Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szőke nő vagyok, tanuló vezető, törött lábbal

2010.11.05. 17:42 :: SilentSound

Azt hiszem, joggal mondhatom így Danuta levelét elolvasva, hogy a sztereotípiák igen nagy halmazába esik bele, éppen csak nem kalapos öreg bácsi, mert az nehezen összeegyeztethető a szőkenőséggel. Bár a kalap, a begipszelt láb lehet a halmazok közös metszete és egyszer meg is fog öregedni, ha be nem lökik még előtte az árokba.

Szeretnék leírni pár dolgot, amit nem értek. Szóval, éppen egy éves a gyerekem. Ha bemegyek valahová, mindenhol előre küldenek (nem engednek, KÜLDENEK és azért ez más!) mert tudják, hogy egy ilyen korú gyerek nem tud mit kezdeni a várakozással, neki időben enni kell és kész, máskülönben bömböl. Meg egyébként sincs kész az immunrendszere az egyéves gyereknek, így hát őt ne fertőzzék össze, mert még másképp reagál a vírusokra, mint a felnőttek (=azonnal beteg lesz minden vírustól).

Fél éve vettem az autómat, jogosítványom régi, így oktatóval mentem először, de azért azóta kb.8000 kmt vezettem, ennek ellenére még ott a tanuló matrica. Akik nagy sebbel lobbal megelőznek, akkor is, ha én sem tartom be a sebesség-szabályt, mert úgy megyek, ahogy a forgalom diktálja, mi a pélót nyernek vele? A következő pirosban úgyis találkozunk.

Ettől még dinamikusan vezetek. Ahol lehet, és biztonságosnak érzem, tolom, nézem is trafikat. A kedvencem a pirosnál való indulás, mindenki váltózik, én hátradőlök, és nyomom a gázt. Törpe, mint utas még nem tud hányingerre panaszkodni. :) De ha az autóval óvatosan (=lassan) megyek, ami fel van matricázva T-vel, plusz baby on board-dal, a kétsávos úton a külsőben miért dudálnak rám x5-ös bömösből, amikor el lehet mellettem menni???

Olyan is volt, hogy éppen a belső sávban bátorkodtam menni, épp nézve azt, hogy jutok a külsőbe. De ez kevés volt, egy türelmetlen majom a fenekemben. Mentem volna épp a külsőbe, de a majom jobbról előzésbe fogott. Még jó, hogy láttam, figyeltem, máskülönben csini koccanás, vagy baleset lett volna.

És akkor ki a hibás? Mindegy, tudom a választ. A kocsim automata, mert úgy gondoltam a két pedál kényelmes lesz. Az is. Eltört a lábam aug. elején (ennyit arról, hogy a sport, a strandröplabda egészséges), és szerencse a szerencsétlenségben a bal lábam a beteg. Tehát gipsszel is tudtam jönni-menni a kocsival, ez nagyon sokat jelentett. Viszont a parkolás még mindig nehezen megy. Szőke vagyok, na. :)

Gyakran kérek segítséget, ha látom, hogy én nem boldogulnék, és sok kedves sofőr beállna helyettem:) Egyszerűen félek, hogy horpadás lenne a parkolás vége, akkor már jobb, ha kedves ismeretlenek segítenek:) De az automata veszélyes, így inkább mondják - szedje jobbra, most előre, óvatosan stb., na, szóval mindig megoldjuk valahogy. :)

Egyébként ha valaki három pedálhoz szokott, azok általában a féket nyomják rutinból a kuplung helyett - ez tényleg balesetveszélyes. Így "csak" irányítanak a kedves ismeretlenek a parkolásnál, amit ezúton is nagyon köszönök, mert az emberek nagy része tök szívesen segít, ha szépen megkérik rá. Csak.

Nem értem, ha óvatos (=lassú) vagyok a vezetésben, hogy ne horpadjon autó a kanyarodásnál, parkolásnál, mi a pélóért kell rámdudálni, ha ott a T? Attól jobb lesz? Gyorsabban parkolok? Mit nyer a dudáló a fél percével, amit nyerhet? Volt olyan, hogy dudált rám az autó a parkolóban, és kiszállt, és kiabált, hogy ő az én helyemre kíván beparkolni. Visszakiabáltam, hogy gondolja, hogy ettől gyorsabban, sérülésmentesebben parkolok? Amúgy is láttam, mit akar, nem nehéz kitalálni.

Úgy hozta az élet, hogy frissen műtve vezetnem kellett, hátul a törpe. Dudál a kretén és én nem értem, nincs neki anyja??? Komolyan, nem lehetek, mint sofőr nem 100%-os, csak 90% - ha már autóba ülök, ezért frissen műtve extra óvatos vagyok (=lassú)??? De tényleg, a közlekedés csak az ereje teljében lévő, vadul manőverező majmoké?

Nem emberek vagyunk??? Nincs udvariasság??? És amikor ledudálnak, higgyétek el, úgy tudnék k.rva anyázni, csak sajnos, amikor tíz éve pestre költöztem, láttam egy ilyen dudálós manővert, aminek az lett a vége, hogy a kopasz sofőr, aki előtte bevágott elénk, kiszállt a híd közepén a kocsiból egy baseball-ütővel fényes nappal, hogy mi a gond?

Szóval az az én kérdésem, hogy egyébként dinamikusan vezetve nem lehetek néha T óvatos (=lassú), hogy ne törjem a saját és más autóját? Hiába van kint a matrica, hogy törpével közlekedem, nem érdekel senkit, vadul kéne vezetnem? Ha rámdudál a köcsög, miért kell nekem úgy tenni, mintha nem hallanám? Pedig tudnék én is dudálni! (Tudom, de most is zárójel a sorsom: ha visszadudálok a fizikai inzultust kockáztatom, vagy csajokat sosem vernek??? :) )

Alapszabályok: tudom, hogy mindig a poszter a hülye. Konstruktív, értelmes hozzászólásokkal foglalkozom csak, hogy lett ennek josija, miért volt a belsőben, na ezek nem érdekelnek. Hiszek abban, hogy vannak értelmes hozzászólók, akik a véleményükkel hozzáadnak ahhoz, amít leírtam.

204 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia parkolás mazsola női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.05. 17:56:53

Először meg kellene tanulni értelmesen fogalmazni, és csak utána vezetni! Kb. a feléig tudtam elolvasni.

Mr. Ray · http://bluray.blog.hu 2010.11.05. 17:58:17

Az értelmes posztoló smafu.
A T betűt pedig elfelejteni minél hamarabb, arra jobban ugranak az ostobák.

SÜN 2010.11.05. 18:04:03

idén óta vezetek, T betű egy percig nem volt, nem is előz meg senki

Ahamm 2010.11.05. 18:07:42

Mindenképpen szedd le a 'T' jelzést...

Lipi1945 2010.11.05. 18:09:33

Nem olvastam végig, de szerintem vedd le az összes matricát. :)

bubu5252 2010.11.05. 18:15:56

Bakka, olyan hosszú a post, meg a mondanivalóm??? Mit nyerek, ha leveszem a T-t?

Lipi1945 2010.11.05. 18:16:54

A képpel kapcsolatban meg elképzeltem ahogy Silent odamegy a jáccótéren egy kislányhoz, kitépi a kezéből a babát, földhözvágja, megtapossa, majd végül lefényképezi és otthagyja. :D

kell az 2010.11.05. 18:17:56

ez a rész már mindent elárult számomra
"de azért azóta kb.8000 kmt vezettem"

inkább valami kisgyerekes matricát toljál kocsidra ne T-t

[mike] 2010.11.05. 18:23:30

Szedd le azt a T jelzést még ma.

Nekem lézeres T érzékelő készülék van a tükör alatt... ha meglát valakit, automatikus chiptuningot hajt végre a kompjúteren, 4 méteren belül pedig működtetni kezdi a dudát...

Lipi1945 2010.11.05. 18:28:19

@bubu5252: Egyszerű pszihológia, azzal hogy kinn a T, jelzed, hogy gyenge vagy, és sajnos az emberekből előjön az állat ha autóba ülnek, és a gyengékkel könyörtelenek lessznek.

Persze én kivétel vagyok. :)

akos696 · www.focusauto.hu 2010.11.05. 18:30:01

Alapszabály, hogy a dupla sávos úton jobbra tartás van. Ha nem előzöl, nem szeretnél balra kanyarodni és nem megy melletted senki, akkor akkor is jobbra tarts, ha Te 80-al mész a lakott területen. Ezzel sok konfliktust meg lehet előzni. Ezt én sem szeretem, ha valaki önkénteskedik és nem enged elhaladni, hiszen azt mondogatja, 50 el lehet menni én megyek 70-el, hova sietsz? Az legyen az én dolgom, Te csak engedj el. :)

A másik kedvencem: lakott területen kívül emelkedőhöz érünk, ahol lesz kapaszkodó sáv. Az előttem haladó nagyobb teljesítményű autóját lepadlózza, hogy ne tudjam megelőzni (addig 90-el megy), majd a domb végeztével besorol elém és visszaáll 90-re. Az ilyet meg tudnám ölni (sokan a sima előzés alkalmával is elkezdik nyomni, ha ne férjek be). Na ez nem tartozik szorosan a tárgyhoz, csak kikívánkozik belőlem.

csocsi

Верховина 2010.11.05. 18:46:35

Minden gondod meg fog oldódni, ha leveszed a "T" matricát. Nekem sem volt kint, eszembe sem jutott kitenni.

Hurri Kán 2010.11.05. 18:53:49

1. Megtanulni fogalmazni. 2. Megtanulni parkolni (nem biztos hogy menni fog...)
3. Sürgősen elvégeztetni egy agybarázdáló beavatkozást hátha némely képességek fejlődni fognak általa... De ez közel sem biztos...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 18:56:35

"Fél éve vettem az autómat, jogosítványom régi, így oktatóval mentem először, de azért azóta kb.8000 kmt vezettem, ennek ellenére még ott a tanuló matrica."

A sok maszlagot nem vagyok hajlandó végig olvasni. Az oktató mit oktatott neked a jogosítvány megszerzésekor? Most mit oktatott az újra autóval való közlekedés első időszakában? Nekem kb 8 évig nem volt autóm. De mikor újra autóval kezdtem közlekedni eszembe nem jutott volna oktatót ültetni mellém, "T" matricával okoskodni. :)

Javaslom: tanulj meg közlekedni, s szedd le a T betűt. A Baby on board felségjelzésre való koncentrálás helyett is jó lenne pár apró dolgot megtanulni.

bubu5252 2010.11.05. 18:58:58

1. megtanulni olvasni, itt nem a fogalmazással van baj, bocs
2. tényleg a T a baj? Nem lehet a sofőr beteg, fáradt, egyéb, rá kell dudálni, ha valami nem tetszik? Ezért kérdeztem, hogy az x5-ös bömösösnek nincs anyja?
Nagyon fúrjátok a T-t.........

nyuszy 2010.11.05. 18:59:59

Dudálni nem szoktam. Viszont ha olyan autót látok, ami gyanús (fel fog tartani, balesetveszélyes helyzetet fog okozni), akkor amint lehet, megelőzöm.
Namost ilyen jelek például az idős sofőr, veszélytelen helyen indokolatlanul lassú haladás, bizonytalan mozgás, váratlan fékezés - és a T betű is.
Szóval fogadd meg a tanácsot, és szedd le a T betűt.

Sándorkarcsi (törölt) 2010.11.05. 19:05:52

Én egy E 36 325i-vel járok, így nem előz meg senki, pedig 3 hónapos a jogsim és kettőpumpálósgázra veszem az erzsébethídi felhajtót, koppkeresztben, karácsony előtti pénteken, délután ötkor.
De kedves posztoló. Ne légy már ennyire naiv. Ha gondjaid vannak a vezetéssel, akkor majd belejössz gyakorlattal. Viszont ne hirdesd már az a qrva T betűt, mert ez kb olyan, hogy bemegyek a sittre(férfirészleg) lilára festett hajjal, meg rózsaszín körmökkel oszt csodálkozom, hogy vimesdoboz méretü péniszek takarítják kidörgőmet két perccel a zárkába lépésem után.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 19:07:39

@bubu5252:

"Nem lehet a sofőr beteg, fáradt, egyéb,"

Ebben az esetben vezetésre alkalmatlan állapot esete forog fenn.

4. § (1) Járművet az vezethet, aki
b) a jármű biztonságos vezetésére képes állapotban van

"Nagyon fúrjátok a T-t......... "

A "T" matrica ne legyen már felmentő indok a jármű megfelelő kezelése alól. Sokszor írtam már tudom: a jelenlegi járművezetői oktatás színvonala sokaknak kb. talicska kezelésére ad alkalmas felkészülést.

Jön megint a téli gumizás hisztije, de fogadok idén télen se olvashatunk ugyan olyan terjedelmű írást magáról a téli vezetés technikáról. Amit eddig találtam (havas-jeges úton padlófékkel való megállás javaslata) attól elsírom magam. :)))

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 19:10:02

@intenzív vaginaillat:

"Ha gondjaid vannak a vezetéssel, akkor majd belejössz gyakorlattal. "

De ezt meg lehet spékelni azzal, - ha már mindenképpen oktatót óhajt maga mellé - hogy olyan ülne be mellé aki esetleg tud is vezetni, nem csak vizsgákra felkészíteni. :))

kard73 2010.11.05. 19:11:42

Ez a szöszi kicsit péló függő :))

bubu5252 2010.11.05. 19:13:28

Érdekes, amit írtok. Egyik nap arra gondoltam vezetés közben, hogy tényleg ideje leszedni a t-t. Erre parkolásnál meghúztam az autót:( A férjem is vezeti a kocsit T-vel, elég mókás, merthogy ő sofőr (is), mocskosul tud vezetni, na őt nem szokták előzni. Amúgy én is gyorsan vezetek, múltkor a hüvösvölgyi úton néztem a tükörben egy ledlámpás audit, egyre kisebb. Na mivan, gondoltam nem találja a gázpedált egy ilyen autóban, he. Aztán észrevettem, hogy 70-nel megyek, (50 helyett) és itt azért gyakran van sün, vissza kell venni.

ex-dr. vuk 2010.11.05. 19:13:44

@bubu5252: en azt nem ertem, hogy mit foglalkozol a dudalokkal?
Meg se halld. Esetleg integess vissza, mindig azt kell feltetelezned, hogy ismeros es koszonni akar :)
Egyszeru ez :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 19:23:36

@vuk_:

"Meg se halld. Esetleg integess vissza, mindig azt kell feltetelezned, hogy ismeros es koszonni akar :)"

Csak sose legyen defekted, ne felejtsd nyitva a csomagtartót, legyen rendesen becsukva az ajtód (ne integessen), ne hagyj semmit a kocsi tetején. Ha teherautód van, ne potyogjon róla se hordágy, se építési törmelék, de cementes zsák se. Valamint, ha utánfutóval közlekedsz legyél szíves a villamos dugaszt rendeltetési helyére bedugni, elindulás előtt az összes lámpádat rendbe szedni hátul. S ne kelljen rád szólni, hogy már csak a pótféklámpa működik, vagy még az sem. :)

Lehet nem biztos, hogy jó tanács az amit javasolsz? :))))

ganyager 2010.11.05. 19:25:27

Vedd le az autódról a T matricát.

FDToth 2010.11.05. 19:34:21

Sajnos a dudálás elkerülhetetlen akkor, mikor olyan a szitu. pl. ajtósiról kanyarodba a dózsa györgyre a hősök tere irányába. uygebár ott simán rá lehet kanyarodni a sávra, nem kel besorolni. namármost itt sok hülye megáll és vár-vár, mikor a sávja tök üres. vagy óbudai auchan záhony utca felőli kijárat/bejárat, balra kanyarodás a szentendre út felé, itt is külön sáv van a kanyarodóknak, de annyi-de annyi autós vmiért megáll és vár. de mire? itt a záhony utcánál már csak az a kedvenc, mikor a külső, jobbra, szentendfre felé kanyrodó sávból nem ám a 4.-be kanyarodnak a töketlen autódok, hanem a 3. bvagy 2.-ba! aki a belső kanyrodóból kanyarodna szabályosan a 3.-ba, annak nagyon figyelni kell, mert tuti baleset.

widor844 2010.11.05. 19:35:30

Az, hogy "gyerek van a kocsiban", ha magyarul írod ki, lehet, hogy mindenki megértené. Egyébként teljesen igazad van, de ennyire legyél már igényes.

bubu5252 2010.11.05. 19:35:52

oksa, ideje levennem a T-t, mind ezt mondjátok, ok.
De továbbra sem értem azt, illetve erre nem írtatok, hogy a kórház után muszáj volt autóba ülnöm - volánbuszon zötyögjek haza a frissen műtött lábammal? Nyúztam a dokit, vezethetek én? Nincs gáz? Mondta, hogy teljesen ok a műtét után, menjek haza a kislányomhoz, kétpedálos autó ok. Tehát vezetésre orvos által alkalmas voltam, de nincs az a 10%, ami ilyenkor járna? Hogy ne dudáljon rám a köcsög, csak mert óvatos vagyok? Hogy meg kelljen állnom, hogy ne dudáljak vissza? Mert akkor megverhetnek? Hiába vagyok 55 kg? Na ezt még mindig nem értem.

Reggie 2010.11.05. 19:42:16

" De ha az autóval óvatosan (=lassan) megyek, ami fel van matricázva T-vel, plusz baby on board-dal, a kétsávos úton a külsőben miért dudálnak rám x5-ös bömösből, amikor el lehet mellettem menni???"

Valoszinuleg azert, hogy odafordulj, es megnezhessenek, pl. Haverom is igy "manipulalja" a jol kinezo csajokat az uton. Gondolom akkor ok sem jonnek ra miert dudal:)

ahha 2010.11.05. 19:42:31

T. posztoló menjen ki a Tesco-parkoló végébe, vigyen magával 4 műanyag flakont, töltse meg vízzel, állítson beléjük egy-egy lécet és tanuljon meg parkolni. Esetleg kérje meg a remekül vezető párját, hogy tanítsa meg. Amíg annyira nem érzi az autót, hogy nem mer egyedül beállni egy helyre, addig pedig szépen hagyja otthon, T-vel vagy anélkül, nekem mindegy.

Deszkás 2010.11.05. 19:45:23

@akos696: "Alapszabály, hogy a dupla sávos úton jobbra tartás van.Ha nem előzöl, nem szeretnél balra kanyarodni és nem megy melletted senki, akkor akkor is jobbra tarts, ha Te 80-Nal mész a lakott területen."
Ebbe ne menjünk bele, mert még kiderül, hogy nincs igazad.

egyittlakó (törölt) 2010.11.05. 19:45:44

Danuta (poszter): "törpével közlekedem"

Gyereked nincs?

Különben milyen név az a Danuta? Román vagy?

egyittlakó (törölt) 2010.11.05. 19:49:44

poszter: "Nem emberek vagyunk??? Nincs udvariasság???"

Ezt komolyan gondoltad? Pont itt, moslék országban? Ahol a gyökerek azt hiszik, hogy az autóval együtt rangot vásárolnak maguknak?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.11.05. 19:50:19

Nekem van anyám, becs' szó!

Tőle is és tőled is elvenném a jogsit, ha lenne erre lehetőség.
Az a baj, hogy a szavak értelmével nem vagy tisztában. Óvatos vezetésnek nevezed a nyilvánvalóan szar vezetést.

Ó, hányszor láttam már a fajtádat felháborodni és értetlenkedni!

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.05. 19:52:56

@bubu5252: Az a legrosszabb, aki nem tud vezetni, de gyorsan megy! Ez még a tötyörgőknél is veszélyesebb.

sorica123 (törölt) 2010.11.05. 19:53:22

Egyfelől jó ötletnek tűnik a T-t leszedni. Nem mert attól okosabbak lesznek a sofőrök, hanem, mert eggyel kevesebb baszogatási felület. Gyerekmatrica az más, aki arra ugrik, azt nyilván anyja ejtette a fejére. Másfelől ha legközelebb bárhova írsz, ellenőrizd vissza, mennyire koherens a szöveg, mert baromi széteső. Értettem, de szaladt szét a szemem előtt vagy hogy mondjam. Írásban hadarsz.
@egyittlakó: majdnem, steluţă mea. A Danuta lengyel név, te valószínűleg a Danuţra gondolsz, mert az román. És ez merő emberbaráti érdeklődés, vagy hogy jön a témához?:)

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.11.05. 19:54:52

@nyuszy: Teljesen egyetértek. Annyit még hozzátennék, hogy én alkalmazom a "leállok pihenni 10 percet had menjen a köcsög" technikát is.

bubu5252 2010.11.05. 19:55:11

Reggie: ez eszembe sem jutott:) Meg a kocsim sem az a maca típus, 9 éves opel korzevics, na erre nem gondolják, hogy apa vette, vagy a csibe szopta. Egyébként én vettem a kocsit, majdnem 1 m volt, és megdolgoztam érte. Nekem a közlekedésben a biztonság, meg ilyesmik jutnak eszembe. Régen bicikliztem a forgalomban (ma nagyon zavarnak a bringások) de sosem értettem miért dudálnak, simán kerüljenek ki:))))))))))

.lll. 2010.11.05. 19:55:57

nem semmi ez a szófosás,nem irigylem a pasiját:D

Kentetsu 2010.11.05. 19:56:43

Aztaaaa...irodalom órán is kint volt a T betű? Fogalmazás 1-es, le lehet ülni...végig sem bírtam olvasni olyan kusza és zagyva. Az tuti, hogy akinek frissen műtött akármilye van, az ne vezessen. Ha meg több ezer levezetett kilométer után még nem tud parkolni, akkor vegyen plusz órákat, de legjobb ha visszaadja a jogsit..csak jótanácsként

sorica123 (törölt) 2010.11.05. 20:01:45

@bubu5252: óhát a duda nem logikus találmány. Sokan a dugóban azt gondolják, katakult vagy repülővé alakító gomb. Azaz állnak, és lila fejjel hasalnak a dudán, hátha történik valami. Történik is, mindenki kurvaideges lesz... a biciklisek meg persze, hogy bosszantanak, mert nyilván nem akarsz egyet se elcsapni, viszont az emberek vagy nagyon nem tudnak bringázni (én), vagy túl jól és nincs paráért felelős mirigyük (hajtiék) (meg van a biztonsági típus, de az Pesten ritka madár, főleg amióta nyomják, hogy járdázni hülyeség). Én ezért nem is nagyon merek városban bicajozni, és annak rendje szerint idiótán is érzem magam miatta. De amíg nem tanultam meg, addig nem megyek elcsapatni magam. Anno összeszaladtam egy kocsival, nem volt vicces. Elkaptam a lábam, de a váltómat szereltethettem meg és a hátamon vittem a bicajt a szerelőig, mert a váltó nekinyomódott a hátsó keréknek.

Morzsaszar · www.oltcit.iweb.hu 2010.11.05. 20:03:27

Le kell szarni, aki dudál, vagy elengedni, ha nagyon nem bír magával.

dnw599 2010.11.05. 20:03:50

@FDToth:

Képzeld, én még soha nem jártam ott. (Ajtósi - Dózsa György stb) Mikor először járok majd arra, valószínűleg körülnézek én is.

De ha Te Győrben vagy Bécsben bénázol előttem, ahol én ismerem a forgalmat, majd nem dudálok rád, jó?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2010.11.05. 20:05:36

@lófő: "Törött a lábad, túl nagy a szájad.
Ha kell, ha nem, te mindig beszélsz.
Tőlem kiabálhatsz, befogom én a szádat, be én!
Törött lábú asszony, levegőt az orrodon vegyél!"

Hobó egy kis módosítással..

bubu5252 2010.11.05. 20:05:58

Szóval a nevem danuta, mert az anyám lengyel, így kaptam én is ezt a keresztnevet. A többire nem tudom mit írjak. Én csak arra gondoltam, hátha mást is zavar, ahogy közlekednek mások, nem csak engem.

Reggie 2010.11.05. 20:06:06

@dnw599: De a tablakat es felfestest azert ismered?

glad az egyetlen 2010.11.05. 20:15:05

Na én is a feléig bírtam elolvasni aztán feladtam.
Tipikus nő (bocs a kivételnek), sokat beszél, de keveset mond.
Nem tudom mi a francért kell 8000km után a T-betű, de ha ettől biztonságosnak érzed, rakd ki a vörös keresztet is és biztos, ami biztos a vörös félholdat is csak hogy terror biztos legyél.
Törött lábbal ne vezess! Ez nem mentség, inkább súlyosbbitó körülmény a felelőtlenségre.
Ha pedig egy "T" kocsit látok magam elött úgy hogy egy ember (felnött) ül benne azt nem tekintem tanuló kocsinak és a tökölsz elöttem én is letollak az útról. Ha miatttad esem ki a zöld hullámból akkor lényegében a te balf.ságodal lopod az én üzemanyagomat és időmet, azt pedig senki se szereti.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:15:27

@bubu5252:

"Hogy ne dudáljon rám a köcsög, csak mert óvatos vagyok? "

Esetleg nem estél át a paci azon oldalára, amikor már nem óvatosnak néznek, hanem töketlennek? Amikor is a mögötted lévő autós már rég felismerte az adott forgalmi helyzetet, de te óvatosan még mindig szexuálsz megmozdulni? Vagy parkolóhelyet keresel, de azt még a kereszteződésbe megállva teszed?

Mert hogy ezen autósok nem óvatosak, hanem inkább töketlenek... Nem lehet az, hogy van pár olyan dolog, amit lehet másképpen kéne csinálni? :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:20:47

@dnw599:

A gyorsítósáv nem mindenhol úgy néz ki? Akár Győrött, akár Esztergomban? Azt nem nehéz felismerni. Tök mindegy, hogy ismerem a környék forgalmát vagy nem.
:))
Ismerek olyan embört, aki autópályára is úgy sorol be, hogy a gyorsító szakasz elején megáll és nézi, hogy beengedik-e. :))

[mike] 2010.11.05. 20:21:45

@bubu5252: igen, minél gyorsabban mész, annál jobb sofőr leszel.... Már megfigyeltem, hogy a nőket egész egyszerűen irritálja, ha rájuk dudálnak. Ennek pedig jól körülhatárolhatóan egyetlen oka az, hogy azt hiszik, a ledudálást kizárólag női mivoltuknak köszönhetik.
Egy hetvennel lavírozó T amúgy sem jó előjel. De mindenkinek túl kell esni az első ledudáláson, ilyen az élet. Nézd meg a taxisokat. Ők nem a kopaszt, meg a szőkét látják az autó üvegén keresztül, hanem az utat és csak mozgó bádogszekereknek tekintik a többi autót. Máshogy nem lehet kibírni (nekik). Ezt a tao technikát követve nem fogod fölhúzni magadat, ha bevágnak eléd, vagy ha nem irányjeleznek. Tanulj meg toleráns lenni a forgalommal szemben.... :D

mig8 (törölt) 2010.11.05. 20:22:39

Srácok, b*, ti nem élni akartok??? Engem frankón nem érdekel, hogy az előttem haladó milyen versenyző a pályán, de ne jöjjön belém. Mert az rossz. Neki is, nekem is. Ezért óvatos vagyok.

Pláne, ha még ki is teszi a T-t, szól hogy béna. Na akkor meg különösen! És nem dudálok rá ,hogy idegesítsem. Attól csak hülyeséget csinál max. Inkább késsek el 5 perccel, de maradjak életben és NE TÖRJE ÖSSZE senki a kocsimat!

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:23:47

@bubu5252:

"Nekem a közlekedésben a biztonság, meg ilyesmik jutnak eszembe. "

Gondolkodj el a "logika" illetve a "fexibilis logika" fogalmán és próbáld összekötni a közlekedés szó értelmével. :)

sorica123 (törölt) 2010.11.05. 20:23:51

@glad az egyetlen: letolod az útról. Akkor te se tudsz vezetni, Csákknorrisz. Babakocsiban lenne még a helyed ezzel a dumával. Az meg a másik, hogy te is elműveltél itt egy egész formás bekezdésnyi önfényt - ami egyenlő a szöveges semmivel.
@Mityu: na ez viszont tény. Hogy az nem ciki, hogy valaki biztonságosan vezet, de az már a másik véglet, amikor valaki egyfrászban araszol folyamatosan, mert jaj, nemhogy valami baj legyen. Nem kell ledudálni meg hülyének nézni (arra is csak magyarázat van, mentség nincs), de akkor is ez egy végletes viselkedés, meg kell tanulni rendesen, határozottan vezetni, se ész nélkül mint a meszes, se tötyörögve.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:24:52

@[mike]:

"igen, minél gyorsabban mész, annál jobb sofőr leszel.... "

Ez így ebben a formában nem kicsit baromság! :))

kijafaxom 2010.11.05. 20:26:02

Kedves (?) Hisztica /mint "poszter"/!
Szeretném a véleményem hozzáadni írásodhoz bár hozzáállásod -tartok tőle- ettől nem fog változni.
Mintha hivalkodómódon használnád az amúgy semmibe vett (és vetetett)matricákat és túljátszanád a szőkét.Ez jött le elsőre.
8000 kilométer nem jogosít fel "dinamikus" vezetésre,az a "T" betű jó helyen van le ne vedd!
Nem tudsz váltani azért vezetsz automatát és ez nem azonos a kényelmi szemponttal.
Azért dudálnak Rád mert versenyrajtnak érzed a lámpaváltást és egyéves alvó gyerekkel nem indulunk csikorgó gumikkal akkor sem ha még nem szédülős...Többek közt ezért a dudaszó.Máskor meg eltúlzod az óvatosságot.
Azért előznek kívülről mert tökölsz a belsőben ahol a "T" betűd még inkább irritáló,egy repülőrajt után elbizonytalanodva pláne.
Gyakran kérsz szívességet?Hogy más álljon be helyetted??Akiknek veszélyesen bonyolult az automata váltó???Na neee.Ilyet még nem hallottam de ne tedd soha többé mert gigamegaciki!!
Vegyél még pár (jó pár!) órát rutinozásból mert oltári gáz sőt fokozottan balesetveszélyes ha nem érzed az autód méreteit.
Keress eldugott parkolót és hadd szóljon! Majd ha ötvennel tudsz tolatni és "érintőre" venni a tükröt - no akkortól vezethetsz lendületesen de az még jóval odébb van.Ám ha megtanultál cigányul (a többször használt "péló" szó faszt jelent a nem napon barnultaknál) ez is menni fog majd.
Tartsd be a sebességkorlátozást,ne száguldozz és akkor nem kell nézned a traffipaxokat.
Fokozott éleslátásra vall amint felismerted,hogy parkolóba parkolni járnak az emberek de azon ne csodálkozz hogy ha percekig manőverezel miközben pár "kedves" állópélós kézzel-lábbal mutogatva navigál rád dudálnak.
Megszűnik ez a kellemetlen hangélmény amint egy mozdulattal állsz majd ki-be,hidd el.
Szerinted közlekedőtársaid majmok,kretének és köcsögök sőt kikiabálsz nekik és csak a veréstől való félelem tart vissza komolyabb attrocitástól? Ez már komolyabb volumenű probléma,ha nem voltál rest oktatót keresni akkor itt az ideje pszichológust vadászni de legalább olvasd el a Csernus-könyvet.
Azt kapod amit adsz,míg ilyen a stílusod,a kisugárzásod ne számíts előzékenységre pláne megértésre se itt se másutt.
Ha viszont változik a szemléleted és vele a hozzáállásod akkor minden megváltozik majd és nem háborús övezetként észleled a külvilágot.
Ne a baleseti hírekben akard lehozatni a törpét (??) /Kisfiam,-lányom,-babám,Csemetém,Porontyom,Utódom stb/ (ja,Pulyám)hanem neveld fel egészségben.
Kevésbé emancipuncisan.Szerintem.
:p))

mi nem foglalt még 2010.11.05. 20:26:07

ha valaki nem tud leparkolni és ehez segítséget kell igénybe vennie az ne közlekedjen autóval, főleg ne gyerekkel.
rutinozzon még kicsit a tanpályán.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:28:22

@sorica123:

"z már a másik véglet, amikor valaki egyfrászban araszol folyamatosan, mert jaj, nemhogy valami baj legyen. "

Sajnos a mai oktatók is igen erős 80 %-a alapvetően ehhez szoktatja hozzá a járművezető tanoncokat. Nem kevés oktatóra kéne rászólni ugyan legyen szíves megfelelő sebességet megválasztani, ha nincs semmilyen kifogás a lassan haladásra. Ha 70 km/h és mind az út, mind pedig a látási viszonyok lehetővé teszik, akkor ugyan miért kell alig 45 km/h-val araszolni a középső vagy a belső sávban? :)

glad az egyetlen 2010.11.05. 20:30:42

@sorica123:
Képletesen érteni, bár sokaknak nehéz az elvont gondolkodás, értelem függő.

Volt olyan eset, hogy a legnagyobb karácsonyi forgalomban elment a rendőrlámpa és a nőci bement a kereszteződés közepébe és leblokkolt.
A baj az volt, ráadásul, hogy neki volt elsőbsége így mindenki várta, hogy pucoljon már onnan, állt vagy 80 autó.
És igen én tarparaszt aki mögötte voltam, dudával, agressziv motorbőgetésel kihajtottam onnan.
Jobb volt így mindenkinek, mert ha nem teszem még mindig ott lenne.

glad az egyetlen 2010.11.05. 20:31:54

@mig8:
Aki nem oda való az ne menjen forgalomba.
Persze van tanuló idő, de akkor meg ne háborogjon.

nocsak! 2010.11.05. 20:32:29

@bubu5252: Kedves bubu,
azért vedd le a matricát, mert túlbecsülsz minket:
A "T" betű láttán sokszor egy belőtt csigának nézünk téged, az agykérgünk kikapcsol s (szerintünk) nagyon technikásan megelőzünk. Ilyenkor olyat is megteszünk, amit máskor nem, s így veszélyeztetjük nemcsak magunkat, hanem téged is gyerekestül. Csak a tesztoszteron-gőzben nem vesszük észre..
Egyébként aki segítőkész, az matrica nélkül is fog segíteni.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:35:22

@mi nem foglalt még:

"rutinozzon még kicsit a tanpályán. "

De kiegészíteném azzal, hogy legyen valaki mellette, aki elmagyarázza neki, hogy mit nézzen, merre tekerje a kormányt és a végtagjai mozdulatait hangolja össze. Tehát ne legyen az, hogy minden egyes mozdulat egyesével csinál. Ne nézzen le a váltóra/pedálokra. Tanulja meg egy kézzel is kezelni a kormányt.

Aztán később gyakorlásképpen jöhet a menet közben kazettát/cd-t cserélünk, közben kanyarodunk és az utat figyeljük. :))

Mint ahogy @kijafaxom: is említette. Meg kell tanulni egy mozdulatsorral parkolni. :)

mi nem foglalt még 2010.11.05. 20:39:17

@Mityu: ezzel nagyon egyetértek.
rengeteg okatatós kocsival találkozom amivel nem indulnak el zöldre, amikor elindul akkor is alig megy.
mindezt csúcsforgalomban így sikerül is 2 autónak átmenni a kereszteződésen.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:40:03

@glad az egyetlen:

Pár hónapja a következő történet Károly krt-on.

Várok a Dohány utca felé zöld jelzésre. Mellettem Villamospótló busz startol szabad jelzésére, majd a kereszteződésbe kénytelen megállni, mert egy szőke liba éppen hogy nem csattan bele frontálisan. Csaj visszatolat valamennyire, busz el. Majd nekünk keresztforgalomnak zöldre vált a lámpa és a csajszi elindul közénk vazz!!
ÉÉÉÉS nem értette mi a baj a manőverével!!! :D

2010.11.05. 20:40:10

Fogadok, hogy ez egy SMART. De hogy azzal se tud parkolni!?

Dike 2010.11.05. 20:46:29

Nekem másfél éves a jogsim, de T betű egy percig nem volt kint, pedig az Ember akarta. Mondtam, hogy kösz, de nem szívatom vele magam. Viszont tavaly ősszel mögém ugrott egy tűzcsap, elég látványos nyomot hagyva a csomagtartón, na az minden T betűnél többet ért, senki nem mászott rám. Parkolni nem tudok valami jól, de ahova nem triviális, hogy be tudok állni, oda meg sem próbálok.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 20:48:31

@mi nem foglalt még:

Tudod mi ezzel még a probléma? Hogy a tanonc, miután megkapta a jogosítványt ugyan úgy cammogni fog. Miért? Mert az oktató ehhez szoktatta hozzá.

Emlékszem a mai napig '90-ben az oktatóm kérdésére a zÁrpád híon:

- Mennyi a megengedett?
- 60
- Akkor miért nem megyünk annyival?

Még arra is megtanított, hogy miért ne nyomkodjam össze-vissza a fékpedált. Ergo miért ne a gáz-fék nyomkodásával próbáljam tartani az adott sebességet.

Hány autót látsz amelyiken ha kell, ha nem fel villan 10-15 alkalommal a féklámpa? FELSLEGESEN! :)

glad az egyetlen 2010.11.05. 20:48:35

@Mityu:

na igen, ez a tipus a másik nagy "kedvencem".
Boci szemek és nem ért mi a baj, meg hogy egyáltalán mi történik körülötte.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 20:49:10

A következő pirosban úgyis találkozunk.
Ezt megtanultad a pótórákon, beállni nem?

Azmegmi "bébi on bord"?
Vazze magyarul nem megy?
"Kérlek segits, kezdő vagyok"
Lehet csináltatni matricát

Mindegy T vagy semmi mutogatni amúgy bunkóság, tetápolót az ulés alatt tartani
de nem bababáőplót, hanem olyan fa-testápolót és kimutatni az ablakon

"Kezdő vezető anyukákat istápolnék" jeligére a kiadóba

egyittlakó (törölt) 2010.11.05. 20:55:03

@sorica123: Értem...

Akkor, ha úgy nézem, Te amolyan "napocska" vagy a nick-ed szerint...

:-)

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.11.05. 20:55:17

@bubu5252:
Kedves Danuta!

Budapest közlekedése leginkább a középkori gladiátor-viadalokra hasonlít, hónaljszaggal, üvöltéssel, vérrel, agresszióval.

Nem tudom milyen autóval jársz most, de add el, és vegyél helyette egy X5-öt, vagy valami régi 7-est, esetleg egy Pajerot, sötétítsd le a hátsó ablakokat, és keress egy vadász vagy lövész ismerőst, aki csinál 1-2 golyónyomot a kocsira. (Legjobb, ha veszel bontott karosszériaelemeket és arra, az eredetit meg vissza tudod tetetni műszakira.)

Minden problémád meg fog oldódni hamar.

Drukkolok!

[mike] 2010.11.05. 20:55:35

@Mityu: ő mondta, te kommentelnemolvasó... :))

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.05. 20:58:28

@Mityu:
"Mert hogy ezen autósok nem óvatosak, hanem inkább töketlenek... Nem lehet az, hogy van pár olyan dolog, amit lehet másképpen kéne csinálni? :) "

Rám az elmúlt hónapban kétszer dudáltak.
Először, mert megálltam a zebránál, és átengedtem a gyalogost, aki lelépni készült.
Másodszor, mert kiengedtem az autóbusz öbölből az indexelő buszt.

Jellemzők voltak a reakciók. Ugye, a dudálás egyfelől. Másfelől a gyalogos nem is hitte el, hogy megállok neki, a buszos meg villogtatta a vészjelzőt, hogy megköszönje.

NyEuban, ahol élek, a gyalogos többé kevésbé magától értetődően lép le ( mert az autók megállnak ), a busz meg nem vár órákat, hanem kikanyarodik ( mert kiengedik ).

Mindez a tökölésről jutott az eszembe.

Danutának : ha villgonak hátulról, csak csapd fel a tükrödet. Ez jobban bosszanja őket, mint a mutogatás, mert ez azt jelenti, hogy leszarod őket.

egyittlakó (törölt) 2010.11.05. 20:58:47

@lófő: "nem semmi ez a szófosás,nem irigylem a pasiját:D"

Aha... hogyan is törött el a lábad, szöszi?

:)

randomuser1 2010.11.05. 21:00:46

Monnyuk én kifejezetten segítőkész vagyok a T-betűsekkel, de ha valaki nem akarja megosztani velem h mi a francért is nem tud vezetni, azzal nem tok mit kezdeni.
Vagyis szerintem legalább annyian(talán még többen is) segítenek, ha látják a T betűt mint amennyien ledudlának, csak a segítők kevésbé tűnnek fel...

Deszkás 2010.11.05. 21:03:39

@bubu5252: Volt erről a T betűről is egy poszt, olvasd el!

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.05. 21:03:44

@mig8:

Maximálisan egyetértek.
Sajnos a kocsi kicsit többet fogyaszt, mint a katalógusadat. Mivel a fogyasztás 11O nél progresszíven megugrik, ezt szem előtt tartom.

a másik meg : a francnak sincs kedve figyelni a rendőrt meg a radart, egyszerűen betartom a seb. korl.t ( persze, ha nem 3O az autópályán ).

Mivel japán az autó és annak drága a szervize, így én is ővatosan vezetek, mert nem akarom a kocsit lekoccolni.

Tanulság : aki lassan megy, az nem "béna", hanem kerüli a felesleges bajt illetve spórolni akar.

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.05. 21:03:45

Hosszú, gagyi a poszt
Szőke mami észt oszt
Mondandója tenger
Nem egy átlag ember

Se füle se farka,
Nem is boci, marha
Mindaz aki hallja.
Inkább hagyd a francba!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.11.05. 21:03:52

vedd le a T-t, de soha ne felejtsd el, hogy ott lenne a helye. mint paran irtak, ki kell menni a tescoba, seprunyelbol autot imitalni es gyakorolni-gyakorolni-gyakorolni

azzal, hogy vezettel fel ev alatt 8000km-t, sajnos nem tettel szert rutinra, ahhoz legalabb 40-50e kell. foleg, ha mondjuk autopalyan tetted meg a nagy reszet. en naponta megyek atlagban 100km-t, parkolni legtobbszor reggel olyan helyre ahol senki se all, este meg a garazsba. ennyi erovel en nyugodtan elfelejthetnem a parhuzamos parkolast, hiszen kb kethavonta egyszer jarok BP belvarosaban :)

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 21:04:23

@Scaramella va alla guerra:

Azért van különbség a töketlenkedés és a forgalmi helyzetnek megfelelő cselekmény között. Speciel ma egy kerékpárosra kellett rászólni, hogy gyalogátkelőhelyen elsőbbséget neki is meg kéne adnia, mint ahogy az autós megadta. Másik történet szintén mai, de nem egyedi. Motoros próbálta kimagyarázni, hogy miért előzhet egyenrangú kereszteződésben balra kanyarodót. Pedig nem előzhet! Két oka is volt egyszerre. :)))

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.05. 21:08:40

@kijafaxom:

"Megszűnik ez a kellemetlen hangélmény amint egy mozdulattal állsz majd ki-be,hidd el."

Hát nem tudom ... elnézést, de erre megint csak azt tudom mondani, hogy Nyugat Európában ( jó : mondjuk ÉNy Európában ) ez a fajta agresszió kvázi ismeretlen.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.11.05. 21:12:07

@Mityu:
Na mondjuk ez igaz.
A biciklitől én is hülyét kapok. Persze ebben nem is igazán a bicikli a hibás, hanem a kedves városvezetés, amely 2O év alatt nem bírta kiépíteni a bicilkiút hálózatot. Szvsz a bicikli Pesten maga az életveszély.

Az meg külön jó, ahogy átteker a zebrán, harminccal, merthogy ezt szabad.

De a legjobban azt élvezem, ahogy a piros lámpánál előre megy, hogy újra megelőzhessem. Gratuálok annak, aki ezt a hülye és balesetveszélyes szabályt kitalálta.

Sanyi 2010.11.05. 21:12:17

Jo sok diszlekszias hozzaszolo van - a post teljesen olvashato.

Szoke neninek csak annyit, hogy ez Magyarorszag, sok frusztralt emberrel akik azzal elik ki magukat, hogy a gyengebbet bantjak. Javaslom az elkoltozest ha normalis helyen akar elni. Mar Gyurcsany is megmondta... es igaza volt. El lehet......

Sanyi 2010.11.05. 21:13:16

@Sanyi: Es amit kihagytam, ez az orszag ahol mindenki mindenhez ert, es jobban ert...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.05. 21:15:45

@Sanyi:

Az utolsó majd ne felejtse el lekapcsolni a villanyt. :))

@Scaramella va alla guerra:

Sikerült megfigyelnem egy donorjelölt kerékpárost a Dózsa György úttól egészen a Nagymező - Bajcsi kereszteződésig. Gyorsabban nem haladt mint én az autóval, de az összes tilos jelzésen áthajtott... :))

FDToth 2010.11.05. 21:29:11

@dnw599: először is: akinek nem inge... másodszor: nem kell sokat nézegetni, mert látszik a külön sávod. 3: ismerem bécset és győrt is + mindenütt feltalálom magam.

beszerző · http://beszerez.hu 2010.11.05. 21:34:19

Ha szabad, pár észrevétel:
- zavaros, értelmetlen, magyartalan a szöveg, nem hiszem, hogy ezen vitatkozni kéne (amúgy dyslexia vagy diszlexia, mindenképp x-szel);
- most akkor régi a jogsid, és...? Akkor megszerezted és nem vezettél? Sofőr a pasid, és te oktatóval tanulsz (újra) vezetni? Hogy is van ez?
- törött (pláne frissen műtött)lábbal ne vezess autót, tökmindegy, milyen váltós;
- különösen a zárómondat olvastán erősödik bennem a gyanú, h az egész poszt úgy kamu, ahogy van...

ahha 2010.11.05. 21:42:37

Az volt már, hogy a szőke nők azért nem tudnak parkolni, mert a férfiak mutatták meg nekik, mennyi a 30 centi?

musi 2010.11.05. 21:43:49

jéézus mária... sok picsogás a semmiről.. ezt rendesen fájt elolvasni.. ekkora hülye picsát... élőben egy kurva nagy pofont leadtam volna a második bekezdés előtt, hogy kussoljon :D ez nem diszlexia hanem primitívség.

Reggie 2010.11.05. 21:46:37

@beszerző: A torott labbal valo vezetes egy automata kocsiban tenyleg nem problema. Fellabu emberek is kapnak jogositvanyt...

Spikk 2010.11.05. 21:55:58

@akos696: Az nem önkénteskedés, hogy még ott is kizavarnád a másikat a szélsőbe, ahol nem kell, igaz? Szánalmas vagy...

StrigDaddy 2010.11.05. 22:05:32

Fake :'D Tuti fake a poszt x'D

kijafaxom 2010.11.05. 22:07:52

@Scaramella va alla guerra:

Az eszkimóknak meg 32 különböző szavuk van a "szeretlek"-re.

:p))

Reggie 2010.11.05. 22:09:58

@kijafaxom: En ugy tudtam, hogy a hora. Dehat ilyenek ezek a mendemondak:)

kijafaxom 2010.11.05. 22:18:32

@Reggie:
A hóra vagy 200... Utána olvastam.
A lényegen nem változtat,a saját portánk körül kell rendet tenni,a magyar vezetési kultúrát kell fejleszteni (pontosabban kialakítani) nem pedig sok száz vagy sok ezer kilométerre lévő szokásokat,berögződéseket irigyelni.
:p))

Piréz Vitéz 2010.11.05. 22:30:55

@Sanyi: "Es amit kihagytam, ez az orszag ahol mindenki mindenhez ert, es jobban ert..."

Továbbá mindenki jogosítvánnyal és őrült rutinnal született és ugyanezt el is várja mindenki mástól. Legalábbis a T betűhöz hozzáállás alapján. Ezren leírták már, hogy a jogosítvány előtti oktatás lószart nem ér, mindenki jobban járna, ha a tényleg kezdők meg lennének jelölve. De úgy látszik nem alkalmas rá a társadalom.

ex-dr. vuk 2010.11.05. 22:33:59

@Mityu: igazad van, eloszor megnezem minden oke-e.
De amugy a ramdudalgatast mar reg leszarom (biciklivel mindig megkapja az ember, hogy miert letezik egyaltalan :))

glad az egyetlen 2010.11.05. 22:39:03

@Piréz Vitéz:
Mondjuk azért ez nem ilyen feket-fehér dolog.

Pont tegnap volt, hogy egyenes négy sávos úton a tanuló 30km/h ment, feltartva az embereket. Mögötte mentem, nem dudáltam (többiek se), mert hát most tanul.

Viszont, ha azt látnám, hogy egyedül ül benne (szóval nem tanuló csak kezdőnek titulája magát), akkor igen is rádudálok, mert nem érdemelte meg a jogsit, nincs keresni valója ott.

Azért van egy minimum szint ami a kezdőtől is elvárható és ha valaki ezt nem üti meg (jól láthatóan 8000km után a posztoló se), azzal valahogy nem tudok empatikus lenni és nem érzem azt hogy én lennék a hibás ezért.

Kocsit vezetni nem köteleztség hanem lehetőség!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 22:41:20

@Scaramella va alla guerra:
Rám az elmúlt hónapban kétszer dudáltak."

Óóó, a kis mimózalélek!
És el is sirtad magad? Kerületböl azért ne mennyél ki, veszélyes lehet!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 22:43:08

Biciglit a rencámra!

A megoldás: tépd szét a jogsidat, és vezetés helyett tanulj meg fogalmazni!

''autónepper.'' 2010.11.05. 22:44:58

igen hülye picsa lehetsz bazdmeg ki nem szarja le h a gyerek elkapja vírust? én is elaphatom bazdmeg!

ha meg nem tudsz vezetni akkor meny tömegközlekedéssel...ha meg vissza dudálsz az az első hogy kiszállok... felőlem lehetsz te bárki... elvégre úgy kell közlekedni hogy senkit ne akadályoz(főleg engem ne) szal gondolkozz el rajta... jah és pont lefosom h kint van a T betű vagy sem... elvégre nem tanuló vezető vagy hanem forgalom aktív tagja... hülye suzukis

''autónepper.'' 2010.11.05. 22:47:23

@glad az egyetlen: érdekes mikor én jártam vezetni ... senkit nem tartottam fel... ha valami akadály volt a külsőbe kikerültem az oktató azt mondta hogy még ilyet mint én nem látott hogy ennyire jól kezeltem már AKKOR a helyzeteket szal ez nem mentség:/

''autónepper.'' 2010.11.05. 22:50:35

@Brigi \"B. A.\" főnöke: figyelj nekem 530as bmw-van összes ablak sötétített... és ? ha egy mezei astrával megyek is ugyan úgy közlekedek mint a bömösel oszt? tudni kell vezetni! ez a titok

Puch Cavette 2010.11.05. 22:51:11

Ne azon gondolkodj, hogy a masiknak miert surgos. Valamiert az. Pont. Semmi kozod hozza. Kozlekedj ugy, hogy ne tartsd fel, es akkor nem fog rad dudalni. Ahogy ram se. Ennyi.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 22:52:01

Olvasgatván a kommenteket vanank azért öreg jogsisok szép számmal
Másfél év,3év, két év, szőke nő stb.
Aszongya ma a tv-huradó, lefulladt a vasuti sineken egy nő, a vonat jött, az utas /nő/kiugrott, a vonat nekivágta az autót, sulyosan megsérült, vezető a kocsiban könnyebben

Volt valami utalás vagy utasitás, hogy vasűti sineken nem váltunk, nem lassitunk, csak elötte, tempóval haladunk át.
Amugy meg vagy jelzőlámpa van, vagy nem nézett körül, mert olyan gyorsan nem érkezik vonat, hogy ne tuggyam ujrainditani.

Szoval a fiatalkáknak vissza kéne venni az arcukbol
Én is aszittem hogy menő vagyok a kétéves jogsimmal, aztán egy ZIL tette majdnem helyre
a pofám

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 22:53:36

@''autónepper.'': Mert eddig úgy tudtam, hogy csak 18 éven felül adnak, de úgy látszik tévedtem :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 22:54:20

Nos, akkor megegyszhetünk abban, hogy hülye a posztoló?

''autónepper.'' 2010.11.05. 22:55:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: egyébként igen meg egyezhetünk abba hogy hülye a posztoló!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 22:55:44

@''autónepper.'': Épp egy előzést fejezek be...már vagy 10 perce :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 22:57:00

@''autónepper.'':
én is elaphatom bazdmeg!"

Ja, az! Az öregek veszélyeztetebbek pláne!
:)

Ja , a nők asziszik, a sötét üveg + terepjáró a pinájuk meghosszabbitása
Kissebbségi érzésüket kompenzálják
:)

AzHofi 2010.11.05. 22:57:04

A bubunak teljesen igaza van mindenben, aki nem ezt mondja, az menjen el a sunyiba. Csináljunk egy blogot, amelyben bubu egyetért önmagával!

''autónepper.'' 2010.11.05. 22:59:40

@horex: egyébként nem vagyok öreg de ha gyerek elkaphatja a kibaszott vírust akkor én is nem ?:D:D:D

egyébként ez hülyeség hogy sötétített üveg biztonság érzetet ad... vagy nem tom ki mivel magyarázza:D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 23:00:25

Nem lehet, hogy ez ugynaz a 3,14csa, aki múltkor fél Magyarországot átautózta a belső sávban, mert letörte a tükrét? Vagy már több ilyen hülye is van? :)

A.. Közbiztonság Szilárd 2010.11.05. 23:00:49

Szerintem írni is régen tanultál, pot mint vezetni - azt hiszem, az első írásaidhoz sem ártott volna egy oktatót segítségül hívni, mert ez elég ergya lett így. Főleg a helyesírás része.

Amúgy meg tanulóvezetőként, törött lábbal ne hurcold magaddal a kölködet, te barom!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 23:06:06

@''autónepper.'':
Te nem sajnálod a kis csimótát a hátsó ülésen, a gipszeslábú mamával?
Lesötétitett üveg meg azért kell hogy menet közben is szopathassa a gyereket
Szivtelen autónepper vagy!

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:06:47

@gyvy: @...::: Flúgos Kamionos :::...: egyébként most beszóltatok ?:D kapjátok be akkor:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.05. 23:08:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Nem nem, ugyanaz lehet, a körgyűrün megy azóta is körbe
:)
Megyek, mert csak ekézni tuggyátok a poszttolókat
Jókat!

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.05. 23:09:48

Szerintem jó a T jelzés a kocsin!!!!!!

Én 3 év után raktam ki a szélvédő mögé,hogy szivassam a nagykirályokat.

Eddig sikeres,sok embert leszopattam már a nagyképűségével.

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:13:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: sosem volt kint:D

@horex: mért sajnálnám? elvégre melegbe vannak szal... na mindegy nem tudom sajnálni mert van olyan kismama aki gyerekkel a tömegközlekedésen szenved...és nem az a legnagyobb baja hogy a csúnya nagy kopasz béemvés ledudálja....

egyébként nem tudom nincs gyerekem szal ezt a részét nem veszem igénybe a sötétített ablak által nyújtott lehetőségeknek :)

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:14:35

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nem mondom hogy előveszem... mert még a végén megtetszik és elkezdenéd szopogatni :)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.05. 23:20:05

@''autónepper.'': De nekem szelektív látásom van. Az 5 cm-nél kisebb dolgokat csak elmosódva látom :DDD

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:25:31

@...::: Flúgos Kamionos :::...: azt! na jó egyezünk meg abba h a suzukis volt a hibás :DDDDDDDDD

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:29:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: ezen héten 15ezret fizetem be a közterületnek szal... szerintem veled is meg tudok egyezni

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.05. 23:38:15

Nincs kedve valakinek megnézni velem most a Barátok Köztöt???

''autónepper.'' 2010.11.05. 23:39:23

@1 Fószer: ezt vehetjük randinak is?:P:D

Hurri Kán 2010.11.05. 23:40:18

@1 Fószer: maximum Stewie Wonderrel nézem meg :DD

[mike] 2010.11.06. 00:47:20

@''autónepper.'': és akkor mi lesz? A nő üvöltözik, a gyerek bömböl, te okoskodsz, mögötted meg dudálnak... faszán megcsinálnád :D
Amúgy akkor fetrengenék a röhögéstől, ha kiszállna egy 150 kilós mammer és úgy elverne téged egy fakanállal, hogy visítanál.... :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.06. 00:55:21

Ez valami hülye kitalált történet?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.06. 01:00:53

@horex: A sötétített üveg azért van, hogy anyucit is bárki lecidáztathassa a Tesco parkolóban :) Tudod, milyen sokba kerül egy gyerek felnevelése? :D

2010.11.06. 01:44:31

ha valakire balfaszsága okán dudálok, akkor ennek eredményeként nem azt várom, hogy rögtön befejezi a szerencsétlenkedést, nem. ezzel csak a tudtára adom, hogy autó helyett áramot kéne vezetnie.

Rock me Amadeus 2010.11.06. 09:26:52

"kedvencem a pirosnál való indulás, mindenki váltózik, én hátradőlök, és nyomom a gázt. "

Nekem meg kedvencem, hogy visszaváltok kettesbe és motorfékkel kanyarodok.

esef 2010.11.06. 09:54:00

Egyszer nekem is kellett vezetnem gipszben. Csak nem a lábam, hanem a jobb karom volt begipszelve (vállig...). Élmény volt behajtogatnom magam a kocsiba és bal kézzel váltanom...

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.06. 10:46:35

@''autónepper.'': Ha gondolod,a jövőhetit is megnézhetjük ilyen éjfél tájt!!!
@gyvy: Ne már,Stewie a hawerom,a Part-time Lover című számát hallgatjuk,miközben STÍRÖLJÜK a nőket. :)))
@...::: Flúgos Kamionos :::...: A seggem jó,ha érdekel!!!!!

gacchos82 2010.11.06. 10:55:00

@horex: Egy kis pontosítás: Nem nő, hanem egy 27 éves férfi vezette a Focust, 2-esben(!) akart megfordulni az idióta a vasúti átjáróban. Persze lefulladt, látta, hogy jön a vonat, az utasa kugrott, újraindította az autót, gondolom 2-esben volt, de 1 mp múlva megint lefulladt, ekkor ment neki a vonat.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.06. 11:00:20

@1 Fószer: Kösz, de autóneppernél érdeklődj! :)

jelentéktelen alak 2010.11.06. 12:31:35

A postot olvasva nekem az jön le, mikor egy buta ember a többi buta ember butaságán bukik ki. Butaság.
Meg kell tanulni nem a forgalom ritmusa szerint vezetni, ha a forgalom ritmusa szabálytalan. Hiába vezetett valaki 8000km, vagy akár 80millió km-t, ha még mindig nem tűnik fel neki, hogy 50 helyett 70el megy.
Több sávos úton a jobb sávban illene közlekedni eltekintve néhány indokolt kivételtől.

A hozzászólásokat olvasva, meg az jött le, hogy a többség az okozatot szüntetné meg az ok helyett.
Nem a T betű a hibás, ha valakit provokál, hanem az a hülye, akit provokál.
Senki sem úgy születik, hogy profi autóvezető. Mindenkinek meg kell tanulnia közlekedni. Kinek tovább tart, kinek hamarabb megy, de ez idő alatt nem is várható el, hogy tökéletesen vezessen. Ők pedig közöttünk vannak és nekünk KELL vigyáznunk rájuk!

A legporfibb versenyző sem nyerhet mindig versenyt. Ha nem éppen úgy evett, úgy aludt, úgy edzett előtte, hogy a legjobb formában legyen, még egy kevésbé ügyes verseny társa is jobb lehet nála.
De ilyen esetben ne is vezessen, még a közutakon sem? Biztos minden autó vezetés előtt top formában kell lenni?
Marhaság.
Az, hogy valaki fáradtan, betegen ül az autóba, még nem egyenlő azzal, hogy nem tudja azt biztonságosan vezetni. kicsit lassabban megy, de pont olyan biztonságosan, mint egyébként. Aki ezt nem tudja tolerálni, az alkalmatlan a biztonságos vezetésre az idegrendszeri problémái miatt.

Szóval a postolonak azt ajánlom, hogy igyekezzen szabályosan közlekedni, mert megtanulható. Ha így tesz, nem kell mindenütt a trafipaxot keresgetni és marad mód észrevenni a gyalogosokat a zebránál, a buszmegállóból kimenni akaró buszt, az üres külső sávot, stb.

A többieknek meg a türelem szó értelmezését!

jelentéktelen alak 2010.11.06. 12:40:21

@''autónepper.'':

Igaz!De akkor te miért nem tanulsz meg vezetni?

tundrazuzmo (törölt) 2010.11.06. 13:25:08

@kijafaxom: Persze. Az eszkimóknak mindenre 30-40 szavuk van. Ők a legfejlettebb kultúra ezek szerint, aztán mégis bálnazsírt zabálnak...:)

''autónepper.'' 2010.11.06. 14:31:50

@[mike]: az be baszna... elképzeltem ahogy a kopasz fejemen eltöri a fakanalat:D:D:D:D:D de hála istenek nem hiszem hogy megtörténik ilyen:DD hova fajulna a világ már akkor téleg...:S:D

@jelentéktelen alak: mert már profi vok!

@1 Fószer: jólvan husi;) te jössz értem vagy én érted?:P

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.06. 14:32:49

@jelentéktelen alak:

"Senki sem úgy születik, hogy profi autóvezető. Mindenkinek meg kell tanulnia közlekedni. "

Lehet nem igazán jött le, hogy nem is ezzel van a probléma. Hanem azzal, hogy akinek meg kéne tanulnia - ha nem is No.1 profi autóvezetői szinten - az adott járművét egy minimálisan elvárható szinten kezelni, valamint egy minimálisan elvárható szintű közlekedési ismeretekkel is jó lenne rendelkezne. A fő probléma gyökere ott lelezik, hogy az ilyen egyének legtöbbje nem is tud róla, rosszabb esetben nem hajlandó tudomást venni arról a tényről, hogy nincs a legalapvető tudás birtokában.

"Az, hogy valaki fáradtan, betegen ül az autóba, még nem egyenlő azzal, hogy nem tudja azt biztonságosan vezetni."

Ez relatív megítélés kérdése. Ha a fáradság, nem megfelelő egészségi állapot párosul egy olyan egyed cselekménysorozatával aki nincs tisztába azzal, hogy mit nem tud. Ahhoz, hogy hányinger közepette, erős fejfájással is minimálisan teljesítsem a biztonságos közlekedés feltételeit, lehet nem kéne fokozzam a baleseti kockázatot a töketlen közlekedési szokásaimmal. :))

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.06. 15:14:56

@''autónepper.'': Egyértelmű,hogy TE,hiszen neked Béjemvéd van,és sok pénzed. Alap.

Szőke barátnőd is hozhatod a hátsó ülésre. :))

@Mityu: Szerintem kell a T betű,nekem is kintvan 3 év után,mert most a lámpaprogramokat tanulom,azért raktam ki. Kukákat tök jó megszivatni,mikor izgul mögöttem,hogy "jaj tanuló,biztos valami baj lesz,és már remeg a lábam" típusokat nagyon kiszoktam nevetni.

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Miről is érdeklődjek???

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.06. 15:18:47

@1 Fószer:

Szerinted mennyire nézne ki jól, ha a bömöst teleragasztgatom ilyen "T" betűs matricákkal?? :)

Sőőőőt, haverommal csináltatok egybe egy durva nagy "T" betű matricát! :DDDDDD

''autónepper.'' 2010.11.06. 15:24:28

@1 Fószer: oké tesó :P és akkor partyba vágjuk a csajt oks?:D DE NEM A KOCSIBA!

Hurri Kán 2010.11.06. 15:41:30

@1 Fószer: persze! Te stírölöd őket Ő énekel :DDD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.06. 15:41:46

@''autónepper.'':

Nem is a kocsiba!!! Most mosattam le, takarítattam ki. Össze-vissza maszatoltok mindent...!!

:DDD

jaafar 2010.11.06. 15:59:04

Szerintem meg hasznos a T betű. Ha látom, hogy kint van, nem kezdek rá dudálni, villogni, hogy miért töketlenkedik, hanem megvárom türelemmel, vagy kikerülöm minél hamarabb.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.11.06. 16:42:47

@jaafar:

Azért az ilyen jelenetek nem ritkák ma Magyarországon:

www.youtube.com/watch?v=Bi1AD7aTOtI

Speciel ennek a "nem tudok parkolni" verzióját láttam személyesen az Állatkerti úton. Majd tartottam rövid oktatást a jobbra hátra parkolás című fejezetből. Hozzáteszem egy személyautó méretű autóval nem tudott az emberünk beállni egy teherautónyi helyre.
Mindig az a kérdés merül fel bennem ilyenkor, hogy vajon kinél vizsgázott, illetve az oktató mire tanította meg az idő alatt, amíg meg kellett volna tanítania az alapvető manőverekre. :))

Megint leírom: nem a "T" matrica a fő gond!! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.06. 17:22:07

@esef: Én mindig bal kézzel váltok :)

''autónepper.'' 2010.11.06. 17:41:21

@Mityu: :D:D:D:D nekem is meg kéne csinálni de valahogy sosincs rá idő...:)

''autónepper.'' 2010.11.06. 17:42:33

@KuKori: nekem meg most magánnak vált:P:D

jelentéktelen alak 2010.11.06. 17:48:28

@Mityu:

Így van.

Van arra egy feltétel rendszer, hogy mi a minimális elvárható szint. Aki ezt a szintet eléri az le tud vizsgázni és a jogosítványával már részt is vehet a forgalomban.

Úgy gondolom, hogy ezen szintnél mind a ketten többet várnák el. De ha ez szint az elvárandó, akkor nekünk ezt kell tudomásul vennünk és elfogadnunk -ha csak nem áll módunkben szigorítani a feltételeken.

Ha Te, vagy én ezen szintet bőven meghaladva tudjuk irányítani a járművet, akkor a mi dolgunk, hogy rájuk vigyázzunk!

A biztonságos közlekedésre alkalmas kategória, olyan mint a relatív gyorshajtás. Az adott helyzetben elég jól körvonalazható, de nehéz sablonosítani.
Mindenesetre attól, hogy náthás vagyok, még vezethetek. Lehet, hogy egy tüsszentés előtt a számodra indokolatlanul fogok lassítani, de ettől még biztonságok közlekedésre alkalmas állapotban lehetek.

Az igazi gond, mikor valaki nincsen a toppon magához képest sem, de erről nem tudomást véve, túl bevállalósan vezet.

Ha fáradt vagyok, akkor teszek rá, hogy egyébként levezetnék 1000km-t egy seggel, bizony meg fogok állni minden benzinkúton, ha úgy érzem jónak és biztonságosnak.
Ugyan így este, nem fogok olyan tempót autózni, mint tenném egyébként, mert a reflexeim nem olyanok, mint friss kipihent állapotban.
Mindez egy kívül álló számára érthetetlen marhaság. De én még bőven olyan állapotban vagyok, hogy vezethetek.

jelentéktelen alak 2010.11.06. 17:52:41

@''autónepper.'':

Persze a rossz kurva is profi, de azért rossz kurva, mert nem ért ahhoz, amit csinál. Egy amatőr jobb az ágyban, mint ő.

Attól, hogy profi vagy, még vehetnél leckéket a közlekedésből! Rád férne!

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.06. 17:56:10

@Mityu: Én csak nyomtatóval csináltam egy fekete-fehéret,és azt ragasztottam bele az Astra hátsó szélvédőjére belülről. Semmi extra,csak az üvegen 4 pici cellux darab. Nekem bejön,mert idegesíti a kukákat. :))
@''autónepper.'': Akkor hol akarod??? Flúgos kamionjának a fülkéjében??? Finom puha ágy van a fülkékben. Tényleg,még kamionsexes pornóvideót nem is láttam még!!!!!!
@gyvy: Jó csávó ám,sosem néz bele a buxámba,hogy mennyi pénz van,mindig ő fizet!!! :))
@...::: Flúgos Kamionos :::...: És a tiédről milyen véleménnyel volt???

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.06. 18:30:03

@1 Fószer: Nem tudom, mert én nem vagyok vevő a férfiakra. Igaz, hogy ő nem is férfi, de akkor is...

@jelentéktelen alak: Valóságban autónepper nem ilyen ám. Suzukija van, teszkós dísztárcsával, és kék neonokkal. Valójában mindenho, 60-nal közlekedik mindenhol :)

''autónepper.'' 2010.11.06. 18:46:07

@jelentéktelen alak: mért is kéne venni ?:O

@KuKori: az hát:D

@1 Fószer: na jó ez már nekem is durva:DDDDDDDDDDD

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.06. 19:22:54

@Mityu:
Ahhoz persze nincs esze, hogy mamát bekösse

Parkolni igy kell egy nőnek
www.youtube.com/watch?v=lG8b_CizdYo

jelentéktelen alak 2010.11.06. 20:14:26

@''autónepper.'':

Mert nem tudsz közlekedni. Szinte minden nap itt sír a szád, hogy megint konfliktusba keveredtél.

Ismered a viccet?

A rádió bemondja, hogy egy örült a forgalommal szembe halad az autópályán.
Mire egy sofőr felhorkan a hír hallatán.
EGY ÖRÜLT??? MIND SZEMBE JÖN!!!

Ha ennyi bajod a többi közlekedővel, akkor te mész szemben.
Ezért kellene megtanulnod vezetni!

''autónepper.'' 2010.11.06. 21:51:38

@jelentéktelen alak: oké... nekem nem sír a szám mert én jókat nevettek rajta szal... és különben is mindenki magának keresi a bajt nem ?:D

atila68 (törölt) 2010.11.07. 00:05:20

"egyébként sincs kész az immunrendszere az egyéves gyereknek"

No én itt elakadtam, nem is erőltettem tovább.

vanek ur 2010.11.07. 10:24:40

@jelentéktelen alak: Nem kell, hogy valaki fáradt vagy beteg legyen ahhoz, hogy lassabban, látszólag bizonytalanabbul vezessen. Elég, ha egy olyan autót vezet, ami számára teljesen új, de legalábbis szokatlan.
A saját autóm egy 1.9 dízel, ha a munkahelyemen néha autóval kell menni valahova, egy 1.4-es benzinest kapok. Máshol fog a kuplung, a fékek közt ég és föld a különbség (a sajátom javára), máshol kell váltani, másképp gyorsul, stb. Ezt az első 4-5 percben szoknom kell - akkor is, amikor visszaülök aznap délután a saját autómba.
De volt már olyan is, hogy csapatépítésre egy 9 személyes kocsival mentünk (B jogosítvánnyal vezethető). Mielőtt a csapat beült volna, annyi időm volt megtapasztalni a kocsi vezetését, méreteit, mit látok a tükrökből stb., amíg elhoztam a flottagarázsból az irodáig (kb. 10 perc).
Lehet, hogy valaki azért vezet óvatosabban, mert az autó nem is az övé, csak kölcsön kapta.
Ezek egyike sem látszik kívülről, csak annyi, hogy lassabban, bizonytalanabbul vezet.

jelentéktelen alak 2010.11.07. 13:56:11

@vanek ur:

Igazad van. De ügye belátod, hogy nem lehet minden okot felsorolni? :-)

A lényeg, hogy rengeteg oka lehet a bizonytalan, lassabb közlekedésnek és ezeket többnyire a szabály nem tiltja. Aki vérprofizmust vár el mindenkitől az eléggé el van tévedve!

jelentéktelen alak 2010.11.07. 14:01:23

@''autónepper.'':

Neked nem sír a szád????

Majdnem minden nap éppen te írod itt le, hogy már megint ki "kellett" szólnod, meg "kellett" fenyegetned, le "kellett" dudálnod, valakit az útól. Nem engedtek tolakodni és e-miatt meg "kellett mutatnod, rá "kellett" húznod, le "kellett" tolnod, stb.

Ha nekem ennyi konfliktusom lenne a közlekedéssel, házhoz hozatnék mindent!

Vagy rendkívül tehetségtelen/ügyetlen vagy, vagy meg kellene tanulnod végre közlekedni!

Az ugyanis, nem igaz, hogy mindenki hülye, csak te csinálod jól.

Hülye az az ember, aki keresi a bajt. Te keresed?

sweety 2010.11.08. 12:41:53

Először is, a levél egy nagy zagyvaság,fájt elolvasni.Hogy kaptál jogsit, ha nem tudsz parkolni???? Mikor megkaptam a jogosítványomat,három hónapig kitettem a T betűt.
Soha semmilyen negatívum nem ért emiatt. Talán azért mert nem tökölök feleslegesen. A túlzott óvatoskodás is baromi veszélyes helyzeteket teremt ám. Sőt. Vannak emberek, akik nem alkalmasak autóvezetésre, de ezt képtelenek belátni.

bubu5252 2010.11.10. 21:52:31

Sziasztok,
Köszönöm a sok hozzászólást!
Elmentem gyakorolni a parkolást, ahogy írtátok, és érdekes módon, ha nem két autó, hanem két üres hely közé kell beállnom, tökéletesen megy 20x is. Igaz, segítséget is inkább akkor szoktam kérni, ha szinte tele a parkoló, nem tudok "könnyű" helyet választani, mert össze-vissza állnak az autók. Na ekkor elbizonytalanodom, inkább kérdezek, megkérek valakit, mintsem csattanjon.
Nem tudom, hogy melyik a jobb, ha a vezető felveszi a forgalom ritmusát, és nem kell a többi autósnak őt kerülgetni, viszont akkor (pesten) nézni kell a trafikat, vagy ha az ember szigorúan betartja a sebességkorlátokat.
Összességében szeretek vezetni, a gyerek miatt, és a többi autós miatt óvatos is vagyok, figyelek, igyexem tanulni. A lazább részeket (pl. pirosnál való indulás, sebességtúllépés) -bár céltábla, de direkt tettem a postba, mert anélkül nagyon egyoldalú lett volna a kép: egy óvatos (=lassú), gyerekkel közlekedő, tanuló vezetőt vajon miért dudálnak le???:)
Sztem a legtöbb autós normális, udvarias, segítőkész. Az a néhány dudálós meg időnként felidegesít másokat, akik mindenféle postokat írogatnak...:)

Hurri Kán 2010.11.10. 22:01:18

@bubu5252: Hidd el, én pl. remekül nyalok, csak ha éppen egy nő is ott van, valahogy nem mindig sikerül.. azér' nem adom fel, gyakorlom :DDD

KolomparVinetu 2010.11.11. 11:03:56

@dnw599: Köszi, ilyesmit akartam én is írni. Szerintem a kolléga beszopna Szegeden és Békéscsabán is pár helyet helyismeret nélkül.
(Én főleg itt közlekedek)
Ezzel együtt a sáv nem-tartás gáz.

Hurri Kán 2010.11.11. 11:07:54

bubu5252 2010.08.03 16:53:25
Sziasztok, nekem kint van a T, mivel "lefizetéses" jogsit szereztem anno 10 éve, autóm akkor nem volt. Egy barátom mondta - tíz éve -ha pénzt kérnek, adjak, ne hallgassak a lelkiismeretemre, mert másképp elkaszálnak és az sokkal többe fog kerülni (pótvizsga, pótórák, stb.). Szóval tíz éve közölte a tanár, hogy aki tud, annak 8 ezer a forgalmi, aki nem tud, mint én, hát annak ajaj, határ a csillagos ég. Tekintve, hogy a kötelező óraszámot sem vezette le velem (volt más dolga), azonkívűl a taxis nagybátyám szerint semmi baj nem volt velem, közöltem, hogy én bizony a tud vezetni kategória vagyok tehát részemről max. 8 ezer. Így meg is lett a jogsim, de vezetni nem tanultam meg. Ezek után most kezdtem el vezetni, T kint van, mindenki meg akar előzni, és meg is előz, hiába megyek 60-as táblánál 78-cal. Amúgy sztem érdemes a T, a bénázást jobban tolerálják T-vel, mint anélkül. Mondjuk azt nem értem, amikor parkolóhelyet keresek, és azt lassan teszem a T-vel, na akkor rámdudál az istenátka. Mit nyerne azzal a fél perc előnnyel? Sztem tanulót ledudálni köcsögség.
De a kedvencem mégis az, anikor budaörsön bizonytalanul kerestem a sávom. Mögöttem egy 20 nilliós autó ezt persze nem bírta és kiment a fűre, csak hogy megelőzzön.:)

No ennyit a levél írójáról (lásd első mondat).

Tényleg nem értem mi a faszt keres ezek után a forgalomban?

DenisaM 2010.11.11. 11:21:48

Határozottan tetszik ez a poszt, rengeteget tanultam a kommentekből is. Most tanulok vezetni budán, élvezem, szeretem, de az engem is érdekelne, hogy aki nem tud két autó közé beparkolni, azt hogy engedték át rutinon?! Bevallom, (és lehet fújjolni) 3-jára mentem át, de nem bánom, mert rengeteget tanultam, hiába a pót órák, az olyan feladat, amit álmomból felkeltve is tudok, a vizsgaszitu teljesen más. Viszont parkolni illik tudni, akkor is, ha szemüveges, vak, esetleg térlátás hiányos vagy. (Mondom szemüvegesen, minimális térlátással.) Megfelelő oktató kell, és nem lesznek ilyen gondok.
Folyt. köv.

Hurri Kán 2010.11.11. 11:23:23

@DenisaM: ha pénzért vette az illető a jogsit, lásd előző komment (ennek a poszt témájának a beküldője konkrétan).

DenisaM 2010.11.11. 11:25:35

A forgalom megint egy másik tészta, erősen múlik oktatón is. A másodikat fogyasztom, remekül tudok vele együtt működni, szeretem az autót, bár egy kicsit szűk, de tanulni teljesen ideális. A sebességkorlátozásra figyelek, a zöldhullámot is lehet érezni, viszont a 30-as övezeteknél, valamint a szűk helyeken igen lassan bóklászok, pont azért, mert nehéz megítélni, hogy lemászik e valaki, ember, állat, vagy pont félre tudok e állni a szembejövő elől. Tény: GYAKOROLNI, GYAKOROLNI, GYAKOROLNI.
UI: Számomra az automatás vezető legfeljebb koca sofőr... :D

DenisaM 2010.11.11. 11:31:30

@gyvy: A helyét... :D Én is Budaörs felé szoktam bóklászni, de azért általában látom a sávomat, igaz, nekem kemény pénzbe került az óra, és maximálisan le is vezetteti velem. Meg az is, hogy szintén kisgyermekes vagyok, és egyébként bkv-znom kell, gyerekkel egy rémálom. Főleg a reggeli csúcs miatt. :D

Kittike89 2010.11.15. 19:03:40

Én nem foglak bántani mint a többiek, én is szőke vagyok:)...csak egy tanács NE VEZESS!!!

Kittike89 2010.11.15. 19:07:27

Szerintem ha valaki nem érzi vegyen még pár órát saját és mások érdekében,és ha úgy sem megy nem kell erőltetni..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.15. 20:15:43

@Kittike89: Hogy ne vezessen, az hülyeség, senki nem úgy jön ki a sikeres vizsgáról, hogy összekeverik az úton Vettellel (csak hogy így a tegnapi események után már ne Schumacherrel példálózzak :) ). Ahogy én érzem, kb. 5000km-t kell ahhoz egy átlagos embernek levezetnie felügyelet nélkül, hogy szerezzen annyi rutint, hogy ne legyen gondja és kellő magabiztossággal, biztonságosan vezethessen, normális tempóban. Biztos vannak tálentumok, akiknek elég erre 1000km, meg antitálentumok, akiknek 50 000 se elég. Figyelni kell és gyakorolni. Ésszel.

.N.I.G. 2010.11.15. 20:29:49

@bubu5252:
nem akarok nagy igazságosztó lenni, de kikívánkozik belőlem...
Amiket összeszedtél a posztban az fájdalmas!
Az első: fél éve van autód, ami alatt 8Ekm-t mentél, de még kint a T ==> fél éve vezetsz, ezalatt ha jól sejtem nem vezettél 1-2 ezret hóban, szakadó esőben, jégen, nullás ködben, nem kaptál defektet nagy tempónál, stb, ami szerintem szükséges ahhoz, hogy elmondhatsd magadról, "már nem vagyok kezdő, pár helyzetet megoldottam, jöhet a többi".
Valamint furának tartom, hogy ismét a luxus réteget kell cikizni, mikor lehet, hogy magadban sem ártana megtalálni a hibát. Idézték előttem a KRESZt, a járművezető állapotát illetően. És igen, egy beteg, vagy frissen műtött nemtől kortól függetlenül NE ÜLJÖN AUTÓBA, vagy ha bevállalja, akkor M I N D I G LEGYEN 100%ON!!!!! ha nem automata autód van, akkor hogy oldod meg, hogy begipszelt lábbal vezess? elnézést kérsz? vagy valaki nyomkodja a kuplungot? vagy egyszer elindulsz, és 1-esben elmész, amíg bírsz??? Néha nem ártana GONDOLKODNI!! Nem a volán az egyetlen alternatíva, van taxi, ami drága ugyan, de szerencsére (legalábbis remélem) nem minden napra jut egy műtét. Ha nem taxi, akkor családtag, barát, szomszéd...Gondolj bele, hogy miért dudálnak rád! Rám az 5év alatt kétszer dudáltak, mind2 alkalommal jogosan, beláttam, elnézést kértem, és mosolyogva mentünk tovább, pedig az egyik egy igazi mummus: fekete, fekete üveges, mercedes ml terepjáró. Annyira óvatosan akartam lejönni a padkáról, hogy közben nem figyeltem, hogy már zöld a lámpa, és jönnek az autók... Attól, hogy valakinek nagy, erős, vagyonokat érő feltűnő autója van még nem mindig ő a hibás. Sokkal több suzukis hétvégi vezetővel gyűlt már meg a bajom, mint kopasz kigyúrtakkal. A kedvencem az, akinek mindenféle magas eszmei értéket képviselő felirattal el van látva az autója, és közben a kesztyűtartóban turkálva nem veszi észre, hogy a kormányba nem illik kapaszkodni, mert sávváltásba kezd anélkül, hogy észrevenné. Vagy amikor a magadfajta megmutatja, hogy itt 50 a megengedett, és már én is átlépem, te ne akarj többel menni. Én nem mondom magam nyugodtnak, de csak akkor dudálok, ha már nagy a gáz (és sajnos ritkán reagálnak helyesen) ha villogok, akkor pedig vagy észre sem veszik, hogy szeretnék elmenni a belsősávban, vagy ha elmentem, akkor megmutatja, hogy is képes átlépni a 150et, és "megkerget, mert ő kirááály" az ilyen eszement barmokat kéne kivenni a forgalomból, és nem lenne annyi baj. Pláne akkor kellene kivenni, amikor egy ilyen "megmutatom, hogy én menőbb vagyok" akciót pl egy 20+ keleti csodával mutatja be, aminek a kis csökevényes kerekei akkor sem lennének elégségesek, ha nem az autóval egyenlő életkorú abroncsok lennének rajtuk, hiszen a fékrendszer, inkább hagyjuk...

Eléggé elkalandoztam a komment végére, lassan már egy saját posztot írhattam volna, de remélem azért érthetőek a problémáim.
(örülök, hogy végig olvastad :)

DenisaM 2010.11.17. 09:51:06

Nem akarok kiábrándító lenni, de egyetértek az előttem szólókkal. A vizsgáról úgy jön ki az ember, hogy van papírja. Viszont a papír nem vezet, nem figyel, nem látja helyetted a jobbkezes utcákat, meg a gyalogot, biciklist, aki csakazértis eléd mászik ki. Úgy vezetni, hogy nem tudsz odafigyelni teljes egészben, és még a lábaddal is gubanc van tényleg elég nagy felelőtlenség, pláne gyerekkel...

nefeledd 2011.02.07. 13:47:58

háát igen , ki tud vezetni és kinek van joga ítélkezni?
én mindig azt ismételgetem amit az unokatestvérem nagyapja aki több mint 40 évnyi buszsofőrködés (!!!balesetmentes!!!!) után elment nyugdíjba és fogta a jogosítványát, széttépte, aztán kijelentette , hogy most már tud vezetni
szóval a szöszi azt hiszi , hogy így jobban oda figyelnek rá , hogy T+baba+szőke
háát el kell mondani , hogy nem , inkább neki kéne figyelmesebbnek lennie és mielőtt volánhoz ül törött lábbal számításba kell vennie azt is , hogy hiába automata a kocsija akkor sem rokkant ember aki a rokkantságával él együtt , hanem a lábtörés egy olyan állapot ami jobban leköti a figyelmét mint a vezetés és akkor ehhez adjuk hozzá a babát is
vagyis én biztos nem ülnék volánhoz , hanem inkább elmennék taxival minthogy veszélyeztessem mások a gyermekem és a saját életem a lusta vagyok és csak azért is megcsinálom elv miatt












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása