Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Irányonként más sebességkorlát?

2010.05.05. 15:16 :: SilentSound

Amikor először futottam át Cork77 levelét, azt gondoltam, hogy a kanyarban van kitáblázva a két irányban különböző sebességkorlátozás, ami még magyarázható lenne azzal, hogy a belső íven élesebb a kanyar, mint ahogy ez a Lágymányosi híd budai oldalán is van, de nem. Itt a kanyar utáni, majdnem egyenes szakaszon van így. Valaki tudja, hogy ez szándékosan van így vagy csak épp olyan tábla volt raktáron?

Erre a minap figyeltem fel, szerintem érdekes. Mi értelme van ennek?

Helyszín: Esztergom, Árok utca és folytatása a Nagy-Duna sétány.

 

Az Árok utcán ha a körforgalom felől halad az ember fia vagy lánya a kanyar előtt az 1. csatolt képen látható táblacsoport fogadja. Azaz az eddigi megengedett 50 km/h helyett 30 km/h sebességkorlátozás lép életbe.

A kanyar után, a Nagy-Duna sétányon ennek feloldása a 2. csatolt képen. Tehát újra 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség. Ez eddig teljesen normális.

De ha a híd felől érkezel visszafelé akkor csak a 3. csatolt képen látható tábla fogad. Amin a 30-as jelzésből a 0 fekete neolux festékkel van kijavítva, gondolom a kopás miatt.

Mi az értelme annak hogy az úttest két oldalán két különböző sebességhatár érvényes? Vagy csak azért kell lassabban haladni a víz felőli oldalon hogy jól szemügyre tudd venni a hattyúkat?

98 komment

Címkék: közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pepe83 (törölt) 2010.05.05. 15:21:36

Az egyik oldalon jobban elfér a traffipax, több a bevétel:)))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.05.05. 15:25:34

jaja nagykőrösin kifelé 70 befelé 50 :)

Marcellusca 2010.05.05. 15:25:50

Szerintem hüjjje a posztoló. :)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.05. 15:31:11

@RosszQtya: A Nagykőrösin kifelé van mellette még egy szervizút, befelé meg nincs és közvetlenül derékszögben kanyarodnak rá az autók, ott ebből a szempontból logikus.

Tzupi 2010.05.05. 15:37:52

Kisfalucskámban egyik oldalon a zebra előtt ki van rakva 30as tábla, másik oldalról nincs, pedig az egy hídről jön le és ráadásul közvetlen kanyar után van onnan a zebra.

Sokszor nincs logika :D

akárki lehetek:-) 2010.05.05. 15:39:14

@SilentSound: Nagykőrösin befelé csak a Nagysándor u-i felüljárótól 50, előtte 70 és ott is derékszögben kanyarodnak rá a befelé becsatlakozók:-)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.05. 15:41:57

szerintem ellopták a táblákat

1kutya 2010.05.05. 15:42:36

az is elképzelhető, hogy a másik oldali feloldótábla alumóniumból vót és színes-fémérdekeltségiek magukévá tették:-DDD

1kutya 2010.05.05. 15:45:13

@xaba99: félperc bazmeg félperc, de nyertél:-DDD

cork77 2010.05.05. 15:45:22

@xaba99: @1kutya: 4 éve hetente 3-4x járok arra. Ennyire lassan mennének itthon a dolgok, hogy ennyi idő alatt sem pótolják az elveszett táblákat?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.05. 15:55:14

@cork77: minek? úgyis ellopják... :D
a neoluxos táblajavítás mennyi idős?

kuf 2010.05.05. 16:03:37

Ugyan ez volt régen a váci úton a Meki és a "Cérnagyár" között, a GE épület előtt.. már nem emlékszem,de asszem befele 60-as tábla, kifele 50-es. És gyakran mértek is itt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.05. 16:30:42

@xaba99: Emlékezetem szerint az is ott van egy ideje, pedig én már vagy három hónapja nem jártam arra...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.05. 16:32:58

@cork77:

Itt mifelénk a Szőlő utca mindkét végén erősen tábla hiányos a terület. A 30-as övezet vége jelzés megvan, a kezdete már majdnem 3 éve hiányzik. A másik végen a körforgalom kialakítása után eltűnt mindkét jelzés. De a környező utcák elején kint vannak a 30-as övezet kezdete jelzésű táblák. Már nem egyszer szó'tam a köztereseknek. Szerinted érdekel valakit is? Azért egy traffizás utáni próbaperre ki lennék váncsi. :))

cork77 2010.05.05. 16:37:08

@xaba99: mióta arra járok úgy van az is.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.05. 16:39:00

Amúgy a Margit hídon hasonló érdekes sebesség korlátozással találkozhattunk a lezárást megelőzően. A Szigeti bejáró előtt 30-as tábla, a Szigeti bejáró után feloldó tábla... :))

hbe 2010.05.05. 16:58:31

Amennyire én tudom, nagy általánosságban általában befelé korlátoznak sok helyen ott is, ahol kifelé már nem, például Egérúton is sokáig kifelé mehetett a 70, befelé nem.

"streetfighter" 2010.05.05. 17:10:06

Az se normális aki eldöntötte, hogy oda 30-as táblát kell kirakni.
Egyébként ezeket csak a lúzerek tartják be.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.05. 17:20:53

@"streetfighter": csak a lúzerek nem képesek betartani a szabályokat

eml 2010.05.05. 17:21:26

Ennek az az érteéme, hogy míg a szlovák oldalon mindjárt jobbkézre ott a parkoló és a sétáló utca, addig magyar oldalon először is kerültetjük a bunkó idelátogatót, ha meg akar állni, azt 2 km-en keresztül lehetetlenné tesszük, így ha be is tartaná a harmincat, van miért levenni. Mire beér a körforgalomhoz, addigra már el is megy a kedve attól, hogy itt költse el a pénzét, esetleg már a zsaruk el is vették a pénzét.

"streetfighter" 2010.05.05. 18:05:57

@xaba99:

Erről most ne nyissunk vitát.
Nekem saját szabályrendszerem van. :)

misitcom 2010.05.05. 18:42:35

Mivel volt már,hogy hülye a posztoló,... BICIKLIT a posztolónak!!!

cork77 2010.05.05. 19:03:46

@eml: itt is van a híd lábánál parkoló, bár nem akkora mint odaát.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.05. 19:33:49

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

tankari 2010.05.05. 19:57:58

Off:

Ha már tábla. Tegnapi élmény. Autós pajtás megáll a megállni tilos 10 m tábla mögött közvetlenül. Kiszáll, táblához visszamegy és erőteljes mozdulatokkal hátrafordítja a táblát. Ja... itt egyébként azért tilos eddig megállni, mert ha a sarokra állsz, a busz nem tud bekanyarodni. XVIII., Városház utca.
Úgyhogy én is tudom ki a hülye.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.05. 20:04:39

@tankari: Az itt van hozzám tök közel. Az ilyet nagyon pofán kéne verni. Gondolom bónuszként távozáskor nem nagyon fordította vissza. Egyébként volt nemrég ilyen táblaforgatós poszt, akkor is eszembe jutott már, hogy miért nem kicsit más alakú oszlopokat gyártanak, helyből nem lehetne ilyet csinálni. Pedig egyre nagyobb divat sajnos.

tankari 2010.05.05. 20:16:06

@SilentSound: Kerültem én itt már fél Lőrincet körbe amikor beszorult a busz. Meg mentem szembe (másik irányból)az egyirányú utcában amikor szintén beszorult a busz, csak megfordulni lehetett. A Baross utca sarkán befordulni készülő tanulóvezetőnek én voltam az elrettentő példa, ahogy az oktatót elnéztem.

eml 2010.05.05. 20:23:56

@cork77: Odaát még egyszer sem akartak a zsaruk levenni. Visszafele 5-ből 3-szor.

misitcom 2010.05.05. 20:29:57

@tankari: Nehéz lett volna visszafordítani azt a kurva táblát miután a sofőr elhagyta a helyszínt!?

misitcom 2010.05.05. 20:30:40

@tankari: Hátha beesik a környékre egy rendőr.

Kovacsla 2010.05.05. 20:38:33

Irányonként különböző sebességkorlátozást eredményezhet például az is, ha az útkereszteződés az egyik irányba csak rosszul belátható. Itt van

maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=k%C3%A1ld+hungary&ie=UTF8&hq=&hnear=K%C3%A1ld,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.168623,17.045417&spn=0.014325,0.038581&t=h&z=15

Sopron és a Balaton között nagyjából félúton Káld, a 84. sz. út végig külterületen kerüli el. Az útban van egy bukkanó az S-kanyarnál, ahol a kép közepén a kis erdő látszik. Dél felé (a Balaton felé) haladva rögtön utána van a Berzsenyi Dániel utca kereszteződése. Hogy az ott kijövőknek lehetőségük legyen elsőbbséget adni, a főúton dél felé haladók egy 60-as táblával találkoznak. A másik irányból érkezve azonban az út hosszabban egyenes és jól belátható, ott nincsen korlátozás.

Egyébként éppen a poszt megjelenése idejében jártam arra, és ha elég előrelátó vagyok, akár fényképezek is.

Macibb

tankari 2010.05.05. 20:43:00

@misitcom: Addigra én már máshol voltam. És eléggé konfliktuskerülő típus vagyok.:) De ha pénteken újra arra járok, megnézem úgy van-e még.

tankari 2010.05.05. 20:44:40

@misitcom: Nem tudom rendőr mikor esik be, de legutóbb a Rózsában a hangversenyen bemondták, hogy aki ott áll menjen ki, mert útban van a busznak:) és már rendőrök nézegetik az autóját.

misitcom 2010.05.05. 21:01:56

@tankari: És eléggé konfliktuskerülő típus vagyok.:)

Én is tovább mentem volna. Azért írtam,mert mégis csak könnyebb más farkával a csollányt verni.

Kicsi79 2010.05.05. 21:20:25

@"streetfighter": Azt alkalmazd szerintem a saját országodban. :-)

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.05.05. 21:26:52

...és azt megmondaná valaki, hogy a Szentendrei úti Baumax parkolójának kijáratánál miért kell folyamatosan oda-vissza forgatni a mackósajtot? ...ha már a tábla forgatásnál tartunk. Négyzet alakú hasábot táblaoszlopnak most!

eml 2010.05.05. 21:50:54

@RivalComp: Háromszöget! Azt még nehezebb.

magyar bucó 2010.05.05. 21:55:01

Ha felveszi a posztoló a szemüvegét, akkor láthatja, hogy a 3 t (három tonna) SÚLYKORLÁTOZÁS jelzőtáblát valami vicces fiú átfestette.

egyébként abban sem lenne semmi rendkívüli, ha az út két oldalán eltérő sebességkorlátozás lenne.

Circus 2010.05.05. 21:56:15

Az M0 M6-os körüli új szakasza is ilyen - M1-M7 felé 100, M5 felé 80...

Ezt se nagyon értem - mondjuk azt sem, hogy ott miért nem mhetünk 3 sávon, ha már ott van...

karikaV43 2010.05.05. 22:25:55

@"streetfighter": remélem egyszer egy ilyen pöcs fog elütni akinek zebrán is lehet százzal menni,te gyökér vagy és pont.
A poszthoz a körforgalom miatt kell mindkét irányból lassítani,pl. vasúti átjáró előtte lassítasz utána nem és mindkét irányból ha felé mész lassítasz ennyire egyszerű.

cso zsi 2010.05.05. 22:32:04

@Mityu: Azért, hogy a kanyart lassan vegyed. Budáról Pestre még kereszteződés, vagy úttorkolat sem oldotta fel, mint Pesről Buda felé.
@akárki lehetek:-): Na ja, csak ahol 50, ott már a házak is közelebb vannak az úthoz. Zajvédelmi szempont (is) a sebességcsökkentés. 35 éve az ott lakók ablakától 20 méterre ment a villamos nappal, éjjel meg nyugodtan aludhattak.
"Erdő mellett nem jó lakni..." de autópálya mellé sem épít házat senki.
Ami ott egy épületes baromság, az az, hogy a Kisfaludy sarkon még kint a 70-es tábla, majd 30-40 méterrel később, a magasságkorlátozó előtt az 50-es.
Ahogy elnézem ezt a képet, nálunk is elkéne ilyesmi:
lh4.ggpht.com/_dlkAw43cLC0/SUJLVFu93GI/AAAAAAAAB-I/MCnct3oQ1Jg/s800/17-funny-signs18-thumb.jpg

eml 2010.05.05. 22:36:29

@magyar bucó:
A szerv viszont megköveteli ott a 30-at, erre a táblára hivatkozva. Akkor ki a szemüvegtelen?

eml 2010.05.05. 22:39:56

@cso zsi: Jó a kép!

Egyszer falun láttam kézzel írt tacepaut a vasúti átjárónál:

Vigyázz ha jön a vonat! táblát valaki kiegészítette: Ő az erősebb!

afalujegyzője 2010.05.05. 23:37:25

Leginkább az első hozzászólóval (+ stb :)értek egyet :(
25 éve van jogsim, de annyi embert a környezetemben összesen nem büntettek meg gyorshajtásért ez alatt az idő alatt, mint az elmúlt 1 hónapban.
2 falu közt minden kátyu mellé tesznek egy korlátozó táblát, kicsit messzebb meg egy trafit, aztán jön a minimum 30 eFt bevétel Állam Bácsinak :((
De u.ez lakott helyeken 30-as táblával, ott is, ahol a legközelebbi gyalogos 10 méterre lehet az úttól.

Ilyen üzemanyagárak mellett nem új táblát + méricskéket kellene az utakra tenni, hanem aszfaltot...
(A fentiekkel nem a szágoldjunk át a lakótelepen 120-szal mozgalmat kívánom támogatni, csak felháborítanak a közelmúlt tapasztalatai)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.05. 23:37:27

Esztergomiként, ha meg akarnám ideologizálni, azt mondanám, hogy azért van a Duna felőli sávon végig 30-as korlátozás, mert a sok kretén a szemben lévő kempinból lenn héderezik egész nap a parton és amikor jön vissza, át kell másznia a korláton és ha abban a sávban ötvennel mennének, lehet, elcsapnák őket. Csakhogy nem ideologizálom meg, mert ez úgy baromság ott, ahogyan látszik a képeken is...

Magnat 2010.05.06. 00:01:52

Hi,

a Ferihegy felé vezető gyorsforgalmin a Shell kút után kifelé elvileg végig 50-nel kéne menni, mert csak egy előzést feloldó tábla van, míg befelé egészen a shell kútig 90.

eml 2010.05.06. 00:20:06

@Magnat:
Mi oldja fel a sebességkorlátozás tábla hatályát?
Útkereszteződés (is)

A kút után, ahol a kútról visszajössz a gyorsforgalmira, az útkereszteződés.

Hol voltál Kresz órán?

eml 2010.05.06. 00:23:10

@afalujegyzője:
És egészítsük ki olyan nyalánkságokkal, hogy Pest megyében a bukkanó elé kitettek egy 70-es táblát (okkal!), majd onnan 4,7 km-re települt a trafi. Feloldó sehol.

cso zsi 2010.05.06. 00:32:48

@Magnat: Lehülyézzelek, vagy visszakeresed azokat a témákat, amik ezzel foglalkoznak, valamint a Shell kút utáni kihajtó korlátfeloldásával. Ami lakott területen kívül 90 km/h, és már a gyorsforgi elején ott a BPvége tábla.

magyar bucó 2010.05.06. 05:38:58

@eml: Ne fogadd el, a kézzel festett tábla nem érvényes.

DonnaNyányó 2010.05.06. 07:45:45

Te jó ég, ez most komoly, valami poros falu tábláit kell posztolgatni?

Az embereket nem érdeklik a tanyasi nyűgök.

CsakaBudapest!

Lacka929 2010.05.06. 08:13:30

Nem értem. Ha mindkét tábla 30-as korlátozást mutat, akkor miért is más irányonként a sebességkorlát?

Nekem inkább az tűnt fel, hogy a parkoló zóna kezdeténél ott az előzni tilos tábla. Vagyis ha valaik teljesen jogosan a tábla után leparkol - hiszen parkoló zóna -, a többiek még csak ki sem kerülhetik...

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2010.05.06. 08:23:33

Mindenhol harminccal kell menni, abból nem lehet baj :-/

cso zsi 2010.05.06. 08:25:41

Egyébként a témához is: A híd felől érkezők a kanyar után találkoznak egy úttorkolattal, ami feloldja a 30-as táblát, és az előzni tilost is, amit még a záróvonal továbbra is tilt. Így nem kell külön feloldás. A kanyar viszont egységesen van védve 30-cal, előzni tilossal, záróvonallal, mindkét irány számára.

Marcellusca 2010.05.06. 08:33:29

@Λατζκα: Szerintem, te FOGALMI dugóba keveredtél.
A kommented második részét olvasd el újra és próbáld meg értelmezni, mit írtál!

pasman 2010.05.06. 08:43:34

Én azért azt sem értem, hogy mi a bánatnak kell a (többnyire egyébként is túlzás) 30-as meg 40-es táblákat a kanyartól 50-100 m-re kitenni. Soha senki nem tartja így be. Miért nem lehet konkrétan a kanyar bejáratához tenni???

Alex3000 2010.05.06. 09:00:46

Egyértelmű, hogy 3t volt a tábla, csak valaki átfirkálta. Tényleg ilyenkor (megrongált táblánál) mit mond a KRESZ, és ha baleset történik, ki a felelős?

azallamenvagyok 2010.05.06. 09:03:53

kár, hogy alapvető logikai készséget nem adnak a jogsi mellé:(

heliox 2010.05.06. 09:16:47

Szerintem vissza irányban van egy kereszteződés, ami feloldja a 30-at. Legalábbis a képeken ez látszik. Ezért nem kell az egyik irányban feloldani.

Ha bárki jogosulatlanul elfordítja, átírja a táblát, az ismereteim szerint akár 3 év börtönt is kaphat.

indapasssucks 2010.05.06. 09:18:15

sötétség délben.
de most tényleg, ez egy ilyen provokálós cikk?
tényleg van ma olyan buta ember, aki nem fogja fel, hogy a víz felé száguldókat korlátozni kell, mert átszakítják a korlátot és a Dunában kötnek ki, míg a másik irányból nincs ilyen veszély?

MOST AZONNAL VEZESSÉK BE AZ ALKALMASSÁGI VIZSGÁLATOT, hogy szűrhessük az ilyeneket, mint a postoló, aki agyilag képtelen felfogni, mi történik körülötte. EZ AZ EMBER KÖZVESZÉLYES

(igen, caps, és?)

papugaja 2010.05.06. 09:20:21

Szerintem a bóklászó pecások miatt lehet.

Secnir 2010.05.06. 09:21:47

én a következő táblákat tiltanám be:
(40)
(30)
(20)
(40)
(5)

ahol városon belül nem lehet 50-nél többel menni, azt az útszakazt zárják le, és javítspák ki a burkolatot.
ahol azért nem lehet menni, mert óvoda-iskola-pártfunkciós háza stb. van, ott meg csináljanak elkerülős jrádaszigeteket, ahol kénytelen lassítani az ember.
ennyi.

ja, és az összes ilyen: Δ tábla mellé NEM helyeznék ki sebességkorlátozót, mert minek. VISZONT!
ha Δ mellett balesetet okoz, mert nem vette figyelembe a körülményeket, akkor 2 évre ugrott a jogsi. pont.

cork77 2010.05.06. 09:28:45

@indapasssucks: próbáld meg értelmezni a posztban írtakat!

Take-it-Easy 2010.05.06. 09:31:42

@Secnir: helyes. Ne végezzünk félmunkát, ne korlátozzuk a sebességet, ha baleset történik, biztosan haljon meg az összes delikvens, nehogymá' foglalják a kórházi ágyakat meg ilyesmik...
Remélem, az irónia az én részemről is átment :P

Secnir 2010.05.06. 09:35:20

az utolsó 40-es értelemszerűen 10-es
:)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.06. 09:35:48

Ott a képen egy kereszteződés. NNa, mit csinál az a sebesség korlátozó táblával?
Ezért kell nekem 20-30 km-ket 60-al menni lakott területen kívül a sok autista miatt. Kedvencem az isaszeg-nagytarcsa között az útkereszteződés elé 1 m-el kirakott 40-es tábla. Minek??????? Mert egy fos földút bejön a 3-ad rendű közútba?

Secnir 2010.05.06. 09:40:02

@Easyke:
volt irónia abban amit mondtam, viszont abban nincs, hogy így ki lehetne szűrni az utakról azt a 40%-ot, aki alkalmatlan ma a gépjárművekkel való közlekedésre.
ha valaki nem tudja felmérni, hogy egy kanyarban mennyivel lehet menni és mennyivel nem, az talán válassz a BKV-t.

volt olyan kolléganőm, aki egy adott útszakaszon (pesten kívül) 90-el ment, mert annyival lehet. Amikor leesett az első hó + jég kombó, akkor is annyival ment. ki is sodródott, totálkár az autó, ő meg 4 hónapig otthon feküdt (ebből 2 hét volt, míg összelegózták a dokik). jogsiját elvették, vizsgázhatott le újra.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.06. 09:40:34

@KuKori: Nem, az az demagógia, hogy 30-as táblával védjük a kempingezőket. A védelem vaskorlát és felüljáró. A 30-as tábla az csak demagóg látszatcselekvény a benzinkutak támogatásával.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.05.06. 09:41:29

6-os út, seregélyesi leágazásánál.
Dél felé a Shell kútig 70-es korlát, észak felé csak a kereszteződés 300 méteres körzetében.
Egyszerűen elfelejtették kitenni a táblát - ezzel alkalmat teremtve a trafizásra...

Az Allbike -os Kiyo lézerblokkoló úgy cimbalmozott a megbújó Ford Focusra, még a motoron, sisakban is megijedtem tőle :)

zoli_ 2010.05.06. 09:41:32

Csak érdemes körülnézni esztergomban (igen kisbetű!!!!) A városvezetés mit tesz a városért, lepusztult lepukkant az egész. Olyan, mint a polgármester. Egy tönkretett város, ahol a rend és törvény a városvezető csodálatos emberekre nem vonatkozik....

Nem lehet végigmenni pl a főutcán úgy, hogy ne kelljen 4-5x sávot váltani az egyenes haladáshoz. De érdemes végigmenni, és körülnézni. Brrrrrrrrrrrrrrr :(

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.06. 09:42:04

@azallamenvagyok: Régen kellett 8 általános a jogsihoz, hogy azért legyen valami fogalmad. Ma nem kell, meg is látszik.

Secnir 2010.05.06. 09:42:17

röviden:
ne már az államnak kelljen kitáblázva a szájába rágni az erre alklamatlanoknak, hogy mennyivel lehet menni.
ezért tanulta meg a KRESZ-t, és ezért vannak a gyakorlati vizsgák - és tankfolyamok.

zoli_ 2010.05.06. 09:44:34

@indapasssucks:

Jártál már arra? Szerintem soha.

Take-it-Easy 2010.05.06. 09:48:52

@zoli_: hjajjj, akkor még nem jártál Érd Megyei Jogú Városban (mert mindig ezzel verik a mellüket)... :((

@Secnir: részben igazad van, valahogy tényleg szűrni kéne (pl. az autópályán menetiránnyal szemben haladókat), csak elég nehéz egy igazságos, de szigorú rendszert kialakítani. Vagy már létezik, csak nincs elég rendőr, aki betartassa?
Viszont a jeges-csúszós úton való vezetéstechnikát kötelezővé tenném én is.

georg 48 2010.05.06. 09:49:26

Az isten áldjon meg benneteket!
Nem ismeritek a táblákat? Azt jelenti, hogy mindkét irányból 30-al behajtani tilos!!!
Na érthető?

Take-it-Easy 2010.05.06. 09:49:56

@Easyke: na, mármint a csúszós úton való vezetéstechnikai tréninget, úgy értem. Már én is fogalmi zavarban vagyok...

Netuddki. 2010.05.06. 10:08:11

Szerintem meg teljesen felesleges erre az útra 30-as táblát kirakni! Az ilyen kanyart 60-al is simán be lehetne venni, de ugye itt 50 a max. Valószínűleg nem is sokan tartják be. A T-sek meg amúgy is lassítanak.

Nem ártana már felülvizsgálni ki, hova milyen sebességkorlátozást rakhat ki. Pl. Úton dolgoznak. Ha lakott területen kívül van akkor elég lenne a 60-as. Lakott területen belül pedig csak a figyelemfelhívó tábla. Ez is csak akkor amikor valóban dolgoznak! Ha meg az úton is dolgoznak akkor úgyis van tárcsás emberke. Persze ez csak egy kiragadott példa.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.05.06. 10:09:24

"Mi az értelme annak hogy az úttest két oldalán két különböző sebességhatár érvényes?"

Mondjuk rohadtul sok oka lehet: a két irányból más a kanyarok ívsugara, beláthatósága. Mellékutak, sétautak torkolata stb. Tipikusan a belső ív a neccesebb, ahogy a képen is látszik, ott van az erősebb korlátozás.

De az is lehet, hogy simán elqrták :)

(Ezt is biztos sokan leírták már, csak lusta voltam minden kommentet elolvasni...:)

"streetfighter" 2010.05.06. 10:11:14

@Kicsi79:
Olyan nincs és nem is vágyom rá. Sajnos ez van és kész.

@karikaV43:
Hol látsz itt zebrát?
Te nem csak gyenge elméjü, de vak is vagy!

kofy 2010.05.06. 10:15:04

Régi M0-ás, az M6-os csomópontja körül. M7 felé 100-zal lehet menni azon a rövid szakaszon, ahol betonos, virtuálisan 2*3 sávos, visszafelé 80-nal.

Talán azért, mert az M7 felé van gyűjtő/elosztó pálya, visszafelé meg nincs???

_petya 2010.05.06. 10:18:31

Tatabánya, Panoráma út (Turulhoz) felfelé elég izmos emelkedő, kis kanyarral, az alján kint a 30-as korlátozás. Ha fentről jövünk lefelé nincs tábla, pedig lejtőn könnyebb besokallni.

reader613 2010.05.06. 10:21:59

itt Pesten a legtöbb egyirányú utcában például egyik irányba 50, másik irányba 0 a sebességkorlát.

oszt jónapot.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.06. 10:39:10

@Comandante en Jefe: Ha a bevezetőt is elolvastad volna, meg a posztot, akkor rájössz, hogy nem a kanyarra vonatkozik az 50-30. :)

@newtehen: Az egyetlen kereszteződés a híd felé haladva a kanyar előtt van. A kereszteződést követő kanyar után van a feloldótábla ugyanabban az irányban (ezek alapján az tök fölösleges). Az utolsó kép viszont még jóval a kanyar előtt van a másik irányban, ahol egy darab kereszteződés nincs.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.06. 11:08:44

@newtehen: Ha nem ismered a helyet, akkor lehet, hogy tényleg nem feltétlenül egyértelmű, hogy melyik kép melyik irányban lett lőve. Bár most, hogy megnéztem a levél szövegét, abból nekem tiszta a kép. :)

Marcellusca 2010.05.06. 11:40:52

@SilentSound: Hát, persze, hogy nem tiszta. :)
Ezért írtam, hogy hüjje a posztoló. :)
De ezekszerint a bloggazda (is). :D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.05.06. 13:23:30

SilentSound · autozz.blog.hu 2010.05.05. 15:31:11
rakpartok? egyiken 50 másikon 70 ugyan annyi lehajtónál :)

eml 2010.05.06. 15:13:50

@magyar bucó: DE.

Menet közben nem bírálhatod el.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.07. 08:26:38

Budán a Szerémi úton is van egy érdekes rész, ha jól emlékszem a Kondorosi út és az Építész utca között. Igaz ez kicsit más szituáció és 2x2 sáv. Nos, ezen az úton végig kinn van a 60-as tábla, kivéve az említett szakaszon befelé.
Tehát kifelé 60-as tábla, befelé nincs tábla, azaz 50 a limit.

A vicc, hogy úgy emlékszem régebben kinn volt a 60-as ezen a szakaszon is.

Vicc 2 az, hogy a drága rendőröknek pár hete véletlenül pont ezen a szakaszon támadt kedvük mérni a befele jövőket. Csak remélni tudom, hogy nem voltak olyan suttyók és nem az 50-re álltak rá...

cso zsi 2010.05.07. 09:50:58

@newtehen: Isaszeg és Gödöllő közül kivették már a 30-as táblaerdőt? Mert akkor mentem utoljára azon az úton, amikor a felújítás kész volt, de a táblagyár még "termelt".

fabos-net · http://fabos-net.ws/ 2010.05.07. 10:10:32

Ezek apró kis icipici trükkök, hogy a polgár megpukkadjon és az állam gazdagodjon.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása