Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hol nem tekerik vissza a kilométerórát?

2010.07.03. 16:30 :: SilentSound

Hogy ne csak egy reposzt jusson egész napra, kaptok egy másikat is. Nekem úgy tűnik, kettesgolf számára teljesen meglepő és új dolog, hogy egy használt autót akármilyen kereskedésben jóval kevesebb futott kilométerrel hirdetnek, mint amennyit valójában mentek vele. És természetesen a hitelesség kedvéért az órát is visszatekerik hozzá. Pedig ez sajnos már szinte alap egy autó eladásánál, amolyan értéknövelő megoldás. Van olyan hely egyáltalán, ahol nem élnek a lehetőséggel? Magánszemély esetén még el tudom képzelni, de kereskedéseknél valahogy nagyobb képzelőerő kellene nekem, mint ami van...

Egy pofátlan csalásra szeretném felhívni a figyelmedet és az olvasók figyelmét is. Mint lelkes autóbolond, állandóan böngészem az autós hirdetéseket, valamint gyakran megfordulok a környékbeli kereskedésekben is.

Volt már szó régebben is a km-óra tekergetésről, én úgy gondoltam, hogy ez előfordulhat kisebb, vagy kétes eredetű használt autó telepeken, de a márkakereskedések nem kockáztatják ezt meg. Sajnos ez nem egészen így van. :S

Még a tavalyi évben, November környékén elmentem az egri [...levélíró kérésére törölve...] nevű márkakereskedésbe és megnéztem, hogy milyen használt autóik vannak. Megakadt a szemem, egy 98-as évjáratú, 4.2-es Audi A6-oson. Kérdeztem a pasast, aki a használt autó telepen volt, hogy mit érdemes tudni az autóról.

Elmondta, hogy a főnöké volt, és most úgy döntött, hogy elakarja adni, van még ezen kívül 4, vagy 5 autója. Arra a kérdésemre, hogy hány kilométer van benne ezt a választ kaptam: 180 ezer körül, ami reálisnak is tűnt, bár egy picit kopott a gép.

A mai nap folyamán éppen a hasznaltauto.hu-t böngésztem, ahol döbbenten tapasztaltam, hogy ugyanezt az autót, szervízkönyvvel(!) 130 ezer km-rel hirdetik. Mivel gyakran járok arra, láttam, hogy az autó végig a kereskedésben állt, szóval valószínű, hogy ők machinálták meg a kilométeróráját.

Végszóra itt a link.

Május 15-én már biztosan ott volt a hirtedés, kíváncsi vagyok, ezek után meddig marad a helyén...

162 komment

Címkék: autó sztereotípia lehúzás autókereskedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.03. 16:44:10

Nekem csak annyi kérdéem lenne,hogy a digitális kiljelzésű kilométerszámlálókat is könnyen lehet-e visszaírni,vagy ahhoz kell rendes program a számítógéphez.

Szerintem meg kevés egy ennyi idős autóhoz képest a kilométer,hiszen az én 2001-es évjáratú AStrámban van 150 000 km.

Valaki azért venne ennyiért egy autót,ilyen motorral,hogy a garázsban tartsa,akkor annak a veterán koráig ott is maradna.

SimiTomi 2010.07.03. 16:52:33

Amíg nem lesz erre valami normális szabályozás, rendes, komoly büntetéssel, addig nem fog változni semmi.

Leadfoot 2010.07.03. 16:56:30

Én még a 180ezret is nehezen hinném el. Egyrészt ennyi km után a 306-osomban alig volt kopás (persze, függ attól, ki és hogy használja). Másrészt a 98-as évjáratú autón kb. 2001-ben kiadott rendszám van, tehát ott már történt valami (behozták, összetört, céges rendszám helyett kapott másikat, persze lehet, hogy csak elveszett vagy lelopták).
És ez az autó 12 éves. Ugye senki nem hiszi, hogy egy ilyen géppel évente 10-15ezer kilométert megy el a gazdája?

kell az 2010.07.03. 17:12:37

ugyan már a kereskedések még a szervízkönyvet is át tudják írni nemhogy a kilométer órát

Rocko- 2010.07.03. 17:27:29

hú meg ha.
autónál pénzzel állapotot veszel. ha nem tetszik, ne vedd. ha tetszik, akkor vedd.
az egy másodlagos dolog, hogy órába mi van írva.
ha nem tetszik a kereskedés eljárása, akkor jelentsd fel őket. csak ne felejts el bizonyítékokat vinni a perre.

''autónepper.'' 2010.07.03. 18:04:52

ne a km óra állása döntse már el hogy megveszitek a kocsit vagy sem. kocsi ÁLLAPOTA legyen a fő szempont és majd esetleg utána a megtett km...

cork77 2010.07.03. 18:08:27

Ősi magyar szokás az óratekergetés. Marad is míg a magyar emberek a futásteljesítmény alapján ítélik meg az autók elhasználtságát. Ha a kereskedő vagy eladó nem tekeri vissza 150.000km (lélektani határ)alá az órát, rá sem néz a leendő vevő. Tényleg valami nagyon komoly szankciókat kellene kilátásba helyezni az ilyenekre.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.03. 19:18:47

már rég nem kell tekergetni ,mióta digitális órák vannak kell hozzá egy laptop meg egy kábel:-))

esef 2010.07.03. 19:19:22

Volt még tavaly itt egy posztom, hogy mi miket láttunk. Jászberényben egy Mégane kombit, állítólag 80e km-rel, mikor megláttam majdnem hánytam. Ehhez képest amit vettünk Scenic szintén ugyanannyit mutatott, ég és föld az állapotbeli különbség...

tóni 2010.07.03. 19:20:08

abszurdisztán mi?:D
máshol szerintetek nincs így?

esef 2010.07.03. 19:20:55

De haveréknak volt egy Corolla, kb. '95-ös évjárat, óra szerint vették 100 ezerrel, 180 ezernél eladták, utána meg használtautó.hu-m kint volt 75 ezer km-rel. Egerben...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.03. 19:21:54

@cork77: ősi magyíar szokás még kormányt pedálgumit váltógombot cserélni:-))
nem árt egy jó üléshuzat sem:-))

eventus 2010.07.03. 19:23:55

2 éve eladott, 187 ezer km-es vw polomat láttam egy kereskedésben. 130 ezer km volt benne.....

Háccsinzon 2010.07.03. 19:24:28

Az a poén, hogy az én hétéves autómban tényleg 30000 km van, nagyfateré volt, saját ismerőseim sem akarták már elhinni, hogy annyi van benne, mikor kérdeztem, hogy meg akarják-e venni.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.07.03. 19:29:43

anyám 5 éves pandájában tényleg 25 ezer van újonnan vette.
az én teherautómban meg kb 350- ezer lehet 7 évesen.

adamantium 2010.07.03. 19:33:03

@Háccsinzon: és a hét év alatt hétszer cserélt benne olajat vagy csak 10 ezer kilométerenként? tehát 3 szor. mert néha veszélyesebb az ilyen keveset futott autó mert a magyar ember alkatrészeket csak futott kilométer alapján cserél az öregedésben nem hisz

Eastbay1 2010.07.03. 19:39:53

Mi itt a baj? Simán elképzelhető, hogy május óta még beletettek 50ezret:)

Mastadoc 2010.07.03. 19:50:57

Az én 16 éves Marutimban 21594 km van, ami teljesen fedi a valóságot, mert 705 km-rel vettem :D:D:D

Háccsinzon 2010.07.03. 19:52:03

@adamantium: Nagyon precíz volt az öreg, szervizeltette rendesen. Télen(nov-feb) meg felbakoltatva a garázsban tartotta.

cork77 2010.07.03. 19:54:31

@Gyurma73: 1x találkoztam ilyennel is, 140.000 km volt az ASTRA-ban, de kopásmentes kormány, pedálok és váltó gomb volt benne. Lehelettel irányították. :-) Ritka az aki erre is figyel.

adamantium 2010.07.03. 19:56:28

@Háccsinzon: nem jó na, egy motornak futnia kell, havonta egyszer illik kihúzatni a képességei 80%-áig, és a futóműnek se használ a több hónap pihenés, na jó a sós hólé sem, de akkor is én szívesebben vennék egy olyan autót ami évi 10-20 ezer kilométert futott és lehetőleg autópályán és nem magyarországon

hipokrita 2010.07.03. 19:57:58

Érdemes lenne megnéznetek egy ebay-es autóhirdetést az USÁ-ból - ott ingyen és bérmentve kilistázza a szoftver az autó egész élettörténetét a nyilvántartási adatok szerint (a km-állás csak természetes, az is szerepel, ha törve volt, vagy átiratták, stb.), legalábbis a legtöbb járműnél. Nem olyan lehetetlen a csoda....

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.07.03. 20:00:13

Az összes, hazai, 6-14 éves autóban 130 000 kilométer van :)
Majd ha a kedves vevő hajlandó lesz elfogadni, hogy a hazai autók tényleg 220 000 -et futnak tízévente, akkor megszűnik a tekergetés is - hiszen a kereskedő nem jókedvében fizet ki 15-20 ezret a fiatalításra, hanem a vevő elvárásai miatt.

Ellenpélda: Thalia 1.5 dci, 20 hónapos, 211EKm... ajha.

kyanzes (törölt) 2010.07.03. 20:02:20

Nyolc év alatt kemény 45 ezret toltam bele a járgányomba.

Penya666 2010.07.03. 20:06:07

@Háccsinzon:
Es milyen tipusu a jargany?

delano 2010.07.03. 20:09:32

@tóni: Nem, máshol nincs így. Németországban pl 3 év börtön (!!!) jár óratekergetésért. Azért az elég elrettentő.

Krumplicukor1987 2010.07.03. 20:12:11

Egyik ismerősöm 2évente vált autót, általában "kisebb" Audit ill. ilyenféle típusokat szokott venni. Arra használja, hogy eljár vele bevásárolni meg hétvégente kimegy telekre (pedig 70 km-re lakik a munkahelyétől, de mindig céges kisbusz viszi a munkatársaival együtt). Így a 2 éves kocsijait olyan 5000 km-rel adja el. Kíváncsi vagyok, elhiszik-e az emberek neki :D

amatoure 2010.07.03. 20:13:01

Autóvétel, Németország, 2008.
Kereskedésben kiválasztás, áralku, előleg (10%), két hét várakozás. (8 éves autó)
Átadás. Zárt átadótér, csacsog ragyog kívül, belül az autó. Átadáskor friss Tüv, +környezetvédelmi vizsga. Nem volt tisztázott a vezérműszíj csere időpontja, tehát grátisz csere. Vizsga miatt teljes hátsó fék, tárcsa betét, kézif.betét csere. Hátsó stabkarok csere.
Átadási doksi: szervízkönyv, 1 év Európára érvényes garancia.
Így is lehet.

esef 2010.07.03. 20:18:53

80 ezer kilométert futott autó szétkopott belsővel, vagy 80 ezret futott másik, ugyanolyan típus (más szín és felszereltség), amin itt-ott kopás. Vajon melyik a realis? Természetesen az elsőnél "Azt mondta a tulaj, hogy majd behozza a szervizkönyvet!" ígérik...

Tom Taylor 2010.07.03. 20:19:06

Kezdek ideges lenni! Céges autóm van, de mégis saját az autó, mert a cég is az enyém.
4 és fél éves és van benne izmos 57.000 km. Ki hiszi el ezt nekem? Poén, de minden nap használom, az év 365 napján, és a használat látszik rajta. Szóval akkor engem is meg fognak gyanúsítani, hogy óracsavargató csibész vagyok?

.lll. 2010.07.03. 20:19:26

öreg fószernek van egy 77-es 100-as skodája,tényleges 12 ezer kilométerrel!

esef 2010.07.03. 20:20:36

Kollégám húgáék is sérülésmentesen vettek használt autót. Aztán egyszer véletlenül összefutottak azzal akié volt a beszámítás előtt, aztán kiderült, hogy még a teteje is sérült volt...

isti77 2010.07.03. 20:20:56

Ebben az országban az a csodás, hogy szinte mindenki hazudik, és tudják, hogy mindenki tudja, hogy hazudnak, mégis hazudnak.
Ej, de szép lett ez a mondat, azért értitek, nem? Mindenki tudja, hogy hazugság, de nincs mit tenni ellene, pont azért mert szinte mindenki tisztességtelen, hiába mész máshova, ott is átkúrnak. Bármiről is legyen szó.
Ki hiszi azt el pl., hogy minimálbérből családi házat és több autót lehet fennntartani? Mégis sokan űzik ezt a játékot, pedig ez ellen akár tenni is lehetne, csak akik tehetnének ellene, azok is űzik. Hát akkor?

Uszodában a medencébe hugyozni elég gusztustalan, mégis sokan csinálják, titokban.
De ebben az országban be se mennek a medencébe, hanem a széléről hugyoznak a vízbe, úgy, hogy mindenki látja. Még azzal sem törődnek, hogy legalább valamennyire eltitkolják.
És ezen a mentalitáson elég nehéz lesz változtatni. Már ha egyáltalán akarunk.

adamantium 2010.07.03. 20:22:07

@lófő: 363 km évente, minek az ilyennek autó? még a jogosítványát is visszaadhatná, mert ha ezen kívül nem vezet más járművet akkor amikor végre előveszi a skodáját ön és közveszélyes lesz

Első mohikán 2010.07.03. 20:23:32

@kyanzes: "Nyolc év alatt kemény 45 ezret toltam bele a járgányomba."
Én is kb. ennyit a biciklimbe.

"Eged-Suzuki nevű márkakereskedésbe és megnéztem, hogy milyen használt autóik vannak. Megakadt a szemem, egy 98-as évjáratú, 4.2-es Audi A6-oson." Rájöttek, hogy egy 4.2-es Ódit fenn is kell tartani, nem csak vagizni a szomszédoknak. Így hát praktikus döntést hozva becserélték egy Szutyukira. Képzelem mennyi időbe telt átszokni. :-)

esef 2010.07.03. 20:24:05

@kutya_zzr:
Exfőnökom S70 TDI-je (még az Audi motoros) kapott 3 év alatt 350 ezer km-t.
Ismerősünk Ford Sierrája két év alatt ment 170 ezret (újonnan kapta cégautóként), majd Győr mellett rommá törte. (féktávon belül bevágott elé egy út széléről éppen indulni akaró román busz...)

Tibike15 2010.07.03. 20:24:32

A cikk írója egy komoly gazdasági per elé is nézhet az autó eladójának a pofátlansága függvényében.
Gondolom bizonyítani nem tudja, hogy tényleg visszatekerték az órát és a tulaj meg mondhatja azt, hogy éppen elszalasztott egy vevőt a cikk miatt, pedig nincs is visszatekerve az óra.
Ez eddig vicc, komolyra fordítva, én azt tanácsolom mindenkinek és magamnak is, hogy az autó korát kell nézni, azt nehéz hamisítani és évi 20-30e km futással számoljunk kinézettől függően. Ez egy becslés, de valószinüleg közelebb van az igazsághoz, mint a km óra.
Egyszer vettem egy két éves autót, amiben 83e km volt, de úgy, hogy az utolsó fél évben alig ment a kocsi a szervízkönyv szerint és az előző másfél év alatt beleraktak 80ekm.
Mielőtt baleknak néz mindenki, átnézettem ismerőssel, aki szerint jó állapotban volt minden, 1-2 kopó alkatrész cseréjét, pl fék javasolta.
Utána 5 évig használtam a kocsit, soha semmi bajom nem volt vele.
Nem csak a km számít, sőt nagyon sokszor nem számít igazán, mert más autópályán 100e km és falusi kátyús utakon

esef 2010.07.03. 20:27:30

Megnéztem a kereskedő használt autó kínálatát. Vajon miért nincs az autók nagy többségénél belső kép?

misitcom 2010.07.03. 20:36:24

Szerintem nem a kilóméterórát kell nézegetni.(főleg Audi,BMW és társai) Az fontosabb,hogy a vásárlás után ne kopogjon a jármű valódi tulajdonosa,hogy szeretné vissza kapni az autóját.

Lucky Larry Silverstein 2010.07.03. 20:38:53

12 éves A6os 4.2es 180e km-el? Aki elhiszi, az meg is érdemli. Különben ezekben a mobilen 3 évesen van ennyi, ekkor kerül ki az első német középvezető gazdi alól.

Különben egy rendesen szervizelt, főleg autópályán használt 200at futott kocsi lehet jobb állapotban, mint egy 60at futott Bp-i. 12 éves kocsinál a kmóra állás ne legyen fő szempont.

zsoci 2010.07.03. 20:48:34

És ez addig így marad , míg nem lesz normális törzskönyv összes régi tulajjal, minden műszaki vizsgához beírt km óra állással....

pepin_nymburk 2010.07.03. 20:53:04

2 dolog számít:
1. a sofőr kíméletesen vezette az autót vagy sem(sok majom tolja neki hidegen, turbót nem hagyják visszahűlni, stb)
2. Viszik-e rendszeresen szervízbe

Ha rendesen szervízelik és kíméletes a sofőr, akkor 500ekm is belemehet gond nélkül német-japán kocsikba, és aki 200e-nél megveszi, nem szopik vele

esef 2010.07.03. 20:57:31

@pepin_nymburk:
Ha tudnád, hogy hány embertől kérdeztem már meg, hogy szokta-e hagyni a turbót visszahűlni egy kis alapjáraton döcögéssel leállítás előtt. 99%-ban visszakérdeztek, hogy ugyan miért kellene.

Lucky Larry Silverstein 2010.07.03. 21:04:40

@esef: Ezért nem veszek használt autót Magyarországon. Mellesleg aki ilyen 12 éves A6osokban cigánykodik, nem hordja szervizbe hanem otthon forrasztgatja neki a turbót a haverral. Ha vki volt pl. Londonban és nyitva volt a szeme akkor látta, hogy az eggyel lejárt mercibmwaudi(may 6 évről beszélünk ugye) már kizárólag a szinesbörüek világa.

adamantium 2010.07.03. 21:08:28

@Bathory: azért én egy jóállapotú 850 est V12 es motorral, vagy egy 635 öst,a régebbi mercedesekről ne is beszéljünk, akármikor elfogadnék pedig az több mint egy generációval ezelőtti és nem vagyok szinesbőrű

Lucky Larry Silverstein 2010.07.03. 21:12:31

@adamantium: A youngtimerek más tészta, ha szép még menő is és nem is irigylik, ami pusz egy előny. De értéktelen vasak, és ha elromlik a 850es akkor a szerviz annyi, mint egy mai 40 milás autóba. Na ilyenkor viszik sokan vissza a kereskedőhöz, hogy ráfizetés után cserélje 1.0-ás swiftre. De megérdemli az ilyen.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.07.03. 21:12:49

én két év alatt tudtam eladni az Audi Allroad benzines biturbót, 180 ezer km-rel kezdtem hirdetni és 234 ezer lett benne, mire jött a vevő

de nem tekertettem vissza, szóval azért ilyen is van

esef 2010.07.03. 21:13:37

@Bathory:
Nekem egyik gyengém a MB 560SEC. W126 és jópár generáció kifutott már azóta Ha egyszer hozzájutok egyhez, akkor csak cigó leszek a szemedben vagy egy piti néger drogdíler?

Lucky Larry Silverstein 2010.07.03. 21:18:58

@esef: Biztos őszinte legyek? Ha szalonállapotú lesz vagy felujitott, biztos megfordulok utána az utcán, ha meg modern 20as krómfelni meg kályhacső rajta, hát, ferencvárosi kiscigánykáder előrébb van ennél a szintnél.

gramercy 2010.07.03. 21:20:46

ne vegyel hasznalt autot
nem cinizmusbol mondom

muhaha :D

.lll. 2010.07.03. 21:25:54

@adamantium:

már nem vezet vagy 15 éve,gondolkoznak,hogy eladják a vasat
biztos megvennénk

prérikutya 2010.07.03. 21:27:47

A dolgot, amit műveltek a következőképpen hívják:

Csalás

318. § (1) Aki jogtalan haszonszerzés végett mást tévedésbe ejt, vagy tévedésben tart és ezzel kárt okoz, csalást követ el.

Szerintem sokkal egyszerűbb volna, ha mindenki az autója eladásakor egy állapotlapon feltüntetné a valós km-t. Így legalább gyorsan visszakereshető lenne a dolog kereskedők esetében.

Nekem a 2004-ben 162 ezerrel eladott autómat vette meg az utánam lévő 2. tulaj 120 ezerrel.:-)

Múltkorjában meg érdekelt egy autó, 128 ezer volt benne, aztán az előző tulaj elmondta nekem, hogy fél évvel előtte 160 ezerrel adta el.

Egyébként pedig a km óra állás megmarad az autókban (egyre több autóban van már így), csak a megfelelő eszközzel kell visszakeresni...

Lucky Larry Silverstein 2010.07.03. 21:34:35

Igaz, hogy mindenki teker meg hazudik, deazéazé! Nem vk diler de a védelmükben el kell hogy mondjam hogy a tipikus magyar vásárló olcsón akar jót olyan meg nincs. És ha körülnéztek azokon a piacokon, ahonnan nagyüzemben jönnek a kocsik (német, belga, francia, olasz), és azt látjátok hogy adot futásnál a magyarországi az olcsóbb, akkor lehet gondolkodni. szvsz ha varázsütésre becsületesebb rendszer lenne itthon, akkor 1. 150 helyett 200 fölött is kiirnák a km-t(mint szlovákiában), ill. ha 150 alattit akar a jó magyar, akkor fizesse meg. Uff.

igazi hős 2010.07.03. 21:36:45

Én sem értem a kmóra állása miatt sopánkodókat: az előző autómat úgy vettem, hogy mondtam a tulajnak, hogy tetszik az autó, az ára oké, de csak akkor érdekel, ha megnézte a saját szerelőm. Elmentünk, megemelték, Sipos úr hümmögött, hogy mit kell javítani (a tulaj ott állt mellettem, nem vitatkozott rajta), meg milyen szépen lett javítva a törés ("mintha mi csináltuk volna"), aztán mondott egy nem túl nagy számot (a vételár ~7%-át) amennyiből javítható. Ennyit engedett és hoztam az autót. Belekerült egy órába, úttal együtt. (Mivel ott javították, ezért a felmérés nem került külön pénzbe, de ha nem veszem meg, akkor is csak 3-5 ezer lett volna. Annak meg a sokszorosát bukhatom egy szar autón. Nincs megbízható szerelő a környéken? Akkor hova viszi majd szervizeltetni?

nekend · http://www.jtauto.hu 2010.07.03. 21:39:43

Rákéne jönni a sok idióta gyökérnek, hogy a km óra állás semmit nem számít!!!!!!
Az számít volt-e valóban rendszeresen karbantartva a gépjármű vagy sem.
A sok hülye szívesebben megveszi a lepukkant szart ami egy kicsit kivan pofozva, és ,,kevesebb'' kilométer van benne, mint egy 200 ezret futott rendszeresen karbantartott(értsd: kopoalkatrészek cserélése, motorgenerál, stb.) autót.
Azért tekerik, mert a vevők se teljesen tájékozottak, akik nem látnak messzebb az orruknál fogva nagyon sok esetben!!!!!!
Persze a kereskedők se egy becsületbeli lovagok....

laja321 2010.07.03. 21:41:44

A kilóméter órát csak az nézze aki azt akarja megvenni! Akinek az autó kell az a kocsit nézze ne a kilóméterórát, mert az zömében nem az igazat mutatja!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.03. 21:53:42

muhahaha

kilométeróra...
muhahaha...

három év böri, aki tekergeti...
muhahaha...

Az autó lökettérfogatát meg kell szorozni kb. tizenötezerrel, és annyit fut átlagosan évente a vas.

Ami emellett tökéletesen irreleváns.
A traktorban is üzemórára cserélnek olajat, vezérműszíjat, a kompresszorban is.
Csak az autónak mindegy, hogy ezer órát ment, vagy harmincezret.
lol

adamantium 2010.07.03. 21:55:34

szerintem az első 3 évben (de főleg az elsőben) vagy ameddig a garancia tart érdemes nézni a kilométeróra állását, mert ugye nem mindegy, hogy egy évesen az autó 20 ezer kilométerrel garanciában van vagy 150 ezerrel már nincs

2010.07.03. 21:56:13

Nekem egy 2 éves Mazdám van. A Mazdánál digitális szervízkönyv van, nem is pecsételnek semmit. Központilag vezetnek minden szervízelést. Semmi értelme visszatekerni, mert a vevő bármikor lekérdezheti a szakszervízben külföldön is.

Secnir 2010.07.03. 21:56:40

hehehe
még 2000-ben nászútra kaptam a cégtől egy opel combót. vezetni kellett a menetlevelet ofkörsz, és olyan 360e tájékán volt benne.

2007-ben vettünk autót, és egy kereskedésben -mit ad isten- megláttam a kis opőt.
mondom a kereskedőnek, oszt mennyi van benne?
azt mondja megkímélt állapotban van, 130 ezer.
aha.
rámosolyogtam, és a többi autó (pedig volt kettő, ami érdekelt volna) máris tárgytalan volt...

hipokrita 2010.07.03. 21:57:52

@Bathory: szervizbe hordom (ld. a képet), és semmiféle cigánykodó átalakítás nincs rajta, ha valamit cserélni kell, a legjobbat teszi bele az általam ismert megbízható szakember. Örülök, hogy Londonban minden különb, mint a világ összes többi részén, de igazából a világ összes többi része pont lesz... érted.

Secnir 2010.07.03. 22:02:40

@isti77:
"Uszodában a medencébe hugyozni elég gusztustalan, mégis sokan csinálják, titokban."

ha már itt tartunk:

fürdőmester üvölti:
-Uram, ne pisiljen a medencébe!!!
-De hát mindenki belepisil...
-De nem a rajtkőről!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.03. 22:08:14

@roli101: Visszatekerve kell szervizbe vinni a mazdát, hogy jó legyen a digitális szervizkönyv...

adamantium 2010.07.03. 22:09:48

egy biztosítékot kell kivenni és nem méri többet a futott kilométereket, mielőtt viszed szervízbe meg visszateszed

prérikutya 2010.07.03. 22:21:57

@igazi hős:

Nem érted?

Nem mindegy, hogy az autó 250 ezret, vagy 50 ezret futott. Kissé van különbség ár tekintetében.

Nem mindegy, hogy a 250-et futott autót az 50 ezret futott árában mérik. Ami nagyobb kategóriánál pár 100 ezer forint különbség.

Az állapot tényleg fontos, de nem minden.

balazs65456 2010.07.03. 22:35:29

Kis hazánkban mindenki retteg a sok kilométertől. Egy ideig külföldön dolgoztam és hetente 2000km-t ingáztam. A kocsi átlagsebessége 30.000km-re 105km/h volt :). Ha ezt átszámolod üzemórára akkor ugyanennyi idő alatt csak harmadannyi kilómétert futott volna egy átlagos autó (30-40km/h egy átlagos használatú autó átlagsebessége). És mivel többnyire egyedül ültem benne a az ülések szinte újak voltak.
PErsze 200.000km-el kutyának sem kellett. A kereskedő visszatekerte 90-re de a vevő kinyomozott rendszám alapján, elmondtam neki a frankót és megvette.
Sajnos ez kell nekünk a vevőknek :( ameddig pedig a vevőknek ez kell addig a kereskedők kiszolgálják az igényeinket.

KawaBazsy 2010.07.03. 22:39:20

Sógorom Toyotáját árulom, 172 ezer van benne 7 évesen, sztem átlagos futás egy felső középkategóriás autótól. Per pill a legolcsóbb az évjáratában a használtautón, de leginkább csak a nepperek röpködnek rá, s mind arra kíváncsi, meddig van vezetve a szkönyv (90). Ha vmelyik elvinné, akkor gondolom a telepen már megfogyatkoznának a kilométerek..

www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.8_sol_elegant-3904412

igazi hős 2010.07.03. 22:41:15

@prérikutya: Te mit nem értesz? Ha az adott típussal foglalkozik a szerelőd, 5 percen belül megmondja az emelőn a valós futást illetve annak a nyomait. Mert 100,000 km autópályán egész más mint 100,000 Budapest rom útjain. És igen, autót állapot alapján veszek, nem Eurotax statisztikus vagyok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.03. 22:46:16

@prérikutya: Te nem érted!
Az autóban _nem_ üzemóra-számláló van, hanem kilométer-számláló.
A kilométer-számláló pedig azt számlálja, hogy hányat fordult a kerék, nem pedig azt, hogy hányszor lett elindítva az autó, milyen állapotban vannak a szilentek, lengéscsillapítók, időben cseréltek-e benne olajat, kopott-e a kuplung, stb.

A kilométer-számláló által mutatott érték egészen mást jelent az én autóban (aki ritkán megyek száz kilométernél közelebbre), mint pl. anyáméban, aki sosem megy hat kilométernél messzebbre.

prérikutya 2010.07.03. 22:46:45

@igazi hős:

És valószínű a szerelőd belelát a motorba, és megmondja, hogy mennyire kopott. Mert ha fél év múlva elkezdi enni az olajat, vagy széthullik, akkor a különbözetből lehet, hogy kapsz egy új motort.

Egyébként én meg nem szeretek többet fizetni, ha nem muszáj.

De ezzel az erővel a sérülésmentes, meg a totálkáros, tökéletesen megjavított autóért is ugyananyit kérhetnének.

A km értékcsökkentő tényező (ugyanúgy mint az évjárat, vagy az állapot), és a kereskedők ezzel játszanak.

KawaBazsy 2010.07.03. 22:46:56

@Bathory: Éltem Londonban, tavaly év végén jöttem haza. Az, hogy csak színes bőrűek használnak 6 évesnél idősebb német presztízsautót, baromság. Pont annyira, mintha azt mondanád, h itthon csak cigányok hajtanak öreg Mercit.

xerta 2010.07.03. 22:52:43

Az autómat Zalából 169.000 km-rel adtam el egy kereskedőnek (Tatabánya), vezetett szervízkönyvvel, kisebb sérüléssel (horpadás a motorháztetőn). Kb. 1 hónap múlva felhívott egy ismeretlen vevő-jelölt (mai napig nem tudom, honnan tudta meg a telefonszámomat) és az autó után érdeklődött. Kiderült, hogy a sérülést kijavították, újrafestették, a kilóméterórát pedig 79.000-re visszapörgették. Szervízkönyvet pedig letagadták. Én korrektül elmondtam neki a valós tényeket és javasoltam, ha a kereskedő makacsul ragaszkodik az óraálláshoz, alkudjon le az árból egy százast. Megtette.... :) Egyébként pedig ha jól megnézitek, a használtautó hirdetések 80 %-ban az autók mind 80-90 ezer kilómétert futottak és női tulajdonossal. Kicsit furcsa. Keményen büntetni kellene az óra tekergetést, de egyes típúsoknál nagyon nehéz bizonyítani.

igazi hős 2010.07.03. 23:11:57

@prérikutya: És mit számít a kmóra állása. A mostani autómban 105,000 km van, mind én tettem bele (illetve pár százat az asszony), mindig volt időben olajcserén, stb. Tökéletes a motor. (Na jó olyan nincs, de közel a gyári állapothoz.) De könnyen találnék valóban ugyanennyit futott, több évvel fiatalabb, de már kehes, hengerfejes, szétütött példányt. És mivel én egyszerű informatikus vagyok, az én fülemnek semmit nem mondanak azok a zörejek, amire egy szerelő álljt mondana. Igen, más az Eurotax ára két különböző futásteljesítményű autónak, de engem nem érdekel a "papírforma", hanem hogy az adott autó a "megtekintett állapotban" (amibe a szerelőt is bevonom) megér-e X forintot _nekem_.

Re-Peet 2010.07.03. 23:14:16

Most viszem az 1 éves kocsimat 90e-es szervízbe. Ha már ott vagyok, megkérem a srácokat, tekerjék már vissza az órát 30 ezerre. :) Szeretném jól érezni magam a saját kocsimban :)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.07.03. 23:17:43

Apám tavaly előtt vett egy kocka ladát valami idős hadnagytól. Első tulajos kocsi volt, gyönyörű állapotban, eredeti ülésvédő (a bőrön még nem ült senki) stb., 20e KM volt benne, gyakorlatilag még be se volt járatva.

Egy baja volt, hamar kiszemelték a cigányok, és először a benzint lopkodták ki belőle, majd el is lopták. Szerencsére visszakerült hozzánk, mert nem jutottak vele messzire, előző nap a benzit lopták ki, ezek meg nem tankoltak bele... :)

Ja, ezt csak azért írtam, mert mondta valaki, hogy idős autó is lehet kevés kilométeres.

arconfosom 2010.07.03. 23:18:05

@KawaBazsy: tévedés, öreg Mercit a csoringerek hajtanak, a cigók megveszik /értsd: ellopatják/ újonnan, külföldről

Szilizoli 2010.07.03. 23:34:24

@adamantium: Hiába! Leleményes nép a magyar, ha mások átbaszása a cél. Ezért tartunk itt, ahol tartunk és még fogunk is jó sokáig!
Gratulálok!

adamantium 2010.07.03. 23:38:43

@Szilizoli: egy németországi X5-ösben láttam a módszert, de a tulaj nem használta sokáig mert nem ment a kilométeróra sem és zavarta az ABS-t, de gondolom magyarországon már finomítottak a módszeren

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.07.03. 23:51:42

Nehol autonkent FELEV bortonbuntetes jar erte:
www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/Money-mad-Leeds-car-clocker.3974880.jp

Ennyi a megoldas. BTK es birosagi kerdes. Nem kell ezen sokaig gondolkodni.

karikaV43 2010.07.03. 23:52:14

@"autónepper": nem tudom,de azért nem mindegy,én januárba vettem autót 97ezer volt az órájába,elvittem a haveromhoz rádugta a laptopot és kiírta a frankó 167ezret.Kereskedésbe vissza reklamálás megfelelő összeg vissza kérése,távozás békével.
Az autón 120-150ezres szervíznél vezérlést kell cserélni ami jelen esetben 98000Ft és ha elszakad a szíj a kár jó nagy ,na ezért nem az állapot hanem a futott km,ezért nem kellene csalni vele,a vásárlóknak meg tudni kellene amit vesznek meddig jó,ja az én esetemben az eurotax alapján a két km óra állás különbsége majd fél milla volt

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.03. 23:57:50

@escaper: Abban az országban, ahol levelezőn lehetett zöldkártyát csináltatni...

Jó megoldás!

Beletenne a nepperek zsebébe még párszázezret, a becsületes magánzóra meg rárohadna a valós futásteljesítményű autója.

Valami buta kilométer-fetisizmus miatt.

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.07.04. 00:00:29

@tóni: 2010.07.03. 19:20:08
"abszurdisztán mi?:D
máshol szerintetek nincs így?"

Igazad van, mashol is elofordul. Csak ha rajonnek, akkor borton jar erte.
Na, ennek a hianyatol abszurdisztan Mo.

vasgyuszi 2010.07.04. 00:03:00

Ha a posztoló nem akar kocsit venni, akkor mi a fasznak járkál a kereskedésekbe??? Töltsön le pornót és arra csorgassa a nyálát :), merthogy ezekután feltételezem, hogy nincsen ellenkezonemu társa, aki helyrebillentené az értékrendjét. Bazdmeg, ennyi ideje van, hogy kereskedésekbe járkál... biztosan ismerik már a környéken, hogy "már medint itt van az a lúzer, aki nem vesz semmit, csak nézeget". Dolgozhatna is és akkor nem csak nézegetné azokat az autókat...

escaper · http://elinnen.blog.hu 2010.07.04. 00:05:15

@kolbászoszsömle: "Beletenne a nepperek zsebébe még párszázezret, a becsületes magánzóra meg rárohadna a valós futásteljesítményű autója."

Marmint, ha buntetnek az ora visszaporgetest az a neppereknek tenne jot? Kerlek magyarazd meg!

sZoMy · http://www.digivilag.hu 2010.07.04. 00:15:50

180-ról 130-ra tekerés? Ez nem egy nagy kunszt, ha tudnátok, hogy hány autónál tekernek ~350-400eKm-ről 130-ra sírnátok. Az a baj, hogy itthon azt hiszi a nép, hogy 200eKm-nél vége a járműnek, pedig a java részük 600-800ezret simán elfut ám.

''autónepper.'' 2010.07.04. 00:17:12

@vasgyuszi: én is nagyon utálom mikor ilyen álmodozok jönnek kocsit nézni hozzánk is...:D
és hülyeségeket kérdez... kedvencem kérdésem egy ilyen autónak a fent tartása...?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.07.04. 00:24:35

@escaper: A nepper felkutatja azokat az autókat, amik kimaradtak pár szervizből, azokat megveszi, visszapörgeti az óráját, majd az autót ilyetén módon felújítva, a hozzá bizalommal közeledő ügyfélnek eladja, mégpedig olyan áron, hogy gyanút ne fogjon az ügyfél.
Nomost, az autók java azért jár szervizbe, azokból párezret lehet csak lefaragni, viszont a kevésbé java, ami viszont karbantartást nem igényel tulajdonossal rendelkezik, mint keveset futott, csillagászati összegen fog elkelni.

Szóval, a nepper annyiért fogja eladni a 170k-s autót, mint most kilencvenezerrel (mert minden hétéves autóban 170k lesz), azért viszon felárat kérhet, aminek keveset mutat az órája.
Így ő nyer, a vásárló meg veszít, az eladó meg még többet.

''autónepper.'' 2010.07.04. 00:25:05

@karikaV43: mikor kocsit veszel el kell vinni szervizbe rögtön... nem arra kell hagyatkozni hogy hány km mutat az óra...én saját kocsimnál mindig olaj,szürő,vezérlés, csak javasolni tudom hogy legközelebb tedd te is ezt és akkor nem kellesz meglepetésektől tartani :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.04. 00:33:56

Mínusz 12000 km-rel eladó egy ********, 1.6-os benzines autó. Ez azt jelenti, hogy ha hajtod pár hónapig és beleraksz 12000 km-t, akkor eladhatod vadiújként!

A km óra állása garantáltan eredeti!!! Kérésre félhülye autószerelőnk is megerősíti!

Érdeklődni lehet:
becsuletesautokereskedo@lehuzas.hu

Ne hagyd ki! Bomba üzlet!

eml 2010.07.04. 00:42:05

@1 Fószer: A német tv-ben láttam, digi órát 2! KETTŐ perc alatt állított a csávó, arra amire akarod. Bármihez!

eml 2010.07.04. 00:44:41

@cork77: Vagy eladás előtt 2-3 hónappal kicserélték.

Szilizoli 2010.07.04. 00:45:40

@tundrazuzmo: Engem érdekel!
Megvenném 15 éves, svájci frank alapú részletre, 0%-os önrésszel.
Kérlek küld el az adatait az olcsonakarokjoautotkeveskilometerrel@desokextravalesnagymotorral.hu e-mail címre. Köszke!

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.04. 00:45:44

Egyébként a legbiztosabb az autó korát a szilentek hangja alapján lehet meghatározni. Ezen a blogon ezt mindenki tudja...

tundrazuzmo (törölt) 2010.07.04. 00:52:50

@Szilizoli: Elküldtem, de visszadobta a rendszer, a "szerver nem hiteles" üzenettel. Erről eszembe jutott egy apróság, van egy kis hitel is az autón. Az egyre növekvő összegű (magyarul egyre jobb!!!) jenhitel még ebben az évszázadban lejár, úgyhogy nincs miért aggódnod!

Ha érdekel az üzlet, akkor keress meg személyesen, 6-16 óráig a bontóban megtalálsz!

csunyadiszno 2010.07.04. 01:13:29

Méghogy 130.000km. :) Az enyémben majdnem 700.000 van 28 éves korára.

romesz 2010.07.04. 03:11:31

Nem ismerem az audikat, de a hasonlo koru E36ban a az instumenten kivul van egy masik komputer is amit nem lehet visszaallitani. De a kilometer orat sem lehet allitani. Teljes csere eseten lehet csak a kijelzot valtoztatni. Azota tudom miota az enyemen cserelnem kellett a kilometer orat.

terrarista 2010.07.04. 05:57:44

Nekünk jó néhány évvel ezelőtt (legyen mondjuk 5), sikerült szert tennünk a Róbert Károly körút-Reitter Ferenc utca sarkán lévő Renault szalonban egy tesztautóra. Csak kb. 1/2-1 év után derült ki, hogy törött volt a "drága"...

karikaV43 2010.07.04. 07:24:44

@"autónepper": persze csak ez nem természetes,meg veszel egy szervízkönyves autót és kapcsiból kifizetsz százrúgót amit nem kéne,amúgy én is mindig kicserélem ezeket,a vissza tekert óra miatt meg ne az én fejem fájjon ha ki derül,egy olyan kereskedés ahol sok autó van,sokat bukhat rajta.

közlekedési bűnöző (törölt) 2010.07.04. 07:31:03

Ja ez is valami?
Egy barátomnak volt 99 környékén egy 150 lovas, gyönyörű állapotban lévő Ford Escort RS2000 - e. Ment, mint akit seggbelőttek. Ez is lett a végzete. Besokallt egy kanyarban és elkapott oldalról egy fát. A kocsi kiflibe hajlott - totálkár. Eladta egy győri kereskedésnek. Új autó kellett, ezért járta a haver Ausztriát is meg a kereskedéseket is. Vele voltam, mikor megláttuk a kiflibe gyűrt RS-t egy kereskedésben gyönyörűen újrafényezve, visszatekert kilóméterórával és sérülésmentesnek hirdetve....

gpetersz 2010.07.04. 07:40:36

Miből gondoltad, hogy a márkaszervízben becsületes (vagy fosos) emberek dolgoznak (sem ez sem az).

Apámnak ott ajánlották a biztosítási csalást okosban... csak az öreg annyira egyenes ember, hogy meg sem értette. Én utasítottam vissza helyette. (mert tudtam, hogy az öreg, ha valaki akkor ő biztos, befürdik vele)

Euscorpius Hungaricus 2010.07.04. 08:12:50

Sajnos vannak sokkal pofátlanabb kereskedők is (és lesznek is,a míg nem lesz élettartamig tartó hatósági digitális nyilvántartás minden műszakira kiterjesztve) Pár évbe a nejem keresztapját akarták egy jó állapotú Forddal átverni, hogy csak most fordult át a kilométer órája(ti 100 ekm). A nejem keresztapjának a szerencséje, hogy véletlenül szóba került a dolog és valahogyan kiderült, hogy én ismerem az előző tulajt, egy barátom édesapja használta...Szóval ez a 3. átfordulás volt. Csak tényleg jól karban volt tartva. Ez az üzlet meghiúsult, de a kereskedő persze később úgyis el tudta adni. Engem is simán meg tudott volna vezetni a külső alapján...

Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.07.04. 08:22:09

Nem lennék a posztíró helyében... Ezek az autókereskedők nagyon-nagyon dühösek is tudnak lenni.

SiKom 2010.07.04. 09:01:31

@Az igazi Vaszilíj Zajcev:
Na igen, ez Magyarország, ahol nem a tolvajnak kell félnie, hanem a szemtanúnak vagy bejelentőnek.

Ez az igazi vicc.

Én is láttam már garantáltan visszatekert autót, persze a kifogás megvolt "nem értik, az illető így hozta be bizományba, valami keveredés lehet".

Az embernek már lassan úgy kellene felhívni a hirdetőket, hogy: "nagyon érdekelne egy hasonló autó, amiben 200 ezer kilométer van".
Hátha akkor visszatekerik, előre :-)

SiKom 2010.07.04. 09:04:43

@karikaV43:
"Az autón 120-150ezres szervíznél vezérlést kell cserélni ami jelen esetben 98000Ft és ha elszakad a szíj a kár jó nagy ,na ezért nem az állapot hanem a futott km,ezért nem kellene csalni vele,"

Alapelv, hogy ha ismeretlen vagy bizonytalan az autó korábbi sorsa, akkor az első út rögtön egy szervízbe vezet, ahol vezérműszíjcsere, ékszíjcsere!

akárki lehetek:-) 2010.07.04. 09:05:57

Szervízbe vinni bevizsgálni:
1. eset: Peugeot 206 hdi eladásakor vevő ragaszkodott az általa ismert szervízhez,ahol ismerőse is volt, hogy ott vizsgáltassák be az autót. A járgány 3 éves (újonnan lett véve), 38000 km-rel, a bal eleje sérült kicsit, de gyönyörűen meg lett csinálva. A vizsgálat megállapította, hogy minden OK, csak a hátulja össze volt törve:-)))
2. eset: Hyundai Tucson 2 évesen, ezt is újonnan vették, becserélve Toyotára, kiderült, hogy törött volt már akkor amikor vették.
3. eset: Opel Astra G Van 480k-val a kutyának sem kellet, vissza 115k-ra, rögtön elvitték.
Nos?

akárki lehetek:-) 2010.07.04. 09:08:46

@akárki lehetek:-):
Ja, és a Peugeotnál arra jutottak, hogy az eleje sérülésmentes. Jó mi?

Lacaca 2010.07.04. 09:26:16

Ez most komoly? Azt monda kispista a kereskedésben, hogy szerinte 180 körül van, és 130-cal hirdetik? Hú, mekkora különbség! Aranycsillag! 180-ról 50-re szoktak inkább tekerni nem 130-ra, esetleg 350-ről 130-ra.

Kicsi79 2010.07.04. 10:47:53

Van még aki ezen meglepődik? Magyarországon nem a kilométerórát kell nézegetni. Be kell vinni egy márkaszervizbe (de még jobb, ha van ismerős szerelő), rászánni az átvizsgálás összegét, aztán ha jó, megvenni.

Addig, amíg nem úgy működik a dolog, mint pl Németországban, hogy csalásnak minősül, és jár érte 2-5 évig tartó börtön (többszöri esetén halmozódik), addig ez is lesz. A mocskos autónepperek kihasználják a lehetőséget. Ez van.

indapass90210 2010.07.04. 11:02:26

@cork77: Most nem azért, de az enyémben is 97.000 van (3 éves), és alig van kifényesedve a bőrkormány. Szerintem ha bevinném kereskedésbe, kapna egy polírt a kasztni, műanyagok, simán visszatekernék az óráját úgy 30-ra. Esetleg a gumiból lehetne rájönni a gixerre, mert gyárilag contival szerelik, én meg most éppen cseréltem kumho-ra, mivel a conti k. drága. De ez itt a reklám helye, a kumho ecsta egészen jó gumi, a márkásabbak nem érnek annyival többet, mint amennyibe kerülnek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.07.04. 11:11:03

Micsoda meglepetés... a márkakereskedésekben is visszatekerik :)

Sajnos ez eddig is nyilvánvaló volt, főleg miután dolgoztam is ilyen helyen.

És miért van ez így? Három dolog az oka:

1. természetesen a magasabb piaci ár = nagyobb haszon miatt a kereskedő részéről

2. nem szankcionálják eléggé az ilyet

3. a kedves MAGYAR VÁSÁRLÓ miatt, aki pitykegombokért akar keveset futott, csillogó autót. Mert nem ül bele egy 215 ezret futott nagy vasba, neki az a jó, ha ugyanezt az autót megveheti 129456 kilométerrel az órájában.

Ui.: nekem 125000 mérföld (kb. negyed millió kilométer) van a kocsimban, mégsem húztam a számat. Ennyi teljesen reális egy 10-11 éves nagyobb méretű autóban. Igaz, itt az értéke tükrözi is ezt. A kormány ennyi kilométer alatt nem foszlik, nem kopott le, a pedálok és a váltógomb sem mutat jelentős elváltozást. Ha otthon lennék, az ottani trükközésekből és megszokásból kiindulva azt mondanám, hogy olyan 75 ezer kilométer lehet benne ezek alapján... Ez a baj...

Így kéne büntetni legalább az ilyet, a magyar embert pedig felébreszteni, hogy ne álmodozzon hülyeségeket:

www.deccanherald.com/content/57515/indian-students-uk-fined-car.html

www.guardian.co.uk/uk/2000/feb/15/helencarter

Szilizoli 2010.07.04. 11:14:12

Aki kapkodva vesz autót, az megérdemli a sorsát. Nem szoktam nagyon ráizgulni 1-1 gépre, de kb. 3-4 havonta mindig jön egy, amire azt mondom magamnak, hogy: -Na, ha most kocsi kéne, ezt tuti megvenném.
Autóból annyi van, mint égen a csillag. Ergo- jó autóból is. Ismerősi, vagy baráti körben mindig van eladó, vagy a szerelőm szokott ajánlani kocsit, amit már régóta ismer és a tulaj vigyáz rá.
Szerintem a legfontosabb, hogy ne akarjunk többet, mint amire pénzünk van.

[mike] 2010.07.04. 11:14:41

406-osunkban 280e van, amíg nem szart be a lendkerék, nyugodtan el lehetett volna adni 100-zal is, nem látszott és nem hallatszott rajta semmi. Ez sajnos alap. Menni kell vele, hallgatni, nézegetni, mást nem nagyon tud a vevő. Sajnos belenézni se, pedig olvasom itt, hogy pár embernek röntgen szeme van :) Majd adják meg a számukat, ha legközelebb autót veszek, tuti elhívom őket :D

indapass90210 2010.07.04. 11:17:00

@Kicsi79: szerintem elsőre Németo.-ban sem csuknak be érte, csak kap az illető egy jó nagy büntit és bezárják a boltot. Meg eltiltják pár évre. De ott alapvetően más az emberek hozzáállása a tisztességhez. Ott lehet venni interneten autót, Mo.-n meg még jóformán megnézve sem. Már csak azért is, mert aki lófaszt sem csinál, annak is fizet az állam lakást, meg 320 eurót kajára.

Pedig ennek a bizalomnak nagyon sok pozitív hatása lenne a mindennapi életre. Itt szoktam példaképpen említeni, hogy amikor egy oszlopra ráfordultam, az osztrák biztosító csupán emailes kommunikációra, szkennelt doksik alapján kifizetett 3600 eurót. Meg sem fordult a fejemben, hogy át kellene őket basznom. Vagy egy lexus 400h-t tesztvezetésre pedig nekem meg barátomnak úgy odaadták, hogy a kereskedő nem jött velünk.

Néha komolyan szégyellnivaló tény az, hogy magyar útlevelem van. Csupán azért, mert az állam nem képes ellátni a feladatát, és 10-20-30-akárhány% tróger ember miatt élhetetlen az ország.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.04. 11:34:50

Kb. 3 éve ültem Miskolcon egy szürke Octavia taxiban. Kívül-belül makulátlan, az órára pillantva azt láttam: 597 000. A taxis azt mondta, hogy eddig 1x cserélt benne kuplungot, és lassan időszerű ismét a csere. Utána vonatoztam 5 órát hazafelé, és végig azon agyaltam, hogy otthon bemegyek egy Skoda szalonba, és veszek egy olyat, újonnan. Végül nem lett belőle semmi. Nem tudnék együtt élni azzal a gagyi beltérrel.

karikaV43 2010.07.04. 11:36:28

@Sir Kommentor: alap elv hogy nem hamisítunk szerviz könyvet és nem tekerjük vissza az órát mindkettő ütközik btk.paragrafusba,és a csalás anyagi következményeit nem nekem kell viselni,viselje az eladó,esetemben korrekt volt és kifizette a szervizt.Egyébként az is meg esett,hogy valaki egy totálkáros octáviát vett autószalonba új autóként és erre úgy jöttek rá,hogy más hova vitték kötelező szervizre a verdába 200000km volt,mindez az alföldön

Kalmár 2010.07.04. 12:20:27

Nálunk Nyíregyen egy Opel Astrát kínáltak sérülés mentesen, a szervízben átnézettük és annyit mondtak, profi karosszériás munka.
Szépen rendbe hozták a verdát pedig tetőn is volt.... a húzópad nyomait megtalálták ahogy helyre csavarták a karosszériát.
Egy másik tetű kereskedő szintén Nyíregyen eladott egy nekem egy Astra Caravan-t néhány éve. Miután elkért 80000 forintot a biztosításra, forgalomba helyezésre stb.
Kértem, hogy a végén számoljunk el vele, mi mennyi volt erre csak azt mondta bőven elfogyott, ne kutakodjak. Miután kiderült, hogy hamis biztosítási papírt adott, reklamáltam, hogy nem is kötött rá semmit, adja vissza a pénzemet.
Nekem állt, hogy ő volt rendőr, tudja hol lakom és majd az ő módszerével elintéz, ha okoskodok.
Rohadék használt autó nepperek. Soha többé nem vettem-veszek kereskedőtől autót használtan.
Köszi Nyíregyi körúti kereskedők.

Jaffar 2010.07.04. 12:29:41

Ez a "km-óra visszatekerési mizéria" mind azért van, mert a (már elnézést a kifejezésért" szocializmusban ladán, wartburgon felnevelkedett népség fel sem foghatja azt a tényt, hogy egy autó 150-200ezer km után is üzemképes maradhat.
A magyar vásárlót az áron kívül más nem érdekli csak az, hogy mennyi kibebeszaott km van benne. Holott rengeteg autó szaladgál külföldön akár több százezer km-rel és nem feltétlenül csak mercedes. Ha a kocsi rendesen volt szervizelve, ahogy azt a gyártó elöírja, akkor annak meg se kottyan 150e km. Persze mindig függ ez a dolog a vezetési stílustól is, de ezek a dolgok már nem lényegesek itthon, csak a km óraállás.......

csi szi 2010.07.04. 12:44:27

@Jaffar: Aha, és a sérülésmentesként hirdetett törött autókra is van vmi hasonló mentséged a neppereknek?

adamantium 2010.07.04. 12:46:00

@KuKori: 125000 mérföld az pont 200 ezer km, nem 250 ezer, de ez csak részletkérdés, meg kb 100 ezer forint ha el akarnád adni :)

csintapala (törölt) 2010.07.04. 12:51:52

@csi szi: az is a vevők miatt van, mert nem értik meg, hogy egy törött de megjavított autó az pont olyan jó, mint a törésmentes :)

Pedig egy 300-szór 80-ra visszatekert, totálkárról helyreállított autó pont olyan jó, mint amelyik tényleg 80-at futott és törésmentes.

csi szi 2010.07.04. 12:57:22

Egyébként megértem, hogy a magyar vásárló illúziót akar venni, jó állapotút, olcsón, kevés kilométerrel, hogy úgy érezhesse, jó vételt csinált, ügyes volt és dörzsölt, besöpörhesse érte az elismerést anyutól, meg a haveroktól, a kereskedőknek meg meg kell élniük valamiből, de attól még csaló geci mind, aki az anyját is megbaszná a ravatalon némi pénzért. Sajna egy olyan államban ahol az élet majdnem minden területén bevett dolog a csalás és a korrupció, nem lehet ezen csodálkozni. A regadó miatt pedig kiglancolt, visszatekert roncsokat vesznek az emberek pedig az eu-ban jobb állapotút kaphatnának olcsóbban.
Annyit lehet tenni, hogy mindenki mondja el legalább minden nem netező, naiv ismerősének is az igazságot, mert még mindig vannak akik nem hiszik el, hogy vissza van tekerve szinte mindegyik, ami a kereskedőknél áll (nem éppen műszaki analfabéta ismerős is erősködött már nekem, hogy a mai elektronikus km-órákat nem lehet csak úgy visszatekerni - hát nemtom, a tapasztalat azt mutatja hogy lehet, persze megfelelő cuccal talán a ténylegeset is ki lehet olvasni a komputerből).

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.07.04. 12:59:10

Meg talán az is számíthatna, hogy a sok tetű eladó ne gondolja már azt, hogy a 400e-t futottt kocsija még mindig megéri az új árának 80 százalékát.Holott esetleg jó ha csak a 20-t ér.Hiába volt agyonszervízelve, akkor is.Be kéne nyelni végre, hogy az idő és a kilométer együtt nagyon öregíti a gépet.

kis csibe 2010.07.04. 13:09:31

Azert a normalisabb modernebb autokban nem egy helyen van csak loggolva, hogy mennyi az annyi. Ehhez nem kell mas csak a megfelelo kabel az autohoz, egy laptop, meg a megfelelo software. Sokminden ki tud derulni. Ha ezt a kereskedo nem hagyja, eleve nincs mirol beszelni.
A masik 2 dolog ami meg fontos lehet, hogy szamlakkal is ala lehet tamasztani a szervizkonyvet, (neadjisten meg adott szerviznel is utanajarni) meg nem art vinni valakit aki az adott tipusban jol mozog.
Ezekkel az elovigyazatosagokkal lehet venni kereskedesbol is autot.
En mostani verdat is ott vettem, es hala egnek azota sincsen semmi gond vele, pedig nem egy 1.6os Astrarol beszelek.

Hümüzhümümüz 2010.07.04. 13:27:27

Én épp kínálom az autóm. 4 éves létére meglehetősen sok km van benne, ezért nekem is megfordult a fejemben a mahinálás. Utánajártam ismerősöknél és kiderült, 130k-ból kijön az óra visszatekerése és egy új szervizkönyv...... Végül hagytam a csudába, viszont így nem kell az autóm senkinek, mert a sok tufa futásteljesítményt nézi, holott a hirdetett autók 80%-nál nem reális. :( Ha visszatekertetném 70.000-re, akkor tuti 1 hét alatt elmenne. :S

esef 2010.07.04. 13:40:45

Üdv mindenkinek egy kellemes vasárnapi autótakarítás után. Megvolt minden ami kell (porszívó, kárpittisztító hab, autóbelső tisztító, műanyag ápoló, stb...), már csak az órát kellene visszatekerni 99 ezerről 50 ezerre, simán elhinné minden hozzá nem értő. (Amúgy 7 éves.)
Valakinek nincsen tuti tippje a biztonsági övek lecsutakolására? A langyos, szappanos vízen kívül persze.

96 e km-t futott Xsara Picasso 1.6, 6 évesen, ebből a második éves szerviz 75e km-nél volt. Aha, persze...

esef 2010.07.04. 13:41:29

Mármint a Picasso nem az enyém, csak néztük keresgélés közben...

The_Genius 2010.07.04. 13:42:47

Tizen egynéhány ével ezelőtt egy ismerősöm vett elsők között Skoda Octavia-t az országban. Szalonból, null kilométeresen.

Kis törés után kiderült, hogy van benne huszonegynéhány ezer kilométer, és az eredeti szine is más volt...

TroppauerHümér 2010.07.04. 13:58:09

"a magyar vásárló illúziót akar venni"

Nem. A magyar vásárlónak nincs pénze, mert szart se fizetnek a melóhelyen, de az autóra sokaknak tényleges szüksége van (melóhoz, vinni a gyereket a suliba, stb.). Mit ér az olcsón vett autóval, ha utána a gatyáját is ráfizeti? Havi x Ft van a kocsira, ebből tud gazdálkodni. Ezért vár arra, hogy megtalálja Mari néni keveset használt verdáját. Nagyon is undorító, ha átbasszák.

min 2010.07.04. 14:10:53

@adamantium: Régebben Fehérváron is volt egy 20ezer km körüli 100-as skoda. Beteg volt az öreg tulaj és a felesége minden másnap azzal cipelte a férjét kezelésre a kb. 3km-re lévő kórházba. Másra nem használták. Makulátlan állapotban volt csak akkor még nem láttam az értéket benne csak azt, hogy ez egy öreg 100-as skoda.

Spanish VVax 2010.07.04. 14:32:30

Hümér: ha nincs pénze miért akar bömbibe, meg ódiba ülni ?? Miért nem vesz egy reális, pénztárcájának megfelelő autót ?? Én ezt nem tudtam soha helyrebillenteni az agyamban. Miért kell kivagyiskodni, arcoskodni, megjátszani a sikeres embert ??? És mindez hol kapcsolódik a nagy autó, meg a sikeres ember teljesen inkompatibilis alapfelvetéséhez ?? Na ez önmagában megérne egy posztot, hogy vált a magyar egy alapvetően csóró, ámde kivagyi, felvágós, arcoskodó, álsikeres, szuzukisokat lesajnáló autóhasználóvá.

czejp (törölt) 2010.07.04. 14:33:00

A szőke nő el akarja adni a régi kocsiját. Megkéri erre a barátját, aki visszatekeri a kocsi kilóméterszámlálóját, átfesti és újrakárpitozza a kocsit és el kezdi hirdetni. A szőke nő meglátja a hirdetést és rögtön visszamondja az eladási szándékát. A barátja megkérdezi tőle hogy miért, mire a válasz: Majd hülye lennék eladni egy ilyen jó kocsit.
Lehet, hogy a kereskedő sem látta a fenti sztoriban, hogy visszatekerték a kilóméterszámlálóját ?

sutyi007 2010.07.04. 14:50:17

akkor az hihetetlen, ha 1,4-es 5 éves kocsi(Ibiza) 57e km-el van?

cso zsi 2010.07.04. 15:25:31

@Spanish Vax: Miért? Mert használható.
volt szerencsém egy 100-as szivarhoz, 84-es évjárat. 200000-nél elakadt a kilométerszámláló, ezt pár WAG-nál már láttam.
Az előző tulaj sajnos "megbízható és olcsó" szerelőhöz vitte. Ebből csak két dolog nem volt igaz. Kapta vissza összekaristolva, olyan hibával, ami a "javítás"-ig nem létezett, és hasonlók.
Leginkább az elektromos hálózatot kellett volna újra húzatni. Amikor az autó ment, nagyon tudott menni, kényelmesebb volt mint egy "családi" autó, és kis híján a zongora is befért a csomagtartóba. 5 hengerre 12 literes kombinált átlagfogyasztást tessék leosztani egy négyhengeres kommerszére.
Aki gázosította, az a teljesítmény és a mélygarázs rovására választotta az olcsóságot. Most szívesen vennék egy 15 éves A6-ost 300000-ért.

cso zsi 2010.07.04. 15:26:37

@sutyi007: Az olyan átlagos. Abszolút hihető. Tehát gyanús.... :)))

romesz 2010.07.04. 15:41:06

Az egyik autom 23 eves es csak 150ezer van benne :D Megy mint a golyo

Lucky Larry Silverstein 2010.07.04. 15:41:54

@sutyi007: Nem, hihető, akár igaz is lehet. De pl. hogy egy 1.9 TDI Passat/Octavia/Mondeo/Vectra - ban ennyi vagy a duplája van, na az kamu.

''autónepper.'' 2010.07.04. 15:54:15

@TroppauerHümér: egy kocsinál nem lehet kiszámolni a havi költséget lehet bármilyen kiadás akkor azt hogy magyarázod meg? aki úgy vesz kocsit hogy van havi 20ezer ft-ja arra hogy üzemeltesse a kocsit annak FELESLEGES autó.

Manapság az emberek 3-4ezerért vesznek kocsit azért ne várják el hogy csak 90ezer km legyen bennük és hibátlan... Van e baja az autónak én kapásból azt mondom hogy nézze ez egy használt autó mit vár tőle?

Azért kikérem magamnak hogy mindenki a neppereket szidja hány olyan ember kocsiját néztem én már mikor azt mondja jaj csak 110ezer km van benne.. aha azért néz ki úgy a belseje mint egy 500ezer km futott autónak :)

Lucky Larry Silverstein 2010.07.04. 16:46:49

Látom van itt nepper is. Egyetértek, hogy nem csak a nepperek a rosszak, bár hazudnak mint a gép de ezt el is várjuk tőlük. Révkomáromban akartam mo.-i cégtől használt Mondeo dizelt, négyéveset 90K futással. Ár 8300 euro, 7700ért odaadta, szervizbe el, azt mondták meg lehet veni, kóser. Nekem ez a döntő, német eredetü kocsi, lehet hogy van az 190k is, de kit érdekel, kivül-belül szép. Más kérdés, hogy háromszor kért a csóka határidő-hosszabbítást (mert az ár tatrtalmazza a névre iratást), 2 hónapig huzta, és én közben találtam egy hasonló ajánlatot pozsonyban aztán megvettem, egy hét mulva a nevemen volt. Ahhoz képest, hogy nincsenek vevők az autópiacon, sok nepper nem nagyon igyekszik.

TroppauerHümér 2010.07.04. 17:57:51

@Spanish Vax: "ha nincs pénze miért akar bömbibe, meg ódiba ülni"

Ez jogos. De ha négy gyerek van, vagy sok szerszámot kell vinni, a nagy autó azért kellhet, és az se baj, ha nem fogyaszt sokat.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.07.04. 18:32:15

@TroppauerHümér: Akkor tessék venni egy T4-es Transportert. Nagy, kényelmes, befér minden(ki) és nem eszik sokat. Ráadásul elég megbízható. Ja, csak akkor nem lehet verni a taknyot a három éves Suzukival közlekedő polgártársra.

Hülye kifogást mindenre lehet találni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.07.04. 18:34:44

@adamantium: Igaz :) A Mondeoban van 152 ezer mérföld, a lakótársamé, na az tényleg majd' negyed millió :)

100 ezer forint? Az autóm értékének a fele? Betenne :D Itt ugyanis annyiba kerül a használt autó, amennyibe egy normális helyen kéne kerülnie.

karikaV43 2010.07.04. 21:14:25

@csi szi: ha profi munka a visszatekerés nem lehet a mai kocsikban sem utol érni,van egy pár ember aki ezt meg tudja csinálni,de szerencsére kevés,mint az én példám mutatja nálam is megdőlt a nepper,de nem hagytam elsunnyogni

csunyadiszno 2010.07.05. 00:08:21

5-6 kilóért lehet venni gyári állapotú swiftet. Nincs gond, nincs aggódás. Egy esetleges motorcsere kb 100 munkadíjjal. Mi a kérdés?

eml 2010.07.05. 01:02:31

@csunyadiszno:
Mi a kérdés? - Mi az a Swift?

Viccet félretéve:
Két éve vettem egy Avensist, háztól.

Elmentem, megnéztem, motorilag nagyon rendben levőnek tűnt.
Elvittem a Toyotába, felsoroltak rajta egy pár hibát (nem voltak komolyak), majd kiderült, hogy vissza van hajtva az órája 60 ezerrel kb. Az eladónak leesett az álla, mert miután rálegyintettem a dologra és megalkudtunk, elismerte, hogy 16 ezret ő hajtott rajta vissza, mert így 200 alá került a futása. Viszont anno őt is átbaxták 45 ezerrel.

Autó azóta is jól működik, habár a szervóból szivárog az olaj, de motorikusan nagyon ott van.

Swiftre vissza. Nekem a Swift kicsi és lassú.

Pataki84 2010.07.05. 09:09:29

@The_Genius:
Na igen az Octaviák!:)A kollégáméban a hátsó lökhárító mögött még egy jó hosszú rekesz is van,Csehországból jött a kocsi!

kettesgolf 2010.07.05. 10:11:19

@vasgyuszi:
Autót kívánok venni, nem romhalmazt, ezért járok gyakran kereskedésbe, alkoholt nem iszok, nem dohányzok, szóval az autó a mindenem. Van munkám, köszönöm, pornóra nem vagyok rászorulva, egyéb kérdés?:D Ugye neked mindent ellehet adni, attól függően, hogy milyen minőségű?:D

A posztot azért írtam, mert unom, hogy mindig és mindenhol mindent lenyomnak a magyar ember torkán. Nekem nincs bajom a magas kilométerfutással, ha rendben van az autó, de ne kelljen már tízezreket ezen lecsalni, ennyit futott és kész. Mennyivel másabb lenne úgy bemenni egy kereskedésbe, hogy ok, tudod, hogy van km az autóban, de rendbe van téve, karban volt tartva. Ha mindenkinek minden mindegy lenyomnak mindent a torkonkun, és meg is érdemeljük. A másik dolog, hogy olyan autókat ne hirdessenek már sérülésmentesnek, ami sérülve volt, és még a javításán is látszik, hogy nem szakszerűen volt javítva. A neten egyébként rengeteg korrekt használtautó kereskedést is felfedeztem, szóval nem csak feketében és fehérben kell tekinteni a világra.
Azon azért gondolkozzon el mindenki, hogy ha a kilométert visszatekerik, akkor eladhatják olyan műszaki hibával is az autót, ami akár a családja életébe is kerülhet. Gondolom ezt senki nem akarja?
Lehetne egy poszt a becsületes autókereskedések elérhetőségeiről is, mert vannak ilyenek is. Szép napot mindenkinek!

eml 2010.07.05. 11:24:42

Kereskedésben már kérdeztem meg, hogy és mennyiről lett visszatekerve?

Azzal akart megetetni, hogy a 8 éves Avensisben (diesel!) csak 71000 km van. Havi 700 km-ért 2.0-ás D4D. Ja.

főboszorka45 2010.07.05. 13:25:37

Én megvettem a világ legjobb használt autóját. 63e volt benne, 9 évesen, VW kombi.NEm hittem el, hogy ennyi van csak benne, de megnézték, és azt mondták, hogy valóban annyi van benne. Rögvest a vétel után, eredetvizsgálat után azonnal szervíz, cezérlőszíj, ékszíj, szűrőcsere.Ahogy mondják öreg, de legalább ki van fizetve. Most 11 éves a verda, én már tettem bele 15 ezret, sokat tehát nem járunk vele.
Viszont 6 litert eszik autópályán, itt Pesten kicsivel többet. Tudom, hogy hol lehet hozzá alkatrészt szerezni ( pl ablakemelőnek jó az utángyártott is, nem feltétlenül kell gyári, vagy a bontóból. A szerelő gyerek már alig várta, hogy szétszedhesse,( nem ő cserélte a szíjakat), kisebb karambol után meg is tehette. Röviden összefoglalta, miszerint k**va jó autó!!!!Igaz,én minden "köhintésre" viszem a szerelőhöz, bűnösen nem értek hozzá.Szerencsére csak apróbb javítások vannak mindig, most majd lassan olajcsereés lesz. A múltkor a szervóolajat kellett kicsit utántölteni, amúgy tökéletes.Mostohabratyó eddig a dízel, olasz kocsikért volt oda. Mikor használta úgy másfél hónapig az enyémet, rögtön vett egy ugyanolyat, csak az két évvel fiatalabb. 1,4-es az autó, a fogyasztása is kedvező nagyon, még városban is, kb 7,5-8 litert fogyaszt városban.A fenntartása is elmegy tehát, én egy hipermarket kútjánal tankolok, és eddig nem volt vele baj. A benzin viszont ott a múlt héten 335 volt (95-ös)
Asszem, ha több kilométer van benne, akkor is megvettem volna, mert az én igényeimet teljesen kielégíti, és soha nem hagy cserben.

főboszorka45 2010.07.05. 13:28:28

Ja, és autókereskedőtől vettem annó, abban a városban, ahol a posztíró nézelődik....( de nem a szuzukistól)

Perillustris 2010.07.05. 14:08:09

"ezt a választ kaptam: 180 ezer körül"

Nem olvastam el minden hozzászólást, de miért egyértelmű itt a csalás?

Látta akkor a km számlálót "kettesgolf"? Meg mostanában is nézte? Mi van, ha hülyeséget beszélt az eladó?

Egy per a hitelrontás miatt befigyelhet, ha netán mégis korrekt a hirdetés.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.07.05. 15:41:04

Nem is meséltem még el azt a klasszikus történetet, amikor még úgy 5 éve a Mazdát megvettem. Eredetileg nem az az autó volt a terv, hanem egy közepes méretű szedán, valami 1,8-2,0 literes motorral és így került a képbe az Alfa 156 is. Találtam két jól hangzó hirdetést, de amikor megláttam, hogy az egyik a Nagykőrösi út, a másik a Fehér út, elbizonytalanodtam.

Felhívtam és így zajlott le szóról-szóra a beszélgetés:

-Jó napot, XY vagyok és érdeklődnék a meghirdetett Alfa 156 után.
-Jó napot, melyik után? Kettő is van.
-Mi a különbség? Évjárat, kilométer?
-Kábé azonos paraméterek.
-Mennyi kilométer van bennük?
-Mennyi legyen?
-Tessék?!
-Mennyi legyen?
-Miért, nincs szervizkönyve?
-De van az egyiknek, megoldható minden. Akkor megnézi?
-Rendben, még kicsit gondolkozok rajta.
-Jó, de négykor megyek moziba a csajommal, szal előtte kéne, ha ma akarná.
-Köszönöm, majd jelentkezek...

kettesgolf 2010.07.05. 16:39:29

@Perillustris:

Annyira nem figyeltem, de am. kapásból látszik az autón, hogy jóval 200 ezer fölött futott, ülések kiülve, kormány kikopva. Simán belehetne a verdát vizsgáltatni, ugyanis vissza van pörgetve az órája. Havernak ugyanitt néztem egy használt Swiftet, 90-es évek eleji volt, 130 ezer km-rel:D

a kertész tömlővel 2010.07.06. 20:11:18

tök mind1 mit hova tekersz,,most már ugy se tudnak nagyon autot (ujat se) eladni,,nincs pénze az embereknek rá...
volt olyan golf3-mas haverom aki megvette az autot,,lehuzta a dugot,,járt két évig,,visszadugta a dugot,u annyi km volt benne mint amikor vette,,jééé,,és tekergetni se kelett..

Perillustris 2010.07.06. 22:41:21

@a kertész tömlővel: Eddig sem volt pénzük, csak a bankok adtak.

apukád 2010.07.07. 00:58:14

Kedveseim, akik itt azzal pofátlankodtok, hogy a magyar hugyért-szarért akar csillogó autóba ülni:
a valóság az, hogy piti autónepper bűnözők nyugati roncsokat árulnak(tok) átlag három-négyszeres árért a hülye magyarnak.
Az amerikai ár 3-5-szörösét kéri(tek) el egy szarért és még pofáztok is itt.
Belenézek egy sokéves Mustang-ba, fényes a kormány, gyűrött a bőrülés és van a csávónak arca azt mondani, hogy 7500 km van benne.
Titok, hogy melyik kereskedés volt a Régifótin a MOL-tól kicsit kifelé jobbra. Ha már példa kell.
Hülyének nézi(tek) a vásárlót és még pofátlan(ok) is (vagytok).

De osszátok csak az észt nyugodtan a roncsaitok közül. Csak azt a sok szegény embert sajnálom, aki az ilyen romokra van szorulva, mert nincs lehetősége újra.

mojoking77 2010.07.07. 19:54:21

Hmm..... Azt hiszem en idealis vasarlokent uzemelek. Megvettem egy eve a 407SW-met, majd azzal a lendulettel elhuztam kulfoldre. Otthon anyamek jarnak vele hetente egyszer kozertbe, hogy legyen legalabb beinditva neha. (1 ev/1200km- az elso heten meg elvittem Villanyba kiprobalni). Lehet egy darabig nem fogom eladni :)

Franky4fingers 2010.12.05. 14:50:16

Mindamellett, hogy pontosan tudom mi zajlik itthon autóügyben egy dolgot nem tudok elfogadni:

Sokan itt megideologizálják a csalást, hogy mert a vásárló, meg mert a piac. Lóizét. Ti mind CSALÓK (igen csalók, sőt bűnözők ) vagytok. Csaltok, hazudtok becsaptok embereket.

Pontosan tudom, hogy itthon nem lehet eladni autót 200k feletti futásteljesítménnyel. Azt is tudom, hogy ez nem fog megváltozni. De nevezzük már nevén a gyereket ez CSALÁS. (még akkor is, ha ez az ország erre épül,kezdve a nyugtanemadástól a feketemunkán át a kényszervállalkozásig)

csunyadiszno 2010.12.05. 22:15:33

@Franky4fingers: Igen. De ha nem csinálod, akkor éhen halsz vagy dolgozhatsz minimálért a tescóban vagy ha szerencséd van, akkor jól fizetett alkalmazott vagy egy nagyobb cégnél, ami szintén csal.

Perillustris 2010.12.05. 23:19:59

@csunyadiszno: Gondolom te imádod, ha átbasz a tv-szerelő, stb?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása