő elött, akkor mit csinálsz te az utakon. Nem vagy normális az biztos.
Egy nagypofáju bunkó paraszt vagy aki indulatból beszél össze vissza.
Én a te hatásodra biztos nem fogok változtatni a módszeremen, de máséra sem valószínű.
A szabályokat pedig emberek hozzák, akik tévedhetnek, ill. a hülyékre szabják őket, amit egy másik hülyének ( ez vagy te ) nem fogok bővebben kifejteni, ezért egy részüket nem tartom be.
Ezzel egyébként nagyon nem vagyok egyedül.
Kicsi79 2010.03.04. 20:00:01
"streetfighter" 2010.03.04. 20:47:13
Azért gondolkodj el egy kicsit az írásaidon:
"barom" "gyökér" "kis féreg" "ki a fasz vagy"
Ezek neked nem indulati szavak, hanem a mindennapi kifejezési estközeid? Bocs, te rosszabb vagy mint gondoltam.
Ezekre írtam én is durvábbat.
És mind ezt azért, mert városban félhomályban helyzetjelző + ködlámpát használok.
Szerintem nem vagy beszámítható és itt már rég nem a szabályok betartásáról van szó.
Képzeld 22 év alatt kis koccanáson kívül semmi balesetem nem volt, úgyhogy tőlem nek kell félned.
Én inkább félek tőled, mert ha itt így viselkedsz, akkor mit csinálhatsz a forgalomban, ha valami nem tetszik?
Kicsi79 2010.03.04. 22:11:23
"streetfighter" 2010.03.05. 12:45:12
Városban félhomályban, NEM SÖTÉTBEN, mit akarsz lámpával látni, amikor lámpa nélkül is mindent látsz, sőt egyesek még lámpát sem kapcsolják fel.
Azért használom, hogy ENGEM jobban lássanak, és ne jöjjön ki senki elém 50-el, amikor én 75-el jövök.
Sötétben csak a normál fényszórót használom.
A szabályokhoz való hozzáállásom pedig csak rám és a rendőrökre tartozik, amíg másoknak nem okozok vele problémát. Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát!
"Maximálisan a szabályokat betartva, udvariasan és előzékenyen közlekedem."
Azt hiszed ezt valaki elhiszi ha személyautóval jársz?
Egyébként teherautóval nem nagy kunszt így közlekedni, mert az lomha nagy stb.
Gondolom teherautóval jársz, hogy ilyen sokat vezetsz. Abba az ember belefásúl. Akkor én sem vagánykodnék, és nem élvezném a vezetést.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.05. 14:29:59
cso zsi 2010.03.05. 14:43:20
Lomha? Azt te csak hiszed.
Amivel most járok 3,5t-s, 2,6-os motorral, lehet gyorsulni rendesen. Ha nem borulékony a rakományom, akkor oda lehet neki lépni.
120-at 800 kilóval is megy,
"streetfighter" 2010.03.05. 14:43:55
Gondolj amit akarsz.
Silent majd pont a te hozzászólásaidat fogja cenzúrázni? Vicces hangulatban lehetsz.
"streetfighter" 2010.03.05. 14:50:31
Na ja. Velem is szokott izmozni egy két szerencséátlen, mert 150-160 Le van alatta és üres a puttony.
Azt hiszik, hogy megszivathatnak, csak nálam koppannak. Ezt országuti vezetésre értem.
Városban ritkább a vagánykodó puttonyos, de azért találkoztam ott is egy-kettővel.
Azt azért neked is figyelembe kéne venni, hogy meg is kell tudni állni!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.06. 11:01:43
Erős nappali ködben? (legutóbb M7-esen nyomtam be, tejfelködben)
Közepes nappali ködben is?
Erős éjszakai ködben is?
Közepes éjszakai ködben is?"
Szerintem a postoló megválaszolta magának... Esőben semmit nem ér a ködlámpa, ködben viszont igen hasznos (már ha rendesen, az útfelülethez közel van felrakva).
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.03.07. 21:55:12
SzLacika 2010.03.08. 11:29:54
anarcho78 2010.03.17. 16:39:06
szimpla védekezés, sajnálom, ha valakit zavar, de nem akarok se frontálisan ütközni, se árokban kikötni idióta módjára előzők miatt. ajánlom mátészalka - nyíregyháza vagy paks - pécs vagy csorna - szombathely szakaszokat. utána szidjátok azt, aki kissé túlbiztosítja magát a látni és látszódni elv alapján. (ja, hozzáteszem, h sötétben csakis kizárólag ködben használom, mert már szürkületkor is rohadt zavaró)