Ha valami eltér a megszokottól a közlekedésben, az emberek egy része végtelen ciklusba kerül és lefagy. Aztán egy idő után rájön, hogy valami mást kellene megpróbálni, de különösen nehezített pálya, ha mások is vannak a környéken. Zoltán olyan kereszteződésben járt egymás után többször is, ahol mindenfelé tilosat mutattak a lámpák, forgalomirányító rendőr meg mint a mesében, volt is, meg nem is.
Pénteken délután kb. negyed négykor indultam a városból Csepel felé, nagyjából fél négy körül voltam a Szabadkikötő úton az Agip kút mellett, ahol utolértem a dugó végét. Máskor is szokott itt lenni folyamatos kocsisor, először nem gyanakodtam semmi különlegesre, de aztán gyanús lett, hogy mintha a szokásosnál is lassabban haladna a sor.
Volt pár türelmetlen autóstárs, akik a záróvonalon megfordulva inkább kerülőutat választottak. Én egyrészt nagyon utálok záróvonalon forgolódni, másrészt a kerülővel együtt könnyen elképzelhető, hogy semmit nem nyernék időben, így maradtam a sorban.
Aztán kiderült, hogy mi okozza a torlódást: a csepeli MOL kút előtt lévő vasúti átjárós csomópontban lévő közlekedési lámpa minden irányban folyamatos pirosat mutatott. Persze ez is csak úgy derült ki, hogy amikor láttam, hogy előlem pirosban átmennek, akkor még az "erős narancssárga" jelzésre gondoltam (a mellettem lévő sávban lévővel együtt), megálltam a pirosnál.
Így vagy egy percet vártunk, mire leesett, hogy a lámpa semerre nem akar zöldet mutatni. Ekkor már elkezdtek hátrébb dudálgatni, a vége az lett, hogy óvatosan átcsorogam a piros ellenére a kereszteződésen, és ahogy a tükörből láttam, még a mögöttem lévő néhány autó ugyanezt tette, de a kicsit távolabb a sorban lévők megint megálltak, mert csak azt látták, hogy odaértek a csomóponthoz és piros van. Nekik megint kellett 1-2 perc, mire tiszta lett a helyzet számukra is.
Alapvető kérdésem az lenne, hogy vajon ilyen esetben mi lenne a teendő. Átmenni a piroson? Várni, és ezzel a fél várost megbénító dugót okozni? Visszafordulni a záróvonalon? Nem kellene ezeknek a lámpáknak bármilyen üzemzavar esetén automatikusan villogó sárgára állniuk?
Az esetnek van egyébként utóélete is: Ha már úgyis arra jártam, megálltam a cspeli rendőrkapitányság előtt, és az ajtónál posztoló rendőrtől kérdeztem, hogy tudnak-e arról, hogy az a lámpa rossz. Azt mondta, hogy igen, már szóltak nekik és menni fog járőr irányítani.
Később, kb. fél hatkor vissza kellett mennem a városba, de inkább HÉV-vel mentem, nem akartam már aznap autózni. A HÉV-ből láttam, hogy a csomópontnál a helyzet a két órával korábban tapasztalttal megegyező: a lámpa minden irányba piros, senki nem irányít. A városba beérve felhívtam a 107-et.
Az ottani ügyeletes elmondta, hogy órák óta rossz a lámpa, tudnak róla, volt ott egy ideig járőr irányítani, de el kellett mennie egy kamionbalesethez. Elmondta még azt is, hogy már régen ott kellene lenniük a Vilati embereinek és vagy megjavítani vagy kikapcsolni a lámpát. Megköszönte, hogy szóltam nekik, de ennél többet ők nem tudnak tenni.
Mikor háromnegyed hét körül mentem haza HÉV-vel, akkor már úgy tűnt, hogy rendben működik a kereszteződés. A péntek délután legforgalmasabb időszakában azonban jópár ezer ember idegeit borzolta ez a csomópont. Tényleg ennyire marginális kérdés egy elromlott közlekedési lámpa, vagy ennyire nincs ember ilyesmire?
metal · http://electric.blog.hu 2010.10.07. 16:21:04
D4D 2010.10.07. 16:24:02
Akkor lehetne a dolgokat összefüggéseiben vizsgálni.
Egyébként ez arra hasonlít, amikor reggel 4-kor Budakeszin szóltam az örsön (Nem részletezem az ébredési nehézségeket), hogy a vihar egy vastag faágat tett az útra, baj lesz belőle reggel.
"Mé nekünk mondja? A pemáknak kő bejelenteni!"
No comment.
Perillustris 2010.10.07. 16:35:26
dr. vuvuzelafan 2010.10.07. 16:41:51
A vasúti átjáró felvetése jogos, ezért néztem is a vasúti jelzőfényt, ami folyamatosan fehéren villogott. Egyébként én ott vasút áthaladásakor szoktam látni "integető" embereket is (jelzőőrök, vagy minek hívják őket), akik a vasút áthaladását segítik, de akkor semmi ilyesmi nem volt ott.
Reggie 2010.10.07. 16:53:19
holex20 2010.10.07. 17:05:44
1kutya 2010.10.07. 17:25:02
ha tehenek is vannak, akkor meg aztán 1000%...
kijafaxom 2010.10.07. 17:29:19
A rendőröket nem minősíteném a véleményünk döntően ugyanaz.
A szerelőkapacitásról meg annyit,hogy rendszeresen találkozom hasonló lámpahibával pl.:a Budakalászi HÉV átjáróban vagy Budafokon az Albertfalva-felüljáró előtti villamos síneknél ahol néha órákig változatlan a helyzet magyarán egyszerűen nincs gyorssegély sehol.
Az említett helyeken néhányan már olyan rutinos versenyzőknek érzik magukat,hogy simán átmennek a piroson akkor is ha frankót jelez!!
Amúgy pénteken ugyanezt szoptam be csak a Gubacsi híd felől araszolva cirka egy órán át és rájöttem,hogy Csepel tényleg SZIGET ami megközelíthetetlenné válna a hidak nélkül...
:p))
Lexon 2010.10.07. 17:39:56
Nincs annyi időm, hogy megvárjam a tavaszt...
D4D 2010.10.07. 17:40:59
2010.10.07. 17:50:10
siralmas, de én már csak nevetni tudok :D
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.07. 18:00:08
Ilyen van Győrben is,az Árkád mögött,ahol hetente 2-szer visznek a szeszgyárba a sinen tisztaszeszt,és akkor is ez van,órákig minden piros.
Múltkor a jelzőőr visszasétált egy jó 10 perc múlva,mikor elment a szerelvény,és lekapcsolt mindent.
2010.10.07. 19:16:52
Lehet, hogy csak nem álltak rá kellőképp az indukciós hurokra.
Deszkás 2010.10.07. 19:20:08
Deszkás 2010.10.07. 19:23:09
metal · http://electric.blog.hu 2010.10.07. 19:29:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.07. 19:33:19
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.07. 19:53:31
kijafaxom 2010.10.07. 20:17:14
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.
kijafaxom 2010.10.07. 20:18:08
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.
kijafaxom 2010.10.07. 20:19:13
Ennél már csak a "műhiba" rosszabb.
Hazafelé jöttömben az utolsó balra kanyarodó sávba építettek egy érzékelőt amelyen át kell haladni ahhoz,hogy a lámpa ne háromciklusonként váltson zöldre.
Jól látszik az aszfaltba vágott autónyi téglalap ami ráadásul sárgásszürke de -mivel tábla nem írja...- az erre közlekedők bő felének fogalma sincs a létezéséről és persze két kocsihosszal a lámpa előtt megáll.
Dudálhat,villoghat,kiabálhat a bennfentes második amíg ki nem száll és előresétálva el nem magyarázza miért a szívás nem mozdul senki! Érdekesmód nem terjed a híre,sűrűn van kényszervárakozás.
kijafaxom 2010.10.07. 20:20:35
Balage85 2010.10.07. 20:23:18
@Arpsoft: Zöld soha sem lesz mindegyik irányból. :) Volt egy ismerősöm aki jelzőlámpák programozásával foglalkozott és ő mondta hogy sokszor balesetnél azt mondták mind a két irányból zöld volt, de azt mondta ez soha nem fordulhat elő. :) Piros viszont lehet mindegyik irányból. Régen volt erről egy cikk is, hogy a Blahánál van 1-2 perc minden nap, amikor újraprogramozódnak a lámpák és mindegyik irányból piros.
''autónepper.'' 2010.10.07. 20:38:31
1kutya 2010.10.07. 20:53:14
minap ballagok reggel munkába, előttem tötymörög 20-al egy hölgy 2 gyerekkel a hátsó ülésen. megelőzöm nagynehezen, aztán mikor a jánosi utcai vasúti átjáróhoz érek, látom nem ég a jelző. megállok, elkezdenék szétpilácsolni, mire mögöttem fékcsikorgás, dudálás, majd kiabálás. belenézek a tükörbe, hát mögöttem eggyel az előbb megelőzött hölgy (valaki időközben vagy bejött elé, vagy megelőzte, mert nem bírta a 20-as tempót), ablak lehúzva és kiabál kifelé, hogy mi a francért állok! kiszállok hátraballagok és a következő beszélgetés zajlott:
- miért állt meg, majdnem belementem az előttem lévőbe.
- nem működik a jelzőlámpa.
- dehát nem piros?!
- de fehéren sem villog, tehát nem működik!
erre felhúzta a szemöldökét, én meg megfordultam és indultam vissza az autóhoz, mikor szépen elhúz előttünk a mátészalkai feketeexpressz.
megfordultam, de csak azért, hogy lássam azt az arcot, amit sohasem!
szerintem lefutott benne, hogy mi történik, ha a két törpével ráhajt a sinekre...
k/m 2010.10.07. 21:18:58
A postbeli helyzetet valószínűleg a vasúti átjáró automata biztosítóberendezésének a hibája okozta, elég sok a kompatibilitási gond ezekkel, de ugye mindenki ragaszkodik a saját rendszeréhez. Meg ugye a forgalomirányítók rossz kamerát néztek... vagy pornót :D
A kidőlt fa esetében pedig nem a pemákot (helyett: Magyar Közút, de én még KPM nek hívom) clszerű hívni hanem a tűzoltókat. Azok egyből jönnek, főleg ha szar helyen van
huspotyolo 2010.10.07. 21:30:49
blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.07. 21:32:14
Mondjuk jobb mintha mindegyik zöld lett volna.
Ilyenkor nem lehetne, hogy sárgán villogjon, mint B-terv?
metal · http://electric.blog.hu 2010.10.07. 21:41:43
közlekedő edény 2010.10.07. 21:47:46
orient 2010.10.07. 21:52:06
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.07. 21:55:08
es vagy piros vagy sarga villogora valtana minden hiba eseten
Bonaparte 2010.10.07. 21:55:08
A közúti lámparendszer és vasúti sorompó kapcsolatában semmiféle kompatibilitási gondok nincsenek. Jónéhány ilyet terveztem már. Műszaki hiba mindenhol előfordulhat, tehát a közúti automatika kaphat folyamatos hamis indítást a vasúti berendezésből, de ezt a közúti automatikában fel kellene ismernie és villogó sárgába kapcsolással kezelnie kellene ugyanannak a felügyeleti szoftvernek, amelyik pl. a mindenkinek zöld jelzést is hivatott felismerni és megakadályozni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.07. 21:57:15
D4D 2010.10.07. 22:03:18
1kutya 2010.10.07. 22:07:10
huspotyolo 2010.10.07. 22:15:36
Zsola777 2010.10.07. 22:31:06
Ha egyértelműen hibás a lámpa, a táblák figyelembe vételével tovább mehet a forgalom.
(---Flúgos Buszos---) 2010.10.07. 22:50:45
Amúgy milyen rohadt erősen világítanaki már ezek a LED-es közlekedési lámpák.
BJani 2010.10.07. 22:53:05
Carlos> · http://banana-daiquiri.blog.hu 2010.10.07. 23:01:44
banana-daiquiri.blog.hu/2010/10/07/kozlekedesi_kulturank
csoncsoj 2010.10.07. 23:40:46
A lámpa (pontosabban a forgalomirányító berendezés) több algoritmussal is ellenőrzi önmagát. Amennyiben olyan hibát érzékel, amit nem tud javítani, üzemállapotot vált, de ott se mindegy hogy milyet. Le magától nem kapcsol (nem biztonságos, ti. sötétben nem látod hogy van ott valami, a sárga villogó veszélyre figyelmeztet), ha egy jelző sötét, az vagy kézi beavatkozás, vagy tápfesz-hiány. Alapvetően sárga villogó a hiba esetén kapcsolandó üzemállapot. Ha viszont netán azt érzékeli, hogy az egyik sárga izzó szar, azaz nem tud sárga jelzést kivezérelni (ennek amúgy nemcsak az izzó hibája lehet az oka), akkor minden irányból piros jön (ha kirakná a sárga villogót, egyik irányból sötét jelzéskép lenne, ami megint veszélyforrás).
Fenti esetben viszont feltehetőleg a közúti berendezés részéről egy teljesen szabályos, és előre tervezett üzemállapot volt (csak indokolatlan). Valószínűleg a vasúti biztber adott hamis bejelentkezést (vki írta már helyesen, hogy sok a gond ezekkel a kütyükkel), ami a közúti berendezést minden irányból pirosba vezérelte, elsőbbséget adván a nem érkező vasútnak. Ő sajnos nem nézi, hogy mióta tart a bejelentkezés, amíg kapja a megfelelő jelet, addig tartja az állapotát.
Átlag 2 perc az az idő, amit az egységsugarú sofőr kibír a pirosnál, utána átmegy, ezért normál esetben nemigen létezik 2 percnél hosszabb piros (vasúti átjárónál ez kisebb százalékban igaz). Szóval ha legalább 2 perce állsz a pirosnál, kezdj el gyanakodni...
tundrazuzmo (törölt) 2010.10.08. 00:11:20
mrzigi 2010.10.08. 00:33:27
Jópár éve történt, hogy másodiknak állok lámpánál, és várok ... már 5 perce
Meg mindenki más is
Ez egy igen szerény pici kis kereszteződés volt, mégpediglen a Hungária és Kerepesi kereszteződése.
2x3 sáv mindkét úton, minden irányban (+kanyarodósávok)
Mindenki állt ott vagy 5-10 percig, senki sehova.
Készenléti onnan négykézláb is max 2 percnyire van (szó szerint kőhajításnyira)
Aztán szépen megunta az előttem álldogáló, és én szépen óvatosan átcsorogtam vele
Azt, hogy ki meddig állt ott utána, tippem sincs. Ennél kisebb útfelújításoknál is előfordult, hogy az Astoriánál volt a sor vége.
Reggie 2010.10.08. 00:42:35
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.10.08. 00:44:09
Reggie 2010.10.08. 00:47:51
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.10.08. 01:18:11
@csoncsoj:
ilyenkor lehetne az a bizonyos villogo piros, mint felenk, ami mindenkinek stopot jelemt es erkezesi sorrendben megyunk
megis jobb mintha mindenki all es les ki a fejebol
Joske 2010.10.08. 02:22:30
Meg azon is hogy itt miért nem honosodott meg a villogó zöld lámpajelzés?
pyrogate · http://laalbirroja.blog.hu/ 2010.10.08. 04:49:58
buda 4ever
Blindmouse 2010.10.08. 05:28:22
10-15 perc alatt át is kecmeregtünk így a piroson..
Addigra szemből kb a duna hídig állt a sor masszívan...
Sixx! Anyádat is nyuggernek hívod? · http://orbanfan.blog.hu 2010.10.08. 07:05:25
D4D 2010.10.08. 07:57:52
Ha igazi budai lennél, nem mondanál ilyet, mert tudod, hogy Budának szüksége van a csepeli munkásosztályra.
na__most__akkor 2010.10.08. 07:59:39
emeld a lábadat
hogy miért mondom, tudod jól
ha nem írok, ne válaszolj
vigyázz, ha jön a vonat
Vigyázz, ha jön a vonat
ne nézd a lányokat
ha késő este érkezel
köszönni ne felejts el
vigyázz, ha jön a vonat
Majd amikor újra látlak
elmondom, ami volt
addig is csak arra kérlek
figyeld a sorompót
Vigyázz, ha jön a vonat
ne tépd a szájadat
ne veszítsd el a kedvedet
a vasút ellen nem lehet
vigyázz, ha jön a vonat
D4D 2010.10.08. 08:01:53
xhris 2010.10.08. 08:19:42
A buszok a Weiss Manfréd úton ( a volt Szabadkikötő úton ) közlekednek, ahol ideiglenes buszsávot jelöltek ki. Kérjük az autósokat, vegyék figyelembe a jelzéseket, a buszsávban ne közlekedjenek! " (budapest.hu) Én tegnap amikor erre jöttem, még nem tudtam semmit erről, csak meglepődve láttam a buszsávot, de mivel már a buszsáv kezdete előtt állt a sor én átsoroltam külsőbe, ugyanis nem lehetett látni, hogy miért állnak a belsőben, azt gyanítottam, hogy valaki előrébb balra akar kanyarodni. Tévedtem, igyekeztek betartani a kreszt, és egyszerűen feltorlódtak. Szóval haladok a külsőben a hosszú kocsisor mellett meglepetten, előttem teherautók, amik a Szabadkikötőből hajtottak ki, szépen gurulok többszáz méternyi kocsit megelőzve, mikor már észlelem a helyzetet, úgyhogy első lehetséges alkalommal átsoroltam a belső sávba. Araszoltam tovább percekig, mikor azt vettem észre, hogy a külsőben nem csak teherautók, és sötét színű "diplomata" autók, de már öreg Suzukisok is suhangatnak el mellettem. Ekkor elegem lett az értelmetlen ácsorgásból, és a külsőben szépen elgurultam a lámpáig, ott kivártam a soromat, óvatosan áthajtottam a kereszteződésen, ahol a lámpa jól működött, és kb. 20-30 perc időnyereséggel megérkeztem az úticélomhoz. A kérdésem egyszerű: a KRESZ szerint mit jelent az ideiglenes buszsáv? Van kiegészítő táblán jelzett időbeli hatálya? Vagy hogy kell ezt értelmezni? És tényleg elvárják sokszáz Csepel felé tartó autóstól, hogy egy sávban araszolgassanak félórákig, mikor nem is ők tehetnek a HÉV elektromos vezetékeinek rongálásáról?
dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 08:45:29
Saját személyes tapasztalatom, amikor egyszer vagy 10-12 éve, iszonyatos égzengéses vihar volt Debrecenben, én a Széchenyi utcán mentem a Tócóskert felé, a Külsővásártér (így hívják? már az utcanevekre sem emlékszem...) kereszteződéséhez közeledtem. Láttam, hogy nekem zöld, ennek ellenére keresztirányban zavartalanul mentek az autók, még szerencse, hogy az ömlő eső miatt mérsékelt tempóval haladt mindenki. A kereszteződéshez érve világos lett, hogy minden irányban zöldet mutatnak a lámpák. Ez az állapot még kb. 15-20 másodpercig állt fenn, utána pár másodpercig minden irányba pirosat mutatott, majd átváltott villogó sárgára. Gondolom, egy-két félperc kellett a vezérlésnek, hogy rájöjjön a hibás működésre, majd lekapcsolta magát.
Én ezt vártam volna el a mostani eset kapcsán is, hogy a lámpavezérlés legyen annyira bombabiztos, hogy észrevegye a hibát és kikapcsolja magát.
Rocko- 2010.10.08. 08:49:11
kb. mindenki leszarja, és HÉV pótlóbusz se közlekedik rajta. ó je, generáljunk dugót! hozzátesz még, hogy előtte is rendre megfogott Kossuth Lajos útn a lámpa, nem engedi be a forgalmat a kerületbe.
plusz egy részen felmarták az utat, de nem dolgoznak rajta.
na, ÍGY kell szétbaszni egy kerület közlekedését.
@Perillustris: minden irányból át lehet menni? :P
Rocko- 2010.10.08. 08:54:59
@xhris: na hát ez az. értelmetlen, szervezetlen, ráadásul eb sem tartják. akkor minek? plusz tegnap este, kapjunk a jóból: pótlóbusz robbant le a soroksári és weiss manfréd kereszteződésben, gyakorlatilag egy sávot lefoglalt. fasza.
dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 08:56:21
Az a csomópont egyébként keresztirányban nagyon gyér forgalmat bonyolít, tehát a villogó sárga vagy kikapcsolt lámpa nem okoz problémát. A csekk viszont annál inkább, mert egy ilyen balf@szság miatt, amiről tényleg nem tehet, kifizetni fél-egy havi keresetet azért senki nem szeretne.
Mellesleg a posztba nem akartam leírni, mert akkor biztos azonnal nekem estetek volna, de az első gondolatom a kocsiban ülve épp az volt, hogy vajon nem áll-e valahol a bokrokban lesben a rendőr. Valahogy nem lepődtem volna meg azon, hogy lesben állásra van ember, irányításra meg nincs. Persze lehet, hogy ezt csak az én "rosszindulatom" mondatja.
Azért hadd szögezzem le, hogy a rendőrökkel nekem alapvetően nincs semmi bajom, de amikor teljesen átlátszó módon csak a kasza miatt "dolgoznak" valahol, az kicsit fel szokott bosszantani.
Alex2000 2010.10.08. 09:02:04
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:13:32
Tron65 2010.10.08. 09:14:45
"A vasúti átjáró felvetése jogos"
Ezzel együtt elképzelhető, hogy eredetileg a jelzés onnan jött, csak beragadt.
Lehet, csak bele kellett rugni a szekrény oldalába.
@Reggie:
"akkor a kocsit at kell tolni a keresztezodesen"
Ugye Te is tudod, hogy az érvényes KRESZ értelmében ez is tilos?
@Lexon:
"Az Üllői - Könyves Kálmán kereszteződésében ... "
Nincs tiszta véletlen a lámpa alatt nyomógomb??
@Balage85:
"@Arpsoft: Zöld soha sem lesz mindegyik irányból"
Ez így van. Erre külön áramkör figyel és inkább lekapcsolja az egészet (de minimum sárga villogó).
Erre klasszikus, amikor az ember azt látja, hogy vált a lámpa - vált a lámpa - sárga villogó - megint váltogat.
Ilyenkor valamelyik irányba kiégett egy lámpa és a rendszer inkább villogóra kapcsol.
dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 09:16:12
maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=hu&geocode=&q=Budapest,+Szabadkik%C3%B6t%C5%91+%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.240869,19.06914&sspn=1.215808,2.469177&ie=UTF8&hq=&hnear=Budapest,+21+ker%C3%BClet,+Szabadkik%C3%B6t%C5%91+%C3%BAt,+Magyarorsz%C3%A1g&ll=47.459404,19.073467&spn=0.009459,0.027466&z=16
D4D 2010.10.08. 09:19:33
Ha igaza nincs is, de alapja van.
Diplomatikusan.
dr. vuvuzelafan 2010.10.08. 09:20:46
2010.10.08. 09:24:00
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:24:53
Huszárvégjáték (törölt) 2010.10.08. 09:37:34
kb a 30. mp-től. Ez az élet, Babocsai néni.
Nem kell ilyen földhözragadt jelzőlámákon ennyit spekulálni.
Reggie 2010.10.08. 09:42:48
Peetee 2010.10.08. 09:51:02
A saját szegénységi bizonyítványuk:
- Geréb Ágnes előzetesben, Tasnádi házi őrizetben.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 09:55:42
@Peetee: Ezzel már kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától, de szerintem a hiba itt még csak nem is a rendőrség háza táján keresendő, hanem ott, hogy szar a jogrendszer, meg hogy kinek mennyi pénze van ügyvédre.
ON
Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2010.10.08. 10:08:17
mizoter 2010.10.08. 10:08:58
Gondolom mivel hétvégén nem járnak sokan arra, hiszen ipari területről van szó, kikapcsolhatták a lámpát - vagy lehet, hogy csak beragadt az is?
Tudtok olyanról, hogy csak úgy pirosra kapcsolnak lámpát kisforgalmú helyen?
2010.10.08. 10:34:32
krampam 2010.10.08. 10:37:45
Perillustris 2010.10.08. 10:38:39
Nincs ilyen.
@Kulics: Ajjaj, vigyázz ezzel, mert még kiderül, hogy a városi szmogot a gépjárművek kipufogója táplálja, és nem az ipari létesítmények és fűtés, stb.
algi 2010.10.08. 10:40:36
ad-renalin · http://adrenalin.blog.hu 2010.10.08. 10:59:49
A világ első, neten vezethető kocsija, a Mitsubishi Outlander Sport.
Vezess autót az interneten
adrenalin.blog.hu/2010/10/08/elmenyhajsza_vezess_autot_az_interneten
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.10.08. 11:01:43
Raka1885 2010.10.08. 11:18:36
blogair · http://Nyerj.ax4.info/fm1487/Kattints-es-Nyerj/bab 2010.10.08. 11:24:19
Nagyon király a dolog, de mi van ha megszakad a net? :)
A fél utcának harangoztak? :)
vomit 2010.10.08. 11:36:19
Rocko- 2010.10.08. 12:59:11
csepel.info/?p=10433
blogsámán 2010.10.08. 18:07:08
Szóval a közlekedési lámpánál pirosat kaptunk, de akkor még fehéren villogott a vasúti átjáró lámpája. Már ekkor ott állt egy vonat Erzsébet irányából. A jelzőőr ekkor leszállt, valamit matatott a kapcsolószekrényben, a vasúti lámpa pirosra váltott, majd szép komótosan el kezdett átcammogni a vonat a MOL telep felé. A jelzőőr az utolsó kocsira felkapaszkodott, majd a vonat a túloldalra átérve megállt. Ott a jelzőőr leszállt, és a túloldali kapcsolószekrényhez lépve elkezdett megint mahinálni valamit. Eddig teljesen szokványos, mindenki azt hitte, hogy hamarosan indulhatunk. Igen ám, de a lámpa nem váltott át, a jelzőőr meg egyre idegesebben, és egyre sűrűbben kommunikált valakivel (gondolom a mozdonyvezetővel) a walkie-talkie-ján kersztül. Ez így ment hosszú perceken keresztül, amikor a legbátrabbak megúnták (jelzem, ezek a sorok között előrehúzódó motorosok voltak), és elkezdtek átszivárogni a kereszteződésen. Én akkor arra gondoltam, hogy talán van egy beépített védelem a sínekhez vezetve, ami azt ellenőrzi, hogy elhagyta-e már a vonat a kereszteződést biztonságos távolságban (ha nem, addig nem engedi manuálisan sem átkapcsolni a lámpákat), tekintve, hogy igen közel állt meg a vonat a kereszteződéshez. Nem értek hozzá, úgyhogy simán tévedhetek.
Az ideiglenes BUSZ sávhoz pedig én is gratulálok. Azt nem értem, hogyha a rongálás valóban felső vezeték lopás volt, ahogy azt néhány híradásban hallani lehetett, akkor hogy a fenébe járhat egyáltalán HÉV? Ha nincs vezeték, akkor mi ez a ritkított járat duma?
csoncsoj 2010.10.08. 18:19:48
Rocko- 2010.10.08. 22:43:47
majd amikor átért, akkor visszatolják. lényegében annyi a módszer, h a kikötő egyik feléről átlogisztikázzák a másik felére a kocsikat, és a váltónál nem egyesével tologatják át, hanem az egész szerelvényt. jah, hogy ezzel megbénítják a kerületet? kit érdekel. megnézném, h ki adta erre az engedélyt.
a HÉV pedig jár, de csökkentett kapacitással, ezért vetnek be buszt.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 16:47:20
Ha jól tudom amúgy a BKVnak akad legalább 2 dízelmozdonya is. Ezek is vontathatnak HÉV szerelvényt.
D4D 2010.10.09. 16:55:06
Más a vonókészülékük (Nem lehet a mozdonyt elécsatolni, és ezt nem lehet pár óra alatt átalakítani).
Mozdony:
hampage.hu/trams/szendre4/10190204.jpg
HÉV:
criticalmass.hu/files/hev.jpg
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 17:07:20
D4D 2010.10.09. 17:13:37
Ha össze is lehetne kapcsolni, a mozdonynak és a HÉV szerelvénynek a fékrendszere sem biztos, hogy kompatibilis.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2010.10.09. 19:13:52
D4D 2010.10.09. 19:23:07
villamosok.hu/nza/tatra/uvtatra.jpg
Léteznek közdarabok, de azok tényleg csak a sérült szerelvény levontatására jók.
Rocko- 2010.10.09. 20:43:47
a hálózati terhelhetőség lett kisebb.
D4D 2010.10.09. 22:43:40
Perillustris 2010.10.09. 23:14:50
D4D 2010.10.09. 23:20:00
Az a baj, mindkettő szart sem ér. A szabályok szellemében.
Rocko- 2010.10.10. 12:03:15
Rocko- 2010.10.10. 12:03:49
ja, jogos.
záporjózsi 2010.10.11. 10:12:38
Ha a felsővezetéket ellopják, akkor nincs mit tenni. A 2 mozdony sem tehet sokat, bár szoktak néha ingavonatozni. Arról lehet szó, hogy a visszatérő kábelt (sokkal vastagabb a felsőnél) sikerült meglovasítani, így az áram arra megy, amerre tud. Egy része persze a sínben, de hídon, közvilágításon, csöveken, mindenen keresztül megy, csak hazataláljon. Na ezért nem is lehet és nem is szabad nagy teljesítményt kiküldeni, mert rondán néz ki, amikor a sín és a föld között csapkodnak a szikrák...
@Rocko-: NKH.
@k/m: Nincs ott automata bizber, helyi sorompó van.
@1 Fószer: A vasút és a közút két külön rendszer. Valami kábel van a kettő között, de kvázi egyirányú a kapcsolat. Az is lehet, hogy beázott...
@TheElf: Mivel a HÉV, a metró és a villamos padlómagassága jelentősen eltér, nem is lehetne egyféle vonókészüléket használni, ugyanis annak magassága ezzel együtt változik. A HÉV kocsiknál is különböző, emellett teherkocsik és régi ütközők is vannak.
k/m 2010.10.11. 11:42:33
záporjózsi 2010.10.11. 13:44:36
Rocko- 2010.10.11. 20:40:41
ez csak a városlakóknak jó, neki ebből nincs semmi jó dolga.
záporjózsi 2010.10.12. 12:04:54
Rocko- 2010.10.12. 19:59:02
ha meg lenne, akkor már rég elkészítették volna.
záporjózsi 2010.10.14. 09:43:23
Rocko- 2010.10.14. 19:18:23
záporjózsi 2010.10.16. 20:23:11
emg1496 2011.03.23. 21:33:26