Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Itt nem kellene éjjel sárga villogóra kapcsolni

2010.08.04. 16:53 :: SilentSound

Az is hibát követ el, aki megszokásból közlekedik, hiszen bármikor módosulhat a forgalmi rend, akár egy építkezés miatt is, vagy épp megfordíthatnak egyirányú utcákat. Ha meg valaki nem ismeri a környéket, ahol autót vezet, ott különösen szükség van a fokozott figyelemre és óvatosságra. István egy olyan balesetről ír, ahol a személyautót vezető lány az út mindkét szélére kitett elsőbbségadás kötelező táblát figyelmen kívül hagyva rongyolt be a kereszteződésbe, ahol telibekapta a szabályosan közlekedő busz. Nem kellene éjszakára átkapcsolni a közlekedési lámpákat sárgára? Mit is jelent a sárga villogó?

A Lajos utcában lévő egyik társasházban élek és az erkélyünkről rálátni a Lajos utca, Pacsirtamező utca és a Nagyszombat utca kereszteződésére (a Római katonai amfiteátrum mellett). Úgy két-három hónappal ezelőtt éjfél után nyitva volt az erkélyünk ajtaja és egy hatalmas fékcsikorgás majd egy ütközés zaját hallottam.


Innen (szemből) nézve balról érkezett a busz, jobbról a Peugeot

Kinéztem az erkélyen és láttam, hogy egy BKV busz ütközött egy kis háromajtós Peugeot-val. Az Peugeot megpördült totálkárosra tört és a szemközti járdaszigeten állt meg. Kíváncsi voltam mi történt pontosan, ezért lementem megnézni a balesetet. A Peugeot-t vezető fiatal lányt a tűzoltóknak kellett kivágni a roncsból.

Szerencsére életben maradt (pontosabban csak remélem, mert amikor betették a mentőautóba még élt az egyik mentős srác szerint). A baleset lényege, hogy az ominózus kereszteződésben sárgán villogtak a jelzőlámpák és az Árpád-híd felől a Pacsirtamező utcán közlekedő Peugeot vezetője nem adta meg az elsőbbséget a BKV busznak, amely a Bécsi út felé ment a Nagyszombat utcán az pedig jól oldalba kapta pont a vezető oldalról.


Pedig két oldalt jól láthatóak azok a mackósajt táblák...

Mikor lent voltam akkor döbbentem rá, hogy mennyire balesetveszélyes ez a kereszteződés. Az Árpád-híd felől közlekedők nappal zöld hullámon haladnak végig egész a Margit-hídig éjszaka pedig végig elsőbbségük van kivéve ezt az egy kereszteződést. Akik másik irányból jönnek azoknak pedig végig elsőbbségük van.

A jelző lámpákat éjfélkor átállítják sárgán villogóra, ami hajnalban áll vissza a normál üzembe. Az elsőbbségadás kötelező tábla ami a jelző lámpák fölött van a közvilágításból pont ki van takarva. Talán a legfontosabb probléma szerintem az, hogy egyáltalán nem logikus ott az elsőbbségadás kötelező tábla valahogy a józan paraszti ész is azt súgja, hogy az egyenesen haladóknak lenne elsőbbségük ezért valószínűleg sokan nem is nézik táblákat.


A baleset helye fentről

Azóta többször álltam ki az erkélyre és néztem az elhaladó autókat éjjel. Kb. minden 15-ik autós fékezés nélkül halad tovább pedig a kereszteződés nem igazán belátható a környező fák és bokrok miatt. Elég sokszor szoktam hallani jó nagy fékcsikorgásokat, meg dudálásokat is éjfél után, ilyenkor legalább már tudom mi az oka.

Az lenne a kérésem, ha valaki olvassa az illetékes szervtől ezt a blogot, hogy hagyják már bekapcsolva azt a jelző lámpát egész éjjel úgy mint más nagyobb kereszteződésekben és akkor talán nem lesz több baleset. Két ötvennel összeütköző autóban akár meg is halhat valaki nem ér ennyit az a pár másodperc amit a sárgán villogó lámpákkal nyernek az autósok.

Remélem, nem akkor fognak kapcsolni miután már meghalt valaki.

180 komment

Címkék: közlekedés autó baleset béna veszélyes lámpa kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ági anyu 2010.08.04. 17:01:46

Biztos az én hibám ... milyen táblák vannak kitakarva?

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.08.04. 17:07:24

Lehet, hogy nem logikus, de a táblákat akkor is nézni KELL...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 17:10:01

@Pál a postoló: Szerintem is ehhez leginkább egy nagy adag bambaság kellett. Nagyon nagy adag.

ági anyu 2010.08.04. 17:12:37

@Pál a postoló: Aki ezt a két táblát nem látja, inkább ne vezessen! Mindenki jobban jár úgy

crey7 2010.08.04. 17:25:38

@ági anyu:
Ha megfordítod a norc-os képet, akkor látod hogy enyhén ívelt az út onnan, ahonnan a lány érkezett a Peugot-val, és bizony ott vannak szép nagy oszlopok, amik kitakarják a táblát. Én is mindig 50-60 m-re előre felé figyelek a táblákat keresve, és nem akkor veszem észre őket, amikor már ott vannak az orrom előtt, ahogy a kereszteződésben a norc-os kép ábrázolja. Amúgy naponta járok arra (igaz BKV-val), és valóban kitakar a lámpa az ív miatt, ami éjszaka fények nélkül pláne nehézkes. Emiatt nem kell felmenteni persze a sofőrt, villogó sárgát nem 50-60-al közelítünk meg. . .

P75 2010.08.04. 17:27:13

Annyira idegesítő amikor írásjelek nélkül ír valaki elveszi a kedvemet az egész poszttól mégha amúgy érdekelne is najó nem is olvasom tovább

Kard 2010.08.04. 17:28:38

@ági anyu: Nem kitakarva van...hanem a sötétben nem látszik jól (ezért van idézőjelben). Tegnap direkt megnéztem. Egyszerűen a tompított fénye nem ér fel oda, hogy "visszaverjen" bármilyen fényt a lámpa. Mivel a sötétben nem látod és nem is logikus ezért szívás.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.04. 17:28:57

ha menne alámpa éjjel, akkor meg a piroson hajtanának át.

emberi hülyeség, és oda nem figyelés ellen lehetetlen teljesen hatékonyan védekezni.

Kard 2010.08.04. 17:29:27

Nem a lámpa hanem a tábla...

Kard 2010.08.04. 17:30:22

Amikor lent voltam a balesetnél beszéltem a BKV-sokkal, hogy már úgy mennek keresztül azon a kereszteződésen mintha háromszögük lenne mert annyian elnézik.

Kard 2010.08.04. 17:31:14

Lehet kellett volna egy éjfél utáni képet mellékelnem és akkor mindenki számára érthető lenne.

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.04. 17:34:51

Szerintem az oktatók is hibásak. A T-betűs kocsiban szépen kialakul a kezelőszervek kezelésének rutinja, aztán egy kicsit kialakul a helyismeret is, és kész. Levizsgázik a tanuló abban a városban amiről kialakult a helyismeret, aztán kész. Ott van jogsival a kezében, de egy éles helyzetet nem tud megoldani, ahol NEM RUTINBÓL kellene cselekedni. Beleverték az oktatás során, hogy rendőr-lámpa-tábla-jobbkéz szabályozza az elsőbbségadást, de ha a lámpa helyett tábla van, netán rendőr, akkor azzal nem tud mit kezdeni. Na ez a baj...

Marcellusca 2010.08.04. 17:40:05

A tábla monnyon le!
Minden táblát leszerelni! Azonnal!

Mi a búbánatért olyan qrva nehéz figyelni a táblákat?!

mr.editor 2010.08.04. 17:49:55

A Lajos utcában nincsenek lakóparkok, max. társasházak.

miako74 2010.08.04. 17:51:13

Ha jól emlékszem, a sárga villogó fény, fokozottan veszélyes helyet vagy átjárót/kereszteződést jelez. Akkor miért is kell 50-60 Km/h megközelíteni??

ex-dr. vuk 2010.08.04. 17:52:36

Hat erre azt tudom mondani, hogy aki sarga villogonal nem keresi meg a tablacskajat az kurvara tepje kette a jogsijat ritualisan.
Es meg a bringasko vannak basztatva.. Ezeknek (elvileg) jogsijuk van!!

Posztirokam, acsorogjal te a ihalt utcan a pirosnal, ha van kedved. A kikapcsolas logikus.
Azon tudok kiakadni pl. Kalocsan a fouton vasarnap delutan megy a lampa, es ott all mindenki mint a hulye a kisutcanal pedig percek ota senki nem ment el a fouton. Okos.
A lampa sokszor tobbet akadalyoz, mint segit.

ex-dr. vuk 2010.08.04. 17:57:19

@tundrazuzmo:
a rutinbol kozlekedes mindig baj, mar csak azert is, emrt a kialakitasok valtoznak.
Szegeden van egy keresztezodes, ahol minden negyedik kocsi meg mindig a 2-3 evvel ezelotti rend szerint athuz szetnezes nelkul a macisajtja mellett.

dzsaszper 2010.08.04. 17:59:31

@Kard: nem lenne egyszerű megoldás belülről világított tábklát tenni ide?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 18:01:35

@vuk_: Nem kell ebbe belekeverni a bringásokat. De ha már előhoztad, attól, hogy nem szükséges jogsival rendelkezniük, a KRESZ-t ismerniük kell és be is kell tartaniuk.

Kard 2010.08.04. 18:07:42

@dzsaszper: Na ez pl. tök jó ötlet. Igen ez megoldás lenne.

ex-dr. vuk 2010.08.04. 18:13:51

@SilentSound: ez pontosan igy van.
Mint ahogy BTK-bol sem vizsgazik senki, megis tudni kell, hogy nem baszunk senkit fejbe szivlapattal.

ex-dr. vuk 2010.08.04. 18:14:58

@SilentSound: a bringadolog azert lett felhozva, mert sokak kezeben ez a nagy fegyver, hogy legyen kotelezo nekik is a vizsga. Latjuk, hogy mit er.
De befejeztem. :)

#&@ 2010.08.04. 18:57:44

@Silent

Bevezető utolsó előtti mondata szóismétlés miatt kissé érdekes... :)

lampard69 2010.08.04. 19:09:26

@mr.editor: manapsag mar minden ujepitesu hazban lakok ezzel jonnek:DD lakopark vazz...

Egyebkent tenyleg veszelyes keresztezodes, de az egesz ejjel mukodo lampaktol en is agyfaszt kapok. Messze nincs olyan forgalom ott ejjel ami indokolna.
Van amugy egy masik ilyen keresztezodes kicsit tovabb a zsigmond teren, ott is szep csattanasok tortennek szinte havi rendszeresseggel.

balu_a_medve 2010.08.04. 19:09:34

Szerintem a mackósajtot kéne levenni, és visszatenni a régi helyére, ahová való. A lámpa meg villoghat sárgán, éjjel nem nagy ott a forgalom.

Évek óta járok arra, és nekem is csak most tűnt fel, hogy valaki megint "innovált". A faszért kellett oda az a mackósajt! Se nem logikus, se nem megszokott, és simán elhiszem, hogy éjjel nehezen látható.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.04. 19:09:36

egyébként meg ha a tábla nem látszik, akkor jobbkéz-szabályra kéne számítani, nemdebár?

nem a kereszteződéssel/világítással van ott a gond...

heliox 2010.08.04. 19:31:41

Az nem egy jó mondás, hogy jobban kellene figyelni. Én meg Te majd figyelünk, de az emberek zöme, az átlag olyan, amilyen: az nem fog változni. És ahhoz kell igazítani a forgalmi rendet, hogy ne halljanak meg sokan.

Puncifikacios Sztereobabrator 2010.08.04. 19:34:16

A szerzo kovetkezo fel mondatat ugyan ertem, csak fol nem foghatom hogyan irhatta le: "...valahogy a józan paraszti ész is azt súgja, hogy az egyenesen haladóknak lenne elsőbbségük..." Csunya meglepetesek varnak arra az autosra, aki aszerint szeretne megallapitani az elsobbsegi viszonyokat, hogy ki megy egyenesen. Amugy a kepen jol lathatoan senki nem megy egyenesen (geometriai ertelemben), mert az osszes ut kanyarodik a kepen.

Látnok14 2010.08.04. 19:37:59

Az az érdekes, hogy a jóval kisebb forgalmu Bécsi út folytatásnak (átkötésnek) van elsőbbsége a nagy forgalmú Pacsirtamező utcával szemben.

Miért is?

ijontichy 2010.08.04. 19:38:20

Veszélyes hely. Aki nem ismeri, megszívhatja. Én sűrűn járok arrafelé éjszaka, s már eleve készülök. A héten két, az Árpád-híd felől érkező bambának is ledudáltam a fejét. Érdekes, hogy mindkettő úgy rongyolt be, hogy az előtte kicsivel jövő már megállt látva, hogy jövök. De nem vagyok benne biztos, hogy mindkét vakegérnek egyáltalán leesett-e a tantusz.

Reggie 2010.08.04. 19:39:40

@heliox: Fekvorendort 10 meterenkent?

Reggie 2010.08.04. 19:41:58

@Puncifikacios Sztereobabrator: Es tegyuk hozza, hogy a geometriaval ellentetben a Kresz szerint pedig mindegyik egyenesen megy.

Winston Smith 2010.08.04. 19:42:08

@Látnok14: Ezt itt a kulcskérdés...

Nekem is egyértelmű, hogy a másik útnak kellene elsőbbségének lennie.

ijontichy 2010.08.04. 19:42:45

@Látnok14: Szerintem meg az az érdekes, hogy sárga villogónál mi a f..ért nem nézi a táblát egy csomó majom? Ha nem ismeri a helyet, akkor pláne! Az előbb említett kettő sebessége alapján meg sem fordult a gyökér fejükben, hogy tán nincs elsőbbségük. És nem nagy dög fekete autók voltak.

D4D 2010.08.04. 19:45:06

"A Lajos utcában lévő egyik lakóparkban élek "
Innentől a posztoló komolytalan, pedig érdekes témát feszeget.

Azt a lámpát nem muszáj éjjelre bekapcsolva hagyni, a táblákat kell figyelni.

A villogó sárga veszélyes helyre hívja fel a figyelmet, megközelítése fokozott figyelemmel. Bocs hogy paragrafusszám nélkül és nem szó szerint idéztem.

D4D 2010.08.04. 19:48:17

@vuk_: Te mindenből kerékpáros kérdést csinálsz?
Szar lehet.

D4D 2010.08.04. 19:50:22

@heliox: Ki nem változik (nem néz) ne vezessen! Nem lehet minden barom kezét fogni az úton.

Peetee 2010.08.04. 19:52:40

Végre 1 téma, amivel 110%-ig egyetértek.
Respect!

Lehet sárgán villogó éjjel; de kell aszfaltra felfestés (esetleg villogó, mint vidéken pl. Herceghalom 1es út, Komárom, Győr, ZEG-en asszem 2-3 körforgalom is ilyen).
Az angoloknál olyan is van, hogy ha 20-40mph-nél gyorsabban (lakott területen belül v. kívül) érkezel, akkor egy sárga lámpasor rádvilliog. 100-ból 100 autós levágja,h mivan, időben fékez, elsőbbséget ad....és ami még meglepőbb, a felmérések szerint 65%-uk TANUL az esetből!!! A következő percekben 70%-uk végiggondolja, hogy mit hibázott és mi történhetett volna...

Ez pedig nem bonyolult, dehát 60-70es években alkotott szabályok között, vízfejűekkel, akik még a komcsiban tanulták a "szakmát", és betonba van öntve a székük. Még 10-20év és talán.... Leichester-ben meg kb. '95óta van, és működik....

D4D 2010.08.04. 19:53:13

@Látnok14: Azért, hogy a Kolosy felől a forgalom haladjon, ne dugítsa vissza a várost, ezért van a kifele oldalnak elsőbbsége.

Akkor már a befele is emiatt élvezi az elsőbbséget.

Ha meghibásodna ott a lámpa nappal, és villogna, akkor 5-6 perc múlva a Kolosynál már ahegyről sem lehetne lejönni, ami miatt esetleg beállna a 17-es villamos is.

Na ezért van így az elsőbbség ott.

höj! 2010.08.04. 20:04:36

"a józan paraszti ész is azt súgja, hogy az egyenesen haladóknak lenne elsőbbségük"

Nekem a józan paraszti ész azt súgja, hogy akinek macisajt van, az adjon elsőbbséget.

Plusz íven haladt mind a kettő, de a KRESZ szerint nem kanyarodtak, hanem egyenesen...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.04. 20:08:52

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Hülyeség és figyelmetlenség ellen nincs orvosság, viszont az is megérdemelne egy sheggberúgást, aki kitalálta, hogy a táblákat 3 méter magasra kell rakni.

Kard 2010.08.04. 20:11:29

@D4D: Miért is?

@SilentSound: Légy szíves cseréld már ki a lakóparkot társasházra mert úgy látszik mindenkinek ez a legnagyobb problémája.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 20:14:40

@SilentSound: ha majd jársz arra, rájössz, hogy tök evidens, hogy elsőbbséged van. Csak éppen nincs...

kiraaaaa 2010.08.04. 20:17:32

Hát igen a múltkor én is majdnem elnéztem. Figyelni kell, nincs mese.

misitcom 2010.08.04. 20:17:46

@Kard: "Amikor lent voltam a balesetnél beszéltem a BKV-sokkal, hogy már úgy mennek keresztül azon a kereszteződésen mintha háromszögük lenne mert annyian elnézik."

Ahhoz képest elég nagyot durrant.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 20:17:47

Egyébként át kellene venni azt az amerikai szokást, hogyha sárgán villog a lámpa, elsőbbségem van, ha pirosan, akkor elsőbbséget kell adnom.

Pofon egyszerű és remek dolog.

fülzsír 2010.08.04. 20:24:02

@D4D: namost neked válaszolok, de ez szól a többi okostojásnak is, akik kurvára nem ismerik a helyet de azért ugatnak a tábláról.

Én 30 éve lakok a környéken, 17 éve van jogsim, de az első 5-6 évben én is úgy közlekedtem itt, hogy az Árpád híd felől jőve nekem van elsőbbségem, hisz ez a sokkal nagyobb forgalmú út. Eszembe nem jutott, hogy mi a fasz alapján kéne nekem elsőbbséget adnom. Ja igen. A szent tábla. Hát persze. Ti biztos nézitek a Szentendrei úton éjszaka a villogó sárga fölött a táblákat ugye? Na tudod ki hiszi el!

A sok fékezés (amúgy én is egy meleg helyzet után világosodtam meg) mutatja, hogy kurvára nem logikus ami ott van.

Mintha az M3 kivezetőjénél, villogó sárga mellett a Szerencs utcának lenne elsőbbsége. Ki a fasz találta ezt ki?

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 20:24:08

Amerikában a piros lámpa villog, ha elsőbbséget kell adni a kereszteződésben, amikor ki van kapcsolva a lámpa és a sárga, ha nekem van elsőbbségem.

Át kellene venni, szerintem remek ötlet.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.04. 20:24:52

Szuper, most mindjárt mindkettő megjelent, eddig egyik se. :)

kiraaaaa 2010.08.04. 20:26:14

@fülzsír: nekem is ez jutott eszembe,hogy nincs rendben a tábla, s a BKV-s vezetők jól érzik.

fülzsír 2010.08.04. 20:31:33

@fülzsír:
jav: 17 éves korom óta van jogsim

misitcom 2010.08.04. 20:32:23

@kiraaaaa: A BKV-s vezetőknek most kisebb gondjuk is nagyobb annál,hogy kinek van elsőbbsége.Max. a buszsofőrök.(de ez csak kekeckedés)

kiraaaaa 2010.08.04. 20:33:57

@misitcom: igen, ez a kekeckedés:) de igazad van, pontatlan voltam:)

A80 2010.08.04. 20:34:13

Én is rálátok az ominózus kereszteződésre. Egy alkalommal láttam, ahogy két tartálykocsi majdnem összeütközött, szerencsére azóta kitiltották már a kamionokat a Pacsirtamezőről. Az Árpád híd felől jövőknek egy erősebb S alakzat következik a kereszteződés után, ezért is lassíthatnának, míg azok is kanyarodnak akiknek elsőbbségük van, BKV buszok zöld jelzés mellett is 40-el kanyarodnak, éjszaka meg lassabban. És szerintem azért a többség igyekszik elsőbbséget adni.

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.08.04. 20:34:29

A Tétényi-Andor is ilyesmi kereszteződés a 11-ben. Az Egéren-Andoron végig elsőbbséged van egész a pályától a Tétényiig, ott azonban nem. Volt is csatt belőle havonta. Aztán írtam az illetékes elvtársaknak 2-3 helyre, az egyik válaszolt is, azóta éjjel is bekapcsolva marad a lámpa, és nincs csatt. Ilyen egyszerű.

CyberPunK 2010.08.04. 20:38:41

Nekem speciel a katonai amfiteátrum kifejezésel van bajom, ugyanis az ott a polgári. A katonai az északi-összekötő mellett van.

misitcom 2010.08.04. 20:40:03

@dark future: Akkor már nem lenne még is egyszerűbb a lámpákat full time üzemeltetni?

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.08.04. 20:45:02

@misitcom:

Ha normálisan lennének beállítva a lámpák (és esetleg érzékelnék még a forgalmat is), akkor igen. De a jelenlegi helyzethez képest ez is egy jó megoldás lenne.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.08.04. 20:55:51

Miért kell százzal megközelíteni, vagy akár "csak" hetvennel egy ilyen, vagy akármilyen kereszteződést egy lakott terület belsejében? Általában itt is száguldozni szoktak az éjszakai autósok, bár nem annyira, mint a Váci vagy a Szentendrei úton...

misitcom 2010.08.04. 20:57:26

@dark future: Vannak "vezetők" akik a jelenlegi szabálymennyiséget sem tudják alkalmazni.Namost ha ezekhez még újabbakat is kitalálunk?Van egy háromlencsés forg.irányító rendszerünk,A többség tudja is értelmezni a felvillanó fények jelentését.Ha ebbe még bele keverünk újabb felületeket???Viszont a forgalom érzékelős megoldás tetszik!

pej 2010.08.04. 21:02:23

Kicsit vissza kell lépkedni a norc.hu-n, akkor láthatnánk, hogy kb. 50 méterrel korábban, az amfiteátrum oldalában kinn van az előjelző tábla: Főútvonal vége, Elsőbbségadás kötelező x méterre. Ha ezt észrevennék, akkor nem döngetnének be 50-60-nal a kereszteződésbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 21:13:25

eleg magasan van az a macisakt es nem tudom milyen a kozvilagitas
ahogy olvasom nem tul jo
mifelenk nem divat kikapcsolni ejszakara sem a lampat
foleg egy pentek-szombat ejszaka igen forgalmas tud lenni
ez egy soksavos keresztezodes, en tuti nem kapcsolnam ki

[mike] 2010.08.04. 21:21:07

@Dersu Uzala-38: "Amerikában a piros lámpa villog, ha elsőbbséget kell adni a kereszteződésben, amikor ki van kapcsolva a lámpa és a sárga, ha nekem van elsőbbségem.

Át kellene venni, szerintem remek ötlet. "

Szerintem meg ne jelentsen már gondot megtanulni egy tucat táblát, meg három színt. Vagy neked nehézségeket jelent és nem megy?!
(ne válaszolj rá)

2010.08.04. 21:35:13

Az én ablakom alatt is volt 2 baleset éjjel, ilyen terepjárós ment ezerrel és nem adta meg az elsőbbséget, én ezt csak természetes szelekciónak nevezem. Az a baj, ha mást is belekevernek. Amíg csak ők halnak meg, üsse kő, csak reggel már pucolják el és lehessen közlekedni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 21:35:58

@[mike]:
ha elromlik akkor meg mindenkinek piros villog
ami azt jelenti amit az amerikai STOP tabla

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 21:41:01

ja es mondjuk a legtobb helyen, mint mondtam mukodik a lampa, de a keresztiranyu kisebb forgalmu utakba be van epitve erzekelo es csak ha kocsit erzekel akkor valt a lampa
igy a nagyobb forgalmu utakon vezeto sem anyaznak ha mukodik ejjel, mert ha nincs keresztiranyu akkor feloraig is lehet zold

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.04. 21:44:29

@fülzsír: én szoktam nézni a táblákat, még akkor is, ha megy a lámpa.
hülye-e vagyok?
igaz, hogy csak 7 éve van jogsim. 10 év, és én is leszokok majd a táblanézegetésről? nem hiszem.

egyébként van olyan, hogy forgalomszervezési, vagy biztonsági okokból rendelnek alá egy főutat egy másiknak, vagy szakítják meg a zöldhullámot egy pirossal (váci úton, a duna pláza környékén, pl.).

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.04. 21:57:27

@misitcom: Vidéken például, Győrben pár kereszteződés érézkelősre van megcsinálva,már 5 éve.

Budapest kicsit elmaradott szerintem.

Most nem tudom mi a helyzet,de engem például irritált Dunaföldváron,hogy be voltak a lámpák kapcsolva éjjel,és egy autó sem volt az úton.

Perillustris 2010.08.04. 22:03:32

Így is túlságosan a lámpára hagyatkozik a közlekedők zöme, én még több helyen villogtatnám a sárgát, hadd szokja a magyar ember is, hogy figyelnie is kell vezetés közben.

Nyilván vannak helyek, ahol ez semmiképpen nem oldható meg a jelen morál mellett, de véleményem szerint a fenti hely nem tartozik ezek közé.

S hogy offoljak is, szerintem sincs lakópark a Lajos utcában. :P

D4D 2010.08.04. 22:03:56

@Kard:

Én ismerem jól azt a környéket, Lakópark=/=Társasház.

1kutya 2010.08.04. 22:12:36

@hagyma: ne hasonlítsuk már amerikát büdipesthez (mármint érzékelő)!

úgy le vagyunk maradva, mint a borravaló.

a villogó piros/sárga viszont tecc! kiváltható vele az éjszaka is működő lámpa (ami ugye tud kegyetlen idegesítő is lenni).

D4D 2010.08.04. 22:13:18

@fülzsír: Leírtam miért úgy vannak az elsőbbségek.

Egyébként nem (csak) forgalomra adják az elsőbbséget, mert akkor óránként is változhatna kinek van elsőbbsége.
Két út alá-fölé rendelésénél az is szempont szokott lenni, hogy ne lehessen bedugulni-beszorulni például a vasúti átjáróba.

Amúgy ismerem a helyet.

És kapásból tudnék több olyat felsorolni, ahol sokan döbbennének, ha tudnák kinek van elsőbbsége, illetve mi a besorolási rend.
Feketesas utca védett lett a Bem tér és MArgit krt között.
Bem utca Tölgyfa utca, két sáv kanyarodik a Tölgyfára, nem a Bemre megy egyenesen a kettő.
Kiscelli utca már nem egyenrangú, mégis sokan azt hiszik.
Ellenben a Remetehegyi út Kiscelli köz egyenrangú.

Nem folytatom. Közel 20 éve vezetek, nézem azóta a táblákat. Ajánlom neked is hogy nézd őket. Amúgy Olaszországban még az sem lenne elképzelhetetlen, hogy a Szerencs utcának legyen elsőbbsége...

D4D 2010.08.04. 22:16:22

@dark future:
Tehát miattad álldogálok ott a semmi miatt! Köszi!

Inkább írtad volna meg az illetékeseknek, hogy vizsgáztassanak rendesen, és ne fingra, hanem tudásra adjanak jogsit.

kridli 2010.08.04. 22:16:43

Nem olvastam végig a kommenteket, szóval lehet valaki már írta, de külföldön van olyan, hogy kikapcsolt állapotban ahol elsőbbséget kell ani, ott pirosan villog a lámpa, akinek pedig elsőbbsége van, annak sárgán. Ne egy egetrengető mérnöki feladat, de szerintem sokat segítene az ilyen kereszteződéseken.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 22:19:57

@1kutya:
ahol nincs erzekelo ott feltetlenul praktikusabb
ejjel villog a piros meg veletlenul sem tudod ismeretlen helyem se benezni a tablat
mert az STOP es jol lathato
mondjuk en a keresztezodesek zomeben megengednem a pirosnal valo jobbra kanyarodast is
itt mukodik
az is STOP tablanak felel meg olyankor
nagyobb keresztezodesekben vagy rosszul belathato helyeken kiirjak
itt csak zoldon mehetsz jobbra is
es megallas utan mehetsz

D4D 2010.08.04. 22:21:24

@1 Fószer: Bp-n is vannak érzékelős kereszteződések, de a hatásfokuk megkérdőjelezhető.

Aki ismeri
Pitypang-Zöldlomb.
Az volt a jó, hogy mikor a közműépítés volt, akkor az érzékelő mögé festették a megállási vonalat.

Határ út-Török Flóris a balra kanyaradó, de ha ráállsz az érzékelőre, akkor már tetőablakon se nagyon látod a lámpát.

Egy másik baja az érzékelős lámpáknak, hogy sok helyen nem vált át, ha motorral érkezik az ember.

Puncifikacios Sztereobabrator 2010.08.04. 22:24:01

@Reggie 2010.08.04. 19:41:58

Koszonom a kiegeszitesedet, ezt tenyleg bele kellett volna irnom.

@fülzsír 2010.08.04. 20:24:02

"...17 éve van jogsim, de az első 5-6 évben én is úgy közlekedtem itt, hogy az Árpád híd felől jőve nekem van elsőbbségem... Ti biztos nézitek a Szentendrei úton éjszaka a villogó sárga fölött a táblákat ugye? Na tudod ki hiszi el!"

Tehat osszefoglalva: 30 eve ott jarsz a kornyeke, 17 eve levizsgaztal, megtanultad a kozlekedesi szabalyokat, majd friss jogositvannyal a zsebedben 5-6 evig eszedbe sem jutott megnezni a tablakat ebben a keresztezodesben, sem nappal sem ejszaka.

Kepzeld el mi tortenne, hogyha egyszer egy varazsutesre (tenyleg, mert ez csak a meseben fordulhat elo) az osszes autos kovetne a megtanitott szabalyokat, es nem azt keresne, hogy miert rossz az, ahogy a szabalyok vannak. Hulye egy vilag lenne...

Ha 30 eve ott elsz a kornyeken, akkor tudod, hogy a Pacsirtamezo ut nem volt mindig annyira forgalmas, mint manapsag. Regen a Lajos utcai irany volt a joval forgalmasabb. Az mas kerdes, hogy a forgalom merteke valtozott.

toto92 2010.08.04. 22:26:16

@Dersu Uzala-38: Ugyanmár. Még a végén jó lenne :D Meg a sok marha rögtön satuzna a villogó pirosnál. (ez persze nem érv ellene.)

Dr. jegeket_bérleteket 2010.08.04. 22:26:36

Elolvasták a kommentelők a posztot? „...az Árpád-híd felől a Pacsirtamező utcán közlekedő Peugeot vezetője nem adta meg az elsőbbséget a BKV busznak, amely a Bécsi út felé ment a Nagyszombat utcán az pedig jól oldalba kapta pont a vezető oldalról...”

Tehát még egyszer: a busz a Bécsi út felé (tehát a Kolosy felől kifelé) ment, és így természetes, hogy a vezető oldali ajtaját kapta el az Árpád híd felől a Kolosy felé tartó kisautónak.

Ahogy elnézem, a fotó megzavart mindenkit, pedig az nem pont azt a helyet ábrázolja, amiről a posztoló írt. Gyanúm szerint csak az lehet, hogy a képet nem a posztoló küldte, hanem olyasvalaki tette be, aki a többi kommentelőhöz hasonlóan félreolvasta a posztot

Amúgy pedig az ITTENI a katonai amfiteátrum.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.04. 22:26:50

@D4D: a motor aljára kell rögzíteni egy jó erős mágnest, és mindjárt váltani fog. ;)

toto92 2010.08.04. 22:29:39

@D4D: Hehe, ezzel szívtam, amikor a 11-esen Budapest felől érkezve el akartam fordulni Pomáz felé. Vagy 4-5 fázist álltam ott végig, mire valaki rátehénkedett végre az autójával (mert én hiába álltam meg a lámpa alatt, a mögöttem jövő a biztonság kedvéért pedig már a lupa szigeti csomópontnál megállt. Biztos félt az MZ-től, mert az olyan veszélyes jószág, szokása vétlen, pirosnál álldogáló autósokra rátámadni).

Kard 2010.08.04. 22:32:36

@jegeket_bérleteket: Igen. Sajna tényleg nem jó a kép...

kirby a parancsnok 2010.08.04. 22:40:04

Na ezt a kereszteződést én is rühellem éjjel...
Jogos a post, köszi!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 22:44:40

@Kard: Ezért írtam emailt kérdéssel, hogy jól raktam-e be, mert nekem nem volt egyértelmű teljesen. Ha dobsz egy norc.hu linket, akkor kicserélem, bocs, ha nem találtam el.

Kard 2010.08.04. 22:44:44

@Kard: Pontosabban az első kép nem valami jó a második viszont pont a lényeget mutatja.

Kard 2010.08.04. 22:47:56

@SilentSound: Az első kép se rossz (szemből van) csak ahogy most nézem a szöveg. Szóval szemből jött a Peugeot és jobbról a BKV busz.

freewill 2010.08.04. 22:52:51

nagyon okosak az itt kommentelők ,akik azt hiszik,hogy olyan könnyű látni a táblákat abban a kereszteződésben.
éjszaka tényleg egy szívás az egész,főleg aki gyakran jár arra nappal is.könnyű mondani,hogy nem megszokásból kell vezetni,de nézzen már magába az ,aki adja a jótanácsokat

Sipy 2010.08.04. 22:54:12

Valóban nem szerencsés, az amikor az egyenesnek tűnő iránynak kell elsőbbséget adni. Itt szerintem azzal - is - magyarázható, hogy a 10-es főútból itt ágazik ki a 11-es. Általában az alacsonyabb számú útnak van elsőbbsége a magasabbéval szemben.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:01:11

@Kard: Az első kép ugyanaz a hely, csak szemből.

Devil 2010.08.04. 23:01:21

@SilentSound: Igen, de vannak bamba emberek es nem vehetjuk el mindegyiktol a jogsijat. Sot, van aki csdak neha bambul el mert mondjuk faradt, es bizony ugy kell megcsinalni egy keresztezodest, hogy az atlagos kepessegu vezeto se haljon meg benne.
Itt pld nincsenek foutvonal vege elorejelzo tablak, se macisajt-elorejelzok tehat ha jossz a Pacsirtamezon jo temposan akkor pont ket kanyar kozott van az a nyamvadt macisajt.
A vilagito tablakat is feltalaltak mar - igaz mostanaban nem nagyon alkalmazzak - de ha mar sarga villogo a lampa, es a tablara sem vilagit ra az utcai lampa, es elorejelzo tabla sincs, akkor egy 2x2 savos ut megerdemelne legalabb egy nyamvadt vilagito stoptablat.
Bizos vagyok benne hogy olcsobb mint az emberelet vagy a korhazi koltsegek.

Export 2010.08.04. 23:03:48

@[mike]: Itt nem a szabály bonyolultságáról van szó, hanem hogy minél konkrétabban figyelmeztesse a vezetőket helyzetre. Ha még mindig nem világos, akkor kérj meg szépen valakit és majd elmagyarázzák. Menni fog az...

¿Qué tapas hay? 2010.08.04. 23:04:45

@Dersu Uzala-38: Ez a villogó piros alapjából remek ötlet, nekem nagyon tetszik.

Kár, hogy a közúti jelzésekről szóló 1968. évi bécsi egyezmény ezt nem támogatja (l. III. rész 23. cikk):

A red flashing light, or two red lights flashing alternately, one light appearing when the other is extinguished, and mounted on the same support, at the same height, and facing the same direction shall mean that vehicles shall not pass the stop line or, if there is no stop line, shall not pass beyond the level of the signal; these lights may be used only at levelcrossings, at approaches to swing bridges or ferry-boat landing stages, and to indicate that traffic may not proceed because of fire-fighting vehicles entering the road or of the approach of an aircraft which will cross the road at a lower altitude.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:06:35

@Kard: Módosítottam a képaláírást, talán így egyértelműbb annak is, aki félreértette.

@Devil: Kicsit feljebb írta valaki, hogy van előjelzés. A táblák pedig fényvisszaverők gondolom itt is, ha jól van beállítva a fényszóró, akkor a jobb oldali elég messziről megvilágítja annyira, hogy észrevehető legyen. Néha járok erre abból az irányból, mint a vétkes lány, éjszaka is, nappal is, sosem okozott gondot, hogy lássam, nem nekem van elsőbbségem. Még vonal is van felfestve, még ha kopott is kicsit (éjszaka ez már tényleg nem annyira látható, mint a táblák). Figyelni kell.

CyberPunK 2010.08.04. 23:07:01

@jegeket_bérleteket: Aham, a fürdővárosban ugye? A katonai tábor mellett meg a polgári? :)

esef 2010.08.04. 23:07:02

Kicsit odébb az Árpád fejedelem útja és az Üstökös utca kereszteződésénél is szoktak szép balesetek lenni amikor sárgán villog a lámpa...
A posztban szereplő esetnél meg egyértelmű, hogy ki volt a hülye. Éjjel, sárgán villog, nekem az első, hogy táblát keresek kinek van elsőbbsége...

esef 2010.08.04. 23:09:15

A Lajos utcai lakópark az ugye a négyemeletes panel blokk? :DDD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:09:59

@¿Qué tapas hay?: Már csak azért is kavarás lenne a villogó piros, mert a vasúti átjáróknál ha felváltva villogtatva is a kettőt, de kötelező megállásra ad utasítást amíg véget nem ér. Bármilyen szomorú is, de annyi nagyon-nagyon egyszerű ember vezet autót, akit még ez is összezavarna. Szerintem teljesen észrevehető a villogó sárga is, csak tényleg oda kell rá figyelni, nem úgy értelmezni, hogy ki van kapcsolva a lámpa, megyek, szerintem úgyis elsőbbségem van.

Kard 2010.08.04. 23:10:35

@esef: Nem...a Sun Palace.

Devil 2010.08.04. 23:11:23

@crey7: A Pacsirtamezo vegig foutvonal, ejjel minden sarga villogo lampan korulnezes nelkul atmehetsz a tobsavos, kihalt uton tenyleg nem 50-60nal hanem inkabb 60-70nel esnek be oda a nepek.
Aztan jon egy jo alaposan eldugott tabla (fogadok hogy senki se nezi hogy ejszaka latszanak-e a tablak, megvilagitja-e oket a tompitott vagy az utcai lampak, takarja-e valami oket) es kesz is van a baj.
Szerintem ez egy szarul kitablazott keresztezodes; a sarga vilogo lampat nem biztos hogy egeszseges lenne visszakapcsolni (nem is giztos hogy lehet) de sokkal jobban ki kellene tablazni.

das boot 2010.08.04. 23:13:57

teljesen igaza van a posztolónak, az egy igazi elcseszett kereszteződés, megtévesztő is egyben. semmilyen forgtech vagy bármi más nem indokolja, hogy ott maradt. a lajos utcanak cirke 20x nagyobb ott az átmenője, mint a bécsire rávezetpnek, plusz ott egy busz jár, lajoson vagy 3-4.

amúgy az idióta bkvs is tudhatta volna, hogy villogónál benézik a kereszteződést, gondolom vmik pöcs garázsjáratos volt és nem tudott megállni, mert 90el mennek lakott területen a nagy kék vasalókkal éjjel... szegény csaj remélem túlélte.

Devil 2010.08.04. 23:14:19

@SilentSound: Nem eleg figyelni. Fel kell hivni a figyelmet.

esef 2010.08.04. 23:16:35

@SilentSound:
Valamelyik nap jártam Budapesten egy újonnan aszfaltozott és felfestett szakaszon. Értsd: ~2-3 hónapja lett átadva. A vonalak már gyönyörűen lekoptak... Néha a táblák sem kimondottan fényvisszaverők.

esef 2010.08.04. 23:19:21

@Kard:
Magyarországon vagyunk. Esetleg magyarul? :D

@Devil:
Eldugott tábla? Hol élsz ember? A képen is gyönyörűen látszik az oszlopon a lámpa felett. Mellesleg ugyanott van a főútvonal végét jelző tábla is. A villogó sárgával együtt már nem kicsit gyanús...

das boot 2010.08.04. 23:20:32

@SilentSound: nem, nem láthatóak a táblák rendesen éjjel, mert túl magasan vannak.

amúgy újra hangsúlyozom: egy több millió km-t levezetett buszsofőr, aki kristálytisztában van azzal, hogy a kereszteződés Elcseszett (így nagybetűvel), vezethetne preventíven is. persze de jure nem ő a hibás, de ettől még jól seggbe rúgnám, az tuti. főleg, hogy az ip. miatt szinte tuti, hogy padlólemezt kigörbítő-pedáltaposós garázsjáratról volt szó, akik se élőt, se holtat nem simernek, útjukba ne kerülj...csak azt nem értem, miért nem battyog ki két járőr az amfiteátrumhoz és este 11-től méri be ezeket az édes srácokat, akik csak a városi áttétel miatt nem száguldoznak a 10 tonnás monstrumokkal 100 km/h felett éjjel a lajos utcában és másutt.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 23:23:34

@SilentSound:
figyelni kell
de ha egy keresztezodes balesetveszelyes, mint a postolo szerint ez. akko valtoztatni kell az illetekeseknek
itt meg olyan lampa is van egy kicsit dombosabb reszen a varosban, hogy ha ez a sarga vilagit a kovetkezo lampa piros lesz
mert ahol elered a domb"csucsat" es lelatsz kb 100 meter van
ne tessek nagy dombra gondolni, de a forgalmi lampa elott nem tul jo belathato, igy ha a lampanal hosszu a sor meg baj is lehet
ezert feltettek ezt keresztben
egy kanyar elott kiirjak itt egy apartmankomplez van, kihajtok lehetnek
mint az enyemnel 20 meternel tobbet nem latok be balrol
ha valaki donget meg baj is lehet
szoval inkabb 2 felesleges piros egy ejjel mindenkinek mint egy baleset

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:26:02

@Devil: Egyetértek, ilyen nagyobb forgalmú helyeken baleseteket lehetne megelőzni azzal, ha jobban, messzebbről, több táblával, több módszerrel hívnák fel a figyelmet, hogy kötelező elsőbbséget adni. De ha csak egyetlen mackósajt lenne az út jobb oldalán, a sofőrnek akkor is észre kell vennie. Ha nem lát táblát, akkor pedig lassítani, felmérni a helyzetet. És még ha tényleg nem is lenne semmi tábla végül, akkor is gyanús, hogy egy 2x2 sávos útra érkezik meg valaki, de ha nem felsőbbrendű a keresztező út, akkor meg jobbkéz szabály, mindenképp lassítani kell. Lehet mentegetni, de a lány ezt csúnyán benézte, egyértelműen ő a hibás.

¿Qué tapas hay? 2010.08.04. 23:26:13

@SilentSound: Átgondoltam. Lehet olyan megkülönböztető jelzési képet kialakítani, ami nem sérti a bécsi egyezményt:
1) a főútvonal felé villogó sárga
2) az alárendelt útvonal felé felváltva villogó piros és sárga úgy, hogy a piros fény a főútvonal felé adott villogó sárgával azonos ütemben villog.

Ez hasonló lenne pl. a Spanyolországban, kijelölt gyalogátkelőhelyek fedezésére alkalmazott, háromoptikás (piros-sárga-sárga) trükkös lámpákhoz. Itt az alap jelzési kép a felváltva villogó két sárga fény. Ha az előjelző-táblát 40 km/h-nál nagyobb sebességgel haladja meg a közeledő gépkocsi, akkor a villogó sárga nyugvó sárgára, majd pirosra vált; az alapjelzés lassítás, vagy megállás után tér vissza.

Kard 2010.08.04. 23:26:23

@esef: Mit szeretnél magyarul? Ez a neve a háznak.
Azért "eldugott" a tábla mert este (nem nappal ahogy a képen látod) nem látható egyáltalán a fényviszonyok miatt. Se a közvilágítás se a tompított nem világítja meg. Ha egyszer arra jársz éjfél után állj meg egy perce és meglátod mi a probléma.

das boot 2010.08.04. 23:27:02

bár itt off, de volt már írás az ürömi lámpáról a 10-esen, ami párezer ingázónak cseszi el az életét reggelente/esténként? ha már 10-es út.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:29:41

@das boot: Ez is tény, buszsofőrök közt is van éjszaka, aki megy annyival, amennyit bír a busz, megállni meg nem tud. Mert csak az érdekli, hogy nem őt fogják felelősségre vonni, az emberi oldala meg nem érdeklni, amíg nincs meg a baj. :(

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:31:04

@das boot: Nem volt, írd meg, jöhet hozzá fotó is, email cím a jobb hasábban fönt. :)

esef 2010.08.04. 23:32:03

@Kard:
Igen, valóban nem szoktam arra járni éjjelente, mert az Árpád fejedelem útján se lámpa, se semmi. Az éjjeli 40-es korlátozás meg vicc, embert nem láttam még aki betartotta. Ezért arra járok.
Amúgy azt leszámítva, hogy a sárgán villog a lámpa, ezért reflexből odanézek (és nem csak a szemem sarkából), hogy mi a fene van, miért is kell megszokásból menni?

das boot 2010.08.04. 23:32:05

@SilentSound: holnap ha van időm lefotózom és elküldöm a sztorit.

Kard 2010.08.04. 23:35:03

@SilentSound: Bizony...én még egyetemista koromban(úgy 10-15 éve) ültem egyszer egy este a 11-es buszon. Ketten hárman ülhettünk összesen a buszon. Lefelé jövet a hegyről a buszvezető mellett állt valaki és dumáltak és azon szórakoztak, hogy "mennyire tud" a nedves úton menni az Ikarus. Egyszer kétszer még úgy is éreztem mintha megindult volna az alja a busznak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:35:54

@¿Qué tapas hay?: Ebben a formában már szerintem is sokkal figyelemfelkeltőbb lenne, biztos van olyan nemzetközi működő példa, ami alkalmazható EU-n belül is és kompatibilis a basic agyakkal is. :)

@das boot: Szuper, várom, előre is köszönöm! Végre kezdenek jönni az ilyen értelmesebb dolgok is a verekedősek után. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.04. 23:40:20

@SilentSound:
eszre kene eszre kene
a lany volt a hibas nem kerdes
de ha ilyen a keresztezodes, megis nem volna egyszerubb ha ejjel is mukodne a lampa?
2 percbe ejjel meg nem halt bele senki
a hianayba meg lehet igen
es igenis qrwa magasan van a mackosajt
a foutvonal vege nem jelenti hogy automatikusan mindig masnak lesz elsobbsege, csak azt hogy nem feltetlenul neked

Tornado86 2010.08.04. 23:43:20

Felülrõl nézve a helyet azt tudom mondani, hogy Nagyváradon is van egy hasonló keresztezõdés, itt a link: maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=Oradea&sll=37.0625,-95.677068&sspn=29.716225,56.513672&ie=UTF8&hq=&hnear=Oradea,+Romania&ll=47.049189,21.929891&spn=0.003114,0.006899&t=h&z=17. Konkrétan a Sucevei-rõl van szó, a fehér és a sárga vonal találkozásánál van 1 "elsõbbségadás kötelezõ" tábla. Lehet valamit rosszul csinálok, de azóta hogy megvan a jogsim, nemigen megyek ott 40nél lassabban, mégse lett eddig majdnem baleset a vége. Szóval ehhez tényleg elkellett egy adag bambulás.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 23:48:10

@hagyma: Igazad van, egyetértek azzal amit mondasz. De ennyi erővel sok másik lámpát sem kéne kikapcsolni. Éjjel akár 10-15 perc alatt keresztül lehet menni Budapesten, ahhoz képest a 2 perc arányaiban nem kevés. Persze nem ér annyit, hogy ezért súlyosan megsérüljön vagy akár meghaljon valaki. Nehéz mérlegre tenni ezeket így egymás mellé és meghatározni, hogy hány forintot, hány percet ér egy élet.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.08.05. 00:01:15

@SilentSound:
mint mondtam nalunk mukodik szinte mindenhol ejjel is
nem tudom
jobbnak tartom
de ez nem jelntiazt hogy jobb is
de en ugy gondolom

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.08.05. 00:15:04

@D4D: Inkább álldogálj ott fél percet, minthogy a tűzoltók hámozzák le rólad a kocsit, mert egy vadbarom azt gondolta éppen, hogy 7 lámpa után a 8. sárgán villogónál is átmehet százzal...

De láttam ott már hivatásosokat is összetalálkozni éjszaka (húsoskocsi vs. BKV-busz, a legjobb, hogy eleve nem jöhetett volna arról teherautó a 6t korlátozás miatt).

D4D 2010.08.05. 01:05:21

@freewill:
"nagyon okosak az itt kommentelők ,akik azt hiszik,hogy olyan könnyű látni a táblákat abban a kereszteződésben."
- Simán látom, pedig nem vagyok Superman. Aki nem libáért kapta az alkalmasságit, annak is kell látnia.

D4D 2010.08.05. 01:11:21

@das boot:
Azért, hogy a Kolosy felől a forgalom haladjon, ne dugítsa vissza a várost, ezért van a kifele oldalnak elsőbbsége.

Akkor már a befele is emiatt élvezi az elsőbbséget.

Ha meghibásodna ott a lámpa nappal, és villogna, akkor 5-6 perc múlva a Kolosynál már ahegyről sem lehetne lejönni, ami miatt esetleg beállna a 17-es villamos is.

Na ezért van így az elsőbbség ott.

D4D 2010.08.05. 01:13:46

@das boot:
nem, nem láthatóak a táblák rendesen éjjel, mert túl magasan vannak.
- Mihez képest?

Amúgy jár arra éjszakai járat is, 960-as.

D4D 2010.08.05. 01:17:44

@esef: 2-3 havonta megnézik azt a 40-et a Tímár utcai fiúk, de csak tessék-lássék, éjfélre már bent isszák a kakaót.

Nappal a fővárosi fehér sapkás urak már csúsztak pléhre, mert nem nézték meg a kieg táblát.

D4D 2010.08.05. 01:20:51

@hagyma: De ha itt két perc, akkor mindenhol két perc lesz idővel, mert barom emberek, kik libáért kaptak jogsit, nem tudnak vezetni.

Sok két percből lesz az, hogy állsz a lámpáknál feleslegesen, mert nincs forgalom, de bekapcsolva hagyjuk, mert egyszer valaki benézte és összetörte magát.

D4D 2010.08.05. 01:25:59

@dark future: A Tétényinek kb 2 percig piros.

Éjjel nem egyszer a Kondorosiról kifordulva látom pirosra váltani, és 30-40-es tempóval is meg kell előtte állnom. Ne legyek ideges? De az vagyok, mert ahol meg mennie kellene a lámpának éjjel, ott sokszor nem megy.

Amúgy azon a szaron ki az aki a felujítás előtt tudott 100-al menni? Ott még a 30 is sok volt.

Kard 2010.08.05. 01:26:58

@D4D: Jó akkor fordítsuk meg. Jössz a Kolosy felől és valami "okos" nem látja a táblát és jól oldalba kap. Mondhatod majd neki, hogy hogy kapta a jogosítványát stb. ettől még a jobb oldalon ülő utasaid jó eséllyel súlyos sérülés szenvednek. Ha épp piros lett volna a másik iránynak a lámpa akkor nem történik semmi.
A mostani balesetben egy busz volt a vétlen de lehetett volna egy kisebb autó is aminek akár az utasában is kárt tehet egy olyan aki elnézi a kereszteződést.
Az embereket sokszor nem csak a saját hülyeségüktől kell sokszor megvédeni hanem a másokétól is.

D4D 2010.08.05. 01:41:04

@Kard: Ilyen szokott lenni, de mivel nyílt placcon haladsz, könnyen belátható a betorkolló út, ezért felmérhető, megkapod-e az elsőbbséget.

Semmi ördöngösség nincs benne.

Manapság a járművezetők csak mennek, nem néznek semmit. Szerintem az oktatásukban van a baj, ismerek olyan barátnőjét a feleségemnek, aki idejött hozzá villogni a jogsijával, de a KRESZ CD-n megbukott nagyon csúnyán.
Én azt vallom, hogy az ilyenek akkor is balesetet fognak okozni, ha megy a lámpa éjjel, csak akkor egy sarokkal arrébb egy gyalogost fog elgázolni, pl a Tímár sarkán.
Az ilyen tudatlanok minden hülyeségére nem lehet felkészülni, akkor ahhoz már ész nélkül korlátozni kellene a forgalmat, mint ahogy sajnos néhány helyen meg is teszik.

Mennyivel egyszerűbb és hasznosabb lenne, ha az oktatásban kiszűrnék az olyanokat, akik nem alkalmasak, a maradéknak pedig rendesen megtanítanák a szabályokat, nem csak a kérdéseket. Esetleg a szabályok közti összefüggéseket is el lehetne mondani mint régen. Manapság sajnos csak a pénzről szól a dolog.

Alkalmasság:
Volt egy női főnököm (bár hogy nő mindegy), aki büszkén elmesélte, hogy elméleten megbukott 4-szer, de utána adott az oktatónak 125 ezret, és utána simán átment, mutogatta a jogsiját. 3 nap múlva összetört egy álló autót, és nem akarta elismerni.
Akkor a telephelyen belül, ahol mindössze 15-20 autó jár be, oda is kellene lámpa?

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.08.05. 01:49:14

@D4D:

Annyi ideig biztosan nem (kivétel éjfél körül, amikor leszinkronoznak a lámpák az atomórához, mert akkor néha 2-3 percig is piros van, minden irányban). Meg ha sokat is kell várni, az nem a lámpa hibája, hanem azé a hülyéé, aki beállította (tipikus példa a Savoya-park előtti kereszteződés: az egyenes irány kapja a legtöbb időt, miközben az arra járók 95%-a lekanyarodik jobbra vagy balra az üzletekhez, az átmenő forgalom pedig elhanyagolható).

---

Aki errefelé akik, az tudja, hogy mekkora nagy isten állatkertje. Éjszaka sokan döngettek errefelé a széthullott úton is (hajnalban még kamionok is, a 6t korlátozás ellenére...), és nagyjából szarták le a kátyukat. A csúcs az volt, aki utánfutóval tolta neki úgy, hogy a vontatmánya többet volt a levegőben mint a földön. Sajnos félelmetesen sötét arcok is jogosítványt kapnak.

D4D 2010.08.05. 02:03:21

@dark future: Egy időben rendszeresen jártam arra éjjel, nem éjfél körül.

A Savoya lámpát inkább hagyjuk. Hátulról járok.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.05. 08:33:12

@D4D: Nekem csak a biciklit a nem érzékeli,de hát a "kivitelezők is tudják",hogy biciklivel simán átlehet menni piroson,csak körbe kell nézni. :)))

blogsámán 2010.08.05. 10:08:41

@D4D: Maximálisan egyetértek veled. Nagyon jól leírtad, hogy miért úgy van ott az elsőbbség, ahogy. Aki ezt nem ismeri el, az valszeg még sosem járt arra nappal. Egész egyszerűen azt kellene belátni, hogy minden napszakban előfordulhat olyan eset, amikor a lámpa sárgán villog, vagy egyáltalán nem működik, ezért ezt a helyzetet is a legjobban kell megoldani a forgalomszervezésnek.

Írták páran, hogy a piros villogó mennyire jó megoldás lenne. Szerintem meg nem lenne jó megoldás, mert ellustítaná a vezetőket, és még annyira sem figyelnének, mint most. Ha pedig egy egyáltalán nem működő lámpához érnének, ugyanaz, vagy még rosszabb lenne, mint a postban leírt eset.
Tudomásul kell venni, hogy a sárgán villlogó lámpa veszélyes helyet jelent (legyen az irányjelző, közlekedési lámpa, vagy munkagép), és ennek megfelelően kell megközelíteni. Természetesen ha főúton vezet az ember, akkor ezt hajlamos lazábban kezelni, de mindig számítani kell arra, hogy előbb-utóbb egy másik főutat keresztezik az út, és abban a kereszteződésben minden megváltozhat. Hála Isten az ilyen helyeket (főként ahol többsávos utak keresztezik egymást) szerintem mindenhol előrejelzik a táblák, mint ahogy a postban írt helyen is előre volt jelezve. Tipikusan ilyen hely egyébként a Blaha vagy akár a Stadionok is. A Rákóczi út/Kerepesi út igen széles és végig elsőbbsége van, de az említett helyeken mégsincs. Természetesen ezek olyan helyek, ahol éjjel is működik a lámpa, de azért van, hogy elromlik. Olyankor szokott is galiba lenni még az éjszakai alacsonyabb forgalom mellett is, pedig csak meg kéne tanulni, hogyha sárgán villogó lámpát látok, akkor automatikusan tábla keresésbe kezd az ember. Ha nincs macisajt és feketével áthúzott sárga négyzet, akkor elvileg szabad a pálya, de akkor is nem árt lassítani, mert a sok megszokásból vezető még jöhet keresztben.

blogsámán 2010.08.05. 10:17:36

@CyberPunK: Nem vagyok ebben tudor, de ha átkapcsolod a térképrészletet műholdról térképre, akkor katonai amfiteátrumot jelöl a google. Persze lehet, hogy téved.

blogsámán 2010.08.05. 10:22:19

@Kard: Azt írod a postban, hogy "Az lenne a kérésem, ha valaki olvassa az illetékes szervtől ezt a blogot, hogy hagyják már bekapcsolva azt a jelző lámpát egész éjjel...". Ha ennyire zavar, akkor miért nem írsz saját kezűleg egy levelet az illetékes szervnek? Majd jól megvizsgálják, és eldöntik, mi a legjobb megoldás.

Kard 2010.08.05. 10:41:12

@blogsámán:
Gondolkodtam már rajta...érdekelne, hogy kinek és hova lehet ilyen ügyben írni. Tud valaki egy címet mondani?

blogsámán 2010.08.05. 11:19:16

@Kard: Szerintem írj a Fővárosi Önkormányzat Közlekedési Ügyosztályára. Majd ők továbbítják, ha továbbítani kell valahová, de még az is lehet, hogy házon belül elintézik, ami persze lehet elutasítás is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.05. 11:30:27

Akkora hely van ott, hogy nyugiban lehetne építeni egy bazinagy körforgalmat...

Reggie 2010.08.05. 11:30:58

@Kard: Az autopalyara is felhajt szembol neha egy idiota. Tokeletes megoldas nincsen. A lampa, pedig ejjel nagyon felesleges lenne, sot jelentosen novelne a karosanyag kibocsajtast es a zajszintet, ami ejjel elegge kellemetlen az ott eloknek.

isti77 2010.08.05. 11:41:29

Ismerem a környéket, rendszeresen járok arra este, és kora hajnalban is, szerintem teljesen jól láthatóak a táblák, csak figyelni kellene egy kicsit, főleg, ha valaki számára ismeretlen helyen jár.

OFF

Szerintem pl. a budai alsó rakpart Halász utcai lehajtója, ahol még mindig nincs jelzőlámpa, sokkal veszélyesebb, főleg, ha észak (Margit-híd) felé akarsz továbbmenni, mert ott két irányba kell figyelni.
Nem is értem, hogy ha a Margit-hídnál lévő régi lehajtónál indokoltnak tartották a jelzőlámpa telepítést, pedig ott a le-és felhajtásnál is csak egy irányba kell figyelni, akkor itt miért nincs még mindig.

dzsaszper 2010.08.05. 12:57:16

@Reggie: Mi lenne, ha kivilágított lenne az elsőbbségadás tábla?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.05. 13:01:09

@dzsaszper: akkor a "lakópark" lakói arra panaszkodnának, hogy éjjel bevilágít az ablakon.

főboszorka45 2010.08.05. 13:33:49

Most lehet, hogy meg fogtok kövezni, de lámpa helyett én körforgalmat vagy fél körforgalmat javasolnék....
Az egyértelmű, hogy ott a maci mindenhol. Sokkal kevesebb a baleset.

főboszorka45 2010.08.05. 13:37:36

Egyébkén t én, mióta egyszer elnéztem a Roosevelten a macit, mindig nézek minden felé, hogy hol van maci, vagy parancs ( stop) ezt a két táblát mindenhonnan meg lehet látni, előlről és hátulról is, az alakja miatt.
Lehet, hogy rosszul emléxem ( 84-ben tanultam, azóta igaz, frissítettem a kreszt)de nekem úgy rémlik, ha sárgán villog a lámpa, az veszélyt jelez, és akkor rögvest a táblát vagy gyalogost keresem...

hawkeye 2010.08.05. 14:28:49

Ha van köztetek öregebb, az emlékezhet rá, hogy régen a Korvin Ottó* utcának volt elsőbbsége.

(* Az a Pacsirtamező leánykori neve.)

''autónepper.'' 2010.08.05. 14:57:09

OFF
remélem olvassa az a barom állat a blogot aki ma nem volt képes meg előzni a 40km/hval menő furgont.. én 6.dik voltam a sorba és az egészet sort meg előztem... Opel Corsa B-vel volt KÉRDEM minek vezet az ilyen? és többi közlekedőt se értem hogy mért nem előztek na mindegy.

záporjózsi 2010.08.05. 15:28:11

@fülzsír: "Ti biztos nézitek a Szentendrei úton éjszaka a villogó sárga fölött a táblákat ugye? Na tudod ki hiszi el!"
Hihetetlennek tűnik tudom, de a sárga villogó veszélyre figyelmeztet. Ha tudom, hogy elsőbbségem van, akkor is, legalább a kereszteződés előtt fékkészenlét.

@főboszorka45: Sajnos a forgalom nagysága és összetétele miatt oda szimpla körforgó nem jó, jelzős nem fér el, turbó esetleg.

@''autónepper.'': Legalább Tempó30-ban? ;)

@Reggie: Természetesen létezik megoldás arra is, hogy egész éjjel menjen a lámpa, csak nem szokás manapság a hurokdetektorokat rendesen karbantartani.

záporjózsi 2010.08.05. 15:32:18

@dark future: Sikerült a leghülyébb megoldást megtalálni...

@D4D: Ne ez az, ami elvileg lehetetlen, illetve legfeljebb szinkronizálás idején lehetséges. Éjjel jellemzően 60 mp-sek a ciklusok.

záporjózsi 2010.08.05. 15:33:57

@dzsaszper: A mai szokások szerint háttérvilágításos tábla nem alkalmazható, mert ha kiég, rosszabbul látszik, mint a fényvisszaverős. Szerintem meg aki ezt kitalálta, az szívjon gázt... Lehet ám előjelezni is, ott meg lesz fényvisszaverős. Van akku is a világon meg LED.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.05. 15:44:48

Ahol van lámpa ott használjuk amennyit lehet.
Éjjel is.

A legnagyobb baj a villogó sárgával hogy nem egyértelmű a jelentése, találkozhatunk vele fölé- és alárendelt utakon is. Aki ilyenekkel kirakott felsőbbrendű utakon jár rendszeresen, az megszokja és idővel az agy kiszűri mint zavaró tényezőt - éjszaka pedig a lámpa villogása garantáltan eltereli a figyelmet a stop vagy elsőbbségadás táblákról, rontja a láthatóságukat, balesetveszélyt teremt például ebben a kereszteződésben is.

A felsőbbrendű úton ezért lehetne villogó zöld, így a villogó sárga mindig egyértelmű elsőbbségadási kötelezettséget jelezne, éjjel sokkal hatékonyabban mint bármilyen tábla.

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.05. 15:48:20

Ahol van lámpa ott használjuk amennyit lehet.
Éjjel is.

A legnagyobb baj a villogó sárgával hogy nem egyértelmű a jelentése, találkozhatunk vele fölé- és alárendelt utakon is. Aki ilyenekkel kirakott felsőbbrendű utakon jár rendszeresen, az megszokja és idővel az agy kiszűri mint zavaró tényezőt - éjszaka pedig a lámpa villogása garantáltan eltereli a figyelmet a stop vagy elsőbbségadás táblákról, rontja a láthatóságukat, balesetveszélyt teremt például ebben a kereszteződésben is.

A felsőbbrendű úton ezért lehetne villogó zöld, így a villogó sárga mindig egyértelmű elsőbbségadási kötelezettséget jelezne, éjjel sokkal hatékonyabban mint bármilyen tábla. Megvalósítható a meglévő berendezéssel minimális átalakítások árán, nem ütközik semmilyen más jelzéssel, egyértelmű, szerintem működne..

záporjózsi 2010.08.05. 15:53:30

@s0nik: Nem kellene szaporítani a jelzésképeket, van éppen elég. Akinek a sárga villogó a táblafigyelésről eltereli a figyelmét, annak tudom ajánlani a tömegközlekedést és a taxit.

záporjózsi 2010.08.05. 15:54:00

@s0nik: Ja, és a villogó zöld más országokban azt jelenti, hogy sárga következik...

katasztrófavédelemi rendelhárító rohambrigád · http://bit.ly/2qNoFtr 2010.08.05. 16:27:03

Pedig mindig lesznek olyanok akik "megszokták" a villogó sárgát, ebből induljunk ki.

Az a lényeg, ebben talán egyet is érthetünk, hogy a mostani alkalmazása a felsőbbrendű utakon kifejezetten káros, ennél az is jobb lenne ha ott totál sötét maradna a lámpa, így nem tompítaná a jelzés figyelemfelkeltő szerepét.

Az emberek így működnek, a kreszkönyvből tanultak idővel átalakulnak rutinná, ami alapján autót vezetünk, ez a rutin pedig folyamatosan változik, így alkalmazkodunk a körülményekhez. A villogó sárga egy ilyen útvonalon ingázó esetében simán bekerülhet a megszokott és rutinszerűen figyelmen kívül hagyott jelenségek közé.

záporjózsi 2010.08.05. 16:56:30

@s0nik: Lehet azokat kiszedni a forgalomból és pár hónap kényszergyógykezelésre küldeni a nagy, kék dízelek utasterébe. A sárga villogó védett úton kifejezetten hasznos, bár nem minden esetben hatékony. Sok jelzőlámpát jóval korábban át kellene lökni sárga villogóba.

Hátezmármi (törölt) 2010.08.05. 17:41:38

@SilentSound: Ha Amerikában mükődik, ahol az elsőbbségadás táblára külön rá kell írni, hogy adj elsőbbséget, a kötelező haladási irányra, hogy "only", a sávelőrejelzést külön kell magyarázni, hogy ez azt jelenti, hogy menj ki a bal sávba, ha Delaware felé akarsz tényleg menni, ahol egyetlen képrejtvényt (sebességkorlátozás, parkolni tilos, stb.) nem tesznek az utakra, inkább mindent betűvel kiírnak, szóval, ha ott értik a villogó pirost az emberek, itt is érteni fogják.

záporjózsi 2010.08.05. 17:47:34

@Dersu Uzala-38: A villogó piros sért-e nemzetközi vagy EU egyezményt?

¿Qué tapas hay? 2010.08.05. 19:19:31

@záporjózsi: A közúti jelzésekről szóló 1968. évi bécsi egyezmény III. rész 29. cikk tán első, vagy második szakaszát. Olvasható az alábbi linkre kattintva:
@¿Qué tapas hay?:

D4D 2010.08.05. 21:46:02

@hawkeye: Mikor? Amikor még volt villamos a Korvin Ottón? Tényleg érdekel kb meddig.

D4D 2010.08.05. 21:49:11

@s0nik: Ezt gondold azért végig abból a szempontból is, hogy esetleg éjjel az ablakod alatt indul el a sor nagy gázzal. Esetleg 15 percenként éjszakai busz.

D4D 2010.08.05. 21:52:40

@Dersu Uzala-38: @záporjózsi:

A villogó piros mindenhol (EU) vasúti átjárót jelez. Mo-n azért dupla, egymás mellett kettő, hogy égőhiba esetén is érthető legyen a háromfényű fénysorompó jelzése.
Csehszlovákiában régebben például egy lámpás volt.
Korábban Németeknél is volt sok egylámpás. Állítólag még a mai napig van sok helyen.

záporjózsi 2010.08.05. 23:36:25

@D4D: Köszönöm, hogy dolgoztatok helyettem. ;))) A németeknél tényleg vannak egypirosos átjárók, de azok már folyamatos fényűek.

_B_ 2010.08.06. 08:18:59

Én is arra járok nap mint nap. És valóban az elsőbbségadás tábla sötétben csak az utolsó pillanatban tűnik fel, mikor késő... addig és utána is végig védett út az "egyenes".
Kb minden 2. éjszaka van ebből baleset.

A másik a budapesti jobbkezes kereszteződések.. rendeteg helyen van, hogy egy 3 sáv széles úttestbe becsatlakozó kis utcánál egyenrangú kereszteződés van.
Ami nem is lene baj, ha jelezve lenne X-es táblával. Vagy ha ezek nem, legalább az összes védett útvonal legyen jelezve sárga rombusszal, vagy a másikfajta "alárendelt úttal kereszteződés" táblával.

Vagy minden előrejelzés nélkül védett útból jobbkezes lesz (Tímár utca a pacsirtamező után).

záporjózsi 2010.08.06. 08:29:17

@_B_: A védett utat jelöli a piros háromszöges, a főútvonalat a rombusz.

"rendeteg helyen van, hogy egy 3 sáv széles úttestbe becsatlakozó kis utcánál egyenrangú kereszteződés van. "
...és?! Kit zavar? Elsőbbséget kell adni. Nagy dolog...

Perillustris 2010.08.06. 08:42:00

@s0nik: Számomra - és szerencsére a többségnek is - teljesen egyértelmű a villogó sárga jelentése: ahogy írta más is, azt üzeni, hogy "nincs lámpa", azaz a közlekedési táblák érvényesek.

Ilyen esetekben még a megszokott útvonalakon is keresem a macisajtot. Másrészt én villogó zöldnél is úgy viselkednék, mintha sárgán villogna, hiszen ilyenkor nagyobb a kockázata annak, hogy akinek sárgán villog, az elnézi a helyzetet.

Szóval szerintem a jelenlegi rendszer jó, s mint írtam már, még több helyen kellene sárgán villogtatni a lámpákat.

záporjózsi 2010.08.06. 08:44:50

@Perillustris: "nincs lámpa", ami persze nem igaz, mert a berendezés teljesen üzemszerűen működik. :)

"még több helyen kellene sárgán villogtatni a lámpákat. "
Kivételesen egyetértünk. :)

_B_ 2010.08.07. 14:56:24

@záporjózsi:
1.: nem mindegy hogy fűútvonal, vagy védett út? A lényeg, hogy neked van elsőbbséged, és minden kereszteződésben illene kint lenni valamelyiknek.

2.: Azt zavarja, aki elöször jár arra, és pl keres valamit. És közben belemásznak a csomagtartójába + dudálnak, ha lassítani mer az előző nem egyértelmű helyen, majd ott meglátja, hogy jobbról jövőnek macisajt (neki semmi) aztán a következőnél jön a meglepi...

záporjózsi 2010.08.07. 18:18:48

@_B_: Nem mindegy. A védett út lehet az út csupán egy adott kereszteződésben. A főútvonal jellemzően jóval hosszabban vezet. A főútvonalon lehet számítani arra, hogy hosszan marad főútvonal.

A 3 sáv széles úton miért is kell a csomagtartóba mászni? Tessék szépen lehúzódni, menni fog...

_B_ 2010.08.08. 11:17:15

@záporjózsi:
Na igen épp ezaz. Én ismerem az utat, de te nézd meg norc.hu-n. A flórián és a kiscelli u közti taxisdrosztnál kint van egy főútvonal(sárga) tábla, teljesen láthatóan.
Majd az amfiteátrumnál az oszlopok takarásából utolsó pillanatban előbukkan egy 4-5m magasra rakott(jól beállított tompított nem visz fel addig ilyen közelről, közvilágítás meg szar) főútvonal vége és elsőbbségadás.(a lámpák felett)
A mindennapos baleset és majdnembaleset sorozat annyival elkerülhető lenne, ha egy elsőbbségadás 100m kiegészítőtáblával kikerülne az amfi mellé, normál magasságban.

záporjózsi 2010.08.09. 07:43:19

@_B_: Jéééé, mennyivel egyszerűbb, mint bekpcsolni a lámpát...

dzsaszper 2010.08.09. 11:33:14

@záporjózsi: ezért kell több tábla. No meg az előjelző tábla se hülyeség.
A veszélyes helyt jelző cikkcakkvonal útburkolati jel se lenne hülyeség.

főboszorka45 2010.08.10. 10:48:46

Kedves Silent Sound!
A taxisoknak szóló újságban van "lámpafigyelő" rovatuk, ahol szintén lehet észrevételeket tenni a közlekedési helyzetekről, lámpahiány, felesleges táblák, stb.Néha meg is oldják a gondokat az illetékesek.
Mi lenne, ha itt is lehetőség lenne arra, hogy ne csak írogassunk ide, hanem valaki felvenné az illetékes "elvtársakkal" a kapcsolatot és összegyűjtve az ilyen problémákat, eljuttatnák nekik a kéréseket, észrevételeket?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.10. 11:18:45

@főboszorka45: Ha volna naponta plusz 3-4 órám erre, örömmel megtenném, sok olyan ügy van, amikkel érdemes volna foglalkozni, de amíg nem jelentkezik valaki, aki ezt önként bevállalja és végigviszi, addig sajnos esélytelen, mert sajnos erre nekem már nem marad időm.

záporjózsi 2010.08.11. 08:24:45

@dzsaszper: Azért valljuk be, hogy sajnos fölösleges táblából egész erdő van a városban. Az értelmes tábláknak meg nem jut hely.

blogsámán 2010.08.11. 15:58:18

@_B_:
Nem mindegy. Már csak azért sem, mert főútvonalon előzhetsz szabályosan a kereszteződésben, míg egy sima védett úton nem. Szerintem pontosan azért, mert egy védett út bármikor egyenrangúvá válhat minden előjelzés nélkül, a főútvonalon haladva pedig biztos, hogy a keresztbe jövőknek minimum macisajtja lesz.

dzsaszper 2010.08.16. 23:47:56

@záporjózsi: csak egyetérteni tudok. Azért akad néhol értelmes tábla is, de eszetlnenül sok az értelmetlen.

Arról nem is beszélve, amikor egy kanyar kedvéért korlátozzák a sebességet, de aztán jó hosszan nem oldják fel...

záporjózsi 2010.08.17. 07:57:26

@dzsaszper: Azokat a táblákat bírom, amelyek közlik, hogy veszélyes útszakasz nyomvályú miatt - természetesen egy 60-as kíséretében. Utána jön Pista bácsi jól kiépített földútja a mezőre, ami simán oldja a 60-at. A következő kapubehajtónál viszont kint van a 60...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása