Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Még több térfigyelő kamerát!

2010.09.18. 17:39 :: SilentSound

A térfigyelő kamerákat annak ellenére hasznos dolognak tartom, hogy sok jogvédő tiltakozik ellenük. Közterületen igenis legyen minél több, ott nem avatkoznak bele velük senki magánszférájába. Aggódjon miattuk az, akinek van rá oka. Talán Ádám ügyét se zárták volna le ilyen gyorsan, ha az utca túloldalán is van egy ilyen kamera, mert így csak annyi látszik, hogy valaki nekiment a parkoló autónak, majd továbbhajtott megállás nélkül. Hogy ki volt az, valószínűleg örökre titok marad.

Az alábbi videón látható eset 2010. augusztus 15-én éjfél előtt történt Budapesten a Fodor utcában.

Ezúton is üzenem a kedves autós kollégának, hogy nem kell izgulnia, mivel nem látszik a rendszáma, ezért a rendőrség úgy ítéli meg, hogy nincs tettes. Ez természetesen azt jelenti, hogy az autóm teljes baloldalának a lakatolását és fényezését, plusz a visszapillantó burkolatának fényezését fizethetem én.

Csak így tovább! Mindig előre, soha ne hátrálj meg, akármi is kerül eléd és ha esetleg elakadnál valamiben, mondjuk egy másik autóban, esetleg gyalogosban, csak adj egy kicsivel több gázt, mint az én autómnál is tetted! Végülis ez volt a tökéletes megoldás, legalább is a te szempontodból.

A helyes megoldás fokozatai:

1.) Ne menj neki semminek, ebben jó barát a kormány és a fék!

2.) Ha mégis nekimentél, ne tetézd azzal, hogy tovább szántasz. Kocc - rükverc!

3.) Ha már mégis végiggyalultad, akkor hagyj betétlapot, vagy névjegyet! Neked lényegesen kevesebbe kerül majd, mint az áldozatnak és végülis kárt okoztál!

112 komment

Címkék: budapest video biztonság közlekedés autó baleset cserbenhagyás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

''autónepper.'' 2010.09.18. 18:37:12

@droid_: minek írod fel rendszámomat? úgy is meg várlak hogy vissza gyere a kocsidhoz:P és tudod rendszám változó de a parkoló hely állandó ;)

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.09.18. 18:39:54

@''autónepper.'': eddig nem várt meg egy páciens sem, de majd figyelek.

kijafaxom 2010.09.18. 18:41:45

Megtaláltam a megoldást ilyen és ehhez hasonló attrocitások elkerülésére!!!!!
www.hasznaltauto.hu/egyeb/egyeb/egyeb_chevrolet-3382413
:p))

tyulámvezer 2010.09.18. 19:05:53

@kijafaxom: Hehe! Nem rossz megoldás :)

egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 19:36:26

@ruskyy: "amugy meg nem tudom mi ertelme van igy a terfigyelo kameraknak, ha annyira hasznalhatatlan kepet adnak, hogy se rendszamot, se embert nem lehet belole azonositani..."

Jó ez így. Ha nagyon sok mindent lehetne látni, akkor meg az ombucmann sikítozna... nem beszélva arról, hogy már megint a büdös komenisták akarnak belelátni a magánéletünkbe...
Maradjon minden ködös és láthatatlan, mert csak így lehet igazi Magyarország, a bűnözők paradicsoma.

egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 19:42:03

@''autónepper.'': "hát tud meg hogy lehet hogy az én autóm értéke vetekszik a lakásod árával szal nekem kurvára nem mindegy hogy fél autó karcos.... "

Tarthatnád garázsban is, ha már akkora értéke van. Ha neked nincs is, de az autónak van lelke...

''autónepper.'' 2010.09.18. 19:50:24

@egyittlakó: szokott garázsba lenni... csak kurvára nem szerettem hogy én féltem óvom és jön egy senki aki fogja és rábassza az ajtaját az én kocsimra mondjuk...

egyittlakó (törölt) 2010.09.18. 20:14:37

@''autónepper.'': tegnap láttam a XII-ik kerületben egy fehér Suzukit, a hátulja leöntve kromofággal vagy valami hasonlóval... soha nem tudtam megérteni, hogy valaki egy autón tölti ki a bosszúját, szar ember az ilyen...

''autónepper.'' 2010.09.18. 20:22:31

@egyittlakó: szar hát azért mert az ilyen ember nem mer eléd állni hogy meg mondja a szemedbe hogy mi a baja veled vagy velem hanem hátad mögött cselekszik mert tudja hogy ha pl elém állna akkor jó pár foggal kevesebbel menne haza... de nem is baszom fel az agyamat... azért ürülök hogy valamilyen szinten egyet értünk.

Polos 2010.09.18. 20:40:20

@kijafaxom: Erre lehet rendszámot rakatni? Vagy csak P-s rendszámmal megy, esetleg azzal se? :)

"streetfighter" 2010.09.18. 20:47:11

@egyittlakó: @''autónepper.'':
"szar ember az ilyen..."

Na igen, úgy tűnhet, de azért nem minden fekete és fehér!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.09.18. 21:01:20

Remélem soha nagyobb öröm nem éri az ilyen faszcibálót, aki elhajt, miután otthagyja a szarát.

kijafaxom 2010.09.18. 21:09:36

@Polos:
"P"-vel biztosan használható de a szlovák,román,spanyol etc. szintén játszik .
Én a piros németre esküszöm az verhetetlen és MINDENHOL megsüvegelik!
Múltkorjában láttam hirdetni egy "PSZH"-T (páncélozott szállító harcjármű) terepszínűre mázolva NORMÁL rendszámmal...
A kb. 3.5 millás vételár dacára már elkelt!
Na az lenne ideális bevásárlóautó,8 kerék,géppuska meg ilyenek. :p))

D4D 2010.09.18. 21:19:08

@droid_: Ilyet egyszer csináltak velem. Felhívtam a közelben lakó havert, meghívom egy pizzára. Csak amíg pizzáztunk, addig ő a nevelőnek állt úgy mellé, hogy csak a csomitartót lehetett kinyitni, de egy négyajtós talán Honda volt, amiben esélyes, hogy hátulról nem tud beülni.

Leves, pizza, tiramisu, kávé. Látni kellett volna az önkéntes rendőr fejét, mikor jó két óra múlva előkeveredtünk.

''autónepper.'' 2010.09.18. 21:24:25

@D4D: bazdmeg ez mekkora:D:D:D:D jól tetted:D:D:D:D:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD sírok a nevetéstől:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD eszembe se jutna ilyen :D én még egy mozira is beültem volna:D

D4D 2010.09.18. 21:34:51

A poszthoz is szóljak:
A Fodorban van egypár kanyar, ez hol történt konkrétan? Mondjuk sejtem, hogy vagy az angol óvoda előtt, vagy a zsidó óvodához vezető utca kereszteződésében. Máshol nem nagyon tudok elképzelni ott kamerát. Legalábbis működőképeset.

A térfigyelő kamera egy nagyon jó dolog, mert kényelmesen, meccsnézés közben lehet óvni vele a közbiztonságot. Ám a bűnözők sem hülyék, és elmennek olyan helyekre, ahol nincsen térfigyelő rendszer. (XIX XVIII kerületek közötti bűnözőturizmus)
Miután "megszűnt" a bűnözés, a rendszer megmarad, és már nem lehet vele eredményeket felmutatni, ellenben a fenntartása egy csomó költséggel jár.
Itt jön az a zseniális ötlet, hogy használjuk a kamerát bevételszerzésre, úgymint a vele készített képekkel szabjunk ki bírságot tilosban parkolásért, megállásért, stb., igaz ezeket csak az autósokon tudjuk behajtani, mivel a piroson átmenő gyalogosnak nincs rendszáma.
És itt lép be a képbe az önkormányzatok pénzéhessége és mohósága, mert átforgatják a kamerákat a megállni tilos táblákra és hasonló helyekre, virágzik az üzlet, ömlik befele a pénz, lehet belőle szavazatot vásárolni, csak éppen a bűnözés ismét felüti a fejét, mert ezáltal a kamerák látómezeiben holtterek keletkeznek.

Ha meg valahol valami látszik a kamera képén, akkor kiderül, hogy a kamera egy kalap szart ér, esetleg a rendőrség azt mondja, a kamera nem működött.
Állítólag volt már olyan, hogy egy károsult boltosnak azt mondták, a kamera nem működött, közben az egyik törzsvevőjét, aki megállt a tilosban, az állítólag nem működő kamera képe alapján büntették meg.

D4D 2010.09.18. 21:43:02

@''autónepper.'':
Az ötlet egy német tévéműsorból jött, ahol a másodikként megállókat leckéztették meg hasonlóképpen.

Nem találok róla linket. Kb 6 éve ment a német RTL-en.

''autónepper.'' 2010.09.18. 21:50:50

@D4D: nagy forma vagy te is baszod:D

jelentéktelen alak 2010.09.18. 22:12:03

@''autónepper.'':
hát ha így parkolsz, akkor rám is esélyesen várni fogsz... :-)

Ha esetleg úgy döntesz, hogy megcsapsz, akkor tuti lesz egy rendőrségi ügyet. Olyat is nyakadba varrok, amit sosem követtél el. A gatyádat is leperelem, nem sajnálom az ügyvédi költséget.
Persze mindez elkerülhető, ne álljál több helyre az autóddal, mint ahány autóval érkeztél. Ha úgy tetszik, ne keresd a bajt!

''autónepper.'' 2010.09.18. 22:20:46

@jelentéktelen alak: :( most nem akarok kötekedni veled de mondjuk nem fő helyen szoktam meg állni parkolóba és ott foglakok el 3 helyet esetleg 2 hanem kicsit lejjebb.:)

de tegyük fel lesz rendőrségi ügyem nagy dolog... nem fogsz tudni beperelni tudod mért? mert nekem is van jó ügyvédem és esetleg olyat is rám fogsz amit nem követtem el akkor rágalmazásért majd ügyvédem jó kis büntetést fog nyakadba varrni... ezt mind el lehetett volna kerülni akkor hogy ha te nem kezdesz mellém állni 1 centire hogy akadályoz a tovább jutásba engem... nem?:)

jelentéktelen alak 2010.09.18. 22:22:49

@D4D: kérdés ki ér rá jobban... :-)
Azért megnézném, mikor két hét múlva visszamész az autódhoz, azt még mindig ott áll az enyém mellette, amit egy taxizással kellett ott hagynom... :-)

Nem egyszerűbb, nem beérni egy helyen való parkolással?
Rohadt bosszantó tud lenni, mikor 2-3 ilyen béna sofőr miatt nem jut nekem is hely a parkolóban.

jelentéktelen alak 2010.09.18. 22:27:17

@''autónepper.'':

Tudod hogy lehetett volna elkerülni?

1, nem állsz több helyre, mint ahány autóval parkolsz.

2. Ha mégis ügyetlen voltál egy helyre állni és valaki melléd áll, akkor nem kezdesz el hisztizni miatta. Megvárod, míg eláll onnan és mész utadra.

Az, hogy nem a fő helyen állsz el több helyet, relatív. Lehet, mikor megérkezel, még nem a fő hely, de mire én érek oda, már messzebb sincsen nagyon hely. Nem fogok azért távolabb parkolni, hogy a te autód mellé álljak 1 centire, de azért sem, hogy ne.

2010.09.18. 22:29:19

@D4D: Ez szép és jó, de az önkéntes rendőr sem véletlen kezdett el téged "nevelni", ezek szerint balfasz módon álltál be.
Én speciel rühellem ha a barom nem képes beállni a 2 vonal közé normálisan.

Mondjuk nem is állok neki önkéntes rendőrt játszani. Egyszer szívattam meg egy ilyen köcsögöt, de okkal. Kinéztem az ablakon, és láttam hogy emberünk úgy állt be görbén, hogy a hátulja az én autóm elé lógott. Lementem, 5 perc centizgetéssel kiálltam, majd beálltam hozzá merőlegesen, mögé. Előtte járda, mögötte az én autóm. Utána az ablakból kinézve röhögtem rajta, amint próbált kiállni. Végül, miután a járda segítségével leszedte a festéket a lökhárítója aljáról, megpróbálta kideríteni, kié az autó. Miután kb. a 20 emberhez kaputelefonozott fel, lementem, beálltam úgy, ahogy alap lenne mindenkinek. Elnézést kért, majd elment. Nem akart balhézni... :)

jelentéktelen alak 2010.09.18. 22:30:49

Azért az is szemét, aki ilyet csinál, meg az is, aki úgy intézi az ügyet, hogy az áldozat számára még a biztosítók szövetsége se fizessen, mint az ismeretlen tettesek esetén szokás. Szóval a rendőrség is kapja be!

''autónepper.'' 2010.09.18. 22:39:41

@jelentéktelen alak: oké vágom:) de mondjuk én csak annyit kérek hogy bemegyek plázába vagy bárhova ne legyen karcolas horpadás a kocsimon :S

jelentéktelen alak 2010.09.18. 22:47:19

@''autónepper.'':

Ezt én is elvárom. Én is vigyázok az autómra és máséra is.

Sajnos ennek ellenére van már rajta ilyen sérülés. De soha eszembe nem jutna, hogy azért mert valaki rányitja az ajtót, mástól vegyem el a parkoló helyet.

Egyszer, mikor a céges furgont (akkor volt 4napos) valaki meghúzta a parkolóban -nem nagyon, de látszott meg az is, hogy kék autó volt- kihívtam a rendőrséget. Igaz, nem Magyarországon történt, de kb 1hét alatt a biztosító fizette a polírozást. hogy elvarrták aki tette, nem tudom. Nem is ez érdekel.
Szerintem ez a megoldás, nem a több helyre parkolás.

''autónepper.'' 2010.09.18. 22:57:05

@jelentéktelen alak: hát igen de mondjuk valaki csinálna most a kocsimra egy karcolást vagy bármit ki hívom a rendőröket azok szerintem nem fognak semmit tenni... annyiból könnyebb nekem hogy ilyen apróságokat azért meg tudok csináltatni a szerelőmmel ... de azért kurvára zavar hogy én téleg vigyázok más kocsijára legyen az egy 20 éves A vectra vagy 1 éves x6os... én egyiken se tudnék sérülést okozni de lehet nem vagyunk egy formák...:(

jelentéktelen alak 2010.09.18. 23:06:46

@''autónepper.'':

Sajnos van igazságod. A rendőrség impotenciája komoly baj Magyarországon. Ezért is lehet szinte bárkivel/bármivel bármit megtenni következmények nélkül.

Ennek ellenére nem az a megoldás, hogy a másikkal cseszünk ki. Semmi nem indok arra, hogy 500helyes parkolóból egy autó 499- helyeset csinál. A többi 499 autónak pont annyi joga van ott parkolni, amit a tiedének, vagy az enyémnek.

Ha meg annyira csapkodhatnékod van, csapd meg azt aki meghúzza és/vagy behorpasztja az autódat és ne azt, aki szorosan áll melléd a béna parkolásod miatt. :-)

tundrazuzmo (törölt) 2010.09.18. 23:10:51

@jelentéktelen alak: "Semmi nem indok arra, hogy 500helyes parkolóból egy autó 499- helyeset csinál."

Egy indokot azért tudok: odaállok autóval, és egy helyet lefoglalok. 500 mínusz 1 = 499, ha jól emléxem...
:)

jelentéktelen alak 2010.09.18. 23:15:11

@tundrazuzmo:

Matekból jeles! :-)

De szöveg értelmezésből még korrepetálj! :-)

499 az nem 499-

Vagy tévedtem?

''autónepper.'' 2010.09.18. 23:18:28

@jelentéktelen alak: :P:P:D oké egyezünk meg abba hogy te mellém állsz és esetleg ha látod hogy pont akkor huzzák meg a kocsimat addig szóval tartod nekem hogy meg csapjam :D:D:D:D

am tuti hogy az én kocsimat hagynak így cserbe mint a videón lévőt a maradék hajam is ki hullana:D

jelentéktelen alak 2010.09.18. 23:23:38

@''autónepper.'':

hát..., ha meg nem is várlak vele, de tudni fogod, hogy láttam és hajlandó vagyok tanúskodni. Erre mérget vehetsz.

Szerintem megegyeztünk. :-D

''autónepper.'' 2010.09.18. 23:32:06

@jelentéktelen alak: na akkor ezt is meg dumáltuk :D:D:D és mind ketten épségbe vagyunk:P és még haverok is lehetünk:DDDDDD na jó nem buzulunk:D

D4D 2010.09.19. 00:12:33

@jelentéktelen alak: Én a széléről, jobbról, be tudtam volna szállni, de az eredeti nevelőt vettük kétoldalról középre.

D4D 2010.09.19. 00:17:49

@GSX-R:
Szűkek voltak a helyek, ezért beálltam másfél helyre, ugyanis az autók nem a felfestés szerint álltak. Kb 180 centi ha volt két vonal között, de lehet hogy annyi sem.
Visszajöttem, látom a szitut, másik oldala a delikvensnek üres, és már jött is az ötlet.

2010.09.19. 01:09:47

@D4D: Mondjuk mikor szűk a hely két autó között, akkor én is úgy állok be, hogy véletlenül se férjen be még egy. Különben úgy is akadna egy IQ fighter, aki megpróbálkozna a beállással, és lehet hogy az autóm látná a kárát...

xcomman 2010.09.19. 01:18:39

@''autónepper.'': Féltsed csak a kocsidat, nekem már meghúzta valami paraszt terepjárós, mert elég magasan van az ajtón a nyom ebből gondolom. Szerencsére nem látszik nagyon. Ő sem rakta ki a telefonszámát:) Mivel különösen tehetséges volt 2 elemet is meghúzott.Pedig még parkolni is tudok (nagyjából):) (bocs Silent^^,de..) Megbasznám szárazon hintőporral az ilyet. Mind1, most így marad, 1-2 éven belül úgy is felújítás lesz ami kiterjed a fényezésre is. Január fele lesz meg a 300k km :) Innentől kezdve már minden km öröm:) (kíváncsi vagyok meddig fogja bírni)

Videóhoz nincs mit hozzáfűzni. Ez van :S Remélem nekem ennyire nem fogják lezúzni soha a kocsimat persze ennek a garázs állja útját ,de bent pesten bármi megesett.

''autónepper.'' 2010.09.19. 01:54:31

@xcomman: :( részvétem eltudom képzelni hogy mit éreztél mikor meg láttad:( de sajnos ez magyarórszág... de akkor az nem lehet hogy ráfordulás közbe húzta meg a kocsidat? 300ezer km még nem sok ha rendbe karban tartottad a kocsidat nem lesz gáz... és mondjuk ahogy így ismerlek ahogy olvasom nem hínném hogy nem foglalkoztál a kocsidal...

"pedig még parkolni is tudok (nagyjából)" amennyire egy bmwvel lehet mi ?:D:D:D

jelentéktelen alak 2010.09.19. 02:08:06

@D4D: Értem én, értem. De ha látom a szitut és mennem kell, akkor megyek. Nem várok. Te meg mászhatsz be jobbról. Itthon van még autó, amivel tudok járni addig, míg hozzáférek ahhoz, amit körbe álltatok.

Persze fotó + rendszámok lesznek, ha esetleg meg lenne utána húzva kocsi... :-)

2010.09.19. 02:12:51

a f*szt pörögtök ezen ennyit. a legtöbb bevásárlóközpont parkolójában szűkre vannak festve azok a csíkok, és nem a roki helyeken foglalok el 3 helyet, hanem ott, ahol amúgy BŐVEN VAN HELY, és csak azt nem akarom, hogy anyuka a két gyerekkel/nagypapával úgy rámálljon, hogy tutifix nekem kúrják kikászálódáskor az ajtót. szóval akit az zavar, hogy a tesco parkoló közepén nem pontosan a festett csíkok közé parkolok, az tehet 1 szivességet, de akár foglalkozhatna a saját életével is ;)

jelentéktelen alak 2010.09.19. 02:12:57

@xcomman:

"Videóhoz nincs mit hozzáfűzni. Ez van :S Remélem nekem ennyire nem fogják lezúzni soha a kocsimat persze ennek a garázs állja útját ,de bent pesten bármi megesett."

Az a nagy baj Magyarországon, hogy a tehetetlen, béna rendőrség miatt, az ilyen tetűnek megéri inkább elmenni.
Ha marad, bukja a bónuszt, vagy nő a málusza. mindenképpen pénzt veszít az ügyön. Ha elmegy úgysem akad senki a nyomára és csak a saját autóját kell javítani, ha van rá ingere.
Azt meg le sem szarja, hogy a másiknak kárt okozott. :-(
Jellemtelen, gennyes alak és sajnos a passzív, suta rendőrség asszisztál neki.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 02:21:54

@ruskyy:

Meg kell tanulni vezetni és befér az ott is egy helyre.
Vagy nem kell pampogni, ha valaki melléd áll szorosan, de pont a két vonal közé.
Hányan vagy, hogy neked több hely jár?

Sokat segítene, ha parkoló őrökkel oldanák meg a fizetős parkolást ilyen helyeken is.
Aki több helyre állt, az annyit fizet, ahány helyet elfoglalt.
Kevesebb volna a munkanélküli, hiszen egy csomó parkolóőr kellene a nagy parkolókhoz és mikor éppen valaki meghúzza a másik autóját, akkor ott is tudna rögtön teremni, hogy legalább a rendszámot felírja.

Ha az ingyenes parkolással vissza él a nagyérdemű, akkor nem jó a rendszer.
Sajnos, nem csak magyar jelenség... :-(

2010.09.19. 02:32:30

@jelentéktelen alak: drága barátom.
egyrészt pont azért nem állok a ilyen (leírom mégegyszer, a sok funkcionális analfabéta kedvéért: bevásárlóközpontok TÁVOLABBI részén, ahol van 5 autóra 500 hely) helyen szabályosan*, hogy ne álljon rám az, aki amúgy megpróbált volna szintén a csíkok közé állni, csak balfasz volt hozzá.

* apropó szabályosan. azok a csíkok maximum tájékoztató jellegűek ott, mert most hirtelen nem ugrik be, hogy melyik paragrafus szerint vagyok én szabálytalan ilyen esetben. világosíts már fel, kérlek!

mellesleg éves parkolóbérletem van - sokat parkolászom a belvárosban (megyeszékhelyen), és hidd el, nem én vagyok az, aki nem tud megfelelően parkolni ;)

hawkeye 2010.09.19. 08:37:47

"jaj... és csodálkozol hogy ha vissza jössz véletlenül meg csaplak? mért keresed a bajt magadnak ? azért mert neked az egész autód értéke ér 200ezret? és leszarod? hát tud meg hogy lehet hogy az én autóm értéke vetekszik a lakásod árával szal nekem kurvára nem mindegy hogy fél autó karcos.... "

Micsoda élvezettel mennék rajtad végig a 40 tonnás Kruppommal. Ne félj, nem kellene utána a karcolásokat nézned a farokpótlódon!

Idióta, beképzelt cseréptejesedény... :(

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.09.19. 09:24:00

Ilyen Svájcban nem történhetett volna meg!

Kalányos Márió 2010.09.19. 10:11:52

@kolbászoszsömle: Utálom Svájcabn, hogy 30 centivel szűkebbre van felfestve minden parkoló, mint nálunk.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 10:12:18

@ruskyy:
nem ugrik be, hogy melyik paragrafus szerint vagyok én szabálytalan ilyen esetben"

Segitek
kresz
18. § (1) Az útburkolati jelek:
j) várakozóhely (155-156. ábra); az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg;

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 10:13:33

@sbronzo:
Nem tuttad?
Ott parkoláskor lapjára kell dönteni az autót

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 10:14:40

@horex:
Hulye!
Ott parkoláskor ÉLIRE kell állitani az autót
:))

Kalányos Márió 2010.09.19. 10:38:23

@horex: Svájcban olyan kicsi a hely, hogy az ajtót meg sem lehet lendíteni, így kárt sem okozhat! :D

Riska 2010.09.19. 11:55:47

@SilentSound: Ha meg szerencsétlen direkt rajtahagyja a helyzetjelzőt, akkor meg végképp hogy a f.ba nem vette észre a sofőr? Tényleg csak az lehet h be volt állva. Az ilyen gerinctelenséget, hogy lelép, letöltendővel büntetném, aki elmenekül egy koccanás után, az lehet hogy ugyanúgy elhajt ha ne adj' Isten áthajt egy óvodáscsoporton..

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.09.19. 13:29:45

Én is csináltam már ilyet. Csak én félreálltam, és egy névjegykártyát tűztem a szélvédőre, hogy elkúrtam, fel lehet hívni, megoldjuk valahogy.

Európában állítólag így szokták.

BKV reszelő 2010.09.19. 14:17:56

@''autónepper.'': Leszarom az autód értékét, leszarlak téged is és megróbálhatsz megcsapni, én akkor is rádállok mindig. Ha sikerül megcsapnod, akkor lesz egy orgazmusod, ha nem, akkor sebesülten leszel kénytelen átmászni a sebváltón és amikor éppen a segged lika van fölötte még bele is löklek. Ez ilyen.

vauvauvau 2010.09.19. 14:18:52

Ez voltaképpen csak egy "igazságvezetés" volt!
Nem ment neki, csak úgy tünt! Talán a fénytörés miatt...

Netuddki. 2010.09.19. 14:24:11

@ruskyy: "a f*szt pörögtök ezen ennyit. a legtöbb bevásárlóközpont parkolójában szűkre vannak festve azok a csíkok"

Hehe. Lófszt vannak szűken. Csak van akinek 2-szer ekkora hely is szűk lenne. ;)

Netuddki. 2010.09.19. 14:26:16

Mellesleg baromság ez a 2 helyet foglalósdi. Ezt az illető csak akor tudja megcsinálni ha pont két egymás melletti hely szabad. Mert ha több akkor a következő parkoló úgyis mellé fog állni.

babsz 2010.09.19. 14:43:35

Én már kétszer is megkarcoltam parkoló autót. Mind a kétszer otthagytam egy papírt, benne név, telefonszám meg még külön névjegykártya. Biztosító fizetett, a károsultakkal abszolút udvarias, normális hangnemben sikerült intézni a dolgokat, a biztosító fizetett, három hét múlva készen voltak az autók. Nem értem, mi ebben a nagy ördöngösség, ennyi embernek ne lenne kötelezője?

40EridaniA 2010.09.19. 14:51:54

Valaki elárulná, mi az a betétlap? És ha már közlekedés, mi az a KPM?
(gy.k. én még tudom, mit jelentenek, de lassan azok lesznek többségben, akik tudják ezeket értelmezni)
Hagyjátok már ezeket a középkori, rég idejétmúlt kifejezéseket. Ha meg nem tudjátok, mik a mai, helyes elnevezések, inkább hallgassatok, vagy nézzetek utána. Nem szégyen a tanulás.

OoVICoO 2010.09.19. 14:52:27

Miután ebben a világban a pénz az "isten" és a betétlap bizony malus-t jelent, teljesen érthető hogy sokan, ha tehetik nem hagynak névjegyet, és ez bizony JÓ a biztosítóknak.

OoVICoO 2010.09.19. 14:58:10

@40EridaniA: A "betétlap" elnevezés beégett az emberek agyába, persze lehet rendőrösen "Baleseti Bejelentőlap"-nak is nevezni. Ez olyasmi mint a "Tixo" sokan hívják így az átlátszó ragasztószalagot, pedig csak egy gyártó a sok közül

mr_x 2010.09.19. 15:30:02

@droid_: "és csodálkozol hogy úgy mellédállok, hogy az anyósülés felől mászhatsz át a sebváltón ;)"
En konkretan inkabb azt valasztom hogy szorosan mellem allj mivel akkor biztos hogy az utasod nem fogja kivagni az ajtot az en kocsimnak!
Sot ha ket oldalrol mellem allnak 10 centire az sem zavar annak ellenere hogy lepcsoshatu az autom (viszont az ulesdonto a csomagtartoban van :-) )
Az viszont zavar ha nem 10 hanem 20 centire allsz a kocsim melle es megprobalod a lyukon kierolkodni magad az en autom oldalanak nekinyomva a tied ajtajat!

Xenu lives! 2010.09.19. 15:35:33

Akkor most figyelem mindenkinek akit ilyen kár ért: A MABISZ ILYEN ESETEKBEN FIZET!!!! A kötelező biztosítások x%-át pont olyan esetekre utalja át minden biztosító a Mabisz-nak, hogy ahol a kárt okozó autó nem megállapítható, ott is megtörténjen a vétlen fél kártalanítása!!!

Tessék elmenni a Mabisz-hoz, nem kell benyelni a kárt mert eltűnt a károkozó!!!!

Xenu lives! 2010.09.19. 15:42:48

@''autónepper.'':
Egyszer egy hozzád hasonló mentalitású arc megpróbált megcsapni egy koccanás miatt, amit ráadásul ő cseszett el a dettó nagyértékű verdájával én meg nem akartam hallgatni a "húzz el amíg jó dolgod van" tanácsra.
Rövidesen az aszfaltnak nyomott pofával könyörgött, a halántékán a térdemmel, hogy inkább hívjuk a rendőröket.
És persze nem neki volt igaza.

40EridaniA 2010.09.19. 15:53:24

@OoVICoO: Ok, jogos. Tixó, pax toll, ilyesmik. A problémám csak az, hogy a korabeli tixó és a mai "áttetsző ragasztószalag" gyakorlatilag küllemében, állagában, rendeltetésében teljesen ugyanaz. Pax toll és betét szintén. De a betétlap és a baleseti bejelentő (vagy akár a KPM és az épp regnáló minisztérium/hatóság) nem igazán hasonlítható össze, max csak nagy vonalakban. Ezért böki a szemem állandóan.
Hát jó, a hiba bennem van, szőrszálhasogatás, kákán csomókeresés...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.19. 15:54:26

@Xenu lives!:
Nem arra van ez amikor mevan a károkozó, de nincs biztositása??
Jártam igy!

Mr MAC 2010.09.19. 16:07:29

@horex:
De, ebben az esetben nem fizet a biztosító, sem a MABISZ mert nincs meg a károkozó és nem is lesz meg (úgye a rendörség lezárta az ügyet, mert nem azonosítható a károkozó).
Abban az esetben, ha beazonosítható a károkozó akkor fizet a MABISZ, amit a károkozó jármű tulajdonosának kell zsebből kifizetnie. Ugyanis a kötelező felelőség biztosítás csak és kizárólag üzemelő MOTORÚ gépjárművek káreseményekor téríti meg a kárt. Itt viszont az egyik állt, ezért ez kilőve. (Ugyanakkor, ha becsületes és nem matt részeg elkövetőről lenne szó, meg lehetett volna oldani, hogy a másik ne járjon ilyen rosszul).

Napirajzrajongó 2010.09.19. 16:13:42

@horex: Nem teljesen: www.mabisz.hu/GKIUj/ksz/index.html

De egyébként tényleg nem közismert ez a Mabiszos történet. Nekem biciklis ügyem volt, ott a helyszínelők kifejezetten felhívták erre a figyelmemet. Ezúton is köszönöm nekik!

dr. Bértollnok 2010.09.19. 16:54:44

Nekem van a kesztyűtartóban egy alázó szöveg, 10-15 példányban előre nyomtatva. Ha valaki két helyen parkol, akkor a szélvédőre teszem. A szégyen a legnagyobb visszatartó erő, itt a környékemen igazán híján vagyunk a parkolóhelynek, már egy pár autóstársat sikerült átnevelnem.
Amúgy én ha látom a kollégát leparkolni, akkor mindig szólok. Nem agresszíven, nem sértően, csak figyelmeztetem, hogy neki sem jó érzés, amikor nincs helye és csak a közelben van 2-3 félautónyi hely szétszórva, ami együtt milyen jól jönne. Jaaaa, és lefényképezem a legdurvább eseteket. Már van egy egész szép gyűjteményem. Egyszer talán felteszem egy blogba.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 17:23:29

@ruskyy:

Köszönöm, könnyekig hatódtam, hogy ismét leírtad a nyilvánvalót. :-)

Ha azt mondod, hogy be tudnál állni a vonalak közé, csak nem akarsz, akkor a vicc jut eszembe, mikor az agresszív kismalac nagyot esik a biciklivel. Meg van? Mert ő is így akart leszállni a bringáról. Persze, hogy így akart... :-D

Ez viccnek jó, de kifogásnak csak vicc. Némi gyakorlással be bárki meg tud tanulni a vonalak közé állni, nem varázsalt.
Az, hogy távoli helyeken ügyetlenkedik valaki, nem érv. Mikor te érsz a parkolóba, még távoli üres helyre állsz, de mikor én már csak melletted van hely. Máris pofátlanná vált az ügyetlenség.

Ha meg egyébként sem állna oda senki, mert az a hely karácsony előtt sincsen kihasználva a Tesco-nál, akkor mi az akadálya, hogy a vonalak közé álljál? Szerinted az bárkit is vonzana, hogy oda álljon melléd, mikor bőven van hely a bejárat mellett is?
Kötve hiszem.

Érvelésed pont annyira életszerű, mint az agresszív kismalacé a porfelhőből, vérző végtagokkal kikászálódva. Az erdőben mindenki tudja, hogy nem így akart leszállni, csak így sikerült...

Szerintem gyakorold a parkolást és akkor nem kell olyan nevetséges válaszokat adnod ilyen esetben, mint az agresszív kismalacnak, a balesetnél. :-)

Ui: Valaki beidézte neked a szabályt hogy a vonalak több mint festék felesleg. Ezzel nem fáradnék.

naat2 2010.09.19. 17:53:04

A cikkírónak: a jogvédők (nem vagyok az) alapvetően nem a kamerák ellen tiltakoznak, hanem hogy nem lehet megtudni a rendőrségtől, hogy hol vannak ilyenek, és mikor/hol vagyok képben (már ha valaki kíváncsi erre). A haszna valóban megvan, de azért már hadd tudhassam, hogy valahol valamit archiválnak velem kapcsolatban - nem hiszem, hogy ennek tudatában a bűnözők (vagy például a felvételen látható autóversenyző) nagyon preferálnák ez ilyen helyeket - de ez már OFF, bocs.

Amon-Re 2010.09.19. 17:53:10

Velem a köv. eset történt:
Szokásos tesco parkoló, az út két szélén arra merőleges parkolóhelyek. Állok ki háttal, félúton látom hogy kigyullad a szemközti parkolóban lévő tolató lámpája. Rosszat sejtek megállok. Sejtésem beigazolódik, szép lassan elkezd tolatni, még van időm dudálni is, semmi reakció, nekijön Oldról , továbbra sem veszi észre magát, leamortizálja az autó egész oldalát mire megáll. És most jön a lényeg, kiszáll, és nem hajlandó betétlapot, adni, majd kitalálja hogy én jöttem neki, majd beül az autóba, és lelép. Szemtanú, nincs, csak az a szerencsén hogy amúgy is bontásérett volt az autó, úgyhogy hagytam a francba, de ha az új autómmal történik ez akkor sem tudom mit tehettem volna, nem tudtam volna bizonyítani. Amúgy meg mindenkinek az autóján előbb utóbb megjelenek az apró karcolások, amit mosásnál vesz észre.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2010.09.19. 18:10:35

Nekem is hagyták már így helyben a kocsim, ott másfél milla kár volt, amiből -- szerencsére -- a Cascóm fizette nagy részét.
as.hu/blog/2006/09/01/455

A rendőrségi határozat itt olvasható:
feltehetően 2 percet sem foglalkoztak vele, mert nem volt személyi sérülés:
as.hu/blog/2006/10/26/580

(Egyébként azóta ellopták, szóval nem eladáskor buktam rajta fél milliót, hanem az árfolyamveszteségen. :-)

[mike] 2010.09.19. 18:25:57

Akkor már tudom, miért lett esküvő után összegányolva a kocsim fél eleje, mert eddig nem emlékeztem....

Komolyra fordítva, a jó édes anyját az ilyennek. Egyébként, minő meglepő, hasonló sztorival én is tudok szolgálni.... Kora tavaszi este, cimborával hazafelé megálltunk egy Kaiser parkoló melletti kis utcában mondván, hogy ő beugrik 2 percre, mert éhen akart dögölni. Ülök az anyósfotelban, tekergetem a rádiót, egyszer csak felriadok. Az előttünk parkoló kis tetű A merci izomból beletolatott az autóba, aztán nagy gáz, el... A rendszámot még éppen sikerült megjegyezni. Csak a mi rendszámtáblánk lett sajtpapír, mást nem lehetett látni a kocsin. Nosza, kis tanakodás után kiderült, hogy van valami rendőr ismerősünk, aki állítólag meg tudja nézni a kapitányságon, hogy kié az autó, már csak kíváncsiságból is. Másnapra meg is volt a név, cím, ami hogy-hogy nem, egy közeli szomszéd édesanyjáé volt. Átmentem, vázoltam a tényeket, persze nagy tagadás, meg mentegetőzés lett belőle, senki nem látott, nem hallott semmit. Mondom, elég nehéz lehetett nem észrevenni, hogy vagy fél métert lökött egy másik kocsin... Aztán ezzel valahogy meg is szűnt a jó viszony, pedig miből tartott volna bocsánatot kérnie a srácnak az öreglány nevében.... Erről ennyit.

2010.09.19. 18:28:23

@jelentéktelen alak: most nyomhatod itt nekem a provokatív dumádat, de annyira felesleges :)
ehelyett inkább menj ki egy bevásárlóközpont parkolójába, és keress csíkra parkoló autókat, várd meg a gazdájukat, hogy kiröhögjenek, majd elhajtsanak. legalább szereznél vele nekik pár kellemes percet. meg lehet ettől felállna a farkad is este. ki tudja :)

Goompah 2010.09.19. 19:13:07

@ruskyy: "amugy meg nem tudom mi ertelme van igy a terfigyelo kameraknak, ha annyira hasznalhatatlan kepet adnak, hogy se rendszamot, se embert nem lehet belole azonositani..."

Sajnos tényleg így van. De legtöbbször emberi arcot sem lehet a felvételeken egyértelműen azonosítani, ha pedig nem egyértelmű az azonosítás, akkor megint csak semmi értelme a kamerának.

Még pszichológiai visszatartó erejük sincs, mert a bűnözők sem hülyék, ők is tudják, hogy egy ilyen pocsék felvétel alapján senkit nem ítélnek el.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 19:21:13

@ruskyy:

Köszi a program ajánlatot, de jobb dolgom is akad...
Nem hiszem, hogy az a provokatív, ha nem hiszek a mesében. Persze a mesélőt, nyilván provokálja. :-)

Amit azért elmagyarázhatnál:

Ha olyan valóban helyre állsz, ahová egyébként senki, hogy ne álld el más helyét, akkor miért állsz 2 helyre. Úgysem állna melléd senki. Akkor nem mindegy, hogy szabályosan állsz vagy nem?
Ha meg ott állsz meg, ahol mások is megállnának, de te 2 helyen, akkor miért miért körítesz hozzá ilyen mesét?
Nem egyszerűbb, 1 hellyel beérni (már ha meg tudod oldani...)

Nekem valahogy sehogy nem élet szagú a meséd. Sokkal inkább hiteles, hogy nem férsz be a vonalak közé. Az meg gyakorlással orvosolható...

Egyébként lelked rajta. :-)

Goompah 2010.09.19. 19:45:33

@jelentéktelen alak: "Sokkal inkább hiteles, hogy nem férsz be a vonalak közé. Az meg gyakorlással orvosolható... "

Talán leszállhatnál a magas lóról.

Goompah 2010.09.19. 20:23:24

@jelentéktelen alak: Sajnos nekem valóban nem megy az, hogy olyan magas lóról, olyan lekezelően beszéljek másokkal, ahogy te teszed.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 20:31:50

@Goompah:

Sajnálom, de csak komoly embert tudok komolyan venni.
De neked is felteszem a kérdést! Győzzetek meg, hogy én tévedek!

Ha valóban ott áll valaki több helyre, ahol senki nincsen -távoli részein a parkolónak.
Akkor ott ki állna mellé, hogy rányissa az ajtót? Jellemzően az emberek, a bejárat közelében szeretnek parkolni.
Vagyis mi értelme van a vonalRA állni a két vonal között helyett? Pont úgy nem állna mellé senki, mint így. Miben tévedek?

Ha meg az "értékes" helyeken áll el több helyet, akkor ne csodálkozzon rajta, ha ez cseszi mások szemét!

Beismerem, hogy nem tudok minden lehetőséget elképzelni. Lehet olyan körülmény, ami valóban indokolja, hogy a távol eső területeken érdemes a vonalra állni.
De amíg erről bárki meg nem győz, addig biztosra veszem, hogy csak nem TUD rendesen parkolni. Ez nem szégyen! senki nem úgy születik, hogy mindent tud! Erre írtam, hogy gyakorlással megtanulható. De ha így van akkor ne üres kifogássokkal , meg nevetséges érvekkel tegye magát bárki is komolytalanná!

várom, a miértre a választ!

Goompah 2010.09.19. 20:56:58

@jelentéktelen alak:

Eszem ágában sincs meggyőzni téged, miért is akarnám ezt? Éppoly kevéssé ismerem őt, mint téged.

Ám megindokolta, miért áll oda. Lehet, hogy te nem fogadod el az indokát, ehhez jogod van, ez a te dolgod. Azonban meglehetős merészség kell ahhoz, hogy ebből azt vond le következtetésül, hogy nem tud rendesen beparkolni. Egy ilyen következtetéshez csak nagyon sok ellenőrizhetetlen feltevés után juthatsz, ami a te érvelésedet legalább annyira hiteltelenné teszi, amennyire te annak tartod az övét.

Persze ha csak sértegetni, fikázni akarod az illetőt, az más, de akkor ezt mondd is ki.

2010.09.19. 21:20:14

@jelentéktelen alak: megindokoltam többször is, te teszed itt a funkcionális analfabétát, provokálásképp. de mondom semmi baj ezzel, ha neked ettől áll fel este a péló :)

magyarázhatnék én, hogy milyen mélygarázsunk van, amiben milyen manőverekkel kell centizni tükörből a parkolást, meg naponta foglalok el frekventált helyeken szabályosan 1-1 helyet ott, ahol a többi barom képtelen a rendes párhuzamos parkolásra, de minek? te attól még ugyanúgy hajtogatni fogod a "biztos azért, mert nem tudsz" baromságodat, mint zsidó a tralalát.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 21:25:05

@Goompah:
Szó nincsen sértegetésről, fikázásról.

De van olyan, hogy az indok túl megy azon a szinten, hogy nem elfogadható. Talán te is találkoztál már olyan helyzettel, mikor valaki indoka olyan mértékben nevetséges, hogy azzal már hülyének nézi a másikat.

Nos, mikor valaki azzal jön, hogy ö csak a távoli, nem használt helyeken áll a vonalra -a kérdésben is megfogalmazott okok miatt- nekem az a kategória, mikor vagy ő maga a hülye, vagy engem néz annak.

Erre írtam, hogy lehet olyan körülmény, amely nem jut szembe és mégis elfogadható az érvelés. De ilyen körülmények helyett, csak a sértettség jön irányomba. Azzal, meg még messzebb kerülök attól, hogy belássam tévedésem. Sőt, attól is hogy egyáltalán tévedésnek gondoljam.

És itt most nem a KRESZröl van szó, hanem arról, hogy ki mennyire komoly vitapartner.

jelentéktelen alak 2010.09.19. 21:53:17

@ruskyy: Tudod, mit? Ahogy gondolod. Ha számodra a sértettség prioritást élvezz a válaszokkal, akkor nincs értelem vitatkozni.

Megsérteni nem akarlak, de ezek után nem kétséges, hogy mit gondolok...

Húzzunk bele! 2010.09.20. 06:49:31

Uhum, akkor minek rendszám jogsi, ha nem lehet azonosítani és elmenekül?
Tovább megyek, akkor minek kerékpárra:D?

cso zsi 2010.09.20. 07:47:16

@Húzzunk bele!: Ugye azért látszik a felvételen, hogy a károkozó jármű is alig felismerhető?

Alex3000 2010.09.20. 09:27:36

A múltkor megyek ki a parklóba, lám egy szép kis horpadás a kocsi hátulsó ajtaján, valószínű az asszony vagy a hülye gyerekek jól rányitotta az ajtót. Cetli, telefonszám sehol. Az ilyennek úgy meg tudnám pofozgatni.

Anhaszen-Pa-Aton 2010.09.20. 09:40:25

Igen. A térfigyelő kamerákat alapvetően erre kellene használni! Nem pedig arra, hogy túlórázó illetékesek joystickozzanak és büntessenek akkor is, amikor nem jogos, mert neki ugye ki van adva a kvóta és ha nem teljesíti...
Érdekes,ilyenkor miért nem látszik az elkövető rendszáma? Költői kérdés volt, nem vátok választ...

Goompah 2010.09.20. 10:58:24

@jelentéktelen alak: Akár ő a hülye, akár téged néz annak, akár elfogadhatónak látod az érvelését, akár nem - az érvelésedben sehogy nem látom alátámasztva azt a feltételezésedet, hogy nem tud rendesen parkolni.

QAQ 2010.09.20. 12:04:20

és nincs másik kamera az adott utszakaszon hátha elhaladt elötte utánna azon a szakaszon...

Bitman 2010.09.20. 18:44:37

@Anhaszen-Pa-Aton: Jogosak a kamerák, pl a nyolcba is sokat javult a közbiztonság, részben ezeknek köszönhetően. Személyiségi jogokat hagyjuk, azok kötekednek ilyenekkel akik vagy túldiplomázottak, és nagyon ráérnek, vagy van félni valójuk.
Azonban ismerősöm történetét leírnám: Helyszín: Teleki tér. Sötétedés után fordult volna ki a Népszínház utcába a Karácsony Sándor utcából, csak éppen egy platós teherautó állt szabálytalanul a sarkon, ráadásul vas rudak lógtak ki róla, persze nagyon, és látható színű rongy a lelógó végén sehol. Kb 2 centire volt a szélvődéjétől a vége, amikor megállt (későn vette észre a sötétben). Ment volna tovább, de észrevette, hogy ott ül benne a mester, így hát visszatolatott, vészvillogót kirakta, és kiszállt megkérdezni az illetőt, hogy mégis mi a k.a-ját csinál, mert majdnem felnyársalta az autóját, meg saját magát?!
Ok, szitu lerendezve, egyszercsak jött egy 30e ft-os csekk veszprémből, hogy a Teleki téren tiltott helyen várakozott, fellebbezésnek helye nincs. Ha már a rendszámát le tudták olvasni, nem volt elég egyértelmű a szitu a kamerásoknak veszprémben?

Anhaszen-Pa-Aton 2010.09.21. 09:23:42

@Bitman:
Pontosan erről beszélek!Fogadni mernék, hogy a platós teherautó nem kapott 30 ezret...(egyébként Szombathelyről, oda telepítették a központjukat). És arra is fogadni mernék, hogy ez csupán a bevételre megy (kérdezzük csak meg a futárokat és a taxis kollégákat, hány ilyet tudnának mesélni?)
Tévedés ne essék, alapvetően nem a térfigyelő kamerák elhelyezése ellen vagyok, hanem az indokolatlan / igazságtalan büntetés (nevezzük nevén a dolgot pénzbeszedés) ellen. És mint tudjuk, a méltányosságból való elengedés intézménye megszűnt. Én ezt tartom felháborítónak.

''autónepper.'' 2010.09.21. 10:50:40

@Xenu lives!: jó de ilyen fekete öves ninjákból mint amilyen te vagy kevés rohangál szerintem rajtad kívül....:D:D::D

@BKV reszelő: miért lenne attól orgazmusom?

(---Flúgos Buszos---) 2010.09.21. 14:24:42

@''autónepper.'': Van egy kérdésem feléd a Strandbüfében.!!!

CApa (törölt) 2010.09.22. 22:43:12

Szegény áldozat, most megtanulta, hogy NEM parkolunk kanyarba, kereszteződésbe, s más olyan necces helyekre, ahol egy kicsit is béna sofőr összetörheti a verdánkat...
Pl. nem parkolunk Tecsó parkolóba se, legfeljebb a végire a pusztában.
Marad ekkor is épp elég lehetőség rá, hogy összetörjék az autónkat.

Úgy kell hozzáállni, mint a KRESZ-hez: senki nem tartja be a szabályokat és senki nem tud vezetni - így fel tudsz készülni, s kevésbé érhet meglepetés.

CApa (törölt) 2010.09.22. 22:54:49

Volt itt fennebb biztosítási kérdés. Fizet-e a kötelező ismeretlen elkövető esetén vagy sem? Na, erre varrjatok gombot:

35. § (1) A károsult a biztosítási kötelezettség ellenére szerződéssel nem rendelkező, vagy ismeretlen üzemben tartó gépjárműve által vagy az ismeretlen gépjárművel a Magyar Köztársaság területén okozott, vagy a 26. §-ban meghatározott szünetelés ideje alatt bekövetkezett kárának megtérítése iránti igényét az e törvényben foglaltak alapján - a 36. §-ban foglalt kivételekkel - a Kártalanítási Számla kezelőjével szemben is érvényesítheti.

36. § (3) A Kártalanítási Számla kezelőjének kártalanítási kötelezettsége nem terjed ki az ismeretlen gépjárművel a
károsult gépjárműben, az útban, az út tartozékát képező közlekedési műtárgyakban, az elektromos és a hírközlési berendezésekben és egyéb közművekben, ezek tartozékaiban, valamint a reklámhordozó eszközökben okozott károkra.

Faja, igaz? Vagyis érvényesítheti (35), de nem is, bibibi (36).

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.09.23. 17:08:53

Látom nagy vita lett a melléállásból. Csak annyit még, hogy én ezzel nem nevelek, főleg nem a tesco parkoló kihalt részén, hanem ha ott van hely a balfasz (vagy óvatos) 2-3 helyre parkoló mellett, akkor oda állok, és úgy hogy én ki tudjak szállni (utasomat meg kirakom beállás előtt). Persze ehhez kell az is, hogy ne érdekeljen, ha nekinyitják az ajtót, és akkora autó is, hogy odaférjek, ahova a státuszszimbólumokkal másnak eszébe se jutna.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása