Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Várni nem bírt, inkább betörte a tükröt

2011.04.27. 07:39 :: Don Blasius

Gergőhöz hasonló sztori akár bárkivel történhetett volna. Talán senkit nem veszélyeztetett azzal, hogy megelőzött néhány autót az autópálya belső sávjába húzódva, ha a tükörbe nézve azt látta, hogy üres a sáv. Amennyiben tényleg a "semmiből" érkezett a másik fél, akkor pláne jogtalan a felháborodása és agresszív cselekedete. De bármi is történt előtte, a posztban szereplő motoros primitív módon viselkedett. Ráadásul nemcsak kárt okozott, hanem saját és mások testi épségét is veszélyeztette. Az ilyen ember vezesse le máshol a feszültséget, de semmiképpen sem az utakon!

A szombat délután történteket szeretném megosztani Veletek, hátha ez segít, hogy fel tudjam dolgozni.
 
Fél öt körül indultunk a feleségemmel családi összejövetelre a Balatonhoz. Az M1/M7-es kivezetőjén jártunk, már túl voltunk a kamerán, ezért 110-zel mentem - kissé gyorsabban, mint a megengedett sebesség.

Behúzódtam a belső sávba, hogy megelőzzek néhány szabályosan, 100-zal haladó autót. Kicsit később a tükörbe nézve vettem észre, hogy egy motoros jön mögöttem, kb. kétméteres követési távolsággal. Mivel az előzés előtt úgy láttam, hogy a közelben sincs senki, és kb. fél perce voltam a belső sávban ez némiképp meglepett.

Kihúzódni nem tudtam, mert az utolsó autó még mellettem volt, úgyhogy arra jutottam, hogy kénytelen lesz megvárni amíg befejezem az előzést. Pár másodperc múlva azonban rájöttem, hogy ez a motorosnak nem felel meg: a helyezkedéséből láttam, hogy meg fog előzni a szalagkorlát felől. Ezért aztán amennyire tudtam lehúzódtam a sáv jobb oldalára, és a motoros valóban eljött mellettem.

 

Ekkor történt a váratlan fordulat: amikor a motoros mellém ért, az öklével belecsapott a tükrömbe, beintett, aztán gázt adott! A meglepetéstől köpni-nyelni nem tudtam, így az se jutott eszembe, hogy legalább a rendszámát megjegyezzem. Mint kiderült, a tükör nem csak előrehajlott, hanem az üveg össze is tört. Úgyhogy a következő kijáratnál lejöttünk a pályáról, hazamentünk, és átültünk a feleségem autójába...
 
Céges autó, remélem nem verik rám a kárt, úgyhogy egy elveszített órán, meg egy adag idegeskedésen kívül más bajunk nem lett. De sokkal rosszabbul is járhattunk volna: tegyük fel, hogy elkapom a kormányt ijedtemben, és a mellettünk haladó autóval csattanunk...
 
Én őszintén szólva el se tudtam képzelni, hogy ilyen dolog megtörténhet, úgyhogy Titeket kérdezlek: ilyen van??? Nem tetszik, ahogy vezetsz, úgyhogy leverem a tükrödet? Autópályán, mehet közben?

Másrészt: én még mindig nem értem, mi baja volt a csávónak (feltételezem, hogy férfi volt). Mit követtem el, amit meg kellett torolnia?
 
Harmadrészt: rohadjon meg az ilyen köcsög! (Ezt a feleségem kedvéért tettem hozzá, szerinte túl visszafogott lett az összefoglaló :) )

 

112 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye erőszak veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mohusssska 2011.04.27. 08:15:36

nincs mit tenni....M.o! (egy motoros)

csokiájsz 2011.04.27. 08:26:08

azért a rendszámoz megjegyezhetted volna és feljelentés, de mindegy.

A motoros nagyobb veszélyben volt mint te, mert mi van ha ütés közben elveszti uralmát a gép felett és beesik a kocsid alá.

Az ilyen antiszociális idióta állatokat lehetőség szerint kerülni kell. Én újabban, ha ilyen törtető vadmalacot látok, igyexem lehetőség szerint lehúzódni, két másodperc alatt eltűnik és újra béke van. Nem kell harcolni.

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.27. 08:34:13

"Ezért aztán amennyire tudtam lehúzódtam a sáv jobb oldalára, és a motoros valóban eljött mellettem."

Itt követted el a hibát! Nem szabadott volna segíteni abban, hogy ritka nagy faszságot csináljon (nem a tükör letörésére gondolok).

serfecs (törölt) 2011.04.27. 08:57:10

Mi az M5-ön csaptunk el majdnem egy motorost. Éppen befejeztem egy előzést és húzódtam volna vissza a külső sávba, már kint volt az index, amikor hallottam a motorbőgést és abban a pillanatban elhúzott egy motor közvetlen mellettünk, JOBBRÓL. Előtte nem is láttuk és nem is hallottuk, gondolom, szlalomozott. Kb hajszálon múlt, hogy nem csaptam el :-(

Leadfoot 2011.04.27. 09:01:49

"tegyük fel, hogy elkapom a kormányt ijedtemben, és a mellettünk haladó autóval csattanunk"

Jajj, és ha nagyanyámnak áramszedője lenne, és a körúton csilingelne, ő lenne a villamos. :-)

Ez a tükörütögetés rettentő bunkóság, de én szívesen meghallgatnám a motoros szemszögéből is a sztorit, lehet, hogy ő kicsit másképp mesélné el.

theutat villám 2011.04.27. 09:02:05

Nem jobbra kellett volna húzni a kormányt, hanem balra, amikor melletted van, majd pislogott volna, amikor a szalagkorláton az orrával vakargatja a seggét. Utálom a motorosokat!

Alex2000 2011.04.27. 09:03:02

Ha valóban úgy történt, ahogy meséled, akkor ez tényleg durva! Barom állat motoros. Mit tudsz csinálni, ha nincs, vagy fel van húzva a rendszáma? Megy mint állat utol sem éred. Azért érdemes lenne a rendőrséget hívni. Mindenesetre kívánom, hogy az ilyennek loccsanjon szét az agya a valamelyik oszlopnál.

pcmci 2011.04.27. 09:11:47

"az előzés előtt úgy láttam, hogy a közelben sincs senki"

aztán ez meg vagy így volt, vagy nem. aki autónál kisebb közlekedési eszközt is szokott rendszeresen használni (motor/bringa/láb), az kb tisztában van azzal, hogy az autósok jelentős része vagy nem képes, vagy nem akarja észrevenni a nála kisebb "valamiket". szóval én simán elképzelhetőnek tartom, hogy a posztoló nem vett észre egy motorost a belső sávba sorolásnál, aki ezen felkúrta magát. ami persze még nem jogosít tükörtörésre, ellenben egy temetés többnyire drágább, mint egy tükör, úgyhogy akár ezt is partiba állíthatja a posztoló a kárával.

dr. _mmm_ 2011.04.27. 09:12:39

Hát szerintem ha van pontos hely, idő, stb akkor vannak kamerák amiből visszalehet nézni a motorost. Kérdés a rendőrségnek van-e kedve hozzá.

HakapesziM 2011.04.27. 09:27:37

Ebben az esetben még a közúti veszélyeztetés is megállhat. Ide vezet a liberális hozzállás. A sorok között mehessen el a motoros, vigyázzunk rájuk, ez így rendben is lenne. De primitívebb emberek ezután úgy érzik jár nekik a lehúzódás, előzékenység, többletjogokra tartanak igényt. Félreértés ne essék, ha csak lehet félrehúzódok a motorosnak, sok motorost ismerek is, túlnyomó többségük jó fej. Ha motoroznék, én is elmennék a sorok között, hajtanék gyorsabban mint 130. De mindez nem jár, ha hibázom, enyém a felelősség. És még annyit a motorosoknal: dugóban, lassú forgalomban a sorok között haladva, kamiont csak balról kerüljenek, nem is tudják mennyire nem látszanak jobbról a holttér miatt, ha jobbról érkeznek ott nagy veszélyben vannak.

indapass90210 2011.04.27. 09:32:15

@Leadfoot: "Ez a tükörütögetés rettentő bunkóság, de én szívesen meghallgatnám a motoros szemszögéből is a sztorit, lehet, hogy ő kicsit másképp mesélné el."

A legrosszabb esetben is csak azt tudná elmesélni, hogy bejött elé egy autó. És akkor mi van?

Szoktam gyorsabban menni, és ezt belekalkulálom, hogy valaki nem figyel. Olyankor fék, aztán annyi. Néhány gramm üzemanyagon meg tized-század gramm fékbetéten nem húzom fel magam annyira, hogy ezért bárkit is nekiálljak baszogatni. Ráadásul a gyorsulás érzése a legjobb, és ilyenkor legalább lehet visszagyorsulni.

Egy kis senkiházi fasszopó volt a motoros.

Leadfoot 2011.04.27. 09:34:55

@HakapesziM: "Ebben az esetben még a közúti veszélyeztetés is megállhat."

És ha pl. az történt, amire többen céloztunk, és a poszt toló nem vette észre a motorost, és kiment elé?
Én nem mondom, hogy így volt, de hogy nem ok nélkül kúrta le a tükröt, az biztos.

2011.04.27. 09:36:12

ja, a közös részen, vágom

indapass90210 2011.04.27. 09:36:13

@woodooman: nem kedv kérdése, mert:

BTK

186. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.
...

Btk. 324. §
Aki idegen vagyontárgy megsemmisítésével vagy megrongálásával kárt okoz, rongálást követ el.
A büntetés vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztés, közérdekű munka vagy pénzbüntetés, ha
ha rongálás kisebb kárt okoz...

forrás: wiki

Leadfoot 2011.04.27. 09:36:21

@Dövan: És akkor mi van??? Hát, az van, hogy akár fölkenődhetne a kocsi hátuljára, az meg nem egészséges. Végülis tényleg semmiség.

2011.04.27. 09:37:47

ezért kell olyan autó, hogy te is csak egy kövéret nyomsz neki és már alattad is van a motoros, majd láb nélkül elfilozofálgat a sztorin, lesz rá ideje

indapass90210 2011.04.27. 09:42:22

@Leadfoot: hát a kurva nénikéjét akkor is.

Szerintem innen a blogról nem sokan voltak nálam többször vezetéstechnikai, vagy defenzív vezetés képzésen, de a kurva motorosokra még ezzel együtt is nehéz figyelni, hogy az ember állandóan a tükröt lesi és folyamatosan számít rájuk. Kb. Annyi idő alatt vágnak keresztben egy sávon, míg a jobb tükörből a balba pillantasz. Plusz felhajtott rendszámmal sok még megy is emellé 150+-al 100 helyett, ember legyen a talpán aki erre fel tud készülni.

Csigorin 2011.04.27. 09:45:53

Hat nem tudom, ritka nagy allat a motoros az biztos. Mondjuk en nem jobbra huzodtam volna hogy kockaztassam a sajat autom, inkabb maradtam volna a sav kozepen, es -ha mar ugyis kamera utan vagyunk- NEM 10 km/h sebessegkulonbseggel otosben felora alatt eloztem volna vegig a sort.
Reszemrol a reakcio egy kovergaz lett volna kb 130-140ig, egy bocsanatkero intes a motoros fele, index jobbra kirak azonnal, es amint az auto ele erek le is huzodtam volna.

Attol meg szarjon sunt aki mas tukret tori ossze, remelem legkozelebb az o feje torik szejjel.

indapass90210 2011.04.27. 09:47:31

@Leadfoot: valószínűleg ezrek várnak vesére ebben a pillanatban is. Két ember gondja megoldva.

Az, ha valaki azért hal meg, mert olyan helyzetet teremtett, amit mások reálisan nem tudnak kivédeni.... nos, ezt a helyzetet maga az evolúció kezeli rendkívül jól.

Csigorin 2011.04.27. 09:48:00

@Leadfoot: Szerintem annyi volt az "ok" hogy poszttolo 110 koruli sebesseggel (ami lehet akar 108 is) elozott vegig jopar 100al (akar 104) halado autot. Ez jo ideig eltart, es valoszinuleg ez bosszantotta fel motoros baratunkat (ha mar belso savban vagy akkor mennyel bazmeg, ha meg gyokkettovel mesz csak tobbel a masiknal akkor a fasze' kell elozni)

Leadfoot 2011.04.27. 09:49:30

@Dövan: "hát a kurva nénikéjét akkor is."

Nem ezzel kezdtem én is?

Csak mondom, lehet, hogy a motoros szemszögéből kicsit másképp festene a történet. Ami a tükör lekúrására nem mentség természetesen.

Csak van rá bizonyos esély, hogy a "Behúzódtam a belső sávba, hogy megelőzzek néhány szabályosan, 100-zal haladó autót." és a "Kicsit később a tükörbe nézve vettem észre, hogy egy motoros jön mögöttem" között történt egy s más...

Leadfoot 2011.04.27. 09:51:31

@Csigorin: Meg lehet az is, hogy jött a motoros nagyobb sebességgel, a posztoló kiment elé, és 2 km/h különbséggel elkezdte előzni a többieket.

Ezen én is fölkapnám a vizet...

Leadfoot 2011.04.27. 09:52:20

@Csigorin: @Dövan: Egyébként egy biztos: a posztoló rohadtul nem vette észre a motorost. Különben nem azt írná, hogy kiment előzni, aztán hopp, ott volt egy motoros.

Csigorin 2011.04.27. 09:53:11

@Leadfoot: Hat, ha ezelott meg ki is vagott ele ugy, hogy a tukorbol nem latta (mert mondjuk mar a holtterben volt es rahuzta a kormanyt) na akkor lehet hogy en se kimeltem volna a tukret...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.04.27. 09:54:15

Höngyöröngyö böngyörőő!!!
Höngyöröngyröngyöröngyöröngyöröngyöröngyöngy...

Csigorin 2011.04.27. 09:54:23

@Leadfoot: igen ezeket a beszamolokat en is birom hogy van az autopalya ami tokegyenes, max enyhe kanyarok, es ilyen "olyan gyorsan hajtott hogy HUSS a semmibol ott termett" cimu posztok vannak... azert a kozepso tukorbol eleg messze el lehet latni hatra szerintem.

GiXXXer 2011.04.27. 10:05:20

@Csigorin: biztos aszfaltszínű motorral jött, kivilágítatlanul! :)

Pártízezret már levezettem németben, ott ugye egyáltalán nem gyors az a 180, ami itthon már észveszejtő sebesség, meg huss, ott terem! Ezek a tükröt nem igazán alkalmazó sofőrök ott micsinálnának?

@csokiájsz: egy normális motor 120-nál olyan stabil, hogy el sem hiszed!

indapass90210 2011.04.27. 10:09:50

@Csigorin: törött tükörrel legközelebb jobban fogja látni? Szándékos rongálással büntetni egy figyelmetlen sávváltást nem fair.

Ez azért messze nem a büntetőfékezés kategória.

Csigorin 2011.04.27. 10:11:33

@Dövan: persze hogy nem, irtam en is hogy ritka allat az ilyen...

bar joparszor bennem is felmerul az, hogy az index nelkul szlalommozoknak szivesen letornem az indexkarat es a kezebe adnam, mondvan hogy neki erre ugysincs szuksege... bar ez nalam sose jut el a megvalositasig, de elkepzelheto hogy motorosunk is hasonloan gondolhatta a tukorrol... :)

HakapesziM 2011.04.27. 10:13:48

@Leadfoot: Persze előfordulhat, hogy kiszédült a motoros elé, de ez nem ok arra, hogy lerúgjuk a tükrét. Ez olyan mint a büntetőfékezés. Nem lehet ok, ami igazolja a jogosságát. Szerintem, ha valaki mindenáron meg akarja torolni vélt vagy valós sérelmét, eredjen az "elkövető" után, s egy parkolóban vegyen elégtételt. Ez sem jogszerű, de legalább harmadik felet nem veszélyeztet. No persze, kiderülhet, öt nagytestű kancigány ül a kocsiban...

Leadfoot 2011.04.27. 10:21:13

@HakapesziM: Ahogy már kétszer leírtam, én is így gondolom. A fékezgetés meg a tükörtörés nem megoldás.

De egy ilyen eset után, mikor (feltehetően) én is balfék voltam, nem írogatnék posztokat felháborodottan.

Eleve, a posztolónak nem tűnik föl, hogy ez a "hopp, egyszer csak ott volt egy motoros" elég érdekes? És nem esik le neki, hogy valószínűleg nem csak azért érte ez az atrocitás, mert feltartotta?

indapass90210 2011.04.27. 10:26:50

@Csigorin: mekkora lenne, ha a rendőr is úgy büntetné pl. a nem indexelést, hogy lerúgná az adott oldali index búráját :D

dr. _mmm_ 2011.04.27. 10:36:38

@Dövan: Ezt tudom hogy ilyen szépen le vagyon írva.. de azt is tudom hogy a rendőrség részéről kimeríthetetlen kifogáshalmaz van a nincskedvemdolgozni/beleszarok effektusra.

Reggie 2011.04.27. 10:40:40

En "ijedtemben" rahuztam volna a kormanyt.

bunkóbéemvés 2011.04.27. 10:42:17

baze, hogy itt mindenkinek céges autoja van..

Csigorin 2011.04.27. 10:46:10

@Dövan: hat tobben tanulnanak belole mint az ejnyebejnyebol az biztos :)

esetleg a nem hasznalt kezre egy jo alaposat rasozni gumibottal. Kiszallitana a zsandar a delikvenst, aztan: na melyik kezeddel nem indexeltel? DURR!

_B_ 2011.04.27. 10:59:49

Az M1/M7 nem alföldön megy ám, tele van kanyarral, bukkanóval. Ezek a motorosok egy 100-al haladó kocsihoz képest 100-150-es különbséggel érkeznek. Általában szlalomozásból kivágódva.
Amelyik motorral elkezd tolni, annak ugyis mindegy, max 2-3 szezonja van hátra.
Tükörtörésre egy gyengéd húzás a kormányon balra, szalagkorlátos mandiner után a piszkos munkát a kamionok intézik a külsőben.

De ha a posztoló tényleg elé vágott(ennek kicsi a valószínűsége), akkor nem a motorost hibáztatnám.
Szándékos veszélyeztetésért jár a tükör, meg 3 pofánverés is.

Smeakee 2011.04.27. 11:32:29

Bármennyire szeretnék itt egyesek belemagyarázni szándékos közúti veszélyeztetésre és a KRESZ megszegésére (mert az egy sávon belül megelőzöm és leütöm a tükrét bizony az), önbíráskodásra (majd én megbüntetem), garázdaságra (megint csak a tükör) semmi, ismétlem, semmi nem szolgáltathat alapot. Aki szerint van ilyen, az egy kategóriában van a motorossal és azonnali hatállyal kéne bevonni a jogosítványukat.
Akinek ugyanis baj van az idegrendszerével az inkább villamos áramot vezessen ne gépjárművet...

CsL 2011.04.27. 11:58:25

@Smeakee: Egyetértek.
Miért nem csináljuk azt, hogy nem pontokat adunk, hanem ahány pontot kapna az ember, annyi csontját törnék el? Vagy annyi deci sósavat öntenének a motorjára/autójára?
Vagy a Clark Ádám téren annyiszor akasszuk fel.

Ha már önbíráskodás...

Rock me Amadeus 2011.04.27. 12:10:29

előbb-utóbb a motorosok úgyis meghalnak

Gusshun 2011.04.27. 12:20:38

Csak egy dolgot jegyeznék meg:
a poszt író nem elég tökös, én lendületből rárántottam volna a kormányt hadd dögöljön meg ott helyben az ilyen. Jó eséllyel el sem ítélnek mert nem te vagy a vétkes.
Ezt nem azért írom, mert nem bírom a motorosokat, sőt én is motorozok a világ legjobb dolga, de az ilyennel szégyent hoznak azokra akik normálisan motoroznak.
Egyébként lehet hogy van ott matrica ellenőrző kamera. Egy rendőrségi bejelentést megért volna.

Simet 2011.04.27. 12:37:03

@Mr. Nothing: Azért azt megnézném...
Nagy a szád neked is, nem tudom mit szólnál a véres agyvelő látványához.

megint 2011.04.27. 12:41:52

Gondolom a motoros úgy mesélné, hogy kijött elé egy autós és pár km/h sebességkülönbséggel elkezdte előzni a sort őt szándékosan feltartva. Ettől még épületes bunkóság volt persze leverni a tükrét az autósnak.

Simet 2011.04.27. 12:44:08

@megint: Ja, bunkóság, de az eszemadta sem volt százas, elég ha kibillen egy kicsit az egyensúlyi helyzetéből és kész a tragédia.

dr. _mmm_ 2011.04.27. 13:43:18

Mellesleg egy kis tanulság..

Pár hónapja kitettem a lesötétített sedan kocsimra egy antennát.. aminek ugyan jelentősége nincs, de eléggé hajaz valamire :) és azóta valahogy a hátulról érkezők nem villognak, nem parasztodnak...

Pj0tr 2011.04.27. 13:49:48

Azért az ilyenek remélhetően így vagy úgy, de kikerülnek a forgalomból...
A gyalogost sem ütheted el, még ha szabálytalanul közlekedik, akkor sem...

Simet 2011.04.27. 13:55:07

@woodooman: Nekem nincs lesötétítve, mégsem parasztkodnak. Ez hogy lehet? :)

dr. _mmm_ 2011.04.27. 14:05:01

@Simet: Biztos burokban közlekedsz.. :)

Alikam 2011.04.27. 14:19:45

Erre nem lehet mást mondani, csak azt, hogy egy állat. Rendszámot azért meg lehetett volna nézni...

Amúgy kedves posztoló, te normális vagy?
Külső sávban megy melletted egy autó, te a belsőben és elkezdesz helyet készíteni a motorosnak balról? Ahelyett, hogy kicsit jobban megnyomtad volna a gázt és befejezed az előzést. A tükrödet sem biztos, hogy elérte volna.

"Az M1/M7-es kivezetőjén jártunk, már túl voltunk a kamerán, ezért 110-zel mentem - kissé gyorsabban, mint a megengedett sebesség."

Na ez meg a másik. Kedves posztoló, ne azért tartsd be a sebességet mert kameráznak. Hanem azért mert KRESZ.
Viszont ha úgy gondolod, rád nem vonatkozik, akkor a kamerázott részen is toljad neki. Azt többre becsülöm aki ott is 140-el megy, mint aki sunyin kamerák között meg után nyomja neki.
Amúgy pont ott az M7-esen a kanyarban van egy kopjafa. Az sem véletlenül került oda.

Alikam 2011.04.27. 14:22:42

@pcmci: nem, a probléma az, hogy úgy cikáztok még az autópályán is mint a marhák. Nem nem akarja észrevenni, hanem nem tudja, mert eltűntök meg feltűntök.

Barom Motoros, biciklis, autós, ilyen sorrendbe kéne benneteket seggbe baszni...

Alikam 2011.04.27. 14:26:06

Én azt nem értem amúgy, hogy ilyenkor nem gondol bele az illető, hogy lehet, hogy pl. a belügyminiszter unokatesója ül az autóban és úgy meg fogják fingatni, hogy a végén már azért fog könyörögni, hogy vonják be a jogsiját és bontózzák a motorját?

Komolyan nem értem, hogy ezek ennyire bátrak vagy ennyire hülyék?

1kutya 2011.04.27. 15:01:34

no, az ilyen tajparaszttól venném el azon nyomban a jogosítványát! a saját jó édes anyukáját egrecíroztassa, ne az én tükrömet törögesse...

Rong 2011.04.27. 15:19:46

A motorok mozgékonysága bizony az észlelhetőségük rovására megy. Vannak rutinos motorosok akik ezt tudják és eképpen közlekednek. Aztán vannak olyanok is akik az egyre jobban terjedő nézetet vallják egyre "kultúráltabb" közlekedésünkben, miszerint "vigyázz jövök, takarodj, leszarom te mit csinálsz". Ezen típusú motorosokat ha besz@rsz sem fogod mindig időben észlelni és mindkét félnek mázli ha nem csapod el. Dövannal értek egyet: amíg a jobb tükörből átnézel a balba addig a motoros már át is cikázott mögötted anélkül, hogy láttad volna.
Meg merem kockáztatni, hogy itt kb az történt, hogy postolónk szépen halad a középső sávban. Néha bele bele nézett a belső tükörbe. Látta messze nincs senki aki nagyobb tempóval halad mint ő. Az utolsó belső tükör nézegetés óta eltelt kb 15 mp. Utoléri az előtte levőt. Bele néz a bal tükörbe. Nincs ott senki. 15 mp-e sem volt a környéken senki, tehát nincs a környékén senki. Index és már megy is ki. Csakhogy ezen 15 mp alatt a motoros barátunk utolérte posztolónkat és amikor a bal tükörbe nézett pont a holttérben volt. Motoros barátunk nagyot fékezett, hogy ne haljon meg, és felkapja a vizet. Szerintem is elég lett volna mutogatni, a tükör törés azért kicsit durva.

És ezennel szeretném felhívni a motorosok figyelmét arra, hogy
1: ha száguldozol hamar érsz utol olyan autót aki nem számít rád, "hopp felbukkansz".
2: hiába közlekedsz reflektorral nem leszel tőle jobban észlelhető.
3: a felező vonal nem egy keskeny 3. sáv ami nektek lett kitalálva.

HakapesziM 2011.04.27. 15:23:11

Én azt nem értem, gyakran látni, a gyorsabb akár motoros, autós, a belső sávban 2 méterre liheg a lassabb valagában. Ettől gyorsabban fog menni? Persze aki előz fejezze be szépen a manőverét, aztán gyerünk a külső sávba. Vannak olyanok, akik ehelyett oktatnak, hiszen ő a megengedett legnagyobb sebességgel halad, mit tülekednek mögöttük. Én az ilyet, bevallom, kis várakozás után, hátha csak megfeledkezett a jobbratartásról, lehagyom jobbról. Szóval itt is kettőn áll a vásár. Amúgy egy extrém gyors motort néha tényleg nehéz észrevenni a legjobb szándékkal is. Nem motorozom, de autóval szeretek gyorsan menni-többel a megengedettnél-de eddig még nagyon ritkán jöttek ki úgy elém, hogy az igazán szoros helyzetet teremtett volna. Ha a megengedettnél jóval gyorsabban hajtok erre figyelni kell, az esetek többségében látni, ha valaki arra készül, hogy előzésbe kezd. Közel megy az előtte haladóhoz, esetleg már indexel is, ilyenkor figyelni kell a mozgását, mert képes kiszédülni a gyorsabb elé. Rengeteg a rutintalan vezető, vagy épp a sok magabiztos szabálykövető, mondván:- 130-al megyek, úgysem lehet gyorsabb a belső sávban, majd fékez a másik. De ha átlépem a szabályokat, onnantól én felelek mindenért, nem számíthatok a másokra, KRESZ tudorokra, ügyetlenekre, mi jogon állhatnék bosszút azért, hogy nem vettek észre ha extrém nagy a sebességkülönbségünk?

''autónepper.'' 2011.04.27. 15:24:55

büdös telibe baszott kurva anyát az ilyenek bazdmeg:S DE a posztoló is hibázott mert nem kell a belső sávba kolbászolni...

Rong 2011.04.27. 15:26:38

Ja igen. És azon trollok számára akik szerint minden másodpercben számítanom kell egy szabálytalanul közlekedő motorosra:
Kapjátok be!

''autónepper.'' 2011.04.27. 15:28:01

@HakapesziM: "autós, a belső sávban 2 méterre liheg a lassabb valagában." persze hogy ott lihegek mögötte mert ha nem tenném ezt akkor séta kocsikázna még vagy 2 napig ez meg idegesíti és hamarabb kimegy előlem.

Rong 2011.04.27. 15:40:39

@''autónepper.'': itt a gond. Idegesíti. Akit idegesítesz az meg könnyen hibázni fog. A hibából meg könnyen baleset lesz. Mért nem lehet simán kitenni az indexet balra mutatván mennél már és jobb lenne ha odalépne?
Aki meg a belsőben kolbászol az miért nem fogja fel, hogy ha már látja, hogy jönnek de mégis kimegy és az autója képes lenne gyorsabban menni akkor ne menjen ki a belsőbe 130-nál lassabban. Napi szinten közlekedek az M7-esen. Nekem is tele a tököm a kamiont/buszt/akármit 95-el előzőkkel.
Előzni minnél gyorsabban kell! Utána ki a külsőbe és ott leléphet a gázról. Nehéz ez?

Csigorin 2011.04.27. 15:57:46

@Rong: "Az utolsó belső tükör nézegetés óta eltelt kb 15 mp. Utoléri az előtte levőt. Bele néz a bal tükörbe. Nincs ott senki. 15 mp-e sem volt a környéken senki, tehát nincs a környékén senki. Index és már megy is ki. Csakhogy ezen 15 mp alatt a motoros barátunk utolérte posztolónkat és amikor a bal tükörbe nézett pont a holttérben volt. Motoros barátunk nagyot fékezett, hogy ne haljon meg, és felkapja a vizet. "

Es bizony joggal. (marmint hogy joggal kapja fel a vizet, de termeszetesen nem joggal randalirozik)

Ugyanis nem csak 15mp-el ezelott kellett volna abba a belso tukorbe nezni. Hanem mikor elozni akarok, akkor eloszor is vegignezem: belso tukor, bal tukor, holtter (fej balra), MAJD kiteszem az indexet, es elobbi harom felsoroltat MEG EGYSZER vegignezem, es csak ekkor kezdek el kihuzodni.

Rong 2011.04.27. 16:02:34

@Csigorin: Egyet értünk. Én azt írtam le, hogy szerintem úgy történt ahogy.
És nem a posztolót akarom menteni, de bármelyikünkel történhet olyan, hogy egy pillanatra kihagy és az általad leírt előzés előtti procedúrából valamelyiket kihagyja sajna. Abból lehetnek a bajok, mint ahogy valószínűleg itt is történt.

_B_ 2011.04.27. 16:06:50

@''autónepper.'': Várj tudok jobbat, téged meg ha fejbelőnek nem sietsz többet sehova, és mindjárt több ezer autósnak jobb lesz akit idegesítettél volna:)
Az ilyen fogyatékosok miatt áll az M7 minden hétvégén májustól októberig.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.27. 16:07:30

Azért szép manőver lehetett a motorostól 110+ -nál csapkodni egy 20 centire lévő autó felé olyan erővel, hogy ne csak elhajoljon, hanem betörjön a tükör... Szerintem úgy kamu, ahogy van, lezúztad valahol a tükröt, és jól jön egy fantommotoros.

Rong 2011.04.27. 16:12:22

@Csigorin: De azért tegyük hozzá, hogy motoros barátunk se 100-al ment a 100-as szakaszon. Márpedig ha nem tartom be a szabályokat akkor nem dühöngeni tükröt törni kell, hanem annak megfelelő körültekintéssel kell közlekedni, és számítani arra, hogy nem számítanak ránk :)
Meg merem kockáztatni, hogy a motoros elé elég veszélyesen ment ki a postoló és ezt a motoros rossz indulatú, kifejezetten személye elleni gyilkossági kísérletnek vette. Pedig nem akarta senki megölni annak ellenére, hogy majdnem sikerült.

kranführer 2011.04.27. 16:13:39

Ez mennyire életszerű hogy húzza jobb kézzel a nyélgázt és közben ugyanazzal a kezével leüti a tükröt...

''autónepper.'' 2011.04.27. 16:45:23

@_B_: persze hogy idegesítem ha feltart még jóhogy nem hagyok 100 méteres követési távolságot hogy mondjuk siófokig végig tudjon előzni mindenkit... valóságos nem?

@Rong: te ne félj attól hibázni fog az úgy is ha nem idegesítem is.

Lacaca 2011.04.27. 16:48:18

Kimentél előzni és fél perc után sikerült benézni a tükörbe? Szép teljesítmény. Egyébként én voltam a motoros, ézt kívántam jelezni a posztolónka, hogy nem kell neki tükör, úgyse használja.

''autónepper.'' 2011.04.27. 16:53:01

@Lacaca: és a suzukis volt a hibás?

Petrodon 2011.04.27. 17:02:42

Lacacánál a pont.

Ha nem használod a tükröt akkor minek?

jaafar 2011.04.27. 17:10:19

Nagyon komoly a posztoló. :-) Igazi papucs. Az utolsó mondat adja meg a kegyelemdöfést. :-) Az asszony mondta, hogy írjam bele. Ezen meghaltam a röhögéstől.
Nagyon vagány csávó lehet, ha a kamera után már mert menni 110-el is a 100-as táblánál. :-) Miért nem nyomott egy kövér gázt és engedte el a motorost? És előtte miért nem nézett tükörbe? Utána már kár volt. :-)

jaafar 2011.04.27. 17:13:04

@Alikam: Én pont leszarom a Pintér rokonait is. Sportmotorral fogjon meg valaki. Főleg, ha le is van ragasztva a rendszámom, vagy fel van hajtva. A rendőrre is rá szoktam dudálni vagy villogni, ha hülyeséget csinál.

Lacaca 2011.04.27. 17:14:50

@''autónepper.'': Lacaca Hondás, így nem lehetett hibás :)

Smeakee 2011.04.27. 17:16:02

@Lacaca: Amennyiben valóban te voltál (mondjuk, ha nem, akkor is): gondolom még mindig nem érted, hogy mi volt a baj a cselekedeteddel. Legközelebb lehet, hogy peched lesz és egy hasonszőrű idiótával fogsz szembetalálkozni, aki egy laza kormáymozdulattal megbillenti a hátsó kerekedet. Akkor majd meg fogsz világosodni.

"streetfighter" 2011.04.27. 17:18:50

"Mivel az előzés előtt úgy láttam, hogy a közelben sincs senki, és kb. fél perce voltam a belső sávban ez némiképp meglepett."

Aki ilyet leír, az egy mazsola, ezt borítékolom.
Hozzátenném, hogy jó indulatu balfék, hiszen lehúzódott, amikor észrevette a motorost, de ez is csak a bénaságát emeli ki.
Szóval posztolókám, te nem vagy egy volánvirtuóz az biztos. :)
A motoros egy büdös bunkó, hiszen láthatta, hogy egy béna autózik elötte, de amikor nagy nehezen észrevette, akkor a maga primitív módján, próbálta segíteni.
Ezt nem tükör leveréssel kellett volna "megköszönni".
Ez van, amikor egy mazsola és egy agresszív barom találkozik. :)
Talán arra jó volt a rombolás, hogy máskor jobban figyeli a tükröt a posztoló.
Azt azért sajnálom, hogy nem a saját autóját amortizálták le. Az úgy hatásosabb lett volna. :)

misitcom 2011.04.27. 17:23:27

Céges autó és azon parázik,hogy mi lett volna ha jobbra húzza a kormányt?
Úgy rántottam volna balra szívbaj nélkül,hogy csak na! Reptében lett volna ideje gondolkodni , hogy ilyet nem csinálunk.

"streetfighter" 2011.04.27. 17:24:06

@∞:
Kiváncsi lennék arra az autóra. :)

D4D 2011.04.27. 17:52:33

Mai eset:

Utolér a motoros, látom/tudom, hogy gyorsabb, tud is haladni, ezért lehúzódok, és megfelelő pillanatban még a jobb indexxel is jelzek neki, mehet. Nem megy, de bazmeg a körforgalomban megpróbálta, majdnem bele is döglött.

Csigorin 2011.04.27. 18:29:28

@Rong: Pontosan. Epp ezert nem gondolom hogy pusztan az valtotta ki a tukorbeutest hogy elotte totymorgott a posztolo. Azert max beintett volna. Ha utott a tukorre, akkor eselyes hogy baratunk majdnem rahuzta a kormanyt es az a "joindulatuan jobbra huzodtam hogy elengedjem" valami panikreakcio lehetett egy utolso pillanatban jobbrabb rantott kormannyal.
Persze mint irtam is, semmi nem menti fel a motorost, de az ilyen helyzeteket jobb elkerulni.

CoIie 2011.04.27. 19:49:59

Az eset azért tudott csak megtörténni, mert szabálytalanul, sávon belüli előzésre lett 'kényszerítve' a motoros! ;)

Nem kell helyzetbe hozni az ilyen agresszív gyorshajtókat, akik tényleg a semmiből szoktak megérkezni! Védekezni ezért ellenük szinte lehetetlen.
Egy módszer van csak; semmibe kell őket venni, hadd gépészkedjenek, tornázzanak, ha szándékosan helyzetbe hozzák magukat! :)))

Reggie 2011.04.27. 20:00:21

@Simet: Ha mar vagtal disznot, es lattal disznoagyat, akkor nem fogsz nagyon meglepodni.

Lacaca 2011.04.27. 20:39:23

@Smeakee: Ha utolér, van esélye bármit tenni, de egy ilyen asszonynak becsicskult manager lassú ahhoz

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.04.27. 22:46:27

"kedves" poszt toló ... te annyira hülye vagy helyből, mint más nekifutásból (sem).

"...Céges autó, remélem nem verik rám a kárt..."
Miértis? Te vezetted az autót? Ki fizesse ki ha nem te? A takarító? Esetleg a WC-s néni?
Én a főnököd helyében márkaszervízbe vinném a szekeret. Természetesen a lehető legdrágább megoldást választanám a tükör javítására. Valamint a legmagasabb óradíjjal csináltatnám meg. Sőt, azt is megszoroztatnám legalább kettővel. A számla végösszegét pedig levonnám tőled. Mindezt lelkiismeretfurdalás nélkül.

"..Harmadrészt: rohadjon meg az ilyen köcsög! (Ezt a feleségem kedvéért tettem hozzá, szerinte túl visszafogott lett az összefoglaló :) )"
Miértis? Azért mert egy iqnegatív köcsög vagy? A motorosok márpedig nem a földből nőnek ki, vagy az égből potyognak alá.
Ezt pl. el tudnám hinni :
Láttam, hogy jön, de leszartam. Cikáztam előtte, nehogymár egy köcsög motoros megelőzzön, amikor én is gyorshajtok.
Szarjál farfekvéses sünt a feleségeddel együtt.
Bocs ha túl visszafogottra sikerült.

laverdasfc 2011.04.27. 22:49:07

Érdemes lenne hallani a sztorit a másik fél szemszögéből is, de erre nem sok esély van. A kommentelők hozzászólásaival viszont lehet kezdeni valamit:
1. Aki azt javasolja, hogy ki kellett volna lapítani a motorost, vagy meg kellett volna ijeszteni, annak súlyos problémái vannak, és komoly veszélyt jelent embertársaira. El kell kerülni messzire a motorosokat, akár marhák, akár nem. Vagy valaki szeretné, ha egy hülye miatt a következő 5 évben csak a beszélőn találkozhatna a gyerekeivel?
2. Az a nagy helyzet, hogy a motorokat egyrészt baromi nehéz észrevenni, mert aránylag kicsik, könnyen a holttérbe kerülnek, másrészt előbbi okból kifolyólag nehéz megbecsülni a sebességüket, harmadrészt olyan dinamikával képesek gyorsulni, hogy ahhoz képest még az erősebb autók sincsenek sehol. Ezekre az átlagautós (főleg a sok lerobbant, autóvezetésre alkalmatlan idős/beteg/fáradt ember) egyszerűen nincs felkészülve.
Tehát ha motorost látunk, akkor igyekezzünk baromi messze elkerülni, és ne gondoljuk, hogy képesek vagyunk megjósolni a mozgását. És ehhez nem kell szabálytalankodnia.

Reggie 2011.04.28. 02:57:10

@laverdasfc: Ne viccelj. Legfeljebb felfuggesztettek kaphatsz(ugyanis a szandekossagot lehetetlenseg bizonyitani), viszont a motoros tobbet nem tor le tukrot. Ezzel nem hogy veszelyt jelentenel embertarsaidra, hanem a tobbit mentened meg ettol a fasz motorostol. Inkabb kozossegi celu cselekedet.

laverdasfc 2011.04.28. 08:32:34

@Reggie: Bravó! Na erről beszélek, amikor egyesek súlyos lelki problémáját emlegetem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.04.28. 09:58:02

@Reggie: Értem. Azt ha a motoros töri be a tükröt, mert ráhúzzák a kocsit, az eget verő köcsögség, de ha Te ezért őt hidegvérrel kinyírod, az OK...
Szerintem ez a baj az utakon, el is érkeztünk a probléma gyökeréhez.

A másik, már többen említették, hogy ha balról előz a motoros kilóhússzal, akkor nem verheti le a tükröd, mert ha elengedi a gázt, lehörög a motorja, és abban a pillanatban le is marad... De ez a magadfajtát ne zavarja, egyből a vérért kiálts.

[mike] 2011.04.28. 10:16:56

@"streetfighter": Nem feltétlenül béna a posztoló szerintem. Nem kell ahhoz 200-zal menni, hogy azonnal ott legyen mögötte.... elég, ha a budaörsi felhajtó után azonnal besorol a belsőbe és máris bőgethet.
Aki meg a szalagkorlát mellett előz, az szintén megérdemli... sajnos egyre több a tudatlan és tahó motoros. Tipikus, mikor a 20 centis járdaszegély és a kocsi mellett akar valaki előresorolni. A múlt héten meg is kergettem a 22-esen kettő motoregért.....:D Két tót buzernyák akart előzni egy lehetetlen jobb kanyarban, de annyira erősködtek, hogy mondom menjetek babáim..... Persze se köszi, se semmi. 150 körül mentek, én 180-nal értem utol őket, aztán kicsit rájuk másztam :DD:D Zavarba is jöttek, mert beálltak kacsasorba :D Még ilyet. De ez, hogy letöri a tükröt.... Nyilván nem fog utánamenni az ember, de otthon kellett volna várni egy fokossal.

hanyasvagytedisznó 2011.04.28. 10:29:35

én motoros vagyok!de amit a"kolléga" tett,arra semmi mentség nincs.elítélendő!
aki azzaj jön,hogy rá kellett volna húzni a kormányt,hagy dögöljön meg,annak csak a pofája nagy.hogyan tudnál együttélni azzal hogy megöltél valakit?szerinted egy emberélet egyenlő arányban van egy tükörrel?
azt sem értem,hogy motoron mit idegeskedik a barom,én halál nyugodt vagyok,ugyanis tudom,hogy amint helyzet adódik,úgy is én leszek a gyorsabb,türelemmel ki kell várni azt a kemény 10 másodpercet..

Reggie 2011.04.28. 11:45:05

@newtehen: biztos csak ranezett a tukorre es attol esett le... Persze tudom, aljas modon a szaguldozo es cikazo motoros ele vag mindenki, az senkit sem erdekel, hogy eszrevenni sem lehet a viselkedese miatt.

A ketto kozott az a kulonbseg, hogy a motoros szandekosan okozza a kart, mig az autos nem szandekosan vagott be ele, felteve, hogy egyaltalan bevagott ele, es nem csak az zavarta, hogy nem tud kedvere szaguldozni. Akkor, ha neki szabad szandekosan kart okoznia, akkor en miert ne hozhatnam ossze a korlattal szandekosan? (Jott egy oldalso szellokes amikor balrol szabalytalanul elozott, en nagyon sajnalom... Kb ennyi a sztori es problema sincs.) Persze o csak a kocsimat en meg az eletet veszelyeztetem, de ezt o is vegiggondolhatja, mielott leveri a tukrot. Ha szisztematikusan mindenki igy cselekedne, akkor a motorosok hamar leszoknanak a tukor szandekos levereserol. Aki meg nem tanul az belehal, mit erdekel, ez a modern vilag termeszetes szelekcioja.

Reggie 2011.04.28. 11:59:11

@newtehen: Es meg tegyuk hozza, hogyha a tukor lecsapasa kozben befekszik az auto kerekei ala, akkor az auto ugyan ugy az arokban vegezheti, ugyhogy ez a ki ol meg kit dolog nem olyan egyertelmu, mint ahogy te azt kepzeled...

hanyasvagytedisznó 2011.04.28. 12:12:38

@Reggie: jó,legközelebb akkor majd ha véletlenül okoskodsz a szaroddal,akkor majd én is "véletlenül" átgázolok rajtad a csőrös kamionnal..hogy jaj,nem vettelek észre.mocskos féreg.

Reggie 2011.04.28. 12:30:54

@hanyasvagytedisznó: Nem felek, en nem adok ra okot, hogy megtedd. Es a tukrodet meg annyira sem akarom leverni.

Reggie 2011.04.28. 12:35:51

Sot, ha figyelmetlenul kivagodsz elem elozni, meg akkor sem fogom leverni a tukrod vagy akar buntetofekezni, maximum elkonyvelem, hogy balfasz vagy. Ez kulonboztet meg a postban szereplo motorostol...

"streetfighter" 2011.04.28. 12:40:34

@[mike]:
Szerintem azért béna, amit idéztem tőle.
FÉL PERCIG (ez alatt kb. egy Trabi eléri 100-at!) nem néz tükörbe és csodálkozik, hogy a seggében van egy motoros? Nóóóórmális? :)
A bénaságra pedig újabb bizonyíték a lehúzódás.
Ilyen esetben már nem húzódunk le, max. gyorsítunk, hogy előbb elmehessen.
Szóval, számomra nincs mentség. :)

mohopasi 2011.04.28. 15:46:12

ugye nem lesz megint általános autós vs motoros harc ebből? Ez sima köcsög vs idióta harc volt, előbbi fölényes megalázó győzelmével. Neki meg pont ilyen győzelem jár. Már ha igaz a sztori. Meg kéne hallgatni a másik felet is, de igazából nem érdekel :)

potha 2011.04.28. 19:13:11

@Lacaca: Én már aznap este megmondtam Don-nak hogy Te voltál, amikor beszéltünk erről a posztról :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.04.29. 11:17:18

@Leadfoot:
Eleve, a posztolónak nem tűnik föl, hogy ez a "hopp, egyszer csak ott volt egy motoros" elég érdekes?"

Meséld már el ezt a hipp-hopp ott volt sztorit
Mennyivel jöhetett a motoros ha a poszttoló 110-zel ment éppen
A hipp-hopp talán 140-160km/h-t jelentene?

Na ez az elég érdekes!

metal · http://electric.blog.hu 2011.04.29. 12:04:27

@horex: Te se találkoztál még száguldozó motorossal!

Leadfoot 2011.04.29. 12:42:42

@horex: Ez csupán annyit jelent, hogy a poszttoló rohadtul nem figyelte a tükröt, semmi mást.

-Gabi- 2011.04.29. 12:47:12

Én ilyen és hasonló esetekben szoktam azt csinálni,ha nem tudok lehúzódni,de mögöttem rombolnak,hogy tartom a sávom,de néhányszor bevillantom az irányjelzőt jobbra.Ez bejön,mert tudomásul veszik,hogy haladni akarok,feltartani nem és az első adandó alkalommal úgyis behúzódok,szal no para,nyugi van :)

**ADAM** 2011.04.29. 13:30:29

Segítek, hogy legközelebb ez ne történjen meg.
Tehát, ha azt látod, hogy valaki 1 cm-re jön mögötted és láthatóan rettentően ideges (és valószínűleg elég agresszív barom is :) ), akkor két dolgot tehetsz:
- picikét ránehezedsz a gázpedálra, hogy mondjuk 1 mp alatt befejezd az előzést, és ne 110-el előzz egy 100-al menő kocsisort
- vagy villantsd fel párszor az elakadásjelzőt, hogy jelezd, észrevetted őt és kéred türelmét

Ennyi. Nem adok igazat a tükörtörőknek egyáltalán, de én sem kedvelem, ha semmibe veszik egymást a közlekedők. Tessék állandóan figyelni, tükörbe, mindenhová és lehetőleg együttműködni a többi közlekedővel (az együttműködés nem azt jelenti, hogy betartom a szabályokat, hanem hogy kölcsönösen figyelek a többiek mozgására és szándékára).

Lehet hőzöngeni, hogy ki mekkora fasz, de jelenleg ilyen világban élünk és érdemes betartani a játékszabályokat.

**ADAM** 2011.04.29. 13:37:36

És hogy próbáljam temetni az árkot, amit itt sokan igyekeznek a motorosok és autósok között ásni, jelzem, hogy minden nap járok motorral a városban.

És le a kalappal a legtöbb autós előtt, akik figyelmesen elengednek, vigyáznak rám, nem hajtanak elém és nem ütnek el.

Cserébe én sem rúgok le tükröket, nem hajtok gyalogosok közé a zebrán, elengedem a gyorsabb motorosokat/autósokat - és összességében igyekszem a motorosok rossz hírét nem fokozni.

MatseQ 2011.05.02. 09:07:41

Ami a sztoriból hiányzik: Nem kellett volna féklámpát villogtatni a motoros előtt... Attól még őt semmi sem hatalmazta fel rongálásra ebben egyetértünk. A másik dolog meg, hogy nem lehet olyan lassan menni a pályán, hogy ne kóricáljon ki eléd valaki aki kamiont előz +0,5km/h-val mert spórol. ...mert ha fél akkor a gázt kéne taposnia mert sokkal veszélyesebb a kamion mellett balettozni, mint pár pillanatig legalább alulról megközelíteni a megengedett sebességet. Hely bőven van, még előzés közben is egyszerűbb helyet hagyni a kétkerekű donornak, mint önjelölt bíróként veszélyeztetni mások testi épségét.

Szívféreg 2011.05.02. 11:13:50

@Leadfoot: De akkor mi a fasznak találsz ki történeteket, meg magyarázod meg egy bunkó állat motoros tetteit, mintha ott lettél volna. Bazmeg Czolner Gyula nem talál ki ilyen meséket egy félig hallott 3 szavas rádióbeszélgetésből. Buzi vagy?

Leadfoot 2011.05.02. 11:51:21

@Szívféreg: Tudom ajánlani a Xanaxot, jótékony hatással van a felfokozott idegállapotra.

Szívféreg 2011.05.02. 12:04:04

@Leadfoot: Én meg a Smith & Wesson-t.

atila68 (törölt) 2011.05.05. 09:21:42

"kb. fél perce voltam a belső sávban"

?

(ez akkor sem jogosítja fel a motorost veszélyeztetésre, és garázdaságra)

wowerman 2011.06.15. 03:57:26

@newtehen: na ezeket utálom még, a kamuzókat. Gondolom te mindig mindenhol igazat mondasz viszont máshonnan (főleg a gonosz médiából!) dőlnek a hazugságok. Jobbik gyűlésről jöttél esetleg? Nehogy Magyarország legyen Európa Palesztinája! O_o

svinjahond 2011.06.16. 17:49:53

Nos, miután végigolvastam az ÖSSZES korábbi hozzászólást - nem, nem az tartott ennyi ideig... :) - arra a végkövetkeztetésre jutottam, hogy a fenti tükörtörő-trükköt csak azesetben lehet a sztoriban leírt módon a motoros önveszélyeztetése nélkül megcsinálni, ha pl. rákönyököl a kormányra és BALKÉZZEL tartja/adagolja a gázt, míg jobbal üt, esetleg a szabadon lévő jobb lábával rúgta telibe a tükröt, de kihagytam a számításból azt is, hogy TEMPOMAT (sebességtartó segédberendezés) volt a motorba építve.
A konkrét sztorihoz csak annyit, hogy lehetett épp a postoló is balfék a sávváltáskor, de ez nem jogosítja fel a kétkerekű férget semmiféle rongálásra! Én még nem jártam így, sőt hasonlóképpen se, de magamat ismerve, "a hirtelen szétrobbanó tükrömtől megijedve "pöckölnék" egy parkettagázt és BALRA (a zavaró jelenség irányába... ;) khm.) belekapnék a szervokormányba. Nincs az a szakértő, aki bizonyíthatná a szándékosságom. Mondjuk hatodikból szúrni egy hármat, vagy négyet jóval több idő és azt a többi résztvevő is látná, hiába a részecskeszűrő látszana a füstpamacs.
Ledarálnám az ilyen puhatestűt a g*tzibe, aztán megállnék és FEKETE MENTŐT hívnék neki, meg persze a yardot, nehogy már még cserbenhagyó is legyek! Aztán persze én lennék leginkább kiborulva, hogy micsoda szerencsétlen baleset és ilyen száguldozó állatok miatt törtem össze a szép kocsimat... Onnan meg már csak egy jó ügyvéd kérdése az egész. Mielőtt valaki megkérdi, miért szeretem a motorb*zikat ennyire, legyen elég annyi, hogy sok balesetet köszönhetnek nekik a vétlen autósok. Ezek a majmok főleg megtört/felhajlított rendszámmal az azonosíthatatlanságukra és a gyorsulásuk végett az elfoghatatlanságukra apellálnak, mint ez esetben is.
Ha nem KAMU az alapsztori, akkor kérdem én: milyen jogon önbíráskodott az a "kerekesféreg", mikor még konkrét kár sem érte, maximum fél percig nem száguldhatott szabadon?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása