Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mire vigyázz, ha autóból robogóra ülsz?

2011.02.26. 11:20 :: SilentSound

A Totalcar B125 kódnév alatt futó kezdeményezése, aminek a figyelemfelhívó bannerét itt jobb oldalon is láthatjátok egy ideje, lassan lezárul, de ide még senki nem írt posztot róla, kivéve néhány napja Ákos, akinek a levelét olvashatjátok most lejjebb. Pedig érdekes kérdés, hogy az esetleges lehetőség hatására az autósok mekkora része ül át kismotorra, át mer-e ülni egyáltalán észlelhető számú ember és ez az egész nem lesz-e veszélyes. Én támogatom, hogy adják meg az esélyt, mert aki nem biztos magában, az úgysem fog rohanni egyből egy kereskedésbe robogót vásárolni, ellenben aki úgy dönt, hogy nem cipeli magával a másfél tonna vasat, mert nincs rá szüksége, az csökkenti a dugókat. A hülye ember pedig autóban is hülye meg motoron is, de utóbbin talán mégiscsak óvatosabb lenne, mert úgy sokkal inkább játszik a saját életével.

Egy eléggé érzékeny témával kapcsolatban szeretném megosztani a blogod olvasóival a véleményem. Valószínűleg nem leszek vele népszerű, de remélem így is helyt adsz az írásomnak.

A B125-ös vitához szeretnék ezzel az írással a magam módján hozzájárulni. Elöljáróban le szeretném szögezni, hogy én elsősorban kerékpáros és csak másodsorban vagyok autós. Ebből kifolyólag mindkét "életérzést" többé-kevésbé ismerem.

Töredelmesen be kell vallanom, hogy (mint kerékpáros) nem minden esetben tartom be betű szerint a KRESZ előírásait. Az utóbbi években azonban többször tettem kísérletet arra, hogy jó útra térjek. Ennek ellenére mindig viccesnek találom, amikor autós körökben magukat rendes, tisztességes, jogkövető állampolgárnak, a bicikliseket pedig közveszélyes bűnözőnek tekintik.

Véleményem szerint a két csoport közötti egyetlen különbség az, hogy a biciklisek esetében az esetek túlnyomó többségében következmények nélkül lehet törvényt sérteni. Természetesen az autósoknál (különösen azok családtagjainál) is van erre igény l. például a lézerblokkolókat. A legújabb kezdeményezés - melynek értelmében B-s jogosítvánnyal lehetne 125 cm3-es motort vezetni - indoklását azonban egy kicsit viccesnek találom.

Ha jól értelmezem, akkor ennek az a legfőbb oka, hogy egy komolyabb teljesítménnyel rendelkező motorral fel lehet venni a forgalom ritmusát és így a ritkább előzések miatt kisebb a baleset veszélye. Tehát az autósok nem mernek átülni kismotorra az autósok miatt. Másként fogalmazva, az autósok egy részét meg kell(ene) védeni saját magától.

Úgy érzem, hogy mint gyakorló biciklis tudok egy-két hasznos tanácsot, vagy bíztató szót mondani, hogy hogyan éljék túl az autósok a saját magukkal való találkozást:

Először a jó hír: Kismotorral a Lajtától keletre (és a Drávától északra) közlekedve még mindig kevesebb veszéllyel kell szembenéznetek, mint a bicikliseknek. A kerékpárral szemben ugyanis hallatlan előnyt jelent a teleszkópok megléte, a szélesebb gumi, a visszapillantó tükör, a nagyobb tömeg, a biztonságosabb bukósisak, a nagyobb sebesség és rutintalanoknál az, hogy az elindulás nem jár együtt "kacsázással". Hirtelen egyetlen hátrány jut eszembe, az pedig a szélesebb váz.

Kerékpárral való közlekedéskor én a következő alapelveket követem. Az egyszerűség kedvéért el is neveztem őket...

Ákos első törvénye: A gyorsabb járművek előbb-utóbb meg fognak előzni. Irányíts Te, teremts lehetőséget arra, hogy ott előzzenek, ahol ezt a legnagyobb biztonsággal tehetik meg.

Ákos második törvénye: Soha ne gondold azt, hogy ilyesmi nem történhet meg.

Ákos harmadik törvénye: A szabályok értelmezésekor, illetve betartásakor tartsd szem előtt a biztonságodat.

Ákos negyedik törvénye: Soha nem bízz abban, hogy a közlekedési kultúra javítása érdekében elegendő, ha rajtad kívül mindenki más tesz érte.

75 komment

Címkék: közlekedés autó robogó sztereotípia kerékpár

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nandika68 2011.02.26. 11:29:58

Remélem elbukik a B125.Az is ostoba volt aki kitalálta,ezt az egészet.Sokan B vel autózni se tudnak,most meg kapjanak még egy elég veszélyes kategóriát.Nem képzett embernek fegyver a motor.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2011.02.26. 11:32:14

Erre is csak azt tudom mondani, amit a másik bringás poszthoz is kommenteltem: Aki élet-halál harcként éli meg a motorozást és a biciklizést, az gondolkozzon el azon, vajon mindent jól csinál-e. Érdekes módon engem se motoron, se bringán nem akarnak megölni az autósok.

B125 FTW!!!

Rock me Amadeus 2011.02.26. 11:38:30

Remélem lesz a kezdeményezésből valami és ha igen, akkor az összes B125öst ilyen ruha viselésére kötelezem.
www.lidl.hu/cps/rde/xchg/SID-1FBC94A7-2C3368D1/lidl_hu/hs.xsl/index_15455.htm
Sok embernek lesz az első esés után műanyag a teste és akkor elgondolkodik az ilyen hülye kezdeményezéseken.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 12:06:06

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Kivárom, hogy a kommentelők többsége kit választ :)

Hurri Kán 2011.02.26. 12:26:06

"Ákos első törvénye: A gyorsabb járművek előbb-utóbb meg fognak előzni. Irányíts Te, teremts lehetőséget arra, hogy ott előzzenek, ahol ezt a legnagyobb biztonsággal tehetik meg."

Ákos első törvényének kiegészítése: ha mégsem ott előztek irányításod által ahol szeretted volna, a traumatológián lesz időd elgondolkodni közlekedési szokásaid felülvizsgálatáról...

isti77 2011.02.26. 13:18:17

Nekem egy (büntető)jogi vonatkozású kérdésem lenne a témához: mivel B kategóriás jogosítvánnyal alanyi jogon ülhetek majd motorra 125 ccm-ig (ha így lesz), anélkül, hogy bárki is ellenőrizné, egyáltalán tudok-e motorozni, ennélfogva ha balesetet okozok azon oknál fogva, hogy nem tudok, felelősségre sem vonhatnak, ugye?
Nekem ez b.ssza a csőrömet az egész kezdeményezésben, az ellenőrzés hiánya. Nehogy már a tanfolyam és a vizsga (akár az ideje, akár a díja) tartson vissza valakit a motorozástól, ha olyan nagyon akar. Ha valami, akkor inkább az, hogy tart tőle, hogy nem sikerül. Akkor pedig inkább ne üljön motorra "alanyi jogon". Aki autót tud vezetni, nem biztos, hogy a motorozáshoz is van érzéke, úgyhogy kicsit túl liberálisnak tartom a két kategóriát összemosni, még ha csak 125 ccm-ig, akkor is. Azzal is lehet nagyot taknyolni és meghalni, esetleg mást megölni.
Ennyi erővel megszüntethetnék a C kategóriát is, hiszen a személyautó és a teherautó között kisebb a különbség a vezetéstechnikát illetően, mint a két kerék és a négy kerék között. Mondhatnánk, hogy csak a méretet kell megszokni. Hallottatok már olyanról, hogy valaki, akinek volt B-s jogsija, a C-re alkalmatlannak bizonyult? Én még nem. És ennyi erővel akkor a D kategóriát is eltörölhetik, hiszen tökmindegy, hogy emberek ülnek-e mögötted, vagy pár mázsa krumpli, ami a vezetést illeti.
Ugyan már. Vizsgázzon csak szépen le mindenki motorra, autóra, bármire, amit vezetni akar, az a biztos.

"streetfighter" 2011.02.26. 13:22:46

Az biztos, hogy én sem ülnék egy olyan gyenge motorra, amit mindenki leelőz. Minimum a 18-20 ló. Azzal már komolyan lehet haladni, és esélye sincs az autók 95%-nak lehagyni. :)
Az más kérdés, hogy mennyire veszélyes. Értelmes ember döntse el maga, hogy felvállalja e ezt a kockázatot.
A 40-50-nel tötymörgő "pöcsköszörűk" meg magukra vessenek.
Az biztos nagyon gáz, amikor buszok, teherautók, kamionok előzgetik az embert 20cm-re. Szerintem főleg ezekről, és nem az autósokról van szó.
A posztoló egy kicsit el van tévedve.

Kovacsla 2011.02.26. 13:27:13

@Rock me Amadeus: Arra gondolsz, hogy ennyiért egy gyalogos túrázónak való tisztességes széldzsekit se lehet kapni?

huspotyolo 2011.02.26. 13:29:38

@nandika68: Én a kezdeményezésben láttam egy olyan kitételt hogy külön vizsgát kelljen tenni a 125-re, de ez lényegesen olcsóbb mint az A1...

Én is azt mondom, hogy az veszélyesebb ha nem tudsz a forgalommal együtt menni. Mindenképp meg fogják előzni a max 50es végsebességű majomhurcolót. Úgyse fog mindenki átülni, mert nem teheti majd meg vagy van benne annyi ész, hogy el tudja dönteni ő nem meri ezt eljátszani. Aki meg használni szeretné én nem akadályozom meg benne. MZ ETZ 125 FTW! :-D

GiXXXer 2011.02.26. 13:35:30

@isti77: most is vezethetsz B-s jogsival motort, igaz kisebbet, de a béna azzal is elesne. Valamint nem "alanyi jogon" járna, vezetéstechnikai tréning kell hozzá, ahol jó esetben kapsz egy "megfelelt" feliratú papírt, amivel beballagsz az ocsmányirodába, és bejegyzik a jogsidba.
A kezdeményezés lényege az, hogy olcsóbban, egyszerűbben lehessen arra alkalmas személyek számára csupán "kiterjeszteni" a mopedkategóriát, azaz az eddig is megengedett 50-es helyett rendszámos, műszakis 125-ös vezetését is engedélyezné B kategóriás jogsival. Mivel sok dolgozó embernek nem fér bele az idejébe, hogy hónapokig tanfolyamra járjon, így egy-két hétvége alatt, mondjuk féláron tudna olyan motort vezetni, ami akár az elővárosokból való ingázásra is alkalmas. Egy 45-50-el menő kismotor egy forgalmas főútvonalon több veszélyt hordoz, mint a "kiskapukon" átférő alkalmatlanok.
Én támogatom, aláírtam, pedig nagy A-s jogsim van.

papptibi 2011.02.26. 14:07:06

Javaslom, előbb ismerkedjetek meg a kezdeményezés lényegével:
totalbike.hu/magazin/2011/01/12/tanuld_meg_szeretni_a_b125-ot/

Ha kicsit nyitott szemmel járnátok a világban, észrevennétek, hogy igazából ma járnak jogsi és rendszám nélkül azok a B-jogsis emberek, akik ezután rendes rendszámos 125-öst vezethetnének, anélkül, hogy ez bő cirka százezer plusz forintjukba kerülne. Nézzétek csak meg, hány motort hirdetnek "125/50"-ként, azaz nincs rendszáma, de 125-ös. Vagy még nagyobb. "Úgyse szed ki a rendőr."-alapon. Ez jobb?
Vagyis a B125 pontosan az ellenőrzést szolgálná. Nem túllihegve, de lenne.

nemegészenúgyvan 2011.02.26. 14:50:07

A kezdetektől figyelemmel kisérem a "B125" kezdeményezést mindegyik fórumon, de idáig nem kommenteltem, most viszont úgy gondolom ,hogy meg kell tennem. A hozzászólásokból nekem az tűnik ki, hogy az ellenzők nem értik a lényeget - de sokszor a támogatók sem. Szerintem nem az a lényeg, hogy a 125-ös motor veszélyes-e vagy nem, nem is az, az esetleges pozitív elbírálást követően a "B" jogsival 125-ös motorra ülők tudnak-e motorozni, vagy nem.
A lényeg szerintem az ún. EU jogharmónizáció, illetve az EU-s állampolgárok egyenlő elbírálása. 2004-ben beléptünk az EU-ba, ezzel vállaltuk, hogy szuverenitásunkat a legtöbb kérdésben feladva úgy teszünk ahogy az EU döntéshozó testületei (parlament, Bizottság, Tanács)azt meghatározzák. Az EU cstlakozást a magyar állampolgárok nagy többsége megszavazta, ergo elfogadta a feltételeket.
Csakhogy - igaz ez nem az állampolgárokon múlik - magyarországon ez a gyakorlat kissé furcsán működik. Ha arról van szó, hogy valamely területen az EU előírások szerint megszorítás kell, azt a magyar állam ész nélkül azonnal bevezeti (pl. az egyetlen hatásos kullancs elleni permetezőszer betiltása, úgy hogy nincs helyette másik -érdekes a lengyelek nem tiltották be - vagy a híresen szigorú magyar élelmiszerbiztonsági szabályok drasztikus enyhítése, ami természetesen nem az ország, illetve a magyar állampolgárok érdeke, sokkal inkább egyes nyugati tagországoké).
Ha viszont olyan EU direktíváról, ajánlásról, szabályról van szó ami a magyar állampolgárnak is kedvezne, akkor érdekes módon ezt minden eszközzel megpróbálják megakadályozni (törpeautók, B125, stb.).
Véleményem szerint, tehát ebben a kérdésben a lényeg, hogy minket is illessenek meg ugyanazon jogok lehetőségek amelyek más EU-s állampolgárt megilletnek.

cork77 2011.02.26. 14:58:04

Kiváncsi vagyok mi lesz a kezdeményezés vége. Jogsim van mindenre, ami mozog a földön, de támogatom a dolgot. Lehet hogy jót tenne Budapest és a többi nagyváros levegőjének. Sőt! Tovább megyek. Legyen rendszám az 50es pöcsköszörűkön is. Aki eddig sem mert motorozni, az szerintem ezután sem nagyon bátorkodik majd.

kranführer 2011.02.26. 15:00:21

@isti77: Nana!
Én közel húsz év A, B után vizsgáztam C re hangyányit azért nézz utána a különbségeknek...

Pepejoe 2011.02.26. 15:04:09

A B kategóriára jelentkezéskor kelljen X-elni, hogy igényt tart az illető a B125-re is, így egy méltányos (1-2 tízezres) költség megfizetése után tőlem aztán simán kinyírathatja magát, nem zavar. És azért csak pár tízezer mert az elméleti részét MÁR MOST IS ALAPBAN OKTATNI KÉNE A SIMA B-BEN IS! Ugyanis sok B-snek fogalma nincs arról, hogy kétkerekűek ís vannak az utakon mégpedig egyre nagyobb számban, tehát nem vesz róla/uk/unk tudomást. Lásd tükör használata, index stb., de olyan is van, hogy látja csak nem érdekli az "erősebb" jogán. Persze fél perc múlva a lámpánál álló helyzetben már nem erősebb és bezárkózik. :D
Hogy alanyi jogon járna a B-hez a 125 minden külön procedúra nélkül?! Azonnal felejtse el ezt mindenki, 10-ből 9-en alkalmatlanok vagytok rá, reakcióidőtök egy iszonyat, térben pancserül mozogtok és csak az elöttetek haladóig láttok/gondolkodtok el minden tekintetben és el vagytok kényelmesedva. Egy motor, bármilyen teljesítményű legyen is, más dimenzióban mozog, az úthibáktól kezdve mindennek nagyobb jelentősége van, egy sárgánmégátcsúszokkocsivaldemégisbelelépekafékbejajhogynemiskocsivalvagyokhanem125el és már akkorát is estél mert hozzászoktál a 4 kerékhez meg ABS-hez. Persze ne legyek én se meg más sem akadály, így aláírtam az ívet. :)
Az sem indok, hogy eddig is jártak 125/50-el...én meg vezettem és tudok is T-72-est meg BTR-t is, mégsincs rá "jogsim", ugye?
Úgy tudom elképzelni, hogy be kell határolni aválasztható típusokat valamiképp, hogy csak a nagyobb és automata váltós és 15 Le körüli robik, lehetőleg ABS-el maradhassanak bent a körben.

roobert 2011.02.26. 15:27:02

@nandika68: Az, hogy ki az ostoba, érdemes gondolkozni. Mert aki nem tud biztonsággal elvezetni egy 125-öst, az nem fog tudni egy 50-est sem. Aki meg elbír a kicsivel, annak menni fog a 125-ös is. Csak nem fogja szívatni a forgalmat.

Forest (törölt) 2011.02.26. 16:05:58

Én autós vagyok elsősorban, másodsorban bringás, fénykoromban némi kismotorozással megáldva.
Tudom, hülye (is) vagyok, de alapvetően mégis azt gondolom, hogy a B125 pont azért jó, mert senki nem tart fel senkit. Nem kell feltétlenül előre jönni a sorban a 125-el, megkockáztatva hogy a szűk helyeken (kis/nagykörút) lever tükrőt, megkarcol autót, mégis jól lehet vele haladni, esetenként előzni.
Kulturáltan jár, nem okád bele kékes füstöt a túlerőltetéstől elinduláskor a mögötte lévő utasterébe, jól gyorsul, nem tart fel forgalmat, mint pl a szerencsétlen kerékpáros, aki beparázva 22-val "tolja neki" miközben a külső sáv egyik fele választhat a csúcsforgalomban:
1. tötymörög utána
2. lavírozik közte és a belső sávban haladok között
3. vagy ha busz halad utána, akkor a hathengere 6000 köbcentis dízel okádja a kormot a bringás miatt (jó esetben) 22-val közlekedve.
1 "zöld" ember miatt a 6000 köbcenti szar hatásfokkal dupla szennyezőanyag kibocsájtással szerencsétlenkedik, miközben feltart másik 100 embert (50-et a buszon, és 50 autóst a sávban a busz mögött) Tipikus példa erra az alkotás út a Királyhágó után, a Csörsz felé, dombra fel.

Igen, meg lehet halni a (B)125-el is, csak kisebb az esélye, mint bringán, vagy 50 ccm-es robogón. Ráadásul bringást előzni is könnyű vele.

Egyébként pont ez a szint az ami jó lenne a városban: a bringát én a kertvárosban szeretem, eltekerni a családdal fagyizni vasárnap a kedves mellékutcákban, vagy szombat délelőtt a csavarboltba, vagy rendezettem márc. 15-n Isaszegre.
Városba életveszély, és ez a minimum definíció.
A mai 50 ccm-es robik szintén halálosak, próbáltam.
A 125 tökéletes, a nagymotorok meg túrázásra, és pályagépezésre valók, (ismerősi kör is ezeket teszi velük)
Az autó (különösen családdal rendelkezőknek) adott esetben nélkülözhetetlen, a 125 viszont praktikus, fürge, és valóban nem tartja fel a forgalmat, azaz m,inden megeröltetés nélkül felveszi a város ritmusát.
Jó kezdeményezés!

Reggie 2011.02.26. 16:23:10

@nandika68: Latszik, hogy nincs erzeked hozza. A B125 hasznos. Gondolj bele, ahanyan meghalnak motorra atulve, annyival kevesebb auto lesz az utakon.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.26. 16:27:44

Valaki elküldené helyettem a jó édes anyukájába, azt az indexes kretént, aki "mire vigyázz, ha biciklire ülsz?" címmel reklámozza eme posztot?

schdl (törölt) 2011.02.26. 16:30:44

Én azok közé tartozom, akik nem azért nem motoroznak, mert csak B-kategóriája van. Ha meg is szavazzák, én biztos, hogy nem fogok motorozni (eddig sem robogóztam). Ettől függetlenül támogatom az ötletet. A KRESZ szabályok ugyanazok, a rutint meg idővel lehet elsajátítani. Egy ilyen autóból átült motoros szerintem nem lesz rosszabb, mint egy friss A jogsis (már csak azért sem, mert nyilvánvaló, hogy senki nem "nulláról" megy majd ki a forgalomba - legalábbis a józan ész ezt diktálja)

Reggie 2011.02.26. 16:53:18

@Pepejoe: Kb 2.5 millio szemelygepjarmu van forgalomban es kb 100 motorkerekpar/segedmotoros kerekpar. Tehat a mkp 4% aranyanak ellenere a balesetek 10%-at a motorkerekparosok okozzak. Ennyit az erveidrol...

Nigger bácsi 2011.02.26. 17:22:37

"Mire vigyázz, ha autóból robogóra ülsz?"

Ne feledd letenni a lábad a pirosnál... És a sisakon keresztül ne próbáld turkálni az orrod.. :))))))))))))

Baxxa meg.. Amúgy ez az írás is a szombati trollmágnesesség határán van..

J. László egy bolsevik (törölt) 2011.02.26. 17:29:38

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg."

Ezt már százhetvenhatszor elsütötted már. Nem tudsz valami újabbat? Különben az nagyon jó, hogy te okos vagy, mindig felnézek rád itt a blogon.

egyittlakó (törölt) 2011.02.26. 17:36:33

Ákos (poszter): "Egy eléggé érzékeny témával kapcsolatban szeretném megosztani a blogod olvasóival a véleményem. Valószínűleg nem leszek vele népszerű, de remélem így is helyt adsz az írásomnak."

A pofám leszakad... Úgy látom, neked is sikerült szegény Szilenttel felrakatnod ide ezt a rakás szart. Mindjárt írok neki, hogy ez nem egy robogós blog...
Még ilyent... hogy én átüljek robogóra vagy bringára... te jól vagy, bringás?

krausz2 2011.02.26. 17:40:53

Mi magyarok a földkerekség legokosabbjai vagyunk. Utánunk jön mindenki,ha tetszik nekik ha nem. Mit nekünk Európai KRESZ mi mindent jobban tudunk!
Ez látszik a sokk süket, buta hozzászólásból, teszik ezt a számítógép mellet ülve tornából felmentve.
Ezek azok akik a síelést és kerékpározást is vizsgához kötnék.
Csak azt nem tudom miért akarnak ezek EU-t...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 17:46:53

@sixx a bolsevik: Százhetvenhatszor? Számoltad? Nekem többre jött ki :o

terkeptelen 2011.02.26. 17:50:42

Ha jól értem, akkor a poszt célja az, hogy borsot törjön azon autósok orra alá, akik mindig szabályosan vezetnek és a bringásokat szidják egyfolytában.

terkeptelen 2011.02.26. 17:51:23

Mert túl sok egyéb mondanivalója nincs...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 17:52:30

@kerekkoto: Dehogynincs, leírja Ákos törvényeit :)

terkeptelen 2011.02.26. 17:53:59

Vagy tévedtem. Egyébként azt vettem észre, hogy mi biciklisek vagyunk a közlekedés zsidói:-) Vannak egypáran, akiknek mindenről mi jutunk az eszébe...

D4D 2011.02.26. 17:58:07

Elolvastam a posztot 3-szor, és nem értem miről szól.

Flúgos! Hülye-e vagyok?

szaGértő 2011.02.26. 18:01:23

A posztolónak felhívnám a figyelmét, hogy a lézerblokkoló használata (jelenleg) nem törvénysértő.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.02.26. 18:04:59

@D4D: Hááát...nehéz így eldönteni...
Esetleg ha többet szólnál a témához...

orwell 2011.02.26. 18:30:46

véleményem szerint az ne üljön át motorra aki nem tudja készség szinten kezelni a gépét/ gondolok itt a fékek, kuplung ,váltó összehangolt müködtetésére/, valamint séróból kell ismernie az útburkolat fajtáit/ ez Bp.-en nem 1szerű feladat!/ Mindenki 1-2 probálkozás után eltudja dönteni, hogy alkalmas-e forgalomba való részvételre!!!
a mésik, hogy pár év "b" gyakorlatra tegyen szert!
Fontosnak tartanám még, hogy a "B" jogsi megszerzéséhez feltételül szabnám 4-8 óra mocizást a forgalomban/feltéve, hogy tud kerózni/, hogy később emlékezzen a volánnál ülve mennyire kiszolgáltatott ey kétkerekün ülő ember

roobert 2011.02.26. 18:36:25

@szaGértő: Törvénysértő a használat, a birtoklás nem az. Tehát fel lehet szerelve, de ha használod és megfognak , akkor cumi.

Harcimaci 2011.02.26. 18:46:59

@isti77: És ennyi erővel akkor a D kategóriát is eltörölhetik, hiszen tökmindegy, hogy emberek ülnek-e mögötted, vagy pár mázsa krumpli, ami a vezetést illeti.
Picit hibás az érvelésed.Vezettél már buszt vagy teherautót? Ha igen akkor tudnod kéne a vezetésük közti különbséget.

2011.02.26. 19:13:14

nem a b125-os temahoz, csupancsak ehhez a posthoz hozzaszolva az latszik, hogy az alapvetes, a kiindulopont mar eleve hibas.
Tehat mondjuk egy tizes skalan 10 az autosok biztonsaga, a 0 szint meg mondjuk a 0-as korgyuru veszelye (csak azert az, mert halalutnak becezik, lehetne barmi mas).
Robogoval kozlekedni mondjuk 6 szint, mig biciklivel meg 3 - a szamok sarkosak es legbolkapottak, csak a pelda kedveert.
Szoval csak azert, mert bicikliskent veszelyesebb kozlekedni a robogosok eletet nem kell konnyebbe tenni? Mar meg sem eri oket a b125 fele terelni, mert az mondjuk 8-as szint? Ertem en, hogy jo lenne a bringasok biztonsagat 3-rol min. 8-ra novelni, de csak azert nem segiteni masoknak, mert nekik rossz az eleg hulyen hangzik...

szaGértő 2011.02.26. 19:15:41

@roobert: Na ebben azért nem lennék olyan biztos a helyedben.

Nézd csak meg ezt:
www.youtube.com/watch?v=LOboY9OXL6A&feature=player_embedded

hamisnero 2011.02.26. 19:26:21

@nandika68: az autó is. vagy még inkább

Reggie 2011.02.26. 20:15:27

@roobert: Ez is egy oltari baromsag.

Pepejoe 2011.02.26. 22:09:50

@Reggie: Tévedésben vagy, ezek nem érvek, hanem vélemény. Engem aztán nem mozgat meg, hogy ki-hogyan fogja kinyiffantani magát, csak mondom, hogy sokan lesznek/lesztek, mert alkalmatlanok vagytok.
Amúgy a TB szempontjából nem az az érdekes, hogy % és ki volt a hibás meg egyéb baromságok, hanem az, hogy ha egy évben meghal összesen 70 motoros (Isten nyugosztalja őket) a 100.000-ből vagy mennyit mondasz, akkor az már egy rossz és szomorú év volt...
De 4 kerekűből...? Egy kisebb falu vagy város lakossága, vagy mivel szoktak példálózni?
Amúgy ne felejtsük el, hogy egy kis koccanás bárki hibájából szinte biztos esést javarészt és általában sérülést, kicsit ritkábban orvost és ezáltal statisztikát jelent.
Míg Te, ha rúzsozod a szádat menet közben és nekikoccansz az elötted lévőnek, akkor dobsz egy betétlapot és elnézést kérsz. Ha ezt megteszik Veled és motoron ülsz, felrúgnak mint engem. Ha Te ülsz mocin és ezt eljátszod, kórházba kerülsz.
Nem kell nektek a moci különben már lenne, persze ott a kevés kivétel.
Persze most én is B vel és C vel meg E vel járok, de B vel remélem már csak 1-2 hétig, épp ideje lesz.

Reggie 2011.02.26. 22:19:49

@Pepejoe: Lehet, hogy szerinted alkalmatlanok az autosok, de statisztika szerint a motorosoknal tobb az egy fore juto okozott baleset, mint az autosoknal. Magyarul a bena autosok kevesbe benak az autoban, mint amennyire benak motoron a szerinted ugyes motorosok. Tehat vagy az autosok nem olyan benak, vagy a motorosok nem olyan ugyesek. Mivel jofej vagyok megadom a lehetoseget, hogy eldontsd melyikben hazudtal.

hanyasvagytedisznó 2011.02.27. 00:32:10

@Reggie: milyen statisztika szerint?
a sajátod szerint?
sokat nézed a minimaxot?!

''autónepper.'' 2011.02.27. 00:46:05

@D4D: ne félj! én idáig egy posztot se értettem! de mindig biztos voltam benne h a suzukis a hibás!!!

Kamionos szerinted?

huspotyolo 2011.02.27. 01:51:04

@Reggie: Ez tényleg jó hely! Rájöttem hogy a segédmotorosok és kerékpárosok által okozott balesetek 42%-ban be voltak baszva (2010/2009 mitoméjn hányadik negyedév)! :-D Jobb ha nem is fogadják el a B125öt mert akkor a "sima" motoros statisztikára is hatással lesz ez a sok ivós aki átül.

D4D 2011.02.27. 02:04:03

@''autónepper.'':

Ha te mondod...

/Wazz! nem látom a Suzuzkist.../

[mike] 2011.02.27. 09:46:07

"Véleményem szerint a két csoport közötti egyetlen különbség az, hogy a biciklisek esetében az esetek túlnyomó többségében következmények nélkül lehet törvényt sérteni."

Na ja.... csak az nem mindegy, hogy hány törvény vonatkozik rád öcsém!
Tilosban parkolás, kötelező biztosítás, elakadásjelző, gumiabroncs, tűzoltó készülék, menetlevél, meghatalmazás, gyerekülés, fóliázott üveg, 380 forintos benzin..... :D Te meg áttekersz a piroson, de bicikliút az persze legyen. Mondjuk most nem erről szól a poszt.... ez igaz :))

A lényeg, hogy az 1. kommentelőnek van igaza. Baromság az egész. Így is gyenge a motoros képzés (az A kat.), nem kell ezt tovább fokozni azzal, hogy motorra csábítjuk az embereket. A másik, amit nem értek, hogy jelenleg új 125-öst már csak 4üteműt lehet forgalomba helyezni az EU határain belül. Ami alig erősebb, mint egy kétütemű 50 köbcentis akármi..... Akkor meg mi értelme van az egésznek??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 09:52:44

@nandika68: Ahogy mondod. Eddig olvastam és nem tovább. Szót sem érdemel a kezdeményezés, akkora baromság..A temetkezési vállalkozók esetleg támogatnák és a koporsó készítők...

HakapesziM 2011.02.27. 11:01:19

Ha majd lehet sima B-vel 125-ös motort vezetni,akkor miért nem vezethetek buszt C+E-vel.Ha buszozni akarnék súlyos pénzekért kellene levizsgáznom D-ből.

Captain01 2011.02.27. 11:03:08

Kedves Posztoló!

Lehet a biciklire is visszapillantót tenni, szomszédom pl. van a biciklijén.

@nandika68: Én örülnék ha elbukna a kezdeményezés, mert én még azt se engedném hogy B kategóriás jogsival lehessen 50-es robogót vezetni, nem hogy 125 ccm-eset!

''autónepper.'' 2011.02.27. 11:47:33

@Captain01: "Lehet a biciklire is visszapillantót tenni, szomszédom pl. van a biciklijén. " falusi-e vagy?

Reggie 2011.02.27. 14:22:23

@huspotyolo: Tudom, hogy jo hely. Hogy is volt az a minimax? :)

Reggie 2011.02.27. 14:24:02

@roobert: Eljarast barmiert lehet inditani. A rendorseg csak probalkozik amivel tud, hogy tudja tonnaszam beszedni a penzt az emberektol.

terkeptelen 2011.02.27. 15:41:16

Amikor a B-s jogsit szereztem mesélte az oktató, hogy annak idején motorosokat is oktatott. Csak aztán abbahagyta, mert a csajok egy részét rendszeresen a szomszéd kerítésről kellett leszedni. Odáig egykerekeztek:-)
Persze panasznak szánta, de én majdnem felröhögtem:-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 17:22:39

@Reggie: Valóban jó cikk. Egyébként egy mondatban az igazság. "sokkal inkább az, hogy ha elbambulnánk a sebesség-csökkentésre indokolt helyeken, segítségükkel, és ne egy csekk formájában kapjunk figyelmeztetést."

Ez szerintem is teljesen elfogadható, pedig nekem nincs. Lehetne, áruljuk, forgalmazzuk, de még nincs. Ha tiltani fogják, teszek egyet a kocsiba:-)))

gaffel 2011.02.27. 18:01:48

@isti77:

nem ülhetnél alanyi jogon 125re.
aki nem ért egyet a kezdeményezéssel, az elolvasta egyáltalán?

manson karcsi · goo.gl/FVvVX 2011.02.27. 18:21:54

ha angol "B" jogsim van, azzal vezethetek itthon 125-öst?

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.02.27. 20:51:33

@God hates us all by Hank Moody: El..Kár volt..Eget rengető baromság, még egyszer..Ezt azok találták ki, akik kis motorokkal akarnak 45 km/óra felett zúzni..Épp most próbáltam ki egy 100 ccm-s Honda-t, négy ütemű, kis kerekű..Sokat motoroztam srác koromban, évekig! Most merem állítani, ha ezt majd lehet, tömegével halnak meg, akik nem motorosként 125 ccm-s kis kerekű robogóra ülnek..100 km/óra??? :))) Ilyen okosságokat írnak:"Az ellenzőknek üzenem,aki autóval tud normálisan közlekedni,az tudni fog motorral is."

Az egész vicc...Elképzelek tizenéves srácokat, amint a friss B-s jogsival még egy 125 ccm-es robogóval is csapatják!! Kemény lesz..Sok síró ember a gödrök mellett:-(((

huspotyolo 2011.02.27. 21:10:35

@Aabroncs: Aki akarja már 16 évesen leteszi ezt a kategóriát, az a tanfolyam se nyújt sokkal nagyobb tapasztalatot. Akinek meg a szülei érettségire ilyet vesznek azok meg vállalják a következményeket... Saját pénzből egyhamar nem tud fenntartani egy 125ös mocit egy 17 éves. Amúgy meg mint tudjuk 2 fajta motoros van: aki esett és aki esni fog. De simán lehetne életkoros kitételt is tenni vizsga mellé. Pl 5 év gyakorlat után, akkor meg már 22 lesz a gyerek és ha akarja leteszi közbe a korlátlant...

gaffel 2011.02.27. 22:17:38

@Aabroncs:

azért az feltűnt, hogy tréninghez lenne kötve?..ami mellesleg többet ér mint a rutinvizsga a kresz pályán. a1-es jogsit lehet 16 évesen is szerezni. úgyhogy a friss b-s jogsis érvedet nem értem.

VakondM 2011.02.27. 23:37:11

@isti77: Jelenleg robogóra is ülhetsz úgy, hogy nem tudsz motorozni.

Tron65 2011.02.28. 09:44:24

@isti77: Felhívnám figyelmed, hogy jelenleg a robogóra ülhetnek úgy fel a B jogsi tulajdonosok az általad hiányolt ellenőrzés nincs a rendszerben.
Vagy 50-esnél szabad azt, amit 125-nél nem?

Még egy poén:
Lassan 30 éves az első jogosítványom. Értelemszerűen azt még kismotorra tettem le.
DE!
Akkoriban ez a jogosítvány még (és ha megtalálom most is !!!) érvényes volt lassújárműre (traktor) és állati erővel vont járműre is (lovaskocsi).
Ha hiszed, ha nem, akkor úgy kaptam meg a jogsit, hogy még robira se kellett ülnöm, nemhogy lovaskocsira.

Amúgy támogatom a kezdeményezést. Sokszor jóljönne, ha nem lennék tömegközlekedéshez kötve, viszont a robogó lassú is, meg sok esetben kicsi (csomagok is lennének).

Xezs 2011.02.28. 09:56:12

Most már mindig csak ilyen véleményes posztok lesznek?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.02.28. 12:51:12

@isti77: Miért? Azt ellenőrzi ma valaki, hogy aki egy 50 lóerős 120-as skodán vizsgázott tud-e kezdeni valamit egy Murciegoval vagy egy 600 SL AMG mercivel?

Kicknick 2011.02.28. 13:10:04

Elöljáróban le szeretném szögezni, hogy én elsősorban autó és csak másodsorban vagyok űrhajós. Ebből kifolyólag mindkét "életérzést" többé-kevésbé ismerem.

Ebből kifolyólag nemsokára írok egy posztot a kamionokról...

(---Flúgos Buszos---) 2011.02.28. 14:42:37

@gyvy: Azt a leborult hétszázát. Ezt elcsípted. :))))

Inkább gyertek buszozni,ott van minden,mi szem-szájnak ingere,

mohopasi 2011.02.28. 15:58:14

Legyen B125! De könyörgöm, ne automatikusan! Csak be kéne bizonyítani valahogy, hogy a B-s tud motorral közlekedni... a 125 már nem bicikli kategória.

Laciii 2011.02.28. 17:14:59

@[mike]:
"A másik, amit nem értek, hogy jelenleg új 125-öst már csak 4üteműt lehet forgalomba helyezni az EU határain belül. Ami alig erősebb, mint egy kétütemű 50 köbcentis akármi..... Akkor meg mi értelme van az egésznek??"
Az hogy a legális 50-es max 45kmh-t tudhatna.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása