Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Enyhítő körülmény, hogy a tábla takarásban volt?

2010.11.16. 11:23 :: SilentSound

Elég nagy jóindulat kell ahhoz, hogy elismerjem Kozi igazát abban, hogy a lenti képen látható tábla ki volt takarva, nagyon olyan szögből kell nézni, de még úgy is látszik. Lehet, hogy hülyén helyezték el, de nem vagyok benne biztos, hogy jól jár azzal, hogy a feljelentést választotta.

Segítségeteket és véleményeteket szeretném kérni az alábbi történethez kapcsolódóan. Múlt héten munkaügyben Nagyhegyest is kénytelen voltam bejárni – a bevételt viszont lehet, hogy azonnal adhatom is tovább kedvenc rendőrjeinknek.

Történt ugyanis, hogy kifelé jövet a város(?)ból – mielőtt rákanyarodtam volna a viszonylag forgalmas Balmazújvárost Hajdúböszörménnyel összekötő útra – térképnézegetés céljából félrehúzódtam a főutcán, egy burkolati jellel is leválasztott "parkoló" sávba. Vagyis és annak hittem, merthogy ez a sáv az egész főutcán akként működik.

Lett is nagy meglepetés, amikor a tükörben észrevettem a mögém beálló civil autós rendőrt, aki miután előrejött, közölte, hogy muszáj helyszíni bírságolnia, mert egy autóbusz-megállóban sikerült leparkolnom. Pontosítok: egy autóbusz-megállót jelző tábla előtt 15 méteren belül.

Ez a pontosítás talán segít a helyzet megítélésében, mert egyrészt maga a megálló – váróbódéstul, szemetestül – jó 20 méterre volt tőlem, másrészt a tábla pedig el volt rejtve kb. 30cm-re egy vasbeton oszlop mögé. Viszont vitathatatlanul ott volt.

Mivel a táblát tényleg csak akkor vettem észre, mikor hősünk kifejezetten rámutatott, úgy gondoltam, hogy bátran kijelenthetjük, hogy a tábla takarásban van (ezt egyébként ő sem vitatta, sőt bennszülöttként informált, hogy a villanyoszlopokat nemrég helyezték oda), s ezért helyszíni bírság helyett inkább a feljelentést választottam.

Kérdéseim:

1., Számít-e, ha a tábla takarásban van?

2., Számít-e, ha a megálló szemlátomást nem is a táblával jelzett helyen van?

3., Elégséges lesz-e a szabálysértési előadónál a védőbeszédemben megmutatni, hogy hányféle KRESZ tábla van forgalomban, ami fehér alapon kék szegélyben valami fekete (pl.: információ, benzinkút, radar control, gyalogos aluljáró, P+R, stb.)

Kérlek, segítsetek megúszni pusztán a bosszúsággal, mert évi 30.000 km autózgatás mellett sem volt még ilyen benézős esetem. Meg hátha okul belőle más is.

180 komment

Címkék: autó rendőr büntetés parkolás kresz tábla

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.11.16. 11:33:39

a gps lehet, hogy olcsóbb móka lett volna. ;)

amúgfy eléggé szívatás szaga van a sztorinak.
mennyire akartak megbüntetni? lehet, hogy olcsóbbra jöttél volna ki, mint a bírósági herce-hurcával fogsz, még akkor is, ha te nyersz.

Hurri Kán 2010.11.16. 11:47:59

Valószínűleg nem számít.

Más kérdés, hogy a rendőrnek is a jó édes anyját, hogy emiatt megbüntet. Figyelmeztessen, Ok, de ne mindjárt írjuk a csekket...

Meg annak is a még jobb és még édesebb anyját aki képes ezt a táblát így kihelyezni (vagy jóváhagyni az ilyen módon történő kihelyezést)...

ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.16. 11:48:28

Ez nagy hiba volt. Akár mi is lesz a vége a helyszíni játék sokkal egyszerűbb lett volna. 20 levél oda-vissza fellebbezés és a végén kifizetendő illetékek, plusz a jogosan kirótt bírság tekintetében pedig különösen. Sajnálom, de nem tusok biztatót mondani. A "nem látható" szubjektív kategória. Védekezésre szerintem nem igazán alkalmas.

RaveAcE 2010.11.16. 11:48:50

Nem parkoltál le. Ha ott vagy, akkor az még csak megállás.

Egyébként nem veszem be, h nem vetted észre. Menet közben nem nézel táblákat, csak megállás után?

ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.16. 11:49:19

@ujrakezdo: tusok=tudok... Új billentyűzet :)

pete_r 2010.11.16. 12:05:54

Ahogy én tudom, van valami szabály, (majd Szagértő megmondja), hogy táblát jól láthatóan kell elhelyezni. Ez biztosan nem minősül annak.
De majd a nálam okosabbak majd jól megmondják...:)
Amúgy meg a rendőrnek az ángya térgye kalácsát...! (Hogy finom legyek...) Lehúzás szaga van. :(

záporjózsi 2010.11.16. 12:08:51

A 20/1984-es rendeletet meg az útügyi előírásokat is meg kell nézni, hogy egyáltalán ez a helyzet elvileg létrejöhet-e.

Rock me Amadeus 2010.11.16. 12:18:30

Hát a belvárosban kiváncsi vagyok, hogy betartja mindenki a táblától számított 15 métert.

kezq1988 2010.11.16. 12:26:51

miért nem mondtad azt, hogy rosszul lettél, s emiatt álltál félre ?

_ng_ 2010.11.16. 12:30:21

Jogilag fogalmam sincs. Mindenesetre kulturországban egy nem látható táblának nem enyhítő, hanem felmentő körülménynek kellene lennie.

MekkMester 2010.11.16. 12:30:55

Szabály az szabály!
Sajnos így jártál. :(
Sokan nem fogják fel a hihetetlen tásadalmi veszélyességét az ilyen megállásoknak! Nagyon helyes, hogy a rend éber őre ennyire szemfüles volt! Mekkora tömegszerencsétlenség lehett volna ebből!
A sok száguldozó, valóban tilosban parkoló, indexelni nem tudó, ködlámpával vakító, kiégett bal lámpával közlekedő, téli gumit azért sem felrakó, lepusztult csotrogányos meg hadd menjen...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.11.16. 12:32:06

@RaveAcE: Megállni is tilos, nem csak várakozni.

_ng_ 2010.11.16. 12:36:12

(Hogy ez még hatályos-e, nem tudom.)

A 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről

A belügyminiszterrel, valamint a Minisztertanács Tanácsi Hivatalának elnökével egyetértésben a következőket rendelem:

I. RÉSZ

V. fejezet

Közúti jelzések elhelyezése, karbantartása és ellenőrzése

11. § (1) A közúti jelzéseket a KRESZ és a vonatkozó szabványok rendelkezéseinek megfelelően úgy kell elhelyezni, hogy azok a járművezetők és gyalogosok, akikre a jelzés vonatkozik, bármely napszakban, kellő távolságból észlelhessék, és azokból - helyismeret hiányában is - a forgalmi rendet félreérthetetlenül felismerhessék.

Alikam 2010.11.16. 12:37:19

jab.complex.hu/hjegy.php?docid=A0400083.GKM

2.1. A közúti jelzőtáblákat úgy kell megtervezni, azokat úgy kell alkalmazni és elhelyezni, hogy a közlekedők szükséges és elégséges információt kapjanak közlekedésük közben az úton fennálló veszélyekről, tilalmakról, kötelezettségekről, valamint a lehetséges mértékig tájékozódhassanak követhető útirányukról és az úton elérhető úti célokról.

2.2. Tilos közúti jelzésen, annak tartóelemén, vagy bármely más, a forgalom szabályozására szolgáló berendezésen olyan jelet, feliratot vagy tárgyat elhelyezni, amely nem kapcsolódik a szóban forgó jelzés vagy berendezés céljához.

2.3. Gondoskodni kell arról, hogy a kihelyezett közúti jelzőtáblák épek, tiszták, állandóan jól láthatóak és előírt fényvisszavető képességűek legyenek, azokat semmi el ne takarja. A belső átvilágítású jelzőtáblák fényforrása legyen folyamatosan üzemképes, és biztosítson megfelelő fényerőt.

2.4. A jelzőtáblákat - ideértve a fényjelző készülékkel, illetőleg a fénysorompóval (vagy a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezéssel) együtt elhelyezett jelzőtáblákat is - úgy kell elhelyezni, hogy azok

a) a külön jogszabályban foglalt észlelhetőségi és felismerhetőségi feltételeknek megfeleljenek, és

b) a közúti űrszelvényben megengedett határon belül ne kerüljenek, továbbá

c) járdán való elhelyezés esetén a járdát jogszerűen használók közlekedését ne veszélyeztessék, és lehetőség szerint ne akadályozzák.

2.5. A jelzőtábla méretét a külön jogszabályban meghatározottak szerint kell kiválasztani. Azonos útvonalon azonos táblaméret alkalmazása szükséges, figyelemmel a lakott területen és lakott területen kívül engedélyezett sebességhatárokra.

2.6. Lakott területen a forgalomterelő oszlopon elhelyezett „Kikerülési irány” jelzőtábla kisméretű is lehet.

2.7. Új belső átvilágítású jelzőtáblák a forgalomirányító fényjelzőkészülékkel irányított útkereszteződéseknél és a már meglevő jelzőtáblák kiegészítésénél alkalmazhatók. A belső átvilágítású jelzőtábla csak a jelzési kép felületén bocsáthat ki fényt.

2.8. Az útbaigazító jelzőtáblákat megvilágító külső fényforrásból a vezetők szemébe közvetlenül nem juthat fény.

5. A jelzőtáblák elhelyezése az út mentén

5.1. A jelzőtáblákat - az 5.2-5.4. pontokban említett kivételekkel - az úttest mellett, a menetirány szerinti jobb oldalon kell elhelyezni.

5.2. A „Megállni tilos”, „Várakozni tilos”, illetőleg „Várakozóhely” jelzőtáblát mindig az útnak azon az oldalán kell elhelyezni, amelyik oldalon a megállást vagy a várakozást megtiltják, illetőleg a várakozást megengedik.

5.3. Kizárólag az úttest felett, a megfelelő forgalmi sáv fölé helyezendők el azok a jelzőtáblák, amelyeknek a jelzése csak az alattuk levő forgalmi sávra vonatkozik.

5.4. Egyes jelzőtáblák (pl. „Egyirányú forgalmú út” vízszintes szárú nyíllal, „Kikerülési irány”, „Magasságkorlátozás”, iránytáblák, sávozott terelőtáblák stb.) - az 5.1-5.3. pontokban foglaltaktól eltérően - a forgalommal szembeni járdán, a járdaszigeten vagy a körforgalom középszigetén, illetőleg az úttesten levő akadályon vagy akadály előtt is elhelyezhetők.

5.5. A jelzőtáblák megismételhetők az úttest felett, illetőleg az úttest mellett bal oldalon (az út bal oldalán vagy a középső elválasztósávban), ha a helyi viszonyok következtében a jobb oldali jelzést azok a vezetők, akiknek szól, kellő időben nem észlelhetik.

5.6. Kötelező a jelzőtáblák megismétlése a vasúti átjárót jelző és előjelző táblák esetében a 9.9.3. és a 9.9.4. pontokban említettek szerint.

5.7. Az ismétlő jelzőtáblákat az ÚT 2-1.114 szerint kell megtervezni és elhelyezni.

5.8. A jelzőtáblák szükség esetén előjelezhetők. Elő kell jelezni a jelzőtáblát akkor, ha a tilalom vagy a veszélyes hely a keresztező úton van, és annak az útkereszteződéstől mért távolsága nem teszi lehetővé, hogy a járművezető kellően felkészüljön a veszélyre vagy a tilalmi táblával jelzett korlátozásra. Ebben az esetben a veszélyt, tilalmat a vonatkozó útügyi műszaki előírásban foglaltak szerint kell előjelezni.

5.9. A kihelyezett jelzőtáblák a közlekedőket (járművezetőket, gyalogosokat) szabad kilátásukban és egymás mozgásának észlelésében ne akadályozzák.

5.10. Hegyes szögű útkereszteződéseknél a jelzések csak a kívánt irányból legyenek észlelhetők. A más irányból való észlelés lehetőségét különösen indokolt, és a közlekedés biztonságát veszélyeztető esetben takarással, ellenzővel kell megakadályozni.

5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy

a) olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla

aa) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter,

ab) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,

ac) (a körforgalomban a kijárati útirányjelző tábla) felső éle legfeljebb 1,00 méter,

b) olyan helyen, ahol gyalogos- és/vagy kerékpáros közlekedés van, a tábla

ba) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 2,25 méter,

bb) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter,

c) az úttest felett elhelyezett tábla alsó éle legalább 4,70 méter,

d) a „Kikerülési irány” és a „Vasúti átjáró előjelző” táblák alsó éle legalább 0,60 méter, de legfeljebb 0,80 méter,

e) a „Sávozott terelőtábla” alsó éle legalább 0,20 méter, de legfeljebb 0,30 méter

magasságban legyen. (Amennyiben a jelzőtábla alatt kiegészítő tábla is van, az „alsó él” alatt a kiegészítő tábla alsó élét kell érteni.)

5.12. A jelzőtáblákat - a munkahelyi elkorlátozások és az ideiglenes forgalmi rend tábláit kivéve - nem szabad a közúti űrszelvényben elhelyezni.

5.13. Több jelzőtábla azonos tartószerkezeten való elhelyezése esetén:

a) egy tartóoszlopon három táblánál többet nem szabad elhelyezni [ebbe a szokványos kiegészítő tábla (távolság, irány, időtartam) nem számít bele],

b) egy tartóoszlopra egy irányból két, az elsőbbséget szabályozó és/vagy utasítást adó és/vagy tilalmi táblánál többet nem célszerű elhelyezni.

5.14. A forgalomirányító fényjelző készüléket tartó oszlopon jelzőtáblák csak a készülék felett vagy mellett helyezhetők el. A „Kikerülési irány” és a „Sávozott terelőtábla” jelzőtáblát a fényjelző készülék oszlopán ilyenkor is az 5.11. d), illetőleg 5.11. e) pont szerint kell elhelyezni.

Talán segít....

_ng_ 2010.11.16. 12:40:52

Hogy reálisak legyünk: tíz méterrel hátrébbról azért valószínűleg elég jól látszik az a tábla.

MekkMester 2010.11.16. 12:45:01

@_ng_: Nyilván látta, de ha megnézed a képet, nagyon jól látszik, hogy a megálló váró bodegája joval odébb van. Valszeg arra gondolt, hogy sz@rul van kirakva a tábla. Egyébként látszik a képen, hogy a busz a bódénál szokott megállni, mert ott a füvet az urasok szépen ki is koptatták.

Devil 2010.11.16. 12:46:22

@MekkMester: Az a szabaly hogy a KRESZ tablaknak jol lathatoaknak kell lenniuk. Le kell fenykepezni mennyire latszik a tabla es fellebbezni.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.16. 12:46:27

Szerintem simán nyerhető az ügy. Az az oszlop kitakarja a táblát. A képen nem látszik jól, de a kocsi hátuljánál látottak alapján nincs se buszmegállóöböl, semmi, ami pluszban utalna rá, hogy mi van azon a kék táblán. Esetleg, ha tényleg nincs buszmegállóöböl, akkor viszont fű van ott is, ahol megálltál, na ezért büntethetnek.

Alikam 2010.11.16. 12:55:30

De ha meg van a fellebbezés, utána menj megint bíróságra és követelj kártérítést...

Igy van értelme.

[mike] 2010.11.16. 12:57:42

Hogy nincs jobb dolga a sok sündisznónak....

Határeset ez a takarás, viszont az biztos, hogy nem jól látható. Egyébként a tábla a mérvadó, nem a szemeteskuka, meg a váróbódé. Szerintem.

borso 2010.11.16. 13:05:22

valszeg egyszerűbb lett volna a fánkzabálónak simán figyelmeztetni gondolom el is húztál volna onnan, viszont üres a nagykassza kell a nagykasza a feltöltéshez. Egyszerűen azt kellett volna mondanod, hogy rosszúl lettél és nem kartál balesetet okozni. a tábla sziluettje valóban látható (persze nem szabályos) úgyis megdumálják, hogy te vagy a hunyó. no persze egy szociális segélyezett ingyenesen eltartott közmunkásnak kb 10 perc egy méter drót meg egy csipőfogó lenne átrakni a betonoszlopra, de az nekik túl bonyolult munka......

MekkMester 2010.11.16. 13:11:23

@Devil: Ja-ja, szerintem is meg kell próbálni!
Ennyi erővel a megállni tilos, vagy a sebesség korlátozó táblát is berakhatnák egy fa koronájába, aztán lehet büntetni.

Lipi1945 2010.11.16. 13:12:38

Azt a bucmegálló meg "vigyázzá mee bicigli" táblát egyből átkellett volna rakni a villanyoszlopra, és akkor spóroltak volna két oszlopot amit kirakhatnak máshova.

Kozi73 2010.11.16. 13:15:03

Hát igen, benne van a lehetőség, hogy buktam a dolgot, de _akkor, ott_ én is úgy éreztem, hogy a helyi sheriff szivatja az idegent.
A biztató és/vagy együttérző hozzászólásokat már most kösz, igyekszem majd felhasználni a tényszerű dolgokat.

Lipi1945 2010.11.16. 13:18:07

@MekkMester: Van is ilyenből egy csomó. Pl.: falutábla egy helyen olyan, hogy csak kb 5 méterrel elötte látható, távolabbról csak sejteni lehet, hogy ottvan mert csak a két lába látszik.
Másik helyen meg kanyarban. De biztos van még kismillió hasonló.

Frigyesmester 2010.11.16. 13:19:59

Egyrészt a tábla keményen takarásban van, így a kihelyezése nem szabályos. Továbbá egy tárgyalásnak/fellebbezésnek azért is van esélye – tekintettel arra, hogy tettenérés miatt ez szabálysértési és nem közigazgatási eljárás -, mert az intézkedő sün-disznó nem tartotta magát a fokozatosság elvéhez, melyet az 1999 évi LXIX. tv., valamint a közigazgatási eljárásról szóló 2004. évi CXL tv. előírásai között lévő fokozatosság elvéhez.

Tovább megyek: kár, hogy nem készült hangfelvétel az intézkedésről! Mert amennyiben a sün-disznó VALÓBAN tudta, hogy az oszlop utólag került oda, és a tábla szükséges áthelyezése nem történt meg, akkor minimum joggal való visszaélés (PTK 4§ és 5§), de akár a hivatali hatalommal való visszaélés büntetőjogi tényállásának is megállhat.

A civil autós civil rendőrökről pedig megvan a véleményem azóta, amióta egy balesetben megtagadta a műszaki segítségnyújtást (kicsúsztam az útról, és az út mellett kb. 45 fokos szögben megdőlt autóval önerőből nem tudtam visszajutni az útra).

Végül egy megjegyzés: ha „térképnézegetés” végett kell lehúzódnom, inkább keresek egy parkolót (pl. „pláza” „meki” vagy „szupermarket”, vagy akármi más), és ott kotorászok a térképen.

záporjózsi 2010.11.16. 13:20:08

@MekkMester: Nem berakják, benövi. Amerre járok, tudom, hol keressem.
@Lipi1945: Én is az ellenoldali táblát szoktam keresni. Sokat segít, ha az ember tudja, mekkora táblát keressen...

Frigyesmester 2010.11.16. 13:23:50

Lipi1945 és Mekkmester!

Ennél már az a rosszabb, amikor a jelzőlámpa van valaminek a takarásában. Például, amikor villanyoszlop van előtte 2 méterrel, vagy teljesen benőtte egy fa lombozata. Vagy a stoptábla úgy bent van a bozótban, hogy a fele látszik ki, és akkor észrevehető, ha a kereszteződéstől 3 méterre vagy (a teljesen lekopott útburkolati jellel kiegészítve komplett életveszély). És nem is beszélve az elforgatott táblákról - pl. a megforgatott megállni tilos táblánál való bírságolásokról volt szó már e blogon) - amiből pl. Józsefvárosban tömegével van. Aztán nagy élmény, mikor a tájékozatlan és nem környékbeli autós elvéti a menetirányt, mert nem látta a behajtani tilos táblát. Mindez a teljesség igénye nélkül...

alprazolam 2010.11.16. 13:32:23

ez a genya az a fajta, aki a saját anyját megbünteti, csak hogy látszódjon, ki az úr a faluba.

1kutya 2010.11.16. 13:32:47

@Frigyesmester: ha te Nagyhegyesen találsz nekem egy plázát, vagy szuparketet, esküszöm letérdelek előtted!:-DDD

Kozi73 2010.11.16. 13:37:49

@MekkMester:
Nem, tényleg nem vettem észre a táblát, de az ok kicsit prózaibb, csak nem akartam a postot nyújtani vele: mikor megláttam, hogy mindjárt kiérek a főútra (amit ezúton helyesbítenék B.újváros-HajdúSZOBOSZLÓ-ra, bocs), hirtelen elhatározásból álltam félre, hogy megnézzem a szoboszlói címeimet, milyen körüljárással tudhatom le a legrövidebben. (Jobb ötlenek tűnt, mint egy nagyforgalmú úton félreállni, de úgy látszik, mégsem volt az.)
Namost egy ilyen hirtelen félreállásnál a fontossági sorrendet nálam a tükör vezeti, egy buszöböl, vagy akár csak egy bódé az út mellett inkább csak többletinformáció lett volna. A táblát az oszlop mögött viszont tényleg nem nem vettem észre, a gyanú sem volt meg, hát ezért lepett meg a rendőr.
(Először azt hittem, csak igazoltatás lesz, mert egy órával előtte már Balmazújvárosban is igazoltattak - mondom biztos valami fokozott közúti ellenőrzés. Nem az volt.)

RaveAcE 2010.11.16. 13:43:11

@SilentSound:
Világos, de ha parkolást ír be a zsernyák, egyből el is bukta az ügyet. 1 próbát talán megér...

MekkMester 2010.11.16. 13:46:01

@Kozi73: Hát igen, valójában nem is értem, hogy miért tilos megállni a buszmegállóban. Azt megértem, hogy várakozni nem lehet, vagy tilos megállni a Felszab téren a 7-es megállójában, hisz percenként 43 busz jön.
De hogy a világ végén ne lehessen megéllni modjuk egy busz öbölben...
Talán itt volt egy poszt nem túl rég: valakit megbüntiztek Újpesten a Külső Szilágyi úton, mert beállt telefonálni egy busz öbölbe, és ezzek rettenetesen feltartotta volna a kb. 30 percenként járó 126-os buszt, ha az éppen arra jár.
Na szerintem szakadt volna a feje az anyjába anannak sünnek, aki ezért büntet!
Tényleg nem ártana rendet tenni az utakon, de szerintem ezt azzal kellene kezdeni, hogy a KRESZT racionalizáljuk, és ennek megfelelően vizsgálják felül az összes táblát, útburkolati jelet, stb.
Ja, hogy ehhez nem 70 kézben kellene lennie a jogosultságoknak? Hát ezt sem ártana tisztázni.

ujrakezdo · http://sisakhuzat.hu 2010.11.16. 13:55:19

Vészvillogó bekapcs, rendőr odajön, Halálhörgés

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.16. 14:20:38

@MekkMester: És mivel tilos megállni buszmegállóban, ezért a belváros nagy részén nem tudsz kitenni úgy egy utast a kocsiból, hogy ne legyél szabálytalan. Na ez a legnagyobb probléma!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.11.16. 14:22:07

@Kozi73: Szerintem az a tábla és a megálló is látható, ha figyelsz, amikor haladsz az úton, ami ugye nem árt ;-). Az, hogy éppen a megállási pozíciódból nem látható, azt szerintem senki nem fogja felmentő tényezőként figyelembe venni, nem is lenne jogos. Szerintem is jobban jártál volna, ha elfogadod a helyszíni bírságot.

Az más kérdés, hogy az én ízlésem szerint egy ilyen súlyú szabálysértést egy figyelmeztetéssel kellett volna elintézni.

Az meg egy harmadik kérdés, hogy a Te büntetésed )súlyosabb) párját arra kellene kiróni, aki azt az oszlopot odatette (ha tényleg az a későbbi), mert az egy dolog, hogy a tábla látható, de az biztos, hogy zavaró.

MekkMester 2010.11.16. 14:31:33

@metal: Na ja, a belvárosban nem is lehet megállni napközben, csak szabálytalanul, mert minden hely foglalt. :(
Nagy mázli kell egy szabad helyhez!

randomuser1 2010.11.16. 14:33:18

hm, gondolom nem volt 1szerű megtalálni azt a pontot ahonnan a tábla jórészt tényleg takarásban van.

záporjózsi 2010.11.16. 14:35:28

@MekkMester: Amióta csökkentették a parkolóhelyek számát, valóban nehezebb. De a nagyon remek főutca miatt el kellett venni parkolóhelyeket.

MekkMester 2010.11.16. 14:46:23

@záporjózsi: Sajnos sokan azt hiszik, hogy az autó használat úri luxus, és nem képesek felfogni, hogy manapság sokan bizony ebből élnek, és kocsi nélül nem is tudják a munkájukat végezni.
A többi autós pedig miért is ne használná a kocsit, ha már van? Az elmúlt 30 évben nem igazán épültek új utak, és semmit sem tettek azért a illetékesek, hogy a meglévők áteresztő képességét növeljék. Nem épültek felüljárók, aluljárók, zárt pályás gyorsforgalmi utak.
Az autók száma pedig hmmm... talán 10x annyi, mint annó.

tpapa 2010.11.16. 14:50:24

Mergád van = gazdag vagy = fizess!

Más szempontból, aki járt fekete Afrikában, az tudja, hogy a fehér ember = gazdag ember. Igaz, ott a törvényesség látszata sem mindig kell, elég az adószedéshez egy kalasnyikov is. A találó kifejezés erre: "Adj-pénzt-ország". Na, mi is ide tartunk, öles léptekkel.

Kozi73 2010.11.16. 14:52:28

@XXXXXXX:
Igen, okostojás, tényleg be kellett érte járnom az egész falut. De a járdáról például egész jól látszott.
Amíg megfogalmazod a következő jóindulatú hozzászólást, addig egy képzeletbeli vonallal (vigyázz, a monitort nem kell összefirkálnod!) kösd össze a kép készítésének helyét, és a táblát, aztán nézd meg, hogy erre a vonalra esik-e a vezetőülés.

CsL 2010.11.16. 14:54:45

@MekkMester: Igen, racionalizálni a kreszt, és rendes pszichológiai alkalmassági a rendőröknek, majd utána több jog is, hogy merjék megállítani más népcsoport tagjait is...

MekkMester 2010.11.16. 14:58:02

@CsL: Jájj, drága tesókám, ezek mán veszíjes vizek ám! Há mé köll bántan a szegín kisssebbséget, aki csak a segíjkéért áll be a luccus merdzsóval a tanácsháza elé?
:D

randomuser1 2010.11.16. 15:07:40

@Kozi73: igen, egybeesik a vezetőüléssel. de csak 1 ponton metszi az út hossztengelyét.(akoholos filc, simán lejön!)

MNOP 2010.11.16. 15:46:49

nekem annó Bulgáriában a tenger mellől vitték el a kocsit, a megállni tilos tábla kidőlve az utca elején fullra benne a bokorban. (de az még annyira se látszódott, mint itt.)
Aztán a rendőrség, majd az "autótelep" jött, majd megint a rendőrség, gondoltam alkudozom. Kértem őket szépen, csúnyán, de nem adták vissza a kocsit, míg a büntit ki nem fizettem.

Agyalap 2010.11.16. 15:51:25

Nem látszik a tábla? Pedig én szemüveges vagyok (vagy éppen ezért)- mégis látom, hogy ott tábla van. A kék szegélyű táblákra nem a pékség nevét szokták felírni.
Az más kérdés, hogy a rendőr először ne a csekkfüzetért nyúljon ha lehet...

isti77 2010.11.16. 15:59:27

Nem lett volna egyszerűbb azt mondani, hogy elromlott az autó? Éppen a háromszögért indulok a csomagtartóhoz, csak még tettem egy indítási kísérletet.

Tron65 2010.11.16. 16:04:57

Szeretném elkérni annak a rendőrnek a telefonszámát vagy más elérhetőségét.
Nem lecseszni szeretném, csak tudok neki mutatni 2 klassz helyet a 10. kerben.
Az egyiknél utcasarkon/járdán állnak állandóan, itt egy kocsma van 20 méteren belül.
A másiknál kenyérbolt, itt a buszmegállót használják a "csak beugrok 2 kifliért"-re.
Igaz, 50 méteren belül van 2 teljesen hivatalos és ingyenes parkoló is, de ki megy gyalog a boltba, ha kocsi is van?

phaszfej2 2010.11.16. 16:09:05

fasszopó, gyáva rendőrök. egy igazi rendszerváltás után ők is ki lesznek végezve.

CD-R80 2010.11.16. 16:11:22

Meg is érdemled, legalább ha isemeretlen helyre mész nézz már körbe néha..
De szerintem egyből a kifogást kerested.. még sokra viheted ebben az országban, csak így tovább..

pfekete101 2010.11.16. 16:13:51

1., Szerintem attol fugg, hogy van takarasban.
Ha oszlop takarja el, azzal nem sokra mesz. Ha fekete zacsko lenne rahuzva, azzal igen.
2., A megallo szerintem ott van, ahol a tabla jelzi (a bodeval ne foglalkozz!).
3., Ezt nem ertem, sorry.

Alf (törölt) 2010.11.16. 16:16:29

fura, hogy a tábla ELŐTT megbüntet, a Kresz táblák általában azt jelölik ami utánuk következik, vagy nem?

pfekete101 2010.11.16. 16:16:41

Amugy val.leg a takarassal tudod majd vedeni magadat, de sztem ez nagyban fugg attol hany meter van az oszlop es a tabla kozott.

pfekete101 2010.11.16. 16:20:39

@Alf: Hat nem mindig. A buszmegallo tabla pont ilyen. Ha jol emlekszem elotte 15 utana 5 metert kell szabadon hagyni.

atompyka 2010.11.16. 16:21:22

@Tron65: tízker? Mwgállok a bolt előtt az út szélén, üres az utca körülöttem. Mire kijövök, állanak előttem, mögöttem, és a túloldalon az út szélén, jobb kerékkel a fű helyén. Nyemá, hogy 10 métert sétálni kelljen! És ez rendszere...

Szerzőnek: ha rendszeresen jársz arra, és pont jön a busz, állj meg szabályosan (tuti túl van az 5 méteren) a bódé előtt.

pfekete101 2010.11.16. 16:23:34

Ja, kezdem kapizsgalni a 3-dikat. :)
Szerintem ilyenbe ne menj bele, nem fogsz jol kijonni belole.
Mindenkeppen a takarassal foglalkozz/mentegetozz, esetleg azzal, amit mar valaki korabban irt, hogy rosszul lettel (bar itt akkor az lesz a kerdes, hogy miert nem tetted ki a veszvillogot?).

Alf (törölt) 2010.11.16. 16:23:47

@metal: igaz

"Tilos megálni...más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik"

Ezekszerint pont a bódé előtt kellett volna parkolnia.

CD-R80 2010.11.16. 16:24:48

@Alf: legjobb esetben is 5méteren belül nem állhatsz meg a táblától..
De aki ezt ami a képen látszik nem tudja összekapcsolni azzá ami, az megérdemli a büntit..

Kozi73 2010.11.16. 16:26:51

@CD-R80:
Nem emlékszem, hogy ott álltál volna mellettünk, így nem tudom, mi alapján állítod, hogy egyből kifogást kerestem.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.11.16. 16:27:47

Ha a városban egy kamion kitakarja a sebesség korlátozó táblát, az enyhítő körülmény?

Kozi73 2010.11.16. 16:32:38

@pfekete101:
A 3.-ban azt próbáltam megalapozni - mert sejtettem, hogy pár jóindulatú azért lesz, aki megmagyarázza a frankót - hogy ha látsz is egy tábla fehér alapon kék szegélyét, sőt, akár valami fekete árbadarab is átszűrődhet az oszlop közein, attól az még vagy 20 különböző tábla lehet, ergó ha észrevettem volna a táblát, még akkor is védekezhetnék azzal mondjuk, hogy azt hittem, kompátkelő következik.
Mondjuk ez már tényleg a CD-R80 által is említett kifogáskeresés-kategória lenne, de indirekt módon bizonyítaná, hogy egészében kell, hogy lásd a táblát ahhoz, hogy értelmezhesd.

pfekete101 2010.11.16. 16:34:47

@Kozi73: koszi.
"azt hittem, kompátkelő következik."
:)
Szoval igen, ebbe ne menj bele (ahogy mar irtam).

pfekete101 2010.11.16. 16:36:54

Ha a rosszullet kartyat is eljatszod, akkor olyat talalj ki, amivel a jogsid nincs veszelyben (pl. lekorlatozva).
Pl. migren.

indapass90210 2010.11.16. 16:45:26

köcsög mergás vitatkozik?

firpo88 2010.11.16. 16:59:26

Szerintem jól tetted, hogy nem fizettél a helyszínen.

A fénykép, ami a posztban van, meg a fentebb idézett szabály arról, hogyan kell a táblákat kihelyezni, esetleírás, estb. elég lesz arra, hogy a bírságot elengedjék, és megúszd az esetet egy figyelmeztetéssel, jobb esetben az eljárás megszüntetésével.

mojszipupi 2010.11.16. 16:59:48

Én rengeteget leveleztem a rendőrségi előadókkal életemben. Mindig csak akkor írtam amikor valóban szopatásból kaptam feljeletést és az esetek döntő többségében ejtették a pénzbüntetésemet. Ebben az esetbn szinte biztosra mondhatom h egy jól megírt levél + fotó simán kihúz a szarból

igazságos 2010.11.16. 17:04:51

EZ EGY OLTÁRI BAROMSÁG, A POSZTOLÓ VEGYEN SZEMÜVEGET. MÉG ÉN IS LÁTOM ÍGY A TÁBLÁT, HA MEG KISZÁLL A KOCSIBÓL, MIÉRT NEM VETTE ÉSZRE? JA, HOGY TÖKRÉSZEG VOLT AZ ILLETŐ. UTÁLOM AZ ILYEN GYÖKÉR EMBEREKET, MÉG ŐK PATTOGNAK.

egyittlakó (törölt) 2010.11.16. 17:08:57

Kozi (poszter):"térképnézegetés céljából félrehúzódtam a főutcán"

há dzsipieszed nem vót?

"maga a megálló – váróbódéstul, szemetestül – jó 20 méterre volt tőlem"

a kreszben nem az van, hogy a bodé mennyire van tőled... a bátor zsernyák sem azt nézte

"évi 30.000 km autózgatás mellett sem volt még ilyen benézős esetem"

azt hogy csináltad, he? álltál ott és néztél befelé? úgy értem, néztél befelé a fejedbe?
mi az a "benézés" ott nálatok, amerre kapáltok?

egyittlakó (törölt) 2010.11.16. 17:14:52

@RaveAcE: "Menet közben nem nézel táblákat, csak megállás után?"

Lehet egyszerre vezetni is meg közben táblákat nézni? Egyszerre csak egy dolgot csináljunk, könyörgöm...

okostojgli (törölt) 2010.11.16. 17:15:29

@igazságos: nem pattog, benézte. menj anyádba.

kijafaxom 2010.11.16. 17:20:24

Szerintem megszívtad,nem fogod megúszni.
Ugyanis a tábla csak bizonyos kis szögből van takarásban.
A buszmegálló bódéja meg ordít,hogy nem mobil WC,azt MUSZÁLY kiszúrnod 20-30 méterről!
Mielőtt elmondanád a "védőbeszédet" a különféle kék szegélyű táblákról felhívom a figyelmedet,hogy azok is takarásban lennének ha következetesen ragaszkodsz a verziódhoz Mr. Petrocelli vagyis inkább ne bonyolítsd mert a bíró megkérdezné.hogy miért nem azonosítottad be ha bizonytalan voltál?
Bunkó potyaleső volt a hé mert egy figyelmeztetéssel is megúszhattad volna ámbár ez kiment a divatból mióta a bírságpénzben érdekelt a hatóság.
Vaterán már 10 körül találsz GPS-t,ruházz be egyre,okos kis kütyük.
:p))

okostojgli (törölt) 2010.11.16. 17:21:10

A közútkezelő és/vagy villanyoszlop tulajdonosa elmehet a picsába.

Kozi, nagyon fontos, hogy elismerted a tábla ottlétét, de ha mégsem tekintenek el a büntetéstől, akkor azt nem csak tovább lehet de tovább kell "hárítani" a téged tévedésbe ejtőre.

Alapvető élelmiszer 2010.11.16. 17:30:44

A KRESZ is táblát mond, a sofőrök részére is az van előírva, hogy a busz orra a táblával kell legyen egyvonalban
(a BKV-nál ez überszopás, mert pl. hiába ott a korlát a 3 ajtó közepén a járdába ásva, akkor is úgy kell megállni).
Másrészt kicsi távolabb ott egy település végét jelző tábla is, esetleg valahol ez az út nem lett már főút egy jelzés által?
Mert akkor akár várakozni akár csak megállni is ugyanúgy tilos.
Másrészt az nem parkolósáv, ilyet a KRESZ nem ismer, az ott valami elszúrt szegélyvonal, vagy ott éppen azért van megszakítva, hogy a busz szabályosan lehúzódhasson.

Kukori és Kotkoda 2010.11.16. 17:34:21

@kijafaxom: "MUSZÁLY"
Vezetni is így tudsz? ;)

nyehehe 2010.11.16. 17:35:38

@egyittlakó: felétek meg egybeírják, az egyittlakó-t? Faszságok miatt minek írsz?

nyehehe 2010.11.16. 17:39:51

a posztoló meg jobban járt volna ha kifizeti a bírságot. De az is biztos, hogy ilyen baromságért büntetni undorító dolog. Amúgy lehet valami a rendőrökkel, mert nemrég nekem is elkezdték nézegetni a futófelület mélységét. Tegnap meg az elakadásjelző háromszöget kellett elővakarnom. Mint a szívatós filmekben. Nagyon üres a kassza.

nyehehe 2010.11.16. 17:45:33

amúgy vicces lenne ha a táblától kezdődne a buszmegálló. A villanyoszlopot kerülgetnék az emberek. Gondolom a képen látható bicajos háromszög tábla is a helyi buszok hátulja után van, így gyakorlatilag színtiszta szivatásról van szó.
Legközelebb állj be a TÁBLA ELÉ 10 méterrel, aztán rohadjon meg az összes utas. (reméljük a rendőr anyósa lefejeli a villanyoszlopot)

dávidzoli 2010.11.16. 17:46:05

Velem az volt, hogy a nyugati környékén leparkoltam egy épp kiálló autó helyére, csakhogy a parkolást tiltó táblát(áruszállítóknak fenntartva reggeltől estig)eltakarta egy szabálytalanul parkoló áruszállító teherautó. Ez elég LOL. Na ezután az volt, hogy egy 10m-re álló Kovács kettő tizedes urat rábökve autómra, megkérdeztem hol van automata, erre bedurcizott, hogy ő rendőr, ne nézzem parkolóőrnek, és baszott szólni, hogy tilosban állok, pedig tudnia kellett volna, gondolom gyakran posztol arra. Na végül jól megvágtak, én nem fizettem be, ellenben fellebezgettem, a végén feljelentettek. Adategyeztetésre küldtek egy papírt, hogy ki parkolt oda, DE, hangsúlyozom DE felhívták a figyelmemet, hogy sem magamra, sem családtagjaimra nem vagyok köteles terhelőleg vallani, ezt telefonon egy hölgy a rendőrségen megerősítette, így visszaírtam nekik, hogy nem mondom meg, juszt se mondom meg ki vezetett, így a nyomozás lezárult, én nem fizettem, a debil rendőr remélem nem lett előléptetve, én meg minden parkoláskor az eset óta jól körbejárom a helyet, hogy van e gebasz. Na léptem.

[mike] 2010.11.16. 17:47:38

@okostojgli: Enyém a villanyoszlop! Menj te a picsába :D:D

kijafaxom 2010.11.16. 17:48:45

@Kukori és Kotkoda:
Ezt hívják "off"-nak.
A zsernyák akkor is bunkó.
"Tévedni emberi dolog"-mondta a sün miután lemászott a súrolókeféről.
Sajnálom ha kiakasztottalak,bocs érte de bennem gyerekkorom óta nem tisztázott ez a j-ly dolog ebben a szóban.
Vezetni? Kipróbálhatjuk.
Egy füst alatt azt is mennyire vagy bevállalós és csak fikázódni tudsz vagy tényleg űberfasza srác vagy.
Választhatsz,hogy időre hegyi szerpentinen vagy gyorsulás bárhol
Persze tétben. Mondjuk egymás autójáért. Naaa?
:p))

jelentéktelen alak 2010.11.16. 17:50:23

Ha takarásban van a tábla, akkor nem enyhítő, hanem mentő körülmény. Ha takarásban van.

Ha lehetne képet feltölteni, tudnék mutatni takarásban lévő táblát. Ez szerintem nem olyan.

jelentéktelen alak 2010.11.16. 17:52:58

@kijafaxom:

:-) Úgy is, hogy aki bármilyen szabály közben megsért, az bukja a versenyt? :-)

kijafaxom 2010.11.16. 17:59:27

@jelentéktelen alak:
lassan összeáll egy gyorsulási verseny mindenki örömére...
A Ringen (vagy egy eldugott egyenes szakaszon) csak nyomni kell nincs más szabály.
A szerpentinen meg ülhetsz mellettem a gyorshajtást vállalom de ígérem sávon belül maradunk!
:p))

FeketeLeaves 2010.11.16. 18:06:28

Csak azoknak, akik azt mondják, a tábla látható más szögből...

Az oszlop szélesséege az útra merőleges részen 44,7 cm (igaz, áttört, de bizonyos szögből ez még rosszabb, hiszen így még szélesebbnek tűnik).

A tábla az oszlop mögött 24 (!) cm-el van.

Nincs az a szög, ahonnan pontosan lehet látni a táblát, csak és kizárólag az oszlop mellől közvetlenül, jobb és oldalt 25-45 fokban. Kisebb szögben nem , mert onnan nem látsz rá, meredekebb szögben meg azért nem, mert a fejed nem fér az oszlop és a tábla közé.

Honnan tudom? Megkértem egy ismerősöm, szaladna-e ki egy mérőszalaggal. A kresztáblát elfelejtette lemérni, aki tudja a sztenderd méretét, mondja be.

kijafaxom 2010.11.16. 18:13:22

@Kukori és Kotkoda:
Elkértem a fiamét...
De ne terelj azt hagyd a pulikra.
Nos? Átkereszteljelek Hangembernek vagy egyeztetünk helyet,időt?
:p))

Robinzon Kurzor 2010.11.16. 18:13:28

Hasonló szituációban (Városliget, zsákutcában kb. száz méter után a lombok takarásában behajtani tilos tábla) én sem fizettem ki a Mikulás-csomagban elhelyezett csekket.

Ezzel szabálysértés lett belőle, fellebeztem és a bíróság az érvelésemet (visszamentem fényképezni, hogy hol milyen tábla volt és mi hogyan, illetve hogyan nem látszott) lényegében elfogadva a pénzbüntetés helyett figyelmeztetésben részesített.

(Egészen pontosan nem engem, hanem a feleségemet, mert vele és az ő autójával történt az eset, csak ezt a fellebbezős papírmunkát intéztem én.)

ghck 2010.11.16. 18:15:31

mellesleg a civil autó gondolom nem használt megkülönböztető jelzést, amikor szintén szabálytalanul beállt mögéd. Na csak úgy mondom. Szemét rendőr. (A védőbeszédedben mondd azt, hogy az eset idején egy madárfészek volt a villanyoszlop kivágásában.)

záporjózsi 2010.11.16. 18:16:02

@MekkMester: Én inkább BKV-zom, mint vezetek, sajnos viszonylak sokat kell városban vezessek, heti legalább 500 km-t. BKV is van...

jelentéktelen alak 2010.11.16. 18:17:30

@kijafaxom:

Már csak az kérdés, hogy ilyen körülmények között, miként derül ki, hogy ki vezet jobban.
Ha jól értem, csak is az autók teljesítménye dönti el a végeredményt.
Az autóvezetési tudás, meg nem erről szól...

kijafaxom 2010.11.16. 18:23:53

@jelentéktelen alak:
Szerintem pedig tudás nélkül versenyszituációban biztos karambol párszáz plusz paci.
Két ezer köbcentis Suzukival a Körúton nemigen lehet brillírozni.
:p))

igazságos 2010.11.16. 18:41:56

@FeketeLeaves: De ostoba vagy, ha kiszállsz az autóból, akkor is észre kéne venni! Aki nem veszi észre, az vaksi, öreg, vén szemüveges pali.

2010.11.16. 18:42:26

Szerintem senkit nem fog érdekelni, hogy a posztoló nem látta a táblát. Mivelhogy az látható éppen, ha nem is zavartalanul. Szóval a posztoló hibázott. De lehetett volna akár befalazva is a tábla, akkor se érdekelne egyetlen hatóságot se.
A rendőr meg szőrősszívű volt. Egy szóbeli figyelmeztetés(hogy hagyja el a helyszínt) szvsz elég lett volna, főként, hogy nem is parkolt, épp csak megállt, nem hagyta el a kocsit, és a fényképen is látszik, hogy nincs egyértelműen jelölve, hogy hol kezdődik a buszmegálló. Az autó előtt mindenesetre bőven van annyi hely, hogy elférjen a busz. De gondolom rendőrünknek évente 2-3 alkalommal van lehetősége intézkedni, nem akarta kihagyni. Javul a statisztikája.

igazságos 2010.11.16. 18:43:06

@okostojgli: nem ereszkedek le a szintedre. LEHET, TE ANYÁDBA SZOKTÁL MENNI, DE NE VETÍTSD KI MÁSRA A SAJÁT PERVERZ DOLGAIDAT, JÓ?

min 2010.11.16. 18:45:51

Én látok esélyt a felmentésre bár elég jó herce-hurca lesz bár szerintem még a vizsgálati idő alatt megszüntetik az eljárást és nem fog bíróságra jutni az ügy.
Tényleg nem jelenthető ki, hogy egyértelmű a tábla jelzése a láthatóság alapján.
Sok sikert!
Írd majd meg, hogy végződött az ügy.

cso zsi 2010.11.16. 18:58:25

Az milyen buszmegálló, amin keresztülvisz a bringaút?

D4D 2010.11.16. 19:18:00

A rendőr köcsög volt, de jól dolgozott, mert hozott be büntit.

Engem 2 éve olyan tábla miatt akartak megvágni, amit 30 év alatt körbenőtt az eperfa. Semmi nem volt látható belőle.

Egyszer a 10 centis hó alatti záróvonalért is meg akartak vágni.

Ami jelzés, tábla nem látszik, az nincs ott.

Parkolni-megállni is csak úgy szabad, hogy a közúti jelzések a parkoló-megálló (kivéve a forgalmi okból történő megállást) észlelhetőek maradjanak.

atompyka 2010.11.16. 20:20:58

@cso zsi: Mért, az milyen benzinkút, amin - menetiránnyal szemben!!! - keresztülvezet a bicikliút?
(AVIA a CEUnál)

okostojgli (törölt) 2010.11.16. 20:31:44

@[mike]:
@igazságos:

Szerintem játsszátok le egymással.

Puszika.

jaafar 2010.11.16. 20:39:49

Nem gondoltam volna, hogy egy ilyenért meg lehet valakit büntetni. Ennyire nem lehetsz pancser! Ezt nem tudtad kidumálni? Nagyon ellenszenves fejed lehet. :-) Azonnal a rendőrtől kellett volna segítséget és útbaigazítást kérni. Egyébként meg jó lesz neked lejárkálni az előadóhoz? Nem tudom honnan mész le, de üzemanyag, pályamatrica, idő? Milyen védőbeszédet akarsz mondani? Nem megy bíróságra az ügy. :-))) És nem vagy ügyvéd sem. Csak egy pancser.

fda 2010.11.16. 20:42:54

Szerintem látszik a tábla. Mikor közeledtél a megállási helyedhez, mindenképpen látszott, igaz, a fényképezővel találtál egy olyan pontot, ahonnan nem egyértelmű, mit mutat.

Az más kérdés, hogy a táblával jelzett helyen aztán semmiféle buszmegálló nincs, igaz, van valami telefonfülke vasgy kukatároló a háttérben, lehet hogy ez az. (A kresz szerint nem mérlegelni kell, hanem betartani a táblákat.)

Az út széli szaggatott festés mit jelent? Meg kellene néznem, mert nem tudom.

Elmegy azért a francba az ilyen rendőr aki nem azt mondja hogy komám gurulj arrébb 50 méterrel, hanem játssza az eszét. Így a konkrét papírok ismeretében lehet hogy azt kellene mondanod, hogy simán azért álltál meg, mert olyan furán, hozzád közel jött mögötted a rendőr hogy azt hitted, meg akar állítani, ezért félrehúzódtál. Eszedbe se volt ott parkolni. Szerintem sokkal-sokkal több esélyed van, mint a hülye kitakart-tábla dumával.

fda 2010.11.16. 20:46:22

Bocs most veszem észre civil kocsi volt. Akkor említsd, hogy olyan közel jött és villogott, hogy azt hitted valami nagy baj van a kocsival (FORGALMI OK) azért álltál meg. Aztán majd értetlenkedj kicsit, hogy ő miképpen állhat meg civil autóval, villogó nélkül ott, ahol téged ezért megbüntetni próbál.

indapass90210 2010.11.16. 21:01:18

"amikor a tükörben észrevettem a mögém beálló civil autós rendőrt,"

Na akkor kellett volna térképet lerakni, és kurvanagy gázzal elhúzni jó messzire.

FeketeLeaves 2010.11.16. 21:12:31

@igazságos: azt nem értem, hol maradt a smiley. Mert azt nehezen tudom elképzelni, hogy minden előzetes kommunikció nélkül, csak így nagy hirtelen leostobázol. Ismerjük egymást vagy mi?

maradjunk abban, hogy téged NEM minősítelek. De az irományodat van miért, mert súlyos hibák vannak benne.
1) A posztban írta a srác, hogy nem szállt ki, mert nem parkolt, hanem megállt. KRESZ szerint (de amúgy józan paraszti ész szerint) a megállás nem jár feltétlenül a gk elhagysával, így ez nem elróható.
2) Nincs olyan a KRESZ-ben, hogy ki kell szálnod és ellenőrizned kell minden táblát. Így pl egy Nyugati tér - Külső Váci szakasz nagyjából fél nap lenne, de lehet, hogy egy. Pont ezért találták ki az útkezeléshez tartozó szabályokat, hogy a közútkezelőre vonatkozzon a táblák megfelelő kihelyezésének felelőssége, ne pedig az autóvezetőre annak felderítése.

Tehát nincs véleményem rólad, de az írásodról igen. Figyelmetlen, felületesen ítélkező és a KRESZ nem ismeretére utal. És némi józan paraszti ész is hiányzik az udvariasság mellett.
Ez így együtt elég siralmas, de ettől még nem biztos, hogy ostoba vagy. Mondom nem biztos, talán...

Kozi73 2010.11.16. 21:22:01

@jaafar:
Az ügyet ilyenkor a tulaj (vagy az üzembentartó?) lakhelye szerinti RKP viszi tovább. Csak a feljelentést teszi meg a rendőr odalent. Te ezt nem tudtad? Akkor biztos pancser vagy? (Ezt tényleg egyszerű kiosztani.)
Aztán azt meg melyik hozzászólásomban is olvastad, hogy bíróságra megyek? Védőbeszéd alatt azt értettem, hogy remélem nem hoznak határozatot pusztán a feljelentés alapján, hanem behívnak előtte, hogy elmondjam az én álláspontomat. Nyilván a védelmemben.
Hát, én már csak ilyen ellenszenves fejű pancser vagyok. De azért majd megírom a végeredményt, mert szerencsére - veled ellentétben - volt, aki a lényeget vette észre a sztoriban, és konkrét jogszabály-idézetével segített is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.11.16. 21:25:08

Rencámot a biciglire!

Hülye a posztoló, minek száguldozik? :)

jaafar 2010.11.16. 21:40:52

@Kozi73: Biztosan megsajnálnak, hogy egy veled egyidős autóval bóklászol. :-)

[mike] 2010.11.16. 21:54:24

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nagyon távol állsz az igazságtól... :D

ostván 2010.11.16. 22:02:55

Szerintem fontos érvek a szabálysértési előadó színe előtt való meghallgatáson:
- a kék tábla takarásban van
- ahol a tábla áll, ott zöld fű van az út szélén, tehát ott nem lehet buszmegálló (nem kell feltételezni, hogy az a tábla megállót jelez).
- Ha szabálytalanul van kitáblázva, akkor nem az autós a hibás (ez esetben hol a buszmegálló? Mert a táblánál nincs).
- A buszmegállóra vonatkozó megállási tilalom értelmezésébe kötnék bele (a 15 m-es tilalom mitől számítandó? A megállótól, vagy a táblától?)
- ne értelmes dolgokat keress, hanem a szabályok betű szerinti értelmezését tisztázd az előadóval. Ne te értelmezd a KRESZ-t, hanem vele magyaráztasd el magadnak ezt a pontját(az a lényeg, hogy ő hogy értelmezi!).
- mindenekelőtt nagyon vizsgáld meg, hogy a járőr pontosan mit írt le a jelentésben (pl. megmérték-e a 15 m-t, vagy csak becsülték! A becslés vitatható. Esetleg menj vissza és mérd meg. Ha a becslésük nem pontos, akkor nem kell megmondanod, hogy te mennyit mértél, de kérheted, hogy küldjenek ki szakértőt).
- egy ilyen eljárás során bürokrata módon kell gondolkodni!

Mózsi bá (törölt) 2010.11.16. 22:13:39

Egykoron KRESZ oktató voltam. A hátályos szabályok: a közútkezelő kötelessége az egyértelmű szabályozási rendszer kiépítése. A rendőr kötelessége, hogy amennyiben nem egyértelmű, vagy hiányos szabályozási rendszerrel talákozik, azt azonnal jelentse a közút kezelőjének.
Amennyiben nem egyértelmű, vagy hiányos szabályozási rendszerrel talákozik az autós, úgy a közútkezelő, második esetben pedig a rendőrség a hibás, amiért a kétértelmű, vagy rosszul szabályozott helyzetet nem változtatta meg.
Jelen esetben az autós nem követett el szabálysértést.
Ugyanakkor a közútkezelő, illetve a renmdőrség szabálysértést követett el, mert a kétértelmű helyzetet nem kívánta feloldani.

Hurri Kán 2010.11.16. 22:38:52

@Mózsi bá: Nem kötözködni akarok, mert nem ismerem pontosan a vonatkozó szabályokat, biztos hogy ez így van?

egyittlakó (törölt) 2010.11.16. 22:51:22

@nyehehe: "felétek meg egybeírják, az egyittlakó-t?"

ha nem vetted volna észre, az egy nick-név...
a tied meg lehetne jobb is, mint a "nyehehe"
pl. gyíkarc

D4D 2010.11.16. 23:02:13

@ostván:
"az a lényeg, hogy ő hogy értelmezi!"

Ez erős volt! Sajnos igaz is!

D4D 2010.11.16. 23:03:14

@Mózsi bá: SŐT! A rendőr tudott is a tábla rossz poziciójáról!

igazságos 2010.11.16. 23:05:41

@FeketeLeaves: Te mit szólsz bele, nem neked mondtam. TALÁN ELŐBB FEL KÉNE FOGNI, KINEK SZÓL AZ ÜZENET, AMI MEG ALAPBÓL MUTATJA AZ OSTOBASÁGODAT. SZÓVAL, MOST AZÉRT A FAGYI VISSZANYALT NEKED.

Aki meg nem látja a táblát, NE VEZESSEN KOCSIT! Mert majd nem lát egy táblát, ami szerinte takarásban van, balesetet okoz.

D4D 2010.11.16. 23:07:56

@igazságos: És minden bokor mögé be kell nézni, van-e tábla? Vagy elég csak minden második mögé?

Ami tábla nem látszik, az nincs!

cso zsi 2010.11.16. 23:20:36

@jaafar: "Azonnal a rendőrtől kellett volna segítséget és útbaigazítást kérni."
Ez általában bejön, mert olyankor már más a hozzáállása neki is (az értemesebbjének), hiszen segítséget kértek tőle. Az meg hogy veszi ki magát, hogy "jobbra a második saroknál, és még húsz méter, ez meg itt 8000 helyszíni, mert tilosban állt meg".
@fda: "Elmegy azért a francba az ilyen rendőr aki nem azt mondja hogy komám gurulj arrébb 50 méterrel, hanem játssza az eszét."
Na ja. A bevételorientáltság az azt jelenti: lehúzni az autóst, mert biztos, hogy sáros valamiben.
"Jobb" helyen meg kiordítanak a haladó rendőrkocsi ablakából, hogy állj el onnan, vagy kapcsold fel éjjel a világítást, de nem baszogatnak ok nélkül.

A képen látható buszmegállóra visszatérve.
Van néhány Kresz tábla, ami nem a táblán túl, hanem a táblától visszafelé bír hatállyal. Ilyen a taxiállomás, és a busz/villamos megállót jelző tábla is. A kép szerint az autós a megállóban áll. Ha viszont a bódé úgy 30 méterre van a táblától, akkor vagy a megálló nincs ott ahol jelzi a tábla, vagy a tábla sétálni tud.
A húszutcás "világvárosban" a rend büszke őre megtette a kötelességét. Mennyi busz jár arra naponta 5-6 pár? Vagy óránként 1?
A szaggatott útburkolati jel utalhat parkolósávra, a buszmegállót viszont a sárga cikk-cakkal kellene jelölni. Az ugyanis befoglalja az előtte-utána területet is, ahol tilos a megállás.

cso zsi 2010.11.16. 23:26:12

@igazságos: Ifjan és bohón benéztem behajtani tilos táblát (a mai Róna utcán, anno még nem volt 2x2 sávos, hanem változó volt a forgalom), rámvillogtak szemből, és az első lehetőségnél korrigáltam. Sok évvel, és rengeteg kilométerrel a hátam mögött sikerült bemennem újfent egy általam ritkán autózott környéken a lombok által takart behajtani tilosba. A helyiek ismerhették a dolgot, mert egyáltalán nem vették zokon.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.16. 23:34:02

@cso zsi: Tudod,hány ilyen buszmegálló van az országban,hogy a bódé egy falunyira van??

Nagyon sok,csak te nem foglalkozol vele,mert nem érdekel a tömegközlekedés,így nem is veszed észre,meg más a világ az isten háta mögötti területeken.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.16. 23:39:56

@Frigyesmester: Te nem jártál még vidéken, igaz? Pláza, Meki, Szupermarket, hahaha, ez jó.

FeketeLeaves 2010.11.16. 23:42:59

@igazságos: Hát talán ebből a lendületből vissza kéne olvasnod, mit és hova írtál.
Nézd csak:
igazságos 2010.11.16. 18:41:56
@FeketeLeaves: De ostoba vagy, ha kiszállsz az autóból, akkor is észre kéne venni! Aki nem veszi észre, az vaksi, öreg, vén szemüveges pali.

Szóval egyértelmű, hogy nekem írtad. Persze aki ebben a sítlusban ír, annak tényleg bonyolult odafigyelnie arra kinek is válaszol és mit ír le.

Szerintme maradjunk annyiban, hogy inkább Te ne vezess kocsit, mert aki így ír, ebben a stílusban, az kb. így is vezethet. Nagybetűvel, meg beszólogatva. Iszonyat komplexusok dolgozjatnak az ilyen vezetőkben. vagy 17 év alatti vagy és akkor érthető a frusztráció. Tesztoszteron meg ilyenek.

Apropo: láttál már fagyit visszanyalni? De tényleg, saját szemeddel? Ugye nem. Akkor olyat írj, amit láttál.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.16. 23:44:13

@Agyalap: ...hanem még a helyi rádió frekvenciáját, éttermet, hotelt jelző képecskét és a többit...

ostván 2010.11.17. 00:14:41

@D4D: Az biztos, hogy a meghallgatott személy véleménye nem mértékadó!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.17. 03:40:31

A rendőr gondolom örült a könnyű prédának. Most OK, hogy KRESZ-t sértett a postoló, de ha odamegy a yard, bekopog, látja, hogy épp a térképet nézegeti a csávó, akkor lehet, hogy azt is mondhatta volna, hogy uram, ne itt nézegessen?
Mindig meglep, hogy lóf*sz ügyekben milyen kemények.tudnak lenni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.17. 03:41:05

@ColT: Ja, meg még ha otthagyta volna a kocsit 1 órára, érteném a dolgot... Gondolom az adott helyen nem 15 perc a buszok sűrűsége :d

Reggie 2010.11.17. 09:57:13

Hat. Enyhito korulmeny a lelkiismeretednek...

cso zsi 2010.11.17. 11:27:20

@1 Fószer: "te nem foglalkozol vele,mert nem érdekel a tömegközlekedés,így nem is veszed észre,meg más a világ az isten háta mögötti területeken"
Ezt vajon miből következtetted ki?
Napi szinten 2x1 órát BKV-zom (+séta a megállókig), ami kocsival háztól-házig 50 perc körül van.
Konkrétan Nagyhegyesen nem emlékszem, mikor jártam, úgy 15 éve lehet. A 31, 32, 33-as utak környékén viszont gyakran megfordulok. Amerre "sárga busszal" járok, ott a bódé a megállóban van, nem a falu túlvégén.

cso zsi 2010.11.17. 11:29:11

@ColT: Bezzeg a 17-es villamos megint nem jár, mert valami balfék a sínekre parkolt "szokás szerint".

_ng_ 2010.11.17. 11:50:52

Egyébként meg teljesen logikátlan a buszmegállóban történő megállás tiltása. Főleg kisebb településeken, ahol naponta csak pár busz jár, de akár mindenhol lehetne alkalmazni az áruszállításra vonatkozó szabályt:
"Ilyen helyen az áruszállító jármű a folyamatos fel- és lerakodáshoz szükséges ideig maradhat; más jármű – akár 5 percnél hosszabb ideig is – akkor tartózkodhat, ha a vezető a járműnél marad és áruszállító jármű érkezésekor annak a rakodóhelyre való beállását haladéktalanul lehetővé teszi."
(Persze ehhez megfelelő közlekedéskultúra is kellene.)

reklámügynök 2010.11.17. 12:11:42

Ilyenkor, elakadásjelző bekapcs, motorháztető fel, térkép elő, és a gépház alatt kell nézegetni a térképet. Egyébként szerintem is támadható az ügy, tessék majd megfellebbezni, ha már a helyszínen nem ismerted el. Ezt egyébként egy 30ezres tétel lesz, ha jog erőre emelkedik. 35 ezer lesz illetékkel együtt, de én megkockáztatnám. Az itt "látható", hogy nem látható a tábla, emellett pedig hivatkozhatsz arra, hogy aránytalanak tartod a bünti mértékét.
Ha megkaptad az értesítőt a közig eljárás elindításáról az ügyazonosító segítségével itt utána tudsz nézni hol tart az ügy: kozigbirsag.police.hu/

Sok sikert!

cso zsi 2010.11.17. 12:12:02

@_ng_: Fentebb linkeltem néhány "kiss'n'ride" megoldást, némelyik kifejezetten buszmegállóba küld. Elvégre ugyanazt teszem, kirakom az utasomat. Elvileg hamarabb, mint a buszról leszállók végeznek.
Az Árpád hídnál két "sárga busz" között 4-5 autó is érkezik ugyanolyan céllal, hogy az utas metróval menjen tovább, így a sofőr "egyemberes környezetromboló autós"-sá válik, pedig a csomagtartóban még ott lehet a zongora, a cementeszsák, vagy a nagymama.

(---Flúgos Buszos---) 2010.11.17. 12:30:11

@cso zsi: Én csak a 2 Alföldet ismerem,így nagyon sok ilyen megálló van e tájakon.
BKV az egy külön világ az országban,de amúgy a buszmegállókat az Önkormányzatok jelölik ki,Volánoknak semmi közük hozzá,ők csak teljesítő cég,ott áll me,ahol biztosítják nekik.

kijafaxom 2010.11.17. 16:30:53

@KuKori:
Nem értem mire válaszoltál ezzel?

kijafaxom 2010.11.17. 18:01:57

@KuKori:
szóval nekem,maradi öregúrnak a Hayabusa jön be régóta

motorozhatunk is de én autóra gondoltam alapból

bár érdekesen bealáználak egy szerpentinen úgy is ha én autózom te pedig bármilyen csodamotorral csapatod

nos Hangocska??

:p))

Frigyesmester 2010.11.17. 18:14:03

1kutya
KuKori

Akkor idéznék saját magamtól:

„Végül egy megjegyzés: ha „térképnézegetés” végett kell lehúzódnom, inkább keresek egy parkolót (pl. „pláza” „meki” vagy „szupermarket”, vagy akármi más), és ott kotorászok a térképen.”

Például Nagyhegyesen megteszi a községháza előtti parkoló - mert minden településen van parkoló, vagy szabályos parkolásra alkalmas hely a község/városháza előtt. Netán az orvosi rendelő előtti parkoló. De például a Szoboszlói-Kossuth sarkán lévő ABC, vagy a Nagyhegyesi Takarmány Kft előtti biztos akadt volna parkoló, parkolóhely. Netán egy benzinkút a közelben.

És igen, jártam vidéken épp eleget kedves KuKori – pl. idén BAZ és SzSzB megyék kivételével mindegyik megyében volt szerencsém megfordulni. Nincs GPS-em, és sokszor én is félreállok „térképnézegetés” végett; de ilyenkor olyan helyet keresek, ahol valóban meg tudok úgy állni, hogy abból ne legyen probléma. És jellemzően kiragadsz pár szót egy szövegkörnyezetből – a mondatomban a lényeg az, hogy „parkolót” – és a „pláza, meki, szupermarket” előtt ott van az is, hogy „pl.”, utána pedig hogy „vagy akármi más”. Szövegértésen van mit javítani – mondom olyanként, akit itt a blogon sokan utálnak, és ettől függetlenül amatőr mazsolának tartanak autóvezetés tekintetében (és én sem tekintem magam profi sofőrnek, még akkor sem, ha átlagosan 1200 km-t vezetek egy hónapban).

További kellemes élcelődést :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.17. 20:19:56

@kijafaxom:

"Két ezer köbcentis Suzukival a Körúton nemigen lehet brillírozni." Erre. Ezt Te magad írtad :)

Egyébként komolyan nem tudom, mire ilyen nagy az arcod, de ez legyen is a te bajod, biztos van jópár ezer ember, aki kifújná az orrodat autózásból, és ez csak otthon :D

Mellesleg: senki nem emlegetett versenyt, másrészt senki nem mondta, hogy motorozok, harmadrészt meg mire fel egy a "Hangocska" megszólítás? Te kis versenyző, te. Ha majd elkenik a szádat, azért nem fogsz sírni, ugye? A Te korodban már kissé megalázó lenne ;) Engedd meg, hogy most hadd ne repüljek haza és vegyek egy magyar autót, csak azért, hogy jól megmutathasd nekem, ki a szerpentinek réme :P

Biztos, hogy nincs valami elfojtott lelki bajod, szervi elváltozásod, vagy Isten tudja mi, amit állandóan kompenzálni akarsz? Szerintem látogass meg egy szakembert, mielőtt rosszabbra fordul az állapotod :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.17. 20:23:25

@Frigyesmester: Köszöntem, bár a humorérzéked ezek szerint ma nem volt formában :)

kijafaxom 2010.11.17. 22:10:09

@KuKori:
A suzukis hivatkozás nem a veled hanem "jelentéktelen alak"-kal folytatott levelezésem volt ezért értetlenkedtem.
Nem pár ezer embert hívtam vetélkedésre hanem téged.
Annak okán,hogy a hejesírásomból bántó éllel levontad a vezetési tudásom határait.
Régen kesztyűvel való pofánbaszás után lőttem volna rád egy ködös hajnali párbajban.
Hangsúlyozván,hogy ha kitérsz előle akkor Hang leszel a szememben.
Ez történt tehát számomra Hangemberré váltál.
Most vajon hogyan bizonyítsam,hogy különbet szarok mint te vagy? Sebaj elképzelem.
A kor csak egy szám viszont az "én koromban" különlegesen nagy sikerélmény helyrerakni azt aki valóban csak szájkaratéban nagy,fülét-farkát behúzza ha bizonyítani kell és annak valós tétje is akad.
Repülőjegy,magyar autó vásárlása?? Mennyémááá!
Egy Ceglédbercel-Cserői tanyán való rejtőzködést takargatsz talán?
Lagosi(Nigéria),Londoni,Párizsi,Kijevi,Brassói sőt Los Angelesi érdekeltségeim és lakcímeim is vannak,Samuiról jövök és tegnap foglaltattam le 8 helyet a Düsseldorfi Sensation Partyra szilveszterre!
Ennek ellenére sőt pont ezért nem gond a távolság, nem arcoskodom a fenenagy külföldre szakadós identitás okán hanem csípőböl mondanék egy helyet és időpontot ahol lehetőséged lenne elkenni egy vénembert.
Vagy megadón tűrni,hogy szájbahugyozzalak.
De csak egy kifogásokat kereső másokat fikázó arctalan beszari,megjátszós kis pöcs vagy és az is maradsz míg a sarkadra nem állsz.
Nézz tükörbe,fojtsd vissza a hányingered rólam pedig akadj le egy életre hacsak nem érdekel mi az a móres - szívesen megtanítalak rá. csókol a te kis versenyződ - Pubikám
:p))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.11.17. 22:49:15

Enyhítő, sőt felmentő
Harcojj!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.18. 05:24:45

@kijafaxom: Szánalmas egy kis pöcs lehetsz, ha itt emlegeted ehhez kapcsolódóan minden vélt előnyödet - a (képzelt)pénzedtől pedig nem esek hasra, megnyugodhatsz. Ha valós lenne, pont annyira sem érdekelne, a jellem sekélyességét hiába próbálja bárki is anyagiakkal ellensúlyozni, attól még nem lesz a szarból vár (ha már a fekáliás hasonlatok sorát ilyen roppant ügyesen megnyitottad, élnék is vele). Ha ezeket a nevetséges tételeket hoztad fel arra, hogy mire olyan nagy az arcod, nos megmondom őszintén: ez édes kevés.

A "nem pár ezer embert hívtam" című monológod után emlékeztetnélek, hogy a harmatos itteni -közröhej tárgyává válásban ellenben toronymagasan a legkiválóbb- pályafutásod során minden egyes virtuális vitapartnerednél bepróbálkoztál. Ugye nem kell még Cavinton, hogy derengjen valami?

Veled ellentétben engem személyesen is ismernek innen páran, így nem szükséges magyarázatot adnom a erőtlen próbálkozásaidra a hollétemet illetően.

Amúgy sehol nem említettem a heLYesírásodat eddig, de mint hangsúlyoztad, a Te korodban ilyen óriási sikerélményekre van már szükség (tehát mégis kell valamit kompenzálni, úgy néz ki, papa), így következő a javaslatom: gyakorlatozz egy kicsit az asszonyon, hátha összejön még kis kék pirula nélkül is egy 15 perces bravúr sorozat :) Ettől a sok elfojtott szorongástól persze lehet, hogy már fel sem áll a cerka, de ez nem kifejezetten az én problémám.

Sebaj, majd a Sensation Party kólafelhőjében csökken a nyomás, az a szintű szórakozás pont illik is a budapesti takonyverő strici stílusodhoz :)

Ha még mindig jobban felizgat az autózz blogon való szájkarate, mint a nők, akkor tessék:

23, Copperfields, Broomfield
Midleton
County Cork

Itt megtalálsz.

Hülyegyerek...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.18. 05:42:15

@kijafaxom: A szájba hugyozósdit pedig tartogasd meg a körületted lévőknek. Itt senki nem vevő a beteges dolgaidra.

reklámügynök 2010.11.18. 08:35:00

@Frigyesmester: Magyarország hány településén van a 3200-ból meki, pláza, na jó benzinkút sűrűbben, de vannak téréségek ahol az is 40-50 km-enkét. A posztból nyilván kiderült számodra is, hogy a posztoló, nem véletlenül nézegette a térképet. Lehet, hogy a mekit kereste, hogy megtudjon állni további térképnézegetés céljából:) Egyébként én is jártam már úgy, egy egyutcás településen kellett megállnom térképnézegetés céljából, és nem volt más lehetőségem csak a buszmegálló.

mr_x 2010.11.18. 11:10:30

@pfekete101: "azt hittem, kompátkelő következik.
:)
Szoval igen, ebbe ne menj bele (ahogy mar irtam)."
Nem feltetlen kompatkelo, lehetett az wc, etterem, muzeum, alul/feluljaro, kemping, muemlek, szalloda, vagy eppen rendorseg :-)

dzsaszper 2010.11.18. 12:55:29

Anno KRESz oktatásban azt tanították, hogy pl. egy behavazott kör alakú tábla esetén meg kell állni, letakarítani, és csak úgy szabad továbbmenni, hogy tudom mi az, mert releváns lehet (pl. behajtani tilos, vagy magasság-/szélesség-/súlykorlátozás stb.

Na most ha a poszt szerzője megállt és azonnal odaugrott a rendőr (nem várt hogy vajon kiszáll megnézni-e), akkor védekezhet azzal, hogy épp készült meggyőződni arról, hogy milyen a tábla?

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.18. 13:44:23

@dzsaszper: Azért a behavazott tábla, és az oszloppal eltakart tábla között zongorázni lehet a különbséget. Havazáskor nehéz lenne elvárni, hogy minden tábla folyamatosan tiszta legyen (persze a havazás másnapján már igen), de az elvárható, és el is várt, hogy a táblákat úgy tegyék ki, hogy ne takarja el oszlop.

dzsaszper 2010.11.18. 14:24:18

@metal: persze, a közútfenntartó szempontjából nagy a különbség... és az autós szempontjából?

Integrált Szerverterror 2010.11.18. 15:48:01

@dzsaszper: szerintem mindenképpen. Esetleg védekezhet azzal, hogy megnézte a térképen hogyan jut oda a táblához!

D4D 2010.11.18. 16:00:30

@dzsaszper:
Tavaly volt is emiatt nagy dugó a 71-es úton. Az emberek ott álltak sorba a tábláknál, mindenki söpörte a havat a táblákról. Aki nem fért oda a táblához, az lapáttal tolta a főútról a havat lefele, hogy lehessen látni van-e záróvonal, ahol esetleg tilos az előzés.

Nem akarom ideírni, hogy barom vagy, de magamban azt gondolom.

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.18. 21:13:16

@dzsaszper: Az autós szempontjából tényleg nincs különbség. Ugyanis amelyik tábla nem látszik, az nincs ott! Mindegy, hogy hó, bokor, oszlop takarja.

Kozi73 2010.11.19. 09:06:12

UPDATE:
Tegnap megint ott jártam a falu szélén, hát bekanyarodtam. Szerencsémre pont jött egy busz, és sikerült rögzíteni, ahogy szépen beáll a táblával jelzett megálló HELYETT a gyakorlatban használt helyre, a váróbódé elé, majd 1 db felszálló után továbbindul.
A gyakorlat és az elmélet egybevág (ahogy azt a KFT megénekelte).

dzsaszper 2010.11.19. 09:14:10

@D4D: ha hó van, oda a záróvonal. és nincs semmi arra utaló jel, hogy lenne... ebben azért egy tábla más.

Ráadásul, ha valaki eltakarít egy táblát, egy jó darabig utána jó lesz... A tábla alakjáról is lehet következtetéseket levonni, tehát csak a kritikusakat kell letakarítani...

Különben akár nekiindulhatsz egy szűk, meredek egyirányú utcán fölfele, és meglepődsz amikor szembe jönnek lefele abban a tudatban, hogy az utca egyirányú...

Agyalap 2010.11.19. 10:20:32

@metal: Na igen. Csakhogy mint a képen is látszik - ott tábla van. Mondhatod hogy takarja az oszlop, de az a tábla bizony látszik.
Ezt biztosan bebukta emberünk, nem lesz olyan förum amelyik igazat ad neki.

D4D 2010.11.19. 21:49:53

@dzsaszper:
"Különben akár nekiindulhatsz egy szűk, meredek egyirányú utcán fölfele, és meglepődsz amikor szembe jönnek lefele abban a tudatban, hogy az utca egyirányú..."

Értelmezd! Szamárságot írsz!

Gallyaznom is kell nyáron, ha a táblát benövi egy fa, és nem látható?

D4D 2010.11.19. 21:51:07

@Agyalap: A tábláknak olyan szinten kell láthatónak lenniük, hogy egy mozgó autóból is felismerhetőek legyenek. A pószter táblája nem olyan.

nyuszigonosz 2010.11.19. 22:00:37

@D4D: ahhoz, hogy valaki egy mozgó autóból is felismerjen egy táblát, az utat és környékét kell figyelnie. Még így a képen is látszik a tábla. Pedig nem onnan van a felvétel, ahol a posztoló ült a kocsijában...
Istenem, megbüntették, mert rossz helyen állt meg, és kitudja mennyi ideig kutrogott a papírjaiban, mire a rendörök is meglátták, hogy ott áll, ahol állt.
Nemtudom mit nyavalyog most ezen.

Xezs 2010.11.20. 22:35:36

Az oké, hogy takarásban van a tábla, de azért egyértelműen látszik, hogy ott van valamilyen tábla. Innentől kezdve csak jóérzés (és saját érdek) kérdése, hogy előrébb gurulok-e a kocsival, hogy megnézzem magamnak azt a táblát, vagy szarjam le, és intézzem el annyival, hogy takarásban van.

Azért ez nagyon messze van egy olyan helyzettől, mikor a bokor benövi a 30-as táblát és tényleg semmit sem lehet látni belőle.

@egyittlakó: LOL szerinted vezetés közben nem kell állandóan az utat szegélyező táblákat figyelni?

Agyalap 2010.11.23. 10:57:30

@D4D: Igy aztán hogy megállt, akkor sem nézte meg. Nyugodtan előregurulhatott volna egy métert - ahonnan már látszik a tábla közepe is nem csak a szélei.
Drága lesz a szemvizsgálat, ezt a feljelentést simán elbukja...

D4D 2010.11.23. 19:26:11

@Agyalap:
Szakadék szélén lépsz még egyet előre, hogy tényleg leesel-e?

Xezs 2010.11.23. 21:01:07

@D4D: Nagyon rossz hasonlat.

Agyalap 2010.11.24. 09:07:09

@D4D: Hát ez nem az igazi - még kicsit faragj rajta...

D4D 2010.11.24. 09:59:58

@Agyalap:
Nincs ezen mit faragni! Le van írva, hogy kell a táblákat kihelyezni.

Agyalap 2010.11.25. 15:43:16

@D4D: Ez megint nem fog bejönni, mert a táblát látható helyre tették, de utána eléraktak egy oszlopot.
A tábla meg látszik - te is látod, és a rendőr is látta.
Tekerd még egy kicsit, de hidd el nekem, ez az ügy bukott a posztoló számára.

D4D 2010.11.25. 19:41:52

@Agyalap:
" táblát látható helyre tették, de utána eléraktak egy oszlopot."

Jobb leszel idővel Hofinál is!

kodó tamás 2010.11.25. 22:31:38

és a rendőr a merci mögött 15 méteren belül volt? mert fel kellene jelenteni... civil autó tehát szirénázni nem tudott... vagyis feltételezem nem szírénázott... ugyhogy kéz*kezet mos...

kodó tamás 2010.11.25. 22:32:15

ha ugyse jársz arra... a helyiek védelme érdekében az ilyen köcsög megérdemli...

kodó tamás 2010.11.25. 22:38:03

@cso zsi: "Azonnal a rendőrtől kellett volna segítséget és útbaigazítást kérni."
Ez általában bejön, mert olyankor már más a hozzáállása neki is (az értemesebbjének), hiszen segítséget kértek tőle. Az meg hogy veszi ki magát, hogy "jobbra a második saroknál,"

ja meg megszólítani hogy doktor úr...

zsolti72 2010.11.26. 08:52:32

De merci mellett tényleg látszik a beton megálló!!! nem látta, hogy fű az út szélén és hirtelen beton placc.... birság befizet és szemészet

metal · http://electric.blog.hu 2010.11.26. 09:09:27

@zsolti72: Hol látsz te ott olyat? Mert az látszik, hogy a Merci mellett van egy földes rész, majd a bicikliút. Eleve hogyan mehet egy buszmegállón keresztül a bicikliút?

zsolti72 2010.11.26. 09:21:33

jogos, pedig vagy egy percig figyeltem a képet, és fel nem tünt a kerékpárút. Akkor nem találkozunk a szemészeten.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása