A tegnapi kifakadós posztomban szereplő vadbaromhoz hasonlóan veszélyes tud lenni az a fajta autóvezető, akiről Jin_Ke írt. Ez az a típus, aki nem száguldozik, néz maga elé mereven, de kizárja a körülötte folyó eseményeket, nem vesz róluk tudomást, mert akkor nem is léteznek a többiek és nem lehet baj.
Tegnap (okt. 24-én) este szokásomhoz híven tartottam asszonypajtáshoz a Vörösvári úton. A rendelőintézetnél besoroltam a belső sávba ahol egy kivilágítatlan Mitsubishi Galant (kb. 95-ös évjárat) mögé érkeztem. Sem az első sem a hátsó lámpái nem égtek.
Mögé állva elkezdtem villogni, majd le fel kapcsolgatni a tompítottat. Semmi reakció. Még egyszer. Megint semmi. Harmadszorra sem. Éppen a vörösvári-bécsi út kereszteződéséhez értünk, ahol van két lámpa de előtt még egy balra kanyarodó sáv ahol a villamos síneken keresztül, fel lehet kanyarodni a farkastorki útra.
Kolléga erre nyom egy izmosabb féket, majd a kanyarodó sáv felé húzza az autót, de nem indexel vagy valami hasonló, csak elindul a másik sáv felé, de megáll a szaggatott vonalnál és ott csoszog tovább, majd kicsit visszajön, majd újból meggondolja magát és végre becsorog a kanyarodóba.
Már amikor index nélkül elkezdett töketlenkedni rádudáltam és kikerültem jobbról. Azt hittem valami szerencsétlen barom ül benne aki be van szarva attól, hogy este egyedül kell vezetnie, vagy valami nyugdíjkorhatárt extrémen megelőző archív Schumacher.
De nem, az autóban ketten ültek, a sofőr pedig egy ötven körüli nő volt aki szigorúan 10-10-nél fogta a kormányt és az előírtak szerint négy és fél centiről szupermakró módban figyelte a szélvédőnek csapódott muslicákat.
Szó nincs arról, hogy felidegesítettem volna magam, vagy nem tudtam volna aludni éjszak az eset miatt, szimplán nem értem.
Nem tűnik fel neki, hogy sem elől sem hátul nem világít és a műszerfal is sötét (mert hogy addig a műszerfalnak sincs világítása amíg legalább a helyzetjelzőt fel nem kapcsolja)?
Nem tűnt fel neki, hogy villogok mögötte reflektorral?
Nem találta az indexet?
Nem hallotta a dudát? (mert sem jobbra sem barla nem nézett amikor kikerültem)
A utas is idióta volt?
Még így 50-es táblánál kanyarodó sávban csak-csak megússza a hülyéje, de ki tudja lehet, hogy Miskolcról érkezett és csak Esztergomban áll meg. Miért és hogy tud az ilyen életben maradni az utakon, míg másba akkor is beleszállnak ha ipari halogénreflektorral rakja körbe az autót?
Balesetmentes közlekedést mindenkinek!
beste 2010.10.26. 13:42:34
pd_ 2010.10.26. 13:51:03
Rahsid 2010.10.26. 13:55:23
Gusshun 2010.10.26. 13:56:30
CD-R80 2010.10.26. 13:59:39
Mármint a galantos nénit..
Egyszer rám is rám húzta a kocsit nagyjából azon a környéken, villogni meg felesleges neki, nem foglalkozik vele tényleg.
@beste: Van benne ráció amúgy, de tényleg csak nagy ködben, s akkor ha nincs nagy szembeforgalom, s persze csak éjszaka. Nem fárad el a szemed olyan hamar.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2010.10.26. 14:01:10
Jin_Ke (Fotelkommandó) · http://fotelkommando.blog.hu 2010.10.26. 14:06:35
bázz ezt nem mondod komolyan, hogy rendszeresen így vezet -.-' de jó hogy csak most találkoztam vele, de nem baj a következő piros lámpánál elkapom (már ha észreveszi) és a fejére húzok egy bányászlámpát :) sőt a kocsiját is körberagasztom fényvisszaverőcsíkokkal
''autónepper.'' 2010.10.26. 14:08:12
''autónepper.'' 2010.10.26. 14:10:00
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.10.26. 14:13:14
másik széles réteg a "várják a vesémet piliscsabán" 80-al cikázó arcok 15-20 éves BMW/Vectra/Passat volánja mögött.
a posztnál maradva, tegnap előtt megint majdnem lezúztam egy "jajj, hazaértem" arcot. szokásos, csorgunk ötvennel, ésszerű féktáv erre minden ok nélkül satuzik egyet MAJD kiteszi az indexet, hogy na most ő itt leparkol, majd századmásodpercen belül villan a tolatólámpa és már jön is rám. különösen kerülendő ilyenek miatt újpesten a templom utca. ott mintha a kresz is előírná, hogy satuzni és azonnal padlógázzal tolatni kell, főleg ha dobozos kisteherrel vagy.
agyrém.
CD-R80 2010.10.26. 14:13:41
P75 2010.10.26. 14:17:00
[mike] 2010.10.26. 14:21:11
Sándorkarcsi (törölt) 2010.10.26. 14:21:31
ex-dr. vuk 2010.10.26. 14:32:32
Leadfoot 2010.10.26. 14:34:17
Ha megyek egy közepes karikát a városban, két doboz Andaxin a minimum. :-)
(Egyébként van olyan autó, amiben lekapcsolt világítással is default működik a műszerfal-világítás - pl. az én Seatom is ilyen.)
borso 2010.10.26. 14:34:35
CD-R80 2010.10.26. 14:35:33
S kevés autósról mondható el, hogy egyáltalán tud róla hogy a ködlámpa is állítható.
Csigorin 2010.10.26. 14:48:10
2010.10.26. 14:48:32
muszáj az ilyennek közlekedni? :)
Leadfoot 2010.10.26. 14:50:17
Mennyit világít előre egy ködlámpa? 20 métert? Többet nem.
90-es sebességnél ekkora távot 0,8 másodperc alatt teszel meg. Jó eséllyel ez alatt az idő alatt épphogy elkezdesz cselekedni.
Szóval ha te a ködlámpa segítségével kerülsz ki vadakat, akkor kurvára a Forma-1-ben a helyed.
De gyanítom, inkább csak önigazolásként magadnak is bebeszéled ezt az ordas nagy böszmeséget.
Mindenesetre én éjszaka simán rátolom a reflektort a ködlámpázókra.
Take-it-Easy 2010.10.26. 15:04:57
Igazából én egy fajta vezetőtől szoktam nagyon megijedni, amelyik a már említett 10.10-es fogással vezet, mereven néz előre, és úgy előre van dőlve, hogy a kormányt nem bírja tekerni a saját felsőtestétől.
Na, az ilyenek közeléből húzok én el mindig pánikszerűen.
Deluxe Rebirthedborned 2010.10.26. 15:05:27
Refit az arcába, dudára feküdni és felé rántani a kormányt. Párszor megcsináltam, volt aki ijedtében nekivágta a verdáját a parkoló kocsiknak...
Csak az nem értem, hogy aki ideggyenge, az minek megy az utakra :D
Take-it-Easy 2010.10.26. 15:05:40
isti77 2010.10.26. 15:07:59
Pedig, ha máskor nem is, olyan forgalmi helyzetben, amikor elég közel vannak akár az előttük haladó/álló autóhoz (lámpánál, vagy dugóban araszolva), akár valami tárgyhoz, ennek fel kellene tűnnie.
Persze az is érdekes, hogy egy csomó autónak a fedélzeti komputere pont ezt nem jelzi, miközben a nyitott ajtótól a biztonsági övön és a fagyveszélyen át az ablakmosó folyadékszintig minden szirszart igen.
"streetfighter" 2010.10.26. 15:11:29
Ez, hogy jön ide nagyokos?
Lipi1945 2010.10.26. 15:18:56
Tornado86 2010.10.26. 15:32:06
Eleve bukta kéne legyen a - hogy pontos legyek - 10-2 órás kormányfogás vagy ha keresztbe teszed a kezed a volánon. Nekem a 9:15 - 2:45 egész jól bejött :)
ON
Kiváncsi lennék, vajon észreveszi-e a galantos néni a kukát azon a korábbi posztomhoz kapcsolt képen, amin Silet is csak a parkolót jelzõ karikát :) Szerintem nem, bár a nagyobb baj a fejében van.
Tornado86 2010.10.26. 15:36:07
Ez az az állatfaj, amelyik országúton kiakad, ha valaki 65el megy elõtte, azt viszont nem látja be, hogy õ meg sok embert tart fel nap mint nap. Asszem kijönne neki az egyik vicces sofõrtesztemnél az öregapó a volánnál elemzés :)
Hurri Kán 2010.10.26. 15:41:00
Amúgy egy autista barom! Jogosítványt + autót elkobozni az ilyentől.
ex-dr. vuk 2010.10.26. 15:51:30
Es mi a magyarazatod a tiszta idoben varoson beluli zarofenyezesre? :)
1kutya 2010.10.26. 16:05:01
ON
[mike] 2010.10.26. 16:05:51
[mike] 2010.10.26. 16:06:23
Hurri Kán 2010.10.26. 16:09:11
1kutya 2010.10.26. 16:10:32
fenti módon közlekedő emberek egyszerűen félnek! félnek a közlekedő tömegtől, félnek az autótól, mint géptől magától, félnek, mert nem tudnak egy-két dolognál többre koncentrálni, félnek, mert nem jól látnak/hallanak stb...
az ilyeneket egy egyszerű orvosi/pszichológiai teszttel ki lehetne szűrni még a jogosítvány megszerzése előtt.
mint itt korábban már leírtuk párszor: a gépjárművezetés nem alkotmányos jog. aki nem tudja megtanulni az kérem járjon bmw-vel (busz/metró/willamos).
"streetfighter" 2010.10.26. 16:13:22
Az a baj, hogy sok a kretén.
Azért arra kiváncsi lennék, hogy a kettő (gyári ködlámpa és a menetfény) mennyire különbözik egymástól.
1kutya 2010.10.26. 16:14:00
no de nem kötekszem tovább: aki nappal is ködlámpával jár (akár elől, akár hátul) az tényleg xarjon sünt! farfekvéseset...
1kutya 2010.10.26. 16:16:55
Hurri Kán 2010.10.26. 16:17:04
Szóval úgy tanították annó, hogy ködlámpa, az elöl van és ködzárófény, az hátul.
Olyanról, hogy a ködlámpa elöl is egybe van építve nem hallottam még. De ettől persze lehet.
Farfekvéses sünnel egyetértek!
ex-dr. vuk 2010.10.26. 16:17:25
azt meg kodben is le kell kapcsolni, ha jonnek mogotted. Ezert hivjak ZAROfenynek, az zarja le a kocsisort. Ha hatul vagy felkapcsolod, ha moged erkezik valaki akkor lenyomod (es a mogotted levo fogja felkapcsolni).
Egyszeru ez.
igazi hős 2010.10.26. 16:35:19
Nem véletlenül társul a ködlámpához egy 40-es korlátozás. Ha 90-nel mész, akkor a tompított fénycsóvája is épphogy elég, a ködlámpa meg feleakkora távra világít (igaz oda erősebben, 2/3 teljesítmény harmadakkora területre jut).
Marcellusca 2010.10.26. 16:40:19
Az aggya a kanyarvilágíttást is. :D
szaGértő 2010.10.26. 16:59:39
Hurri Kán 2010.10.26. 17:03:17
Off: Hajtás pajtás válasza megjött?
szaGértő 2010.10.26. 17:08:29
Egyébként, amikor megjött, be is másoltam a kommentek közé, egy kissé gonosz megjegyzéssel, amire a hajtipajti főnöke be is szólt. :D
Szóval, a közzétett állításokból a formális logika alapszintú használatával az jön ki, hogy a csávónak ment egy szóbeli igrumbugrum (vagy nem), de azóta is minden nap arra jár. Sőt, az én kurva anyámat. :D
Marcellusca 2010.10.26. 17:09:06
Hurri Kán 2010.10.26. 17:10:51
1kutya 2010.10.26. 17:16:30
egyébként igen, az adja a kanyarpilácsot is (aka a megfelelő oldalon kigyullad a ködlámpics), de mellette ott a nappali menetfény is.
szaGértő 2010.10.26. 17:16:55
www.youtube.com/watch?v=1Y_EXK0XO48
Hurri Kán 2010.10.26. 17:20:39
Reggie 2010.10.26. 17:42:38
kijafaxom 2010.10.26. 17:51:28
A "10 10" kormányfogás helyett pedig pár éve a 9-3-at oktatják tehát régi vágású rutinos vezető az ilyen - tudja,hogy bármit tehet a többiek úgyis kivédik azt...
Amúgy meg van egy anyósülés elé a műszerfalra rendszeresített matrica. "Kuka utas vésd az észbe,ne szólj bele a vezetésbe",szegény papucsférj csak értelmezte.
:p))
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.10.26. 18:04:30
Lehet hogy a nő azzal jár és hogy ne vegyék észre azért nem világit?
Bordó Galant volt?
Kardics 2010.10.26. 18:48:57
[mike] 2010.10.26. 19:00:38
@Reggie: az az ő egyéni problémája, hogy nem tetszik neki a világítás, de szembejövő forgalomnál ne villogjon mint egy balesetes ufó, ha őt sem vakítja el senki. Bírom azokat, akiknek nincs egyéb dolguk a forgalomban, mint a másik dudálásával, meg villogásával eltölteni az időt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 19:07:38
D4D 2010.10.26. 19:14:40
Nem hall, nem lát, nem sz..ik.
Poszthoz:
Vannak ilyenek, nem szoktam ilyenek miatt ide irogatni, mert akkor naponta 5-ször az én posztjaim lennének kint.
Ködlámpa:
Én is tolom este sok helyen a ködlámpát, mert a sima tompítotthasználat mellett állandóan félre kellett kapni a kormányt, mert sötétben a tompított lecsal az autó szélességéből 10-15 centi, a köd meg kint ül a szélén.
www.toyotaclub.hg.pl/avensis-spo-1.jpg
Természetesen rám lehet nyomni a refit, de én is visszanyomom és behúzódok 10-15 centit. Látni kéne némelyik nevelgető hogy menekül ilyenkor.
Hátsó ködlámpát ismerek olyat aki hétfőn felkapcsolta, és még csütörtökön is be volt kapcsolva.
Jobb típusokban le lekapcsol a hátsó automatikusan, mikor lekapcsolja a tulaj a tompitottat, így elkerülve, hogy bekapcsolva maradjon.
"streetfighter" 2010.10.26. 19:26:10
Ilyeneket raksz fel?
Te vagy a legröhelyesebb!
"streetfighter" 2010.10.26. 19:26:51
röhejesebb
szaGértő 2010.10.26. 19:27:24
szaGértő 2010.10.26. 19:27:58
"streetfighter" 2010.10.26. 19:36:59
Dehogynem vonatkozik, de gondolom nem így ment végig az úton visszafelé.
Néha nézem ezeket a videókat és elkondolkodom, hogy egyeseket mik nem foglalkoztatnak. Elképesztő!
Mit akarsz vele elérni?
Elszégyelli magát és legközelebb nem csinál ilyet?
"streetfighter" 2010.10.26. 19:39:13
A refi a vakít a normális gyári ködlámpa meg nem.
Talán újat mondtam?
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.26. 20:15:10
KRESZ 44.p/4: "Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
Mint a neve is mutatja: KÖDlámpa. Elvileg a rendőr jogosan meg is húzhat akár 10 rugóra is... keress rá: itt-ott találsz egy pár fórumbejegyzést hasonló tartalommal.
Felőlem egyébként mindenki azt csinál, amit akar, ameddig engem nem zavar/veszélyeztet. A rosszul beállított, vagy félszemű világítás azonban igen zavaró, az utóbbi még balesetveszélyes is.
Rival · http://www.rivalcomp.hu 2010.10.26. 20:35:28
Én emlékszem, annak idején (talán a 90-es évek elején?) hírértékű volt, hogy a középső, kiegészítő féklámpa szabályos-e.
szaGértő 2010.10.26. 21:09:50
VakondM 2010.10.26. 23:05:36
"Menet közben a járművezetővel beszélgetni tilos!"
;)
Hurri Kán 2010.10.26. 23:08:11
Aztán szerencsére szabályos lett.
VakondM 2010.10.26. 23:08:17
Azt pedig sok balesetnél - ahol ők érintettek - elfelejtik közölni, hogy szabályosan közlekedett-e. Lásd legutóbbi esetet amikor a 9 éves kisgyereket vasalták ki. Volt rajta kukás mellény. Oké, ettől jobban láthatod, de hogy közlekedett? Majd gyerek lévén meghurcolják az autóst aki esetleg nem is vétett.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:09:41
Teccik, hogy egyesek a ködlámpákkal vannak elfoglalva. Az első ködlámpa az egyik legnagyobb hülyeség, amit autóra valaha szereltek. Kb azonos értékű kék ledes parkolólámpákkal. Ugyanis sem esőben, sem ködben, sem hóban, sem semmikor nem látszik jobban tőle az autó. Viszont qrvára vakít. Rá lehet mondani, hogy ez nem igaz, de akkor is így van.
Ugyanúgy nem is látni vele jobban, mert pl. ködben vagy esőben ugyanazt a semmit látni vele, csak kicsit világosabban. És a gyári, jól beállított ködlámpa is vakít. Nem annyira, mint a gányolt gagyi szarok, de kis mértékben az is vakít. Ha annyira hasznos dolog lenne, akkor már rég kötelezővé tették volna. Aki nem hiszi, járjon utána.
egyetlen hasznos doog az utólag felszerelhető nappali ledes menetfény, de az pedig ronda, min ta bűn. Egyáltalán nem éri meg elcsúfítani egy autót ilyen ocsmány undorító szarral.
ON
"streetfighter" 2010.10.26. 23:09:54
Értem én, hogy demonstrálni akarod a szabályszegésüket, de szerintem ez a példa nem elég fajsúlyos.
Az tény, hogy "lazábbak", mint az autósok, de azért legyünk őszinték nem is olyan veszélyes, mintha autóval csinálná ugyan azt valaki. Szóval nem egy kategória.
Nekem a bringásokkal eddig nem sok afférom volt.
VakondM 2010.10.26. 23:11:48
Te bemész a buszsávba, repül a csekk. A villamossínen közlekedsz majdnem helyből tarkón lő a rendőr ha meglátja. A biciklis jön, megy és szarik rá. A kiskörúton mikor kicsengeti maga elől a 49es vili a biciklist az meg még mutogat, hogy hova a fenébe siet?
Szerintem nem normális dolog amit egyesek művelnek. Félre értés ne essék, nem azt mondom, hogy autós nem csinál hasonlókat. Csak nem annyi és nem utolérhetetlen...
VakondM 2010.10.26. 23:13:30
Nekem volt, nem hiszem ugyanis, hogy egészséges a villamos tükrébe kapaszkodva húzatnia magát.
"streetfighter" 2010.10.26. 23:14:45
Nem is tudtam, hogy az aszfalton fekve vezetsz. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:15:48
schdl (törölt) 2010.10.26. 23:16:08
Nem tűnik fel neki, hogy sem elől sem hátul nem világít és a műszerfal is sötét (mert hogy addig a műszerfalnak sincs világítása amíg legalább a helyzetjelzőt fel nem kapcsolja)? - NEM
Nem tűnt fel neki, hogy villogok mögötte reflektorral? - NEM, nyilván az ilyenek a mentőt/rendőrt/tűzoltót sem veszik észre.
Nem találta az indexet? - NEM
Nem hallotta a dudát? - NEM, lásd kettővel feljebb.
Én is nagyon sok ilyen vezetőt látok nap mint nap, akik teljesen passzívak, nem reagálnak a körülményekre, vagy bármi másra. Nem tudom, mit lehet velük kezdeni. Az ilyen villogok, meg jelzek, stb. már rég nem próbálom meg, mert ugysem érti.
Inkább 2 boyracer mint egy ilyen Úrvezető :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:16:50
"streetfighter" 2010.10.26. 23:17:34
He-he-he.
Villamos vezető vagy?
Egyébként az kétségtelen, hogy szinte retorzió nélkül tudnak garázdálkodni és ez sokakat inspirál.
A durvábbak talán a saját kárukon fognak tanulni.
VakondM 2010.10.26. 23:17:36
Ez sem egyedi eset gondolom.
Az az egészben a felháborító, hogy ugyan némelyik robogós sem közlekedik szebben de azok között több a szabályos. Kell is rá jogsi, biztosítás és sisak. A cangásnak még a sisak sem kötelező.....
VakondM 2010.10.26. 23:19:28
Igen, az vagyok.
Így pedig számtalan példát láttam arra is, hogy miért tilos a sínen tekerni. Olyankor 1-1 mindig megtanulja örökre. De a Szabi hídon láttam már robogóst is elfeküdni a sín miatt az előzendő autós mellett. Általában csak 1-2 szakadt ruhadarab bánja, de volt olyan akit a tűzoltók a másik vágányon közlekedő villamos alól szedtek ki.
VakondM 2010.10.26. 23:20:31
Sok az ilyen sajnos. Nyáron 2 falunyit mentem ilyen mögött 5 másik autós társammal. Igaz ő 60al ment, de azt mindenhol.
"streetfighter" 2010.10.26. 23:27:04
De akkor tudna vakítani nem?
Hogy vakíthat a földtől 30 cm-re lévő jól beállított ködlámpa?
Ezt sosem értettem.
A "vizes aszfalton tükröződik" szöveg is komolytalan.
A JÓL beállított xenon jobban vakít, a rosszról nem is beszélve.
"streetfighter" 2010.10.26. 23:28:34
Ezt sosem értem, miért nem előzöd le?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.26. 23:35:04
"A "vizes aszfalton tükröződik" szöveg is komolytalan."
De tükröződik. erre nem tudok mást írni. Valamilyen szinten a föld felé visz, és ezért tükröződik. Itt is van egy lehetőség, ha felefelé állítod, akkor nemtükröződik, de mindenkinek a szemébe fog világítani :)
A xenont előbb kihagytam a felsorolásból, a rosszul beállytottról inkább nem beszélnék, mert kitörném azt a lámpát, amiben ilyen van, a jól beállított szintén vakít egy kicsit, de nem annyira, mint a ködlámpa. Viszont az illető jobban lát vele.
VakondM 2010.10.26. 23:38:19
Reggie 2010.10.26. 23:45:36
Reggie 2010.10.26. 23:48:42
D4D 2010.10.27. 00:05:31
Túl sokkal jobban nem látni tőle, de az Avensisen a korábbi hsz-emnél lásd a képet, egyéb indokok is vannak
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.27. 00:12:59
Ezzel nem értek egyet, pusztán azért használni a ködlámpát, mert az közelebb van az autó széléhez szerintem hülyeség. Eleve sötöben nem magát a lámpatestet látod, hanem a fényét, ami jóval nagyobb, mint a lámpa, másrészt pedig ki az a vadbarom, aki annyira pontosan kiszámítja a szemejövő autó szélességét, hogy ezen a 10-15 cm-en múlik a baleset elkerülése? Plusz a szembejövőt valamilyen szinten el is vakítja, és ez még balesetveszélyesebb.
[mike] 2010.10.27. 00:49:08
@Reggie: érdekes, nekem még soha senki nem villogott este, hogy vakítaná a ködlámpa. Ellenben megrakott futóval, mikor már nem tudtam lentebb állítani a tompítottat, többször jeleztek, szóval lehet viszonyítani. De majd egyszer előregyalogolok és belenézek a szemembe... Az viszont felettébb furcsa, hogy hirtelen mennyi érzékeny szemű emberke lett itt. Akit a holdfény is vakít és nappal csillog a bőre, az inkább vizsgáltassa ki magát.
Reggie 2010.10.27. 01:05:15
De az is erdekes, hogy mennyi vaksi ember lett itt, akinek plusz kodlampa nelkul mar nem is lathato az ut.
Ez van, van akinek kell az a plusz feny mert szarul lat, van akit meg zavar mert erzekeny ra.
Integrált Szerverterror 2010.10.27. 02:51:20
Barnamedve84 2010.10.27. 09:53:03
Ami velem történt ma, az inkább tegnapi poszthoz illik - az Üllői útra készültem kihajtani mellékutcából, és éppen mikor már készültem lassítani, a két másodperccel korábban mögém csapódó kocsi gondolt egyet (márkát könnyű kitalálni :) ), és úgy előzött meg, hogy éppen befért közém és a kereszteződés közé, miközben kishíján összecsattant az üllőiről szabályosan szembe bekanyarodó másik autóval. Az volt a szerencsém, hogy nem az a fajta vagyok, aki beesik a kereszteződésbe, hanem már előtte kezdek lassítani, különben tuti beleszálltam volna, aztán még én szívok, mert én voltam hátul...
Persze a posztban szereplő is egy idióta, de legalább nagy ívben kikerülve nem veszélyes :)
labi 2010.10.27. 13:20:09
Aztán láttam hogy a mögöttem álló. Gondoltam véletlenül reflektorral jön, ezért megvillogtattam neki a ködzárót. Visszavillogott, szóval a tompított volt ilyen remekül beállítva. Mivel jött tovább mögöttem, lehúzódtam és elengedtem mert gondoltam úgy jobb lesz nekem.
Így már láttam, hogy az ufo egy ezeréves suzuki, valami iszonyat fényerejű gagyixenonnal.
Szembejövők villogtak rá szépen, ő mindenkinek visszavillogott.
Gondolom ő is teljesen meg volt győződve arról, hog ő aztán nem vakít el senkit, és különben is az hogy ő jobban lásson az mindennél fontosabb, aki "bunkó" meg rávillog az bekaphassa. :)
igazi hős 2010.10.27. 13:30:02
Egyébként a legtöbb autón van távolsági fény (aka reflektor) is, ami kb. 130-ig bevilágítja a fékutat. Na jó azt nem látni, hogy az út mentén a fűben hancúroznak-e a mókusok, míg a ködlámpával igen, de nem is az a legfontosabb az adott szituációban.
igazi hős 2010.10.27. 13:33:31
igazi hős 2010.10.27. 13:42:09
D4D 2010.10.27. 21:08:30
Rendszeresen járok egy-két kanyarokkal tűzdelt, nagy forgalmú (teherforgalom is, de nem bántásból) úton. Amióta a köddel megyek sötétben, azóta nem kell elkapkodnom a kormányt. Előtte rendszeres volt, hogy ha nem kapom 10-20 centivel arébb a kocsit, akkor a tükörnek ill. a bal oldalának szia.
Amíg nem ködlámpáztam, addig a szembejövők több mint felénél kellett korrigálnom, néha nagyon keményen. Amióta ezeken a szakaszokon megy a köd, azóta hetente egyszer kell hárítanom.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.10.27. 21:22:47
igazi hős 2010.10.27. 22:23:52
;-)
kszabo 2010.10.28. 20:08:55
Ha esetleg beiktatsz egy-egy tizedes pontot is, akkor autóról van szó, ha nem akkor valószínűleg óceánjáró :)
Üdv
pengusz 2010.11.02. 09:13:08
Van erről valami számszerű hivatalos adat, vagy csak a saját közvélemény-kutatásod alapján állítod ezt? :)
_petya 2010.11.07. 21:40:30
alexander77 · http://www.lefolyo.hu 2011.03.11. 12:12:26