Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A kutyája törzskönyve is lehetett, amit mutogatott

2010.09.11. 11:19 :: SilentSound

Tamás öltönyös majmokkal találkozott legújabb autópályánkon, akik nem villogtak kéken, nem szirénáztak (legalábbis Tamás erről nem tesz említést), csak nagyon menni akartak az A8-assal. Ő pedig pofátlanul képes volt pont akkor furgont előzni, nem számítva arra, hogy ezerrel megjön valaki. És persze csak idáig volt sietős, utána már egyáltalán nem. Kár, hogy a levélíró nem tud szájról olvasni, biztos lett volna mit kicsillagozni a szövegben!

A blogot olvasgatva megszokhatná már az ember, hogy semmin nem kell meglepődni a magyar utakon, ám nem hittem, hogy velem is megesik ilyen. Mentségemre legyen mondva, nem régóta rovom napi rendszerességgel kishazánk útjait, ez mindössze tavasz óta adatik meg nekem, de most hozott össze az első igazi futóbolonddal.

Éppen az M6-on haladva, Dunaújváros magasságában az előttem haladó furgont, félig már a belső sávban vettem észre, hogy nagy sebességgel érkezik egy fekete audi (A8 4.2 mint később kiderült). Visszahúzódtam a sávba és vártam, hogy elhaladjon, nem így történt. Az autó lelassított mellém érve, és a sofőrülésben ülő nagydarab öltönyös fickót látom, hogy hevesen magyaráz.

Teljesen kedvesen, még csak megrovó pillantást sem vetve (őszintén) intettem neki, hogy igaza van, menjen, övé a sáv, én közben folyamatosan lassítottam, mert közben beértük a furgont. Az „úriember” azonban nem tágított, hanem hevesen tovább magyarázott, folyamatosan lassítva mellettem, beszorítva a furgon mögé, majd az anyósülésen kezdett el kotorászni. Előkapott valami igazolványt (piros műbőr tok, abból a távolságból az esőben, akár a kutyája törzskönyve is lehetett volna benne, esélyem sem volt elolvasni) és elkezdte lobogtatni felém, tovább magyarázva.

Végül úgy döntöttem, ez a helyzet balesetveszélyes, elkezdtem kifelé indexelni a leállósávba és lassítani. A fickó egy darabig lassított velem, ekkor kissé már kezdtem ideges lenni, majd végül beletaposott a gázba és elhúzott. Ekkor figyeltem meg az autótípust, a rendszámát nem tudtam megjegyezni.

Tőlem lehet rendőr, kormányőr, fontos ember, vagy akármi de ne veszélyeztessen és ijesztgessen embereket az autópályán a saját komplexusaitól vezérelve, még akkor sem, ha netán hibáztam és nem kellő körültekintéssel, pontos sebességfelbecsléssel kezdtem meg az előzést és valóban akadályoztam őt a messze a megengedett sebesség fölötti tovahaladásban.

Tanulság nincs, csak hogy nagy az a bizonyos állatkert és alacsony a kerítés.

417 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes autópálya gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ostván 2010.09.12. 01:17:05

Az ilyen @Ferocious-nak azt kívánom, fogja közre 3 kamion egy fél órára.
Lehet 110-zel járni a pályán úgy, hogy nem zavarok senkit, nekem nem mutogatnak, nem akarnak levillogni, szóval nyugodtan közlekedek (ezt gyakorolom évek óta). A sebesség helytelen megválasztása veszélyes, de az eltörpül az agresszív vezetők által okozott problémákhoz képest.

kodó tamás 2010.09.12. 09:04:25

@D4D: "Addig is ha egy gyorsabb autó jön mögötted a belsőben, igyekezz kifele a külsőbe, mert a lassabb autóknak ott a helye. Akár 40-el, akár 260-al. " -ilyen buták is léteznek? a d4d toyotákra mostantól jobban figyelek... nem gondoltam volna... aszta

Rival · www.rivalcomp.hu 2010.09.11. 18:30:11 ebben minden benne van, gyengék is érthetik... szépen érthetően leírta a hsz.

Juzer 2010.09.12. 09:30:10

@Dövan: Ennél jobb érv nincs a vitában (mármint a pina) :)

Közlekedési morál tényleg rossz. Győr fele mentem 145-150-el egy Ford Focussal, folyamatosan fékezgetni kellett, mert nem húzódtak vissza jobbra. Nem villogtam, nem dudáltam, türelmesen megvártam amíg elengednek.

Hazafelé az A6-ossal ugyanilyen sebességgel jöttem és alig volt ilyen problémám, pedig ott a távolságtartó tempomattal még nem is mentem közel hozzájuk.

Én csak annyit mondok, ha a jobb sáv üres és / vagy biztonságosan ki tudsz sorolni, akkor ott a helyed, a gyorsabb feltartásának semmi értelme. Én is kihúzódom még az A6ttal is, mert ez a szabály.

Én nem kényszerítek senkit veszélyes sávváltásra (takarodjá le szindróma), de ha lehet engem se kényszerítsenek felesleges fékezésre (megtanítalak te köcsög, hogy ne menjé gyorsan).

cso zsi 2010.09.12. 10:30:03

@anonymoushun: Az.
Ettől még a "hirtelen eléd vágok, besatuzok" esetén is a hátsót kezdik ki követési távolság be nem tartásáért.
Márpedig ami nincs, azt nem lehet betartani.

pengusz 2010.09.12. 10:48:48

Szerintem autónepper volt az, neked meg Suzukid van :D
Biztos a jogsiját mutogatta, hogy te is észbekapj: Mi a fenét keresel a belső sávban Suzukival :D

peter3374 2010.09.12. 11:07:46

Tök egyszerű a megoldás, úgy kell előzni, hogy lehetőleg ne kényszerítsek lassításra mást, ha mégis előzök a pályán, akkor azt nem 90-el vagy 110-el, hanem 130-al kéne tenni, ha valaki jön hátulról, aki meg 130-nál gyorsabban jön annak meg ilyenkor le kéne vennie a lábát a gázról és megvárni amíg az 130-al befejezi az előzést.
de ehelyett mit csinálnak a hülye magyarok: az egyik csakazértsem gyorsít fel 130-ra mert nem és kész és egyébként is megmutatja a baromnak, hogy hogyan kell közlekedni, a másik meg csakazértsem lassít, mert mit képzel a hülyéje ő nem fog 130-al cammogni, peddig a cammogónak pár fillérjébe kerül, hogy felgyorsít a másik meg pár másodpercet veszítene csak.
de hát a magyar utakon autózók kb. 30%-a nem alkalmas a vezetésre...

szőketisza 2010.09.12. 11:12:49

@Juzer: "Győr fele mentem 145-150-el egy Ford Focussal, folyamatosan fékezgetni kellett, mert nem húzódtak vissza jobbra......
Hazafelé az A6-ossal ugyanilyen sebességgel jöttem"
Talán mert szabálytalanul folyamatosan a belső sávot használtad és túllépted a megengedett sebességet!

nick: 2010.09.12. 11:24:51

ha 130-cal megyek autópályán, és vki rámvillog a hátam mögül, egyből leveszem a gázról a lábam, és onnantól nem leszek vele előzékeny, aztán villoghat, ha még akar az erőszakoskodó bunkója

nick: 2010.09.12. 11:26:38

@Juzer: idehaza a maximálisan megengedett sebesség 130km/h
azaz ennél többel nem mehetsz sehol, semmikor
kész, ennyi
nem túl bonyolult, ugye?
nincsen semmi de

CD-R80 2010.09.12. 11:43:26

@nick:: Akkor te lehet tudsz vezetni de közlekedni nem nagyon...

indapass90210 2010.09.12. 12:02:42

@nick:: te biztos valami nagyon sikeres ember lehetsz :) Hány lovas a gép?

szőketisza 2010.09.12. 12:12:33

@Dövan: "Hány lovas a gép?"
Nem mindegy? A megengedett sebesség nem a LE-től függ! Ezt csak egyes hülye autótulajdonosok gondolják.

''autónepper.'' 2010.09.12. 12:37:32

@nick:: mért ne mehetnék gyorsabban? felrobban a motor a kocsimba vagy mi a fasz?:D:D:D ne...

D4D 2010.09.12. 12:58:03

@nick::
Pedig ha van hely jobboldalt, el kell engedned!

D4D 2010.09.12. 13:00:20

Azoktól kérdezem, akik szerint a pályán a 150, 160, esetleg a 180 életveszélyes katasztrófahelyzet és a fél ország kiirtásának a veszélyével jár.

Próbálták már?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:07:08

@D4D: Van olyan autó, amivel életveszélyes. :)))

Komolyra fordítva a szót, itt most nem arról van szó szerintem, hogy egyenértékű lenne a tömeggyilkossággal 180km/h-val hajtani, hanem arról, hogy milyen jogon várja el valaki, hogy jobbra tartson a másik autós, ha ő meg leszarja a sebességkorlátozást. Nincs olyan, hogy a jobbra tartás alsóbbrendű szabály, mint a sebességkorlátozás. Ahol biztonságosan ki lehet sorolni, ott kötelező, és úgyszintén kötelező az is, hogy autópályán max. 130km/h sebességgel szabad közlekedni.

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:08:56

@SilentSound: magyarul téged zavar hogy én 180anal megyek ezáltal én szabályt szegek ezért te is meg szegheted a jobbra tartást? igaz itt erről van szó?:D

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:12:08

@SilentSound: és hozzá teszem hogy tegnap kb 4 önkéntes rendőrrel találkoztam aki meg akarta mutatni hogy ő tud 110el is menni a belsőbe.... és azon se lepődök meg hogy 4 önkéntes rendőrnek a kocsija nem volt összesen annyi LE-s mint az én autóm de ez már lényegtelen de akkor is észre kéne venni mindenkinek a helyet hogy neveli a másikat saját magával foglalkozzon.

indapass90210 2010.09.12. 13:12:58

@szőketisza: persze, hogy nem, de majd ha neadjisten valaki megbetegszik a családban, aztán kellene egy csere tüdő vagy máj, akkor milyen jól fog jönni, hogy mindig van egykét balfasz motoros meg autós.

Vagy azt már pont emiatt el sem fogadnátok, hiszen bűnözők szerveiről van szó?!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:14:30

@''autónepper.'': Nem, ne forgasd ki a szavaimat. Mindkét szabályt KÖTELEZŐ betartani. Azt, hogy milyen jogon várja el a gyorshajtó, hogy letakarodjanak előle, emberi szempontból jegyeztem meg. Ne képzelje már senki azt magáról, hogy ő többet megtehet, mint a másik.

indapass90210 2010.09.12. 13:15:30

@''autónepper.'': de azt is elhiheted, hogy azokban az autókban a sebesség is 2x annyinak tűnik, mint a tiédben.

Egyszer vezettem pulit, azt a jó kis elektromos magyr autót, hát ne tudd meg, a 40 már halálos iramnak tűnt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.09.12. 13:19:46

@''autónepper.'': Direkt lelassítani belsőben is bunkóság. Engem is zavar, ha valami fasz megjön a seggembe és követ egy méterre tőlem kamionsor előzése közben, csak hogy hátha akkor felgyorsítok, vagy százharminccal besorolok a hetvenhéttel szüttyögő soktonnás izék közé. Nem szoktam se gyorsítani, se lassítani, tartom a 130-at és kisorolok akkor, ha biztonságosan meg tudom tenni. Tény, hogy sok olyan is van, aki ugyanolyan idegbeteggé válik, mint az őt toló köcsög, erre szokta Marcellusca is mondani, hogy két hülye egy pár, meg is érdemlik egymást, forduljanak árokba kézenfogva, csak mások életével ne játszadozzanak. Ezt meg elég nehéz kivitelezni, mert az autópályákon általában nem két autó megy egyidőben...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.12. 13:23:32

Száguldozó hülyék, gondolta Stirlitz
Hülye mazsola, gondolták a gyorshajtó németek, az oroszok már Wannsee-nél vannak

szőketisza 2010.09.12. 13:24:27

@''autónepper.'': "4 önkéntes rendőrnek a kocsija nem volt összesen annyi LE-s mint az én autóm"
Gondolom, akkor téged négy trabantossal hozott össze a sorsod autópályán, egyetlen nap alatt. Mázlista.

nick: 2010.09.12. 13:25:28

@Dövan: 170LE, de ettől még simán tudok menni 130km/h-nál nem gyorsabban úgy, hogy nem esik le a gyűrű az ujjamról

tudod, annyira nem nehéz betartani a szabályokat - főleg, ha nem csak a volán mögött tudsz férfi lenni... :-P

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:25:31

@Dövan: :DDDDDD én egyszer egyik ismerősömnél volt lerakva egy AIXAM na az kb akkor olyan lehetett mint amit te vezettél:D:D:D:D

@SilentSound: nem kiforgatni akartam én nagyon jól tudom hogy szabályt szegek azzal hogy gyorsabban megyek... de volt már hogy engem is beért egy gyorsabb autós az legalább 240el mehetett és érdekes én elengedtem nem volt bennem az hogy hé én 200al megyek akkor ennyém belső sáv elengedtem és kész ettől nem lettem se kisebb se nagyon szerintem szal a sok okosnak ezt kéne felül bírálni... jah és ha elakarok menni mellette pont akkor akar át sorolni nem érdekes?

nick: 2010.09.12. 13:28:31

@CD-R80: ezt előzésre írtam, gondolván, hogy egyértelmű

jó páran nem bírják kivárni, hogy a megengedett max sebességen megelőzzem a jobb sávban lassabban haladót - sokkal gyengébb autókkal is, mintha valóban azt hinnék, én nem tudnék menni többel
ők kapják a gázelvételt
ez a minimum, amit érdemelnek

remélem, most elég érthető voltam

nick: 2010.09.12. 13:29:12

@''autónepper.'': azért nem mehetsz gyorsabban, mert az a szabály
ez túl bonyolult neked, hogy fel tudd fogni, vagy miért kérdezgetsz ennyit?!

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:30:33

@szőketisza: nem kell szó szerint venni azért

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:31:33

@nick:: és te a jobbra tartást betartod?

nick: 2010.09.12. 13:35:22

egyébként nézzétek meg pl. nyári péntek du. az M7-est Balaton felé

sok kis paprikajancsi próbál cikázni, mikor stabil 100-110-zel megy a sor mindkét sávban

azért vág be féktávon belül index nélkül, hogy egy minimális előnyhöz jusson a kicsinyes lelke

aztán persze folyton csodálkozik, hogy miért szar az élete ilyen kisstílűként

mert ugye azért jól látható az összefüggés

nick: 2010.09.12. 13:36:12

@''autónepper.'': persze hogy betartom a jobbratartást - fentebb már írtam, mert úgy látszik, nem volt egyértelmű, hogy előzéskor van ilyen - egyébként minek mennék a belső sávban?!

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 13:52:25

@ne most: "Nagyon szépen leirtad, reméljük tankönyvi anyag nem lesz belőle. A baromságból is megárt a sok. "

Akkor én ezennel csak gratulálni tudok neked, ha szerinted baromságot írtam...

indapass90210 2010.09.12. 13:58:49

@nick:: most utaltam át egy 20ast kiszel tündének, ő fogja majd igazolni, hogy igazat állítasz-e!

''autónepper.'' 2010.09.12. 13:59:33

@nick:: jó te nem mész akkor kérdezd meg sok "profitól" hogy ők mért mennek a belsőbe.

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 14:08:39

@ostván: "Lehet 110-zel járni a pályán úgy, hogy nem zavarok senkit, nekem nem mutogatnak, nem akarnak levillogni, szóval nyugodtan közlekedek (ezt gyakorolom évek óta). A sebesség helytelen megválasztása veszélyes, de az eltörpül az agresszív vezetők által okozott problémákhoz képest. "

+1

kijafaxom 2010.09.12. 14:10:10

@SilentSound: ÖNVÉDELEMBŐL.
Ha valaki felé féltégla repül elugrik előle ha viszont egy másfél-kéttonnás vasdarab 50-100-zal (és itt a sebességkülünbözetre gondolok!) akkor felfogja háttal mert "úgyisfékez" vagy "nemengedemmertén130-calmegyek" és ha két öntörvényű autós találkozik akkor ott ekkora tempónál HALÁLOSAN komoly egy autóstalálkozó...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.09.12. 14:22:38

Tényleg nem akarom mégegyszer leírni a tegnapit.

A szabály az szabály, és kész, nem vita tárgya. A jobbratartás az szabály az autópályán is, mint ahogy mindnenhol máshol. Ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor nem lenne agresszív mutogatás sem, ennyire egyszerű.

De sajnos sokan _nincsenek tisztában_ azzal sem, hogy éppen szabályt sértenek (legyen ez jobbratartás elmulasztása, index, kanyarodás, stb.), így hiába mutogat/villog az ember, hogy pl. menjen már ki a külsőbe, nem érti, miért villog/dudál/mutogat a másik, és csak annyi jön le, hogy ez is egy agresszív állat.

Tehát ismétlem, alapvető probléma, hogy a szabálysértő nincs tisztában azzal, hogy éppen szabályt sért. Ez a legtöbb konfliktus alapja, és nem csak autópályán.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:28:34

@Rival:

igaz. Annyival egészíteném ki, hogy a legtöbb szabálysértés éppen egy másik szabálysértőt háborít fel a legjobban.
Legalábbis ez eléggé jellemző.

Én pl jobbra szoktam tartani, így elég ritkán mutogatnak nekem.
Pont úgy ahogy be szoktam érni a KRESZ által meghatározott sebesség maximummal és mily meglepő; ritka, hogy a belső sávban feledkező miatt kelljen lassítani.

Nem azt állítom, hogy 0-ra csökkenthető a konfliktus a szabályos közlekedéssel, de azt igen, hogy jelentősen csökkenthető.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:35:28

@D4D: A németeknél mentem már ennél gyorsabban is. Nem jellemző, de mentem 200 felett is.

Az nyilván való, hogy a sebesség önmagában veszély forrás. Minél nagyobb a sebesség, annál több veszélyt hordoz magában.

De a fő gond -számomra- nem a veszély a magyar autópályákon 130+al közlekedő veszélye. A fő gond az, hogy illegális, inkorrekt.

Itthon bármit levehetek a polcról, és használhatom, vagy megehetem, ha étel.
Ugyanezt nem tehetem meg egy boltban, mert ott ki kell fizetni.
Nem lesz méreg az étel, ha nem fizetem ki, pont úgy jól lakom tőle, ha ellopom a boltból. De nem teszek ilyet, mert illegális és inkorrekt. Ugyan ezen okból tartom helytelennek a gyorshajtást is.
Veszélyes az így is úgy is. De Magyarországon még illegális is!

jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:42:00

@''autónepper.'':

"n nagyon jól tudom hogy szabályt szegek azzal hogy gyorsabban megyek... "

Lehet, aki a belső sávban megy előtted lassan is nagyon jól tudja, hogy szabályt szeg.
Ha te megteheted, akkor ő miért nem???

Mi vagy te önkéntesrendőr, hogy számon kéred rajtuk a szabálytalanságukat?

Hagyjad őket vezetni úgy ahogy ők akarnak. Szabálytalanul. Pont úgy ahogy te is teszed!

jelentéktelen alak 2010.09.12. 16:51:21

@nick:: Ezt egyszer én megcsináltam, mikor nagyon zabos lettem a sokadik ilyen türelmetlenre.
Ott mentem a sok kamion mellett, amik között annyi hely nem volt, hogy keresztbe beférjek.
Erre egy bunkó mögém repül, sacra 200-rol villog, indexszel, dudál, mutogat, kb 1-1.5 méterre. Nem az első volt az nap. Szépen kitettem az indexszet jobbra, tempomat ki, és hagytam lassúlni az autót 130-rol 80alá, hogy valamelyik kamion mögé beférjek. 2 kamion ment így el mellettem, hogy ki tudtam sorolni mögé. Aztán még intettem is a hülye gyereknek, hogy mehet. Mégis mérges volt.

Még is várt az ilyen majom, hogy majd a kedvérét megszűnök létezni, vagy 130 fölé gyorsítok?
Ez volt egyetlen ilyen eset, hogy így felhúzott valaki. Általában nem veszek tudomást az ilyen majmokról. Tartom a tempómat és előzök tovább, amíg nem tudok kisorolni.
Tudom, hogy nem volt szép tőlem, de néha bárkinek elszállhat az agya. Mellesleg szabálytalan sem volt, hiszen sem nem fékeztem, sem nem tartottam fel jobban, mint indokolt. Lassítanom kellett ahhoz, hogy minél hamarabb el tudjam engedni, hát lassítottam. :-)

D4D 2010.09.12. 17:00:46

@SilentSound:
Saját órája szerint mindkét autó 130-al megy. Az első ténylegesen csak 120-al, mert csal az órája. A hátsó 140-el, mert annak is csal az órája.

Ezért kell mindenkinek visszahúzni jobbra, és elengedni a gyorsabbat. Természetesen vannak ésszerű határok, mindkét oldalon.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:07:16

@D4D: Van olyan autó, aminek kevesebbet mutat az órája, mint a valós sebessége?

Én még nem találkoztam ilyennel. Amennyire én tudom, a gyártók szándékosan láttatnak többet az órán, mint a valós tempó (persze a műszer pontatlanságán túl).
Ellenkező esetben, nagyon komoly pereket kellene elszenvednie a gyártónak.

D4D 2010.09.12. 17:07:39

@Rival: Én amikor 150-160 utazósebességgel megyek, tisztában vagyok vele, hogy szabályt sértek, feleslegesen nem villogok le senkit. De amikor valaki csakazértis a kamion mögött 300 méterrel indexvillan és berántja a belsőbe elém úgy, hogy a füvön megyek el mellette, mert fékezéssel nem bírnék belassulni mögé, az rohadjon meg! Ilyen berántások érdekes módon csak Magyarországon vannak, magyaroktól.

Az a baj, hogy az ilyen önjelölt szabálykierőszakolók nincsenek azzal tisztában, hogy ők is megszegik a szabályokat, sokkal durvábban.

D4D 2010.09.12. 17:09:31

@jelentéktelen alak:
Csak volt. Két éve ment nyugdíjba (bontóba), 23 évet élt és 488000 km-t.

D4D 2010.09.12. 17:11:35

@jelentéktelen alak:

De a fő gond -számomra- nem a veszély a magyar autópályákon 130+al közlekedő veszélye. A fő gond az, hogy illegális, inkorrekt.

A németeknél is vannak gyorshajtók, akik a 120-as korlátozást leszarják. Ott is oktattad őket esetleg?

jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:13:31

@D4D:

Érdekes fogalmaid vannak a nyugdíjról... :-)

Remélem, nekem szebb nyugdíjas éveim lesznek és nem a kukacok fognak lakmározni az idő alatt a testemből!

jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:16:23

@D4D:

Nem, sehol nem oktatok. Mindenütt igyekszem a lehető leggyorsabban, menni.
Sem oktató nem vagyok, sem rendőr. Nem én fogom felhívni a figyelmedet az utakon sem arra, ha túl gyors vagy, sem arra, nem a szélső savban vagy.

De aki ott a 120-as korlátozásnál megy 120+al, az pont úgy inkorrekt, mint aki Magyarországon teszi 130+al.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:23:18

@D4D:

"Ott is oktattad őket esetleg? "

Maga a feltételezés is sokat sejtető.

Ezek szerint számodra normális és elfogadható, ha valaki tisztességtelen, vagy szabálytalan magatartást tapasztal, akkor oktasson. Fura, mert szerintem nem. Sosem állítottam, hogy így gondolom, de sokszor, hogy NEM így gondolom.

Akkor most ki is kettőnk közül az önkéntes rendőr???

jelentéktelen alak 2010.09.12. 17:25:04

@D4D:
Ebben egyetértek veled. Ha azzal vitatkoznék is, hogy melyik szabálysértés a durvább.

Az azért sok minden függő...

"streetfighter" 2010.09.12. 17:28:10

@jelentéktelen alak:

Azért nem szerencsés a kettőt összekeverni!
Aki direkt nem húzódik le pedig megtehetné, az önszántából feszültséget generál és eltakarítandó az autópályáról, ellentétben egy szinplán gyorshajtóval, aki csak haladni akar és nem agresszív!
De az ilyen belsőben demonstráló kis köcsögök sokunkból kihozzák "az állatot".

D4D 2010.09.12. 17:37:08

@jelentéktelen alak:
Bocsánat! Két kommentben kellett volna, mert ott igazából az érdekelne, hogy az itthoni önkéntes rendőrök külföldön is képviselik-e az igazságot.

cso zsi 2010.09.12. 18:06:46

@jelentéktelen alak: Komoly pereket? A 14-es gumival szerelt "családi kocsi" x km-n y-t fogyaszt. Az órája többet mutat z%-kal.
15-ös gumival az óra pontos lesz, csak épp a fogyasztás "megnő", vagyis nem, csak az út hossza változott meg, holott az útvonalat egy méterrel sem módosította a megszokottól.
Sztríítfájterekék felteszik a 18-as felniket, akkora mint egy malomkerék. Mi történik a drasztikusan megnövekedett átmérőtől, és a 30-50 centi kerülethossz-növekedéstől?

"streetfighter" 2010.09.12. 18:23:55

@cso zsi:
"Sztríítfájterekék"

Ez kurva jó! :D
És mégis mit akartál mondani, hogy kék a színük? :D

jelentéktelen alak 2010.09.12. 20:31:27

@"streetfighter":

Aki meg "simán gyorshajtó, nem csak feszültséget generál, de fokozza a közlekedés veszélyességét is. Az, hogy kiből, ki hozza ki az "állatot", az egyén függő.

Ln mivel ritkábban találkozok belsőben feledkezett nálam lassabbakkal, sokkal toleránsabb tudok velük lenni. Mint a sokadik gyorshajtóval. Pedig mindkettő szabálytalan és inkorrekt.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 20:33:20

@D4D: Nos akkor nem tudom a választ. De a tapasztalatom szerint, önkéntes rendőrök, nevelő emberek mindenütt vannak az utakon.
Csak van, ahol a rendőrök őket is büntetik.

Ferocious 2010.09.12. 20:43:10

@jelentéktelen alak: csak sajnos nem nálunk szedik ki a sok önkéntes barmot a sorból!

Látom még mindig megy a hiszti ebben a témában... , pedig már azt hittem, hogy mindenki lehiggadt.

Majd ha végre megérem azt a napot, hogy többé senki sem fog a masikkal foglalkozni közlekedés közben, na az a nap lesz az igazi ajándék... és a sok önkéntes igazságosztó tetvet élve eltemetik az utak mentén... már nagyon várom...

Ferocious 2010.09.12. 20:49:02

@szőketisza: nem, én a jó k.anyádra gondoltam igazából, hülyegyerek.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 21:25:40

@Ferocious:

Szerintem itt rajtad kívül mindenki higgadt.

Magyarországon sajnos senkit nem szednek ki sorból. Nem csak az önkéntes rendőröket, de a többi süvölvényt sem.

szőketisza 2010.09.12. 22:02:51

@Ferocious: Azt írtad: "a vénállat nyugger nem képes nyomni a gázt"
Erre válaszoltam:Apádra gondolsz?
24 óra kellett te hígagyú, hogy magadhoz térj a részegségedből és a 60 éve halott anyám ok nélkül meggyalázd. Dögölj meg mielőbb te hülye idióta!

"streetfighter" 2010.09.12. 22:13:16

@jelentéktelen alak:
"simán gyorshajtó, nem csak feszültséget generál"

Az nem generál semmit!
Ha valaki nem kötözködik, nem villog, nem önkéntes rendőrködik, akkor észre sem vesz. Elhúzok mellette és kész.
A bénábbak fel sem fogják. :) Olyan hülyék, hogy azt sem tudják, mi folyik körülöttük.
Azt rühellem amikor valaki nevel, villog. Olyan is van aki "fel akarja venni a kesztyűt". Azt mindig élvezem. :)

Mellesleg a te általad említett: "belsőben feledkezett nálam lassabbakkal" semmi gondom.
Arra rávillogok és lehúzódik.
Az a gond, aki DIREKT demonstrál a megengedett sebességgel a belsőben és nem akar lehúzódni, amikor le lehet.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 22:38:39

@"streetfighter":

Attól, hogy nem ismered el, a sebesség még önmagában is veszélyes.
Lehet ezt egy ésszerű keretek között tartani éppen erre hivatott a szabály.
Aki gyorsabban megy, mint az ésszerű (a szabályban foglalt maximum egy kritérium ehhez) az fokozottan és feleslegesen veszélyeztet másokat.
Teszi, mindezt illegálisan.

Nem rosszabb ő annál, akiről te írsz és demonstrál a belső sávban, csak annyival, amennyivel a veszélyeztetés rosszabb az akadályozásnál.

Nem akarom én mosni azokat, akikre ki vagy bukva. Teljesen egyet értek veled velük kapcsolatban. De azzal nem hogy ilyen elfogadó vagy a másik szabálytalannal.

Juzer 2010.09.12. 23:15:24

@szőketisza:
"Talán mert szabálytalanul folyamatosan a belső sávot használtad és túllépted a megengedett sebességet!"

Olvasni! "Én is kihúzódom még az A6tal is, mert ez a szabály."
Tehát NEM közlekedtem folyamatosan a belső sávban.
Továbbá óra szerinti 145 az a 130 mint már tanult kollégáim kifejtették és már ebbe nem is mennék bele mélyebben.

@nick: A jobbratartási kötelezettség is kötelező szabály, mégsem értik az emberek...

Amúgy miért itélitek el egyből a gyorshajtót? Te még sosem vitted terhes feleségedet szülni a kórházba, vagy nem siettél beteg édesanyádhoz? Esetleg egy fontos tárgyalásra, amiről egy frankó kis M0 dugó miatt lecsúsznál, de esetleg az embereid munkahelye függ tőle hogy időben odaérj? El sem tudjátok képzelni, hogy van ok amiért érdemes sietni? Ha toleránsabbak lennétek a másikhoz talán tényleg nem lenne ennyi konfliktus sem az utakon sem az élet egyéb területén.

"streetfighter" 2010.09.12. 23:16:34

@jelentéktelen alak:

Sajnos el kell ismernem, hogy a nagyobb sebesség veszélyesebb. Ezt nem vitatom, mert butaság lenne.
Azt viszont nem annyira fogadom el (max.20%-ban), hogy ezzel másokat különösebben veszélyeztetnék. Sajnos az tény, hogy a nyagyobb sebességü autót nehezebb irányítani.
Nyilvan a gyorshajtásnak is van egy bizonyos határa, ami tapasztalat, autó, és a körülmények függvénye. Aki ésszel autózik az ezeket betartja, csak hát emberek vagyunk és sajnos tévedhetünk. Remélem ez nálam soha nem fog bekövetkezni.
Mellesleg én azt vallom, hogy nagyon különbözőek a forgalomban résztvevők képességei és járműveik tudása, ezért a szabályokat "rugalmasan" lehet kezelni.

"streetfighter" 2010.09.12. 23:18:56

@Juzer:
"még az A6tal is"

Miért az milyen autó? Valami mindenek felett álló? Miért kell ezt így kiemelni?

jelentéktelen alak 2010.09.12. 23:47:52

@"streetfighter":

Ha tudnám, hogy te is úgy érted a leírottakat ahogy én, akkor most teljesen egyet is értenék veled.

De sajnos két értelmezése is lehet a postodnak.
Te úgy érted, hogy aki ügyes, az kicsit többet is engedhet magának, mint amit a törvény ír, de mindenki hozza ki magából a legtöbbet.
Én meg úgy gondolom, hogy el kell nézni az ügyetlennek s lomhaságát a te indokaid véget. De a törvény betűje legyen a rugalmasság határa.

Had hozzam példának a sebességet. Bár mindenre igaz, de ezen keresztül könnyebb szemléltetni.

Ma Magyarországon autópályán -ha nincsen mást meghatározó tábla, akkor- 130km/h a megengedett maximális sebesség.
Ez azt jelenti, hogy 0km/h és 130km/h sebesség között, szabadon választott milyen tempóval mész. Természetesen indokolatlan lassú haladással nem tarthatod fel a forgalmat, de mi az indokolatlan?

Te magad írtad le, hogy nem vagyunk egyformák. Tekintsünk most el olyan minden napos körülményektől, mint az út állapota, az időjárás, a forgalom, stb. Ezek ugyan mind erősen befolyásolják a helyes sebességet, de nem erről van most szó.

Ha valakinek a képességei -úgy az autója, mint a személyi- egy 100km/h sebességben jelentkezik a biztonsági határ, akkor annyival kell mennie.
Ha ő utol ér egy lassabbat, akkor 100km/h sebességgel előzheti meg, hiszen továbbra is 100 a biztonságos számára. Itt jön a képbe, hogy miként kezdhet a KRESZ szerint a sávváltásba. Mivel számára ez a lehető leggyorsabb, így az előzés ideje alatt, nem is indokolatlan az akadályozása.

Ha ugyan ekkor, ugyan ott a világ legjobb autóversenyző pilótája közlekedik a világ leggyorsabb autójával, akkor számára a biztonságos sebesség nyilván bőven 130km/h felett van. De mivel a szabály 130km/h-ban maximálta a közlekedők sebességét, neki ez szab határt és nem az egyéni képességei.

Ha te is így érted, amit az eddigi hozzászólásaid alapján kétlek, akkor végre egyetértünk.

jelentéktelen alak 2010.09.12. 23:48:38

@"streetfighter":

Egyesek szerint, az... :-)

(bár ő szerintem nem így értette)

[mike] 2010.09.13. 01:30:29

@jelentéktelen alak: majdnem..... inkább 70 és 130 között mehetsz akármennyivel. Guess why.. :))

Ferocious 2010.09.13. 08:15:30

@szőketisza: Miért, őszintén milyen választ vártál, amikor te is csípőből személyeskedni kezdtél?? Talán alázatos, elnézést kérőt?? Te kezdted, csak magadnak köszönheted a reakciómat.

A véleményem pedig változatlanul lesújtó a sok bénázó vénhülyéről...

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.13. 08:26:40

@"streetfighter": Mellesleg a te általad említett: "belsőben feledkezett nálam lassabbakkal" semmi gondom.
Arra rávillogok és lehúzódik.

Vagy nem. Sajnos. Ilyenkor jobbról megkerülöm, mert már nem is villogok az ilyeneknek. Gyakran járok az M7-en. Az érdi emelkedőn folyamatosan ezt játsszák, teherautóval, bár ott nem lehetne előzni azzal, mégis megteszi 90-el. M1-M7 ki és bevezetőn is a szélső sáv üres állandóan, bezzeg a legbelsőben menni cool 80-90-el....

Még annyit, hogy valószínűleg én 160-170 ről lehet még hamarabb megállok mint a sok suzukis 110-130 ról....

cso zsi 2010.09.13. 09:10:22

@"streetfighter": Pusztán jelezni kívántam, hogy nem rólad, hanem egy jelenségről írok.
Tudod, lefalazott kilincs, hátsó rendszám helyének kisimítása,és a rendszám valahová elrejtve, és a többi semmire sem jó módosítás. Bár azt mondják, az optikai tuning 10 lóerővel megnöveli az autó teljesítményét. Álló helyzetben is. :))))

Juzer 2010.09.13. 09:24:17

@"streetfighter":
Pont azt akartam érzékeltetni, hogy nem gondolom úgy, hogy több vagy jobb lennék azért mert ilyen autóval van szerencsém közlekedni.

Látom már bekerültem a megfelelő skatujába a kocsi típusa miatt.

"streetfighter" 2010.09.13. 10:14:04

@jelentéktelen alak:

Ok. Maradjunk annyiban, hogy részben egyet értünk. :D

"streetfighter" 2010.09.13. 10:17:36

@anonymoushun:
Én a szó szoros értelmében vettem. Tehát a belsőben FELETKEZETT.
Ha figyelmezteted, akkor észre veszi mágát és lehúzódik....remélhetőleg. :)

"streetfighter" 2010.09.13. 10:20:19

@cso zsi:
Nem is vettem magamra, mert tőlem nagyon távol áll az ilyesmi. :)
Én a "meglepetésautók" híve vagyok. :D
Szerintem te inkább a streetracer-re gondoltál nem?

"streetfighter" 2010.09.13. 10:26:18

@Juzer:
Csak húztalak, de azért sajnos van benne valami, nemde?
Egyébként én bárki elől lehúzódok, ha nálam gyorsabban akar menni.
Csak az erőszakos seggbemászós, esetleg még messziről villogós vezetőket nem szeretem. Azok elől is azonnal lemegyek, csak aztán lehet, hogy nem tud elmenni mellettem. ;)

szőketisza 2010.09.13. 11:50:23

@Ferocious: Tisztázzuk: Én csupán visszakérdeztem egy durva, általánosító kommentedre („vénhülye nyuggerek“). Ugye hogy neked is rosszul esik, ha ezt valaki a te családod egyik tagjára is vonatkoztatja? Honnan veszed, hogy „vénhülye nyugger“ ment előtted? Szerintem sokkal tobb béna, tapasztalatlan vezető van a fiatalok és a középkorúak között. Vezetés közben ezt egyébként is nehéz egyértelműen megállapítani.
Azt mondod: “A véleményem pedig változatlanul lesújtó a sok bénázó vénhülyéről...“
Nos, ha egy kis szerencséd van, és az agresszivitásod nem visz előbb a sírba, te is megöregszel és te is lehetsz „bénázó vénhülye“. Ez ellen nincs garancia. Úgyhogy hátrébb az „agyarakkal“!

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2010.09.13. 12:21:18

@"streetfighter": ennek én is örülnék ha inkább így lenne, mint fordítva. :)

cso zsi 2010.09.13. 12:46:23

@"streetfighter": Hogy úgy van, csak a neved bekavart mégis. :)))

Ferocious 2010.09.13. 13:04:32

@szőketisza: Kérlek csak azt áruld már el, hogy miért veszed ennyire a lelkedre a "vénhülye" és "nyugger" jelzőket? Talán már te is annyira öregnek érzed magad, hogy ezzel megsértettelek? Komolyan érdekelne.

Nagyon sokat kell vezetnem és utasként is eltöltenem az utakon és sajnos személyes tapasztalataim (rosszak) vannak a már vezetésre alkalmatlan, szenilis, félvak, gyáva, stb. 60+ éves sofőrökről, akik tényleg csak akadályozzák a forgalom normális menetét. Tény viszont, hogy nagyon sok fiatal(lehet kezdő) sofőr is idegtépően béna, de nekik nem is 30-40-50 éve van jogosítványuk...

"Honnan veszed, hogy „vénhülye nyugger“ ment előtted?"

Egyszerűen csak látom, amikor megelőzöm őket, hogy 3 centire a kormánytól, meglilult ujjakkal szorítják a kormányt, miközben szédítő 47 km/h-val repesztenek a 90 km/h-ás szakaszon...

"Ugye hogy neked is rosszul esik, ha ezt valaki a te családod egyik tagjára is vonatkoztatja?"

Mentségeműl szolgáljon de én a saját anyámat és anyósomat is eltiltanám a vezetéstől (főleg anyóst), mer ön és közveszélyesek!

Ferocious 2010.09.13. 13:12:54

@szőketisza:

Komolyan érdekelne, hogy miért érzed ennyire sértőnek a "vénhülye" és "nyugger" jelzőket? Ezzel most megbántottalak, mert már te is ennyire öregnek érzed magad? Tényleg szeretném tudni.

Személyes tapasztalatom (méghozzá rosszak), hogy igenis rengeteg félős, szenilis, félvak, stb. vezetésre alkalmatlan öregember vezet, akik komolyan feltartják, veszélyeztetik, bosszantják a többi közlekedőt.

"Honnan veszed, hogy „vénhülye nyugger“ ment előtted?"

Onnan, hogy amikor megelőzöm, akkor látom a rettegő fejét ahogy markolja liluló ujjakkal a kormányt és 48 km/h-val "száguld" a 90 km/h-ás szakaszon...

Ferocious 2010.09.13. 13:13:34

@Ferocious: A blogmotornak meg a kurva anyját...

szőketisza 2010.09.13. 13:48:36

@Ferocious: Úgy tűnik, valamivel te is árnyaltabban látod a dolgokat. Én nem magamra, hanem a sok idősebb (mert ugye ha szerencsénk van mindnyájan megöregszünk) emberre, nyugdíjasokra - közöttük hozzátartozóinkra - nézve tartom sértőnek ezeket a - szerintem felesleges - jelzőket. Az igaz, hogy sokan - nem egyszer kényszerűségből - ülnek közölük volán mögé, nem mindig a legjobb képességekkel és állapotban. De ilyen az élet, legyünk türelmesebbek velük is, mi is kerülhetünk ilyen helyzetbe. „Nem csak a húszéveseké a világ, az úton még poroszkál néhány korosztáy..“

Ferocious 2010.09.13. 14:11:30

@szőketisza: Most már sokkal jobban érzem magam, így legalább már értem az indulatodat.

Nem mentség, de én roppant türelmetlen és ideges ember vagyok, amihez társul egy nagyon pörgő, dinamikus habitus (tempó, beszéd, stb.) és lehet, hogy ezért kapok idegösszeomlást azoktól akiknek megalszik a tej a szájában. Ez pedig a közlekedésben is előjön és ezért ordítozok sokszor a belassult kollégákkal.

A hiba bennem van de már ez így is marad a temetésemig...

szőketisza 2010.09.13. 14:45:35

@Ferocious: Köszönöm a megértésedet.

jelentéktelen alak 2010.09.13. 15:25:49

@[mike]:

Töröma fejem, de nem jövök rá, miért pont 70 az alsó határ.
Pedig komolyan érdekel, mert már álltam is autpályán, talán álltam már a belső sávban is és tettem mindezt abban a határozott tudatban, hogy szabályos vagyok.

(Mikor álltam, akkor értelem szerűen 0km/h volt a sebességem. Ezért írtam, hogy 0-130 között bármennyi lehet.)

cso zsi 2010.09.13. 15:44:12

@jelentéktelen alak: Mert nálunk nincs ilyen. Jelenleg önerőből sík úton 60-ra képes járművel lehet felhajtani a pályára, amennyiben az nem moped. A kapaszkodósávosoknál van kék alapon 70 és 100 jelzés, hogy a gyorsabb sávokban annyi a minimum megkövetelt.

[mike] 2010.09.13. 15:57:25

@jelentéktelen alak: Mert ez van a KRESZ-ben... Nem közlekedhetsz olyan járművel autópályán, ami sík úton nem képes elérni legalább 70km/h-t.

[mike] 2010.09.13. 15:58:06

@cso zsi: én 70-ről tudtam, de tökmindegy... akkor 60.

jelentéktelen alak 2010.09.13. 18:33:11

@[mike]:

Attól, hogy jármű képes menni 70+ al, nem biztos, hogy a körülmények, adottak is hozzá.

(Ezek szerint megváltoztatták a szabályt, én 60km/h -rol tudtam, mint feltétel.)

jelentéktelen alak 2010.09.13. 18:36:38

@cso zsi:

Akkor neked is (bocs, csak később olvastam, hogy Te is erről írtál):

Ezt a feltételt a jármű kell teljesítse. De egy rakás olyan körülmény van, ami a járműtől független, mégis a sebesség csökkentését követeli meg.
Ez lehet akár a vezető személyes, tulajdonsága is.

Juzer 2010.09.13. 21:57:47

@"streetfighter":
Ezzel tudok azonosulni. Mármint, hogy énse kedvelem ezt a típusú gyorsan haladót. Legyen akár gyorshajtó vagy csak gyorsabban haladó. Sajnos a tapasztalatlanabb sofőr esetleg megijed egy ilyen szituban és balesetveszélyes helyzetett teremt. Én meg csak szimplán rühellem :)

Nyomok ide egy offtopicot: Rendszeresen találkozom autópályán elromlott járművet kötélen vontató járművel, holott - legjobb tudomásom szerint - tilos és nem mellesleg rendkivül balesetveszélyes. Ti nem vettétek észre eme "parajelenség" elszaporodását? A legjobb amikor a leállósávban haladnak és elérik a fel-vagy lehajtó sávot, tudnak szép és nagyon kellemetlen meglepetést okozni.

Juzer 2010.09.13. 21:59:48

@Ferocious: Az én anyámnak van önkritikája, 10 éve nem ült volánnál, és rávenni sem tudnám (ettől most megmenekült a világ) :) Mondjuk még a jó öreg lada és skoda 120 világában vezetett...

jelentéktelen alak 2010.09.14. 18:27:52

@Juzer:

Ha jól rémlik, a legközelebbi kihajtóig vontatható elromlott jármű. mondjuk én nem tenném ki magam ennek, sem vontatóként, sem vontatottként.

Persze gondolom, te olyan szituról írtál, mikor az első kihajtón túl is megy a vontatvány. Na az nem csak érthetetlen, de -ha jól tudom- valóban tilos is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása