Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Abroncs híradó - gyártás és felépítés

2011.04.21. 19:03 :: SilentSound

Az első alkalommal hanyagul bedobtam nektek azt az információt, hogy minden héten kaptok egy részt az Abroncs híradóból, de ezt a tervezett menetrendet már rögtön az elején elkaszáltam, mivel a rajzfilm második része a téli gumikról szól, az meg most pont annyira nem kifejezetten aktuális, ezért megtörtem a tér-idő kontinuumot, úgyhogy ennek a posztnak a lábjegyzeteként találjátok meg ezt az epizódot.

Ami viszont hőmérséklettől és időjárástól függetlenül most sokkal érdekesebb, hogy hogyan épül fel egy gumiabroncs és hogy néz ki a gyártása.

Az Abroncs Híradó harmadik adásának megtekintése előtt, hangsúlyoznunk kell, hogy kerék alatt valójában a gumiköpeny, a keréktárcsa (szeleppel együtt) és a nyomás alatt lévő levegő összességét értjük. Ebből a videóból kiderül, hogyan gyártják a gumiabroncsot.

Íme, a folyamat leírása:

Az abroncs összetett alkatrész, mely több mint 200 alkotóelemből áll. Fő részei az alábbiak: a szövetváz (karkasz), a merevítő övek, a 0 fokos övbetét, a futóumi, az oldalfalgumi és a perem. Nézzük meg őket részletesen.

Futó: a talajjal érintkező felület.

0°-os övbetét: ellenáll a nagy sebességnél fellépő centrifugális deformációnak.

Merevítő övek: megtartják az abroncs méreteit és elosztják a terhelést a teljes mintázaton.

Oldalfalgumi: a gumiabroncs rugalmas része, a deformáció elnyelésével hozzájárul a jármű kényelméhez.

Peremkarika: garantálja a keréktárcsához való megfelelő, biztosítva a légzárást.

A gumiabroncs tartószerkezete annál ellenállóbb, minél nagyobb a terhelés. Több textil vagy fém betétből áll (nejlon vagy műselyem), melyek az esetek többségében radiál szerkezet szerint helyezkednek el, azaz 90°-os szöget zárnak be a menetiránnyal (a technológiát a MICHELIN fejlesztette ki 1946-ban).

És a végére az ígért lábjegyzet a téli gumis kisfilmmel:

6 komment

Címkék: oktatás biztonság közlekedés autó gumi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rock me Amadeus 2011.04.21. 19:33:47

Én gumi nélkül szeretem.

D4D 2011.04.21. 21:42:02

@SilentSound: Felnin is, bár a legjobb a hintaágyon volt eddig.:)

Circus 2011.04.22. 00:32:25

@D4D: miután már elég késő van, megjegyezném, hogy vastag matracágyon.

-Gabi- 2011.04.24. 23:34:46

Gellérthegy,víztározónál:)