Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Balesetveszélyes lámpabeállítás

2010.03.03. 14:38 :: SilentSound

Az nem újdonság, hogy a többsávos, villamossínnel felturbózott úttesteket átszelő gyalogos átkelőhelyeknél gyakorlatilag futólépésben kell haladni, hogy a pirosra váltás előtt elérjük a biztonságot jelentő túloldalt, de n leveléből kiderül, hogy ezt is lehet fokozni úgy, hogy ráengedik az autókat a puhatestűekre. Legfeljebb majd jobban sietnek, nem?

Az én történetem nem érdekes. Csak bosszant. A kiskörút újbóli átadásakor az Astoriánál levő gyalogátkelőhelyen (a két gyorséttermet „összekötő” zebra) úgy oldották meg a lámpákat, hogy a Múzeum körút páratlan oldaláról csak akkor lehet a páros oldalra egy zöld alatt átérni, ha

a.) az ember a lámpa zöldre váltásakor 0mp reakcióidővel elindul és

b.) finoman szólva is szedi a lábát, különben a villamosmegállót a páros oldallal összekötő lámpa kegyetlenül pirosra vált, és a középső járdaszigeten tölthet az ember hosszú perceket.

Ezzel még nem is lenne baj, fiatal vagyok, szedem a lábam, futok-szaladok (ugyanis nem szeretek feleslegesen útközepi járdaszigeteken ácsingózni, pláne nem a mostani esős-havas, hideg időben), a második lámpa általában azután kezd el villogni, hogy én letettem a lábam az úttestre, tehát jóvagyok, átérek.

Azaz, átérnék, ha az autósok lámpája nem akkor váltana sárgára, amikor a gyalogos zöld még villog. Ugyanis ennek következtében olyankor, amikor nincs dugó és álló kocsisor, a Bródy Sándor utcai lámpa pont úgy engedi az autósokat, hogy a sárgára váltó lámpát féltávnál vegyék észre, tehát jogosan gondolják, hogy lassítás nélkül át tudnak menni az addigra zöldre váltó lámpánál.


A levélíró információi alapján erre a zebrára tippelek

És bizony, ilyenkor még van gyalogos azon a zebrán, aki a zöld legvégén / villogás legelején lépett az úttestre. Nem egyszer, nem kétszer kellett olimpiai versenyzőket megszégyenítő távolugró gyakorlatokat bemutatnom, hogy ne az adott autó kerekei alatt végezzem.

Értem én, hogy a körút forgalmának célszerű lendületesnek lennie, különben végeérhetetlen a dugó, de azt a 20–30 másodpercet meg lehetne talán várni, míg befejezi a zöld villogást a gyalogos lámpa, és neadjisten adni még 10 másodpercet a gyalognak, hogy felhúzza magát a járdára.

75 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes lámpa zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Take-it-Easy 2010.03.03. 14:52:39

Emlékeim szerint évekkel ezelőtt én is elég sokat ácsorogtam a fotón látható járdaszigeten. Márpedig akkor ezek szerint a probléma nem újkeletű. Ami persze nem jelenti azt, hogy ne lenne bosszantó, és egy kicsit több odafigyeléssel a közlekedésszervezők részéről megelőzhető lenne néhány (neadjisten) baleset.

Nikorene 2010.03.03. 14:56:44

Majd ha elbasznak valakit a zebrán, és 20an tanúsítják, hogy még zöld volt a lámpája, másik 20an, hogy az autósnak is, akkor majd lesz valami talán...

Sitrep 2010.03.03. 14:56:59

Ugyanez van a Deák tér fele ha megy az amber tovább a kiskörúton, a Gerlóczy utcánál, a Madách tér felőli oldalról a Gerlóczy u. felőlire csak sprinttel lehet átjutni, különben kényszerpihenőre van ítélve a gyalogos a középső járdaszigeten.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 14:57:52

"n leveléből kiderül... hogy ráengedik az autókat a puhatestűekre"

Hogyne. Ezt már én is többször szóvá tettem. Lámpavasra kellene húzni azt a csókát, aki pénzt vett fel a közlekedési lámpák beállítási módszerének kidolgozásáért. Mindenhol egyszerre adnak zöldet a gyalognak is mag a leforduló autónak is, pedig 15 másodperc késleltetés a gyalogosnak(míg lefordul 4-5 autó), kizárna minden vitát (és kevesebb hülye halna meg).

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 15:04:59

Vagyis fennáll a szándékos élet és balesetveszély generálása nem megfelelően beállított forgalomirányító eszközökkel. Mondjon valaki egy illetékes felelőst, mert szeretnék írásban Bajnai Gordonhoz fordulni, hogy rúgja ki azt a barmot a minisztériumból (lehetőleg bilincsben vigyék el). Ha nem, akkor hagyja ott az asztalon a levelemet Orbán Viktornak.

metal · http://electric.blog.hu 2010.03.03. 15:09:14

Emlékeim szerint, a villogó gyalogos lámpa azt jelenti, hogy nem szabad lelépni, aki meg lenn van, minél hamarabb el kell hagyni az utat! Tehát nem tudom sajnálni azt, aki villogó lámpánál lelép, majd sír, hogy el akarják ütni. ez megint olyan magyaros hozzáállás!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.03. 15:16:59

@egyittlakó: Tegyél feljelentést ismeretlen tettes ellen a közúti forgalom veszélyeztetése miatt.

cork77 2010.03.03. 15:23:22

Alul- és/vagy felüljárót minden gyalogos átkelőhely helyére!

pete_r 2010.03.03. 15:23:22

@egyittlakó: Azért az elsőbbség kérdéséről nem kéne ilyen nagyvonalúan megfeledkezni. A jobbra kanyarodóval szemben ugyanis annak a pár hülyének elsőbbsége van. Nagyon könnyen el tudom képzelni azt az esetet, amikor a gyalogos nem mer lelépni a zöldnél, mert a "lendületesn vezető", "sportos", "dinamikus" - és még sorolhatnám a jelzőket - autóstársainktól nem mer...
Ami azt illeti, a Nagyvárad téren az Orczy útról balra kanyarodók lámpája akkor vált sárgára, amikor a villamos szabadot kap. Na az sem semmi...

RaveAcE 2010.03.03. 15:29:41

Most hó van az Astorián?

Tepsiépség 2010.03.03. 15:31:39

@newtehen: Fülük botját se fogják mozdítani, szerintem. Bár ne így lenne.

Petrodon 2010.03.03. 15:39:43

"Az én történetem nem érdekes."

Eddig olvastam, jöhet az új poszt.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 15:59:20

@pete_r: "Azért az elsőbbség kérdéséről nem kéne ilyen nagyvonalúan megfeledkezni. A jobbra kanyarodóval szemben ugyanis annak a pár hülyének elsőbbsége van."

Már vártam a témát. Valóban, amikor nem működne a lámpa, akkor így is lenne. Viszont, ha a gyalogost 15 másodpercig késleltetné a lámpa, akkor a gyorsabban mozgó járművek biztonságosan le tudnának fordulni és a hátul jövő autókat sem tartanák fel. Utána a gyalogos is ráérne nyugodtan átkelni...

"streetfighter" 2010.03.03. 16:02:53

@egyittlakó:

A 15mp szerintem sok. A fele is elég lenne, mert a gyalogosok így nem jutnának át a túloldalra.

killermoney 2010.03.03. 16:03:24

szted 40mp kéne a gyalogos zöld legyen??? érdekes időérzéked van. Amúgy meg elárulom hogy egy átlagos lámpaváltási ciklus 90mp azaz hosszú perceket semmiképp nem tölthetsz ott azt a másfél percet meg már csak kibírod ha meg nem bírod ki akkor meg szedd a lábad, ennyi. Azért aki a közlekedésszervezőt szidja annak feladnám azt a kereszteződést hogy oldaná meg, ugyanis két nagy forgalmú út van plusz villamos (aminek basznak elsőbbséget adni pedig kéne...) meg gyalog is itt. Úgy nem lehet megcsinálni hogy mindenkinek jó legyen. Az hogy egyből vált a lámpa azt tényleg nem kéne de itt néhány másodpercről van szó nem 10-20-ról.

Dester 2010.03.03. 16:08:11

@egyittlakó: a "gyorsabban mozgó járművek" nem csak a zöldön, sárgán és rózsaszínen mennek át itt mifelénk. Ennyit a késleltetésről. Lelép a gyalogos, mert neki már épp zöld van, de a kanyarodó autósnak már piros van, aki azért csak átfér ő is meg a kolléga is mögötte (lehetőleg csikorgó kerekekkel), úgyhogy csatt.

kispista2 2010.03.03. 16:19:34

@egyittlakó:
"Mindenhol egyszerre adnak zöldet a gyalognak is mag a leforduló autónak is, pedig 15 másodperc késleltetés a gyalogosnak(míg lefordul 4-5 autó), kizárna minden vitát"
Kresz vagy valamelyik jogszabály szerint nem lehet előbb zöld az autóknak, mint a párhuzamos gyalogosforgalomnak. Jelenleg ezt általában úgy oldják meg, hogy a kanyarodó forgalomnak tovább tart a zöldidő.

kispista2 2010.03.03. 16:25:08

@egyittlakó: Az általad javasolt megoldásnál a gyalogosnak hirtelen zöldje lenne, amikor elsőbbsége van, de ezt az autós nem érzékeli (és azt hiszi hogy csak neki van még zöldje)

Pont emiatt van a fentebb leírt szabály.
Van ahol kiegészítő nyilaszöld van a jobbrakanyarodónkak, de ott a kiegészítő lámpa először kialszik, majd zöldet ad a gyalogosoknak és utána a telezöldet.

90 mp-es programnál a mallékutcának jó esetben van 20-30 mp, ha ezt túlságosan csökkented nem lehet átérni normálisan. 2*3 sáv 20 m széles, ehhez 20 mp szükséges egy átlag gyalogosnak

kispista2 2010.03.03. 16:26:16

@cork77: alagútba az összes gépjárművel. ahol nincs ott meg gyalogoljanak. (ez is hasonlóan értelmes javaslat) Talán nézz le egy-két aluljáróba.

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2010.03.03. 16:28:57

Ugyanitt az Astoria felé (és végig a kiskörúton, a másik irányban is) miért vált jóval később zöldre a biciklisáv lámpája?

- Rendi - 2010.03.03. 16:36:18

Véleményem szerint a zöld jelzés nem azt jelenti, hogy birka módjára lehet menni...

labi 2010.03.03. 16:36:20

Középen várni egy-két percet? Borzalom...
Akinek sietni kell, az sikeres ember nem lehet. :)

ági anyu 2010.03.03. 16:40:02

Nem tudom, most hogy van, de ott, ahol a Bartók Béla út elhagyja a Móriczot a Gellért tér irányába, szintén van/volt egy életveszélyes lámpa. Ifjan, fitten pont át lehetett érni, de úgy, hogy az utolsó lépést már pirosban tetted meg - ja, és középen nincs sziget

kispista2 2010.03.03. 16:40:24

@- Rendi -: Miért, te a zöldön is mindig megállsz autóval is? Ha igen akkor szabálytalan vagy.

ági anyu 2010.03.03. 16:42:33

@kispista2: Itt szokták egyesek osztani az észt erősen a gyalogosoknak ezzel kapcsolatban ...

indapass90210 2010.03.03. 16:43:06

Má' megin' valami hüje gyalog elégedetlenkedik?

esef 2010.03.03. 16:49:45

Megoldás: lemenni az aluljáróba.
Kicsit vissza kellene venni a tempóból, nyugisan átsétálni, ráhagyni 1-2 percet. Mert különben elcsap egy autó (igen, ott, annál a zebránál), vagy a sok idegeskedés miatt elvisz egy agyvérzés...

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2010.03.03. 17:00:48

kitiltani az autókat a Nagykörúton belül, és akkor nincs ilyen gond, lámpákat le lehet szerelni, mert nem lesz rá szükség. Zöld sávot (bokrokat, fákat, virágokat) a megmaradt sávokra, és csak BKV, taxi mehessen be.

szhörnyű 2010.03.03. 17:16:05

Egész csomó rosszul beállított lámpa van a városban.Az a baj,hogy nem a gyalogosokra gondolva állítják be őket!Pedig még ők vannak többségben!Persze,ha így vannak beállítva a lámpák lassan kiegyenlítődik a létszám...

kispista2 2010.03.03. 17:16:05

A zebránál lévő lámpa a Kálvin irányából kb 15 mp-cel korábban ad zöldet mint az Astoria lámpája, pedig max 5 mp elegendő lenne a zöldhullámhoz (most elindul a sor és után megtorpan majd vár 10 mp-et.) Így a gyalogoszöld hosszabb lenne és az áteresztőképesség se csökkenne.
Aki lusta kimenni:
www.utv.hu/kamera/astoria/muzeum_krt

Csigorin 2010.03.03. 17:16:55

@Lesley: Aha... ez akkor lenne korrekt, ha az általad előírt terület széleinél ingyenes (vagy mondjuk BKV jeggyel igénybe vehető) parkolási lehetőség lenne, és a szerencsétlen ember otthagyhatná az autót vhol amíg a központban elintézi a dolgát. Vannak civilizált helyek ahol ilyen van...
Addig viszont csak ne erősítsük tovább a BKV monopóliumát jó? Már így is csak az autó a (megjegyzem egyre inkább versenyképes!) konkurrenciája...

Csigorin 2010.03.03. 17:18:58

Ja, meg töröljék már el azt a marhaságot hogy kanyarodó autóval szemben elsőbbsége van a puhatestűnek, meg hasonlókat. Felfestett gyalogátkelőhelyen igen, egyébként meg legyen neki tilos az úttestre pofátlankodni, mint ahogy én se mehetek a járdára verdával. Pont.

kispista2 2010.03.03. 17:19:19

A zebránál lévő lámpa a Kálvin irányából kb 15 mp-cel korábban ad zöldet mint az Astoria lámpája, pedig max 5 mp elegendő lenne a zöldhullámhoz (most elindul a sor és után megtorpan majd vár 10 mp-et.) Így a gyalogoszöld hosszabb lenne és az áteresztőképesség se csökkenne.
Aki lusta kimenni:
www.utv.hu/kamera/astoria/muzeum_krt

kispista2 2010.03.03. 17:22:48

@Csigorin: Ha egy percet gondolkoznál rájönnél a szabály értelmére:
Amikor a gyalogos lelép a járdáról, a távolabb lévő autón nem láthatja a kanyarodási szándékot. Így hogyan adja meg neki az elsőbbséget?
Egy 2*1 sávos út parkolósávval 10 m. Ezen átérni 10 mp. 10 mp alatt egy autó 100-200 m-t megtesz. Hogyan vegye észre a kanyarodási szándékot ekkora távolságból?

kispista2 2010.03.03. 17:24:17

@Csigorin: Ha a fentieket nem vagy képes felfogni akkor add vissza a jogsidat.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.03.03. 17:35:58

Én úgy tanultam, hogy ha a gyalogosnak menet közben elkezd villogni a zöld, akkor is elsőbbsége van míg be nem fejezi az áthaladást.
Az, hogy nálunk már piros sárgán indulnak az autók, nem jelenti azt, hogy elütheti a "puhatestűt"

Csigorin 2010.03.03. 17:42:39

@kispista2: Mint mondtam: ahol nincs gyalogátkelő ott ne akarjon átmenni, tehát nem kell "elsőbbséget adnia" senkinek. Ahol meg felfestik, ott értelemszerűen minden helyzetben neki legyen elsőbbsége.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.03.03. 18:04:16

@cork77: Nagy ötlet. Biztos van valamelyik vezetőnek egy nagyon jó ismerőse, aki ilyesmivel foglalkozik:D

misitcom 2010.03.03. 18:15:35

Aki siet mennyen biciklivel.

n-től már azt is tudom,hogy a zebra mindkét végén van gyorsétterem.Mi a francnak mászkál össze-vissza?Egyik oldalon sem fog éhen halni.

misitcom 2010.03.03. 18:20:11

Nem itt kell írogatni,hanem szóljatok lacacának,hogy programozza be a lámpákat rendesen.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:06:12

@Dester: "a kanyarodó autósnak már piros van, aki azért csak átfér"

Most miről beszélünk? A piros az piros, nem? Ha átmegy rajta és kivasalja a gyalogot, akkor ülni fog. Nem egyértelmű?

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:09:45

@szhörnyű: "Pedig még ők vannak többségben!"

A birkanyáj is többségben van a juhásszal szemben, mégis úgy jó, ahogy van.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:13:46

@Lesley: "Zöld sávot (bokrokat, fákat, virágokat) a megmaradt sávokra, és csak BKV, taxi mehessen be."

Milyen alapon? Sem a bkv sem a taxi nem fizet adót. Hülyének nézed az autóst? Az ő adójából van minden a városban, baszkikám. Ha bokor meg fa kell, el lehet menni a tanyára. Mi tart itt, bázmeg?

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:17:52

@kispista2: "nem lehet előbb zöld az autóknak, mint a párhuzamos gyalogosforgalomnak"

Na és? Mindent meg lehet változtatni. A hülye bringás miért hajthat be szemből az egyirányú utcába? Most akkor vagy mindenkire legyen érvényes a KRESZ, vagy szarjunk bele. Meddig kell az ügyeskedőkkel kivételezni?

2010.03.03. 19:18:08

@Csigorin: vagyis akkor festhetnenek mindenhova zebrat. Mindjart szebb lenne az eletunk. Vagy nem.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 19:19:48

@kispista2: "a gyalogosnak hirtelen zöldje lenne, amikor elsőbbsége van, de ezt az autós nem érzékeli (és azt hiszi hogy csak neki van még zöldje)"

dögöljek meg, ha értem

ginkgo 2010.03.03. 20:06:43

Nagyon is érdekes ez a poszt, illetve az amit kivált az emberekből. Mennyi balfék van a fórumon, akiknek eszükbe sem jut, hogy milyen alapon állítanak be egy közlekedési lámpát. Közel 50 hozzászólás és egyedül esef használta az eszét.

Az a zebra elsősorban azért van ott hogy a villamost meg tudd közelíteni, illetve el tudd hagyni a felszínen. Ezért nincs a két oldal tökéletesen szinkronizálva (nyilván más forgalmi tényező is van egy ekkora kereszteződésnél, mint a gyalogosok kényelme), aki át akar kelni BIZTONSÁGOSAN, az használja az aluljárót kb. 30 méterre a zebrától.

Én is gyalog járok, illetve bringázom most hogy javul az időjárás.

záporjózsi 2010.03.03. 20:21:43

A villamosmegálló középsziget jellegű, így meg lehet állni. Ha helytelen a lámpa beállítása, akkor értesíteni kell az FKF Zrt-t. A piros-sárga nem zöld és a villogó gyalogzöld sem zöld. Van ott 2 sáv, azaz kb. 7,5-8 méter, azt kell a gyalogosnak megtennie. Ha az aluljáróban gyorsabban átérsz, mehetsz arra. Ha nem, akkor ott a zebra.

@Csigorin: Ahol nincs zebra, ott nyugodtan menjen át, csak adja meg az elsőbbséget. Ha viszont zebra van, akkor kölcsönös egymásra figyelés mellett az autós adja meg az elsőbbséget. Persze lehetőleg megállás nélkül, mert az büdös és sokat fogyaszt.

@egyittlakó: Sem a minisztériumnak, se a Bajnainak semmi köze hozzá. Köze van az NKH-nak és a Fővárosi Önkormányzatnak.

@Dester: Hülyeségre nem méretezünk.

@cork77: Fizeted? Mert ugye a járműveknek kell a 8 méteres minimális szélesség, a 4,5 m minimális magasság, de a le- és feljárás miatt jó lesz az 5,5 m-nek is. Elég sokba kerülne minden zebra helyett levinni az autókat. Vagy a gyalogosra gondoltál? Akkor szerintem nem ide készültél...

randomuser1 2010.03.03. 20:28:33

szerintem jóttesz a puhaseggű bölcsészeknek ha néha szedik a lábukat, sőt, 10 méterre van az aluljáró, jobb mint hosszú percekig állni a villamos járdaszigetén félúton a 2 mekdonácc között. egyetemi könyvtárba hogy jut el a posztoló, taxival?

kispista2 2010.03.03. 21:05:21

@Csigorin: Fessünk fel 100 m-enként zebrát? Nem egyszerűbb a mostani rendszer.

@egyittlakó: most ha járművel kanyarodsz akkor tudod hogy számíthatsz gyalagosforgalomra. az általad javasolt rendszerben ebben nem lehetsz biztos, tehát azt hiszed hogy piros a gyalogosnak, tempósabban kanyarodsz, akkor hirtelen zöldrevált a gyalognak aki lelép a járdáról (mivel elsőbbsége van), ő megy a kórházba te meg börtönbe.
A kiegészítő lámpa jelenleg is szabályos, és több helyen is lehetne alkalmazni.

De a legjobb az lenne, ha általános szabályként lehetne pirosban jobbra fordulni. Nem lenne veszélyesebb megfelelően körülnézve mint a mostani rendszer (ahol a gyalogossal találkozik), de gyorsítaná a forgalmat.
Ahol a külön kanyarodósáv járdaszigettel elfér ott jelenleg is sok helyen csak medvesajt van lámpa helyett. Így az sem lenne veszélyes, ha ne lenne járdasziget, csak stoptábla a jobbrakanyarodóknak.

kispista2 2010.03.03. 21:06:16

@XXXXXXX: 10 méterre aluljáró? valahogy rossz a térlátásod.

kispista2 2010.03.03. 21:08:14

@ginkgo: simán lehetne hosszabb a ygalogos zöldidő, mert most jóval korábban vált az a lámpa az autóknak zöldre, mint az astóriánál. +10 mp simán beleférne.
Nézd meg az utv-n nappal.

egyittlakó (törölt) 2010.03.03. 21:23:30

@kispista2: szerintem, neked nincs is KRESZ-vizsgád...
Nálam nem hit kérdése, hogy piros a lámpa. :-)
Ez azt jelenti, hogy piros lámpánál nem kanyarodok tempósan jobbra.
A gyalognak mindig is hirtelen vált zöldre a lámpa: nincs előtte sárga, érted?

"De a legjobb az lenne, ha általános szabályként lehetne pirosban jobbra fordulni."
"Így az sem lenne veszélyes, ha ne lenne járdasziget, csak stoptábla a jobbrakanyarodóknak."

Jézusom...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.03. 21:36:45

El kell tolni, le kell rövidíteni a gyalogoszöldet, hogy mindenképpen várni kelljen a járdaszigeten.

kispista2 2010.03.03. 21:49:33

@egyittlakó:
Az USA-ban lehet pirosnál jobbra fordulni, és ott működik,. nálunk is működne.
A keleti felől az astoriánál lehet jobbra fordulni (elválasztott kanyarodósáv), miközben az egyenesen menőknek piros a lámpa. a blahánál nem, mert ott nem fért el a járdasziget. Ha az astoriánál nem veszélyes a jobbkanyar miközben a másik iránynak zöld van akkor a blahánál miért lenne veszélyes.

"zerintem, neked nincs is KRESZ-vizsgád...
Nálam nem hit kérdése, hogy piros a lámpa. :-)
Ez azt jelenti, hogy piros lámpánál nem kanyarodok tempósan jobbra.
A gyalognak mindig is hirtelen vált zöldre a lámpa: nincs előtte sárga, érted?"
Az autósnak zöld a lámpa tehát szabályosan fordulhat jobbra. ha csak később vált a gyalogosnak zöldre, pont akkor léphet le a járdáról amikor az autó odaér. Így mindkettő szabályos, de balesetveszélyes helyzet állhat elő.
Amúgy hivatalosan is ez az oka, hogy nem lehet előbb zöld a kanyarodó autóknak mint a gyalogosnak.

@kolbászoszsömle: Bőven növelhető a gyalogoszöld úgy, hogy zöldhullám legyen az autóknak (a rákóczi úton elég hosszú a zöldidő)

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.04. 09:39:26

Érdekes, én amikor arra megyek autóval én sem tudok egyszerre átmenni a két zebrán... Megyek tüntetni a posztolóval együtt. Gyorsétteremben meg nem eszünk, csak ha krónikus műanyaghiányunk van, de akkor is inkább pillepalackot rágcsálok.

Tron65 2010.03.04. 10:33:18

@egyittlakó: "Lámpavasra kellene húzni azt a csókát, aki pénzt vett fel a közlekedési lámpák beállítási módszerének kidolgozásáért."
A mószer jó!
Csak rosszul használják.
Tanultam lámpaprogramozást, tudom. Elvileg az egymással keresztező forgalmak (jelen esetben a gyalogos-autó) esetén kellene ún. kiürítési időnek lennie.
Az, hogy a gyalogoszöld idelye alatt besárgul az autós lámpa tervezési hiba!
Mégpedig nemkicsi.
De nem a rendszer kidolgozójának, hanem a konkrét lápa programozójának a hibája.

@kispista2: "az astoriánál lehet jobbra fordulni ... a blahánál nem"
Csak szólok, hogy nem a sziget a lényeg, hanem az Astoriánál meglévő, a Blahánál hiányzó besorolósáv.
Az, hogy az Astoriánál ebben MINDIG parkol valaki szabálytalanul, egy másik topic lehetne.

Tron65 2010.03.04. 10:38:34

Amúgy engem is igazán érdekelne, ki a felelős az ilyen elcseszett lámpaprogramokért.
A BartókBélán szinte az összes villamosszigetre/ről vezető gyalogoslámpa olyan, hogy nem lehet egy ütemben átmenni az utca túloldalára.
Közben meg az autósoknak is piros.
Vagy ami mégaranyosabb:
Jön az ember (a keleti felől) mondjuk 7-essel a Kosztira.
Szépen megvárja, hogy zöld legyen a villamoshoz.
Zöldlesz.
Elindul.
A villamos is, mert az is éppen akkor kap zöldet!

záporjózsi 2010.03.04. 10:56:12

@Tron65: Fővárosi Önkormányzat.

A BB-n a gyalogzöldeknél kicsit fontosabb, hogy a villamos és a busz hosszában tudjon menni. Ehhez kellenek többlet zárások, előnyitások, az autóforgalom kapuzása. Épp a Kosztolányin, befelé az autósoknak azért olyan sokáig piros hogy a buszok ki tudjanak sorolni, vagy a végállomásra be tudjanak állni.

zombinyúl 2010.03.04. 11:43:26

Bizony ettől van nagyobb kihívást jelentő kereszteződés is.

Pl. Óbudán a Szőlő utca, Vörösvári út és a Vihar utca kereszteződésénél.

A Szőlő utcai oldalról ha az ember van olyan elvetemült, és át szeretne menni a Vörösvári másik oldalára a lámpával ellátott gyalogátkelőn (azt hiszem 6 sáv + villamossínek), akkor lesz izgalmas a helyzet.

Ha erős trappban próbálja az ember abszolválni, akkor még villogó zöldön átér. Viszont közben ráengedik az autósokat a Szőlő utcából nagy ívben balra a gyalogátkelőhelyre, megbolondítva azzal, hogy a szemközti Vihar utcából szintén engedik az egyenesen haladókat és a szintén balra kanyarodókat, egészen rövid zöld lámpa erejéig.

És hogy teljes legyen a kép annak, aki nem ismeri a kereszteződést, nincsen ám járdasziget sem.
Ha a gyalog nem jutott át sprintben, ott marad a Vörösvári közepén, a villamossíneken.

záporjózsi 2010.03.04. 11:53:00

@zombinyúl: Ha zöldben elindultál, nem azt jelenti, hogy zöldben kell átérj. A kanyarodóval szemben meg elsőbbséged van.

zombinyúl 2010.03.04. 12:04:59

@záporjózsi:
Igen, ezt tudom.
Csak ahogy ezt már sokszor és sokan kifejtették - annak van elsőbbsége, akinek megadják.
És ha nem érsz át zöld lámpánál, egyszerre 3 sávnyi autós dudál le az úttestről.
(Arról nem beszélve, hogy én mondjuk még bírok is szaladni, de mondjuk a hátrányosabb helyzetű korosztályokba tartozók megfigyelésem szerint kizárólag dudakoncerttől övezve juthatnak át a másik oldalra, miközben a Vörösvári út Bécsi út felé haladó forgalma rá vár. Mert ha mégis ott marad félúton, elég nagy eséllyel kerül közeli barátságba egy-két villamossal.)

záporjózsi 2010.03.04. 12:14:01

@zombinyúl: Érdekes, nekem meg szokták adni az elsőbbséget... Az pedig nem igaz, hogy ledudálnak, ha nem érsz át a zöldön, mert létezik az a fogalom, hogy ürítési idő. Ez zebrára is benne van a programban. Autósként azt szoktam utálni, ha a gyalogos nem indul el a zebrán, gyalogosként pedig, hogy ha az autós nem adja meg nekem az elsőbbséget. De ez utóbbiból jóval kevesebb van - persze kilátszom, elég széles is vagyok, meg elég agresszíven is megyek. Mari néni tény, hogy nem így működik.

zombinyúl 2010.03.04. 12:24:58

@záporjózsi:
Én sajnos nem vagyok darab (160 cm, 43 kg, nőnemű lény), így még az is gyakran megesik, hogy a többi gyalog sem veszi figyelembe, hogy éppen jelen vagyok valahol. Persze ez egyéni szociális probléma, azt hiszem ;).

Ennek ellenére mindig elég határozottan szoktam közlekedni, és szerencsémre elég fürge vagyok :).

Viszont az a kérdés, hogy pl. ennél az ominózus kereszteződésnél (amit említettem) hogy van kalibrálva a lámpa, mennyire vették figyelembe az ürítési időt - ezen lehet vitatkozni. Én úgy tapasztaltam, hogy elég problémás.

Azon, hogy mennyi idegbeteg ember közlekedik, akik pl. azt hiszik, hogy megszűnik a dugó ha dudálnak... az megint egy másik történet.

Lehet, hogy Te egy kicsit más hatást gyakorolsz a többi közlekedőre mint én, és inkább kétszer meggondolják hogy bosszantsanak-e Téged.. ;)

záporjózsi 2010.03.04. 12:49:59

@zombinyúl: Volt egy érdekes esetem. A bácsi a zöld utolsó pillanatában lépett le, viszont kb. 1 perc alatt ért át a kb. 7 méteres úton. Közben az autóknak zöld volt, mégsem ütötték el. Sőt, dudálás sem volt. Mindenki kicsit megmozdult, de lehetett látni, hogy az öregre jó lesz vigyázni, mert nem fogja föl, hogy mit csinált. Közben persze megint piros lett. Mindenki szabályos volt, a bácsi nem körültekintő.

A Szőlő utcánál 2 db. terelősziget van.

zombinyúl 2010.03.04. 12:59:50

Hol? :D
összesen 3 van az ominózus kereszteződésben.
A Szőlő utcának a végén - igen, van egy - itt át lehet menni a taxis droszt felé a térre a panel aljából.
A Vörösvárin - a Flórián felőli oldalon - igen, van másik.
Sőt, a Vihar utca végén is van.
Csak ugye van egy negyedik oldal - amiről én beszélek. Ott nincs.
Ha pedig valaki olyan lusta, hogy nem szeretne 4 perc alatt körben átmenni az összes járdaszigetes zebrát használva az egyik oldalról a másikra, akkor jár rosszul.
De biztos igazad van, és így kéne eljárni.

terror 2010.03.04. 22:22:54

@ginkgo: Probaltal mar babakocsival aluljarozni? Esetleg a nagymamaddal?

A lampak meg elvannak baszarintva a fel varosban sajnos, attol fuggetlenul, hogy gyalogos-, kerekparos- vagy autoforgalmat iranyitanak.

terror 2010.03.04. 22:27:34

@errorka: Persze mindenkinek nem lehet jo, de azert nem kene ezt az aluljarozast eroltetni. Meg ha normalisak lennenek (lehetne rajtuk kozlekedni, es fokepp karban lennenek tartva - csovimentesites, stb), akkor meg talan azt is mondanam, hogy ok. De persze az autoforgalom nem minden, masok is elnek a varosban...

záporjózsi 2010.03.04. 22:44:54

@zombinyúl: A villamoson keresztül menő mindkettőnek van szigete. De majd úgyis járok arra, megnézem. :)

@errorka: Csináld jobban - vagy tartsd be a sebességhatárokat és egy csomó lámpából zöldhullám lesz.

2010.03.05. 11:59:29

Őszintén nem tudom mennyire áll fenn a gond, lehet hogy valós, nem kételem. Ha lehet és kell rajta javíatni, tegyék meg, oké a figyelemfelhívással semmi gond.

Két dolog érdekes.

1. Hogyan gondolják a zemberek egy forgalomtechnikai eszköz szabályozásának módját (bele kell valakibe rúgni a minisztériumban, hacsak úgy nem). Hihetetlen.
2. A közelekedőknek _kivétel a tiszteletnek_ milyen elemi módon fingjuk nincs arról, hogy "közelekésileg" hogyan zajlik le egy város forgalma: adjunk ide meg oda 10 másodpercet, aztán minden faja lesz. Ja, ha ez ilyen egyszerű lenne.

záporjózsi 2010.03.05. 12:34:57

@SzedlmajerLaszlo: Miért is kellene bármilyen ismeretekkel rendelkezni? Be kell írni a gugliba, hogy forgalomirányítás, Totalcar és ez az első találat: totalcar.hu/magazin/technika/kozszerv/

Tessenek elgondolkozni az ott olvasottakon.

zombinyúl 2010.03.05. 13:31:43

@záporjózsi: Visszaszívom! :) Tegnap hazafelé megnéztem, és igazad van - van ott is terelősziget. Nem tudom, miért nem emlékeztem rá, de lehet hogy mindig a forgalomra figyeltem... ;) Szóval bocsi!

záporjózsi 2010.03.05. 15:12:37

@zombinyúl: Nekem csak a Google és a Norc volt a segítségem. Amúgy meg semmi gond, a fő, hogy tisztázódott: ott is van sziget.

Lámpára váltás közben eszembe jutott, hogy figyeljem meg a villogást és a piros-sárgát. Nem ott, máshol. A villogás kezdetétől a sárgáig simán át lehetett érni. Csak éppen a sárgával kb. egyidőben tűnt fel a gyalogpiros.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2011.09.06. 09:07:50

Rövidek a villogó zöldek. De valóban változtattak sok helyen, a villogó zöld után még volt kb. 1 másodperc tartalék, ami most nincs. Az illetékesek azt szokták nyilatkozni, hogy, annyi időt hagynak a villogó zöldnek, hogy az úttestet 1,5 m/s=5,4 km/h sebességgel még lehessen keresztezni. Ez nem minden korosztálynak megy, és nem mindenhol valósul meg. Ja és senki illetékest nem érdekel igazán, szerintük ez jó így...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása