Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mit gondolsz az autós-kerékpáros viszonyról?

2010.06.24. 13:38 :: SilentSound

Aki követi a blog facebook oldalát, az már sejthette, hogy valami készül és nem viccből kérdeztelek titeket, hogy ha lehetne, akkor ésszerű kereteken belül mit szeretnétek nyerni. Ezennel lerántom a virtuális leplet a titokról: egy több fronton folyó bringás kutatás részeként autósok véleményét is kikérik arról, hogy mi a véleményük a biciklisekről, a velük való közös közlekedésről. És milyen más fórum is lenne erre igazán alkalmas alkalmas felület, mint ez a blog?

Ráadásul a lenti kérdőív kitöltéséért cserébe a hála sem marad el, a mikulás és a húsvéti nyuszi se tudna ennél több, szebb és jobb ajándékot tojni, ugyanis a kitöltők között ennyi mindent kisorsolunk egy hét múlva (egy-kettőt csomagba összevonva):

  • aprópénztartó – 10 db
  • focilabdába rejtett kocsi illatosító (Foci VB tiszteletére) – 4 db
  • parkolójegy tartó – 4 db
  • nano-pad univerzális vákuumos tartó (csúszásgátló, gépkocsi műszerfalára) – 4 db
  • univerzális telefontöltő szett – 2 db
  • univerzális telefontartó – 2 db
  • univerzális mobiltelefon, GPS, PDA, MP3, MP4 tartó – 1 db
  • Grundig bluetooth headset – 1 db

A nyerteseket az email címük alapján azonosítjuk be és ezen keresztül értesítjük, ezért ha szeretnél ringbe szállni az ajándékokért, ne feledd el megadni. Másra nem használjuk fel, nem adjunk tovább.

[2010. 07. 01.]
A kérdőívet lezártam, sorsolás hamarosan!

[2010. 07. 08.]
Megtörtént a sorsolás, a nyerteseket emailben értesítettem.

668 komment

Címkék: közlekedés autó kerékpár nyereményjáték

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Deszkás 2010.07.09. 18:42:40

@PR32: Nem is kell elfogadni, ahogy senki értelmetlen halálát sem kell elfogadni. Csak meg kellene érteni, amit sokan mondanak. Elsőbbsége annak van, akinek megadják. És igen, nem egy helyen, nem egy fórumban olvastam korábban is, hogy van valami felelőssége a bringásnak is azon a helyen, hiszen lényegében ő ment be a teherautó alá. Ez felveti azt a kérdést, milyen sebességgel haladhatott, hogy nem tudta elkerülni a balesetet, hanem egyenes nekiment a teherautónak és be alá. Én azt hiszem, ha a teherautó ütötte volna el, megúszta volna.

terror 2010.07.10. 12:26:00

@Deszkás: Mitol jobb, ha libasorban mennek?

Deszkás 2010.07.10. 15:37:32

@errorka: Talán attól, hogy az a KRESZ előírás?!

igazi hős 2010.07.10. 18:02:40

@errorka: Nem attól, hogy KRESZ előírás, hanem, hogy a többiek (autóval) gyorsabban tudnának haladni. (Egyébként a gyors és biztonságos haladás lenne a KRESZ célja.) És ez az ami számít: ha mi (bringások) azt várjuk el a többiektől (autósoktól, gyalogosoktól és néha más bringásoktól), hogy ne akadályozzanak (netán segítsenek) a haladásban, akkor mi (autósok) is ezt várjuk el a bringásoktól. (Vezetek egy nagy 400 km-t és teljesen skizofrén leszek.)

Deszkás 2010.07.10. 18:07:47

@igazi hős: Ha ez a Király utca, ahogy én írtam, akkor nem fogsz tudni gyorsabban haladni a becsatlakozó utcáknál lévő szintemelkedés miatt.

igazi hős 2010.07.10. 21:07:58

@Deszkás: Nem ismerem a konkrét helyszínt, de én autóval sem szoktam lassítani a fekvőrendőrökön, ezért vannak a lengéscsillapítók.

terror 2010.07.10. 21:17:13

@igazi hős: Ezt en ertem, beugratos kerdes volt :)

Ahogy Deszkas is irta, vannak huplikak, meg 30-as tabla is remlik, meg aztan ha mar a KRESZ mania elojott megint: elegendo oldaltavot nem tudsz tartani ott egy bringas mellett sem, tehat elvileg ugysem elozol.

Ezek az apro szabalytalansagok azok, amiken nem kene kattogni.

Feltetelezem persze, hogy nem 5-el mennek, mert akkor tenyleg gaz, mint ahogy "halados" utszakaszon is. De itt a Kiralyban: hasznosabb a turelem es a relax...

Perillustris 2010.07.10. 21:52:09

@newtehen: Már írtam többször, a szabálysértések járműspecifikusak, de persze vannak közös metszetek: pl. a piroson átmegy nagyon sok bicajos és autós, s persze gyalogos is, ám a világítás-problémák is jelentősek az első két halmazban.

Bárgyúság azt gondolni, hogy valamiféle szent szabályként kezelik a piros lámpát az autósok, s ezért állnak meg többnyire a pirosnál. Erre bizonyíték, hogy sárgánál szinte senki nem lassít, hanem inkább gázt ad, annak tudatában is, hogy jó eséllyel már pirosra vált a lámpa, amikor elhalad alatta.

De pl. a gyorshajtás szinte kizárólag a gépjárművezetőkre jellemző, a zebrán leszállás nélkül áthaladás pedig a bicajosokra.

A járdákon sajnos sok bicajos megy, ám legalább annyi - ha nem több - sutyerák autós parkol.

Ebben a városban nem a biciklisekkel és nem az autósokkal van baj, hanem a tahó, másra nem figyelő biciklisekkel és autósokkal.

igazi hős 2010.07.10. 23:01:50

@errorka: És ha harmincas szakasz, akkor mi van? Attól hogy én szabálytalan vagyok (mert akár 40-bel is megyek), neked még be kell tartani a szabályokat és elengedni a gyorsabbat. (Ez is része a KRESZnek mint a libasor meg a -nem szigorú- jobbra tartás.)
Miért ne tudnék megfelelő oldaltávot tartani? Én tisztelem a többi bringást és a kerékpározni tudásukat, ezért feltételezem, hogy ugyanolyan kis helyen elférnek mint én. És mielőtt visszakérdeznél: igen, én bármilyen járművet vezetve látom az útszéli hibákat, csatornafedőket, stb.

terror 2010.07.11. 00:44:04

@igazi hős: Ez fura, errol nem tudtam. Tehat ha en beulok egy autoba, es padlogazzal vegigmegyek 120-al a varoson, akkor mindenkinek felre kell allnia elolem, mert bar szabalytalan vagyok, de a gyorsabbat el kell engedni?

Vagy mondok jobbat: ha bringaval jovok, akkor ha dugo van, mindenkinek le kell huzodnia, es elengednie?

Te sem gondolod komolyan.

Meg masok kerekparozasi tudasat a sajatod alapjan megitelni? Minden egyes kozlekedot kulon-kulon kell megitelni.

Kerosok mellett meg tarts oldaltavot (mindegyik mellett), mert korabban is emlitettem a 0.5 centis okosnak: lehet ott egy eles ko, amit te marhara nem fogsz eszrevenni a kocsibol, nekem viszont nem hianyzik a kulsombol, es fogom es kikerulom, es egy ilyen szuk szakaszon mar el is sodortal a tukorrel...

igazi hős 2010.07.11. 01:35:05

@errorka: Látod, látod, érdemes lenne némi időt szánni a KRESZre. Bizony benne van, hogy más szabálytalansága nem ok arra, hogy te ne tartsd be a rád vonatkozókat. Állandó példa a belső sávban a maximális megengedett sebességgel autózó önkéntes rendőr (vagy csak bambuló barom): a jobbra tarts, akkor is vonatkozik rá, sőt a gyorsabban haladót is el kell engedni, mindegy, hogy a sebessége szabályos vagy sem. Az a rendőr dolga, nem az egyszerű sofőré.

Mivel bringával nem előzhetsz sávon belül, ezért a lehúzódásnak nincs értelme. Viszont az indokolatlan szélre húzódásért (nehogy elmenjen a bringás) már büntethet a rendőr. (De nem fog, örüljünk, ha a bringasávon parkolókat, rakodókat megnevelik egy kicsit.)

"Meg masok kerekparozasi tudasat a sajatod alapjan megitelni? Minden egyes kozlekedot kulon-kulon kell megitelni." Én mindenkiről a legjobbat feltételezem (míg ezzel ellenkezőt nem cselekszik, vagy ír).

Egyébként megnyugtatlak, ha a képen levő két kerékpáros az út két szélén megy, akkor egy magamfajta nyugodt autós elfér köztük, szóval egy bringásnak még van helye ficánkolni :-)

Perillustris 2010.07.11. 06:51:34

@igazi hős: "Én mindenkiről a legjobbat feltételezem (míg ezzel ellenkezőt nem cselekszik, vagy ír)."

Tehát, ha netán bringautas kereszteződéshez érsz bicajjal, feltételezed, hogy megadja az elsőbbséget az autós?

Deszkás 2010.07.11. 07:07:55

@errorka: Már ne haragudj, de én kattogok, nem érdekel, hogy apró (pl egymás mellett haladás) vagy nagy (pl piros lámpán áthajtás, bár tudom, ez szerinted apró). Számomra szabálytalanság van. Ha ott ők egymás mellett mennek, igenis fel fog merülni a járókelőkben, autósokban, hogy miért szabálytalankodnak és miért várják el akkor, hogy mindenki más szabályos lehet, ha ők nem azok.

Deszkás 2010.07.11. 07:22:49

@Perillustris: Egyetértek. Kiegészíteném még azokkal a tahókkal, akiket ha szabálytalanságon kapsz és szólsz neki, akkor még neki áll feljebb és kimagyarázza, vagy a másikra mutogat.

Deszkás 2010.07.11. 07:30:52

@igazi hős: Attól, hogy valaki a belső sávban a maximális sebességgel halad, még nem önkéntes rendőr. Lehet, hogy neki a belső sáv jó, mert balra fog majd kanyarodni és úgy látja,a sávok telítettsége okán később nem fog tudni visszasorolni. Ha nem tetszik neked a sebessége, előzd meg. Én sem fogok a Lágymányosi hídon kimenni csak azért a külsőbe, hogy a 80-90-100-zal száguldozókat elengedjem, utána meg lessek, mikor be akarok menni balra a Népligetnél, hogy mégis hogyan, mikor telítettek a sávok. Időben bemegyek, és elvileg nem zavarhatok senkit, ha a megengedett max sebességgel megyek. Akinek meg az kevés, az ne sikítozzon, hogy menjek ki előle! Menjen ki ő!

Deszkás 2010.07.11. 07:36:01

@igazi hős: Ezek nem fekvőrendőrök! Ha te ezen nem lassítsz, úgy elszállsz, mint a győzelmi zászló! Van, amelyik még ívben is van.

terror 2010.07.11. 07:56:49

@igazi hős: Tehat ha valaki a maximalis megengedett sebesseggel halad, az onkentes rendor?

Tudsz errol a kotelezo elengedesrol mutatni valami paragrafust? Csak mert ha igy van, mindenki padlogazzal tolna neki, es megnyilnanak az utak, mint a Voros-tenger.

Oldaltavrol latom hiaba irok.

@Deszkás: 200 hozzaszolas utan sem erted meg, hogy arrol az egy szaros lamparol beszeltem? Az osszes tobbinel gyakorlatilag megallok, akkor is, amikor mellettem szaguldoznak at autok meg kerekparok.

Ertem en, hogy jo dolog a peldamutatas, es mondjuk a nagykorten ne kozlekedjen igy az ember, de egy Kiraly utcas, szinte setalo utcanak nevezheto utcaban aki ezen kattog, az elobb vagy utobb agyverzest vagy szivrohamot fog kapni.

Deszkás 2010.07.11. 08:25:45

@errorka: 200 hozzászólás után sem érted meg, hogy az is sok?

Perillustris 2010.07.11. 08:39:08

@errorka: 25. § (2) és 36. §.

@Deszkás: Sokan nem azért magyaráznak, hogy felsőbbrendűségüket bizonyítsák, hanem azért, hogy akiben van befogadókészség, az esetleg megértse az indokokat. Elfogadni nem feltétlenül kell, erről nincs szó.

De ahogy szinte mindenki elfogadja azt, amikor valóban(!) azért nem áll meg valaki a pirosnál, mert Gyökér Gyula a seggében van, aki jó eséllyel alakítaná át a csomagtartót, úgy talán nem ördögtől való, ha megértjük, ha egy valóban(!) kényes helyen a kerékpáros egy ütemmel hamarabb indul el.

Pl. IV. István út, Gogo hami oldala. Itt, ha a jobb szélső sávban indul el a bringás, aki a Károlyira kíván 200 méterrel később fordulni fordulni, csak nagyon nehezen, a közlekedésbiztonságot veszélyeztetve tud átsorolni, mivel általában igen sok autó érkezik 3 sávon, már a megengedett sebességhatár környékén haladva.

Míg ha - a lámpákat ismerve - a belső sávban várakozik, amiből később a kanyarodósáv nyílik, s akkor indul, amikor a gyalogosoknak már pirosra váltott a lámpa, de még 2-3 másodpercig piros az úttesten közlekedőknek is, akkor ez a kis idő pont elég arra, hogy biztonságosan elérjen oda, senkit nem veszélyeztetve és senkit nem feltartva.

Hogyan segíthetne a közlekedőknek a KRESZ és közlekedésirányítás? Nem kell feltalálni a spanyol viaszt: A zöld fázis utolsó másodperceiben villoghatna a lámpa, mint ahogy ezt a sokszor lenézett balkániak be tudták vezetni pár hete Szerbiában, a kerékpárosoknak meg lehetne rengeteg helyen kiegészítő lámpa, hogy már másodperccel hamarabb indulhassanak el, ahogy ez rengeteg országban már működik.

Deszkás 2010.07.11. 10:13:56

@Perillustris: Nem csak villogás lehet, hanem az itthon vidéki városokban már bevált visszaszámlálás is.
Ha a közúton közlekedve nem megoldható a dolog csak piros lámpán áthaladva, keresni kell egy másik megoldást, mondjuk leszáll és áttolja a gyalogosok zöldje alatt.
Én megértem errorka indokát is, elfogadni nem tudom, mert én tudok rá szabályos megoldást is, amit le is írtam.

igazi hős 2010.07.11. 16:27:40

Sorjában:

@Perillustris: Feltétlenül. Avagy "nem vak ez csak bátor."

@Deszkás: (és @errorka): 1. Bizony, szabálytalan vagy. Ha azzal a tudattal teszed ezt, hogy nehogy már elengedj valakit, hiszen te a max sebességgel (vagy többel) mész, akkor megpróbálod megmagyarázni a szabálytalanságodat, feleslegesen. A rendőr dolga, hogy büntesse a túl gyorsan menőket, a te dolgod, hogy elengedd a nálad gyorsabbakat. Nyilván ha 100 méter múlva balra akarsz kanyarodni, akkor nem mész ki, de naponta látod olyanokat, akik a Határ útnál besorolnak a belsőbe, mert a Ferenc körútra fognak kanyarodni. Ezek a "B mint belső sáv" kategóriások. Csak errorkának okoálsul: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.kpm 25/2, többsávos úton 36/2. Mondom el kéne egyszer olvasni a KRESZt. Tudod "ismerd meg az ellenséget."

@Deszkás: Írtam, hogy a konkrét helyet nem ismerem. "Van, amelyik még ívben is van." Akkor épp, könnyebb gyorsan átmenni rajta. Most már érdekel, hol van ez pontosan. Norc link?

@errorka: Mivel jó ideje én mindkét oldalon vagyok, tudom mekkora a megfelelő oldaltáv. Én elhiszem, hogy tudsz bringázni, te miért kérdőjelezed meg az vezetni tudásomat?

Perillustris 2010.07.11. 21:24:59

@Deszkás: A villogás messzebbről látszik, s nem kell külön figyelni.

Perillustris 2010.07.11. 21:26:14

@Deszkás: A tologatást meg felejtsük el a városban, közlekedési célú bringázás esetén.

Deszkás 2010.07.11. 21:50:06

@igazi hős: Jaj már! Nem azzal a tudattal teszem, hogy nem engedem el, hanem nem fogok senkinek a kedvéért kimenni a külsőbe, ha 1-2 km múlva nekem a belső sáv lesz jó, mert balra kanyarodok. Ne keverj, ne keverj! Fordítva ülsz a lovon, összekevered az okot és az okozatot. Én nem büntetek senkit. De nem fogok csak azért sávot váltani és kimenni egy sávot, ha nekem a továbbhaladás miatt az a sáv jó, mert valakinek száguldoznia van kedve. Vagy szerinted az lenne a normális, hogy a Hungárián a belső sávot üresen hagyjuk a száguldozóknak?
"4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos." Azért ne hidd azt, hogy mindenkinek ki kell húzódnia a külső sávba, ha valakinek 100-zal támad kedve száguldozni a Hungárián. Ezzel ugyanis zavarja a közlekedésben résztvevőket.

Norc link. Keress rá: Budapest, VII. kerület, Király utca. De sok mindent nem fogsz látni, árnyékban volt az utca.

igazi hős 2010.07.11. 23:07:32

@Deszkás: Akkor részletezzük: ha szokásos reggeli csúcsforgalom van a Hungárián, azaz tele van mindhárom sáv, akkor nem kell kimenned. Ha viszont este 9-kor, a szinte üres úton nem húzódsz ki "mert, 1-2 km-re minek", akkor hibázol. Szabálytalan vagy (jobbra tartás, ugye), de ennél fontosabb, hogy veszélyes helyzetet teremtesz.

eml 2010.07.12. 02:31:35

@Deszkás:
"...folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza."
- Nincs ide írva sebesség!

"Azért ne hidd azt, hogy mindenkinek ki kell húzódnia a külső sávba, ha valakinek 100-zal támad kedve száguldozni a Hungárián."
- Szabálytalan! A 100 is, de az is, mert feltartod a forgalmat. Meg kellene tanulni, ha gyorsabb autó jön, akkor kifelé! Főleg ott ahol lehet.

eml 2010.07.12. 02:38:30

Elhiszem, hogy meleg a láthatósági mellény, nem is kérem nyáron, főleg rekkenő napsütésben, hogy vegyétek fel.
DE:
Este 8 körül, aki terepszinű ruhában kerékpározik, az erdőszéli gyorsforgalmi úton, ott ahol kinnt a kerékpárral behajtani tilos. Az ne mutogassa a középső ujját, mert kicsi opldaltávot hagytam, én annak is örülök, hogy elfértünk mind a négyen az úton. -Szemből két motoros előzte egymást-
Legközelebb nem sietek erre a szar döntőre, és akkor lehet megállok, de az fájni fog.

Legalább egy 10 cm-es csíkot tegyen a hátára aki forgalmas vagy árnyékos úton, szűk úton, vagy szürkületkor teker.

AZ ÉSZ ÉLETET MENTHET!

Köszönöm.

Deszkás 2010.07.12. 08:36:40

@Perillustris: Szerintem ha valaki biztonságosan akar közlekedni, és nem tud a zöld lámpán áttekerni a síneken, mert veszélyesnek ítéli, akkor nem a piros lámpán áthaladás a megoldás, hanem a leszállás.

GG81 2010.07.12. 08:37:56

ahelyett, hogy kimozdultatok volna a hétvégén... ;-)

GG81 2010.07.12. 08:46:06

@Deszkás: főleg, hogy át is lehet rajta tekerni biztonságosan, maximum lassítani kell kicsit az örök 35-ről!, kicsit gyorsabban meg át lehet nyusziztatni, ennyi. ez olyan, mint egy bringás előzése az (normál) autós részéről, lassít kicsit, oldaltávot hagy, tehát a szituáció szerint jár el, felkészül rá és aszerint cselekszik. (különös képpen olyan szituációban, amikor utolérjük a bringást és nem megy a szembeforgalom miatt elsőszándékból a dolog)

Deszkás 2010.07.12. 11:12:11

@eml: Azt is meg kellene tanulni, hogy párhuzamos közlekedésnél sokszor nincs mód kimenni, és ne kényszerítsük már a szabályosan haladót lassításra átsorolásra majd visszasorolásra csak azért, mert valaki a megengedett sebesség felett akar haladni. Fogadjuk már, hogy a KRESZ szabálya a KRESZen belül érvényesek. Nincs odaírva a sebesség. Minek is lenne, mikor a KRESZ szabályaiból következik az úton való sebesség. Sajnos a KRESZ írói az ilyen kötekedőkre nem gondoltak, és nem írták bele, hogy a szabályok szerint gyorsabban haladó. Miért kellene nekem feltételezni, hogy ha 70 a megengedett, akkor bárki 80nal akarna haladni? Bizalmi elv! Mellesleg leírtam, nem veszélyeztetheti a közlekedést, márpedig párhuzamos közlekedésnél ha nekem ki kellene mennem előle, majd vissza, mivel balra akarok kanyarodni, akkor az már nem működik. Ugyanúgy, ha én 70nel megyek a mellettem lévő sávban kamionok, lassabb autók, de csak 50-nel, ne legyen már kötelező egy szabálytalanul rohanó autós miatt nekem fékeznem és kihúzódnom előle. Ez nonszensz!
Ez a jobbra tartás inkább az autópályákra és a lakott területen kívülre vonatkozik, ott meg lehet csinálni, hogy előzés után kihúzódsz.
Tegnap történt, hogy a belső sávba soroltam be balra kanyarodáshoz majd ugye a többsávos úton a bal sávban maradtam és elhaladtam egy lassabb autó mellett, majd index ki jobbra. Erre a mögöttem már nyomakodó kivágott, persze index nélkül, annyira sietett, hogy még az se várta meg, lemenjek előle. Persze az Örsön már két autóval volt mögöttem, Népstadionnál már 3-mal, mert próbálkozott a sorok között, de mindig rosszat választott. Gondolom, előle is mindenkinek le kellett volna húzódnia a külsőbe, majd visszasorolni a belsőbe, ő meg had menjen a Kerepesin 100-zal. Gondolom ti ezt tartjátok normálisnak és szabályosnak, én viszont azt hiszem, az ilyen szabálytalanul haladóknak szabálytalan ki be sorolással nem segítek. Ez a művelet ugyanis akkor, amikor mindkét forgalmi sáv normálisan halad, akkor bizony szabálytalan. Azt meg ugye nem várja el senki, hogy a külső sáv tömött legyen, a belső meg üres. Nem ezért hozták létre a párhuzamos közlekedést.

Deszkás 2010.07.12. 11:14:16

@GG81: én kimozdultam. :D 13:30-tól 19:50-ig nem voltam itthon. :D

Deszkás 2010.07.12. 11:16:15

@igazi hős: Én teremtek veszélyes helyzetet? nNa ne már! Röhög a vakbelem! És nem, nem vonatkozik rám a kihúzódás. Érdekes is lenne, kimenni két sávot a Mester utcánál, majd vissza 3-4et a Népligetnél, ha balra akarok menni! Ez nonszensz! Mondtam már neked, párhuzamos közlekedésnél nincs jobbra tarts! Olvasd el a KRESZt!

Perillustris 2010.07.12. 13:16:01

@Deszkás: Már hogy ne lenne párhuzamos közlekedésnél jobbra tarts? Szinte az egész 36. § erről szól. Értsd meg a KRESZ-t!

SZVSZ te a 36. § (4) bekezdést érted félre, bár még ott is megemlítik, hogy a gyorsabb járműveket nem akadályozhatod. A különbség, hogy LAKOTT TERÜLETEN a mégis akdályozót jobbról meg lehet előzni.

Deszkás 2010.07.12. 18:52:58

@Perillustris: Miért érteném félre?! Nem kaptad el a beszélgetés fonalát. Most bele kötsz a lakott területbe, hogy csak ott. Na de mi most arról beszélünk, lakott területről. Mellesleg megemlítik azt is, hogy autópályán pl nincs párhuzamos közlekedés. Az csak akkor alakul ki, ha a külső sávba már nem lehet visszasorolni, mert tömött. lásd M7 vasárnap este Pest felé. Akkor lép életbe a párhuzamos közlekedés, amikor már nem kötelező lehúzódni. Addig csak párhuzamos közlekedésre alkalmas az úttest, de nincs rajta párhuzamos közlekedés. Tudod, autópályán vannak bizonyos sávok: leálló, haladó, előző. Egyértelmű, hogy sem a leálló, sáv az előző sávon nem haladhat hosszabb ideig folyamatosan senki.

Perillustris 2010.07.12. 20:57:44

@Deszkás: "autópályán pl nincs párhuzamos közlekedés"

De van!

Deszkás 2010.07.12. 22:06:50

@Perillustris: Ez aztán visszavágás. Most mondtam, milyen esetben van. :D Egyébként nincs. Ez is le van írva, tanították nekünk. De ha te másképp tudod...

igazi hős 2010.07.12. 22:31:49

@Deszkás: Nézd, ez már kezd óvodás szint lenni, ennél lejjebb már nem tudok magyarázni (tagadhatatlan, hogy nekem is vannak korlátaim, de látom Perinek sem sikerül, szóval nem vagyok elkeseredve): ha nincs tele a külső sáv, akkor mit értesz párhuzamos közlekedés alatt? Csak egy morzsányit gondolj bele a szóba: "párhuzamos". Mi mivel párhuzamos: a vonalak? Azok mindig.

Deszkás 2010.07.12. 23:23:22

@igazi hős: Tényleg ne ragozzuk! Nem értesz meg. Lakott területen belülről beszélünk, ott pedig nem vagyok köteles kimenni a külsőbe, ott van feketén fehéren leírva! Ne kérd, hogy idézzem be megint!

GG81 2010.07.13. 07:54:05

@igazi hős: nem tudom mi a fennakadás. Deszkás jó leírta párral előrrébb, hogy mikor van párhuzamos közlekedés. jah, hogy az a probléma, hogy a párhuzamos, mint szón értetlenkedtek... vicces. a "párhuzamos közlekedés" fogalom jelentésének megértésére pedig szintén csak egy könyvecskét tudok ajánlani, aminek a címe: KRESZ. ott le van írva minden, hol van, esetleg mikor alakul ki máshol, mit kell olyankor csinálni, stb...

Deszkás 2010.07.14. 12:55:25

@GG81: hmm, hmm. Nagy a csend. Csak nem rájöttek, hogy nincs igazuk?

Perillustris 2010.07.14. 13:41:22

@Deszkás: Könyveld el így, ha ezt akarod hinni. A medencébe nem viszem magammal a számítógépet. Bocs, ha csalódást okozom.

Deszkás 2010.07.14. 14:22:49

@Perillustris: Vicces. Egész nap 0-24 medencében vagy? (Legutolsó bejegyzés óta több, mint 24 óra telt el.) LOL. Igen, elkönyvelem. KRESZ szabályokon nem lehet vitázni. Le van írva, mi a párhuzamos közlekedés, és az is le van írva, hogy városban nem vagyok köteles a legkülső sávban haladni. Ennyi. Ezekkel kár is vitáznod.

eml 2010.07.14. 17:48:58

@Deszkás:
Ha 70 a megengedett, és te óra szerint 70-el mész, attól az lehet hogy csak 65, mert csal az órád.
Megyek mögötted 70-el a saját órám szerint, de mivel az enyim is csal, én lehet hogy 75-el megyek.

Ilyenkor te azt mondod, száguldozó, én azt hogy lajhár.

Mindketten szabályosak vagyunk, ergo ki kell menned és elengedned.
Nem , nem kell minden esetben kihúzódni, de lakott területen kívül minden esetben ki kell. Tehát ne a Kerepesi Ifjúság és Hungária közötti szakaszát vegyük. Vegyük a 11-es vagy az 1-es út vonatkozó szakaszait. Ott kíméletlenül kitolom a belsősávimádókat, főleg ha csak 60-al mennek.

Deszkás 2010.07.14. 18:30:07

@eml: Na végre témánál! Pont erről regéltem. lakott területen belül nem fogok azért csalingázni a két sáv között, mert valaki gyorsabban jön, mint én, de nekem meg az a sáv kell 1-2km múlva. Mellesleg az már szabálytalan lenne, ha én a 2.-3. ilyen autós után is kihúzódnék.
Lakott területen kívül viszont jobbra tarts már érvénybe lép, én sem mondtam mást eddig. Nem is értem, miért írtad, amit írtál. :D

Perillustris 2010.07.14. 19:30:27

@Deszkás: 30-35 fokban? Csaknem. De most bejöttem a házba vizesen, hogy ne hiányozzak neked.

"KRESZ szabályokon nem lehet vitázni."

Ez itt, ezen a blogon különösen hülyén hangzik, hiszen rendszeresen kiderül, hogy nem mindenki értelmezi ugyanúgy az egyes szabályokat. Külön posztok szólnak az ilyen vitákról.

igazi hős 2010.07.14. 23:55:32

@Deszkás: Ha neked 1-2 km kell egy besoroláshoz kis forgalom mellett (hiszen ha nagy a forgalom, akkor senki nem várja el tőled a kisorolást), akkor ne a KRESZ könyvet bújd látható eredmény nélkül, hanem kereteztesd be a jogsidat mint mások egy szál cigarettát: ez nekem árt, ezért többet nem élek vele.
Egyébként meg bocs, igaz itt a tanyán is 2 megás net van, de sokkal jobb programon is van mint felvilágosító órákat adni ingyen.

neptunusz 2010.07.15. 07:55:15

Én csak annyit kérnék, ha van kerékpárút ne az autók sávjában tekergessen 20-30-al a sok barom. Vagy akkor ne sértődjenek meg ha én meg felmegyek az ő útjukra. Vagy ha már ott megy, legalább ne kelljen mögötte vánszorognom, s ne ő legyen megsértődve ha a pár száz méter után szólok neki.

Deszkás 2010.07.15. 08:45:04

@igazi hős: Iazi hős! Te meg dobd ki a magyar érettségid, már ha van, mert nagyon nem érted, amit leírtam. Azt mondtam, hogy nem fogok kisorolni a belsőből, ha 1-2km múlva nekem az a sáv jó. De nem fogom újra meg újra leírni. Inkább tanuld meg értelmezni, amit leírtam! Köszi!
A felvilágosítást meg tarts meg magadnak, úgy látom, szükséged van rá! :DD

Deszkás 2010.07.15. 08:45:58

@Deszkás: Bocs, kimaradt a "g" a megszólításnál.

Deszkás 2010.07.15. 08:52:02

@igazi hős: Egyébként nagyon nem értelek. Te is száguldozni szoktál a belsőben és úgy állsz a szabályok szerinti közlekedőkhöz, akik betartják a sebességhatárt, hogy mind húzzon le előled, mert te gyorsabb vagy, mit neked sebességhatár, vagy mi? Miért véded ennyire a szabálytalanul haladó gyorshajtókat? Azért kíváncsi lennék, kit büntetne meg a rendőr, a szabályos maximális sebességgel a belső sávban haladót, vagy azt, aki nagy sebességgel tolja le a belső sávban haladókat.

Deszkás 2010.07.15. 08:53:28

@Perillustris: Azért azon nehéz vitázni, hogy lakott területen belül folyamatosan haladhatok a legbelső sávban, nem?

"streetfighter" 2010.07.15. 09:23:34

@Deszkás:
Remélem viszont, hogy indokkal haladsz ott, és nem a többiek bosszantására.
Semmi közöd a többiek sebességéhez.
Tőled tudomásul veszem a forgalom ritmusának gátolását, de ne indokolatlanul a belső sávban tedd.

terror 2010.07.15. 09:33:29

@eml: varos.blogteren csak nem te vagy az "e m l" user? :)

Deszkás 2010.07.15. 10:06:41

@"streetfighter": Látom, nem nagyon olvasol vissza, leírtam miért haladok a belsőben. Egyébként meg szó sincs forgalom ritmusának gátolásáról. Ez a dolog onnan indult, miszerint a városban is jobbra tarts van, holott ez nem igaz a párhuzamos közlekedésre alkalmas utakon.
Semmiféle forgalom ritmusának gátolásáról nincs szó. Azt nem én gátolom a belső sávban a maximális sebességgel haladással, hanem az, aki még ennél is gyorsabban szeretne menni és arra akar kényszeríteni, hogy kimenjek a számomra megfelelő sávból, oda be, majd onnan visszasoroljak csak azért, mert ő szabálytalanul tovább akar haladni. De te/ti tényleg azt várjátok el, hogy más szabálytalanságát én még elősegítsem, asszisztáljak hozzá?

GG81 2010.07.15. 10:09:56

@neptunusz: hát jah, ez volt a második öngóljuk. ha van, akkor kötelező, mint a teherótóknak a fizetős elkerülő pályaszakasz... ráadásul ez még grátisz is nekik!

"streetfighter" 2010.07.15. 13:05:41

@Deszkás:

De igen is gátolod, ha a többiek 60-al mennek. Nem szabályos, naés?
Szoktam látni hozzád hasonlókat akik csak a balesetet (koccanást) gerjesztik, mert mindenki őket akarja leelőzni a másik elé bevágva. :)
Én csak annyit kérek, hogy addig haladj a belsőben, amíg szükséges.

Perillustris 2010.07.15. 14:13:27

@neptunusz: "Vagy akkor ne sértődjenek meg ha én meg felmegyek az ő útjukra."

Tőlem napozhatsz is rajta.

Deszkás 2010.07.15. 15:36:38

@"streetfighter": Kár erőlködnöd. Hülyeség amit írsz. A baleset s koccanáshelyzetet nem az okozza, hogy én szabályosan a belső sávban haladok, hanem az, aki nem indul el időben otthonról és csak száguldozni képes, a másikat lenyomná az útról és a sávok között szlalomozik akkor is, ha előtte is gyorsan mennek. Mert hát láttam már olyat, hogy a Lágymányosi hídon az engem előzőt tolták hátulról. Érdekes, hogy nem csak én haladok a belső sávban normálisan, a megengedett sebebesség maximumával, hanem az előttem és az előtte haladó is. Tényleg komolyan kérdezem, miért gondoljátok azt, hogy a legbelső sávot csak a gyorshajtó szabályszegők részére kell fenntartani? Kérdeztem már, de nem válaszoltál rá, szerinted kit fog megbüntetni a rendőr? A szabályosan belső sávban haladd, vagy a gyorshajtót, aki megpróbál lenyomni mindenkit, mert neki sietős?

igazi hős 2010.07.15. 20:48:27

@Deszkás: Döntsd el kérlek, hogy azért nem mész ki, mert önkéntes rendőrt játszol vagy azért mert technikailag problémás. Mindkét feltételezésért megsértődtél. Ha döntöttél, folytathatjuk, bár mindkettőre megadtam a választ.
Egyébként nem én voltam Kelecsényi tanár úr kedvence, sőt magyarból átlagos teljesítményt nyújtottam, de félek kettőnk nyelvtani összehasonlításából erősen vesztesként kerülnél ki, hogy csak a népbetegség szintű "60-al"-t említsem.

Deszkás 2010.07.16. 17:34:52

@igazi hős: Az a baj, te nem így írtad le. azt feltételez az egyik hozzászólásodban, hogy képtelen lennék 1-2km alatt visszasorolni a belsőbe. Ami akár a forgalmat nézve elő is fordulhat, hisz senki sem köteles senkit beengedni a saját sávjába. Már alapból ezért is problémás azon állításod, hogy szerinted akadályozásnak számít az, ha valaki a maximális sebességet túllépve próbál közlekedni és a többieket rákényszerítené arra, hogy a neki megfelelő sávból kimenjen. Ez a szabály akkor élne, ha valaki a megengedett 70 helyett 50-nel megy a belsőben, de nem érvényes arra, aki már a maximális sebességgel halad, hiszen nála nem lehetne gyorsabb autó a KRESZ szabályai szerint. De mond már meg, miért is kényszerítenél egy 70-nel haladó autót arra, hogy a mellette lévő lassabb sávba soroljon, csak azért, mert te még a 70-nél is gyorsabban akarsz menni? Komolyan kérdezem tőled is, szerinted hogyan járna el egy rendőr, kit is büntetne meg az adott helyzetben?
Magyar nyelv: nem is én írtam így! :DD Mellélőttél.

Deszkás 2010.07.16. 17:43:40

@igazi hős: Mellesleg megint érdekeset játszol. Felteszek egy kérdést, majd te is, és utána közlöd hogy válaszoljak előbb én, aztán majd te. Ez nem így működik. Úgy illik, hogy te válaszolsz az általam feltett kérdésre, majd utána kérdezhetsz. Ezt ne felejtsd el!

igazi hős 2010.07.17. 00:35:30

@Deszkás: A "60-al" valóban a neked szóló válaszokban volt, ezt elhibáztam.
A KRESZ részt viszont nem: akármennyire is zavar (vagy azért mert technikai kihívás, vagy azért mert nehogy már más gyorsabb legyen) más szabálytalansága, attól még rád a saját szabályaid vonatkoznak. Egyszerű kérdés: kijön jobbról, a befele egyirányú utcából (ahonnan elvben nem jöhetne) valaki, nekimehetsz, vagy el kell kerülnöd a balesetet? Nem az a kérdés, hogy ki a felelős, ha nem veszed észre és nekimész, hanem hogy mi van, ha te észleled a szabálytalan járművet.

Deszkás 2010.07.17. 06:26:49

@igazi hős: Válaszolnál végre a feltett kérdésemre?
Mellesleg nem jó a példát a jobbról szabálytalanul jövő autóval! Nem jön a témához. Mégpedig azért nem,mert nem lehet összehasonlítani az általad leírt esetet a mögötted száguldozva jövő esetével. Remélem nem kell elmagyaráznom, miért.

igazi hős 2010.07.17. 13:33:54

@Deszkás: Melyik kérdésedre: hogy miért "védem" a gyorshajtót? Erre háromszor leírtam, hogy ezt mondja a KRESZ. Ennél sem egyszerűbb sem bonyolultabb választ nem tudok adni. Ha megkérdezed milyen színű a tej, azt mondom fehér. Ha háromszor kérdezed, akkor is fehér.
Kérlek magyarázd el, mi a különbség a két szabálytalanság között. Talán az, hogy az egyik esetben nyilvánvaló, hogy mit kell tenned, a másik esetben pedig ellenkezel a józan ésszel is?
Akkor most végre válaszolsz, hogy milyen okból akadályozod a mögötted jövőt: technikai probléma vagy önkéntes rendőrség. (A szimpla rosszindulatot most kihagyom, de ha akarod választhatod.)

Deszkás 2010.07.17. 14:37:25

@igazi hős: nem, nem erre a kérdésre. Szerintem melyiket büntetné meg a rendőr.

igazi hős 2010.07.17. 17:41:52

@Deszkás: A rendőrnek az a dolga, hogy megbüntesse. Újra leírom, más szórendben: a rendőr dolga a szabályok betartatása. Nem a tied.
Ha már a közlekedési példám nem tetszett, írok egy másikat: azt mondják tolvajtól lopni nem bűn, és sokan komolyan is veszik. Miért mentesítene más becstelensége az enyém alól?

"streetfighter" 2010.07.18. 15:41:27

@Deszkás:
Te írsz hülyeséget, mert azt sem érted, hogy mi a forgalom ritmusa!
Én nem arról beszélek a ki a többiekhez képest gyorsan megy , hanem rólad aki MINDENKIHEZ képest lassan.
Ezért MINDENKI téged kerülget, mert akadályozod a forgalmat, csak te ez fel sem fogod, vagy nem is érdekel!
Hiába hajtogatod, hogy te a megendedett sebességgel mész, ha mindenki más 55-60-nal halad.
És ne mondd, hogy nem így van, mert minden nap Budapesten autózom, és így van!

Deszkás 2010.07.18. 16:34:22

@"streetfighter": Csak hogy olyat szerintem nem fogsz találni, amikor én a többiekhez képest lassabban megyek! nem mindenki kerülget engem, nem kell hülyeségeket feltételezni! Vagy azt mered állítani, hogy csak én tartom be a sebességhatárokat és mindenki más gyorshajtó?
De igen. Megmondom kerek perec én is Bp-en közlekedem, napközben, van hogy egész Budát és Pestet is körbeautózom. És nekem nem az a tapasztalatom, hogy mindenki gyorshajtó lenne, mint ahogy te írod. Ki kell most már jelentenem, hogy nem mondasz igazat!

igazi hős 2010.07.18. 16:53:10

@Deszkás: Nem tudom merre jársz és mikor, de ki merem jelenteni, hogy a Fradi pályánál a felüljáróról lehajtók max 10%-a megy 60 alatt.
Ott még 50 a megengedett. A Basa-Fertő-Vajda Péter útvonalon is kevesen mennek 50 alatt pedig néhol rémes az útminőség. Vaspálya utcán-Gyömrői úton (ha épp lehet haladni), akkor szintén a többség siet, van aki durván (80-100 sem ritka).

Deszkás 2010.07.18. 16:56:35

@igazi hős: Az a baj, hogy csak szerinted szabálytalan 70-nel menni a belső sávban, ha nagy a forgalom és valaki 80-nal akar elmenni. Ezért kérdeztem tőled, hogy szerinted melyiket büntetné a rendőr, hogy melyik a szabálytalan. De látom, ez most nem jutott el a tudatodig. :(

"streetfighter" 2010.07.18. 18:06:52

@Deszkás:
Jelentsd ki, nem fogok kiborulni. :)
Az viszont tény, hogy Budapesten min. 80% gyorshajtó, mert csak nagyon kevesen mennek 50-nel. Ezt észre sem veszed, mert ez a forgalom ritmusa.
Főutakról beszélek nem kis mellékutcácskákról!
Az Árpád hídon pl. kevesen hajtanak 70-nel.
Azt pedig te magad nyilatkoztattad ki, hogy te MINDIG betartod a szabályokat. Ezáltal "gátolod" a többség által felvett tempót.
Jogod van hozzá, sőt ez a szabályos, csak akkor ismerd el. :)

Deszkás 2010.07.18. 18:32:39

@"streetfighter": Ha tény, akkor várom az erre vonatkozó felmérést! Szerintem ez egyáltalán nem tény, hanem hazugság!

igazi hős 2010.07.18. 20:11:19

@Deszkás: "Az a baj, hogy csak szerinted szabálytalan 70-nel menni a belső sávban, ha nagy a forgalom és valaki 80-nal akar elmenni." Ez nem nyelvtan, hanem szemantika, próbálkozom még egyszer. Azt írtam, hogy ha kicsi forgalom, akkor kéne kihúzódnod, ha mást látsz tőlem, kérlek idézd. Ha nagy, akkor senki nem várja el tőled a kihúzódást. "Senki": sem rendőr, sem én, néhány utcai harcos persze igen, de őket le kell szarni.
Neked pedig azt kéne megértened, hogy attól hogy ő szabálytalan (és alkalomadtán megbünteti érte a rendőr), még te is az vagy, annak ellenére, hogy nem hallottam olyanról, hogy itthon bárkit ilyen indokkal büntettek volna meg. A "nem büntetnek érte" nem egyenlő "nem szabálytalan"-nal. Ahogy indokolatlan lassú haladásért sem, pedig az a KRESZ-ben is benne van és bőven lenne rá ok.

"streetfighter" 2010.07.18. 20:19:19

@Deszkás:

Te nem Budapesten közlekedsz, az biztos! :)

"ez egyáltalán nem tény, hanem hazugság!"

Jaaaaj, de bele tiportál a lelkembe.
Szerintem erről ne nyissunk vitát, mert nem győzzük meg egymást.
Azért kiváncsi lennék, hogy a többség kinek adna igazat. ;)

Deszkás 2010.07.18. 21:06:40

@"streetfighter": Pedig pont erről ment a vita. Pl Hungáráról. Ott sem 80%, ahogy te állítod. De kértem, hozz egy statisztikát arról, amit állítasz! nem a többiek véleménye érdekel, hanem felmérés, statisztika. S többi melléduma.

Deszkás 2010.07.18. 21:12:56

@igazi hős: Én pedig a napközbeni Hungáriáról beszéltem, nem az éjszakiról. Mert remélem, azt nem akarod bemesélni nekem, hogy a Hungárián simán lehet sávot ide-oda váltani és elengedni a gyorsabban jövőt.
Szerintem viszont egyáltalán nem állja meg a helyét, amit mondasz, hogy szabálytalan lenne a KRESZ szabályait megsértő gyorshajtót nem elengedni. A szabályok ugyanis nem a gyorshajtóra vonatkoznak, hanem a szabályosan közlekedőkre. A beidézett szabály nem a maximális szabály szerinti sebességgel haladókra vonatkozik, hanem azokra, akik a belsőben 70 helyett 40-50-60nal akarnak haladni. De hagyjuk. Úgyse tudtok meggyőzni ennek ellenkezőjéről.

igazi hős 2010.07.18. 21:50:09

@Deszkás: "A szabályok ugyanis nem a gyorshajtóra vonatkoznak, hanem a szabályosan közlekedőkre." Megint szemantika: a szabály mindenkire vonatkozik, az mondja meg ugyanis, hogy ki a a szabályos.
Ha 60-nal mész a belsőben egy 70-es táblánál, akkor elengedsz engem, aki 80-nal jövök, de ha ugyanitt 60-as tábla van, akkor nem. Miért helyezi hatályon kívül a gyorsabb elengedését a 60-as tábla? A te szemszögedből nem lehet különbség, a rendőréből igen. Amit csinálsz, az az önkéntes rendőrködés, ez ellen ágáltál múltkor. Nem akarlak meggyőzni, csak közlöm.

dzsaszper 2010.07.18. 22:12:49

@igazi hős:
"Miért helyezi hatályon kívül a gyorsabb elengedését a 60-as tábla?"
Talán mert ez volt a jogalkotó szándéka?

Amúgy meg miért felejted el kitenni a kék villogót és bekapcsolni a szirénát? ;) akkor tuti mindenki elengedne :D

igazi hős 2010.07.18. 23:58:22

@dzsaszper: "Talán mert ez volt a jogalkotó szándéka?" Akkor bizonyára benne van a KRESZ-ben csak az én figyelmemet kerülte el. Vagy netán valamelyik hivatalos értelmezésében találtál ilyet?
Kék villogó: nem én játszom rendőr szerepet...

Deszkás 2010.07.19. 10:53:21

@igazi hős: Más se játszik rendőr szerepet, csak ezt nem tudod felfogni, jobban esik neked személyeskedni, és kijelenteni, hogy önkéntest rendőrt játszom, mert szerinted a szabálybetarásommal akadályozom a gyorshajtót, holott ez nem így van. A KRESZ szabályai egymásra épülnek, ergo fel kéne végre fognod, hogy a gyorshajtóra nem vonatkozik ez a szabály. Akármennyire nyomatod itt, ez nem önkéntes rendőrösködés, ezt már be is bizonyítottam neked,te magad mondtad ki. ugyanis, ha szerinted szabálytalan 60-as táblánál nem kihúzódni a 80-nal közlekedő elől, akkor a rendőr büntetne érte. Ellenben te magad válaszoltad meg a kérdésemre, hogy kettőnk közül a rendőr a gyorshajtót fogja megbüntetni. Itt le is zárhatnánk a vitát. Hiába fogod itt verni a nyálad, ez nem önkéntes rendőrösködés. Akkor lenne az, ha a 80-nal jövöt 60-as táblánál 50-nel tartanám fel. De nem így van, így ez nem az, amit állítasz.

GG81 2010.07.19. 11:59:15

@igazi hős: azért abban az írásban az is benne volt, ha dolga van a belsőből, pl. kanyarodósávra vár, akkor már nem fog kimenni, elengedni, majd visszaengedik-e, majd betud-e sorolni a balrakanyarodósávba időben...

ha valaki szabályos sebességgel közlekedő mögé ér egy gyorsabb, az vagy villog már messziről, de ha nem tudsz nem húzódsz le és ez inkább az autópályás verzió... ott igyekezni kell jobbratartani. de egy városi párhuzamos közlekedési esetben a gyorsabb sokkal inkább belassít vagy a forgalom sűrűségétől függően jobbról fog előzni, ami már neki a gyorshajtás mellé egy következő rosszpont: a cikázás.

m7-es tegnap hazafelé, a sok drájvörnek a balról második sávba szól a jogsija! idióta faxkalapok, mert 1-2 km-re előtte lesz majd egy teherautó, amit kb. 10 perc múlva fog csak utolérni, de ő a közéspsőben kell 100-110-zel csorognia... nem volt tömött, de még erős forgalmú sem abban az időpontban, a kamionig a külsőben senki nem ment, miután megelőztem a középsőzőst, példamutatóan simán ki tudtam oda sorolni, majd persze a kamiont is megelőztem, amikor a 130-cas tempóval elérkezett az ideje...

GG81 2010.07.19. 12:00:54

@Deszkás: pontosan, a gyorshajtó, amint rászarik a kreszre már senki mástól nem várhatja el annak betartását magával szemben. ennyi. bizalmi elv, kreszkönyv, még a képek előtt. ;-)

igazi hős 2010.07.19. 12:20:54

@Deszkás: Miféle szabálybetartásról beszélsz? Az egyik szabályt betartod, a másikat nem. A mögötted jövő is egy szabályt nem tart be, mi a különbség? Ha nem ötvennel, hanem hatvannal jövök, akkor a jobbkezet sem adod meg? (Egyébként nyugodj le, mert idegesen romlik a helyesírásod. Talán autót is rosszabbul vezetsz idegesen, nem venném a szívemre, hogy -közvetve- miattam szenvedj balesetet.)

@GG81: Ezt már leírtam, de úgy látszik feleslegesen: ha ritka a forgalom (épp mint az általad írt autópályás példában), akkor kéne kisorolnia. 1-2 km az normál forgalomban 2-3 perc, de inkább több. (Autópálya kivezetőn kevesebb, de ott nem akarsz balra kanyarodni.)

GG81 2010.07.19. 12:27:31

@igazi hős: ok-ok. csak válasszuk szét az eseteket. város, pálya, zsúfolt pálya, mert mind más. ;-)

igazi hős 2010.07.19. 12:41:18

@GG81: Rendben válasszuk:
- pálya: ki kell menned jobbra,
- zsúfolt pálya: nem tudsz kimenni jobbra, nincs gyorsabban haladó, legfeljebb gyorsabban haladni szándékozó, ő így járt,
- város: nem kell kimenned, kivéve ha ezzel a gyorsabban haladót akadályoznád,
- zsúfolt város: lásd zsúfolt pálya.
Megfelel?

GG81 2010.07.19. 13:05:13

@igazi hős: nekem meg... bár hiányzik a dolgod van balra, nem fogsz kimenni, a sima várososból vagy annak egy alesetében. erre írtam, hogy a városban meg előbb fog kivágni jobbra és megelőzni a sietős...

Perillustris 2010.07.19. 14:59:56

Egyesek itt sávot is lusták váltani, de a bringást átküldenék a szomszéd kerületbe a párhuzamos útra. :P

igazi hős 2010.07.19. 18:52:53

@Perillustris: Elég sommásan összefoglaltad ezt a három napot, jöhettél volna hamarabb :-)

dzsaszper 2010.07.20. 08:50:27

@GG81: mostanában kicsit gyakrabban vezetek autót Budapesten... elképesztő, hányan cikáznak, és hányan képtelenek jobbra tartani (akkor sem, amikor nem balra kanyarra készülnek -- vagy lehet hogy készülnek csak több kilométerre előre).

Nekem pl. picit nagyobb a holtterem a tükörben, és egy előzés után jobbra húzódva majdnem belémszállt egy türelmelten sportautó, aki a kamion mellett végig a fenekemben volt, és aki a jobbra húzódásommal (amit egy ideje irányjeleztem is!) egyidőben kezdett volna jobbról előzésbe.

Az a gáz, hogy mindkét magatartás (cikázás, jobbra tarts elmulasztása) a másik oldalt győzi meg arról. hogy van miért szabálytalankodni,

GG81 2010.07.20. 11:20:36

@dzsaszper: városi idegbeteg vezetési stílus. ezért kell mindig körbe radaroznod, tudni, ki, mi hol van, mert ami az előbb üres terület volt, besoroláskor már 2 anyahajó és egy atomtengeralattjáró foglal már el... városban mégjobban deffenzíven vezet az ember, gyorsan, folyamatos figyelemmel, ezért is fárad el jobban. ez egy ilyen sport.

GG81 2010.07.20. 11:21:42

@Perillustris: hű de drámai, ha a fő és gyorsforgalmi út kerülethatár és a párhuzamos út 50-100 méterre már jó eséllyel a másik kerület lesz. de drámai, de bringás, de broáf!

dzsaszper 2010.07.20. 17:08:38

@GG81: csak a defenzív vezetésemnek köszönhetően nem okozott balesetet az idegbeteg.

Deszkás 2010.07.23. 23:39:31

@igazi hős: Szerintem meg minden szabályt betartok. Csak szerinted nem, mert közöltem, hogy azért nem fogok a lassabb sávba lehúzódni, hogy egy gyorshajtó szabálytalant elengedni. Szerintem ez nem szabálytalanság. Szerinted meg az. Ezért kérdeztem tőled korábban, hogy szerinted kit büntetne meg a rendőr. Erre válaszoltál már? Ebből ugyanis megtudható, ki is a szabálytalan. Aki 70-nel megy a Hungárián, vagy aki 80-90-nel próbálja eltolni az előtte lévőket. Vajon melyik a veszélyesebb? Aki száguldozik, vagy aki betartja a sebességkorlátozást?

Deszkás 2010.07.23. 23:44:58

@igazi hős: Te milyen napszakban tudod elképzelni azt az esetet, hogy a Hungárián ki tudsz menni egy sávot a gyorshajtó miatt? És utána mi lesz? Én vissza, az előttem lévő autó meg le, mert már őt nyomja lefelé a gyorshajtó? Nem gondolod, hogy ez eléggé balesetveszélyes? Azért kényszeríteni másokat szabálytalanságra ,(cikázásra,) hogy ő tovább folytassa a szabálytalanságát?

igazi hős 2010.07.24. 21:21:20

@Deszkás: 1. igazi hős 2010.07.18. 20:11:19
2. igazi hős 2010.07.19. 12:20:54 Este bármikor nagyjából üres a Hungária, ilyenkor meg lehet tenni több kilométert egy zöldhullámban a középső sávban. Nem nézem, hogy 65 vagy 75, a lámpák szerint megyek. Nem rohanok, mégis 60-as átlag jön ki.
Még egy fogalomzavar: a gyorsabb haladás érdekében sűrűn sávot váltogatni (cikázni) szabálytalan. De azért sávot váltani, hogy elengedj valakit, az miért cikázás? Ha nem vagy gyorsabb, mint a középső sávban haladó, akkor miért mész vissza a belsőbe? Autópályán rengeteg embert látok (mivel én igen lassú vagyok), aki úgy jön ki előzni, hogy fél percen belül nem ér utol. Aztán csodálkozik, hogy utoléri egy nála gyorsabb és még fel van háborodva, hogy ha rávillognak. Ami szintén bunkóság, de nem nagyobb mint "de hát 130 a maximum" alapon kibérelni a belső sávot. (Megjegyzem, én örülnék a legjobban ha a pályán kaputól kapuig nem csak a távot, hanem az időt is mérnék, és a pályadíjjal együtt a gyorshajtás büntetését is be kéne fizetni, akár német, román vagy ubungaföldi rendszámmal is.)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása