Engem tegnap munkába indulás után egy perccel egy régi fehér merci majdnem oldalba kapott balaról jobbkezes kereszteződésben, még szerencse, hogy balra is szoktam nézni, ilyen helyen is, pont az ilyenek miatt. A sofőr mentségére legyen mondva, hogy miközben elhaladt előttem, intett felém egy bocsánatkérőset. Nikoletta idegeit viszont alaposan felborzolta egy kamikaze biciklis, aki ráadásul még be is szólt neki és a középső ujját is megmutogatta.
Szeretnék megosztani egy kedves kis történetet. Általánosságban tapasztalom az utakon, hogy a biciklisták vagy nem ismerik, vagy csak szimplán lesz*rják a KRESZ-t. Nem azt mondom, elvétve lehet látni, hogy megállnak a pirosnál, de sajnos tényleg csak elvétve.
Sok esetet fel tudnék sorolni, amikor ideges lettem egy-egy biciklista hülyeségéből fakadó szituáció miatt (ki nem?!), de nem akarom Önöket sem untatni, és én sem akarok újra ingerültté válni, illetve tudom, hogy aki minden nap autózik, az sűrűn találkozik ezzel a jelenséggel. De ami tegnap történt, az egy kissé elgondolkodtatott. Ahogy a mellékelt rajz is mutatja (kisforgalmú, szűk kereszteződés a XI. kerületben), amelyen a piros vonal jelent engem és a kis autómat, követtem a főútvonalat, és kanyarodtam jobbra…
A piros a posztoló, a kék a kerékpáros útvonalaAzaz csak kanyarodtam volna, hiszen a kék vonalkákkal jelzett útvonalon haladó cangás Úr elém vágott… Simán elém gurult, bárminemű fékezés, körültekintés nélkül…
Satuznom kellett, ő ingerülten beintett, és haladt tovább (pedig a macisajt alatt még egy kiegészítő tábla is mutatja neki a főútvonal irányát). Meglepődtem, de természetesen folytattam tovább az utamat hazafelé, viszont végig ez a szituáció járt az agyamban. Többször is lejátszódott ez a történet előttem, és végiggondoltam, hogy sokkal rosszabbul is végződhetett volna ez a kis „találkozás”:
1. variáció: elütöm a biciklist. Neki nem esik semmi baja (körülbelül 20 km/h-s tempóban közelítettem meg a kereszteződést, mert zebra, és parkoló autók is lassítják az embert), az autómat szétkarcolja, ő pofánröhög, és biciklizik tovább… Nem érem utol, mivel az Egér útra kikanyarodó sávnál én pirosat kapok, ő meg a zebrán zöldet, így ő átjut (a zebrán...), én nem… Na ilyenkor mi a teendő?
2. variáció: elütöm a biciklist. Neki mondjuk, eltörik a lába / betörik a feje / ömlik belőle a vér / elájul, stb… Kurv…khm… baromira nekem van elsőbbségem, nekem van igazam, hiszen ő volt a szabálytalan kettőnk közül, de van egy sanda gyanúm, hogy nem úsznám meg ennyivel a balesetet…
A 3. és talán a legrosszabb variáció: esetleg ül mögötte a biciklin egy kisgyerek is… Vagy csak simán kerekezik a kis triciklijével apu után… És neki esik baja. Na ilyenkor mi van? Bár ugyan úgy nekem van elsőbbségem, és nyilvánvalóan nem én vagyok a hibás a történetben, de az én életem is tönkremegy az ő fa**sága miatt!
A 4 variációt választottam, így vészfékeztem, ezáltal mindketten megúsztuk a dolgot…
Azt mondja majd, hogy nem ismeri a KRESZ-t, nem tudja mi az a háromszög alakú tábla, mert nincs jogsija, és különben is vigyáznom kellett volna rá, mert körülötte nincs kaszni, és ő csak egy jótét jámbor lélek, aki a nagymamának visz almát, és különben is csesszem meg, hogy erre jártam, és hogy képzelem?! Vagy ilyenkor mi van??
A legrosszabb a történetben, hogy a satuzásom után még ő volt felháborodva, és egy „Hülye kurva!” felkiáltás, valamint egy egyezményes jel felmutatása után tovább kerekezett… Vagy valóban én vagyok a hülye, hogy még egy nappal a történtek után is ezen gondolkodom?
SÜN 2010.08.12. 12:20:48
mohusssska 2010.08.12. 12:21:00
eml 2010.08.12. 12:22:37
CD-R80 2010.08.12. 12:27:17
Ha már idejön majd a sok binyiglis legalább olvassanak hasznosat.
Ubi 2010.08.12. 12:29:31
vanidomnaes 2010.08.12. 12:30:03
nevelőleg elhaladni mellette és egy vuvuzelát a seggébedugni.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.08.12. 12:30:18
jó variációt választottál, szerencsére volt választásod
dr. _mmm_ 2010.08.12. 12:36:49
Amúgy irány a mező.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 12:37:43
Akkor is gyenge a BTK nem ismeretere hivatkozni, amikor megmartottam a kest a szomszed hataban :D
atila68 (törölt) 2010.08.12. 12:39:10
Mondom ezt komolynak mondható urbánus kerékpáros múlttal.
Megértem a posztoló nehezen múló sérelmét, hiszen csak rajta múlt annak a testi épsége aki megbántotta.
Próbálja kipipálni.
ogregn 2010.08.12. 12:40:20
Még az a szerencs, hogy az autósok között nincsenek ilyenek, nincs soha olyan, hogy egy autós nem adja meg az elsőbbséget a bringásnak, vagy hogy index nélkül akar jobbra fordulni, miközben ott van mellette a bringás, és utána ha ezt szóvá tenné a bringás akkor szerencsére egy autós sem akarja megverni a bringást. Mert ugye az autósnak (elvileg) van kresz vizsgája, tehát tudja mikor kinek van elsőbbsége.
atila68 (törölt) 2010.08.12. 12:40:32
A KRESZ is(!) törvény. Annak nem-ismerete nem mentesítő körülmény megszegésének következményei alól.
esef 2010.08.12. 12:43:46
A kerékpárosnak is ismernie kell a KRESZ-t. Max. falun nem ahol ismeri a helyi körzeti megbízottat...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.12. 12:47:09
esef 2010.08.12. 12:47:48
ogregn 2010.08.12. 12:49:10
Moleman 2010.08.12. 12:50:29
U.i.: Én is bringás vagyok.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.12. 12:52:07
szóval ez nettó hülyeség, mert ezzel a bringázás alsó korhatárát 10-12 évre tehetnénk, ami baromság.
kreszt áltisk-ban kötelezően tanítani. papír nem kell róla.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.12. 12:54:11
igaz ehhez rendőr is kéne aki betartatja...
Marcellusca 2010.08.12. 12:54:32
ogregn 2010.08.12. 12:55:09
Amúgy valaki mondta kötelezőt a bringára: Nem drága, éves 5000,-ft-ért van felelősségbiztosítás bringára is, és egyre többen kötik, bár nem kötelező, de érdemes.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 12:55:33
@esef:
es en nem pont ezt mondtam?...
ex-dr. vuk 2010.08.12. 12:57:57
Mondhatja, hogy nem ismeri a kreszt, de ki nem szarja le? :)
Ismernie KELL.
Ahogyan a BTK-t is, ott is hivatkozhat ra, hogy nem ismeri, de a birosag nem lesz meghatva tole a gyilkossagi targyalason :)
Ellenben ha az autos meg tudna allni, de megsem teszi, akkor o is hibas termeszetesen valamennyire. Bar ez eleg szurke terulet.
Sajnos sokan erzik ugy, hogy megolhetnek valakit (szandekosan) ha az szabalytalan volt.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 12:58:40
teccikérteni?
Marcellusca 2010.08.12. 12:59:23
Ezt a linket elraktározom, úgyis lassan oktatni kell A Főnököt is a szabályos bringázásra, mert nemsokára nem csak a játszótéren bringázik. :)))
Carl Lazlo, Esq. 2010.08.12. 13:02:38
1. Önt vészfékezésre kényszeríti egy szabálytalan sávváltoztatást végrehajtó gépkocsi/kerékpáros/gyalogos. Az alábbiak közül melyik esetben viselkedik szabályosan?
a) Utánaered a szabálytalankodónak, hogy jól megnézze magának.
b) Figyelmeztetésül hosszan rádudál.
c) Türelmet, és segítőkészséget mutat iránta
Ki melyiket szokta?
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 13:04:30
Marcellusca 2010.08.12. 13:05:38
Elfogyott a türelmem!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.12. 13:05:45
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 13:08:18
d) utánnaered, megállásra kényszeríti. kirángatja az autóból, és néhány nevelő célzatú orbavágás közben elmagyarázza neki az érintett kereszteződésben található táblák jelentését
Carl Lazlo, Esq. 2010.08.12. 13:08:36
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 13:10:45
CD-R80 2010.08.12. 13:12:06
Azon amúgy most gondolkodtam el, hogy a pestiek hol tanulnak meg kerékpározni? Lehet nem is tudnak, csak azt hiszik...:D
ogregn 2010.08.12. 13:12:12
" :)))) Ez jó, és igazad is van. Nem ezt akartam kihozni belőle, ha megnézted, én is azt mondtam, előbbi commentjeimben, hogy ez a bicós nem ismeri a kreszt, csak arra akartam rávilágítani, hogy az autósok is rendszeresen szarnak a kreszre, nem azon múlik ez, hogy bringás, puhatestű, vagy autós-e.
Ha te jobbra akarsz kanyarodni nem kerülöd ki, de sokan igen. Ha pedig nem indexelsz, joggal hihetem azt, hogy egyenesen akarsz menni, ezért ha lassú vagy én elmegyek melletted a jobb szélen, ahol a két kerekü mehet, és nem két sáv között fogok kavirnyálni.
CsL 2010.08.12. 13:17:33
(Volt egy cikk a totalcaron a napokban erről)
Jöhet a következő post :)
Hurri Kán 2010.08.12. 13:23:26
CD-R80 2010.08.12. 13:24:13
Azért ezt megnézném vidéken hogy csinálod meg. Főleg kisebb falvakban. Lennének ám egyből "kevés a rendőr vidéken" ,"jogosítvány nélkül száguldozott K.I. 72 éves helyi lakos", Ittas vezetésért(kerékpározásért) előállították L.B.-t" tartalmú újsághírek.
glinolid 2010.08.12. 13:24:37
Marcellusca 2010.08.12. 13:26:11
Azé', kösz a "jó" tanácsot. :)
Hurri Kán 2010.08.12. 13:27:32
Marcellusca 2010.08.12. 13:28:33
Na, akkor még a kerekagyasok is ideszabadulnak. :D
ezvajonszabadnick 2010.08.12. 13:28:38
Ha tehetem, ma már elkerülöm azt a helyet.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.12. 13:30:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 13:31:21
engem nap-mint-nap el akarnak gázolni a járdán, pl.
ha szólok vagy észre sem veszi (bömböl a zene a fülében), vagy neki áll feljebb.
a bringaúton nem hajlandók közlekedni, még ott sem, ahol van, az párhuzamos az úttal, és még jobb is, mint az út.
zebrán ész nélkül kihajtanak a kanyarodó autó elé a sövénytakarásából.
lámpákra/táblákra tesznek.
Marcellusca 2010.08.12. 13:32:17
Mert csak a parkokban, játszótereken bringáznak, elérik a felnőtt kort, elmennek a legközelebbi tecsóba, megveszik a bringát és már részt is vesznek a forgalomban.
Mint JÁRMŰVEZETŐk!
A KRESZT és a közlekedési szabályokat (kultúrát?) meg senki nem tanítja meg nekik.
ezvajonszabadnick 2010.08.12. 13:33:57
Mondjuk azt elismerem, hogy az útburkolati felfestések le voltak kopva már akkor is. De a táblák kint voltak.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 13:35:45
glinolid 2010.08.12. 13:37:07
Marcellusca 2010.08.12. 13:37:51
Múltkor felvilágosítottam egy bringást, hogy szabálytalanul hajtott velem szemben az egyirányúban (nincs tábla!) és, hogy ez miért balesetveszélyés. Főleg rá nézve.
Akkor kezdett neki valami derengeni (temészetesen a vita, hogy mit foglalkozok vele, csak kis szakaszon jön szembe, meg ne önkéntesrendőrködjek után), mikor mondtam, hogy nincs kitáblázva, azaz nekem NEM KELL számítanom arra, hogy szembe jön. Ha ki lenne táblázva, akkor számítok rá és nem lesz baleset.
ezvajonszabadnick 2010.08.12. 13:37:52
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2010.08.12. 13:39:35
ex-dr. vuk 2010.08.12. 13:39:51
a rohadt autosoknak mindent szabad.
engem nap-mint-nap el akarnak gázolni a zebran, pl.
ha szólok vagy észre sem veszi (bömböl a zene a kocsiban), vagy neki áll feljebb.
a parkolóban nem hajlandók parkolni, még ott sem, ahol van, raadasul kozel, és még ott szabalyos is lenne.
kocsibeallobol ész nélkül kihajtanak a gyalogos/biciklis elé takarásából.
lámpákra/táblákra tesznek.
[innentol patthelyzet :D]
glinolid 2010.08.12. 13:41:48
CD-R80 2010.08.12. 13:49:46
Látom te egy vallásos biciklis vagy, abból is a bigott fajta:D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 13:53:32
600 komment minimum.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 13:54:35
csak valaszoltam. nezd meg az eredetit es szamolj korrelaciot :)
glinolid 2010.08.12. 14:08:26
CD-R80 2010.08.12. 14:08:43
Azért a régi jó dolgokból nem marad semmi...
A régi öregek jobban binyigliztek. Túltöltött fejjel is hazaértek, nem zúztak le autókat. Nem veszélyeztettek másokat-esetleg magukat kicsit.
Ha meg elfáradtak, betakaróztak a binyiglivel valamelyik zöldellő árokparton. Tanulhatnátok tőlük.. Igyatok binyiglizés előtt s nem fog érdekelni a sok szemét autós:D
Elég lesz ha talpon-keréken maradtok. Az autós meg örülhet mert egyértelmű a felelősség kérdése:)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 14:11:09
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.12. 14:12:25
Komolyan. Szabályosan közlekedő autóstársak és biciklisek tudják, hogy ha egy kereszteződésben nekem macisajt van, akkor a BÜDÖS ÉLETBEN nincs elsőbbségem a tőlem jobbra érkezővel szemben.
Ezt nem tudni életveszélyes, a jogosítvány, vagy a bicikli azonnali bevonásával jutalmaznám!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.12. 14:15:13
meg akkor a csepel tacskóra is fizessen a gyerek? ha meg a szülő nevén van a bringa, akkor megint nem jó. sőt a gyereknek még személyije sincs.
szar az egész.
rendőr kell aki büntet.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.08.12. 14:16:38
dehogyisnincs. ha zöldet mutat a lámpa a macisajt fölött. :)
Perillustris 2010.08.12. 14:38:43
Flame on! :P
ogregn 2010.08.12. 14:40:04
CavanyuSukor 2010.08.12. 14:42:36
Tényleg erre van szükségetek emberek?
Nem lehetne ott a helyszinen továbblépni az ilyen mindennapos eseteken? Hülye volt a bringás, ennyi! Egy fő, akkor és ott!
Kell ehhez 600 komment megint?
Vagy Bende Tibor után szabadon itt is kell a kattintásszám, és direkt bedobnak egy ilyen autós vs bringás irományt?
Nekem a védett bringaúton nem adják meg az elsőbbségemet nap mint nap, és vannak felháborodva az akkor és ott szabálytalankodó autósok, mégse írok posztot róla!
Kell az uszítás, kell ez nektek! Hajrá, öljétek egymást!
Reggie 2010.08.12. 14:49:19
Perillustris 2010.08.12. 14:50:37
Látod, milyen jó, hogy a 4. lehetőséget választottad?
Perillustris 2010.08.12. 14:52:29
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 14:55:07
játszani a játszótéren, sportolni a sportpályán kell.
ha meg valaki közlekedni akar vele, annak megvannak a szigorú szabályai.
a gyerek meg főleg ne biciklizzen a járdán, mert garantáltan el fog csapni valakit.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 14:55:47
Silent Bob 2010.08.12. 14:56:06
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.12. 15:00:33
CavanyuSukor 2010.08.12. 15:00:49
Sok esetet fel tudnék sorolni, amikor ideges lettem egy-egy autós hülyeségéből fakadó szituáció miatt (ki nem?!), de nem akarom Önöket sem untatni, és én sem akarok újra ingerültté válni, illetve tudom, hogy aki minden nap kerékpározik, az sűrűn találkozik ezzel a jelenséggel. De ami tegnap történt, az egy kissé elgondolkodtatott. Ahogy a mellékelt rajz is mutatja (kisforgalmú, szűk kereszteződés a XI. kerületben), amelyen a piros vonal jelent engem és a kerékpáromat, követtem a főútvonalat, és kanyarodtam jobbra…
Azaz csak kanyarodtam volna, hiszen a kék vonalkákkal jelzett útvonalon haladó autós Úr elém vágott… Simán elém gurult, bárminemű fékezés, körültekintés nélkül…
Satuznom kellett, ő ingerülten beintett, és haladt tovább (pedig a macisajt alatt még egy kiegészítő tábla is mutatja neki a főútvonal irányát). Meglepődtem, de természetesen folytattam tovább az utamat hazafelé, viszont végig ez a szituáció járt az agyamban. Többször is lejátszódott ez a történet előttem, és végiggondoltam, hogy sokkal rosszabbul is végződhetett volna ez a kis „találkozás”...
Jéééé, ez így is mennyire igaz!
szaGértő 2010.08.12. 15:03:41
Perillustris 2010.08.12. 15:06:33
@Moleman: Köszi a javaslatot. Mától minden elém szabálytalanul kiforduló autó tükrét lerúgom, ha kiszáll a sofőr, akkor meg pofán is csapom.
@Hurrá Torpedó: Én benne vagyok a 100K-ban, ha az arányosság elvét észben tartva az autós pirosokért mondjuk 7-800K jár. Deal?
@Marcellusca: Bende okádék förmedvényét azért nem kereteztetted be, remélem. :)
@gyvy: Bringázz pár percet oda-vissza a Váci út menti 1,1 kilométeres kerékpárúton, utána visszatérünk erre. Ha még épségben vagy.
@xaba99: "a bringaúton nem hajlandók közlekedni, még ott sem, ahol van, az párhuzamos az úttal, és még jobb is, mint az út"
Hol van ez a hely?
"lámpákra/táblákra tesznek"
Mit? :P
@glinolid: Az csak egy gumiszoba.
Perillustris 2010.08.12. 15:09:33
ROTFL
CavanyuSukor 2010.08.12. 15:12:54
Persze, nem sok, de ez a 3.9% gondolom nem arról szól, hogy például én betartom a szabályokat, megállok a piros lámpánál, jók a fékjeim és van lámpám is, sőt még adót is fizetek, hanem arról hogy egy darab biciklis valahol szabálytalan volt, amiből aztán az lesz, hogy akkor az összes bringás szabálytalan!
Ez a 3.9% szólhatna arról is, hogy hogyan kéne EGYÜTT közlekedni a KÖZutakon, konstruktív javaslatokkal, és nem egymás fikázásával, de szerény meglátásom szerint ezek a posztok inkább csak az autós vs bringás ellentétet szítják, amik miatt rám is rámhúzzák a kormányt az itt trollkodó szabálykövetők!
Meg ugye eleve nem A bringások vannak meg Az autósok, hanem közlekedő emberek, akik hol ezzel-hol azzal közlekednek, szabálytalankodnak, vagy szimplán csak bunkók!
Kicsit unalmas már ez az általánosítás, és az ilyen posztokkal semmit sem segítetek a helyzeten!
De azért hajrá, legyen meg a kattintásszám nektek is!
Marcellusca 2010.08.12. 15:13:40
És ma már ne is ülj bringára.
Nem vagy JÁRMŰ vezetésére alkalmas állapotban.
Perillustris 2010.08.12. 15:14:34
ogregn 2010.08.12. 15:14:45
Unom már azokat a beszűkült agyu embereket akik szerint a kerékpár sporteszköz, és menj a parkba vele. NEM!!! A kerékpár is egy közlekedési ezköz, csak nem gépi erejű. Mint ahogyan (igaz, kis sarkítással) a babakocsi is az, akkor arra is rendszámot? Ha én nem kerékpáron ülnék, meg sok ezer másik bringás társam,is autóba ülne mint ahogyan ezt te szeretnéd, mivel a kerékpárt mondjuk csak hobby célból használnánk, ahogy azt te szeretnéd, akkor vajon mit lélegeznél be? Inkább örülj, hogy annyival is kevesebb autó van az utakon.
"ha meg valaki közlekedni akar vele, annak megvannak a szigorú szabályai." Igen, Kresznek hívják, ezt nem is firtatom, be kell tartani, és kész, de ez nem a rendszámon fog múlni.
Harcimaci 2010.08.12. 15:14:51
Ott a pont!!!!
Marcellusca 2010.08.12. 15:15:08
Ki az a hülye, aki bringával megy rabolni? :)
Taxival igen, de bringával? :DDDD
Marcellusca 2010.08.12. 15:16:51
Ne erőlködj! :)))
Harcimaci 2010.08.12. 15:17:02
Pl az Andrássy út.....
Peetee 2010.08.12. 15:17:45
Az ilyen baromarcúakat sosem tudtam higgadtan kezelni.
Én országúti amatőr versenyző vagyok (évi 6-8.000km-t kerékpározom), emellett DélPestre járok dolgozni, tehát autót is vezetek évi ~30e km-t.
Sok kerékpáros még engem is kioktat amikor kerékpárral vagyok; pedig "professzionális" kinézetemből gondolhatná, hogy biztosan többet kerekezek, mint ő.
A jótanácsaimat sem fogadják meg, nemrég szinte már vaksötét volt, jöttem hazafelé Tatáról (világítás elől-hátul), mikoris utolértem egy nénikét (olyan 50es) a pusztába világítás nélkül. Mondom. Hölgyem, életveszély amit csinál; bekísérem a városig, nehogy baja legyen.
Elküldött a viharba, hogy ő mindig erre jár és őt egyébként is látják az autók????
Inkább otthagytam; az ilyen pusztuljon meg az árokban; miután belökte oda egy pótkocsis teherautó.
bolondok az emberek.
Marcellusca 2010.08.12. 15:19:05
Úgyhogy nincs mit kiföggesztenem. :)
Hacsak nem a NENYI-t. A budiba. :DDDD
Marcellusca 2010.08.12. 15:21:00
"@xaba99: "a bringaúton nem hajlandók közlekedni, még ott sem, ahol van, az párhuzamos az úttal, és még jobb is, mint az út"
Hol van ez a hely?" - Pölö Vizafogó-Népfürdő utca.
Naponta kerülgetem a SZABÁLYTALAN bringásokat.
szaGértő 2010.08.12. 15:22:00
Ja, a bringás is azért ment bele a macisajtba, mert tegnap se jött semmi. :D
PR32 (törölt) 2010.08.12. 15:22:03
Silent Bob 2010.08.12. 15:23:42
Arra gondolsz, ahol a szolárium előtt MINDIG parkol valami paraszt jobb esetben vagy a járdán, vagy a kerékpárúton? (Rosszabb esetben keresztben, nem egyszer kellett már lemennem az útra, mert egyszerűen lehetetlen volt kikerülni.)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 15:24:47
Perillustris 2010.08.12. 15:27:09
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:27:41
Köszi a javaslatot. Ezentúl az összes járdán bringázó egyén drótszamaráról letöröm a váltókart.
"Hol van ez a hely?"
- balatonalmádi, 71-es út. (kerékpározni tilos táblával megspékelve)
- budapest, dózsa györgy út
- budapest, miskolci és gvadányi utca
- budapest, thököly út: itt jellemzően vagy a bringaúton mennek szembe a forgalommal, vagy a járdán, mert derogált átmenni a túloldalra
- budapest, szegedi út
- veszprém, tesco-nál a körforgalom és környéke, beleértve egészen kádártáig
- soroljam még?
Marcellusca 2010.08.12. 15:28:20
"Persze, nem sok, de ez a 3.9% gondolom nem arról szól, hogy például én betartom a szabályokat, megállok a piros lámpánál, jók a fékjeim és van lámpám is, sőt még adót is fizetek, hanem arról hogy egy darab biciklis valahol szabálytalan volt, amiből aztán az lesz, hogy akkor az összes bringás szabálytalan!" - Pedig én betartom a szabályokat, fizetek adót, stb., stb. és qrva sok bringást látok, akik sz@rnak a szabályokra.
Ha pedig rákérdezel, hogy ezt hogy gondolja, még ő van felháborodva: mit foglalkozom vele, csak ezen a kis szakaszon méltóztatik szabálytalankodni, mit önkéntesrendőrködöm.
Holott zömmel arról szól az egész nemtetszés nyílvánításom, hogy főleg az ő érdekében szólok, hogy ez így most nem jó. Mert én kikerülöm, lefékezem a verdát, a járdán arrébb húzom a gyerekemet, de lehet, mással nem lesz szerencsés.
Mert nem húzódik le, nem fogja kikerülni, nem fog fékezni és a járdán kerékpározót leveri, mint vak a poharat.
Felőlem az összes SZABÁLYTALAN bringás lehet öngyilkos, csak ne engem és az autómat válassza eszközül!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:28:55
Perillustris 2010.08.12. 15:29:25
Erről ennyit.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 15:30:28
ogregn 2010.08.12. 15:30:41
Hol van olyan, hogy abringa út jobb mint az út? Egyedül a Batthyányi és a margit híd között. Az bringaút. A többin nem tudsz haladni normálisan. Mivel ez egy jármű nem a gyalogosok között kéne cikázni vele, márpedig olyan bringaút nincs ahol ne lennének gyalogok. Ha a felfestett bringaúton megyek át zöld jelzésen egy kereszteződésen, akkor a velem párhuzamosan haladó jobbra kanyarodó autósnak holtterében vagyok, ha viszont az úttesten megyek a jobb szélen, akkor muszáj észrevennie. stb.... még sokáig sorolhatnám miért használhatóbb az úttest, mint a bringaút. Ha az autós két út közül választhat, az egyiken lehet normálisan lendületesen haladni, a másik meg lasabb, tele akadállyal, akkor az autós melyiket választja? Na ezért megyünk mi is az úttesten. Közlekedünk, haladunk, és nem hobbyból bringázgatunk.
Marcellusca 2010.08.12. 15:30:46
Viszont, hogy ezek a helyzetek elkerülhetők legyenek, kell(ene) a párbeszéd.
Nem bunkó módon, a trollokkal, hanem normális hangnemben.
IPFighter 2010.08.12. 15:32:35
Infopark és környéke. És ha véletlenül szóvá merem tenni, hogy van bicikli út, akkor a legkedvesebb, amit kapok, hogy az anyám szidják.
Amióta az eszemet tudom, azóta van biciklim, és használom is az épp aktuális drótszamarat. Sajnos azt kell mondjam, hogy a biciklisek az idióták az esetek 90%-ában.
A legtöbb biciklisnek sajnos csak jogai vannak, de kötelezettségei nincsenek...
Nem mondom, hogy az autósok mind szentek, vagy hibátlanok, ott is sok a barom, de ARÁNYAIBAN azért mégis a bringások között több a barom.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:33:15
12 évesen kocsival is kiengednéd a forgalomba, hadd tanuljon?
a kerékpár pedig igenis sporteszköz. majd ha kell rá jogsi/rendszám/biztosítás, és a vezetők felellőségre vonhatóak lesznek, na majd akkor közlekedési eszköz lesz.
Perillustris 2010.08.12. 15:33:47
ex-dr. vuk 2010.08.12. 15:34:32
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:34:50
addig csak ámokfutsz.
Silent Bob 2010.08.12. 15:35:58
szaGértő 2010.08.12. 15:36:34
Marcellusca 2010.08.12. 15:37:10
Én a Vizafogó utcáról beszélek, a Cserhalom utcától (ott kezdődik a bringaút), át a Népfürdőre a Dunavirág utcáig.
Igaz, a kerékpárutat átvezetik egyik oldalról a másikra. Erre meg jónéhány bringás sz@rik.
Ja, jut eszembe: Egy ismert embert láttam ott, szabályosan, a bringaúton közlekedni és MEGÁLLNI a piros lámpánál. Ki volt ő?
Segítek.
Hajós András
Silent Bob 2010.08.12. 15:38:30
Silent Bob 2010.08.12. 15:39:18
IPFighter 2010.08.12. 15:39:19
Mert szerintem nem.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:39:20
ideteker a járdán az irodaépülethez, és a fűre állítja a szamarat, és fához köti.
komolyan, mint a vadnyugaton a menő kávboj a lovat.
Silent Bob 2010.08.12. 15:40:12
IPFighter 2010.08.12. 15:44:12
De tudok még pár olyat mondani, ahol nem parkol senki a bicikli úton, azt a bringások mégis a parkoló autóktól egysávosra beszükült utcában tekernek.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:44:55
de fordítva: ha te lejössz az útra, én mehetek kocsival a bringaúton?
ogregn 2010.08.12. 15:45:25
"
Ja, Tegyünk a biciklire indexlámpát, meg féklámpát és fényszórót is. Ja és télen pedig legyen téligumi. És legyen kerékpárpálya matrica is azért a néhány km kerékpárútért ami most van.
És szoktassuk le az embereket az autóról úgy, hogy agyon adminisztráljuk a kerékpározást. Ez minden Eu-s országban így van, nem?
@szaGértő: És én küldjek neked 2 terra ugyanilyen videót autósokról? Ebben nincs semmi, mindenki szabálytalankodik. (Tudom, te nem)
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 15:46:51
Ez aranyos, cangás +érdemli a falhoz állítást
Jobb hogy kivédted, nem éri meg a huza-vonát
Silent Bob 2010.08.12. 15:47:24
Hol férek el? Nem zavar, hogy ezek épp a bringaúton vannak? Igaz nem mennek, csak parkolnak.
szaGértő 2010.08.12. 15:48:03
ex-dr. vuk 2010.08.12. 15:50:51
Nem, a kerekpar kozlekedesi eszkoz, es mindaddig az is marad, amig a kresz azt irja, hogy az.
Az, hogy TE nem tartod annak, semmit nem jelent.
szaGértő 2010.08.12. 15:51:26
Kár ilyenekkel jönni, ettől még nyilvánvaló marad, hogy a szóban forgó bringás egy tahó.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 15:51:43
mert ezzel a bringázás alsó korhatárát 10-12 évre tehetnénk, ami baromság."
Nem baromság!
Valami van a kresz-ban hány éves kortol lehet főutvonalon/járdán?/ bringázni
/vagy valami hasonló/
Silent Bob 2010.08.12. 15:53:36
Erre ti jöttök megmagyarázni. Felteszem még egyszer a kérdést. HOL KELLENE MENNI?
Marcellusca 2010.08.12. 15:53:51
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:54:16
szaGértő 2010.08.12. 15:54:28
Marcellusca 2010.08.12. 15:56:10
.lll. 2010.08.12. 15:56:18
Kérdem,hogy mit keresett az úton,mikor ott van a bringásút.?Azt mondta,h a bringásúton már többször elcsapták.
fene se érti ezeket
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:56:59
Silent Bob 2010.08.12. 15:57:06
szaGértő 2010.08.12. 15:57:06
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 15:58:06
Silent Bob 2010.08.12. 15:59:27
De továbbra is várom a megfejtést, hogy SZERINTED mi ebben a helyzetben a követendő magatartás. Megvárjam, amíg visszajön a gazdája?
NeeKoL 2010.08.12. 16:00:37
Marcellusca 2010.08.12. 16:00:41
Jössz illen részletkérdésekkel, hogy miről szól a poszt! :DDDD
Silent Bob 2010.08.12. 16:02:04
A múltkor volt egy cikk arról, hogy jól néznek ki a bringás csajok, kb. a tizedik kommentnél kezdődött az anyázás, hogy "az összes biciglis átmegy a piroson".
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:02:31
kikerülöd, ahogy tudod. járdán, füvön, úton, átugratod, lényegtelen. de utána azonnal mész vissza a bringaútra.
Silent Bob 2010.08.12. 16:03:25
Marcellusca 2010.08.12. 16:03:38
Óra indul. :D
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 16:04:43
Silent Bob 2010.08.12. 16:05:24
Válaszoltam.
(Megjegyzem, ha esetleg nem ismernéd a környéket, annak a bicikliútnak kb. 50 m-rel később vége. Mindkét irányban.)
IPFighter 2010.08.12. 16:05:34
Én írtam egy másik konkrét helyet. Mint írtam ott nem parkol senki, mert kicsit nehéz lenne felhajtani a bicikli útra, bár nem lehetetlen. Arra mit mondasz? Ott miért tekernek a bringások az úttesten a járda helyett?
Egyébként pedig mind a két képen simán ki lehet kerülni mindkét paraszt autóst. Merthogy abban egyetértünk, hogy az első képen mutatott Mucukis és a második képen mutatott Mondeos faszul parkolt.
Ettől még simán ki lehet kerülni őket. Jó persze, ahhoz hogy a Mondeóst kikerüld, még a féket is kell használni, ez meg ugye roppant megeröltető, mert utána meg megint tekerhetsz, hogy felgyorsulj, de hát ugye az élet má csak ilyen kemny dolog...
Silent Bob 2010.08.12. 16:06:41
Perillustris 2010.08.12. 16:07:20
ogregn 2010.08.12. 16:08:02
EZT MOST KOMOLYAN GONDOLOD? jÁRMŰ, BAZMEG! ÉRTED??? JÁRMŰ!!!! TE IS KÖZLEKEDJ A SZÉP MERCÉDES TÍPUSU JÁRMŰVEDDEL OTTHON A KERTBEN.
Csalódás, rengeteg kommentedet olvastam, végigolvastam azt is ahogyan az árvíznél segítettetek a segítségre szorulókon, teljes respect nektek! Többnyire értelmes indokolt érthető hozzászólásaid vannak.
De ez? Ez mi!?
Silent Bob 2010.08.12. 16:08:05
IPFighter 2010.08.12. 16:08:21
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:09:57
kivéve:
- tilos az úton, és nincs bringaút
- nincs bringaút, és az út közlekedésre alkalmatlan állapotban van.
a megszorítások a kivételekre vonatkoznak.
Perillustris 2010.08.12. 16:10:39
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:11:04
IPFighter 2010.08.12. 16:12:05
Akkor te kedvedért még egyszer, remélem ezúttal elolvasod, esetleg fel is fogod mit írok...
Mint írtam, nem helyeslem a járdán / bicikli úton parkolást, szerintem az ilyen autókat szimplán el kéne szállítani a zsaruknak.
Viszont.
Azt elfogadhatatlannak tartom, ha ott van a használható bicikli út, de a kedves drótszamaras ehelyett a balesetveszélyes közlekedést választja.
Így már világos?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:13:13
mondom: kerüld ki, ahol tudod, aztán vissza a bringaútra.
Perillustris 2010.08.12. 16:14:36
Mi a különbség?
Silent Bob 2010.08.12. 16:14:38
Nekem a múltkor a Dózsa György úton mutogatott egy faszkalap a JÁRDÁRA, hogy miért nem a kerékpárúton megyek. Nem hitte el, hogy az a Vágány utcától már nem kerékpárút.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:15:06
Silent Bob 2010.08.12. 16:15:59
Silent Bob 2010.08.12. 16:17:47
Silent Bob 2010.08.12. 16:18:56
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:19:40
vágány utcán van néhány nagy és mély kátyú az úttesten. kikerülöm, és kész. nem bizonygatom, hogy használhatatlan és nem megyek miatta folyamatosan a szembejövő sávjában...
Perillustris 2010.08.12. 16:21:14
Ne röhögtess. Ha az Újpesti Vasút Hídtól eltekersz a Westendig, akkor kizárólag a Shell kúttól a Duna Plázáig tartó 1,1 km-es kerékpárúton vagy veszélyben.
Silent Bob 2010.08.12. 16:21:46
IPFighter 2010.08.12. 16:22:41
Ez egy különbség.
Aztán. Míg te a bicikli úton "kényelmesen" ki tudod kerülni az autót, addig nekem téged elvileg 2m oldaltávolsággal kell kikerüljelek az úton, ami sok esetben nhezen kivitelezhető.
Attól, hogy valaki szabálytalan, attól neked nem kell annak lenni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:23:54
számomra nem, ezért vagyok kiaakadva rátok, főleg, ha nyomatjátok az ovis dumát, hogy "de hát a másik is".
Silent Bob 2010.08.12. 16:23:56
IPFighter 2010.08.12. 16:24:30
Perillustris 2010.08.12. 16:25:15
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:25:48
és nem kéne nyomatni ezt a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hozzáállást. ha zavar a kocsi, és szabálytalan, hívd rá a közterületeseket, vagy a rendőröket, de ne másokat szívassál...
Silent Bob 2010.08.12. 16:26:13
Mert ha valaki ráparkol, akkor "ki tudom kerülni", ha nem adja meg az elsőbbséget, akkor "meg tudok állni" meg amúgy is én döglök meg, ha koccanunk stb.
IPFighter 2010.08.12. 16:26:16
Mégegyszer! Én kérek elnézést.
IPFighter 2010.08.12. 16:27:16
Csak valahogy ezt az úriember nem fogja fel...
Kár...
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 16:28:11
Én meg kitértem, helyet hagytam mindig a bringásokna a járdán
Nacsak jőjjön a 2éves lurkó legközelebb
:)
Az meg fasság volt, hogy 1irányúban igy szabályozták a behajtásukat
El kellett volna helyezni a bahajtás irányábol
is táblát
Hogy'/miért kell számitanom bringásra/tehát járműre/ velem szemben?
Ott a lényegi dilema, hogy rúgjam-e fel,mert nincs jelzőtáblája hogy behajthat, vagy nem.
IPFighter 2010.08.12. 16:28:28
Silent Bob 2010.08.12. 16:29:30
Silent Bob 2010.08.12. 16:30:05
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:30:27
ettől függetlenül, én igyekszem mindig betartani a szabályokat, és ha nem kifogásokat keresnénk a szabályok betartása ellen, hanem mindenki igyekezni szabályosan és kultúráltan közelkedni, elég hamar kibuknának a renitens egyének.
ogregn 2010.08.12. 16:30:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:31:27
én az vagyok, aki betartja a szabályokat, és ezt elvárja másoktól is.
Silent Bob 2010.08.12. 16:31:53
IPFighter 2010.08.12. 16:32:35
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 16:32:49
Silent Bob 2010.08.12. 16:34:06
Silent Bob 2010.08.12. 16:34:51
IPFighter 2010.08.12. 16:35:20
Silent Bob 2010.08.12. 16:36:32
IPFighter 2010.08.12. 16:37:03
Ez a különbség köztünk ;)
IPFighter 2010.08.12. 16:37:54
ezt is te írtad, nem?
Hugo2010 2010.08.12. 16:39:27
Evvel csak egy a gond ha egy autó, busz bármi elüti akkor valószínűleg ő jár rosszabbul. Plusz ha kicsit rámenősebb a másik, akkor egy vagyont is fizethet (ha túléli), mert ugyebár neki nincs kötelezője. Vagy esetleg párszor még orrba is verik.
Ha gyalogosan, biciklivel közlekedik az ember nem keménykedik a nála sokkal keményebb járművekkel szemben, mert neki jobban fáj. Ezt az elvet kellene kicsit alkalmazni az okoskodóknak, és a rendkívül öntudatosoknak is.
Perillustris 2010.08.12. 16:39:39
Silent Bob 2010.08.12. 16:40:24
Érveket lehet ütköztetni akár emelkedett hangnemben is, de ha valaki személyeskedik, azt bizony elküldöm az anyjába.
Perillustris 2010.08.12. 16:42:23
Meglepődtem volna, ha nem hangzik el újfent ez a különsen primitív mantra.
Silent Bob 2010.08.12. 16:42:53
ogregn 2010.08.12. 16:43:53
Magyarul szarjuk le a kreszt, mert úgyis az erősebb kutya baszik? Igen ez a probléma gyökere általában. Az autós szerint a bringásnak nincs helye az úton. A kresz szerint meg van. Akkor most kinek van igaza?
IPFighter 2010.08.12. 16:45:20
Egyébként meg... lehet hogy ma az autómba ülök, és azzal megyek haza, de ettől függetlenül saccra 33 éve bringázom. Ennyivel évvel a bringa nyergében, mint bringás is azt mondom, hogy amiket te felhoztál érveket, stb. azok akkora baromság, hogy az hihetetlen.
köszönöm, hogy "meghallgattatok" :)
Silent Bob 2010.08.12. 16:45:26
Silent Bob 2010.08.12. 16:47:43
Na, ez a másik amit szintén leszarok. (Ráadásul ez már nem igaz, változott a törvény szerencsére. A megtámadottnak nem kell már az arányosságot mérlegelnie.)
Nem vagyunk egyformák. :)
Hugo2010 2010.08.12. 16:48:50
@ogregn: Valóban a KRESZ szabályozza a biciklivel való közlekedést is. Csak sajnos ezt általában leszarják (nem csak ők, de ők különösen). Egy szabálytalán biciklis ne emberkedjen, örüljön, hogy megúszta.
Silent Bob 2010.08.12. 16:49:19
Egyelőre ellenérveket még nem hallottam nagyon. Legalábbis számomra az nem érv, hogy húzzam be fülem farkam, vegyem a hátamra a bicajom és menjek ahogy akarok.
Hugo2010 2010.08.12. 16:49:49
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 16:50:24
www.youtube.com/watch?v=gvJhydLz_FY&NR=1
www.youtube.com/watch?v=z_10m7PyWqY
:)
Silent Bob 2010.08.12. 16:50:55
Silent Bob 2010.08.12. 16:52:03
Hugo2010 2010.08.12. 16:53:39
Silent Bob 2010.08.12. 16:54:57
IPFighter 2010.08.12. 16:56:28
Jót röhögtem rajta :)
Az első inkább szánalmas...
Perillustris 2010.08.12. 16:57:35
Silent Bob 2010.08.12. 16:59:20
Hugo2010 2010.08.12. 17:01:42
Közlekedj szabályosan, olvasgasd a KRESZ-t és még írjál sok ilyen okosat.
Silent Bob 2010.08.12. 17:03:32
Marcellusca 2010.08.12. 17:09:58
Hugo2010 2010.08.12. 17:10:11
Marcellusca 2010.08.12. 17:11:33
Marcellusca 2010.08.12. 17:18:02
"...LESZAROM hogy mi a szabályos..." - Na, itt kezdődnek a problémák!
Az, hogy más szabálytalan még nem hatalmaz fel arra, hogy leszard a szabályokat!
Rocko- 2010.08.12. 17:21:47
majd elfogynak. vagy megtanulnak közlekedni.
Silent Bob 2010.08.12. 17:23:27
Ha a saját faszságom miatt elütnek, akkor az az én bajom, én halok meg.
Marcellusca 2010.08.12. 17:24:02
"Meg amikor átvezetik egyik oldalról a másikra, utána meg vissza a bringa utat, akkor meg plusz két zebra tök feleslegesen." - És akkor mi van? Arra megy a kerékpárút, amit használnod kell? Igen! Akkor menj arra!
F@sz kivan, hogy nem tudok nyílegyenesen lemenni Pécsre/Szegedre/Győrbe/Nyíregyházára, mert mindenhol kanyarog az út!
Sőt!
Van, ahol még felüljáró is van. A legrosszabb, mikor vasúti átjáró van és pont jön a kispiros.
Hát, hogy képzeli, mikor én éppen arra megyek?
Silent Bob 2010.08.12. 17:25:31
Marcellusca 2010.08.12. 17:27:22
Őrájuk vigyázzanak az autósok - mégha szabálytalanok is - ,mert ők a sérülékenyebbek.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 17:31:58
Es ahhoz mit szolnal, ha az autopalya melletti fout neha (ugy 3-4 km-enkent) szintben keresztezne az autopalya, ahol elsobbseget kell adnod? Oda, aztan vissza. Es igy kene menned 100-200 km-t. Nem huznad fel a szemoldokodet, hogy "de gyerekek tenyleg nem lehetne maskepp?".
Marcellusca 2010.08.12. 17:32:07
Lásd: korábbi kommentem, ha öngyi akarsz lenni, akkor ne én és a zótóm legyen az eszköz! :)))
Marcellusca 2010.08.12. 17:32:54
Ez is biztos bringás. :DDDDDDDDDDDDDDDD
Hugo2010 2010.08.12. 17:34:57
azt mondják, hogy a másik vigyázzon, mert a biciklis a sérülékenyebb. Érthetőbben a szabálytalan autós: vigyázzon magára a biciklis; szabálytalan biciklis: vigyázzon rá az autós. Ez a probléma. Az már más kérdés, hogy Budapesten (elsősorban a Belvárosban) sajnos rengeteg a szabálytalan autós, biciklis.
Egyébként engem mindkettő típus baromira tud irritálni. :))
ex-dr. vuk 2010.08.12. 17:35:54
Londonban fel sem merul, hogy nem mesz elore. Majd minden keresztezodesben felfestett felallohelyek is vannak. Ha nincs felfestve akkor is eloreallnak.
Az autosok tisztaban vannak vele, hogy lampanal eloszor a ketkerekuek indulnak. Erted, a fu zold, a ketkerekuek kikerulik a dugot.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:38:56
de azért azt elvárom, hogy ők is vigyázzanak magukra is és másokra is.
és hogy ne hozzák szándékosan hülye helyzetbe magukat, amikor csak az én, vagy autóstársaink reflexein múlik a dolog...
Marcellusca 2010.08.12. 17:39:32
Mija facér köll Kkfházától Gátérig kacskaringózni, mikor 2m-es domb sincs? Nyílegyenes utat akarok!
Köbö olyantat, mint Gátértől Csongrádig.
xD
Silent Bob 2010.08.12. 17:40:40
Marcellusca 2010.08.12. 17:41:12
Ennyi. Ha így szabályos, akkor így szabályos.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.12. 17:43:31
Marcellusca 2010.08.12. 17:43:35
A szabályosan közlekedőkkel semmi bajom.
És igen, a szabálytalan autósok is irritálnak!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:43:58
(bocs, ne is válaszolj rá, köcsög, demagóg, provakitív, kicsit sem vicces reakció volt részemről. de kihagyhatatlan.)
Silent Bob 2010.08.12. 17:44:15
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:45:30
Marcellusca 2010.08.12. 17:45:56
Semmi bajom az előre menő bringásokkal. Nem is lehet, szabályosak.
Csak az autókerülgetés témára hoztam fel példának, hogy tudnak ők kerülgetni, ha akarnak. :)
Silent Bob 2010.08.12. 17:46:44
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:48:29
Silent Bob 2010.08.12. 17:50:31
peace
Marcellusca 2010.08.12. 17:50:32
Szokott itten lenni "Tornado", "autonepper", "stritfigter" és egyéb észlények. :))))))
Egyébként én tényleg a szabályos autósok közé tartozom.
Ha nem tartom be, akkor mi alapján kívánhatom/követelhetem, hogy más betartsa?
És pont emiatt zavar/idegesít MINDEN szabálytalan.
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.12. 17:51:24
:)
Marcellusca 2010.08.12. 17:51:36
Csak ne csalingássz előttem! :DDDD
ex-dr. vuk 2010.08.12. 17:52:20
Itt londonban kivaloan lehet biciklizni (hala annak hogy nincs egyetlen kerekparut sem pl :))
Az autosok mindig hagynak a padkatol 1 bringanyi helyet (akkor is, ha kanyarodik!), igy egyaltalan nem gond eloremenni. Es ha jobbra (itt balra :)) kanyarodik, akkor is hatranez, hogy nem jon-e bringa.
Odafigyeles. Es valamiert mukodik. Magyarorszagon meg csak az ujjal mutogatas meg a haborgas van.
Es itt sincsen jogsija a bringasnak, hidd el. Sot, sztem a bringasok koreben sokkal kisebb az autosjogsi birtoklasi arany, mint otthon.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:53:21
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 17:56:44
meg a példa ragadós. a rossz is és a jó is.
Don Blasius 2010.08.12. 17:58:27
CavanyuSukor 2010.08.12. 18:11:36
Ezt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a napi 1-2000 bringás miatt többet sz@pnak az emberek, mint a napi 3-400.000 autó miatt ami itt pöfög a városban?
Ezt elmagyarázhatnád annak a 3000 embernek is, akik a légszennyezés miatti léguti betegségekben hal meg évente!
A KÖZút pedig azért KÖZút, mert a közösségé! Nem az autósoké! Az az AUTÓút meg az AUTÓpálya!
Az mennyire fair, hogy pl egy Váci útból, ami kb 20 méter széles (saccoltam), kapnak 2x2 métert a gyalogosok, jó esetben 2x0.5 métert a bringások, a maradék 15 métert meg kisajátítják maguknak az autók? A rendelkezésre álló felület 3/4-ét! Nem ártana ezen elgondolkodni egy kicsit!
CavanyuSukor 2010.08.12. 18:13:34
Ezt ugye te sem gondolod komolyan, hogy a napi 1-2000 bringás miatt többet sz@pnak az emberek, mint a napi 3-400.000 autó miatt ami itt pöfög a városban?
Ezt elmagyarázhatnád annak a 3000 embernek is, akik a légszennyezés miatti léguti betegségekben hal meg évente!
A KÖZút pedig azért KÖZút, mert a közösségé! Nem az autósoké! Az az AUTÓút meg az AUTÓpálya!
Az mennyire fair, hogy pl egy Váci útból, ami kb 20 méter széles (saccoltam), kapnak 2x2 métert a gyalogosok, jó esetben 2x0.5 métert a bringások, a maradék 15 métert meg kisajátítják maguknak az autók? A rendelkezésre álló felület 3/4-ét! Nem ártana ezen elgondolkodni egy kicsit!
CD-R80 2010.08.12. 18:16:52
Perillustris 2010.08.12. 18:21:20
Perillustris 2010.08.12. 18:25:48
Így van, ahogy én is roppant figyelmesen haladok el az Árpád-híd kerékpárútján szabálytalanul andalgó gyalogosok mellett.
Nem bonyolult.
("Fontos, hogy mi, kerékpárosok ezzel ne éljünk vissza, abban bízva, hogy az autós majd figyel, s vigyáz ránk. Ezt senkinek sem javasoljuk."- autozz.blog.hu/2008/03/03/megjelentek_a_hetvegi_vezetok)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.12. 18:26:18
Kb 10-30-cal lassabban megy, mint az autó.
@Perillustris: ezen nincs mit magyarázni.
Ez olyan, mintha arra hivatkozna az autós, amikor a bicigliúton parkol, hogy de hát, ha nem ott parkol, töbet kell neki sétálni.
CavanyuSukor 2010.08.12. 18:33:00
Vagy talán mert 3x-4x több autó próbál bejutni és kijutni minden nap a városba/ból, mint amennyit az infrastruktúra elbírna?
Oké, legyen a fele az autósoké, nagyobb a méretük, igaz, de a másik felén had jusson már a többieknek is egy kis hely, meg némi zöldfelület, hogy ne pusztuljunk bele mindannyian a szmogba!
Például a Nagykörúton marhára szükség van a parkolósávra, azért hogy ott parkoljanak az autók, de persze egy bringasáv már nem férne el rajta, mert muszáj mindenáron ott parkolni, nehogy sétálni kelljen 20 métert!
NagyG81 2010.08.12. 18:33:23
Perillustris 2010.08.12. 18:36:36
*A járda hibátlan. Nincs építkezés, nincs csőtörés, nincs államfő-fogadás, stb. Csak egy tábla.
jelentéktelen alak 2010.08.12. 18:40:25
Azonban had árnyaljam annyiban a helyzetet, hogy a hülye biciklis más járműben is ülhet az irányítói pozícióban. Mint írtam, fanatikus biciklisnek tekintem magam. Szinte az egyetlen hobbim, a kerékpározás és ha tehetem, mindenhová biciklivel megyek. Sajnos nagyon ritkán tehetem. Így az időm nagy részét egy furgon volánjánál töltöm máskor meg személyautót vezetek. De olyankor is pont olyan fanatikus biciklis vagyok, mint mikor a mountain bike pályán száguldok a lejtőn lefelé. Sőt akkor is , mikor éppen gyalog vagyok.
Szóval arra akarok kilyukadni, hülye biciklis az is lehet, aki sosem ült biciklin. De akkor minek a biciklis jelző?
Mert én a történetben a bunkót láttam, aki történetesen -tévedésből, vagy tudatosan- szabályt szeget és még mikor meg lett szorongatva a helyzete, még neki állt feljebb. Amolyan "biciklinepper" képen. :-)
Tényleg csak és kizárólag a biciklisek csinálnak ilyet? Ezzel a kérdéssel nem menteni akarom azt a taknyot, aki így viselkedett a post íróval, csak a jelző szükségességét vonom kétségbe.
Teljesen egyértelmű, hogy a kamikaze tettre nincsen mentség- Az utána történ pofátlanságra, meg még annyira sem.
Az igaz, hogy ez, most, éppen úgy történt, hogy ez az egyed éppen biciklit vezetett.
De szeretném megélni azt az időt, mikor jogos lesz a hülye biciklis jelző, mert csak a biciklisek fognak szabálytalankodni és alpári módon viselkedni!
Egyenlőre azonban, sajnos általános a jelenség. Persze minden közlekedési kategóriának megvan a saját szégyene, de arányosan pont olyan fegyelmezettség jellemzi mindet.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.12. 18:40:40
szaGértő 2010.08.12. 18:41:58
CD-R80 2010.08.12. 18:43:28
De akkor minden biciklis ültessen egy tuját az úttestre. Lesz ződ akkor.
Budapest azt kapja amit megérdemel. Az ilyen elmeroggyant ötletekkel szerintem csak jobb lesz, hogyha sok az autó akkor szűkítsünk utakat.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.12. 18:45:22
Lehet, hogy benézte a biciglis, aztán megszokásból beintett...
Egyébként meg figyelni kell.
Ilyen helyeken főleg, hogy megmentsük a saját meg az ellenség seggét...
szaGértő 2010.08.12. 18:51:33
indafoto.hu/szagerto/szabalytalan_bringasok
CD-R80 2010.08.12. 18:54:07
Perillustris 2010.08.12. 18:55:40
Rock me Amadeus 2010.08.12. 18:57:02
szaGértő 2010.08.12. 18:58:11
CavanyuSukor 2010.08.12. 18:59:25
Napi 21 kilométert tekerek be a városba, és ugyanennyit tekerek haza meló után, és nem azért mert nincs pénzem autóra (van autóm is), hanem mert teljesen felesleges a dugóban ücsörögnöm, amikor az alatt az idő alatt akár mozoghatok is, és még haladok is! Igaz, csak 20-30km/h-val, de időben így is ugyanott vagyok!
Ha többen megtennék ezt, akkor nem kéne se a dugókban ücsörögni az autósoknak, se 2x3 sávot elfoglalni, talán a levegő is jobb lenne egy kicsivel, és jutna hely autósnak-bringásnak-gyalogosnak egyaránt!
Na de nem álmodozok tovább, inkább eltekerek haza!
Légyszi engem se üssetek el!:)
Pá
Silent Bob 2010.08.12. 19:02:54
CD-R80 2010.08.12. 19:04:01
Amúgy ez nem egy olyan környék ahol laknak?
Mert nehezen képzelem el hogy aki az utca közepén lakik az majd körbe fog menni binyiglivel.. Főleg teli cuccossal a boltból hazafelé.
szaGértő 2010.08.12. 19:05:41
Volt olyan eset, nem is egyszer, hogy fél órán belül címre kellett érnem.
Ha egyetlen egyszer megcsinálod helyettem bringával (úgy, hogy ne izzadjál le, mert úgy nem illik megjelenni), attól kezdve és is bringával fogok járni.
Silent Bob 2010.08.12. 19:06:12
A szolinál most is hárman parkoltak, ebből kettő előzékenyen hosszában, egy (sztereotípia ON) fekete Merci keresztben elfoglalva a bringautat ÉS a járdát. Igen, ki tudtam kerülni. :)
szaGértő 2010.08.12. 19:06:55
KRESZ. Olvasni kéne, nem csak a Blikket. :D
szaGértő 2010.08.12. 19:07:53
Silent Bob 2010.08.12. 19:08:49
szaGértő 2010.08.12. 19:09:55
szaGértő 2010.08.12. 19:11:37
Ettől még illik tájékozódni.
Egyébként egyszer egy tatát megállítottam, mert szembejőve még anyázott is. Kiderült, azt sem tudja, mit jelent az a nagy piros tábla, csíkkal a közepén.
Marcellusca 2010.08.12. 19:12:03
CavanyuSukor 2010.08.12. 19:12:33
Nem hinném, hogy a dugóban ácsorgó autók 100%-a árut szállít, beteg nagymamit viszi a kórházba, festő-mázoló, vagy a reptérre megy ki a családért!
Ha csak annyival kevesebb autó lenne, mint ahánynak nincs TÉNYLEG szüksége rá hogy kocsival menjen A-ból B-be, már sokkal jobb lenne a helyzet!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 19:12:52
Silent Bob 2010.08.12. 19:13:48
Ebben egyetértünk.
Egyébként most jöttem rá megint, hogy mennyire jó bringázni. :) Egészen befeszültem itt, még anyáztam is, most meg vigyorogva ülök a gép előtt.
Silent Bob 2010.08.12. 19:15:19
Jóhogy. :D Nagyon durva, hogy ha naponta van egy ilyen cikk, akkor is naponta 10x elhangzanak ugyanazok az érvek, pro és kontra. És 80%-ban ugyanazok az arcok győzködik egymást. XD
Marcellusca 2010.08.12. 19:15:35
Silent Bob 2010.08.12. 19:17:13
A zebrától még nem is vitatkoztunk, juteszembe. :D
Marcellusca 2010.08.12. 19:19:02
Csakhamánlelépett van elsőbbsége a puhatestűnek. :)))
És a bringa első kereke nem ér! Csak, ha tolja! :DDDD
Silent Bob 2010.08.12. 19:19:57
Silent Bob 2010.08.12. 19:22:05
szaGértő 2010.08.12. 19:22:41
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 19:24:02
Silent Bob 2010.08.12. 19:24:35
Silent Bob 2010.08.12. 19:25:08
Rendszámot a jogosítványnak!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 19:26:26
szaGértő 2010.08.12. 19:27:03
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.12. 19:28:36
jelentéktelen alak 2010.08.12. 19:30:23
Szép termés. Bár még ilyen céllal nem fotóztam, de bárhol ahol van élet és forgalom Magyarországon, 1perc alatt lehet ennek a sokszorosát gyűjteni. Az a titka, hogy nem egy fajta közlekedési kategóriára kell fókuszálni, hanem minden szabálytalankodóra!
Én legutóbb egy kb 20km-es autópálya szakaszon láttam úgy, hogy minden 4. autó tűnt szabályosnak. A legtöbben a gyorshajtók voltak, aztán a jobbra tartást elfelejtők, de sokan nem indexeltek sáv váltáskor és/vagy világítás nélkül mentek.
Annyira nem figyeltem, hogy hányan telefonáltak, és a gumik kopottságát és az egyéb műszaki paraméterekre sem koncentráltam.
Biztosan, csak a biciklisek szabálytalanok?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.12. 19:30:48
Ez különbség.
Silent Bob 2010.08.12. 19:31:23
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.12. 19:34:06
Silent Bob 2010.08.12. 19:38:06
jelentéktelen alak 2010.08.12. 19:39:21
Biztosan nem ilyen esetre fókuszált az ólvtárs.
Magam is munkaidőben jellemzően 1,5-2mázsa szerszámmal, de egyedül ülök a furgonban. Ezt kiváltandó, eszem ágában sincsen biciklire ülni. De meló után, mikor a baráti társaságba megyek, akkor nem kell ennyi szerszám. Olyankor nekem természetes, hogy biciklivel megyek. Akár 25-30km-t is.
A régi szép időkben, mikor tudtam melózni is járni a biciklivel és edzettebb voltam, megesett, hogy a 100km-re lakó haverhoz is biciklivel mentem. Az autó addig otthon pihent a garázsban.
Ezzel együtt, nem akarok senkit rábeszélni a biciklizésre! Akinek nem tetszik, ne biciklizzen. Ezer más szép dolog van az életben, amire érdemes időt áldozni.
De az nem fair, hogy a bicikliseket szabálytalanabbnak állítod, be mint a többi közlekedőt. Persze nem is szabályosabbak a többinél, de azt be kell ismerni, hogy más szabályok megszegése a jellemző rájuk, mint az autósokra, vagy a gyalogosokra, vagy a motorosokra, vagy a...
jelentéktelen alak 2010.08.12. 19:41:10
Marcellusca 2010.08.12. 19:48:14
Robogós vért akarok látni! :DDDD
szaGértő 2010.08.12. 19:54:43
Senki nem állítja hogy nincsenek szabálytalan autósok. Viszont az az állítás, hogy nincsenek szabálytalan autósok, még mindig sokkal közelebb áll a valósághoz, mint az az állítás, hogy nincsenek szabálytalan biciklisek. Sőt, ha egy autóst szabálytalanságon érnek, a nagy részük elismeri, a szabálytalan bringások nagy része meg kidumálja, vagy ideológiát gyárt hozzá, amely ideológia jelentős százaléka abból áll, hogy "dehiszen az autósok..."
A fenti helyzetnek nyilván az egyik oka az, hogy a jogosítvánnyal rendelkezők legalább valamennyire sejtik, hogy van KRESZ és az nagyjából mit tartalmaz. A bringások 80-90%-ának (igen, a bácsik-nénik) halvány lila segédfingja sincs arról, hogy létezik KRESZ. Külön kasztot képeznek a futárok, akik tudatosan leszarják a szabályokat, keresztbe-kasul száguldoznak, ha lenne lila lámpa, akkor azon is kesresztülmennének.
Ezért adok igazat azoknak, akik KRESZ vizsgához kötnék a bringázást, ugyanis aki annyira sötét, hogy KRESZ-ből (csökkentett, bringás KRESZ) nem tud levizsgázni, az már taigetosz-pozitív. Megfelelő azonosítás nélkül viszont nem kéthertő számon a szabálytalanság, és mint tudjuk, a bűnüldözés (ideértve a szabálysértések büntetését is) alapköve, hogy rövid határidőn belül kapja meg a bűnös a büntetését, ettől tanulja meg, hogy nem éri meg szabálytalankodni vagy törvénysértést elkövetni.
További nagy prblémának látom, hogy a bácsik-nénik, amikor már nincs elég erejük a pedál tekeréséhez, kapnak a családtól egy villanybringát. Ettől pont akkor fognak az eddigi sebességükhöz képest háromszor olyan gyorsan menni, amikor már a reflexeik nem alkalmasak erre a sebességre. És hipp-hopp felfekszenek valakinek a motorházára.
szaGértő 2010.08.12. 19:57:44
CD-R80 2010.08.12. 19:57:46
Jogosítványt minden biciklinek. A kosarasnak meg tachográfot is.
szaGértő 2010.08.12. 20:00:09
CD-R80 2010.08.12. 20:08:42
Aztán ezt itt most lehet sokféleképpen értelmezni:))
ex-dr. vuk 2010.08.12. 20:10:02
Most talalhatsz ki uj magyarazatot :D
Perillustris 2010.08.12. 20:14:08
Perillustris 2010.08.12. 20:23:51
jaafar 2010.08.12. 20:26:43
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.08.12. 20:28:36
szaGértő 2010.08.12. 20:40:33
CD-R80 2010.08.12. 20:51:09
Nekem amúgy nincs bajom a bringásokkal csak nem való autókkal egy útra nagyvárosban.
cloudysky 2010.08.12. 20:56:13
hehe :D ez megmosolyogtatott... Azért van nagyobb helye az autósoknak, hogy az út szélén haladó bringásokat ki tudják kerülni :D
Mellesleg halkan megjegyezném, hogy nagyon sok ember a reggeli csúcsban azért megy kocsikázni, hogy bejusson a munkahelyére, hogy miért autóval? Nos, a magyarázat a hülye ember számára is igen könnyen megérthető: mert olcsóbb és megbízhatóbb, mint a tömegközlekedés.
Én Vác mellett élek már 27 éve, 3 évvel ezelőttig vonatoztam és utána
átszálltam bkv-ra, az árral akkoriban nem sok gondom akadt, de a rendszeres késések akkoriban megkeserítették az életem, mostmár drága is a vonat (21000Ft) és késnek is. A bkv bérlet árát inkább nem kommentálom, ami ha jól tudom 9600Ft. Ennyi pénzből egész hónapra kifutja az üzemanyag pénzem és a késés miatt sem kell idegeskednem az állomáson. ENNYI!
Perillustris 2010.08.12. 21:37:21
@szaGértő: De nem árt, ha a szabályok logikusak és betarthatóak.
CD-R80 2010.08.12. 21:48:15
De nem árt ha nem egyénileg dönti el mindenki mit tart be és mit nem..
Perillustris 2010.08.12. 22:06:59
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 22:29:57
én egy hétig voltam london egyik külvárosában.
egy darab szabálytalan autóst láttam. azt is büntették éppen.
szabálytalan gyalogost, buszt, furgonost, taxist nem vettem észre. biciklis egy sem volt. :D (de most téynleg nem volt. egy darab biciklit láttam, az is ki volt láncolva valahol.)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 22:31:10
ha feleségem visszatér külföldről, és visszaadja a fényképezőgépemet, én is csinálok egy hasonló sorozatot. de azon lesznek robogósok és nagymotorosok is.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.12. 22:33:34
Clearvoyance 2010.08.12. 22:36:45
Oktogonnál, ahol a kerékpárút lemegy az aszfaltra.
Körúton keresztbe, amikor már nekem zöld a lámpa.
El nem tudom képzelni mit lehetne tenni, hogy valamennyire észheztérítsék az ilyen "felelősségteljes" apukákat. :S
Fotókat adni nekik a puruttya extrémről?
A szabályok nem ismerete nem mentesít azok hatálya alól.
Clearvoyance 2010.08.12. 22:41:34
Ssipak 2010.08.12. 23:00:24
mér fordítva volt ? Amikor a bringaúton elütött az autós barma, az se ismerte el. Még a rendőrt is megvárta a marha, azt hitte annyra igaza van. Majd kapta a 40 ezres bírságot.
ex-dr. vuk 2010.08.12. 23:10:42
eml 2010.08.13. 02:34:49
A kerekparos pedig mondhatja, hogy nem ismeri a kreszt, de ez eleg sovany vigasz.
Akkor mi a faszt keres az úton?
eml 2010.08.13. 02:37:12
Nem túl elegáns rám tippelni!
Első 10-ben megmondtam hogy ennyi lesz.
eml 2010.08.13. 02:39:29
6. A kerékpáros látja a táblát, megáll, megadja az elsőbbséget.
Mindenki életben marad, és még a blogmotor se kap hülyét.
eml 2010.08.13. 02:42:48
balatonalmádi, 71-es út. (kerékpározni tilos táblával megspékelve)
- Akarattya - Füred - Aszófő, 95%-ban
eml 2010.08.13. 02:51:05
De nem a Budakeszi úton tekersz. Esőben.
eml 2010.08.13. 02:54:25
kapnak a családtól egy villanybringát.
A villanybringa hajtásához nem kellene Sm jogsi?
eml 2010.08.13. 02:57:02
záporjózsi 2010.08.13. 07:30:58
"r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el."
A villanyrobogók valahogy nem akarják átlépni a 300W-t.
szaGértő 2010.08.13. 07:54:24
szaGértő 2010.08.13. 07:58:36
Az autósok piros lámpán áthajtása és a bringások piros lámpán áthajtása között egy lényeges különbség van: Az autós a "még a sárgán átférek" szituáció elmérése miatt csusszan bele, a bringás meg akkor is belemegy, ha már egy éve piros. Azaz, az autós gyakosrlatilag gondatlanságból, a bringás szándékosan követi el.
Igen kevés olyan autóst látni, aki a telepirosba, messziről érkezve belemegy. A bringásfutárok pedig minden alkalommal megteszik, napjában több százszor.
Marcellusca 2010.08.13. 08:10:26
Ma reggeli élmény: A Dagály strand előtt van buszmegálló, a LÁMPÁVAL biztosított gyalogátkelő után 5m-rel. Busz beáll a megállóba és a reumatológiai/fizikoterápiás kezelésre menő öregek (csak azok voltak!), közvetlen a busz mögül kilépve SZALADNAK át a fürdőhöz.
Még jó, hogy nem voltam túl közel és egyébként is számítottam rájuk. :)
De miért nekem kell számolni a SZABÁLYTALANOKKAL? Miért nem tud elballagni a zebrához, megnyomni a gombot és megvárni, míg biztonsággal átkel?
Messzire van (mondom:5m)?
De szaladni tud?
És, ha elcsapom, akkor én vagyok a rohadtszemétfigyelmetlenautós?!
Perillustris 2010.08.13. 08:23:40
Kalányos Márió 2010.08.13. 08:40:31
Marcellusca 2010.08.13. 08:43:47
Majd csak este megyek arra, a másik irányból (valószínű a busz mögött). :D
Perillustris 2010.08.13. 08:48:23
Most ezt te komolyan el akarod hitetni a nap mint nap közlekedő blogolvasókkal?
Kalányos Márió 2010.08.13. 08:55:53
Kalányos Márió 2010.08.13. 08:58:23
szaGértő 2010.08.13. 09:03:47
szaGértő 2010.08.13. 09:04:22
Kalányos Márió 2010.08.13. 09:06:41
Kalányos Márió 2010.08.13. 09:11:55
teabore 2010.08.13. 09:20:51
Ma reggel kerékpárúton jöttem (kerékpárral :) ), egy autós látott, nem adta meg az elsőbbséget, de mivel én is számítottam rá, nem lett gond.
Két közhely:
1. Idióták minden járműtípust vezetnek (én is vezetek mindent :D )
2. Elsőbbséged akkor van ha megadják, vagyis akkor éled túl, ha gyorsabb vagy a golyónál.
teabore 2010.08.13. 09:21:23
Perillustris 2010.08.13. 09:27:09
Te sem csinálsz mást, mint mindenki: megmagyarázod a saját szabálytalanságodat (nyugi, én is).
igazi hős 2010.08.13. 09:27:16
- hajt gyorsan,
- parkol szabálytalanul,
- nem tart jobbra,
- záróvonalon át kanyarodik balra vagy megfordul,
- szándékosan akadályoz vagy akár veszélyeztet másokat.
Szóval az autósok ugyanolyan erősek ideológiagyártásban, mint a bringások, sőt. Bringásként egyetlen érv elég: neszójjábebüdösautós.
cso zsi 2010.08.13. 09:28:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 09:29:39
(a szokásos járdán randlaírozókat leszámítva) egy bringással találkoztam.
neki volt elsőbbsége, de bőven kifértem volna előtte. megvártam, míg elmegy, és megköszönte. meglepődtem.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 09:30:48
igazi hős 2010.08.13. 09:30:59
igazi hős 2010.08.13. 09:35:30
@xaba99: A gyorshajtós igen, a többire (pl. belső sávban önkéntes rendőrködés) más jelentkezők vannak.
szaGértő 2010.08.13. 10:03:27
szaGértő 2010.08.13. 10:04:20
szaGértő 2010.08.13. 10:06:09
Az autókat hatékonyabban ki lehet tiltani, mint a bringásokat, mert az legffeljebb átemeli a szögesdróton a cuccot. Csakazértis.
Toto26 2010.08.13. 10:14:38
Ebben az a szar, hogy mindkét esetben megszívja az ember! A biciklis meg simán továbbkerekezik!!
Egyébként a szitu:
Egyirányú utca, aminek az első 10 métere baromira meredek, szűk, és beláthatatlan a teteje (ezért is lett egyirányú, mert nem látni, hogy jönnek-e fentről). Továbbá az előtte lévő kereszteződés jobbkezes, szóval még el is kell nézni jobbra.
Szóval szépen odaérek a kereszteződéshez, elnézek jobbra, senki, és nyomom a gázt, hogy legyen egy kis erő a kocsiba amikor megindulok felfelé. 2s múlva, amikor megyek felfelé egyszer csak egy biciklis tűnik fel, aki meg száguld lefelé a forgalmi iránnyal szembe, mindezt az út közepén!! Na ekkor szépen berántottam a kocsit a jobb oldalon lévő parkoló autók közé!
Annyira örültem hogy nem taroltam végig a parkoló autókat egy ilyen hülye miatt!!!
Perillustris 2010.08.13. 10:17:31
szaGértő 2010.08.13. 10:24:32
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 10:24:53
- a bringások is össze-vissza "parkolnak"
- a sebességhatárokat még annyira sem tartják be, mint az autósok
- a buszt általában kiengedik, mert a bkv sofőrök nem figyelik őket, és azért a 20 tonna acéltól még ők is félnek
- kanyarodási szándékot - saját tapasztalat alapján - kevesebb mint 1%-uk jelez, az se rendszeresen
szaGértő 2010.08.13. 10:25:17
szaGértő 2010.08.13. 10:26:15
eml 2010.08.13. 10:37:12
teabore 2010.08.13. 10:39:53
Perillustris 2010.08.13. 10:41:29
@szaGértő: Objektivitásod lenyűgöző. :P
igazi hős 2010.08.13. 10:43:32
Bringával is háromszor ütöttek el, abból az egyik sofőr tuti ivott (vagy sokkot kapott, hogy mekkora fasz volt és ezért nem tudott kijönni), mert a kollégája jött vissza bocsánatot kérni és rendezni a helyzetet (itt komoly kár lett a bringában).
eml 2010.08.13. 10:45:08
Ha olyan tempóval jön, hogy nem bír megállni, akkor úgyse tud majd eltekerni/elfutni, mert meg kell várja a mentőt.
A kárt ki lehet perelni belőle, tény azonban hogy sokáig tart.
igazi hős 2010.08.13. 10:47:06
szaGértő 2010.08.13. 10:48:24
igazi hős 2010.08.13. 10:48:35
szaGértő 2010.08.13. 10:49:00
igazi hős 2010.08.13. 10:49:37
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 10:50:48
mert:
- sokkal kevesebb autó hajt be az egyirányú utcába szembe a forgalommal, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós lépi túl több mint 10%-kal a megengedett sebességet, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós hajt a járdán/zebrán, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós nem adja meg az elsőbbséget, mint kerékpáros.
sokkal kevesebb autós megy át a piroson, mint kerékpáros.
- sokkal kevesebb autós nem használ indexet, mint kerékpáros karlengetést.
- sokkal kevesebben vezetnek autót ittasan/bedrogozva, mint kerékpárt.
ami viszont tényleg tény:
- sokkal kevesebb bringás megy a buszsávban, mint autós.
- sokkal kevesebb bringás "parkol" rossz helyen, mint autós tilosban.
szaGértő 2010.08.13. 10:50:52
Perillustris 2010.08.13. 10:52:19
igazi hős 2010.08.13. 10:52:41
szaGértő 2010.08.13. 10:52:41
- sokkal kevesebb bringás megy a buszsávban, mint autós.
- sokkal kevesebb bringás "parkol" rossz helyen, mint autós tilosban. "
Aminek csupán az az oka, hogy a bringásnak nem kell parkolni, és elfér az autók között akkor is, ha nem buszsávban megy.
Ha parkolniuk kéne, valamint nem férnének el máshol, akkor ez a kettő se lenne igaz. :D
ex-dr. vuk 2010.08.13. 10:53:03
Mondhatja, de nem szamit semmit.
Amugy meg azert van az uton, mert ott a helye.
szaGértő 2010.08.13. 10:54:14
IPFighter 2010.08.13. 10:54:15
Reggel jövök át a lágymányosin, látom mindenki indexelget a külső sávból a belsőbe, és a megszokottnál is lasabban halad a sor. Mondom tuti megint valami csatt volt. Hát a f...t. Az okos bringás úgy gondolta átbiciklizik a hídon, amivel ugye semmi gond nem lenne. Ha a bicikliutat választotta volna.
De nem. Ő a reggeli csúcsban inkább az autók között tekert, ott, ahol normál esetben 70-es korlátozás van, ott ahol, normál esetben 90-el szoktak menni az autók.
Erre csak annyit lehet mondani, hogy van kevésbé közveszélyes módja is az öngyilkosságnak...
A másik zseni meg lazán áthajt az álló autók között a zebrán, majdnem elcsapva a gyalogost. Persze még ő intett be nekünk, amikor a mellettem álló autóssal együtt rádudáltunk. No comment.
Ami viszont meglepő. Ma reggel igazából egyetlen idióta autóssal találkoztam csak, aki gyorsulási versenyt akart rendezni, amikor a 2x2 sávos úton meg akartam előzni.
hagytam, had menjen, nem siettem ennyire...
eml 2010.08.13. 10:55:05
Mondhatja, de nem szamit semmit. - Igaz
Amugy meg azert van az uton, mert ott a helye. - Rendben
igazi hős 2010.08.13. 10:56:31
Perillustris 2010.08.13. 10:57:53
ROTFL
Perillustris 2010.08.13. 10:59:12
Perillustris 2010.08.13. 11:01:31
Húha, egyeztess @xaba99-cel, mert ez nem illik bele a kommunikációjába!
szaGértő 2010.08.13. 11:02:39
Viszont napi 12 órában bizonyítékok alapján vonok le következtetéseket, ezért az általam látottakból (és olvasottakból) ki tudom alakítani a véleményemet.
A megoldás nem az én dolgom.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:02:43
ha rendszeresen, sokat, és változatos körülmények között vezetnél, akkor tudnád, hogy az autósok több mint fele max. a megengedett sebesség 90%-val megy. és kevés az, aki több, mint 110%-kal, csak az feltűnőbb.
IPFighter 2010.08.13. 11:04:20
Hányszor látok bringást a járdán tekerni a bicikli út helyett... :)
Hányszor látok robogóst a bicikli úton "robogni"... :)
IPFighter 2010.08.13. 11:06:40
Napközben sokszor örülhet az ember, ha 50-el át tud menni a hídon. Iccaka meg, amikor szinte üres a híd, akkor meg 90 az ártlag.
Na így kb meg van a 70-es tempó ;)
babel 2010.08.13. 11:08:53
ex-dr. vuk 2010.08.13. 11:09:20
Ami a legfontosabb, sokkal kevesebb kerekparos tarol le egy buszemgallonyi embert tobb halalos aldozattal, mint autos. Sokkal kevesebb kerekparos gazol halalra zebran gyalogost, mint autos.
A sebessegtullepes pedig marhasag, sztem az autosok fele 50 felett megy varosban, kerekparosoknak hany %-a megy 40 folott? Vgy 30 folott kerekparuton?
De persze ezzel nem vedem a szabalytalankodokat, de a varhato kovetkezmenyek fuggvenyeben erdemes minderrol beszelni.
ex-dr. vuk 2010.08.13. 11:14:19
A lagymanyosin van bicikliut?
Tehat a 70-es korlatozas ellenere mindenki 90-nel megy, es most meg voltak sertodve, hogy csak 70-nel tudtak? Nem kerek nekem ez igy :)
Alex3000 2010.08.13. 11:14:59
CavanyuSukor 2010.08.13. 11:20:41
Egy kis autós derby:
- Sertésszállító kamion borult Polgár határában
- Motorost gázolt egy Mercedes Székesfehérváron
- Keresztbe fordult a Golf a 66-os főúton Székesfehérváron
- Négy halott(!) a Suzukik karamboljában a 67-es főúton
- Mikrobuszokat tolt össze egy autóbusz az M7-esen
- Terepjáró lakókocsija borult az M1-esen
- Sportkocsi csapódott oszlopnak Tiszatenyőn
Forrás: www.langlovagok.hu/html/hirek/
Egyébként tegnap hazafelé, és ma munkába jövet is tele lettem pozitív élménnyel, nem akart senki megölni, sőt 1-2 autós még az elsőbbségemet is megadta, meg is köszöntem nekik! Szóval nem olyan rossz a helyzet, ahogy itt kommentelve van, vannak még rendes közlekedők is! Köszönet nekik!
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 11:31:29
Vagy csak egyszerűen közlekedjenek szabályosan a biciklisek? Vagy legyen nekik is kötelező a jogosítvány? Vagy rendőr lépjen fel a szabálytalan biciklis ellen elrettentésül - hasonlóan az autósbűnözés elleni harchoz?
Mit gondoltok?
IPFighter 2010.08.13. 11:33:08
A másik kérdésed meg... a tököm tudja hol kezdődik a bicikli út, de talán a Népligetnél, és kimegy fene tudja meddig. A Budafoki útig biztosan. Mindenestre a hídon van bicikli út. És nem az úttesten a kocsik mellett vezet a bicikli út.
szaGértő 2010.08.13. 11:33:24
Ezeknél meg a bringás volt a hibás. Akár versenyezhetünk is, melyikből van a több...
Beszorult sérültes karambol egy kivilágítatlan kerékpáros miatt Soponya közelében
www.langlovagok.hu/html/galeria/1840.shtml
kerekparosbalesetek.freeblog.hu/archives/2010/08/04/Tragikus_biciklis_halal_Szentpeteruron/
kerekparosbalesetek.freeblog.hu/archives/2010/08/02/Meghalt_a_Kaposvaron_elgazolt_biciklis/
www.boon.hu/hirek/magyarorszag/cikk/gyalogosnak-csapodott-egy-bicikli-gyorben/cn/haon-news-charlotteInform-20100730-0201105605
kerekparosbalesetek.freeblog.hu/archives/2010/07/29/Kerekparos_gyereket_gazolt_egy_autobusz_Jakabszallason/
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:37:59
köszönöm, hogy felhívtad a figyelmemet arra is, hogy egy gonosz, és félreveztő blog olvasója vagyok, mindjárt indítok is egy neautózz blogot.
apropó, nem te köszönted meg nekem reggel, hogy megadtam neked az elsőbbséget?
Perillustris 2010.08.13. 11:40:16
IPFighter 2010.08.13. 11:45:12
Fel kéne terjeszteni egy javaslatot a parlamentnek. Javasolni kellene, hogy minden motorral hajtott járművet - kivétel nélkül - és a gyalfgos közelekedést 100%-ban be kéne tiltani minden lakott területen.
Kizárólag a biciklis közelekedést kellene engedélyezni.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.13. 11:52:03
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 11:56:11
@SilentSound: hát látod, engem erről próbálnak meggyőzni. ;)
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 12:00:08
Tegnap a Kerepesi út - Fehér út kereszteződésben (Örs vezér tere) olyat láttam, amit eddig soha. Nem egyszerű bringás, hanem biciklisfutár kis kordéval, ami a bicikli után van kötve, és egy nagy csomag szállítására alkalmas. Szóval az egész hosszabb volt mint egy kisebb Suzuki, fordulékonyságról meg nem is beszélhetünk.
A lényeg: Fehér út pirosat kap, kiscsávó a piroson berongyol a kereszteződésbe. Kivárja a Kerepesiről balra kanyarodókat, majd behúz a kereszteződés közepére, és megáll! Utána az autók között dob egy balost a Kerepesire, és elindul a város felé. És ez csak egy kereszteződés volt...
ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:06:06
tundrazuzmo (törölt) 2010.08.13. 12:10:08
Alikam 2010.08.13. 12:25:30
Leszarja za elsőbbséget és még neki áll feljebb?
Miért nem ordítottál utána legalább?
Amúgy máskor üsd el egész nyugodtan.
Perillustris 2010.08.13. 12:34:08
No, ma az akkus flex-szel megyek sétálni. Aki a járdára parkol...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 12:35:05
ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:42:09
igazi hős 2010.08.13. 12:49:47
igazi hős 2010.08.13. 12:53:26
ex-dr. vuk 2010.08.13. 12:54:32
En csak azt szoktam, ha valaki lemond a sajatjarol a javamra.
Akkor most bunko vagyok?? :D
IPFighter 2010.08.13. 12:56:00
Amíg mindenki ilyen "leszarombazmegénvagyokajani", addig nem is lesz kultúra... a közlekedésben sem.
Magyar mentalitás. Szeressük :)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:06:40
@igazi hős: a vágány utca felől jött a kerékpáros a szent lászló felé. én a dévényiről jöttem.
szaGértő 2010.08.13. 13:16:39
Ha meg zavaró valakinek a jelenléte, az nem azt jelenti, hogy ki kell tiltani.
Nem kéne félremagyarázni, amit írtam.
Alikam 2010.08.13. 13:22:04
Komolyan mondom ráhajtogattam volna a biciklit...
Alikam 2010.08.13. 13:36:00
Perillustris 2010.08.13. 13:41:42
kerekparosklub.hu/files/MK_CM_korut_plakat.pdf
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:42:10
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 13:49:14
ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:05:17
Itt is mindenki megy a sajat szakallara. Kerekparos nem all neki lehuzodni mert jon a busz mogotte (arrol nem beszelve, hogy a busz jo esellyel megall 1-200 meteren belul), a busz megoldja, kikeruli amikor tudja, es senki nem dudalja le vagy kurvaanyazza a bringast csak azert, mert kozlekedik. Talan igazad van, a kultura itt kezdodik :D Elviselik, hogy ott a bringas. Pesten meg anyaznak, hogy bazmeg most 50 helyett 40-nel meg 30-cal kell mennem egy szakaszon.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 14:09:32
IPFighter 2010.08.13. 14:13:19
Alikam 2010.08.13. 14:26:04
eml 2010.08.13. 14:37:25
egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 14:43:38
Igen, moslék ország moslék bringásokkal...
Csak annyi a jó ebben, hogy donorok mindig kellenek, akiknek az agya ugyan semmit nem ér, de egyéb alkatrészeik megmenthetik más, normális emberek életét...
Különben ha létezne már agyátültetés, nekem nem kellene bringás vagy robogós agy: alig tartalmaz szürkeállományt...
Perillustris 2010.08.13. 14:46:35
D4D 2010.08.13. 14:47:18
Ebben a posztban ez a fontos kérdés, nem az ki parkol hova, mekkora a dugódíj és Londonban mi van.
Azért nem adta meg, mert a kerékpáros közlekedési bűncselekmény felelőse csak akkor megfogható, ha sérülten vagy halottan hever az út szélén, egyéb esetben elmenekül és nem lehet utólag azonosítani. És ez a tény nagyon bátorrá teszi őket, amely bátorság miatt sokan meg szoktak halni.
A kerékpár jármű, a kerékpáros járművezető, tehát
KELLJEN KRESZ VIZSGA A KERÉKPÁROZÁSHOZ!!!!!!!
igazi hős 2010.08.13. 14:50:10
"Ha meg zavaró valakinek a jelenléte, az nem azt jelenti, hogy ki kell tiltani." Hanem?
"Nem kéne félremagyarázni, amit írtam." Te magyarázod félre az én ártatlan és ártalmatlan érdeklődésemet. :-)
ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:51:56
Valoszinuleg nem veletlen az, hogy nem ott megy. Az okokat pedig szamtalanszor olvashattad itt.
Itt Londonban eddig egyetlen kerekparuttal talalkoztam, az is borzaszto veszelyesen van kialakitva, egy park mellett megy kivulrol ugy, hogy gyalog kozvetlen a park kapun kilepve rajta talalod magad, takarasbol. Soha nem hasznalom. Soha nem dudaltak le emiatt az utrol onkentes rendorok.
Kultura? :)
ex-dr. vuk 2010.08.13. 14:54:06
Akinek megis szabad (12 ev alatti foutvonal mellett) az meg nem hiszem, hogy sokkal tobbel menne. A gyalogkerekparuton a 20 mar kevesbe tarthato, de jelentos tullepes itt sem valoszinu.
Kerekparuton 30 folott?.. Egy olyan kerekparutat mondj, ahol ez lehetseges egyaltalan az utninoseg miatt...
Uton 40 folott? Nem sokkal. Azt sem tartosan.
meg kerdes?
D4D 2010.08.13. 15:01:02
jardan tilos kerekparozni.
Ezt kezd el hirdetni a blogodon is!
xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.08.13. 15:08:21
ettől függetlenül nem dudálgatok, mert:
- úgysem érti
- nem tanul belőle
- megijed, és elém esik
- letöri a tükrömet
- amúgysem dudálgatok
tényleg nem véletlen, hogy ott megy: kényszeres szabályszegő, aki mindenki fölött állónak képzeli magát.
egyébként a szabályosan az úton közlekedő biciklisek nem zavarnak, ahogy az sem, ha a kombájn tart fel. ha szabad ott neki menni, és amúgy sem csinál semmi szabálytalanságot/hülyeséget menjen, majd megelőzöm, ahol tudom.
de ha tilos, akkor takarodjon, vagy legalább húzza meg magát.
ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:11:27
Viszont itt azert hirdetem, hatha kevesebb autos akar felzavarni a jardara az utrol :D
ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:28:37
ex-dr. vuk 2010.08.13. 15:31:59
Egyebkent itt tenyleg nincs sok kulonbseg kerekparos oldalrol: mennek mint az allat (mariskaneni tempo az nincs sehol), piroson at, balrol (ertsd: jobbrol :)) elozve mindent ami lassabb. Megis sosem lattam balesetet es dudalas sincs csak tolerancia es odafigyeles az autosok reszerol... Valamiert itt ez mukodik. Ra kene jonni, hogy miert, es atultetni :)
ex-dr. vuk 2010.08.13. 17:00:57
egyittlakó (törölt) 2010.08.13. 19:47:07
Majd lesz nálunk, ha elegendő bringást lapítanak ki adott időn belül. Elvégre a kormány nem hagyhatja, hogy ilyen semmiség miatt hulljon (fogyjon) a magyar (igaz, a férgese)...
Vizsgát! Jogállam van, aszonták odafönt...
Ja, hogy ez nem fog tetszeni a bringásoknak? El lehet menni (tolni a bringát másfelé)...
eml 2010.08.13. 20:36:06
kb 2 hete egy az Istenhegyin nem bírta a kanyart, kishíja felkenődött a magánklinika falára. Ha ott szembejött volna valaki.....
eml 2010.08.13. 20:42:38
Mondj egy olyan országot, ahol a kerékpárosok ennyi mindent megtehetnek.
Íme a megtorlás:
www.youtube.com/watch?v=FsWhOnd1aHc
Igen! ők utcán is tekernek:
www.youtube.com/watch?v=cUonHAo13E4
És van ahol tesznek a szabályos kerékpározásért:
www.youtube.com/watch?v=cUonHAo13E4
eml 2010.08.13. 20:43:19
Devil 2010.08.13. 21:02:45
Devil 2010.08.13. 21:04:49
Perillustris 2010.08.13. 21:40:36
ex-dr. vuk 2010.08.13. 23:11:21
gyere London belvarosaba, lathatsz kulonbeket is. pont ugyanazokat teszik meg, csak itt senkit nem erdekel, figyelnek rajuk es annyi.
es plane nem akarja oket senki kilapitani szandekosan, mint otthon. apro kulonbsegek :)
@egyittlakó: erre nem fogadnek.
ex-dr. vuk 2010.08.13. 23:15:03
otapi 2010.08.14. 00:34:38
ex-dr. vuk 2010.08.14. 00:48:37
2010.08.14. 03:45:29
Én ugyan nap mint nap biciklivel járok dolgozni összesen 20 km-t, de rühellem a szabályokat leszaró bicikliseket, ennek ellenére az autósokkal van több problémám, a biciklisek legfeljebb az én hírnevemet is csorbítják, mert hát az általánosítás ebben is tökéletesen működik.
Meg kell azért említeni a gyalogosokat is, akik a kerékpárúton szétnézés nélkül mennek keresztbe. Már messziről látszik, hogy ész nélkül fognak átmenni előttem, de egyszer ők is találkoznak a hozzájuk hasonló hülyékkel.
ff48bp 2010.08.15. 17:11:58
GG81 2010.08.17. 09:30:55
GG81 2010.08.17. 09:33:00
GG81 2010.08.17. 09:35:05
GG81 2010.08.17. 09:37:30
Perillustris 2010.08.17. 11:52:17
500 traffipaxot a fővárosba!
2010.08.17. 12:28:42
GG81 2010.08.17. 16:13:43
2010.08.17. 16:43:46
Perillustris 2010.08.17. 16:50:58
Irány a Váci úti szakasz. Remélem, utána még lesz lehetőséged írni.
2010.08.17. 17:27:32
2010.08.17. 17:32:21
Persze van ott nem belátható kereszteződés is a Köbányai út előtt, ahol a nagyra nőtt sövény teszi érdekessé a dolgot, de ugye itt az elsőbbségadásra kötelezettnek kellene figyelni és megfelelően lassítani, vagy akár meg is állni, hogy nem jön-e takarásból kerékpáros akár 30-cal is. Persze én csak 5-tel szoktam ezen a szakaszon menni, de még így is előfordul, hogy nekem kell ráfékeznem. Nagyjából akkor nem, amikor nem kanyarodik le jobbra senki. (10 ből talán egyszer jön valaki olyan tempóban, hogy képes elsőbbséget adni.)
GG81 2010.08.18. 12:15:26
GG81 2010.08.18. 12:16:55
Perillustris 2010.08.18. 14:45:50